Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve školách přibývá malých cizinců, stát pro ně chystá kurzy češtiny

Do základních škol nastupuje stále více dětí cizinců, které často neumí ani slovo česky. Stát se i kvůli uprchlické krizi rozhodl zařídit pro zahraniční žáky intenzivní kurzy češtiny. Desítky milionů korun chce investovat i do tlumočníků a speciálních učebních pomůcek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e69t34r 58Š45e29t77e78k 7963793241465

Pane Millere, doufám, že budete nadále přispívat, takže se někde zase sejdeme. Máme toho možná víc společného, než si myslíte. Do roku 1966 jsem chodil též na jazykovku v Praze a můj profesor na angličtinu byl Dr. Jaroslav Schejbal, nejlepší učitel, kterého jsem kdy měl. To byla jazykovka na Národní třídě. Někde tedy na shledanou.

+1/0
21.12.2015 17:23

M73i87c65h59a64l 15M74i10l29l59e29r 9846202319332

anoR^:-)

Jazykovka na Narodni tride, anglictina a srbochorvatstina 1966-68

0/0
22.12.2015 16:12

P75e98t66r 54Š15e34t51e41k 7123933471845

Tento článek je už natolik vzadu, že už sem asi nikdo přispívat nebude. Možná, že bychom se měli sejít na nějakém aktuálnějším místě.?

0/0
20.12.2015 16:44

P97e72t59r 10Š10e21t52e40k 7593383391105

Pane Millere, přišel jsem k počítači až teď a byl jsem překvapen, že jste reagoval na můj příspěvek. Doufám, že jste se neurazil ohledně mé poznámky, že myslíte trochu jinak než Češi. Nemyslel jsem to zle. Mám hodně kontaktů s cizinou a vím na vlastní kůži, co to znamená. Mám syny ve Skandinávii a tudíž poměrně dost aktuální informace. Jsou tam oblasti, kde ve školách není jediný etnický žák. Proč? Protože výuka kvůli jazyku je tak špatná, že rodiče etnických dětí nemají o takovou úroveň zájem. Navíc, pokud tam nějaký etnický žák přece jen je, je natolik "mobován" cizinci, že ho rodiče raději vezmou pryč. Nenávist cizinců k místním obyvatelům je velká, protože oni cítí, že nejsou v zemi vítáni, právě naopak, jsou izolováni, nikdo s nimi nemluví, i když se k nim špatně nechová. Kdo je nejsnadnější oběť ISILu? Staří přistěhovalci? Kdepak, ti se dobře integrovali a do práce chodili. Jsou to jejich děti a vnuci, které nikdo v zemi nechce a jsou většinou nezaměstnaní. ISIL jim dá identitu a budoucnost a oni se nechají zlákat. V Anglii je víc než 2000 mešit financovaných hlavně Saudskou Arábií, kde imámové radikalizují mládež. My takové poměry v Česku nechceme. Není to proto, že nemáme místo, ale proto, že zvlášť muslimové nám naprosto nevyhovují. Jistě jste slyšel citát: Ne každý muslim je terorista, ale skoro každý terorista je muslim. Nechci se pouštět do kontroverzních polemik ohledně IQ, ale, pokud Vám to nebude příliš proti srsti, podívejte se např. na následující link:

http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html

National IQ Scores - Country Rankings

od Richarda Lynna. My nepotřebujeme Araby s IQ 84. Když imigraci, tak raději z Číny s vyšším IQ, než máme my. Možná, že Vy si myslíte, že různé IQ národů je, promiňte, "bullshit". Mohu podepřít své názory výroky i nositele Nobelovy ceny James Watsona. Dotýkám se tady různých témat a nevím ani, jestli se mnou více méně souhlasíte nebo naprosto ne.

0/0
20.12.2015 16:28

M75i47c76h59a77l 34M64i22l18l19e97r 9646692299822

s vetsinou souhlasim, ale jak uz jsem napsal, je to "barking up a wrong tree", stekani na spatny strom, co se tyce dojmu, ze podporuji masovou imigraci do Ceska. Jak jsem napsal dole, nejsem advokatem masove imigrace do CR, nepropaguji "abyste si do Ceska vzali muslimy nebo velke mnozstvi jinych imigrantu, protoze vim, ze nemate dost mista abyste se rozvijeli pomoci imigrace.

Zduraznuji, ze ucel prispevku byl odhalit lzi uverejnene v platku Parlamentni noviny, jimiz se ohanel diskuter Koutecky a uvest je na spravnou miru."

Ano, je mi znamo, ze je kriticke na kterou stranu se postavi ty nasledujcici generace pristehovalcu. To je take jasne Australii, ktera se snazi poucit se z chyb jinych zemi. Napr. zabranit tomu, aby se tvorily "ghettove komunity", podporovat vetsi integraci. Prozatim byla Australie uspesna jak se ji ty nasledujici generace vyvedly. Ted jde o to, aby to pokracovalo.

Co se tyce Cinanu s IQ nad 84, tech tu mame od 90.let cim dal vic.

0/0
21.12.2015 15:02

J40o17s33e13f 80V61l44t60a55v34s20k30y 3225385821183

Je videt, Cesi maji s cizinci "malo najetych kilometru" , maji strach , jsou si nejisti a na zaklade toho vyvadi falesne soudy.

0/−1
20.12.2015 13:18

J47o68s65e77f 66V57l90t62a77v38s35k76y 3875735941393

Nezapominejte , ze kdyz nekdo neumi pefektne cesky, ze ma asi v kapse jinou rec, mozna i vice, ktere zna. Cesi jsou znami tim, ze cizi jazyky neumi.

0/0
20.12.2015 13:10

J79i38ř21í 32J36o35n58á48š 4417868

Jejích čeština bude vypadat asi takhle. Přijde žák do papírnictví a řekne "já chtít červená tužka"

0/0
20.12.2015 11:11

J30o34s67e13f 52V82l34t11a60v95s14k51y 3255825261703

I tohle zije v Cechach. A ty prijdes do Nemecka, jak pozadas o cervenou tuzku ?

+1/0
20.12.2015 13:19

J34i51ř36í 66J71o81n39á79š 4507838

I would like to buy a red pencil.

0/0
20.12.2015 14:06

M26i59c80h22a20l 26M46i79l37l65e93r 9736852519512

;-D

0/0
20.12.2015 14:31

J86o23s98e34f 38V22l38t16a65v10s16k21y 3735245481943

Nemecky !

+1/0
20.12.2015 15:17

P86e62t68r 65Š74e29t48e85k 7863143451545

To by na tom byl poměrně dost dobře. Zná všechna slova a ví že mluví v 1. osobě jednotného čísla, zná rod tužky, atd. To už došel v gramatice dost daleko, řekl bych.:-)

0/0
20.12.2015 16:35
Foto

M59i75l59a65n 83S25o84u67š40e54k 9216707871532

Známá učitelka na 1. stupni má ve třídě 3 rusy, 2 vietnamce, 1 pákistánce, 2 číňánky a 1 malajku. Je z toho na nervy, protože lámaně česky umí jen 1 vietnamec, ostatní prakticky ani slovíčko. Nejsou hloupější, jen oprostě nerozumí výkladu. pokyn učitelce zněl, aby se jim věnovala individuálně a že nesmí mít problém s prospěchem. To je v podstatě nerealizovatelné, jelikož by individuálně musela musel těch dejme tomu 8 dětí naučit česky, každou náriodnost extra. Takže se jim rozdávají jedničky, dvojky, aniž ta děcka chápou za co.

Je to skutečný maglajs. Do české školy by asi měly nastupovat pouze děti spl%nující nějaká základní kritéria. A jazyk je asi ten nejzákladnější. Ta cizozemská děcka by se nejdřív naučit česky a pak teprve nastoupit do české školy, což je problém, protože češtinu by se učila dva roky a celou základní dcházku by byla o dva roky starší, než české děti. Anebo chodit do základky vyučující v jejich rodném jazyku. Ale jsou takové školy u nás vůbec?

+4/−1
20.12.2015 3:13

M25i21c13h15a71l 65M88i70l17l21e27r 9856762679742

nesouhlasim. Jak jsem uz napsal dole: "Deti potrebuji chodit do skoly, ne se flakat po ulicich, vyrustat jak drivi v lese a tvorit zlodejske gangy. Rici jim "nemuzes do skoly dokud se nenaucis cesky" je neprozretelnost, ktera se vymsti protoze je odradi od skoly i integrace. Je zapotrebi dat jim pomocnou ruku, dostat je do skol at se nauci cesky, poznaji ceskou kulturu a tradice a skamaradi s ceskymi detmi co nejdrive."

+1/−2
20.12.2015 7:28

A23n47n33a 76T82v56a89r49ů49ž36k57o39v79á 4631416515968

Pan Soušek neříká, že do školy nemají chodit. Říká naopak to, s čím by měl každý souhlasit, aby děti chodily do škol, kde by se co nejdříve naučily česky. K čemu jim je, když v té škole sedí, ale nerozumí ničemu, protože neumí řeč.

+1/−1
20.12.2015 10:08

M77i31c14h36a81l 81M42i79l65l87e68r 9486482979482

"aby děti chodily do škol, kde by se co nejdříve naučily česky."

Hodne "logicky a promysleny argument".;-D

A v praxi si to predstavujes jak?

Znamenalo by to, ze by v CR musela zalozit specialni pripravne skoly pro deti cizincu, kde by se nejdriv ucily cesky, nez by smely vstoupit na radovou zakladku nebo stredni skolu.

Vzhledem k tomu, kolik tu vystupuje oponentu uz jen pouhe zintenzivnene vyuky cestiny pro cizince v ramci normalni skoly, kteri protestuji proti pouziti jejich dani na plat nejakeho asistenta cestinare, to si dovedu predstavit jak by byli nadseni tvym napadem o zrizeni celych skol jako pripravek ceskeho jazyka.8-o8-o8-o

0/−1
20.12.2015 11:00

F26r92a27n17t86i93š14e95k 34S71m62o77l24n35ý 1189165743699

Pochybuji, že by někdo protestoval proti soukromé, rodiči hrazené výuce češtiny. Potom tu existují mezinárodní školy, kde se vyučuje v angličtině. ČR nemá povinnost akceptovat kdejaké rozmary přivandrovalců. ČR je evropský stát s tisíciletou tradicí, ne nějaký přivandrovalecký slepenec.

0/−1
20.12.2015 11:24

M29i18c54h62a47l 40M64i90l96l26e67r 9316102119382

"proti soukromé, rodiči hrazené výuce češtiny".

Tak to se radne mylis. !!!!!!!!

Tyhle deti jakozto deti rezidentu/obcanu podlehaji zakonu o povinne skolni dochazce.

Nikdo v CR jim nemuze naridit, ze musi chodit do soukrome skoly placene rodici! Naopak! Jako deti rezidentu/ obcanu maji narok na misto ve statem placene skole. Pokud jejich cestina neni na urovni, aby byly prijaty do normalni statni skoly, je za jejich dochazku nadale zodpovedny stat a musi jim poskytnout nahradni skolni vyucovani na jejich urovni. Podobne, jako to stat dela v pripadech zaku "zvlastnich skol", kteri nezvladaji normalni skolni vyuku.!!

0/−1
20.12.2015 13:56

A18n22n85a 46T33v63a13r72ů34ž78k63o28v14á 4281536575808

Nechápu, co nelogického je na tom, že pokud dítě jde do školy, musí rozumět tomu, co se učí.

Cizinci jsou především ve městech. Klidně se mohou vyčlenit třídy, do kterých by docházely cizí děti. V 1 . třídě by se naučily řeč natolik, že by v dalším roce mohly být zařazeny do běžných 1. tříd. Logicky by se jejich povinná docházka musela o rok prodloužit, pokud by odcházely na další studia. Též je možné zavést povinn ý rok školky, kde se ty děti budou učit rok česky.

A to zintenzivnění češtiny by bylo často třeba i pro české děti, bohužel.

0/0
20.12.2015 12:35

M92i78c28h89a92l 63M54i85l52l95e96r 9866382139702

vzdyt ja se nehadam ze " pokud dítě jde do školy, musí rozumět tomu, co se učí."

Prece o tom mluvime celou dobu! Tyhle deti potrebuji docasnou intenzivni vyuku cestiny, aby mohly potom normalne pokracovat ve skole i kdyby to znamenalo, ze by se treba vekove o rok zpozdily se vstupem do normalni tridy. Zadna tragedie, hlavne kdyz pak budou zvladat ucivo.

Cela debata je o tom, kdo to ma platit. Ruzni diskuteri tvrdi, ze by tu extra vyuku meli platit jejich rodice jako soukrome vzdelani.

Ja zas rikam, ze jako deti rezidentu a obcanu podlehajici zakonu o povinne skolni dochazce nemohou byt nuceny, aby chodily do soukromych skol placenych jejich rodici.

Stat pozaduje povinnou dochazku a stat je zodpovedny jim nabidnout dochazku do skoly odpovidajici jejich intelektualni a jazykove urovni. Teprve pokud by nabidka statni skoly nevyhovovala jejich rodicum a oni meli za to, ze jejich deti potrebuji soukrome lekce, samozrejme, ze za ne mohou platit stejne jako jini cesti obcane, kterym nevyhovuji statni skoly pro jejich potomky.

0/−1
20.12.2015 14:08

A61n48n15a 23T31v69a50r16ů26ž44k30o82v83á 4221596725528

No nevím, jestli stát požaduje povinnou docházku i pro ty, kteří jsou tady ilegálně. Především by se všichni, kteří se tady vetřou, měli bez výjimky vrátit tam, odkud přišli.

0/0
20.12.2015 16:44

M68i85c37h31a81l 48M25i57l41l60e80r 9666162859952

kdo tu mluvi o ilegalech? O tech se v clanku vubec nejedna8-o

Ja take jasne pisi "obcane / rezidenti," tedy kazdy cizinec, ktery je v Cesku usazen legalne s povolenim ceskych uradu a bud uz ma ceske obcanstvi, nebo aspon rezidencni povoleni. Ilegalove do toho nespadaji

a silne pochybuji, ze by se ceske urady zajimaly, jestli nejaci ilegalove chodi radne do skoly! Copak se to neukaze uz u zapisu jestli je nekdo ilegal a copak to neni proti zakonum, pobyvat na uzemi CR ilegalne?

0/0
21.12.2015 14:50

A75n92n66a 65T22v40a35r21ů52ž72k12o54v72á 4801706735928

Myslela jsem ty, kterých je tady prozatím málo, ale EU je tady násilím nacpe. To nejsou ilegálové, když vtrhli někam bez jakýchkoliv pravidel.

0/0
21.12.2015 15:00

P32e53t27r 51Š75e48t78e98k 7893643891195

Pane Millere, I kdybyste měl ve všem pravdu, co tvrdíte, nelze srovnávat Austrálii a Česko. Austrálie je a vždy byla imigrační země a Česko emigrační. Není důležité, jestli je v Austrálii 2% muslimů nebo 4%. Víme, že muslimové mají v průměru vice než 4 děti na rodinu, zatímco etničtí Evropané jen ca 1.3, a proto Evropa vymírá. Kolik dětí mají imigranti z Evropy do Austrálie, nevím, ale domnívám se, že daleko od evropského průměru to nebude. Procenta se budou rychle v Austrálii měnit, až se muslimové rozmnoží. (V jižní Francii už je 8.1 dětí na 1 muslimskou rodinu.) Já osobně MÁM s muslimy zkušenost. Vy dáváte příklady, co oni říkají. Já zase vím, že lžou. V Koránu je dovoleno lhát nevěřícím. Vy si to možná neuvědomujete, ale po mnoha letech v cizině nemyslíte už jako Češi. Je to cítit z Vaší argumentace. Nemyslete si, že Češi jsou hloupí, pouze měli jiný vývoj než Vy. Já se to pokusím zjednodušit. My, aspoň většina z nás, muslimy v Česku nechceme. My milujeme svou zemi, její kulturu. Islám není jiná kultura, je to jiná civilizace. Islám se ještě nikdy nepřizpůsobil. Přeji Vám, aby se přizpůsobil v Austrálii. Good luck!

+1/0
19.12.2015 19:44

M68i48c19h57a33l 17M90i54l93l59e22r 9426742839582

kdyz uz rikas, ze nemyslim po cesku, pouziji anglicke rceni: stekas na spatny strom! Navic jsi v uplne jinem lese. Zrejme jsi nepochopil muj umysl.

Nikoho nepremlouvam abyste si do Ceska vzali muslimy nebo velke mnozstvi jinych imigrantu, protoze vim, ze nemate dost mista abyste se rozvijeli pomoci imigrace. Musite vystacit s mistnimi zdroji a rozhodne nepomuze, pokud ti nejnadanejsi odchazeji za praci do sveta. Doufam, ze najdete zpusob, jak je po nabyti cizich zkusenosti zase prilakat zpet.

Ucel prispevku byl odhalit lzi uverejnene v platku Parlamentni noviny, jimiz se ohanel diskuter Koutecky a uvest je na spravnou miru.

Milovat svou zemi, kulturu a jazyk je rozhodne chvalyhodne, mel by to delat kazdy narod. Z dlouholetych zkusenosti vim jak moc se vyplati venovat pozornost a fondy na vyuku domaciho jazyka pro cizince a jejich deti, ktere stat prijme jako rezidenty/obcany a to co nejdrive. Nemuzes byt slepy k tomu, ze CR prijima cizince jako rezidenty.

Deti potrebuji chodit do skoly, ne se flakat po ulicich, vyrustat jak drivi v lese a tvorit zlodejske gangy. Rici jim "nemuzes do skoly dokud se nenaucis cesky" je neprozretelnost, ktera se vymsti protoze je odradi od skoly i integrace. Je zapotrebi dat jim pomocnou ruku, dostat je do skol at se nauci cesky, poznaji ceskou kulturu a tradice a skamaradi s ceskymi detmi co nejdrive.

Odkud jsou je bezpredmetne. Mate prilezitost ovlivnit smysleni techto deti na cely jejich zivot. Kdyz to udelate pozitivne, budou se hlasit k Cesku a jejich deti se budou docela normalne povazovat za Cechy. Jako treba ta recka mensina, kterou stat prijal nekdy v 50.letech, deti Bulharu, Ukrajincu, Srbu, dokonce i nekterych Nemcu a Rakusaku.

Na okraj: mam vyhodu, ze mam prilezitost milovat kulturu zeme, odkud pochazim i zeme kde jsem si vytvoril domov. Mam tak dvojnasobne stesti. Proto jsem si dal praci zachovat si po tech 45+letech znalost materstiny, prestoze ji pouzivam jen asi na 5%. Moje deti jsou uz doma tady v Australii.

0/0
20.12.2015 7:27

M78i92c51h76a69l 85M87i44l61l67e54r 9986532869652

Koutecky citoval v 10:37az 10:39 celou radu lzi a umyslne prekroucenych faktu z Parlamentnich listu.

Autor techto lzi pry zijici v Australii povazuje Cechy bud za blbce, kteri si to neumi overit, nebo sve lzi adresuje tak krajne anti-muslimsky zalozenym Cechum, kteri to spolknou i s navijakem. Ucelem publikace je presvedcit ovlivnitelnou cast ceske populace " vida jake maji v Australii s muslimy potize". Kosteleckeho tvrzeni prevzata z Parlamentnich listu jsou v uvozovkach, *** vedle uvadim na pravou miru.

"Muslimové tvoří v Austrálii asi čtyři procenta populace" *** neni pravda, jsou to 2%

"Přestože jsou muslimové stále minoritou, tak v kriminalitě tvoří majoritu. Zejména v oblasti výroby a distribuce drog, kšeftů s ilegálními zbraněmi, loupežemi atd" ***neni pravda. Vyroba a distribuce drog - predevsim gangy motorkaru (ruzne narodnosti) a gangy z jihovychodni Asie. Nijak netvrdim, ze muslimove - a mezi nimi predevsim Libanonci - nemaji sve kriminalni gangy. Podobne jako je maji treba Somalci, Novozelandane (hlavne maorskeho puvodu), Samoane .... Rumuni, Italove a dalsi. V kazde etnicite se najdou kriminalnici a nektere jsou zvlast nachylne na gangy.

"Ve věznicích jsou zastoupeni téměř padesáti procenty. Podobně problémoví jsou také australští domorodci" *** dalsi lzi: zdaleka nejvetsi zastoupeni ve vezenich maji Aboriginci - 25% ( o tom napisi dale). Pocetni jsou i Novozelandane maorskeho puvodu, o jejichz extradici Australie prave jedna s vladou NZ.

"Není to ovšem tak, že se muslimové obtížně přizpůsobují, oni zákony naší země naprosto odmítají. V diskuzích se devadesát procent z nich dožaduje práva šaría. " *** dalsi lez. Vetsina muslimu v Australii je rada ze je rada a ze zije v pokoji. Mnohe muslimske zeny nenosi ani satky - hidzaby, natoz aby nosily nikaby a burky. Tech je hodne malo. Sarija je pro vetsinu muslimske populace v Australii nezadane zprisneni pravidel podle nichz ziji. .........pokr. dal

0/0
19.12.2015 17:50

M32i74c45h12a82l 33M91i96l48l73e79r 9286972729412

Pred nekolika lety (2006-8???) si jedna mensi muslimska komunita podala uctivou zadost k australske vladse, aby mohla v limitech sve komunity praktikovat zakony sarije. Australska vlada jim prave tak uctive, lec pevne odpovedela, ze jedine zakony, ktere plati a budou nadale platit na uzemi Australie, jsou ty australske, ktere plati stejne pro kazdeho. Tecka.

Pred par desitkami let se nektere komunity Aborigincu podobne dozadovaly vyjimky z australskych zakonu, aby se nadale mohli ridit svymi "tradicnimi zakony". Bylo jim sdeleno to same.

Pred par mesici prohlasil jeden ze zdejsich muftis (imamu), ze zadny muslim neni nucen v Australii zit a pokud tu nekdo neni spokojen, muze svobodne odejit.

"úřady doporučují vojákům a námořníkům, aby nechodili po ulicích v uniformách. Prý abychom některé naše spoluobčany příliš nedráždili. Jmenovitě se jedná o čtvrti Lakemba, Bankstown, Punchbowl, Arncliffe a pár dalších." *** zadne takove doporuceni vydano nebylo. Nedostatek uniforem k videni ve zminenych predmestich bude mit hodne spolecneho s tim, ze jsou dost daleko od pristavu, kasaren i domovu personalu ADF.

Na okraj k Aboriginum= kazdy, kdo se SAM DOBROVOLNE hlasi k domorodemu puvodu, mezi nimi i treba jen z 1/16 domorodeho puvodu.

Proc tvori 25% vezenske populace: hlavne kradeze a preciny pod vlivem alkoholu, cichani laku a benzinu (levny fet). Ozralci pak neznaji bratry, dopousteji se nasilnosti, zvlast na zenach a detech sve komunity.

Ruzni Aboriginci se podobaji urcite "neprizpusobive" slozce obyvatelstva stredni Evropy - neposilaji deti do skol, vybydluji jim pridelena obydli, nemaji zajem o praci. Rozdil je v tom, ze takova neni komunita jako celek. Jsou mezi nimi uspesni sportovci, umelci a v poslednich alespon 20 letech lide vzdelani - zdravotnici, pravnici, administratori, socialni pracovnici atd. Uspesni Aboriginci jezdi pravidelne do komunit a jdou prikladem, pracuji s mladezi, podporuji jejich skolni dochazku, zduraznuji vyznam vzdelani.

0/0
19.12.2015 18:24

A83l75o91i89s 98M15a47t87o29u32s80e14k 6571881789176

Bagatelizovat nove immigranty je nesmysl. Je to pro ne osobni zalezitost, jestli se chteji stat soucasti cs kultury nebo ne. Statistiky z zemi s vysokym poctem pristehovalcu naznacuji, ze tito novi obcane drzi vetsinou pohromade a to nejen spolecensky ale I v jinych smerech, obchodni styky, vdavani-zeneni , cestovani. Cesi jsou nejen evropane ale take cesi a to je neco, na co si novi obcane budou tezce zvykat. V budoucnu, pristi generace immigrantu budou uz z vetsiny zvykli od mala na to malou krasnou, divnou ceskou zemi a jejich vztahy k jejich soukmenovcum budou povrchni. Pochopitelne, s muslimy to asi tak pracovat nebude, vidime priklady v zemich, kde tito uz leta ziji../

0/0
19.12.2015 17:37

M47i66c37h36a46l 96M72i10l34l86e95r 9126132899662

"Statistiky z zemi s vysokym poctem pristehovalcu naznacuji, ze tito novi obcane drzi vetsinou pohromade a to nejen spolecensky ale I v jinych smerech, obchodni styky, vdavani-zeneni , cestovani."

ne tak docela. Nektere narodnosti se nesmirne snadno asimiluji a nevyhledavaji pratele a partnery predevsim ve svych narodnostnich skupinach. Mezi ty, kdo se snadno asimiluji v cizine, patri Cesi.

Na druhe strane stoji napr. Rekove, Italove, Cinani. Ti se snazi drzet svych komunit. Dalsi skupina jsou ruzne spanelsky mluvici narody dohromady.

0/0
19.12.2015 19:08

P88e70t29r 82Š77e17t62e86k 7593843861265

Jste si jist, že to někdo maže? Já o tom nemám žádné znalosti, ale nemůže to být internetem? Já jsem párkrát něco napsal a když jsem to chtěl poslat, nebyl internet zrovna funkční. Až za pár vteřin byl. Pak to tam pochopitelně nebylo.

+1/0
19.12.2015 17:25

J78a12r29d44a 17W69o65l42f 8615707456934

Ráno jsem tady napsal, že zaleju kafe, pustím kompa přečtu I-Dnes a mám po náladě. Hle smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze. Boha, co je na tom neslušnýho;-O;-O;-O

+5/0
19.12.2015 15:09

E86l13i90š64k22a 19K44u83č38e64r91o42v37á 1156108107839

šíření blblé nálady se jednou provždy zapovídá. ;-D

+2/0
19.12.2015 15:18

J78a77r51d59a 79W92o97l15f 8515887426474

Asi ano, kdybych napsal "To jsem rád, že přibývá malých cizinců", určitě by to smazáno nebylo.

+5/0
19.12.2015 15:25

J57i15ř28í 35B35e95n74d25e97r 7733504492129

O blbé náladě mluvil už Havel a nikdo si nedovolil ho umlčet.:-)

+1/0
19.12.2015 16:03

M86a24r19t86i16n11a 68M64o58u81d92r93á 7440173196929

Na to měl patent jen Havel, lezení do kapustičky zakázáno:

"Naše země nevzkvétá...."

http://vaclavhavel.cz/showtrans.php?cat=projevy&val=327_projevy.html&typ=HTML

Nesmrtelné....

0/0
19.12.2015 22:41

J59a70n 30F11r46o80l58í73k 6176120195354

Věřím, že vietnamské děti žádné kurzy nepotřebují, protože u všech těch rodin co jsem s nimi ve styku mluví jejich děti krásně česky a učili se to bez nějakých zvláštních opatření. Hůře jsou na tom ti starší. Jinak ovšem kurzy nezpochybňuji. Jazyk je základním předpokladem dobrého soužití.

+4/0
19.12.2015 14:25

D84o84m14i36n11i57k 92L78a87c28k45o 3864730818977

Koutecký, jak těžké to je žít s ne příliš velkým IQ?

+1/0
19.12.2015 14:12

P33e34t41r 89Š88e64t32e48k 7133303471645

Jestli si někdo myslí, že jazyk je jednoduchá záležitost, tak není. Vzpomínám, když moji synové kdysi chodil v cizině do školy a učili se anglicky. Kolikrát přiváděli i učitele do úzkých. Např.

To jsem já = It's me. Proč ne I na místo me? Je to přece 1. pád kdo, co já. Jenže It's I se neříká, ale spíš se řekne It is I. Ale nikdo neřekne That was I.

A takových případů bylo hodně. Co chci říct. Čeština je gramatický jazyk a často může i pomoct při učení cizích jazyků. (Já mám taky problémy, nemyslete. Jen v těchto dvou větách několik: říct, pomoct, cizích jazyků - říci, pomoci, cizím jazykům).

0/0
19.12.2015 13:11

B15o64h45u79s13l91a42v 79K72r76á65l91í85k 2231400149416

Ještě před pár desítkami let uměl dobře česky skoro každý normální člověk kromě frekventantů zvláštních škol a stranických funkcionářů. Ale taková je doba. Spousta imigrantů, spousta odrodilců, a i ti ostatní se dnes více učí cizí jazyky a jejich čeština je ostatními jazyky - hlavně angličtinou - kontaminována. Tomu se čeština nemůže ubránit, takže nezbývá než se bránit protiútokem - počeštěnou angličtinou.

+2/−1
19.12.2015 13:19

P34e42t37r 64Š81e35t48e75k 7213303691615

Nevím přesně, jak jste to myslel, i když tuším. It is I není počeštěná angličtina. Je to správná angličtina, jenže zastaralá. Moderní angličtina (a nejen angličtina) přestala mít cit pro pády. Můj příspěvek byl míněn spíš pro legraci než jako útok. Ale opravdu. Asi budete přibližně mého stáří, když mluvíte o době před pár desítkami let. Vy nemáte divný pocit ze tvarů říct a pomoct a současně i když máte napsat říci a pomoci? Pokaždé, když jedu v Praze tramvají, se podivuji nápisu: Znamení k řidiči. Proč ne znamení řidiči. Přece: velitel dal znamení vojákům a ne k vojákům. To jen tak z legrace. Nechci si hrát na chytrého.

0/0
19.12.2015 13:52

I46n11k16a 62H92o87l23í52k48o41v93á 5400110354567

Myslím, že čeština dělá problémy hodně lidem, kteří navštěvovali školu v 60., 70. i 80. letech. Později už je to úplná katastrofa, protože po revoluci šla výuka na školách rapidně dolů. A dnešní školáci se neumějí ani vyjadřovat, nemluví v souvislých větách. Zřejmě dopad PC, TV a hlavně mobilů - používání zkratek např. U 2 = you too = ty také atd.Rv. Tomu my, ti dříve narození, nemůžeme porozumět. Ale český jazyk je krásný, proč ho neumět tak jak ho dříve lidé znali a uměli používat?

0/0
19.12.2015 23:04

A68n48n14a 74T33v27a16r78ů86ž20k98o32v39á 4961136905718

V žádném případě. Anglikanismy důsledně odmítat. Tím, že si někteří myslí, že tím ukazují, jak jsou inteligentní, tak ze sebe dělají otroky, kteří se hrdě hlásí k tomu, že jsme kolonií.

0/−1
19.12.2015 15:01

M71i27c35h75a59l 38M92i35l27l60e92r 9916482959632

ale houbelec hlasi ke kolonii, soudruzko. !! Nejaka anglicky orientovana kolonie existuje pouze v tvych predstavach, protoze ti vadi, ze neni orientovana na Rusko.

Przneni cestiny anglicismy delaji predevim lenosi, kterym dela potize trochu premyslet a vyhledat ceske slovo. Denne pracuji s technologii ciziho puvodu, nekteri s cizimi texty a namisto ceskeho vyrazu pouziji zpotvoreny anglicismus, protoze to je pro ne jednodussi. Pritom je jen relativne malo pripadu, kdy cestina nema svuj vyraz pro neco z nove technologie.

Druha kategorie jsou radoby svetaci, kteri si mysli jak oslni sve okoli predstiranim znalosti anglictiny, ktera ve skutecnosti moc silna neni. Kdo opravdu ovlada cizi jazyky, ten se snazi je od sebe i od sve materstiny oddelovat a ne je michat dohromady a vzajemne potvorit.

+1/0
19.12.2015 18:41

A56n77n78a 36T17v54a46r44ů40ž31k29o52v92á 4641836555448

V koloniích se musí mluvit jazykem kolonizátora.

Já osobně anglicky neumím, měli jsme němčinu. Moje dcera dělá projekty pro EU, proto musí dokonale ovládat i technickou angličtinu. A to, že mnozí tu angličtinu zvládají prabídně je pravda. Musela odejít z VŠB z rodinných důvodů. Po ní ty projekty dělali krátkou dobu mladí lidé. Nakonec to dopadlo tak, že je dělala externě.

0/0
19.12.2015 19:11

M50i32c67h82a10l 80M19i20l20l49e16r 9656232859482

"V koloniích se musí mluvit jazykem kolonizátora."

Proto byla v ceskoslovenskych a jinych skolach statu "tabora miru" po cela dlouha desetileti zavedena povinna rustina. "Bratrske staty tabora miru" byl jen eufemismus pro sovetske kolonie.

V Ceske republice dnes neni na rozdil od drivejsi rustiny anglictina povinnym jazykem, protoze CR neni zadnou kolonii. Lide se ji uci podle vlastniho uvazeni, protoze je to pro mnohe z nich nejpraktictejsi cizi jazyk. Pro jine je to ale nemcina nebo jiny jazyk. Maji svobodnou volbu.

0/0
19.12.2015 19:19

A24n45n75a 60T27v76a82r26ů35ž82k94o53v39á 4851106695428

Povinná ruština sice byla, ale nikdo rusismy nepožíval místo českých slov. A na středních školách byl povinný neslovanský jazyk. Povinná angličtina je, na rozdíl od doby, kdy se ruština začala učit ve 3. třídě, dnes je už od 1. třídy. Dokonce už i ta prokletá EU kritizovala republiku za to, že nedbá na výuku jiných jazyků než angličtiny.

+1/0
19.12.2015 19:41

M15i58c51h25a37l 80M55i96l69l25e96r 9156392779262

" nikdo rusismy nepožíval místo českých slov. "

???8-o

Co takhle chozrasčot, komanda, šturmovat, chuligán, prověrka a odvozeniny, kulometčík, regulovčík, aparátčík, politruk, úderník, stachanovec, kolchoz, kulak, rozkulačit, pionýr, rozvědčík, bombometčík regulovčík, agitpropčík, rozvědka, prostoj,běženec, poraženec, instruktáž, bumážka, stojánka, atd.

0/0
20.12.2015 9:38

A45n80n37a 57T88v32a38r66ů66ž16k42o98v15á 4361786345208

Většina těch slov nemá s rusismy nic společného a byly tu už mnohem dříve běžná.

+1/0
20.12.2015 10:04

M78i72c60h64a44l 32M85i64l29l62e56r 9616852219942

nema?;-D;-D;-D Byly v cestine pred totalitou ?;-D

Bud tak laskava a prostuduj si to. Pises totiz nesmysly.

0/0
20.12.2015 11:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.