Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žádná revoluce, inkluze už funguje. Jen dodáme peníze, říká Valachová

Ministerstvo školství zapracovalo hojné připomínky do ostře sledované vyhlášky ke společnému vzdělávání, která bude účinná od září. „Nejde o převratnou změnu, ale o evoluci,“ zdůraznila na úterní tiskové konferenci ministryně školství Kateřina Valachová. Takzvané inkluzivní vzdělávání už podle ní funguje, jen je nutné do systému nalít peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L68a65d67i73s75l22a12v 73P97o93s86p67í70c29h92a29l 1108837803620

O tom, jak to bude ve třídách vypadat, mohou referovat učitelé, kteří mají ve třídě několik malých Romů. Nezájem o výuku, vyrušování, neposlušnost. Doma vidí, že vzdělání nepotřebují. Rodiče vzdělání nemají, nepracují, berou sociální dávky a žije se jim lépe, než kdyby pracovali. Vzdělání je dokonce nebezpečné - museli by pracovat.

Úroveň každého systému je rovna úrovni nejslabšího článku a to budou ti nejslabší žáci. Nebudou stíhat, budou vystresovaní a budou zlobit. Průměrní žáci se budou nudit a budou zlobit. Naprůměrní žáci se budou nudit a budou vymýšlet alotria. Nic je nebude nutit k tomu, aby se snažili, protože budou i tak nejlepší. Bude to degradace celého našeho školství. Je to ústupek kritice ze strany EU ke vzdělávání Romů. Výsledkem bude katastrofální základní školství.

Murphyho zákony byly publikovány jako recese, ale zkušenost ukazuje, že opravdu platí. A jeden z Murphyho zákonů tvrdí : "Každá změna je k horšímu!" A pro naše školství to platí už delší dobu!!! Třeba blbě, ale jednotně. Všichni žáci pak budou stejně blbí....;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
28.2.2016 9:53

P80a44v23e59l 96J14a73n61o95u56š36k39o69v46e83c 1593218539522

Výborně a státní debilizátor se může rozjet. Hlavně ty prachy.

+2/0
13.1.2016 12:04

M23i49l76o71s27l19a11v 78K24a96n66t54o72r62e71k 1199747451669

Ano chce to hlavně prachy, aby bylo málo muziky za hodně peněz. A pak z matematického hlediska vše funguje, i když to ve skutečnosti nefunguje.

+3/0
13.1.2016 9:55

F93r59a31n38t83i44s89e62k 96C67h96o72m73a54t 7218257964831

Jen dodame penize. Abychom zaplatili tzv. korektnost dovedenou k uplne absurdite. Mensiny ziskavaji vice prav nez vetsina. Tento osviceny zasah do skolstvi postrada, alespon podle meho, logiku. U 1-4 lehce retardovanych zaku bude alespon 1 asistent (misto jednoho ucitele na 12-15 zaku v pomocne). Tito retardovani budou traumatizovani tim, ze nejsou schopni pochopit latku pro normalni deti. Ti normalni se jim budou, jak je zvykem mezi detmi, posmivat. Bude dochazet ke zdrzovani ve vyuce. Kdyz budou problemy ve vyucovani, tak si je asistent vezme do nejake volne tridy...kolik tech volnych trid ve skole bude? Jak budou hodnoceni, mirneji nebo podle zvlastnich osnov? Co kdyz treba v osme neretardovany zak propadne a retardovany s mensimi znalostmi a schopnostmi projde? To mame ve skolstvi tolik penez, abychom zavadeli drazsi a blbejsi system? Ale kdyz se proti takoveto hlouposti nekdo ozve, tak je hned rasista, je to protiustavni, skandalni,...Kdo s touto inkluzi prisel?

+6/0
13.1.2016 9:38
Foto

D11a15l54i90b33o83r 34B39a26r38t89o31š 5854910657799

a přesně to je účel věci.....i když ...kdysi jsem měl ve třídě jednoho dyslektika a prostě jsem to nebral na vědomí a chlapec se naučil na trojku v pohodě...

Inkluze je hloupost a proto se to lidem předhazuje....zažil jsem i výběrové třídy a ty přineou podstatně více dobra pro stát a i pro nadané jedince...

+1/0
17.1.2016 11:54

F88r50a39n12t35i59š29e16k 28E92l68i81á20š 6827983745516

Asi žádné ministerstvo neopovrhuje tolik svými zákazníky - rodiči i dětmi nebo "zaměstnanci" - učiteli. Nikoho tam nezajímá jejich názor.

Asi žádné ministerstvo nemá ve svých řadách tak vysoké procento diletantů, jako to školské. Myslím, že počet odučených hodin na ministerského úředníka nepřekročí hodinu za život. Aby úředníci dodali své existenci nějakou důležitost, zavádějí rozmanité "novinky", které záhy ruší, aniž by byl za jejich tvrdé vynucování kdokoli potrestán.

+5/0
13.1.2016 8:15

M77i72c92h44a82l 43H34i53r81k38a 4447716720833

Inkluze probíhá, ale nefunguje. Nedostatek peněz, nedostatek asistentů, "nadbytek" dětí ve třídách (30 dětí na 1 pedagoga při stávajícím vychování a nedostatku úcty jeden k druhému je skutečně hodně).

+5/0
13.1.2016 8:01

F71r42a56n25t30i93š20e91k 44H34a64v49a93l80a 9972793961

Současná ministryně je ještě větší dáreček než jihočeská matka Kuchtová. A ta se zdála nepřekonatelná v blbých nápadech.

+5/0
13.1.2016 7:55

T32o71m37á27š 19Z55e96m89á75n87e33k 5620658836336

Co čekáte od AK-39.

+1/0
13.1.2016 9:16

P84a68v24e98l 80R48y36b11e67c15k39y 8464293629490

1. třída-všichni zvládají písmenko "A",...druhá třída...písmenko "B"......dle mne nemají děti bez základního vzdělávacího potenciálu v klasické třídě co dělat. Každý den s dětmi dřu u učení a nakonec etalonem IQ bude retard co nepozná záchod od umyvadla a kuřinec od kokina....

+6/0
12.1.2016 22:21

M23i61l47e13n78a 32Š78a12l73j62o59v92á 7587660921817

Vysoké IQ, talent či třeba nájemní dům v lukrativní oblasti získaný v restituci po nějakém prapředkovi jsou jakýmsi darem. Všechny lze tzv. promrhat z nejrůznějších důvodů (např. absence či snížené jiné tzv. Q, nedostatečné úsilí pracovat na sém talentu, špatný odhad situace, ale i třeba hazard atd.).

Ta inkluze se zřejmě zatím týká pouze 1. a 2. stupně ZŠ, které mnozí žáci úspěšně ukončí s nižšími než zatím normálně předpokládanými znalostmi. Ale co bude dál?

Pomíjím nějaké příjímací řízení na SŠ. Ale ty SŠ budou pokračovat v normálním studijním programu (vycházejícímu ze znalostí absolventů 9. tř, ZŠ) nebo se nějak přizpůsobí znalostem přijatých studentů. Obdoba by byla u VŠ.

Zatím je zřejmě upraveno inkluzivní vzdělávání jen na 1. a 2. stupni ZŠ. Takže předpokládám, že rodiče dětí bez "nalitých asistentů" si budou muset celkem draze zaplatit doučování svých dětí, aby zvládly běžné učivo na ZŠ a mohly pokračovat na SŠ.

+1/0
12.1.2016 22:06

F88r37a74n72t16i56š45e23k 22C97h86m68e12l19a74ř 6578620

Takže pokud to dobře chápu, tak nás čeká toto pořadí stupňů ve školství:

- mateřská

- základní (s úrovní vzdělání mateřská)

- střední (s úrovní vzdělání základní)

- vysoká (s úrovní vzdělání střední)

- nadvysoká (s úrovní vzdělání vysoká)

- Mount Everestová (práva v Plzni)

Je to tak správně ;-D

+6/0
12.1.2016 22:23

D74u29š28a32n 29M64a70č44e54k 6620612764696

nadané děti nejsou pro budoucnost Evropy důležité, požadované budou světle hnědé s IQ do 90ti

+8/0
12.1.2016 21:01

F14r32a64n41t76i86š36e13k 82C30h79m57e75l13a58ř 6728540

Něco na tom je. Žádoucí je levná nemyslící pracovní síla s jedinými potřebami: nažrat se a plodit děti stejných "kvalit" ;-(

+6/0
12.1.2016 22:13

J37a48n 47N93e71m96e89t71h 1239783226971

vzdělaný a chytrý=nebezpečný pro tzv. elitu; proto INKLUZIV a všechny srazit na stejnou úroveň

0/0
24.2.2016 11:55

V85l38a23d93a56n 37Č51e23r49n56í96č87e57k 8512646853540

Možná by stálo za to se trochu zamyslet co to ta inkluze je a koho se týká. Že to nezvládnou čeští novináři mne nepřekvapuje, ale že to nedokáží ani absolventi našeho školství bez inkluze, to je na pováženou. Inkluze není jen tzv. LMD. Je to i řada jiných onemocnění a děti, které potřebují v nějakém směru asistenta ( inkluzi) kolikrát intelektem výrazně převyšují tu většinu. Tak kam s nimi?

+1/0
12.1.2016 19:22

T42o38m66á61š 34Z81e13m11á65n55e59k 5200138386486

Tak jak to píšete to má smysl, ale existuje odůvodněná obava, že to skončí úplně jinak. Dalo by se pochopit, že žáci s nějakou poruchou, která nezasahuje do intelektu, ale kteří potřebují asistenta, se budou účastnit normální výuky. Ale mentálně retardovaní, kterých se to bude zhusta týkat, žádného asistenta asi mít nebudou a nedokážete si představit, co dokážou provést s výukou (když jinak jsou naprosto zdraví a snížený intelekt jim je dán jaksi dědičně).

+4/0
12.1.2016 20:23

P41a41v84e39l 17J44a95n90o59u85š25k24o53v89e65c 1303838499242

Zajímavá teorie. Faktem ale zůstává, že v takové třídě nároky celkově poklesnou a premianti budou premianty i když se budou flákat. To je sice pohodlné, ale do života je to velká ztráta. Možná ale, že vládnoucí třída má záměr to všechno zprůměrovat. Žádná vláda nemá ráda svébytné vzdělané a inteligentní lidi. Většinou začnou strkat rypák kam nemaj.

+1/0
13.1.2016 12:15

V26l90a63d56a31n 51Č68e61r28n70í88č87e67k 8522956323120

To je praxe. Co se týká průměrnosti, ta je přece v našem školství podporována zejména teď. Jak rozvíjí školství v současné podobě intelekt a znalosti nadprúměrných. A věřte, že hodně těch nadprůměrných potřebují v nějakých ohledech pomoc asistentů.

0/0
13.1.2016 16:45

A90n53n82a 26T92v95a34r76ů94ž73k68o15v73á 4941726935888

Pane Černíku. Domníváte se, že třeba pro děti s vadami zraku bude lepší, když budou chodit do normálních škol? Opravdu pro ně není lepší speciální škola, která je jejich zdravotnímu stavu přizpůsobená?

0/0
13.1.2016 19:20

V83l58a74d21a10n 88Č92e28r14n36í13č64e72k 8552916713940

Již ve svém prvním příspěvku jsem zmínil, že asistenta potřebují děti mající i jiné postižení než "LMD". Vy jste vybrala jednu vadu a ptáte se na můj názor ohledně vady zraku. Nevím jakou přesně vadu máte na mysli. Ale to zda je to pro danou vadu lepší bych ponechal zejména na rodičích a na jejich konzultaci s odborníky. Za sebe si myslím, že tyto děti, i díky navýšení peněz" mají možnost vzdělávat se alespoň s hlavním, průměrným, proudem. SAmozřejmě je potřeba vytvořit i prostředí pro toto vzdělávání. Třídy nemohou mít mnoho dětí (myslím, že je tam počítano s max. 20), dětí s nějakým postižením tam může být max 3 a myslím dvě asistentky. V každém případě to bude přínosné pro obě skupiny. Osobně bych přivítal, kdyby stát vytvořil možnost vzdělávat inteligentnější děti mimo průměrný proud.Něco v protikladu k nynějším speciálním školám.

0/0
13.1.2016 19:56

A41n95n81a 70T30v67a61r64ů76ž68k52o67v31á 4451216925928

Jednu vadu jsem vybrala náhodně. Ve školách, které jsou určeny pro zdravotní postižení, kromě mentálních, jsou třídy přizpůsobené a vybavené pomůckami, které postiženým usnadňuji učení fyzicky. V těch školách nejsou osnovy nijak omezené, učí se to stejné jako v normálních školách. Navíc se tam učí třeba Breilovo písmo, posunková řeč a pod., podle postižení.

Dovedete si představit, že před Vámi ve třídě sedí nějaký cizí člověk, který v jednom kuse něco mele a nedovolí se soustředit na výklad učitele? A takoví tam budou až čtyři.

Ty inteligentnější děti mají možnost studovat od 6. třídy na gymnáziu. Existují i školy s rozšířenou výukou různých předmětů.

0/0
14.1.2016 6:57

V89l57a16d28a58n 92Č41e43r31n22í76č15e80k 8502106473910

Já o voze a Vy o koze a tím nemyslím nic špatného. Dále Vás přesvědčovat o prospěšnosti společné výuky nebudu. Má reakce, to opakuji již poněkolikáté, byla zejména na názor jak to odnese ten střední proud na základních školách. K tomu gymnáziu. Vy si myslíte že postižený člověk na gymnáziu nepotřebuje pomoc asistenta?

0/0
14.1.2016 8:50

A17n30n43a 90T86v78a79r13ů16ž31k97o46v74á 4471876145128

Pokud bude na gymnáziu postižené dítě s asistentem, nebude potřebovat vysvětlování, protože na výuku bude stačit tak, jako ostatní. Tam mu ten asistent bude pomáhat pouze v tom, co nezvládne fyzicky a nebude ostatní rušit věčnými kecy.

0/0
14.1.2016 9:04

V33l49a59d29a13n 88Č86e39r20n55í46č27e74k 8202346103320

Musím pouze konstatovat, že o tom nic nevíte.

Pěkný den.

0/0
14.1.2016 9:54

T43i86n21a 42M88a20l23á 5209375593494

Stále nechápu, proč se přistoupilo k likvidaci speciálních škol, které byly na velice slušné úrovni. Děti se zde učily tempem, které jim vyhovovalo a pokud rodina a škola dobře spolupracovaly, nebyl problém, aby dítě po absolvování speciální školy bylo přijato na učební obor a poté se stalo samostatným člověkem.

Obávám se, že tato inkluse je výrobkem na popud šílených rodičů, kteří si neumí připustit, že jejich dítě se nějak liší od ostatních a přes moc se snaží, aby také chodily do "základky" a nikoli do "speciálky". Přitom si neuvědomují, že jejich dítě, keré mohlo vynikat v rámci speciální školy bude v základní zcela jistě "na chvostu". Krom toho si myslím, že mzdové prostředky, které půjdou na platy asistentů, jsou vyhozenými prostředky z kapes daňových poplatníků. Pokud totiž dítě má mentální postižení, tak mu nepomůže ani dvacet asistentů. Krom toho, ve speciálkách byl snížený počet dětí ve třídě a tak měl učitel možnost více se dětem individuálně věnovat.

Nevěřím, že toto řešení je nějakou cestou vpřed. Halasně se provolává, jak je třeba zlikvidovat osmiletá gymnasia - přitom toto jsou právě školy, kde by se dítě, které je více nadané než průměr, nemělo naučit "flákat s učením", protože se na tyto děti kladou větší nároky. Zazdít nadprůměrně nadané děti ve třídách, kde jsou dva či tři "inkludovaní" žáci - to je trestný čin vůči jejich nadání a intelektu. Opět se bral zřetel na názory rádobyodborníků a odnesou to nejen mentálně postižené, ale i více nadané děti. O průměru snad ani nebudu hovořit. Své dceři jsem již doporučila, aby nešetřila a vnučku zapsala na soukromou školu. Je lépe, oželet nějakou dovolenou, než zlikvidovat budoucnost nadaného dítěte.

+12/0
12.1.2016 19:19

H56a51n42a 72B98r58ý52d63l71o53v29á 8265400673463

Paní ministrině neustále omílá "finance".Jen nechápu, jak finance zařídí, aby mentálně retardované dítě nebylo ve třídě stále jen poslední, aby někdy zažilo úspěch. Takové dítě také není jen v jednom kolektivu, ale chodí do různých tříd(i rozdílných ročníků), to mu asi moc klidu a sebevědomí nedododá. No a záplava asistentů ve třídě rozhodí děti s menší schopností se soustředit. Mimo to bývá ve třídách i několik dětí s vývojovými poruchami učení, které také vyžadují individuální přístup. Takže na schopnější děti se nedostane moc času. Sama učím 30 let a takové kotrmelce, co se dějí ve školství za posledních asi 15 let .....Nechci být vulgární. U nás už inkluze probíhá a je to tedy opravdu pro všechny zúčastněné docela nářez - finance nefinance. Takže zdravím Válkovou a ať si ten zázrak jde zkusit.

+15/0
12.1.2016 18:58

T29o59m10á26š 44Z67e35m29á11n69e38k 5910988496366

Docela bych jí přál, aby si na vlastní kůži zažila, jak dokáže pečlivě připravenou hodinu doslova zrušit hýkající retardovaný žák. A neudělá s ním nic. Dva, nebo tři podobní pak způsobí totální rozvrat. Nemluvě o energii, kterou je třeba tomu věnovat a to zcela nadarmo.

+6/0
12.1.2016 19:25

R85e25n76a53t50a 98M41y35s88l25í69k77o57v89á 4692872627

Souhlasím s Vámi. Jen si dovolím malou opravu, naše nejvyšší expertka přes školství se jmenuje Valachová:-)

0/0
12.1.2016 22:39

F34r47a69n90t21i28š81e19k 31C81h72m81e23l84a37ř 6528520

Ne že by naše školství mělo nějak závratně vysokou úroveň, tímto krokem se však základní školy stávají fabrikou na výrobu pologramotných idiotů, kteří budou umět maximálně "paci, paci, pacičky", a to ještě kdoví jestli ;-€

Ono je to stejné jako s řetězem: řetěz je pevný pouze tak, jak pevný je jeho nejslabší článek.

S učením ve skupině je to stejné: skupinu lidí lze vzdělat pouze do takové úrovně a tak rychle, jako to zvládne ten nejméně inteligentní jedinec ve skupině (tedy ten největší bl*ec).

Na této odvěké skutečnosti nic nezmění ani tisíc ministerských vyhlášek a 10 asistentů pro každého mentálně zaostalého jedince.

Jediný důvod zavádění této hlouposti, který mne napadá, je likvidace státního školství a převedení inteligenčně normálních dětí do soukromých škol, jako by bylo cílem ve státních školách učit jenom mentálně zaostalé, nepřizpůsobivé a imigranty.

Celá tahle "legrace" moc smrdí ;-O;-O;-O

+10/0
12.1.2016 18:42

M58i87r48o67s96l92a73v 83K49a89š27p35a87r 3742807221311

Možná to Františku zbytečně hrotíš, v podstatě máš ale pravdu

0/0
12.1.2016 18:50

M31i91r46o25s37l24a64v 25K61a70š44p77a96r 3862677351181

Paní ministryně je boží,takhle elegantně to zamluvit:-) Nikdo nemá námitky proti inkluzi tělesně postižených či dětí s lMD. Jen se cudně zapoměla zmínit že většina z těch 4,5 mld. půjde na začleňování "sociálně vyloučených"

+14/0
12.1.2016 18:35

M96i15r48o14s95l93a26v 41K32a79š24p22a38r 3182877421331

Omlouvám se, měl jsem na mysli LMD (lehká mozková dysfunkce)

0/0
12.1.2016 18:38

P67a11v64e76l 76Ř74a26p46e15k 7562576559345

Budou vznikat soukromé základní školy. Bohužel budeme muset platit jak školné na těchto školách, tak skrze daně celou tu inkvizici nebo jak to nazvali Rv

+4/0
12.1.2016 18:25

T35o11m73á26š 40Z13e25m43á62n65e38k 5280328746596

Ne inkvizici, likvidaci.

0/0
12.1.2016 19:27

J28a66n54a 12D54o26k72o55u95p98i18l72o25v46á 4932384494640

Žák se ptá ve třetí třídě ZŠ v hodině sexuální výchovy paní učitelky:

Jak to, že mám tak velké přirození? To je tím, že jsem sem byl přeřazen ze zvláštní školy?

Ne, to je tím, že je ti 20 roků..

+16/0
12.1.2016 17:58

V56e62r76o17n81i59k42a 17H96u65b37á48č46k73o59v81á 3826485276395

Ten vtip si musím zapamatovat. Je boží.

Všichni se bojí Laca z 1. B. A proč? No, má tátu v 8.B.

+9/0
12.1.2016 18:08

M33a59g75d82a 16K71a37t57z97o70v16á 9686381199588

Tak předpokládala jsem, že tahle zhovadilost zvaná inkluze se dělá kvůli úsporám, a ono je třeba kvůli ní nalít do školství peníze? Na to, aby bylo úplně zničené?

+19/0
12.1.2016 17:53

J59a23r33m37i14l47a 96S63t94ř48e23l49b75o64v27á 9802664890121

výuka a požadavky na žáky se přizpůsobí nejslabším, výsledkem bude snížení vzdělanosti všech ovčanů bezpřehledu, které bude stát lépe ovládat než vzdělané lidi. Mít malé děti, začínám šetřit na soukromou školuRv

+9/0
12.1.2016 17:52

V89e96r80o93n67i63k30a 18H57u31b81á30č76k19o25v61á 3216765786885

Inkluze = znevýhodnění nadaných dětí

+19/0
12.1.2016 17:51

P29a74v98e62l 59R78y66b88e60c44k74y 8674553879430

chytré děti jsou odpad společnosti...de...ilové budou nastavovat laťku

0/0
12.1.2016 22:23

J92a41r41o65s47l11a57v10a 82B11u79r58i28a66n17o95v97á 3467227927733

Já s inkluzí dětí s uváděnými poruchami nesouhlasím. Mám vnuka s vývojovou dysfázií a chodí do speciální ZŠ. Chodil i do speciální MŠ. Musím říci, že mu jak speciální MŠ i speciální ZŠ je velice prospěšná. Neumím si představit, jak by - byť s asistentem (to pouze během vyučování) fungoval. Mimoto děti jsou dnes dost zlé a my - celá rodina - bychom byli velice neradái, aby z našeho usměvavého chlapečka byl uzlíček nervů. Přece jen je spokojený mezi stejně postiženými dětmi. Nemusí se mnou někteří rodiče stejně postiženého dítěte souhlasit, ale my - celá rodina - máme tento názor. Ta inkluze dětí je hlavně z finančních důvodů, protože speciální školy jsou přece jen dražší na provoz. Proto je jako hlavní důvod uváděno, že děti, které jsou zařazeny do speciálních škol jsou vlastně diskriminováíny. Já tedy v tom žádnou diskriminaci nevidím. A se mnou souhlasí dost učitelek, které mají dlouholeté zkušenosti s vyučováním na ZŠ. Vzdělávací programy na ZŠ jsou totiž nastavené pro nadané žáky, ti pomalejší mají již teď problémy. Mám vnučku, která chodí do 5.třídy, tak vím, o čem tady píši.!!

+20/0
12.1.2016 17:48

M45i68l26e87n74a 11Š43a57l68j32o51v20á 7297640261467

Velmi oceňuji racionální příspěvek tzv. z druhé strany.

Asi většina zdejších diskutujících má obavy, aby tou slavnou inkluzí jejich průměrně či lépe vzdělavatelné potomstvo tzv. "nezblblo". I z mého pohledu oprávněné. Pokud se výuka bude muset přizpůsobit tzv. nejslabšímu článku, tak to bude nepochybně minimálně na úkor kvantity získaných poznatků, i když zřejmě získané vědomosti budou možná na kvalitativně vyšší úrovni (opakování je prý matka moudrosti).

Každý z nás by chtěl mít potomky duševně i tělesně zcela zdravé. Bohužel se to většinou až tak nepodaří. Nějaký problém je asi všude, ovšem někde je prostě větší. Tak proč jim to ještě zhoršovat?

+4/0
12.1.2016 18:16

J18i33ř11í 84P80r67a30ž92á40k 9640412601612

Příklad inkluze v praxi: náš parlament. Bohužel.

+9/0
12.1.2016 17:47

M72i86l95e68n75a 85Š45a43l29j34o18v82á 7647230831907

Paní ministryně bude mít 40 let a má dvě dcery, lze předpokládat, že jsou či budou ve věku školou povinných. Docela by mě zajímalo, jakým způsobem řeší vzdělávání svých dětí. Vzpomněla jsem se na exministryni školství paní Buzkovou, která sice také prosazovala v základním školství v ČR leccos, ale vlastní dceru zapsala do prestižní soukromé školy...

+26/0
12.1.2016 17:40

F83r27a33n58t36i74š93e12k 73E19l28i32á17š 6647733255626

Paní Valachová rozumí vzdělávání asi tolik, jako mu rozuměla blahé paměti paní Buzková. Obě dámy jsou v oblasti vzdělávání naprosté diletantky

+8/0
12.1.2016 18:14

M89i48l39e20n54a 86Š14a64l72j31o37v41á 7187930311867

Já sice chápu, že každý ministr má své náměstky, poradce atd., kteří by mu měli odborně pomáhat. Ale přece jen si myslím, že třeba ministrem zemědělství by neměl být skvělý chirurg, který nikdy neměl ani vlastní zahrádku a neví, že brambory nerostou na stromě.

Nedocházelo by tak k případům, že "zpívající právnička" Parkanová z pozice ministryně obrany zřejmě způsobila v tzv. kauze gripeny státu škodu ve výši několika set milionů korun, na svoji obhajobu řekne něco v tom smyslu: Sorry, já jsem tomu nerozuměla. No, ale koryto je asi koryto.

+3/0
12.1.2016 18:37

Š72t15e56f58a95n 47F87r94i21č50a 7522368193676

Není to inkluze. Jen iluze.

+15/0
12.1.2016 17:40

J35a32r44m72i45l90a 76S36v20o12b70o68d87o45v82a 8567857155621

čssd je prostě katastrofa nejen pro školství

+10/0
12.1.2016 17:38

P59ř85e36m41y16s67l 67H61r66o15m97a38d18a 2264836368261

Tohle není jen o ČSSD. To je o vládě úředníků, kteří vytváří chaos, aby byli nepostradatelní. Když po nich začal Chládek šlapat, tak ho ženské odrovnali tím nejprimitivnějším způsobem po vzoru staré Putifarky.

Teď už tam zase mají svůj veget, dostávají přidáno za nic a vymýšlejí kraviny. Nejhorší je, že to odnesou naše děcka;-€

+5/−1
12.1.2016 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.