Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Izraelský generál: Islámský stát je jako komáři, musíte vysušit bažinu

K porážce Islámského státu, první teroristické organizace, která si vybudovala státní strukturu, nestačí jen zabíjet jeho bojovníky. Je zapotřebí důkladné a koordinované strategie, která ho připraví o zásoby, peníze i příliv rekrutů, uvedl izraelský generál Israel Ziv při své návštěvě Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R13o38m18a52n 16M27i42r20o40s39l31a34v 4667303807266

Dobrý příměr. K vysušení té bažiny ovšem patří také to, aby dostali všichni, kdo podporují tuto teroristickou sebranku pořádně přes prsty. Bohužel se jedná i o naše spojence.

0/0
1.2.2016 9:37

T60o39m57á48š 70P73e22t31r37o84v56i68č 7573740499139

Izraelský ministr obrany: „ISIS si užívá tureckých peněz za ropu už hodně, hodně dlouho“

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/7343-izraelsky-ministr-obrany-isis-si-uziva-tureckych-penez-za-ropu-uz-hodne-hodne-dlouho

„Jak víte, Daesh (Islamistický stát) si užíval tureckých peněz za ropu po dlouhou, velice dlouhou dobu. Doufám, že se s tím skoncuje,“ řekl Yaalon.

„Je to na Turecku, na turecké vládě, na tureckém vedení, aby se rozhodlo, zda chtějí být součástí nějakého druhu spolupráce k boji s terorismem. Zatím tomu ale tak není.“

+1/0
27.1.2016 20:05

P44e27t14r 47M62ü15l72l25e49r 5582622512736

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Slunickarum-se-hrouti-svet-Toto-zahrmelo-z-Bruselu-k-uprchlikum-419077

stojí za přečtení....!!

0/0
27.1.2016 12:38

J90o46s96e27f 49Š31e64m62e46l82í86k 7769781930667

Řekl bych, že práve izraelský generál moc dobře ví o čem muví. Nejlepším důkazem je to, že Izrael stále ještě existuje.

+18/0
27.1.2016 9:50

P56e68t96r 19M12a46r76e96č71e15k 1753571949398

Proč je už dávno neodřízli od internetu?!! Nevypnou jim mobilní sítě. To by zřejmě někdo přišel o kšefty.

+5/−3
27.1.2016 9:49

P44e32t21r 16Ž57á21k 1447973168163

Jak byste to chtěl jako zrealizovat? I kdyby se vám nějakým způsobem podařilo izolovat území samotného IS, což si samo o sobě neumím technicky moc představit, tak ten člověk, který se zabývá internetovou propagandou, může klidně sedět v Lutonu, Marseille, Bruselu, Praze...

+4/0
27.1.2016 9:59

P11a58v66e46l 10Z64o26u96h52a35r 5428624804839

No,kdyz uz vas dokazou sledovat na jakych strankach se "kochate",nemel by to byt problem az tak veliky

+1/0
27.1.2016 11:41

I56v16o 44Z76d98e18b47o83r86s64k74ý 3763201290831

Nebo v Coventry nad krámem s textilem.

+1/0
27.1.2016 11:42

K64a31r33e57l 90L60a89n11g78r 2902657140278

;-D

0/0
27.1.2016 18:12

J89i57r39k79a 15T23r62á31v78n81i27č31e58k 6934246889

Kdyby USA/Nato chtěli porazit IS, už by to dávno udělali. IS zatím nabývá na síle a porazit ho bude těžší a těžší. Evropské země jen přihlížejí a vymýšlejí nesmysly jak integrovat neintegrovatelné. Elity za zdmi svých paláců přihlížejí jak pomalu dochází k rozkladu jejich zemí. Jim se nic nestane, určitě mají krizový plán, kam se uchýlit v případě nepříznivého vývoje. Je to velký průšvih, který se už asi letos začne bezprostředně týkat i nás.

+8/−4
27.1.2016 9:37

P46e91t26r 41Ž19á87k 1607643518613

Oni by chtěli porazit IS, jenže k tomu by bylo potřeba nasadit pozemní jednotky a aplikovat tvrdý přístup. Do toho prvního se po A-stanu a Iráku nikomu už nechce a na to druhé nemá západ už dávno koule.

+4/0
27.1.2016 9:46

J98a91n 84P20r29i17c56h56y82s18t72a19l 8721928383

Pro zacatek by mozna stacilo prestat jim dodavat bojovniky a zbrane.

+2/−4
27.1.2016 10:03

P36e34t51r 27Ž43á38k 1387213298613

Nevím o tom, že by USA nebo NATO dodávali IS zbraně, natož bojovníky.

+2/0
27.1.2016 10:12

J68a16n 19B13a11b20i47č62k73a 9133749703237

Prostě USA se poučili s Iráku a nechtějí vám udělat radost, abyste je mohl kritisovat za vražděni nevinných žen dětí a civilistů a pomoci Iránu a shia k dalšímu vítěztví, jako to blbě udělali v Iráku.

+3/0
27.1.2016 9:49

J39i64r32k66a 19T13r68á38v44n69i58č11e24k 6514916589

No USA otevřeně podporují tzv.: umírněné povstalce proti Asadovi, jenže sami nejsou schopni rozeznat kde je hranice mezi těmi umírněnými a IS, takže se jejich zbraně často ocitnou v rukách bojovníků IS atd. Další problém je chování Turecka, na jednu stranu zavírají oči před aktivitami IS v Turecku, na druhou přes Turecko proudí davy uprchlíků do Evropy, nemluvě o jejich vztahu ke Kurdům.

+3/−1
27.1.2016 10:02

J33i72ř66í 42Č92e84r78m28á44k 5620565138127

Já jsem zatím slyšel o jednom americkém shozu, kdy jeden z cca. deseti balíků se zbraněmi omylem přistál na území kontrolovaném IS. Tomu říkáte "často ocitnou v rukách bojovníků IS"?

0/0
27.1.2016 12:22

J62i89r36k25a 86T88r53á40v63n66i96č88e95k 6464486109

Tady jde spíš o to kdo je umírněný povstalec a kdo bojovník za IS. Jsem toho názoru, že to neumí rozeznat ani USA/NATO. Není ani vyloučeno, že z tzv.: umírněného povstalce se časem, pod dojmem síly a bohatství, stane tzv. radikál. USA/NATO jde především o svrhnutí Asada, IS je pro ně druhořadý cíl. IS podle NATO není hlavní příčinou migrace. (Takto hovořil pan Šedivý náš velvyslanec při NATO v jednom rozhovoru.)

+2/0
27.1.2016 12:48

J98a41n 80B12a91b24i12č59k29a 9313809403587

No vy se na to díváte jen s hlediska ruských zájmů. Jenže, proč by měla USA a západ bojovat za zájmy svých úhlavních nepřátel, Iránu a assádovi rodiny, jen proto, že jsou momentálně spojenci Putina.

0/0
28.1.2016 0:12

I10v75a19n 83M59a26r34e94k 6544208482

Ten pán ví o čem hovoří ! Izrael R^ V !!

+9/0
27.1.2016 9:29

I38v67o 95Z57d78e53b48o54r25s60k46ý 3723591660631

Co se to děje? V pekle obouvají brusle?

Na idnes článek ve kterém je dám prostor izraelskému generálovi. CEVRO isntitut zmíněn beznegativních přívlastků.

Nakonec se tady dočkáme i objektivního zpravodajství a komentářů.

+9/0
27.1.2016 9:16

R62u89d94o43l84f 95Č38e38r13n47ý 7758181642860

Mnoho diskutérů zde obviňuje islám. Ten ale za to sám o sobě nemůže. Mohou za to hlavně ti, kdo:

- na základě útoku na dvě budovy v NY začali tzv. boj proti terorismu; tento boj nejenže už 15 let nefunguje, ale terorismus přímo podporuje

- na základě smyšlených informací o zbraních hromadného ničení rozvrátili Irák

- zcela zbytečně destabilizovali Libyi, kde zcela vědomě podporovali islámistické teroristy

- podporují a vyzbrojují různé pochybné skupiny islamistů v Sýrii

- nejvíce burcují pro boj proti terorismu, ale přitom proti němu bojují jen na oko

- v tichosti organizují a podporují rozšiřování islámu v Evropě.

Má to vše společného jmenovatele? Ano, jsou to USA, jejich služebníci a různí vazalové (SA, Turecko a další).

+1/−9
27.1.2016 9:13

J48a33n 89B57a31b84i66č28k56a 9483809923227

Neváhejte a zvedněte zbran proti Velkému Satanu Americe. Zjískáte slávu a když padnete tak i panny.

+3/0
27.1.2016 9:39

O43n11d30r32a 69P38á43t65e87k 8313939534845

Na vysušení bažiny je dobré štěpení atomu !:-)

+5/−1
27.1.2016 9:03

J75a77r11o23s93l56a20v 26D21r23o70z64d 6932793242385

„Komplexní záležitosti nemají jednoduchá řešení,“ řekl minulý týden na přednášce v Cevro Institutu někdejší izraelský velitel, který zodpovídal například za složitou a pro mnohé Izraelce obtížně pochopitelnou evakuaci z Gazy v roce 2005.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/prednaska-o-islamskem-statu-a-terorismu-israel-ziv-cevro-pzi-/zahranicni.aspx?c=A160126_124627_domaci_jw

To by si měl zarámovat a pověsit na zeď Adam B. Bartoš, Okamura, a podobní maniaci.

+2/0
27.1.2016 8:54

J10a46n 21S98e38d19l80á64ř 7657817947305

Komplexní řešení je řada navazujících jednoduchých řešení a vždy je potřeba udělat první, byť jednoduchý krok. To by si měl zarámovat a pověsit na zeď Sobotka, Chovanec a podobní maniaci.

+1/0
27.1.2016 10:20

P84e27t10r 29S28v86o29b78o96d62a 9940948269444

„Za rok 2015 mohli vydělat miliardu dolarů při nákladech 350 milionů," To je vynikajici hospodarsky vysledek. Pritom maji obrovska vydaje na obranu. V tehle konkretni veci by nam mohli byt prikladem.

+1/0
27.1.2016 8:53

K42a86t36e75ř59i22n31a 52V26ý66b10o72r69n46á 6760639119

Zarážející je hlavně ta efektivita. Válčí skoro s celým světem, a mají mnohem menší náklady na armádu, než my.

+2/0
27.1.2016 8:54

P93a27v10o45l 56A56n87t68o72š 3931967370807

Postavenie štátu Izrael je v tomto úplne odlišné. Izrael je v tom regióne jediná sekulárna krajina, nášho západného typu. (Kto tam nebol ten by možno neuveril, že je to dokonca ateistická krajina. Aspoň mňa to dosť prekvapilo.)

A je to súčasne jediná krajina, ktorá je reálne existenčne ohrozená. Celý čas od jej vzniku jej NEPRETRŽITE hrozí, že raz proste nebude. Nikto z jej susedov sa tým ani netají, dokonca ani tí, s ktorými má uzavreté "pakty o neútočení".

To si musí človek najprv predstaviť, aby tomu vôbec dokázal porozumieť. Slovensko je zhruba rovnako veľké ako Izrael a má piatich susedov, z ktorých je každý početnejší. Neviem si predstaviť našu existenciu, kedy by všetci naši susedia neuznávali náš nárok na územie a na život a rozdiely medzi nimi by boli len v tom, že niektorí by k nám nepretržite podnikali teroristické výpady, niektorí by každých 20 rokov začínali regulérne vojnové útoky a niektorí by si nešpinili ruky a útoky by "len" sponzorovali.

A keby celé naše prežitie záležalo len od udržiavania nepretržitej schopnosti sa brániť. Verím v svoj národ, ale netuším, či by sme toto dokázali udržať 70 rokov.

A v tom je rozdiel. Oni si nemôžu dovoliť presadzovať nejaké ideály šírenia demokracie, voľného trhu, liberalizmu a kadečoho. Súčasne nemôžu do bodky dodržiavať medzinárodné právo. Inak by už neboli na mape.

Podľa mňa v IS to vedia veľmi dobre. Od vzniku IS nie je počuť o žiadnych útokoch na Izrael. Oni bojujú prevažne s vlastnými, lebo sa ich neboja. Plus posielajú vlkov do Európy, z rovnakého dôvodu. Ale pri Izraeli vedia, že tam by sa po útokoch nezapaľovali sviečky a nevyjadrovali "ostré odsúdenia". Oni by sa proste pohli, prekročili by hranice, nie z idealizmu, ale kvôli sebazáchove. A ten priamy stret ešte IS nepotrebuje. Presne to isté robil Hitler. Naprv sa vyporiadal s krajinami, kde žili vlastní - Nemecko, Rakúsko, Československo. Potom so slabšími - Poľsko, Francúzsko. Až potom sa dal do rovnocenných súperov, čo ho napokon priviedlo na dno.

+27/0
27.1.2016 8:45

P28e33t79r 58S22v28o68b69o65d60a 9870968899344

Israel neni sekularni stat. Svou existenci vysvetluje bibli. Boha ma i v nazvu. Ateisticka zeme? To soudite podle ceho? V Israeli jsem byl, mam tam pratele. Pritom jsem poznal jen jedinou ateistickou rodinu, ale i ti dodrzuji nektere nabozenske zvyky.

+1/−5
27.1.2016 8:59

M65a75t62o39u61š 31Z35o78u67b77e85k 5422571590764

Izrael je sekulární stát, protože judaismus není státním náboženstvím. Vznik státu Izrael není na základě Bible, ale na základě platného mezinárodního práva. Ateistů je plný Tel Aviv, Jeruzalém je něco trochu jiného.

+8/0
27.1.2016 9:09

P74e95t37r 96S36v78o72b18o95d45a 9770238679864

V jakem izraelskem zakonu je to napsano? Vite ze Izrael nema ustavu protoze neni mozne mit autoritativnejsi dokumenty nez je Tora,Talmud? V Deklaraci nezávislosti je biblicky odkaz jasne zminem. Izrael neni sekularni stat a to je prave tim duvodem, ze se mu dodnes podarilo se udrzet.

+1/0
27.1.2016 9:24

M26a87t85o32u18š 83Z95o16u13b21e22k 5672131950814

Zákon byste měl spíš dodat vy. Najděte mi prosím zákon, který definuje judaismus jako státní náboženství. To, že stát místo ústavy používá sestavu tzv. "Základních Zákonů", neznamená, že není demokracií. Demokracie se neurčuje tím, že stát má ústavu. Ústavu má spousta totalitnách států. Stejně tak není pravda, že Izrael se řídí Tórou a už vůbec ne Talmudem. Ano, některé prvky z Tóry se promítnou do zákonů, ale to platí v ČR také. Zkrátka Tóra je plná dobrých principů a lidstvo se z toho poučilo a spoustu věcí přejalo. Ale to není důvod k tomu tvrdit, že ČR je řízena Biblí, ačkoliv se dají najít podobné rysy v Bibli jako v českých zákonech.

Izrael je de iure sekulární stát, který respektuje náboženské menšiny. Stát Izrael není řízen rabinátem a nejvyšší rabín nemá žádnou faktickou moc nad zákony. Nevím, jestli to víte, ale stát Izrael je standardní demokracií s parlamentem, vládou, ministerským předsedou a pravidelnýma svobodnýma volbama, kde ženy mohou volit a mohou být i voleny.

+9/0
27.1.2016 9:31

P65e47t44r 85S92v20o21b57o76d19a 9390908799344

Sekularni stat se deklaruje. Musi to byt jasne zmineno v nejakem zakone, idealne v ustave. Pokud to tak neni, neni mozne stat povazovat za sekularni. Proto je sekularnim statem treba Turecko a neni jim treba Recko nebo Anglie.

0/0
27.1.2016 9:47

M42a35t52o62u69š 70Z41o17u28b88e71k 5592851190144

Stát Izrael zaručuje svým občanům svobodu vyznání. Náboženství je v Izraeli od státu odloučené. Náboženství má na politiku vliv zcela marginální a sekundární. Asi stejně, jako u nás jsou křesťanšští politici. Stát je sekulárním ne tím, že sám o sobě prohlásí, že je sekulární. Ale tím, že zaručuje občanům svobodu vyznání, není určené žádné státní náboženství a "církev" je oddělena od státu. Toto vše je naplněno v Izraeli.

+2/0
27.1.2016 9:52

P88a51v81o65l 15A84n33t19o20š 3711157600507

No, presne ako píšete. Ateisti vykonávajúci náboženské obrady. To je podobné ako keby niekto napísal, že Slovensko je katolícka krajina, preto lebo ľudia chodia do kostola a slávia katolícke sviatky. Jasné, v Izreali sa nikdy nevzdajú náboženstva, oni na tom stoja.

Ale ľudia tam žijú úplne normálnym svetským spôsobom života, podobne ako u nás alebo v Čechách. Sexujú, drogujú, športujú, zabávajú sa. (Pijú menej to treba uznať, ale to je asi podobné vo všetkých horúcich krajinách.) Majú sekulárny právny systém, slobodu náboženstva. A ak to tam poznáte, tak ste si musel všimnúť, ako neznášajú tých "čiernych" teda Orthodox people. Oni ešte aj fyzicky vyzrejú odlišne - sú bledý, zhrbený, nosia okuliare, kdežto ostatní Židia sú väčšinou tmaví, vyšportovaní a temperamentní.

Lezú im na nervy teda riadne, možno podobne ako sa Vy v Čechách radi navážate do farárov. Len tam je ten rozdiel, že oni kvôli nim zomierajú, keď sa náhodou 10 čiernych rozhodne neopustiť nejakú osadu a armáda ju musí chrániť.

Mňa to tiež prekvapilo. Ja som v r. 2000, keď som tam bol čakal vyslovenie teokratickú spoločnosť, niečo ako Irán naruby ale bol som rýchlo vyvedený z omylu.

A ešte jedna vec - sú tam tisíce ruských Židov, ktorí prišli po r. 1990. A tí o náboženstve nemajú ani šajn, to mi verte. Systém ich za 80 rokov totálne vygumoval.

+4/0
27.1.2016 10:02

M50i46c25h73a84l 58Ž36á11k 8829760339702

Tak Izrael v s kym ma tu cest a co je nezbytne pro zachovani svych demokratickych hodnot. Evropa je zatim neschopna si uvedomit riziko, natož se mu branit.

0/0
27.1.2016 8:40

P49e39t94r 81B25o31ž77e13k 1393862473782

Prošel jsem všechny fotky a nějak nevím jak mám poznat teroristy a ostatní od sebe.

Nebo jsou ne těch fotkách jen teroristi, ale pokaždé z jiné frakce, kdo je ta nejasná hranice kdo je terorista a kdo ne.

0/0
27.1.2016 8:38

J14a69n 30Č53e83r69m95á64k 4854183974187

Ano, to je dost problém, jak odloží samopal, je z bojovníka naprosto bezúhoný pracovník na poli. Když nemají uniformy... Pak se napíše, že to odnesli "nebozí" civilisté.

+2/0
27.1.2016 11:36

H27e65n98r45y68k 67H72e76c96z17k78o 9824504416859

Mutagenní řetězová reakce tady zřejmě neplatí;-(

- viz článek: "Zbavíme se komárů? Vědci vytvořili mutaci, která může druh zničit" odkaz: "http://technet.idnes.cz/jak-se-zbavime-komaru-05t-/veda.aspx?c=A151222_150353_veda_mla"

0/0
27.1.2016 8:37

K10a65r30e55l 67S30e92d94l80á28č48e62k 3130720621509

Jo,jo, Izraelci jako jediní umějí s muslimy zatočit. My to ještě neumíme.

+21/0
27.1.2016 7:57

R95a55d34e85k 60Č44o69s 3156316698808

Oni se poučili z historie. My se stále znovu a znovu rozbíháme hlavou proti zdi a říkáme tomu "humanismus" a "politická korektnost" Rv

+20/0
27.1.2016 8:05

J67o11s61e79f 16P72o87ž85i12v66i65l 8314266107780

Musela by se vysušit bažina jménem Islám. Pak to teprve půjde.

+19/0
27.1.2016 7:48

D10a47v78i81d 25C87e39c30h 6463687330594

No dobre : turecko zabezpeci hranice, vsetci prestanu kupovat od IS ropu,

v USA bude konecne prezident, v EU sa politicka "elita" preberie zo slnieckarskych iluzii... atd. atd a potom koordinovane zabombarduju IS do země...Co potom ?

Selanka,bufet, pohoda, demokraticky a slusny stat v syrii, vsetci sa vratia a budu pestovat mrkvu v zahrádkách, nic horsie jako IS nevznikne, deti nabehnu do skoly a sunita si poda ruku so siitom a krestanom ?

No iste, to je akurat dalšia slnieckarska iluzia...

Primarny problém zapadu a europy zvlast je riesit vlastne hranice a vlastnu obranu a nie "vylepsovat" spolocnosti niekde v dzamahirijach.

+10/−2
27.1.2016 7:43

T68o73m30á81š 69H57e35r75t96z 7785801332145

omyl, my se musime starat a snazit 'vylepsit' jejich spolecnost, protoze jsou to sousede Evropy a pokud to neudelame, a starat se o ne nebudeme, tak nam ta jejich vetsinove nevzdelana, nedemokraticka a nabozensky fundamentalisticka spolecnost zacne ohrozovat zivot mnohem vic - napr nejakou atomovou bombou. A to pak muzeme mit kolem Evropy treba 50ti metrovou zed a bude nam to prd platny...s prominutim

+1/0
27.1.2016 8:49

L61i87b26o49r 61M96o74z42i12s 4485985539801

Kde se v lidech bere touha po nabozenstvi? Rodime se snad s geny krestanstvi, islamu, judaismu, budhismu?

+1/0
27.1.2016 7:42

J10i77ř11í 24B10r34o56ž 5109555812307

Podle islámu se v muslimské rodině rodíte automaticky jako muslim. S genetikou to nemá nic společného, s vymýváním hlaviček dětí ano.

+10/0
27.1.2016 7:47

T95o97m66á41š 14H69e27r76t30z 7555491902605

a krestanstvi, judaismus, atp, hlavy nevymyva?!

+2/−4
27.1.2016 7:53

J48i23ř64í 70B70r52o34ž 5679845942257

Jistě, jako každé náboženství. Ale když se vám ale znelíbí být křesťanem, můžete vystoupit z církve a stát se třeba pastafariánem. To u muslima nelze- jednou muslim, navždy muslim. Pokud se zřeknete islámu, má vás právo zabít každý jiný muslim.

To docela slušný rozdíl, ne?

+11/0
27.1.2016 7:57

J33i36ř96í 34B10r32o36ž 5609735252257

vypadlo mi sloveso "je" , omluva :-)

0/0
27.1.2016 7:58

T15o96m28á59š 81H51e11r86t49z 7955171822465

vy se bavite uz o konkretnich rozdilech v nabozenstvi; ja jsem reagoval na puvodni vseobecnou recnickou otazku pana Mozise.

Pro mne je to vsechno stejne zlo, protoze vsechna nabozenstvi delaji z lidi tupe ovce

+1/−4
27.1.2016 8:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.