Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Referendum o zákazu kouření: jak argumentují „praotci“ současného zákona

O zákazu kouření v restauracích se v Česku nerozhoduje poprvé. Pokoušeli se ho prosadit bývalý poslanec za ODS Boris Šťastný i někdejší ministr zdravotnictví z TOP 09 Leoš Heger. Oba politici současný návrh vítají. K zákazu kouření se také nadále vyjadřují čtenáři iDNES.cz v internetovém referendu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i51ř92í 57V18e35s62e38l77ý 3330782860790

Normální je nekouřit!

0/0
18.12.2015 17:48

P50e96t81r 94B93ř44é43ť62a 92N93o58v10á78k 8120683166690

No představte si to u nás chce zase nějaký hostinský otevřít kuřáckou hospodu a ke všemu chce abychom jedli pečený bůček, koleno, guláš se šesti knedlíkama , vepřové výpečky no chce nás snad zabít fuj a ještě tam chce podávat pivo a alkohol to by měli zakázat. Vždyť tu žádná nekuřácká restaurace není a my přeci máme právo na čistý vzduch , zdravé jídlo a čerstvou pramenitou vodu ...;-D;-D;-D

+1/0
17.12.2015 12:17

T35o55m57á76š 34P33o96k63o75r14n36ý 4392498209428

Až Vám bude někdo cpát jídlo co nechceš, určitě budete řvát slastí ;-D

0/0
29.12.2015 9:27

P75e92t94r 81B31ř75é75ť55a 24N57o44v57á38k 8330933326180

Proto chci mít na výběr ....jak kuřácjkou tak nekuřáckou - jak masožroutskou tak veganskou ať si každý vybere co chce...

0/0
29.12.2015 9:38

A62d61a61m 33H92o29u57b71a96ř 2799668575667

me zase smrdi automobilisti, zakazat

+1/−1
17.12.2015 11:18
Foto

O63l18d89ř46i35c75h 20V86y49k51y58d98a43l 1299881759674

Postupné utahování šroubů. Papaláši dospěli k názoru, že občané mají příliš mnoho svobod.

+2/−1
17.12.2015 10:11

M40a81r81e27k 76O86u57l18e82h72l47a 8209344941198

Debata s kuřákem je stejná jako debata s narkomanem závislém na pervitinu. Kuřák je závislí na nikotinu a pro něj udělá cokoli a proto bude zarytě bránit své zahulené putyky, protože tam může vesele užívat svou drogu.

+4/−5
17.12.2015 0:18

T96o57m93á35š 67R91ó97t27h 2224316232199

a Vám to vadí? mě je to třeba jedno ať si v těch putikách klikdě hulej, lepší než na chodníku

+2/0
17.12.2015 7:22

M12a34r58t10i67n 94K38r49u83t75ý 1488861309415

tohle vážený není debata o závislosti, ale o svobodě vlastníka restaurace. Jenom nekuřákům to pořád nedošlo.

+4/−1
17.12.2015 9:16

M38a51r12t71i75n 24K55a48l11e85n35s62k18ý 8755425634691

myslet si, ze si majitel muze delat ve sve restauraci co chce, muze jen clovek, který problematice opravu, ale opravdu nerozumi

+1/−2
17.12.2015 9:43

P94e63t77r 55B82ř33é71ť78a 25N94o55v35á31k 8180173146350

Tak zatim dle dnešní legislativy to kouření povolit může a může ho také zakázat.

+1/0
17.12.2015 9:49

M63a55r25t49i55n 97K62a62l33e72n74s14k86ý 8625175294161

Ano...a legislativa se meni......uplne stejne jako se zmenila uz v desitkach jinych narizeni, které se třeba tykali hygieny, ochrany spotrebitele, atd...........ale pouze v tomto prvním pripade jsem zaregistroval neskutečnou hromadu lidi kvičících o porusovani svobod provozovatele....předtím se nad tim nikdo ani nepozastavil. A naprosta většina tech kvičících jsou kuraci. Zvlastni ze? Člověka pak napada kacirska otázka, zda jim opravdu jde pouze o tu svobodu podnikani ;-D

0/−1
17.12.2015 9:56

P52e32t52r 85B54ř27é39ť92a 60N29o10v23á79k 8760273586810

Takže je to vše pro ochranu spotřebitele tak to rovnou můžou zakázat jakékoliv kuřivo, alkohol, cukry tuky .... a hlavně auta.

Dle diskuze to jsou i nekuřáci , kteří jsou proti zákonu.

Jinak jak je možné že i ve státech, kde platí celoplošný zákaz kouření platí různé vyjímky např. stavebně oddělené kuřárny, podniky do určitých metrů čtverečních kde se může kouřit a je jen na majiteli zda to povolí ...

+1/0
17.12.2015 10:04

M22a85r48t29i49n 64K24a91l59e60n96s73k37ý 8425485154241

Jiný kraj, jiný mrav, Břéťo ;-). Ano, jsou tu i nekuřáci, ale v naproste mensine. Ja jsem zase kurak a velice se na zakaz koureni tesim. A vsadim se s tebou o dvacet tisíc, ze diky tomu prestanu kourit. Auta zakazat nemuzem, ekonomika by to opravdu neunesla.....to je demagogicke tvrzeni. Navíc dobře vime, jak se zprisnuji ruzna pravidla ohledne výfukových plynu, katalyzatoru, normy EURO5, atd ;)....cukry, tuky, alkohol kazi zdravi pouze svému spotrebiteli, takze je mi to opravu u zadnice. Huntuj se, jak je ctena libost. KOureni omezuje a ohrozuje na zdravi ale i ostatní. Coz je argument, který sis tu ale precetl uz tisickrat, tak nechapu, proc argumentujes tak demagogicky....zas a znovu.......

0/−2
17.12.2015 10:15

P65e83t61r 49B18ř38é84ť55a 94N78o62v49á53k 8950563556140

Jaká demagogie kouřením v kuřácké restauraci maximálně huntuji zdraví sobě a jiným návštěvníkům, kteří nemají nic proti. Nekuřák si vůbec huntovat zdraví nemusí, jeho svobodná volba je nekouřit jako moje volba je kouření a to samé je to s návštěvou podniku kuřáckého a nekuřáckého... Nikdo nekuřáka nenutí chodit do kuřáckého podniku - stejně jako nikdo tě nenutí navštěvovat posilovnu se smradlavejma zpocenejma lidma.

A jestli potřebuješ zákaz kouření kvůli tomu, abys přestal kouřit ...každý má tu svojí volbu. ;-)

+2/0
17.12.2015 10:29

M50a30r80t85i13n 67K37a93l93e66n42s29k32ý 8855605184641

Nepotrebuji, ale pomuze to...a spouste dalším lidem také. A to beru jako velke plus, ale tobe to asi tak nepripadne. A bohužel u nas není jedina nekuracka hospoda.....co mam tedy delat? Sedet doma nebo chodit tam, kde se kouri, protože také potrebuji nejaky socialni život. Ale to kurakum vůbec nevadi...mam prece moznost svobodně zustat doma přece. Co takova Ustava CR? Není to také proti tve svobodne volbe? Trestni zakonik? Zakonik práce? Svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druhého. Ted to funguje tak, ze ja muzu zustat svobodne doma..........a zmeni se to na to, ze ty budes muset holt ujit dvacet metru s cigem před hospodu. Je to vazne tak velky problém?

0/−1
17.12.2015 10:38

P21e43t95r 42B13ř57é62ť72a 54N85o61v52á16k 8640493276320

Kde není poptávka není nabídka...tak to prostě funguje. Proč tam teda neotevřete nekuřáckou restauraci dyť to musí být kšeft jako blázen takových nekuřáků by tam chodilo a utrácelo peníze...

Takže tam kde není vůbec žádná hospoda tak uděláte nařízení , že tam aspoń musí jedna být. Lidé přeci potřebují nějaký sociální život. Je to přesně o té svobodě - podnikání. svobodně se můžeš přeci rozhodnout podnikat to je takový problém mít nekuřáckou hospodu.

+1/0
17.12.2015 10:50

M90a27r33t37i62n 25K33a55l23e70n52s36k71ý 8915115404871

Ano...svobodne se budou moci majitele hospod rozhodnout. Bud nekurackou anebo budou podnikat v jinem oboru. Svoboda není anarchie. Zadny podnikatel si nemůže delat vse, co se mu zlibi a musi dodržovat urcita pravidla. To Vam dosud nevadilo? Najednou je to velke omezeni svobody :D Já pracuji v jinem oboru. Opravdu nebudu otevírat hospodu .....navíc pouze kvůli bezohlednym kurakum, kteří mají obrovsky problém ujit dvacet metru ven na cigo a bojuji za to, aby mohli svobodne svým zlozvykem kazit zdravi ostatním. ;-D

0/−1
17.12.2015 10:58

P83e22t59r 71B46ř71é27ť23a 57N81o75v50á87k 8120913116980

Takže kuřák je bezohledný - nikomu nic nezakazuje, kouří tam kde je to povolené... Nebo kuřák kouří v nekuřáckém podniku - to jsem si ještě nevšiml.. Nekuřáci tady v diskuzi chtějí a vyžadují aby všechny podniky byly nekuřácké, ale ani jeden nic takového neprovozuje ....

Pořád ti pokulhává jak ten kuřák svým zlozvykem kazí zdraví ostatním jako že ho nutí kouřit nebo vdechovat ten kouř? - to začne až po zákazu až budou skupinky kuřáků postávat před vchodem těch nekuřáckých podniků tam ten nekuřák bude bezohledný.

A ten podnikatel dodržuje pravidla už teď a proto je stále na výběr jak kuřácká hospoda tak nekuřácká ... stejně tak jako je na výběr veganská restaurace nebo mexická .....

+2/0
17.12.2015 11:08

M94a42r83t36i58n 27K72a85l88e85n20s46k81ý 8925595214271

Opet demagogicke argumenty. Tim, ze ji nebo nejis maso, nikoho neomezujes. Svým kourenim ano. Zaloz si kuracky klub a klidne si tam kurte. Nemam s tim problém.

0/−1
17.12.2015 11:11

P85e85t56r 85B16ř75é75ť87a 26N39o69v31á65k 8430493496860

jaká demagogie ...tím že máte na vesnici jednu hospodu a zrovna je kuřácká někoho hostinský omezuje ? dneska je stále na výběr kuřácká nebo nekuřácká to že zrovna tu nekuřáckou hospodu tam nemáte za to přeci nemůžou kuřáci ...Zase se budu opakovat kde není poptávka není nabídka ......to je celé.

Takže kuřácký klub nevadí, ale kuřácká hospoda vadí ?

+1/0
17.12.2015 11:24

P76e22t54r 83B25ř80é63ť26a 60N20o19v94á90k 8640653536410

Jíte např. cukr to je také droga a je dokonce daleko horší než nějakej nikotin ;-)

0/0
17.12.2015 9:37

J80a73k96u68b 98W47a37g54n40e73r 7643468930913

Jako v každé jiné diskuzi o kouření je i v této od fetek nablito. Rv

0/−6
16.12.2015 23:09

M32a56r80t78i48n 80P20r70o14k91e68š 5552649652915

to je správný zvratek do diskuze

+1/0
17.12.2015 0:54

J34i74r13i 77D33o61m74i52n28i77k 1731268381830

Přestaňte hulit úplně a nemusíte podobné "problémy" vůbec řešit. Jde to, až neuvěřitelně snadno. Nebo jste jen užvanění slaboši ? :-)

+6/−4
16.12.2015 22:20

P17e98t78r 66B28ř86é48ť20a 84N27o72v31á19k 8690143106530

za to ty jsi silný jedinec co pije vodu jí jen zdravé potraviny a chodí pěšky ;-D

+1/0
17.12.2015 9:38
Foto

O81l70d61ř16i98c60h 68V70y39k57y14d62a10l 1739631809864

R^ a chlastat ;-). ... a stát si bude muset nahradit díru v rozpočtu jiným způsobem. Na to můžete doplatit i vy.

0/0
17.12.2015 10:06

J96a92r88o88s46l78a53v 24H88e85j15n11a 4517151479

Hlavně, aby byl Šťastný šťastný.

To se mi snad jenom zdá.

0/0
16.12.2015 20:55

V28l34a90d54o 75P76o17p48r20o94c87k38ý 6438571839525

Toto není obhajoba totality, ale ochrana zdraví veřejnosti zákonem. Kdyby kuřáci tak ctili svobodu, jak o tom mluví internetových diskusích, nebylo by potřeba jim nařizovat zákonem ať berou ohledy na nekuřáky. Jejich pojetí svobody je ale příliš egoistické, jde jim jen o jejich svobodu znečistit ovzduší kdekoliv se jim zlíbí, bez ohledu na to jestli tam jsou nekuřáci. Přitom by úplně stačilo zeptat se nekouřících lidí kolem sebe: "Nebude Vám vadit když si zapálím?"

Ale toho se od kuřáka nedočkáte, je to člověk závislý, který vidí zejména potřebu své dávky a tehdy jde svoboda okolních lidí stranou. To je ta zaslepenost nikotinových závisláků - takt, slušnost a pravidla společenského styku nejsou schopni vnímat neboť v tu chvíli jim mysl otupuje potřeba další dávky.

Nebo jsou všichni pouze nevychovaní sobečtí burani, kteří si ani neuvědomují, že nejsou sami na světě a že jsou obklopeni lidmi?

+6/−5
16.12.2015 19:25

M18a49r32t71i21n 20L63a45c91o 7183916198

Odporný boľševický komentár, hnus. Ale dôjde aj na boľševikov, súdruh.

+2/−4
16.12.2015 19:52

V73l63a68d87o 51P65o43p75r81o19c14k19ý 6888541789925

Totalita nemusí být jenom bolševická - význam toho slova je docela přesný a dokonce má v sobě jisté finesy, které bych Vám doporučil odhalit. Napříště byste se tak mohl vyhnout ukvapených závěrů.

+1/−1
16.12.2015 20:20

P57a49v19e65l 14F42a96r60a 9297427364171

Napsal potomek slovenského komunisty! To je paradox.

+1/0
16.12.2015 20:34

Č69e55s62l67a84v 96T73a55r36a10n86z77a 6238187694975

Ehm, taky se kuřáků neptám, jestli někde smím nekouřit ;-D

+1/0
16.12.2015 20:25

R44a22d81e66k 40J70a87h51o97d35a 3143412664183

Představte si že přijdete do zařízení s cedulkou "hlasité prdění povoleno", budete se ptát lidí okolo zda si můžete prdnout? Asi ne a když to na vás přijde tak si ulevíte.

No a stejné je to s kuřáky a hospodami. Přijdou do hospody která má zelený kolečko s cigaretou,tedy kouření povoleno, jsou popelníky na stole a tak si zapálí.

Toto není neohleduplnost nebo nectění svobody, to je prostě povolený kouření od majitele hospody.

Stejně byste podle Vašeho názoru mohl nařizovat aby hospodský nemohl nic říct když si přinesete vlastní pivo. Každý hospodský by Vás vyhodil kdybyste si přinesl pár lahváčů z obchodu ondaproti a začal je pít u něj v hospodě. Řekl byste že to je omezování svobody a chtěl zákonec nařídit aby se smělo konzumovat vlastní pití a vlastní jídlo v restauracích?

+2/0
16.12.2015 20:49

V67l18a38d36o 16P36o56p46r34o90c79k32ý 6668561629415

Pokud je někdo dobře vychován a ví, že ve společnosti prdět nemá, tak jej tabulka "hlasité prdění povoleno" neučiní buranem. Prostě se vzdálí na toaletu a dělá to z ohleduplnosti.

Majitele hospod do toho raději netahejme, ti chtějí hlavně vydělat. Když jim zákon nepomůže, sami s klientelou do křížku nepůjdou - to je snad zjevné.

A jak k tomu přijde třeba servírka, která zjistí, že je těhotná a rozhodne se stát matkou? To má dát výpověď a stát se před nástupem na mateřskou nezaměstnanou?

Nebo si myslíte, že někdo v hospodě přestane kouřit, když jim řekne, že je 3. měsíci a poprosí je ať si tam dají kuřáckou pauzu 4 měsíce než půjde na mateřskou?

mezi

+1/−3
16.12.2015 21:08

P52e95t71r 97B25ř16é59ť69a 75N97o67v20á68k 8590923426880

a jak k tomu přijdou horníci, stavaři , svářeči nebo messendři co pracují v prostředí které také škodí jejich zdraví ...to mají všichni dát výpověď a hledat si práci jako zahradníci ?

+1/0
17.12.2015 9:44

J28a41r77o48s86l11a43v 51H97e87j90n85a 4187141409

Jestli nemáte, pane Poprocký, smůlu na lidi, se kterými se stýkáte.

+1/0
16.12.2015 20:57

V87l66a81d17o 68P67o91p61r58o68c59k17ý 6678451769745

Děkuji za optání pane Hejno. Myslím, že jsem si to zavinil tím že jsem do diskuse vstoupil pozdě. Článek v této době už není na hlavní stánce (je jenom v domácích zprávách), a záhy se z naší pozornosti toto téma načas zcela vytratí, tak jako když prasnke další bublinka v naší pěnové kultuře.

Přeji hezký večer!

0/0
16.12.2015 21:35

M97a47r42i48e 24Z84e91l65e94n38á 2554271279681

Úplně živě si představuji, jak se všichni prudící nekuřáci a nekuřačky houfují spolu se svými dětmi do mohutného šiku, aby se mohli konečně vydat do restaurací, jakož i jiných zákonem povolených nekuřáckých provozoven, které sice nikdy předtím nehodlali navštívit, ale teď se statečně přemohou a srdnatě tam najust vyrazí...:-P

+17/−6
16.12.2015 17:15

M83a67r93t36i31n 12K76r84u73t31ý 1358791289795

ano, největší zástupy budou čekat před hernami, nonstopy a vesnickými hospodami, kde ohřejí párek, natočí pivo a kořalku mají do 40 korun :-)

+7/0
16.12.2015 17:25

B36o92h74u16s30l23a91v 47K74r64á26l13í73k 2261220399216

Flaška kořalky do 40 korun, to bude asi nějaká metanolová, ne?

0/−3
16.12.2015 17:43

M73a43r88t84i90n 22K41r23u73t96ý 1238731219225

myslím, že i v těchto podnicích prodávají kořalku hlavně po panácích :-D

+5/0
16.12.2015 17:47

L44a65d22i38s11l62a49v 95A14n76t45o91š 7388203288374

O tom to prave je. Nezmeni se vubec nic. :-)

0/0
16.12.2015 19:48

J59a71r43o20s61l45a39v 94S45e79v43e91r 6558256780735

Ano, už ty davy vidím: maminky, co místo vaření krmí děti hospodským žrádlem, lidé, co jinak padají hlady na ulici a kouř jim brání v touze po hospodských laskominách, fajnšmekři a sportovci, ... a já. My všichni se trěšíme, až budeme moci vzít do úst produkty toho, co bylo vyrobeno v prostorách, o nichž mi vyprávěl známý - instalatér. Nebo v prostorách, které odhaluje Pohlreich, kde těm lidem tam ani před avizovanou návštěvou TV nedošlo, že tomu, co tam mají se lidově říká "svinčík". Škoda času o tom psát. Bufet je bufet a nikoho ani nenapadne tam kouřit. Veřejná jídelna je jídelna a také je tam v tomto punktu jasno. Ale hospody???

V hospodách jde o něco jiného: tam je to podobné, jako když za totáče povolili řvoucí hudbu - aby se tam u stolu moc nekecalo. Takže tancuj a pak drež zobák a pij. To je, oč tu běží. Putyky, kavárny i dělnické a vesnické hospody, bufáče pro šoféry - tam všude se moc kecá a alkohol otevírá lidem pusu ještě víc - to se přece státu nemůže líbit ! To je, po mém soudu, oč tu běží.

0/0
17.12.2015 11:03

M63a52r81t46i61n 87P21r76o70k77e39š 5222489982835

Dobrý den paní, můžete nám odpovědět na anketní otázku? Co říkáte na zákaz kouření v restauracích? ... Je to správné, aby nám nekuřákům neotravovali vzduch... A do jaké restaurace chodíte nyní? ... Já do hospod nechodím, já jsem slušná ženská! :-)

+16/0
16.12.2015 17:12

A30d93a46m 47H50o40u11b60a97ř 2369268925307

vsak i kdyz to projde, nejake reseni se najde. zakazovaci tady neuspeji, na to jsme moc velci hedonisti :)

+8/−1
16.12.2015 16:15

M29a56r49t87i96n 70K37a85l38e81n75s71k60ý 8655485824161

reseni se opravdu najde. Normalne pujdete na cigaretku ven, třeba i prestanete kourit, kdo vi. Ale dle vasich slov v tom asi vidíte nejakou osobní prohru nebo ja nevim....

+3/−5
16.12.2015 16:26

P26e55t46r 95B22ř97é19ť77a 37N43o62v91á82k 8200443936890

Nikam se chodit nebude ....zas tak hrozné to nebude ...

+5/0
16.12.2015 16:33

M57a23r37t50i24n 77K70a96l91e22n69s74k89ý 8735615764911

Mozna ve tri rano v zakopane spelunce ne. V normalnim baru si nikdo opakovane pokutu nelejskne......

+2/−4
16.12.2015 16:35

P19e70t55r 33B16ř58é39ť20a 69N37o74v92á54k 8700403766690

zkusej se soukromé kluby nebo zavíračka v 18:00 a štamgasti pijou kouří dál...

+7/0
16.12.2015 16:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.