Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři pojedou u zkoušky sami, komisaři je budou navigovat vysílačkou

Po silnicích budou nejspíš příští rok jezdit motocyklisté bez řidičského průkazu, aniž by při tom porušili předpisy. Sněmovna schválila zákon, podle něhož uchazeč o řidičák na jednostopé vozidlo bude při zkoušce na motorce sám. Zkušební komisař pojede za ním v autě a komunikovat budou přes vysílačku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65a16r96o61m91í61r 90P36r87a15u65s 9797547440716

Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

Situace z křižovatky : zkoušený adept projede a semaforu naskočí červená, Co teď? Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

0/0
23.5.2016 17:22

P91a38v12e81l 13L22o27h72b94e11r83g73e14r 5776651680125

https://www.youtube.com/watch?v=xk-LLlquwhM

0/0
23.3.2016 12:06

P67e16t48r 12W82e65b91e72r 7201150303340

Problém není v tom, nechat jet žáka samotného. Problém je v tom, že není v našich zákonech stanovena odpovědnost v případě, že se něco stane.

Když autoškola žáka dobře naučí (i s učitelem za zády a jenom na uzavřeném prostoru pojede sám), měl by zkoušku sám zvládnout. Vždyť po vydání řidičského průkazu také pojede bez někoho za sebou.

V Německu ale při zkoušce již žadatel nese plnou zodpovědnost za to, co se stane a může jet zkoušku dokonce na svém motocyklu. U nás i u zkoušky nese zodpovědnost za žadatele autoškola a komisař a každou nehodu a náhradu bude řešit kdo ? ?

0/0
24.1.2016 7:15

P81e98t18r 81J82a37n92o59š 5275941690145

Konečně bude tlak na autoškoly provádět výcvik pořádně. Je otázka, jestli nejsou zkoušky nastavené příliš tvrdě a co to udělá s cenou výuky. Možná se motorka cenově srovná s autem, protože zvládnutí motorky podle mě vyžaduje delší trénink než auto (pokud jezdec není výjimečný talent nebo nemá dost předchozích zkušeností, což by v souladu s legislativou neměl mít :-)).

Většina autoškol, co dnes fungují, nedokáže jezdce připravit na krizové situace nebo jízdy zručnosti. Řidičák na motorku jsem dělal před deseti lety na Jawě 350 a rozhodně jsem neměl pocit, že umím řídit. Když jsem si pak koupil motorku, první cesta vedla na nepoužívané letiště, kde jsem postavil slalom z rozpůlených tenisáků a trénoval to, co mi autoškola nedala. Tam jsme totiž na motorce jezdili jen s instruktorem, což má na jízdu dost podstatný vliv. S instruktorem začátečník nemá šanci poznat, jak se chová sama motorka a kdy mu do zatáček a rovnováhy zasahuje instruktor. A on každý zasahuje, protože se nechce vyválet.

Samozřejmě od autoškol nečekám, že budou produkovat jezdce jako tady http:/www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y, ale prostoru pro zlepšení mají dost.

Všem začínajícím jezdcům a snad i autoškolám doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, kde jsou skvělé tipy na seznámení s motorkou a získání citu pro rovnováhu, praktická cvičení jízdy mezi kužely v různých sestavách, brzdění až na hranici smyku atd.

0/0
6.1.2016 19:47

R23o86m87a82n 35C66a84e46s59a41r 9523610150107

Tak třeba v Rakousku jezdí adepti na řidičák na motorce sami i v ostrém provozu - při výuce. Instruktor jezdí za nimi na další motorce. Komunikují vysílačkou. Nevidím v tom problém, naučit se základní techniku jízdy na slabším stroji zvládá průměrný člověk během max. několika hodin, ti rychlejší za pár minut. A když už mu to jde na cvičišti, pak je dobré doučovat v ostrém provozu, aby si adept zvykl. V autě se taky nelítá jen někde po prázdném parkovišti, praktická výuka v provozu je potřeba. A pokud člověk váží 50 kg, jako jsem to měl já, a za něj si sedne instruktor, který má 140 kg, jako to bylo u mě, tak je to fakt problém.

+2/0
30.12.2015 20:04

J65a91n 75B81a86r80t89á95č92e11k 6905765830159

Nic nového. V roce 1969 takto otec s dědou absolvoval jízdy na vlastním fichtlovi na škvárovém hřišti a bez vysílačky.

0/0
30.12.2015 15:26

H51o17r97s11t 34A24n94t81o65n 15H34a68s70l92b92a30u92e17r 3268904606206

Co jsem od roku 1983 v Německu, bylo to tu zavedené. Jen nevím odkdy...

0/0
30.12.2015 11:16

M45i15c72h21a21l 95K20r98u30p24i77č47k57a 9165378655

Když jsem tak před 20 lety dělal řidičák na moto, musel jsem odjet první dvě jízdy na fichtlovi 50 ccm. To se s instruktorem fakt nedalo, už jsem myslel, že ten řidičák vzdám. Teprve třetí jízda, když jsme přesedlali na 350 ccm, tak mě to začalo jít a i bavit. Na zkoušku s námi odmítl jet policajt a jel s námi ředitel autoškoly. Takže za mě OK.

0/0
30.12.2015 10:45

M32i44l59o67š 17K21o93l86m68a13n 6846843987262

Já jsem taky odjel jízdu u zkoušek bez instruktora a zkušební komisař - esenbák se tomu chechtal za oknem hospody. Někdo jezdí a někdo se to nikdy nenaučí. Před čtyřmi dny jsem měl takové menší kulaté výročí získání svého prvního ŘP a setkal se s hodně držiteli ŘP. Ne všichni jsou ale řidiči, jsou to často jen držiteli ŘP, i když se snaží jezdit třeba 20 let.

0/0
30.12.2015 10:41

L73u42d16e12k 35N89o23v28a84k 9826453901557

Jdo z tech negativnich komentaru sedel nekdy na motorce??

Me prisel na zkousku 130kg inspektor a ackoli jsem v te dobe umel docela dobre ridit, mel jsem s tim problem, ta motorka se chova uplne jinak...

Je to lepsi pro ridice i instruktora, chvalim zmenu.

+3/0
30.12.2015 10:12

L30u22k86a64s 64N69e72m65e32c 7529980772584

No asi nikdo. Navíc po té zkoušce už budou řídit sami nafurt.

0/0
30.12.2015 10:32

L45u69b36o35š 95M92a35r86e18k 1752225666911

A co kdyby se budoucí řidič naučil ovládat motorku na uzavřeném okruhu a zkoušku v provozu provedl na kole?;-)

Pochopím, že vozit v patnácti za sebu stokilového učitele není zase tak jednoduché.;-D

+1/0
30.12.2015 9:57

J19i80ř49í 98Š68e21j86n97o17h31a 4142423214293

Proč novináři používají termín "motorkář" a reciproční pojem "autař" nikoliv ?

Oboje je kratší než motocyklista či automobilista .

0/−1
30.12.2015 9:49

O75n73d73ř64e56j 65Š65r63u86b31a90ř 1575571815786

motista a autista :-)

+2/0
30.12.2015 9:54

M17i55l93o55š 82K30o73l95m20a64n 6106693377402

Používají se vžité výrazy a označení. Proč se říká například "papírový kapesníček" a ne to, k čemu je určen, SMRKÁČEK ?

+1/0
30.12.2015 10:20

L36u24k16a29s 29N60e32m61e19c 7569130142874

Ctu tady samé chytré komentáře řidičů automobilů co na motorce v životě nesedeli. Argumentace typu auto může řídit každý jaké chce, ale motorku do smrti jenom s instruktorem.

0/0
30.12.2015 9:48

J88a91n 50N86o42v79á52k 4236757303229

Můj názor je takový, že každá moto skupina na řidičáku by měla mít jiné praktické testy. Tedy složené z různých manévrů. Navíc, žadatel o patřičnou skupinu by měl mít předchozí řidičské zkušenosti z nižší kategorie. Nemělo by se tak stát, že adept si praktické testy vyzkouší poprvé až na "velké" 35 kW motorce nebo na ještě silnější, pokud bude starší 24 let.

Navíc, vyhýbací manévr v 50 km/h je pro nováčka slušný záhul, ale na druhou stranu alespoň vidí, jak nebezpečné je na motorce jezdit rychle. K manévrům bych ještě přidal krizové brždění před překážkou. Zase proto, aby adepti viděli, že zastavit motorku není taková sranda. Mohli by si také ukázat, na jakou vzdálenost zabrzdí při rychlosti 100 km/h. :-/

0/−3
30.12.2015 9:42

L47u32k65a18s 72N93e29m35e38c 7499800112714

A v autě takovým vývojem a zkouškou projít nemusí? Proč?

+1/0
30.12.2015 9:54

M95i34l30o68š 60B51é88m 6664939372323

Já dělal v 21 rovnou neomezený Áčko a taky žiju...

0/0
30.12.2015 9:58

M19a77r84t57i56n 60H19l24i75n83á63k 7200867389418

No, je to poněkud zvláštní, subjektivně hodnotím instruktora jako jistou oporu při problému. Prostě jako zkušenější mi může do toho zasáhnout. To co prošlo zákonem za moc šťastné řešení nepovažuju. Naučit se jezdit samozřejmě lze za těch pár hodin, ale způsobem že vím kde je brzda, spojka, plyn a jak se řadí. Ale zkušenosti typu co za mokra, jak najet na tramvajové koleje a jak jezdit a i brzdit s motkou co má 3 kufry a batůžek a jak třeba reagovat na vzniklé ohrožení na silnici.....to je o najetých kilometrech. Sám mám najeto lehce přes 100 tis a stejně bych si nedovolil říct že prostě už umím. Argumenty že někde kluci lítají od 13 na fichtlech je dost hloupej, přesně z toho jsou pak ty průšvihy. Po 50 nebo 350 Jawe s minimem koní a s tím že jsou kingové protože jezdí od 13 si koupí olítaný šrot co má 100 kobyl a místo řidičů, tu máme řítiče hlava nehlava.

+5/−1
30.12.2015 9:02

J83a27n 63N33o85v26á94k 4266657723289

To o motorkářském "růstu" z fichtla, přes tři a půli na něco silnějšího je pravda. Ano, jsou to "slimáci" na poli motorek, ale je lepší si vše vyzkoušet a případně se zrakvit v malé rychlosti, než pak ve velké. Ono už taková správná jízda do zatáčky...

Já jsem tento růst prošel a musím říct, že jsem za to vděčný.

Zrakvenejch mladejch kluků je dost právě proto, že dneska je hodně cenové náročné dostat se až na neomezené papíry na motorce. Tak na to každej dlabe a udělá si pak až ty druhé největší papíry (tuším 35 kW). Pak koupí motorku, která je seškrcená jen papírově a lítá.

+3/0
30.12.2015 9:15

J10a33n 18N35o83v25á23k 4866337253469

A navíc, ti co začali ve 12 na fichtlech, pak v reálném provozu, hned po autoškole neřeší krizovky, jako že si omylem spletou brzdu se spojkou, brzdí zadní brzdou, brzdí do zatáčky atp.

+1/0
30.12.2015 9:17

V67l25a24d72i96m47í61r 18L95o87u83d43a 8877657806772

Každý holt máme jinou motopraxi...

+1/0
30.12.2015 9:22
Foto

J41a15n 52M15a65c57k 5337522822395

Ono to v CR doted bylo zakazane? Smarja Jozefe.

0/0
30.12.2015 8:44

V59l70a76d85i71m91í73r 68L13o89u36d47a 8637857306762

Ano. Akorát místo instruktora za váma na zkoušce sedí zkušební komisař.

Ale jinak záleží na autoškole-motoškole. Instruktor vás může nechat (proti předpisům) projet někde samotného. Třeba na tom velkém parkovišti u výstaviště Letňany v Praze, když zrovna není výstava. A bylo to hned o něčem jiném.;-);-);-)

+1/0
30.12.2015 8:59

P87e84t22r 66S36o57k51o19l 8692811667661

A vy si někdo jako myslíte, že se dá na motorce naučit za 13 x 45minut jezdit? :-P

0/−4
30.12.2015 8:33

J22a24k41u83b 22Š36a70f74a46n14d24a 7255407961391

Klidně. Třeba já jezdím od patnácti (pionýr). S postupem času jsem jezdil hlavně autem, na pionýru výjimečně. Ve 40ti jsem se rozhodl udělat neomezené Ačko. S učitelem jsem udělal pár koleček na nějakém plácku a pak jsme vyjeli do provozu. Po první hodině řekl, že neví co se mnou, že mohu jít klidně na zkoušku. Ale když už jsem to zaplatil tak jsme nějak jezdili, i výlet mimo město jsme udělali. Ani jednou mi do toho nemusel šáhnout. Ale jezdím spíše pohodově, nemám žádné žihadlo, nebrousím kolenem o asfalt.

+3/0
30.12.2015 8:42

V42l24a54d84i75m26í80r 44L66o25u35d87a 8497107936292

Když už poprvé sedíte na Pionýru ve 12 letech... Vlastní zkušenost;-)

+1/0
30.12.2015 8:54

P14e78t58r 36R28u76m10p76l87i49k 4269627719543

já jsem měl jen dvě jízdy po 30 minutách a na M jsme udělali jen kolečko. Dříve si dělali řidičák jen ti, co měli k motorismu vztah. Třeba na osobáka jsem neměl vůbec žádný jízdy- nebylo auto, tak přímo na IFU.

+1/0
30.12.2015 8:56

T24o37m93a42s 95A34u93g64u85s31t55y98n 6157946721350

Jistě, já jsem se to naučil za 4 x 45 minut (rozšíření z malé motorky, na velkou, na malou jsem dostal zároveň s autem, aniž bych na ní někdy seděl).

0/0
30.12.2015 9:17

J75i55ř41í 34Š65e88j21n29o39h65a 4352153684223

Tak asi jako s autem, že.

Rpzdíl je v tom, že mortorka řidiči chyby neodpouští.

Chyby autaře ale zase tvrdě odnášejí ostatní účastníci provozu.

0/0
30.12.2015 9:52

P53e35t30r 39S31o92k91o25l 8162391427811

Evidentně si to někteří myslí, tak všem hodně štěstí, ať se spolu na silnici nepotkáme. :-)

0/0
30.12.2015 9:54

Š32t59e30f32a14n 73D11i41c18k90o 9954825432946

Ja som mal zkúšky na moto 22. 12 . Vonka mínus 12. Policajt po 50metroch zamrzol a dobrovolne zliezol z motorky. ;-D

+3/0
30.12.2015 8:32

T96o37m16á90š 64K80u21č59e11r26a 6769227134568

Delal sem ridicak na moto a auto zaroven. Na moto sem jezdil od mala a s rizenim sem nemel zadne problémy, vic sem musel jezdit v aute pred zkouškami. Neprijemne ale bylo ze muj instruktor mel cca 180 a 80kg coz bylo jeste v pohode, kdyz sem mel tak 65kg. Pak prisel ale komisar a ktery mel pres dva metry a rozhodne pres metrak a ty rozjezdy byly opravdu vtipne. A nejhorší bylo stani na krizovatce kdy sem musel toho mamlasa drzet na svych nohach :)

+1/0
30.12.2015 8:09

M28a45r22t58i12n 16K67u87ř24í64t63k93a 6957776258695

Možná je 13 hodin výcviku málo - jak pro koho. U nás na vsi kluci už od 13 let lítají na fichtlech po polních cestách, takže techniku jízdy mají zvádnutou ještě před autoškolou.

+5/0
30.12.2015 8:08

L91e35n41k92a 85Č10e60r35n28á 2820808168811

vždyť jde o zkoušku... Takže to vlastně poslední jízda před tím, než sám sedne na motorku a bude jezdit... Neviděla bych to tak děsivě....

+14/0
30.12.2015 7:57

V17r29a57t55i64s28l58a88v 89S25ý54k79o42r73a 8223934863

Konečně někdo, kdo ten článek četl a pochopil.:-)

+5/0
30.12.2015 8:17

E67v75z84e82n 36S12o95u91k27u39p 1777954336608

No 13 hodin výcviku je sakra málo....

0/−2
30.12.2015 7:57

P98e79t26r 61R62u46m88p80l91i66k 4649847229333

Když žák bude hluchý nebo němý tak co??

0/0
30.12.2015 7:49
Foto

J74a47n 56M97a39c94k 5307302842635

tak musi koukat do zpetneho zrcatka a ucitel ho bude z auta navigovat znakovou reci.

+2/0
30.12.2015 8:44

O62n95d32r31e50j 25K72a74l34m79a52n 1150556614842

A co teprve, když bude slepej.

0/0
23.5.2016 1:12

J65i95ř67í 89G60a42n75o 1530359594746

To mohl vymyslet jenom i.d.i.o.t. Nepřekvapuje mě, že je z ANO.

0/−6
30.12.2015 7:28

M40i81c93h82a44l 44H27r30o38n41e95c 8737176276414

To ze instruktor, nebo komisar nesedi za budoucim motorkarem neni v nekterych zemich nic noveho. V Nemecku osvedcena praxe. Budouci motorkar je oznacen reflexni vestou, jede na stroji, ktery muze byt jeho vlastni, to same plati i o prilbe ve ktere ma zabudovanou vysilacku a instruktor jede za nim v aute. A funguje to a proc? Protoze v Nemecku se na motorkare a hlavne ty budouci bere velky zretel a nikdo se nesnazi instruktora od zaka rozdelit tim ze mezi ne vjede. U nas to mozna bude problem, spousta ridicu - vseobecne, je neohleduplna a snad proto ty scenare ze to nebude fungovat. Sam jsem motorkar a zminenou zmenu bych jako budouci motorkar vital. Takze se primlouvam nejen za budouci motorkare, ale i za budouci ridice, 4stopych vozidel,budte k nim hodni a neskripejte zubama, kdyz potkate autoskolu;-)

+11/0
30.12.2015 7:20

E84v42a 17D76r23o61z89d12o70v15á 7689877195195

Co si nedokážu představit je situace, kdy se ti dva rozdělí např. když mezi ně vjedou auta nebo komisař nestihne na semaforu zelenou.

0/−3
30.12.2015 6:29

M37o45n57i89k68a 30R88o39l88l61o32v75á 5243642216575

Dá mu echo vysílačkou ať na ně počká.;-)

+4/0
30.12.2015 7:13

E77v35a 15D28r34o97z40d73o69v71á 7699757345945

V pražském provozu? Zkuste si někde zastavit třeba na Evropské, Vinohradské, Patočkově, Milady Horákové...a pak se k sobě zase připojit. Jelikož se jedná o zkoušky, tak na místě pro zastavení vhodném samozřejmě.

0/−3
30.12.2015 7:26

T34o89m 83P79o50d37l52e27s87n52y 6323202402

Zvlastni je, ze u nas v UK to presne takhle funguje bez nejmensich problemu. To jen Cesti "chytraci" zase vymysleji duvody, proc to nepujde. ;-D

+2/0
30.12.2015 8:17

O62l57d49a 41Ž33á45č98e50k 8624213786622

Kdyz tady se na to jde zase od druhého konce... Misto toho aby autoškoly které vypouštějí do provozu řidiče bez návyků likvidačně potrestany tak se tu vymejsli takový hovadiny.

0/−2
30.12.2015 6:28

M75i84l30a91n 95Š93e14l63i71g47a 7951724373683

Jako, vsechny argumenty "pro" chapu. Ale vzhledem k tomu, ze clovek se spolujezdcem odjezdi celou autoskolu, tak v jeho pritomnosti u zkousky nevidim zadny problem.

0/−2
30.12.2015 5:44

P39a89v82e82l 17J93o45n81á33š 5371485339765

Proč jen u zkoušky?

+2/0
30.12.2015 5:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.