Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uctíváme téhož Boha, řekl kardinál při setkání s českým muslimem

Vánoční atmosféru využili redaktoři MF DNES k usmíření názorových protivníků. Osobnosti, které v letošním roce stály na opačné straně, si podaly ruce a předaly si dárky. První dvojici tvořili kardinál a bývalý arcibiskup Miloslav Vlk a český konvertita k islámu, arabista Vladimír Sáňka. A překvapivě dobře si rozuměli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a70v33e67l 21T62e73s20a76ř18í28k 6730133900605

Tohle může kardinál říkat dneska, po islamizaci to bude rouhání, za které mu useknou kardinálskou hlavu.

Což kdyby kardinál vyrazil na zájezd do Saudské Arábie "kulturní" to muslimské země a tam začal toto sluníčkové "bratrům muslimům" vykládat.? 8-o

0/0
26.12.2015 8:33

J53a68n 73B27a17b95i10č91k81a 9383139663847

Všiměte si ,jak se všichni v těch rozhovorech kde ukazují mírumilovnost a toleranci muslimů, vyhýbají otázce o židech a Izraeli, či útlak a vyhánění křestanů s arabských zemé. Ono by to mohlo poškodit ten obraz laskavého muslima.

+2/0
25.12.2015 20:33

T88o36m22a54s 61S64l38u53k24a 8231930502396

Tohle divadlo má jistý závan dobré vůle to ano, ale fakticky je to tak nehorázný nesmysl až to mlátí dveřmi a v podání zrovna Vlka a Sáňky si troufám tvrdit, že to je neupřímná taktrapná komedie asi jako by si přitakávali Tiso s Gotwaldem. Organizovaná náboženství vždy byla a dodnes jsou jen prehistorickými formami politických ideologií, prakticky bezvýhradně totalitních a vzájemně si na smrt konkurujících. Nejprve soupeřili jen spolu, později se sekulárními ideologiemi mezi nimiž se stali předlohou těch totalitních. Abrahamistický monoteismus tuto neschopnost tolerance ostatních dotáhl k dokonalosti. Ve starém zákonně můžeme vidět čirý nacismus včetně genocidy nevyvolených národů. Křesťanství přineslo hipíckou levicovou revoluci, která nabádala k opovrhování bohatstvím, bohatými a mocnými (což se ovšem zejména v podání katolické církve bleskově zvrhlo v pravý opak) a islám pak přinesl čistokrevný pragmatický bezpáteřní a militantní fašismus, kde hlavním kredem je: účel (šíření islámu) světí naprosto jakékoli prostředky, které jsou k tomu efektivní (od přetvařivání se jako nejmilejší na zeměkouli, po teror a schovávání se za děti). Tuto komedii pečetí historie plná neustáleho vzájemného vraždění a genocid. Hoši tohle kamarádíčkování vám snad nežere ani hatefree.

+11/−1
23.12.2015 20:47

A88l80e85x24a32n80d91r 35Š25í87r 5421380693

Je to velmi ostré, ale naneštěstí pravdivé a výstižné.

0/0
24.12.2015 19:12

T31o73m70a41s 85S82l59u16k34a 8861800152286

Vlk a Sáňka, to je panečku dvojička k popukání. Infantilní šílenec Vlk a islámský fašista Sáňka si pěkně ponotovali, jak bullshit jednoho je stejný jako bullshit druhýho, přičemž v duchu se tomu oba nejspíš smáli a mysleli si svoje.

Tady si poslechněte, jak neskutečně dětinské halucinace straší ve Vlkově hlavě (https://youtu.be/UdXlklcZOLs), k čemu nabádají Sáňkou vydávané základy tauhídu snad ani není třeba připomínat, k nerespoktování a upřímné nenávisti sekulárních vlád, k nadřazenosti muslimů nad ostatními a pod. V podstatě jako Korán a příklad Mohameda, ten ovšem volá i k akci.

+11/−3
23.12.2015 19:42

A51n36t32o98n53í59n 33S65á66d21l20í94k 7238809853923

Nejhorší je,že média to komentují palcovými titulky,jako by šlo o velevýznamný akt! Co se nám to stále snaží podsouvat????!!!!!

+3/0
24.12.2015 8:08

P63e21t33r 22N32o94v17o79t53ň80á17k 4670798813560

bych si dával pozor na oba

+8/−1
23.12.2015 18:18

K98a43r26e61l 49N98e92č88a88s 5783459640170

Jistě je mnoho forem výkladu Islámu,ale ,bohužel je toho s křesťanstvím možná více,co rozděluje než spojuje.

Na setkání s kardinálem je vidět,že jde o vůli k porozumění.Jinak ,zvláště od 2 vatikánského koncilu jsou východiska katolické církve velmi odlišná.

Muslimové neuznávají Bibli/údajně falsifikát/,kafír-nevěřící může být zotročen nebo zabit,u náboženství Knihy/judaismus,křesťanství mají tito v očích muslimů statut dhimmi-mohou za určitých diskriminačních opatření vlastnit majetek,platit daň/.

Reciprocita je s Islámem nesmysl,vrcholem by mohla být vzájemná tolerance.Zásadní otázkou je také pojetí Ježíše Krista jako vtěleného Boha.:-/:-)

+4/0
23.12.2015 17:27

H58a31k89i68m 78A30m40d32o68u80n16i 6291405244296

Není pravdou, že muslimové neuznávají Bibli. Tóra i Evangélium jsou v Koránu považovány za Boží slova, ovšem jejich dnešní podoba se kvůli mnoha překladům a přepisům liší od originálu.

Daň musí platit i muslimové. Nazývá se "zakát", a jde také o desátek.

Nikdo nemůže podle islámu být zotročen, pokud se nejedná o válečného zajatce. A k otrokům platí stejná pravidla laskavosti jako ke každé jiné lidské bytosti, a navíc je propuštění otroka považován za jeden z nejlepších činů vůbec.

A zabit může být jen válečník při boji, anebo vrah či jinak nebezpečný jedinec. Ani zde jeho víra nehraje žádnou roli.

Řekl bych, že máte toho ještě hodně, co se potřebujete o islámu naučit, abyste o něm mohl fundovaně debatovat :-)

+1/−5
23.12.2015 23:12

J10o78s25e97f 86Ř38i63m95n78á63č 1335520645271

Tak přesně tak,jak jste nám tady islám popsal , se islám předvádí po celém světě.. to jsem hned klidnější.

+7/0
23.12.2015 23:46

H44a33k53i58m 52A72m93d59o27u97n11i 6601255754736

Po celém ne, stejně jako se demokracie nepředvádí po celém demokratickém světě.

+1/−3
24.12.2015 6:46

T45o54m30a67s 78S68l87u10k29a 8661300292666

učit se učit se učit se a nejlépe si z islámských studií udělat doktorát abyste byl fundovaný jako třeba Abu Bakr al Bagdadi

+2/0
24.12.2015 0:42

H93a88k24i96m 87A67m51d45o82u75n81i 6711565154286

"Vědět a nepřemyslet je zbytečné, nevědět a přemýšlet je nebezpečné."

Bagdádí neví a přemýšlí, stejně jako jiní nepřátelé islámu.

Zdá se mi, že yy nevíte o duchovním životě vůbec nic, ale rád o něm agresivně debatujete.

+1/−3
24.12.2015 6:43

T97o98m84a77s 47S29l15u28k77a 8311950482756

Souhlasíte s trestem smrti za odpadnutí od islámu?

+1/0
24.12.2015 9:17

H44a53k38i84m 51A73m91d33o18u85n63i 6371185324986

Nesouhlasím. Ani většina muslimských duchovních s ním nesouhlasí, vztahovalo se to na specifickou politickou situaci.

+1/−1
24.12.2015 15:54

T70o54m84a17s 21S82l80u31k66a 8441510292736

Tak to právě absolutně není pravda, a obávám se, že i vy to velice dobře víte. Sharia je v tomto velice nekompromisni a s trestem smrti za odpadlictví souhlasí všech pět hlavních škol islámu. V devíti deklarovaně islámských zemích je praktikován, v mnoha dalších jsou tresty mírnější, ale pořád naprost šílené. V mnoha zemích (Afghanistan, Pakistan, Malaysie, Egypt, Jordan, Palesina) s tím souhlasí i poměrně drtivá většina běžných obyvatel. http://pewforum.org/files/2013/04/worlds-muslims-religion-politics-society-full-report.pdf

Já nevím, o čem se dál bavit. Islám je extrémně nebezpečný fašismus.

+3/0
24.12.2015 18:18

H83a95k28i65m 70A12m69d48o31u53n85i 6141405354746

Pokud vycházíte z toho, že "Islám je extrémně nebezpečný fašismus", pak opravdu není o čem se dál bavit. Islamofobové jsou obecně proti dialogu, narozdíl od většiny muslimů

Pokud ovšem má cenu dál argumentovat, pak pčečtěte třeba toto: http://islamcz.webnode.cz/news/jsou-ceske-muslimky-pro-trest-smrti-za-odpadlictvi-/

0/−1
25.12.2015 21:33

T90o98m23a20s 21S81l28u16k76a 8201410632616

Vychazim z toho, co obsahuje koran, hadisy, sira, jak se podle nich choval Mohamed, jak vypada sharia, co kazou vyznamne islamske skoly, jak vypadal islam v historii a jak vypada dnes. Islam nevericim nabizi totez co nacismus zidum. Jak chcete vest dialog?

Chcete li dialog tak musite byt ochotni islam odzakladu reformovat, tedy prijit s tim, ze jste ochotni se vzdat a vyslovene odsoudit obrovskeho mnozstvi nebezpecneho svinstva v islamu, ktere primo odporuje zakladni listine prav a svobod, pocinaje nerovnosti mezi lidmi. Tedy vzdat se doktriny, ze koran je dokonale a posledni sdeleni stvoritele vesmiru a ze Mohamed je priklad hodny nasledovani. Tedy naprosto zakladnich stavebnich kamenu islamu. Bez toho se nelze pohnout z mista. V soucasne podobe je Islam pro tuto planetu neco jako epidemie vztekliny.

-

Jeste bych se rad vratil k vasemu porovnavani zakatu a statutu dhimmi. Bud hrajete divadlo, nebo absolutne netusite jak masivni rozdil v tom je. A to je tento odporny status nastaven jen pro krestany a zidy. Asi byste nam mohl povedet, jaky status maji mit v islamskem state polyteiste (na neverici se snad ani neptam)

+1/0
26.12.2015 1:12

H71a16k28i17m 32A72m58d34o89u44n70i 6461295394326

Z jaké pozice kladete pro dilaog své podmínky? Dialog jste ochoten vést jen s muslimy, kteří odstoupí od islámu? Tomu teda říkám dobrá vůle :)

Nemuslimové mají v muslimské společnosti stejná práva a povinnosti jako muslimové, avšak jsou muslimy považování za méně znalé Boží moudrosti.

Je zřejmé, že o islámu víte jen zpaměti naučené fráze.

Divadlo hraji rád, role islamofoba zasaženého prasečí vzteklinou mi však zatím moc nejde.

Chcete-li vést dialog, pojďme udržet civilizovaný tón a vyhýbat se agresivních výrazů z oblasti dramaturgie, zoologie a epidemilogie.

0/0
26.12.2015 2:26

T32o41m30a17s 51S55l56u75k44a 8381190622116

Dialog s někým, jehož životní filosofie stojí na textech, které volají po vaší smrti nebo podřazenosti vést nelze dokud ty texty bere vážně. To je jako bavit se o dialogu židů a vyznavačů mein kampfu. Naslibovat si muzete hory a doly, ale obsah a cíl učení zůstává nezměněn. Já jsem islámské texty, obávám se, že na rozdíl od vás, právě četl a nacházím v nich velice jasně sděldené právě to, co v nich zjevně nachází islámský stát, pan Dr. Abu Bakr al Bagdadi, Sudská Arabie, Taliban, Boko Haram, Abu Saijaf, Al shabab atd, nebo třeba teroristi z Charlie Hebdo. A víte proc to tam také nacházím, protože to tam je. Tito pánové Mohameda následují na jedničku. Vraždí kritiky (Mohamed nechal zabít asi 40) a vedou ozbrojený džihád, což je vrchol islámu i Mohamedova života. Jedině po smrti při džihádu jdete rovnou do nebe (se soukromým bordelem), žnádným jiným způsobem ne (čekáte na soudný den). Já jsem jen nesmírně vděčný, že většina muslimů jsou v islámu v podstatě stejní ignoranti jako většina křesťanů v křesťanství. Tam vám taky někdo řekne, že je třeba katolík, přitom, když se pobavíte, tak znistíte, že drtivou většinu katolických doktrín nezná nebo dokonce považuje za úplnou blbost. V islámu je to stejné (jen pro vaši informaci, takovými nominálními muslimy jsem v práci obklopen)

-

pokracovani...

0/0
26.12.2015 10:53

T76o21m88a59s 70S15l86u59k46a 8671960182616

"Nemuslimové mají v muslimské společnosti stejná práva a povinnosti jako muslimové"...pominu to, že je jedno jak vypadá implementace, důležité je, jak vypadá návod. V kdejaké "muslimské společnosti", kde sharia není státním právem, třeba v Belgických ghetech, je formální rovnost, ale kde vládne sharia, tam ani omylem. Kastování lidí (žen a mužů počínaje) jej jedním ze základů sharie. Já myslím, že to také víte, jen balamutíte. Islamske staty, tedy ty, které z velké části implementovaly shariu jsou např: pakistan, afghanistan, iran, saudska arabie , sudan, islamsky stat. Opravdu ne, jinoverci v nich nemaji stejna prava jako muslimove ani dnes pri pomerně velkém obcházení sharie, natoz v historii.

-

-

Podle koránu je dhimmi jen pro lidi knihy, nikoli pro pohany - polyteisty, ti jsou to nejodpodnejsi zlo. Tem přísluší vlastně zcela bez diskuse jen konverze nebo smrt. O zcela nevericich paradoxne v koranu rec moc neni, to si ta Moova blouzniva palice asi ani neumela predstavit. -

Status Dhimmi (pro krestany a zidy, jen) ale take neni žádná výhra, pokud za vyhru nepocitate, ze nemate i to patří do pravěku: Zkuste si představit, že byste v ČR žil v čemsi jako dhimmi. Zákaz vstupu do veřejných funkcí. Zákaz stavby mešit. Jakékoli náboženské projevy jen potichu a soukromě. Samozřejmě byste si nesměl vzít nikoho mimo svou pidikomunitu, za pokus o nečí konverzi samozřejmě smrt. Stavby jen mensi nez v majoritnim okoli. Jednou ročně platba až 50 procentní daně s, podle koránu, "viditelným ponížením". (někde zmiňováno, že to musí být placeno s oholenou hlavou před zraky synů).

0/0
26.12.2015 10:58

T25o65m19a77s 48S74l61u88k83a 8531780202566

oprava: ze nemate jen moznost konverze ci smrti, ale i moznost zivota polocloveka. I dhimmi patří maximálně do pravěku.

0/0
26.12.2015 11:10

H20a25k59i51m 71A93m63d94o32u22n33i 6811855584336

Nejspíš vycházíte z jiných interpretací textů a z jiných historických záznamů.

Pokud jste opravdu Korán četl, uveďte příklad včetně výkladu.

0/0
26.12.2015 13:02

T45o71m94a62s 20S42l93u40k19a 8351590692876

Já jsem vám napsal z čeho vycházím, z islámských svatých textů, sharie, historie i současnosti islámu. To ohánění se interpretacema je až směšné, protože islám (narozdíl od např. křesťanství) má doktrínu,že korán je dokonalé,doslovné,poslední a neměnné sdělení stvořitele vesmíru.To je Alláh tak impotentní sdělovatel své vůle,že potřebuje speciální vousaté strejdy,kteří to nějak přeloží do lidštiny? A to každý dost jinak, přičemž mnohým, a to těm nejméně fantazírujícím, vykladatelům z toho vyjde salafismus, tedy verze IS či talibanu? Korán je sice blábolivě nekonsistetní, ale oproti bibli je to strojový kod.

-

Ad příklady z koránu: Neřeknu, kdyby korán obsahoval jen špetku toho svinstva jako volání po netoleranci k jinověrcům, ale korán je tím přímo zaplaven, prolíná se to celým textem a to poměrně konsistentně. Myslím, že pokud jste to četl, tak byste si takhle neříkal o smeč. Je tam přes 500 pasáží netolerantnich k nevěřícím, počínaje "nemějte mezi kafíry přátele", po zabíjejte je kde je najdete. To je mám všechny vypsat? Ano, je tam i přes 200 smířlivých, ale ty jsou prakticky všechny s Mekkankeho období, a jsou prakticky všechny přebity pozdějšími mnohdy přímo vražednými verši. I k tomuto přebíjení starších veršů novejšími dává návod sám korán. Platí novější. I kdyby ne, tak se bavíme o koktejlu z jahod a hoven. Vy z něj asi chcete tahat jahody a říkat jak je ten koktejl skvělej.

-

Já bych spíš začal vaším souhlasem/nesouhlasem s islámskými doktrínami. 1. Je korán doslovné, dokonalé, poslední a neměnné sdělení stvořitele vesmíru? 2. Je Mohamed příklad hodný následování? 3. Souhlasíte, že sharia by měla být nad sekulárními zákony? 4. Dle sharie, souhlasíte, že žena má být podřízena muži? 5. souhlasíte s trestem smrti za cizoložství? 6. Souhlasíte s trestem smrti za opuštění islámu? (to jen ať je to pohromadě). 7 Souhlasíte s trestáním homosexuálního sexu?

-

Jistě asi chápete, kam mířím,islám a váš islám jsou nejspíš dost jiné věci. Doufám.

0/0
26.12.2015 15:27

H48a87k37i44m 80A59m58d76o44u85n25i 6341245974296

Děkuji za příležitost se přehledně vyjádřit ke všem bodům. Neočekávám, že smetete šmahem ze stolu to, co nebude potvrzovat vaše obvinění.

1. Nikoliv. Korán je dokonalé, poslední a neměnné sdělení stvořitele vesmíru, nikoliv však doslovné. Žádné filozofické dílo není srozumitelné každému, kdo umí číst. Se sexuální silou to nijak nesouvisí (zřejmě je to váš hlavní problém).

2. Jednoznačně, Mohamed je příklad vhodný následování. Proto se islamofobové mermomoci snaží ho obvinit ze všech myslitelných zvěrstev.

3. Jednoznačně souhlasím, že šaría by měla být legislativním základem pro sekulární zákony, a tudíž nad nimi. Otázkou je, co si pod šaríou představujete vy.

4. Podle šaríe je žena rovnocenna muži a tudíž by žena měla být rovnocenna muži.

5. Trest smrti za cizoložství je v rozporu se šaríou a jsem tudíž proti němu.

6. Trest smrti za odpuštění islámu je proti šaríe a jsem tudíž proti němu.

7. Souhlasím s trestáním jakéhokoliv veřejného sexu a s propagací jakékoliv formy dekadence.

Na vysoký tlak doporučuji šálek zeleného čaje a meditaci.

0/0
26.12.2015 22:50

T43o95m54a66s 87S13l65u47k80a 8821560462766

Zacinam mit pocit, ze jste jen trol. Ale budiz, jen potvrzujete muj zaver, teda i kdyz odmazu vase klickovani v par bodech. Vas islam odporuje dost zasadnim doktrinam islamu, se kterymi nejenze souhlasi vsech pet hlavnich skol islamu, ale v mnoha bodech i vetsina muslimu (napr rovnopravnost zen). A mimo jine jsem pomerne pevne presvedcen, ze koran jste nikdy necetl pokud nemate lobotomii. Kdyby to byla jen hloupa a nekonsistentni knizka, ono je to i nehumanni svinsvo. Kazdy jeji radek otrasa zdravym lidkym rozumem.

ad 1. koran je doslovne sdeleni stvoritele vesmiru, nekdy se i rika, ze jeho presna kopie lezi v nebi. Opravdu pri velke snaze najit opak na islamskych webech, jsem selhal. Tvrdi to prvnich 50, ktere jsem nasel. Ale i to je jedno, proroze to tvrdi koran sam o sobe :). Mohamed ani nikdo nikdo jiny nebyl editor Koranu, jen Allah jeho pisatel. Je to sice totalni kravina, ale je to doktrina islamu. Se kterou bud nesouhlasite, nebo proste klickujete. Predpokladam, ze tedy souhlasite s tim, ze je to slovo od slova dilo allaha, a ze tedy allah je proste hodne spatny pisatel cehokoli. Vousati strejdove a vy si pak vyblouzni svoje nabozensvti, ti kteri blouzni nejmene dostanou salafismus. Ano je rada veci, ktere allah tak nejak napsal zcela nepochopitelne a dokonce napsal, ze to muze chapat jen on sam (Sura 3:7 ,... to da rozum ze, kdy to pise lidem). Ovsem to se bohuzel netyka toho nejvetsiho svinsta. Vase klickovani spociva v pouziti spojeni "doslovne sdeleni nekoho" - je to sdeleni slovo od slova, bez ciziho zasahu.

2. Mohameda nikdo z obludneho chovani obvinovat nemusi, islamske texty se za jeho banditsky, intrikansky, valecnicky a pedofilni zivot vubec nestydi. Nabadani k nasledovani prikladu Mohameda je na islamu to nejnebezpecnejsi. Chcete treba popirat, ze si neobjednal, ci ze nechvalil a neodmenova vrazdy svych kritiku? Nereknu kdyby to bylo v nejake osamocene hadise, ale jeho odporne chovani je v islamskych textech dost konsistentni. Pokracovani...

0/0
27.12.2015 11:32

T31o28m41a45s 43S92l17u82k34a 8941460142976

Dovnivam se, ze touto odpovedi se buz snazite zaprit to pred lidmi, kteri to nikdy necetli, nebo jste o to sam ani nezavadil, a i vam byl nakukan ten iniciacni ruzovy islam.

3. tak to je ten suverene nejdesivnejsi postoj, který jste nám zde mohl sdělit. Sharia, i podle rozhodnuti evropskeho soudu, odporuje zakladnim lidkym pravum a svobodam. Její prosazavání je tedy v demokratické společnosti kriminální čin. Mimo jiné jako činnost směřující k potlačení práv a svobod skupin a jednotlivců. Vezměme si tedy shariu takovou, na jake se shodne pět hlavních škol islámu.

ad 4. Tohle snad ani nemůžete myslet vážně. Žena je podřízena muži, má poloviční víhu u soudu, při dědictví, prokázání jejího znásilnění vyžaduje 4 mužské muslimské svědky, manžel si smí vynutit sex atd atd. je přímo v koránu, s podřízeností ženy souhlasí unisono všechny významné islámské školy a dokonce i přes 80% muslimů obecně (viz výše odkázaný průzkum). Tedy narovinu lžete, nebo se dost šeredně sám mýlíte. I islámská deklarace lidských práv a svobod se tomuto vyhýbá jako čert kříži.

5. to je fakt masakr, ani v tomto bodě není sebemenší rozpor mezi všemi hlavními školami islámu a souhlasí i polovina běžných muslimů. Opět viz průzkum výše.

6. dtto. není žádný rozpor mezi hlavními školami islámu, je to praktikováno, kdekoli je sharia nastolena. Mluvi o tom cela rada versu v koranu i hadisach. Souhlasi ovsem "jen" 30 % muslimu. Coz je zajimavy paradox, protoze to je vlastne ten nejpodstatnejsi zkon, bez ktereho by islam uz davno neexistoval. (coz mimochodem nejsou moje slova, ale nejakeho imama)

7. a co když to spolu dělají homosexuálové v soukromí a na veřejnosti o tom mluví asi tak jako heterosexuální páry. Ale když už odpovídáte na něco jiného, jaké tresty byste si představoval. Tohle je mimochodem tak odporne, muslimsky svet toleruje pedofilii a nasleduje pedofila a tady takhle kazate. Jste pro lidskou společnost nebezpečnej.

0/0
27.12.2015 12:00

H74a68k37i18m 47A84m28d94o20u75n39i 6151135984456

Právě verš 3:7 je důkazem toho, že nelze celý Korán chápat doslovně.

Významem toho verš je, že Korán je nadčasový, a že některá poselství v něm obsažená neznal ani Prorok Mohamed.

Z toho vyplývá, že šaría je poplatná dobovým a místním podmínkám.

To tzv. "svinstvo", které nacházíte jak v Koránu, tak ve výrocích a činech Proroka, jsou jen zrcadlem vašeho chorého srdce (pokud jste opravdu četl Korán, pak určitě víte, na co narážím).

Prorok byl pragmatickým vládcem, ale spravedlivým soudcem. Vaši představu spravedlnosti dobře ilustruje váš guru se svoji masokostní moučkou, přestože se píše 21. století...

A pokud vám připadám jako trol, pak asi máte zřejmě poněkud natvrdlé chápání.

Pochopte prosím můj tvrdý tón, ale snažím se udržet minimální rovnováhu. Pokud trochu zmírníte, uberu taky.

0/0
27.12.2015 20:50

T31o88m63a96s 13S22l98u22k67a 8821870792146

ad 6. teď si vlastně uvědomuju to vaše kličkování. Takže ještě jednou k trestu smrti za opuštění islámu. Tvrdíte, že není trest smrti, nebo že není trest vůbec. To prvni je diskutovano, ač neuspěšně, tak to druhe to už by bylo v totalnim rozporu s jakoukoli verzi sharie. Pokud nesouhlasíte poze s trestem smrti za opuštění islámu, tak s jakým trestem souhlasíte? Pokud se žádným, tak jste vytvořil asi novou unikátní verzi sharie.

0/0
27.12.2015 12:09

H22a59k70i58m 30A82m14d89o78u52n73i 6191605574356

Jste zřejmě buď trol, anebo hluchoslepý, takže ještě jednou: http://islamcz.webnode.cz/news/jsou-ceske-muslimky-pro-trest-smrti-za-odpadlictvi-/

A pokud vám některý argument připadá neplatný, tak prosím uveďte který. Jinak vám přeji do života víc moudrosti a dovolím si se rozlooučit.

0/0
27.12.2015 20:53

H18a65k16i38m 89A17m46d12o16u82n16i 6941625684246

V8m bude i toto málo, předpokládám: http://www.alislam.org/library/books/mna/chapter_7.html

0/0
28.12.2015 2:33

T50o63m95a47s 90S97l25u67k55a 8811260412406

No samozrejme, ze pindy vybranych jednotlivcu jsou naprosto irelevantní. Nejvyznamejsi islamske skoly i praxe v zemich, kde je sharia zavedena, stejne jako svate texty damotbe maji v tomto naprosto jasno. On I kdyby treat byla pokut 5kc ci pohlavek, tak jsme porad v říši zvířat. Jinak, já už debatu končím, jedu na dovču do míst, kde jsou mnozí lidé naštěstí presvědčeni, že jeden z mnoha bohů má chobot a čtyři ruce, úplně stejně, jako vy jste přesvědčen, že to vaše monstrum diktuje lidem dost hnusné a pizomé knížky. Mimochodem zcela se vyhýbáte dost zásadním bodům. S přáním, abyste si jednou vydal hlavu ze zadele. Zdar.

0/0
28.12.2015 15:43

T20o33m92a60s 50S86l59u27k81a 8501230142226

Mimochodem, jak chcete nazývat ideologii, která ordinuje trest smrti za odpadnutí od ní? Nazývání toho extrémně nebezpečným fašismem není přepoklad ale zcela přímý závěr ve formě eufemusmu.

0/0
26.12.2015 15:32

P68a52v46e75l 18T37e20s38a33ř55í64k 6190433190495

Nestoudná lež, tohle je dogma přes které žádný mohamedán jít beztrestně nemůže, pokud se pamatuji tak i v Afganistánu kde je demokraticky zvolená vláda je základem jejich zákonodárství Korán. A došlo tam k situaci, že nějaký občan veřejně přestoupil na křesťanství, a soudruzi mohamedáni, demokraticky zvolení zjistili, že ho podle zákona budou muset pod dozorem USA popravit.8-o Nakonec to vyřešili šalamounsky tak, že ho nechali utéct ze země.

0/0
26.12.2015 8:46

T47o82m18a90s 15S70l95u72k82a 8121110272376

Nebo když dav umlátil, spálil a hodil do řeky tu holku, která spálila korán. Aby s tim policie vůbec mohla něco dělat, museli si nejdřív vymyslet, že byla bláznivá a pak, když nic takového nikdo nepotvrdil, tak že žádný korán nespálila. Jinak by to totiž bylo vlastně uplně ok.

0/0
26.12.2015 11:01

K90a45r24e96l 77N92e12č98a12s 5443499320130

Vážený pane Amdouni,zkusme to brát z hlediska ušlechtilého pragmatismu.Jistě víte,že záleží na výkladu,což potvrzují i militantní bigotní křesťané,fanatický může být i Judaismus.U Islámu jde o právní vědu FIKH,která byla vždy tvořena náboženskými autoritami.I ta obávaná aš-Šaría jsou ve své podstatě pravidla lidského konání vzniklá v dávných dobách a vycházející z tehdejší situace.

Žil jsem nějaký čas v Syrii a zde v Evropě mám spoustu arabských přátel.I u nich jsou názory bohatě pestré a mnohdy mohou být chápány jako radikální.

Myslím,že nyní potřebuje Islám v Evropě skutečně zodpovědné učence a nikoli fanatiky,kteří mají k ulámům daleko a jsou ryzím zlem,které hodlá i zlo šířit.

La hukma illá lilláh.:-)

0/0
24.12.2015 15:47

H98a81k98i47m 94A41m52d49o76u43n67i 6151235174966

Vidím, že znáte význam mého jména a že jsem tudíž podcenil vaše orientalistické vzdělání ;) Za to se omlouvám.

Nicméně vám utekla jedna nepřesnost: (Aš-)Šaría není víc, než právný systém. A jako každý právný systém, slouží v právní praxi jako základ, který je třeba vhodně interpretovat. Stejně jako např. česká ústava.

Jinak bezezbytku souhlasím: Islámské myšlení akutně potřebuje osvícené intelektuály.

0/−1
24.12.2015 16:02

J56a73n91a 16S35k91a10l42k19o49v22á 6654267478480

To by ovšem nějaký takový šašek vůbec musel být....náboženství ať už jakékoliv je jen odporné zlo ...stačí se kouknout do dějin co se ve jménu toho pitomce dělo za zvěrstva a vlastně se děje i teď...jenom si pitomci toho šaška vymysleli aby omlouval jejich zločiny, které páchali v jeho jménu a ač je 21. století, věda velmi postoupila...tak je jménem toho neexistujícího pácháno zlo dál...nechápu jak je to možné...veškeré náboženství už mělo být dávno mimo zákon a krmení těch nenasytných hlasatelů např. Duky by mělo být už dávno zastaveno...

+6/−6
23.12.2015 17:17

L79i72d50a 81N67e95t89o83l64i15c85k84á 7502684791386

Na takovou demagogii a urážky Boha nemám slov. Zavrženíhodné, nestoudné, paní Skalková. RvRvRv

+4/−6
23.12.2015 17:46

V72l78a94d11i55m70í57r 26H76á17j80e66k 4370542284861

Jj, taky si myslím že je to demagogie. Bůh, vládce vesmíru. .... no větší hloupost jsem neslyšel. Ještě bych tam pro úplnou blbost dodal - vládce všech galaxií a černých děr.

+5/−2
23.12.2015 18:05

R33a39d94o87m42í72r 34P38e59š82o18r51n29a 3169246909506

Jelikož žijete v největší ateistické díře po KLDR na zeměkouli, tak se tomu nedivte, že tak uvažujete. Nejvíce postiženi po 2. světové válce ateismem a komunismem jsme byli právě my, a všichni, které si Stalin přisvojil jako svoji válečnou kořist.

+1/−3
23.12.2015 18:36

P69a83v92e46l 51T46e33s12a91ř65í90k 6880193260365

To není výchova to je v genech, Češi zkrátka mají myšlení racionální a na pohádky nevěří. To dnes vidíme i v souvislosti s migranty.

+6/−1
23.12.2015 18:45

K59a67r97e27l 38N84e50č39a16s 5703719950860

Češi a racionální myšlení???Cha,Cha,Cha.Víte kolik lidí věří horoskopům,věštbám,esoterickým pitominám,duchům atpod???To jste tomu pane Tesaříku dal.Kdo nevěří v Boha,věří každé stupiditě,tak to je.;-D;-D;-D;-D

+3/−5
23.12.2015 19:56

T48o74m56a11s 65S75l85u84k44a 8921850872576

tak to vám doporučuji podívat se na včera sdílený graf profesora Flegra. Z jeho průzkumu, bohužel pro vás, vyplývá, že čím religioznější člověk, tím více věří i jiným ptákovinám a naopak. Máte dvě možnosti, buď je to náboženství, kdo dělá lidi iracionálnějšími, nebo je to náboženství, které přitahuje a udržuje iracionálnější lidi.

+6/−1
23.12.2015 22:12

K63a40r79e68l 47N70e73č90a24s 5683479260720

Příteli Sluko.Vůbec nemám pouze dvě možnosti.Snad jenom ve smyslu vybrat si dobro nebo zlo.Dvě možnosti jsou velmi omezující pohled.;-D

0/−1
24.12.2015 15:50

T21o84m42a62s 40S80l73u37k24a 8531900442876

toto jsou ovsem fakta, kde si libovolne vybirat nemuzete, ovsem mate pravdu, treti moznost, ze iracionalni lide jsou vice religiozni naprosto cirou nahodou, jsem vynechal jako krajne nepravdepodobnou.

+2/0
24.12.2015 18:27

P52a49v49e74l 33T14e41s50a36ř86í98k 6360113340355

No jestli to nebude v tom, v jaké komunitě se pohybujete, pokud je to kavárenská humanistická komunita vítačů s cedulkami WELCOME, , tak tam tohle vaše tvrzení může být pravdivé. Ale tihle lidé jsou jen extremistickým okrajem společnosti, naprostá většina občanů technicky zaměřených na žádné náboženské nebo multikulturní pohádky nevěří.

0/0
26.12.2015 8:56

T22o56m59a86s 62S49l13u74k98a 8111400552166

Jo ateistická KLDR :-) tak to vás pobaví toto https://youtu.be/vIMF2fS_1UM

KLDR je jeden z nejodpornějších režimů v historii lidstva v podstatě právě proto, že to je čirá teokracie (i když transformovaná z klasického komunismu). Oficilální průvodce, který je velice tvrdě vybírán, prověřován a jehož rodina má v podstatě kudlu na krku, kdyby náhodou, řekne na plnou hubu na kemeru BBC, že Kim Ir Sen je bůh. Ne jako, ale doopravdy. Je prezidentem i 20 let po srmti, po které ho do nebe odnesly volavky. Narození jeho syna Kim Cong Ila bylo oznámeno zjevením hvězdy a dvojité duhy. Během života dělal zázraky, všetně ovládání počasí svou náladou, Když umřel truchlila i divoká zvířata. Kdepak, teokracii svou šíleností žádná sekulární totalita nesahá ani po kotníky.

+4/0
23.12.2015 22:26

K82a35r25e36l 77N13e81č31a51s 5733939240210

C.Jung,který se snad ve studiu duše člověka dostal nejdál říkal:I kdybych nevěřil,já VÍM.

Lidé jako vy/kvaziateisté/slouží víře možná lépe,než kardinálové a nebo rabíni,jak si všiml Martin Buber.

Vysmívat možnému se může pouze hlupák,pane Hájku.:-)

+1/−2
23.12.2015 19:53

H40a69k58i55m 62A14m78d49o12u12n95i 6401565354126

Takoví lidé vždy byli a vždy budou. Proto to proroci neměli nikdy lehké.

+1/−1
23.12.2015 22:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.