Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letuška nedovřela dveře boeingu, posádka to zjistila až za letu

Neplánovaným návratem na Filipíny skončila v neděli cesta 163 lidí, kteří na palubě Boeingu 737-800 mířili do Jižní Koreje. Letoun vzlétl s pootevřenými dveřmi a v kabině začal klesat tlak. Cestující a posádku na problém upozornil až podivný hluk proudícího vzduchu. Zhruba půl hodiny po vzletu piloti stroj otočili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e26t34r 47N38o57v32o18t62n34y 1281710311

A neumřel. :-)

0/0
12.1.2016 16:01

M54a40r19t81i49n 21H98u20d21e95c31e11k 3663869679103

Kontrolni otazka, co maji spolecneho s timto incidentem Ceske Aerolinky?

Viz tagy...

0/0
11.1.2016 10:54

P66a91v75e87l 96N27e40d73ě46l47a 5116850644741

To je divné. Dnes má každé auto kontrolku otevřených dveří a letadla to nemají?!

+1/0
11.1.2016 7:05

M73i45c26h27a85l 84D78i60v30i61š 3291728643301

Tak oni nektera letadla sou i 30-40 let stara, ty nova jiste mit budou.

0/0
11.1.2016 10:17

M12a46r71e70k 64Š18i95m41o51n 2834347368988

Lidé dělají chyby, myslet musí technika. Nedovřené dveře by vůbec neměly dovolit start.

+1/0
11.1.2016 0:51

M45a45r11t19i22n 54H46u31d85e83c48e11k 3823319169703

to neni selhani lidi ci techniky, ale selhani systemu. Vzdy 2 se navzajem musi kontrolovat, prave a leve dvere, navzajem se kontroluji. tady ten system selhal. A otazka je, jak je to mozne? Hadam oba 2 co za to pudou bud maji premie fuc, pravdepodobne i padaka. Ale ne zlateho.

+1/0
11.1.2016 10:56

J23a68n34a 62V20y70s10k75o40č31i55l77o42v92á 8417928599844

Propustit děvče.

0/0
10.1.2016 16:18

P42a24v29e52l 16T27e28s98a26ř61í32k 6680803850895

Divné v autě je na tohle červená kontrolka a v letadle zřejmě tohle není potřeba. 8-oHloupé to svádět na letušku, spíš piloti ignorovali tu červenou kontrolku ale bych řekl že v letadle by na tohle měla být blokáda startu.

+3/0
10.1.2016 10:01

A69n38n25a 98T72r88o74c45h35t77o89v98a 1677885911511

Odpověď není a nehledejte ji vtom, že letuška nedovřela dveře boeingu, ale spíše odpověď najdete v otázce ,,co to v tom boeingu proboha mají za dveře, že se něco takového mohlo a může stát u tak důležité součástky u letadla'' !!Rv!!

+1/0
10.1.2016 7:21

F55i51l96i87p 90K51o69h61o17u43t 7210533477520

Rodičům se před lety stalo přesně to stejné při letu z Prahy do Tunisu s Tunisair. V letadle byl kravál a piloti se okamžitě vrátili a český technici si mezi sebou říkali, že ty dveře měli rozštělovaný. Dovřeli to a letělo se..

0/0
9.1.2016 8:16

P70e50t68r 86K71r64i26s93t85o94f 8674788920735

Kdyz nedovru dvere uz auta tak mi sviti kontrolka a v letadle kde jde o zivotat takova zakladni vec neni. NEUVERITELNE!8-o

+14/0
6.1.2016 18:13

M25a28r59e19k 33J19a75n 2273822974982

Máte recht. Mě svítí kontrolka i u pásů když je nezapnu. Auto se sice rozjede ale začne řvát. Ta posádka letadla musela být hodně zhulená, jinak se to snad ani nedá vysvětlit.

+4/0
7.1.2016 4:23

L28u67d62v91í39k 77G30a96j81d17o49š39í80k 2275373354612

No jo. Pořád to zlobilo, tak servisní technik odpojil kontrolku dovřených dveří.

Kdyby se personál měl pořád zabývat každou takovouhle prkotinou, tak se letadlo ani neodlepí od země...

+12/0
6.1.2016 14:14

D64a12v30i21d 58O95d45l87e82r 8112292383767

Už si nepamatuji, kterého konkrétního leteckého neštěstí se to týkalo, ale u určitého typu letadla býval kdysi nějaký takovýhle nedovřený kontakt nebo co signalizován velice nepříjemným pískotem, a tak - aby to pilotům nelezlo na nervy - se ho naučili vypínat jističem... Samozřejmě do prvního neštěstí. Technikům, kteří pak sesbírali trosky letadla, bylo divné, že právě tenhle jistič je tak výrazně opotřebovaný a nakonec došli k překvapujícímu zjištění, že to tak dělaly skoro všechny posádky na tomhle typu stroje.

+5/0
6.1.2016 15:36

J53a66r70o86s53l95a63v 11H56o27r46á81k 8212664755889

Jednalo se o alarm signalizující rozdílný tah motorů. Ten by až tak nevadil, jenže se vypínal stejným jističem jako alarm nesprávné vzletové konfigurace, tj. jeho vyřazením se vyřadily oba alarmy. A ten druhý kvůli tomu nezazněl, když se pokoušeli odstartovat se zasunutými klapkami.

http://technet.idnes.cz/letecke-katastrofy-piloti-odstavili-alarm-zemrelo-156-lidi-pmy-/tec_technika.aspx?c=A111111_170714_tec_technika_mla

+6/0
6.1.2016 18:39

D78a91v95i83d 24O61d80l76e86r 8682712263137

Dík ;-)

0/0
6.1.2016 18:47

L55u76k11á67š 15F63l82í67d92r 9728411704598

Zrovna jsem si říkal, že už jsem dlouho žádnou episodu Leteckých Katastrof neviděl a měl bych se na nějakou podívat. Děkuji za tip :)

0/0
10.1.2016 13:25

M18a83r82t39i46n 38S69e98d14l18á33č54e61k 1900849930984

To mi jako chce někdo s vážnou tváří tvrdit, že letadlo nemá signalizaci dovření dveří, když to má každej blbej autobus a vlak?8-o8-o8-o

+6/0
6.1.2016 13:42

J83a34n 47T97o10n 9506452236163

Určitě má, ale piloti nebudou žádná sláva a technický stav taktéž.

0/0
6.1.2016 14:06

Z13d92e30n85ě28k 64D22u63f53e95k 2924574328

Takže dveře jsou nedovřený a kapitán nebo kopilot nevidí kontrolku nedovřených dveří na palubní desce, která buď bliká nebo řve jako tur domácí? To má už dnes pomalu Dacie, takže letadlo, které létá to musí mít x desítek let. Holt kvalitní personál Jihokorejských aerolinek.

+16/0
6.1.2016 12:54

M42i55c13h50a67l 76P23a52d71ě96r73a 7920882160327

ECAM door page check ?

0/0
6.1.2016 10:52

R61a17d43e47k 25J40a35h75n 8776287895685

Dejte pokoj. Za dva dny letím. To zase budou nervy.:-(

+1/0
6.1.2016 10:16

D41a97v47i88d 10O51d61l90e90r 8932592813677

Ve jménu Otce, i Syna... ;-D

+9/0
6.1.2016 11:28

I98v62a40n95a 56V91e39s57e89l11á 2451623559415

;-D;-D;-D

+1/0
6.1.2016 15:23

M90i17c78h35a32l 77M18i81l54l34e17r 9736512379252

s asijskou nizkonakladovkou?

+2/0
6.1.2016 12:46

V40l67a57d60i78m25í76r 93V79y31s35o59k20ý 8512952121365

se stane

0/0
6.1.2016 9:41

Z53d19e69n83ě21k 68S37e14i59d27l 9187161879824

Vy naděláte, víte co musí být v takovém boeingu kontrolek? Kdo se v nich ve všech má vyznat?

+13/0
6.1.2016 9:24

J50a11n 42H58a43v86r11d75a 3266234222986

Divný. V autě se nerozjedu s otevřenými dveřmi. A v letadle, kde nedovřené dveře znamenají případnou smrt cestujících kvůli tlaku vzduchu to nemají?

+7/0
6.1.2016 6:31

J13a95k27u96b 40N57o32v80á29k 8410673400292

Vazne nerozjedete?

+3/0
6.1.2016 8:42

P98a30v55e29l 97F68a87r91a 9477847584771

No když vyjíždí z garáže, tak mu vadí ty otevřené dveře ve vratech! ;-)

+25/0
6.1.2016 9:08

Z91d62e24n34ě76k 92D55u71f22e64k 2404864618

;-D;-D;-D

+2/0
6.1.2016 12:54

M86i60c83h16a62l 18M43i11l39l43e66r 9546562289542

asijska nizkonakladovka..........

+1/−1
6.1.2016 6:05

P34e17t65r 20K67o29š47í94č17e56k 8511480215681

I v blbý škodovce za pár chechtáků je signalizace nezavřených dveří. A Boening to nemá?8-o

+3/0
6.1.2016 5:20

L16a44d88i68s67l20a17v 14K84a84l75o25u76s 7625286561790

U letadla za 160 mio dolarů, to by už bylo moc, to by se zhroutila ekonomika.:-)

+1/0
6.1.2016 12:59

B30o74ř10í46k 15P98u29l29k41r49á64b75e59k 1203698319427

Kopilot poslal kapitána ať si jde ven zakouřit...R^

+3/0
6.1.2016 0:46

J32i98ř77í 85Č88e17r46m30á31k 5790445528527

Mě na tom všem kromě kontrolek překvapuje, že jim trvalo půl hodiny, než nastoupali do 4 km. Boeing kdyby stoupal svých standardních 1800 stop za minutu, tak by už za nějakých 17 minut musel být na své letové hladině 10 km a více.

0/0
5.1.2016 23:56

M84i76c60h75a31l 73M20i31l11l45e68r 9486352709522

nejde jen o standardni stoupani mir nix dirnix jak se jim zachce a jak je obvykle, ale predevsim pokyny z kontroly, na ktere letove hladine se museji drzet.

0/0
6.1.2016 6:07

P37e35t73r 16M92a43r39š28o78u92n 5405668636266

Teoreticky sice ano, ale čím níže, tím víc to žere paliva.

Opravdu to je na tom letišti standard tak dlouho se držet po vzletu v nízké letové hladině?

0/0
9.1.2016 1:24

P82a28v84e75l 88N63e87d25ě82l88a 5956210204311

To, co říká nějakej strejda s mobilem nemusí být pravda ...

0/0
11.1.2016 7:09
Foto

J63a18r46e62k 46J93a91k95u16b38č59e18k 7549570808828

Sympaticke od letecke spolecnosti bylo, ze za cestujicimi prisel reditel spolecnosti a osobne se kajicne omluvil. To bych chtel videt Luftjardu :-P

+7/0
5.1.2016 23:51

L89a16d56a 15N27o27v82a72k 4452163637

mě taky u felicie pořád znervozňujou ty červený kontrolky, tak si před ně vždycky položim mobil a je klid...

+22/0
5.1.2016 22:28

D22a51v84i20d 81P33o18m64m69e56r 3779309686332

:-)

+1/0
6.1.2016 5:21

M86i21l56o25š 80K19o39t43e10k 3979884

Létající trabant?

0/0
5.1.2016 22:19

T63o14m14á45š 34J72a27n39í39r78e53k 8310287776839

Ja teda nevim, ale i ve 12 let stare oktavce mi to hlasi, ze nemam dovrene dvere:o) Ze takovou krucialni funkci nema letadlo za 3 miliardy je stezi uveritelne .....

+9/0
5.1.2016 22:03

P46a92v20e35l 22R85i87e81d39l 4154367561639

Teď nad tím mudruju. A pokud se nezapnu, tak ani nevyjedu a furt do držkuje...

+6/0
5.1.2016 22:10

M96i34r78o51s85l30a27v 29B14r28a45d82a 7594893388536

podla technickeho manualu su tam kontrolky pre vsetky dvere ktore to ma: https://books.google.com/books?id=J6wnCQAAQBAJ (strana 38)

+5/0
5.1.2016 22:23

F43r88a37n47t96i72š46e33k 73K84a12l75v32o73d40a 5977267623421

Pořád nechápala, proč na ni všichni cestující tak poulí a vyvalují oči, až na tlakoměru zjistila drobný podtlak v kabině. Podle zmrzlého psa zjistila o které dveře se jedná;-)

+25/0
5.1.2016 20:48

J15a10n 11H45a96r59c64u41b73a 6748521612949

Asi bylo vedro, však autobusy to dělaj takhle běžně, ne? ;-D

+10/0
5.1.2016 20:18

P58e37t94r 25M97a19r66š33o86u54n 5775108286516

pravda, v Asii často ani dveře nepoužívají, natož aby je někdo zavřel ;-D

0/0
9.1.2016 1:26

P95a39v87e46l 66G96n57i33d53a 1425534404867

Asi jim to tam vždycky kvičelo a mysleli že jsou to pásy, tak to nechali při posledním servise odpojit.;-D

+1/0
5.1.2016 20:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.