Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Donbas si oddychne. Válčící strany se dohodly na vánočním příměří

Ukrajina a proruští separatisté uzavřeli v úterý v běloruské metropoli Minsku nové příměří pro vánoční a novoroční svátky na východě země. Klid zbraní má platit od nadcházející půlnoci. Oznámila to mluvčí ukrajinského vyjednávače, jakož i zástupce Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V35a72c23l88a46v 52K95u15b30i76č92e70k 4417614160915

To je ale pěkné. To je milé. Takovej krásnej dárek dají lidem. Na vánoce nestřílíme. Děkuju Ježíšku.

0/0
23.12.2015 18:57

J60i61ř28í 57B42u66š31e11k 8772447629

Ukrajina je těsně před bankrotem, tak každá ušetřená nábojnice dobrá.:-)

0/0
23.12.2015 13:18

M25a71r78t90i60n 25K29r67a10l 7173590443647

Jestli on pomalu ruskym rekreantum nedochazi dech - preci jen, Putin si ted nasel v Syrii novou zabavu a na Ukrajine bojuje cim dal tim vic jenom hubou. Ale uplne couvnout nemuze, protoze v jeho zemi slusnost = slabost. Tam proste chlap musi byt "krutoj". Hlavne se proboha neusmat a neukazat lidskost.

0/0
23.12.2015 8:19

O81n21d12r91a 63P25á18t72e55k 8103889204485

To je dobře, vánoce jsou svátky míru a klidu a místní si to zaslouží.

Bohužel nelze vyloučit, že dovolenkáři z Ruska budou klid narušovat střelbou...

0/0
23.12.2015 7:21

L18a58d91i16s91l86a68v 18F43r89y57d97r11y19š25e41k 9483909538114

Prej bůh pomáhej Ukrajině.Ukrajina si pomáhá sama,ať již ropa stojí cokoliv.

A jaký je na Ukrajině stav?No takový jaký chtěla?No asi ne,ale její představitelé ji tam umístili.

A nikdo mě nevymluví a jsem o tom hluboce přesvědčen,že být dodržena podepsaná smlouva,tak dnes i včera je Ukrajina úplně někde jinde,bez tisíců mrtvých,stovek zmrzačených,provozního letiště,bez sestřelu malajsijského civilního letadla a bez zničrné infrastruktury.

Ale byla to jejich volba.

0/0
23.12.2015 5:58

Š83t91ě60p54á29n 18F23r29a53n51c25l 8774129494760

Ano, souhlasím s vámi. Kdyby Rusko dodrželo smlouvu, které se říká Budapešťské memorandum, nemuselo nic z toho co se stalo být.

0/0
23.12.2015 8:12

T21o18m17á10š 67C56h95r72a76s22t43n65ý 2231974571233

Kdyby Jaceňuk dodržel co slíbil, byly by hory na Ukrajině zelené...jenže on krade a krade...

0/0
24.12.2015 1:53

P60a96v66e46l 34Š65m41í60d 5712785548884

Jak malé děcka. A sedmého ledna zase někdo houkne ze zákopu: "Hrajem!" a střílí se dál? Co ty lidi na tom baví?

+6/0
23.12.2015 1:00

J88a47n 41Š30v98a69d47l30e40n82k53a 9424379950

Jedni brání svou vlast a druzí poslouchají rozkazy ruských okupantů.

+3/−4
23.12.2015 1:03

T86o77n17d74a 57H16e54j93l12í26k 1148823399857

Jedni brání svoji Republiku a druzí brání svůj kraj před Republikou...?

+2/0
23.12.2015 3:34

D13a96n82a 43K52o39c13i94á85n17o43v87á 2173148469598

Promiňte, česky malÁ děcka

0/0
23.12.2015 1:30

V54a13c88l42a72v 22K91u26b84i18č94e89k 4697364880815

No bóže. Asi chtěl napsat, jak malé děti, a nakonec napsal děcka no. Nepochopila jste text? To miluju todle.

+1/0
23.12.2015 18:53

D31a64n40a 73K53o10c53i31á70n41o28v51á 2113588429168

Hlavně že víte, co chtěl napsat:-P

0/0
23.12.2015 19:14

V18a65c47l24a50v 92K32u40b83i90č27e67k 4317174140265

Hlavně jsem pochopil.

0/0
24.12.2015 5:31

P80a54v15e84l 49Š16m84í10d 5132455208124

Promiňte, jsem srdcem i duší ostravák. Nikoliv ostravan. :-P

0/0
25.12.2015 0:17

D79a72n74a 82K59o62c83i61á69n51o67v80á 2703178439698

No tak tedy: Šťastné a klidné Vánoce.

0/0
23.12.2015 0:45

M19a36r63e49k 34G24a35j30d14a 4373304686592

RF dochází peníze, proto to příměří. Kdyby byla ropa za 100USD/b tak Bůh pomáhej Ukrajině.

+9/−12
22.12.2015 23:35

P61a23v47e57l 21K37r13a27l 4518839709542

;-D;-D;-D

+1/0
23.12.2015 0:03

J30a63n 21M13a46t14o77u97š51e40k 6926197560614

Aha, já myslel, že tam mají příměří od 15. dubna po II. Minské dohodě, a ne jen na vánoce. Takže ty prodloužené sankce od EU a USA jsou více než správné.

+9/−5
22.12.2015 23:34

J55a58n 49M62a55t34o62u92š19e88k 6536437230954

ale, 15. února

0/0
22.12.2015 23:35

R15o65b91e83r79t 77N78e93u70h18a10u89s26e89r 5601196814536

Hmm - "ruští separatisté" - v Kosovu to byl "osvobozenecký boj za samostatnost a národní identitu" - nějak se v tom ztrácím - mohl by mi to nějaký hate free osvícenec nějak polopatě vysvětlit ?

+6/−6
22.12.2015 23:34

J48a64n 75Š57v67a12d30l25e29n66k70a 9114239910

V Kosovu ten boj také vedla albánská vláda, která tvrdila, že to jsou všechno místní dobrovolníci?

+7/0
22.12.2015 23:35

O69n64d12ř46e74j 11H34o76l83ý 9750640788539

a odkud měli tu podporu? Zkuste přemýšlet, věřím že to nakonec zvládnete. Jenže Albánie byl spojenec USA, proto byla tato podpora přehlížena.

+5/−4
22.12.2015 23:36

J54a43n 45Š12v58a78d70l88e73n40k39a 9184339810

Především bych zde zmínil tu genocidní válku, kterou předtím rozpoutali v bývalé Jugoslávii srbští nacionalisté. To je také dosti zásadní rozdíl oproti Ukrajině.

+5/−4
22.12.2015 23:39

O58n62d59ř36e10j 17H86o97l55ý 9350570728179

v Kosovu nic nerozpoutali. Tam UCK bojovala dávno před konfliktem. Ale to je historie a musel byste studovat.

To pomíjím fakt, že genocidu v bývalé Jugoslávii páchali kromě Srbů také Kosovští Albánci, Chorvaté a Muslimové. Stejně tak i válčili mezi sebou Chorvaté a Muslimové. Jen špatný byl Srb.

+3/−3
22.12.2015 23:44

J52a24n 87Š90v80a12d33l76e70n84k31a 9674519430

Rozpoutali v Chorvatsku a v Bosně a totéž hrozilo i v Kosovu. Udělali to proto, protože nejprve chtěli udržet Jugoslávii, jíž vládli, a poté aspoň vytvořit Velkosrbskou říši. V Kosovu to začali Srbové, když mu na počátku 90. let zrušili autonomii.

+2/−1
22.12.2015 23:46

M30a79r89i71e 16M66a76l52a 8275304266384

Haag – Mezinárodní soudní dvůr v Haagu (ICJ) rozhodl, že Srbsko ani Chorvatsko za války v letech 1991–1995 nespáchaly genocidu. Šlo o dlouholetý spor mezi oběma zeměmi, které se navzájem viní z genocidy během války. Dnešní verdikt, kdy ICJ obě žaloby zamítl s tím, že se ani jedné ze stran nepodařilo tvrzení dokázat, by měl přispět k tlusté čáře za bolestivou minulostí ve vztazích obou národů. Rozsudek je konečný a závazný a nelze se proti němu odvolat.

+3/−1
22.12.2015 23:50

J78a46n 66Š45v88a75d10l16e63n46k59a 9514479360

A co Srbové ve Srebrenici? Samozřejmě nešlo o oficiální akci srbské vlády, ale Karadžič s Mladičem měli od Miloševiče plnou podporu.

+2/0
22.12.2015 23:52

O30n58d80ř91e73j 15H41o64l53ý 9760740458859

jak v Bosně, tak v Kosovu jsou také masové hroby Srbského obyvatelstva (plus další etnika). To nebyla genocida? Když už tu operujete, buďte aspoň trošku objektivní.

0/0
22.12.2015 23:56

J65a50n 74Š71v69a70d64l73e54n40k13a 9484419900

Ano, byla. Ale podívejte se, jaký byl původní rozsah srbského osídlení v Bosně a na současné hranice bosenské Republiky Srbské. Její rozsah se výrazně zvětšil. A tu válku rozpoutali srbští nacionalisté. Poté se ovšem krutosti děly na obou stranách.

+1/0
22.12.2015 23:58

O51n37d66ř43e40j 29H68o39l55ý 9920450388519

u občanské války bych se zdržel soudů kdo co rozpoutal a co kdo provedl horšího.

Že nechtělo pravoslavné obyvatelstvo žít v muslimském státě dovedu pochopit, zvláště při dnešní situaci ve světě. Proč by měli mít právo na sebeurčení Bosňané, Chorvati, ale Srbové nikoliv?

0/0
23.12.2015 0:01

J33a46n 80Š23v68a24d40l24e49n22k70a 9874809760

Původní problém vznikl tím, že vedení Jugoslávie získali srbští nacionalisté. Zatímco Chorvat Tito národnostní vášně tlumil, pod vládou srbských nacionalistů vypukly naplno. Srbové se poté nejprve pokusili udržet Jugoslávii, a když to nevyšlo, vyhlásili válku Chorvatsku a Slovinsku, které vyhlásily nezávislost. Vše, co se dělo poté, byla reakce na tento prvotní spouštěč, například i bombardování památky UNESCO Dubrovníku srbskými ozbrojenými silami.

+2/0
23.12.2015 0:04

J70a56n 14Š50v87a34d72l49e23n26k19a 9414149650

A abych to dokončil - poté, co všechno se v jugoslávské válce dělo, existovala oprávněná obava, že to bude pokračovat v Kosovu. Proto ten zásah NATO. Nic z toho se nedá srovnávat s Ukrajinou. Tam ruská okupace Krymu začala krátce poté, co Janukovyč padl, a pokus o vytvoření "Novoruska" v režii ruských ozbrojených sil přišel hned poté. Vyšlo to pouze v Doněcké a Luhanské oblasti, které přímo sousedí s Ruskem, takže bylo možné průběžně dodávat posily.

+1/−1
23.12.2015 0:07

L96u20b28o77š 34U41l22r49i17c58h 5881790278604

Samozrejme, že to vyšlo v Donecké a Luhanskej oblasti, pretože tam žijú väčšinovo Rusi. Kde inde žijú v Ukrajine väčšinovo Rusi?

+1/−1
23.12.2015 0:10

J36a86n 53Š71v51a47d91l68e98n88k93a 9494279590

Pouze na Krymu. Ani v Doněcké a Luhanské oblasti.

0/0
23.12.2015 0:11

J96a67n 96P58r81i35c58h51y12s52t20a56l 8451588163

Krym neni na Ukrajine.

0/0
23.12.2015 0:48

J95a91n 97Š54v55a88d86l38e64n69k61a 9274159510

Krym je okupované ukrajinské území. A je to jediné ukrajinské území, kde žije ruská většina.

0/−1
23.12.2015 1:04

J29o87s39e90f 94N89o20v89á91k 2302442345764

Tam ovšem nežije většina rusů. A místní nic takového nechtěli - na proruské demonstrace lidi nechodili (největší měla něco přes deset tisíc, což je na osmimilonový region hodně málo), a i na tomto území vyhrávali vždy strany s programem vstupu do EU....

0/0
23.12.2015 0:13

O44n51d29ř41e90j 56H20o92l92ý 9120500728139

takže v Kosovu to bylo preventivní? Netvrdil jste náhodou, že nejprve byla genocida a útlak Albánského obyvatelstva?

Takže vlastně jste dal argument pro tzv. anexi Krymu. Rusko zasáhlo preventivně, aby konflikt nezasáhl také Krym.

0/0
23.12.2015 0:24

J17a80n 67Š93v22a72d40l46e59n32k31a 9274539630

Kosovo bylo dlouhodobě problematické, protože od té doby, co Srbové zrušili zdejší autonomii, také stupňovali národnostní útlak. Povstalci z UCK bojovali dávno před bombardováním. To začalo až poté, co Srbové zahájili "policejní operaci", při níž začali masivně vyhánět kosovsko-albánské obyvatelstvo. V tu chvíli hrozilo, že se zopakuje nějaký podobný scénář, jaký dříve proběhl v Bosně či v Chorvatsku. Na Krymu se před ruskou okupací nedělo vůbec nic, žádné násilnosti, žádný národnostní útlak, žádné zrušení autonomie, takže jsem vám žádný argument nedal.

0/0
23.12.2015 0:29

O26n85d11ř16e33j 21H64o19l92ý 9230490298369

ale hrozilo tam to samé co na Donbase, takže to pak bylo vše ostatní v pořádku. Dle Vás, vždyť se jednalo o prevenci.

0/0
23.12.2015 0:35

J94a36n 49Š31v85a12d19l34e36n31k60a 9454979900

Na Donbase to rozpoutaly ruské ozbrojené síly, takže o čem to proboha žvaníte?

0/0
23.12.2015 0:36

O20n72d12ř56e75j 16H10o44l48ý 9910520718739

jasně, i Majdan naplánovali a platili povalečům za účast

Končím, dobrou

0/0
23.12.2015 0:41

J79a72n 53Š14v87a28d95l36e89n13k41a 9394839910

V Donbase ale přímo v čele těch lidí, kteří vyhlašovali "lidové republiky" byli příslušníci ruských speciálních sil: Borodaj, Girkin a další. Ti se potom sami prohlásili politickými představiteli nových "republik". To nebyli žádní místní. S Majdanem to nemůžete srovnávat.

+1/0
23.12.2015 0:44

O80n96d88ř14e72j 94H31o52l19ý 9630550848599

tak jako ve vedení Ukrajiny jsou cizí státní příslušníci ;-D

0/0
23.12.2015 9:50

J88o36s14e82f 92N58o47v60á55k 2582172415194

Jasně, na majdanu platili sto tisíc demonstrantů. A teď tu o Karkůlce.

To chcete tvrdit, že Rusové jsou tak neschopní, že nedokázali platit větší než desetitisícové demonstrace na Donbasu, když podle vás je tak jednoduché zaplatit statisícovou demonstraci?

+1/0
23.12.2015 2:25

O71n10d83ř81e97j 24H46o31l18ý 9630510128489

o platbách hovořili i Ukrajinci v ČR, i částky uváděli.

Když teda pominu fakt, že jsem nikde nenapsal ani slovo o tom, že byli placeni všichni z toho davu. Ono stačí zaplatit ty povaleče, co tam přespávali, další část se tam doveze jako na demonstrace v ČR ve vhodný okamžik, část přijde dobrovolně

0/0
23.12.2015 9:55

J97o77s58e29f 43N50o41v43á45k 2472632975584

A víte také, co mezinárodní soud potvrdil? Že Srbsko v Kosovu nespáchalo genocidu, protože násilné vyhánění osob dle etnika z území není genocida, ale "jen" násilné vyhánění osob. Ovšem pořád je to dle rozhodnutí soudu zločin proti lidskosti a válečný zločit.

0/0
22.12.2015 23:56

L45u34b53o30š 51U40l96r41i85c58h 5511350808564

Tak potom ani Československo nespáchalo genocídu voči sudetským nemcom "iba" zločin proti ľudskosti.

0/0
23.12.2015 0:05

J69o23s66e28f 50N40o90v20á48k 2812952395724

Nevím, na co narážíte, jestli na "divoký odsun", tak ten bych také nenazval genocidou - ovšem válečný zločin to byl a kdyby něco takového organizoval stát, tak by jeho představitelé patřili před soud....

0/0
23.12.2015 0:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.