Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britský list špehoval své novináře. Na stole měli monitorovací zařízení

Vedení britského listu The Daily Telegraph chtělo zjistit pracovní morálku svých zaměstnanců. Novinářům tak na pracovní stoly nechalo nainstalovat monitorovací zařízení, které pomocí snímačů pohybu a teploty zaznamenává žurnalistovu přítomnost v redakci. Po protestech redaktorů krabičky ještě týž den zmizely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o41z78e76f 70Č20e89r11n37ý 3601519143901

a čo je novinár chránený druh? nevšimol som si, že by tu bol článok o špehovaní iných zamestnancov.

+1/−2
13.1.2016 18:15

R27o93m45a94n 69K53e81n84i31s 1164818834936

Dodalo, že se snaží najít jiný způsob, jak zjistit potřebná data týkající se možné energetické úspory, a zaměstnance o něm bude informovat.

----------

Pokud by se jednalo o nějaké nevinné monitorování pro tepelnou úsporu, proč ty tajnosti a instalace bez vědomí zaměstnanců a ještě na "neviditelné" místa? Prdlajs tepelné úspory, obyčejný monitoring zaměstnanců, tedy špiclování.

Ale nemusíme až tak daleko do Ameriky. I u nás máme solidně se tvářící finanční instituci, která před vánočními svátky zastřešovala finanční službu Kup Najisto! Sice tvrdí, že bez souhlasu žadatele nesmí ze zákona o nikom sbírat osobní údaje, ale když jsem se podíval na jejich web, tak jsem z hrůzou zjistil, že podmínky pro schválení žádosti o "odklad platby o jeden měsíc" obsahují takové věci, že jsem valil oči. Třeba že o schválení rozhodují takové "maličkosti", jako které www stránky jste otevřel naposledy, jakou máte IP adresu, jaký máte OS v PC, jaké máte rozlišení monitoru, jak dlouho jste žádost vyplňoval, zda máte účet na Face a Twitu a kolik tam máte "přátel", a další hovadiny, které jsou pro schválení pouhého odkladu platby za zboží o 30 dní určitě nesmírně důležité. Pro mě to vypadalo jako osobní monitoring, který naše zákony nepovolují. Když jsem jim napsal že se mi to nelíbí, nejdříve arogantně a vyhýbavě odpovídali, až za nějakou dobu mi přišel od někoho zřejmě z vedení omluvný dopis přímo domů. A to mi tvrdili, že když trvám na tom, že podle zákona nesmí uchovávat moje data déle, než zanikne smluvní vztah, že tedy všechny moje data smažou. I když žádný smluvní vztah vlastně nevznikl, zřejmě data nesmazali, protože mi později přišel ten omluvný dopis poštou. Psaný rukou a to dost neúhledně. :-P

Tedy je třeba si dávat dobrý pozor i u nás, protože v současné době je "nelegální" sběr dat slušným byznysem. Telefonní čísla, jména a adresy, mejlové adresy a mnoho dalšího.

0/0
13.1.2016 15:15

M81a89r67t41i88n 58V96a58n39ě83k 9774767672173

Já se jen divím, že tak schopný clověk jako Vy, s rozhledem a znalostmi z IT a sběru informací musí žádat o půjčku aby mohl koupit vánoční dárky. A ještě u tak pochybné společnosti.

+1/0
13.1.2016 18:34

O78n31d21r29a 90P11á64t86e80k 8143619144445

To je toho, Německo špehuje svobodu slova na světových sítích...

+2/−1
13.1.2016 14:24

J85a52r34o34s95l91a75v 38K98r42á95s70a 6914161420865

Novináři, který svědomitě pracuje nemůže takové monitorování vadit.

+1/−3
13.1.2016 14:20

J20i67ř28í 12M45á12l62e19k 7862907828387

Takže obsah článků ohlídala autocenzura a přítomnost v redakci tyto krabičky.

+1/0
13.1.2016 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.