Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Islamisté loni přišli o 40 procent svého území v Iráku, tvrdí spojenci

Území ovládané radikály z Islámského státu se loni zmenšilo v Iráku o 40 procent a v Sýrii o 20 procent. Tvrdí to koalice, která bojuje pod vedením Spojených států v Iráku a Sýrii. U města Hadísa v západním Iráku v bojích vládních sil s islamisty padlo 25 vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30o57m39a88n56a 84K89o15n18e92c54n77a 6764415493761

A o kolik procent si polepsili v Evrope?

0/0
6.1.2016 11:31

J79a63n 96S48k18u25l22a 4191773385812

sakra to aby si začal člověk pomalu kreslit jinak se v těch zprávách ztratí (cituji): "Islámský stát letos ztratil sedminu rozlohy, ovládá území velikosti ČR. Bojovníci Islámského státu přišli v letošním roce o asi 14 procent svého území. Území ovládané radikály z Islámského státu se loni zmenšilo v Iráku o 40 procent a v Sýrii o 20 procent. U města Hadísa v západním Iráku v bojích vládních sil s islamisty padlo 25 vojáků. Po listopadových atentátech v Paříži, kde lidé hlásící se k IS zabili přes 130 lidí..." nebo se jen míchají hrušky s jablkama, případně to je přemírou švestky?!?

0/0
6.1.2016 8:32

O71n49d90r55a 46P10á90t53e97k 8963549954115

Proč mně to nijak neuklidňuje?

V Iráku ztratili, v Eropě získávají....

+2/0
6.1.2016 8:16

I70r96e22n27a 28P46l64a54c43h83e58t57k13o66v85á 3804494240757

ale medialni prostor rozsirili o stovky procent

+1/0
5.1.2016 21:14

J46a16n 61V33o45p53i63č31k39a 8413582322814

Neprisli, oni jenom odesli do Evropy a nemel to tam uz kdo "hlidat" ... :-P

+2/0
5.1.2016 21:06
Foto

K66a52r52e16l 54W24á96g60n19e45r 4167935579707

"k náletům se připojila francouzská letadla a zaměřila se na centrum IS, severosyrskou Rakku"

A teď mi vy slavná "Amnesty International Česká republika" popravdě řekněte: T Více na: http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/amnesty-international-rusko-v-syrii-porusuje-lidska-prava-1257467#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylinko ty francouzské chytré bomby, které padají na zdejší domy nemají za následek vůbec, ale vůbec žádné oběti z řad civilistů? To francouzská letadla nikdy nezabijí při náletech malé děti a ženy ? Nedávno jste tu křičeli, že při ruských náletech v Sýrii, včetně té Rakky, kterou Rusové ruku v ruce s Fracouzi masivně bombardují, od září bylo zabito 200 civilistů. A co tedy teď ? Proč neřeknete pravdu?

Bombardování měst je svinstvo. Ale nic jiného se nedá dělat, když chcete vymýtit to největší zlo, jaké se kdy na naší planetě objevilo. Nebo máte jiné řešení jak na ty vypatlané džihádisty, co se usadili v severosyrském Rakká?

+4/0
5.1.2016 20:55

I31g10o42r 38K42r68e61s48t54a 8515869386591

Koalice tvrdí, že v Sýrii ztratil IS pětinu svého území? Vždyť podle rusofobních diskutérů, aktivistů, komentátorů a pana krejčího z Lodýna IS v Sýrii pouze expandoval a expandoval i po zapojení Ruska.

Máte v tom trochu guláš, přátelé. Nebo si snad koalice vymýšlí?;-D

+2/0
5.1.2016 20:10

P16e59t51r 88N70o46v68o49t47n69y 4819305332464

rusofilové, můžete mi vysvětlit, jak Rusko bojuje úspěšně proti IS ? Už je to několik měsíců drtivých úspěchů ruské armády,na ruských serverech si plácají po ramenou, ale ono nic moc, kde dělají soudruzi chybu ?

+1/−2
5.1.2016 21:39

I65g36o52r 15K69r53e28s87t26a 8655849786871

chybují vaši soudruzi, asi jste nečetli článek

+1/0
5.1.2016 21:55

P71e22t72r 84J45a18n16t54a42r94o72v61i63č 5384875611608

neztratili nic, pouze vyměnili nehostinnou poušť za Evropu. už rok před ofenzivou utíkají k nam

+1/0
5.1.2016 18:54

T93o67m59á48š 37V11r88á25b44e32l 8880614413624

Buhužel to musím psát dokola, pochopte Rusové v Iráku vůbec neoperují. Jedná se o úspěch Kurdů Iráku USA+spojenci a Íránu

+5/−3
5.1.2016 18:30

T72o14m61á89š 61B75y56d19e44l86s38k58ý 8800191200

Podívejte nerozčilujte se,jsou tady lidi co chápou a ti Vám taky rozumí, a pak tady jsou lidi,kteří sice vědí ,že máte pravdu a zášť jim zaslepila oči a všechno co není kladné ruské, tak špatné je

+1/−1
5.1.2016 18:51

M96a91r64i59e 38M14a34l83a 8295214736444

A lidé kteří o lžou o stažení tureckých vojáků z Iráku, se zde také nacházejí.

+2/0
5.1.2016 19:05

T82o56m91á71š 31V52r42á41b97e90l 8340364703974

Ale jo uznávám, že máte pravdu.

+2/0
5.1.2016 19:20

M28a20r49i13e 49M71a39l43a 8345224916694

Tak sláva. Turecko tam vážně nemá co dělat a dost to tam vyostřuje, byť o tom ani ta čt 24 zatím mnoho nepíše. A o to mi původně šlo. ;-)

+2/0
5.1.2016 19:23

J76i13ř43í 98B36l16a41ž64e82k 2747617404467

Turecko má v Sýrii své krajany , tak proč kalašníci se rozčilujou?

0/−2
6.1.2016 6:11
Foto

K86a59r65e76l 64W93á73g34n11e43r 4357645189707

Rakka (arabsky الرقة – ar-Rakka, dříve starořecky Καλλίνικος – Kallinikos, latinsky Callinicum) je město v střední části severní Sýrie na břehu řeky Eufrat.

+1/0
5.1.2016 21:00

T70o93m20á26š 57B46y18d60e72l64s93k56ý 8340981640

a teď zkusíme jinak,paní Mala, v Iráku bojuje irácká armáda a šiitské milice ,podporované leteckými údery koalice. Žádné pozemní jednotky cizinců tam nejsou,ledaže by Putin tam poslal zase nějaké vojáky na dovolenou. Budete tomu takto rozumnět, anebo budete zase blábolit o něčem nelegálním?

0/−3
5.1.2016 18:11

J66a63r37d74a 51H19o35f52m83a67n45n 4360755134

B je správně, ale ji neřeš=zbytečné

0/0
5.1.2016 18:25

M78a42r65i11e 50M32a92l21a 8805504246874

Ty raději vyřeš sám sebe. Tedy pokud to dokážeš. A můžeš klidně začít označováním zdroje za ruskou propagandu. ;-)

+1/0
5.1.2016 18:30

J50a50r15d14a 10H98o26f10m12a77n68n 4110805954

až tu bude článek o mne můžeme mne řešit, něco k tématu mařenko máš ?

0/−1
5.1.2016 18:33

M29a84r84i73e 73M77a72l33a 8955614256234

Tak to jsem ráda, že to uznáváš, že diskutéři nejsou předmětem diskuze jaroušku. A vezmeš si z toho do budoucna poučení. Viz toto vlákno. Kdopak odešel od tématu první? ;-D;-D;-D

0/0
5.1.2016 18:35

J68a97r23d43a 69H26o93f10m94a47n11n 4420625404

podívej se na co jsem reagoval-jemu jsem odpověděl na obě veci

0/0
5.1.2016 18:45

T36o75m85á77š 40B86y42d48e51l96s91k94ý 8650491230

a teď znova dáte mi mínus,ale nesdělíte v čem se mnou nesouhlasíte. Co Vám nebylo jasné, paní Mala?

0/−1
5.1.2016 18:46

J71a77r80d17a 47H82o13f40m13a64n35n 4400645124

ona dá všemu čemu nerozumí mínus-takže v tom nic jiného nehledej

0/−2
5.1.2016 18:57

M28a89r46i71e 41M25a42l96a 8295754466824

Opravdu nemohu za to, že si neumíte najít odpověď ve vláknu. ;-)

+1/0
5.1.2016 19:07

J80a65r74d90a 72H33o97f44m54a33n39n 4630805324

;-D jj-tak začni u sebe

0/−1
5.1.2016 19:18

M87a91r81i47e 36M32a16l17a 8865944726154

Myslím, že bude lépe, když nebudete zkoušet nic. Vzhledem k tomu, že tvrdíte,že žádné pozemní jednotky tam nejsou, leda by tam Putin poslal zase nějaké vojáky na dovolenou.

Irák protestoval u tureckého velvyslance proti přítomnosti tureckých vojáků v oblasti Ninive na severu Iráku. Ankara se ohradila, že vojáci přišli pomoci s bojem proti tzv. Islámskému státu. Zakladatel výcvikového tábora u Mosulu navíc řekl, že turecké vojáky pozval irácký premiér, aby pomohli s výcvikem. Bagdád však vzkázal, že nikoho o vyslání pozemních sil nežádal, a irácký prezident obvinil Turecko z porušení mezinárodního práva,

Podle iráckého prezidenta se porušují mezinárodní normy

Bagdád však prohlásil přítomnost tureckých vojáků v provincii Ninive za invazi a nepřátelský čin. Vyzval Ankaru k jejich okamžitému stažení. Podle úřadu iráckého premiéra v Iráku operuje „zhruba jeden ozbrojený prapor“ tureckých vojáků. Prezident Fuád Masún označil vstup tureckého vojska na irácké území za „porušení mezinárodních norem a zákonů a irácké suverenity“. Podle něj incident přispívá k dalšímu zvýšení napětí v regionu. Irák také oficiálně protestoval proti přítomnosti cizích vojáků u tureckého velvyslance.

+3/−1
5.1.2016 18:28

T28o77m80á56š 45V83r87á71b46e29l 8580474883434

Turecko se snaží zabezpečit svou hranici, no a Irák toho nebyl schopen tak tam vyslali armádu. Irák protestoval tak ji Turci stáhli (docela rozdíl od Rusů na Ukrajině) no ale o amerických vojácích účastnících se neoprávněně a nelegálně bojů nic napíšete.

+1/−3
5.1.2016 18:36

M66a40r13i83e 44M23a42l77a 8435194196364

V severním Iráku? Brání Turecko svoje hranice, na území suverénního státu? No tak myslím, že bude lépe, nebudete-li se dále ztrapňovat. Turecko svoji armádu nestáhlo a Ukrajina není předmětem článku. ;-)

+3/0
5.1.2016 19:01

B92o98h56u58m58i66l 14P77e59t91r26a76s 1523814281962

On asi nechape, ze braneni vlastni hranice na cizim uzemi je valecnym aktem.

+3/0
5.1.2016 19:13

H44a25n55a 62P87a87c42u72l49o56v90á 2886706159446

Irák odeslal Radě bezpeč­nosti OSN dopis, ve kterém žádá okamžité stažení tureckého vojska: „Jeho přítomnost je považo­vána za zjevné porušení Charty OSN, narušení irácké územní jednoty a suverenity“, konstatuje se v textu. Americká velvyslankyně při OSN Samantha Powerová, která v prosinci zastává funkci předsedkyně Rady Bezpečnosti OSN, novinářům potvrdila, že irácký am­basador dopis radě v pá­tek 11. prosince 2015 doručil. Novinářům z agentury AFP pak Powerová zopakovala názor Spoje­ných států, že „jakékoli rozmístění vojáků v Iráku by mělo být uskutečněno se souhlasem suve­rénní irácké vlády“. Tedy „politicky korektní“ formou potvrdila zvěsti o tom, že Spojené státy přítomnost tureckého vojska v Iráku nezaštítily.

+3/0
5.1.2016 21:05

T13o23m35á74š 60V78r46á72b10e88l 8320394883794

Uznávám stahují se. No na severu Iráku v podstatě už žádný stát není, to je jen taková hra na stát jako v případě Somálska

0/0
5.1.2016 19:18

T21o66m67á69š 59B58y45d74e92l80s40k21ý 8670261840

sdělujete lidu zprávy,které jsou už staré a tudíž na nic,Turci se stáhli,nikdo z cizinců na zemi není,co vám paní Mala není jasné

0/−3
5.1.2016 18:49

M26a57r86i69e 31M21a41l48a 8685914326834

Ale nestáhli.

Turecko zastavilo přesun dalších vojáků do Iráku, nebude ale stahovat ty, kteří už tam jsou. Irák přitom tvrdí, že Turecko posílá vojáky bez vědomí Bagdádu. Žádá jejich odchod. Turecko argumentuje tím, že se podílí na boji proti radikálům z takzvaného Islámského státu (IS) v podobě výcviku irácké armády a poskytování poradců.

NEBUDE stahovat, pokud umíte číst. ;-)

+4/0
5.1.2016 19:04

T46o18m88á86š 98B20y43d60e75l79s32k13ý 8440841530

číst umím,ale třeba se stahují jinak. Pokud si stát nedokáže ochránit svoje hranice nemůže diktovat kdo se má stáhnout a kdo ne. nejde přece stát u hranic a čekat až IS překročí hranice, to by pak mohlo dopadnout stejně jako když německé jednotky překročily hranice Sovětského svazu a prorazily lehké zabezpečení hranic a provalily se dál tam nahoře na severu Iráku jsou válečníci IS u hranic s Tureckem. Turecko se může obávat překročení hranic, až potud se dá pochopit jednání Turecka. jestli jsou dál než 1km , pak by jste měla pravdu, pak je to špatné

0/−2
5.1.2016 20:26

H76a60n80a 79P48a35c14u83l13o16v81á 2116196899556

Podle celé řady agenturních zpráv vtrhlo v prosinci tu­recké vojsko o síle jednoho pluku s tanky a dělostře­lec­tvem, a to v rozporu s mezinárodním prá­vem, na irácké území, kde v provincii Ninive mělo zaujmout pozice poblíž Mosulu. Úřad iráckého premiéra ho­voří o vstupu "jednoho ozbrojeného praporu". Americké ar­mádní zdroje měly agentuře Reuters potvrdit, že USA jako člen NATO věděly o chystaném na­sa­zení tureckých vojáků v sever­ním Iráku, avšak s výhradou, že nejde o součást aktivit mezinárodní koa­lice, vedené Spojenými státy.

Podívejte se na mapu - pozice poblíž Mosulu není 1 km od hranic.;-)

+3/0
5.1.2016 21:10

V35i31l89é66m 23P90ř56í71h50o33d68a 2154519643807

No však víme, proč se tu o tureckých vojácích v Iráku píše. Samozřejmě je to špatně, neměli by tam být. Na druhou stranu Turci, na rozdíl od někoho jiného, kdo má dovolenkáře na Ukrajině, to aspoň přiznávají.;-)

0/0
6.1.2016 15:26

A17l47f28r76e55d 93K90o40c50a13b 2976828834134

Islamisté přišli o 40 procent svého území.Nevadí! V Evropě zato už nějaké získali.

+1/0
5.1.2016 17:40

J94a14k61u59b 65K88r75y76š22p94í86n 5639693348173

Bez Ruska a jejich zbraňových systémů by byl titulek obráceně. Díky Bohu za Rusko.R^

+3/−4
5.1.2016 16:27

J97o12s45e77f 61K50o10p93e70c71k78y 9794362975

Vetsinu ztrat IS utrpel na uzemi Iraku... ;-) coz je logicke vzhledem k tomu, ze rusove na IS nijak zasadne neutoci...

+5/−1
5.1.2016 16:57

M35a71r86i57e 88M65a29l72a 8115894156244

Na jakém mandátu tam koalice vedená USA zasahuje?

+2/0
5.1.2016 17:00

J27o71s50e63f 60K17o37p70e25c95k10y 9794482355

v Iraku zasahuje na zaklade zadosti Iracke vlady. v Syrii zadna realna vlada neexistuje, takze se neni koho ptat ;-)

+3/−3
5.1.2016 17:02

M42a62r60i64e 93M27a96l96a 8845954606914

Bagdád nikoho o vyslání zahraničních pozemních sil na své území nepožádal a bude to považovat za nepřátelský akt, na který bude odpovídajícím způsobem reagovat. Uvedl to irácký premiér Hajdar Abádí – podle všeho v reakci na rozhodnutí USA vyslat 200 členů amerických speciálních jednotek do Iráku.

+2/−1
5.1.2016 17:08

J82o75s28e41f 81K71o75p71e45c84k75y 9984302245

viz nize ;-)

0/0
5.1.2016 17:09

M28a29r70i64e 55M90a57l18a 8275934406484

Tam postrádám Vaši odpověď.;-)

0/0
5.1.2016 17:16

J38o49s29e10f 73K53o77p64e55c44k86y 9484762675

odpovedi tam mate hned 2. staci si vybrat ;-)

0/0
5.1.2016 17:20

B97o75h58u70m27i74l 88P94e96t81r77a65s 1343954451912

Naposled v rijnu minuleho roku vyzadoval Irak bombardovat ISIS od Ruska. To ta sama zadost spojencum z roku 2014 jeste plati? A jestli ano, trvalo to tem spojencum ale hodne dlouho, ze se najednou probudili a Irak byl nucen mezitim neco podobneho vyzadovat od Ruska.;-)

0/0
5.1.2016 18:26

J28o20s24e86f 41K37o42p94e65c75k34y 9754462625

Irak pozadal spojence o letecke udery proti IS v cervnu 2014 o cca 3 mesice pozdeji nalety skutecne zacaly a trvaji dodnes. Cemu na tom nerozumite? ;-)

0/0
5.1.2016 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.