Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Opožděná arabská revoluce

Před šesti lety začalo tzv. arabské jaro. Je to však spíše zpožděná revoluce související se změnou postavení supervelmocí a snahou o zaplnění vzniklého mocenského vakua, píše ve svém komentáři diplomat a ředitel zahraničního odboru Hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e61t49r 31S58o73v43a 6237881104

[>-]Už s tím arabským jarem běžte někam, kdo si myslíte, že tomu ještě věří, byla to bohapustá invaze USA do Iráku s cílem rozdělit a panovat, Husajn i Kadáfí už nechtěli dodávat ropu do USA zadarmo tak si dovolili moc, když požádali USA o úhradu dodávek ropy, aby jejich národy mohly lépe žít, zapomínáte na pohádku o chemických a jaderných zbraní, které se nikdy v Iráku nenašly - Tony Blar se omluvil za Anglii. Kdy se omluví USA? NIKDY!

0/0
27.1.2016 15:42

A78l84e31x88a16n66d95r 12Š39í25r 5151310953

Panejo, to je ale *ůl. Jen namátkou - to budou islamisti koukat, až jim někdo prozradí, že vlastně bojují za naplnění Sykes-Picotovy dohody z r. 1916. Tato tajná dohoda o rozdělení sfér vlivu mezi Francií a Anglií po 1. sv. v. naopak porušovala sliby dané Arabům, aby bojovali proti Osmanům. Po válce byla dohoda popřena a samostatný stát skutečně Arabům nabídnut byl. Ve skutečnosti jednak vznikl(y) - Zajordánsko (později Jordán), Libanon, Sýrie -, jednak palestinští Arabové ho po 2. sv. v. odmítli, že radši zničí Izrael a zaženou Židy do moře.

0/−1
14.1.2016 10:03

J85a77n 15B30a49b38i39č20k89a 9133629333427

Dříve kočka porodí štěňata, než v některém arabském státě bude demokracie.

+2/0
14.1.2016 6:29

L38u73d88ě18k 93P31r60o76v45a12z68n70í11k 8403221122885

Kmoníček? To je ten, co neplatí alimenty? 8-o

+1/−3
13.1.2016 20:12

F52r91a57n47t59i31š78e87k 22E34l82i42á81š 6817903735116

Jakákoli revoluce je vždy vyvolána mocichtivými lidmi. Pozitivní je pouze evoluce. proto v žádném městě není evoluční ulice.

+2/0
13.1.2016 17:56

J45i98ř26í 61M19a84z81o66c55h 5661249262850

Milý pane Hynku, tohle slohové cvičeníčko si objednal Vladimir Vladimirovič? Nebo vás jen namotivoval sám náš slovutný pan president pod tíživým dojmem, že nikdo ze "skutečných českých elit" již dlouho nenapsal nebo neřekl nic "originálního" a jemu samému již pomalu dochází šťáva? P.S. Co máte na mysli pod těmi úvahami, jak nějaký stát ne/existuje již odnepaměti? On někdy nějaký stát existoval od nepaměti? Který, prosím vás?

+2/−6
13.1.2016 15:13

J14a95n 80B26a24b54i39č21k77a 9963529153357

Nějak jste si to divně vyložil. já tam nic takového nenašel

+1/0
14.1.2016 6:27

J59i58ř45í 32M10a78z28o19c82h 5741519672720

Tak zkuste ještě trochu pohledat! ;-D

0/−1
14.1.2016 8:54

T13e45o22d76o87r 95N15ě30m60e80c 9960820657

Od začátku Arabského jara uplynulo zatím 5, nikoli 6 let, jak autor v článku několikrát zdůrazňuje. Ale to je asi jen nepodstatný detail. Ten zbytek se nese v duchu "po bitvě je každý generál" a "my vám to už tenkrát říkali". Spousta lidí tehdy viděla paralely s pádem komunistických diktatur ve východní Evropě v roce 1989, tedy naděje pro miliony lidí žít život ve svobodě a demokracii. Bohužel to dopadlo jinak a s výjimkou Tuniska (tam je to myslím velký úspěch a ne že ne, jak nám autor podsouvá) to změna k lepšímu nebyla.

+1/−3
13.1.2016 14:45

P39e63t25r 62K41o70l93a93ř68í95k 2624583855973

doporučuju všem si přečíst CELÝ článek který uvádím v linku ... na iDnes něco takového vyjít prostě nemůže ...

Titanic jde ke dnu, ale orchestr hraje dál a v podpalubí se tančí. Tak vidí bezpečnostní expert a někdejší poradce na ministerstvu obrany Jaroslav Štefec dnešní nečinnost Evropské unie i NATO při ochraně schengenských hranic. Je šokován, že i v tak vyspělých demokraciích, které fungují v Německu a ve Švédsku, docházelo k zatajování brutálních útoků běženců na ženy. Dále konstatuje, že Česká republika bohužel nyní nedisponuje armádou, která by byla schopna a připravena bránit území státu před pokusy velkých organizovaných skupin migrantů vniknout na její území.

.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Nemecko-se-predvedlo-jako-totalni-zumpa-Silvestr-to-nebyl-ulet-par-opilcu-ale-koordinovany-utok-na-Evropu-Analytik-Stefec-odhaluje-souvislosti-o-kterych-se-nepise-416829

+8/−1
13.1.2016 14:12

F11r41a74n83t13i29š71e48k 14D61r28b60o29h15l56a41v 6481624576

Napsat toto před půl rokem - ale to by sluníčkáři dávali hned žaloby. Je v tom velká pravda - demokracie západního typu nelze aplikovat na středověk.

+9/−2
13.1.2016 13:56

P57e20t55r 16H46o61r74a 2788752964245

Po prohrané bitvě je každý generálem. Bitvy za demokracii, i když to dnes zní možná hloupě, by se neměly v žádném případě vzdávat. Žádná forma diktatury nemůže nikdy vychovat společnost pro svobodu a demokracii ani po nekonečně generací. Pokusy o nastolení svobody, i když je provází prohry, mohou, třeba až za více generací být nakonec úspěšné.

+2/−3
13.1.2016 12:39

P61a94v90o23l 49K90u95b65r43a50n 6939440680552

To sú kecy. Buď k demokracii dospeje obyvateľstvo postupne samo, alebo nie ... Také je to jednoduché.

+2/−1
14.1.2016 5:34
Foto

O78n97d70ř56e45j 85Š42k25o95c81h 8416787181318

Ono cele je to tak trochu placani. Prvni ukazatel stylu obrovske facky byl rok 1992 kdy EU donutila Alzirsko k svobodnym volbam s tim ze vladnouci kliku odstrani "demokrate" ihned vyhrali islamiste a EU vlade libala ruce jako demokratickym silam co (!!!) zabranily islamismu. Vlada totiz jak znamo volby promptne anulovala a vratila zemi do klidu. A najednou uz nebyla pseudobolsevickou diktaturou ale zarukou demokracie 😀 Kdyby si to ti id**i uvedomovali tak zadne arabske jaro nebylo Araby drzel u huby Kaddafi a byl klid. Ovsem historicka pamet je slaba.

+10/−1
13.1.2016 12:21

J98a79n 87B61a56b33i64č38k56a 9723549553377

Bohužel historická pamět je slabá. Když mentálně ne úplně normální Kaddáfi, svrhl legální vládu, tak s Lybií byly spíše problémy. Podporoval všechny možná teroristická hnutí od Filip n až po severní Irsko, byl to veký distributor našeho semtexu. Tím že nechal zavraždit 300 nevinných lidí v letadle nad Skotskem, tak to byl dostatečný důvod, aby ho civilisované státy zlikvidovali. Jenže se báli, protože měl plnou ochranu Ruska ve všech jeho akcích proti západu. Jen jednou, když nechal zavraždit američana v Berlíně, tak ho USA bombardovali, ale jen tak aby se neřeklo. Dokonce se pokusil dobýt sousední stát Chad. Během jeho vlády si počínal tak iracionálně, že Lybie byla připravena vybuchnout. dříve nebo později. Jenže francouzí, ,a ostatní co to začali, dostali strach to dotáhnout to konce a obama se odmítl zapojit

+2/−2
14.1.2016 6:52

J19a76r70o82s36l72a87v12a 90K46a35n27i38o70k26o51v97á 7202869592237

No... to Německo dodnes není Kaddáfímu prokázáno.. dodnes se neví...

A poslední roky se Kaddáfí hodně "vylepšil"..

Nehájím ho, ale mám ráda objektivitu..

0/0
17.1.2016 20:29

J13a15n69a 79H85r21b42k46o81v74á 2737135169333

Výborný článek!!!R^

+6/−5
13.1.2016 12:16

L93u95d12v53i27k 60S97p43i51n40k87a 1112767370285

to jsou historické veletoče. od kdy byli v 1. světové arabové naši spojenci ? r-u bojovalo po boku turecka. to spíš byli naši spojenci 40 let až po vítězném únoru , v arabsko-izraelských válkách a v dosazování diktátorů blokem tábora socialismu. výcvikem arabských teroristů a podporou tzv. národně osvobozeneckých hnutí. pokud se někdo odchýlil od této sovětské linie dopadl jako skupina kolem slánského.

+3/−4
13.1.2016 12:14

J79a11n 71B29a63b31i73č78k45a 9103549593407

Ano, za první světové byly arabové spojenci dohodových mocností. Bylo o tom natočeno tolik filmů, že se divím že jste žádný neviděl. On byl svobodný stát slíben nejen arabům, ale i kurdům, čechoslovákům, polákům a chorvatům

+2/0
14.1.2016 7:01

A74l94e37x17a51n21d12r 47Š92í49r 5161720113

Také Židům - v tomto případě dokonce písemně (Balfourova deklarace). Slib byl ovšem naplněn až po 2. sv. v. Již dávno před ní slib daný Arabům byl splněn - arabské státy Jordánsko, Libanon, Sýrie.

+1/0
14.1.2016 10:09

H69a67n87a 15P22a17c35u23l87o78v71á 2596886719946

Vynikající článek R^[>-]

+6/−2
13.1.2016 12:13
Foto

D61a59v22i38d 59L30e16n32h60a85r39t 9574722964152

... a to nikoho z komentujících zatím netrklo, že nesmysl je už hned v té první větě? :-) "Arabské jaro" začalo nikoliv před šesti, nýbrž před PĚTI lety (v lednu 2011).

Tím "jarem" bylo původně (než to získalo přenesený význam) myšleno jaro roku 2011.

+3/−5
13.1.2016 12:07

H32a35n29a 19P71a42c14u50l72o47v17á 2296716569446

Jako arabské jaro (arabsky الثورات العربية) je označována vlna protestů, nepokojů, povstání a revolucí, které probíhaly či probíhají ve většině arabských států od konce roku 2010 až do současnosti. Ovšem to už šlo o masové protesty, pohyb na politické scéně začal dříve.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Arabsk%C3%A9_jaro

+2/0
13.1.2016 12:19
Foto

D67a45v48i11d 76L34e60n10h60a92r43t 9544102364502

Ano, první nepokoje začaly V PROSINCI 2010. K prvním politickým změnám (těm v Tunisku) došlo v lednu 2011. Ať počítám jak počítám, je to takřka přesně PĚT let.

0/0
13.1.2016 12:24
Foto

D57a46v50i91d 26L21e46n59h22a74r55t 9374602514292

Respektive, od pádu prvního tehdy svrženého vládce, tuniského presidenta, je to PŘESNĚ pět let právě zítra. Není pochyb, že právě toto výročí měl Kmoníček na mysli - jenže prostě špatně počítal :-) .

+3/0
13.1.2016 12:28

J71a42n 35P54u63l13e38c 4638347721285

S panem Kmoníčkem souhlasím v tom, že hlas lidu nemusí přinést pokrok a svobodu. Egyptu hlas lidu přinesl teokratickou diktaturu a jen zásah armády vrátil věci do původního stavu, do armádní diktatury, což je o něco menším zlem než diktatura teokratická. Zlem, které by ale mnohé muslimské země včetně Turecka potřebovaly.

Ale pan Kmoníček už nenapsal, že se i Miloš Zeman opírá o ten samý typ voliče, o kterého se opírají islamistické strany, o hloupého, nevzdělaného, zamindrákovaného a malého člověka. O voliče, který slyší na ty nejprimitivnější slogany a sliby. Který by nejraději zavíral lidi do lágrů, pálil knihy, zavíral divadla. Myslím, že pan Kmoníček nemá arabským zemím co vyčítat.

+8/−9
13.1.2016 12:01

P84a55v71e63l 23S41m92o37l79e71k 2797707792193

Má spokojenost s Vaším příspěvkem se nedá vyjádřit pouhým plusem. Takže díky za něj !!

+2/−4
13.1.2016 12:39

J44i87ř17í 43V78i60n73k20l45e96r 1131177190389

Rozumný komentář. Hned mě napadlo že tohle asi nenapsal Palata nebo Votápek.

+15/−1
13.1.2016 11:55

D20u85š38a26n 70M83o85u18r91e12k 7222117157871

Pokud jde o Araby a umělé hranice jejich zemí, článek má pravdu.

Mě ale na komentáři prezidentova poradce zaujala ještě víc myšlenka týkající se vzniku českého státu:

"Karel Čapek a jeho knihy byly součástí tehdejšího vládního PR cvičení, jak podprahově masírovat mozky od nás na západ ideou, že náš úplně nový stát je vlastně kulturní, starobylý a humanistický a byl takový navíc odjakživa"

Přeloženo do češtiny - základem novodobého českého státu nejsou ve skutečnosti Masarykovy humanistické ideály. Kultuře zdejšího lidu jsou mnohem bližší způsoby, jež jsme mohli nejlépe vidět v posledním přímém přenosu Hovorů z Lán, než byly zrušeny :-(

+2/−1
13.1.2016 11:48

M25i43r78e10k 81K45o28v81a91c70i59k 5851901271917

"Prvním z nich je skutečnost, že hlas lidu nemusí být nutně hlasem pokroku. A že rozdíl mezi diktaturou většiny a demokracií je zcela zásadní."

Tohle by se mělo do kamene tesat, protože to se zdaleka netýká jen arabského jara... R^

+17/−1
13.1.2016 11:16

J90o42s69e23f 28P72o37l91á63č45e39k 8543696766707

No a úplně nejhorší je diktatura menšiny, která je nyní zaváděna v EU.

+4/−1
13.1.2016 12:43

M45i75c53h63a80l 34R20i74m90b48a54u34e77r 4459235573817

Děkuji, že v záplavě "komentátorů" a multikulti genderneutrálních podržtašek je uveřejněn názor někoho, kdo o problému něco skutečně ví.

Protože ano, na počátku byla zrada "staré dobré Anglie", což je stát, který byl v minulosti opravdu hluboce nenáviděn ve většině světa pro svoji věrolomnost. Dodnes se například málo mluví o tom, že stará dobrá Anglie byla největší drogovou operací dějin, kam se na ně hrabou kolumbijské kartely! Do té doby, dokud nepochopíte, jak se svět dívá na Západ, není možné vyřešit žádné problémy.

+20/0
13.1.2016 10:56

V79l30a76d68a 43M10u33s51i96l 9610866398313

Pro nezasveceneho je clanek ne prilis srozumitelny...

Vo ma dnesni akce Ilsam. statu spolecneho a dejinami 1914 a 1915, třo nevim...

Arabske jaro jiz odkryl plukovnik Kadafi

+1/−1
13.1.2016 11:13

M58i36l63a10n 79O27l25i77č 3988288628495

Vlado, já nerozumím řeči tvého kmene.;-D

+8/0
13.1.2016 11:21

J16a76n 87B28l66a25n91a 3986635114

Konečně reálný pohled na dění a ne výmysly.

+33/0
13.1.2016 10:18

P16e95t46r 35M10a61c24h35á98l42e39k 7765906716546

No to jsou ale kydy!

+3/−33
13.1.2016 10:11

M57i68c54h23a81l 55M77a79l16ý 5562694129923

A nějaký protiargument by nebyl?

+15/0
13.1.2016 10:28

M69a97r85i59e 13M42a58l63a 8805264776194

Nebyl. Výkřik do tmy stačí.;-)

+9/0
13.1.2016 10:31

R11a21i10n95e34r 24E76l33l26e60d28e55r 2733633489906

Pravda, autor sice popsal vystizne vyvoj po r.1914, jemne kritizoval i mysleni Evropy a USA, ale bohuzel nemel kuraz rici, ze to arabske jaro rozvirily USA. A jako obvykle bez koncepce lopatou a dnes vladne bezradnost, jak to vse dokoncit a soucasne dosahnout geostrategicke cile, ktere se toci kolem nerostneho bohatsvi v regionu. Irak se nepovedl (Obama dokonce prohlasil-valka v Iraku byla velikou chybou) a bohuzel to tak dale pokracuje.

+8/−1
13.1.2016 10:38

M69i46c92h70a84l 33R63i54m83b69a32u76e89r 4979785883487

Myslím, že inteligentním lidem není toto třeba zdůrazňovat. Ostatně si stačí najít články místních novinářských roztleskávaček, které nástup arabských revolucí vítaly. Samý proamerický oližřiť a nulová sebereflexe o tom, jak bude demokracie implantována negramotným národům, které nenávidí humanismus a z většiny ani neznají svůj Korán, jelikož si ho nedokážou přečíst.

+14/0
13.1.2016 10:59

J66a21n 52B83a19b17i69č20k98a 9603219443157

Ale to, že za to mohou USA se rozumí automaticky. Nebo můžete mi jmenovat jedinou událost na světě za kterou by amerika nemohla ?

0/−1
15.1.2016 22:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.