Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích loni zemřelo při nehodách 669 lidí, o 40 víc než v roce 2014

V loňském roce přišlo při dopravních nehodách v Česku o život podle předběžných policejních statistik 669 lidí. Je to sice více než v předcházejících dvou letech, ale stále je loňská bilance třetí nejnižší od roku 1990. Policie v roce 2015 vyšetřovala téměř 93 tisíc nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a98r67o62s77l60a88v 72S75c22h18a24r45f 2700486599213

Pokud bychom postupovali dle logiky EU a některých našich politiků, měli bychom zakázat auta, protože jsou nebezpečnější než zbraně.

+1/0
3.1.2016 11:03

P78e69t48r 68V12o18n13d37r30a76c97e91k 7975351533610

Mám otázku - co dělá naše slavná policie pro bezpečnost na silnici - napište mi prosím zda znáte někoho komu policie pomohla ???

+1/−1
2.1.2016 15:47

J16a98n 79B78a76r29t91á54č20e70k 6185215370779

Krom jednotek případů, které využila policie k PR je jejich skóre slabé. U naší policie bohužel ryba smrdí od hlavy. Tento sbor by potřeboval personální čistku od shora dolů. Běžní policisté by měli být přijímání výběrem nikoli náborem.

0/0
2.1.2016 16:39

T45o49m50á67š 89V10a48l27d98e90r 7633350579

Na druhou stranu máme tři po sobě rostoucí hodnoty ve statistice. Proto není co oslavovat. Spíše hledat řešení zlepšení situace na našich silnicích.

+1/0
1.1.2016 20:51

W83a90l79t77e86r 64J62a39c70h67a80n 3434588778930

Ještě , že to bylo na silnicích. Nedomyslím , co by bylo , kdyby tyto lídé zemřeli

použitím střelnou zbraní........ Ale takhle je ticho po pěšině...... Daň pokroku ....

0/0
1.1.2016 20:40

Z57d41e10n91ě98k 51V41á58g51n40e45r 6535233876100

Nějak mi v té statistice chybí podíl nákladních aut na nehodách. Myslím, že tam je zakopaný pes. Jsou to profesionální řidiči a chovají se jako hovada. Asi by bylo dobře se na ně víc zaměřit, pokutovat a brát jim řidičáky. Jedině represivní opatření může něčeho dosáhnout. My jezdíme, jako amatéři, tak se nějaká ta chyba vyskytně, jsou mezi námi i lidé, kteří mají pocit, že je silnice jejich, ale ti se najdou všude. Ale například v Německu se mi nikdy nestalo, že by se kamiony na dvouproudové dálnici předjížděly. Neustále poslouchám, jak nám zvýší pokuty, ale o náklaďácích ani slovo. Jako každý rok. Přeji Vám hodně štěstí v Novém roce.

+2/−2
1.1.2016 19:45
Foto

P88a24v51e70l 18K63o40n92í30č55e74k 9482730804699

Tak to asi moc nejezdíte v Německu, i němci přišli na to, že těch zákazů předjíždění vozidel nad 3,5t je moc a začali je rušit. Např. na Slovensku je celoplošný zákaz předjíždění a jak to tam vypadá? Dlouhej štrůdl kamionů na dálnicích, že je nebezpečné kolikrát se mezi ně zařadit a sjet z dálnice. Já když jedu s osobákem, tam mi nevadí kamion který předjíždí, protože se za chvilku zařadí zpět, ale většinou předemnou jede osobák, co neuhne a jede stále vlevém, i když prostor má. Nehod kamionů je o hodně méně, jen se o nich víc píše. A proč se nezařadíte za kamion a jedete za ním z Prahy do Brna? Vždyť to samé chcete po řidičích kamionu, každý má jinou rychlost, a hlavně omezovač, tak to není tak jednoduché předjet. Až si sednete za volat kamionu tak min. na půl roku, tak pak je můžete soudit! Když jsem např. jel v Německu autobusem, na místě zákazu předjíždění, kde se táhl štrůdl kamionů, tak jsem ani neměl prostor se zařadit a musel jsem jet tou stovkou v levém a k čemu jim pak byla ta neomezená rychlost? Zrušil bych tyhle zákazy a snížil na dálnici rychlost OA na 110km/h jako je to ve vyspělých zemích (Německo nezi ně nepočítám). Pak to bude bezpečnejší na dálnicích. :-) [>-]

+1/0
2.1.2016 0:16

J33a40n 32B53a69r66t90á71č35e16k 6515415370469

Je vcelku logické, že i přes menší počet registrovaných vozidel v zemi s 5 milony obyvatel navíc (ČSSR) bylo obětí více. Už jen to, že pokud se stala vážná nehoda, nejdřív ji někdo musel nahlásit což často znamenalo několik kilometrů hledání k dostupnému telefonu, pak než dorazili hasiči a záchranka se Š1203. Byli v provozu vozidla na diagonálních pneu, svítili asymetrickými žárovkami 45/40W, neměli posliovače ničeho, vůle v řízení měli takové, které dnes nemívá ani náklaďák, pásy byli jen vpředu a nenavíjecí. Dále se měnila statistika, kdy dříve byla oběť nehody ten kdo podlehl zranění do 30 dnů, nyní je razantně zkrácena. Jinak dle kriminalistického sborníku ze 70. let který se v jednom díle zabývá statistikou nehodovosti, stávali se nehody s podobných příčin jako dnes a to hlavně z nepozornosti a nepřizpůsobení jízdy. I přesto, že tento web přinášel zprávy o každém ťukanci na přejezdu, bylo kupodivu dříve takových nehod (NA vs vlak) víc než dnes, bohužel mnozí se nechají ovlivnit, neověřují fakta a nepodloženě panikaří z obav stoupající tendence.

0/0
1.1.2016 18:48

A51l20e48š 50H69o78r65č91i86č68k40a 1276485781455

Někteří řidiči se skutečně na silnici chovají jako čuňata a řidičák by neměli mít ani náhodou, ale chybí mi srovnání počtu nehod a jejich následků k počtu automobilů

na silnicích. Aut rok od roku přibývá po desetitisích a smrtelných nehod spíše ubývá

+3/0
1.1.2016 17:51

L34u12b66o76š 81H16o14l31í68k 5287430962520

K navýšení obětí došlo logicky - pokles, do značné míry způsobený bezpečnějšími auty, rychlejšími a dokonalejšími zásahy záchranářů, narazil na své "limity".

Bezohlednost a agresivita rozhodně ze silnic nemizí, řidičů "pod vlivem" rozhodně neubývá a provoz se po ekonomickém propadu 2009 zase zvýšil, na rozdíl od "kvality" nových absolventů autoškol.

Na to je reakcí státu navýšení pokud, které zase postihne "potenciálně" nebezpečné chování, ale ty zásadní příčiny zůstanou...

+2/0
1.1.2016 17:23

J25a64n 65P31a13v55e78l45k35a 3967131124131

To zlepšení bych přičítal spíš konci starých Favoritů a Felicií.

0/0
1.1.2016 15:34

A41n53t62o23n52í28n 21K35a11t14z83e64r 8542393466880

Až se naučí bezohlední řidiči jezdit tak,aby neohrožovaly ostatní,tak možná se i něco změní.Ale pokud budou lidi jezdit pod vlivem alkoholu,drog a jiného svynstva,tak se nic nezmění,neb by policajti museli stavět každého řidiče a to je neproveditelné.Je to jen na řidičích a jejch morálním přesvědčení a kde vzít tolik morálky u některých lidí!!!8-oRv!!

+6/−3
1.1.2016 13:51

L79a32d36i80s22l75a32v 13M19i24k91a 1981109974144

Možná by ses měl raději naučit Český jazyk ze základní školy, než poučovat druhé po diskusích, abys nevypadal jako blbec.

+4/−1
1.1.2016 14:04

L63i74b77o74r 60Z67a55v75ř24e84l 8279246601802

To že napíše Y místo i je sice chyba, ale jinak naprosto pravdivý příspěvek. Jako blbec v tomto vypadáte jenom vy Míko

+5/−3
1.1.2016 14:35

J65a57n 25B41a55r55t74á75č30e90k 6645305580149

Sic neřeším pravopis, nicméně než začnete do někoho šít, jste schopen místo kliknutí znaménka odpovědět na otázku níže?

0/0
1.1.2016 15:33

J38a36r22o34s13l98a30v 88L76e64b85e30d34a 3566229947940

Je to taky na dalších složkách tohoto státu, aby se opilci a feťáci už nedostali za volant. Jak vidět, udělit osmý zákaz řízení nestačí.

A například elektronické náramky pro domácí vězení se řeší bezúspěšně už dlouhá léta.

+5/0
1.1.2016 14:07

J61a71n 31B52a65r75t67á54č51e39k 6865535860209

Současná legislativa taková opatření už obsahuje, proto nechápu, proč jsou tendence šroubovat sankce ještě dále. Z mnoha přestupků před bodovým systémem řešených blokově do 1000 Kč se stali skutky, které se trestají desetitisícovými pokutami, bodovou odměnou a některé mohou skončit nepodmíněným vězením.

0/0
1.1.2016 15:31

J39i19n51d47ř87i72c91h 21Š60k60o75p79e60k 4545341310275

neobsahuje, resp. obsahuje možnost, jak tyto vážné prohřešky nechat téměř bez trestu

Jak je možné, že trestní zákon umožňuje opakované ukládání zákazů řízení ?

0/0
1.1.2016 19:08

A63u34g94u12s58t 37F60o71r59m53á79n60e68k 6425449880546

Co takhle auta zakázat, jako je to s kouřením, požíváním drog, za chvíli zakážou alkohol, tučná jídla, cukroví atd. Pryč s takovou vládou.

+3/−5
1.1.2016 13:42

J56a21n 81B19a33r31t12á50č20e69k 6755855250229

Už se na tom pracuje. V Itálii, chtějí zakázat provoz vozidel starších 20 let, I přes proklamovaný rozmach nekuřáckých hospod náš stát chce direktivně zákonem zakázat ve jménu blaha kuřácké hospody s odůvodněním, že jinde to taky mají, chystají se emisní zóny ve městech. Salámovou metodou lze dosáhnout toho co tvrdíte. Nechápu mínusy u tohoto příspěvku.!!

0/−3
1.1.2016 15:39

P29e30t21r 33H29r91a17b80á80k 6890747372280

Tak oproti 90.letum,kdy jezdilo myslím méně lidí, než nyní, tak bylo mrtvých jednou tak víc. Takže se čísla myslím stále zlepšují, ale 669 lidí je stále dost. Dost by bylo i jeden jediný. Snad si budou lidi dávat letos zase trošku více pozor.

+2/0
1.1.2016 13:40

E22v59z91e28n 40S90o15u97k22u48p 1187394126918

Nemají tolik bourat.... Co jiného k tomu napsat....

0/0
1.1.2016 13:35

J60o47s66e84f 85L44e41b59d39u56š19k25a 4962473743405

Špatné dopravní značení - na ilustračním fotu například nejsou řádně vyznačeny krajní čáry, chybí krajnice. Špatná kvalita silnic, absence dopravní policie, ta rezignovala na dohled nad dodržováním pravidel a technického stavu a jen se soustřeďuje pouze na měření rychlosti, špatná výuka autoškol. Absence obchvatů, rychlostních silnic, nesmyslné uzavírky mnohakilometroých úseků, zbytečná omezování tam, kde nejsou třeba, nesmyslně vysoké poplatky pro náklaďáky a důsledek je spěch, nervozita na silnicích, vznik nepřehledných situací.

+19/−2
1.1.2016 13:03

J91i43n94d13ř89i89c28h 51Š44k93o20p23e17k 4815131920265

na úvodní fotce je relativně rovný a přehledný úsek, ohraničený svodidly. Takže jestli se nehoda nestala v noci za husté mlhy, bílé krajní čáry by ničemu nepomohly

+3/0
1.1.2016 13:06

M98i55r42o24s15l88a92v 86G61r30o44s18s25m93a67n33n 8812559744

A není problém tak trochu v nás, řídičích? Spěch a nervozita se jistě dá mírnit, když nebudu trvat na tom být o pár minut dříve doma, abych tam nedělal nic.

+2/0
1.1.2016 17:06

J43i98ř11í 70H28o24v49o90r33k27a 2526577530261

Dovolím si prognózovat, že přes zvyšování bezpečnosti mrtvých o něco přibude díky klimatické změně. Tím jak mizí zima a sníh, logicky rostou mrtví na silnicích. Leden či únor s horama sněhu a kalamitama vždy znamenal úbytek provozu a radikální snížení rychlosti (hodně plechařin, málo mrtvých). Jakmile budou tyhle měsíce teplé, mrtví prostě celoročně naskočí.

+4/−2
1.1.2016 12:53

J98a96n 90B41a26r86t53á12č25e38k 6695835420299

Takové zdůvodnění je nepřípustné, pak se hůře obhajuje další utahování šroubů

+2/−1
1.1.2016 13:01

J98i51n89d34ř35i37c58h 26Š96k84o24p98e64k 4975681680195

buď v klidu. Sami ho při hodnocení nehodovosti policajti sami používají

0/0
1.1.2016 13:08

J71i89n91d25ř95i75c90h 65Š68k30o41p83e72k 4105441800305

samozřejmě, že když je sníh, tak normální lidi jezdí pomaleji, horší řidiči raději nevyjíždí a těch pár blbů na maximum bez ohledu na podmínky, statistiky nezvrátí

+2/0
1.1.2016 13:07

M90a81r37t27i32n 25K66o82l98l16e27r 7261313555424

Taky by se mohlo napsat, kolik těch mrtvých byli motorkáři. U nás v okrese zemřelo snad 6 motorkářů, ale pokud vím, tak nikdo v autě.

+5/−1
1.1.2016 12:53

O55t29o97m92a50r 13T13h75o98m68a 2655177266415

na ibesip se dočteme , že národní strategií bylo letos dáno jen 505 mrtvých, zato těžce zranění naopak stanovenou metu (přes 2.600) překonali pozitivně, takže závěr trochu rozporuplný,ale určitě budou následovat policejní akce..

0/0
1.1.2016 12:47

J34a83n 78B27a44r16t86á41č90e48k 6745345420959

Copak Besip a CDV, to je spolek rovný sluníčkům vítající uprchlíky, akorát že jejich teritorium je doprava.

+1/−1
1.1.2016 12:50

L68a72d48i46s74l98a37v 53M12i51k40a 1261879164374

Takže hned mají záminku k dalším a dalším fízlovským akcím v rámci rádoby bezpečnosti, nákupu všech možným i nemožných zhovadělin.

+10/−11
1.1.2016 12:41

J58a66n 18B50a50r74t31á48č98e86k 6485545240389

To zase budou mít SNBáci schůzi, vedenou guru Humlem s cílem postihovat další a další činy, soukromými a nezávislými médii proběhne PR policejního bukaření, kdy z vedoucích pracovníků bude opět vyzařovat nekompetentnost a SNBácké myšlení. Ve jménu bezpečí civilizace....

+8/−11
1.1.2016 12:35

J58a28n 25B70a16r16t35á29č28e41k 6265145790819

Není to povinné, ale vy co házíte nedopotučení příspěvku, můžete nějak vyvrátit, že to jsem napsal není reálné. Už se tak prokazatelně stalo v jiných případech.

+1/−3
1.1.2016 12:52

J37i85n27d28ř80i13c41h 81Š65k83o90p31e47k 4345491590365

není co vyvracet, původní příspěvek má nulovou vypovídací hodnotu.

Ale ve stručnosti: Policajtům nepřísluší hodnotit smysluplnost stávajícího značení či pravidel. Oni mají jen kontrolovat jeho dodržování.

+4/−2
1.1.2016 13:09

J53a23n 25B52a32r25t54á81č98e11k 6395475760339

Přesně tak, policajtům nepřísluší policajtům nepřísluší řešit smysluplnost značení, ani se podílet na legislativě, což nečiní a o tom je můj příspěvek.

+1/−3
1.1.2016 13:14

J46a94n 48B21a23r68t30á73č20e95k 6755615400789

Bohužel vložené příspěvky nejdou editovat. Snad to vyznělo jasně - jinými slovy policajti se montují do něčeho, co jim nepřísluší a hrají si na zákonodárný sbor, který nejsou. Jejich lobby využívá k přesvědčování zástupné problémy, kdy vybírají ze statistik co se jim hodí.

+3/−2
1.1.2016 13:20

L83a68d11i79s67l14a72v 89M64i39k14a 1691719454804

Tak to je pěkná blbost, hlaqvně že píšeš o nulové vypovídací hodnotě , to ten tvuj příspěvek má v tom případě lživě zápornou.....policajti mohou navrhovat změny zančení, když se dělá nějaké místné omezené konzultuje se to s fízlaama atd.

0/−1
1.1.2016 13:17

J12a12n 43B88a59r54t36á97č23e36k 6895165790139

Přeně tak, podílí se na místním značení. Nemají však co mluvit do legislativy.

0/−1
1.1.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.