Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Na silnicích loni zemřelo při nehodách 669 lidí, o 40 víc než v roce 2014

V loňském roce přišlo při dopravních nehodách v Česku o život podle předběžných policejních statistik 669 lidí. Je to sice více než v předcházejících dvou letech, ale stále je loňská bilance třetí nejnižší od roku 1990. Policie v roce 2015 vyšetřovala téměř 93 tisíc nehod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Pokud bychom postupovali dle logiky EU a některých našich politiků, měli bychom zakázat auta, protože jsou nebezpečnější než zbraně.

1 0
možnosti
PV

Mám otázku - co dělá naše slavná policie pro bezpečnost na silnici - napište mi prosím zda znáte někoho komu policie pomohla ???

1 1
možnosti
JB

Krom jednotek případů, které využila policie k PR je jejich skóre slabé. U naší policie bohužel ryba smrdí od hlavy. Tento sbor by potřeboval personální čistku od shora dolů. Běžní policisté by měli být přijímání výběrem nikoli náborem.

0 0
možnosti
TV

Na druhou stranu máme tři po sobě rostoucí hodnoty ve statistice. Proto není co oslavovat. Spíše hledat řešení zlepšení situace na našich silnicích.

1 0
možnosti
WJ

Ještě , že to bylo na silnicích. Nedomyslím , co by bylo , kdyby tyto lídé zemřeli

použitím střelnou zbraní........ Ale takhle je ticho po pěšině...... Daň pokroku ....

0 0
možnosti
ZV

Nějak mi v té statistice chybí podíl nákladních aut na nehodách. Myslím, že tam je zakopaný pes. Jsou to profesionální řidiči a chovají se jako hovada. Asi by bylo dobře se na ně víc zaměřit, pokutovat a brát jim řidičáky. Jedině represivní opatření může něčeho dosáhnout. My jezdíme, jako amatéři, tak se nějaká ta chyba vyskytně, jsou mezi námi i lidé, kteří mají pocit, že je silnice jejich, ale ti se najdou všude. Ale například v Německu se mi nikdy nestalo, že by se kamiony na dvouproudové dálnici předjížděly. Neustále poslouchám, jak nám zvýší pokuty, ale o náklaďácích ani slovo. Jako každý rok. Přeji Vám hodně štěstí v Novém roce.

2 2
možnosti
Foto

Tak to asi moc nejezdíte v Německu, i němci přišli na to, že těch zákazů předjíždění vozidel nad 3,5t je moc a začali je rušit. Např. na Slovensku je celoplošný zákaz předjíždění a jak to tam vypadá? Dlouhej štrůdl kamionů na dálnicích, že je nebezpečné kolikrát se mezi ně zařadit a sjet z dálnice. Já když jedu s osobákem, tam mi nevadí kamion který předjíždí, protože se za chvilku zařadí zpět, ale většinou předemnou jede osobák, co neuhne a jede stále vlevém, i když prostor má. Nehod kamionů je o hodně méně, jen se o nich víc píše. A proč se nezařadíte za kamion a jedete za ním z Prahy do Brna? Vždyť to samé chcete po řidičích kamionu, každý má jinou rychlost, a hlavně omezovač, tak to není tak jednoduché předjet. Až si sednete za volat kamionu tak min. na půl roku, tak pak je můžete soudit! Když jsem např. jel v Německu autobusem, na místě zákazu předjíždění, kde se táhl štrůdl kamionů, tak jsem ani neměl prostor se zařadit a musel jsem jet tou stovkou v levém a k čemu jim pak byla ta neomezená rychlost? Zrušil bych tyhle zákazy a snížil na dálnici rychlost OA na 110km/h jako je to ve vyspělých zemích (Německo nezi ně nepočítám). Pak to bude bezpečnejší na dálnicích. :-) [>-]

1 0
možnosti
JB

Je vcelku logické, že i přes menší počet registrovaných vozidel v zemi s 5 milony obyvatel navíc (ČSSR) bylo obětí více. Už jen to, že pokud se stala vážná nehoda, nejdřív ji někdo musel nahlásit což často znamenalo několik kilometrů hledání k dostupnému telefonu, pak než dorazili hasiči a záchranka se Š1203. Byli v provozu vozidla na diagonálních pneu, svítili asymetrickými žárovkami 45/40W, neměli posliovače ničeho, vůle v řízení měli takové, které dnes nemívá ani náklaďák, pásy byli jen vpředu a nenavíjecí. Dále se měnila statistika, kdy dříve byla oběť nehody ten kdo podlehl zranění do 30 dnů, nyní je razantně zkrácena. Jinak dle kriminalistického sborníku ze 70. let který se v jednom díle zabývá statistikou nehodovosti, stávali se nehody s podobných příčin jako dnes a to hlavně z nepozornosti a nepřizpůsobení jízdy. I přesto, že tento web přinášel zprávy o každém ťukanci na přejezdu, bylo kupodivu dříve takových nehod (NA vs vlak) víc než dnes, bohužel mnozí se nechají ovlivnit, neověřují fakta a nepodloženě panikaří z obav stoupající tendence.

0 0
možnosti
AH

Někteří řidiči se skutečně na silnici chovají jako čuňata a řidičák by neměli mít ani náhodou, ale chybí mi srovnání počtu nehod a jejich následků k počtu automobilů

na silnicích. Aut rok od roku přibývá po desetitisích a smrtelných nehod spíše ubývá

3 0
možnosti
LH

K navýšení obětí došlo logicky - pokles, do značné míry způsobený bezpečnějšími auty, rychlejšími a dokonalejšími zásahy záchranářů, narazil na své "limity".

Bezohlednost a agresivita rozhodně ze silnic nemizí, řidičů "pod vlivem" rozhodně neubývá a provoz se po ekonomickém propadu 2009 zase zvýšil, na rozdíl od "kvality" nových absolventů autoškol.

Na to je reakcí státu navýšení pokud, které zase postihne "potenciálně" nebezpečné chování, ale ty zásadní příčiny zůstanou...

2 0
možnosti
JP

To zlepšení bych přičítal spíš konci starých Favoritů a Felicií.

0 0
možnosti
AK

Až se naučí bezohlední řidiči jezdit tak,aby neohrožovaly ostatní,tak možná se i něco změní.Ale pokud budou lidi jezdit pod vlivem alkoholu,drog a jiného svynstva,tak se nic nezmění,neb by policajti museli stavět každého řidiče a to je neproveditelné.Je to jen na řidičích a jejch morálním přesvědčení a kde vzít tolik morálky u některých lidí!!!8-oRv!!

6 3
možnosti
LM

Možná by ses měl raději naučit Český jazyk ze základní školy, než poučovat druhé po diskusích, abys nevypadal jako blbec.

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí

9. května 2024  12:33,  aktualizováno  11.5

Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...

Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace

11. května 2024

Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky

10. května 2024  14:27,  aktualizováno  22:30

V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...