Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnicích loni zemřelo při nehodách 669 lidí, o 40 víc než v roce 2014

V loňském roce přišlo při dopravních nehodách v Česku o život podle předběžných policejních statistik 669 lidí. Je to sice více než v předcházejících dvou letech, ale stále je loňská bilance třetí nejnižší od roku 1990. Policie v roce 2015 vyšetřovala téměř 93 tisíc nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a29r16o81s86l66a65v 19S33c87h29a27r72f 2240516169213

Pokud bychom postupovali dle logiky EU a některých našich politiků, měli bychom zakázat auta, protože jsou nebezpečnější než zbraně.

+1/0
3.1.2016 11:03

P13e26t54r 58V86o95n16d61r40a57c16e38k 7575171543550

Mám otázku - co dělá naše slavná policie pro bezpečnost na silnici - napište mi prosím zda znáte někoho komu policie pomohla ???

+1/−1
2.1.2016 15:47

J44a30n 14B65a27r35t97á52č67e82k 6445755210929

Krom jednotek případů, které využila policie k PR je jejich skóre slabé. U naší policie bohužel ryba smrdí od hlavy. Tento sbor by potřeboval personální čistku od shora dolů. Běžní policisté by měli být přijímání výběrem nikoli náborem.

0/0
2.1.2016 16:39

T48o93m38á89š 96V75a93l38d14e12r 7603330989

Na druhou stranu máme tři po sobě rostoucí hodnoty ve statistice. Proto není co oslavovat. Spíše hledat řešení zlepšení situace na našich silnicích.

+1/0
1.1.2016 20:51

W69a58l57t91e40r 23J88a25c16h96a59n 3754828218880

Ještě , že to bylo na silnicích. Nedomyslím , co by bylo , kdyby tyto lídé zemřeli

použitím střelnou zbraní........ Ale takhle je ticho po pěšině...... Daň pokroku ....

0/0
1.1.2016 20:40

Z40d61e97n63ě92k 57V22á39g26n63e68r 6595273546320

Nějak mi v té statistice chybí podíl nákladních aut na nehodách. Myslím, že tam je zakopaný pes. Jsou to profesionální řidiči a chovají se jako hovada. Asi by bylo dobře se na ně víc zaměřit, pokutovat a brát jim řidičáky. Jedině represivní opatření může něčeho dosáhnout. My jezdíme, jako amatéři, tak se nějaká ta chyba vyskytně, jsou mezi námi i lidé, kteří mají pocit, že je silnice jejich, ale ti se najdou všude. Ale například v Německu se mi nikdy nestalo, že by se kamiony na dvouproudové dálnici předjížděly. Neustále poslouchám, jak nám zvýší pokuty, ale o náklaďácích ani slovo. Jako každý rok. Přeji Vám hodně štěstí v Novém roce.

+2/−2
1.1.2016 19:45
Foto

P37a70v88e31l 94K90o44n82í73č26e63k 9112170804489

Tak to asi moc nejezdíte v Německu, i němci přišli na to, že těch zákazů předjíždění vozidel nad 3,5t je moc a začali je rušit. Např. na Slovensku je celoplošný zákaz předjíždění a jak to tam vypadá? Dlouhej štrůdl kamionů na dálnicích, že je nebezpečné kolikrát se mezi ně zařadit a sjet z dálnice. Já když jedu s osobákem, tam mi nevadí kamion který předjíždí, protože se za chvilku zařadí zpět, ale většinou předemnou jede osobák, co neuhne a jede stále vlevém, i když prostor má. Nehod kamionů je o hodně méně, jen se o nich víc píše. A proč se nezařadíte za kamion a jedete za ním z Prahy do Brna? Vždyť to samé chcete po řidičích kamionu, každý má jinou rychlost, a hlavně omezovač, tak to není tak jednoduché předjet. Až si sednete za volat kamionu tak min. na půl roku, tak pak je můžete soudit! Když jsem např. jel v Německu autobusem, na místě zákazu předjíždění, kde se táhl štrůdl kamionů, tak jsem ani neměl prostor se zařadit a musel jsem jet tou stovkou v levém a k čemu jim pak byla ta neomezená rychlost? Zrušil bych tyhle zákazy a snížil na dálnici rychlost OA na 110km/h jako je to ve vyspělých zemích (Německo nezi ně nepočítám). Pak to bude bezpečnejší na dálnicích. :-) [>-]

+1/0
2.1.2016 0:16

J74a90n 78B43a61r31t89á71č91e46k 6715945640449

Je vcelku logické, že i přes menší počet registrovaných vozidel v zemi s 5 milony obyvatel navíc (ČSSR) bylo obětí více. Už jen to, že pokud se stala vážná nehoda, nejdřív ji někdo musel nahlásit což často znamenalo několik kilometrů hledání k dostupnému telefonu, pak než dorazili hasiči a záchranka se Š1203. Byli v provozu vozidla na diagonálních pneu, svítili asymetrickými žárovkami 45/40W, neměli posliovače ničeho, vůle v řízení měli takové, které dnes nemívá ani náklaďák, pásy byli jen vpředu a nenavíjecí. Dále se měnila statistika, kdy dříve byla oběť nehody ten kdo podlehl zranění do 30 dnů, nyní je razantně zkrácena. Jinak dle kriminalistického sborníku ze 70. let který se v jednom díle zabývá statistikou nehodovosti, stávali se nehody s podobných příčin jako dnes a to hlavně z nepozornosti a nepřizpůsobení jízdy. I přesto, že tento web přinášel zprávy o každém ťukanci na přejezdu, bylo kupodivu dříve takových nehod (NA vs vlak) víc než dnes, bohužel mnozí se nechají ovlivnit, neověřují fakta a nepodloženě panikaří z obav stoupající tendence.

0/0
1.1.2016 18:48

A27l82e72š 60H46o46r42č31i59č83k27a 1516405121715

Někteří řidiči se skutečně na silnici chovají jako čuňata a řidičák by neměli mít ani náhodou, ale chybí mi srovnání počtu nehod a jejich následků k počtu automobilů

na silnicích. Aut rok od roku přibývá po desetitisích a smrtelných nehod spíše ubývá

+3/0
1.1.2016 17:51

L57u73b48o22š 61H62o60l78í78k 5787400582370

K navýšení obětí došlo logicky - pokles, do značné míry způsobený bezpečnějšími auty, rychlejšími a dokonalejšími zásahy záchranářů, narazil na své "limity".

Bezohlednost a agresivita rozhodně ze silnic nemizí, řidičů "pod vlivem" rozhodně neubývá a provoz se po ekonomickém propadu 2009 zase zvýšil, na rozdíl od "kvality" nových absolventů autoškol.

Na to je reakcí státu navýšení pokud, které zase postihne "potenciálně" nebezpečné chování, ale ty zásadní příčiny zůstanou...

+2/0
1.1.2016 17:23

J36a10n 14P29a52v45e11l31k98a 3657891964751

To zlepšení bych přičítal spíš konci starých Favoritů a Felicií.

0/0
1.1.2016 15:34

A24n53t41o10n39í70n 16K53a49t16z69e32r 8162693786700

Až se naučí bezohlední řidiči jezdit tak,aby neohrožovaly ostatní,tak možná se i něco změní.Ale pokud budou lidi jezdit pod vlivem alkoholu,drog a jiného svynstva,tak se nic nezmění,neb by policajti museli stavět každého řidiče a to je neproveditelné.Je to jen na řidičích a jejch morálním přesvědčení a kde vzít tolik morálky u některých lidí!!!8-oRv!!

+6/−3
1.1.2016 13:51

L20a96d84i67s63l52a29v 34M88i24k40a 1961519154374

Možná by ses měl raději naučit Český jazyk ze základní školy, než poučovat druhé po diskusích, abys nevypadal jako blbec.

+4/−1
1.1.2016 14:04

L46i89b62o96r 70Z80a13v64ř85e27l 8369966391962

To že napíše Y místo i je sice chyba, ale jinak naprosto pravdivý příspěvek. Jako blbec v tomto vypadáte jenom vy Míko

+5/−3
1.1.2016 14:35

J75a12n 39B41a97r92t94á21č36e64k 6265685720469

Sic neřeším pravopis, nicméně než začnete do někoho šít, jste schopen místo kliknutí znaménka odpovědět na otázku níže?

0/0
1.1.2016 15:33

J81a63r35o75s71l80a10v 41L41e79b56e10d24a 3866609867420

Je to taky na dalších složkách tohoto státu, aby se opilci a feťáci už nedostali za volant. Jak vidět, udělit osmý zákaz řízení nestačí.

A například elektronické náramky pro domácí vězení se řeší bezúspěšně už dlouhá léta.

+5/0
1.1.2016 14:07

J16a62n 27B11a10r75t13á97č14e90k 6695115580539

Současná legislativa taková opatření už obsahuje, proto nechápu, proč jsou tendence šroubovat sankce ještě dále. Z mnoha přestupků před bodovým systémem řešených blokově do 1000 Kč se stali skutky, které se trestají desetitisícovými pokutami, bodovou odměnou a některé mohou skončit nepodmíněným vězením.

0/0
1.1.2016 15:31

J47i27n54d89ř19i87c24h 21Š76k63o69p27e91k 4625781560175

neobsahuje, resp. obsahuje možnost, jak tyto vážné prohřešky nechat téměř bez trestu

Jak je možné, že trestní zákon umožňuje opakované ukládání zákazů řízení ?

0/0
1.1.2016 19:08

A26u53g85u85s98t 18F75o11r17m73á70n14e96k 6435379870866

Co takhle auta zakázat, jako je to s kouřením, požíváním drog, za chvíli zakážou alkohol, tučná jídla, cukroví atd. Pryč s takovou vládou.

+3/−5
1.1.2016 13:42

J98a65n 43B22a49r24t61á72č17e23k 6845635360449

Už se na tom pracuje. V Itálii, chtějí zakázat provoz vozidel starších 20 let, I přes proklamovaný rozmach nekuřáckých hospod náš stát chce direktivně zákonem zakázat ve jménu blaha kuřácké hospody s odůvodněním, že jinde to taky mají, chystají se emisní zóny ve městech. Salámovou metodou lze dosáhnout toho co tvrdíte. Nechápu mínusy u tohoto příspěvku.!!

0/−3
1.1.2016 15:39

P43e73t76r 47H78r95a39b31á73k 6680137202780

Tak oproti 90.letum,kdy jezdilo myslím méně lidí, než nyní, tak bylo mrtvých jednou tak víc. Takže se čísla myslím stále zlepšují, ale 669 lidí je stále dost. Dost by bylo i jeden jediný. Snad si budou lidi dávat letos zase trošku více pozor.

+2/0
1.1.2016 13:40

E48v20z68e88n 97S22o94u29k51u68p 1297264876518

Nemají tolik bourat.... Co jiného k tomu napsat....

0/0
1.1.2016 13:35

J72o59s93e23f 38L10e60b85d50u69š97k92a 4242203603855

Špatné dopravní značení - na ilustračním fotu například nejsou řádně vyznačeny krajní čáry, chybí krajnice. Špatná kvalita silnic, absence dopravní policie, ta rezignovala na dohled nad dodržováním pravidel a technického stavu a jen se soustřeďuje pouze na měření rychlosti, špatná výuka autoškol. Absence obchvatů, rychlostních silnic, nesmyslné uzavírky mnohakilometroých úseků, zbytečná omezování tam, kde nejsou třeba, nesmyslně vysoké poplatky pro náklaďáky a důsledek je spěch, nervozita na silnicích, vznik nepřehledných situací.

+19/−2
1.1.2016 13:03

J46i82n27d49ř92i68c96h 43Š45k53o66p55e44k 4605801270365

na úvodní fotce je relativně rovný a přehledný úsek, ohraničený svodidly. Takže jestli se nehoda nestala v noci za husté mlhy, bílé krajní čáry by ničemu nepomohly

+3/0
1.1.2016 13:06

M37i19r14o85s26l40a59v 84G34r81o68s37s22m71a34n31n 8582549194

A není problém tak trochu v nás, řídičích? Spěch a nervozita se jistě dá mírnit, když nebudu trvat na tom být o pár minut dříve doma, abych tam nedělal nic.

+2/0
1.1.2016 17:06

J65i11ř15í 89H42o53v30o68r12k27a 2496967130521

Dovolím si prognózovat, že přes zvyšování bezpečnosti mrtvých o něco přibude díky klimatické změně. Tím jak mizí zima a sníh, logicky rostou mrtví na silnicích. Leden či únor s horama sněhu a kalamitama vždy znamenal úbytek provozu a radikální snížení rychlosti (hodně plechařin, málo mrtvých). Jakmile budou tyhle měsíce teplé, mrtví prostě celoročně naskočí.

+4/−2
1.1.2016 12:53

J57a63n 38B42a59r19t72á22č63e76k 6385465580209

Takové zdůvodnění je nepřípustné, pak se hůře obhajuje další utahování šroubů

+2/−1
1.1.2016 13:01

J70i97n28d32ř87i55c95h 77Š81k10o48p84e20k 4495271400145

buď v klidu. Sami ho při hodnocení nehodovosti policajti sami používají

0/0
1.1.2016 13:08

J22i65n19d71ř74i31c77h 10Š90k79o33p51e95k 4275291890535

samozřejmě, že když je sníh, tak normální lidi jezdí pomaleji, horší řidiči raději nevyjíždí a těch pár blbů na maximum bez ohledu na podmínky, statistiky nezvrátí

+2/0
1.1.2016 13:07

M40a65r67t39i35n 15K33o35l74l82e45r 7801363715734

Taky by se mohlo napsat, kolik těch mrtvých byli motorkáři. U nás v okrese zemřelo snad 6 motorkářů, ale pokud vím, tak nikdo v autě.

+5/−1
1.1.2016 12:53

O77t65o87m28a28r 15T58h41o18m59a 2235337286775

na ibesip se dočteme , že národní strategií bylo letos dáno jen 505 mrtvých, zato těžce zranění naopak stanovenou metu (přes 2.600) překonali pozitivně, takže závěr trochu rozporuplný,ale určitě budou následovat policejní akce..

0/0
1.1.2016 12:47

J90a29n 25B43a24r32t96á49č60e81k 6105515420489

Copak Besip a CDV, to je spolek rovný sluníčkům vítající uprchlíky, akorát že jejich teritorium je doprava.

+1/−1
1.1.2016 12:50

L26a54d73i25s96l86a69v 68M54i55k21a 1861519464494

Takže hned mají záminku k dalším a dalším fízlovským akcím v rámci rádoby bezpečnosti, nákupu všech možným i nemožných zhovadělin.

+10/−11
1.1.2016 12:41

J33a76n 72B25a74r61t58á27č13e44k 6515585440509

To zase budou mít SNBáci schůzi, vedenou guru Humlem s cílem postihovat další a další činy, soukromými a nezávislými médii proběhne PR policejního bukaření, kdy z vedoucích pracovníků bude opět vyzařovat nekompetentnost a SNBácké myšlení. Ve jménu bezpečí civilizace....

+8/−11
1.1.2016 12:35

J64a30n 77B54a75r41t66á27č73e17k 6725135740329

Není to povinné, ale vy co házíte nedopotučení příspěvku, můžete nějak vyvrátit, že to jsem napsal není reálné. Už se tak prokazatelně stalo v jiných případech.

+1/−3
1.1.2016 12:52

J37i72n54d77ř51i37c73h 39Š62k11o18p71e52k 4385981630475

není co vyvracet, původní příspěvek má nulovou vypovídací hodnotu.

Ale ve stručnosti: Policajtům nepřísluší hodnotit smysluplnost stávajícího značení či pravidel. Oni mají jen kontrolovat jeho dodržování.

+4/−2
1.1.2016 13:09

J69a66n 34B12a96r76t45á85č25e71k 6785105410589

Přesně tak, policajtům nepřísluší policajtům nepřísluší řešit smysluplnost značení, ani se podílet na legislativě, což nečiní a o tom je můj příspěvek.

+1/−3
1.1.2016 13:14

J56a87n 50B53a98r68t28á30č70e95k 6865785490809

Bohužel vložené příspěvky nejdou editovat. Snad to vyznělo jasně - jinými slovy policajti se montují do něčeho, co jim nepřísluší a hrají si na zákonodárný sbor, který nejsou. Jejich lobby využívá k přesvědčování zástupné problémy, kdy vybírají ze statistik co se jim hodí.

+3/−2
1.1.2016 13:20

L46a77d64i19s11l64a44v 14M21i83k67a 1161309744534

Tak to je pěkná blbost, hlaqvně že píšeš o nulové vypovídací hodnotě , to ten tvuj příspěvek má v tom případě lživě zápornou.....policajti mohou navrhovat změny zančení, když se dělá nějaké místné omezené konzultuje se to s fízlaama atd.

0/−1
1.1.2016 13:17

J60a37n 52B47a39r39t71á20č79e51k 6755965250669

Přeně tak, podílí se na místním značení. Nemají však co mluvit do legislativy.

0/−1
1.1.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.