Diskuze

Papíry na zkoušku, nebo dozor? Experti řeší, jak zkrotit mladé řidiče

Nezkušení řidiči loni zavinili přes 16 tisíc nehod, což je nejvíc za uplynulých pět let. Z policejních statistik lze také vyčíst, že šoféři, kteří usedají za volant méně než pět let, mohou za třetinu všech nehod i mrtvých. Špatná čísla má zvrátit novela zákona o autoškolách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Začnu u autoškoly-syn ji dělal v Praze,takže ho naučili celkem slušně jezdit v městském provozu,což se m u teď dost hodí.Jenže jezdil v jiném autě a než se doma shodnul s tím naším ,najezdili jsme společně hezkých pár kilometrů.A než si zažil pravidlo-když někam nevidíš,tak zatraceně uber,byly prázdniny na samém konci.

Jo a jezdil s maminkou,protože tatínek pracuje od nevidím do nevidím .Čili 18 letý výrostek srazil své ego a představy o bezbřehém rádění s tátou a poslouchal jak hodinky.Dnes je mu o 6 let víc a na silnici(najezdil kolem 3tis.km měsíčně) neměl jediný problém.Dceru čeká to samé.

0 0
možnosti

Je nesmyslné, že začátečník může řídit vozidlo jako zkušený řidič. Začátečník by měl začínat na vozidle s menším obsahem, výkonem i regulovanou rychlostí.

0 2
možnosti

Základním problémem je, jak píší, ochota dodržovat pravidla. Není problém ani tak ve výcviku v autoškole jak ve výchově a ve společnosti. Ochota dodržovat pravidla je čím dál tím ve společnosti nižší.

5 0
možnosti

S tím souhlasím. Někomu stačí cedulka, aby tam nechodil, někomu nestačí ani závora, kamery...

1 0
možnosti

Jestli by nestačilo zabezpečt, aby z autoškoly vycházeli mnohem zkušenější řidiči. Ať klidně trvá delší dobu (a je dražší), povinnou součástí výcvik jízdy za ztížených podmínek. Řídit není právo, ale výsada.

Co se alkoholu a drog týče, dal bych i bez nehody zákaz řízení na delší dobu (nad 0.7 a 1.0 promile, drogám tolik nerozumím, od toho jsou experti). Tomu kdo ho poruší, minimálně domácí vězení (ať ho nemusíme živit v base) - a je už na čase , aby zprovoznili ty náramky.

Všechny nápady s dozorem, řidičákem na zkoušku, omezením rychlosti nebo kubatury / výkonu atd. jsou IMO k ničemu...

0 0
možnosti

Nakonec to dopadne tak, že politici schválí, aby každý měl u řidičáku vystudovanou VŠ.:-P

0 0
možnosti

Je nemožné, aby s nezkušeným řidčem měl pořád někdo čas jezdit. neřeknu jednou za čas, ale častěji to možné není. Řidičák na zkoušku taky není dobrý nápad, neboť každý si nekoupí po absolvování autoškoly auto. Takže dva royk nemusí vůbec řídit.

1 0
možnosti

D89a57v52i77d 10P36e60š36e28k

24. 1. 2016 13:01

Další možnosti jsou

od 17 let (na rok) - pod dozorem dospělého, jezdil by do obchodu, k babičce na návštěvu apod. tak by se naučil základy a v 18 by dostal normální řidičák.

18+ (výběr ze dvou možností) řidičák na zkoušku (na 2 roky) - s dvojnásobkem bodů a dvojnásobnými pokutami nebo jezdit jen pod dozorem dospělého (1 rok)

- pokud chytí policajti mladého za volantem bez dospělého, nekompromisně na 3 měsíce sebrat papíry a pokud nedoplatí 5 jízd v autoškole, aby si to znovu vyzkoušel, tak řidičák nevracet

0 4
možnosti

Věkem to není. Z mladého hazardéra vyroste starý hazardér, a kdo je odpovědný jako dospělý, ten byl odpovědný už zamlada. A pokud už máme jednou nějakou věkovou hranici danou, tak nemá smysl ji posouvat donekonečna. Prostě naše legislativa předpokládá, že v 18 už je člověk dospělý. I když mnozí lidé by byli schopní odpovědně jezdit už třeba ve 13 letech, ale holt jsou omezeni na právech kvůli těm svým vrstevníkům, kteří jsou ještě příliš nevyzrálí.

8 1
možnosti

Především jim v autoškole ukázat necenzurované záběry z těžkých nehod. Vždyť ta telata pod dojmem televize žijí v představách, že silnice je závodní dráha a když s vozem udělají pět kotrmelců, oni z toho vylezou maximálně s decentním šrámem na obočí a nikomu se nic nestane. Ostatní účastníci silničního provozu jsou pro ně nevýznamný až obtěžující komparz... a bohužel se tento bezohledný přístup netýká pouze mladých řidičů.

4 0
možnosti

Jednoznačně čerství řidič by měl mít řidičák na zkoušku a měla pro něj platit rychlostní omezení na silnicích s vyšší rychlostí, jak je tomu v některých sousedních státech. Nepovažuji za zrovna bezpečné jízdu s někým pod dozorem ve voze, který nemá dvoje pedály, protože nemůžete při velké chybě do řízení zasáhnout.

"Na okruhu by prokázal, že je schopen zvládnout auto ve smyku, nouzově zabrzdit, udržet vůz v aquaplaningu" Tohle bohužel nezvládne ani velká část řidičů, kteří mají řidičáky už poměrně dlouho a něco i najeto, protože se do takových situací buď zatím nedostali, nebo pokud ano, tak absolutně selhali, protože nevěděli, jak v takové situaci správně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, natož pak u automatu. Někteří nemají dokonce ani pude sebezáchovy, jak jsem jízdy takových často svědkem. Jak jsem třeba včera jel směr Brno, začalo hustě sněžit a viděl jsem i pár úplných bezmozků, co měli pouze předokolky a valili to v levém zasněženém pruhu, nebo i takové, co zase nechtěli druhým uhnout a blokovali zbytečně levý pruh. Kupodivu to všechno byli staří chlapi, kteří by už měli mít nějaký ten rozum. Osobně bych byl pro, aby řidič aspoň jednou za 5 let musel povinně podstoupit školu smyku. Jedině tady si bezpečně ověří své zkušenosti a meze svého vozu a hlavně bude vědět, jak se vozidlo v takových situacích správně ovládá. Proto je dobré se vždy s prvním sněhem trochu procvičit na bezpečném místě, což je poslední roky v hustě zastavěných městech, čím dál větší problém. Osobně si u nás na jednom velkém prázdném parkovišti na konci obce, vždycky zablbnu a osvěžím si jízdu na sněhu.

0 1
možnosti

Řidičák na zkoušku jen pro čerství řidiče je nesmysl. Za některé druhy přestupků, které svědčí o jednoznačné neodpovědnosti nebo nenapravitelné neschopnosti, by se měl řidičák odebírat každému, ať je čerstvý nebo zatuchlý.

Povinná škola smyku by byl určitě dobrý kšeft pro provozovatele autodromů. Ale neměl by takový výcvik tedy být už součástí základního řidičského výcviku? Nebo jako samostatná řidičská skupina, že by třeba skupina B se smykem byl řidičák BS a pro smyky s přívěsem skupina BES?

Co mi přijde absurdní je, že řidičák platí navěky i pro staré řidiče, kteří aktuální pravidla provozu nikdy neviděli a vůbec o nich netuší. Alespoň jednou za pět let by mělo být pro každého řidiče povinné přezkoušení z teorie a legislativy.

1 1
možnosti

Pokud každý kašle na všechno, pak pomůže jen omezení ve vozidle omezenou rychlostí konstrukčně na 60km a zákaz jízdy po rychlostních komunikacích v prvních rocích řízení nebo prokázání praxe.

0 5
možnosti

Jasně, zakážeme jízdu na dálnicích, které jsou prokazatelně nejbezpečnější ;-DRv

3 0
možnosti