Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barnevern odebral česko-norskému páru nemocnou devítiměsíční holčičku

Norská sociální služba Barnevern odebrala před pár týdny české matce a norskému otci devítiměsíční dceru. Děvčátko má prý nemocné ledviny a pobývalo v nemocnici. Podle norských úřadů mají rodiče údajně s potomkem nedostatečně vyvinutý kontakt. V úterý o tom informoval Petiční výbor na podporu rodiny Michalákových.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o71m44á71š 68J63a20n87í19r45e75k 8540497496129

Na jejich miste, bych tak uz cirka mesic rezal do barnevernu .... ono je treba najit par jejich papalasu a proste je podriznout jak masiky, jinak se asi nic dit nezacne. Jako u tech Michalkovych to mohlo byt jakkoliv, ale devitimesicni dite, to je uz sila .... to je zrale na to, aby fotr vzal kulovnicu a trochu provetral severskym olovem ty zabednene norske hlavy. Tomu se az nechce verit .....

0/0
26.1.2016 2:27

J10a39r34o93s87l21a37v19a 48K90a68n57i13o72k27o17v86á 7832249782177

Barnevernmama:

Příručky této dnes již asi osmdesátileté paní o tom, co je pro dítě dobré a co ne, nechybí na nočním stolečku žádného pracovníka barnevernu. Ve světě naprosto neznámá, ale v Norsku naprostá královna v oboru. Tvrdí například, že pokud si novorozenec nevytvoří kontakt s rodiči okamžitě, nevytvoří si ho již nikdy, a pro dítě je to ztráta času nechávat ho u rodičů, když už může zkoušet si vytvořit vazbu jinde. Podle ní pro dítě vůbec není důležité, kdo dítě přivedl na svět. Následovníků má dost, specialisté z ní šílí.

Další kamének do mozaiky vysvětlující norský barnevern v celé jeho zrůdnosti.

Tato paní je ztělesněním a názorovou guru barnevernu.

Péče o dítě a duševní zdraví se musí spojit, říká Kari Killen

http://fontene.no/?app=NeoDirect&com=6%2F47%2F300123%2Fc4ca829038

diskuze o té paní a tématu vypovídá dost

0/0
16.1.2016 18:13

M69a83r71t22i18n 46K55o46l62á67ř 1345854929305

a nebude spíš problém v norských zákonech? že vůbec umožnují tomu úřadu mít takovou moc?

0/0
18.1.2016 15:51

M33a48r45t10i58n 43K90o84l55á81ř 1485204559115

není tedy problém spíše v norských zákonech? že vůbec umožnují existenci a pravomoci takového úřadu?

0/0
18.1.2016 15:52

T28o12m82á90š 49Z18e28m36á65n95e40k 5530228206496

To je takový problém chytit nějakého pracovníka barnevernu a dostat z něj, jak ty děti získat zpět?

0/0
16.1.2016 12:17

H15a92n30a 93V62l89k39o71v26á 9885494922834

Paní Kanioková, ráda nazýváte lidi fanatiky, ale sama znaky fanatismu vykazujete nejvíc. Máte informace pouze z jedné strany a do každé diskuse opakovaně zatahujete případ Michalákových. Tento článek byl o úplně jiném případu a jak se pomalu ukazuje, není to tak úplně jednoznačné jak by si asi fanatici vašeho druhu představovali.

+2/−1
16.1.2016 10:08

J38a88r72o96s90l53a27v59a 84K42a45n83i12o95k82o48v69á 7142309792447

Příběhy nejsou až tak různé - pořád jsou o Barnevernu..

Stydím se, že jsem Nor. Psycholog o případu odebraných českých dětí - http://echo24.cz/a/iXFDB/stydim-se-ze-jsem-nor-psycholog-o-pripadu-odebranych-ceskych-deti

Právník: Odebírání dětí v Norsku? Především velký byznys - http://echo24.cz/a/wJytC/pravnik-odebirani-deti-v-norsku-predevsim-velky-byznys

CPS v Norsku - minulost a současnost - http://www.barnasrett.no/erland_loken/barnevernet_i_norge.htm

0/0
16.1.2016 19:38

J49a87r27o26s91l21a87v40a 65K12a98n25i43o96k75o32v43á 7622689922897

Proč se Barnevern chová tak, jak se chová.-

https://www.facebook.com/pavel.hasenkopf.5/posts/1065973650121292?fref=nf

+1/−2
14.1.2016 21:57

J60a92r56o32s56l83a29v23a 49K87a11n54i80o97k42o38v29á 7282399452687

Je dobré si připomenout i indický případ -

Norská péče o dítě: dětské domovy - pěstounská péče, nebo lukrativní byznys - http://www.ndtv.com/world-news/norway-custody-row-foster-homes-child-welfare-or-lucrative-business-569426

0/−2
14.1.2016 18:31

J68a97r17o25s36l51a61v86a 54K30a37n42i16o41k27o41v17á 7192289792117

11 smutných příběhů rodin, jimž Barnevernet odebral děti - http://jdem.cz/bu9ca4

0/−1
14.1.2016 19:14

P93e19t73r 76K61o63v36á63ř 2699106309484

prosim o vysvetleni, jestli mi neco neunika:

Rodicum se narodila nemocne holcicka. Rodice jsou se svou tezce nemocnou holcickou jak to jde, protoze to miminko je v nemocnici v peci lekaru. Objevi se Barnevern a prohlasi, ze rodice nemaji dostatecne vyvinutou vazbu se svou holcickou, proto jim ji odebere a sveri ji pestounum, kteri JI DOSUD NIKDY NEVIDELI. A s nimi ta holcicka bude mit vazbu??? 8-o

Odhlizim od toho, ze mimino, ktere travi mesice od narozeni ve spitale (soudim tedy, ze asi je tezce nemocne) nejaka socialka zkousi naridit prevoz do male nemocnice, coz podle meho selskeho rozumu hranici s ohrozenim zivota, Nejsem ale MUDr., tak to nebudu komentovat, protoze v hi-tech medicine selsky rozum nema co delat

+1/0
14.1.2016 10:21

M49a16r30i41e 67Z35e93l67e72n22á 2744661259961

Pane Kováři, podle mého názoru jde především o to, že rodiče té malé holčičky chtěli její léčbu ukončit, protože se prý jednak nemohli dívat na její utrpení a druhak cena její léčby byla pro ně naprosto neúnosná. Bohužel si toto jejich přání mohla norská strana vysvětlit tak, že ji tudíž chtěli nechat zemřít, ačkoliv léčba je objektivně možná...

0/−4
14.1.2016 11:56

Z19d21e65n66a 73S88v42o47b73o87d34o32v84á 2294166923656

- prosím, to info máte odkud? Podle v rozhovoru v Lidovkách opravdu k trošku podobnému vyjádření došlo, ale před etickou komisí, byla to reakce na dotazy/vyjádření lékařů..

+2/−1
14.1.2016 13:16

Z96d21e66n57a 90S19v82o82b27o15d17o67v55á 2534426123196

- k Vašemu mínusu na otázku(místo odpovědi) podotýkám, že v Norsku je obdobný systém zdravotnictví jako tady.. A samozřejmě nemůžete jen tak ukončit léčbu dítěte - to Vám prostě lékař nedovolí..(viz třeba trestní oznámení v Británii na rodiče dítěte, které "unesli" léčit k nám..) . Takže se mi zdá Váš názor jako spíš opravdu hnusná pomluva..

+3/0
14.1.2016 13:56

P91e15t21r 30F34i52a90l73a 9473406823863

Paní Zelená, možná měli rodiče na léčbu holčičky připlácet, i když se mi to u skandinávského zdravotnictví zdá divné, ale to má být důvod k odebrání dítěte, že rodiče nemají dostatek finančních prostředků?

Cituji váš výrok - ́Paní Ivo, já narozdíl od Vás tu jistotu, že šlo v tomto případu o bezdůvodné odebrání dítěte, nemám... ́.

+1/−1
14.1.2016 15:47

R23i65c36h38a95r19d 82B31u27š82e41k 6429426786727

Norske zdravotnictvi je zdarma, rodice nic nepriplaci... Takze to je Vase prvni lez...

A druha je ta, ze dite ma jiz nalanovanou transplantaci a jen se ceka az bude mit dostatecnou vahu a zakrok melo vubec nadeji zvladnout...

O nejakem ukonceni lecby nemuze byt ani rec, jste lharka ktera se pro potvrzeni sve hloupe pravdy snizi k pomluvam...

+2/−1
14.1.2016 17:16

J13a44r45o77s78l28a60v46a 69K84a39n90i52o66k75o84v68á 7622289462817

Ano, lže, fanaticky!

+1/−1
14.1.2016 17:53

M19a69r19i35e 94Z74e32l78e87n90á 2734281829441

Jasně, paní Kanioková, konkrétně od Vás znějí výkřiky o něčím fanatismu přímo komicky...;-)

+2/−1
16.1.2016 13:42

J95a47r18o21s94l15a89v68a 20K78a90n78i59o17k56o72v79á 7592369182927

Zrovna tak vaše mínusování vypovídá o vašem stavění se na stranu Barneveru taky dostatečně.

0/−2
16.1.2016 18:07

H73a35n52a 83V52l38k67o80v92á 9655714692314

Ten mínus jsem dala já, ne paní Zelená. Je dost ubohé mínusovat příspěvky o sobě - ale vy to dokážete, paní Kanioková:-)

+1/0
16.1.2016 18:45

J79a47n59a 50T33o40u91š49o58v39a 8437254255249

Prosím o vysvětlení "pěstounum, kteří ji nikdy neviděli", jak by to mělo podle vás fungovat?

+1/0
14.1.2016 12:48

Z31d87e27n22a 29S19v38o37b19o22d38o36v94á 2264536243956

- no já v tom svýma nezkušenýma očima vidím úžas nad logikou, že dítěti, které má(podle Barnevernu) nevyvinutou vazbu pomohli tím, že ho předali pěstounce, která s ním nemá ještě žádný vztah..

+2/−1
14.1.2016 13:08

J18a68n37a 23T45o64u80š52o78v94a 8797564355939

A kdyby ho měli svěřit do péče babičky nebo tety, také by jste byla v úžasu?

+1/−1
14.1.2016 14:59

Z24d79e62n69a 61S41v27o24b16o85d86o22v12á 2824856963576

- v dané situaci ano.. Každá změna může být pro to dítě kritická..

+1/0
14.1.2016 15:04

J96a17n25a 56T67o25u63š85o32v45a 8697494245579

Takže ho nechat samotné v péči zdravotníků?

0/−2
14.1.2016 15:06

Z79d82e27n24a 56S41v55o91b82o78d93o61v50á 2354326623976

- nechat ho s mámou a tátou.. proboha.. kdyby byl problém, tak udání přišlo od ošetřujících lékařů, ne? Nemají k tomu přímo povinnost?

+2/0
14.1.2016 15:10

Z66d81e46n82a 48S20v47o56b64o98d82o38v94á 2564736913376

- samotné v nemocnici je teď.. Po onom "záchraném" zásahu.. Před tím si jí rodiče brali domů, jak to šlo..

+2/0
14.1.2016 15:15

J17a39n83a 67T39o64u11š15o34v46a 8627154735389

Paní Svobodová, já NEVÍM kdo rozhodl a na JAKÉM základě...(na rozdíl od mnoha zde vč. vás) Ale pokud rozhodli, že rodiče nemohou být u dítěte (NEŘEŠÍM jestli je to dobře či ne) kdo tam s ním má být? Má tam být samo?

Ovšem zase jsem se nechala chytit. Ptala jsem se někoho jiného a na něco jiného..

0/−1
14.1.2016 15:26

Z62d68e46n13a 66S76v74o40b71o79d67o90v42á 2724626863316

- s ohledem na věk a zdravotní stav malé bych spíš měla tendenci rodiče "domluvou-žalobou-nabitou zbraní" přinutit, aby se o ní starali jaksepatří a byli s ní jak to jen jde..

- omlouvám se za vstup do diskuse, třeba se pan Kovář objeví a pochopí to lépe.

- poslední poznámku.. moje preference širší rodiny před pěstouny vychází i z toho, že dítě jednou pěstouny opustí.. dospěje a pro nikoho není dobré ani v dospělosti být sám..

+1/0
14.1.2016 15:46

J69a22n27a 92T77o40u36š27o44v76a 8247734845509

také bych měla tyto tendence, ale rozhoduje někdo jiný.

Širší rodina u nás má přednost před pěstouny..(ale už jsem se setkala s babičkama, které bud zvládaly nebo také už nezvládaly pečovat o děti svých dcer, rodí jich hodně)

0/0
14.1.2016 15:55

J90a70r30o68s58l53a16v24a 62K76a66n14i10o47k31o38v51á 7472249422457

Barnevern z nás udělal potenciální vrahy, líčí česká matka, které v Norsku odebrali dceru - http://www.lidovky.cz/barnevern-z-nas-udelal-potencialni-vrahy-dcery-lici-z-norska-ceska-matka-1at-/zpravy-domov.aspx?c=A160113_093332_ln_domov_hm

Norský politik kritizuje Barnevernet - http://www.praguepost.com/viewpoint/51458-norwegian-politician-criticizes-barnevernet

0/0
14.1.2016 16:45

P60a20v68e90l 16J75i49r42á96ň 7251970949266

Žasnu kolik Čechů je odborníků na Norské právo.

+3/−3
14.1.2016 1:23

M10a71r51t92i37n 76P22ě54n59i50č36k73a 8396886945157

Barnevern vyhodit do povětří.

0/0
13.1.2016 23:58
Foto

I34v76a 58Š52m14o39l59í60k77o52v77á 66R81a64z60í68m19o82v47á 9599854585196

Zajímalo by mě, proč už konečně někdo nepodá žalobu do Haagu nebo nepodá trestní oznámení o únosu dítěte a zneužití pravomoci veřejného činitele.

Co za tím vším vězí?

Podle mého selského rozumu, pokud někdo sebere bezdůvodně dítě, je to únos a je jedno, že má razítko.

0/0
13.1.2016 22:11

M46a29r90i10e 68Z42e26l75e86n53á 2364711489481

Paní Ivo, já narozdíl od Vás tu jistotu, že šlo v tomto případu o bezdůvodné odebrání dítěte, nemám...

+2/−4
14.1.2016 11:59

J52a22r69o21s90l24a84v98a 55K72a94n89i66o64k56o50v45á 7282759672217

Kauza v čase 30. 3. 2011 - Mateřská škola, kam bratři Michalákovi chodí, oznamuje podezření na jejich sexuální zneužívání.

18. 5. 2011 - Děti jsou odebrány z rodiny.

26. 8. 2011 - Barnevern zcela zastavuje kontakty Michalákové s dětmi.

8. 2. 2012 - Norská Krajská komise pro sociálně-právní ochranu dětí zamítá návrh rodičů na vrácení synů do péče.

leden 2013 - Policie odložila všechna trestní oznámení, vyšetřování skončilo, rodiče dětí nebyli obviněni.

21. 2. 2013 - Norský okresní soud zamítl odvolání rodičů, matku zbavuje práva na styk s dětmi. Michaláková se odvolala a uspěla, otec ne.

19. 11. 2013 - Evropský soud pro lidská práva nepřijal stížnost soud matky.

8. 12. 2014 - Norští právníci Michalákové podali návrh na přezkoumání rozhodnutí krajské komise norské sociální služby. V něm žádají o vrácení dětí Michalákových do péče matky.

20. 1. 2015 - matka dětí po delší době jedná s Barnevernem

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/deti-kauza-michalakova-norsko-dkk-/domaci.aspx?c=A150122_184233_domaci_hv

+1/−1
14.1.2016 17:36

J32a23r38o89s27l61a75v89a 23K54a91n21i30o65k70o77v47á 7942439332477

19. 11. 2013- Evropský soud pro lidská práva nepřijal stížnost soud matky.

Stížnost odmítl výbor tří soudců složený z předsedy Charlana Hajijeva z Ázerbájdžánu, Erika Møseho z Norska a Dmitrije Dědova z Ruské federace.

0/−1
14.1.2016 17:44

J72a28r15o78s75l60a29v45a 17K18a95n80i36o29k97o40v30á 7732629192187

http://blog.aktualne.cz/blogy/pavel-hasenkopf.php?itemid=24286#more

0/−1
14.1.2016 17:46

R42i27c13h77a46r97d 84B71u96š33e41k 6439736586947

Vas selsky rozum je nepodstatny...

To co si myslite je pouhy blabol....

Unos to byt nemuze, BV je instituce ktera k tomu ma pravo, i jen v pripade podezreni... A to ze ma razitko prave vubec jedno neni... Tak to chodi nejen v Norsku ale i u nas...

Zarazejici jsou nasledne kroky, ktere ale opet maji posveceni v norskem systemu socialne pravni ochrany deti....

Muze se nam to nelibit, muzeme mit i jiny nazor, ale tim to konci...

V konecnem dusledku rozhoduje soud...

+2/0
14.1.2016 18:13

A21n51n10a 55K54u15l46i94c40h92o46v71á 2466274

Staženo z FB:

Podivejte, mili krajane, vy co sedite tam dole, 2000 kilometru odsud a o Norsku vite houby..Ja uz sem taky unavena, porad dokola vysvetlovat, ze se tu deti bezduvodne neodebiraji. Dneska sem se docetla nejen, ze se tu rocne odebira 9000 deti (zatimco ve skutecnosti 9000 je deti odebranych CELKOVE ve veku 0-22 let)...ale treba i to, ze se tu nesmi projevovat emoce. Zaslzite pred ditetem a uuuuuz vam ho berou. Takovy nesmysl...Asi za chvili projevim emoce a dum se zacne otrasat mym hysterickym smichem...

Tak znovu a naposled: deti se tu odebira mene, nez v Ceske republice, odebiraji se jen ze zavaznych duvodu a po cele rade podpurnych opatreni. Ano, vzdycky existuje sance, ze dite bylo odebrano nepravem, ovsem zcela jiste ne v meritku, ktere predvadi ceska hystericka scena. Uvedomte si prosim napriklad i to, ze ta "cela rada pripadu, kdy Norsko prohralo u soudu pro lidska prava ve Strasburgu" je ve skutecnosti jeden jediny pripad ze sedmdesatych let.

Informace, ktere vam porad dokola cpou media, krmena fanatickymi konateli dobra jsou nespravne. Howgh..

+3/−6
13.1.2016 18:16

J31a80r24o38s40l10a12v11a 38K62a43n72i19o83k63o46v61á 7692139172197

Branevern JE stát ve státě, to nikomu nevymluvíte..

V Norsku není jeden Barnevern, ale 468 Barnevernu, které se významně liší kvalitou práce. Vlastně i kvalitou lidských jedinců v jeho službách. A je jedno, jestli první krůček budoucí šílenosti vznikne z neúmyslné chyby, nebo úmyslně.. Pokud se tak stane, člověk je téměř bezmocný !

Prostě norský systém Branevernet - supervize neexistuje!

+1/−2
13.1.2016 18:57

A31n62n62a 63K37u80l17i46c52h60o23v35á 2796124

O tom tam ta paní taky píše:

BV je kontrolovan krajskymi soudy a ministerstvem pro lidska prava...To, ze si dela co chce je jen dalsi z mnoha nesmyslu, ktere se po Cesku siri. A ja jdu spat, protoze kdyz rikam, ze uz sem tim vsim unavena, tak jsem.

+2/−2
13.1.2016 19:05

J60a29r45o28s94l30a19v22a 47K21a80n94i61o40k92o40v76á 7682399172987

Jo... ta paní jistě zná všechny lidi Branevernu, a i to, jak oni sami, když udělají chybu, se s ní umí popasovat !

Už mě štvou takové komentáře od lidí, kteří mají zjevně kladnou zkušenost s jedním Branevernem, nebo dokonce může jít o jeho zaměstnance, nebo jeho příbuzného, ale oni ho budou neustále a neobjektivně hájit ! Jako celek! Ne aby si skutečně dali tu práci nad jednotlivými konkrétními špatnými případy, a snažili se o objektivitu !

Klidně věřím, že naprostá většina nějakých akcí je dobrá, ale to absolutně neznamená, že nejsou žádné špatné případy ! A že budu něco bránit do mrtě jen proto, aby byl Branevern ten svatý, a rodiny ty špatné...

Krucipísek, lidi, nic se nedá brát paušálně, vždy jde o jednotlivé konkrétní případy. A o to, aby byla možnost naprosto PŘESNĚ posoudit každý, zpětně, a napravit. ̈

Člověk, není-li zrůda, nesmí být hračkou pro instituce !

0/−2
13.1.2016 19:35

J27a60r73o13s28l94a63v84a 11K30a47n39i81o13k27o26v51á 7182859982187

I kdyby se Branevernu "povedl" jeden jediný špatný případ za celý rok, nemá nárok na auru bezchybné instituce. Ublížit někomu a nepřipustit to, je obludné !

+1/−1
13.1.2016 19:49

A25n51n82a 41K28u75l53i22c83h54o94v71á 2126424

Tak ta paní je ceska matka, žijící v Norsku. Takže ji vidím jako podstatně relevantnejsi zdroj o praktikách sociálních úřadu, než třeba Vás nebo jiné diskutující, kteří v Norsku nikdy nežili, osobně s jejich úřady nikdy neprisli do styku a pouze hltaji zprávy iDNES.

+4/−2
13.1.2016 21:04

J67a70r24o75s35l54a36v45a 90K42a65n79i37o74k23o34v59á 7522189892127

Znovu --- V Norsku není jeden Barnevern, ale 468 Barnevernu, které se významně liší kvalitou práce. Vlastně i kvalitou lidských jedinců v jeho službách.

Vy věříte, že ta žena, byť v Norsku žije, že zná dobře VŠECHNY zaměstnance Branevernu, všechny jednotlivé decentralizované - je jich 468 ? Že za VŠECHNY, jak ty jednotlivé BV, tak za jednotlivé osoby (468 x kolik ?) může dát ruku do ohně, že říkají JEN a JEN pravdu, jsou bezchybní ?

Vy tomu OPRAVDU věříte ?

+1/−2
14.1.2016 0:10

J71a98r28o20s72l26a75v52a 66K78a69n58i55o37k41o60v54á 7812789592497

468 Barnevernů... na celé ploše Norska - 323 758 km²

ČR - 78 866 km²

A rozhodně věřím víc pánovi který tam žije a o sociální práci má toho nastudováno až dost moc, a dnes už, díky svému malému dítku i zkušenosti s tamní sociální sférou - Andrej Ruščák - http://andrejruscak.blog.idnes.cz/

O Barnevernu toho napsal taky už dost, a znám ho roky z diskuzí jinde, jaký to je fanatický zastánce objektivity..

Jeho poslední článek - Barnevernet není jediným „státem ve státě norském“ - http://andrejruscak.blog.idnes.cz/c/491185/barnevernet-neni-jedinym-statem-ve-state-norskem.html

+1/−2
14.1.2016 0:24

P75e48t48r 77K97o59v93á52ř 2639216399584

otazka je, jake zkusenosti ma ta pani s ceskou socialkou... Predpokladam, ze stejne, jako my vsichni s tou Norskou.

Barnevern mi pripomina katolickou cirkev pred par desitkami let - tam byly taky miliony poctivych zboznych fararu, ale par desitek pedofilu a/nebo zlodeju. Trvalo ale mnoho let, nez cirkev priznala existenci tech druhych a zacala je resit...

+2/0
14.1.2016 11:05

J78a52r75o16s43l63a29v25a 89K98a10n66i25o67k96o28v90á 7622189332587

Je to zase jen další lapsus Branevernu. Další, svým způsobem, zvůle instituce placenou státem. Tudíž znovu - stát ignorující přednost biologické vazby.

Stát snad rodí děti ??? Je to zrůdný princip !

Čímž netvrdím, že se nemohou vyskytnout případy šílených rodičů, jenže je to určitě jen velmi malé procento... A kvůli malému procentu případů si stát vytvořil zákony umožňující nefér postupy jednotlivců z řad zaměstnanců instituce vůči rodičům. A je jedno, jestli vznikl prvopočátek takových šílených případů jen z chyby, nebo z úmyslu, když se rodič dostává do bezmocné situace. Když je instituce státem ve státě, a NENÍ šance naprosto nestranného nezávislého zpětného přezkumu.

0/−2
13.1.2016 15:45
Foto

J39i10ř75í 83T64ř53e20s27o59h44l59a76v47ý 7800610400

Ja bych deti odebiral hned po narozeni, tim se vsechny tyhle problemy vyresi

0/0
13.1.2016 15:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.