Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ať si hospody určí prostor pro kuřáky, navrhují další výjimku komunisté

Komunistická poslankyně Alena Nohavová navrhla při středečním projednávání ve sněmovním zdravotním výboru výjimku z protikuřáckého zákona. Kouřit by se smělo ve vymezených prostorách barů a hospod, ve kterých se nevaří jídlo. Zástupci ČSSD to odmítají, návrh však není bez šance na úspěch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D91u92š93a86n 75M18a88s33á16r 3971121692505

Smraďoši ven na mráz.

0/0
15.1.2016 17:16

J15i76ř18í 65V30e54s69e90l45ý 3310262400520

Bolševik je zase vedle. Ani tohle mu neprojde, chce být jen hezkej.....

0/0
15.1.2016 12:45

P23a94v78e76l 61K55ř88í26ž 8977391540259

Je zajímavé, kolik času ztrácí poslanci takovou hloupostí. Co tak omezit kouření, jak to bývalo kdysi, v době podávání hlavního jídla. Tedy od 11-14 a pak to nechat na majiteli. když už tedy do toho musí vrtat...

+1/−5
14.1.2016 6:51

M38a72r10t72i63n 28R18ů31ž76i31č18k31a 9504231408949

a za tu dobu ten kouř zmizí? :)

ten se nasákne do všeho okolo

- - -

a zase pokud by kuřáci a majitelé hospod dbali o zdraví ostatních a nekouřili jim pod nos, tak nejsou potřeba zákony na toto téma = chybí slušné vychování.

+1/−1
14.1.2016 11:02

S32t56a70n76d55a 32K93a92d53e39ř45á55b79e33k 7175474634499

A slusne chovani chcete uzakonovat? To nedelali ani komunisti...

Co tam budete chtit dat priste, zakazat lepit zvykacky pod stul?

0/0
14.1.2016 15:58

M91a81r69t28i80n 12R17ů19ž75i90č85k56a 9354481258939

to je snad normální, ale čím dál tím míń lidí se jím řídí

některé zákony jsou dělány, protože bez sankce se normální slušné chování vynutit nedá ... a jsou zbytečné, protože stejně nepokryjí všechno

+1/−1
14.1.2016 18:22

S93t51a67n77d69a 16K77a16d28e33ř82á62b50e52k 7245704674109

To prave normalni neni. Zakony maji davat zakonne mantinely, ne vychovavat. Od toho jsou rodice a skola.

A proc se to nedela, to jste si odpovedel sam v posledni vete.

Zkuste mi dat schvalne jako priklad par zakonu, ktere resi moralku.

0/−1
14.1.2016 21:19

S31t57a35n14d74a 67K69a46d56e12ř17á96b13e95k 7405854394659

Je to stejne, jako s odpovedi jedne poslankyne za CSSD, kdyz se ji Moravec zeptal, jestli jde nejakym zakonem vyresit problemy s osahavanim nemeckych zen partou muslumu. Odpovedela, ze to uzakonit lze. Opravdu? Budeme do zakonu davat, ze se zenskym pod sukne nesaha? Ne, tvrdim, ze se moralka do zakonu davat nema, i kdyz je to v tomto pripade mnohem obhajitelnejsi.

0/0
14.1.2016 22:50

S78t84a79n85d14a 62K98a57d29e54ř67á32b76e25k 7875344274669

Kdyz jsem si to ted po sobe precetl, zjistil jsem, ze to budu muset dovysvetlit.

Nemyslim tim samozrejme, ze by osahavani nemelo byt trestne, jde mi o to taxativni vyjmenovavani cinu, ktere povazujeme za amoralni, to do zakona nepatri. Dnes je to take trestny cin a neni to tam. Co je amoralni si musi nest sebou kultura spolecnosti.

Vemte si jen princip neznalost zakona neomlouva. Kolik zakonu z tech, ktere se Vas tykaji jste opravdu precetl? Nebo tak nejak spis vite, co smite a nesmite delat, protoze Vas tak doma vychovali?

0/0
14.1.2016 23:07

M68a89r76t10i18n 33R58ů75ž98i31č29k85a 9324641238589

takže odpovím až pod tímhle:

ad "A slusne chovani chcete uzakonovat?" ... moje odpověď znamenala, že slušné chování je snad normální věc a že se jím řídí málo lidí = rodiče a rodina nevychovávají. Škola nevychovává - škola vzdělává. To jen poznámka.

Zákon, který řeší morálku ... morálka je podle vás co? Už jen to, že pouštím lidi na přechodu je morální a řeší to zákon, morální je to, že nekradu/nezabíjím/apod. a řeší to zákon a já ani jeden nepotřebuji. Protože mne rodiče dobře vychovali. A já se tak snažím vychovávat syny.

To osahávání je už přece dávno uzákoněné - nemůžete omezovat ostatní. Jen se to musí umět používat a nebýt líný (policie a vyšetřovatelé).

A proto jsem na konci napsal: "některé zákony jsou dělány, protože bez sankce se normální slušné chování vynutit nedá ... a jsou zbytečné, protože stejně nepokryjí všechn" ... a s tím souhlasíte.

Samozřejmě nejsem právník abych četl a porozumněl zákonům a řídím se slušným vychováním. Ale některé jsem číst musel.

Uvítal bych kdyby PS udělala zákony přehledné a ne novelu novely a člověk se musel prokousávat co ještě platí a kde se změnilo slovo...

Závěr: pokud by lidé byli slušní, tak se nemusí spoustu zákoná dělat, ale protože to je utopie, tak je dělají :(

0/0
15.1.2016 6:14

S91t82a30n45d53a 71K14a27d48e24ř77á34b35e90k 7185784784729

Takze ano, podle meho je slusne chovani take normalni vec a vyslovil jsem nazor, ze v demokratickem state nepatri do zakonu, ale do vychovy

To, ze Vas ridic musi pustit na prechodu, neni moralni pravidlo, ale bezpecnostni, nekrast je pravidlo o majetku, ne o moralce. Pravidlo o moralce podle meho jsou nekourit druhemu pod nos, nelepit zvykacku pod stul, dat dame prednost, nesikanovat, proste nedelat druhemu to, co se mu nelibi.

S tim prikladem o osahavani jsem to vysvetlovani asi vic zamotal, nez mu pomohl. I ja uznavam, ze je to trochu jina vec, nez o utisku nekuraku. Ta situace je take spatne, ale trochu z jineho duvodu a proto se mi to jako priklad nepovedlo moc napasovat. Zapomenme na to.

Ano, delat zakony, ktere nemaji sankce je snad ta nejvetsi hloupost dnesnich zakonodarcu, to souhlasim. A ze jich je moc a jsou slozite, to mel byt prave argument, abychom se nepokouseli davat do zakonu jeste dalsi veci, ktere tam logicky a historicky proste nepatri.

0/−1
15.1.2016 10:15

S26t49a87n78d76a 56K36a37d62e77ř37á43b31e12k 7185274334159

A jestli brecite (stejne jako obcas ja), ze moralky ve spolecnosti ubyva, tak je ale potreba delat neco s moralkou a ne se zakony. Podporit moralku zakonodarnou cestou je ta povestna cesta do pekla dlazdena dobrymi skutky.

0/−1
15.1.2016 10:22

S14t81a22n95d84a 58K60a92d54e34ř50á17b22e50k 7165584484739

Hezky priklad takoveho akce, me napadla historka, kterou jsem pred lety slysel. V nejakem meste v Turecku(?) meli problem s nedodrzovanim rychlosti ve meste, tak nechali vyvesit po meste billboardy "Kdo jezdi rychle, ma maly penis" a neveril byste, jak rychle a moc to pry pomohlo...

A uvedomte si, ze takoveto akce nemusi organizovat stat, ty muzeme delat my obcane a podporit tak dobrou vec, o kterou nam jde. Nemusime jen cekat, az to za nas statni urednik vyresi po svem. Demokracie je i o obcanske spolecnosti...

0/−1
15.1.2016 10:30

M69a23r15t72i18n 25R19ů36ž88i15č92k74a 9254171678129

souhlas a to je to podstatné

morální je pustit chodce bez ohledu na zákon - on je ten znevýhodněný a ohrožený

nekrást je morálka - morálku má každý člověk jinou, danou výchovou a ostatní ji poměřují s prospěšností nebo nebezpečností pro ostatní = podle mne není morální autorita, která by mohla posoudit vše bez chyb

morálka se nedá vmáhat - zákon ano

zapomenu :)

souhlasím

0/0
15.1.2016 10:55

S73t95a59n29d63a 38K27a83d12e11ř86á54b64e85k 7365724634449

Mozna jsem pojem moralka nemel vytahovat, puvodni slusne chovani je asi vystiznejsi a mene konfliktni. Takze zpet k memu vyroku, slusne chovani se do zakona davat nema. A touto vetou jsme vlastne i nasi debatu zacali...

0/−1
15.1.2016 11:03

S57t20a10n40d72a 96K86a58d68e55ř10á78b19e42k 7485204764209

Jen bych pripomenul, ze cela tato nase debata vznikla na zaklade Vaseho vyroku "kdyby jim kuřáci nekouřili pod nos, tak nejsou potřeba zákony na toto téma = chybí slušné vychování."

Proto vysvetluji, ze slusne chovani nepatri do zakona a proc. Pokud butete tvrdit, ze to neni vec slusneho chovani, ale zdravotni problem, bude ma argumentace uplne jina...

0/−1
15.1.2016 11:16

M97a28r19t40i94n 30R70ů17ž37i63č70k13a 9784291218799

a jak zařídit potrestání, když se lidé dle slušného chování nechovají - není vymahatelné (jednoduše)

o něco se soud musí opřít;

zákon by měl být hlavně jasný a ne "co právník, to výklad"

slušné chování je obsažené i zákoně - slušně se chovat znamená nekrást a na to je zákon... :)

0/0
15.1.2016 11:19

S59t57a12n42d33a 62K42a15d68e70ř83á32b91e53k 7165544184269

Nekrast je sice i slusnosti, to Vam samozrejme priznam, ale i Vy asi citite, ze je to i neco vic. Je to ochrana soukromeho vlastnictvi a to do zakona samozrejme patri. Jiste vite, co tim pojmem chci rict a jestli Vas drazdi ten pojem, zkuste navrhnout lepsi.

A co si jeden k druhemu smime dovolit, je myslim obsazeno v Zakladni listine prav a svobod, na kterou se odvolava nase ustava. Takze podle ceho soudit lze. Jaky je stav naseho soudnictvi je jina otazka, ale to opet zadnym zakonem nevyresime.

0/−1
15.1.2016 11:31

P73a44v35e26l 24K78ř69í65ž 8687331860659

O co vám vlastně jde? Samozřejmě, že kouř zmizí, když se vyvětrá. A k tomu musí mít restaurace instalovanou vzduchotechniku...

0/0
14.1.2016 18:12

M76a79r66t39i82n 90R17ů43ž85i44č85k14a 9704341458479

o co jde? kultura stolování za 500 ... jak se může někdo jídlo vychutnat ve smradu? abych po návštěvě restaurace musel vyprat nebo dlouho větrat oblečení, to je trochu moc

kouření je zlozvyk, tak proč mám na hloupý zlozvyk druhých doplácet ...

0/−2
14.1.2016 18:25

M25a83r57t26i93n 61R55ů75ž54i42č43k32a 9724661938189

PS: kouř zmizí, ale zápach zůstává

+1/0
15.1.2016 6:15

J27i13ř93í 14J64í62l69e24k 9462746

komunisti jsou i vzdušnými komunisty

+1/0
14.1.2016 0:13

M39a38r58t31i54n 89H43a31r50t83i75g 9709704242336

Z protikuřáckého zákona budou mít největší "radost" obyvatelé bydlící u barů a hospod...

+2/−2
13.1.2016 21:55

S90t84a50n57d84a 70K29a50d77e85ř67á39b41e82k 7625234424789

No samozrejme, ze krome pezprecedentniho omezeni svobody, tak jsme problem koureni jen presunuli. Z pohledu boje o pravo ditete neprijit do styku/prikladu koureni, jsme misto zakazu chozeni deti do kurackeho podniku, vyhnali kuraky z baru na ulici, kde podle meho naopak deti byt maji. V boji za zdravi kuraku nevim o zadne studii, ze koureni v zime je zdravejsi nez v teple. Takze boj za kuraky to take asi nebude.

Tak kdo sakra jsou ty 2/3 podporovatelu tohoto zakona? Chapal bych myslenku vyhnat kuraky z verejneho prostranstvi dovnitr, kdyz uz. Taky bych byl proti, ale chapal bych ho mnohem vic, nez tento postoj...

+1/−2
13.1.2016 23:17

S29t32a26n27d32a 86K52a88d50e26ř19á42b55e42k 7785794734769

Hlavne mam problem se zakladnim pohledem na funkci demokrackeho statu a jeho zakonodarstvi. Demokracie nema byt o tom, ze vetsina prehlasuje mensinu a proto je to tak dobre. Stat ma vydavat zakony, ktere urcuji mantinely a nepreferuji ani nediskriminuji jednotlive varianty. V tomto pripade moznost provozovnu oznacit za kurackou a pripadne zakazat vstup detem nebo oznacit provozovnu jako nekurackou. A nechat trh, nas zakazniky, rozhodnout o tom, jak to chceme.

+2/−2
13.1.2016 23:43

M29a66r61t13i20n 87R80ů44ž86i59č11k48a 9874701438909

stát vydává živnostníkům povolení na nějakou činnost, kterou oni nabízejí ostatním ... nevím zda je živnost "kuřácká restaurace" a "nekuřácká restaurace" :) ... asi ne co, a hygienická pravidla platí pro všechny stejně. podobně jako s hlukem, myškama, plísní, ...

Závěr: kde se jí, tak se nemá kouřit a kde pracuje více lidí, tak tam také ne a zbytek bych nechal na majiteli.

A že jsou kuřáci bezohlední, tak to je známo (čest těm slušným, ale je jich zatraceně málo ... asi jako srovnání jisté menšiny) ... viz vajgl kam se podíváš, hulení dětem do nosu a pod. ... takže klidně půjdou hulit před podnik a otravovat všechny okolo. Je to jejich právo, ale zapomínají na ostatní. Já, já, já ... jenom já...

+1/−1
14.1.2016 11:08

S50t91a16n72d61a 62K14a94d29e13ř40á44b39e35k 7605604184849

Nesouhlasim, ani s jednim odstavcem, ale nejak nevim, kde zacit s argumentaci, protoze vsechny protiargumenty jsou v predchozim prispevku a prijde mi, ze bud neumite cist nebo nechcete porozumet...

Ale jestli budete mit nejakou smysluplnou otazku, jsem Vam k dispozici.

0/0
14.1.2016 16:03

M93a74r27t26i22n 38R46ů87ž10i92č86k12a 9374481988649

ani s jedním? hmm

takže kuřáci jsou ohleduplní

a jeden kuřák může znechut jídlo i práci ostatním, protože on se nenechá omezovat ... super

hezký večer

+1/0
14.1.2016 18:27

S90t86a73n11d25a 65K62a65d82e16ř56á45b14e61k 7985504404139

Porad tam nevidim zadnou otazku, na kterou bych Vam mohl odpovedet...

0/0
14.1.2016 21:22

M78a77r36t73i61n 20R18ů27ž74i91č45k74a 9444721868179

přidám tedy otazníky :)

ani s jedním? ... /ten tam byl/

takže kuřáci jsou ohleduplní?

jeden kuřák může znechut jídlo i práci ostatním, protože on se nenechá omezovat ... super JE TO SPRÁVNÉ?

hezký den

+1/0
15.1.2016 6:12

S68t37a21n60d42a 15K80a11d82e48ř93á45b71e34k 7715404904659

Samozrejme mohu pristoupit na Vas styl argumentace, ale myslim, ze to debatu nikam neposune:

ne

nic takoveho nikde netvrdim

nic takoveho nikde netvrdim

Takto si predstavujete debatu? Vase otazky totiz nejsou otazkami do debaty, ale pokusem mi podstrcit nazor...

0/−1
15.1.2016 10:01

M18a94r73t51i13n 52R57ů64ž41i64č98k39a 9274351638329

moje argumentace? :-O, chtěl jste otázky a ty jsem dal

Vy tvrdíte, že nesouhlasíte s komentářem ani v jednom odstavci

pokud nesouhlasíte s tvrzením, že kuřáci jsou bezohlední, tak logicky jsou ohleduplní

já vám nic nepodsouval, JEN se ptal jak jste chtěl a odpověděl jste jen na první otázku a podle mne nelogicky k dalšímu vašemu textu :)

0/0
15.1.2016 10:49

S43t48a55n21d91a 72K95a35d89e23ř26á71b55e49k 7305144824779

Vy nevidite rozdil mezi svym prvnim a druhym prispevkem? Na ten prvni odmitam odpovidat, protoze se mi nelibi jeho styl. Na druhy, ve kterem uz pouzivate argumenty, Vam rad odpovim a udelal jsem to. Je to jen o stylu, jak se mnou jednat. Jsem trochu jesitny, tak to tak berte.

0/−1
15.1.2016 10:55

M64a90r42t27i33n 68R13ů77ž73i26č11k53a 9314671818489

první je 14.1.2016 11:08

druhý je 14.1.2016 18:27

v prvním jsem reagoval

ve druhém jsem položil otázky a podivil se, že nesouhlasíte ... já rád jím v čistém prostředí bez kouře a smradu, vy ne?

0/0
15.1.2016 11:22

S89t32a83n78d73a 44K98a48d60e89ř35á84b18e90k 7435944554489

prosim, prestanme se dohadovat o hloupostech...

0/−1
15.1.2016 11:25

M69a72r89t26i25n 86R18ů24ž98i78č34k46a 9914571898179

zda jíst v čistém prostředí je hloupost?

dobrá ... konec

0/0
15.1.2016 11:27

M59i96c29h14a14l 30B90l92a65h43o 5433277689

a co pingl kuřák jako já???? mám zdechnout na otravu cerstvým vzduchem?

0/−4
13.1.2016 20:13

M81i81c15h96a81l 97B18l57a73h17o 5963707589

MIMOCHODEM CO MAJ CO DĚLAT DĚCKA V HOSPODĚ,KDE SE PODÁVÁ ALKOHOL?????

0/−2
13.1.2016 20:08

S44t29a24n23d96a 76K94a11d41e46ř74á51b43e49k 7805964594809

jdou na obed

+1/0
13.1.2016 20:25

M52i89c55h27a95l 28B49l20a59h80o 5583847899

hm...takže opilci jsou v ve 4 kategorii dobrým příkladem........

0/−1
13.1.2016 20:39

S32t43a54n85d71a 77K51a46d65e32ř66á49b45e40k 7555484584379

Prectete si muj posledni prispevek, at to nevysvetluju znova. K nam opilcum a kurakum navrhuji samozrejme vstup deti zakazan.

0/0
13.1.2016 20:46

M60i23c35h53a79l 13B27l33a95h73o 5863277239

ja chlašču a hulim,pokud mě to zakážou v knajpě budu hulit venku,valet se po lavkach s krabičákem a bude mě každej nekuřák vodsuzovat....NEKUŘÁCI JDĚTE DO PRKÝNKA

+1/−4
13.1.2016 20:07

S51t55a55n51d18a 87K63a19d28e18ř44á86b67e87k 7765604864929

Vy povazujete napr. Benjamina Franklina nebo Tomase G. Masaryka za levicaky? Protoze ti uprednostnovali svobodu pred demokracii, alespon z vyroku, ktere nam zanechali to tak vypada...

0/0
13.1.2016 18:25

S70t11a53n97d71a 63K77a62d50e67ř47á81b77e58k 7485184254939

... pardon, jinam...

0/0
13.1.2016 18:26

F88r87a47n59t93i28š42e15k 89E66l22i25á50š 6727193805256

Zdá se, že i komunisté se snaží získat přízeň voličů, i když většina voličů je pro úplný zákaz kouření.

+3/−1
13.1.2016 17:45

T25o69m53á82š 91J73e54l46í94n70e46k 5391842478587

Nikdy bych nevěřil, že budou komouši hájit svobodu podnikání, a ono hleďme. To už je vážně Kocourkov.

+2/−2
13.1.2016 15:55

A72n81n70a 97T55v21a16r35ů64ž66k73o21v50á 4351276745718

Nejde o svobodu podnikání, ale o to, že zákaz kouření třeba v pivnici nebo v baru je blbost.

+8/−4
13.1.2016 16:55

F96r43a32n48t70i20š96e24k 92E22l98i56á95š 6747143285636

Zákaz kouření má smysl všude tam, kam je volný přístup.

+6/−6
13.1.2016 17:46

A52n67n11a 20T35v13a18r44ů87ž26k27o62v14á 4211766955738

To máte sice pravdu, ale domnívám se, že pivnice a bary by se měly vyčlenit. Do takových zařízení určitě nechodí děti, nekuřáci budou mít těch hospod dostatek a zaměstnanci by tam mohli být kuřáci. Já taková zařízení nenavštěvuji, ale je to můj názor.

+9/−3
13.1.2016 19:03

S42t51a25n20d11a 71K72a83d62e98ř17á77b68e91k 7685914864819

Sice jde o svobodu podnikani, ale i tak mate ode mne +

+2/−1
13.1.2016 19:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.