Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastavit virus zika bude těžké, říká vakcinolog. Češi se prý bát nemusí

Virus zika poškozující plod těhotných žen zasáhl Latinskou Ameriku a první případy nakažených lidí hlásí také evropské státy. Pro obyvatele České republiky je však riziko nakažení nízké, uklidňuje v rozhovoru pro iDNES.cz předseda České vakcinologické společnosti Roman Prymula. „Riziko je pouze pro ty, kdo do té oblasti cestovali,“ míní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a27u96l 75J73a44r68o30s 2683608630

Virus se nam vyhne,Tak jak hlasali komuniste,kdyz vybuchl Cernobyl.;-D

0/0
29.1.2016 17:12

P23a13u46l 70J21a93r19o13s 2163698290

Ja si myslim,ze za to muze USA;-D;-D;-D

0/−1
28.1.2016 22:18

J46o11c80h 89P49a87v74e44l 6529689827755

Opravdu je vhodné zapojit kritické myšlení. Pokud začnete hledat příčiny mikrocefalie na seriózních serverech jako třeba MAYO clinic, najdete toto:

infections of the fetus during pregnancy. These include toxoplasmosis, cytomegalovirus, German measles (rubella) and chickenpox (varicella).

Nikde ani zmínka a viru Zika. Naopak, pro vakcinace MMR je těhotenství kontraindikací. A jako na potvoru, to co ta vakcina obsahuje, at už ve formě oslabené, nebo mrtvé, se shoduje s tím co mikrocefalii způsobuje. Co když ta vakcína opravdu nebyla tak docela neškodná?

Navíc opravdu vědecký důkaz, že mikrocefalii způsobuje ZIKA, nelze nalézt, pouze je uváděna časová souvislost. Ta je ale sama o sobě pochybná.

+1/−3
28.1.2016 11:39

L57u80k73á73š 95S87l56á18n94s36k20ý 4241213317876

Kdybyste trochu četl. Jen pro info Mayo Clinic uvádí (http://www.mayoclinic.org/zika-virus/expert-answers/faq-20178199):

"Zika virus may cause microcephaly, a potentially fatal congenital brain condition, in newborn infants if the mother contracts the virus during her pregnancy."

+1/−1
28.1.2016 12:35

D67a44v84i97d 54E13v15a12n 6653690381981

In December 2015 it was suspected that a transplacental infection of the fetus may lead to microcephaly and brain damage.[40][41] wiki

Takže teprve před měsícem bylo PODEZŘENÍ, že by tam mohla být nějaká souvislost...

Tedy se Vás táži, jestli máte nějakou impaktvou studii, kerá by to potvrzovala...

A rovnou si odpovím, nemáte, protože za tak krátkou dobu se udělat taková studie v žádném případě nedá...takže opět jenom lžete...a ležete až se vám od huby práší...

+1/−1
28.1.2016 21:05

L11u39k23á62š 42S23l95á82n45s59k65ý 4431323927716

Uvedl jsem zdroj z Mayo Clinic, kterou se kolega konspirační teoretik oháněl. Pokud chcete označovat někoho za lháře, tak můžete Mayo Clinic - prosím, ale budete za hlupáka.

+1/0
28.1.2016 22:03

L57u71k37á83š 12S92l78á79n17s41k54ý 4711543687226

Pár dalších zdrojů, když už tvrdíte, že lžu:

PAHO: http://www.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=11620%3Avirus-zika-and-possible-link-to-microcefalia&catid=8424%3Acontent&Itemid=41711&lang=en

CDC: http://www.cdc.gov/zika/

WHO: http://www.who.int/features/qa/zika/en/

Nikdo kompetentní zatím nikdy netvrdil (ani já nekompetentní), že je jisté, že za microcephalii může (mutovaný?) zika virus. Všude se píše o "možném spojení microcephalie se zika virem".

+1/0
28.1.2016 22:39

D39a87v96i42d 52E13v92a70n 6503850221291

je to hoax, když nedávno ve Francii zemřel dobrovolník po podání jistého testovaného léku, tak vznikl hoax, že to byla látka na bázi konopí...a minystryně zdravotnictví to později dementovala. Přesto tuto informaci v první fázi všechna média prezentovala...

Stejně je to s tímhle virem zika, někdo si to vymyslel a nyní se o tom píše jako o faktu...a takto vzniká hoax...Dle mého názoru to dopadne tak, že až přestanou s tím očkováním, tak to opadne a pak se bude šířit hoax, že zmutovaný virus zika se vrátil do starých kolejí, přičemž se ani vlastně neví, jestli vůbec zmutoval nebo ne...!

Z vyjádření Prymuly je zřejmé, že vaří z vody...v podstatě by neměl říkat nic, když nemá žádný poklad, ale prostě je zřejmé, že che přiživit tento hoax, neboť jde evidentně o velké peníze...a ty jsou někomu milejší než zdraví nebo skutečný vědecký kritický přístup...který byl nahrazen sprostým HOAXEM...:-/

0/−1
28.1.2016 23:22

L57u53k80á51š 84S58l30á69n52s98k35ý 4161153397816

Hoax je přednostně to, co jste zde psal vy: "deformity u novorozenců jsou způsobeny vakcínami".

To není omyl z podobnéhi termínu (zdroj spojení s cannabisem ve Francii), ale jednoduchá lež snažící se šířit poplašnou zprávu.

Máte dojem, že Mayo, CDC, WHO a další šíří lži? Prosím o důkaz. Jinak by byla na místě omluva za obvinění že lží, schválně, jste-li jednoho z toho schopen.

+1/0
28.1.2016 23:35

D51a35v57i21d 13E14v65a51n 6333880591481

Hoax není omyl, ten se šíří záměrně, takže to je těžké, když ani nerozumíte, co to znamená.

Když Schumacher před dvěma lety vyjel ze sjezdovky a způsobil vážné zranění hlavy, vznikl hoax, že tam vjel proto, že chtěl někomu pomoci...při tom tam vjel bez tohoto podnětu...

Čili to co vy tady šíříte je hoax, protože ten virus zika je znám od roku 1947 a nikdy se žádné anomálie u novorozenců nenašly...Dáleje zřejmé, že komár žije v celých tropech a subtropech, původně byl v Africe, Asii, odtud se rozšířil do Polynésie, atd. Ale deformity jsou jenom v Brazílii, to Vám ale asi přijde ani trochu zvláštní, že? Zkuste zapojit mozek taky trochu člověče...

A pan vakcionolog toto vágně vysvětluje takto:

Domnívám se, že virus mohl zmutovat. Dá se svým způsobem očekávat, že se tam něco stalo, když to porovnáme se situací, která tam byla před rokem.

Čili Prymula se jenom domnívá, že to svým způsobem očekává, ale zatím není ani jisté jestli ten virus zmutoval a není ani jisté, jestli to způsobuje...To je prostě jenom manipulace a lež. a Tím šíříte poplaašnou zprávu, hoax. Je to manipulace a žádný omyl.

0/−1
29.1.2016 8:51

D12a44v42i48d 86E68v49a74n 6853460901671

Vy jste tak naivní, až to není hezké...WHO při OSN, která od září zamlčovala, že v Sýrii je hladomor, zamlčovala i to, když byla gonocida ve Rwandě, Mayo je soukromá neziskovka, i když pobírá prebendy od vlády, atd.

Ten člověk, který zemřel ve francouzském Rennes po podání testovaného "léku", si taky mohl myslet, že šlo renomovanou kliniku, jmenuje se Biotrial, vidíte jaký krásný název to má...a další lidi budou mít trvalé následky...

0/−1
29.1.2016 9:08

D58a35v20i68d 57E45v22a83n 6323430501701

Kdo umí trochu použít mozek, tak pochopí, že název článku si odporuje.Virus bude těžké zastavit, ale Češi se bát nemusí. To je jako kdyby meteorologové varovali před povodněmi, a zároveň říkali, že se nikomu nic nestane...

Tudíž je za tím jiný důvod a jelikož pan vakcionolog ví, že se u nás těhotné neočkují a jelikož též správně ví, že deformity vznikají kvůli tomu, tak si dovolí skromně tvrdit, že se Češi bát nemusí...jinak nevím, jestli ví i to, že pokusy na lidech jsou zakázány...Rv

+1/−3
28.1.2016 10:24

L24u79k17á89š 75V12e55v93e73r54k25a 1137106740

pan vakcinolog naopak ví, že se u nás těhotné očkují..on sám se o to dosti zasadil...viz koment na váš obdobný příspěvek dole...

0/−1
28.1.2016 10:52

L46u55k66á36š 46S18l85á70n51s62k38ý 4781153427316

Pan vakcinolog tomu (na rozdíl od vás) celkem rozumí. A ví, že u nás se komár Aedes aegypti nevyskytuje, tak pravděpodobnost rozšíření (ne výskytu) zika horečky, žluté zimnice a jiných tropických onemocnění je nulová.

S očkováním nemá zika virus pravděpodobně žádnou souvislost - mezi podpůrné případy lze zařadit například případ havajanky, která byla zasažena zika a její dítě se narodilo postiženo. A v USA žádné očkování neprodělala.

Sundejte si prosím alobal z hlavy a vyjděte na sluníčko.

+2/−1
28.1.2016 12:28

D11a22v91i74d 83E13v74a84n 6273410451751

"The global distribution of the most cited carrier of Zika virus, A. aegypti, is expanding due to global trade and travel.[23] A. aegypti distribution is now the most extensive ever recorded – across all continents including North America and even the European periphery.[24] Some mosquitoes have been found to have survived the last four winters in Washington D.C" - wiki

Takže abych Vám to přeložil, zde se píše, že tento Vámi již zmíněný komár se vlivem globálnímu obchodu a cestování velice rychle šíří a jeho rozšíření je nyná největší v historii, přes všechny kontinenty včetně Severní Ameriky a dokonce i na periferiích Evropy...Ve Washingtonu se našlli nějací komáři, kteří přežili poslední čtyři zimy...takže opět si jenom lžete do vlastní kapsy... RvRvRv

0/−2
28.1.2016 20:53

L76u87k51á44š 43S66l12á51n47s38k16ý 4391493947776

Ano, jedinci se mohou objevit, nejčastěji vlivem obchodních cest (tj. přijeli s nákladem). Ale nemnoží se v našem klimatu.

Pokud máte nějaký zdroj toho, že se šíří i ve střední Evropě, sem s ním. Jinak jste jen hlupák.

Periferie Evropy znamená i subtropické oblasti Turecka, Španělska a jiných středomořských států. North America znamená i Mexiko, což jsou subtropy/tropy. Jste prostě dost mimo.

A pokud máte nějakou zprávu některé ze zdravotnických organizací, že "deformity mozku způsobuje očkování" (což tvrdíte vy), tak sem s tím, jistě jich máte plný šuplík.

+1/0
28.1.2016 22:11

K34a50t63e39ř92i68n32a 31S91e86d33l94á42č24k53o53v44á 3703338826950

Pan vakcinolog ví, jakým způsobem se Zika přenáší - je k tomu určitý komár, který se v Evropě nevyskytuje. Ale zika bude těžké zastavit v Jižní Americe.

+1/−1
28.1.2016 14:40

T66o44m95á42š 39Z64e43m59á77n57e18k 5810618366556

Tak doufejme, že virus nezmutuje. Při masovém rozšíření k tomu má ty nejlepší podmínky.

0/0
28.1.2016 15:15

D21a12v95i79d 98E62v10a80n 6143730431281

"The global distribution of the most cited carrier of Zika virus, A. aegypti, is expanding due to global trade and travel.[23] A. aegypti distribution is now the most extensive ever recorded – across all continents including North America and even the European periphery.[24] Some mosquitoes have been found to have survived the last four winters in Washington D.C" - wiki

Takže abych Vám to přeložil, zde se píše, že tento Vámi již zmíněný komár se vlivem globálnímu obchodu a cestování velice rychle šíří a jeho rozšíření je nyná největší v historii, přes všechny kontinenty včetně Severní Ameriky a dokonce i na periferiích Evropy...Ve Washingtonu se našlli nějací komáři, kteří přežili poslední čtyři zimy...takže opět si jenom lžete do vlastní kapsy...takže nezkoušejte laskavě neustále ostatní ohlupovat RvRvRv

0/−2
28.1.2016 20:56

L25u46k29á15š 54S61l62á79n96s28k67ý 4681843367646

Ještě drobnost k vašemu údaji z Wikipedie - "Some mosquitoes have been found to have survived the last four winters"

Upřímně se ani nedivím, že je toto uvedeno bez zdroje. Zaprvé - jak by zjistili, že daný jedinec přežil 4 zimy (kroužkování komárů?) a hlavně zadruhé - pochybuji o tom, že nějaký komár žije 4 roky, ono je to jen několik desítek dní!

+2/0
28.1.2016 23:50

D56a89v89i64d 77E80v93a74n 6863620511311

ano, samozřejmě, moucha žije taky asi jenom dva týdny. Ale tak je tím myšleno to, že za poslední čtyři zimy, byly komáři tohoto druhu "nalezeni, že přežili", čímž zase není myšleno to, že by je v zimě někdo našel, ale to, že byli pozorováni nejspíše v létě, čímž pádem je zřejmé, že přežili zimu...

0/−1
29.1.2016 8:29

D68a21v33i93d 46E58v65a79n 6583950521441

ano, samozřejmě, moucha žije taky asi jenom dva týdny. Ale tak je tím myšleno to, že se zjistilo, že za poslední čtyři zimy, byly komáři tohoto druhu "nalezeni, že přežili", čímž zase není myšleno to, že by je v zimě někdo našel, ale to, že byli pozorováni nejspíše v létě, čímž pádem je zřejmé, že přežili zimu...

0/−1
29.1.2016 8:31

A48l42f20r18e90d 95D50e28l46o82n13g 4614462146570

Svého času také "odborníci" tvrdili že Evropa se nemusí bát "ptačí chřipky"!

+1/−1
28.1.2016 9:29

P91e60t88r 38H24a88h83n 1803849316418

Že by zase nějaký uměle vytvořený virus na zmenšování lidské populace?

0/−1
28.1.2016 7:51

L15u27k63á66š 52S33l95á52n16s22k11ý 4451783437286

Vyrobený za 2. sv. války, co? To bylo genetické inženýrství a NWO na svém vrcholu.

(nápověda: první výskyt viru zika byl zaznamenán v roce 1947)

+2/0
28.1.2016 8:18
Foto

O13n87d57ř12e41j 96F95i40a29l95a 9549430151399

Běžte s takovýma zprávama do prdele. Akorát strašíte lidi. Z xset milionu lidí se nakazilo za rok 3 000.. zbytečně vyvoláváte paniku. Pro běžného evropana je riziko nákazy ještě nižší, než výhra ve sportce..

+2/−1
28.1.2016 7:08

J89o50s59e28f 62N80á60d43b64ě96l81a 3305415856932

Češi se bát nemusí, protože tady jsou dle mého názoru za určitých okolností takové podmínky, že k nám moc nechce ani migrant, ani virus.

+4/0
28.1.2016 6:35

M34í17r65a 42K70r82a71t79o49c51h96v85í24l 8746189504904

Na OH v Los Angeles mi zabránil RUS a teď do Ria VIRUS. Zkrátka vyšší level;-D

+4/0
28.1.2016 1:03

J97a56n 74S92e14v90e44r37i87n 1226471976825

Antivakcinologove vsech zemi ... ;-)

0/−2
28.1.2016 0:59

M78i25c45h95a63l 98M71a23j73e53r 6954259510616

Po prečítaní celej diskusie by som chcel poprosiť internetových vakcinológov a wiki-imunológov, aby sa už konečne dohodli, či za Ziku môžu vakcíny, GMO komáre alebo je vírus nasadený farmafirmami :-P

+5/−1
28.1.2016 0:15

M29a19r76t71i84n 57J39i32r54o71u28s25e66k 7746435245178

V roce 2014 začali být vypouštěni GMO komáři. Já bych hledal závadu tam, ne v tom že Zika udělal záhadnou progresi, nepozorovanou od roku 1947 do roku 2014.

+2/0
27.1.2016 23:36

D78a74n58i17e68l 97R11e36i20c66h22e81l 8209789383

Celá evoluce je založená na nepozorovaných progresích. To, že něčemu nerozumíte, neznamená, že za tím stojí CIA nebo ilumináti.

+4/−1
27.1.2016 23:42

M15a28r30t63i44n 26J32i55r30o58u15s67e34k 7786515415898

Váš příspěvek je nesmyslný, protože to by znamenalo jiný kmen Zika, což se nepotvrdilo. Než začnete plácat nesmysly, použijte svou shrinked head.

+1/0
27.1.2016 23:46

M29a80r77t98i84n 86K85a94l69e91n19s97k32ý 8625555704901

Myslis shrunken head? Pokud uz chces nekoho oslnit svou anglictinou, pokus se to udelat tak, abys ze sebe neudelal vola......

+4/−1
28.1.2016 0:10

J15a98n 62S60e13v38e49r69i39n 1856151636845

Tak hlavne, ze jste pochopil, co chtel rict, ne?

+1/0
28.1.2016 1:00

M14a63r46t62i75n 52K53a58l63e86n40s43k62ý 8485335694431

to bych pochopil, i kdyby pouzil kazde druhe slovo.............a presto tu tak nikdo normalni nekomunikuje. Pokud chce s necim machrovat, at si aspon zjisti, jak se to rika a pise......

+3/−1
28.1.2016 1:13

M72a20r97t41i68n 52J19i37r72o20u85s92e85k 7336345905408

Ne, myslím přesně to, co jsem napsal.

0/0
28.1.2016 1:03

M51a49r68t45i56n 91K85a86l50e62n10s83k60ý 8845895164521

tak v tom pripade jsi ze sebe udelal toho vola totálně a jeste se v tom krasne rochnis ;-D

+4/−1
28.1.2016 1:10

D55a71v10i45d 79E93v12a88n 6653530211891

http://www.yourdictionary.com/shrinked

0/0
28.1.2016 10:02

M20a76r12t70i52n 62K39a83l19e48n29s66k89ý 8295825734791

ááááááha.......další anglictinar odbornik

+1/0
28.1.2016 10:41

M80a33r97t51i33n 33J49i39r55o60u43s26e88k 7846905495168

Naopak. Zcela zbytečně se v tom rochníš ty.

0/0
28.1.2016 11:27

M56a59r20t28i16n 72K10a94l74e52n10s57k82ý 8505205924501

A velice rad ;) ...priste tomu muzes zamezit tim, ze budes psat o tom, cemu rozumíš a používat vyrazy, které jsou spravne ....

+1/0
28.1.2016 11:38

M45a86r31t70i36n 13J32i88r28o63u86s59e84k 7986895215388

Ty nechápeš, že nejde o ten výraz, ale o to, jaký nesmysl Reichel napsal, když do svého příspěvku zamontoval CIA, ilumináty a evoluci.

+1/0
28.1.2016 11:34

M84i66c83h93a88l 83M90a94j72e23r 6304329810606

Je naozaj smiešne, keď antivaxeri v snahe niečo dokázať odkazujú na praobyčajné konšpiračné weby, ktoré už v úvodoch svojich elaborátov skonštatujú, že "spojitosť vakcíny MMR s prepuknutím autizmu bola už celkom spoľahlivo dokázaná". Už len to, že text začína takýmto bludom je podnetom na výraznejšie zapojenie kritického myslenia... no dobre, podnetom je už len fakt, že text sa nachádza na takomto webe :D

Netreba zabúdať na jedno zo základných pravidiel prístupu k chorobám, ktoré v súvislosti s očkovaním ľudia veľmi radi prehliadajú: časová následnosť nerovná sa príčinná súvislosť. Ak toto pravidlo ľudia ignorujú, tak z toho vznikajú situácie, kedy je akákoľvek choroba nasledujúca po očkovaní jeho dôsledkom a spojitosť sa skrátka nejako nájde. Napr. ako v prípade tohto vírusu...

+7/−3
27.1.2016 23:34

D47a50v45i83d 43E65v65a46n 6653690821291

tohle jsou ty keci v kleci, dítě dostane po očkování horečku a upadne do těžkého stavu ale není v tom žádní příčiiná souvislost, je to jenom časová následnost, neboli shoda náhod...to je prostě cesta jak se ze všeho vykroutit...protože už neexistuje způsob jak dokázat, že kdyby dítě vakcínu nedostalo, tak by poškození neutrpělo..jednoduché, geniální, ďábelské...

+3/−5
27.1.2016 23:47

J51a39n 67S71e30v21e38r28i62n 1596181516555

Pred 100 lety bys byl stastny, ze tve dite dostane vakcinu proti nejakemu, tisice let skodlivemu hnusu.

Dneska tu ale saskujete kvuli par pripadum, ktere mohou a nemusi s ockovanim souviset. A i kdyby souvisely, tak je porad lepsi, kdyz zemre 10 deti nez 1000. Pokud by bylo zrovna moje, bylo by to hrozne, ale na tom samotnem faktu to nic nemeni. :-P

+2/−2
28.1.2016 0:58

D74a91v84i69d 28E37v10a44n 6723910851711

Ano, je to pravda, že před sto lety umíralo více dětí než dneska, ale to není dáno očkováním ale zejména lepší hygienou a vůbec lepší výživou a medicínou.

Dneska je daleko vyšší průměrná doba dožití než před sto lety a taky to není žádným očkováním...prostě dřív se lidí nemyli, nosili raději paruky a stříkali na sebe parfémy...a samozřejmě při zamoření vodních zdrojů fekáliemi vznikaly mory a epidemie...

Dneska je opačný extrém lidé si myslí, že je na všechno prášek nebo vakcína a že se nemusí o své zdraví starat...nebudu si mýt ruce, protože jsem očkovaný proti žloutence...

nechám se očkovat proti chřipce a nebudu muset dodržovat zdravou životosprávu...jenže takhle to vůbec nefunguje...vakcinologové se nám snaží vsugerovat, že to tak je, ale není...

0/−1
28.1.2016 1:22

P77a66v38e77l 47R26y47b20á55ř 7272341579170

Hned v prvním odstavci nemáte pravdu, jistě děti chudáků umíraly na podvýživu, ale děti královských rodů určitě nebyly podvyživené. Měly často i docela dobrou lékařskou péči. Přesto často z deseti dětí přežilo jedno nebo dvě. Např. ještě v polovině 20. století řádila dětská obrna, po nakažení léčba byla téměř na nic a dnes je to u nás téměř neznámá nemoc. Je to hlavně tím, že okolo nás ta nemoc prostě není. Vzít však nenaočkované dítě, dobře živené na pár měsíců do země, kde je obrna běžná, troufl by si to někdo?

+1/0
28.1.2016 2:10

D52a47v12i40d 30E79v78a25n 6723150461121

Mýlíte se,i děti zkrálovských rodů mohly být a byly podvyživené, nikoliv tím, že by měly nedostatek stravy, ale její skladbou a jednostranností, ve které třeba převládalo maso, bylo v ní málo zeleniny, atd. Je to paradox, ale pokud budete jíst jednostraně, budete podvyživený. Hlavní příčinou byly nějaké bakteriální onemocnění, nebyly antibiotika,atd. S očkováním to tudíž vůbec nesouvisí.

0/−1
28.1.2016 8:52

K85a57t28e36ř53i58n54a 96F52e91n21c92l55o70v72á 8453727888463

Co vím, tak autor té prapůvodní zprávy, která tvrdila, že očkování zpusobuje autismus, dodatečně přiznal, že zfalšoval celý výzkum, protože byl zaplacený konkurenční firmou, aby výrobce poškodil. Ale blbost je věčná.

+2/0
28.1.2016 7:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.