Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích loni zemřelo při nehodách 669 lidí, o 40 víc než v roce 2014

V loňském roce přišlo při dopravních nehodách v Česku o život podle předběžných policejních statistik 669 lidí. Je to sice více než v předcházejících dvou letech, ale stále je loňská bilance třetí nejnižší od roku 1990. Policie v roce 2015 vyšetřovala téměř 93 tisíc nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a96r44o82s56l86a53v 41S32c48h91a40r17f 2160726779913

Pokud bychom postupovali dle logiky EU a některých našich politiků, měli bychom zakázat auta, protože jsou nebezpečnější než zbraně.

+1/0
3.1.2016 11:03

P76e62t17r 60V56o14n32d74r54a90c69e69k 7455331853220

Mám otázku - co dělá naše slavná policie pro bezpečnost na silnici - napište mi prosím zda znáte někoho komu policie pomohla ???

+1/−1
2.1.2016 15:47

J24a49n 14B84a33r24t38á49č32e55k 6745455820349

Krom jednotek případů, které využila policie k PR je jejich skóre slabé. U naší policie bohužel ryba smrdí od hlavy. Tento sbor by potřeboval personální čistku od shora dolů. Běžní policisté by měli být přijímání výběrem nikoli náborem.

0/0
2.1.2016 16:39

T28o52m10á50š 79V76a11l34d81e51r 7533230859

Na druhou stranu máme tři po sobě rostoucí hodnoty ve statistice. Proto není co oslavovat. Spíše hledat řešení zlepšení situace na našich silnicích.

+1/0
1.1.2016 20:51

W51a29l54t19e33r 52J36a32c81h58a49n 3514538168420

Ještě , že to bylo na silnicích. Nedomyslím , co by bylo , kdyby tyto lídé zemřeli

použitím střelnou zbraní........ Ale takhle je ticho po pěšině...... Daň pokroku ....

0/0
1.1.2016 20:40

Z25d72e78n13ě31k 54V50á88g92n43e98r 6135703706360

Nějak mi v té statistice chybí podíl nákladních aut na nehodách. Myslím, že tam je zakopaný pes. Jsou to profesionální řidiči a chovají se jako hovada. Asi by bylo dobře se na ně víc zaměřit, pokutovat a brát jim řidičáky. Jedině represivní opatření může něčeho dosáhnout. My jezdíme, jako amatéři, tak se nějaká ta chyba vyskytně, jsou mezi námi i lidé, kteří mají pocit, že je silnice jejich, ale ti se najdou všude. Ale například v Německu se mi nikdy nestalo, že by se kamiony na dvouproudové dálnici předjížděly. Neustále poslouchám, jak nám zvýší pokuty, ale o náklaďácích ani slovo. Jako každý rok. Přeji Vám hodně štěstí v Novém roce.

+2/−2
1.1.2016 19:45
Foto

P27a42v14e69l 28K26o79n29í52č62e34k 9832750984929

Tak to asi moc nejezdíte v Německu, i němci přišli na to, že těch zákazů předjíždění vozidel nad 3,5t je moc a začali je rušit. Např. na Slovensku je celoplošný zákaz předjíždění a jak to tam vypadá? Dlouhej štrůdl kamionů na dálnicích, že je nebezpečné kolikrát se mezi ně zařadit a sjet z dálnice. Já když jedu s osobákem, tam mi nevadí kamion který předjíždí, protože se za chvilku zařadí zpět, ale většinou předemnou jede osobák, co neuhne a jede stále vlevém, i když prostor má. Nehod kamionů je o hodně méně, jen se o nich víc píše. A proč se nezařadíte za kamion a jedete za ním z Prahy do Brna? Vždyť to samé chcete po řidičích kamionu, každý má jinou rychlost, a hlavně omezovač, tak to není tak jednoduché předjet. Až si sednete za volat kamionu tak min. na půl roku, tak pak je můžete soudit! Když jsem např. jel v Německu autobusem, na místě zákazu předjíždění, kde se táhl štrůdl kamionů, tak jsem ani neměl prostor se zařadit a musel jsem jet tou stovkou v levém a k čemu jim pak byla ta neomezená rychlost? Zrušil bych tyhle zákazy a snížil na dálnici rychlost OA na 110km/h jako je to ve vyspělých zemích (Německo nezi ně nepočítám). Pak to bude bezpečnejší na dálnicích. :-) [>-]

+1/0
2.1.2016 0:16

J17a63n 13B31a30r60t95á13č33e92k 6175305500489

Je vcelku logické, že i přes menší počet registrovaných vozidel v zemi s 5 milony obyvatel navíc (ČSSR) bylo obětí více. Už jen to, že pokud se stala vážná nehoda, nejdřív ji někdo musel nahlásit což často znamenalo několik kilometrů hledání k dostupnému telefonu, pak než dorazili hasiči a záchranka se Š1203. Byli v provozu vozidla na diagonálních pneu, svítili asymetrickými žárovkami 45/40W, neměli posliovače ničeho, vůle v řízení měli takové, které dnes nemívá ani náklaďák, pásy byli jen vpředu a nenavíjecí. Dále se měnila statistika, kdy dříve byla oběť nehody ten kdo podlehl zranění do 30 dnů, nyní je razantně zkrácena. Jinak dle kriminalistického sborníku ze 70. let který se v jednom díle zabývá statistikou nehodovosti, stávali se nehody s podobných příčin jako dnes a to hlavně z nepozornosti a nepřizpůsobení jízdy. I přesto, že tento web přinášel zprávy o každém ťukanci na přejezdu, bylo kupodivu dříve takových nehod (NA vs vlak) víc než dnes, bohužel mnozí se nechají ovlivnit, neověřují fakta a nepodloženě panikaří z obav stoupající tendence.

0/0
1.1.2016 18:48

A62l25e19š 88H77o88r31č35i73č86k89a 1616485941375

Někteří řidiči se skutečně na silnici chovají jako čuňata a řidičák by neměli mít ani náhodou, ale chybí mi srovnání počtu nehod a jejich následků k počtu automobilů

na silnicích. Aut rok od roku přibývá po desetitisích a smrtelných nehod spíše ubývá

+3/0
1.1.2016 17:51

L32u61b42o35š 89H22o78l52í73k 5677130332350

K navýšení obětí došlo logicky - pokles, do značné míry způsobený bezpečnějšími auty, rychlejšími a dokonalejšími zásahy záchranářů, narazil na své "limity".

Bezohlednost a agresivita rozhodně ze silnic nemizí, řidičů "pod vlivem" rozhodně neubývá a provoz se po ekonomickém propadu 2009 zase zvýšil, na rozdíl od "kvality" nových absolventů autoškol.

Na to je reakcí státu navýšení pokud, které zase postihne "potenciálně" nebezpečné chování, ale ty zásadní příčiny zůstanou...

+2/0
1.1.2016 17:23

J82a28n 79P63a64v19e62l84k45a 3627491344151

To zlepšení bych přičítal spíš konci starých Favoritů a Felicií.

0/0
1.1.2016 15:34

A27n11t64o36n91í37n 44K69a96t13z94e51r 8962733936220

Až se naučí bezohlední řidiči jezdit tak,aby neohrožovaly ostatní,tak možná se i něco změní.Ale pokud budou lidi jezdit pod vlivem alkoholu,drog a jiného svynstva,tak se nic nezmění,neb by policajti museli stavět každého řidiče a to je neproveditelné.Je to jen na řidičích a jejch morálním přesvědčení a kde vzít tolik morálky u některých lidí!!!8-oRv!!

+6/−3
1.1.2016 13:51

L84a63d93i69s50l71a19v 76M36i76k12a 1411869964554

Možná by ses měl raději naučit Český jazyk ze základní školy, než poučovat druhé po diskusích, abys nevypadal jako blbec.

+4/−1
1.1.2016 14:04

L24i33b35o85r 85Z25a38v96ř15e30l 8399416301152

To že napíše Y místo i je sice chyba, ale jinak naprosto pravdivý příspěvek. Jako blbec v tomto vypadáte jenom vy Míko

+5/−3
1.1.2016 14:35

J68a51n 34B98a89r75t21á76č25e37k 6905345610939

Sic neřeším pravopis, nicméně než začnete do někoho šít, jste schopen místo kliknutí znaménka odpovědět na otázku níže?

0/0
1.1.2016 15:33

J14a39r88o55s73l77a19v 64L81e44b96e17d64a 3336629487450

Je to taky na dalších složkách tohoto státu, aby se opilci a feťáci už nedostali za volant. Jak vidět, udělit osmý zákaz řízení nestačí.

A například elektronické náramky pro domácí vězení se řeší bezúspěšně už dlouhá léta.

+5/0
1.1.2016 14:07

J13a66n 52B36a86r35t29á19č81e27k 6335985720909

Současná legislativa taková opatření už obsahuje, proto nechápu, proč jsou tendence šroubovat sankce ještě dále. Z mnoha přestupků před bodovým systémem řešených blokově do 1000 Kč se stali skutky, které se trestají desetitisícovými pokutami, bodovou odměnou a některé mohou skončit nepodmíněným vězením.

0/0
1.1.2016 15:31

J80i85n49d51ř41i52c30h 75Š48k69o71p44e69k 4745361360755

neobsahuje, resp. obsahuje možnost, jak tyto vážné prohřešky nechat téměř bez trestu

Jak je možné, že trestní zákon umožňuje opakované ukládání zákazů řízení ?

0/0
1.1.2016 19:08

A73u58g84u63s47t 35F73o93r56m70á32n73e14k 6275839950936

Co takhle auta zakázat, jako je to s kouřením, požíváním drog, za chvíli zakážou alkohol, tučná jídla, cukroví atd. Pryč s takovou vládou.

+3/−5
1.1.2016 13:42

J54a74n 22B12a86r98t74á41č31e82k 6615595980539

Už se na tom pracuje. V Itálii, chtějí zakázat provoz vozidel starších 20 let, I přes proklamovaný rozmach nekuřáckých hospod náš stát chce direktivně zákonem zakázat ve jménu blaha kuřácké hospody s odůvodněním, že jinde to taky mají, chystají se emisní zóny ve městech. Salámovou metodou lze dosáhnout toho co tvrdíte. Nechápu mínusy u tohoto příspěvku.!!

0/−3
1.1.2016 15:39

P45e33t42r 68H61r46a27b85á38k 6780297662470

Tak oproti 90.letum,kdy jezdilo myslím méně lidí, než nyní, tak bylo mrtvých jednou tak víc. Takže se čísla myslím stále zlepšují, ale 669 lidí je stále dost. Dost by bylo i jeden jediný. Snad si budou lidi dávat letos zase trošku více pozor.

+2/0
1.1.2016 13:40

E13v91z52e74n 26S68o57u72k49u36p 1107424366118

Nemají tolik bourat.... Co jiného k tomu napsat....

0/0
1.1.2016 13:35

J12o86s36e29f 58L33e37b62d22u67š10k96a 4662253353185

Špatné dopravní značení - na ilustračním fotu například nejsou řádně vyznačeny krajní čáry, chybí krajnice. Špatná kvalita silnic, absence dopravní policie, ta rezignovala na dohled nad dodržováním pravidel a technického stavu a jen se soustřeďuje pouze na měření rychlosti, špatná výuka autoškol. Absence obchvatů, rychlostních silnic, nesmyslné uzavírky mnohakilometroých úseků, zbytečná omezování tam, kde nejsou třeba, nesmyslně vysoké poplatky pro náklaďáky a důsledek je spěch, nervozita na silnicích, vznik nepřehledných situací.

+19/−2
1.1.2016 13:03

J73i98n94d56ř10i24c62h 35Š88k19o71p53e12k 4965401660735

na úvodní fotce je relativně rovný a přehledný úsek, ohraničený svodidly. Takže jestli se nehoda nestala v noci za husté mlhy, bílé krajní čáry by ničemu nepomohly

+3/0
1.1.2016 13:06

M19i96r37o14s50l65a54v 78G12r94o84s59s89m60a82n72n 8542799104

A není problém tak trochu v nás, řídičích? Spěch a nervozita se jistě dá mírnit, když nebudu trvat na tom být o pár minut dříve doma, abych tam nedělal nic.

+2/0
1.1.2016 17:06

J27i72ř75í 23H77o64v75o55r36k96a 2946487580131

Dovolím si prognózovat, že přes zvyšování bezpečnosti mrtvých o něco přibude díky klimatické změně. Tím jak mizí zima a sníh, logicky rostou mrtví na silnicích. Leden či únor s horama sněhu a kalamitama vždy znamenal úbytek provozu a radikální snížení rychlosti (hodně plechařin, málo mrtvých). Jakmile budou tyhle měsíce teplé, mrtví prostě celoročně naskočí.

+4/−2
1.1.2016 12:53

J68a62n 73B68a63r94t95á10č70e49k 6345115520259

Takové zdůvodnění je nepřípustné, pak se hůře obhajuje další utahování šroubů

+2/−1
1.1.2016 13:01

J64i91n52d84ř33i63c53h 95Š53k30o81p77e53k 4695161290985

buď v klidu. Sami ho při hodnocení nehodovosti policajti sami používají

0/0
1.1.2016 13:08

J35i32n85d30ř95i86c75h 54Š18k59o92p70e33k 4965221720325

samozřejmě, že když je sníh, tak normální lidi jezdí pomaleji, horší řidiči raději nevyjíždí a těch pár blbů na maximum bez ohledu na podmínky, statistiky nezvrátí

+2/0
1.1.2016 13:07

M70a13r42t51i51n 14K81o86l83l29e98r 7571743965734

Taky by se mohlo napsat, kolik těch mrtvých byli motorkáři. U nás v okrese zemřelo snad 6 motorkářů, ale pokud vím, tak nikdo v autě.

+5/−1
1.1.2016 12:53

O48t63o13m15a64r 49T20h82o92m91a 2615407556825

na ibesip se dočteme , že národní strategií bylo letos dáno jen 505 mrtvých, zato těžce zranění naopak stanovenou metu (přes 2.600) překonali pozitivně, takže závěr trochu rozporuplný,ale určitě budou následovat policejní akce..

0/0
1.1.2016 12:47

J80a97n 20B74a21r28t63á25č26e48k 6475655310489

Copak Besip a CDV, to je spolek rovný sluníčkům vítající uprchlíky, akorát že jejich teritorium je doprava.

+1/−1
1.1.2016 12:50

L22a77d79i69s95l88a65v 68M57i12k89a 1391789504114

Takže hned mají záminku k dalším a dalším fízlovským akcím v rámci rádoby bezpečnosti, nákupu všech možným i nemožných zhovadělin.

+10/−11
1.1.2016 12:41

J94a68n 33B83a75r19t18á79č93e59k 6795355100979

To zase budou mít SNBáci schůzi, vedenou guru Humlem s cílem postihovat další a další činy, soukromými a nezávislými médii proběhne PR policejního bukaření, kdy z vedoucích pracovníků bude opět vyzařovat nekompetentnost a SNBácké myšlení. Ve jménu bezpečí civilizace....

+8/−11
1.1.2016 12:35

J81a65n 52B70a39r22t96á12č94e71k 6975805900679

Není to povinné, ale vy co házíte nedopotučení příspěvku, můžete nějak vyvrátit, že to jsem napsal není reálné. Už se tak prokazatelně stalo v jiných případech.

+1/−3
1.1.2016 12:52

J41i33n19d32ř93i91c42h 71Š37k57o50p54e61k 4975541690965

není co vyvracet, původní příspěvek má nulovou vypovídací hodnotu.

Ale ve stručnosti: Policajtům nepřísluší hodnotit smysluplnost stávajícího značení či pravidel. Oni mají jen kontrolovat jeho dodržování.

+4/−2
1.1.2016 13:09

J17a10n 25B86a71r76t42á75č55e39k 6965875420259

Přesně tak, policajtům nepřísluší policajtům nepřísluší řešit smysluplnost značení, ani se podílet na legislativě, což nečiní a o tom je můj příspěvek.

+1/−3
1.1.2016 13:14

J43a85n 97B57a98r67t47á62č71e49k 6405215890719

Bohužel vložené příspěvky nejdou editovat. Snad to vyznělo jasně - jinými slovy policajti se montují do něčeho, co jim nepřísluší a hrají si na zákonodárný sbor, který nejsou. Jejich lobby využívá k přesvědčování zástupné problémy, kdy vybírají ze statistik co se jim hodí.

+3/−2
1.1.2016 13:20

L84a52d98i93s93l55a21v 18M23i35k65a 1771799344164

Tak to je pěkná blbost, hlaqvně že píšeš o nulové vypovídací hodnotě , to ten tvuj příspěvek má v tom případě lživě zápornou.....policajti mohou navrhovat změny zančení, když se dělá nějaké místné omezené konzultuje se to s fízlaama atd.

0/−1
1.1.2016 13:17

J58a26n 37B51a58r91t55á93č59e90k 6965575760889

Přeně tak, podílí se na místním značení. Nemají však co mluvit do legislativy.

0/−1
1.1.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.