Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ASFALTÉR: Lepenice jsou na nic. Vaříme podle receptu, který dostaneme

Na mohutném stroji zvaném finišer jezdí po Česku už přes dvě desetiletí. Asfaltér Josef Horák přirovnává svou práci k hornictví. Když pokládá vozovku nových či opravovaných silnic, musí jet v horku a prachu pokud možno bez přestávky. „Když se to začne vlnit, znamená to, že je chyba už někde v podloží,“ vysvětluje v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a72n 49C40h49o87b69o13t 5782224428891

Všechno prima, ale to řeči o Německu a drahých lampách a jak oni jsou levní?

Tak v Čr se dálnice staví za 2-3x tolik toho, co v Německua přitom v Německu na ty lampy je? Něco na tom nesedí - kdo najde jednu nerovnalost?

Nikdo také nekupuje lampy na jednu zakázku, stejně jako si určitě na každou nekupují onen pokládací stroj.

Takže ať se firmy pěkně chytnou za ...no čemkoliv mají čest, přestanou se vymlouvat, proč nic nejde a proč to, že to ve světě jde, je u nás neaplikvatelné, a začnou dělat pořádně!

0/0
8.1.2016 16:41

V54l73a81d70i82m60í34r 98F83i58b38i13g43e79r 5794731121234

Oni možná v děsti nefinišují, ale osobně sem viděl jak to dělají i v děšti. A propadlé kanály jsou česká specialita a to i u nových silnic, třeba Praha ul. Milady Horákové od Metra Hradčanská k Prašnému mostu to je kanálové minové pole a všechny jsou propadlé možná o více než 2cm.

Asfalt se vlní skoro všude, to asi znamená že všude je špatné podloží. Je to vidět pěkně po dešti. Nemyslím vyjeté koleje ale vlny a ty jsou i v době kdy ještě nemají hotovo.

0/0
30.12.2015 15:21

R68o49m23a14n 52K55e26n31i15s 1574528214466

Milý asfaltére. Oprava silnic je záslužná činnost, ale pokud se vracíme zpátky k socialistické kvalitě, je něco špatně. Letos opravili silnici mezi obcemi Krnov a Úvalno, a to, co tam položili za koberec je něco nehorázného. Dokonce to ani nevypadá jako klasická asfaltka, ale jako hrubá kamenná drť trochu spojená ohřátým asfaltem. Struktura tohoto povrchu je tak hrubá, že jízda po ní je nesmírně hlučná a pokud bych po takové cestě jel nějakých 100km, musel bych zbláznit hlukem. Možná to je pouze provizorní povrch, ale spíše to vypadá jako definitivní varianta. Je to něco neskutečného a takový povrch někde není ano na silnicích 3. třídy, natož na 1. třídě mezi městy Krnov a Opava. Docela rád bych znal toho, kdo takovou cestu převzal a zaplatil z našich daní.

0/0
30.12.2015 13:30

J72i52n32d56ř72i96c29h 17Š77k35o29p91e44k 4175471340105

pokud bychom se vrátili k soc. kvalitě, byla by to výhra

0/−2
5.1.2016 21:25

J39a88n 21C84h81o98b20o74t 5432544648901

To asi ne... Vy si nevzpomínáte na asfaltové louže a bubliny, co se na silnicích dělaly v létě? Já ano...

0/0
8.1.2016 16:42

J20i66ř72í 77S44u44c13h28ý 5538297666957

nikdy mě nepřestane bavit česká specialita, kdy se díra opraví tak, že je tam pro změnu boule;-D Tohle mi hlava nebere a do smrti to nepochopím. No nic, jsou horší věci.:-)

0/0
29.12.2015 19:29

J88i10n94d36ř44i36c55h 14Š76k46o26p41e38k 4425571400175

šetří válec, aby nenabíhala amortizace

0/0
5.1.2016 21:25

Z27d51e20n28ě74k 83Z45á23l29i22š 2855764837453

Ty fotky mluví za vše. Ležící sníh a pokládání vrchní vrstvy komunikace. Příští rok to bude rozhašené, samá díra.

+1/0
29.12.2015 17:11

J71a12n 19C87h68o31b84o90t 5102904248861

No firma se rovou stará i o budoucí zakázky, který podnikatel by to nebral?

0/0
8.1.2016 16:42

P25e79t88r 67O83b34r97l75í39k 2223705971433

Na každú robotu je nám treba špecialistov , Honěc.

0/0
29.12.2015 14:48

J33i95n72d95ř26i70c86h 70Š80k24o87p59e11k 4845191150115

měl by přiznat, že nejtěžší/nejhorší je udělat rovný asfalt ;-D

Zrovna Eurovia v okolí dělala rekonstrukci 2 silnic a obě jsou samá vlna. Podložím to nebude - předchozí asfalt byl naprosto v pohodě

0/0
29.12.2015 14:01

M68i54c23h56a48l 60P40a30v77l63á59t 9643953914929

Nevim presne, kdo "opravoval" I/4 kolem Zaluzan, ale vysledek je vyrazne horsi nez puvodni letity povrch (nebudu-li brat v uvahu lokalni skody).

0/0
29.12.2015 15:42

R81o13m51a82n 16K77e10n20i40s 1904578734526

A úplně nemožné je udělat skutečný asfaltový povrch (viz můj příspěvek). To by museli přidat asfaltu a to by se prodražilo a nezbylo by potom na tučné prémie.

0/0
30.12.2015 13:33

M67a28r65t13i40n 49N70o59v29ý 3882868158850

Ono je sice hezké, že pan asfaltér ví, jak by se to mělo dělat. Ale co je to platné, když on tu práci stejně neřídí. Když mu šéf řekne, že se dneska bude asfaltovat i v dešti nebo ve sněhu, tak pojede. Sice celá parta ví, že to je špatně, a že to nevdrží, ale přece se nenechají vyhodit, že? :-/

+1/0
29.12.2015 13:51

J71i50n91d74ř24i80c50h 74Š41k78o87p37e22k 4105801980275

přesně.

Pokládání asfaltu v půlce listopadu na směs listí, deště a sněhu, to nikdo s profesní ctí neudělá.

Taky to druhý rok předělávali

+1/0
29.12.2015 14:08

V46l93a27d65i68m43í16r 84F18i69b17i92g28e28r 5564971701524

Navíc vrcholí řepná kampaň to taky nepřidá.

0/0
30.12.2015 15:22

J77o78s14e80f 15M86i75k70u42l73í88k 8254127176

Hezké čtení, které se hezky čte a nad kterým si tak můžu povzdychnout a pak se naštvat, jaké šílené ukrajinské silnice jsou ve Stř. kraji. Tam je provoz na silnicích 2. třídy jak na jedničce někde v Jižních Čechách, ale kvalita neporovnatelná. Stř. kraj je banda idiotů, kteří nemají ani na patníky, značky ani na tu blbou bílou barvu.

+2/0
29.12.2015 13:30

L30a52d68i44s78l62a54v 21M12i46k34a 1381569754954

No on David platil dětem jízdné do školy, poplatky všem u lékaře, takže jaksi na tyhle kraviny nezbylo.....taky jsem jak v jiříkově vidění když jsem na Vysočině, nebo na Moravě jake tam mají krásné silnice.

+4/0
29.12.2015 13:40

P96e73t95r 20J90a39n20t11a97r64o17v64i36č 5614775631258

Každý týden jezdím víchodní evropu a nikde jinde jsem neviděl novou vozovku zvlněnou. Ano, v Polsku jsou celkové silnice špatné, ale to proto, že jsou velmi staré. Pokud postaví novou, tak je o tři třídy lepší nežli naše nová.A poslední dobou staví dost. Například v Maďarsku mi auto ani jednou nedrncne či nezhoupne.O to je to větší šok, se pak vrátit do Čech. Jen tady může být zvlněná nová dálnice. Jak je možné, že v Chorvatsku postaví za dva roky 400km kompletně nové dálnice, která je vyvrtaná ve skalách a na mostech a to ještě za poloviční cenu než u nás???? A k těm lampám pro silničáře: Jednou je koupí a mají je napořád, to nelze rozpočítat jen do 300m úseku. ;-)

+4/−3
29.12.2015 13:11

H56o11n80z91a 95Z77e11m98a49n 6648568662645

Ad Chorvatsko - možné to je, za cenu brutálního zadlužení státu a předraženého mýtného - vžijte se do role Chorvata který jede několikrát za měsíc trasu Zagreb - Split, ta cena co zaplatí na mýtném je strašlivá, proto jsou v Chorvatsku dálnice mimo sezonu úplně prázdné.

Ad Maďarsko - doopravdy jste tam v posledních několika letech byl? Například Čechy hojně používaná silnice č. 86 je hotový tankodrom - tak zničenou silnici nadměrnou dopravou jsem neviděl a ty ostatní frekventované vypadají stejně - je vidět že Maďaři nemají peníze na opravy. Jediné co se tam děje, je že staví souběžnou dálnici na jih s tou 86kou - to by mohlo situaci výrazně zlepšit.

+2/0
29.12.2015 13:19

L20a17d25i57s67l61a79v 69M43i39k47a 1881219514554

Z toho příspěvku je evidentně vidět, že Jantarovič byl nejdál u tety za humny pro vajíčka a tohle říkal Lojza v putyce......jinak hodně nadávám na naše silnice, ale ne za cenu abych si vymýšlel že v ČR je vše nejhorší.

+2/0
29.12.2015 13:27

L19a97d95i58s51l90a51v 64M86i27k97a 1411809944174

Dálnice v Chorvatsku byla děsně kritizovaná jak byla předražená, když se to přepočetlo cca 3x tolik než u nás, takže to byl jen takový výmysl, pokus aby to bylo v ČR echt špatné?

+2/0
29.12.2015 13:20
Foto

P89a81v47e41l 16F71r61u57m81e44r78t 5587894687528

Nejhorší jsou stejně ty kanály, všude (Alespoň v Praze, když jedete např. busem od Novodvorský na Kačerov) propadlá nebo potrhaná vozovka právě kolem kanálových deklů a když jednou za uherský rok nějaký lokálně "vyspraví", tak za 2 roky je to jako předtím. A nebo když ještě ponechají špatnou geometrii vozovky, takže to mlátí pořád stejně akorát s novým asfaltem.

+1/0
29.12.2015 13:10

P58e30t69r 60R32i89h86a48k 7621208748326

Jak to v tom rakousku dokazou udelat, ze v takovem poysdorfu a okoli na viden, kde projede mraky kamionu nemate pocit, ze jedete po rolete a ten asflat se nevyjizdi a u nas chvili po otevreni kruhace je ten asflat tak zvlneny, ze projet to se rovna prijit o zuby.

+2/0
29.12.2015 13:07

P45a33v96e68l 18S67o60b14o63t13k82a 5980554

Problém je, že v ČR se soutěží na cenu, tak vyhrávají dodavatelé s tím nejhorším odpadem který neviděl asfalt ani z rychlíku.

+1/0
29.12.2015 13:09

P91e84t90r 68R30i39h16a96k 7651888198396

Bohuzel. A i kdyz zaplatite za asfalt tak vam nikdo nezaruci, ze tam ten asfalt opravdu bude.

0/0
29.12.2015 13:16

J44i33n45d77ř73i72c24h 96Š90k70o82p30e49k 4735511330455

pokud si jasně vymezím tech. podmínky provedení stavby, klidně můžu soutěžit na nejnižší cenu

0/0
29.12.2015 14:09

M22i39c17h65a75l 11P88a30v90l82á13t 9223963154769

Jenze to vyzaduje racionalni definovani podminek a naslednou dukladnou kontrolu. Ani jedno u nas v praxi moc nefunguje.

0/0
29.12.2015 15:40

J52i82n70d72ř29i20c45h 66Š65k41o17p56e71k 4895321110675

ale není vina či problém zákona, ale lidí

0/0
5.1.2016 21:26

Z23d89e66n23ě65k 98Z88á52l27i96š 2875284647983

Nejlevnější cena? U nás se stavějí silnice dráž než a Německu a Rakousku.

0/0
29.12.2015 17:06

P74e29t47r 34J88a92n71t98a36r39o70v21i95č 5944765541638

v Rakousku??? Všude

0/0
29.12.2015 13:14

P54a73v95e87l 12S25o70b88o87t34k51a 5600684

Ad Polsko - i kdepak, to bývávalo, ale protože Poláci peníze z EU nerozkradli, už jsou na tom se silnicemi a dálnicemi líp než ČR.

+1/0
29.12.2015 12:53

M29i66l96o36š 40K75o61l63m67a67n 6156293907142

Projížděl jsem v devadesátém roce Moskvu a tam dělali na hlavní třídě nový povrch. Dozvěděl jsem se, že na to koupili stroj z USA, který měl frézu, která odfrézovala starý asfalt, ve stroji se asi s nějakými příměsemi vše prohřálo a finišer to opět pokládal. Válce za tím jen nový povrch utahovaly. Šíři záběru jsem odhadoval na 15 metrů. Topili v tom asi naftou, protože to dost kouřilo a bylo to vidět z dálky.

+1/0
29.12.2015 12:46

R71o93s76t30i66s88l57a89v 48R58o92z16a 1985119460679

v Rusku je všetko možné

0/0
29.12.2015 13:04

M77i77l53o47š 28K25o91l79m34a84n 6846673827442

Máš pravdu, ale jak píši víš, ten stroj koupili v USA. Tak by bylo lépe napsat , v USA je možné také všechno.

0/0
29.12.2015 15:22
Foto

J54a50n 91M57a48c16k 5117662372335

A dozijeme se toho aby se po D1ce dalo jezdit v pravem pruhu aniz by nam to vymlatilo vsechny srouby z auta?

0/0
29.12.2015 12:16

J38i61ř88í 65D36o60l91e23ž48e27l 3989735266807

Nedožijeme.

+4/−1
29.12.2015 12:17

J24a20n 61Š11l50é42g86l 8522700108713

Pokud zaplatíme Eurovii 100000000 mld tak možná :-P

+2/−1
29.12.2015 12:18
Foto

J29a90n 31M67a25c37k 5577202632535

to neberte jako kritiku tohoto povolani, spis jako vykrik frustrace ceskeho ridice

+2/0
29.12.2015 12:21

L26u33b56o55š 18M39a52r14e80k 1392795446521

Není jen D1

Osobně jsem ještě po žádné dálnici nejel, bo nemám potřeby je využívat.

Ale vidí potřebu, aby se přestaly vyhazovat miliardy jen za ty dálnice a daly se dohromady i ty regionální "menší" úseky.

0/−2
29.12.2015 12:23

H95o89n15z18a 44Z87e86m68a97n 6658888912345

A jel jste už po těch nových opravených úsecích? Moje zkušenost je, že to už nemlátí - ale možná nejsem tak citlivý jako vy.

0/0
29.12.2015 13:12
Foto

J45a60n 37M44a46c27k 5447952662775

jel, ale je jich opravdu malo.

0/0
29.12.2015 14:01

H46o27n53z47a 44Z37e60m92a45n 6148388212135

A není už náhodou hotová skoro polovina celé D1?

0/0
29.12.2015 14:52
Foto

J35a65n 66M32a30c89k 5307242142965

to teda opravdu neni.

0/0
29.12.2015 15:25

J13o60s55e66f66f 42M10u19s62i61l 7659185506420

Pravý pruh na D1 je v pohodě, určitě tak min 50 km za Prahu. Ale spousta lidí to neví, protože v pravým nejedou, protože nevím.

0/0
29.12.2015 14:33

P17a60v45e22l 49R28e75z52n12i12c37e60k 3105524554242

nj. ale D1 neni na jezdeni 50km za prahu. to je paterni dalnice propojujici 2 nejvetsi mesta a propojujici cely stat... a zatim teda velka cast mezi brnem a prahou nejde jet v pravem pruhu...

0/0
29.12.2015 23:32

J66a54n 79Š87l75é89g15l 8122250748423

Zajímavý rozhovor chápu, že obecně nespadá do průměrné agendy idnes (pornoherec, zlatokopka, Ken...), ale i tak dobré :-)

+11/0
29.12.2015 12:16

Z62d26e45n83ě14k 42T16r49u91t18n93o53v19s17k59ý 7933793506710

plácáte nesmysly. V tomhle se musím Idnes zastat.... do jaké kategorie patří podle vás učitelka, hradlařka, farmář???

+2/0
29.12.2015 12:25

J35a62n 49Š73l82é56g21l 8132600958303

Do lepší než pornoherec, zlatokopka a Ken :-)

+3/0
29.12.2015 13:02

R47a67d47e21k 83Č90o71s 3796796818968

"...oni tam okolo toho mají řadu lamp, které v podstatě vytvoří denní světlo. Já jsem to tam taky viděl: asfaltovali úsek 500 metrů, lampy měli po 20 až 50 metrech, jedna je vyjde na 80 tisíc. Kdyby si je měli na to koupit, tak je jen to vyjde na peníze, za které my ten asfalt kompletně přes den položíme." To bude asi vtip. Při cenách, které firmy jako Eurovia účtují státu, krajům a obcím by tam ty lampy po ukončení stavby měly zůstat a ještě svítit i ve dne.

+22/0
29.12.2015 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.