Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorkáři pojedou u zkoušky sami, komisaři je budou navigovat vysílačkou

Po silnicích budou nejspíš příští rok jezdit motocyklisté bez řidičského průkazu, aniž by při tom porušili předpisy. Sněmovna schválila zákon, podle něhož uchazeč o řidičák na jednostopé vozidlo bude při zkoušce na motorce sám. Zkušební komisař pojede za ním v autě a komunikovat budou přes vysílačku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J29a11r56o24m50í70r 40P40r50a31u38s 9987447940246

Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

Situace z křižovatky : zkoušený adept projede a semaforu naskočí červená, Co teď? Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

0/0
23.5.2016 17:22

P82a85v89e48l 68L86o71h94b48e72r87g54e63r 5516171870945

https://www.youtube.com/watch?v=xk-LLlquwhM

0/0
23.3.2016 12:06

P83e94t51r 11W76e34b42e60r 7891940613700

Problém není v tom, nechat jet žáka samotného. Problém je v tom, že není v našich zákonech stanovena odpovědnost v případě, že se něco stane.

Když autoškola žáka dobře naučí (i s učitelem za zády a jenom na uzavřeném prostoru pojede sám), měl by zkoušku sám zvládnout. Vždyť po vydání řidičského průkazu také pojede bez někoho za sebou.

V Německu ale při zkoušce již žadatel nese plnou zodpovědnost za to, co se stane a může jet zkoušku dokonce na svém motocyklu. U nás i u zkoušky nese zodpovědnost za žadatele autoškola a komisař a každou nehodu a náhradu bude řešit kdo ? ?

0/0
24.1.2016 7:15

P37e60t60r 75J30a37n32o87š 5415551480575

Konečně bude tlak na autoškoly provádět výcvik pořádně. Je otázka, jestli nejsou zkoušky nastavené příliš tvrdě a co to udělá s cenou výuky. Možná se motorka cenově srovná s autem, protože zvládnutí motorky podle mě vyžaduje delší trénink než auto (pokud jezdec není výjimečný talent nebo nemá dost předchozích zkušeností, což by v souladu s legislativou neměl mít :-)).

Většina autoškol, co dnes fungují, nedokáže jezdce připravit na krizové situace nebo jízdy zručnosti. Řidičák na motorku jsem dělal před deseti lety na Jawě 350 a rozhodně jsem neměl pocit, že umím řídit. Když jsem si pak koupil motorku, první cesta vedla na nepoužívané letiště, kde jsem postavil slalom z rozpůlených tenisáků a trénoval to, co mi autoškola nedala. Tam jsme totiž na motorce jezdili jen s instruktorem, což má na jízdu dost podstatný vliv. S instruktorem začátečník nemá šanci poznat, jak se chová sama motorka a kdy mu do zatáček a rovnováhy zasahuje instruktor. A on každý zasahuje, protože se nechce vyválet.

Samozřejmě od autoškol nečekám, že budou produkovat jezdce jako tady http:/www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y, ale prostoru pro zlepšení mají dost.

Všem začínajícím jezdcům a snad i autoškolám doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, kde jsou skvělé tipy na seznámení s motorkou a získání citu pro rovnováhu, praktická cvičení jízdy mezi kužely v různých sestavách, brzdění až na hranici smyku atd.

0/0
6.1.2016 19:47

R15o18m50a62n 26C76a87e42s43a43r 9253490530227

Tak třeba v Rakousku jezdí adepti na řidičák na motorce sami i v ostrém provozu - při výuce. Instruktor jezdí za nimi na další motorce. Komunikují vysílačkou. Nevidím v tom problém, naučit se základní techniku jízdy na slabším stroji zvládá průměrný člověk během max. několika hodin, ti rychlejší za pár minut. A když už mu to jde na cvičišti, pak je dobré doučovat v ostrém provozu, aby si adept zvykl. V autě se taky nelítá jen někde po prázdném parkovišti, praktická výuka v provozu je potřeba. A pokud člověk váží 50 kg, jako jsem to měl já, a za něj si sedne instruktor, který má 140 kg, jako to bylo u mě, tak je to fakt problém.

+2/0
30.12.2015 20:04

J15a60n 57B86a77r90t19á34č21e22k 6365775430249

Nic nového. V roce 1969 takto otec s dědou absolvoval jízdy na vlastním fichtlovi na škvárovém hřišti a bez vysílačky.

0/0
30.12.2015 15:26

H84o10r62s38t 56A93n95t68o83n 78H43a23s16l29b36a93u44e21r 3328174316706

Co jsem od roku 1983 v Německu, bylo to tu zavedené. Jen nevím odkdy...

0/0
30.12.2015 11:16

M40i53c76h57a47l 79K96r37u36p48i42č73k57a 9435798865

Když jsem tak před 20 lety dělal řidičák na moto, musel jsem odjet první dvě jízdy na fichtlovi 50 ccm. To se s instruktorem fakt nedalo, už jsem myslel, že ten řidičák vzdám. Teprve třetí jízda, když jsme přesedlali na 350 ccm, tak mě to začalo jít a i bavit. Na zkoušku s námi odmítl jet policajt a jel s námi ředitel autoškoly. Takže za mě OK.

0/0
30.12.2015 10:45

M91i58l26o46š 76K77o53l63m83a89n 6966263777242

Já jsem taky odjel jízdu u zkoušek bez instruktora a zkušební komisař - esenbák se tomu chechtal za oknem hospody. Někdo jezdí a někdo se to nikdy nenaučí. Před čtyřmi dny jsem měl takové menší kulaté výročí získání svého prvního ŘP a setkal se s hodně držiteli ŘP. Ne všichni jsou ale řidiči, jsou to často jen držiteli ŘP, i když se snaží jezdit třeba 20 let.

0/0
30.12.2015 10:41

L55u35d91e23k 69N18o60v97a55k 9256713561527

Jdo z tech negativnich komentaru sedel nekdy na motorce??

Me prisel na zkousku 130kg inspektor a ackoli jsem v te dobe umel docela dobre ridit, mel jsem s tim problem, ta motorka se chova uplne jinak...

Je to lepsi pro ridice i instruktora, chvalim zmenu.

+3/0
30.12.2015 10:12

L94u79k42a70s 92N24e56m28e72c 7899830932614

No asi nikdo. Navíc po té zkoušce už budou řídit sami nafurt.

0/0
30.12.2015 10:32

L10u23b73o57š 81M79a58r21e91k 1172805436731

A co kdyby se budoucí řidič naučil ovládat motorku na uzavřeném okruhu a zkoušku v provozu provedl na kole?;-)

Pochopím, že vozit v patnácti za sebu stokilového učitele není zase tak jednoduché.;-D

+1/0
30.12.2015 9:57

J70i36ř93í 12Š11e74j30n35o57h82a 4502283144123

Proč novináři používají termín "motorkář" a reciproční pojem "autař" nikoliv ?

Oboje je kratší než motocyklista či automobilista .

0/−1
30.12.2015 9:49

O30n94d81ř45e18j 29Š17r17u46b34a97ř 1425901965406

motista a autista :-)

+2/0
30.12.2015 9:54

M12i72l60o37š 29K52o30l34m69a87n 6196723367522

Používají se vžité výrazy a označení. Proč se říká například "papírový kapesníček" a ne to, k čemu je určen, SMRKÁČEK ?

+1/0
30.12.2015 10:20

L40u32k38a77s 77N38e26m20e70c 7729230652624

Ctu tady samé chytré komentáře řidičů automobilů co na motorce v životě nesedeli. Argumentace typu auto může řídit každý jaké chce, ale motorku do smrti jenom s instruktorem.

0/0
30.12.2015 9:48

J88a68n 14N67o83v33á93k 4546197893909

Můj názor je takový, že každá moto skupina na řidičáku by měla mít jiné praktické testy. Tedy složené z různých manévrů. Navíc, žadatel o patřičnou skupinu by měl mít předchozí řidičské zkušenosti z nižší kategorie. Nemělo by se tak stát, že adept si praktické testy vyzkouší poprvé až na "velké" 35 kW motorce nebo na ještě silnější, pokud bude starší 24 let.

Navíc, vyhýbací manévr v 50 km/h je pro nováčka slušný záhul, ale na druhou stranu alespoň vidí, jak nebezpečné je na motorce jezdit rychle. K manévrům bych ještě přidal krizové brždění před překážkou. Zase proto, aby adepti viděli, že zastavit motorku není taková sranda. Mohli by si také ukázat, na jakou vzdálenost zabrzdí při rychlosti 100 km/h. :-/

0/−3
30.12.2015 9:42

L83u59k98a70s 22N56e97m56e80c 7649160112684

A v autě takovým vývojem a zkouškou projít nemusí? Proč?

+1/0
30.12.2015 9:54

M64i23l68o24š 91B11é86m 6234639882413

Já dělal v 21 rovnou neomezený Áčko a taky žiju...

0/0
30.12.2015 9:58
Foto

M64a64r29t34i49n 42H96l30i42n47á92k 7280387559968

No, je to poněkud zvláštní, subjektivně hodnotím instruktora jako jistou oporu při problému. Prostě jako zkušenější mi může do toho zasáhnout. To co prošlo zákonem za moc šťastné řešení nepovažuju. Naučit se jezdit samozřejmě lze za těch pár hodin, ale způsobem že vím kde je brzda, spojka, plyn a jak se řadí. Ale zkušenosti typu co za mokra, jak najet na tramvajové koleje a jak jezdit a i brzdit s motkou co má 3 kufry a batůžek a jak třeba reagovat na vzniklé ohrožení na silnici.....to je o najetých kilometrech. Sám mám najeto lehce přes 100 tis a stejně bych si nedovolil říct že prostě už umím. Argumenty že někde kluci lítají od 13 na fichtlech je dost hloupej, přesně z toho jsou pak ty průšvihy. Po 50 nebo 350 Jawe s minimem koní a s tím že jsou kingové protože jezdí od 13 si koupí olítaný šrot co má 100 kobyl a místo řidičů, tu máme řítiče hlava nehlava.

+5/−1
30.12.2015 9:02

J24a73n 66N84o97v81á67k 4446137693639

To o motorkářském "růstu" z fichtla, přes tři a půli na něco silnějšího je pravda. Ano, jsou to "slimáci" na poli motorek, ale je lepší si vše vyzkoušet a případně se zrakvit v malé rychlosti, než pak ve velké. Ono už taková správná jízda do zatáčky...

Já jsem tento růst prošel a musím říct, že jsem za to vděčný.

Zrakvenejch mladejch kluků je dost právě proto, že dneska je hodně cenové náročné dostat se až na neomezené papíry na motorce. Tak na to každej dlabe a udělá si pak až ty druhé největší papíry (tuším 35 kW). Pak koupí motorku, která je seškrcená jen papírově a lítá.

+3/0
30.12.2015 9:15

J78a62n 17N12o76v30á69k 4676157563369

A navíc, ti co začali ve 12 na fichtlech, pak v reálném provozu, hned po autoškole neřeší krizovky, jako že si omylem spletou brzdu se spojkou, brzdí zadní brzdou, brzdí do zatáčky atp.

+1/0
30.12.2015 9:17

V73l16a47d66i85m68í31r 70L94o40u68d93a 8867227566772

Každý holt máme jinou motopraxi...

+1/0
30.12.2015 9:22
Foto

J90a58n 96M30a26c63k 5847622442225

Ono to v CR doted bylo zakazane? Smarja Jozefe.

0/0
30.12.2015 8:44

V39l70a72d57i69m49í50r 86L10o59u46d40a 8957977236422

Ano. Akorát místo instruktora za váma na zkoušce sedí zkušební komisař.

Ale jinak záleží na autoškole-motoškole. Instruktor vás může nechat (proti předpisům) projet někde samotného. Třeba na tom velkém parkovišti u výstaviště Letňany v Praze, když zrovna není výstava. A bylo to hned o něčem jiném.;-);-);-)

+1/0
30.12.2015 8:59

P74e33t20r 67S30o88k29o51l 8782191187361

A vy si někdo jako myslíte, že se dá na motorce naučit za 13 x 45minut jezdit? :-P

0/−4
30.12.2015 8:33

J20a19k31u84b 31Š72a38f59a96n46d69a 7285537981221

Klidně. Třeba já jezdím od patnácti (pionýr). S postupem času jsem jezdil hlavně autem, na pionýru výjimečně. Ve 40ti jsem se rozhodl udělat neomezené Ačko. S učitelem jsem udělal pár koleček na nějakém plácku a pak jsme vyjeli do provozu. Po první hodině řekl, že neví co se mnou, že mohu jít klidně na zkoušku. Ale když už jsem to zaplatil tak jsme nějak jezdili, i výlet mimo město jsme udělali. Ani jednou mi do toho nemusel šáhnout. Ale jezdím spíše pohodově, nemám žádné žihadlo, nebrousím kolenem o asfalt.

+3/0
30.12.2015 8:42

V96l40a59d61i97m16í82r 88L61o52u76d90a 8507507306782

Když už poprvé sedíte na Pionýru ve 12 letech... Vlastní zkušenost;-)

+1/0
30.12.2015 8:54

P60e41t24r 76R90u38m61p18l32i69k 4629447379623

já jsem měl jen dvě jízdy po 30 minutách a na M jsme udělali jen kolečko. Dříve si dělali řidičák jen ti, co měli k motorismu vztah. Třeba na osobáka jsem neměl vůbec žádný jízdy- nebylo auto, tak přímo na IFU.

+1/0
30.12.2015 8:56

T90o23m30a76s 32A20u28g56u19s29t36y30n 6687416541810

Jistě, já jsem se to naučil za 4 x 45 minut (rozšíření z malé motorky, na velkou, na malou jsem dostal zároveň s autem, aniž bych na ní někdy seděl).

0/0
30.12.2015 9:17

J87i19ř75í 67Š19e86j39n32o31h67a 4782503394383

Tak asi jako s autem, že.

Rpzdíl je v tom, že mortorka řidiči chyby neodpouští.

Chyby autaře ale zase tvrdě odnášejí ostatní účastníci provozu.

0/0
30.12.2015 9:52

P52e48t60r 97S61o62k69o73l 8272201597131

Evidentně si to někteří myslí, tak všem hodně štěstí, ať se spolu na silnici nepotkáme. :-)

0/0
30.12.2015 9:54

Š32t93e49f69a68n 29D63i50c80k53o 9674695532146

Ja som mal zkúšky na moto 22. 12 . Vonka mínus 12. Policajt po 50metroch zamrzol a dobrovolne zliezol z motorky. ;-D

+3/0
30.12.2015 8:32

T83o97m54á63š 41K77u26č79e76r87a 6689707794908

Delal sem ridicak na moto a auto zaroven. Na moto sem jezdil od mala a s rizenim sem nemel zadne problémy, vic sem musel jezdit v aute pred zkouškami. Neprijemne ale bylo ze muj instruktor mel cca 180 a 80kg coz bylo jeste v pohode, kdyz sem mel tak 65kg. Pak prisel ale komisar a ktery mel pres dva metry a rozhodne pres metrak a ty rozjezdy byly opravdu vtipne. A nejhorší bylo stani na krizovatce kdy sem musel toho mamlasa drzet na svych nohach :)

+1/0
30.12.2015 8:09

M21a23r90t65i17n 15K63u44ř81í60t98k58a 6857876568985

Možná je 13 hodin výcviku málo - jak pro koho. U nás na vsi kluci už od 13 let lítají na fichtlech po polních cestách, takže techniku jízdy mají zvádnutou ještě před autoškolou.

+5/0
30.12.2015 8:08

L79e89n54k57a 78Č71e28r63n77á 2810868518271

vždyť jde o zkoušku... Takže to vlastně poslední jízda před tím, než sám sedne na motorku a bude jezdit... Neviděla bych to tak děsivě....

+14/0
30.12.2015 7:57

V61r10a97t49i72s39l66a61v 11S61ý47k49o48r26a 8933644813

Konečně někdo, kdo ten článek četl a pochopil.:-)

+5/0
30.12.2015 8:17

E90v37z32e76n 18S78o26u32k22u49p 1947374876358

No 13 hodin výcviku je sakra málo....

0/−2
30.12.2015 7:57

P28e22t27r 30R59u11m19p23l58i88k 4469777389163

Když žák bude hluchý nebo němý tak co??

0/0
30.12.2015 7:49
Foto

J17a39n 54M34a98c95k 5907582282495

tak musi koukat do zpetneho zrcatka a ucitel ho bude z auta navigovat znakovou reci.

+2/0
30.12.2015 8:44

O52n31d80r26e60j 89K71a34l23m36a29n 1360316954432

A co teprve, když bude slepej.

0/0
23.5.2016 1:12

J62i71ř76í 78G42a40n40o 1490199244826

To mohl vymyslet jenom i.d.i.o.t. Nepřekvapuje mě, že je z ANO.

0/−6
30.12.2015 7:28

M93i69c37h91a44l 69H92r76o76n37e29c 8917626686274

To ze instruktor, nebo komisar nesedi za budoucim motorkarem neni v nekterych zemich nic noveho. V Nemecku osvedcena praxe. Budouci motorkar je oznacen reflexni vestou, jede na stroji, ktery muze byt jeho vlastni, to same plati i o prilbe ve ktere ma zabudovanou vysilacku a instruktor jede za nim v aute. A funguje to a proc? Protoze v Nemecku se na motorkare a hlavne ty budouci bere velky zretel a nikdo se nesnazi instruktora od zaka rozdelit tim ze mezi ne vjede. U nas to mozna bude problem, spousta ridicu - vseobecne, je neohleduplna a snad proto ty scenare ze to nebude fungovat. Sam jsem motorkar a zminenou zmenu bych jako budouci motorkar vital. Takze se primlouvam nejen za budouci motorkare, ale i za budouci ridice, 4stopych vozidel,budte k nim hodni a neskripejte zubama, kdyz potkate autoskolu;-)

+11/0
30.12.2015 7:20

E21v63a 12D86r79o18z58d89o45v33á 7239787845195

Co si nedokážu představit je situace, kdy se ti dva rozdělí např. když mezi ně vjedou auta nebo komisař nestihne na semaforu zelenou.

0/−3
30.12.2015 6:29

M22o80n71i12k76a 94R11o95l31l91o58v43á 5533292156435

Dá mu echo vysílačkou ať na ně počká.;-)

+4/0
30.12.2015 7:13

E78v24a 19D25r28o75z47d31o43v74á 7459787915675

V pražském provozu? Zkuste si někde zastavit třeba na Evropské, Vinohradské, Patočkově, Milady Horákové...a pak se k sobě zase připojit. Jelikož se jedná o zkoušky, tak na místě pro zastavení vhodném samozřejmě.

0/−3
30.12.2015 7:26

T30o89m 18P67o63d55l56e89s84n73y 6253252412

Zvlastni je, ze u nas v UK to presne takhle funguje bez nejmensich problemu. To jen Cesti "chytraci" zase vymysleji duvody, proc to nepujde. ;-D

+2/0
30.12.2015 8:17

O20l37d46a 63Ž39á84č11e53k 8984693686902

Kdyz tady se na to jde zase od druhého konce... Misto toho aby autoškoly které vypouštějí do provozu řidiče bez návyků likvidačně potrestany tak se tu vymejsli takový hovadiny.

0/−2
30.12.2015 6:28

M46i43l49a67n 12Š59e32l14i62g70a 7681354853643

Jako, vsechny argumenty "pro" chapu. Ale vzhledem k tomu, ze clovek se spolujezdcem odjezdi celou autoskolu, tak v jeho pritomnosti u zkousky nevidim zadny problem.

0/−2
30.12.2015 5:44

P58a85v88e38l 45J10o12n43á37š 5921965209155

Proč jen u zkoušky?

+2/0
30.12.2015 5:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.