Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letuška nedovřela dveře boeingu, posádka to zjistila až za letu

Neplánovaným návratem na Filipíny skončila v neděli cesta 163 lidí, kteří na palubě Boeingu 737-800 mířili do Jižní Koreje. Letoun vzlétl s pootevřenými dveřmi a v kabině začal klesat tlak. Cestující a posádku na problém upozornil až podivný hluk proudícího vzduchu. Zhruba půl hodiny po vzletu piloti stroj otočili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e42t89r 10N68o56v75o39t89n32y 1281270521

A neumřel. :-)

0/0
12.1.2016 16:01

M56a91r75t20i41n 17H47u50d94e47c57e40k 3223979189213

Kontrolni otazka, co maji spolecneho s timto incidentem Ceske Aerolinky?

Viz tagy...

0/0
11.1.2016 10:54

P75a20v94e55l 56N84e14d37ě44l33a 5906800224591

To je divné. Dnes má každé auto kontrolku otevřených dveří a letadla to nemají?!

+1/0
11.1.2016 7:05

M51i50c42h85a97l 14D98i13v50i62š 3131298393941

Tak oni nektera letadla sou i 30-40 let stara, ty nova jiste mit budou.

0/0
11.1.2016 10:17

M68a56r58e67k 28Š24i22m33o70n 2944717868488

Lidé dělají chyby, myslet musí technika. Nedovřené dveře by vůbec neměly dovolit start.

+1/0
11.1.2016 0:51

M74a17r26t66i37n 44H95u17d96e35c98e13k 3213729689413

to neni selhani lidi ci techniky, ale selhani systemu. Vzdy 2 se navzajem musi kontrolovat, prave a leve dvere, navzajem se kontroluji. tady ten system selhal. A otazka je, jak je to mozne? Hadam oba 2 co za to pudou bud maji premie fuc, pravdepodobne i padaka. Ale ne zlateho.

+1/0
11.1.2016 10:56

J52a37n54a 19V94y74s76k42o23č93i45l38o26v71á 8907368269604

Propustit děvče.

0/0
10.1.2016 16:18

P37a43v46e46l 90T94e97s33a70ř30í58k 6630163500525

Divné v autě je na tohle červená kontrolka a v letadle zřejmě tohle není potřeba. 8-oHloupé to svádět na letušku, spíš piloti ignorovali tu červenou kontrolku ale bych řekl že v letadle by na tohle měla být blokáda startu.

+3/0
10.1.2016 10:01

A90n28n66a 26T76r52o98c39h82t52o43v98a 1667895351441

Odpověď není a nehledejte ji vtom, že letuška nedovřela dveře boeingu, ale spíše odpověď najdete v otázce ,,co to v tom boeingu proboha mají za dveře, že se něco takového mohlo a může stát u tak důležité součástky u letadla'' !!Rv!!

+1/0
10.1.2016 7:21

F71i85l60i44p 35K94o16h46o59u20t 7700133567820

Rodičům se před lety stalo přesně to stejné při letu z Prahy do Tunisu s Tunisair. V letadle byl kravál a piloti se okamžitě vrátili a český technici si mezi sebou říkali, že ty dveře měli rozštělovaný. Dovřeli to a letělo se..

0/0
9.1.2016 8:16

P59e86t93r 84K35r52i33s20t48o17f 8374138620925

Kdyz nedovru dvere uz auta tak mi sviti kontrolka a v letadle kde jde o zivotat takova zakladni vec neni. NEUVERITELNE!8-o

+14/0
6.1.2016 18:13

M56a94r41e43k 45J84a86n 2763552154272

Máte recht. Mě svítí kontrolka i u pásů když je nezapnu. Auto se sice rozjede ale začne řvát. Ta posádka letadla musela být hodně zhulená, jinak se to snad ani nedá vysvětlit.

+4/0
7.1.2016 4:23

L95u21d30v65í66k 81G95a82j10d91o56š15í80k 2635823214612

No jo. Pořád to zlobilo, tak servisní technik odpojil kontrolku dovřených dveří.

Kdyby se personál měl pořád zabývat každou takovouhle prkotinou, tak se letadlo ani neodlepí od země...

+12/0
6.1.2016 14:14

D46a52v17i31d 41O22d89l64e78r 8372672713957

Už si nepamatuji, kterého konkrétního leteckého neštěstí se to týkalo, ale u určitého typu letadla býval kdysi nějaký takovýhle nedovřený kontakt nebo co signalizován velice nepříjemným pískotem, a tak - aby to pilotům nelezlo na nervy - se ho naučili vypínat jističem... Samozřejmě do prvního neštěstí. Technikům, kteří pak sesbírali trosky letadla, bylo divné, že právě tenhle jistič je tak výrazně opotřebovaný a nakonec došli k překvapujícímu zjištění, že to tak dělaly skoro všechny posádky na tomhle typu stroje.

+5/0
6.1.2016 15:36

J82a40r87o67s39l40a13v 53H81o35r41á30k 8622114105899

Jednalo se o alarm signalizující rozdílný tah motorů. Ten by až tak nevadil, jenže se vypínal stejným jističem jako alarm nesprávné vzletové konfigurace, tj. jeho vyřazením se vyřadily oba alarmy. A ten druhý kvůli tomu nezazněl, když se pokoušeli odstartovat se zasunutými klapkami.

http://technet.idnes.cz/letecke-katastrofy-piloti-odstavili-alarm-zemrelo-156-lidi-pmy-/tec_technika.aspx?c=A111111_170714_tec_technika_mla

+6/0
6.1.2016 18:39

D60a78v62i73d 34O39d12l97e94r 8632982393107

Dík ;-)

0/0
6.1.2016 18:47

L87u53k37á21š 14F19l25í26d23r 9348511174178

Zrovna jsem si říkal, že už jsem dlouho žádnou episodu Leteckých Katastrof neviděl a měl bych se na nějakou podívat. Děkuji za tip :)

0/0
10.1.2016 13:25

M64a27r74t11i78n 21S88e74d28l57á15č97e70k 1520379880714

To mi jako chce někdo s vážnou tváří tvrdit, že letadlo nemá signalizaci dovření dveří, když to má každej blbej autobus a vlak?8-o8-o8-o

+6/0
6.1.2016 13:42

J75a41n 72T53o93n 9806142186583

Určitě má, ale piloti nebudou žádná sláva a technický stav taktéž.

0/0
6.1.2016 14:06

Z90d83e72n46ě54k 20D65u27f74e84k 2334924848

Takže dveře jsou nedovřený a kapitán nebo kopilot nevidí kontrolku nedovřených dveří na palubní desce, která buď bliká nebo řve jako tur domácí? To má už dnes pomalu Dacie, takže letadlo, které létá to musí mít x desítek let. Holt kvalitní personál Jihokorejských aerolinek.

+16/0
6.1.2016 12:54

M87i50c35h69a94l 31P23a42d65ě86r37a 7500582200447

ECAM door page check ?

0/0
6.1.2016 10:52

R63a69d45e70k 91J29a29h14n 8126807135935

Dejte pokoj. Za dva dny letím. To zase budou nervy.:-(

+1/0
6.1.2016 10:16

D41a53v77i52d 65O78d89l52e32r 8272342853817

Ve jménu Otce, i Syna... ;-D

+9/0
6.1.2016 11:28

I94v25a34n96a 44V95e94s10e31l63á 2141483629105

;-D;-D;-D

+1/0
6.1.2016 15:23

M64i67c45h33a88l 90M37i80l88l87e44r 9706712679662

s asijskou nizkonakladovkou?

+2/0
6.1.2016 12:46

V21l45a45d59i87m95í13r 93V17y66s83o18k93ý 8202892731135

se stane

0/0
6.1.2016 9:41

Z13d77e35n84ě85k 93S44e93i54d24l 9367461619724

Vy naděláte, víte co musí být v takovém boeingu kontrolek? Kdo se v nich ve všech má vyznat?

+13/0
6.1.2016 9:24

J34a37n 43H19a27v67r88d73a 3136604732376

Divný. V autě se nerozjedu s otevřenými dveřmi. A v letadle, kde nedovřené dveře znamenají případnou smrt cestujících kvůli tlaku vzduchu to nemají?

+7/0
6.1.2016 6:31

J66a14k82u43b 69N98o24v40á67k 8920423810352

Vazne nerozjedete?

+3/0
6.1.2016 8:42

P51a10v65e43l 81F76a57r54a 9927597804591

No když vyjíždí z garáže, tak mu vadí ty otevřené dveře ve vratech! ;-)

+25/0
6.1.2016 9:08

Z11d72e15n24ě38k 73D73u20f57e37k 2404204218

;-D;-D;-D

+2/0
6.1.2016 12:54

M54i37c32h31a15l 40M93i61l83l74e66r 9326402319832

asijska nizkonakladovka..........

+1/−1
6.1.2016 6:05

P26e82t72r 53K12o82š67í36č18e26k 8391290675701

I v blbý škodovce za pár chechtáků je signalizace nezavřených dveří. A Boening to nemá?8-o

+3/0
6.1.2016 5:20

L76a24d69i54s32l36a49v 35K33a87l29o85u97s 7275976481900

U letadla za 160 mio dolarů, to by už bylo moc, to by se zhroutila ekonomika.:-)

+1/0
6.1.2016 12:59

B97o52ř89í93k 74P63u85l18k37r85á11b23e14k 1743208359907

Kopilot poslal kapitána ať si jde ven zakouřit...R^

+3/0
6.1.2016 0:46

J16i59ř96í 77Č18e93r43m90á59k 5840345258847

Mě na tom všem kromě kontrolek překvapuje, že jim trvalo půl hodiny, než nastoupali do 4 km. Boeing kdyby stoupal svých standardních 1800 stop za minutu, tak by už za nějakých 17 minut musel být na své letové hladině 10 km a více.

0/0
5.1.2016 23:56

M49i38c69h34a40l 76M77i75l11l60e82r 9466932509482

nejde jen o standardni stoupani mir nix dirnix jak se jim zachce a jak je obvykle, ale predevsim pokyny z kontroly, na ktere letove hladine se museji drzet.

0/0
6.1.2016 6:07

P21e28t22r 18M59a17r20š47o50u23n 5895578556136

Teoreticky sice ano, ale čím níže, tím víc to žere paliva.

Opravdu to je na tom letišti standard tak dlouho se držet po vzletu v nízké letové hladině?

0/0
9.1.2016 1:24

P25a78v61e91l 52N45e72d52ě78l44a 5436570244151

To, co říká nějakej strejda s mobilem nemusí být pravda ...

0/0
11.1.2016 7:09
Foto

J97a23r41e23k 53J94a78k40u71b25č65e77k 7399890288218

Sympaticke od letecke spolecnosti bylo, ze za cestujicimi prisel reditel spolecnosti a osobne se kajicne omluvil. To bych chtel videt Luftjardu :-P

+7/0
5.1.2016 23:51

L50a29d31a 72N85o80v31a53k 4502143747

mě taky u felicie pořád znervozňujou ty červený kontrolky, tak si před ně vždycky položim mobil a je klid...

+22/0
5.1.2016 22:28
Foto

D68a48v77i74d 12P91o15m49m37e80r 3759139596342

:-)

+1/0
6.1.2016 5:21

M83i17l45o36š 74K16o82t33e67k 3939244

Létající trabant?

0/0
5.1.2016 22:19

T35o51m29á26š 91J86a72n49í29r19e90k 8920507626849

Ja teda nevim, ale i ve 12 let stare oktavce mi to hlasi, ze nemam dovrene dvere:o) Ze takovou krucialni funkci nema letadlo za 3 miliardy je stezi uveritelne .....

+9/0
5.1.2016 22:03

P33a49v90e39l 73R25i71e47d11l 4734847271759

Teď nad tím mudruju. A pokud se nezapnu, tak ani nevyjedu a furt do držkuje...

+6/0
5.1.2016 22:10

M96i91r44o80s83l59a76v 50B84r32a44d93a 7134633398246

podla technickeho manualu su tam kontrolky pre vsetky dvere ktore to ma: https://books.google.com/books?id=J6wnCQAAQBAJ (strana 38)

+5/0
5.1.2016 22:23

F91r23a94n72t88i81š42e42k 37K29a97l62v13o27d51a 5177697953511

Pořád nechápala, proč na ni všichni cestující tak poulí a vyvalují oči, až na tlakoměru zjistila drobný podtlak v kabině. Podle zmrzlého psa zjistila o které dveře se jedná;-)

+25/0
5.1.2016 20:48

J37a74n 20H19a89r85c44u48b27a 6558451692619

Asi bylo vedro, však autobusy to dělaj takhle běžně, ne? ;-D

+10/0
5.1.2016 20:18

P41e33t18r 60M88a53r85š25o59u11n 5535638616236

pravda, v Asii často ani dveře nepoužívají, natož aby je někdo zavřel ;-D

0/0
9.1.2016 1:26

P47a67v79e37l 34G16n21i12d48a 1815134154867

Asi jim to tam vždycky kvičelo a mysleli že jsou to pásy, tak to nechali při posledním servise odpojit.;-D

+1/0
5.1.2016 20:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.