Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Papíry na zkoušku, nebo dozor? Experti řeší, jak zkrotit mladé řidiče

Nezkušení řidiči loni zavinili přes 16 tisíc nehod, což je nejvíc za uplynulých pět let. Z policejních statistik lze také vyčíst, že šoféři, kteří usedají za volant méně než pět let, mohou za třetinu všech nehod i mrtvých. Špatná čísla má zvrátit novela zákona o autoškolách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i41t66k67a 88T60v55r50d31á 3681178486379

Začnu u autoškoly-syn ji dělal v Praze,takže ho naučili celkem slušně jezdit v městském provozu,což se m u teď dost hodí.Jenže jezdil v jiném autě a než se doma shodnul s tím naším ,najezdili jsme společně hezkých pár kilometrů.A než si zažil pravidlo-když někam nevidíš,tak zatraceně uber,byly prázdniny na samém konci.

Jo a jezdil s maminkou,protože tatínek pracuje od nevidím do nevidím .Čili 18 letý výrostek srazil své ego a představy o bezbřehém rádění s tátou a poslouchal jak hodinky.Dnes je mu o 6 let víc a na silnici(najezdil kolem 3tis.km měsíčně) neměl jediný problém.Dceru čeká to samé.

0/0
28.1.2016 9:50

J49a55r90o30s96l80a81v 68K43a53d77l24e79c 5711509562351

Je nesmyslné, že začátečník může řídit vozidlo jako zkušený řidič. Začátečník by měl začínat na vozidle s menším obsahem, výkonem i regulovanou rychlostí.

0/−2
24.1.2016 21:24

R91o87b78e15r70t 73M59o54t37k92a 4756937229185

Základním problémem je, jak píší, ochota dodržovat pravidla. Není problém ani tak ve výcviku v autoškole jak ve výchově a ve společnosti. Ochota dodržovat pravidla je čím dál tím ve společnosti nižší.

+5/0
24.1.2016 18:42
Foto

B70r58o84n72i98s68l66a10v 13G74a52b24r87y87š 2532199871

S tím souhlasím. Někomu stačí cedulka, aby tam nechodil, někomu nestačí ani závora, kamery...

+1/0
24.1.2016 19:34

J14a92r95o76s28l69a31v 77L80e41b74e68d86a 3156739317440

Jestli by nestačilo zabezpečt, aby z autoškoly vycházeli mnohem zkušenější řidiči. Ať klidně trvá delší dobu (a je dražší), povinnou součástí výcvik jízdy za ztížených podmínek. Řídit není právo, ale výsada.

Co se alkoholu a drog týče, dal bych i bez nehody zákaz řízení na delší dobu (nad 0.7 a 1.0 promile, drogám tolik nerozumím, od toho jsou experti). Tomu kdo ho poruší, minimálně domácí vězení (ať ho nemusíme živit v base) - a je už na čase , aby zprovoznili ty náramky.

Všechny nápady s dozorem, řidičákem na zkoušku, omezením rychlosti nebo kubatury / výkonu atd. jsou IMO k ničemu...

0/0
24.1.2016 14:31

J17a64k94u97b 50K86n67e90c83h13t61o56v85s70k11ý 3280146701102

Nakonec to dopadne tak, že politici schválí, aby každý měl u řidičáku vystudovanou VŠ.:-P

0/0
24.1.2016 14:21

J25a41k51u88b 62K94n28e37c91h41t26o69v78s92k52ý 3790876241892

Je nemožné, aby s nezkušeným řidčem měl pořád někdo čas jezdit. neřeknu jednou za čas, ale častěji to možné není. Řidičák na zkoušku taky není dobrý nápad, neboť každý si nekoupí po absolvování autoškoly auto. Takže dva royk nemusí vůbec řídit.

+1/0
24.1.2016 14:19

D63a16v37i84d 44P65e69š30e93k 3693721508810

Další možnosti jsou

od 17 let (na rok) - pod dozorem dospělého, jezdil by do obchodu, k babičce na návštěvu apod. tak by se naučil základy a v 18 by dostal normální řidičák.

18+ (výběr ze dvou možností) řidičák na zkoušku (na 2 roky) - s dvojnásobkem bodů a dvojnásobnými pokutami nebo jezdit jen pod dozorem dospělého (1 rok)

- pokud chytí policajti mladého za volantem bez dospělého, nekompromisně na 3 měsíce sebrat papíry a pokud nedoplatí 5 jízd v autoškole, aby si to znovu vyzkoušel, tak řidičák nevracet

0/−4
24.1.2016 13:01

B43o72h15u12s65l74a41v 13K31r59á75l59í67k 2431820639436

Věkem to není. Z mladého hazardéra vyroste starý hazardér, a kdo je odpovědný jako dospělý, ten byl odpovědný už zamlada. A pokud už máme jednou nějakou věkovou hranici danou, tak nemá smysl ji posouvat donekonečna. Prostě naše legislativa předpokládá, že v 18 už je člověk dospělý. I když mnozí lidé by byli schopní odpovědně jezdit už třeba ve 13 letech, ale holt jsou omezeni na právech kvůli těm svým vrstevníkům, kteří jsou ještě příliš nevyzrálí.

+8/−1
24.1.2016 13:08

J89a22n14a 24L17i93e87b55o17v33á 7922746331665

Především jim v autoškole ukázat necenzurované záběry z těžkých nehod. Vždyť ta telata pod dojmem televize žijí v představách, že silnice je závodní dráha a když s vozem udělají pět kotrmelců, oni z toho vylezou maximálně s decentním šrámem na obočí a nikomu se nic nestane. Ostatní účastníci silničního provozu jsou pro ně nevýznamný až obtěžující komparz... a bohužel se tento bezohledný přístup netýká pouze mladých řidičů.

+4/0
24.1.2016 13:00

M28a89r43e35k 16J86a49n24e23č81k85a 1417556603351

Jednoznačně čerství řidič by měl mít řidičák na zkoušku a měla pro něj platit rychlostní omezení na silnicích s vyšší rychlostí, jak je tomu v některých sousedních státech. Nepovažuji za zrovna bezpečné jízdu s někým pod dozorem ve voze, který nemá dvoje pedály, protože nemůžete při velké chybě do řízení zasáhnout.

"Na okruhu by prokázal, že je schopen zvládnout auto ve smyku, nouzově zabrzdit, udržet vůz v aquaplaningu" Tohle bohužel nezvládne ani velká část řidičů, kteří mají řidičáky už poměrně dlouho a něco i najeto, protože se do takových situací buď zatím nedostali, nebo pokud ano, tak absolutně selhali, protože nevěděli, jak v takové situaci správně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, natož pak u automatu. Někteří nemají dokonce ani pude sebezáchovy, jak jsem jízdy takových často svědkem. Jak jsem třeba včera jel směr Brno, začalo hustě sněžit a viděl jsem i pár úplných bezmozků, co měli pouze předokolky a valili to v levém zasněženém pruhu, nebo i takové, co zase nechtěli druhým uhnout a blokovali zbytečně levý pruh. Kupodivu to všechno byli staří chlapi, kteří by už měli mít nějaký ten rozum. Osobně bych byl pro, aby řidič aspoň jednou za 5 let musel povinně podstoupit školu smyku. Jedině tady si bezpečně ověří své zkušenosti a meze svého vozu a hlavně bude vědět, jak se vozidlo v takových situacích správně ovládá. Proto je dobré se vždy s prvním sněhem trochu procvičit na bezpečném místě, což je poslední roky v hustě zastavěných městech, čím dál větší problém. Osobně si u nás na jednom velkém prázdném parkovišti na konci obce, vždycky zablbnu a osvěžím si jízdu na sněhu.

0/−1
24.1.2016 12:26

B75o32h86u65s60l78a60v 46K67r35á77l26í55k 2571510489386

Řidičák na zkoušku jen pro čerství řidiče je nesmysl. Za některé druhy přestupků, které svědčí o jednoznačné neodpovědnosti nebo nenapravitelné neschopnosti, by se měl řidičák odebírat každému, ať je čerstvý nebo zatuchlý.

Povinná škola smyku by byl určitě dobrý kšeft pro provozovatele autodromů. Ale neměl by takový výcvik tedy být už součástí základního řidičského výcviku? Nebo jako samostatná řidičská skupina, že by třeba skupina B se smykem byl řidičák BS a pro smyky s přívěsem skupina BES?

Co mi přijde absurdní je, že řidičák platí navěky i pro staré řidiče, kteří aktuální pravidla provozu nikdy neviděli a vůbec o nich netuší. Alespoň jednou za pět let by mělo být pro každého řidiče povinné přezkoušení z teorie a legislativy.

+1/−1
24.1.2016 12:48

F97r92a57n68t34a 17T75i75m92a75n 7980318371740

S takovýmto přístupem bys byl schopný zabavit např. maturitní vysvědčení z obchodní akademie a jít znovu maturovat, protože maturanti řekněme z r. 2002 znali tehdejší daňové zákony, ale ty současné neznají? Prostě řidičák si udělali ti starší (a já taky) podle Vyhlášky 99/1989, udělali jsme zkoušky podle nějaké právní normy, tak proč znova chodit do autoškoly (pokud dotyčnému řidičák policajti nezabaví)? Nové pravidla ať se učí noví řidiči. Stejně tak starší auta - např. Škoda 100L z r. 1970 by těžko prošla při současných bezpečnostních testech, ale z doby výroby je to ministerstvem schválené vozidlo pro provoz, takže pokud je v dobrém stavu, na silnici jednoduše vyrazit může.

+1/0
24.1.2016 13:06

B47o36h30u41s10l16a18v 71K86r67á52l74í98k 2371700939656

Pokud je řidič schopný doplňovat své znalosti samostudiem, tak by jistě nebyl důvod, aby znovu musel absolvovat autoškolu. Stačí přece přezkoušení. Třeba v drážní dopravě (ale i v řadě dalších oborů) jsou pravidelná přezkoušení naprostou samozřejmostí. Ale tam je také zvykem dodržovat provozní předpisy. Ne jako na silnicích, kde 95 % řidičů na předpisy kašle a ještě se cítí ukřivděně, když se je jednou za dlouhý čas někdo pokouší aspoň trochu kontrolovat.

0/0
24.1.2016 13:12

M70a43r57e43k 62J13a65n50e24č20k88a 1677136603251

Věřte, že má smysl. Je to zároveň motivační a to nepřijít hned o řidičák, který dnes už není zrovna nejlevnější. Mnoho mladých telat si pak rozmyslí, překračovat rychlost a jezdit jako hovězí ve starých vracích, takže když to rozsekají, tak je to až tak netrápí. Dle vaší reakce, jste očividně žádnou školu smyku na pořádném polygonu neabsolvoval, protože zaručeně by to změnilo váš utvrzelej pohled na věc. Čili takové to sebevědomé, jízdu v krizové situaci zvládnu, jo to si myslí spoustu řidičů a přestali by v tom automaticky vidět pouze kšeft pro někoho. Já celodenní školu smyku nějaký čas zpět absolvoval a věřte, že to byla zábava a hlavně obrovská zkušenost, která za ty peníze stály a mohl jsem si vyzkoušet i limity svého tehdejšího vozu a hlavně si smyky za různých situacích vyzkoušet, díky tomu, že byli očekávané a stejně tak brzdnou dráhu. Navíc většina řidičů neumí ani pořádně zabrzdit v případě nouze. Vyzkoušejte a pak teprve mudrujte ;-) Jinak školení kolem novinek silničních pravidel, které provádějí instruktoři autoškol se závěrečným písemným testem je třeba v některých větších firmách zcela běžná věc a využijete toho i při řízení soukromého vozu.

0/0
24.1.2016 13:12

J39a60r39o88s35l26a51v 42K29a35d15l89e25c 5581179482151

Pokud každý kašle na všechno, pak pomůže jen omezení ve vozidle omezenou rychlostí konstrukčně na 60km a zákaz jízdy po rychlostních komunikacích v prvních rocích řízení nebo prokázání praxe.

0/−5
24.1.2016 11:14

M98a19r38e87k 78Š41e84s33t63á89k 4845941286141

Jasně, zakážeme jízdu na dálnicích, které jsou prokazatelně nejbezpečnější ;-DRv

+3/0
24.1.2016 11:23

J82i16ř37í 45Z48ý96k80a 9679493291100

a co takhle zakázat jízdu dopředu a nechat povolenou jen tu dozadu? Při couvání je prokazatelně méně nehod ;-D

+1/0
24.1.2016 12:13

B37o17h57u22s49l91a17v 71K83r68á93l32í36k 2591280549646

Obávám se, že v poměru k ujeté vzdálenosti bude naopak nehodovost při couvání mnohonásobně vyšší. ;-D

+1/0
24.1.2016 12:49

J71a36k65u46b 11Š31p31r82i87n23g67e50r 9341402682

Možná by vám měl někdo vysvětlit, že někoho zabít nebo se vybourat stačí i 50km/h. Vy auto nemáte, že?

+1/0
24.1.2016 13:17

M18a86r51t34i36n 21L23a97s77e33v44i44č 2886826117844

Jestli zvolit řidičák na zkoušku nebo jezdit se zkušeným šoférem ..... upřímně ... nedovedu si představit, že kluk po 18 nastoupí do práce, kde bude jezdit s osobákem (jakýkoliv obchoďák) a bude muset shánět někoho, kdo s ním rok bude sedět celý den v autě....

Takže varianta zkušeného šoféra jako dozor je dle mého zcela nereálná .... to si lze dovolit jen omezeně a jen u určitých profesí v rámci přípravy (řidič metra, tramvaje či strojvedoucí - tam to má i oficiální název pozice - Strojvedoucí v přípravě).

0/0
24.1.2016 10:58

J30a52n 25F94r23o63l62í36k 6846350385614

Jednoduché. Tuhý mu přidělí policajta. Máme jich nejvíc z celé Evropy a ještě budeme přibírat.;-D

0/0
24.1.2016 11:01

M77a48r31t59i37n 34L24a48s18e93v27i53č 2576376867234

Bohužel - tady vůbec neplatí rovnost policajt = zkušený a ještě k tomu řidič ;-D

0/0
24.1.2016 11:07

B65o85h42u98s85l37a47v 97K18r44á55l54í33k 2241480119816

Určitě se vyrojí spousta podnikatelů, kteří vám za mírný poplatek potvrdí, že s vámi rok seděli v autě. A určitě to budou umět zařídit tak, aby to vás i je co nejméně obtěžovalo.

0/0
24.1.2016 12:51

E60d29u39a12r84d 16B63l68a61z75e35k 1343700475845

Mě tedy deně! až ohrožují převážně NEmladí řidiči (nejčastěji někteří starší!!! řidiči kamionů nejčastěji ze SLO, PL, H , SK ale i CZ, vyjímečněji, al etaktéž - z A a D ale to jsou spíše gastarbajtři z ciziny... ;-€ )

0/−1
24.1.2016 10:55

P76a49t69r98i91k 39K75o50u10b32a 3502912780685

jak te ohrozuji, ze jedes jak s hnojem a oni na tebe najizdi aby ses trosku pohnul?

+2/−2
24.1.2016 11:18

F24r93a55n26t71a 95T18i57m20a80n 7790788401340

Řidič může mít třeba strach jezdit rychle, když si nevěří.

0/0
24.1.2016 12:44

J60a21k72u46b 96Š70p77r83i53n49g18e51r 9841782382

Proto musí furt jezdit, aby se toho iracionálního strachu zbavil.

0/0
24.1.2016 13:18

F78r43a23n84t98a 47T81i79m18a98n 7500758281380

Možná, ale existuje spousta lidí, co si v 18 letech udělají řidičák - studentské slevy jsou docela lákavé, ale vlastní auto si pořídí třeba až za 10-15 let od zkoušek.

0/0
24.1.2016 17:26

J87a29k23u97b 51Š88p88r59i14n94g17e90r 9401492162

Pokud nemají možnost si auto někde pujčovat, tak mají řidičák k ničemu.

0/0
24.1.2016 17:39

F17r29a21n39t28a 41T47i65m92a40n 7860788411640

Ano, mají, ale jako např. položka do životopisu je to skoro se to hodí, když je požadavek na ŘP skoro v každém inzerátu na prácu.

0/0
24.1.2016 21:10

J47a56k94u58b 54Š64p30r93i53n43g88e49r 9291392282

A pokud dostanou služebáka, jsou nuceni si udělat další jízdy.

0/0
24.1.2016 21:16

F77r18a16n41t73a 10T78i38m46a10n 7960508631290

Asi je to hodně individuální, ale platit za jeden řidičák víckrát mi přijde minimálně docela neekonomické... :-/

0/0
24.1.2016 22:19

E67d64u20a57r93d 65B47l22a42z84e83k 1853220755765

Jedím všude maximální dovolenou a max +10% a to dle dle GPS! Ale aby se na mě lepil v zácpě na dálnici! při 140-150kmh b u z e r a n t 5m i těsněji za mnou, to je tedy to ohrožování! O kamionech na státních ani nemluvě - přitom maj doržovat nejen bezpečnou vzdálenost, ale i pro bezpečné zařazení vozidla do 3,5t!;-O Nebo mi těsně předemnou (kdy jedu min 130km) vjede do rychlýho kamion při 80km a blinkr nedá vůbec nebo až při vybočení;-€ ... A td atd. Stačí!?

Ale i kdybych jel pomaleji a nezdržoval se zbytečně vlevo, nemá se kdo na mě lepit!;-€ V SRN by mu to již POLIZEI vysvětlili :-P;-D

0/0
24.1.2016 18:47

M49a78r22t18i46n 25P31i79š46t66o63r68a 8278578586579

Naštěstí už brzy bude dodržování pravidel jen otázka správné verze firmwaru.

Do té doby bych spíše než pro posilování autoškol, byl pro přísné stíhání porušení zákona. Stejně jako u ostatních zákonů, které se také předem neškolí.

Nejprve by se zákon o provozu měl opravit tak, aby nebylo důvodu ho všeobecně porušovat. Pak by se mělo každé porušení přísně soudně trestat. S řádově vyššími sazbami než dnes. Tj. běžná pokuta v desetitisících, měsíce vězení atd.

+3/−3
24.1.2016 10:53

J24a65n 74F84r78o78l90í34k 6726790645754

Už teď máme vyšší pokuty vůči příjmům než třeba v Německu. Ale rád bych Vám vyhověl a pokud blbě zaparkujete přimluvil bych se u Vás o dva roky vězení.;-)

+2/−2
24.1.2016 11:03

M30a57r87t86i12n 61P95i30š84t42o26r13a 8468838726899

To by se mi nemohlo stát. Pokud by tedy nejprve byla splněna podmínka sjednocení zákona s realitou. Zdvojnásobení počtu legálních parkovacích míst lze dosáhnout jednak rozšířením parkovišť na úkor trávníků a chodníků, jednak uvolněním pravidel.

0/0
24.1.2016 12:20

B39o96h30u63s83l37a69v 29K47r90á96l69í87k 2861440659606

I když si koupím tryskáč, neznamená to ještě, že mám právo s ním přistávat na vaší návsi nebo zahradě. Pokud si pořizuju auto, tak s ním logicky mohu jezdit jen tam, kde mám zajištěno parkování. Kdo toto nechápe, ten především nikdy neměl dostat řidičák.

0/0
24.1.2016 12:55

P55a58v87e78l 76O65b64d61r37ž71á80l49e70k 6486944158112

Drobná poznámka - vězení jsou plná, takže do nich soudci neposílají ani pachatele loupežných přepadení... a Vy chcete zavírat za překročení rychlosti?

Druhá poznámka - soudy jsou tak zavalené, že nechtějí řešit ani věci, které podle zákona už teď mají a běžně trvají řízení rok i déle.

Jen v Praze zachytí kamery každý měsíc 100 tisíc překročení rychlosti - kterému soudu to chcete posílat?

0/0
24.1.2016 11:21

M93a74r59e11k 90Š92e86s68t49á20k 4635361426961

Lidovému soudu! A veřejně lynčovat. Neskutečné, jak někteří lidé volají po ochočení lidí zákonem.RvRv

+1/0
24.1.2016 11:32

B96o60h52u89s35l83a21v 62K40r64á11l55í64k 2871780759526

Na to není třeba plýtvat časem soudců. Jen je škoda plýtvat kapacitou věznic. Stačilo by zabavovat auta, kterými byl přestupek spáchán, Na režijní náklady by to mohlo stačit. Pak by si každá firma dvakrát rozmyslela, jakým řidičům svá vozidla svěřuje.

0/−3
24.1.2016 12:58

M12a63r85t92i68n 16P58i63š65t11o20r36a 8548118356949

Ale já přece nechci, aby se ty soudy reálně konaly.

V případě co zmiňujete o něco zvýšit rychlostní limit a pak pak zavést praxi, že se nepřekračuje.

0/0
24.1.2016 17:16

K74r82y88š28t57o68f 30M88a40l43o93c10h 2455374978887

Já bych upravil autoškolu jako celkovou. Tím jsem prošel před 2 lety. Dálnice, kde bych si zkusil 130 vůbec, při 90 jsem jen slyšel ať zpomalím, pak zkoušky parkování a tím to končí. Nevím, ale s takovouto výukou to na našich cestách nebude nic moc...

+1/0
24.1.2016 10:44

B73o67h60u71s55l14a38v 53K93r35á68l82í11k 2361850639756

To jo, pokud by získání řidičáku na osobák stálo třeba 300 tisíc Kč, aby to odpovídalo opravdu kvalitnímu výcviku, tak by to mohlo počet nových řidičů úspěšně zredukovat. Ale nejsem si jistý, jestli ty, kteří by si to přesto mohli dovolit, by taková situace motivovala k odpovědné jízdě.

0/0
24.1.2016 13:01

V59á89c15l89a57v 93Č43e42r96m61á35k 4223580277374

Tyhle samozvaní "experti" ať už táhnou k čertu. Ideální by bylo, kdyby se do toho stát nemontoval vůbec.

+1/−2
24.1.2016 10:41

D12a31v62i86d 50P63e49š70e54k 3443331328100

v tom případě Čermák k lopatě a zahazovat díry, protože i tam se stát příliš angažuje a dokonce po celý rok!!!

+1/−1
24.1.2016 11:52

D47a87v14i57d 40C33e85r47u92t97t25i 6728271380580

Jezdím 27 let a aquaplaning ani jednou jsem nemusel řešit. Smyk na sněhu jen 2x náledí.

Polygon těmto lidem nepomůže, naopak dá jim ještě větší jistotu. Je to o té zodpovědnosti a toleranci.

+5/0
24.1.2016 10:40

M51a12r41t45i17n 40L80a78s73e98v22i22č 2206296597554

Tak ono je to i o tom, aby se mladí naučili jezdit tak, aby se do smyku nedostali.... naučit se jezdit opravdu tak, aby přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky.....brzdit na sněhu či břečce v ostré zatáčce nebo jezdil na neupravené vozovce stejně rychle jako v létě za sucha, tak to je lístek na to, dostat se do smyku.... a přitom velmi často stačí jen sundat nohu z plynu..

+2/0
24.1.2016 10:47

M33i71c42h94a18l 57H76r80u34b41o89š 4180327462235

Nie je dolezite, kolko rokov jazdite, ale aj kolko najazdite povedzme rocne. Ja jazdim cca 22 rokov a uz som mal aj aquaplaning a aj nejaky ten smyk na snehu. Neviem ci treba zrovna na "trening" takychto situacii nejaky polygon, mozno by stacil aj nejaky trenazer...

0/0
24.1.2016 10:51

M32a34r89t28i51n 13L87a24s68e65v18i39č 2586276207744

Trenažér nee....je to to samé, jako jsme se my starší učili v autoškole ještě na trenažéru (autoškola 1988 a v 1990 pak ještě "C+T") .... ztráta času a nic mi to nedalo....při smyku či aquaplaningu je potřeba cítit reakci auta i "prdelí na sedačce" .... na to by jste potřeboval trenažér i se servopohony a to už je jiná cenová kategorie a stejně to nebude ono....a polygon je je nesrovnatelně levnější.

+2/0
24.1.2016 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.