Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři pojedou u zkoušky sami, komisaři je budou navigovat vysílačkou

Po silnicích budou nejspíš příští rok jezdit motocyklisté bez řidičského průkazu, aniž by při tom porušili předpisy. Sněmovna schválila zákon, podle něhož uchazeč o řidičák na jednostopé vozidlo bude při zkoušce na motorce sám. Zkušební komisař pojede za ním v autě a komunikovat budou přes vysílačku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J39a13r28o54m20í94r 76P94r91a81u42s 9967837390116

Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

Situace z křižovatky : zkoušený adept projede a semaforu naskočí červená, Co teď? Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

0/0
23.5.2016 17:22

P33a67v90e97l 10L91o26h81b93e64r84g60e72r 5616971330595

https://www.youtube.com/watch?v=xk-LLlquwhM

0/0
23.3.2016 12:06

P12e13t42r 59W48e64b69e14r 7451320753820

Problém není v tom, nechat jet žáka samotného. Problém je v tom, že není v našich zákonech stanovena odpovědnost v případě, že se něco stane.

Když autoškola žáka dobře naučí (i s učitelem za zády a jenom na uzavřeném prostoru pojede sám), měl by zkoušku sám zvládnout. Vždyť po vydání řidičského průkazu také pojede bez někoho za sebou.

V Německu ale při zkoušce již žadatel nese plnou zodpovědnost za to, co se stane a může jet zkoušku dokonce na svém motocyklu. U nás i u zkoušky nese zodpovědnost za žadatele autoškola a komisař a každou nehodu a náhradu bude řešit kdo ? ?

0/0
24.1.2016 7:15

P56e65t96r 89J48a74n27o17š 5955881970225

Konečně bude tlak na autoškoly provádět výcvik pořádně. Je otázka, jestli nejsou zkoušky nastavené příliš tvrdě a co to udělá s cenou výuky. Možná se motorka cenově srovná s autem, protože zvládnutí motorky podle mě vyžaduje delší trénink než auto (pokud jezdec není výjimečný talent nebo nemá dost předchozích zkušeností, což by v souladu s legislativou neměl mít :-)).

Většina autoškol, co dnes fungují, nedokáže jezdce připravit na krizové situace nebo jízdy zručnosti. Řidičák na motorku jsem dělal před deseti lety na Jawě 350 a rozhodně jsem neměl pocit, že umím řídit. Když jsem si pak koupil motorku, první cesta vedla na nepoužívané letiště, kde jsem postavil slalom z rozpůlených tenisáků a trénoval to, co mi autoškola nedala. Tam jsme totiž na motorce jezdili jen s instruktorem, což má na jízdu dost podstatný vliv. S instruktorem začátečník nemá šanci poznat, jak se chová sama motorka a kdy mu do zatáček a rovnováhy zasahuje instruktor. A on každý zasahuje, protože se nechce vyválet.

Samozřejmě od autoškol nečekám, že budou produkovat jezdce jako tady http:/www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y, ale prostoru pro zlepšení mají dost.

Všem začínajícím jezdcům a snad i autoškolám doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, kde jsou skvělé tipy na seznámení s motorkou a získání citu pro rovnováhu, praktická cvičení jízdy mezi kužely v různých sestavách, brzdění až na hranici smyku atd.

0/0
6.1.2016 19:47

R31o33m88a34n 44C14a43e93s57a82r 9933790950507

Tak třeba v Rakousku jezdí adepti na řidičák na motorce sami i v ostrém provozu - při výuce. Instruktor jezdí za nimi na další motorce. Komunikují vysílačkou. Nevidím v tom problém, naučit se základní techniku jízdy na slabším stroji zvládá průměrný člověk během max. několika hodin, ti rychlejší za pár minut. A když už mu to jde na cvičišti, pak je dobré doučovat v ostrém provozu, aby si adept zvykl. V autě se taky nelítá jen někde po prázdném parkovišti, praktická výuka v provozu je potřeba. A pokud člověk váží 50 kg, jako jsem to měl já, a za něj si sedne instruktor, který má 140 kg, jako to bylo u mě, tak je to fakt problém.

+2/0
30.12.2015 20:04

J83a13n 31B93a63r69t50á98č47e98k 6875695340859

Nic nového. V roce 1969 takto otec s dědou absolvoval jízdy na vlastním fichtlovi na škvárovém hřišti a bez vysílačky.

0/0
30.12.2015 15:26

H79o26r62s23t 14A29n37t25o74n 44H69a41s87l80b34a73u70e26r 3928964896246

Co jsem od roku 1983 v Německu, bylo to tu zavedené. Jen nevím odkdy...

0/0
30.12.2015 11:16

M85i12c35h38a71l 32K85r89u46p73i78č57k24a 9415298805

Když jsem tak před 20 lety dělal řidičák na moto, musel jsem odjet první dvě jízdy na fichtlovi 50 ccm. To se s instruktorem fakt nedalo, už jsem myslel, že ten řidičák vzdám. Teprve třetí jízda, když jsme přesedlali na 350 ccm, tak mě to začalo jít a i bavit. Na zkoušku s námi odmítl jet policajt a jel s námi ředitel autoškoly. Takže za mě OK.

0/0
30.12.2015 10:45

M75i75l23o68š 38K85o33l31m80a69n 6746723377702

Já jsem taky odjel jízdu u zkoušek bez instruktora a zkušební komisař - esenbák se tomu chechtal za oknem hospody. Někdo jezdí a někdo se to nikdy nenaučí. Před čtyřmi dny jsem měl takové menší kulaté výročí získání svého prvního ŘP a setkal se s hodně držiteli ŘP. Ne všichni jsou ale řidiči, jsou to často jen držiteli ŘP, i když se snaží jezdit třeba 20 let.

0/0
30.12.2015 10:41

L76u36d95e65k 40N60o87v75a57k 9156393831977

Jdo z tech negativnich komentaru sedel nekdy na motorce??

Me prisel na zkousku 130kg inspektor a ackoli jsem v te dobe umel docela dobre ridit, mel jsem s tim problem, ta motorka se chova uplne jinak...

Je to lepsi pro ridice i instruktora, chvalim zmenu.

+3/0
30.12.2015 10:12

L95u62k40a66s 91N54e89m50e27c 7839300842984

No asi nikdo. Navíc po té zkoušce už budou řídit sami nafurt.

0/0
30.12.2015 10:32

L77u13b57o11š 57M23a61r75e95k 1512605576111

A co kdyby se budoucí řidič naučil ovládat motorku na uzavřeném okruhu a zkoušku v provozu provedl na kole?;-)

Pochopím, že vozit v patnácti za sebu stokilového učitele není zase tak jednoduché.;-D

+1/0
30.12.2015 9:57

J67i91ř10í 27Š17e38j53n86o37h68a 4502123814273

Proč novináři používají termín "motorkář" a reciproční pojem "autař" nikoliv ?

Oboje je kratší než motocyklista či automobilista .

0/−1
30.12.2015 9:49

O47n30d59ř52e74j 79Š40r82u83b27a56ř 1575261325326

motista a autista :-)

+2/0
30.12.2015 9:54

M98i20l78o18š 90K86o96l50m98a75n 6916403227492

Používají se vžité výrazy a označení. Proč se říká například "papírový kapesníček" a ne to, k čemu je určen, SMRKÁČEK ?

+1/0
30.12.2015 10:20

L44u17k98a74s 94N23e54m46e98c 7859770702834

Ctu tady samé chytré komentáře řidičů automobilů co na motorce v životě nesedeli. Argumentace typu auto může řídit každý jaké chce, ale motorku do smrti jenom s instruktorem.

0/0
30.12.2015 9:48

J18a81n 70N59o22v31á64k 4386577703929

Můj názor je takový, že každá moto skupina na řidičáku by měla mít jiné praktické testy. Tedy složené z různých manévrů. Navíc, žadatel o patřičnou skupinu by měl mít předchozí řidičské zkušenosti z nižší kategorie. Nemělo by se tak stát, že adept si praktické testy vyzkouší poprvé až na "velké" 35 kW motorce nebo na ještě silnější, pokud bude starší 24 let.

Navíc, vyhýbací manévr v 50 km/h je pro nováčka slušný záhul, ale na druhou stranu alespoň vidí, jak nebezpečné je na motorce jezdit rychle. K manévrům bych ještě přidal krizové brždění před překážkou. Zase proto, aby adepti viděli, že zastavit motorku není taková sranda. Mohli by si také ukázat, na jakou vzdálenost zabrzdí při rychlosti 100 km/h. :-/

0/−3
30.12.2015 9:42

L90u39k49a79s 59N75e82m48e28c 7429480202564

A v autě takovým vývojem a zkouškou projít nemusí? Proč?

+1/0
30.12.2015 9:54

M81i30l18o76š 61B20é92m 6404309122883

Já dělal v 21 rovnou neomezený Áčko a taky žiju...

0/0
30.12.2015 9:58

M67a37r26t78i19n 56H21l85i45n15á83k 7640737749868

No, je to poněkud zvláštní, subjektivně hodnotím instruktora jako jistou oporu při problému. Prostě jako zkušenější mi může do toho zasáhnout. To co prošlo zákonem za moc šťastné řešení nepovažuju. Naučit se jezdit samozřejmě lze za těch pár hodin, ale způsobem že vím kde je brzda, spojka, plyn a jak se řadí. Ale zkušenosti typu co za mokra, jak najet na tramvajové koleje a jak jezdit a i brzdit s motkou co má 3 kufry a batůžek a jak třeba reagovat na vzniklé ohrožení na silnici.....to je o najetých kilometrech. Sám mám najeto lehce přes 100 tis a stejně bych si nedovolil říct že prostě už umím. Argumenty že někde kluci lítají od 13 na fichtlech je dost hloupej, přesně z toho jsou pak ty průšvihy. Po 50 nebo 350 Jawe s minimem koní a s tím že jsou kingové protože jezdí od 13 si koupí olítaný šrot co má 100 kobyl a místo řidičů, tu máme řítiče hlava nehlava.

+5/−1
30.12.2015 9:02

J33a12n 38N52o50v68á70k 4246767903229

To o motorkářském "růstu" z fichtla, přes tři a půli na něco silnějšího je pravda. Ano, jsou to "slimáci" na poli motorek, ale je lepší si vše vyzkoušet a případně se zrakvit v malé rychlosti, než pak ve velké. Ono už taková správná jízda do zatáčky...

Já jsem tento růst prošel a musím říct, že jsem za to vděčný.

Zrakvenejch mladejch kluků je dost právě proto, že dneska je hodně cenové náročné dostat se až na neomezené papíry na motorce. Tak na to každej dlabe a udělá si pak až ty druhé největší papíry (tuším 35 kW). Pak koupí motorku, která je seškrcená jen papírově a lítá.

+3/0
30.12.2015 9:15

J87a75n 47N76o62v70á36k 4606217313589

A navíc, ti co začali ve 12 na fichtlech, pak v reálném provozu, hned po autoškole neřeší krizovky, jako že si omylem spletou brzdu se spojkou, brzdí zadní brzdou, brzdí do zatáčky atp.

+1/0
30.12.2015 9:17

V13l39a70d31i62m73í50r 97L64o44u12d74a 8857907126762

Každý holt máme jinou motopraxi...

+1/0
30.12.2015 9:22
Foto

J61a29n 96M23a49c87k 5957682452485

Ono to v CR doted bylo zakazane? Smarja Jozefe.

0/0
30.12.2015 8:44

V68l52a23d37i22m62í64r 74L97o97u80d29a 8167957726772

Ano. Akorát místo instruktora za váma na zkoušce sedí zkušební komisař.

Ale jinak záleží na autoškole-motoškole. Instruktor vás může nechat (proti předpisům) projet někde samotného. Třeba na tom velkém parkovišti u výstaviště Letňany v Praze, když zrovna není výstava. A bylo to hned o něčem jiném.;-);-);-)

+1/0
30.12.2015 8:59

P35e77t84r 11S60o85k59o92l 8742401247171

A vy si někdo jako myslíte, že se dá na motorce naučit za 13 x 45minut jezdit? :-P

0/−4
30.12.2015 8:33

J18a25k42u12b 84Š23a15f97a84n37d31a 7485197211911

Klidně. Třeba já jezdím od patnácti (pionýr). S postupem času jsem jezdil hlavně autem, na pionýru výjimečně. Ve 40ti jsem se rozhodl udělat neomezené Ačko. S učitelem jsem udělal pár koleček na nějakém plácku a pak jsme vyjeli do provozu. Po první hodině řekl, že neví co se mnou, že mohu jít klidně na zkoušku. Ale když už jsem to zaplatil tak jsme nějak jezdili, i výlet mimo město jsme udělali. Ani jednou mi do toho nemusel šáhnout. Ale jezdím spíše pohodově, nemám žádné žihadlo, nebrousím kolenem o asfalt.

+3/0
30.12.2015 8:42

V13l95a41d23i10m50í70r 61L28o82u43d87a 8827917306622

Když už poprvé sedíte na Pionýru ve 12 letech... Vlastní zkušenost;-)

+1/0
30.12.2015 8:54

P80e47t56r 65R82u65m78p43l91i90k 4739927979553

já jsem měl jen dvě jízdy po 30 minutách a na M jsme udělali jen kolečko. Dříve si dělali řidičák jen ti, co měli k motorismu vztah. Třeba na osobáka jsem neměl vůbec žádný jízdy- nebylo auto, tak přímo na IFU.

+1/0
30.12.2015 8:56

T46o90m48a92s 56A96u43g27u24s65t46y63n 6237286501350

Jistě, já jsem se to naučil za 4 x 45 minut (rozšíření z malé motorky, na velkou, na malou jsem dostal zároveň s autem, aniž bych na ní někdy seděl).

0/0
30.12.2015 9:17

J32i15ř64í 73Š50e10j61n54o19h47a 4262963304193

Tak asi jako s autem, že.

Rpzdíl je v tom, že mortorka řidiči chyby neodpouští.

Chyby autaře ale zase tvrdě odnášejí ostatní účastníci provozu.

0/0
30.12.2015 9:52

P76e76t62r 72S46o52k48o88l 8452321297621

Evidentně si to někteří myslí, tak všem hodně štěstí, ať se spolu na silnici nepotkáme. :-)

0/0
30.12.2015 9:54

Š33t89e28f28a51n 60D91i66c67k67o 9384335142456

Ja som mal zkúšky na moto 22. 12 . Vonka mínus 12. Policajt po 50metroch zamrzol a dobrovolne zliezol z motorky. ;-D

+3/0
30.12.2015 8:32

T39o92m83á18š 79K45u96č15e88r68a 6109497814978

Delal sem ridicak na moto a auto zaroven. Na moto sem jezdil od mala a s rizenim sem nemel zadne problémy, vic sem musel jezdit v aute pred zkouškami. Neprijemne ale bylo ze muj instruktor mel cca 180 a 80kg coz bylo jeste v pohode, kdyz sem mel tak 65kg. Pak prisel ale komisar a ktery mel pres dva metry a rozhodne pres metrak a ty rozjezdy byly opravdu vtipne. A nejhorší bylo stani na krizovatce kdy sem musel toho mamlasa drzet na svych nohach :)

+1/0
30.12.2015 8:09

M86a43r68t41i54n 86K76u70ř36í89t94k65a 6157636508185

Možná je 13 hodin výcviku málo - jak pro koho. U nás na vsi kluci už od 13 let lítají na fichtlech po polních cestách, takže techniku jízdy mají zvádnutou ještě před autoškolou.

+5/0
30.12.2015 8:08

L48e38n67k10a 23Č54e14r37n51á 2830658288111

vždyť jde o zkoušku... Takže to vlastně poslední jízda před tím, než sám sedne na motorku a bude jezdit... Neviděla bych to tak děsivě....

+14/0
30.12.2015 7:57

V58r28a11t77i93s79l34a97v 96S78ý27k68o67r66a 8933234243

Konečně někdo, kdo ten článek četl a pochopil.:-)

+5/0
30.12.2015 8:17

E40v42z63e80n 30S70o81u80k84u41p 1387414886708

No 13 hodin výcviku je sakra málo....

0/−2
30.12.2015 7:57

P30e57t69r 76R70u92m86p20l83i26k 4199507599503

Když žák bude hluchý nebo němý tak co??

0/0
30.12.2015 7:49
Foto

J54a87n 19M23a36c52k 5337632302375

tak musi koukat do zpetneho zrcatka a ucitel ho bude z auta navigovat znakovou reci.

+2/0
30.12.2015 8:44

O96n18d47r94e66j 18K18a95l20m96a89n 1320296374292

A co teprve, když bude slepej.

0/0
23.5.2016 1:12

J58i47ř70í 79G21a40n49o 1390539284286

To mohl vymyslet jenom i.d.i.o.t. Nepřekvapuje mě, že je z ANO.

0/−6
30.12.2015 7:28

M61i27c96h92a49l 48H24r72o89n12e45c 8307526426514

To ze instruktor, nebo komisar nesedi za budoucim motorkarem neni v nekterych zemich nic noveho. V Nemecku osvedcena praxe. Budouci motorkar je oznacen reflexni vestou, jede na stroji, ktery muze byt jeho vlastni, to same plati i o prilbe ve ktere ma zabudovanou vysilacku a instruktor jede za nim v aute. A funguje to a proc? Protoze v Nemecku se na motorkare a hlavne ty budouci bere velky zretel a nikdo se nesnazi instruktora od zaka rozdelit tim ze mezi ne vjede. U nas to mozna bude problem, spousta ridicu - vseobecne, je neohleduplna a snad proto ty scenare ze to nebude fungovat. Sam jsem motorkar a zminenou zmenu bych jako budouci motorkar vital. Takze se primlouvam nejen za budouci motorkare, ale i za budouci ridice, 4stopych vozidel,budte k nim hodni a neskripejte zubama, kdyz potkate autoskolu;-)

+11/0
30.12.2015 7:20

E53v29a 57D97r86o92z98d33o73v26á 7589577455885

Co si nedokážu představit je situace, kdy se ti dva rozdělí např. když mezi ně vjedou auta nebo komisař nestihne na semaforu zelenou.

0/−3
30.12.2015 6:29

M56o78n93i75k47a 55R89o98l27l57o50v18á 5563472266225

Dá mu echo vysílačkou ať na ně počká.;-)

+4/0
30.12.2015 7:13

E27v28a 47D68r85o29z81d54o41v34á 7629927325765

V pražském provozu? Zkuste si někde zastavit třeba na Evropské, Vinohradské, Patočkově, Milady Horákové...a pak se k sobě zase připojit. Jelikož se jedná o zkoušky, tak na místě pro zastavení vhodném samozřejmě.

0/−3
30.12.2015 7:26

T90o89m 77P83o42d33l50e53s14n85y 6603542122

Zvlastni je, ze u nas v UK to presne takhle funguje bez nejmensich problemu. To jen Cesti "chytraci" zase vymysleji duvody, proc to nepujde. ;-D

+2/0
30.12.2015 8:17

O10l56d77a 46Ž60á17č60e98k 8394203756122

Kdyz tady se na to jde zase od druhého konce... Misto toho aby autoškoly které vypouštějí do provozu řidiče bez návyků likvidačně potrestany tak se tu vymejsli takový hovadiny.

0/−2
30.12.2015 6:28

M36i95l48a44n 23Š92e95l75i49g65a 7591394723143

Jako, vsechny argumenty "pro" chapu. Ale vzhledem k tomu, ze clovek se spolujezdcem odjezdi celou autoskolu, tak v jeho pritomnosti u zkousky nevidim zadny problem.

0/−2
30.12.2015 5:44

P92a70v72e23l 60J18o41n27á80š 5971625869115

Proč jen u zkoušky?

+2/0
30.12.2015 5:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.