Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Austrálii vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Policie oblast uzavřela

Na severozápadě australského státu Queensland v neděli vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Australské úřady už kvůli nebezpečnému nákladu v oblasti vyhlásily dvoukilometrovou bezpečnostní zónu. Rozsah škod ani příčina nehody však zatím nejsou známy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O25s72k22a90r 91Š38t77e58j61f69a 2503737387429

Ta poslední věta mě dodělala :D

0/0
28.12.2015 22:57
Foto

J73a55n 40M44a51c41k 5687132362865

Kyselino sirova, zdravi neskodna, skoc do ust..

+1/0
28.12.2015 14:31

M29i37c81h29a57l 80M95a73l39á78t 6486412900250

Jestli jsou v oblasti povodne tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok. Velky problem je spis unikajici nafta. To muze byt ekologicky problem. Po zasazeni spodnich vod budou lidi bez pitne vody. Ale to je asi zatezko aby to v clanku nekdo napsal.

+2/−1
28.12.2015 13:05

I89v34a 63V16a82l38č43í81k15o80v38á 1929708101551

Můžete mi, prosím, vysvětlit, jak se ta kyselina vodou zneutralizuje?

+2/0
28.12.2015 14:21

M25i66c55h69a85l 13M72i11l94l38e14r 9886542109982

8-ozaklady chemie nejsou nebo si uz nepamatujes ze zakladky?

Co zneutralizuje kyseliny?

0/0
29.12.2015 4:55

T63o34m24á48š 29J60a16n15e96č52k58a 4841545766480

Třeba kontakt s půdou, která obsahuje CaCO3 popř. jiné oxidy kovů. Pro Queensland jsou typické laterity - což je reziduální zemina složená hlavně z oxidů a hydroxidů Fe, Al, Ti, Mn a jílových minerálů (zvláště kaolinitu). Takže materiálu na neutralizaci je dostatek.

+1/0
29.12.2015 6:45

M28i86c35h72a82l 63M80i84l31l38e85r 9616622209532

jiste. Ale Malat nemluvi o zasaditych horninach v pude, protoze nema ani sajna o chemickych reakcich kyselin a zasad, on tvrdi "tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok"!!

;-D

0/0
29.12.2015 16:32

T34o54m37á15š 81J74a67n56e60č36k63a 4601505716430

Záleží kolik minerálů ta povodňová voda nese. Ale on asi myslel, že se naředí.

+1/0
29.12.2015 16:47

M53i86c56h28a89l 84M11i28l36l26e98r 9536382269892

zdejsi povodnova voda nese predevsim spinu, bahno, stromy. Nejake mineraly by byly jen stopove a nebyly by ve vode v dostatecnem mnozstvi, aby kyselinu zneutralizovaly.

To ale neni ani elevantni, protoze vykolejeny vlak lezi zvetsiny uplne na suchu, jenom asi casti 3 vagonu dosahuji do vody.

Vlak prevazel pres 800 000 litru kyseliny sirove a z toho odhadem asi 31000 litru vyteklo.

Naredit/ zredit a zneutralizovat jsou v chemii dva hodne odlisne pojmy. Malatovi proste unikla chemie na zakladce.

0/0
29.12.2015 18:04

M74i53c51h86a97l 34M40i26l71l66e53r 9296772229552

http://www.abc.net.au/news/2015-12-29/31000-litres-sulphuric-acid-leak-derailed-train-julia-creek/7058000

Maji starost o kontaminaci vody v prehrade. Tudiz vyskyt nejakych neutralizujicich hornin v miste nehraje roli a odtok ci prosaknuti kyseliny do vody v prehrade (=jeji "naredeni" jak pises) pripad nevyresi, naopak udela katastrofu v prehradni nadrzi.

0/0
29.12.2015 18:12

T98o30m43á59š 93J41a73n15e90č63k48a 4521185786640

Zdroje vody jsou dostatečně daleko píše se v článku.

0/0
29.12.2015 6:46

M74i24c27h43a45l 88M16i97l84l45e29r 9556392569332

boji se o vodu v prehradni nadrzi - viz link na clanek

0/0
29.12.2015 18:13

M40a81t50ú24š 69B10e32n94a66k 9948424782463

Príčiny neznáme, a krížom cez trať tečie voda, ktorá odniesla železničný zvršok....

+4/0
28.12.2015 12:33
Foto

R94o44s84t87i17s92l11a78v 15S59t77r19ž20í23n44e73k 2581221271752

R^R^

0/0
28.12.2015 18:46

J44a40n 18M70a67c63e93k 3744901322753

Ta poslední věta mě dojala. Mají nás za úplné idioty?

+3/0
28.12.2015 12:09

J50a56n 36S61t88a11r43ý 8677320622315

Verim ze tu vetu autor myslel vazne. Pri svem intelektu, kdovijakem vzdelani, mozna i zenskem pohlavi musel tuto vetu pred vydanim clanku googlovat na wiki a samotneho jej prekvapilo co je h2so4 zac :)

+1/0
28.12.2015 12:58

I61v75a 89V46a60l88č18í59k92o46v29á 1609698591141

Hlavní je to pohlaví. 8-o

0/0
28.12.2015 14:22

T76o27m49á38š 16V14e23l37č11o68v63s85k81ý 4833578789598

Ozvala jste se ;-)

+1/0
28.12.2015 16:09

M53i81c18h56a93l 76M27i43l84l81e72r 9826132369752

zrejme ne kazdy je zbehly v zakladech chemie - viz nahore treba Malat

0/0
29.12.2015 6:13

A91d39a96m 65B50e82r34n25a56r61d 3624447903356

A žádné koleje do sběru. Všechno sežere kyselina. Jako u nás.

0/0
28.12.2015 10:52

M32i76c18h87a50l 11C26h77a94l30u33p71a 6208710289413

Záleží na koncentraci. Hodně koncentrovaná s kovem myslím moc nereaguje, proto se dá taky převážet.

+4/0
28.12.2015 11:15

T63o27m64á36š 20Z89e54m60á22n19e70k 5560928986416

Dřív se vsákne a jenom vyblýská koleje.

0/0
28.12.2015 13:02

P24e81t52r 59B59e94z74s25t85a73r74o61s11t45i 2269206233521

Co koukam na ty cisterny, říkám si, že 200 kubíků bude mít jedna, ne celý náklad...

+2/0
28.12.2015 10:42

M38i30c97h27a35l 97C21h86a63l36u38p91a 6558300129313

To by musela mít nádrž cca 3 metry v průměru a deset na délku. To by asi být mohlo.

0/0
28.12.2015 11:14

P90e56t37r 29B67e80z68s51t49a50r46o24s91t59i 2759916593431

3 metry průměr těžko, ale délka 20 by tak seděla, přeci jen mají jiné rozměry a povolené napravove tlaky, takže naše cisterna proti tomu bude hráčka...

0/0
28.12.2015 11:26

T50o69m20á25š 64Z26e61m48á18n21e87k 5570818296416

Nevím, jak v Austrálii, ale u nás má vagón max. 80 tun, z toho tak 50 tun je nosnost a to odpovídá 27 kubíkům kyseliny sírové.

0/0
28.12.2015 13:06

T98o24m34á62š 84Z33e70m48á39n74e85k 5570748716706

Teď jsem se znovu podíval na video, a podle rozchodu kolejí jsou ty cisterny prťata.

0/0
28.12.2015 13:11

M76i61c98h94a85l 61M60i80l41l72e12r 9166422609402

pres 800 000 litru H2SO4

0/0
29.12.2015 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.