Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papíry na zkoušku, nebo dozor? Experti řeší, jak zkrotit mladé řidiče

Nezkušení řidiči loni zavinili přes 16 tisíc nehod, což je nejvíc za uplynulých pět let. Z policejních statistik lze také vyčíst, že šoféři, kteří usedají za volant méně než pět let, mohou za třetinu všech nehod i mrtvých. Špatná čísla má zvrátit novela zákona o autoškolách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i62t53k77a 19T31v87r44d60á 3811948896539

Začnu u autoškoly-syn ji dělal v Praze,takže ho naučili celkem slušně jezdit v městském provozu,což se m u teď dost hodí.Jenže jezdil v jiném autě a než se doma shodnul s tím naším ,najezdili jsme společně hezkých pár kilometrů.A než si zažil pravidlo-když někam nevidíš,tak zatraceně uber,byly prázdniny na samém konci.

Jo a jezdil s maminkou,protože tatínek pracuje od nevidím do nevidím .Čili 18 letý výrostek srazil své ego a představy o bezbřehém rádění s tátou a poslouchal jak hodinky.Dnes je mu o 6 let víc a na silnici(najezdil kolem 3tis.km měsíčně) neměl jediný problém.Dceru čeká to samé.

0/0
28.1.2016 9:50

J64a81r92o24s20l35a45v 30K19a19d23l11e77c 5261599362701

Je nesmyslné, že začátečník může řídit vozidlo jako zkušený řidič. Začátečník by měl začínat na vozidle s menším obsahem, výkonem i regulovanou rychlostí.

0/−2
24.1.2016 21:24

R45o85b31e46r30t 80M67o42t44k79a 4346577629525

Základním problémem je, jak píší, ochota dodržovat pravidla. Není problém ani tak ve výcviku v autoškole jak ve výchově a ve společnosti. Ochota dodržovat pravidla je čím dál tím ve společnosti nižší.

+5/0
24.1.2016 18:42
Foto

B45r65o55n64i97s73l41a81v 75G74a79b53r39y76š 2402149381

S tím souhlasím. Někomu stačí cedulka, aby tam nechodil, někomu nestačí ani závora, kamery...

+1/0
24.1.2016 19:34

J18a89r96o59s14l31a27v 61L21e56b77e90d64a 3946609557690

Jestli by nestačilo zabezpečt, aby z autoškoly vycházeli mnohem zkušenější řidiči. Ať klidně trvá delší dobu (a je dražší), povinnou součástí výcvik jízdy za ztížených podmínek. Řídit není právo, ale výsada.

Co se alkoholu a drog týče, dal bych i bez nehody zákaz řízení na delší dobu (nad 0.7 a 1.0 promile, drogám tolik nerozumím, od toho jsou experti). Tomu kdo ho poruší, minimálně domácí vězení (ať ho nemusíme živit v base) - a je už na čase , aby zprovoznili ty náramky.

Všechny nápady s dozorem, řidičákem na zkoušku, omezením rychlosti nebo kubatury / výkonu atd. jsou IMO k ničemu...

0/0
24.1.2016 14:31

J65a22k69u93b 38K96n52e62c20h55t65o76v51s90k11ý 3390516261662

Nakonec to dopadne tak, že politici schválí, aby každý měl u řidičáku vystudovanou VŠ.:-P

0/0
24.1.2016 14:21

J65a92k40u43b 38K13n85e26c63h89t20o79v28s96k68ý 3210286431432

Je nemožné, aby s nezkušeným řidčem měl pořád někdo čas jezdit. neřeknu jednou za čas, ale častěji to možné není. Řidičák na zkoušku taky není dobrý nápad, neboť každý si nekoupí po absolvování autoškoly auto. Takže dva royk nemusí vůbec řídit.

+1/0
24.1.2016 14:19

D79a92v53i95d 93P75e60š83e69k 3643751608230

Další možnosti jsou

od 17 let (na rok) - pod dozorem dospělého, jezdil by do obchodu, k babičce na návštěvu apod. tak by se naučil základy a v 18 by dostal normální řidičák.

18+ (výběr ze dvou možností) řidičák na zkoušku (na 2 roky) - s dvojnásobkem bodů a dvojnásobnými pokutami nebo jezdit jen pod dozorem dospělého (1 rok)

- pokud chytí policajti mladého za volantem bez dospělého, nekompromisně na 3 měsíce sebrat papíry a pokud nedoplatí 5 jízd v autoškole, aby si to znovu vyzkoušel, tak řidičák nevracet

0/−4
24.1.2016 13:01

B77o93h89u76s34l77a41v 90K51r79á88l71í98k 2751460789816

Věkem to není. Z mladého hazardéra vyroste starý hazardér, a kdo je odpovědný jako dospělý, ten byl odpovědný už zamlada. A pokud už máme jednou nějakou věkovou hranici danou, tak nemá smysl ji posouvat donekonečna. Prostě naše legislativa předpokládá, že v 18 už je člověk dospělý. I když mnozí lidé by byli schopní odpovědně jezdit už třeba ve 13 letech, ale holt jsou omezeni na právech kvůli těm svým vrstevníkům, kteří jsou ještě příliš nevyzrálí.

+8/−1
24.1.2016 13:08

J79a81n95a 17L46i73e21b95o46v67á 7762286261615

Především jim v autoškole ukázat necenzurované záběry z těžkých nehod. Vždyť ta telata pod dojmem televize žijí v představách, že silnice je závodní dráha a když s vozem udělají pět kotrmelců, oni z toho vylezou maximálně s decentním šrámem na obočí a nikomu se nic nestane. Ostatní účastníci silničního provozu jsou pro ně nevýznamný až obtěžující komparz... a bohužel se tento bezohledný přístup netýká pouze mladých řidičů.

+4/0
24.1.2016 13:00

M86a39r96e11k 34J16a90n86e50č12k52a 1377226643341

Jednoznačně čerství řidič by měl mít řidičák na zkoušku a měla pro něj platit rychlostní omezení na silnicích s vyšší rychlostí, jak je tomu v některých sousedních státech. Nepovažuji za zrovna bezpečné jízdu s někým pod dozorem ve voze, který nemá dvoje pedály, protože nemůžete při velké chybě do řízení zasáhnout.

"Na okruhu by prokázal, že je schopen zvládnout auto ve smyku, nouzově zabrzdit, udržet vůz v aquaplaningu" Tohle bohužel nezvládne ani velká část řidičů, kteří mají řidičáky už poměrně dlouho a něco i najeto, protože se do takových situací buď zatím nedostali, nebo pokud ano, tak absolutně selhali, protože nevěděli, jak v takové situaci správně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, natož pak u automatu. Někteří nemají dokonce ani pude sebezáchovy, jak jsem jízdy takových často svědkem. Jak jsem třeba včera jel směr Brno, začalo hustě sněžit a viděl jsem i pár úplných bezmozků, co měli pouze předokolky a valili to v levém zasněženém pruhu, nebo i takové, co zase nechtěli druhým uhnout a blokovali zbytečně levý pruh. Kupodivu to všechno byli staří chlapi, kteří by už měli mít nějaký ten rozum. Osobně bych byl pro, aby řidič aspoň jednou za 5 let musel povinně podstoupit školu smyku. Jedině tady si bezpečně ověří své zkušenosti a meze svého vozu a hlavně bude vědět, jak se vozidlo v takových situacích správně ovládá. Proto je dobré se vždy s prvním sněhem trochu procvičit na bezpečném místě, což je poslední roky v hustě zastavěných městech, čím dál větší problém. Osobně si u nás na jednom velkém prázdném parkovišti na konci obce, vždycky zablbnu a osvěžím si jízdu na sněhu.

0/−1
24.1.2016 12:26

B93o10h24u15s86l84a93v 64K16r41á29l78í80k 2861200649726

Řidičák na zkoušku jen pro čerství řidiče je nesmysl. Za některé druhy přestupků, které svědčí o jednoznačné neodpovědnosti nebo nenapravitelné neschopnosti, by se měl řidičák odebírat každému, ať je čerstvý nebo zatuchlý.

Povinná škola smyku by byl určitě dobrý kšeft pro provozovatele autodromů. Ale neměl by takový výcvik tedy být už součástí základního řidičského výcviku? Nebo jako samostatná řidičská skupina, že by třeba skupina B se smykem byl řidičák BS a pro smyky s přívěsem skupina BES?

Co mi přijde absurdní je, že řidičák platí navěky i pro staré řidiče, kteří aktuální pravidla provozu nikdy neviděli a vůbec o nich netuší. Alespoň jednou za pět let by mělo být pro každého řidiče povinné přezkoušení z teorie a legislativy.

+1/−1
24.1.2016 12:48

F35r28a11n42t12a 73T21i71m90a91n 7410928641180

S takovýmto přístupem bys byl schopný zabavit např. maturitní vysvědčení z obchodní akademie a jít znovu maturovat, protože maturanti řekněme z r. 2002 znali tehdejší daňové zákony, ale ty současné neznají? Prostě řidičák si udělali ti starší (a já taky) podle Vyhlášky 99/1989, udělali jsme zkoušky podle nějaké právní normy, tak proč znova chodit do autoškoly (pokud dotyčnému řidičák policajti nezabaví)? Nové pravidla ať se učí noví řidiči. Stejně tak starší auta - např. Škoda 100L z r. 1970 by těžko prošla při současných bezpečnostních testech, ale z doby výroby je to ministerstvem schválené vozidlo pro provoz, takže pokud je v dobrém stavu, na silnici jednoduše vyrazit může.

+1/0
24.1.2016 13:06

B61o55h71u51s67l62a22v 39K75r92á74l89í69k 2151370209986

Pokud je řidič schopný doplňovat své znalosti samostudiem, tak by jistě nebyl důvod, aby znovu musel absolvovat autoškolu. Stačí přece přezkoušení. Třeba v drážní dopravě (ale i v řadě dalších oborů) jsou pravidelná přezkoušení naprostou samozřejmostí. Ale tam je také zvykem dodržovat provozní předpisy. Ne jako na silnicích, kde 95 % řidičů na předpisy kašle a ještě se cítí ukřivděně, když se je jednou za dlouhý čas někdo pokouší aspoň trochu kontrolovat.

0/0
24.1.2016 13:12

M39a47r78e12k 93J62a90n91e35č12k42a 1957916613701

Věřte, že má smysl. Je to zároveň motivační a to nepřijít hned o řidičák, který dnes už není zrovna nejlevnější. Mnoho mladých telat si pak rozmyslí, překračovat rychlost a jezdit jako hovězí ve starých vracích, takže když to rozsekají, tak je to až tak netrápí. Dle vaší reakce, jste očividně žádnou školu smyku na pořádném polygonu neabsolvoval, protože zaručeně by to změnilo váš utvrzelej pohled na věc. Čili takové to sebevědomé, jízdu v krizové situaci zvládnu, jo to si myslí spoustu řidičů a přestali by v tom automaticky vidět pouze kšeft pro někoho. Já celodenní školu smyku nějaký čas zpět absolvoval a věřte, že to byla zábava a hlavně obrovská zkušenost, která za ty peníze stály a mohl jsem si vyzkoušet i limity svého tehdejšího vozu a hlavně si smyky za různých situacích vyzkoušet, díky tomu, že byli očekávané a stejně tak brzdnou dráhu. Navíc většina řidičů neumí ani pořádně zabrzdit v případě nouze. Vyzkoušejte a pak teprve mudrujte ;-) Jinak školení kolem novinek silničních pravidel, které provádějí instruktoři autoškol se závěrečným písemným testem je třeba v některých větších firmách zcela běžná věc a využijete toho i při řízení soukromého vozu.

0/0
24.1.2016 13:12

J51a32r66o32s18l44a52v 11K59a94d51l18e66c 5211149162441

Pokud každý kašle na všechno, pak pomůže jen omezení ve vozidle omezenou rychlostí konstrukčně na 60km a zákaz jízdy po rychlostních komunikacích v prvních rocích řízení nebo prokázání praxe.

0/−5
24.1.2016 11:14

M79a92r11e55k 84Š16e66s92t79á59k 4415601796421

Jasně, zakážeme jízdu na dálnicích, které jsou prokazatelně nejbezpečnější ;-DRv

+3/0
24.1.2016 11:23

J82i40ř13í 48Z46ý47k14a 9129633861450

a co takhle zakázat jízdu dopředu a nechat povolenou jen tu dozadu? Při couvání je prokazatelně méně nehod ;-D

+1/0
24.1.2016 12:13

B29o16h52u54s34l79a31v 94K96r25á98l59í25k 2651260109396

Obávám se, že v poměru k ujeté vzdálenosti bude naopak nehodovost při couvání mnohonásobně vyšší. ;-D

+1/0
24.1.2016 12:49

J38a83k20u50b 78Š62p67r76i63n71g66e67r 9391772382

Možná by vám měl někdo vysvětlit, že někoho zabít nebo se vybourat stačí i 50km/h. Vy auto nemáte, že?

+1/0
24.1.2016 13:17

M24a19r65t98i24n 47L55a79s20e64v81i26č 2836806877824

Jestli zvolit řidičák na zkoušku nebo jezdit se zkušeným šoférem ..... upřímně ... nedovedu si představit, že kluk po 18 nastoupí do práce, kde bude jezdit s osobákem (jakýkoliv obchoďák) a bude muset shánět někoho, kdo s ním rok bude sedět celý den v autě....

Takže varianta zkušeného šoféra jako dozor je dle mého zcela nereálná .... to si lze dovolit jen omezeně a jen u určitých profesí v rámci přípravy (řidič metra, tramvaje či strojvedoucí - tam to má i oficiální název pozice - Strojvedoucí v přípravě).

0/0
24.1.2016 10:58

J30a47n 74F72r79o75l93í49k 6536830765694

Jednoduché. Tuhý mu přidělí policajta. Máme jich nejvíc z celé Evropy a ještě budeme přibírat.;-D

0/0
24.1.2016 11:01

M17a63r37t66i47n 69L45a15s10e27v84i90č 2816136107854

Bohužel - tady vůbec neplatí rovnost policajt = zkušený a ještě k tomu řidič ;-D

0/0
24.1.2016 11:07

B96o45h82u95s75l88a46v 29K64r14á58l47í24k 2261540409706

Určitě se vyrojí spousta podnikatelů, kteří vám za mírný poplatek potvrdí, že s vámi rok seděli v autě. A určitě to budou umět zařídit tak, aby to vás i je co nejméně obtěžovalo.

0/0
24.1.2016 12:51

E84d72u56a37r24d 78B24l44a81z81e13k 1613820905755

Mě tedy deně! až ohrožují převážně NEmladí řidiči (nejčastěji někteří starší!!! řidiči kamionů nejčastěji ze SLO, PL, H , SK ale i CZ, vyjímečněji, al etaktéž - z A a D ale to jsou spíše gastarbajtři z ciziny... ;-€ )

0/−1
24.1.2016 10:55

P75a18t51r18i10k 79K93o27u26b17a 3122432210965

jak te ohrozuji, ze jedes jak s hnojem a oni na tebe najizdi aby ses trosku pohnul?

+2/−2
24.1.2016 11:18

F89r82a71n54t30a 96T40i52m57a81n 7650688601920

Řidič může mít třeba strach jezdit rychle, když si nevěří.

0/0
24.1.2016 12:44

J16a43k67u81b 23Š81p70r15i73n46g39e89r 9891542392

Proto musí furt jezdit, aby se toho iracionálního strachu zbavil.

0/0
24.1.2016 13:18

F29r22a44n13t47a 90T97i40m17a62n 7920448321600

Možná, ale existuje spousta lidí, co si v 18 letech udělají řidičák - studentské slevy jsou docela lákavé, ale vlastní auto si pořídí třeba až za 10-15 let od zkoušek.

0/0
24.1.2016 17:26

J69a51k41u28b 11Š20p81r49i30n30g38e35r 9831192352

Pokud nemají možnost si auto někde pujčovat, tak mají řidičák k ničemu.

0/0
24.1.2016 17:39

F25r39a16n84t23a 38T69i31m65a23n 7110178121600

Ano, mají, ale jako např. položka do životopisu je to skoro se to hodí, když je požadavek na ŘP skoro v každém inzerátu na prácu.

0/0
24.1.2016 21:10

J28a29k47u47b 54Š14p93r97i70n88g44e57r 9791912242

A pokud dostanou služebáka, jsou nuceni si udělat další jízdy.

0/0
24.1.2016 21:16

F73r21a16n88t15a 90T33i85m59a19n 7320108301740

Asi je to hodně individuální, ale platit za jeden řidičák víckrát mi přijde minimálně docela neekonomické... :-/

0/0
24.1.2016 22:19

E15d98u12a78r88d 11B10l90a87z39e15k 1403270675275

Jedím všude maximální dovolenou a max +10% a to dle dle GPS! Ale aby se na mě lepil v zácpě na dálnici! při 140-150kmh b u z e r a n t 5m i těsněji za mnou, to je tedy to ohrožování! O kamionech na státních ani nemluvě - přitom maj doržovat nejen bezpečnou vzdálenost, ale i pro bezpečné zařazení vozidla do 3,5t!;-O Nebo mi těsně předemnou (kdy jedu min 130km) vjede do rychlýho kamion při 80km a blinkr nedá vůbec nebo až při vybočení;-€ ... A td atd. Stačí!?

Ale i kdybych jel pomaleji a nezdržoval se zbytečně vlevo, nemá se kdo na mě lepit!;-€ V SRN by mu to již POLIZEI vysvětlili :-P;-D

0/0
24.1.2016 18:47
Foto

M50a64r57t76i16n 90P12i94š28t96o68r94a 8428878376329

Naštěstí už brzy bude dodržování pravidel jen otázka správné verze firmwaru.

Do té doby bych spíše než pro posilování autoškol, byl pro přísné stíhání porušení zákona. Stejně jako u ostatních zákonů, které se také předem neškolí.

Nejprve by se zákon o provozu měl opravit tak, aby nebylo důvodu ho všeobecně porušovat. Pak by se mělo každé porušení přísně soudně trestat. S řádově vyššími sazbami než dnes. Tj. běžná pokuta v desetitisících, měsíce vězení atd.

+3/−3
24.1.2016 10:53

J14a73n 32F65r88o41l77í90k 6896240825334

Už teď máme vyšší pokuty vůči příjmům než třeba v Německu. Ale rád bych Vám vyhověl a pokud blbě zaparkujete přimluvil bych se u Vás o dva roky vězení.;-)

+2/−2
24.1.2016 11:03
Foto

M76a83r74t73i64n 67P18i53š73t32o24r82a 8138148836819

To by se mi nemohlo stát. Pokud by tedy nejprve byla splněna podmínka sjednocení zákona s realitou. Zdvojnásobení počtu legálních parkovacích míst lze dosáhnout jednak rozšířením parkovišť na úkor trávníků a chodníků, jednak uvolněním pravidel.

0/0
24.1.2016 12:20

B29o16h66u13s59l16a10v 66K93r11á38l19í86k 2651860919186

I když si koupím tryskáč, neznamená to ještě, že mám právo s ním přistávat na vaší návsi nebo zahradě. Pokud si pořizuju auto, tak s ním logicky mohu jezdit jen tam, kde mám zajištěno parkování. Kdo toto nechápe, ten především nikdy neměl dostat řidičák.

0/0
24.1.2016 12:55

P77a27v44e31l 94O39b73d78r82ž58á80l59e48k 6626844578942

Drobná poznámka - vězení jsou plná, takže do nich soudci neposílají ani pachatele loupežných přepadení... a Vy chcete zavírat za překročení rychlosti?

Druhá poznámka - soudy jsou tak zavalené, že nechtějí řešit ani věci, které podle zákona už teď mají a běžně trvají řízení rok i déle.

Jen v Praze zachytí kamery každý měsíc 100 tisíc překročení rychlosti - kterému soudu to chcete posílat?

0/0
24.1.2016 11:21

M70a83r56e79k 73Š70e82s18t78á63k 4395981666181

Lidovému soudu! A veřejně lynčovat. Neskutečné, jak někteří lidé volají po ochočení lidí zákonem.RvRv

+1/0
24.1.2016 11:32

B45o31h74u34s86l49a59v 34K76r91á33l75í57k 2281170559486

Na to není třeba plýtvat časem soudců. Jen je škoda plýtvat kapacitou věznic. Stačilo by zabavovat auta, kterými byl přestupek spáchán, Na režijní náklady by to mohlo stačit. Pak by si každá firma dvakrát rozmyslela, jakým řidičům svá vozidla svěřuje.

0/−3
24.1.2016 12:58
Foto

M52a61r90t93i13n 44P37i14š56t60o23r25a 8748448796269

Ale já přece nechci, aby se ty soudy reálně konaly.

V případě co zmiňujete o něco zvýšit rychlostní limit a pak pak zavést praxi, že se nepřekračuje.

0/0
24.1.2016 17:16

K50r45y37š72t38o97f 18M45a46l16o64c56h 2975234638107

Já bych upravil autoškolu jako celkovou. Tím jsem prošel před 2 lety. Dálnice, kde bych si zkusil 130 vůbec, při 90 jsem jen slyšel ať zpomalím, pak zkoušky parkování a tím to končí. Nevím, ale s takovouto výukou to na našich cestách nebude nic moc...

+1/0
24.1.2016 10:44

B33o25h86u47s74l23a42v 86K47r30á39l87í45k 2191110579536

To jo, pokud by získání řidičáku na osobák stálo třeba 300 tisíc Kč, aby to odpovídalo opravdu kvalitnímu výcviku, tak by to mohlo počet nových řidičů úspěšně zredukovat. Ale nejsem si jistý, jestli ty, kteří by si to přesto mohli dovolit, by taková situace motivovala k odpovědné jízdě.

0/0
24.1.2016 13:01

V58á17c82l79a81v 19Č54e53r55m57á95k 4793800167424

Tyhle samozvaní "experti" ať už táhnou k čertu. Ideální by bylo, kdyby se do toho stát nemontoval vůbec.

+1/−2
24.1.2016 10:41

D23a91v59i56d 42P50e36š13e50k 3353171678290

v tom případě Čermák k lopatě a zahazovat díry, protože i tam se stát příliš angažuje a dokonce po celý rok!!!

+1/−1
24.1.2016 11:52

D98a37v15i16d 12C48e16r80u30t51t15i 6418931290650

Jezdím 27 let a aquaplaning ani jednou jsem nemusel řešit. Smyk na sněhu jen 2x náledí.

Polygon těmto lidem nepomůže, naopak dá jim ještě větší jistotu. Je to o té zodpovědnosti a toleranci.

+5/0
24.1.2016 10:40

M16a65r24t96i89n 32L27a50s10e21v17i79č 2786396557124

Tak ono je to i o tom, aby se mladí naučili jezdit tak, aby se do smyku nedostali.... naučit se jezdit opravdu tak, aby přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky.....brzdit na sněhu či břečce v ostré zatáčce nebo jezdil na neupravené vozovce stejně rychle jako v létě za sucha, tak to je lístek na to, dostat se do smyku.... a přitom velmi často stačí jen sundat nohu z plynu..

+2/0
24.1.2016 10:47

M86i33c55h29a90l 72H77r66u36b26o91š 4490547252475

Nie je dolezite, kolko rokov jazdite, ale aj kolko najazdite povedzme rocne. Ja jazdim cca 22 rokov a uz som mal aj aquaplaning a aj nejaky ten smyk na snehu. Neviem ci treba zrovna na "trening" takychto situacii nejaky polygon, mozno by stacil aj nejaky trenazer...

0/0
24.1.2016 10:51

M31a70r67t43i69n 92L70a39s76e20v63i16č 2906406357114

Trenažér nee....je to to samé, jako jsme se my starší učili v autoškole ještě na trenažéru (autoškola 1988 a v 1990 pak ještě "C+T") .... ztráta času a nic mi to nedalo....při smyku či aquaplaningu je potřeba cítit reakci auta i "prdelí na sedačce" .... na to by jste potřeboval trenažér i se servopohony a to už je jiná cenová kategorie a stejně to nebude ono....a polygon je je nesrovnatelně levnější.

+2/0
24.1.2016 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.