Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papíry na zkoušku, nebo dozor? Experti řeší, jak zkrotit mladé řidiče

Nezkušení řidiči loni zavinili přes 16 tisíc nehod, což je nejvíc za uplynulých pět let. Z policejních statistik lze také vyčíst, že šoféři, kteří usedají za volant méně než pět let, mohou za třetinu všech nehod i mrtvých. Špatná čísla má zvrátit novela zákona o autoškolách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i42t63k65a 79T11v25r97d46á 3641798636639

Začnu u autoškoly-syn ji dělal v Praze,takže ho naučili celkem slušně jezdit v městském provozu,což se m u teď dost hodí.Jenže jezdil v jiném autě a než se doma shodnul s tím naším ,najezdili jsme společně hezkých pár kilometrů.A než si zažil pravidlo-když někam nevidíš,tak zatraceně uber,byly prázdniny na samém konci.

Jo a jezdil s maminkou,protože tatínek pracuje od nevidím do nevidím .Čili 18 letý výrostek srazil své ego a představy o bezbřehém rádění s tátou a poslouchal jak hodinky.Dnes je mu o 6 let víc a na silnici(najezdil kolem 3tis.km měsíčně) neměl jediný problém.Dceru čeká to samé.

0/0
28.1.2016 9:50

J13a54r66o90s31l40a64v 91K44a38d89l34e75c 5271129512331

Je nesmyslné, že začátečník může řídit vozidlo jako zkušený řidič. Začátečník by měl začínat na vozidle s menším obsahem, výkonem i regulovanou rychlostí.

0/−2
24.1.2016 21:24

R47o51b53e35r29t 84M49o79t12k40a 4236507339655

Základním problémem je, jak píší, ochota dodržovat pravidla. Není problém ani tak ve výcviku v autoškole jak ve výchově a ve společnosti. Ochota dodržovat pravidla je čím dál tím ve společnosti nižší.

+5/0
24.1.2016 18:42
Foto

B70r64o81n96i34s13l69a78v 97G20a64b87r14y73š 2412149831

S tím souhlasím. Někomu stačí cedulka, aby tam nechodil, někomu nestačí ani závora, kamery...

+1/0
24.1.2016 19:34

J23a55r22o26s37l19a38v 82L68e26b21e28d98a 3506509207710

Jestli by nestačilo zabezpečt, aby z autoškoly vycházeli mnohem zkušenější řidiči. Ať klidně trvá delší dobu (a je dražší), povinnou součástí výcvik jízdy za ztížených podmínek. Řídit není právo, ale výsada.

Co se alkoholu a drog týče, dal bych i bez nehody zákaz řízení na delší dobu (nad 0.7 a 1.0 promile, drogám tolik nerozumím, od toho jsou experti). Tomu kdo ho poruší, minimálně domácí vězení (ať ho nemusíme živit v base) - a je už na čase , aby zprovoznili ty náramky.

Všechny nápady s dozorem, řidičákem na zkoušku, omezením rychlosti nebo kubatury / výkonu atd. jsou IMO k ničemu...

0/0
24.1.2016 14:31

J29a68k92u30b 76K47n63e68c53h43t69o41v80s74k47ý 3970566101932

Nakonec to dopadne tak, že politici schválí, aby každý měl u řidičáku vystudovanou VŠ.:-P

0/0
24.1.2016 14:21

J21a48k43u55b 53K23n64e85c58h59t98o68v23s77k41ý 3540726201632

Je nemožné, aby s nezkušeným řidčem měl pořád někdo čas jezdit. neřeknu jednou za čas, ale častěji to možné není. Řidičák na zkoušku taky není dobrý nápad, neboť každý si nekoupí po absolvování autoškoly auto. Takže dva royk nemusí vůbec řídit.

+1/0
24.1.2016 14:19

D45a18v58i57d 82P75e67š51e87k 3503721308510

Další možnosti jsou

od 17 let (na rok) - pod dozorem dospělého, jezdil by do obchodu, k babičce na návštěvu apod. tak by se naučil základy a v 18 by dostal normální řidičák.

18+ (výběr ze dvou možností) řidičák na zkoušku (na 2 roky) - s dvojnásobkem bodů a dvojnásobnými pokutami nebo jezdit jen pod dozorem dospělého (1 rok)

- pokud chytí policajti mladého za volantem bez dospělého, nekompromisně na 3 měsíce sebrat papíry a pokud nedoplatí 5 jízd v autoškole, aby si to znovu vyzkoušel, tak řidičák nevracet

0/−4
24.1.2016 13:01

B50o56h98u33s85l23a49v 16K22r61á15l18í53k 2731550629486

Věkem to není. Z mladého hazardéra vyroste starý hazardér, a kdo je odpovědný jako dospělý, ten byl odpovědný už zamlada. A pokud už máme jednou nějakou věkovou hranici danou, tak nemá smysl ji posouvat donekonečna. Prostě naše legislativa předpokládá, že v 18 už je člověk dospělý. I když mnozí lidé by byli schopní odpovědně jezdit už třeba ve 13 letech, ale holt jsou omezeni na právech kvůli těm svým vrstevníkům, kteří jsou ještě příliš nevyzrálí.

+8/−1
24.1.2016 13:08

J30a74n86a 92L64i85e61b90o59v78á 7842706761445

Především jim v autoškole ukázat necenzurované záběry z těžkých nehod. Vždyť ta telata pod dojmem televize žijí v představách, že silnice je závodní dráha a když s vozem udělají pět kotrmelců, oni z toho vylezou maximálně s decentním šrámem na obočí a nikomu se nic nestane. Ostatní účastníci silničního provozu jsou pro ně nevýznamný až obtěžující komparz... a bohužel se tento bezohledný přístup netýká pouze mladých řidičů.

+4/0
24.1.2016 13:00

M85a39r56e28k 66J78a18n68e58č70k56a 1327556533481

Jednoznačně čerství řidič by měl mít řidičák na zkoušku a měla pro něj platit rychlostní omezení na silnicích s vyšší rychlostí, jak je tomu v některých sousedních státech. Nepovažuji za zrovna bezpečné jízdu s někým pod dozorem ve voze, který nemá dvoje pedály, protože nemůžete při velké chybě do řízení zasáhnout.

"Na okruhu by prokázal, že je schopen zvládnout auto ve smyku, nouzově zabrzdit, udržet vůz v aquaplaningu" Tohle bohužel nezvládne ani velká část řidičů, kteří mají řidičáky už poměrně dlouho a něco i najeto, protože se do takových situací buď zatím nedostali, nebo pokud ano, tak absolutně selhali, protože nevěděli, jak v takové situaci správně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, natož pak u automatu. Někteří nemají dokonce ani pude sebezáchovy, jak jsem jízdy takových často svědkem. Jak jsem třeba včera jel směr Brno, začalo hustě sněžit a viděl jsem i pár úplných bezmozků, co měli pouze předokolky a valili to v levém zasněženém pruhu, nebo i takové, co zase nechtěli druhým uhnout a blokovali zbytečně levý pruh. Kupodivu to všechno byli staří chlapi, kteří by už měli mít nějaký ten rozum. Osobně bych byl pro, aby řidič aspoň jednou za 5 let musel povinně podstoupit školu smyku. Jedině tady si bezpečně ověří své zkušenosti a meze svého vozu a hlavně bude vědět, jak se vozidlo v takových situacích správně ovládá. Proto je dobré se vždy s prvním sněhem trochu procvičit na bezpečném místě, což je poslední roky v hustě zastavěných městech, čím dál větší problém. Osobně si u nás na jednom velkém prázdném parkovišti na konci obce, vždycky zablbnu a osvěžím si jízdu na sněhu.

0/−1
24.1.2016 12:26

B38o12h22u88s48l30a96v 43K58r85á69l46í42k 2351430639446

Řidičák na zkoušku jen pro čerství řidiče je nesmysl. Za některé druhy přestupků, které svědčí o jednoznačné neodpovědnosti nebo nenapravitelné neschopnosti, by se měl řidičák odebírat každému, ať je čerstvý nebo zatuchlý.

Povinná škola smyku by byl určitě dobrý kšeft pro provozovatele autodromů. Ale neměl by takový výcvik tedy být už součástí základního řidičského výcviku? Nebo jako samostatná řidičská skupina, že by třeba skupina B se smykem byl řidičák BS a pro smyky s přívěsem skupina BES?

Co mi přijde absurdní je, že řidičák platí navěky i pro staré řidiče, kteří aktuální pravidla provozu nikdy neviděli a vůbec o nich netuší. Alespoň jednou za pět let by mělo být pro každého řidiče povinné přezkoušení z teorie a legislativy.

+1/−1
24.1.2016 12:48

F45r26a28n78t96a 54T87i83m40a61n 7250268461410

S takovýmto přístupem bys byl schopný zabavit např. maturitní vysvědčení z obchodní akademie a jít znovu maturovat, protože maturanti řekněme z r. 2002 znali tehdejší daňové zákony, ale ty současné neznají? Prostě řidičák si udělali ti starší (a já taky) podle Vyhlášky 99/1989, udělali jsme zkoušky podle nějaké právní normy, tak proč znova chodit do autoškoly (pokud dotyčnému řidičák policajti nezabaví)? Nové pravidla ať se učí noví řidiči. Stejně tak starší auta - např. Škoda 100L z r. 1970 by těžko prošla při současných bezpečnostních testech, ale z doby výroby je to ministerstvem schválené vozidlo pro provoz, takže pokud je v dobrém stavu, na silnici jednoduše vyrazit může.

+1/0
24.1.2016 13:06

B18o51h30u76s72l81a37v 24K87r95á97l42í96k 2421750429256

Pokud je řidič schopný doplňovat své znalosti samostudiem, tak by jistě nebyl důvod, aby znovu musel absolvovat autoškolu. Stačí přece přezkoušení. Třeba v drážní dopravě (ale i v řadě dalších oborů) jsou pravidelná přezkoušení naprostou samozřejmostí. Ale tam je také zvykem dodržovat provozní předpisy. Ne jako na silnicích, kde 95 % řidičů na předpisy kašle a ještě se cítí ukřivděně, když se je jednou za dlouhý čas někdo pokouší aspoň trochu kontrolovat.

0/0
24.1.2016 13:12

M16a21r86e39k 34J68a41n56e34č15k18a 1687806263221

Věřte, že má smysl. Je to zároveň motivační a to nepřijít hned o řidičák, který dnes už není zrovna nejlevnější. Mnoho mladých telat si pak rozmyslí, překračovat rychlost a jezdit jako hovězí ve starých vracích, takže když to rozsekají, tak je to až tak netrápí. Dle vaší reakce, jste očividně žádnou školu smyku na pořádném polygonu neabsolvoval, protože zaručeně by to změnilo váš utvrzelej pohled na věc. Čili takové to sebevědomé, jízdu v krizové situaci zvládnu, jo to si myslí spoustu řidičů a přestali by v tom automaticky vidět pouze kšeft pro někoho. Já celodenní školu smyku nějaký čas zpět absolvoval a věřte, že to byla zábava a hlavně obrovská zkušenost, která za ty peníze stály a mohl jsem si vyzkoušet i limity svého tehdejšího vozu a hlavně si smyky za různých situacích vyzkoušet, díky tomu, že byli očekávané a stejně tak brzdnou dráhu. Navíc většina řidičů neumí ani pořádně zabrzdit v případě nouze. Vyzkoušejte a pak teprve mudrujte ;-) Jinak školení kolem novinek silničních pravidel, které provádějí instruktoři autoškol se závěrečným písemným testem je třeba v některých větších firmách zcela běžná věc a využijete toho i při řízení soukromého vozu.

0/0
24.1.2016 13:12

J54a39r37o89s15l65a90v 62K18a11d40l82e98c 5221899502641

Pokud každý kašle na všechno, pak pomůže jen omezení ve vozidle omezenou rychlostí konstrukčně na 60km a zákaz jízdy po rychlostních komunikacích v prvních rocích řízení nebo prokázání praxe.

0/−5
24.1.2016 11:14

M28a10r19e34k 53Š10e83s82t87á30k 4485761286551

Jasně, zakážeme jízdu na dálnicích, které jsou prokazatelně nejbezpečnější ;-DRv

+3/0
24.1.2016 11:23

J16i78ř84í 86Z67ý14k85a 9369583241580

a co takhle zakázat jízdu dopředu a nechat povolenou jen tu dozadu? Při couvání je prokazatelně méně nehod ;-D

+1/0
24.1.2016 12:13

B78o37h92u84s41l43a43v 63K53r49á80l16í86k 2101390539166

Obávám se, že v poměru k ujeté vzdálenosti bude naopak nehodovost při couvání mnohonásobně vyšší. ;-D

+1/0
24.1.2016 12:49

J26a45k52u85b 88Š55p34r14i23n34g32e46r 9781902502

Možná by vám měl někdo vysvětlit, že někoho zabít nebo se vybourat stačí i 50km/h. Vy auto nemáte, že?

+1/0
24.1.2016 13:17

M93a75r73t71i89n 96L55a85s14e22v74i15č 2356716967864

Jestli zvolit řidičák na zkoušku nebo jezdit se zkušeným šoférem ..... upřímně ... nedovedu si představit, že kluk po 18 nastoupí do práce, kde bude jezdit s osobákem (jakýkoliv obchoďák) a bude muset shánět někoho, kdo s ním rok bude sedět celý den v autě....

Takže varianta zkušeného šoféra jako dozor je dle mého zcela nereálná .... to si lze dovolit jen omezeně a jen u určitých profesí v rámci přípravy (řidič metra, tramvaje či strojvedoucí - tam to má i oficiální název pozice - Strojvedoucí v přípravě).

0/0
24.1.2016 10:58

J37a60n 78F19r23o71l71í89k 6816680805284

Jednoduché. Tuhý mu přidělí policajta. Máme jich nejvíc z celé Evropy a ještě budeme přibírat.;-D

0/0
24.1.2016 11:01

M18a21r26t74i57n 39L22a21s35e67v62i19č 2696586477724

Bohužel - tady vůbec neplatí rovnost policajt = zkušený a ještě k tomu řidič ;-D

0/0
24.1.2016 11:07

B23o49h98u41s25l47a93v 84K98r80á37l32í13k 2831880319256

Určitě se vyrojí spousta podnikatelů, kteří vám za mírný poplatek potvrdí, že s vámi rok seděli v autě. A určitě to budou umět zařídit tak, aby to vás i je co nejméně obtěžovalo.

0/0
24.1.2016 12:51

E37d77u92a94r10d 57B94l59a85z60e69k 1973680495635

Mě tedy deně! až ohrožují převážně NEmladí řidiči (nejčastěji někteří starší!!! řidiči kamionů nejčastěji ze SLO, PL, H , SK ale i CZ, vyjímečněji, al etaktéž - z A a D ale to jsou spíše gastarbajtři z ciziny... ;-€ )

0/−1
24.1.2016 10:55

P33a98t75r41i69k 49K12o69u26b41a 3742752110885

jak te ohrozuji, ze jedes jak s hnojem a oni na tebe najizdi aby ses trosku pohnul?

+2/−2
24.1.2016 11:18

F18r51a77n41t92a 42T80i54m76a23n 7910138811390

Řidič může mít třeba strach jezdit rychle, když si nevěří.

0/0
24.1.2016 12:44

J86a34k86u39b 41Š72p98r14i18n56g60e75r 9351172762

Proto musí furt jezdit, aby se toho iracionálního strachu zbavil.

0/0
24.1.2016 13:18

F63r34a80n92t69a 76T18i90m66a75n 7170828781310

Možná, ale existuje spousta lidí, co si v 18 letech udělají řidičák - studentské slevy jsou docela lákavé, ale vlastní auto si pořídí třeba až za 10-15 let od zkoušek.

0/0
24.1.2016 17:26

J61a49k66u66b 71Š82p90r54i44n44g37e89r 9131432302

Pokud nemají možnost si auto někde pujčovat, tak mají řidičák k ničemu.

0/0
24.1.2016 17:39

F79r27a16n72t77a 23T88i21m19a21n 7610778421290

Ano, mají, ale jako např. položka do životopisu je to skoro se to hodí, když je požadavek na ŘP skoro v každém inzerátu na prácu.

0/0
24.1.2016 21:10

J63a34k89u30b 81Š55p17r93i18n62g34e84r 9191892452

A pokud dostanou služebáka, jsou nuceni si udělat další jízdy.

0/0
24.1.2016 21:16

F65r79a73n74t69a 86T57i10m20a11n 7180728371560

Asi je to hodně individuální, ale platit za jeden řidičák víckrát mi přijde minimálně docela neekonomické... :-/

0/0
24.1.2016 22:19

E55d19u14a58r34d 80B19l47a69z30e86k 1233840185525

Jedím všude maximální dovolenou a max +10% a to dle dle GPS! Ale aby se na mě lepil v zácpě na dálnici! při 140-150kmh b u z e r a n t 5m i těsněji za mnou, to je tedy to ohrožování! O kamionech na státních ani nemluvě - přitom maj doržovat nejen bezpečnou vzdálenost, ale i pro bezpečné zařazení vozidla do 3,5t!;-O Nebo mi těsně předemnou (kdy jedu min 130km) vjede do rychlýho kamion při 80km a blinkr nedá vůbec nebo až při vybočení;-€ ... A td atd. Stačí!?

Ale i kdybych jel pomaleji a nezdržoval se zbytečně vlevo, nemá se kdo na mě lepit!;-€ V SRN by mu to již POLIZEI vysvětlili :-P;-D

0/0
24.1.2016 18:47
Foto

M48a91r13t98i74n 53P41i87š12t72o42r15a 8338788296739

Naštěstí už brzy bude dodržování pravidel jen otázka správné verze firmwaru.

Do té doby bych spíše než pro posilování autoškol, byl pro přísné stíhání porušení zákona. Stejně jako u ostatních zákonů, které se také předem neškolí.

Nejprve by se zákon o provozu měl opravit tak, aby nebylo důvodu ho všeobecně porušovat. Pak by se mělo každé porušení přísně soudně trestat. S řádově vyššími sazbami než dnes. Tj. běžná pokuta v desetitisících, měsíce vězení atd.

+3/−3
24.1.2016 10:53

J82a78n 46F61r53o29l36í83k 6196360275194

Už teď máme vyšší pokuty vůči příjmům než třeba v Německu. Ale rád bych Vám vyhověl a pokud blbě zaparkujete přimluvil bych se u Vás o dva roky vězení.;-)

+2/−2
24.1.2016 11:03
Foto

M52a87r56t11i49n 57P71i18š14t73o62r13a 8248318116859

To by se mi nemohlo stát. Pokud by tedy nejprve byla splněna podmínka sjednocení zákona s realitou. Zdvojnásobení počtu legálních parkovacích míst lze dosáhnout jednak rozšířením parkovišť na úkor trávníků a chodníků, jednak uvolněním pravidel.

0/0
24.1.2016 12:20

B91o74h84u67s50l56a14v 43K47r56á98l28í65k 2291890489356

I když si koupím tryskáč, neznamená to ještě, že mám právo s ním přistávat na vaší návsi nebo zahradě. Pokud si pořizuju auto, tak s ním logicky mohu jezdit jen tam, kde mám zajištěno parkování. Kdo toto nechápe, ten především nikdy neměl dostat řidičák.

0/0
24.1.2016 12:55

P31a44v24e25l 41O65b75d17r20ž68á19l26e43k 6476314278502

Drobná poznámka - vězení jsou plná, takže do nich soudci neposílají ani pachatele loupežných přepadení... a Vy chcete zavírat za překročení rychlosti?

Druhá poznámka - soudy jsou tak zavalené, že nechtějí řešit ani věci, které podle zákona už teď mají a běžně trvají řízení rok i déle.

Jen v Praze zachytí kamery každý měsíc 100 tisíc překročení rychlosti - kterému soudu to chcete posílat?

0/0
24.1.2016 11:21

M91a43r50e58k 68Š95e83s23t62á92k 4575531526841

Lidovému soudu! A veřejně lynčovat. Neskutečné, jak někteří lidé volají po ochočení lidí zákonem.RvRv

+1/0
24.1.2016 11:32

B83o24h77u92s85l86a69v 59K18r19á60l39í86k 2931260149186

Na to není třeba plýtvat časem soudců. Jen je škoda plýtvat kapacitou věznic. Stačilo by zabavovat auta, kterými byl přestupek spáchán, Na režijní náklady by to mohlo stačit. Pak by si každá firma dvakrát rozmyslela, jakým řidičům svá vozidla svěřuje.

0/−3
24.1.2016 12:58
Foto

M76a10r24t36i55n 96P75i61š48t40o12r77a 8728278636679

Ale já přece nechci, aby se ty soudy reálně konaly.

V případě co zmiňujete o něco zvýšit rychlostní limit a pak pak zavést praxi, že se nepřekračuje.

0/0
24.1.2016 17:16

K83r34y12š65t53o45f 40M80a41l34o41c97h 2385194888957

Já bych upravil autoškolu jako celkovou. Tím jsem prošel před 2 lety. Dálnice, kde bych si zkusil 130 vůbec, při 90 jsem jen slyšel ať zpomalím, pak zkoušky parkování a tím to končí. Nevím, ale s takovouto výukou to na našich cestách nebude nic moc...

+1/0
24.1.2016 10:44

B58o83h80u52s37l57a37v 26K11r40á47l56í66k 2811450909956

To jo, pokud by získání řidičáku na osobák stálo třeba 300 tisíc Kč, aby to odpovídalo opravdu kvalitnímu výcviku, tak by to mohlo počet nových řidičů úspěšně zredukovat. Ale nejsem si jistý, jestli ty, kteří by si to přesto mohli dovolit, by taková situace motivovala k odpovědné jízdě.

0/0
24.1.2016 13:01

V71á12c69l24a47v 64Č41e69r43m94á30k 4653760327384

Tyhle samozvaní "experti" ať už táhnou k čertu. Ideální by bylo, kdyby se do toho stát nemontoval vůbec.

+1/−2
24.1.2016 10:41

D50a16v28i88d 46P20e39š36e96k 3853631228960

v tom případě Čermák k lopatě a zahazovat díry, protože i tam se stát příliš angažuje a dokonce po celý rok!!!

+1/−1
24.1.2016 11:52

D83a23v59i87d 49C11e65r16u29t81t20i 6298491820930

Jezdím 27 let a aquaplaning ani jednou jsem nemusel řešit. Smyk na sněhu jen 2x náledí.

Polygon těmto lidem nepomůže, naopak dá jim ještě větší jistotu. Je to o té zodpovědnosti a toleranci.

+5/0
24.1.2016 10:40

M61a17r60t33i18n 18L15a60s62e56v54i84č 2426756717384

Tak ono je to i o tom, aby se mladí naučili jezdit tak, aby se do smyku nedostali.... naučit se jezdit opravdu tak, aby přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky.....brzdit na sněhu či břečce v ostré zatáčce nebo jezdil na neupravené vozovce stejně rychle jako v létě za sucha, tak to je lístek na to, dostat se do smyku.... a přitom velmi často stačí jen sundat nohu z plynu..

+2/0
24.1.2016 10:47

M82i51c43h85a30l 45H41r25u75b66o32š 4310347172685

Nie je dolezite, kolko rokov jazdite, ale aj kolko najazdite povedzme rocne. Ja jazdim cca 22 rokov a uz som mal aj aquaplaning a aj nejaky ten smyk na snehu. Neviem ci treba zrovna na "trening" takychto situacii nejaky polygon, mozno by stacil aj nejaky trenazer...

0/0
24.1.2016 10:51

M95a37r45t73i89n 34L40a14s88e77v61i95č 2416946257334

Trenažér nee....je to to samé, jako jsme se my starší učili v autoškole ještě na trenažéru (autoškola 1988 a v 1990 pak ještě "C+T") .... ztráta času a nic mi to nedalo....při smyku či aquaplaningu je potřeba cítit reakci auta i "prdelí na sedačce" .... na to by jste potřeboval trenažér i se servopohony a to už je jiná cenová kategorie a stejně to nebude ono....a polygon je je nesrovnatelně levnější.

+2/0
24.1.2016 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.