Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z databáze DNA vás smažeme až za pět let, řekl stát bývalému vězni

Někdejší vězeň Jiří Pivoda, kterému před lety ve věznici odebrali vzorek DNA, se soudí s ministerstvem vnitra. Chce, aby zajistilo, že jeho vzorek z databáze zmizí. Právnička ministerstva ale tvrdí, že vzorek musí v databázi podle pokynu policejního prezidenta zůstat do roku 2021. Pravomocný rozsudek v případu ještě nepadl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a89n 91B11i61e75l19i75k 2327417321208

Ja bych naopak povinne skladoval DNA vsech obcanu.

12.1.2016 17:41
Foto

V64l23a51d29i22m16í28r 12V52o72l46k81o 6960842367979

Souhlas. Za zneužití ovšem nepodmíněný trest a bylo by po problému. S touto pojistkou bych byl pro.

6.2.2016 18:42

P57e46t70r 32R76u38m75p42l33i47k 4329127239933

Co není zakázaný, tak je snad povolený.;-O!!

12.1.2016 17:04

V54í35t 42B66r76z68o87b73o60h11a28t14ý 7180182913171

Samozřejmě. Ale platí to i tak, že co není zákonem nařízené se nesmí vyžadovat. Pokud zákon neříká jinak tak odebrání vzorku DNA je na rozhodnutí toho člověka, jež mu je odebírán, pokud s tím nesouhlasí, nesmí mu být odebrán. Následně, pokud žádá o smazání, tak neexistuje zákonný důvod proč tak neučinit.

12.1.2016 17:09

J56a28r66o24s67l46a67v 67P69l29a59c97h24e38t60k90a 7206766726719

To plati pro obcana, ne statni organ. Navic v pripade nakladani s osobnimi udaji. Nebo snad chcete rict, ze kdyz da nejaky urednik na web treba vsechna vase danova priznani, tak budete jen soupat nohama a slastne becet?

12.1.2016 17:11

S77t80a36n53d12a 72K37a13d63e20ř22á25b71e53k 7475834964569

Jak rika pan Plachetka, pletete se. V demokracii je pravidlem, ze obcan muze delat vse, co neni zakazane a stat (treba policie) muze delat jen to, co ma povolene. Je to zakladni, historii provereny, demokraticky princip...

18.1.2016 17:12

P74e62t29r 83R46u21m77p94l94i34k 4299137419653

a proč to chce tak nervomoci? Asi už má plány a to DNA ho brzdí. Dejte mu gps pod kůži.;-O

12.1.2016 17:02

J28a80k20u12b 25R92o85u63s 3823570554532

nervomoci ;-D;-D;-D

6.2.2016 17:58

V57í15t 59B39r41z14o25b56o56h87a35t66ý 7130412583771

Docela mě překvapuje kolik lidí zde obhajuje zjevně nezákonný postup policie. Zřejmě se mnoha lidem stýská po dobách nedávno minulých, kdy si policie, pardon bezpečnost, mohla dělat co se ji zamanulo.

12.1.2016 16:40

F53r34a71n97t91i40š15e68k 38E54l96i43á73š 6277173745366

Proč by neměly být otisky prstů a DNA v databázích doživotně? Je nějaký problém?

12.1.2016 16:34

J40a60r47o62s90l18a71v 55P53l39a61c77h78e53t47k49a 7606916836649

Protoze je to zneuzitelne.

12.1.2016 16:37

F24r48a87n76t15i42š97e40k 97E49l81i60á94š 6157643775666

Pořád nechápu jak.

12.1.2016 16:38

J68a80r78o27s67l40a62v 36P25l89a15c45h50e88t61k92a 7366486626549

Az nedostanete praci, protoze podle nejakeho genetickeho markeru mate sklony k agresivite, tak si na tenhle vyrok vzpomenete.

12.1.2016 16:41

P15e64t59r 20B32o72c92e43k 1557226102850

Nic takoveho neexistuje pokud mate na mysli overene imformace a dlouho existivat nebude. Mozek je jako hw a z geneticke informace k jeho stavbe cokoliv dedukovat je absurdni. Zato vim jak z bezneho cloveka udelat posahany kus nicmene Tim jak se s nim bude nakladat.....

12.1.2016 18:29

D77a67n81i73e26l 34Ř60e21h71á86č10e95k 5567513451557

Děsím se, až budu třeba v Lídlu chtít práci skladníka, že Lídl bude zkoumat mé DNA a pak řekne, že skladníka nemůžu u nich dělat...;-D

12.1.2016 23:33

P54e21t42r 60R59u22m17p58l57i15k 4349337849493

čím tak, že když vás znásilní tak ho najdou?

12.1.2016 17:03

V35í39t 21B46r63z76o72b37o41h24a75t74ý 7540182183181

Až na to bude zákon, tak se s tím nic nenadělá. Tady snad jde o fakt, že na to policie nemá právo.

12.1.2016 16:37

H73o76n28z80a 11P93i62t86á77k 3287203750488

Policie na to ma pravo na zaklade toho pokynu policejniho prezidenta

12.1.2016 18:25

V91í49t 21B85r42z74o63b41o78h78a18t23ý 7390452663151

Rozhodnutí policejního prezidenta nemůže nikdy být nad zákonem. Pokud je tedy pokyn policejního prezidenta v rozporu se zákonem, tak na to nemá právo ani podle toho pokynu a o tom rozhodne soud.

12.1.2016 18:34

T50o14m98á84š 80S86e53h32n89o86u47t60k91a 3352876371809

Mazat z databáze? Nikdy. Upravit to zákonem a u vážnějších zločinů archivovat.

12.1.2016 15:43

R86a30d38e42k 98N90o76v38o38t65n62ý 5878442436875

Pro všechny, co nechápou podstatu sporu: jde o to, že vedení databáze DNA policií u nás neupravuje žádný zákon-žádný zákon policii nepovoluje sbírat a uchovávat vzorky DNA. Policie jako státní orgán přitom může dělat jen to, co jí zákon povoluje, její postup při vedení databáze DNA je tedy zřejmě protiústavní.

12.1.2016 15:24

M21o82n78i43k39a 87R94o68l59l34o47v81á 5823372536505

Ale bezuhonemu člověku to nemůže vadit,ne?A kriminalnik může držet ústa a krok.

12.1.2016 15:37

V97í30t 92B11r12z67o24b73o74h69a28t27ý 7980182873111

Pokud policie dělá něco nezákoného, což je z tohoto případu zjevné, tak by to mělo vadit především bezůhoným lidem.

12.1.2016 16:30

F74r63a81n58t95i98š42e21k 37E94l89i60á26š 6637333865406

Proč? Nějak je to ohrožuje?

12.1.2016 16:35

V41í75t 73B47r17z18o24b21o88h85a80t57ý 7590822103341

Ano samozřejmě. Policie, která jedná nezákoně nebezpečná je.

12.1.2016 16:36

F40r53a18n86t91i96š21e51k 50E60l50i86á38š 6827573225756

Pokud je nebezpečná zločincům, je vše O.K.

12.1.2016 16:38

V22í37t 36B56r72z43o83b20o56h39a79t45ý 7160602913321

Vy jste mi ale naivka. Kouzlo policie, která se nebojí jít proti zákonu tkví v tom, že zločince hravě udělá z kohokoli - to je ten zásadní problém. Já nemám nic proti tomu, aby násilníkům bylo odebíráno DNA, ale pokud tu máme aspoň záchvěv právního státu - vše musí být dle zákonů. V opačném případu se tomu říká policejní stát, nebo třeba i totalita. Mimochodem - můžete mi říct, jak vzorek DNA v databázi pomůže u někoho, kdo krátil daně?

12.1.2016 16:46

P78e78t53r 53B70o74c89e34k 1227966302780

Policie má z logiky věci uchovat a archivovat podklady k případu, jako vzorky čehokoliv, včetně tkáně, stopy atd. Proč by měla být DNA výjimkou?

12.1.2016 15:55

V41í63t 75B19r68z30o32b36o36h89a55t42ý 7600562223611

To samozřejmě, akorát nevím jak DNA může být stopou při prokázání krácení daní. A připomínám, ten člověk byl usvědčen odsouzen a vzorek mu byl odebrán až následovně.

12.1.2016 16:32

V14í90t 58B37r70z17o83b39o85h46a85t86ý 7240392353921

Policie může dělat i úkony, které neupravuje zákon, třeba i sbírat vzorky DNA, ale nesmí tak dělat od lidí, kteří s tímto postupem nesouhlasí.

12.1.2016 16:28

I11v30a43n 46J70i58r23e78š 6333112761468

Jsme svědky začátku konce civilizace a kultury, tak jak ji známe. Škůdci a kriminálníci budou diktovat jak a jestli vůbec mohou být trestáni a jestli se před nimi můžeme chránit. Narušení lidé neuznávající práva a majetky ostatních lidí jsou extrémně citlivý pokud se jim měří stejným metrem jaký oni mají pro ostatní.

12.1.2016 15:06

D27a96n40i19e70l 98N75o84v35á22k 1941120766399

byl bych pro klidně 100 leté databáze otisku prstů+DNA od okamžiku obdržení prvního OP.

12.1.2016 14:59

J33a80r16o91s10l43a87v 34P97l24a84c62h48e34t66k56a 7606346896869

Ja bych vas preventivne zavrel do vypolstarovane cimry. Tam budete v bezpeci.

12.1.2016 15:07

D97a76n75i86e20l 39N14o23v97á98k 1531140236899

Máš právo na názor i když tvoje reakce není k předmětu diskuse. Nelze polemizovat, snad se jen tak lehce pousmát:-).

12.1.2016 15:13

J51a30r78o89s22l51a47v 13P22l76a70c45h41e29t33k11a 7326176136989

Mrknete na film Gattaca a odpovezte si, jestli se vam takovy svet libi;-)

Neni to zadne brutalni sci-fi. Technologie z filmu budou dostupne v radu jednotek let a pak uz jde jen o to sehnat dost lidi jako vy, kteri nedohlednou dusledky.

12.1.2016 15:17

D63a46n69i76e87l 85N44o88v79á93k 1101940216279

Pane Bože, až tak? :-)(lehké pousmání).

btw. raději zírej na komediání taškařice od Trošky,kvůli klidnějšímu spaníR^.

12.1.2016 15:51

J55a76r43o18s86l85a74v 30P16l39a54c90h15e12t90k89a 7956536506769

Staci mi osloveni "pane Plachetko". A na ten film vazne kouknete. I kdyz to treba cele odsoudite jako nesmysl, tak tam urcite naleznete par veci k zamysleni. Ublizit vam to nemuze.

12.1.2016 16:05

F29r74a41n91t54i33š70e52k 12E27l65i52á89š 6637843255236

Možná milujete konspirační teorie?

12.1.2016 16:37

J45a42r82o92s34l90a77v 70P84l94a54c92h36e52t33k74a 7456846636329

Kdo nebeci s nami je konspiracni teoretik. Kdyz zacal Hitler evidovat zidy, tak taky bezny obcan netusil, kam to muze vest.

12.1.2016 16:40

V20í46t 43B82r57z64o62b48o90h16a89t88ý 7550562233601

Firmy v nichž jsem zaměstnán zajišťují některé služby pro stát, pracujeme i s velmi citlivými údaji a mimojiné jsem správcem velkého kamerového systému (nepolicejního, nestátního). Funguje to tak, že stát vynaloží obrovské prostředky na prvotní zabezpečení systému, ale mnohdy nedokáže donutit své zaměstnance, aby dodržovali alespoň jakési základy bezpečného nakládání s těmito údaji. Výsledkem pak je, že informace se ztrácí, prodávají, v systémech se občas objeví zjevné chybné údaje a nikdo to nemá vůli dále řešit. Údaje ve státních databázích jsou opravdu lehounce zneužitelné a dostat se k nim je jen otázka peněz + známostí. Já sám jsem se jako dodavatel dostal na příkaz odběratele i tam, kam jsem neměl jenom proto, že to bylo pro úředníky pohodlné a jejich nádřízení s úsměvem nad těmito postupy mávli rukou. Ze zkušeností jsem přesvědčen, že dávat státu dobrovolně jakékoli údaje je jedna z největších hloupostí a člověk, který tvrdí podobné bludy jako Vy je až chorobně naivní.

12.1.2016 17:05

D26a84n51i13e56l 95N98o40v44á98k 1781510296669

takže aby bylo jasno, jen a pouze kvůli neschopnosti, nekompetentnosti a šlendriánu státu, tedy státních úředníků jsi proti. Jinak na otisku prstů a DNA nevidím opravdu nic utajovatelného coby citlivý údaj.

btw. nebude lepší zlikvidovat veškeré zdravotní karty pacientů na jméno a tato zašifrovat?;-D

13.1.2016 7:54

V35í40t 73B77r79z62o84b27o39h84a10t70ý 7800952493961

Já jsem proti hlavně kvůli tomu, že je to nezákonný postup (což téměř jistě prokáže soud), druhak vím z vlastní zkušenosti, že stát neumí s citlivými údaji zacházet, viz. můj první příspěvek, z čehož vyvozuji, že není rozumné mu dávat jakékoli údaje navíc. Apropo karty pacientů jsou ve spoustě případů v pořádku jenom proto, že nejsou elektronické - k tomu co je ve zdravotnictví elektronické se dostanete ještě snadněji (nezávisle na tom o jakou osobu se jedná) jak k údajům co o Vás samotném evidují úřady.

13.1.2016 21:27

M79a75r36t47i33n 42B38u66n32e79š 8125434140152

U vězňů bych to neresil. DNA odebrat ať chce nebo ne a z databáze ho vyřadit až po jeho smrti.(po jeho popravě)

12.1.2016 14:32

J44a95r22o59s41l22a18v 91P71l94a30c40h84e79t32k59a 7566126596689

Tak mozna v pripade nasilnych TC. Kdyz ale nekdo sedi treba za to, ze parkrat nezaplatil nejakou dan, tak je nesmysl drzet jeho DNA, protoze v pripade opakovani prohresku ta DNA nijak neprispeje k objasneni pripadu.

12.1.2016 14:37

V72í40t 28B86r38z68o17b93o75h45a58t79ý 7820432713501

No proč ne, ale napřed se na to musí udělat zákon, do té doby to je jaksi ... nezákonné......

12.1.2016 16:50

D38a68n86i56e35l 84T54s94c62h52e20r77n19a30y 2295422709722

Vzorek DNA je predevsim vizitka zlocince, az zase neco provede, tak si pujdou rovnou pro nej. Takze se asi na neco chysta, kdyz mu to vadi, ze by ho mohli klofnout hned

12.1.2016 14:24

P85a57v67e53l 51Š47e45b71e43s91t21a 4852688445508

Jasne, nezaplati socialni a zdravotni a k vyreseni pripadu pouziji jeho DNA ;-D

12.1.2016 15:41

M62a72r10t76i74n 23M76a77i74k75s59n58a86r 3744423748842

Nooo, ale v případě alimentů můžou ověřit jestli to platí na svého potomka :D

12.1.2016 16:07

R92o35b75e28r97t 90S32v24o22b43o72d68a 6363271126565

To by bylo překvapení v tomto státě!!!

13.1.2016 8:29

P15e19t53r 53O28b92r93l21í80k 2173935641713

Kdo nemá co skrývat se nemusí bát.

12.1.2016 14:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.