Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letuška nedovřela dveře boeingu, posádka to zjistila až za letu

Neplánovaným návratem na Filipíny skončila v neděli cesta 163 lidí, kteří na palubě Boeingu 737-800 mířili do Jižní Koreje. Letoun vzlétl s pootevřenými dveřmi a v kabině začal klesat tlak. Cestující a posádku na problém upozornil až podivný hluk proudícího vzduchu. Zhruba půl hodiny po vzletu piloti stroj otočili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e89t94r 70N62o69v97o98t71n82y 1201700811

A neumřel. :-)

0/0
12.1.2016 16:01

M89a14r35t91i91n 51H11u13d72e15c88e87k 3613959299313

Kontrolni otazka, co maji spolecneho s timto incidentem Ceske Aerolinky?

Viz tagy...

0/0
11.1.2016 10:54

P72a32v78e84l 41N96e38d97ě63l18a 5266860694321

To je divné. Dnes má každé auto kontrolku otevřených dveří a letadla to nemají?!

+1/0
11.1.2016 7:05

M89i86c89h20a10l 72D58i76v61i56š 3191238823841

Tak oni nektera letadla sou i 30-40 let stara, ty nova jiste mit budou.

0/0
11.1.2016 10:17

M15a81r10e72k 77Š76i98m59o40n 2844507928758

Lidé dělají chyby, myslet musí technika. Nedovřené dveře by vůbec neměly dovolit start.

+1/0
11.1.2016 0:51

M36a38r82t35i24n 43H49u24d11e97c50e95k 3553729959693

to neni selhani lidi ci techniky, ale selhani systemu. Vzdy 2 se navzajem musi kontrolovat, prave a leve dvere, navzajem se kontroluji. tady ten system selhal. A otazka je, jak je to mozne? Hadam oba 2 co za to pudou bud maji premie fuc, pravdepodobne i padaka. Ale ne zlateho.

+1/0
11.1.2016 10:56

J31a74n28a 24V53y92s80k17o52č18i91l33o39v55á 8147698179964

Propustit děvče.

0/0
10.1.2016 16:18

P32a48v77e30l 94T78e42s69a13ř83í59k 6750313140125

Divné v autě je na tohle červená kontrolka a v letadle zřejmě tohle není potřeba. 8-oHloupé to svádět na letušku, spíš piloti ignorovali tu červenou kontrolku ale bych řekl že v letadle by na tohle měla být blokáda startu.

+3/0
10.1.2016 10:01

A88n19n19a 32T77r31o43c57h75t81o15v50a 1267845551921

Odpověď není a nehledejte ji vtom, že letuška nedovřela dveře boeingu, ale spíše odpověď najdete v otázce ,,co to v tom boeingu proboha mají za dveře, že se něco takového mohlo a může stát u tak důležité součástky u letadla'' !!Rv!!

+1/0
10.1.2016 7:21

F80i88l58i50p 57K91o11h79o48u80t 7820883957570

Rodičům se před lety stalo přesně to stejné při letu z Prahy do Tunisu s Tunisair. V letadle byl kravál a piloti se okamžitě vrátili a český technici si mezi sebou říkali, že ty dveře měli rozštělovaný. Dovřeli to a letělo se..

0/0
9.1.2016 8:16

P76e85t87r 30K49r46i93s47t38o74f 8874908120475

Kdyz nedovru dvere uz auta tak mi sviti kontrolka a v letadle kde jde o zivotat takova zakladni vec neni. NEUVERITELNE!8-o

+14/0
6.1.2016 18:13

M88a38r26e84k 57J89a77n 2853722634542

Máte recht. Mě svítí kontrolka i u pásů když je nezapnu. Auto se sice rozjede ale začne řvát. Ta posádka letadla musela být hodně zhulená, jinak se to snad ani nedá vysvětlit.

+4/0
7.1.2016 4:23

L96u17d38v82í96k 48G53a60j27d15o29š62í94k 2445183974432

No jo. Pořád to zlobilo, tak servisní technik odpojil kontrolku dovřených dveří.

Kdyby se personál měl pořád zabývat každou takovouhle prkotinou, tak se letadlo ani neodlepí od země...

+12/0
6.1.2016 14:14

D60a82v61i65d 88O62d90l20e63r 8972412153787

Už si nepamatuji, kterého konkrétního leteckého neštěstí se to týkalo, ale u určitého typu letadla býval kdysi nějaký takovýhle nedovřený kontakt nebo co signalizován velice nepříjemným pískotem, a tak - aby to pilotům nelezlo na nervy - se ho naučili vypínat jističem... Samozřejmě do prvního neštěstí. Technikům, kteří pak sesbírali trosky letadla, bylo divné, že právě tenhle jistič je tak výrazně opotřebovaný a nakonec došli k překvapujícímu zjištění, že to tak dělaly skoro všechny posádky na tomhle typu stroje.

+5/0
6.1.2016 15:36

J90a22r33o74s52l38a64v 63H40o36r44á39k 8832424695749

Jednalo se o alarm signalizující rozdílný tah motorů. Ten by až tak nevadil, jenže se vypínal stejným jističem jako alarm nesprávné vzletové konfigurace, tj. jeho vyřazením se vyřadily oba alarmy. A ten druhý kvůli tomu nezazněl, když se pokoušeli odstartovat se zasunutými klapkami.

http://technet.idnes.cz/letecke-katastrofy-piloti-odstavili-alarm-zemrelo-156-lidi-pmy-/tec_technika.aspx?c=A111111_170714_tec_technika_mla

+6/0
6.1.2016 18:39

D30a50v48i91d 44O34d89l11e87r 8182542473727

Dík ;-)

0/0
6.1.2016 18:47

L42u49k21á54š 48F24l16í38d29r 9908781424788

Zrovna jsem si říkal, že už jsem dlouho žádnou episodu Leteckých Katastrof neviděl a měl bych se na nějakou podívat. Děkuji za tip :)

0/0
10.1.2016 13:25

M30a55r27t36i14n 30S31e44d43l56á91č23e43k 1650329310864

To mi jako chce někdo s vážnou tváří tvrdit, že letadlo nemá signalizaci dovření dveří, když to má každej blbej autobus a vlak?8-o8-o8-o

+6/0
6.1.2016 13:42

J44a83n 27T90o96n 9856322836453

Určitě má, ale piloti nebudou žádná sláva a technický stav taktéž.

0/0
6.1.2016 14:06

Z28d63e46n10ě58k 68D58u65f14e43k 2834614138

Takže dveře jsou nedovřený a kapitán nebo kopilot nevidí kontrolku nedovřených dveří na palubní desce, která buď bliká nebo řve jako tur domácí? To má už dnes pomalu Dacie, takže letadlo, které létá to musí mít x desítek let. Holt kvalitní personál Jihokorejských aerolinek.

+16/0
6.1.2016 12:54

M34i26c37h98a92l 28P41a14d58ě82r16a 7420562940257

ECAM door page check ?

0/0
6.1.2016 10:52

R87a32d68e93k 51J68a11h67n 8976427975335

Dejte pokoj. Za dva dny letím. To zase budou nervy.:-(

+1/0
6.1.2016 10:16

D63a77v60i87d 47O34d40l58e11r 8622962923137

Ve jménu Otce, i Syna... ;-D

+9/0
6.1.2016 11:28

I52v41a69n79a 39V66e11s72e43l76á 2801743889195

;-D;-D;-D

+1/0
6.1.2016 15:23

M44i32c58h39a66l 93M94i76l35l96e94r 9686182259462

s asijskou nizkonakladovkou?

+2/0
6.1.2016 12:46

V24l34a34d74i90m98í36r 41V87y68s74o95k59ý 8302102781235

se stane

0/0
6.1.2016 9:41

Z57d24e95n36ě52k 33S40e97i17d74l 9157711839694

Vy naděláte, víte co musí být v takovém boeingu kontrolek? Kdo se v nich ve všech má vyznat?

+13/0
6.1.2016 9:24

J58a85n 36H29a51v56r98d97a 3206174892706

Divný. V autě se nerozjedu s otevřenými dveřmi. A v letadle, kde nedovřené dveře znamenají případnou smrt cestujících kvůli tlaku vzduchu to nemají?

+7/0
6.1.2016 6:31

J70a90k97u45b 56N34o27v81á21k 8920293190712

Vazne nerozjedete?

+3/0
6.1.2016 8:42

P11a93v75e82l 33F30a69r13a 9977267204321

No když vyjíždí z garáže, tak mu vadí ty otevřené dveře ve vratech! ;-)

+25/0
6.1.2016 9:08

Z11d57e32n23ě59k 14D87u45f80e62k 2484984718

;-D;-D;-D

+2/0
6.1.2016 12:54

M28i80c53h12a58l 65M65i26l56l50e61r 9326242859862

asijska nizkonakladovka..........

+1/−1
6.1.2016 6:05

P30e66t71r 74K87o22š55í75č94e68k 8611880415731

I v blbý škodovce za pár chechtáků je signalizace nezavřených dveří. A Boening to nemá?8-o

+3/0
6.1.2016 5:20

L54a75d21i15s49l25a10v 49K59a53l15o53u17s 7695896441270

U letadla za 160 mio dolarů, to by už bylo moc, to by se zhroutila ekonomika.:-)

+1/0
6.1.2016 12:59

B11o25ř24í89k 73P21u58l72k14r58á43b95e75k 1343528669117

Kopilot poslal kapitána ať si jde ven zakouřit...R^

+3/0
6.1.2016 0:46

J17i55ř12í 80Č46e14r65m32á24k 5440175118687

Mě na tom všem kromě kontrolek překvapuje, že jim trvalo půl hodiny, než nastoupali do 4 km. Boeing kdyby stoupal svých standardních 1800 stop za minutu, tak by už za nějakých 17 minut musel být na své letové hladině 10 km a více.

0/0
5.1.2016 23:56

M34i77c26h70a39l 57M75i57l80l64e62r 9426442669662

nejde jen o standardni stoupani mir nix dirnix jak se jim zachce a jak je obvykle, ale predevsim pokyny z kontroly, na ktere letove hladine se museji drzet.

0/0
6.1.2016 6:07

P52e83t29r 61M85a15r61š44o42u46n 5635218576676

Teoreticky sice ano, ale čím níže, tím víc to žere paliva.

Opravdu to je na tom letišti standard tak dlouho se držet po vzletu v nízké letové hladině?

0/0
9.1.2016 1:24

P58a75v51e70l 45N33e65d79ě15l93a 5936900534361

To, co říká nějakej strejda s mobilem nemusí být pravda ...

0/0
11.1.2016 7:09
Foto

J89a49r47e12k 46J98a78k40u24b54č25e62k 7719430838338

Sympaticke od letecke spolecnosti bylo, ze za cestujicimi prisel reditel spolecnosti a osobne se kajicne omluvil. To bych chtel videt Luftjardu :-P

+7/0
5.1.2016 23:51

L75a46d27a 89N31o87v21a70k 4982423117

mě taky u felicie pořád znervozňujou ty červený kontrolky, tak si před ně vždycky položim mobil a je klid...

+22/0
5.1.2016 22:28

D71a77v34i67d 93P61o35m53m91e97r 3619739586882

:-)

+1/0
6.1.2016 5:21

M27i60l95o55š 81K61o31t95e80k 3279574

Létající trabant?

0/0
5.1.2016 22:19

T73o62m14á11š 38J75a12n14í96r16e61k 8890867306109

Ja teda nevim, ale i ve 12 let stare oktavce mi to hlasi, ze nemam dovrene dvere:o) Ze takovou krucialni funkci nema letadlo za 3 miliardy je stezi uveritelne .....

+9/0
5.1.2016 22:03

P46a88v90e34l 24R72i68e11d14l 4374247251269

Teď nad tím mudruju. A pokud se nezapnu, tak ani nevyjedu a furt do držkuje...

+6/0
5.1.2016 22:10

M79i78r75o96s17l19a30v 97B30r51a62d32a 7584683608816

podla technickeho manualu su tam kontrolky pre vsetky dvere ktore to ma: https://books.google.com/books?id=J6wnCQAAQBAJ (strana 38)

+5/0
5.1.2016 22:23

F64r70a19n34t81i25š42e15k 55K13a83l14v61o10d73a 5247597853331

Pořád nechápala, proč na ni všichni cestující tak poulí a vyvalují oči, až na tlakoměru zjistila drobný podtlak v kabině. Podle zmrzlého psa zjistila o které dveře se jedná;-)

+25/0
5.1.2016 20:48

J27a40n 64H81a76r98c12u25b47a 6378121642139

Asi bylo vedro, však autobusy to dělaj takhle běžně, ne? ;-D

+10/0
5.1.2016 20:18

P28e48t65r 15M90a44r64š46o70u50n 5145348256456

pravda, v Asii často ani dveře nepoužívají, natož aby je někdo zavřel ;-D

0/0
9.1.2016 1:26

P29a76v48e71l 72G45n43i51d10a 1885414344787

Asi jim to tam vždycky kvičelo a mysleli že jsou to pásy, tak to nechali při posledním servise odpojit.;-D

+1/0
5.1.2016 20:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.