Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Austrálii vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Policie oblast uzavřela

Na severozápadě australského státu Queensland v neděli vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Australské úřady už kvůli nebezpečnému nákladu v oblasti vyhlásily dvoukilometrovou bezpečnostní zónu. Rozsah škod ani příčina nehody však zatím nejsou známy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O16s41k40a58r 74Š45t10e63j90f91a 2273567147469

Ta poslední věta mě dodělala :D

0/0
28.12.2015 22:57
Foto

J30a11n 88M84a27c76k 5137132542215

Kyselino sirova, zdravi neskodna, skoc do ust..

+1/0
28.12.2015 14:31

M80i32c88h42a20l 17M90a94l72á51t 6956312100390

Jestli jsou v oblasti povodne tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok. Velky problem je spis unikajici nafta. To muze byt ekologicky problem. Po zasazeni spodnich vod budou lidi bez pitne vody. Ale to je asi zatezko aby to v clanku nekdo napsal.

+2/−1
28.12.2015 13:05

I11v93a 60V54a85l40č36í65k32o50v16á 1989578411961

Můžete mi, prosím, vysvětlit, jak se ta kyselina vodou zneutralizuje?

+2/0
28.12.2015 14:21

M20i49c12h37a85l 46M93i22l21l30e80r 9846352609412

8-ozaklady chemie nejsou nebo si uz nepamatujes ze zakladky?

Co zneutralizuje kyseliny?

0/0
29.12.2015 4:55

T93o33m79á88š 55J25a82n52e58č67k80a 4531665656900

Třeba kontakt s půdou, která obsahuje CaCO3 popř. jiné oxidy kovů. Pro Queensland jsou typické laterity - což je reziduální zemina složená hlavně z oxidů a hydroxidů Fe, Al, Ti, Mn a jílových minerálů (zvláště kaolinitu). Takže materiálu na neutralizaci je dostatek.

+1/0
29.12.2015 6:45

M14i17c43h62a74l 41M55i28l71l52e64r 9106472429642

jiste. Ale Malat nemluvi o zasaditych horninach v pude, protoze nema ani sajna o chemickych reakcich kyselin a zasad, on tvrdi "tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok"!!

;-D

0/0
29.12.2015 16:32

T59o50m39á70š 19J22a75n76e52č51k94a 4661585786280

Záleží kolik minerálů ta povodňová voda nese. Ale on asi myslel, že se naředí.

+1/0
29.12.2015 16:47

M65i49c55h54a39l 75M76i91l97l65e62r 9766602269122

zdejsi povodnova voda nese predevsim spinu, bahno, stromy. Nejake mineraly by byly jen stopove a nebyly by ve vode v dostatecnem mnozstvi, aby kyselinu zneutralizovaly.

To ale neni ani elevantni, protoze vykolejeny vlak lezi zvetsiny uplne na suchu, jenom asi casti 3 vagonu dosahuji do vody.

Vlak prevazel pres 800 000 litru kyseliny sirove a z toho odhadem asi 31000 litru vyteklo.

Naredit/ zredit a zneutralizovat jsou v chemii dva hodne odlisne pojmy. Malatovi proste unikla chemie na zakladce.

0/0
29.12.2015 18:04

M59i81c14h25a12l 30M12i36l94l81e90r 9416652199332

http://www.abc.net.au/news/2015-12-29/31000-litres-sulphuric-acid-leak-derailed-train-julia-creek/7058000

Maji starost o kontaminaci vody v prehrade. Tudiz vyskyt nejakych neutralizujicich hornin v miste nehraje roli a odtok ci prosaknuti kyseliny do vody v prehrade (=jeji "naredeni" jak pises) pripad nevyresi, naopak udela katastrofu v prehradni nadrzi.

0/0
29.12.2015 18:12

T45o88m68á92š 34J97a59n91e86č35k82a 4721475716520

Zdroje vody jsou dostatečně daleko píše se v článku.

0/0
29.12.2015 6:46

M59i97c25h35a48l 44M84i54l62l25e44r 9476292599572

boji se o vodu v prehradni nadrzi - viz link na clanek

0/0
29.12.2015 18:13

M84a45t35ú87š 42B26e87n90a33k 9778614312223

Príčiny neznáme, a krížom cez trať tečie voda, ktorá odniesla železničný zvršok....

+4/0
28.12.2015 12:33
Foto

R38o76s47t38i87s32l38a41v 43S49t83r83ž11í14n24e40k 2181621221722

R^R^

0/0
28.12.2015 18:46

J36a77n 97M37a21c83e20k 3424191332123

Ta poslední věta mě dojala. Mají nás za úplné idioty?

+3/0
28.12.2015 12:09

J70a82n 62S42t33a48r96ý 8187400372295

Verim ze tu vetu autor myslel vazne. Pri svem intelektu, kdovijakem vzdelani, mozna i zenskem pohlavi musel tuto vetu pred vydanim clanku googlovat na wiki a samotneho jej prekvapilo co je h2so4 zac :)

+1/0
28.12.2015 12:58

I52v12a 85V14a57l25č82í76k92o68v97á 1199488111981

Hlavní je to pohlaví. 8-o

0/0
28.12.2015 14:22

T49o11m76á48š 27V98e33l25č80o22v27s51k81ý 4163698659148

Ozvala jste se ;-)

+1/0
28.12.2015 16:09

M41i98c58h54a35l 35M78i61l27l35e56r 9196122839522

zrejme ne kazdy je zbehly v zakladech chemie - viz nahore treba Malat

0/0
29.12.2015 6:13

A92d32a48m 56B17e62r87n11a53r77d 3694327443966

A žádné koleje do sběru. Všechno sežere kyselina. Jako u nás.

0/0
28.12.2015 10:52

M41i94c86h97a42l 15C16h12a50l93u74p50a 6688640809963

Záleží na koncentraci. Hodně koncentrovaná s kovem myslím moc nereaguje, proto se dá taky převážet.

+4/0
28.12.2015 11:15

T68o71m20á43š 97Z87e82m30á18n95e77k 5200568116566

Dřív se vsákne a jenom vyblýská koleje.

0/0
28.12.2015 13:02

P65e56t27r 29B93e61z32s13t51a47r85o30s97t62i 2419226293451

Co koukam na ty cisterny, říkám si, že 200 kubíků bude mít jedna, ne celý náklad...

+2/0
28.12.2015 10:42

M71i80c10h60a34l 63C43h16a13l76u33p18a 6388900929913

To by musela mít nádrž cca 3 metry v průměru a deset na délku. To by asi být mohlo.

0/0
28.12.2015 11:14

P27e84t22r 47B61e13z17s49t16a91r60o12s62t31i 2549646653901

3 metry průměr těžko, ale délka 20 by tak seděla, přeci jen mají jiné rozměry a povolené napravove tlaky, takže naše cisterna proti tomu bude hráčka...

0/0
28.12.2015 11:26

T20o39m75á64š 94Z91e65m60á54n28e36k 5270398576386

Nevím, jak v Austrálii, ale u nás má vagón max. 80 tun, z toho tak 50 tun je nosnost a to odpovídá 27 kubíkům kyseliny sírové.

0/0
28.12.2015 13:06

T15o70m23á36š 16Z97e19m77á92n20e28k 5710818146496

Teď jsem se znovu podíval na video, a podle rozchodu kolejí jsou ty cisterny prťata.

0/0
28.12.2015 13:11

M54i78c52h71a10l 81M61i51l29l26e55r 9946512619302

pres 800 000 litru H2SO4

0/0
29.12.2015 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.