Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Letuška nedovřela dveře boeingu, posádka to zjistila až za letu

Neplánovaným návratem na Filipíny skončila v neděli cesta 163 lidí, kteří na palubě Boeingu 737-800 mířili do Jižní Koreje. Letoun vzlétl s pootevřenými dveřmi a v kabině začal klesat tlak. Cestující a posádku na problém upozornil až podivný hluk proudícího vzduchu. Zhruba půl hodiny po vzletu piloti stroj otočili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e30t92r 12N70o55v16o16t58n67y 1691310121

A neumřel. :-)

0/0
12.1.2016 16:01

M44a14r54t27i43n 94H55u82d56e37c86e34k 3823279849123

Kontrolni otazka, co maji spolecneho s timto incidentem Ceske Aerolinky?

Viz tagy...

0/0
11.1.2016 10:54

P83a15v95e63l 10N25e11d47ě11l70a 5246780134961

To je divné. Dnes má každé auto kontrolku otevřených dveří a letadla to nemají?!

+1/0
11.1.2016 7:05

M83i74c74h15a34l 81D55i33v49i84š 3211858703721

Tak oni nektera letadla sou i 30-40 let stara, ty nova jiste mit budou.

0/0
11.1.2016 10:17

M64a25r45e72k 88Š31i55m82o64n 2344487438888

Lidé dělají chyby, myslet musí technika. Nedovřené dveře by vůbec neměly dovolit start.

+1/0
11.1.2016 0:51

M52a79r42t34i40n 13H53u39d12e58c18e21k 3593309379813

to neni selhani lidi ci techniky, ale selhani systemu. Vzdy 2 se navzajem musi kontrolovat, prave a leve dvere, navzajem se kontroluji. tady ten system selhal. A otazka je, jak je to mozne? Hadam oba 2 co za to pudou bud maji premie fuc, pravdepodobne i padaka. Ale ne zlateho.

+1/0
11.1.2016 10:56

J55a77n88a 38V40y73s45k54o77č15i24l75o37v90á 8207808859484

Propustit děvče.

0/0
10.1.2016 16:18

P66a79v69e52l 85T54e66s29a35ř22í86k 6640763700355

Divné v autě je na tohle červená kontrolka a v letadle zřejmě tohle není potřeba. 8-oHloupé to svádět na letušku, spíš piloti ignorovali tu červenou kontrolku ale bych řekl že v letadle by na tohle měla být blokáda startu.

+3/0
10.1.2016 10:01

A55n81n77a 69T53r59o21c16h96t78o62v97a 1397635741671

Odpověď není a nehledejte ji vtom, že letuška nedovřela dveře boeingu, ale spíše odpověď najdete v otázce ,,co to v tom boeingu proboha mají za dveře, že se něco takového mohlo a může stát u tak důležité součástky u letadla'' !!Rv!!

+1/0
10.1.2016 7:21

F96i40l73i80p 70K11o85h35o12u82t 7720533197420

Rodičům se před lety stalo přesně to stejné při letu z Prahy do Tunisu s Tunisair. V letadle byl kravál a piloti se okamžitě vrátili a český technici si mezi sebou říkali, že ty dveře měli rozštělovaný. Dovřeli to a letělo se..

0/0
9.1.2016 8:16

P90e49t46r 15K11r45i37s13t26o93f 8164688620545

Kdyz nedovru dvere uz auta tak mi sviti kontrolka a v letadle kde jde o zivotat takova zakladni vec neni. NEUVERITELNE!8-o

+14/0
6.1.2016 18:13

M17a91r68e89k 71J46a28n 2663462954542

Máte recht. Mě svítí kontrolka i u pásů když je nezapnu. Auto se sice rozjede ale začne řvát. Ta posádka letadla musela být hodně zhulená, jinak se to snad ani nedá vysvětlit.

+4/0
7.1.2016 4:23

L83u79d90v43í51k 76G47a61j86d45o71š57í91k 2585733314692

No jo. Pořád to zlobilo, tak servisní technik odpojil kontrolku dovřených dveří.

Kdyby se personál měl pořád zabývat každou takovouhle prkotinou, tak se letadlo ani neodlepí od země...

+12/0
6.1.2016 14:14

D36a57v85i64d 42O32d79l94e90r 8142632473947

Už si nepamatuji, kterého konkrétního leteckého neštěstí se to týkalo, ale u určitého typu letadla býval kdysi nějaký takovýhle nedovřený kontakt nebo co signalizován velice nepříjemným pískotem, a tak - aby to pilotům nelezlo na nervy - se ho naučili vypínat jističem... Samozřejmě do prvního neštěstí. Technikům, kteří pak sesbírali trosky letadla, bylo divné, že právě tenhle jistič je tak výrazně opotřebovaný a nakonec došli k překvapujícímu zjištění, že to tak dělaly skoro všechny posádky na tomhle typu stroje.

+5/0
6.1.2016 15:36

J71a81r10o18s56l61a57v 21H81o52r38á30k 8112674705309

Jednalo se o alarm signalizující rozdílný tah motorů. Ten by až tak nevadil, jenže se vypínal stejným jističem jako alarm nesprávné vzletové konfigurace, tj. jeho vyřazením se vyřadily oba alarmy. A ten druhý kvůli tomu nezazněl, když se pokoušeli odstartovat se zasunutými klapkami.

http://technet.idnes.cz/letecke-katastrofy-piloti-odstavili-alarm-zemrelo-156-lidi-pmy-/tec_technika.aspx?c=A111111_170714_tec_technika_mla

+6/0
6.1.2016 18:39

D21a97v22i72d 96O96d19l48e67r 8282462683637

Dík ;-)

0/0
6.1.2016 18:47

L55u85k43á97š 48F49l98í74d91r 9498261684228

Zrovna jsem si říkal, že už jsem dlouho žádnou episodu Leteckých Katastrof neviděl a měl bych se na nějakou podívat. Děkuji za tip :)

0/0
10.1.2016 13:25

M25a75r43t35i22n 31S22e33d69l91á64č34e32k 1730849890694

To mi jako chce někdo s vážnou tváří tvrdit, že letadlo nemá signalizaci dovření dveří, když to má každej blbej autobus a vlak?8-o8-o8-o

+6/0
6.1.2016 13:42

J87a42n 20T52o28n 9956522856133

Určitě má, ale piloti nebudou žádná sláva a technický stav taktéž.

0/0
6.1.2016 14:06

Z28d31e30n46ě15k 72D55u37f84e93k 2724344928

Takže dveře jsou nedovřený a kapitán nebo kopilot nevidí kontrolku nedovřených dveří na palubní desce, která buď bliká nebo řve jako tur domácí? To má už dnes pomalu Dacie, takže letadlo, které létá to musí mít x desítek let. Holt kvalitní personál Jihokorejských aerolinek.

+16/0
6.1.2016 12:54

M34i46c50h32a25l 50P42a24d27ě34r88a 7110792370367

ECAM door page check ?

0/0
6.1.2016 10:52

R12a71d56e46k 81J36a28h93n 8126497555595

Dejte pokoj. Za dva dny letím. To zase budou nervy.:-(

+1/0
6.1.2016 10:16

D61a75v46i98d 95O96d63l49e84r 8152762733377

Ve jménu Otce, i Syna... ;-D

+9/0
6.1.2016 11:28

I44v69a14n13a 95V56e14s91e28l11á 2821313259865

;-D;-D;-D

+1/0
6.1.2016 15:23

M20i97c28h56a30l 74M93i82l61l51e87r 9896152829732

s asijskou nizkonakladovkou?

+2/0
6.1.2016 12:46

V85l26a66d79i72m54í90r 57V88y97s53o98k54ý 8682572441265

se stane

0/0
6.1.2016 9:41

Z74d80e75n39ě86k 85S30e52i61d50l 9867511619174

Vy naděláte, víte co musí být v takovém boeingu kontrolek? Kdo se v nich ve všech má vyznat?

+13/0
6.1.2016 9:24

J66a98n 19H53a25v65r64d45a 3246644172706

Divný. V autě se nerozjedu s otevřenými dveřmi. A v letadle, kde nedovřené dveře znamenají případnou smrt cestujících kvůli tlaku vzduchu to nemají?

+7/0
6.1.2016 6:31

J66a32k31u94b 37N92o93v52á72k 8390113960562

Vazne nerozjedete?

+3/0
6.1.2016 8:42

P38a79v58e29l 91F50a70r47a 9467457424551

No když vyjíždí z garáže, tak mu vadí ty otevřené dveře ve vratech! ;-)

+25/0
6.1.2016 9:08

Z59d13e29n59ě20k 45D61u73f79e25k 2634304398

;-D;-D;-D

+2/0
6.1.2016 12:54

M54i58c58h67a63l 92M68i17l56l68e37r 9836852939722

asijska nizkonakladovka..........

+1/−1
6.1.2016 6:05

P66e10t28r 84K85o61š81í42č89e33k 8221290645441

I v blbý škodovce za pár chechtáků je signalizace nezavřených dveří. A Boening to nemá?8-o

+3/0
6.1.2016 5:20

L81a58d64i93s98l61a94v 21K87a78l80o48u85s 7515556601320

U letadla za 160 mio dolarů, to by už bylo moc, to by se zhroutila ekonomika.:-)

+1/0
6.1.2016 12:59

B35o59ř67í11k 23P25u44l44k53r92á76b25e76k 1403808489527

Kopilot poslal kapitána ať si jde ven zakouřit...R^

+3/0
6.1.2016 0:46

J21i85ř78í 29Č90e93r20m70á87k 5400165148227

Mě na tom všem kromě kontrolek překvapuje, že jim trvalo půl hodiny, než nastoupali do 4 km. Boeing kdyby stoupal svých standardních 1800 stop za minutu, tak by už za nějakých 17 minut musel být na své letové hladině 10 km a více.

0/0
5.1.2016 23:56

M94i90c43h72a89l 93M15i76l80l44e48r 9596642189112

nejde jen o standardni stoupani mir nix dirnix jak se jim zachce a jak je obvykle, ale predevsim pokyny z kontroly, na ktere letove hladine se museji drzet.

0/0
6.1.2016 6:07

P43e71t11r 50M67a47r98š44o73u53n 5165678726896

Teoreticky sice ano, ale čím níže, tím víc to žere paliva.

Opravdu to je na tom letišti standard tak dlouho se držet po vzletu v nízké letové hladině?

0/0
9.1.2016 1:24

P51a36v14e37l 48N79e81d34ě42l66a 5906540464431

To, co říká nějakej strejda s mobilem nemusí být pravda ...

0/0
11.1.2016 7:09
Foto

J15a43r79e41k 39J12a69k54u67b15č63e54k 7569910988978

Sympaticke od letecke spolecnosti bylo, ze za cestujicimi prisel reditel spolecnosti a osobne se kajicne omluvil. To bych chtel videt Luftjardu :-P

+7/0
5.1.2016 23:51

L45a86d47a 14N90o92v22a54k 4362683317

mě taky u felicie pořád znervozňujou ty červený kontrolky, tak si před ně vždycky položim mobil a je klid...

+22/0
5.1.2016 22:28
Foto

D61a47v67i82d 76P91o61m10m68e20r 3359369436862

:-)

+1/0
6.1.2016 5:21

M81i80l46o32š 84K35o34t41e43k 3689544

Létající trabant?

0/0
5.1.2016 22:19

T66o98m39á23š 49J66a85n12í42r48e91k 8290467796769

Ja teda nevim, ale i ve 12 let stare oktavce mi to hlasi, ze nemam dovrene dvere:o) Ze takovou krucialni funkci nema letadlo za 3 miliardy je stezi uveritelne .....

+9/0
5.1.2016 22:03

P64a39v97e38l 35R61i21e70d13l 4214407181149

Teď nad tím mudruju. A pokud se nezapnu, tak ani nevyjedu a furt do držkuje...

+6/0
5.1.2016 22:10

M34i24r32o34s62l70a54v 69B67r49a40d53a 7434883268856

podla technickeho manualu su tam kontrolky pre vsetky dvere ktore to ma: https://books.google.com/books?id=J6wnCQAAQBAJ (strana 38)

+5/0
5.1.2016 22:23

F14r57a68n12t44i39š28e15k 87K68a19l38v36o76d97a 5587527643241

Pořád nechápala, proč na ni všichni cestující tak poulí a vyvalují oči, až na tlakoměru zjistila drobný podtlak v kabině. Podle zmrzlého psa zjistila o které dveře se jedná;-)

+25/0
5.1.2016 20:48

J21a65n 54H39a76r37c83u64b92a 6708391592769

Asi bylo vedro, však autobusy to dělaj takhle běžně, ne? ;-D

+10/0
5.1.2016 20:18

P51e91t27r 79M46a67r13š88o83u13n 5295738116446

pravda, v Asii často ani dveře nepoužívají, natož aby je někdo zavřel ;-D

0/0
9.1.2016 1:26

P41a41v71e42l 93G89n33i12d74a 1475134394347

Asi jim to tam vždycky kvičelo a mysleli že jsou to pásy, tak to nechali při posledním servise odpojit.;-D

+1/0
5.1.2016 20:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.