Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papíry na zkoušku, nebo dozor? Experti řeší, jak zkrotit mladé řidiče

Nezkušení řidiči loni zavinili přes 16 tisíc nehod, což je nejvíc za uplynulých pět let. Z policejních statistik lze také vyčíst, že šoféři, kteří usedají za volant méně než pět let, mohou za třetinu všech nehod i mrtvých. Špatná čísla má zvrátit novela zákona o autoškolách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i17t75k89a 35T96v32r45d68á 3141818266589

Začnu u autoškoly-syn ji dělal v Praze,takže ho naučili celkem slušně jezdit v městském provozu,což se m u teď dost hodí.Jenže jezdil v jiném autě a než se doma shodnul s tím naším ,najezdili jsme společně hezkých pár kilometrů.A než si zažil pravidlo-když někam nevidíš,tak zatraceně uber,byly prázdniny na samém konci.

Jo a jezdil s maminkou,protože tatínek pracuje od nevidím do nevidím .Čili 18 letý výrostek srazil své ego a představy o bezbřehém rádění s tátou a poslouchal jak hodinky.Dnes je mu o 6 let víc a na silnici(najezdil kolem 3tis.km měsíčně) neměl jediný problém.Dceru čeká to samé.

0/0
28.1.2016 9:50

J92a75r85o12s44l47a26v 47K58a35d89l47e38c 5561519262341

Je nesmyslné, že začátečník může řídit vozidlo jako zkušený řidič. Začátečník by měl začínat na vozidle s menším obsahem, výkonem i regulovanou rychlostí.

0/−2
24.1.2016 21:24

R21o10b65e74r51t 72M89o59t92k66a 4526257889715

Základním problémem je, jak píší, ochota dodržovat pravidla. Není problém ani tak ve výcviku v autoškole jak ve výchově a ve společnosti. Ochota dodržovat pravidla je čím dál tím ve společnosti nižší.

+5/0
24.1.2016 18:42
Foto

B75r59o71n53i12s33l53a32v 43G51a36b29r81y84š 2512969501

S tím souhlasím. Někomu stačí cedulka, aby tam nechodil, někomu nestačí ani závora, kamery...

+1/0
24.1.2016 19:34

J79a29r44o91s81l59a83v 50L13e95b51e50d80a 3736319687620

Jestli by nestačilo zabezpečt, aby z autoškoly vycházeli mnohem zkušenější řidiči. Ať klidně trvá delší dobu (a je dražší), povinnou součástí výcvik jízdy za ztížených podmínek. Řídit není právo, ale výsada.

Co se alkoholu a drog týče, dal bych i bez nehody zákaz řízení na delší dobu (nad 0.7 a 1.0 promile, drogám tolik nerozumím, od toho jsou experti). Tomu kdo ho poruší, minimálně domácí vězení (ať ho nemusíme živit v base) - a je už na čase , aby zprovoznili ty náramky.

Všechny nápady s dozorem, řidičákem na zkoušku, omezením rychlosti nebo kubatury / výkonu atd. jsou IMO k ničemu...

0/0
24.1.2016 14:31

J23a86k66u12b 48K91n80e87c65h23t47o32v90s15k17ý 3950266711942

Nakonec to dopadne tak, že politici schválí, aby každý měl u řidičáku vystudovanou VŠ.:-P

0/0
24.1.2016 14:21

J54a79k92u10b 86K13n98e37c11h81t62o77v14s59k28ý 3710646401472

Je nemožné, aby s nezkušeným řidčem měl pořád někdo čas jezdit. neřeknu jednou za čas, ale častěji to možné není. Řidičák na zkoušku taky není dobrý nápad, neboť každý si nekoupí po absolvování autoškoly auto. Takže dva royk nemusí vůbec řídit.

+1/0
24.1.2016 14:19

D40a37v62i13d 26P45e46š28e22k 3893441538630

Další možnosti jsou

od 17 let (na rok) - pod dozorem dospělého, jezdil by do obchodu, k babičce na návštěvu apod. tak by se naučil základy a v 18 by dostal normální řidičák.

18+ (výběr ze dvou možností) řidičák na zkoušku (na 2 roky) - s dvojnásobkem bodů a dvojnásobnými pokutami nebo jezdit jen pod dozorem dospělého (1 rok)

- pokud chytí policajti mladého za volantem bez dospělého, nekompromisně na 3 měsíce sebrat papíry a pokud nedoplatí 5 jízd v autoškole, aby si to znovu vyzkoušel, tak řidičák nevracet

0/−4
24.1.2016 13:01

B11o35h24u82s30l86a78v 98K49r63á78l16í13k 2451420719716

Věkem to není. Z mladého hazardéra vyroste starý hazardér, a kdo je odpovědný jako dospělý, ten byl odpovědný už zamlada. A pokud už máme jednou nějakou věkovou hranici danou, tak nemá smysl ji posouvat donekonečna. Prostě naše legislativa předpokládá, že v 18 už je člověk dospělý. I když mnozí lidé by byli schopní odpovědně jezdit už třeba ve 13 letech, ale holt jsou omezeni na právech kvůli těm svým vrstevníkům, kteří jsou ještě příliš nevyzrálí.

+8/−1
24.1.2016 13:08

J42a52n64a 78L41i67e90b75o76v63á 7502836861465

Především jim v autoškole ukázat necenzurované záběry z těžkých nehod. Vždyť ta telata pod dojmem televize žijí v představách, že silnice je závodní dráha a když s vozem udělají pět kotrmelců, oni z toho vylezou maximálně s decentním šrámem na obočí a nikomu se nic nestane. Ostatní účastníci silničního provozu jsou pro ně nevýznamný až obtěžující komparz... a bohužel se tento bezohledný přístup netýká pouze mladých řidičů.

+4/0
24.1.2016 13:00

M66a37r98e75k 78J45a45n50e76č60k47a 1907726833961

Jednoznačně čerství řidič by měl mít řidičák na zkoušku a měla pro něj platit rychlostní omezení na silnicích s vyšší rychlostí, jak je tomu v některých sousedních státech. Nepovažuji za zrovna bezpečné jízdu s někým pod dozorem ve voze, který nemá dvoje pedály, protože nemůžete při velké chybě do řízení zasáhnout.

"Na okruhu by prokázal, že je schopen zvládnout auto ve smyku, nouzově zabrzdit, udržet vůz v aquaplaningu" Tohle bohužel nezvládne ani velká část řidičů, kteří mají řidičáky už poměrně dlouho a něco i najeto, protože se do takových situací buď zatím nedostali, nebo pokud ano, tak absolutně selhali, protože nevěděli, jak v takové situaci správně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, natož pak u automatu. Někteří nemají dokonce ani pude sebezáchovy, jak jsem jízdy takových často svědkem. Jak jsem třeba včera jel směr Brno, začalo hustě sněžit a viděl jsem i pár úplných bezmozků, co měli pouze předokolky a valili to v levém zasněženém pruhu, nebo i takové, co zase nechtěli druhým uhnout a blokovali zbytečně levý pruh. Kupodivu to všechno byli staří chlapi, kteří by už měli mít nějaký ten rozum. Osobně bych byl pro, aby řidič aspoň jednou za 5 let musel povinně podstoupit školu smyku. Jedině tady si bezpečně ověří své zkušenosti a meze svého vozu a hlavně bude vědět, jak se vozidlo v takových situacích správně ovládá. Proto je dobré se vždy s prvním sněhem trochu procvičit na bezpečném místě, což je poslední roky v hustě zastavěných městech, čím dál větší problém. Osobně si u nás na jednom velkém prázdném parkovišti na konci obce, vždycky zablbnu a osvěžím si jízdu na sněhu.

0/−1
24.1.2016 12:26

B22o10h13u56s49l57a90v 88K83r69á67l32í16k 2531330389246

Řidičák na zkoušku jen pro čerství řidiče je nesmysl. Za některé druhy přestupků, které svědčí o jednoznačné neodpovědnosti nebo nenapravitelné neschopnosti, by se měl řidičák odebírat každému, ať je čerstvý nebo zatuchlý.

Povinná škola smyku by byl určitě dobrý kšeft pro provozovatele autodromů. Ale neměl by takový výcvik tedy být už součástí základního řidičského výcviku? Nebo jako samostatná řidičská skupina, že by třeba skupina B se smykem byl řidičák BS a pro smyky s přívěsem skupina BES?

Co mi přijde absurdní je, že řidičák platí navěky i pro staré řidiče, kteří aktuální pravidla provozu nikdy neviděli a vůbec o nich netuší. Alespoň jednou za pět let by mělo být pro každého řidiče povinné přezkoušení z teorie a legislativy.

+1/−1
24.1.2016 12:48

F61r26a22n77t14a 68T63i36m35a91n 7740148401490

S takovýmto přístupem bys byl schopný zabavit např. maturitní vysvědčení z obchodní akademie a jít znovu maturovat, protože maturanti řekněme z r. 2002 znali tehdejší daňové zákony, ale ty současné neznají? Prostě řidičák si udělali ti starší (a já taky) podle Vyhlášky 99/1989, udělali jsme zkoušky podle nějaké právní normy, tak proč znova chodit do autoškoly (pokud dotyčnému řidičák policajti nezabaví)? Nové pravidla ať se učí noví řidiči. Stejně tak starší auta - např. Škoda 100L z r. 1970 by těžko prošla při současných bezpečnostních testech, ale z doby výroby je to ministerstvem schválené vozidlo pro provoz, takže pokud je v dobrém stavu, na silnici jednoduše vyrazit může.

+1/0
24.1.2016 13:06

B93o17h77u63s63l46a37v 46K88r74á48l24í16k 2201220389966

Pokud je řidič schopný doplňovat své znalosti samostudiem, tak by jistě nebyl důvod, aby znovu musel absolvovat autoškolu. Stačí přece přezkoušení. Třeba v drážní dopravě (ale i v řadě dalších oborů) jsou pravidelná přezkoušení naprostou samozřejmostí. Ale tam je také zvykem dodržovat provozní předpisy. Ne jako na silnicích, kde 95 % řidičů na předpisy kašle a ještě se cítí ukřivděně, když se je jednou za dlouhý čas někdo pokouší aspoň trochu kontrolovat.

0/0
24.1.2016 13:12

M53a31r33e38k 56J70a29n18e40č48k29a 1247646263841

Věřte, že má smysl. Je to zároveň motivační a to nepřijít hned o řidičák, který dnes už není zrovna nejlevnější. Mnoho mladých telat si pak rozmyslí, překračovat rychlost a jezdit jako hovězí ve starých vracích, takže když to rozsekají, tak je to až tak netrápí. Dle vaší reakce, jste očividně žádnou školu smyku na pořádném polygonu neabsolvoval, protože zaručeně by to změnilo váš utvrzelej pohled na věc. Čili takové to sebevědomé, jízdu v krizové situaci zvládnu, jo to si myslí spoustu řidičů a přestali by v tom automaticky vidět pouze kšeft pro někoho. Já celodenní školu smyku nějaký čas zpět absolvoval a věřte, že to byla zábava a hlavně obrovská zkušenost, která za ty peníze stály a mohl jsem si vyzkoušet i limity svého tehdejšího vozu a hlavně si smyky za různých situacích vyzkoušet, díky tomu, že byli očekávané a stejně tak brzdnou dráhu. Navíc většina řidičů neumí ani pořádně zabrzdit v případě nouze. Vyzkoušejte a pak teprve mudrujte ;-) Jinak školení kolem novinek silničních pravidel, které provádějí instruktoři autoškol se závěrečným písemným testem je třeba v některých větších firmách zcela běžná věc a využijete toho i při řízení soukromého vozu.

0/0
24.1.2016 13:12

J52a29r72o25s38l88a68v 91K85a24d36l46e39c 5881629522231

Pokud každý kašle na všechno, pak pomůže jen omezení ve vozidle omezenou rychlostí konstrukčně na 60km a zákaz jízdy po rychlostních komunikacích v prvních rocích řízení nebo prokázání praxe.

0/−5
24.1.2016 11:14

M95a93r30e81k 17Š21e47s45t58á54k 4325961176321

Jasně, zakážeme jízdu na dálnicích, které jsou prokazatelně nejbezpečnější ;-DRv

+3/0
24.1.2016 11:23

J33i58ř63í 70Z85ý47k95a 9109173831390

a co takhle zakázat jízdu dopředu a nechat povolenou jen tu dozadu? Při couvání je prokazatelně méně nehod ;-D

+1/0
24.1.2016 12:13

B46o23h29u34s88l28a76v 94K16r27á70l94í12k 2441180359796

Obávám se, že v poměru k ujeté vzdálenosti bude naopak nehodovost při couvání mnohonásobně vyšší. ;-D

+1/0
24.1.2016 12:49

J78a43k46u93b 78Š91p12r87i74n28g75e15r 9261942852

Možná by vám měl někdo vysvětlit, že někoho zabít nebo se vybourat stačí i 50km/h. Vy auto nemáte, že?

+1/0
24.1.2016 13:17

M45a51r70t96i28n 21L68a35s55e11v11i15č 2626636607354

Jestli zvolit řidičák na zkoušku nebo jezdit se zkušeným šoférem ..... upřímně ... nedovedu si představit, že kluk po 18 nastoupí do práce, kde bude jezdit s osobákem (jakýkoliv obchoďák) a bude muset shánět někoho, kdo s ním rok bude sedět celý den v autě....

Takže varianta zkušeného šoféra jako dozor je dle mého zcela nereálná .... to si lze dovolit jen omezeně a jen u určitých profesí v rámci přípravy (řidič metra, tramvaje či strojvedoucí - tam to má i oficiální název pozice - Strojvedoucí v přípravě).

0/0
24.1.2016 10:58

J77a21n 26F31r72o47l45í67k 6316260465244

Jednoduché. Tuhý mu přidělí policajta. Máme jich nejvíc z celé Evropy a ještě budeme přibírat.;-D

0/0
24.1.2016 11:01

M10a11r89t88i31n 83L58a60s73e20v17i68č 2196186897914

Bohužel - tady vůbec neplatí rovnost policajt = zkušený a ještě k tomu řidič ;-D

0/0
24.1.2016 11:07

B76o85h49u33s24l91a97v 92K10r73á22l96í16k 2131750119736

Určitě se vyrojí spousta podnikatelů, kteří vám za mírný poplatek potvrdí, že s vámi rok seděli v autě. A určitě to budou umět zařídit tak, aby to vás i je co nejméně obtěžovalo.

0/0
24.1.2016 12:51

E54d35u54a21r22d 82B78l14a10z61e66k 1143570215645

Mě tedy deně! až ohrožují převážně NEmladí řidiči (nejčastěji někteří starší!!! řidiči kamionů nejčastěji ze SLO, PL, H , SK ale i CZ, vyjímečněji, al etaktéž - z A a D ale to jsou spíše gastarbajtři z ciziny... ;-€ )

0/−1
24.1.2016 10:55

P56a53t89r44i76k 22K98o18u12b95a 3872572700605

jak te ohrozuji, ze jedes jak s hnojem a oni na tebe najizdi aby ses trosku pohnul?

+2/−2
24.1.2016 11:18

F54r69a44n15t93a 64T82i45m79a63n 7120708291240

Řidič může mít třeba strach jezdit rychle, když si nevěří.

0/0
24.1.2016 12:44

J39a40k88u51b 61Š56p50r61i22n40g34e61r 9541262512

Proto musí furt jezdit, aby se toho iracionálního strachu zbavil.

0/0
24.1.2016 13:18

F25r33a35n17t52a 54T90i32m97a63n 7560818211720

Možná, ale existuje spousta lidí, co si v 18 letech udělají řidičák - studentské slevy jsou docela lákavé, ale vlastní auto si pořídí třeba až za 10-15 let od zkoušek.

0/0
24.1.2016 17:26

J35a41k16u92b 84Š77p71r17i46n94g23e20r 9911562132

Pokud nemají možnost si auto někde pujčovat, tak mají řidičák k ničemu.

0/0
24.1.2016 17:39

F80r41a19n65t93a 64T40i76m62a75n 7680478181890

Ano, mají, ale jako např. položka do životopisu je to skoro se to hodí, když je požadavek na ŘP skoro v každém inzerátu na prácu.

0/0
24.1.2016 21:10

J87a15k74u38b 88Š86p98r28i68n69g48e78r 9181862402

A pokud dostanou služebáka, jsou nuceni si udělat další jízdy.

0/0
24.1.2016 21:16

F92r42a62n44t28a 27T31i47m26a26n 7170948641520

Asi je to hodně individuální, ale platit za jeden řidičák víckrát mi přijde minimálně docela neekonomické... :-/

0/0
24.1.2016 22:19

E26d26u39a63r26d 57B88l48a80z12e69k 1143620725485

Jedím všude maximální dovolenou a max +10% a to dle dle GPS! Ale aby se na mě lepil v zácpě na dálnici! při 140-150kmh b u z e r a n t 5m i těsněji za mnou, to je tedy to ohrožování! O kamionech na státních ani nemluvě - přitom maj doržovat nejen bezpečnou vzdálenost, ale i pro bezpečné zařazení vozidla do 3,5t!;-O Nebo mi těsně předemnou (kdy jedu min 130km) vjede do rychlýho kamion při 80km a blinkr nedá vůbec nebo až při vybočení;-€ ... A td atd. Stačí!?

Ale i kdybych jel pomaleji a nezdržoval se zbytečně vlevo, nemá se kdo na mě lepit!;-€ V SRN by mu to již POLIZEI vysvětlili :-P;-D

0/0
24.1.2016 18:47
Foto

M27a24r56t52i45n 69P43i15š13t88o71r65a 8678578226809

Naštěstí už brzy bude dodržování pravidel jen otázka správné verze firmwaru.

Do té doby bych spíše než pro posilování autoškol, byl pro přísné stíhání porušení zákona. Stejně jako u ostatních zákonů, které se také předem neškolí.

Nejprve by se zákon o provozu měl opravit tak, aby nebylo důvodu ho všeobecně porušovat. Pak by se mělo každé porušení přísně soudně trestat. S řádově vyššími sazbami než dnes. Tj. běžná pokuta v desetitisících, měsíce vězení atd.

+3/−3
24.1.2016 10:53

J90a43n 74F51r53o18l25í90k 6386510535604

Už teď máme vyšší pokuty vůči příjmům než třeba v Německu. Ale rád bych Vám vyhověl a pokud blbě zaparkujete přimluvil bych se u Vás o dva roky vězení.;-)

+2/−2
24.1.2016 11:03
Foto

M59a73r23t64i58n 97P97i11š60t51o29r82a 8828208356739

To by se mi nemohlo stát. Pokud by tedy nejprve byla splněna podmínka sjednocení zákona s realitou. Zdvojnásobení počtu legálních parkovacích míst lze dosáhnout jednak rozšířením parkovišť na úkor trávníků a chodníků, jednak uvolněním pravidel.

0/0
24.1.2016 12:20

B54o90h31u89s68l30a78v 70K86r31á94l18í98k 2651230939256

I když si koupím tryskáč, neznamená to ještě, že mám právo s ním přistávat na vaší návsi nebo zahradě. Pokud si pořizuju auto, tak s ním logicky mohu jezdit jen tam, kde mám zajištěno parkování. Kdo toto nechápe, ten především nikdy neměl dostat řidičák.

0/0
24.1.2016 12:55

P81a55v38e75l 17O17b68d58r20ž30á48l24e91k 6676424818502

Drobná poznámka - vězení jsou plná, takže do nich soudci neposílají ani pachatele loupežných přepadení... a Vy chcete zavírat za překročení rychlosti?

Druhá poznámka - soudy jsou tak zavalené, že nechtějí řešit ani věci, které podle zákona už teď mají a běžně trvají řízení rok i déle.

Jen v Praze zachytí kamery každý měsíc 100 tisíc překročení rychlosti - kterému soudu to chcete posílat?

0/0
24.1.2016 11:21

M45a47r30e62k 91Š38e94s52t76á37k 4125891126931

Lidovému soudu! A veřejně lynčovat. Neskutečné, jak někteří lidé volají po ochočení lidí zákonem.RvRv

+1/0
24.1.2016 11:32

B38o35h66u10s64l95a97v 46K83r61á40l57í10k 2391560949626

Na to není třeba plýtvat časem soudců. Jen je škoda plýtvat kapacitou věznic. Stačilo by zabavovat auta, kterými byl přestupek spáchán, Na režijní náklady by to mohlo stačit. Pak by si každá firma dvakrát rozmyslela, jakým řidičům svá vozidla svěřuje.

0/−3
24.1.2016 12:58
Foto

M61a35r57t29i75n 72P61i89š26t43o32r39a 8798658686189

Ale já přece nechci, aby se ty soudy reálně konaly.

V případě co zmiňujete o něco zvýšit rychlostní limit a pak pak zavést praxi, že se nepřekračuje.

0/0
24.1.2016 17:16

K35r20y88š34t67o77f 84M52a98l62o67c32h 2435384658957

Já bych upravil autoškolu jako celkovou. Tím jsem prošel před 2 lety. Dálnice, kde bych si zkusil 130 vůbec, při 90 jsem jen slyšel ať zpomalím, pak zkoušky parkování a tím to končí. Nevím, ale s takovouto výukou to na našich cestách nebude nic moc...

+1/0
24.1.2016 10:44

B81o74h50u63s53l74a61v 61K14r19á47l62í74k 2161140949716

To jo, pokud by získání řidičáku na osobák stálo třeba 300 tisíc Kč, aby to odpovídalo opravdu kvalitnímu výcviku, tak by to mohlo počet nových řidičů úspěšně zredukovat. Ale nejsem si jistý, jestli ty, kteří by si to přesto mohli dovolit, by taková situace motivovala k odpovědné jízdě.

0/0
24.1.2016 13:01

V49á73c29l66a69v 94Č82e49r15m30á23k 4153390567864

Tyhle samozvaní "experti" ať už táhnou k čertu. Ideální by bylo, kdyby se do toho stát nemontoval vůbec.

+1/−2
24.1.2016 10:41

D76a36v57i15d 25P15e63š60e57k 3373291578400

v tom případě Čermák k lopatě a zahazovat díry, protože i tam se stát příliš angažuje a dokonce po celý rok!!!

+1/−1
24.1.2016 11:52

D32a76v91i58d 72C60e93r64u46t38t21i 6788661230480

Jezdím 27 let a aquaplaning ani jednou jsem nemusel řešit. Smyk na sněhu jen 2x náledí.

Polygon těmto lidem nepomůže, naopak dá jim ještě větší jistotu. Je to o té zodpovědnosti a toleranci.

+5/0
24.1.2016 10:40

M54a48r55t74i62n 60L85a48s57e98v78i65č 2856226707394

Tak ono je to i o tom, aby se mladí naučili jezdit tak, aby se do smyku nedostali.... naučit se jezdit opravdu tak, aby přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky.....brzdit na sněhu či břečce v ostré zatáčce nebo jezdil na neupravené vozovce stejně rychle jako v létě za sucha, tak to je lístek na to, dostat se do smyku.... a přitom velmi často stačí jen sundat nohu z plynu..

+2/0
24.1.2016 10:47

M50i46c52h27a37l 37H63r41u78b62o31š 4400967462355

Nie je dolezite, kolko rokov jazdite, ale aj kolko najazdite povedzme rocne. Ja jazdim cca 22 rokov a uz som mal aj aquaplaning a aj nejaky ten smyk na snehu. Neviem ci treba zrovna na "trening" takychto situacii nejaky polygon, mozno by stacil aj nejaky trenazer...

0/0
24.1.2016 10:51

M57a90r24t16i19n 80L54a93s78e46v38i43č 2596926937174

Trenažér nee....je to to samé, jako jsme se my starší učili v autoškole ještě na trenažéru (autoškola 1988 a v 1990 pak ještě "C+T") .... ztráta času a nic mi to nedalo....při smyku či aquaplaningu je potřeba cítit reakci auta i "prdelí na sedačce" .... na to by jste potřeboval trenažér i se servopohony a to už je jiná cenová kategorie a stejně to nebude ono....a polygon je je nesrovnatelně levnější.

+2/0
24.1.2016 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.