Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přidali jen trochu vodíku. Odborníci i Soul zpochybňují test bomby v KLDR

Podle jihokorejského ministerstva obrany možná přidala Severní Korea do testované bomby malé množství vodíku, uvedla agentura Reuters. A také další odborníci zpochybňují užití vodíkové bomby. Test pumy mezitím odsoudily Jižní Korea a Japonsko, ale i západní země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74o10l98a45n29d60o 96A88r48i70a76s 7848379807420

nakonec je to dobře, tato technologie je extrémně náročná a stát ála severní Korea vyčerpává ekonomicky do posledního pěťáku a činí tak režim slabším. I úspěšný pokus neznamená vlastnění použitelné zbraně

0/0
7.1.2016 9:26

M21a28r68e41k 86V65e36s93e44l72ý 1667688370924

Jo kez by vsechny problemove staty byly jako KLDR ... ti si pekne v izolaci prezekuuji pouze vlastni obyvatele a na ostatni delaji maximalne bu bu bu. Hlavne at jim tam USA nezkusi dovezt demokracii. To by dopadlo ...

0/0
6.1.2016 20:18

M96i65c45h29a81l 45V86a49n42ě10k 1716816284782

Jo no, mohlo by to dopadnou jako v Jižní Koreji nebo Západním Německu nebo Japonsku. Prostě katastrofa. ;-D Problém nastal vždy jen, když se od někud Američané příliš brzo stáhli (Vietnam, Irák, ...)

0/0
6.1.2016 23:28

D68a23v86i75d 92M78a69l35i88n25a 1710233190723

No, tak jim tam pošlete pár vlaků rýže, ať dají zase na pár let pokoj. Stejně se jim o nic jiného nejedná.

+1/0
6.1.2016 18:53

T15o10m56á93š 37S61k55á73l21a 6488187

"A stejně ji nemáš"

"Ale mám!"

"A nemáš!"

"A mám!"

"Dokaž to!"

+2/0
6.1.2016 17:57

Z97d95e33n77ě36k 41M24o82r17á24v74e58k 5797928438233

Takhle by to nemohli prodávat. Podle směrnic EU by se to muselo jmenovat "atomová bomba s příchutí vodíku".

+1/0
6.1.2016 17:55
Foto

J36i39ř56í 13B20a32b77i75n37s98k25ý 7867909278231

no pokud budete vycházet z informací na vykipedii tak se nikam nedostanete , pokud umístíte porci ,,vodíku,, mezi dvě malé jaderné nálože velikost vodíkové bomby klesne na stonásobek oproti jedné odpalovací náloži ,jediný problém je odpálení náloží protože tam jde o miliontinu sekundy ale to už dneska při dnešním stavu techniky není tak velký problém a chlazení tekutým kyslíkem už taky není tak náročné , tento problém se vyřešil už u moderních neutronových zbraní a zaměnit zdroj z vodíku za zdroj z kyslíku si zatím nikdo nedovolil ani v laboratořích

0/0
6.1.2016 15:25
Foto

J48a74n 36K83o79l 8733118209889

Bezva, ted KLDR bude chtit vyvratit pochybnosti, tak to budou muset svrhnout treba na zle Japonsko :)

0/0
6.1.2016 15:07

J39a97r35o65s89l34a96v 24N44ě27m41e47c 5807910157871

a počkejte, až tam přidají Kimův pšouk...

0/0
6.1.2016 14:30
Foto

J72i55ř12í 97B41a97b95i26n96s61k19ý 7147659598421

tenhle problém s velikostí a nároky na chlazení řešily rusáci v padesátých letech zcela jednoduše ,prostě jí postavily do lodě a poslaly na oceán , pochybuji o tom že by tento nápad zapadnul , když tu nálož neunese letadlo nebo raketa tak ponorka nebo lod jí unese bez problémů a padesát megatun u pobřeží japonska nebo jinde už pořádnou paseku nadělá , no ono i uprostřed oceánu tak 500 metrů pod hladinou by nadělalo pořádnou paseku

0/0
6.1.2016 14:22

J62a37r45o24s79l33a51v 20P46l73a27c71h56e98t80k11a 7936446786919

Uz vidim, jak tam kim dovali na voru Tsar bombu;-D

+1/0
6.1.2016 14:33

K11a55t18e89ř97i10n39a 48D92r72a86h20o77k67o97u84p52i56l89o17v48á 9136901612663

Asi zase dochází humanitární pomoc. Jak znám KLDR, tak je to zase volání o pomoc.. humanitární. :-/

+1/0
6.1.2016 14:21

J80a33n 69M96a79l18ý 1195319794508

No ještě ráno ti experti tvrdili, že tam vodík nebyl, teď najednou, že ho tam bylo trochu. To jako když dříve tvrdili, že na jadernou bombu nemají kapacity a najednou bum - všichni hrozně překvapení Co takhle přijmout fakt, že víte úplný kulový co se v té zemi děje než se takhle ztrapňovat?

0/0
6.1.2016 14:02

J61a81r36o33s80l33a22v 70P53l11a40c61h77e41t81k26a 7516866876849

Ze tam byla trocha vodiku neznamena, ze doslo k fuzni reakci(a pak to neni vodikova bomba).

+4/0
6.1.2016 14:20

V61a52c26l38a41v 28M15e78d94e91k 5781102565865

ale ani to neznamená, že nedošlo.

0/0
6.1.2016 15:26

E57d32a 70D29r66á35b24e89k 7309172643497

prostě to neznamená NIC ;-D

0/0
6.1.2016 23:41
Foto

M70i90r65o97s90l67a43v 90S65t98e39i20n94e49r 6148164913585

Korejci především nemají moc prostředků na separaci iziotopů, pokud s velkou námahou dají každý rok nebo dva jednu bombolu dohromady, vyčerpají celou kapacitu.

Proti stovkám hlavic v Rusku nebo v Číně, případně USA je to příliš málo.

Především, kdo tu bombu první použije, dostane jako odpověď těch bomb tolik, že už nebude kdo by tu kapitulaci podepsal.

Jižní Korea by tu bombu mohla vyrobit za pár týdnů, ale tam také vědí, jak by dopadli. Především se taková zbraň nehodí do současné vojenské taktiky, kdy jsou vojáci promíchaní s obyvatelstvem.

0/0
6.1.2016 14:02

V19a60c60l30a53v 34M92e80d67e31k 5581462615955

nelze čekat, že by Kim chtěl tu bombu použít. Tady jde o odstrašující prostředek, aby nedopadl jako Saddám nebo Kaddáfí

+1/0
6.1.2016 15:28

F30i75l78i44p 86T39ř93e87b42a 6233950918336

Druhý článek se stejným blábolem během několika hodin.

Vodík, potažmo fúze, se v H-bombě používá ke generování velkého množství volných neutronů, které následně dokáží iniciovat stěpnou reakci u většího množství štěpného materiálu před tím, než dojde k jeho mechanickému rozdělení (výbuchu). Sama fúzní reakce ale produkuje energie velmi málo, a zdrojem energie (mimochodem o 2-4 řády větší, než u KLDR odpálené bomby) je v H-bombě opět štěpný materiál, tedy nejčastěji uran nebo plutonium.

0/0
6.1.2016 13:43

M40a19r71e84k 20Š82i37m58o55n 2884197698218

Na tohle jste přišel jak?

0/0
6.1.2016 13:47

E72r96i86k 75L69e16v62i76n23s73k73ý 8351714143285

Opravdu? A jste si jist, ze jste prave nenapsal dalsi blabol?

U AN602, tedy nejvetsi bomby vsech dob, nebyl plast z U238 (s tim by mela 100Mt) a 97% veskere energie vybuchu bylo z fuze.

Ruzne bomby se lisi a casto je plast vymenitelny podle zamysleneho pouziti. Bomby s vysokym podilem stepeni zpusobi trvale zamoreni cilove oblasti, takze se nehodi do mist, ktera chce utocnik obsadit. Naproti tomu "neutronove" bomby maji temer 100% energie z fuze, zpusobi silnou radiaci a vysoke toky rychlych neutronu, ale jen male zamoreni stepnymi produkty.

+1/0
6.1.2016 13:53

F25i72l28i17p 57T41ř69e49b58a 6593720368776

Zřejmě ano.

Jak říkáte, automaticky jsem předpokládal uranový plášť u "velkých" bomb, a zapomněl na všechno mezi tím. Hold už je to nějaký pátek, co jsem to studoval.

Každopádně ale 6 kT je zcela určitě bomba štěpná, a spíš nepovedená...

0/0
6.1.2016 14:04

M67i71c29h88a34l 26C27h30a89l54u47p35a 6848700639943

To je blbost, u termonukleární zbraně se většina energie získá fúzí vodíků. Drobný problém je, že k nastartování fúze je potřeba vysokého tlaku nebo teploty, což zajistí ta klasická atomová bomba. Co jsem někde četl, tak atomová bomba může mít teoreticky maximálně asi 500 kilotun s nízkou efektivitou (jenom část štěpného materiálu se opravdu využije), co je silnější už jsou termonukleární.

0/0
6.1.2016 23:21

M96a21r83t21i33n 39Š40t26ě89p62á63n41e37k 3477263193431

Tak jsem cekal, ze si poslechnu v originale pekny propagandisticky projev s titulky a ono je to namluvene. Pulka srandy pryc.

+2/0
6.1.2016 13:24

J35a97n 55B11l53a46n46a 3866115934

Čína KLDR neopustí, není v jejím zájmu spojení Koreje v jeden stát, protože USA by se dostaly až k hranicím Číny.

0/0
6.1.2016 13:19

V81á73c69l31a55v 97M84a63š61e61k 5510666442418

Vzhledem k nulové radiaci po expozi na úrovni zemského povrchu a schopnostem severokorejského režimu lze usuzovat, že se jednalo o hromadnou konzumaci zkvašeného zelí a následný koordinovaný pšouk několika milionů Kimových poddaných.

0/0
6.1.2016 13:08

M88a72r43e63k 62Š87i62m16o30n 2264517448648

Nulová radiace pouze znamená, že výbuch byl podzemní a nic podstatného se nedostalo ven.

0/0
6.1.2016 13:51

L48u94d66v47i73k 45S37p45i43n26k92a 1422847380625

aby v tom antiami soudruzi měli ještě větší zmatek, rusko považuje jadernou kldr za ohrožení národní bezpečnosti. to aby se v jásání poněkud zorientovali.

+1/0
6.1.2016 12:30

J62a56n 81M82o41l20n69á64r 1728135334484

A to si toho trpajzlíka Putler zval do Kremlu ;-D

0/0
6.1.2016 12:50

P16a29v66e48l 14C13h63l29a24p65e93c 5148916980137

To jsou zase hlody. Princip všech známých konstrukcí vodíkových bomb je přidání trochy vodíku ke klasické štěpné atomové bombě.

První americké termojaderné zařízení Ivy Mike přidalo trochu tekutého deuteria k atomové bombě. Kvůli chlazení to mělo cca 74 tuny. První ruská bomba obsahovalo trochu deuteridu lithia s přídavkem tritia. V každém případě ze slučování jader pocházelo pouze 10-20% uvolněné energie , největší část energie pocházelo z štěpení U238 v obalu bomby. Sečteno a podtrženo korejská bomba bez obalu z U238 mohla být vodíková a nemusela mít nijak extra velkou mohutnost.

0/0
6.1.2016 12:25

L52u38k27á69š 29K12o33h53o66u68t 7698604332389

"V každém případě ze slučování jader pocházelo pouze 10-20% uvolněné energie" tohle si trochu asi pletete s účinností.

Vaší větu chápu tak že z celkové síly 10.4Mt TNT bylo jen asi 10-20% z jaderné fůze a zbytek ze štěpné nálože... to není pravda.

Stěpná nálož měla sílu cca 50kt TNT a zbytek pochází z jaderné fůze. Ale jde o to že účinnost přeměny byla kolem těch 10-20%, kdyby se podařilo mít pak bychom mluvili o násobně silnější explozi.

0/0
6.1.2016 13:00

L35u11k73á70š 22K88o39h24o58u53t 7378814732429

aa tak koukám že v případě Ivy Mike máte pravdu, fakt tam byl ještě 4t plášt Uranu

0/0
6.1.2016 13:04

T48o90m86á78š 48M21a65t21ě44j 9845628283132

Bacha na to - ty první pokusy (Ivy Mike, Castle Bravo) byly "fúzní" z cca 20-30%.... zbytek bylo ufujazděné štěpení uranu238 z obalu.

0/0
6.1.2016 13:14

M94i22c81h45a43l 12C94h84a40l92u39p31a 6868240239233

Tak ze začátku jim to asi taky moc nefungovalo, dneska ta situace bude jiná. Klasické atomové bomby mají mít limit někde kolem 500kT, zatím nejsilnější termonukleární měla 50MT.

0/0
6.1.2016 23:25

M67a26r91i30e 58M21a27l77a 8825804846264

A proč veškeré společenství odsuzuje KLDR a ne Čínu? Není to právě ona, kdo fakticky tamní režim drží u moci a dodává tam vše od energie počínaje přes potraviny a další navzdory všem již dosud uvaleným embargům?

+3/−1
6.1.2016 12:23

J69i89ř39í 84L58a70n35g29w46e71i90l 3470714468629

Na komunistickou ČLR prostě USA/západní satelity nemají páky....;-)

0/0
6.1.2016 12:44

E59r93i49k 27L34e50v97i30n27s45k35ý 8811454113635

Ani Rusove/vychodni satelity. Proste my si tady vsichni na neco hrajeme a velka Cina si stejne dela a bude delat, co chce.

+1/0
6.1.2016 12:51

J67a60n 30M20o68l69n12á10r 1458375534864

a ona Čína nebo Rusko mají páky na Západ (na nás)? ;-D

0/0
6.1.2016 12:52

M93a31r54i10e 82M86a74l64a 8275884416674

Přesně tak. KLDR je dnes čínskou provincií se vším všudy. ;-)

0/0
6.1.2016 13:19

J91a29n 91M18o67l22n44á53r 1828445174334

Také ji KLDR leze krkem,ale vy jste asi ráda,že ten zločinný režim existuje. To musíte mít pokřivený charakter a morálku.

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/cina-dusi-severni-koreu-banky-rusi-veskere-transakce/r~i:article:779583/

0/0
6.1.2016 12:55

M86a50r35i93e 89M90a48l80a 8965964206354

Ne. To nemáte pravdu.

Podle Etzlera má ale organizace omezený prostor, jak KLDR skutečně zasáhnout. „Dokud tam Čína nevypne elektřinu a nepřestane dodávat ropu a plyn, tak sankce nebudou tak účinné, jak by měly být,“ poznamenal spolupracovník ČT.

A to že Čína mluví jak se jí hodí a následně stejně jedná po svém je rovněž známý fakt.

0/0
6.1.2016 13:21

M94i90l35o98š 57B36o98u50k70a87l 8523757503204

...a když tam přihodí kastrol s vepřovým kolenem... tak je to i atomovo-vodíkovo-biologická zbraň... 8-o

0/0
6.1.2016 11:52

F90r76a24n18t43i20š85e46k 76V94o46p48r69š36á97l92e85k 3949316800814

Ta by byla velmi účinná proti muslimům! Daj si to patentovat! ;-);-D

0/0
6.1.2016 12:48
Foto

P71a31v19e53l 35P18o18k82o25r61n82ý 2286494790572

Možná do bomby nalili vodu a vydávají ji za vodíkovou.

Ale pokud máte šíleného souseda, který si hraje s něčím, co může vybuchnout, je potřeba ho sledovat a zasáhnout, pokud by mohl ohrozit nevinné lidi.

+4/0
6.1.2016 11:50

S13t81a87n76i25s19l53a57v 13T21o87r38o23s 7724941652801

Ono je už příšerné, že mají i jen "obyčejné" atomovky.

+3/0
6.1.2016 12:06

M28a39r18t14i92n 98K88u84d76r38n93a 3789836649510

Pokud tomu svět nevěří, tak proč jsou přední představitelé světa zděšeni a navrhují další sankce? Jedno je jasné, jakékoli zbraně může mít jenom USA, teda alespoň to tak vypadá. Problém je, že USA jsou největší válečníci světa, vždyť oni někde bojují celou dobu své existence.

+1/−7
6.1.2016 11:47

E86r27i45k 81L22e42v13i66n62s76k60ý 8491244303795

Obdivuji Vas klid, mne opravdu desi i tech 6 az 7 kT TNT z nepovedene bomby v rukou Kima.

+2/0
6.1.2016 11:51

M68a52r66t27i46n 30K50u48d97r88n87a 3879396419250

Mně spíš děsí ti, co ty zbraně používají k válčení, než někdo, kdo si hraje někde v kůlně daleko od místa, kde jsem.

+1/−5
6.1.2016 11:52

M63i34l36o32š 85B36o55u59k82a67l 8843357513514

Kdybys nebyl trumpetka, který se po přečtení zkratky USA vždy vzteky osype, tak bys věděl, že o tom, co kdo jaké zbraně vlastní nerozhoduje ... pozooor... U S A...;-D

+3/0
6.1.2016 11:56

M25a48r48t69i56n 57K34u36d27r47n14a 3659766959820

Kdybys nebyl trumpetka, tak bys věděl, že USA o tom zprostředkovaně ve velké míře rozhoduje. Já se vzteky z USA rozhodně neosypu, ale musím se smát, když největší válečník ostatní kritizuje, že mají moc zbraní.

0/−5
6.1.2016 12:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.