Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výsledky referenda iDNES.cz: 63 procent hlasujících je pro zákaz kouření

V internetovém referendu iDNES.cz podpořilo zákaz kouření v restauracích 63 procent respondentů. Hlasování trvalo od pondělí do čtvrtka a během této doby se vyjádřilo na 111 746 lidí. Redakce mazala prokazatelně podvodné hlasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O29t36a26k26a87r 69P15i38o41r82e86c22k98ý 1335451410501

No mně se tedy nikdo neptal... ;-O

+1/0
19.12.2015 17:22

M76i69c97h83a95l 90Š43t60ě31p98á50n 4403920733412

Otázka v referendu byla zavádějící, kdo nemá rád kouření, hlasoval pro zákaz. Kdyby byla položena otázka zda lidem vadí víc zahulené bytové domy, nebo hospody, tak by možná hlasovali jinak. Do hospody chodit nemusíte, ale doma, když vám jeden soused hulí v koupelně a druhý na balkóně, nemáte úniku. Pokud je kouření legální, tak by mělo být povoleno na místech, kde nikomu neškodí. A myslím, že byty to nejsou.

0/0
19.12.2015 12:41

M42i36c33h70a68l 25M90i78l59l58e80r 9876252359582

a proc ne oboji?

+1/0
20.12.2015 6:29

D55a87l35i20b43o76r 90H51a32n45u82s 1650656709

Jsem nekuřák a když cítím ve vzduch kouř, tak začnu hnedkuckat. Moje mamka mi kouřila 20 let pod nosem. Stávám se agresívní nabezohledné kuřák. Mám zdraví jenom jedno, ale kuřáci mě omezují svým smradlavým kouřem. :-P;-( Jsem po zakaz kouření v restauraci a všude venku. Kuřáku taky neprdím do nosu svůj smad.

+3/0
19.12.2015 0:24

K64a97r48e18l 54Z79a72h10á74l71k35a 6841909473356

Vážení: zajímalo by mne, KDO byl zadavatel a JAKÝ VÝSLEDEK si přál! Víme moc dobře, jak takové „nestranné" ankety probíhají. Je to „střiženo" podle stejné osnovy, ať ji zadává vláda, ČT, či jiný subjekt - a výsledek se VŽDY SHODUJE S PŘÁNÍM A OČEKÁVÁNÍM ZADAVATELE ( a tedy toho, kdo platí...

0/−2
18.12.2015 20:32

J25a12r27o34s72l53a62v 15Š81t40e64m50b84e10r34a 6854592354179

Všichni tady řeší restaurace a hospody. Jsem z většího města a v tomto mám na výběr, je tu spousta nekuřáckých restaurací, kde se mohu dobře najíst. V čem ale na výběr jako nekuřák nemám jsou bary. Neexistuje tu jediný nekuřácký bar/club/diskotéka, kam bychom mohli zajít s dalšími nekuřáky na dobré pití/cocktail, poslechnout muziku. Podle logiky diskutujících bychom tedy měli všichni zůstat doma sedět na zadku - vždyť nás nikdo nenutí tam chodit. Nenutí, ale není možnost výběru, když se chceme sejít večer ve městě. ...a to vše jen kvůli menšině bezohledných kůřáků, pro které je problém udělat pár kroků ven a bijí se tu za svá "práva". Osobně si myslím, že to se svobodou podnikání nemá nic společného. Je to otázka hygieny, stejně jako teď řeší špinavý vařič nebo plíseň na zdech, by měla hygiena řešit smradlavé prostory, načichlé závěsy, zažloutlé stěny - vše z důsledku kouření.

Nehledě na výsledek referenda tady na iDnes o kterém věděl skoro každý, koho tato otázka zajímá a jistě se vyjádřil - nevím co se dále víc řeší.

+9/0
18.12.2015 10:57

M78a70r55t85i55n 22P63r84o57k85e52š 5252169422645

objevil jste obrovskou díru na trhu, vykašlete se na to až to nařídí zákon a jděte do toho! Za nekuřácký bar vám všichni nekuřáci utrhnout ruce! :-)

+1/0
18.12.2015 11:18

J11a92r66o77s89l38a86v 98Š49t84e74m59b82e52r73a 6834332564789

Věřte, že mám lepší věci na práci, než mít bar ;-) Zásadní problém je v tom, že kuřák se chová jako klasický drogově závislý, takže ten se neumí/nechce přizpůsobit - vidím to na když se řeší v partě 5ti lidí, kde jsou 2 kuřáci (tedy menšina) kam se půjde na oběd kuřácká/nekuřácká restaurace - většinou bohužel vyhrává ta kuřácká, protože pro závislé kuřáky je nepředstavitelné, že bychom je na 2 hodiny od jejich závisloti odtrhli. Takže až zákon projde a nařízení bude platit plošně, budou bary i restaurace dál fungovat. Nekuřácký bar by nefungoval protože kuřáka byste do něj nedostal a do baru chcete chodit v partě, kde každý máme kuřáky i nekuřáky. Když ale budou jen nekuřácké bary, budou fungovat v pohodě.

+4/−1
18.12.2015 11:28

V85i97k49t51o96r 81J77o96h68á92n91e31k 4284414898920

Přesně tak, zcela souhlasím s vaší reakcí na obvyklý argument "proč není víc nekuřáckých podniků, když je o to takový zájem?". V situaci, kdy je spíše praxí ustupovat kuřácké menšině, nemají ojedinělé nekuřácké podniky nijak zvlášt výhodnou pozici (tedy žádná "díra na trhu" nebo nějaké "terno"), nehledě na to, že v tomto směru funguje značná historická setrvačnost.

Až budou nekuřácké podniky všechny, jejich pozice se narovná a o jejich prosperitě budou rozhodovat jiné (podle mě relevantnější) parametry než to, jestli se v nich toleruje hulení.

Strach z odlivu zákazníků nebo poklesu tržeb po zákazu kouření opravdu není oprávněný, což dokazují i příklady jiných zemí, které jsou v tomto o nějaký ten rok před námi.

+4/0
18.12.2015 12:40

J67o74s10e79f 26Č98v55a71n77č19a96r12a 2102509323181

Kdyz musi byt jedno nealko levnejsi nez pivo, mohli by jeste naridit, ze musi byt i jeden nekuracky bar. Ne ? Pindat jo, ale udelat si vlastni bar, to uz ne.

+1/−1
18.12.2015 11:38

J18a60r16o28s61l51a69v 95Š21t41e27m15b57e63r56a 6274912584169

Za současné situace by jediný nekuřácký bar nefungoval (vysvětlení proč ne v mém příspěvku výše) Kuřáka byste do něj nedostal ani heverem a nikdo se neobklopuje jen nekuřáky nebo jen kuřáky a když půjdete s partou lidí ven, tak se vždy musí podřídit nekuřáci kuřákům, pokud partu nechcete rozdělit - kuřáci v tomto ohledu vykazují naprosto stejné asociální chování jako jiní drogově závislí, takže nějaká demokratická diskuze s nimi nepřipadá v úvahu. Takže pokud budou jinde kuřácké bary, půjdou kuřáci vždy nekompromisně tam a pokud bude chtít parta být ohromadě, půjdou nekuřáci s nimi. Když ale nebudou mít kuřáci jinou možnost, vše bude v normálu a bary budou fungovat dál.

+4/0
18.12.2015 11:44

J18a33n 75S62e86d51l77á72č86e83k 4744951281

Až uvidíte hloučky kuřáků před hospodami (kde budou své okolí obtěžovat daleko více, než kdyby byli zalezlí uvnitř), poděkujte politikům, že je tam vyhnali...

+1/0
18.12.2015 9:40
Foto

M67i35c70h41a26e15l14a 67K83l80í50m23o24v62á 6799208515442

Děkuji předem. Uvidím je tam velice ráda... !

+2/−1
18.12.2015 10:17

F83r77a81n21t46i44š98e44k 74Z49l87a91t30o26h89l13á29v18e77k 3151104637584

Ve světě jsou běžné takové prosklené boudy (jsou i na letištích), kde ti nešťastníci hulí. Něco jako výběh pro bílé tygry v Liberci, na ně se taky dívají lidé se zájmem.

0/0
19.12.2015 17:41

M34i14c64h54a83l 55D97a81d69e15k 8933572478

Proc ten majitel mlsnyho kocoura nezmeni podnik na nekuracky uz ted,kdyz ma takovou poptavku??To na to potrebuje zakon?

+3/0
18.12.2015 6:30

P32e92t31r 49S81k15o48k73a73n 3869889343539

Tohle je zajimave tema - stretavaji se tu 2 dulezite faktory - svoboda podnikani a soukromeho vlastnictvi vs. ochrana zdravi lidi. Porad mam dilema - osobne si myslim ze koureni je potreba stavet mimo zakon jako neco spatneho (sam jsem zavisly). Proto s tim v principu souhlasim, ale na druhou stranu vim ze pro stat a liberalni mysleni a hodnoty (ktere jsou taky dulezite) by bylo mnohem lepsi kdyby k tomuto trendu omezovani koureni doslo bez zasahu statu ciste rozhodnutim majitele podniku.

+3/0
18.12.2015 5:30

J20a65r33o29s23l75a29v 29Š56t16e80m88b25e87r75a 6674282854369

Myslím si, že toto se svobodou podnikání nemá nic společného. Je to otázka hygienických předpisů, stejně jako čistý sporák a prostor pro přípravu jídla, aby zákazníci neměli střevní potíže, stejně tak by VEŘEJNÝ prosto měl mít vyhovují hygienické podmínky pro každého, kdo tento prostor navštíví. Jestli je plný kouře a jak víme, pasivní kouření velmi škodí zdraví, je takový prostor pro veřejnost z hlediska hygieny nevyhovující. To, že má někdo hospodu v soukromém vlastnictví přeci neznamená, že si v ní může dělat co chce - už teď musí dodržovat spoustu předpisů a zákonů!

+2/0
18.12.2015 11:12

P68e51t79r 36M85i38c32h94a24l 2830594261742

Bude zabavné sledovat vztek militantních nekuřáků nad transformací hospod v soukromé kluby přístupné pouze pro členy. :-)

+1/−5
18.12.2015 1:03

P29e39t45r 42H58u50b91á27č37e28k 8755850494596

A ted tu O Karkulce.

+6/0
18.12.2015 2:35
Foto

M66a27r71t16i55n 11K62l65u11m39p38a46r 5906898807154

Bude zábavné sledovat majitele takových klubů, jak se utápí v administrativě a evidenci členů, daních atd. A pokud se v takovém klubu bude prodávat občerstvení, tak se zákon stejně bude vztahovat i na tato zařízení...

+2/0
18.12.2015 9:15

F44r95a88n16t68i84š51e43k 19Z77l93a18t40o33h14l49á45v77e65k 3761514777144

Jedním s podmínek takového klubu je ochranka před vchodem. Už se těším, jak to bude v těch vašich garážích fungovat.

0/0
19.12.2015 17:42

J25i21ř63í 37N16o13v21o58t11n46ý 8329827788958

Stejně jsem trochu optimistický: já totiž veřím na vychytralost českého hospodského. On už něco vymyslí.

+5/0
17.12.2015 23:20

T43o90m81á74š 38H95o76u16š54k34a 2775343884107

Jestli ten zákon čtu dobře, tak bary kde jenom nalevaji zůstanou kuřácké. Tak co ty nervy a cukatury zavislaci

+2/−1
18.12.2015 0:54

T66o91m73á93š 15H56o45u39š96k28a 2915713174497

He čtu to špatně. Na kouření budou jenom akvária na letištích. Co se dá dělat. Najdete si jinou kratochvíli.

+1/0
18.12.2015 0:59

P34e53t12r 86M83i12c22h80a36l 2180664381592

Problém je, že pokud tam budou nabízet třeba chipsy, tak už z toho nějaký aktivista udělá stravovací zařízení.

0/0
18.12.2015 1:01

M80i24l20o46š 76Z42e69m25í86n 3322487844346

Právě že nečtete, naopak, kde se jí, bude se moci i kouřit.... ;-) Už jsem to zde jednou zmiňoval:

Poslanci podpořili v prvním čtení vládní návrh zákona, který má kuřáky vykázat z restaurací, hospod i barů, kde se nepodává jídlo.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/poslanci-udelali-prvni-krok-k-zakazu-koureni-v-hospodach-i-barech-py0-/domaci.aspx?c=A151215_152909_domaci_kop

0/0
18.12.2015 10:46

J38i97ř98í 58N24o81v27o37t98n44ý 8979357508118

OK. Prohráli jsme. Ustupuji. Přestanu chodit do putyky. Státní rozpočet to asi nepoloží, ale našeho hospodskýho pravděpodobně ano.

+3/−5
17.12.2015 23:15

S64t37a75n96d63a 25C85h81v25o38s47t 1342478

Neblaznete. Drtiva vetsina hospod normalne prezije stejne jako prezila v jinych zemich, kde se koureni omezovalo v minulosti. Nebo se snad kvuli nemoznosti koureni u piva prestanete stykat se svymi prateli, kvuli kterym predevsim do te hospody chodime? To se vazne date po vecerech na sledovani Ordinace, Ulice a podobneho braku?

Krome toho, zakon prosel zatim jen do druheho cteni.

+5/0
17.12.2015 23:22

J31i62ř11í 58N72o24v80o77t93n83ý 8219327808788

Ne, začnu zase šu... ;-D

+5/0
17.12.2015 23:30

P22e20t35r 41M29i39c31h66a21l 2190374731822

To je pro děcka, my chlapi si raději vypijem. :-)

+5/0
18.12.2015 0:24

K22a76r97e53l 78H13r61m23a 8454341902374

Pokud drtivá vštšina je např 90% 8-o

Podle dostupných studií z Irska tento zákaz přinesl za deset let nárůst nezaměstnanosti v oboru a desetiprocentní úbytek restaurací,“

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/referendum-idnes-cz-o-zakazu-koureni-zkusenosti-evropskych-statu-10w-/domaci.aspx?c=A151216_150326_domaci_fer

+1/−2
18.12.2015 0:44

S35t14a86n70d52a 64C73h82v45o73s70t 1882968

Ano - ubytek 10%, tzn. ze prezila drtiva vetsina 90%. A to neberu v potaz vliv krize po roce 2008. Pulka z tech zavrenych hospod by zavrela i bez vlivu zakona o koureni.

+4/0
18.12.2015 8:23

P28e94t25r 63J51a90r31o97š 2404681105947

Super. Tak jsme vzresili restaurace. Kdy bude dalsi anketa pro nalevny, bary, ci herny?

+1/0
17.12.2015 23:04

S40t42a29n29d65a 76C85h43v13o93s34t 1442948

Zakazuje se kouřit a zakazuje se používat elektronické cigarety

a) ve veřejnosti volně přístupném vnitřním prostoru, s výjimkou stavebně oddělenéhoprostoru vyhrazeného ke kouření ve vnitřním prostoru budovy související s veřejnoudopravou,

k) ve vnitřním prostoru provozovny stravovacích služeb.

Pro ucely tohoto zakona se rozumi

i) provozovnou stravovacích služeb prostor potravinářského podniku1), v němž jeprovozována stravovací služba zahrnující podávání pokrmů určených k přímé spotřebě vtéto provozovně,

j) vnitřním prostorem prostor uzavřený střechou nebo stropem a nejméně dvěma stěnami, ato bez ohledu na druh materiálu použitého pro střechu, strop nebo stěnu a na to, zda jekonstrukce stálá nebo dočasná

---------------

Toz tak jen kratky vynatek z navrhu zakona.

0/0
17.12.2015 23:14

P67e54t62r 90J46a47r15o18š 2554591175457

Tak proc tak nebylo formulovano referendum, a ucelove se obracelo na hlasujici pouze s dotazem na restaurace?

+3/0
18.12.2015 0:04

S58t92a42n68d39a 93C45h85v75o22s31t 1542638

Zrejme idnes podcenila samostatnost zastancu koureni v tom smyslu, ze se vlastne neseznamili s tim, co se v navrhu vubec pise. Kazdy tu steka o nesvobode, kurackych klubech, moznosti volby, ale cas k procteni navrhu si nenajde. Pak se jen divi.

0/0
18.12.2015 11:13

K79a96r84e55l 92Z34a69h79á67l82k46a 6681169923316

Standa Chvost:: co vidím, štěkáš tu jen Ty! Nikdo nemůže za to, že jsi zamindrákovaný „od hlavy po vocas" Dál se s Tebou zahazovat, nemá cenu

0/0
18.12.2015 20:46

S94t85a83n81d21a 82C16h82v52o74s73t 1982878

To jste mi to nandal, pane kolego :-)

0/0
20.12.2015 9:47

M58i29r54o32s17l37a66v 49K30a62š61p35a46r 3642907201941

Milá redakce trochu jste si to "referendum" upravili tudíž není vaše tvrzení zcela pravdivé. Ptali jste se na zákaz kouření v restauracích a ano 63% respondentů je pro zákaz v zařízeních podávajících jídlo. Nyní ale tvrdíte že 63% je pro zákaz kouření obecně což mi nyštymuje, na hospody, nálevny či bary jste se v anketě neptali.

+2/0
17.12.2015 23:03

P10e32t10r 24J89a89r38o49š 2434791735247

Presne tak. Jenze to byl zamer.

+1/0
17.12.2015 23:05

V79l29a35d81o 31P48o37p24r61o78c36k80ý 6748321319555

Nevíte jestli může mít hospodský dvě živnosti? - hospodu a udírnu. Mohl by to propojit, do udírny dát nějaké stoly a lidé by si pivo od výčepu chodili vypít do udírny.

To by mohlo být legální - ne?

+1/0
17.12.2015 22:53

K39a86r38e27l 27H47r60m77a 8854601172794

Musím vás zklamat. Je tady stále ten nezpochybnitelný argument "veřejně přístupný uzavřený prostor." Od p.Peciny jsem se dozvěděl, že i kuřibudky budou "veřejně přístupný uzavřený prostor." Takže se tam se bude kouřit jen do té doby, než se tam 1. nekuřák bude dožadovat svého práva na čistý vzduch. Rv

0/0
17.12.2015 23:06

V78l12a76d20o 45P10o51p82r36o10c71k81ý 6728321819605

Jsem zvědavý jak transparentní je naše parlamentní demokracie a jestli přijatý zákon bude odpovídat požadavku většiny. Ale obávám se, že budu opět nemile překvapen...

0/−1
17.12.2015 22:47

P13e39t28r 36H74r76a93b52á23k 6540917512520

61? Tak realita bude někde kolem 70, což bude odpovídat poměru kuřáků a nekuřáků v ČR.

0/0
17.12.2015 22:39

J26a57n 31S95e95d85l70á80č69e96k 4704971761

Když někomu vadí kouř, tak ať do těch kuřáckých restaurací neleze !!

+9/−8
17.12.2015 21:10

D93u39š25a56n 53S94o64c10h74a 9566421803141

to vis, ze joooo;-D

0/0
17.12.2015 22:05

J11a17n 33S95e89v17e10r40i20n 1526491846765

Nikdy mi zadny odpurce koureni v podnicich nevysvetlil, co je na tom prohlaseni spatne ...

+1/−1
17.12.2015 23:55

P45a21v78e42l 41J57e37ř97á82b64e36k 7661112964867

Nelezu tam a jsem spokojený.

Popravdě - myslím, že peníze mohu nacpat do něčeho lepšího, než do doutnajícího listí.

+4/0
17.12.2015 22:15

P51e51t10r 88J25a90r84o62š 2564731165627

Treba do uzenin ;-D

0/0
17.12.2015 23:07

J97a45n 83S85e75v70e75r58i52n 1316411246835

To je ale kazdeho vec.

0/0
17.12.2015 23:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.