Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Austrálii vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Policie oblast uzavřela

Na severozápadě australského státu Queensland v neděli vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Australské úřady už kvůli nebezpečnému nákladu v oblasti vyhlásily dvoukilometrovou bezpečnostní zónu. Rozsah škod ani příčina nehody však zatím nejsou známy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O61s58k70a55r 18Š37t41e12j52f59a 2663697837259

Ta poslední věta mě dodělala :D

0/0
28.12.2015 22:57
Foto

J50a47n 71M89a91c81k 5117292232595

Kyselino sirova, zdravi neskodna, skoc do ust..

+1/0
28.12.2015 14:31

M52i28c63h90a82l 84M28a29l63á84t 6906402510390

Jestli jsou v oblasti povodne tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok. Velky problem je spis unikajici nafta. To muze byt ekologicky problem. Po zasazeni spodnich vod budou lidi bez pitne vody. Ale to je asi zatezko aby to v clanku nekdo napsal.

+2/−1
28.12.2015 13:05

I97v98a 38V31a25l53č78í33k32o28v18á 1459518101611

Můžete mi, prosím, vysvětlit, jak se ta kyselina vodou zneutralizuje?

+2/0
28.12.2015 14:21

M60i89c42h93a79l 72M32i18l22l47e67r 9676362279532

8-ozaklady chemie nejsou nebo si uz nepamatujes ze zakladky?

Co zneutralizuje kyseliny?

0/0
29.12.2015 4:55

T27o50m19á49š 74J47a13n77e95č93k51a 4171765636380

Třeba kontakt s půdou, která obsahuje CaCO3 popř. jiné oxidy kovů. Pro Queensland jsou typické laterity - což je reziduální zemina složená hlavně z oxidů a hydroxidů Fe, Al, Ti, Mn a jílových minerálů (zvláště kaolinitu). Takže materiálu na neutralizaci je dostatek.

+1/0
29.12.2015 6:45

M32i94c84h34a83l 22M67i31l39l90e39r 9406112139702

jiste. Ale Malat nemluvi o zasaditych horninach v pude, protoze nema ani sajna o chemickych reakcich kyselin a zasad, on tvrdi "tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok"!!

;-D

0/0
29.12.2015 16:32

T35o37m23á81š 53J69a41n73e13č66k18a 4821655406500

Záleží kolik minerálů ta povodňová voda nese. Ale on asi myslel, že se naředí.

+1/0
29.12.2015 16:47

M50i37c33h86a63l 54M10i14l86l62e86r 9206172459132

zdejsi povodnova voda nese predevsim spinu, bahno, stromy. Nejake mineraly by byly jen stopove a nebyly by ve vode v dostatecnem mnozstvi, aby kyselinu zneutralizovaly.

To ale neni ani elevantni, protoze vykolejeny vlak lezi zvetsiny uplne na suchu, jenom asi casti 3 vagonu dosahuji do vody.

Vlak prevazel pres 800 000 litru kyseliny sirove a z toho odhadem asi 31000 litru vyteklo.

Naredit/ zredit a zneutralizovat jsou v chemii dva hodne odlisne pojmy. Malatovi proste unikla chemie na zakladce.

0/0
29.12.2015 18:04

M22i75c63h23a50l 81M74i12l59l71e23r 9226282929422

http://www.abc.net.au/news/2015-12-29/31000-litres-sulphuric-acid-leak-derailed-train-julia-creek/7058000

Maji starost o kontaminaci vody v prehrade. Tudiz vyskyt nejakych neutralizujicich hornin v miste nehraje roli a odtok ci prosaknuti kyseliny do vody v prehrade (=jeji "naredeni" jak pises) pripad nevyresi, naopak udela katastrofu v prehradni nadrzi.

0/0
29.12.2015 18:12

T71o39m97á52š 36J83a39n96e25č18k47a 4261155466500

Zdroje vody jsou dostatečně daleko píše se v článku.

0/0
29.12.2015 6:46

M56i65c19h88a26l 36M17i63l80l78e36r 9256142929312

boji se o vodu v prehradni nadrzi - viz link na clanek

0/0
29.12.2015 18:13

M82a69t16ú44š 35B13e80n20a29k 9948734592573

Príčiny neznáme, a krížom cez trať tečie voda, ktorá odniesla železničný zvršok....

+4/0
28.12.2015 12:33
Foto

R76o10s34t19i92s69l54a86v 14S64t22r62ž44í24n92e58k 2151111691892

R^R^

0/0
28.12.2015 18:46

J80a81n 44M45a93c26e54k 3824161602223

Ta poslední věta mě dojala. Mají nás za úplné idioty?

+3/0
28.12.2015 12:09

J26a11n 97S69t21a34r49ý 8207490802675

Verim ze tu vetu autor myslel vazne. Pri svem intelektu, kdovijakem vzdelani, mozna i zenskem pohlavi musel tuto vetu pred vydanim clanku googlovat na wiki a samotneho jej prekvapilo co je h2so4 zac :)

+1/0
28.12.2015 12:58

I47v55a 23V84a29l11č20í30k48o22v39á 1249628601541

Hlavní je to pohlaví. 8-o

0/0
28.12.2015 14:22

T51o13m41á57š 38V84e16l93č11o38v94s13k53ý 4773468629248

Ozvala jste se ;-)

+1/0
28.12.2015 16:09

M75i94c61h42a34l 73M76i41l52l91e96r 9606712599932

zrejme ne kazdy je zbehly v zakladech chemie - viz nahore treba Malat

0/0
29.12.2015 6:13

A38d63a95m 64B14e54r78n39a52r51d 3694177823486

A žádné koleje do sběru. Všechno sežere kyselina. Jako u nás.

0/0
28.12.2015 10:52

M95i53c53h60a95l 88C88h82a22l97u20p43a 6958650349213

Záleží na koncentraci. Hodně koncentrovaná s kovem myslím moc nereaguje, proto se dá taky převážet.

+4/0
28.12.2015 11:15

T65o47m42á40š 97Z97e97m16á20n71e16k 5860788936386

Dřív se vsákne a jenom vyblýská koleje.

0/0
28.12.2015 13:02

P29e33t80r 55B12e18z76s58t60a82r93o66s39t39i 2919886413961

Co koukam na ty cisterny, říkám si, že 200 kubíků bude mít jedna, ne celý náklad...

+2/0
28.12.2015 10:42

M22i53c71h18a75l 38C34h47a65l80u12p60a 6688590409513

To by musela mít nádrž cca 3 metry v průměru a deset na délku. To by asi být mohlo.

0/0
28.12.2015 11:14

P18e35t28r 17B72e37z70s79t12a10r16o18s66t19i 2969286443781

3 metry průměr těžko, ale délka 20 by tak seděla, přeci jen mají jiné rozměry a povolené napravove tlaky, takže naše cisterna proti tomu bude hráčka...

0/0
28.12.2015 11:26

T12o65m14á81š 67Z10e53m51á48n27e28k 5190748686486

Nevím, jak v Austrálii, ale u nás má vagón max. 80 tun, z toho tak 50 tun je nosnost a to odpovídá 27 kubíkům kyseliny sírové.

0/0
28.12.2015 13:06

T31o65m64á28š 60Z93e21m46á62n51e66k 5400158126856

Teď jsem se znovu podíval na video, a podle rozchodu kolejí jsou ty cisterny prťata.

0/0
28.12.2015 13:11

M77i45c55h85a91l 40M96i65l85l11e88r 9636612129412

pres 800 000 litru H2SO4

0/0
29.12.2015 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.