Diskuze

Bodový systém vyautoval už 67 tisíc řidičů. Ženy jezdí ohleduplněji

Zhruba každý dvanáctý řidič přišel během deseti let fungování bodového systému alespoň na čas o řidičský průkaz. Z toho více než 67 tisíc lidí se „vybodovalo“. Vyplývá to z podrobných dat ministerstva dopravy, která zanalyzovala MF DNES. Jednoznačně nejčastějším přestupkem je překročení povolené rychlosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Snadno prokážou překročenou rychlost a nebo nezapnutí bezpečnostních pásů. Proto je to taky nejvíce přestupků. Telefonování, přejíždění plné čáry, nezastavení na stopce, jízda na červenou atd. , pokud to nemají nahrané na kameře, tak to nedokážou a ani nemohou trestat a tak se to neobjeví jak častý dopravní přestupek. To se potom dělá statistika.

0 0
možnosti

to ze je zen mene vybodovanych nevypovida vubec o tom jak jezdi... Ale spise o tom, ze predevsim muzu - ridicu z povolani nebo podnikatelu kde je za volantem i remeslnik nebo manazer, jezdin o dva rady vice a tak neni divu vice vybodovanych.

Podobne to ze se nejvic kradou skodovky nevypovida o jejich popularite, jak prekrucuji mnoha media..., ale proste jen o tom, ze je to nejvic registrovana znacka a umerne k tomu se tedy i krade neb je i umerna poptavka po dilech ;-)

2 0
možnosti

Žena řidička je jako hvězda na obloze. Když se na ní podivate tak ji krasne vidíte. Ale buďte si jisti že ona vás urcite nevidí :)

11 0
možnosti

Na silnicích, po kterých jezdím jsou ženy méně pozorné i méně ohleduplné, nejsou plně soustředěné na řízení. Naštěstí je jich tak desetkrát méně, než mužů

7 0
možnosti

Jak hloupý musí člověk být, aby byl schopný napsat tak stupidní článek? Z takovýchto dat opravdu nevyplývá, že by ženy byly lepší či ohleduplnější řidičky. Méně přestupků mají ženy protože: 1) Žen má řidičský průkaz a řídí méně. 2) Ženy většinou jezdí kratší vzdálenosti do bližší práce, s dětmi apod. Muži průměrně dojíždí dále a řídí na neznámých trasách. 3) Naprosto drtivá většina profesionálních řidičů, kteří najedou nejvíce kilometrů, jsou muži. - Ženy tak způsobují méně přestupků (obdobně nehod) z toho důvodu, že jich méně řídí, najedou méně kilometrů a neřídí profesionálně. A prohlásit na základě toho, že jsou ženy ohleduplnější, lepší řidičky, je nesmyslné a tato logika nevyhnutelně vede k tomu, že ještě lepší řidiči jsou děti, protože ty neřídí vůbec a nezpůsobují žádné přestupky a nehody. Aby bylo možné prohlašovat něco o tom, kdo je lepší řidič, tím myslím na základě nějakých takovýchto dat, musela by se udělat statistika, která by zohledňovala výše zmíněné faktory, tedy něco ve smyslu kolik ujetých kilometrů bez přestupku (nehody) připadá na 1 přestupek (nehodu) u muže a kolik u ženy. Nebo opačně, kolik přestupků (nehod) udělá na 1000 ujetých kilometrů muž a kolik žena. (Ač i to by byla pouze inženýrská statistika, která by zohledňovala jen úzký okruh atributů řízení. Měla by však alespoň nějakou vypovídající hodnotu. Na rozdíl od takovéhoto článku.)

9 0
možnosti

J71a60n 80F69r97o49l81í74k

28. 1. 2016 16:55

Podle statistik mají v ČR nejvíce přestupků řidiči ve vozech Škoda. Asi by Škodovky měl Ťok zakázat prodávat.;-D

0 0
možnosti

Ohleduplneji ;-D;-D;-D Jeslti ma byt ohleduplnost neustala jizda v levem pruhu, mlhovka kdyz prsi, nedani prednosti v jizde, kdyz nefunguje semafor a nevi kdo ma prednost tak potes pan buh.

Ti jezdi tak ohleduplneji, ze jenom za posledni rok kdybych nepredvidal a nemyslel za ne, tak ve me skoncily uz 10x, naprosto to nejhorsi co muze clovek na silnici potkat - zensky a vesnican ve Fabii ci Oktavce.

2 0
možnosti

J30a80n 85U52l84m

28. 1. 2016 12:56

že by bylo jen 800 tisíc řidičů?

0 0
možnosti

Kdysi mi říkala kamarádka, která nikdy nepřekročila rychlost a je tedy nejohleduplnejsi řidička : " tady, když ráno odbočuju do práce, tak na mně všichni troubí, jak magoři ". Tak jsem se zeptal, jestli si někdy všimla toho zákazu odbočení. Odpověď byla " a kudy bych teda měla jezdit? " Žena za volantem. Hezky ostrazita. ;-D

9 0
možnosti

Je to tak, často takoví dodržovači pak brázdí silnice a diskuze, kde nadávají na "pyráty" aniž si uvědomují, že sami vytváří na silnici nebezpečné situace. Jsou lehce zmanipulovatelní a volají po vyšších sankcích (stačí pár článků o nehodě na přejezdech a pak kouknout do diskuze) a pak koukaj, za co jim sebrali řidičák a za co mají platit tak šílenou pokutu, když jezdí slušně (třeba za upadlou značku, nebo kauza Králíček co tahal vozíček).

4 0
možnosti

A ještě jedna věc. Nejčastěji trestaný přestupek, tedy překročení rychlosti, má jen minimální podíl ve statistice, jako důvod nehody. Ale chápu policii, že tohle se lehce kontroluje a snadno vybírá oproti nedodržení bezpečné vzdálenosti, nesprávnému předjíždění a podobně. Navíc, když z našich daní si pořizují dokonalejší a nenápadnější prostředky na tuhle ubohou represi.

11 1
možnosti

Naprosto souhlasím, že naprosté ignorování postihů za nedodržování bezpečné vzdálenosti ze strany policie je fatální pro řidičské návyky Čechů.

Spousta řidičů vůbec netuší, co to dodržování bezpečné vzdálenosti je.

Přitom i na to technika existuje. Zřejmě ale neexistuje policejní metodika, jak to postihovat.

4 0
možnosti

"...a ukazuje se, že ženy jsou disciplinovanější, nebo opatrnější než muži..."

AHA!

A není to náhodou tak, že na podobné tvrzení bychom museli srovnat i počet řidičů a řidiček a kilometrů které najedou?

Kdybychom počet přestupků rozpočítali ujetými kilometry, tak bychom možná dospěli k ponekud odlišnému závěru.

.

Jinak se dá připustit, že řidiči se chovají na silnici agresivněji než řidičky. Na druho stranu řidičky mají daleko méně zkušeností, mají horší odhad a hůře se orientují v provozu.

4 0
možnosti

Když udělám přestupek já, tak mi napaří pokutu a body. Když to udělá manželka, tak to často nějak "skoulí", aby dostala menší pokutu a bez bodů...

3 0
možnosti