Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři pojedou u zkoušky sami, komisaři je budou navigovat vysílačkou

Po silnicích budou nejspíš příští rok jezdit motocyklisté bez řidičského průkazu, aniž by při tom porušili předpisy. Sněmovna schválila zákon, podle něhož uchazeč o řidičák na jednostopé vozidlo bude při zkoušce na motorce sám. Zkušební komisař pojede za ním v autě a komunikovat budou přes vysílačku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J46a25r50o84m10í93r 12P27r45a54u55s 9277177780906

Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

Situace z křižovatky : zkoušený adept projede a semaforu naskočí červená, Co teď? Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

0/0
23.5.2016 17:22

P24a67v33e74l 79L42o58h11b34e62r58g73e34r 5356331240535

https://www.youtube.com/watch?v=xk-LLlquwhM

0/0
23.3.2016 12:06

P26e15t65r 38W16e34b50e35r 7461380943880

Problém není v tom, nechat jet žáka samotného. Problém je v tom, že není v našich zákonech stanovena odpovědnost v případě, že se něco stane.

Když autoškola žáka dobře naučí (i s učitelem za zády a jenom na uzavřeném prostoru pojede sám), měl by zkoušku sám zvládnout. Vždyť po vydání řidičského průkazu také pojede bez někoho za sebou.

V Německu ale při zkoušce již žadatel nese plnou zodpovědnost za to, co se stane a může jet zkoušku dokonce na svém motocyklu. U nás i u zkoušky nese zodpovědnost za žadatele autoškola a komisař a každou nehodu a náhradu bude řešit kdo ? ?

0/0
24.1.2016 7:15

P77e81t38r 70J83a58n34o53š 5465421950865

Konečně bude tlak na autoškoly provádět výcvik pořádně. Je otázka, jestli nejsou zkoušky nastavené příliš tvrdě a co to udělá s cenou výuky. Možná se motorka cenově srovná s autem, protože zvládnutí motorky podle mě vyžaduje delší trénink než auto (pokud jezdec není výjimečný talent nebo nemá dost předchozích zkušeností, což by v souladu s legislativou neměl mít :-)).

Většina autoškol, co dnes fungují, nedokáže jezdce připravit na krizové situace nebo jízdy zručnosti. Řidičák na motorku jsem dělal před deseti lety na Jawě 350 a rozhodně jsem neměl pocit, že umím řídit. Když jsem si pak koupil motorku, první cesta vedla na nepoužívané letiště, kde jsem postavil slalom z rozpůlených tenisáků a trénoval to, co mi autoškola nedala. Tam jsme totiž na motorce jezdili jen s instruktorem, což má na jízdu dost podstatný vliv. S instruktorem začátečník nemá šanci poznat, jak se chová sama motorka a kdy mu do zatáček a rovnováhy zasahuje instruktor. A on každý zasahuje, protože se nechce vyválet.

Samozřejmě od autoškol nečekám, že budou produkovat jezdce jako tady http:/www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y, ale prostoru pro zlepšení mají dost.

Všem začínajícím jezdcům a snad i autoškolám doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, kde jsou skvělé tipy na seznámení s motorkou a získání citu pro rovnováhu, praktická cvičení jízdy mezi kužely v různých sestavách, brzdění až na hranici smyku atd.

0/0
6.1.2016 19:47

R24o25m31a50n 30C77a91e22s40a11r 9103110220617

Tak třeba v Rakousku jezdí adepti na řidičák na motorce sami i v ostrém provozu - při výuce. Instruktor jezdí za nimi na další motorce. Komunikují vysílačkou. Nevidím v tom problém, naučit se základní techniku jízdy na slabším stroji zvládá průměrný člověk během max. několika hodin, ti rychlejší za pár minut. A když už mu to jde na cvičišti, pak je dobré doučovat v ostrém provozu, aby si adept zvykl. V autě se taky nelítá jen někde po prázdném parkovišti, praktická výuka v provozu je potřeba. A pokud člověk váží 50 kg, jako jsem to měl já, a za něj si sedne instruktor, který má 140 kg, jako to bylo u mě, tak je to fakt problém.

+2/0
30.12.2015 20:04

J18a43n 82B48a43r14t63á22č56e80k 6305135490759

Nic nového. V roce 1969 takto otec s dědou absolvoval jízdy na vlastním fichtlovi na škvárovém hřišti a bez vysílačky.

0/0
30.12.2015 15:26

H97o69r17s82t 19A77n24t89o12n 98H14a67s45l81b57a75u80e36r 3578324506906

Co jsem od roku 1983 v Německu, bylo to tu zavedené. Jen nevím odkdy...

0/0
30.12.2015 11:16

M70i96c97h91a33l 11K68r50u30p27i37č25k24a 9695938265

Když jsem tak před 20 lety dělal řidičák na moto, musel jsem odjet první dvě jízdy na fichtlovi 50 ccm. To se s instruktorem fakt nedalo, už jsem myslel, že ten řidičák vzdám. Teprve třetí jízda, když jsme přesedlali na 350 ccm, tak mě to začalo jít a i bavit. Na zkoušku s námi odmítl jet policajt a jel s námi ředitel autoškoly. Takže za mě OK.

0/0
30.12.2015 10:45

M91i44l47o27š 40K82o43l74m67a81n 6636793987922

Já jsem taky odjel jízdu u zkoušek bez instruktora a zkušební komisař - esenbák se tomu chechtal za oknem hospody. Někdo jezdí a někdo se to nikdy nenaučí. Před čtyřmi dny jsem měl takové menší kulaté výročí získání svého prvního ŘP a setkal se s hodně držiteli ŘP. Ne všichni jsou ale řidiči, jsou to často jen držiteli ŘP, i když se snaží jezdit třeba 20 let.

0/0
30.12.2015 10:41

L54u27d35e16k 98N19o84v26a54k 9226313611777

Jdo z tech negativnich komentaru sedel nekdy na motorce??

Me prisel na zkousku 130kg inspektor a ackoli jsem v te dobe umel docela dobre ridit, mel jsem s tim problem, ta motorka se chova uplne jinak...

Je to lepsi pro ridice i instruktora, chvalim zmenu.

+3/0
30.12.2015 10:12

L86u39k30a66s 86N80e63m43e23c 7839320592864

No asi nikdo. Navíc po té zkoušce už budou řídit sami nafurt.

0/0
30.12.2015 10:32

L62u33b33o50š 47M87a51r36e71k 1202885186701

A co kdyby se budoucí řidič naučil ovládat motorku na uzavřeném okruhu a zkoušku v provozu provedl na kole?;-)

Pochopím, že vozit v patnácti za sebu stokilového učitele není zase tak jednoduché.;-D

+1/0
30.12.2015 9:57

J84i41ř74í 88Š34e95j78n15o56h44a 4472243764983

Proč novináři používají termín "motorkář" a reciproční pojem "autař" nikoliv ?

Oboje je kratší než motocyklista či automobilista .

0/−1
30.12.2015 9:49

O44n58d41ř42e13j 55Š22r55u60b92a13ř 1745421205506

motista a autista :-)

+2/0
30.12.2015 9:54

M25i29l40o58š 26K95o31l68m33a58n 6356803807162

Používají se vžité výrazy a označení. Proč se říká například "papírový kapesníček" a ne to, k čemu je určen, SMRKÁČEK ?

+1/0
30.12.2015 10:20

L87u84k36a70s 88N16e77m39e77c 7859610572384

Ctu tady samé chytré komentáře řidičů automobilů co na motorce v životě nesedeli. Argumentace typu auto může řídit každý jaké chce, ale motorku do smrti jenom s instruktorem.

0/0
30.12.2015 9:48

J80a81n 84N59o62v68á63k 4406257163659

Můj názor je takový, že každá moto skupina na řidičáku by měla mít jiné praktické testy. Tedy složené z různých manévrů. Navíc, žadatel o patřičnou skupinu by měl mít předchozí řidičské zkušenosti z nižší kategorie. Nemělo by se tak stát, že adept si praktické testy vyzkouší poprvé až na "velké" 35 kW motorce nebo na ještě silnější, pokud bude starší 24 let.

Navíc, vyhýbací manévr v 50 km/h je pro nováčka slušný záhul, ale na druhou stranu alespoň vidí, jak nebezpečné je na motorce jezdit rychle. K manévrům bych ještě přidal krizové brždění před překážkou. Zase proto, aby adepti viděli, že zastavit motorku není taková sranda. Mohli by si také ukázat, na jakou vzdálenost zabrzdí při rychlosti 100 km/h. :-/

0/−3
30.12.2015 9:42

L59u12k23a89s 17N82e77m74e40c 7499710172764

A v autě takovým vývojem a zkouškou projít nemusí? Proč?

+1/0
30.12.2015 9:54

M13i53l14o72š 84B51é54m 6954679672503

Já dělal v 21 rovnou neomezený Áčko a taky žiju...

0/0
30.12.2015 9:58
Foto

M86a48r97t71i21n 27H74l72i77n69á20k 7850917869318

No, je to poněkud zvláštní, subjektivně hodnotím instruktora jako jistou oporu při problému. Prostě jako zkušenější mi může do toho zasáhnout. To co prošlo zákonem za moc šťastné řešení nepovažuju. Naučit se jezdit samozřejmě lze za těch pár hodin, ale způsobem že vím kde je brzda, spojka, plyn a jak se řadí. Ale zkušenosti typu co za mokra, jak najet na tramvajové koleje a jak jezdit a i brzdit s motkou co má 3 kufry a batůžek a jak třeba reagovat na vzniklé ohrožení na silnici.....to je o najetých kilometrech. Sám mám najeto lehce přes 100 tis a stejně bych si nedovolil říct že prostě už umím. Argumenty že někde kluci lítají od 13 na fichtlech je dost hloupej, přesně z toho jsou pak ty průšvihy. Po 50 nebo 350 Jawe s minimem koní a s tím že jsou kingové protože jezdí od 13 si koupí olítaný šrot co má 100 kobyl a místo řidičů, tu máme řítiče hlava nehlava.

+5/−1
30.12.2015 9:02

J93a18n 85N26o88v18á73k 4186567193649

To o motorkářském "růstu" z fichtla, přes tři a půli na něco silnějšího je pravda. Ano, jsou to "slimáci" na poli motorek, ale je lepší si vše vyzkoušet a případně se zrakvit v malé rychlosti, než pak ve velké. Ono už taková správná jízda do zatáčky...

Já jsem tento růst prošel a musím říct, že jsem za to vděčný.

Zrakvenejch mladejch kluků je dost právě proto, že dneska je hodně cenové náročné dostat se až na neomezené papíry na motorce. Tak na to každej dlabe a udělá si pak až ty druhé největší papíry (tuším 35 kW). Pak koupí motorku, která je seškrcená jen papírově a lítá.

+3/0
30.12.2015 9:15

J90a54n 73N61o68v90á44k 4716137683839

A navíc, ti co začali ve 12 na fichtlech, pak v reálném provozu, hned po autoškole neřeší krizovky, jako že si omylem spletou brzdu se spojkou, brzdí zadní brzdou, brzdí do zatáčky atp.

+1/0
30.12.2015 9:17

V63l23a73d98i39m16í92r 67L21o84u63d56a 8467207516772

Každý holt máme jinou motopraxi...

+1/0
30.12.2015 9:22
Foto

J42a23n 39M51a62c56k 5357302982265

Ono to v CR doted bylo zakazane? Smarja Jozefe.

0/0
30.12.2015 8:44

V11l28a50d30i83m61í19r 12L32o12u24d18a 8437117636502

Ano. Akorát místo instruktora za váma na zkoušce sedí zkušební komisař.

Ale jinak záleží na autoškole-motoškole. Instruktor vás může nechat (proti předpisům) projet někde samotného. Třeba na tom velkém parkovišti u výstaviště Letňany v Praze, když zrovna není výstava. A bylo to hned o něčem jiném.;-);-);-)

+1/0
30.12.2015 8:59

P53e15t90r 26S24o58k49o65l 8392891397421

A vy si někdo jako myslíte, že se dá na motorce naučit za 13 x 45minut jezdit? :-P

0/−4
30.12.2015 8:33

J52a16k87u53b 10Š23a15f73a26n89d10a 7115477441861

Klidně. Třeba já jezdím od patnácti (pionýr). S postupem času jsem jezdil hlavně autem, na pionýru výjimečně. Ve 40ti jsem se rozhodl udělat neomezené Ačko. S učitelem jsem udělal pár koleček na nějakém plácku a pak jsme vyjeli do provozu. Po první hodině řekl, že neví co se mnou, že mohu jít klidně na zkoušku. Ale když už jsem to zaplatil tak jsme nějak jezdili, i výlet mimo město jsme udělali. Ani jednou mi do toho nemusel šáhnout. Ale jezdím spíše pohodově, nemám žádné žihadlo, nebrousím kolenem o asfalt.

+3/0
30.12.2015 8:42

V48l62a33d78i37m87í21r 12L29o38u81d11a 8517787846892

Když už poprvé sedíte na Pionýru ve 12 letech... Vlastní zkušenost;-)

+1/0
30.12.2015 8:54

P93e32t76r 59R25u24m70p18l30i95k 4889347629143

já jsem měl jen dvě jízdy po 30 minutách a na M jsme udělali jen kolečko. Dříve si dělali řidičák jen ti, co měli k motorismu vztah. Třeba na osobáka jsem neměl vůbec žádný jízdy- nebylo auto, tak přímo na IFU.

+1/0
30.12.2015 8:56

T88o78m79a70s 11A13u15g20u11s53t40y14n 6677246271210

Jistě, já jsem se to naučil za 4 x 45 minut (rozšíření z malé motorky, na velkou, na malou jsem dostal zároveň s autem, aniž bych na ní někdy seděl).

0/0
30.12.2015 9:17

J62i94ř41í 98Š16e78j69n83o70h33a 4912243574413

Tak asi jako s autem, že.

Rpzdíl je v tom, že mortorka řidiči chyby neodpouští.

Chyby autaře ale zase tvrdě odnášejí ostatní účastníci provozu.

0/0
30.12.2015 9:52

P98e86t49r 25S49o13k30o80l 8772811847821

Evidentně si to někteří myslí, tak všem hodně štěstí, ať se spolu na silnici nepotkáme. :-)

0/0
30.12.2015 9:54

Š30t32e29f21a56n 55D90i19c43k93o 9924625972206

Ja som mal zkúšky na moto 22. 12 . Vonka mínus 12. Policajt po 50metroch zamrzol a dobrovolne zliezol z motorky. ;-D

+3/0
30.12.2015 8:32

T18o95m10á76š 20K90u62č69e54r53a 6649527744238

Delal sem ridicak na moto a auto zaroven. Na moto sem jezdil od mala a s rizenim sem nemel zadne problémy, vic sem musel jezdit v aute pred zkouškami. Neprijemne ale bylo ze muj instruktor mel cca 180 a 80kg coz bylo jeste v pohode, kdyz sem mel tak 65kg. Pak prisel ale komisar a ktery mel pres dva metry a rozhodne pres metrak a ty rozjezdy byly opravdu vtipne. A nejhorší bylo stani na krizovatce kdy sem musel toho mamlasa drzet na svych nohach :)

+1/0
30.12.2015 8:09

M90a81r26t58i24n 32K57u46ř64í59t76k45a 6337486968145

Možná je 13 hodin výcviku málo - jak pro koho. U nás na vsi kluci už od 13 let lítají na fichtlech po polních cestách, takže techniku jízdy mají zvádnutou ještě před autoškolou.

+5/0
30.12.2015 8:08

L92e85n26k38a 94Č33e80r11n70á 2920308608771

vždyť jde o zkoušku... Takže to vlastně poslední jízda před tím, než sám sedne na motorku a bude jezdit... Neviděla bych to tak děsivě....

+14/0
30.12.2015 7:57

V74r56a14t80i76s27l61a76v 43S47ý75k61o70r41a 8493984743

Konečně někdo, kdo ten článek četl a pochopil.:-)

+5/0
30.12.2015 8:17

E66v23z71e50n 59S77o35u45k28u66p 1117254876308

No 13 hodin výcviku je sakra málo....

0/−2
30.12.2015 7:57

P11e96t68r 88R13u71m64p56l30i45k 4369587479493

Když žák bude hluchý nebo němý tak co??

0/0
30.12.2015 7:49
Foto

J76a33n 91M40a11c95k 5367162872375

tak musi koukat do zpetneho zrcatka a ucitel ho bude z auta navigovat znakovou reci.

+2/0
30.12.2015 8:44

O24n77d77r44e57j 60K59a61l54m27a74n 1640126514462

A co teprve, když bude slepej.

0/0
23.5.2016 1:12

J37i19ř19í 91G35a23n10o 1400859684946

To mohl vymyslet jenom i.d.i.o.t. Nepřekvapuje mě, že je z ANO.

0/−6
30.12.2015 7:28

M73i69c24h91a93l 93H18r40o73n34e93c 8307976696844

To ze instruktor, nebo komisar nesedi za budoucim motorkarem neni v nekterych zemich nic noveho. V Nemecku osvedcena praxe. Budouci motorkar je oznacen reflexni vestou, jede na stroji, ktery muze byt jeho vlastni, to same plati i o prilbe ve ktere ma zabudovanou vysilacku a instruktor jede za nim v aute. A funguje to a proc? Protoze v Nemecku se na motorkare a hlavne ty budouci bere velky zretel a nikdo se nesnazi instruktora od zaka rozdelit tim ze mezi ne vjede. U nas to mozna bude problem, spousta ridicu - vseobecne, je neohleduplna a snad proto ty scenare ze to nebude fungovat. Sam jsem motorkar a zminenou zmenu bych jako budouci motorkar vital. Takze se primlouvam nejen za budouci motorkare, ale i za budouci ridice, 4stopych vozidel,budte k nim hodni a neskripejte zubama, kdyz potkate autoskolu;-)

+11/0
30.12.2015 7:20

E74v13a 30D74r22o31z50d92o73v86á 7269237615245

Co si nedokážu představit je situace, kdy se ti dva rozdělí např. když mezi ně vjedou auta nebo komisař nestihne na semaforu zelenou.

0/−3
30.12.2015 6:29

M23o47n91i75k62a 85R88o46l62l32o79v55á 5703762226425

Dá mu echo vysílačkou ať na ně počká.;-)

+4/0
30.12.2015 7:13

E88v21a 32D50r47o95z20d21o55v72á 7339767505155

V pražském provozu? Zkuste si někde zastavit třeba na Evropské, Vinohradské, Patočkově, Milady Horákové...a pak se k sobě zase připojit. Jelikož se jedná o zkoušky, tak na místě pro zastavení vhodném samozřejmě.

0/−3
30.12.2015 7:26

T76o79m 56P26o59d86l12e53s45n82y 6943382502

Zvlastni je, ze u nas v UK to presne takhle funguje bez nejmensich problemu. To jen Cesti "chytraci" zase vymysleji duvody, proc to nepujde. ;-D

+2/0
30.12.2015 8:17

O96l93d66a 60Ž72á80č40e96k 8154903216752

Kdyz tady se na to jde zase od druhého konce... Misto toho aby autoškoly které vypouštějí do provozu řidiče bez návyků likvidačně potrestany tak se tu vymejsli takový hovadiny.

0/−2
30.12.2015 6:28

M27i36l79a29n 88Š62e22l94i57g55a 7101984533273

Jako, vsechny argumenty "pro" chapu. Ale vzhledem k tomu, ze clovek se spolujezdcem odjezdi celou autoskolu, tak v jeho pritomnosti u zkousky nevidim zadny problem.

0/−2
30.12.2015 5:44

P34a40v44e74l 48J54o19n55á22š 5271885229595

Proč jen u zkoušky?

+2/0
30.12.2015 5:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.