Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žádná revoluce, inkluze už funguje. Jen dodáme peníze, říká Valachová

Ministerstvo školství zapracovalo hojné připomínky do ostře sledované vyhlášky ke společnému vzdělávání, která bude účinná od září. „Nejde o převratnou změnu, ale o evoluci,“ zdůraznila na úterní tiskové konferenci ministryně školství Kateřina Valachová. Takzvané inkluzivní vzdělávání už podle ní funguje, jen je nutné do systému nalít peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71a33d36i10s54l81a72v 26P65o74s91p84í83c24h75a97l 1418397873450

O tom, jak to bude ve třídách vypadat, mohou referovat učitelé, kteří mají ve třídě několik malých Romů. Nezájem o výuku, vyrušování, neposlušnost. Doma vidí, že vzdělání nepotřebují. Rodiče vzdělání nemají, nepracují, berou sociální dávky a žije se jim lépe, než kdyby pracovali. Vzdělání je dokonce nebezpečné - museli by pracovat.

Úroveň každého systému je rovna úrovni nejslabšího článku a to budou ti nejslabší žáci. Nebudou stíhat, budou vystresovaní a budou zlobit. Průměrní žáci se budou nudit a budou zlobit. Naprůměrní žáci se budou nudit a budou vymýšlet alotria. Nic je nebude nutit k tomu, aby se snažili, protože budou i tak nejlepší. Bude to degradace celého našeho školství. Je to ústupek kritice ze strany EU ke vzdělávání Romů. Výsledkem bude katastrofální základní školství.

Murphyho zákony byly publikovány jako recese, ale zkušenost ukazuje, že opravdu platí. A jeden z Murphyho zákonů tvrdí : "Každá změna je k horšímu!" A pro naše školství to platí už delší dobu!!! Třeba blbě, ale jednotně. Všichni žáci pak budou stejně blbí....;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
28.2.2016 9:53

P46a91v27e10l 44J11a19n81o73u55š63k68o39v60e26c 1153228499202

Výborně a státní debilizátor se může rozjet. Hlavně ty prachy.

+2/0
13.1.2016 12:04

M88i71l10o46s62l38a38v 72K34a94n31t19o35r17e39k 1189357411199

Ano chce to hlavně prachy, aby bylo málo muziky za hodně peněz. A pak z matematického hlediska vše funguje, i když to ve skutečnosti nefunguje.

+3/0
13.1.2016 9:55

F10r20a80n63t43i91s28e37k 25C54h62o58m92a29t 7888767554731

Jen dodame penize. Abychom zaplatili tzv. korektnost dovedenou k uplne absurdite. Mensiny ziskavaji vice prav nez vetsina. Tento osviceny zasah do skolstvi postrada, alespon podle meho, logiku. U 1-4 lehce retardovanych zaku bude alespon 1 asistent (misto jednoho ucitele na 12-15 zaku v pomocne). Tito retardovani budou traumatizovani tim, ze nejsou schopni pochopit latku pro normalni deti. Ti normalni se jim budou, jak je zvykem mezi detmi, posmivat. Bude dochazet ke zdrzovani ve vyuce. Kdyz budou problemy ve vyucovani, tak si je asistent vezme do nejake volne tridy...kolik tech volnych trid ve skole bude? Jak budou hodnoceni, mirneji nebo podle zvlastnich osnov? Co kdyz treba v osme neretardovany zak propadne a retardovany s mensimi znalostmi a schopnostmi projde? To mame ve skolstvi tolik penez, abychom zavadeli drazsi a blbejsi system? Ale kdyz se proti takoveto hlouposti nekdo ozve, tak je hned rasista, je to protiustavni, skandalni,...Kdo s touto inkluzi prisel?

+6/0
13.1.2016 9:38
Foto

D90a79l46i15b71o45r 56B77a34r53t42o31š 5314180787799

a přesně to je účel věci.....i když ...kdysi jsem měl ve třídě jednoho dyslektika a prostě jsem to nebral na vědomí a chlapec se naučil na trojku v pohodě...

Inkluze je hloupost a proto se to lidem předhazuje....zažil jsem i výběrové třídy a ty přineou podstatně více dobra pro stát a i pro nadané jedince...

+1/0
17.1.2016 11:54

F40r19a78n89t46i13š69e19k 10E56l78i42á71š 6267163275626

Asi žádné ministerstvo neopovrhuje tolik svými zákazníky - rodiči i dětmi nebo "zaměstnanci" - učiteli. Nikoho tam nezajímá jejich názor.

Asi žádné ministerstvo nemá ve svých řadách tak vysoké procento diletantů, jako to školské. Myslím, že počet odučených hodin na ministerského úředníka nepřekročí hodinu za život. Aby úředníci dodali své existenci nějakou důležitost, zavádějí rozmanité "novinky", které záhy ruší, aniž by byl za jejich tvrdé vynucování kdokoli potrestán.

+5/0
13.1.2016 8:15

M61i60c50h38a63l 14H18i28r85k24a 4937836820323

Inkluze probíhá, ale nefunguje. Nedostatek peněz, nedostatek asistentů, "nadbytek" dětí ve třídách (30 dětí na 1 pedagoga při stávajícím vychování a nedostatku úcty jeden k druhému je skutečně hodně).

+5/0
13.1.2016 8:01

F41r49a23n48t58i66š76e83k 54H76a76v95a71l87a 9772443611

Současná ministryně je ještě větší dáreček než jihočeská matka Kuchtová. A ta se zdála nepřekonatelná v blbých nápadech.

+5/0
13.1.2016 7:55

T37o35m13á68š 56Z28e39m11á55n73e81k 5270268546256

Co čekáte od AK-39.

+1/0
13.1.2016 9:16

P26a73v55e11l 32R12y67b68e94c84k76y 8954613869180

1. třída-všichni zvládají písmenko "A",...druhá třída...písmenko "B"......dle mne nemají děti bez základního vzdělávacího potenciálu v klasické třídě co dělat. Každý den s dětmi dřu u učení a nakonec etalonem IQ bude retard co nepozná záchod od umyvadla a kuřinec od kokina....

+6/0
12.1.2016 22:21

M39i18l78e41n55a 56Š29a71l92j94o19v56á 7207120111367

Vysoké IQ, talent či třeba nájemní dům v lukrativní oblasti získaný v restituci po nějakém prapředkovi jsou jakýmsi darem. Všechny lze tzv. promrhat z nejrůznějších důvodů (např. absence či snížené jiné tzv. Q, nedostatečné úsilí pracovat na sém talentu, špatný odhad situace, ale i třeba hazard atd.).

Ta inkluze se zřejmě zatím týká pouze 1. a 2. stupně ZŠ, které mnozí žáci úspěšně ukončí s nižšími než zatím normálně předpokládanými znalostmi. Ale co bude dál?

Pomíjím nějaké příjímací řízení na SŠ. Ale ty SŠ budou pokračovat v normálním studijním programu (vycházejícímu ze znalostí absolventů 9. tř, ZŠ) nebo se nějak přizpůsobí znalostem přijatých studentů. Obdoba by byla u VŠ.

Zatím je zřejmě upraveno inkluzivní vzdělávání jen na 1. a 2. stupni ZŠ. Takže předpokládám, že rodiče dětí bez "nalitých asistentů" si budou muset celkem draze zaplatit doučování svých dětí, aby zvládly běžné učivo na ZŠ a mohly pokračovat na SŠ.

+1/0
12.1.2016 22:06

F60r31a80n54t23i31š43e39k 34C67h44m72e71l51a43ř 6488680

Takže pokud to dobře chápu, tak nás čeká toto pořadí stupňů ve školství:

- mateřská

- základní (s úrovní vzdělání mateřská)

- střední (s úrovní vzdělání základní)

- vysoká (s úrovní vzdělání střední)

- nadvysoká (s úrovní vzdělání vysoká)

- Mount Everestová (práva v Plzni)

Je to tak správně ;-D

+6/0
12.1.2016 22:23

D65u45š87a17n 75M82a69č27e36k 6380392174586

nadané děti nejsou pro budoucnost Evropy důležité, požadované budou světle hnědé s IQ do 90ti

+8/0
12.1.2016 21:01

F21r83a81n74t68i11š64e37k 90C26h86m44e12l31a88ř 6838980

Něco na tom je. Žádoucí je levná nemyslící pracovní síla s jedinými potřebami: nažrat se a plodit děti stejných "kvalit" ;-(

+6/0
12.1.2016 22:13

J30a52n 74N18e51m46e65t48h 1539543966841

vzdělaný a chytrý=nebezpečný pro tzv. elitu; proto INKLUZIV a všechny srazit na stejnou úroveň

0/0
24.2.2016 11:55

V95l93a15d98a26n 18Č32e87r88n75í73č47e13k 8372536713290

Možná by stálo za to se trochu zamyslet co to ta inkluze je a koho se týká. Že to nezvládnou čeští novináři mne nepřekvapuje, ale že to nedokáží ani absolventi našeho školství bez inkluze, to je na pováženou. Inkluze není jen tzv. LMD. Je to i řada jiných onemocnění a děti, které potřebují v nějakém směru asistenta ( inkluzi) kolikrát intelektem výrazně převyšují tu většinu. Tak kam s nimi?

+1/0
12.1.2016 19:22

T40o79m48á37š 51Z38e18m63á82n13e42k 5440188306566

Tak jak to píšete to má smysl, ale existuje odůvodněná obava, že to skončí úplně jinak. Dalo by se pochopit, že žáci s nějakou poruchou, která nezasahuje do intelektu, ale kteří potřebují asistenta, se budou účastnit normální výuky. Ale mentálně retardovaní, kterých se to bude zhusta týkat, žádného asistenta asi mít nebudou a nedokážete si představit, co dokážou provést s výukou (když jinak jsou naprosto zdraví a snížený intelekt jim je dán jaksi dědičně).

+4/0
12.1.2016 20:23

P19a39v16e29l 92J39a12n14o79u61š20k40o75v11e69c 1473188229762

Zajímavá teorie. Faktem ale zůstává, že v takové třídě nároky celkově poklesnou a premianti budou premianty i když se budou flákat. To je sice pohodlné, ale do života je to velká ztráta. Možná ale, že vládnoucí třída má záměr to všechno zprůměrovat. Žádná vláda nemá ráda svébytné vzdělané a inteligentní lidi. Většinou začnou strkat rypák kam nemaj.

+1/0
13.1.2016 12:15

V33l24a26d45a67n 51Č75e90r62n35í29č55e54k 8672526893920

To je praxe. Co se týká průměrnosti, ta je přece v našem školství podporována zejména teď. Jak rozvíjí školství v současné podobě intelekt a znalosti nadprúměrných. A věřte, že hodně těch nadprůměrných potřebují v nějakých ohledech pomoc asistentů.

0/0
13.1.2016 16:45

A96n47n51a 35T10v76a44r57ů89ž28k76o86v80á 4431936355958

Pane Černíku. Domníváte se, že třeba pro děti s vadami zraku bude lepší, když budou chodit do normálních škol? Opravdu pro ně není lepší speciální škola, která je jejich zdravotnímu stavu přizpůsobená?

0/0
13.1.2016 19:20

V53l32a94d22a69n 60Č50e62r21n51í53č42e63k 8852186583780

Již ve svém prvním příspěvku jsem zmínil, že asistenta potřebují děti mající i jiné postižení než "LMD". Vy jste vybrala jednu vadu a ptáte se na můj názor ohledně vady zraku. Nevím jakou přesně vadu máte na mysli. Ale to zda je to pro danou vadu lepší bych ponechal zejména na rodičích a na jejich konzultaci s odborníky. Za sebe si myslím, že tyto děti, i díky navýšení peněz" mají možnost vzdělávat se alespoň s hlavním, průměrným, proudem. SAmozřejmě je potřeba vytvořit i prostředí pro toto vzdělávání. Třídy nemohou mít mnoho dětí (myslím, že je tam počítano s max. 20), dětí s nějakým postižením tam může být max 3 a myslím dvě asistentky. V každém případě to bude přínosné pro obě skupiny. Osobně bych přivítal, kdyby stát vytvořil možnost vzdělávat inteligentnější děti mimo průměrný proud.Něco v protikladu k nynějším speciálním školám.

0/0
13.1.2016 19:56

A54n21n73a 34T97v23a49r11ů20ž61k57o23v74á 4531846615288

Jednu vadu jsem vybrala náhodně. Ve školách, které jsou určeny pro zdravotní postižení, kromě mentálních, jsou třídy přizpůsobené a vybavené pomůckami, které postiženým usnadňuji učení fyzicky. V těch školách nejsou osnovy nijak omezené, učí se to stejné jako v normálních školách. Navíc se tam učí třeba Breilovo písmo, posunková řeč a pod., podle postižení.

Dovedete si představit, že před Vámi ve třídě sedí nějaký cizí člověk, který v jednom kuse něco mele a nedovolí se soustředit na výklad učitele? A takoví tam budou až čtyři.

Ty inteligentnější děti mají možnost studovat od 6. třídy na gymnáziu. Existují i školy s rozšířenou výukou různých předmětů.

0/0
14.1.2016 6:57

V71l97a67d97a83n 77Č90e83r46n64í91č13e57k 8632906783320

Já o voze a Vy o koze a tím nemyslím nic špatného. Dále Vás přesvědčovat o prospěšnosti společné výuky nebudu. Má reakce, to opakuji již poněkolikáté, byla zejména na názor jak to odnese ten střední proud na základních školách. K tomu gymnáziu. Vy si myslíte že postižený člověk na gymnáziu nepotřebuje pomoc asistenta?

0/0
14.1.2016 8:50

A64n49n24a 31T29v34a80r72ů67ž49k88o15v97á 4751106565128

Pokud bude na gymnáziu postižené dítě s asistentem, nebude potřebovat vysvětlování, protože na výuku bude stačit tak, jako ostatní. Tam mu ten asistent bude pomáhat pouze v tom, co nezvládne fyzicky a nebude ostatní rušit věčnými kecy.

0/0
14.1.2016 9:04

V67l46a59d21a55n 36Č94e43r23n75í83č18e17k 8142926323940

Musím pouze konstatovat, že o tom nic nevíte.

Pěkný den.

0/0
14.1.2016 9:54

T31i30n21a 13M49a78l42á 5279215203504

Stále nechápu, proč se přistoupilo k likvidaci speciálních škol, které byly na velice slušné úrovni. Děti se zde učily tempem, které jim vyhovovalo a pokud rodina a škola dobře spolupracovaly, nebyl problém, aby dítě po absolvování speciální školy bylo přijato na učební obor a poté se stalo samostatným člověkem.

Obávám se, že tato inkluse je výrobkem na popud šílených rodičů, kteří si neumí připustit, že jejich dítě se nějak liší od ostatních a přes moc se snaží, aby také chodily do "základky" a nikoli do "speciálky". Přitom si neuvědomují, že jejich dítě, keré mohlo vynikat v rámci speciální školy bude v základní zcela jistě "na chvostu". Krom toho si myslím, že mzdové prostředky, které půjdou na platy asistentů, jsou vyhozenými prostředky z kapes daňových poplatníků. Pokud totiž dítě má mentální postižení, tak mu nepomůže ani dvacet asistentů. Krom toho, ve speciálkách byl snížený počet dětí ve třídě a tak měl učitel možnost více se dětem individuálně věnovat.

Nevěřím, že toto řešení je nějakou cestou vpřed. Halasně se provolává, jak je třeba zlikvidovat osmiletá gymnasia - přitom toto jsou právě školy, kde by se dítě, které je více nadané než průměr, nemělo naučit "flákat s učením", protože se na tyto děti kladou větší nároky. Zazdít nadprůměrně nadané děti ve třídách, kde jsou dva či tři "inkludovaní" žáci - to je trestný čin vůči jejich nadání a intelektu. Opět se bral zřetel na názory rádobyodborníků a odnesou to nejen mentálně postižené, ale i více nadané děti. O průměru snad ani nebudu hovořit. Své dceři jsem již doporučila, aby nešetřila a vnučku zapsala na soukromou školu. Je lépe, oželet nějakou dovolenou, než zlikvidovat budoucnost nadaného dítěte.

+12/0
12.1.2016 19:19

H93a41n66a 26B13r10ý61d32l41o72v52á 8925870353843

Paní ministrině neustále omílá "finance".Jen nechápu, jak finance zařídí, aby mentálně retardované dítě nebylo ve třídě stále jen poslední, aby někdy zažilo úspěch. Takové dítě také není jen v jednom kolektivu, ale chodí do různých tříd(i rozdílných ročníků), to mu asi moc klidu a sebevědomí nedododá. No a záplava asistentů ve třídě rozhodí děti s menší schopností se soustředit. Mimo to bývá ve třídách i několik dětí s vývojovými poruchami učení, které také vyžadují individuální přístup. Takže na schopnější děti se nedostane moc času. Sama učím 30 let a takové kotrmelce, co se dějí ve školství za posledních asi 15 let .....Nechci být vulgární. U nás už inkluze probíhá a je to tedy opravdu pro všechny zúčastněné docela nářez - finance nefinance. Takže zdravím Válkovou a ať si ten zázrak jde zkusit.

+15/0
12.1.2016 18:58

T21o14m88á58š 42Z84e22m75á79n78e36k 5890648966796

Docela bych jí přál, aby si na vlastní kůži zažila, jak dokáže pečlivě připravenou hodinu doslova zrušit hýkající retardovaný žák. A neudělá s ním nic. Dva, nebo tři podobní pak způsobí totální rozvrat. Nemluvě o energii, kterou je třeba tomu věnovat a to zcela nadarmo.

+6/0
12.1.2016 19:25

R77e38n25a84t91a 28M44y26s91l14í13k40o98v62á 4572762277

Souhlasím s Vámi. Jen si dovolím malou opravu, naše nejvyšší expertka přes školství se jmenuje Valachová:-)

0/0
12.1.2016 22:39

F24r23a92n30t22i31š61e18k 19C28h90m45e33l73a70ř 6678440

Ne že by naše školství mělo nějak závratně vysokou úroveň, tímto krokem se však základní školy stávají fabrikou na výrobu pologramotných idiotů, kteří budou umět maximálně "paci, paci, pacičky", a to ještě kdoví jestli ;-€

Ono je to stejné jako s řetězem: řetěz je pevný pouze tak, jak pevný je jeho nejslabší článek.

S učením ve skupině je to stejné: skupinu lidí lze vzdělat pouze do takové úrovně a tak rychle, jako to zvládne ten nejméně inteligentní jedinec ve skupině (tedy ten největší bl*ec).

Na této odvěké skutečnosti nic nezmění ani tisíc ministerských vyhlášek a 10 asistentů pro každého mentálně zaostalého jedince.

Jediný důvod zavádění této hlouposti, který mne napadá, je likvidace státního školství a převedení inteligenčně normálních dětí do soukromých škol, jako by bylo cílem ve státních školách učit jenom mentálně zaostalé, nepřizpůsobivé a imigranty.

Celá tahle "legrace" moc smrdí ;-O;-O;-O

+10/0
12.1.2016 18:42

M92i73r64o72s50l92a92v 68K71a65š38p81a80r 3752267301581

Možná to Františku zbytečně hrotíš, v podstatě máš ale pravdu

0/0
12.1.2016 18:50

M72i49r82o85s57l26a92v 33K83a19š26p35a56r 3792397691411

Paní ministryně je boží,takhle elegantně to zamluvit:-) Nikdo nemá námitky proti inkluzi tělesně postižených či dětí s lMD. Jen se cudně zapoměla zmínit že většina z těch 4,5 mld. půjde na začleňování "sociálně vyloučených"

+14/0
12.1.2016 18:35

M28i64r12o62s51l71a10v 37K52a58š94p78a36r 3462247281131

Omlouvám se, měl jsem na mysli LMD (lehká mozková dysfunkce)

0/0
12.1.2016 18:38

P25a97v28e61l 16Ř26a48p78e27k 7182836529465

Budou vznikat soukromé základní školy. Bohužel budeme muset platit jak školné na těchto školách, tak skrze daně celou tu inkvizici nebo jak to nazvali Rv

+4/0
12.1.2016 18:25

T19o57m52á21š 44Z97e65m55á19n96e20k 5840308726446

Ne inkvizici, likvidaci.

0/0
12.1.2016 19:27

J37a14n81a 78D21o38k75o24u71p23i65l57o85v24á 4722544904530

Žák se ptá ve třetí třídě ZŠ v hodině sexuální výchovy paní učitelky:

Jak to, že mám tak velké přirození? To je tím, že jsem sem byl přeřazen ze zvláštní školy?

Ne, to je tím, že je ti 20 roků..

+16/0
12.1.2016 17:58

V98e22r85o31n83i35k79a 29H46u68b87á30č50k30o95v74á 3446885146115

Ten vtip si musím zapamatovat. Je boží.

Všichni se bojí Laca z 1. B. A proč? No, má tátu v 8.B.

+9/0
12.1.2016 18:08

M73a34g79d81a 37K48a30t42z18o69v94á 9346651939758

Tak předpokládala jsem, že tahle zhovadilost zvaná inkluze se dělá kvůli úsporám, a ono je třeba kvůli ní nalít do školství peníze? Na to, aby bylo úplně zničené?

+19/0
12.1.2016 17:53

J73a31r50m82i96l52a 41S18t39ř54e82l91b25o36v88á 9492384640861

výuka a požadavky na žáky se přizpůsobí nejslabším, výsledkem bude snížení vzdělanosti všech ovčanů bezpřehledu, které bude stát lépe ovládat než vzdělané lidi. Mít malé děti, začínám šetřit na soukromou školuRv

+9/0
12.1.2016 17:52

V51e35r86o15n49i55k85a 58H86u38b98á92č95k84o36v29á 3106225476305

Inkluze = znevýhodnění nadaných dětí

+19/0
12.1.2016 17:51

P14a30v92e70l 51R82y65b38e26c80k79y 8554953109160

chytré děti jsou odpad společnosti...de...ilové budou nastavovat laťku

0/0
12.1.2016 22:23

J34a48r43o44s43l50a66v81a 31B10u54r89i95a40n98o69v48á 3257277657463

Já s inkluzí dětí s uváděnými poruchami nesouhlasím. Mám vnuka s vývojovou dysfázií a chodí do speciální ZŠ. Chodil i do speciální MŠ. Musím říci, že mu jak speciální MŠ i speciální ZŠ je velice prospěšná. Neumím si představit, jak by - byť s asistentem (to pouze během vyučování) fungoval. Mimoto děti jsou dnes dost zlé a my - celá rodina - bychom byli velice neradái, aby z našeho usměvavého chlapečka byl uzlíček nervů. Přece jen je spokojený mezi stejně postiženými dětmi. Nemusí se mnou někteří rodiče stejně postiženého dítěte souhlasit, ale my - celá rodina - máme tento názor. Ta inkluze dětí je hlavně z finančních důvodů, protože speciální školy jsou přece jen dražší na provoz. Proto je jako hlavní důvod uváděno, že děti, které jsou zařazeny do speciálních škol jsou vlastně diskriminováíny. Já tedy v tom žádnou diskriminaci nevidím. A se mnou souhlasí dost učitelek, které mají dlouholeté zkušenosti s vyučováním na ZŠ. Vzdělávací programy na ZŠ jsou totiž nastavené pro nadané žáky, ti pomalejší mají již teď problémy. Mám vnučku, která chodí do 5.třídy, tak vím, o čem tady píši.!!

+20/0
12.1.2016 17:48

M14i93l44e96n72a 30Š30a69l57j29o47v98á 7837290941617

Velmi oceňuji racionální příspěvek tzv. z druhé strany.

Asi většina zdejších diskutujících má obavy, aby tou slavnou inkluzí jejich průměrně či lépe vzdělavatelné potomstvo tzv. "nezblblo". I z mého pohledu oprávněné. Pokud se výuka bude muset přizpůsobit tzv. nejslabšímu článku, tak to bude nepochybně minimálně na úkor kvantity získaných poznatků, i když zřejmě získané vědomosti budou možná na kvalitativně vyšší úrovni (opakování je prý matka moudrosti).

Každý z nás by chtěl mít potomky duševně i tělesně zcela zdravé. Bohužel se to většinou až tak nepodaří. Nějaký problém je asi všude, ovšem někde je prostě větší. Tak proč jim to ještě zhoršovat?

+4/0
12.1.2016 18:16

J77i12ř86í 63P63r20a49ž51á37k 9750412841802

Příklad inkluze v praxi: náš parlament. Bohužel.

+9/0
12.1.2016 17:47

M20i17l79e82n49a 86Š43a49l10j46o77v46á 7617600521357

Paní ministryně bude mít 40 let a má dvě dcery, lze předpokládat, že jsou či budou ve věku školou povinných. Docela by mě zajímalo, jakým způsobem řeší vzdělávání svých dětí. Vzpomněla jsem se na exministryni školství paní Buzkovou, která sice také prosazovala v základním školství v ČR leccos, ale vlastní dceru zapsala do prestižní soukromé školy...

+26/0
12.1.2016 17:40

F52r95a55n78t74i85š47e24k 78E82l50i83á93š 6547443535876

Paní Valachová rozumí vzdělávání asi tolik, jako mu rozuměla blahé paměti paní Buzková. Obě dámy jsou v oblasti vzdělávání naprosté diletantky

+8/0
12.1.2016 18:14

M84i75l19e39n29a 11Š79a17l28j38o11v49á 7857270571877

Já sice chápu, že každý ministr má své náměstky, poradce atd., kteří by mu měli odborně pomáhat. Ale přece jen si myslím, že třeba ministrem zemědělství by neměl být skvělý chirurg, který nikdy neměl ani vlastní zahrádku a neví, že brambory nerostou na stromě.

Nedocházelo by tak k případům, že "zpívající právnička" Parkanová z pozice ministryně obrany zřejmě způsobila v tzv. kauze gripeny státu škodu ve výši několika set milionů korun, na svoji obhajobu řekne něco v tom smyslu: Sorry, já jsem tomu nerozuměla. No, ale koryto je asi koryto.

+3/0
12.1.2016 18:37

Š98t12e32f44a38n 11F45r30i42č67a 7702148923656

Není to inkluze. Jen iluze.

+15/0
12.1.2016 17:40

J16a90r42m91i73l75a 76S26v22o76b54o98d66o67v19a 8227387965331

čssd je prostě katastrofa nejen pro školství

+10/0
12.1.2016 17:38

P35ř16e55m42y31s53l 55H73r73o18m86a43d18a 2134346718941

Tohle není jen o ČSSD. To je o vládě úředníků, kteří vytváří chaos, aby byli nepostradatelní. Když po nich začal Chládek šlapat, tak ho ženské odrovnali tím nejprimitivnějším způsobem po vzoru staré Putifarky.

Teď už tam zase mají svůj veget, dostávají přidáno za nic a vymýšlejí kraviny. Nejhorší je, že to odnesou naše děcka;-€

+5/−1
12.1.2016 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.