Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žádná revoluce, inkluze už funguje. Jen dodáme peníze, říká Valachová

Ministerstvo školství zapracovalo hojné připomínky do ostře sledované vyhlášky ke společnému vzdělávání, která bude účinná od září. „Nejde o převratnou změnu, ale o evoluci,“ zdůraznila na úterní tiskové konferenci ministryně školství Kateřina Valachová. Takzvané inkluzivní vzdělávání už podle ní funguje, jen je nutné do systému nalít peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25a11d93i92s28l96a94v 33P61o46s28p80í77c58h56a28l 1798347703490

O tom, jak to bude ve třídách vypadat, mohou referovat učitelé, kteří mají ve třídě několik malých Romů. Nezájem o výuku, vyrušování, neposlušnost. Doma vidí, že vzdělání nepotřebují. Rodiče vzdělání nemají, nepracují, berou sociální dávky a žije se jim lépe, než kdyby pracovali. Vzdělání je dokonce nebezpečné - museli by pracovat.

Úroveň každého systému je rovna úrovni nejslabšího článku a to budou ti nejslabší žáci. Nebudou stíhat, budou vystresovaní a budou zlobit. Průměrní žáci se budou nudit a budou zlobit. Naprůměrní žáci se budou nudit a budou vymýšlet alotria. Nic je nebude nutit k tomu, aby se snažili, protože budou i tak nejlepší. Bude to degradace celého našeho školství. Je to ústupek kritice ze strany EU ke vzdělávání Romů. Výsledkem bude katastrofální základní školství.

Murphyho zákony byly publikovány jako recese, ale zkušenost ukazuje, že opravdu platí. A jeden z Murphyho zákonů tvrdí : "Každá změna je k horšímu!" A pro naše školství to platí už delší dobu!!! Třeba blbě, ale jednotně. Všichni žáci pak budou stejně blbí....;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
28.2.2016 9:53

P44a29v24e66l 39J35a35n53o79u95š63k52o94v14e81c 1423158239942

Výborně a státní debilizátor se může rozjet. Hlavně ty prachy.

+2/0
13.1.2016 12:04

M35i42l64o34s78l22a38v 78K68a92n67t19o32r96e21k 1199947851379

Ano chce to hlavně prachy, aby bylo málo muziky za hodně peněz. A pak z matematického hlediska vše funguje, i když to ve skutečnosti nefunguje.

+3/0
13.1.2016 9:55

F63r92a71n51t53i64s82e75k 85C73h76o23m22a65t 7388447174781

Jen dodame penize. Abychom zaplatili tzv. korektnost dovedenou k uplne absurdite. Mensiny ziskavaji vice prav nez vetsina. Tento osviceny zasah do skolstvi postrada, alespon podle meho, logiku. U 1-4 lehce retardovanych zaku bude alespon 1 asistent (misto jednoho ucitele na 12-15 zaku v pomocne). Tito retardovani budou traumatizovani tim, ze nejsou schopni pochopit latku pro normalni deti. Ti normalni se jim budou, jak je zvykem mezi detmi, posmivat. Bude dochazet ke zdrzovani ve vyuce. Kdyz budou problemy ve vyucovani, tak si je asistent vezme do nejake volne tridy...kolik tech volnych trid ve skole bude? Jak budou hodnoceni, mirneji nebo podle zvlastnich osnov? Co kdyz treba v osme neretardovany zak propadne a retardovany s mensimi znalostmi a schopnostmi projde? To mame ve skolstvi tolik penez, abychom zavadeli drazsi a blbejsi system? Ale kdyz se proti takoveto hlouposti nekdo ozve, tak je hned rasista, je to protiustavni, skandalni,...Kdo s touto inkluzi prisel?

+6/0
13.1.2016 9:38
Foto

D94a45l54i11b55o65r 60B22a85r40t55o82š 5934850557779

a přesně to je účel věci.....i když ...kdysi jsem měl ve třídě jednoho dyslektika a prostě jsem to nebral na vědomí a chlapec se naučil na trojku v pohodě...

Inkluze je hloupost a proto se to lidem předhazuje....zažil jsem i výběrové třídy a ty přineou podstatně více dobra pro stát a i pro nadané jedince...

+1/0
17.1.2016 11:54

F59r12a63n90t21i68š95e46k 51E15l91i78á54š 6537923625146

Asi žádné ministerstvo neopovrhuje tolik svými zákazníky - rodiči i dětmi nebo "zaměstnanci" - učiteli. Nikoho tam nezajímá jejich názor.

Asi žádné ministerstvo nemá ve svých řadách tak vysoké procento diletantů, jako to školské. Myslím, že počet odučených hodin na ministerského úředníka nepřekročí hodinu za život. Aby úředníci dodali své existenci nějakou důležitost, zavádějí rozmanité "novinky", které záhy ruší, aniž by byl za jejich tvrdé vynucování kdokoli potrestán.

+5/0
13.1.2016 8:15

M40i10c50h81a62l 46H15i89r40k77a 4517296130783

Inkluze probíhá, ale nefunguje. Nedostatek peněz, nedostatek asistentů, "nadbytek" dětí ve třídách (30 dětí na 1 pedagoga při stávajícím vychování a nedostatku úcty jeden k druhému je skutečně hodně).

+5/0
13.1.2016 8:01

F89r67a44n15t36i79š25e66k 35H48a18v58a50l73a 9802663421

Současná ministryně je ještě větší dáreček než jihočeská matka Kuchtová. A ta se zdála nepřekonatelná v blbých nápadech.

+5/0
13.1.2016 7:55

T46o91m77á63š 85Z14e94m96á64n58e10k 5800898546266

Co čekáte od AK-39.

+1/0
13.1.2016 9:16

P48a35v11e21l 20R47y66b81e88c72k73y 8124733139940

1. třída-všichni zvládají písmenko "A",...druhá třída...písmenko "B"......dle mne nemají děti bez základního vzdělávacího potenciálu v klasické třídě co dělat. Každý den s dětmi dřu u učení a nakonec etalonem IQ bude retard co nepozná záchod od umyvadla a kuřinec od kokina....

+6/0
12.1.2016 22:21

M40i19l72e45n14a 37Š34a25l13j62o48v17á 7707310251857

Vysoké IQ, talent či třeba nájemní dům v lukrativní oblasti získaný v restituci po nějakém prapředkovi jsou jakýmsi darem. Všechny lze tzv. promrhat z nejrůznějších důvodů (např. absence či snížené jiné tzv. Q, nedostatečné úsilí pracovat na sém talentu, špatný odhad situace, ale i třeba hazard atd.).

Ta inkluze se zřejmě zatím týká pouze 1. a 2. stupně ZŠ, které mnozí žáci úspěšně ukončí s nižšími než zatím normálně předpokládanými znalostmi. Ale co bude dál?

Pomíjím nějaké příjímací řízení na SŠ. Ale ty SŠ budou pokračovat v normálním studijním programu (vycházejícímu ze znalostí absolventů 9. tř, ZŠ) nebo se nějak přizpůsobí znalostem přijatých studentů. Obdoba by byla u VŠ.

Zatím je zřejmě upraveno inkluzivní vzdělávání jen na 1. a 2. stupni ZŠ. Takže předpokládám, že rodiče dětí bez "nalitých asistentů" si budou muset celkem draze zaplatit doučování svých dětí, aby zvládly běžné učivo na ZŠ a mohly pokračovat na SŠ.

+1/0
12.1.2016 22:06

F45r93a90n19t25i71š69e56k 93C79h20m88e90l22a12ř 6318920

Takže pokud to dobře chápu, tak nás čeká toto pořadí stupňů ve školství:

- mateřská

- základní (s úrovní vzdělání mateřská)

- střední (s úrovní vzdělání základní)

- vysoká (s úrovní vzdělání střední)

- nadvysoká (s úrovní vzdělání vysoká)

- Mount Everestová (práva v Plzni)

Je to tak správně ;-D

+6/0
12.1.2016 22:23

D68u27š90a17n 54M49a88č23e19k 6960572714396

nadané děti nejsou pro budoucnost Evropy důležité, požadované budou světle hnědé s IQ do 90ti

+8/0
12.1.2016 21:01

F95r59a73n85t38i18š82e92k 79C68h48m26e50l34a27ř 6458340

Něco na tom je. Žádoucí je levná nemyslící pracovní síla s jedinými potřebami: nažrat se a plodit děti stejných "kvalit" ;-(

+6/0
12.1.2016 22:13

J90a60n 27N24e11m14e33t77h 1909533126941

vzdělaný a chytrý=nebezpečný pro tzv. elitu; proto INKLUZIV a všechny srazit na stejnou úroveň

0/0
24.2.2016 11:55

V15l73a21d84a63n 82Č59e25r14n82í92č48e98k 8882576513900

Možná by stálo za to se trochu zamyslet co to ta inkluze je a koho se týká. Že to nezvládnou čeští novináři mne nepřekvapuje, ale že to nedokáží ani absolventi našeho školství bez inkluze, to je na pováženou. Inkluze není jen tzv. LMD. Je to i řada jiných onemocnění a děti, které potřebují v nějakém směru asistenta ( inkluzi) kolikrát intelektem výrazně převyšují tu většinu. Tak kam s nimi?

+1/0
12.1.2016 19:22

T66o30m29á18š 66Z78e24m21á55n81e86k 5860388406276

Tak jak to píšete to má smysl, ale existuje odůvodněná obava, že to skončí úplně jinak. Dalo by se pochopit, že žáci s nějakou poruchou, která nezasahuje do intelektu, ale kteří potřebují asistenta, se budou účastnit normální výuky. Ale mentálně retardovaní, kterých se to bude zhusta týkat, žádného asistenta asi mít nebudou a nedokážete si představit, co dokážou provést s výukou (když jinak jsou naprosto zdraví a snížený intelekt jim je dán jaksi dědičně).

+4/0
12.1.2016 20:23

P29a67v24e40l 47J87a14n74o94u45š38k67o11v24e62c 1243598269722

Zajímavá teorie. Faktem ale zůstává, že v takové třídě nároky celkově poklesnou a premianti budou premianty i když se budou flákat. To je sice pohodlné, ale do života je to velká ztráta. Možná ale, že vládnoucí třída má záměr to všechno zprůměrovat. Žádná vláda nemá ráda svébytné vzdělané a inteligentní lidi. Většinou začnou strkat rypák kam nemaj.

+1/0
13.1.2016 12:15

V14l57a65d96a39n 74Č11e82r98n66í31č59e35k 8482796543360

To je praxe. Co se týká průměrnosti, ta je přece v našem školství podporována zejména teď. Jak rozvíjí školství v současné podobě intelekt a znalosti nadprúměrných. A věřte, že hodně těch nadprůměrných potřebují v nějakých ohledech pomoc asistentů.

0/0
13.1.2016 16:45

A22n10n48a 62T62v54a33r71ů37ž20k22o96v92á 4671366705658

Pane Černíku. Domníváte se, že třeba pro děti s vadami zraku bude lepší, když budou chodit do normálních škol? Opravdu pro ně není lepší speciální škola, která je jejich zdravotnímu stavu přizpůsobená?

0/0
13.1.2016 19:20

V36l68a63d69a83n 64Č46e15r14n18í73č84e13k 8282316683360

Již ve svém prvním příspěvku jsem zmínil, že asistenta potřebují děti mající i jiné postižení než "LMD". Vy jste vybrala jednu vadu a ptáte se na můj názor ohledně vady zraku. Nevím jakou přesně vadu máte na mysli. Ale to zda je to pro danou vadu lepší bych ponechal zejména na rodičích a na jejich konzultaci s odborníky. Za sebe si myslím, že tyto děti, i díky navýšení peněz" mají možnost vzdělávat se alespoň s hlavním, průměrným, proudem. SAmozřejmě je potřeba vytvořit i prostředí pro toto vzdělávání. Třídy nemohou mít mnoho dětí (myslím, že je tam počítano s max. 20), dětí s nějakým postižením tam může být max 3 a myslím dvě asistentky. V každém případě to bude přínosné pro obě skupiny. Osobně bych přivítal, kdyby stát vytvořil možnost vzdělávat inteligentnější děti mimo průměrný proud.Něco v protikladu k nynějším speciálním školám.

0/0
13.1.2016 19:56

A11n59n77a 20T50v13a41r35ů12ž64k88o84v16á 4981946885698

Jednu vadu jsem vybrala náhodně. Ve školách, které jsou určeny pro zdravotní postižení, kromě mentálních, jsou třídy přizpůsobené a vybavené pomůckami, které postiženým usnadňuji učení fyzicky. V těch školách nejsou osnovy nijak omezené, učí se to stejné jako v normálních školách. Navíc se tam učí třeba Breilovo písmo, posunková řeč a pod., podle postižení.

Dovedete si představit, že před Vámi ve třídě sedí nějaký cizí člověk, který v jednom kuse něco mele a nedovolí se soustředit na výklad učitele? A takoví tam budou až čtyři.

Ty inteligentnější děti mají možnost studovat od 6. třídy na gymnáziu. Existují i školy s rozšířenou výukou různých předmětů.

0/0
14.1.2016 6:57

V22l21a90d65a38n 44Č12e57r57n46í59č85e33k 8902906383650

Já o voze a Vy o koze a tím nemyslím nic špatného. Dále Vás přesvědčovat o prospěšnosti společné výuky nebudu. Má reakce, to opakuji již poněkolikáté, byla zejména na názor jak to odnese ten střední proud na základních školách. K tomu gymnáziu. Vy si myslíte že postižený člověk na gymnáziu nepotřebuje pomoc asistenta?

0/0
14.1.2016 8:50

A65n75n92a 54T85v65a32r44ů81ž10k56o30v97á 4181786955438

Pokud bude na gymnáziu postižené dítě s asistentem, nebude potřebovat vysvětlování, protože na výuku bude stačit tak, jako ostatní. Tam mu ten asistent bude pomáhat pouze v tom, co nezvládne fyzicky a nebude ostatní rušit věčnými kecy.

0/0
14.1.2016 9:04

V16l19a76d69a72n 24Č74e61r91n66í80č48e77k 8722976553490

Musím pouze konstatovat, že o tom nic nevíte.

Pěkný den.

0/0
14.1.2016 9:54

T43i28n95a 24M36a55l68á 5319565443544

Stále nechápu, proč se přistoupilo k likvidaci speciálních škol, které byly na velice slušné úrovni. Děti se zde učily tempem, které jim vyhovovalo a pokud rodina a škola dobře spolupracovaly, nebyl problém, aby dítě po absolvování speciální školy bylo přijato na učební obor a poté se stalo samostatným člověkem.

Obávám se, že tato inkluse je výrobkem na popud šílených rodičů, kteří si neumí připustit, že jejich dítě se nějak liší od ostatních a přes moc se snaží, aby také chodily do "základky" a nikoli do "speciálky". Přitom si neuvědomují, že jejich dítě, keré mohlo vynikat v rámci speciální školy bude v základní zcela jistě "na chvostu". Krom toho si myslím, že mzdové prostředky, které půjdou na platy asistentů, jsou vyhozenými prostředky z kapes daňových poplatníků. Pokud totiž dítě má mentální postižení, tak mu nepomůže ani dvacet asistentů. Krom toho, ve speciálkách byl snížený počet dětí ve třídě a tak měl učitel možnost více se dětem individuálně věnovat.

Nevěřím, že toto řešení je nějakou cestou vpřed. Halasně se provolává, jak je třeba zlikvidovat osmiletá gymnasia - přitom toto jsou právě školy, kde by se dítě, které je více nadané než průměr, nemělo naučit "flákat s učením", protože se na tyto děti kladou větší nároky. Zazdít nadprůměrně nadané děti ve třídách, kde jsou dva či tři "inkludovaní" žáci - to je trestný čin vůči jejich nadání a intelektu. Opět se bral zřetel na názory rádobyodborníků a odnesou to nejen mentálně postižené, ale i více nadané děti. O průměru snad ani nebudu hovořit. Své dceři jsem již doporučila, aby nešetřila a vnučku zapsala na soukromou školu. Je lépe, oželet nějakou dovolenou, než zlikvidovat budoucnost nadaného dítěte.

+12/0
12.1.2016 19:19

H37a59n37a 79B89r89ý84d80l60o94v92á 8615270913923

Paní ministrině neustále omílá "finance".Jen nechápu, jak finance zařídí, aby mentálně retardované dítě nebylo ve třídě stále jen poslední, aby někdy zažilo úspěch. Takové dítě také není jen v jednom kolektivu, ale chodí do různých tříd(i rozdílných ročníků), to mu asi moc klidu a sebevědomí nedododá. No a záplava asistentů ve třídě rozhodí děti s menší schopností se soustředit. Mimo to bývá ve třídách i několik dětí s vývojovými poruchami učení, které také vyžadují individuální přístup. Takže na schopnější děti se nedostane moc času. Sama učím 30 let a takové kotrmelce, co se dějí ve školství za posledních asi 15 let .....Nechci být vulgární. U nás už inkluze probíhá a je to tedy opravdu pro všechny zúčastněné docela nářez - finance nefinance. Takže zdravím Válkovou a ať si ten zázrak jde zkusit.

+15/0
12.1.2016 18:58

T97o50m95á13š 37Z58e73m57á73n60e10k 5290788636186

Docela bych jí přál, aby si na vlastní kůži zažila, jak dokáže pečlivě připravenou hodinu doslova zrušit hýkající retardovaný žák. A neudělá s ním nic. Dva, nebo tři podobní pak způsobí totální rozvrat. Nemluvě o energii, kterou je třeba tomu věnovat a to zcela nadarmo.

+6/0
12.1.2016 19:25

R48e26n79a30t34a 42M38y11s57l87í86k26o93v54á 4502652787

Souhlasím s Vámi. Jen si dovolím malou opravu, naše nejvyšší expertka přes školství se jmenuje Valachová:-)

0/0
12.1.2016 22:39

F31r42a56n27t34i52š16e94k 62C11h63m29e89l69a15ř 6268520

Ne že by naše školství mělo nějak závratně vysokou úroveň, tímto krokem se však základní školy stávají fabrikou na výrobu pologramotných idiotů, kteří budou umět maximálně "paci, paci, pacičky", a to ještě kdoví jestli ;-€

Ono je to stejné jako s řetězem: řetěz je pevný pouze tak, jak pevný je jeho nejslabší článek.

S učením ve skupině je to stejné: skupinu lidí lze vzdělat pouze do takové úrovně a tak rychle, jako to zvládne ten nejméně inteligentní jedinec ve skupině (tedy ten největší bl*ec).

Na této odvěké skutečnosti nic nezmění ani tisíc ministerských vyhlášek a 10 asistentů pro každého mentálně zaostalého jedince.

Jediný důvod zavádění této hlouposti, který mne napadá, je likvidace státního školství a převedení inteligenčně normálních dětí do soukromých škol, jako by bylo cílem ve státních školách učit jenom mentálně zaostalé, nepřizpůsobivé a imigranty.

Celá tahle "legrace" moc smrdí ;-O;-O;-O

+10/0
12.1.2016 18:42

M55i76r81o95s67l60a69v 49K47a25š49p41a79r 3132337931311

Možná to Františku zbytečně hrotíš, v podstatě máš ale pravdu

0/0
12.1.2016 18:50

M97i46r17o89s23l72a72v 35K71a40š74p80a67r 3272807981511

Paní ministryně je boží,takhle elegantně to zamluvit:-) Nikdo nemá námitky proti inkluzi tělesně postižených či dětí s lMD. Jen se cudně zapoměla zmínit že většina z těch 4,5 mld. půjde na začleňování "sociálně vyloučených"

+14/0
12.1.2016 18:35

M97i72r83o81s63l81a86v 77K86a37š66p62a82r 3962397341681

Omlouvám se, měl jsem na mysli LMD (lehká mozková dysfunkce)

0/0
12.1.2016 18:38

P71a68v19e61l 41Ř13a19p70e94k 7292936679785

Budou vznikat soukromé základní školy. Bohužel budeme muset platit jak školné na těchto školách, tak skrze daně celou tu inkvizici nebo jak to nazvali Rv

+4/0
12.1.2016 18:25

T96o68m42á38š 15Z59e19m48á44n63e29k 5220368446166

Ne inkvizici, likvidaci.

0/0
12.1.2016 19:27

J71a88n42a 45D55o98k54o21u89p88i65l69o74v21á 4672614914200

Žák se ptá ve třetí třídě ZŠ v hodině sexuální výchovy paní učitelky:

Jak to, že mám tak velké přirození? To je tím, že jsem sem byl přeřazen ze zvláštní školy?

Ne, to je tím, že je ti 20 roků..

+16/0
12.1.2016 17:58

V17e39r96o30n53i91k78a 25H29u37b14á89č48k15o67v12á 3976155866585

Ten vtip si musím zapamatovat. Je boží.

Všichni se bojí Laca z 1. B. A proč? No, má tátu v 8.B.

+9/0
12.1.2016 18:08

M21a79g52d56a 51K48a48t89z44o37v75á 9126361129288

Tak předpokládala jsem, že tahle zhovadilost zvaná inkluze se dělá kvůli úsporám, a ono je třeba kvůli ní nalít do školství peníze? Na to, aby bylo úplně zničené?

+19/0
12.1.2016 17:53

J15a18r51m44i50l65a 40S78t27ř17e10l49b59o11v71á 9222624740431

výuka a požadavky na žáky se přizpůsobí nejslabším, výsledkem bude snížení vzdělanosti všech ovčanů bezpřehledu, které bude stát lépe ovládat než vzdělané lidi. Mít malé děti, začínám šetřit na soukromou školuRv

+9/0
12.1.2016 17:52

V98e37r86o50n77i15k52a 88H80u91b61á12č62k46o86v62á 3936565696455

Inkluze = znevýhodnění nadaných dětí

+19/0
12.1.2016 17:51

P92a79v11e35l 49R51y97b87e88c71k24y 8234373929130

chytré děti jsou odpad společnosti...de...ilové budou nastavovat laťku

0/0
12.1.2016 22:23

J89a28r66o72s39l96a76v59a 85B64u14r46i12a72n47o77v65á 3917387497283

Já s inkluzí dětí s uváděnými poruchami nesouhlasím. Mám vnuka s vývojovou dysfázií a chodí do speciální ZŠ. Chodil i do speciální MŠ. Musím říci, že mu jak speciální MŠ i speciální ZŠ je velice prospěšná. Neumím si představit, jak by - byť s asistentem (to pouze během vyučování) fungoval. Mimoto děti jsou dnes dost zlé a my - celá rodina - bychom byli velice neradái, aby z našeho usměvavého chlapečka byl uzlíček nervů. Přece jen je spokojený mezi stejně postiženými dětmi. Nemusí se mnou někteří rodiče stejně postiženého dítěte souhlasit, ale my - celá rodina - máme tento názor. Ta inkluze dětí je hlavně z finančních důvodů, protože speciální školy jsou přece jen dražší na provoz. Proto je jako hlavní důvod uváděno, že děti, které jsou zařazeny do speciálních škol jsou vlastně diskriminováíny. Já tedy v tom žádnou diskriminaci nevidím. A se mnou souhlasí dost učitelek, které mají dlouholeté zkušenosti s vyučováním na ZŠ. Vzdělávací programy na ZŠ jsou totiž nastavené pro nadané žáky, ti pomalejší mají již teď problémy. Mám vnučku, která chodí do 5.třídy, tak vím, o čem tady píši.!!

+20/0
12.1.2016 17:48

M36i61l11e36n16a 63Š98a18l77j48o74v68á 7437950441367

Velmi oceňuji racionální příspěvek tzv. z druhé strany.

Asi většina zdejších diskutujících má obavy, aby tou slavnou inkluzí jejich průměrně či lépe vzdělavatelné potomstvo tzv. "nezblblo". I z mého pohledu oprávněné. Pokud se výuka bude muset přizpůsobit tzv. nejslabšímu článku, tak to bude nepochybně minimálně na úkor kvantity získaných poznatků, i když zřejmě získané vědomosti budou možná na kvalitativně vyšší úrovni (opakování je prý matka moudrosti).

Každý z nás by chtěl mít potomky duševně i tělesně zcela zdravé. Bohužel se to většinou až tak nepodaří. Nějaký problém je asi všude, ovšem někde je prostě větší. Tak proč jim to ještě zhoršovat?

+4/0
12.1.2016 18:16

J82i40ř48í 26P29r24a69ž44á14k 9940252501932

Příklad inkluze v praxi: náš parlament. Bohužel.

+9/0
12.1.2016 17:47

M57i30l97e52n83a 63Š66a65l46j32o43v76á 7507170261387

Paní ministryně bude mít 40 let a má dvě dcery, lze předpokládat, že jsou či budou ve věku školou povinných. Docela by mě zajímalo, jakým způsobem řeší vzdělávání svých dětí. Vzpomněla jsem se na exministryni školství paní Buzkovou, která sice také prosazovala v základním školství v ČR leccos, ale vlastní dceru zapsala do prestižní soukromé školy...

+26/0
12.1.2016 17:40

F77r68a76n13t50i82š60e89k 33E97l21i90á65š 6317203485586

Paní Valachová rozumí vzdělávání asi tolik, jako mu rozuměla blahé paměti paní Buzková. Obě dámy jsou v oblasti vzdělávání naprosté diletantky

+8/0
12.1.2016 18:14

M24i30l27e75n26a 59Š41a77l70j46o17v14á 7487770161527

Já sice chápu, že každý ministr má své náměstky, poradce atd., kteří by mu měli odborně pomáhat. Ale přece jen si myslím, že třeba ministrem zemědělství by neměl být skvělý chirurg, který nikdy neměl ani vlastní zahrádku a neví, že brambory nerostou na stromě.

Nedocházelo by tak k případům, že "zpívající právnička" Parkanová z pozice ministryně obrany zřejmě způsobila v tzv. kauze gripeny státu škodu ve výši několika set milionů korun, na svoji obhajobu řekne něco v tom smyslu: Sorry, já jsem tomu nerozuměla. No, ale koryto je asi koryto.

+3/0
12.1.2016 18:37

Š16t36e36f47a47n 53F74r69i18č29a 7842518743106

Není to inkluze. Jen iluze.

+15/0
12.1.2016 17:40

J24a22r93m28i36l86a 98S62v61o18b44o34d79o45v53a 8847837295141

čssd je prostě katastrofa nejen pro školství

+10/0
12.1.2016 17:38

P47ř59e94m82y10s20l 70H55r56o67m95a73d88a 2134696328941

Tohle není jen o ČSSD. To je o vládě úředníků, kteří vytváří chaos, aby byli nepostradatelní. Když po nich začal Chládek šlapat, tak ho ženské odrovnali tím nejprimitivnějším způsobem po vzoru staré Putifarky.

Teď už tam zase mají svůj veget, dostávají přidáno za nic a vymýšlejí kraviny. Nejhorší je, že to odnesou naše děcka;-€

+5/−1
12.1.2016 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.