Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Svíčky a obří srdce na Hradě. Lidé uctili památku Václava Havla

Lidé v Česku si v pátek připomínali čtvrté výročí od úmrtí bývalého prezidenta Václava Havla. Na Václavské náměstí jich dorazilo v podvečer zhruba 300. Při pochodu na Pražský hrad počet účastníků vzrostl na dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16o51s76e53f 12V84l68t42a34v67s68k81y 3895405791253

Vsichni se tu rozciluji a pouzivaji vyraz "humanitarni bobardovani". Kdo tu situaci na Balkane zna, vi, ze Srbove jsou agresivni narod . Nebylo je mozne jinac zastavit nez bombardovanim. To americane provedli ku spokojeni cele svetove verejnosti, s vyjimkou par bolseviku a Rusu.

+3/−1
20.12.2015 12:58

P28a94v85e50l 39K31ř93í34ž 8397471700679

To trochu přeháníte, ne? Jaký další národ je potřeba vyhladit?

0/−1
20.12.2015 17:28

J52a77n 73C81i55h89e47l74n52a 2340951951978

Jasně, stačí jen někomu dát nálepku agresivní národ a je vše obhájeno. Jugoslávská krize byla vyřešena jednostranně a následky vidíme do dnes. Kosovo je rozvrácená země, EU nedávno doporučila zrušení víz pro Ukrajinu, ale Kosovo zůstalo stranou, to o něčem svědčí. Humanitární bombardování posloužilo jako klín do Jugoslávie, modus operandi byl tedy stejný jako u pozdějších západních intervencí. Samozřejmě můžete namítnout, že i Rusko takové intervence provádí a měl by jste pravdu, ale jen západ tvrdí, že jejich důvody jsou čistě humanitární a ne mocenské.

0/−1
21.12.2015 0:38

J22a64n 72C92i14h10e81l60n76a 2900851571648

„Domnívám se, že během zásahu NATO v Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat: nálety, bomby, nejsou vyvolávány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární. To, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu. A to poskytuje útoku na Jugoslávskou federaci legitimitu i bez mandátu OSN.“

Václav Havel

+1/−3
19.12.2015 19:51

P87a87v56e90l 12R71a62c74e18k 2935300972233

a ještě kde máš to humanitární bombardování?

+2/−1
19.12.2015 20:20

J46a62n 16C42i71h14e47l75n86a 2950961381418

http://zpravy.idnes.cz/nato-opet-zautocilo-0qn-/zahranicni.aspx?c=990419_160934_zahranicni_jpl

http://zpravy.idnes.cz/nato-opet-mohutne-bombardovalo-jugoslavii-f2z-/zahranicni.aspx?c=990501_094908_zahranicni_jjx

http://zpravy.idnes.cz/ve-svete-pokracovaly-demonstrace-proti-uderum-fla-/zahranicni.aspx?c=990326_155701_zahranicni_lsd

http://zpravy.idnes.cz/nocni-utoky-nato-se-zamerily-i-na-dalsi-jugoslavska-mesta-pm0-/zahranicni.aspx?c=990508_104701_zahranicni_jpl

http://zpravy.idnes.cz/nocni-utoky-na-belehrad-pripominaly-zemetreseni-f64-/zahranicni.aspx?c=990422_165649_zahranicni_jpl

0/−4
19.12.2015 23:57

P34a15v94e59l 72R72a10c94e23k 2565880942693

no to víme, že se tam bombardovalo a dál? ještě zkus vysvětlit humanitární bombardování

+2/0
20.12.2015 12:02

J18a18n 50C31i61h11e39l39n91a 2860401771778

To už vysvětlil Havel, nebo jste snad nečetl ten jeho výrok? Podle Havla bylo bombardování motivováno humanitárními důvody, což je lež, Kosovo bylo jen vhodnou záminkou pro intervenci do nezávislého evropského státu. My jsme přeci takovou "pomoc" zažili, tak nedělejte hloupého. Havlův souhlas s intervencí samozřejmě neměl žádný praktický dopad, ale odkopal se. Stejnou chybu udělal ještě v roce 2003, i když o chybě se v jeho případě asi mluvit nedá, Spojené státy udělaly z Havla symbol, to oni umějí a Havel jim byl neskonale vděčný. Po těchto událostech se Havlovi teze o dialogu a smíření staly jen prázdnými slovy.

0/−1
20.12.2015 14:55

J48a94n58a 54K25o51l52a36ř84í66k76o79v61á 1957910281864

V tomto smyslu nikdo nečetl Havlův výrok - snad kromě vás. Já a moji přátele jsme (zřejmě stejně jako USA) Havlovi vděční - za to, že byl.

Doufám, že s tím nemáte problém.

Na druhé straně mi můžou zrovna vaše problémy být kradené.

+1/0
20.12.2015 17:24

J88a42n 42C76i90h89e86l91n36a 2880301901128

„V tomto smyslu nikdo nečetl Havlův výrok - snad kromě vás.“

Jistě, a proto se o tom píše i na Wikipedii v sekci kontroverze.

0/−1
21.12.2015 0:05

J53a92n29a 43K80o22l64a44ř78í49k10o21v63á 1917970771354

A tehdejší premier Miloš Zeman co? Tomu jste už taky napsal, s Ovčáčkem poklábosil?

+2/0
19.12.2015 20:32

F26r72a62n22t35i43š85e58k 61S15m25o22l48n60ý 1619495923399

Proč do taháte Zemana? Humanitární bombardér byl jen jeden, kámoš Bloody Madeleine, jistý Vašek.

+2/−4
19.12.2015 21:19

J86a59n 70C92i48h34e66l55n61a 2290211561218

Zeman byl proti intervenci do Jugoslávie.

http://zpravy.idnes.cz/zeman-se-ozval-na-havlovu-kritiku-dll-/domaci.aspx?c=990427_082924_domaci_jpl

http://zpravy.idnes.cz/pozemni-operace-v-jugoslavii-bude-bez-ceske-ucasti-fw2-/domaci.aspx?c=990413_121036_domaci_lsd

http://www.nybooks.com/articles/1999/06/10/kosovo-and-the-end-of-the-nation-state/

0/−2
20.12.2015 0:17

J47a90n25a 35K37o91l34a27ř76í55k80o68v86á 1307570291864

Zeman v té době vládl této zemi.

Neříkejte, že jste to nevěděl.

+1/0
20.12.2015 17:25

J93a94n 50C53i47h25e85l32n42a 2740621631508

Proč bych to neměl vědět? Jste dost mimo.

0/−1
20.12.2015 23:56

J47a34n 93C59i63h91e36l13n50a 2120111241618

Máňa Zelená v akci.

0/0
21.12.2015 17:18

V31o77j68t30ě57c20h 73T92r42a90p97l 1908595963293

600 účastníků a 510 příspěvků. Děkujeme pane kníže za dobrý výběr. Jen na tom čtení bylo trochu pusto, TV 1 ukázala, že pravda vítězí. A Srdce z papíru....

0/−3
19.12.2015 17:36

P83a83v54e18l 41R53a23c15e15k 2325790202943

Nic nebylo organizované, co ti vadí že šli lidé uctít památku Havla? tebe to nějak omezilo ?

+5/0
19.12.2015 20:21

K91a44r41e58l 26S43e74i83d31l 8280238407857

Za povšimnutí stojí jeden fakt, jak informuje veřejnoprávní TV. Podle toho komu nefandí / například odboráři /. Když je jich hodně, záběry jsou ze země / ještě vylepšeny nějakým exotem z přední řady / , když jich je málo, tak se na ně podíváme pěkně s hora. Když fandí / jako včera /, tak je to přesně naopak. A potom že snímky a filmové záběry jsou neutrální

+7/−1
19.12.2015 15:45
Foto

I81m26r76i83c84h 70S59u44c15h58a51r14s93k76ý 8476333595881

Souhlas R^ ty fotografie jsou opravdu k smíchu ;-D;-D;-D dle mediální masáže by tam měla být minimálně polovina Prahy a příšlo jen asi 300 lidí. :-PRvRvRv

+2/−4
19.12.2015 16:38

J13a96n67a 86K20o21l87a95ř66í62k87o35v66á 1217430571324

A ty tři stovky vám evidentně nedají pokoj. Divné.

+3/0
19.12.2015 20:33

I93v91a74n 45J96i92r28e18š 6583692981818

S tím mám vlastní zkušenost, na demonstracích proti Nečasově vládě měl občas některý účastník kelímek s pivem, odhadem asi tak jeden z padesáti, potom jsem nevěřícně zíral na reportáž ČT, vybírající si výhradně tyto účastníky a na umělecké kompozice, využívající podprahová sdělení jako záběry demonstrantů přes okraj kelímku.

0/0
20.12.2015 13:23

O38l25d41ř27i33c45h 92S62v31ě37t72l85í26k 6836489332263

Nejsem škarohlíd ale podle počtu lidí co si včera v Praze vzpomnělo na pana Havla, tak za deset let tam přijde asi jenom pár jedinců.

+5/−2
19.12.2015 12:50

P62a83v50e15l 51R79a21c26e40k 2805120752223

nebo třeba po zkušenostech s nynější prezidentam jich přijde víc :)

+2/−6
19.12.2015 13:13

P73a23v93e77l 58K14ř28í35ž 8847811270259

A proč už jich víc nepřišlo nyní?

+5/−2
19.12.2015 13:37

P56a80v82e75l 65R54a32c41e85k 2595570212623

ukáže čas, každopádně šli sami, nemuseli je svážet autobusy

+5/−3
19.12.2015 14:15

P56a75v27e92l 22K50ř14í95ž 8917821500719

No a co z toho plyne?

0/−2
19.12.2015 14:19

M74a20r32i84e 35Z46e86l25e94n38á 2974251759411

Že ukáže čas...;-)

+3/0
19.12.2015 14:24

F28r40a90n47t38i32š36e71k 41S75m36o70l64n67ý 1379525633689

Čas ukázal dávno. Havel zůstává symbolem naděje, kterým se stal v 89, ale i symbolem zklamání, to nastalo později. Chápu, že pro lidi, kteří musí mít dokonalou modlu, je Havlova kritika nepřípustná.

+3/−2
19.12.2015 14:27

P42a70v68e62l 48R89a24c84e47k 2875760312393

klidně si mohou lidé kritizovat, ale myslím, že je špatné se osočovat na lidi, co si jdou zapálit svíčku.

+4/0
19.12.2015 14:29

F39r76a27n21t16i80š25e50k 32S40m83o71l93n61ý 1979745553499

A to snad někdo dělá?

+1/−1
19.12.2015 20:32

P67a67v42e56l 48K88ř64í71ž 8577751680699

Takže proč jich nepřišlo víc nyní ukáže čas? 8-o

0/−1
19.12.2015 14:31

M86a81r27i90e 88Z81e87l46e97n22á 2854511309641

Pane Pavle Kříži, pokud nedokážete žít bez přesné informace, kolik lidí letos na pietních místech uctilo památku V. Havla, máte ještě pořád jedinečnou možnost obejít všech cca 10,5 mio občanů ČR a přímo se jich zeptat, jistě Vás všude vlídně a rádi přijmou...;-)

+3/0
19.12.2015 14:43

P87a46v97e67l 82K11ř74í93ž 8257321630839

Paní Zelená, je mi zcela jedno kolik lidí uctilo Havlovu památku. A netuším, z čeho jste vydedukovala, že mne tato informace zajímá... Možná čtěte pozorněji...

0/−4
19.12.2015 14:51

M37a58r53i72e 34Z76e61l67e68n35á 2954351919211

Ptáte se již poněkolikáté snad jen proto, že Vás to nezajímá? Tož je to poněkud nestandardní, ale u Vás jen málo překvapující...:-P

+3/0
19.12.2015 14:55

P91a38v58e78l 84K54ř20í49ž 8757771290379

Ovšem ptám se na zcela něco jiného, víte? :-P

+1/−4
19.12.2015 14:57

M21a79r32i87e 23Z43e89l23e87n71á 2234431389581

Pane Kříži, zkusme to jinak. Až se Vám tedy podaří zjistit, proč letos nepřišlo uctít památku V. Havla víc lidí, k čemuže konkrétnímu Vám to vlastně bude dobré?:-P

+1/−1
19.12.2015 15:33

P91a76v90e63l 69K46ř10í23ž 8747781680339

Paní Zelená, zkusme to ještě jinak - přečtěte si vlákno od začátku, abyste zachytila pointu.

Jinak ve zkratce - pan Racek zde vyslovil určitou hypotézu. Já se jej ptám proč ta hypotéza neplatí již nyní... Chápete?:-)

0/−3
19.12.2015 15:45

P20a71v55e77l 79K67ř27í23ž 8367841880489

To mínus mám brát jako že chápete? Nebo že nechápete.

0/0
19.12.2015 16:01

M96a83r54i68e 33Z78e93l68e64n96á 2814951159471

Pane Kříži, pořád neberete v úvahu fakt, že pan Racek reagoval svojí replikou na příspěvek p. Oldřicha Světlíka /=počátek vlákna/, v němž bylo vedle pojmů včera, vzpomínka, V. Havel a Praha to nejpodstatnější, totiž jeho osobní vize, co asi bude za stejných okolností za deset let, opakuji z a d e s e t l e t. Tam spočívá přesný důvod toho, proč všechny Vaše následné reakce považuji za nelogické.:-P

+1/−1
19.12.2015 16:11

P28a37v59e29l 26K62ř51í23ž 8307241440289

Paní Zelená, moje jediná reakce byla otázka. Na kterou jsem nedostal od pana Racka logickou odpověď. Ale v pravdě jsem ji ani nečekal. Pan Racek argumentoval zkušeností se současným prezidentem, které mají zvýšit počet uctívačů Havla. Ty zkušenosti už nyní jsou a lze oprávněně předpokládat, že pokud nezvýšily počty uctívačů nyní, kdy jsou velmi čerstvé a aktuální, v budoucnu se to také nestane.

Z Vaší strany je to pak pouze snaha mne tak trochu zesměšnit, či provokovat. ;-)

+1/−2
19.12.2015 16:24

A48n12n71a 81T79v22a19r72ů49ž42k61o20v73á 4761936245638

Jemu asi k ničemu. Dobré to bude naopak pro jeho hrstku obdivovatelů, že též konečně uvidí, co to bylo za lumpa.

0/−3
19.12.2015 15:48

P86a91v61e19l 24R70a45c26e31k 2465700212473

za komunistů bylo líp viď

+2/−1
19.12.2015 16:04

P63a38v15e80l 64K73ř53í29ž 8777421930429

Aj... Takže kdo neobdivuje Havla je příznivcem komunistů? Tak jednoduché to máte?

+2/−3
19.12.2015 16:08

P64a48v24e50l 56R75a30c89e13k 7550466505141

anička ví :)

+3/−1
19.12.2015 16:36

A83n24n78a 30T69v97a48r37ů32ž20k24o49v62á 4391396855588

Pro velkou většinu obyvatel bylo líp. Dnes je líp v podstatě jen zlodějům a podvodníkům. Těch pár, kteří jimi nejsou, jen potvrzuje pravidlo.

0/−3
19.12.2015 16:09

J16a37n87a 64K93o91l12a32ř87í80k31o96v95á 1177610841904

Dost drzé kecy. Mně je líp, nekradu a nepodvádím. Dovedu vyžít z 11 tisíc, jsem zdravá, moje rodina taky.

Občas mě něco vytočí a občas něco potěší a na světě jsem ráda.

Takže s těmi zloději a podvodníky opatrně, proletářko!

+2/0
19.12.2015 20:37

A61n27n17a 78T73v58a79r63ů44ž77k26o12v28á 4531196745638

Ti, kteří živoří z 11 tis. ti podvodníky nejsou.

0/0
19.12.2015 20:56

J92a16n20a 28K35o18l51a42ř15í13k55o35v10á 1327420271654

Podvodníci nejsou ani ti, co žijí za 20 nebo 40 nebo 60 tisíc. Dobrého doktora nebo právníka nebo ajťáka je vždycky fajn potkat.

A velmi se mýlíte v tom, že většině obyvatel bylo za komoušů líp. I když věřím, že tomu věříte.

Starostí teď má každý sice nad hlavu. Ale jsou moje, já se s nimi musím popasovat. A žádný trubec z okresního (nebo krajského) výboru mi do nich nestrká rypák. A slovo rypák jsem použila zcela záměrně!

+1/0
20.12.2015 17:31

A43n32n33a 73T24v75a69r57ů24ž28k53o52v34á 4461536795928

Podvodníky nejsou ti, kromě mnoha právníků, které jste jmenovala. Domnívala jsem se, že víte o koho se jedná. Za co berou třeba poslanci 100 tis.měsíčně? Jak nazvete ty otrokáře, kteří vyplácejí dělníkům mzdy na úrovni žebračenek, proč kdejaký zloděj má plno práv, ale slušný člověk se spravedlnosti nedovolá?

Já mám třeba slušný důchod a ještě pracuji. Děkuji však osudu, že nejsem mladá a nemusím dělat, jako mnoho současných dělníků ve stálém strach, ponižování a šikaně.

A kdo Vám tenkrát do něčeho ten rypák strkal: Povinnosti, které byly tenkrát jsou i dnes, naopak těch všelijakých povinností je víc. Podle toho, co píšete jste byla ve straně. Protože po nás, nestranicích, pokud jsme žili slušným životem, neštěkl ani pes.

0/−1
20.12.2015 17:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.