Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ASFALTÉR: Lepenice jsou na nic. Vaříme podle receptu, který dostaneme

Na mohutném stroji zvaném finišer jezdí po Česku už přes dvě desetiletí. Asfaltér Josef Horák přirovnává svou práci k hornictví. Když pokládá vozovku nových či opravovaných silnic, musí jet v horku a prachu pokud možno bez přestávky. „Když se to začne vlnit, znamená to, že je chyba už někde v podloží,“ vysvětluje v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a26n 65C75h79o60b42o49t 5282744538741

Všechno prima, ale to řeči o Německu a drahých lampách a jak oni jsou levní?

Tak v Čr se dálnice staví za 2-3x tolik toho, co v Německua přitom v Německu na ty lampy je? Něco na tom nesedí - kdo najde jednu nerovnalost?

Nikdo také nekupuje lampy na jednu zakázku, stejně jako si určitě na každou nekupují onen pokládací stroj.

Takže ať se firmy pěkně chytnou za ...no čemkoliv mají čest, přestanou se vymlouvat, proč nic nejde a proč to, že to ve světě jde, je u nás neaplikvatelné, a začnou dělat pořádně!

0/0
8.1.2016 16:41

V57l83a15d13i66m92í36r 46F97i57b15i41g72e77r 5304451211724

Oni možná v děsti nefinišují, ale osobně sem viděl jak to dělají i v děšti. A propadlé kanály jsou česká specialita a to i u nových silnic, třeba Praha ul. Milady Horákové od Metra Hradčanská k Prašnému mostu to je kanálové minové pole a všechny jsou propadlé možná o více než 2cm.

Asfalt se vlní skoro všude, to asi znamená že všude je špatné podloží. Je to vidět pěkně po dešti. Nemyslím vyjeté koleje ale vlny a ty jsou i v době kdy ještě nemají hotovo.

0/0
30.12.2015 15:21

R13o24m66a46n 18K15e32n17i74s 1204838704486

Milý asfaltére. Oprava silnic je záslužná činnost, ale pokud se vracíme zpátky k socialistické kvalitě, je něco špatně. Letos opravili silnici mezi obcemi Krnov a Úvalno, a to, co tam položili za koberec je něco nehorázného. Dokonce to ani nevypadá jako klasická asfaltka, ale jako hrubá kamenná drť trochu spojená ohřátým asfaltem. Struktura tohoto povrchu je tak hrubá, že jízda po ní je nesmírně hlučná a pokud bych po takové cestě jel nějakých 100km, musel bych zbláznit hlukem. Možná to je pouze provizorní povrch, ale spíše to vypadá jako definitivní varianta. Je to něco neskutečného a takový povrch někde není ano na silnicích 3. třídy, natož na 1. třídě mezi městy Krnov a Opava. Docela rád bych znal toho, kdo takovou cestu převzal a zaplatil z našich daní.

0/0
30.12.2015 13:30

J27i21n10d60ř20i35c97h 88Š85k31o78p55e45k 4675601430175

pokud bychom se vrátili k soc. kvalitě, byla by to výhra

0/−2
5.1.2016 21:25

J81a21n 13C17h12o50b60o90t 5462964978441

To asi ne... Vy si nevzpomínáte na asfaltové louže a bubliny, co se na silnicích dělaly v létě? Já ano...

0/0
8.1.2016 16:42

J84i60ř36í 23S86u65c24h60ý 5778687356857

nikdy mě nepřestane bavit česká specialita, kdy se díra opraví tak, že je tam pro změnu boule;-D Tohle mi hlava nebere a do smrti to nepochopím. No nic, jsou horší věci.:-)

0/0
29.12.2015 19:29

J74i24n38d44ř67i62c68h 63Š56k41o12p11e58k 4455191190595

šetří válec, aby nenabíhala amortizace

0/0
5.1.2016 21:25

Z98d28e87n10ě90k 50Z45á27l28i32š 2805934297563

Ty fotky mluví za vše. Ležící sníh a pokládání vrchní vrstvy komunikace. Příští rok to bude rozhašené, samá díra.

+1/0
29.12.2015 17:11

J14a51n 77C31h36o36b32o55t 5772444388791

No firma se rovou stará i o budoucí zakázky, který podnikatel by to nebral?

0/0
8.1.2016 16:42

P38e29t33r 21O38b30r14l50í27k 2693165961743

Na každú robotu je nám treba špecialistov , Honěc.

0/0
29.12.2015 14:48

J32i86n98d50ř43i46c82h 61Š21k55o95p16e66k 4875811320765

měl by přiznat, že nejtěžší/nejhorší je udělat rovný asfalt ;-D

Zrovna Eurovia v okolí dělala rekonstrukci 2 silnic a obě jsou samá vlna. Podložím to nebude - předchozí asfalt byl naprosto v pohodě

0/0
29.12.2015 14:01

M71i19c64h61a70l 17P96a93v20l51á73t 9243153864819

Nevim presne, kdo "opravoval" I/4 kolem Zaluzan, ale vysledek je vyrazne horsi nez puvodni letity povrch (nebudu-li brat v uvahu lokalni skody).

0/0
29.12.2015 15:42

R70o33m61a13n 45K56e37n11i90s 1954758184776

A úplně nemožné je udělat skutečný asfaltový povrch (viz můj příspěvek). To by museli přidat asfaltu a to by se prodražilo a nezbylo by potom na tučné prémie.

0/0
30.12.2015 13:33

M24a32r62t26i67n 94N91o43v86ý 3192708268910

Ono je sice hezké, že pan asfaltér ví, jak by se to mělo dělat. Ale co je to platné, když on tu práci stejně neřídí. Když mu šéf řekne, že se dneska bude asfaltovat i v dešti nebo ve sněhu, tak pojede. Sice celá parta ví, že to je špatně, a že to nevdrží, ale přece se nenechají vyhodit, že? :-/

+1/0
29.12.2015 13:51

J52i48n36d41ř87i96c49h 19Š33k95o63p30e29k 4405251810635

přesně.

Pokládání asfaltu v půlce listopadu na směs listí, deště a sněhu, to nikdo s profesní ctí neudělá.

Taky to druhý rok předělávali

+1/0
29.12.2015 14:08

V69l73a41d88i26m94í29r 21F97i46b90i89g36e45r 5524411291644

Navíc vrcholí řepná kampaň to taky nepřidá.

0/0
30.12.2015 15:22

J83o61s64e64f 86M20i38k15u97l66í61k 8474747606

Hezké čtení, které se hezky čte a nad kterým si tak můžu povzdychnout a pak se naštvat, jaké šílené ukrajinské silnice jsou ve Stř. kraji. Tam je provoz na silnicích 2. třídy jak na jedničce někde v Jižních Čechách, ale kvalita neporovnatelná. Stř. kraj je banda idiotů, kteří nemají ani na patníky, značky ani na tu blbou bílou barvu.

+2/0
29.12.2015 13:30

L28a15d54i10s51l59a63v 32M40i21k76a 1971129274434

No on David platil dětem jízdné do školy, poplatky všem u lékaře, takže jaksi na tyhle kraviny nezbylo.....taky jsem jak v jiříkově vidění když jsem na Vysočině, nebo na Moravě jake tam mají krásné silnice.

+4/0
29.12.2015 13:40

P68e28t77r 86J21a60n96t11a14r18o53v77i86č 5894305541458

Každý týden jezdím víchodní evropu a nikde jinde jsem neviděl novou vozovku zvlněnou. Ano, v Polsku jsou celkové silnice špatné, ale to proto, že jsou velmi staré. Pokud postaví novou, tak je o tři třídy lepší nežli naše nová.A poslední dobou staví dost. Například v Maďarsku mi auto ani jednou nedrncne či nezhoupne.O to je to větší šok, se pak vrátit do Čech. Jen tady může být zvlněná nová dálnice. Jak je možné, že v Chorvatsku postaví za dva roky 400km kompletně nové dálnice, která je vyvrtaná ve skalách a na mostech a to ještě za poloviční cenu než u nás???? A k těm lampám pro silničáře: Jednou je koupí a mají je napořád, to nelze rozpočítat jen do 300m úseku. ;-)

+4/−3
29.12.2015 13:11

H98o26n38z18a 40Z96e41m76a14n 6308398342525

Ad Chorvatsko - možné to je, za cenu brutálního zadlužení státu a předraženého mýtného - vžijte se do role Chorvata který jede několikrát za měsíc trasu Zagreb - Split, ta cena co zaplatí na mýtném je strašlivá, proto jsou v Chorvatsku dálnice mimo sezonu úplně prázdné.

Ad Maďarsko - doopravdy jste tam v posledních několika letech byl? Například Čechy hojně používaná silnice č. 86 je hotový tankodrom - tak zničenou silnici nadměrnou dopravou jsem neviděl a ty ostatní frekventované vypadají stejně - je vidět že Maďaři nemají peníze na opravy. Jediné co se tam děje, je že staví souběžnou dálnici na jih s tou 86kou - to by mohlo situaci výrazně zlepšit.

+2/0
29.12.2015 13:19

L20a22d35i86s64l96a43v 69M86i49k66a 1181529944434

Z toho příspěvku je evidentně vidět, že Jantarovič byl nejdál u tety za humny pro vajíčka a tohle říkal Lojza v putyce......jinak hodně nadávám na naše silnice, ale ne za cenu abych si vymýšlel že v ČR je vše nejhorší.

+2/0
29.12.2015 13:27

L16a84d44i50s90l32a61v 13M11i15k60a 1861799554444

Dálnice v Chorvatsku byla děsně kritizovaná jak byla předražená, když se to přepočetlo cca 3x tolik než u nás, takže to byl jen takový výmysl, pokus aby to bylo v ČR echt špatné?

+2/0
29.12.2015 13:20
Foto

P56a75v70e79l 64F43r65u61m13e65r56t 5127394397888

Nejhorší jsou stejně ty kanály, všude (Alespoň v Praze, když jedete např. busem od Novodvorský na Kačerov) propadlá nebo potrhaná vozovka právě kolem kanálových deklů a když jednou za uherský rok nějaký lokálně "vyspraví", tak za 2 roky je to jako předtím. A nebo když ještě ponechají špatnou geometrii vozovky, takže to mlátí pořád stejně akorát s novým asfaltem.

+1/0
29.12.2015 13:10

P50e31t54r 45R42i97h44a94k 7831618878596

Jak to v tom rakousku dokazou udelat, ze v takovem poysdorfu a okoli na viden, kde projede mraky kamionu nemate pocit, ze jedete po rolete a ten asflat se nevyjizdi a u nas chvili po otevreni kruhace je ten asflat tak zvlneny, ze projet to se rovna prijit o zuby.

+2/0
29.12.2015 13:07

P31a85v59e45l 55S88o40b14o20t41k80a 5240774

Problém je, že v ČR se soutěží na cenu, tak vyhrávají dodavatelé s tím nejhorším odpadem který neviděl asfalt ani z rychlíku.

+1/0
29.12.2015 13:09

P72e29t81r 46R35i74h59a73k 7701268208656

Bohuzel. A i kdyz zaplatite za asfalt tak vam nikdo nezaruci, ze tam ten asfalt opravdu bude.

0/0
29.12.2015 13:16

J35i20n11d57ř41i75c95h 13Š55k16o39p27e16k 4215561490975

pokud si jasně vymezím tech. podmínky provedení stavby, klidně můžu soutěžit na nejnižší cenu

0/0
29.12.2015 14:09

M83i39c88h72a30l 63P35a24v22l46á36t 9223983574249

Jenze to vyzaduje racionalni definovani podminek a naslednou dukladnou kontrolu. Ani jedno u nas v praxi moc nefunguje.

0/0
29.12.2015 15:40

J42i34n89d63ř30i13c61h 10Š15k28o74p26e23k 4525291290625

ale není vina či problém zákona, ale lidí

0/0
5.1.2016 21:26

Z13d33e72n42ě79k 75Z62á88l46i32š 2265624597763

Nejlevnější cena? U nás se stavějí silnice dráž než a Německu a Rakousku.

0/0
29.12.2015 17:06

P42e16t80r 13J72a86n66t85a77r79o77v88i67č 5114885181118

v Rakousku??? Všude

0/0
29.12.2015 13:14

P69a26v16e59l 95S34o50b10o53t23k11a 5400654

Ad Polsko - i kdepak, to bývávalo, ale protože Poláci peníze z EU nerozkradli, už jsou na tom se silnicemi a dálnicemi líp než ČR.

+1/0
29.12.2015 12:53

M38i82l51o68š 97K83o17l70m26a56n 6756463467932

Projížděl jsem v devadesátém roce Moskvu a tam dělali na hlavní třídě nový povrch. Dozvěděl jsem se, že na to koupili stroj z USA, který měl frézu, která odfrézovala starý asfalt, ve stroji se asi s nějakými příměsemi vše prohřálo a finišer to opět pokládal. Válce za tím jen nový povrch utahovaly. Šíři záběru jsem odhadoval na 15 metrů. Topili v tom asi naftou, protože to dost kouřilo a bylo to vidět z dálky.

+1/0
29.12.2015 12:46

R61o12s85t94i86s57l24a25v 91R42o69z82a 1195569610719

v Rusku je všetko možné

0/0
29.12.2015 13:04

M42i52l84o46š 23K48o15l25m42a89n 6336923987102

Máš pravdu, ale jak píši víš, ten stroj koupili v USA. Tak by bylo lépe napsat , v USA je možné také všechno.

0/0
29.12.2015 15:22
Foto

J59a82n 59M86a56c48k 5517372162525

A dozijeme se toho aby se po D1ce dalo jezdit v pravem pruhu aniz by nam to vymlatilo vsechny srouby z auta?

0/0
29.12.2015 12:16

J18i24ř67í 59D36o38l11e97ž23e64l 3849435926617

Nedožijeme.

+4/−1
29.12.2015 12:17

J56a47n 63Š79l78é54g66l 8892310928413

Pokud zaplatíme Eurovii 100000000 mld tak možná :-P

+2/−1
29.12.2015 12:18
Foto

J19a98n 58M69a15c32k 5897242782935

to neberte jako kritiku tohoto povolani, spis jako vykrik frustrace ceskeho ridice

+2/0
29.12.2015 12:21

L15u33b47o64š 16M60a32r94e84k 1452745496661

Není jen D1

Osobně jsem ještě po žádné dálnici nejel, bo nemám potřeby je využívat.

Ale vidí potřebu, aby se přestaly vyhazovat miliardy jen za ty dálnice a daly se dohromady i ty regionální "menší" úseky.

0/−2
29.12.2015 12:23

H34o98n11z86a 56Z36e97m50a33n 6468668932285

A jel jste už po těch nových opravených úsecích? Moje zkušenost je, že to už nemlátí - ale možná nejsem tak citlivý jako vy.

0/0
29.12.2015 13:12
Foto

J11a48n 53M58a61c52k 5787812622415

jel, ale je jich opravdu malo.

0/0
29.12.2015 14:01

H39o42n24z48a 16Z67e35m17a95n 6448598912445

A není už náhodou hotová skoro polovina celé D1?

0/0
29.12.2015 14:52
Foto

J15a31n 13M67a52c94k 5637982112975

to teda opravdu neni.

0/0
29.12.2015 15:25

J21o42s30e55f41f 85M23u95s87i52l 7459685566240

Pravý pruh na D1 je v pohodě, určitě tak min 50 km za Prahu. Ale spousta lidí to neví, protože v pravým nejedou, protože nevím.

0/0
29.12.2015 14:33

P21a59v44e65l 20R58e97z83n51i56c18e53k 3405494204392

nj. ale D1 neni na jezdeni 50km za prahu. to je paterni dalnice propojujici 2 nejvetsi mesta a propojujici cely stat... a zatim teda velka cast mezi brnem a prahou nejde jet v pravem pruhu...

0/0
29.12.2015 23:32

J66a76n 39Š41l25é37g73l 8462780758193

Zajímavý rozhovor chápu, že obecně nespadá do průměrné agendy idnes (pornoherec, zlatokopka, Ken...), ale i tak dobré :-)

+11/0
29.12.2015 12:16

Z31d62e14n91ě69k 61T55r52u40t45n29o43v89s49k22ý 7573783986330

plácáte nesmysly. V tomhle se musím Idnes zastat.... do jaké kategorie patří podle vás učitelka, hradlařka, farmář???

+2/0
29.12.2015 12:25

J42a81n 56Š76l22é77g90l 8272820958323

Do lepší než pornoherec, zlatokopka a Ken :-)

+3/0
29.12.2015 13:02

R70a29d41e82k 88Č62o87s 3526256828778

"...oni tam okolo toho mají řadu lamp, které v podstatě vytvoří denní světlo. Já jsem to tam taky viděl: asfaltovali úsek 500 metrů, lampy měli po 20 až 50 metrech, jedna je vyjde na 80 tisíc. Kdyby si je měli na to koupit, tak je jen to vyjde na peníze, za které my ten asfalt kompletně přes den položíme." To bude asi vtip. Při cenách, které firmy jako Eurovia účtují státu, krajům a obcím by tam ty lampy po ukončení stavby měly zůstat a ještě svítit i ve dne.

+22/0
29.12.2015 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.