Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ASFALTÉR: Lepenice jsou na nic. Vaříme podle receptu, který dostaneme

Na mohutném stroji zvaném finišer jezdí po Česku už přes dvě desetiletí. Asfaltér Josef Horák přirovnává svou práci k hornictví. Když pokládá vozovku nových či opravovaných silnic, musí jet v horku a prachu pokud možno bez přestávky. „Když se to začne vlnit, znamená to, že je chyba už někde v podloží,“ vysvětluje v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a33n 48C51h21o56b41o27t 5683818819917

Všechno prima, ale to řeči o Německu a drahých lampách a jak oni jsou levní?

Tak v Čr se dálnice staví za 2-3x tolik toho, co v Německua přitom v Německu na ty lampy je? Něco na tom nesedí - kdo najde jednu nerovnalost?

Nikdo také nekupuje lampy na jednu zakázku, stejně jako si určitě na každou nekupují onen pokládací stroj.

Takže ať se firmy pěkně chytnou za ...no čemkoliv mají čest, přestanou se vymlouvat, proč nic nejde a proč to, že to ve světě jde, je u nás neaplikvatelné, a začnou dělat pořádně!

0/0
8.1.2016 16:41

V47l50a84d85i87m20í70r 16F21i57b68i44g51e39r 5454601231234

Oni možná v děsti nefinišují, ale osobně sem viděl jak to dělají i v děšti. A propadlé kanály jsou česká specialita a to i u nových silnic, třeba Praha ul. Milady Horákové od Metra Hradčanská k Prašnému mostu to je kanálové minové pole a všechny jsou propadlé možná o více než 2cm.

Asfalt se vlní skoro všude, to asi znamená že všude je špatné podloží. Je to vidět pěkně po dešti. Nemyslím vyjeté koleje ale vlny a ty jsou i v době kdy ještě nemají hotovo.

0/0
30.12.2015 15:21

R46o14m82a71n 93K47e12n30i40s 1954158664576

Milý asfaltére. Oprava silnic je záslužná činnost, ale pokud se vracíme zpátky k socialistické kvalitě, je něco špatně. Letos opravili silnici mezi obcemi Krnov a Úvalno, a to, co tam položili za koberec je něco nehorázného. Dokonce to ani nevypadá jako klasická asfaltka, ale jako hrubá kamenná drť trochu spojená ohřátým asfaltem. Struktura tohoto povrchu je tak hrubá, že jízda po ní je nesmírně hlučná a pokud bych po takové cestě jel nějakých 100km, musel bych zbláznit hlukem. Možná to je pouze provizorní povrch, ale spíše to vypadá jako definitivní varianta. Je to něco neskutečného a takový povrch někde není ano na silnicích 3. třídy, natož na 1. třídě mezi městy Krnov a Opava. Docela rád bych znal toho, kdo takovou cestu převzal a zaplatil z našich daní.

0/0
30.12.2015 13:30

J97i33n68d19ř15i82c92h 98Š76k30o41p92e17k 4555671960635

pokud bychom se vrátili k soc. kvalitě, byla by to výhra

0/−2
5.1.2016 21:25

J89a98n 76C44h29o53b88o81t 5533228179867

To asi ne... Vy si nevzpomínáte na asfaltové louže a bubliny, co se na silnicích dělaly v létě? Já ano...

0/0
8.1.2016 16:42

J67i46ř45í 82S92u81c93h43ý 5728777166297

nikdy mě nepřestane bavit česká specialita, kdy se díra opraví tak, že je tam pro změnu boule;-D Tohle mi hlava nebere a do smrti to nepochopím. No nic, jsou horší věci.:-)

0/0
29.12.2015 19:29

J57i56n59d97ř26i68c36h 31Š11k13o13p54e33k 4365471810285

šetří válec, aby nenabíhala amortizace

0/0
5.1.2016 21:25

Z80d31e19n35ě96k 80Z10á54l67i23š 2355344377243

Ty fotky mluví za vše. Ležící sníh a pokládání vrchní vrstvy komunikace. Příští rok to bude rozhašené, samá díra.

+1/0
29.12.2015 17:11

J30a96n 49C12h63o37b38o60t 5483878759677

No firma se rovou stará i o budoucí zakázky, který podnikatel by to nebral?

0/0
8.1.2016 16:42

P13e96t39r 94O74b31r62l50í58k 2783525731683

Na každú robotu je nám treba špecialistov , Honěc.

0/0
29.12.2015 14:48

J29i21n64d78ř30i82c30h 46Š64k59o91p60e31k 4895861790135

měl by přiznat, že nejtěžší/nejhorší je udělat rovný asfalt ;-D

Zrovna Eurovia v okolí dělala rekonstrukci 2 silnic a obě jsou samá vlna. Podložím to nebude - předchozí asfalt byl naprosto v pohodě

0/0
29.12.2015 14:01

M82i61c71h53a17l 65P61a51v60l96á48t 9913683644279

Nevim presne, kdo "opravoval" I/4 kolem Zaluzan, ale vysledek je vyrazne horsi nez puvodni letity povrch (nebudu-li brat v uvahu lokalni skody).

0/0
29.12.2015 15:42

R29o28m42a89n 73K10e55n36i54s 1774258274366

A úplně nemožné je udělat skutečný asfaltový povrch (viz můj příspěvek). To by museli přidat asfaltu a to by se prodražilo a nezbylo by potom na tučné prémie.

0/0
30.12.2015 13:33

M22a22r59t18i43n 91N26o10v22ý 3702798288950

Ono je sice hezké, že pan asfaltér ví, jak by se to mělo dělat. Ale co je to platné, když on tu práci stejně neřídí. Když mu šéf řekne, že se dneska bude asfaltovat i v dešti nebo ve sněhu, tak pojede. Sice celá parta ví, že to je špatně, a že to nevdrží, ale přece se nenechají vyhodit, že? :-/

+1/0
29.12.2015 13:51

J23i12n63d12ř13i73c84h 90Š14k93o45p19e64k 4855551480595

přesně.

Pokládání asfaltu v půlce listopadu na směs listí, deště a sněhu, to nikdo s profesní ctí neudělá.

Taky to druhý rok předělávali

+1/0
29.12.2015 14:08

V93l97a31d68i34m59í83r 76F21i49b68i14g27e63r 5404851981244

Navíc vrcholí řepná kampaň to taky nepřidá.

0/0
30.12.2015 15:22

J59o42s16e61f 49M65i72k10u24l44í70k 8574757616

Hezké čtení, které se hezky čte a nad kterým si tak můžu povzdychnout a pak se naštvat, jaké šílené ukrajinské silnice jsou ve Stř. kraji. Tam je provoz na silnicích 2. třídy jak na jedničce někde v Jižních Čechách, ale kvalita neporovnatelná. Stř. kraj je banda idiotů, kteří nemají ani na patníky, značky ani na tu blbou bílou barvu.

+2/0
29.12.2015 13:30

L85a12d16i56s54l97a46v 47M72i86k84a 1751499704844

No on David platil dětem jízdné do školy, poplatky všem u lékaře, takže jaksi na tyhle kraviny nezbylo.....taky jsem jak v jiříkově vidění když jsem na Vysočině, nebo na Moravě jake tam mají krásné silnice.

+4/0
29.12.2015 13:40

P75e57t33r 16J82a85n93t83a86r97o75v83i32č 5904195421218

Každý týden jezdím víchodní evropu a nikde jinde jsem neviděl novou vozovku zvlněnou. Ano, v Polsku jsou celkové silnice špatné, ale to proto, že jsou velmi staré. Pokud postaví novou, tak je o tři třídy lepší nežli naše nová.A poslední dobou staví dost. Například v Maďarsku mi auto ani jednou nedrncne či nezhoupne.O to je to větší šok, se pak vrátit do Čech. Jen tady může být zvlněná nová dálnice. Jak je možné, že v Chorvatsku postaví za dva roky 400km kompletně nové dálnice, která je vyvrtaná ve skalách a na mostech a to ještě za poloviční cenu než u nás???? A k těm lampám pro silničáře: Jednou je koupí a mají je napořád, to nelze rozpočítat jen do 300m úseku. ;-)

+4/−3
29.12.2015 13:11

H58o28n27z92a 23Z22e38m87a82n 6888578392145

Ad Chorvatsko - možné to je, za cenu brutálního zadlužení státu a předraženého mýtného - vžijte se do role Chorvata který jede několikrát za měsíc trasu Zagreb - Split, ta cena co zaplatí na mýtném je strašlivá, proto jsou v Chorvatsku dálnice mimo sezonu úplně prázdné.

Ad Maďarsko - doopravdy jste tam v posledních několika letech byl? Například Čechy hojně používaná silnice č. 86 je hotový tankodrom - tak zničenou silnici nadměrnou dopravou jsem neviděl a ty ostatní frekventované vypadají stejně - je vidět že Maďaři nemají peníze na opravy. Jediné co se tam děje, je že staví souběžnou dálnici na jih s tou 86kou - to by mohlo situaci výrazně zlepšit.

+2/0
29.12.2015 13:19

L25a59d89i24s29l60a83v 59M98i77k63a 1211969244424

Z toho příspěvku je evidentně vidět, že Jantarovič byl nejdál u tety za humny pro vajíčka a tohle říkal Lojza v putyce......jinak hodně nadávám na naše silnice, ale ne za cenu abych si vymýšlel že v ČR je vše nejhorší.

+2/0
29.12.2015 13:27

L48a27d29i79s73l72a46v 60M87i94k27a 1271299894324

Dálnice v Chorvatsku byla děsně kritizovaná jak byla předražená, když se to přepočetlo cca 3x tolik než u nás, takže to byl jen takový výmysl, pokus aby to bylo v ČR echt špatné?

+2/0
29.12.2015 13:20
Foto

P94a79v63e35l 24F26r84u53m36e96r44t 5967264797108

Nejhorší jsou stejně ty kanály, všude (Alespoň v Praze, když jedete např. busem od Novodvorský na Kačerov) propadlá nebo potrhaná vozovka právě kolem kanálových deklů a když jednou za uherský rok nějaký lokálně "vyspraví", tak za 2 roky je to jako předtím. A nebo když ještě ponechají špatnou geometrii vozovky, takže to mlátí pořád stejně akorát s novým asfaltem.

+1/0
29.12.2015 13:10

P43e48t65r 50R31i11h61a21k 7851958688676

Jak to v tom rakousku dokazou udelat, ze v takovem poysdorfu a okoli na viden, kde projede mraky kamionu nemate pocit, ze jedete po rolete a ten asflat se nevyjizdi a u nas chvili po otevreni kruhace je ten asflat tak zvlneny, ze projet to se rovna prijit o zuby.

+2/0
29.12.2015 13:07

P28a49v95e57l 45S81o92b19o84t10k78a 5440324

Problém je, že v ČR se soutěží na cenu, tak vyhrávají dodavatelé s tím nejhorším odpadem který neviděl asfalt ani z rychlíku.

+1/0
29.12.2015 13:09

P46e29t16r 39R33i80h20a65k 7931658158436

Bohuzel. A i kdyz zaplatite za asfalt tak vam nikdo nezaruci, ze tam ten asfalt opravdu bude.

0/0
29.12.2015 13:16

J93i63n36d60ř24i38c65h 79Š12k60o26p21e43k 4285801570625

pokud si jasně vymezím tech. podmínky provedení stavby, klidně můžu soutěžit na nejnižší cenu

0/0
29.12.2015 14:09

M53i36c18h41a69l 21P44a67v55l79á61t 9733133914879

Jenze to vyzaduje racionalni definovani podminek a naslednou dukladnou kontrolu. Ani jedno u nas v praxi moc nefunguje.

0/0
29.12.2015 15:40

J81i28n78d12ř89i57c68h 88Š45k26o50p88e65k 4625131250485

ale není vina či problém zákona, ale lidí

0/0
5.1.2016 21:26

Z49d53e58n96ě59k 62Z41á89l33i68š 2355564477103

Nejlevnější cena? U nás se stavějí silnice dráž než a Německu a Rakousku.

0/0
29.12.2015 17:06

P10e70t67r 52J53a81n64t16a72r86o72v15i26č 5304705901188

v Rakousku??? Všude

0/0
29.12.2015 13:14

P57a30v98e41l 23S67o29b56o71t41k11a 5890864

Ad Polsko - i kdepak, to bývávalo, ale protože Poláci peníze z EU nerozkradli, už jsou na tom se silnicemi a dálnicemi líp než ČR.

+1/0
29.12.2015 12:53

M46i90l43o85š 82K91o74l39m20a32n 6296813677882

Projížděl jsem v devadesátém roce Moskvu a tam dělali na hlavní třídě nový povrch. Dozvěděl jsem se, že na to koupili stroj z USA, který měl frézu, která odfrézovala starý asfalt, ve stroji se asi s nějakými příměsemi vše prohřálo a finišer to opět pokládal. Válce za tím jen nový povrch utahovaly. Šíři záběru jsem odhadoval na 15 metrů. Topili v tom asi naftou, protože to dost kouřilo a bylo to vidět z dálky.

+1/0
29.12.2015 12:46

R29o89s93t96i74s15l96a51v 18R49o68z28a 1655989650579

v Rusku je všetko možné

0/0
29.12.2015 13:04

M28i50l71o66š 42K91o16l29m92a82n 6526653627122

Máš pravdu, ale jak píši víš, ten stroj koupili v USA. Tak by bylo lépe napsat , v USA je možné také všechno.

0/0
29.12.2015 15:22
Foto

J80a41n 44M26a31c40k 5597482412235

A dozijeme se toho aby se po D1ce dalo jezdit v pravem pruhu aniz by nam to vymlatilo vsechny srouby z auta?

0/0
29.12.2015 12:16

J75i58ř53í 52D86o59l13e11ž64e87l 3739335236177

Nedožijeme.

+4/−1
29.12.2015 12:17

J76a63n 36Š91l26é42g69l 8802300768893

Pokud zaplatíme Eurovii 100000000 mld tak možná :-P

+2/−1
29.12.2015 12:18
Foto

J29a86n 51M32a16c13k 5757622222635

to neberte jako kritiku tohoto povolani, spis jako vykrik frustrace ceskeho ridice

+2/0
29.12.2015 12:21

L41u36b28o54š 69M68a44r87e98k 1742885256121

Není jen D1

Osobně jsem ještě po žádné dálnici nejel, bo nemám potřeby je využívat.

Ale vidí potřebu, aby se přestaly vyhazovat miliardy jen za ty dálnice a daly se dohromady i ty regionální "menší" úseky.

0/−2
29.12.2015 12:23

H55o49n20z81a 58Z21e36m33a35n 6468488212955

A jel jste už po těch nových opravených úsecích? Moje zkušenost je, že to už nemlátí - ale možná nejsem tak citlivý jako vy.

0/0
29.12.2015 13:12
Foto

J89a47n 33M61a55c77k 5527482422745

jel, ale je jich opravdu malo.

0/0
29.12.2015 14:01

H26o37n27z67a 34Z79e66m17a70n 6748258972795

A není už náhodou hotová skoro polovina celé D1?

0/0
29.12.2015 14:52
Foto

J65a36n 51M25a72c93k 5137662982915

to teda opravdu neni.

0/0
29.12.2015 15:25

J25o95s55e33f46f 71M86u83s87i25l 7399255516500

Pravý pruh na D1 je v pohodě, určitě tak min 50 km za Prahu. Ale spousta lidí to neví, protože v pravým nejedou, protože nevím.

0/0
29.12.2015 14:33

P18a37v66e81l 83R54e74z74n38i57c87e77k 3605324454292

nj. ale D1 neni na jezdeni 50km za prahu. to je paterni dalnice propojujici 2 nejvetsi mesta a propojujici cely stat... a zatim teda velka cast mezi brnem a prahou nejde jet v pravem pruhu...

0/0
29.12.2015 23:32

J14a79n 65Š40l82é46g63l 8362900298333

Zajímavý rozhovor chápu, že obecně nespadá do průměrné agendy idnes (pornoherec, zlatokopka, Ken...), ale i tak dobré :-)

+11/0
29.12.2015 12:16

Z62d88e52n98ě54k 66T70r96u28t73n18o20v23s64k72ý 7193133426900

plácáte nesmysly. V tomhle se musím Idnes zastat.... do jaké kategorie patří podle vás učitelka, hradlařka, farmář???

+2/0
29.12.2015 12:25

J30a53n 14Š78l74é87g59l 8312370548483

Do lepší než pornoherec, zlatokopka a Ken :-)

+3/0
29.12.2015 13:02

R23a82d39e86k 13Č76o19s 3836796678468

"...oni tam okolo toho mají řadu lamp, které v podstatě vytvoří denní světlo. Já jsem to tam taky viděl: asfaltovali úsek 500 metrů, lampy měli po 20 až 50 metrech, jedna je vyjde na 80 tisíc. Kdyby si je měli na to koupit, tak je jen to vyjde na peníze, za které my ten asfalt kompletně přes den položíme." To bude asi vtip. Při cenách, které firmy jako Eurovia účtují státu, krajům a obcím by tam ty lampy po ukončení stavby měly zůstat a ještě svítit i ve dne.

+22/0
29.12.2015 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.