Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádná revoluce, inkluze už funguje. Jen dodáme peníze, říká Valachová

Ministerstvo školství zapracovalo hojné připomínky do ostře sledované vyhlášky ke společnému vzdělávání, která bude účinná od září. „Nejde o převratnou změnu, ale o evoluci,“ zdůraznila na úterní tiskové konferenci ministryně školství Kateřina Valachová. Takzvané inkluzivní vzdělávání už podle ní funguje, jen je nutné do systému nalít peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94a31d50i47s38l47a70v 17P23o44s69p35í52c27h75a83l 1448267393420

O tom, jak to bude ve třídách vypadat, mohou referovat učitelé, kteří mají ve třídě několik malých Romů. Nezájem o výuku, vyrušování, neposlušnost. Doma vidí, že vzdělání nepotřebují. Rodiče vzdělání nemají, nepracují, berou sociální dávky a žije se jim lépe, než kdyby pracovali. Vzdělání je dokonce nebezpečné - museli by pracovat.

Úroveň každého systému je rovna úrovni nejslabšího článku a to budou ti nejslabší žáci. Nebudou stíhat, budou vystresovaní a budou zlobit. Průměrní žáci se budou nudit a budou zlobit. Naprůměrní žáci se budou nudit a budou vymýšlet alotria. Nic je nebude nutit k tomu, aby se snažili, protože budou i tak nejlepší. Bude to degradace celého našeho školství. Je to ústupek kritice ze strany EU ke vzdělávání Romů. Výsledkem bude katastrofální základní školství.

Murphyho zákony byly publikovány jako recese, ale zkušenost ukazuje, že opravdu platí. A jeden z Murphyho zákonů tvrdí : "Každá změna je k horšímu!" A pro naše školství to platí už delší dobu!!! Třeba blbě, ale jednotně. Všichni žáci pak budou stejně blbí....;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
28.2.2016 9:53

P72a64v97e68l 72J78a91n18o74u19š96k78o80v20e33c 1823108189102

Výborně a státní debilizátor se může rozjet. Hlavně ty prachy.

+2/0
13.1.2016 12:04

M43i78l42o81s41l57a22v 92K57a19n10t47o48r37e38k 1809407321809

Ano chce to hlavně prachy, aby bylo málo muziky za hodně peněz. A pak z matematického hlediska vše funguje, i když to ve skutečnosti nefunguje.

+3/0
13.1.2016 9:55

F74r58a55n62t41i13s47e90k 54C42h93o92m82a35t 7268957624401

Jen dodame penize. Abychom zaplatili tzv. korektnost dovedenou k uplne absurdite. Mensiny ziskavaji vice prav nez vetsina. Tento osviceny zasah do skolstvi postrada, alespon podle meho, logiku. U 1-4 lehce retardovanych zaku bude alespon 1 asistent (misto jednoho ucitele na 12-15 zaku v pomocne). Tito retardovani budou traumatizovani tim, ze nejsou schopni pochopit latku pro normalni deti. Ti normalni se jim budou, jak je zvykem mezi detmi, posmivat. Bude dochazet ke zdrzovani ve vyuce. Kdyz budou problemy ve vyucovani, tak si je asistent vezme do nejake volne tridy...kolik tech volnych trid ve skole bude? Jak budou hodnoceni, mirneji nebo podle zvlastnich osnov? Co kdyz treba v osme neretardovany zak propadne a retardovany s mensimi znalostmi a schopnostmi projde? To mame ve skolstvi tolik penez, abychom zavadeli drazsi a blbejsi system? Ale kdyz se proti takoveto hlouposti nekdo ozve, tak je hned rasista, je to protiustavni, skandalni,...Kdo s touto inkluzi prisel?

+6/0
13.1.2016 9:38
Foto

D81a66l20i59b85o44r 97B74a71r57t50o51š 5384910607299

a přesně to je účel věci.....i když ...kdysi jsem měl ve třídě jednoho dyslektika a prostě jsem to nebral na vědomí a chlapec se naučil na trojku v pohodě...

Inkluze je hloupost a proto se to lidem předhazuje....zažil jsem i výběrové třídy a ty přineou podstatně více dobra pro stát a i pro nadané jedince...

+1/0
17.1.2016 11:54

F43r50a86n26t10i78š93e66k 66E60l62i26á27š 6217323415746

Asi žádné ministerstvo neopovrhuje tolik svými zákazníky - rodiči i dětmi nebo "zaměstnanci" - učiteli. Nikoho tam nezajímá jejich názor.

Asi žádné ministerstvo nemá ve svých řadách tak vysoké procento diletantů, jako to školské. Myslím, že počet odučených hodin na ministerského úředníka nepřekročí hodinu za život. Aby úředníci dodali své existenci nějakou důležitost, zavádějí rozmanité "novinky", které záhy ruší, aniž by byl za jejich tvrdé vynucování kdokoli potrestán.

+5/0
13.1.2016 8:15

M50i57c64h70a24l 72H21i63r66k40a 4887496130143

Inkluze probíhá, ale nefunguje. Nedostatek peněz, nedostatek asistentů, "nadbytek" dětí ve třídách (30 dětí na 1 pedagoga při stávajícím vychování a nedostatku úcty jeden k druhému je skutečně hodně).

+5/0
13.1.2016 8:01

F12r42a62n91t74i19š46e39k 12H72a53v92a35l80a 9812563601

Současná ministryně je ještě větší dáreček než jihočeská matka Kuchtová. A ta se zdála nepřekonatelná v blbých nápadech.

+5/0
13.1.2016 7:55

T35o19m76á86š 43Z94e58m29á76n74e61k 5420488146266

Co čekáte od AK-39.

+1/0
13.1.2016 9:16

P63a55v60e83l 63R29y56b31e37c20k55y 8914273309470

1. třída-všichni zvládají písmenko "A",...druhá třída...písmenko "B"......dle mne nemají děti bez základního vzdělávacího potenciálu v klasické třídě co dělat. Každý den s dětmi dřu u učení a nakonec etalonem IQ bude retard co nepozná záchod od umyvadla a kuřinec od kokina....

+6/0
12.1.2016 22:21

M39i81l20e79n63a 40Š35a26l67j47o14v71á 7977430831957

Vysoké IQ, talent či třeba nájemní dům v lukrativní oblasti získaný v restituci po nějakém prapředkovi jsou jakýmsi darem. Všechny lze tzv. promrhat z nejrůznějších důvodů (např. absence či snížené jiné tzv. Q, nedostatečné úsilí pracovat na sém talentu, špatný odhad situace, ale i třeba hazard atd.).

Ta inkluze se zřejmě zatím týká pouze 1. a 2. stupně ZŠ, které mnozí žáci úspěšně ukončí s nižšími než zatím normálně předpokládanými znalostmi. Ale co bude dál?

Pomíjím nějaké příjímací řízení na SŠ. Ale ty SŠ budou pokračovat v normálním studijním programu (vycházejícímu ze znalostí absolventů 9. tř, ZŠ) nebo se nějak přizpůsobí znalostem přijatých studentů. Obdoba by byla u VŠ.

Zatím je zřejmě upraveno inkluzivní vzdělávání jen na 1. a 2. stupni ZŠ. Takže předpokládám, že rodiče dětí bez "nalitých asistentů" si budou muset celkem draze zaplatit doučování svých dětí, aby zvládly běžné učivo na ZŠ a mohly pokračovat na SŠ.

+1/0
12.1.2016 22:06

F63r68a36n39t78i30š97e91k 40C77h86m48e75l87a12ř 6418970

Takže pokud to dobře chápu, tak nás čeká toto pořadí stupňů ve školství:

- mateřská

- základní (s úrovní vzdělání mateřská)

- střední (s úrovní vzdělání základní)

- vysoká (s úrovní vzdělání střední)

- nadvysoká (s úrovní vzdělání vysoká)

- Mount Everestová (práva v Plzni)

Je to tak správně ;-D

+6/0
12.1.2016 22:23

D38u45š79a32n 67M50a85č37e39k 6910452594566

nadané děti nejsou pro budoucnost Evropy důležité, požadované budou světle hnědé s IQ do 90ti

+8/0
12.1.2016 21:01

F58r87a53n23t90i33š89e90k 68C19h83m27e49l84a52ř 6868490

Něco na tom je. Žádoucí je levná nemyslící pracovní síla s jedinými potřebami: nažrat se a plodit děti stejných "kvalit" ;-(

+6/0
12.1.2016 22:13

J78a44n 72N73e68m97e14t73h 1949273496121

vzdělaný a chytrý=nebezpečný pro tzv. elitu; proto INKLUZIV a všechny srazit na stejnou úroveň

0/0
24.2.2016 11:55

V48l37a61d42a82n 28Č98e94r61n95í78č50e17k 8692356953140

Možná by stálo za to se trochu zamyslet co to ta inkluze je a koho se týká. Že to nezvládnou čeští novináři mne nepřekvapuje, ale že to nedokáží ani absolventi našeho školství bez inkluze, to je na pováženou. Inkluze není jen tzv. LMD. Je to i řada jiných onemocnění a děti, které potřebují v nějakém směru asistenta ( inkluzi) kolikrát intelektem výrazně převyšují tu většinu. Tak kam s nimi?

+1/0
12.1.2016 19:22

T28o64m43á49š 89Z23e11m85á82n89e89k 5480498946156

Tak jak to píšete to má smysl, ale existuje odůvodněná obava, že to skončí úplně jinak. Dalo by se pochopit, že žáci s nějakou poruchou, která nezasahuje do intelektu, ale kteří potřebují asistenta, se budou účastnit normální výuky. Ale mentálně retardovaní, kterých se to bude zhusta týkat, žádného asistenta asi mít nebudou a nedokážete si představit, co dokážou provést s výukou (když jinak jsou naprosto zdraví a snížený intelekt jim je dán jaksi dědičně).

+4/0
12.1.2016 20:23

P50a88v29e80l 31J84a65n65o53u91š86k81o64v32e66c 1973718179682

Zajímavá teorie. Faktem ale zůstává, že v takové třídě nároky celkově poklesnou a premianti budou premianty i když se budou flákat. To je sice pohodlné, ale do života je to velká ztráta. Možná ale, že vládnoucí třída má záměr to všechno zprůměrovat. Žádná vláda nemá ráda svébytné vzdělané a inteligentní lidi. Většinou začnou strkat rypák kam nemaj.

+1/0
13.1.2016 12:15

V76l62a16d61a58n 24Č59e56r10n38í18č55e22k 8102736103270

To je praxe. Co se týká průměrnosti, ta je přece v našem školství podporována zejména teď. Jak rozvíjí školství v současné podobě intelekt a znalosti nadprúměrných. A věřte, že hodně těch nadprůměrných potřebují v nějakých ohledech pomoc asistentů.

0/0
13.1.2016 16:45

A49n54n73a 29T62v97a88r57ů12ž40k46o62v26á 4901276405798

Pane Černíku. Domníváte se, že třeba pro děti s vadami zraku bude lepší, když budou chodit do normálních škol? Opravdu pro ně není lepší speciální škola, která je jejich zdravotnímu stavu přizpůsobená?

0/0
13.1.2016 19:20

V28l51a43d36a70n 65Č71e37r65n37í44č46e73k 8812906323480

Již ve svém prvním příspěvku jsem zmínil, že asistenta potřebují děti mající i jiné postižení než "LMD". Vy jste vybrala jednu vadu a ptáte se na můj názor ohledně vady zraku. Nevím jakou přesně vadu máte na mysli. Ale to zda je to pro danou vadu lepší bych ponechal zejména na rodičích a na jejich konzultaci s odborníky. Za sebe si myslím, že tyto děti, i díky navýšení peněz" mají možnost vzdělávat se alespoň s hlavním, průměrným, proudem. SAmozřejmě je potřeba vytvořit i prostředí pro toto vzdělávání. Třídy nemohou mít mnoho dětí (myslím, že je tam počítano s max. 20), dětí s nějakým postižením tam může být max 3 a myslím dvě asistentky. V každém případě to bude přínosné pro obě skupiny. Osobně bych přivítal, kdyby stát vytvořil možnost vzdělávat inteligentnější děti mimo průměrný proud.Něco v protikladu k nynějším speciálním školám.

0/0
13.1.2016 19:56

A57n26n43a 49T24v64a26r14ů56ž83k23o92v83á 4461906245428

Jednu vadu jsem vybrala náhodně. Ve školách, které jsou určeny pro zdravotní postižení, kromě mentálních, jsou třídy přizpůsobené a vybavené pomůckami, které postiženým usnadňuji učení fyzicky. V těch školách nejsou osnovy nijak omezené, učí se to stejné jako v normálních školách. Navíc se tam učí třeba Breilovo písmo, posunková řeč a pod., podle postižení.

Dovedete si představit, že před Vámi ve třídě sedí nějaký cizí člověk, který v jednom kuse něco mele a nedovolí se soustředit na výklad učitele? A takoví tam budou až čtyři.

Ty inteligentnější děti mají možnost studovat od 6. třídy na gymnáziu. Existují i školy s rozšířenou výukou různých předmětů.

0/0
14.1.2016 6:57

V81l31a65d90a78n 87Č12e90r95n69í53č21e37k 8582546403760

Já o voze a Vy o koze a tím nemyslím nic špatného. Dále Vás přesvědčovat o prospěšnosti společné výuky nebudu. Má reakce, to opakuji již poněkolikáté, byla zejména na názor jak to odnese ten střední proud na základních školách. K tomu gymnáziu. Vy si myslíte že postižený člověk na gymnáziu nepotřebuje pomoc asistenta?

0/0
14.1.2016 8:50

A43n10n96a 40T14v86a27r32ů23ž81k58o44v81á 4891536315418

Pokud bude na gymnáziu postižené dítě s asistentem, nebude potřebovat vysvětlování, protože na výuku bude stačit tak, jako ostatní. Tam mu ten asistent bude pomáhat pouze v tom, co nezvládne fyzicky a nebude ostatní rušit věčnými kecy.

0/0
14.1.2016 9:04

V10l68a66d57a77n 38Č40e57r27n93í71č92e28k 8352676613160

Musím pouze konstatovat, že o tom nic nevíte.

Pěkný den.

0/0
14.1.2016 9:54

T13i89n27a 12M76a44l48á 5679645163534

Stále nechápu, proč se přistoupilo k likvidaci speciálních škol, které byly na velice slušné úrovni. Děti se zde učily tempem, které jim vyhovovalo a pokud rodina a škola dobře spolupracovaly, nebyl problém, aby dítě po absolvování speciální školy bylo přijato na učební obor a poté se stalo samostatným člověkem.

Obávám se, že tato inkluse je výrobkem na popud šílených rodičů, kteří si neumí připustit, že jejich dítě se nějak liší od ostatních a přes moc se snaží, aby také chodily do "základky" a nikoli do "speciálky". Přitom si neuvědomují, že jejich dítě, keré mohlo vynikat v rámci speciální školy bude v základní zcela jistě "na chvostu". Krom toho si myslím, že mzdové prostředky, které půjdou na platy asistentů, jsou vyhozenými prostředky z kapes daňových poplatníků. Pokud totiž dítě má mentální postižení, tak mu nepomůže ani dvacet asistentů. Krom toho, ve speciálkách byl snížený počet dětí ve třídě a tak měl učitel možnost více se dětem individuálně věnovat.

Nevěřím, že toto řešení je nějakou cestou vpřed. Halasně se provolává, jak je třeba zlikvidovat osmiletá gymnasia - přitom toto jsou právě školy, kde by se dítě, které je více nadané než průměr, nemělo naučit "flákat s učením", protože se na tyto děti kladou větší nároky. Zazdít nadprůměrně nadané děti ve třídách, kde jsou dva či tři "inkludovaní" žáci - to je trestný čin vůči jejich nadání a intelektu. Opět se bral zřetel na názory rádobyodborníků a odnesou to nejen mentálně postižené, ale i více nadané děti. O průměru snad ani nebudu hovořit. Své dceři jsem již doporučila, aby nešetřila a vnučku zapsala na soukromou školu. Je lépe, oželet nějakou dovolenou, než zlikvidovat budoucnost nadaného dítěte.

+12/0
12.1.2016 19:19

H56a24n79a 10B88r94ý57d85l73o29v64á 8715650813863

Paní ministrině neustále omílá "finance".Jen nechápu, jak finance zařídí, aby mentálně retardované dítě nebylo ve třídě stále jen poslední, aby někdy zažilo úspěch. Takové dítě také není jen v jednom kolektivu, ale chodí do různých tříd(i rozdílných ročníků), to mu asi moc klidu a sebevědomí nedododá. No a záplava asistentů ve třídě rozhodí děti s menší schopností se soustředit. Mimo to bývá ve třídách i několik dětí s vývojovými poruchami učení, které také vyžadují individuální přístup. Takže na schopnější děti se nedostane moc času. Sama učím 30 let a takové kotrmelce, co se dějí ve školství za posledních asi 15 let .....Nechci být vulgární. U nás už inkluze probíhá a je to tedy opravdu pro všechny zúčastněné docela nářez - finance nefinance. Takže zdravím Válkovou a ať si ten zázrak jde zkusit.

+15/0
12.1.2016 18:58

T91o54m39á94š 56Z89e81m74á85n63e14k 5390328346286

Docela bych jí přál, aby si na vlastní kůži zažila, jak dokáže pečlivě připravenou hodinu doslova zrušit hýkající retardovaný žák. A neudělá s ním nic. Dva, nebo tři podobní pak způsobí totální rozvrat. Nemluvě o energii, kterou je třeba tomu věnovat a to zcela nadarmo.

+6/0
12.1.2016 19:25

R88e22n31a86t11a 12M24y71s13l33í76k80o87v86á 4482272607

Souhlasím s Vámi. Jen si dovolím malou opravu, naše nejvyšší expertka přes školství se jmenuje Valachová:-)

0/0
12.1.2016 22:39

F29r89a52n92t38i69š59e62k 73C49h92m45e84l64a35ř 6618550

Ne že by naše školství mělo nějak závratně vysokou úroveň, tímto krokem se však základní školy stávají fabrikou na výrobu pologramotných idiotů, kteří budou umět maximálně "paci, paci, pacičky", a to ještě kdoví jestli ;-€

Ono je to stejné jako s řetězem: řetěz je pevný pouze tak, jak pevný je jeho nejslabší článek.

S učením ve skupině je to stejné: skupinu lidí lze vzdělat pouze do takové úrovně a tak rychle, jako to zvládne ten nejméně inteligentní jedinec ve skupině (tedy ten největší bl*ec).

Na této odvěké skutečnosti nic nezmění ani tisíc ministerských vyhlášek a 10 asistentů pro každého mentálně zaostalého jedince.

Jediný důvod zavádění této hlouposti, který mne napadá, je likvidace státního školství a převedení inteligenčně normálních dětí do soukromých škol, jako by bylo cílem ve státních školách učit jenom mentálně zaostalé, nepřizpůsobivé a imigranty.

Celá tahle "legrace" moc smrdí ;-O;-O;-O

+10/0
12.1.2016 18:42

M39i51r49o78s80l83a76v 81K35a71š78p18a93r 3872477451521

Možná to Františku zbytečně hrotíš, v podstatě máš ale pravdu

0/0
12.1.2016 18:50

M20i41r80o34s59l52a71v 33K36a61š31p35a28r 3672517291421

Paní ministryně je boží,takhle elegantně to zamluvit:-) Nikdo nemá námitky proti inkluzi tělesně postižených či dětí s lMD. Jen se cudně zapoměla zmínit že většina z těch 4,5 mld. půjde na začleňování "sociálně vyloučených"

+14/0
12.1.2016 18:35

M56i96r76o81s48l15a74v 20K13a97š79p53a79r 3612557101411

Omlouvám se, měl jsem na mysli LMD (lehká mozková dysfunkce)

0/0
12.1.2016 18:38

P54a92v79e31l 78Ř98a77p54e53k 7312556569175

Budou vznikat soukromé základní školy. Bohužel budeme muset platit jak školné na těchto školách, tak skrze daně celou tu inkvizici nebo jak to nazvali Rv

+4/0
12.1.2016 18:25

T14o37m88á60š 40Z49e67m70á71n35e16k 5230568536906

Ne inkvizici, likvidaci.

0/0
12.1.2016 19:27

J79a56n10a 74D35o85k22o57u49p21i77l97o98v37á 4932834284630

Žák se ptá ve třetí třídě ZŠ v hodině sexuální výchovy paní učitelky:

Jak to, že mám tak velké přirození? To je tím, že jsem sem byl přeřazen ze zvláštní školy?

Ne, to je tím, že je ti 20 roků..

+16/0
12.1.2016 17:58

V94e93r52o64n28i31k15a 41H70u82b66á73č17k31o54v85á 3746965316805

Ten vtip si musím zapamatovat. Je boží.

Všichni se bojí Laca z 1. B. A proč? No, má tátu v 8.B.

+9/0
12.1.2016 18:08

M30a31g90d79a 48K49a61t51z68o43v76á 9516861589608

Tak předpokládala jsem, že tahle zhovadilost zvaná inkluze se dělá kvůli úsporám, a ono je třeba kvůli ní nalít do školství peníze? Na to, aby bylo úplně zničené?

+19/0
12.1.2016 17:53

J59a48r24m37i78l68a 93S24t38ř89e74l13b55o53v23á 9622954620471

výuka a požadavky na žáky se přizpůsobí nejslabším, výsledkem bude snížení vzdělanosti všech ovčanů bezpřehledu, které bude stát lépe ovládat než vzdělané lidi. Mít malé děti, začínám šetřit na soukromou školuRv

+9/0
12.1.2016 17:52

V42e73r12o71n25i78k68a 63H72u37b16á25č86k58o69v93á 3466595696515

Inkluze = znevýhodnění nadaných dětí

+19/0
12.1.2016 17:51

P21a36v17e61l 88R73y46b16e97c54k80y 8794883489250

chytré děti jsou odpad společnosti...de...ilové budou nastavovat laťku

0/0
12.1.2016 22:23

J86a56r76o97s58l20a15v30a 85B32u73r87i54a84n58o76v12á 3367207367163

Já s inkluzí dětí s uváděnými poruchami nesouhlasím. Mám vnuka s vývojovou dysfázií a chodí do speciální ZŠ. Chodil i do speciální MŠ. Musím říci, že mu jak speciální MŠ i speciální ZŠ je velice prospěšná. Neumím si představit, jak by - byť s asistentem (to pouze během vyučování) fungoval. Mimoto děti jsou dnes dost zlé a my - celá rodina - bychom byli velice neradái, aby z našeho usměvavého chlapečka byl uzlíček nervů. Přece jen je spokojený mezi stejně postiženými dětmi. Nemusí se mnou někteří rodiče stejně postiženého dítěte souhlasit, ale my - celá rodina - máme tento názor. Ta inkluze dětí je hlavně z finančních důvodů, protože speciální školy jsou přece jen dražší na provoz. Proto je jako hlavní důvod uváděno, že děti, které jsou zařazeny do speciálních škol jsou vlastně diskriminováíny. Já tedy v tom žádnou diskriminaci nevidím. A se mnou souhlasí dost učitelek, které mají dlouholeté zkušenosti s vyučováním na ZŠ. Vzdělávací programy na ZŠ jsou totiž nastavené pro nadané žáky, ti pomalejší mají již teď problémy. Mám vnučku, která chodí do 5.třídy, tak vím, o čem tady píši.!!

+20/0
12.1.2016 17:48

M66i49l81e51n42a 62Š65a27l56j35o36v47á 7427820461697

Velmi oceňuji racionální příspěvek tzv. z druhé strany.

Asi většina zdejších diskutujících má obavy, aby tou slavnou inkluzí jejich průměrně či lépe vzdělavatelné potomstvo tzv. "nezblblo". I z mého pohledu oprávněné. Pokud se výuka bude muset přizpůsobit tzv. nejslabšímu článku, tak to bude nepochybně minimálně na úkor kvantity získaných poznatků, i když zřejmě získané vědomosti budou možná na kvalitativně vyšší úrovni (opakování je prý matka moudrosti).

Každý z nás by chtěl mít potomky duševně i tělesně zcela zdravé. Bohužel se to většinou až tak nepodaří. Nějaký problém je asi všude, ovšem někde je prostě větší. Tak proč jim to ještě zhoršovat?

+4/0
12.1.2016 18:16

J61i21ř40í 16P15r30a38ž24á84k 9900302481772

Příklad inkluze v praxi: náš parlament. Bohužel.

+9/0
12.1.2016 17:47

M77i52l77e22n19a 30Š17a93l55j25o57v48á 7137380961477

Paní ministryně bude mít 40 let a má dvě dcery, lze předpokládat, že jsou či budou ve věku školou povinných. Docela by mě zajímalo, jakým způsobem řeší vzdělávání svých dětí. Vzpomněla jsem se na exministryni školství paní Buzkovou, která sice také prosazovala v základním školství v ČR leccos, ale vlastní dceru zapsala do prestižní soukromé školy...

+26/0
12.1.2016 17:40

F49r21a12n21t16i49š25e79k 30E10l45i20á67š 6657503415276

Paní Valachová rozumí vzdělávání asi tolik, jako mu rozuměla blahé paměti paní Buzková. Obě dámy jsou v oblasti vzdělávání naprosté diletantky

+8/0
12.1.2016 18:14

M49i77l81e57n35a 33Š62a39l75j15o94v82á 7667120901417

Já sice chápu, že každý ministr má své náměstky, poradce atd., kteří by mu měli odborně pomáhat. Ale přece jen si myslím, že třeba ministrem zemědělství by neměl být skvělý chirurg, který nikdy neměl ani vlastní zahrádku a neví, že brambory nerostou na stromě.

Nedocházelo by tak k případům, že "zpívající právnička" Parkanová z pozice ministryně obrany zřejmě způsobila v tzv. kauze gripeny státu škodu ve výši několika set milionů korun, na svoji obhajobu řekne něco v tom smyslu: Sorry, já jsem tomu nerozuměla. No, ale koryto je asi koryto.

+3/0
12.1.2016 18:37

Š76t45e78f27a36n 70F38r37i97č90a 7192838953366

Není to inkluze. Jen iluze.

+15/0
12.1.2016 17:40

J89a74r25m31i62l60a 24S88v23o87b49o81d40o43v30a 8957627965541

čssd je prostě katastrofa nejen pro školství

+10/0
12.1.2016 17:38

P78ř89e30m70y24s89l 77H49r54o59m43a24d78a 2434496258291

Tohle není jen o ČSSD. To je o vládě úředníků, kteří vytváří chaos, aby byli nepostradatelní. Když po nich začal Chládek šlapat, tak ho ženské odrovnali tím nejprimitivnějším způsobem po vzoru staré Putifarky.

Teď už tam zase mají svůj veget, dostávají přidáno za nic a vymýšlejí kraviny. Nejhorší je, že to odnesou naše děcka;-€

+5/−1
12.1.2016 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.