Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ASFALTÉR: Lepenice jsou na nic. Vaříme podle receptu, který dostaneme

Na mohutném stroji zvaném finišer jezdí po Česku už přes dvě desetiletí. Asfaltér Josef Horák přirovnává svou práci k hornictví. Když pokládá vozovku nových či opravovaných silnic, musí jet v horku a prachu pokud možno bez přestávky. „Když se to začne vlnit, znamená to, že je chyba už někde v podloží,“ vysvětluje v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a15n 64C40h89o13b90o20t 5462454728101

Všechno prima, ale to řeči o Německu a drahých lampách a jak oni jsou levní?

Tak v Čr se dálnice staví za 2-3x tolik toho, co v Německua přitom v Německu na ty lampy je? Něco na tom nesedí - kdo najde jednu nerovnalost?

Nikdo také nekupuje lampy na jednu zakázku, stejně jako si určitě na každou nekupují onen pokládací stroj.

Takže ať se firmy pěkně chytnou za ...no čemkoliv mají čest, přestanou se vymlouvat, proč nic nejde a proč to, že to ve světě jde, je u nás neaplikvatelné, a začnou dělat pořádně!

0/0
8.1.2016 16:41

V16l78a87d69i41m69í69r 53F49i62b70i92g17e19r 5204611141434

Oni možná v děsti nefinišují, ale osobně sem viděl jak to dělají i v děšti. A propadlé kanály jsou česká specialita a to i u nových silnic, třeba Praha ul. Milady Horákové od Metra Hradčanská k Prašnému mostu to je kanálové minové pole a všechny jsou propadlé možná o více než 2cm.

Asfalt se vlní skoro všude, to asi znamená že všude je špatné podloží. Je to vidět pěkně po dešti. Nemyslím vyjeté koleje ale vlny a ty jsou i v době kdy ještě nemají hotovo.

0/0
30.12.2015 15:21

R88o20m54a13n 61K18e89n77i17s 1234828894156

Milý asfaltére. Oprava silnic je záslužná činnost, ale pokud se vracíme zpátky k socialistické kvalitě, je něco špatně. Letos opravili silnici mezi obcemi Krnov a Úvalno, a to, co tam položili za koberec je něco nehorázného. Dokonce to ani nevypadá jako klasická asfaltka, ale jako hrubá kamenná drť trochu spojená ohřátým asfaltem. Struktura tohoto povrchu je tak hrubá, že jízda po ní je nesmírně hlučná a pokud bych po takové cestě jel nějakých 100km, musel bych zbláznit hlukem. Možná to je pouze provizorní povrch, ale spíše to vypadá jako definitivní varianta. Je to něco neskutečného a takový povrch někde není ano na silnicích 3. třídy, natož na 1. třídě mezi městy Krnov a Opava. Docela rád bych znal toho, kdo takovou cestu převzal a zaplatil z našich daní.

0/0
30.12.2015 13:30

J70i60n59d48ř30i33c13h 81Š25k58o73p52e33k 4435711320795

pokud bychom se vrátili k soc. kvalitě, byla by to výhra

0/−2
5.1.2016 21:25

J91a39n 15C13h56o62b55o13t 5262784788631

To asi ne... Vy si nevzpomínáte na asfaltové louže a bubliny, co se na silnicích dělaly v létě? Já ano...

0/0
8.1.2016 16:42

J62i56ř69í 59S57u98c42h56ý 5698887386107

nikdy mě nepřestane bavit česká specialita, kdy se díra opraví tak, že je tam pro změnu boule;-D Tohle mi hlava nebere a do smrti to nepochopím. No nic, jsou horší věci.:-)

0/0
29.12.2015 19:29

J61i72n61d79ř59i38c73h 28Š54k36o30p53e83k 4115231960145

šetří válec, aby nenabíhala amortizace

0/0
5.1.2016 21:25

Z45d14e53n34ě27k 61Z12á13l92i74š 2445384747203

Ty fotky mluví za vše. Ležící sníh a pokládání vrchní vrstvy komunikace. Příští rok to bude rozhašené, samá díra.

+1/0
29.12.2015 17:11

J12a10n 15C51h83o11b74o52t 5872154598181

No firma se rovou stará i o budoucí zakázky, který podnikatel by to nebral?

0/0
8.1.2016 16:42

P36e35t26r 74O55b84r45l52í33k 2843835751433

Na každú robotu je nám treba špecialistov , Honěc.

0/0
29.12.2015 14:48

J20i58n75d65ř62i39c89h 78Š25k27o52p78e59k 4395951380925

měl by přiznat, že nejtěžší/nejhorší je udělat rovný asfalt ;-D

Zrovna Eurovia v okolí dělala rekonstrukci 2 silnic a obě jsou samá vlna. Podložím to nebude - předchozí asfalt byl naprosto v pohodě

0/0
29.12.2015 14:01

M25i48c73h19a35l 75P86a28v29l58á92t 9323863264269

Nevim presne, kdo "opravoval" I/4 kolem Zaluzan, ale vysledek je vyrazne horsi nez puvodni letity povrch (nebudu-li brat v uvahu lokalni skody).

0/0
29.12.2015 15:42

R39o18m72a51n 97K85e34n74i69s 1384218174726

A úplně nemožné je udělat skutečný asfaltový povrch (viz můj příspěvek). To by museli přidat asfaltu a to by se prodražilo a nezbylo by potom na tučné prémie.

0/0
30.12.2015 13:33

M94a94r55t48i23n 40N69o45v11ý 3342848828880

Ono je sice hezké, že pan asfaltér ví, jak by se to mělo dělat. Ale co je to platné, když on tu práci stejně neřídí. Když mu šéf řekne, že se dneska bude asfaltovat i v dešti nebo ve sněhu, tak pojede. Sice celá parta ví, že to je špatně, a že to nevdrží, ale přece se nenechají vyhodit, že? :-/

+1/0
29.12.2015 13:51

J47i43n80d95ř56i38c10h 36Š49k51o65p53e40k 4165901720145

přesně.

Pokládání asfaltu v půlce listopadu na směs listí, deště a sněhu, to nikdo s profesní ctí neudělá.

Taky to druhý rok předělávali

+1/0
29.12.2015 14:08

V79l24a67d24i33m33í13r 53F19i55b56i80g37e82r 5874681191484

Navíc vrcholí řepná kampaň to taky nepřidá.

0/0
30.12.2015 15:22

J90o93s72e81f 81M16i46k54u53l88í93k 8824337786

Hezké čtení, které se hezky čte a nad kterým si tak můžu povzdychnout a pak se naštvat, jaké šílené ukrajinské silnice jsou ve Stř. kraji. Tam je provoz na silnicích 2. třídy jak na jedničce někde v Jižních Čechách, ale kvalita neporovnatelná. Stř. kraj je banda idiotů, kteří nemají ani na patníky, značky ani na tu blbou bílou barvu.

+2/0
29.12.2015 13:30

L71a96d53i69s24l73a23v 20M77i52k47a 1811539544214

No on David platil dětem jízdné do školy, poplatky všem u lékaře, takže jaksi na tyhle kraviny nezbylo.....taky jsem jak v jiříkově vidění když jsem na Vysočině, nebo na Moravě jake tam mají krásné silnice.

+4/0
29.12.2015 13:40

P67e77t84r 30J66a98n78t40a97r41o60v77i77č 5784235581358

Každý týden jezdím víchodní evropu a nikde jinde jsem neviděl novou vozovku zvlněnou. Ano, v Polsku jsou celkové silnice špatné, ale to proto, že jsou velmi staré. Pokud postaví novou, tak je o tři třídy lepší nežli naše nová.A poslední dobou staví dost. Například v Maďarsku mi auto ani jednou nedrncne či nezhoupne.O to je to větší šok, se pak vrátit do Čech. Jen tady může být zvlněná nová dálnice. Jak je možné, že v Chorvatsku postaví za dva roky 400km kompletně nové dálnice, která je vyvrtaná ve skalách a na mostech a to ještě za poloviční cenu než u nás???? A k těm lampám pro silničáře: Jednou je koupí a mají je napořád, to nelze rozpočítat jen do 300m úseku. ;-)

+4/−3
29.12.2015 13:11

H31o77n18z40a 39Z27e53m44a35n 6798258302435

Ad Chorvatsko - možné to je, za cenu brutálního zadlužení státu a předraženého mýtného - vžijte se do role Chorvata který jede několikrát za měsíc trasu Zagreb - Split, ta cena co zaplatí na mýtném je strašlivá, proto jsou v Chorvatsku dálnice mimo sezonu úplně prázdné.

Ad Maďarsko - doopravdy jste tam v posledních několika letech byl? Například Čechy hojně používaná silnice č. 86 je hotový tankodrom - tak zničenou silnici nadměrnou dopravou jsem neviděl a ty ostatní frekventované vypadají stejně - je vidět že Maďaři nemají peníze na opravy. Jediné co se tam děje, je že staví souběžnou dálnici na jih s tou 86kou - to by mohlo situaci výrazně zlepšit.

+2/0
29.12.2015 13:19

L10a62d90i43s84l20a19v 62M66i78k91a 1651559384624

Z toho příspěvku je evidentně vidět, že Jantarovič byl nejdál u tety za humny pro vajíčka a tohle říkal Lojza v putyce......jinak hodně nadávám na naše silnice, ale ne za cenu abych si vymýšlel že v ČR je vše nejhorší.

+2/0
29.12.2015 13:27

L95a45d40i63s92l21a59v 74M46i79k38a 1591419844414

Dálnice v Chorvatsku byla děsně kritizovaná jak byla předražená, když se to přepočetlo cca 3x tolik než u nás, takže to byl jen takový výmysl, pokus aby to bylo v ČR echt špatné?

+2/0
29.12.2015 13:20
Foto

P29a62v19e63l 41F97r86u44m93e12r49t 5727644987258

Nejhorší jsou stejně ty kanály, všude (Alespoň v Praze, když jedete např. busem od Novodvorský na Kačerov) propadlá nebo potrhaná vozovka právě kolem kanálových deklů a když jednou za uherský rok nějaký lokálně "vyspraví", tak za 2 roky je to jako předtím. A nebo když ještě ponechají špatnou geometrii vozovky, takže to mlátí pořád stejně akorát s novým asfaltem.

+1/0
29.12.2015 13:10

P73e82t88r 89R48i88h49a61k 7361328498866

Jak to v tom rakousku dokazou udelat, ze v takovem poysdorfu a okoli na viden, kde projede mraky kamionu nemate pocit, ze jedete po rolete a ten asflat se nevyjizdi a u nas chvili po otevreni kruhace je ten asflat tak zvlneny, ze projet to se rovna prijit o zuby.

+2/0
29.12.2015 13:07

P53a62v56e59l 77S76o34b59o39t56k91a 5950644

Problém je, že v ČR se soutěží na cenu, tak vyhrávají dodavatelé s tím nejhorším odpadem který neviděl asfalt ani z rychlíku.

+1/0
29.12.2015 13:09

P19e11t46r 60R53i47h93a75k 7301168558706

Bohuzel. A i kdyz zaplatite za asfalt tak vam nikdo nezaruci, ze tam ten asfalt opravdu bude.

0/0
29.12.2015 13:16

J50i46n51d78ř11i81c40h 91Š20k42o80p46e52k 4715951390485

pokud si jasně vymezím tech. podmínky provedení stavby, klidně můžu soutěžit na nejnižší cenu

0/0
29.12.2015 14:09

M85i27c89h91a34l 38P87a13v10l82á83t 9543213334569

Jenze to vyzaduje racionalni definovani podminek a naslednou dukladnou kontrolu. Ani jedno u nas v praxi moc nefunguje.

0/0
29.12.2015 15:40

J10i88n36d40ř81i79c38h 73Š60k14o54p76e29k 4985181810515

ale není vina či problém zákona, ale lidí

0/0
5.1.2016 21:26

Z64d36e43n87ě64k 78Z25á17l63i75š 2105984557463

Nejlevnější cena? U nás se stavějí silnice dráž než a Německu a Rakousku.

0/0
29.12.2015 17:06

P98e18t34r 46J62a44n65t57a68r57o53v38i87č 5794615671148

v Rakousku??? Všude

0/0
29.12.2015 13:14

P91a11v42e89l 83S88o67b45o19t20k32a 5280144

Ad Polsko - i kdepak, to bývávalo, ale protože Poláci peníze z EU nerozkradli, už jsou na tom se silnicemi a dálnicemi líp než ČR.

+1/0
29.12.2015 12:53

M37i73l15o66š 55K67o93l62m54a46n 6856173677852

Projížděl jsem v devadesátém roce Moskvu a tam dělali na hlavní třídě nový povrch. Dozvěděl jsem se, že na to koupili stroj z USA, který měl frézu, která odfrézovala starý asfalt, ve stroji se asi s nějakými příměsemi vše prohřálo a finišer to opět pokládal. Válce za tím jen nový povrch utahovaly. Šíři záběru jsem odhadoval na 15 metrů. Topili v tom asi naftou, protože to dost kouřilo a bylo to vidět z dálky.

+1/0
29.12.2015 12:46

R44o35s90t45i55s94l71a18v 97R23o56z25a 1285669100539

v Rusku je všetko možné

0/0
29.12.2015 13:04

M43i38l63o29š 78K33o30l33m92a72n 6506463637562

Máš pravdu, ale jak píši víš, ten stroj koupili v USA. Tak by bylo lépe napsat , v USA je možné také všechno.

0/0
29.12.2015 15:22
Foto

J25a13n 32M20a28c73k 5757332422295

A dozijeme se toho aby se po D1ce dalo jezdit v pravem pruhu aniz by nam to vymlatilo vsechny srouby z auta?

0/0
29.12.2015 12:16

J90i20ř40í 48D37o61l11e21ž52e77l 3149655656117

Nedožijeme.

+4/−1
29.12.2015 12:17

J69a22n 62Š31l30é70g43l 8662720988253

Pokud zaplatíme Eurovii 100000000 mld tak možná :-P

+2/−1
29.12.2015 12:18
Foto

J44a89n 34M59a66c15k 5317102132425

to neberte jako kritiku tohoto povolani, spis jako vykrik frustrace ceskeho ridice

+2/0
29.12.2015 12:21

L19u92b53o45š 87M45a51r13e14k 1212465656181

Není jen D1

Osobně jsem ještě po žádné dálnici nejel, bo nemám potřeby je využívat.

Ale vidí potřebu, aby se přestaly vyhazovat miliardy jen za ty dálnice a daly se dohromady i ty regionální "menší" úseky.

0/−2
29.12.2015 12:23

H57o61n23z11a 21Z57e41m34a46n 6408338922715

A jel jste už po těch nových opravených úsecích? Moje zkušenost je, že to už nemlátí - ale možná nejsem tak citlivý jako vy.

0/0
29.12.2015 13:12
Foto

J76a61n 84M72a81c64k 5627682592295

jel, ale je jich opravdu malo.

0/0
29.12.2015 14:01

H18o85n41z35a 90Z62e67m87a77n 6778818752975

A není už náhodou hotová skoro polovina celé D1?

0/0
29.12.2015 14:52
Foto

J53a13n 19M52a70c17k 5727612292525

to teda opravdu neni.

0/0
29.12.2015 15:25

J26o68s89e28f41f 38M81u12s48i97l 7429145256790

Pravý pruh na D1 je v pohodě, určitě tak min 50 km za Prahu. Ale spousta lidí to neví, protože v pravým nejedou, protože nevím.

0/0
29.12.2015 14:33

P32a49v70e77l 52R55e24z89n10i62c41e68k 3725224914602

nj. ale D1 neni na jezdeni 50km za prahu. to je paterni dalnice propojujici 2 nejvetsi mesta a propojujici cely stat... a zatim teda velka cast mezi brnem a prahou nejde jet v pravem pruhu...

0/0
29.12.2015 23:32

J86a66n 87Š42l24é66g11l 8442360598953

Zajímavý rozhovor chápu, že obecně nespadá do průměrné agendy idnes (pornoherec, zlatokopka, Ken...), ale i tak dobré :-)

+11/0
29.12.2015 12:16

Z74d42e77n65ě48k 87T39r29u31t46n93o19v73s38k36ý 7673373866720

plácáte nesmysly. V tomhle se musím Idnes zastat.... do jaké kategorie patří podle vás učitelka, hradlařka, farmář???

+2/0
29.12.2015 12:25

J64a68n 20Š86l20é74g25l 8812640658483

Do lepší než pornoherec, zlatokopka a Ken :-)

+3/0
29.12.2015 13:02

R36a51d91e58k 48Č56o32s 3966916798438

"...oni tam okolo toho mají řadu lamp, které v podstatě vytvoří denní světlo. Já jsem to tam taky viděl: asfaltovali úsek 500 metrů, lampy měli po 20 až 50 metrech, jedna je vyjde na 80 tisíc. Kdyby si je měli na to koupit, tak je jen to vyjde na peníze, za které my ten asfalt kompletně přes den položíme." To bude asi vtip. Při cenách, které firmy jako Eurovia účtují státu, krajům a obcím by tam ty lampy po ukončení stavby měly zůstat a ještě svítit i ve dne.

+22/0
29.12.2015 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.