Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích loni zemřelo při nehodách 669 lidí, o 40 víc než v roce 2014

V loňském roce přišlo při dopravních nehodách v Česku o život podle předběžných policejních statistik 669 lidí. Je to sice více než v předcházejících dvou letech, ale stále je loňská bilance třetí nejnižší od roku 1990. Policie v roce 2015 vyšetřovala téměř 93 tisíc nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a49r29o52s37l92a14v 87S68c21h27a18r94f 2630586649473

Pokud bychom postupovali dle logiky EU a některých našich politiků, měli bychom zakázat auta, protože jsou nebezpečnější než zbraně.

+1/0
3.1.2016 11:03

P57e68t14r 93V29o52n62d48r60a82c94e84k 7965941863350

Mám otázku - co dělá naše slavná policie pro bezpečnost na silnici - napište mi prosím zda znáte někoho komu policie pomohla ???

+1/−1
2.1.2016 15:47

J37a33n 42B57a67r61t44á27č20e74k 6925655270149

Krom jednotek případů, které využila policie k PR je jejich skóre slabé. U naší policie bohužel ryba smrdí od hlavy. Tento sbor by potřeboval personální čistku od shora dolů. Běžní policisté by měli být přijímání výběrem nikoli náborem.

0/0
2.1.2016 16:39

T47o83m59á92š 23V40a49l90d22e54r 7103980739

Na druhou stranu máme tři po sobě rostoucí hodnoty ve statistice. Proto není co oslavovat. Spíše hledat řešení zlepšení situace na našich silnicích.

+1/0
1.1.2016 20:51

W53a53l15t72e35r 29J23a18c37h30a41n 3144108108510

Ještě , že to bylo na silnicích. Nedomyslím , co by bylo , kdyby tyto lídé zemřeli

použitím střelnou zbraní........ Ale takhle je ticho po pěšině...... Daň pokroku ....

0/0
1.1.2016 20:40

Z59d11e41n87ě54k 94V64á90g47n23e44r 6925223966820

Nějak mi v té statistice chybí podíl nákladních aut na nehodách. Myslím, že tam je zakopaný pes. Jsou to profesionální řidiči a chovají se jako hovada. Asi by bylo dobře se na ně víc zaměřit, pokutovat a brát jim řidičáky. Jedině represivní opatření může něčeho dosáhnout. My jezdíme, jako amatéři, tak se nějaká ta chyba vyskytně, jsou mezi námi i lidé, kteří mají pocit, že je silnice jejich, ale ti se najdou všude. Ale například v Německu se mi nikdy nestalo, že by se kamiony na dvouproudové dálnici předjížděly. Neustále poslouchám, jak nám zvýší pokuty, ale o náklaďácích ani slovo. Jako každý rok. Přeji Vám hodně štěstí v Novém roce.

+2/−2
1.1.2016 19:45
Foto

P51a44v23e60l 44K53o65n31í87č91e91k 9832330754329

Tak to asi moc nejezdíte v Německu, i němci přišli na to, že těch zákazů předjíždění vozidel nad 3,5t je moc a začali je rušit. Např. na Slovensku je celoplošný zákaz předjíždění a jak to tam vypadá? Dlouhej štrůdl kamionů na dálnicích, že je nebezpečné kolikrát se mezi ně zařadit a sjet z dálnice. Já když jedu s osobákem, tam mi nevadí kamion který předjíždí, protože se za chvilku zařadí zpět, ale většinou předemnou jede osobák, co neuhne a jede stále vlevém, i když prostor má. Nehod kamionů je o hodně méně, jen se o nich víc píše. A proč se nezařadíte za kamion a jedete za ním z Prahy do Brna? Vždyť to samé chcete po řidičích kamionu, každý má jinou rychlost, a hlavně omezovač, tak to není tak jednoduché předjet. Až si sednete za volat kamionu tak min. na půl roku, tak pak je můžete soudit! Když jsem např. jel v Německu autobusem, na místě zákazu předjíždění, kde se táhl štrůdl kamionů, tak jsem ani neměl prostor se zařadit a musel jsem jet tou stovkou v levém a k čemu jim pak byla ta neomezená rychlost? Zrušil bych tyhle zákazy a snížil na dálnici rychlost OA na 110km/h jako je to ve vyspělých zemích (Německo nezi ně nepočítám). Pak to bude bezpečnejší na dálnicích. :-) [>-]

+1/0
2.1.2016 0:16

J69a94n 98B66a85r98t58á49č81e86k 6165785240259

Je vcelku logické, že i přes menší počet registrovaných vozidel v zemi s 5 milony obyvatel navíc (ČSSR) bylo obětí více. Už jen to, že pokud se stala vážná nehoda, nejdřív ji někdo musel nahlásit což často znamenalo několik kilometrů hledání k dostupnému telefonu, pak než dorazili hasiči a záchranka se Š1203. Byli v provozu vozidla na diagonálních pneu, svítili asymetrickými žárovkami 45/40W, neměli posliovače ničeho, vůle v řízení měli takové, které dnes nemívá ani náklaďák, pásy byli jen vpředu a nenavíjecí. Dále se měnila statistika, kdy dříve byla oběť nehody ten kdo podlehl zranění do 30 dnů, nyní je razantně zkrácena. Jinak dle kriminalistického sborníku ze 70. let který se v jednom díle zabývá statistikou nehodovosti, stávali se nehody s podobných příčin jako dnes a to hlavně z nepozornosti a nepřizpůsobení jízdy. I přesto, že tento web přinášel zprávy o každém ťukanci na přejezdu, bylo kupodivu dříve takových nehod (NA vs vlak) víc než dnes, bohužel mnozí se nechají ovlivnit, neověřují fakta a nepodloženě panikaří z obav stoupající tendence.

0/0
1.1.2016 18:48

A64l86e90š 24H57o75r66č66i12č72k16a 1236475211315

Někteří řidiči se skutečně na silnici chovají jako čuňata a řidičák by neměli mít ani náhodou, ale chybí mi srovnání počtu nehod a jejich následků k počtu automobilů

na silnicích. Aut rok od roku přibývá po desetitisích a smrtelných nehod spíše ubývá

+3/0
1.1.2016 17:51

L39u70b43o60š 74H27o61l76í66k 5667710472190

K navýšení obětí došlo logicky - pokles, do značné míry způsobený bezpečnějšími auty, rychlejšími a dokonalejšími zásahy záchranářů, narazil na své "limity".

Bezohlednost a agresivita rozhodně ze silnic nemizí, řidičů "pod vlivem" rozhodně neubývá a provoz se po ekonomickém propadu 2009 zase zvýšil, na rozdíl od "kvality" nových absolventů autoškol.

Na to je reakcí státu navýšení pokud, které zase postihne "potenciálně" nebezpečné chování, ale ty zásadní příčiny zůstanou...

+2/0
1.1.2016 17:23

J14a77n 54P60a17v48e33l72k83a 3137781794511

To zlepšení bych přičítal spíš konci starých Favoritů a Felicií.

0/0
1.1.2016 15:34

A90n29t41o55n76í75n 73K68a66t92z84e61r 8232103886690

Až se naučí bezohlední řidiči jezdit tak,aby neohrožovaly ostatní,tak možná se i něco změní.Ale pokud budou lidi jezdit pod vlivem alkoholu,drog a jiného svynstva,tak se nic nezmění,neb by policajti museli stavět každého řidiče a to je neproveditelné.Je to jen na řidičích a jejch morálním přesvědčení a kde vzít tolik morálky u některých lidí!!!8-oRv!!

+6/−3
1.1.2016 13:51

L38a47d89i18s93l28a92v 68M37i68k85a 1141829154964

Možná by ses měl raději naučit Český jazyk ze základní školy, než poučovat druhé po diskusích, abys nevypadal jako blbec.

+4/−1
1.1.2016 14:04

L26i70b42o40r 19Z87a67v31ř85e20l 8719936431492

To že napíše Y místo i je sice chyba, ale jinak naprosto pravdivý příspěvek. Jako blbec v tomto vypadáte jenom vy Míko

+5/−3
1.1.2016 14:35

J52a92n 32B27a61r51t82á77č57e60k 6385285800289

Sic neřeším pravopis, nicméně než začnete do někoho šít, jste schopen místo kliknutí znaménka odpovědět na otázku níže?

0/0
1.1.2016 15:33

J81a95r94o34s63l24a55v 13L58e12b22e21d63a 3626939357360

Je to taky na dalších složkách tohoto státu, aby se opilci a feťáci už nedostali za volant. Jak vidět, udělit osmý zákaz řízení nestačí.

A například elektronické náramky pro domácí vězení se řeší bezúspěšně už dlouhá léta.

+5/0
1.1.2016 14:07

J35a56n 51B31a55r29t11á20č31e79k 6195985560649

Současná legislativa taková opatření už obsahuje, proto nechápu, proč jsou tendence šroubovat sankce ještě dále. Z mnoha přestupků před bodovým systémem řešených blokově do 1000 Kč se stali skutky, které se trestají desetitisícovými pokutami, bodovou odměnou a některé mohou skončit nepodmíněným vězením.

0/0
1.1.2016 15:31

J11i78n29d33ř62i78c23h 82Š39k10o37p47e28k 4685591390705

neobsahuje, resp. obsahuje možnost, jak tyto vážné prohřešky nechat téměř bez trestu

Jak je možné, že trestní zákon umožňuje opakované ukládání zákazů řízení ?

0/0
1.1.2016 19:08

A23u93g65u12s91t 54F70o39r74m49á15n62e13k 6335339490136

Co takhle auta zakázat, jako je to s kouřením, požíváním drog, za chvíli zakážou alkohol, tučná jídla, cukroví atd. Pryč s takovou vládou.

+3/−5
1.1.2016 13:42

J64a56n 62B83a74r11t72á55č43e68k 6915555900639

Už se na tom pracuje. V Itálii, chtějí zakázat provoz vozidel starších 20 let, I přes proklamovaný rozmach nekuřáckých hospod náš stát chce direktivně zákonem zakázat ve jménu blaha kuřácké hospody s odůvodněním, že jinde to taky mají, chystají se emisní zóny ve městech. Salámovou metodou lze dosáhnout toho co tvrdíte. Nechápu mínusy u tohoto příspěvku.!!

0/−3
1.1.2016 15:39

P90e62t30r 78H37r43a69b45á75k 6360787902480

Tak oproti 90.letum,kdy jezdilo myslím méně lidí, než nyní, tak bylo mrtvých jednou tak víc. Takže se čísla myslím stále zlepšují, ale 669 lidí je stále dost. Dost by bylo i jeden jediný. Snad si budou lidi dávat letos zase trošku více pozor.

+2/0
1.1.2016 13:40

E48v43z33e46n 34S23o94u28k55u73p 1247604196898

Nemají tolik bourat.... Co jiného k tomu napsat....

0/0
1.1.2016 13:35

J11o28s98e37f 70L82e93b23d98u22š69k12a 4692753313855

Špatné dopravní značení - na ilustračním fotu například nejsou řádně vyznačeny krajní čáry, chybí krajnice. Špatná kvalita silnic, absence dopravní policie, ta rezignovala na dohled nad dodržováním pravidel a technického stavu a jen se soustřeďuje pouze na měření rychlosti, špatná výuka autoškol. Absence obchvatů, rychlostních silnic, nesmyslné uzavírky mnohakilometroých úseků, zbytečná omezování tam, kde nejsou třeba, nesmyslně vysoké poplatky pro náklaďáky a důsledek je spěch, nervozita na silnicích, vznik nepřehledných situací.

+19/−2
1.1.2016 13:03

J27i18n48d32ř80i16c94h 34Š67k18o66p49e94k 4445731150225

na úvodní fotce je relativně rovný a přehledný úsek, ohraničený svodidly. Takže jestli se nehoda nestala v noci za husté mlhy, bílé krajní čáry by ničemu nepomohly

+3/0
1.1.2016 13:06

M82i60r54o73s17l79a63v 76G64r48o20s47s21m53a92n57n 8792529374

A není problém tak trochu v nás, řídičích? Spěch a nervozita se jistě dá mírnit, když nebudu trvat na tom být o pár minut dříve doma, abych tam nedělal nic.

+2/0
1.1.2016 17:06

J43i11ř51í 77H46o91v41o46r24k85a 2566597260351

Dovolím si prognózovat, že přes zvyšování bezpečnosti mrtvých o něco přibude díky klimatické změně. Tím jak mizí zima a sníh, logicky rostou mrtví na silnicích. Leden či únor s horama sněhu a kalamitama vždy znamenal úbytek provozu a radikální snížení rychlosti (hodně plechařin, málo mrtvých). Jakmile budou tyhle měsíce teplé, mrtví prostě celoročně naskočí.

+4/−2
1.1.2016 12:53

J37a64n 62B47a35r71t43á40č52e26k 6385395840569

Takové zdůvodnění je nepřípustné, pak se hůře obhajuje další utahování šroubů

+2/−1
1.1.2016 13:01

J70i54n94d12ř85i93c61h 84Š49k58o12p94e70k 4865321400505

buď v klidu. Sami ho při hodnocení nehodovosti policajti sami používají

0/0
1.1.2016 13:08

J62i62n87d94ř27i64c92h 26Š14k12o70p66e21k 4355291620125

samozřejmě, že když je sníh, tak normální lidi jezdí pomaleji, horší řidiči raději nevyjíždí a těch pár blbů na maximum bez ohledu na podmínky, statistiky nezvrátí

+2/0
1.1.2016 13:07

M60a66r24t11i63n 23K49o42l12l77e97r 7751693475694

Taky by se mohlo napsat, kolik těch mrtvých byli motorkáři. U nás v okrese zemřelo snad 6 motorkářů, ale pokud vím, tak nikdo v autě.

+5/−1
1.1.2016 12:53

O64t93o97m88a31r 93T82h58o77m46a 2915777576825

na ibesip se dočteme , že národní strategií bylo letos dáno jen 505 mrtvých, zato těžce zranění naopak stanovenou metu (přes 2.600) překonali pozitivně, takže závěr trochu rozporuplný,ale určitě budou následovat policejní akce..

0/0
1.1.2016 12:47

J78a91n 90B69a50r34t29á79č82e48k 6615335810779

Copak Besip a CDV, to je spolek rovný sluníčkům vítající uprchlíky, akorát že jejich teritorium je doprava.

+1/−1
1.1.2016 12:50

L31a89d47i15s35l11a28v 51M69i34k64a 1221389724414

Takže hned mají záminku k dalším a dalším fízlovským akcím v rámci rádoby bezpečnosti, nákupu všech možným i nemožných zhovadělin.

+10/−11
1.1.2016 12:41

J51a84n 75B56a64r54t94á29č83e78k 6775285400749

To zase budou mít SNBáci schůzi, vedenou guru Humlem s cílem postihovat další a další činy, soukromými a nezávislými médii proběhne PR policejního bukaření, kdy z vedoucích pracovníků bude opět vyzařovat nekompetentnost a SNBácké myšlení. Ve jménu bezpečí civilizace....

+8/−11
1.1.2016 12:35

J27a16n 82B41a58r76t10á24č11e39k 6515565770729

Není to povinné, ale vy co házíte nedopotučení příspěvku, můžete nějak vyvrátit, že to jsem napsal není reálné. Už se tak prokazatelně stalo v jiných případech.

+1/−3
1.1.2016 12:52

J48i98n25d68ř17i50c19h 16Š19k47o15p30e66k 4455521850515

není co vyvracet, původní příspěvek má nulovou vypovídací hodnotu.

Ale ve stručnosti: Policajtům nepřísluší hodnotit smysluplnost stávajícího značení či pravidel. Oni mají jen kontrolovat jeho dodržování.

+4/−2
1.1.2016 13:09

J31a50n 32B39a59r46t16á54č40e82k 6745845600549

Přesně tak, policajtům nepřísluší policajtům nepřísluší řešit smysluplnost značení, ani se podílet na legislativě, což nečiní a o tom je můj příspěvek.

+1/−3
1.1.2016 13:14

J35a12n 47B51a20r39t77á13č70e66k 6765965760329

Bohužel vložené příspěvky nejdou editovat. Snad to vyznělo jasně - jinými slovy policajti se montují do něčeho, co jim nepřísluší a hrají si na zákonodárný sbor, který nejsou. Jejich lobby využívá k přesvědčování zástupné problémy, kdy vybírají ze statistik co se jim hodí.

+3/−2
1.1.2016 13:20

L20a71d78i57s65l85a64v 15M55i31k25a 1691649324104

Tak to je pěkná blbost, hlaqvně že píšeš o nulové vypovídací hodnotě , to ten tvuj příspěvek má v tom případě lživě zápornou.....policajti mohou navrhovat změny zančení, když se dělá nějaké místné omezené konzultuje se to s fízlaama atd.

0/−1
1.1.2016 13:17

J95a77n 32B43a61r53t74á41č43e14k 6445405910729

Přeně tak, podílí se na místním značení. Nemají však co mluvit do legislativy.

0/−1
1.1.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.