Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích loni zemřelo při nehodách 669 lidí, o 40 víc než v roce 2014

V loňském roce přišlo při dopravních nehodách v Česku o život podle předběžných policejních statistik 669 lidí. Je to sice více než v předcházejících dvou letech, ale stále je loňská bilance třetí nejnižší od roku 1990. Policie v roce 2015 vyšetřovala téměř 93 tisíc nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a97r44o34s77l33a52v 55S64c59h42a65r96f 2250196299563

Pokud bychom postupovali dle logiky EU a některých našich politiků, měli bychom zakázat auta, protože jsou nebezpečnější než zbraně.

+1/0
3.1.2016 11:03

P30e51t17r 31V78o86n98d78r31a19c29e19k 7495511783760

Mám otázku - co dělá naše slavná policie pro bezpečnost na silnici - napište mi prosím zda znáte někoho komu policie pomohla ???

+1/−1
2.1.2016 15:47

J67a81n 12B89a84r45t40á54č36e92k 6695605630679

Krom jednotek případů, které využila policie k PR je jejich skóre slabé. U naší policie bohužel ryba smrdí od hlavy. Tento sbor by potřeboval personální čistku od shora dolů. Běžní policisté by měli být přijímání výběrem nikoli náborem.

0/0
2.1.2016 16:39

T39o14m16á36š 46V29a70l50d43e78r 7873140359

Na druhou stranu máme tři po sobě rostoucí hodnoty ve statistice. Proto není co oslavovat. Spíše hledat řešení zlepšení situace na našich silnicích.

+1/0
1.1.2016 20:51

W25a30l75t76e59r 63J43a87c95h98a79n 3154518748490

Ještě , že to bylo na silnicích. Nedomyslím , co by bylo , kdyby tyto lídé zemřeli

použitím střelnou zbraní........ Ale takhle je ticho po pěšině...... Daň pokroku ....

0/0
1.1.2016 20:40

Z49d76e95n24ě42k 90V64á92g25n78e90r 6245183386770

Nějak mi v té statistice chybí podíl nákladních aut na nehodách. Myslím, že tam je zakopaný pes. Jsou to profesionální řidiči a chovají se jako hovada. Asi by bylo dobře se na ně víc zaměřit, pokutovat a brát jim řidičáky. Jedině represivní opatření může něčeho dosáhnout. My jezdíme, jako amatéři, tak se nějaká ta chyba vyskytně, jsou mezi námi i lidé, kteří mají pocit, že je silnice jejich, ale ti se najdou všude. Ale například v Německu se mi nikdy nestalo, že by se kamiony na dvouproudové dálnici předjížděly. Neustále poslouchám, jak nám zvýší pokuty, ale o náklaďácích ani slovo. Jako každý rok. Přeji Vám hodně štěstí v Novém roce.

+2/−2
1.1.2016 19:45
Foto

P95a63v48e26l 69K14o91n24í81č55e38k 9512180374389

Tak to asi moc nejezdíte v Německu, i němci přišli na to, že těch zákazů předjíždění vozidel nad 3,5t je moc a začali je rušit. Např. na Slovensku je celoplošný zákaz předjíždění a jak to tam vypadá? Dlouhej štrůdl kamionů na dálnicích, že je nebezpečné kolikrát se mezi ně zařadit a sjet z dálnice. Já když jedu s osobákem, tam mi nevadí kamion který předjíždí, protože se za chvilku zařadí zpět, ale většinou předemnou jede osobák, co neuhne a jede stále vlevém, i když prostor má. Nehod kamionů je o hodně méně, jen se o nich víc píše. A proč se nezařadíte za kamion a jedete za ním z Prahy do Brna? Vždyť to samé chcete po řidičích kamionu, každý má jinou rychlost, a hlavně omezovač, tak to není tak jednoduché předjet. Až si sednete za volat kamionu tak min. na půl roku, tak pak je můžete soudit! Když jsem např. jel v Německu autobusem, na místě zákazu předjíždění, kde se táhl štrůdl kamionů, tak jsem ani neměl prostor se zařadit a musel jsem jet tou stovkou v levém a k čemu jim pak byla ta neomezená rychlost? Zrušil bych tyhle zákazy a snížil na dálnici rychlost OA na 110km/h jako je to ve vyspělých zemích (Německo nezi ně nepočítám). Pak to bude bezpečnejší na dálnicích. :-) [>-]

+1/0
2.1.2016 0:16

J75a81n 85B81a53r44t98á82č61e60k 6755805970809

Je vcelku logické, že i přes menší počet registrovaných vozidel v zemi s 5 milony obyvatel navíc (ČSSR) bylo obětí více. Už jen to, že pokud se stala vážná nehoda, nejdřív ji někdo musel nahlásit což často znamenalo několik kilometrů hledání k dostupnému telefonu, pak než dorazili hasiči a záchranka se Š1203. Byli v provozu vozidla na diagonálních pneu, svítili asymetrickými žárovkami 45/40W, neměli posliovače ničeho, vůle v řízení měli takové, které dnes nemívá ani náklaďák, pásy byli jen vpředu a nenavíjecí. Dále se měnila statistika, kdy dříve byla oběť nehody ten kdo podlehl zranění do 30 dnů, nyní je razantně zkrácena. Jinak dle kriminalistického sborníku ze 70. let který se v jednom díle zabývá statistikou nehodovosti, stávali se nehody s podobných příčin jako dnes a to hlavně z nepozornosti a nepřizpůsobení jízdy. I přesto, že tento web přinášel zprávy o každém ťukanci na přejezdu, bylo kupodivu dříve takových nehod (NA vs vlak) víc než dnes, bohužel mnozí se nechají ovlivnit, neověřují fakta a nepodloženě panikaří z obav stoupající tendence.

0/0
1.1.2016 18:48

A45l31e52š 32H12o82r10č23i36č65k20a 1706805411755

Někteří řidiči se skutečně na silnici chovají jako čuňata a řidičák by neměli mít ani náhodou, ale chybí mi srovnání počtu nehod a jejich následků k počtu automobilů

na silnicích. Aut rok od roku přibývá po desetitisích a smrtelných nehod spíše ubývá

+3/0
1.1.2016 17:51

L26u30b60o10š 11H96o44l85í66k 5297490662860

K navýšení obětí došlo logicky - pokles, do značné míry způsobený bezpečnějšími auty, rychlejšími a dokonalejšími zásahy záchranářů, narazil na své "limity".

Bezohlednost a agresivita rozhodně ze silnic nemizí, řidičů "pod vlivem" rozhodně neubývá a provoz se po ekonomickém propadu 2009 zase zvýšil, na rozdíl od "kvality" nových absolventů autoškol.

Na to je reakcí státu navýšení pokud, které zase postihne "potenciálně" nebezpečné chování, ale ty zásadní příčiny zůstanou...

+2/0
1.1.2016 17:23

J65a39n 86P59a57v25e98l93k77a 3757371384561

To zlepšení bych přičítal spíš konci starých Favoritů a Felicií.

0/0
1.1.2016 15:34

A40n60t42o58n51í60n 97K68a35t93z64e19r 8272483696140

Až se naučí bezohlední řidiči jezdit tak,aby neohrožovaly ostatní,tak možná se i něco změní.Ale pokud budou lidi jezdit pod vlivem alkoholu,drog a jiného svynstva,tak se nic nezmění,neb by policajti museli stavět každého řidiče a to je neproveditelné.Je to jen na řidičích a jejch morálním přesvědčení a kde vzít tolik morálky u některých lidí!!!8-oRv!!

+6/−3
1.1.2016 13:51

L31a71d11i80s13l78a50v 98M90i31k24a 1541199854424

Možná by ses měl raději naučit Český jazyk ze základní školy, než poučovat druhé po diskusích, abys nevypadal jako blbec.

+4/−1
1.1.2016 14:04

L10i52b85o96r 50Z18a89v90ř20e19l 8559156961372

To že napíše Y místo i je sice chyba, ale jinak naprosto pravdivý příspěvek. Jako blbec v tomto vypadáte jenom vy Míko

+5/−3
1.1.2016 14:35

J17a95n 26B39a67r82t21á27č21e18k 6705555210869

Sic neřeším pravopis, nicméně než začnete do někoho šít, jste schopen místo kliknutí znaménka odpovědět na otázku níže?

0/0
1.1.2016 15:33

J49a79r94o89s84l94a72v 86L13e93b59e28d87a 3706589947150

Je to taky na dalších složkách tohoto státu, aby se opilci a feťáci už nedostali za volant. Jak vidět, udělit osmý zákaz řízení nestačí.

A například elektronické náramky pro domácí vězení se řeší bezúspěšně už dlouhá léta.

+5/0
1.1.2016 14:07

J37a41n 19B98a21r14t97á14č88e15k 6915555680679

Současná legislativa taková opatření už obsahuje, proto nechápu, proč jsou tendence šroubovat sankce ještě dále. Z mnoha přestupků před bodovým systémem řešených blokově do 1000 Kč se stali skutky, které se trestají desetitisícovými pokutami, bodovou odměnou a některé mohou skončit nepodmíněným vězením.

0/0
1.1.2016 15:31

J81i35n77d72ř97i11c84h 58Š84k50o67p26e31k 4495821870475

neobsahuje, resp. obsahuje možnost, jak tyto vážné prohřešky nechat téměř bez trestu

Jak je možné, že trestní zákon umožňuje opakované ukládání zákazů řízení ?

0/0
1.1.2016 19:08

A40u18g24u21s37t 32F25o90r83m89á61n52e84k 6725759970946

Co takhle auta zakázat, jako je to s kouřením, požíváním drog, za chvíli zakážou alkohol, tučná jídla, cukroví atd. Pryč s takovou vládou.

+3/−5
1.1.2016 13:42

J55a39n 82B77a12r35t47á55č16e40k 6355225120239

Už se na tom pracuje. V Itálii, chtějí zakázat provoz vozidel starších 20 let, I přes proklamovaný rozmach nekuřáckých hospod náš stát chce direktivně zákonem zakázat ve jménu blaha kuřácké hospody s odůvodněním, že jinde to taky mají, chystají se emisní zóny ve městech. Salámovou metodou lze dosáhnout toho co tvrdíte. Nechápu mínusy u tohoto příspěvku.!!

0/−3
1.1.2016 15:39

P54e13t63r 34H39r47a27b97á46k 6390427892860

Tak oproti 90.letum,kdy jezdilo myslím méně lidí, než nyní, tak bylo mrtvých jednou tak víc. Takže se čísla myslím stále zlepšují, ale 669 lidí je stále dost. Dost by bylo i jeden jediný. Snad si budou lidi dávat letos zase trošku více pozor.

+2/0
1.1.2016 13:40

E72v31z62e35n 75S41o41u87k40u12p 1747634196288

Nemají tolik bourat.... Co jiného k tomu napsat....

0/0
1.1.2016 13:35

J64o97s48e46f 88L58e51b15d45u54š46k63a 4942813103355

Špatné dopravní značení - na ilustračním fotu například nejsou řádně vyznačeny krajní čáry, chybí krajnice. Špatná kvalita silnic, absence dopravní policie, ta rezignovala na dohled nad dodržováním pravidel a technického stavu a jen se soustřeďuje pouze na měření rychlosti, špatná výuka autoškol. Absence obchvatů, rychlostních silnic, nesmyslné uzavírky mnohakilometroých úseků, zbytečná omezování tam, kde nejsou třeba, nesmyslně vysoké poplatky pro náklaďáky a důsledek je spěch, nervozita na silnicích, vznik nepřehledných situací.

+19/−2
1.1.2016 13:03

J29i53n71d86ř29i56c68h 10Š91k32o25p49e33k 4495381570965

na úvodní fotce je relativně rovný a přehledný úsek, ohraničený svodidly. Takže jestli se nehoda nestala v noci za husté mlhy, bílé krajní čáry by ničemu nepomohly

+3/0
1.1.2016 13:06

M16i39r67o44s64l78a79v 67G18r33o24s88s86m82a88n81n 8942569374

A není problém tak trochu v nás, řídičích? Spěch a nervozita se jistě dá mírnit, když nebudu trvat na tom být o pár minut dříve doma, abych tam nedělal nic.

+2/0
1.1.2016 17:06

J10i24ř46í 64H71o28v91o26r70k32a 2586757540531

Dovolím si prognózovat, že přes zvyšování bezpečnosti mrtvých o něco přibude díky klimatické změně. Tím jak mizí zima a sníh, logicky rostou mrtví na silnicích. Leden či únor s horama sněhu a kalamitama vždy znamenal úbytek provozu a radikální snížení rychlosti (hodně plechařin, málo mrtvých). Jakmile budou tyhle měsíce teplé, mrtví prostě celoročně naskočí.

+4/−2
1.1.2016 12:53

J40a78n 41B75a85r90t94á73č79e89k 6885345440239

Takové zdůvodnění je nepřípustné, pak se hůře obhajuje další utahování šroubů

+2/−1
1.1.2016 13:01

J52i57n41d10ř34i48c70h 24Š27k56o71p87e37k 4785641310525

buď v klidu. Sami ho při hodnocení nehodovosti policajti sami používají

0/0
1.1.2016 13:08

J60i94n95d70ř21i65c33h 28Š12k82o68p44e14k 4875851370965

samozřejmě, že když je sníh, tak normální lidi jezdí pomaleji, horší řidiči raději nevyjíždí a těch pár blbů na maximum bez ohledu na podmínky, statistiky nezvrátí

+2/0
1.1.2016 13:07

M51a89r42t68i51n 19K40o87l31l10e75r 7601513345594

Taky by se mohlo napsat, kolik těch mrtvých byli motorkáři. U nás v okrese zemřelo snad 6 motorkářů, ale pokud vím, tak nikdo v autě.

+5/−1
1.1.2016 12:53

O62t42o26m46a17r 43T86h35o87m48a 2385527106135

na ibesip se dočteme , že národní strategií bylo letos dáno jen 505 mrtvých, zato těžce zranění naopak stanovenou metu (přes 2.600) překonali pozitivně, takže závěr trochu rozporuplný,ale určitě budou následovat policejní akce..

0/0
1.1.2016 12:47

J61a33n 53B84a53r19t30á26č64e74k 6675975280309

Copak Besip a CDV, to je spolek rovný sluníčkům vítající uprchlíky, akorát že jejich teritorium je doprava.

+1/−1
1.1.2016 12:50

L33a63d76i91s51l80a22v 14M22i34k84a 1721919374984

Takže hned mají záminku k dalším a dalším fízlovským akcím v rámci rádoby bezpečnosti, nákupu všech možným i nemožných zhovadělin.

+10/−11
1.1.2016 12:41

J52a15n 12B95a10r95t21á36č31e97k 6345565100199

To zase budou mít SNBáci schůzi, vedenou guru Humlem s cílem postihovat další a další činy, soukromými a nezávislými médii proběhne PR policejního bukaření, kdy z vedoucích pracovníků bude opět vyzařovat nekompetentnost a SNBácké myšlení. Ve jménu bezpečí civilizace....

+8/−11
1.1.2016 12:35

J72a60n 62B34a65r18t33á73č70e53k 6805815370689

Není to povinné, ale vy co házíte nedopotučení příspěvku, můžete nějak vyvrátit, že to jsem napsal není reálné. Už se tak prokazatelně stalo v jiných případech.

+1/−3
1.1.2016 12:52

J75i91n11d38ř18i22c51h 50Š81k35o35p91e33k 4215711890555

není co vyvracet, původní příspěvek má nulovou vypovídací hodnotu.

Ale ve stručnosti: Policajtům nepřísluší hodnotit smysluplnost stávajícího značení či pravidel. Oni mají jen kontrolovat jeho dodržování.

+4/−2
1.1.2016 13:09

J79a26n 91B85a13r85t48á45č36e89k 6785535480719

Přesně tak, policajtům nepřísluší policajtům nepřísluší řešit smysluplnost značení, ani se podílet na legislativě, což nečiní a o tom je můj příspěvek.

+1/−3
1.1.2016 13:14

J43a86n 86B62a60r54t52á73č72e50k 6955675600949

Bohužel vložené příspěvky nejdou editovat. Snad to vyznělo jasně - jinými slovy policajti se montují do něčeho, co jim nepřísluší a hrají si na zákonodárný sbor, který nejsou. Jejich lobby využívá k přesvědčování zástupné problémy, kdy vybírají ze statistik co se jim hodí.

+3/−2
1.1.2016 13:20

L57a94d80i33s87l27a55v 89M14i56k13a 1111559574914

Tak to je pěkná blbost, hlaqvně že píšeš o nulové vypovídací hodnotě , to ten tvuj příspěvek má v tom případě lživě zápornou.....policajti mohou navrhovat změny zančení, když se dělá nějaké místné omezené konzultuje se to s fízlaama atd.

0/−1
1.1.2016 13:17

J30a65n 46B94a86r89t64á43č41e28k 6515825450399

Přeně tak, podílí se na místním značení. Nemají však co mluvit do legislativy.

0/−1
1.1.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.