Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Austrálii vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Policie oblast uzavřela

Na severozápadě australského státu Queensland v neděli vykolejil vlak s kyselinou sírovou. Australské úřady už kvůli nebezpečnému nákladu v oblasti vyhlásily dvoukilometrovou bezpečnostní zónu. Rozsah škod ani příčina nehody však zatím nejsou známy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O64s54k42a89r 51Š13t63e26j58f60a 2153197967299

Ta poslední věta mě dodělala :D

0/0
28.12.2015 22:57
Foto

J80a37n 23M79a66c31k 5177212592865

Kyselino sirova, zdravi neskodna, skoc do ust..

+1/0
28.12.2015 14:31

M65i29c24h64a60l 58M34a56l48á23t 6936952140420

Jestli jsou v oblasti povodne tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok. Velky problem je spis unikajici nafta. To muze byt ekologicky problem. Po zasazeni spodnich vod budou lidi bez pitne vody. Ale to je asi zatezko aby to v clanku nekdo napsal.

+2/−1
28.12.2015 13:05

I34v32a 87V97a64l10č36í57k70o83v34á 1839338791791

Můžete mi, prosím, vysvětlit, jak se ta kyselina vodou zneutralizuje?

+2/0
28.12.2015 14:21

M35i97c15h47a31l 50M98i20l31l15e30r 9326882429502

8-ozaklady chemie nejsou nebo si uz nepamatujes ze zakladky?

Co zneutralizuje kyseliny?

0/0
29.12.2015 4:55

T32o27m39á76š 68J62a28n55e22č69k35a 4451895786680

Třeba kontakt s půdou, která obsahuje CaCO3 popř. jiné oxidy kovů. Pro Queensland jsou typické laterity - což je reziduální zemina složená hlavně z oxidů a hydroxidů Fe, Al, Ti, Mn a jílových minerálů (zvláště kaolinitu). Takže materiálu na neutralizaci je dostatek.

+1/0
29.12.2015 6:45

M70i68c82h36a30l 14M13i70l26l28e37r 9566612479102

jiste. Ale Malat nemluvi o zasaditych horninach v pude, protoze nema ani sajna o chemickych reakcich kyselin a zasad, on tvrdi "tak kyselina sirova se ve vode zneutralizuje a stane se z ni neskodny roztok"!!

;-D

0/0
29.12.2015 16:32

T40o62m77á84š 44J57a15n17e54č89k43a 4161795316180

Záleží kolik minerálů ta povodňová voda nese. Ale on asi myslel, že se naředí.

+1/0
29.12.2015 16:47

M20i27c96h56a34l 96M22i27l56l58e55r 9256452179442

zdejsi povodnova voda nese predevsim spinu, bahno, stromy. Nejake mineraly by byly jen stopove a nebyly by ve vode v dostatecnem mnozstvi, aby kyselinu zneutralizovaly.

To ale neni ani elevantni, protoze vykolejeny vlak lezi zvetsiny uplne na suchu, jenom asi casti 3 vagonu dosahuji do vody.

Vlak prevazel pres 800 000 litru kyseliny sirove a z toho odhadem asi 31000 litru vyteklo.

Naredit/ zredit a zneutralizovat jsou v chemii dva hodne odlisne pojmy. Malatovi proste unikla chemie na zakladce.

0/0
29.12.2015 18:04

M38i78c87h70a93l 52M35i32l68l16e21r 9786692219702

http://www.abc.net.au/news/2015-12-29/31000-litres-sulphuric-acid-leak-derailed-train-julia-creek/7058000

Maji starost o kontaminaci vody v prehrade. Tudiz vyskyt nejakych neutralizujicich hornin v miste nehraje roli a odtok ci prosaknuti kyseliny do vody v prehrade (=jeji "naredeni" jak pises) pripad nevyresi, naopak udela katastrofu v prehradni nadrzi.

0/0
29.12.2015 18:12

T35o44m58á39š 85J55a16n34e40č45k28a 4171695376610

Zdroje vody jsou dostatečně daleko píše se v článku.

0/0
29.12.2015 6:46

M36i79c96h63a63l 39M53i21l71l35e82r 9406212659302

boji se o vodu v prehradni nadrzi - viz link na clanek

0/0
29.12.2015 18:13

M81a38t33ú20š 81B26e82n98a56k 9828624112703

Príčiny neznáme, a krížom cez trať tečie voda, ktorá odniesla železničný zvršok....

+4/0
28.12.2015 12:33
Foto

R77o82s11t63i22s77l45a98v 27S78t79r46ž71í29n82e73k 2771781591172

R^R^

0/0
28.12.2015 18:46

J34a78n 38M29a47c59e13k 3614821382793

Ta poslední věta mě dojala. Mají nás za úplné idioty?

+3/0
28.12.2015 12:09

J93a60n 27S95t85a67r44ý 8667140362175

Verim ze tu vetu autor myslel vazne. Pri svem intelektu, kdovijakem vzdelani, mozna i zenskem pohlavi musel tuto vetu pred vydanim clanku googlovat na wiki a samotneho jej prekvapilo co je h2so4 zac :)

+1/0
28.12.2015 12:58

I47v13a 48V48a85l56č70í16k50o57v32á 1349918401841

Hlavní je to pohlaví. 8-o

0/0
28.12.2015 14:22

T94o65m94á51š 66V76e67l65č76o90v21s25k50ý 4913778339268

Ozvala jste se ;-)

+1/0
28.12.2015 16:09

M33i85c39h52a71l 75M52i62l13l60e13r 9866632759312

zrejme ne kazdy je zbehly v zakladech chemie - viz nahore treba Malat

0/0
29.12.2015 6:13

A90d25a77m 88B45e70r39n55a90r33d 3974927773476

A žádné koleje do sběru. Všechno sežere kyselina. Jako u nás.

0/0
28.12.2015 10:52

M89i26c71h91a81l 30C63h41a42l61u44p47a 6798230919433

Záleží na koncentraci. Hodně koncentrovaná s kovem myslím moc nereaguje, proto se dá taky převážet.

+4/0
28.12.2015 11:15

T46o10m94á46š 61Z56e17m92á69n42e61k 5410588926386

Dřív se vsákne a jenom vyblýská koleje.

0/0
28.12.2015 13:02

P62e45t40r 67B30e65z10s43t87a77r56o76s97t75i 2529366923551

Co koukam na ty cisterny, říkám si, že 200 kubíků bude mít jedna, ne celý náklad...

+2/0
28.12.2015 10:42

M95i85c45h45a70l 53C29h83a19l59u33p36a 6348780969313

To by musela mít nádrž cca 3 metry v průměru a deset na délku. To by asi být mohlo.

0/0
28.12.2015 11:14

P75e27t23r 23B58e55z67s53t27a48r85o14s79t98i 2249456753951

3 metry průměr těžko, ale délka 20 by tak seděla, přeci jen mají jiné rozměry a povolené napravove tlaky, takže naše cisterna proti tomu bude hráčka...

0/0
28.12.2015 11:26

T22o31m83á42š 61Z30e17m96á38n74e63k 5900568796596

Nevím, jak v Austrálii, ale u nás má vagón max. 80 tun, z toho tak 50 tun je nosnost a to odpovídá 27 kubíkům kyseliny sírové.

0/0
28.12.2015 13:06

T84o62m92á80š 35Z11e77m47á59n41e90k 5540158476436

Teď jsem se znovu podíval na video, a podle rozchodu kolejí jsou ty cisterny prťata.

0/0
28.12.2015 13:11

M63i20c15h49a45l 45M10i67l29l83e47r 9936642209722

pres 800 000 litru H2SO4

0/0
29.12.2015 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.