Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Referendum o kouření v restauracích: co zjistily sociologické průzkumy

Cigaretový dým v restauracích vadí velké části české veřejnosti. Zákaz kouření by podpořili hlavně vysokoškoláci a ženy. Vyplývá to ze sociologických průzkumů. Svůj názor mohou vyjádřit také čtenáři iDNES.cz v internetovém referendu. Doposud v něm už hlasovaly desítky tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B50r62o89n85i98s81l74a29v 43Š20i53m74o81n75í36k 5342625162407

A jak by asi dopadlo podobné "referendum" o znovuzavedení trestu smrti ?

0/0
16.12.2015 12:00

T84o14m51á13š 83P62o80k12o21r97n82ý 4392458389728

Jako nekuřák chápu lidi co si večer zapálí. Co mi ale vadí je, když jdu v pracovní dny na oběd do restaurace a je zakouřená. Opravdu tito notoričtí kuřáci musí kouřit u jídla? Kouření v restauracích by mělo být zakázáno, v hospodách a podobných zařízeních bych nechal ať si to majitel zařídí podle svého mínění... však také není problém aby majitel udělal z restaurace hospodu.

0/0
16.12.2015 8:01

J41a53n30a 51M33e12r72o72p16e 7988289557669

A jak se liší restaurace od hospody? Existuje na to horma? Protože jinak je to fakt úplně jedno. I ve vesnické hospodě dostanu nějaké jídlo (ač často jednodušší). Je smutné, pokud nemáte kam v ty pracovní dny jít - ale podle statistiky to znamená, že možná stačí napovědět majiteli nejoblíbenější restaurace, že by to bylo fajn a jinak budete chodit jinam. Já mám ve svém okolí dost restaurací, kde se dá naobědvat bez kouře a to i bez regulací.

+2/0
16.12.2015 8:39

T24o21m96á63š 54P93o39k39o47r50n90ý 4132688469468

Myslím, že odpověď na to jak se liší hospoda a restaurace naleznete ve svém komentáři. Předpokládám, že jste myslel norma. Ta zatím nejspíše neexistuje, ale měla by.

0/0
16.12.2015 8:52

J55a11r66o32s32l58a72v 63R60y55c17h22t39á46ř 2374909859986

RvJak příspěvek začne ve stylu "Já jsem vzdělaná, jsem žena, jsem nekuřák...", tak je jasné, že bude pokračovat, jakoby ho psala kuřačka bez vzdělání.

0/0
16.12.2015 7:59

M36i18c81h68a45l 88P53r34o13k94š 6171734492652

Pominu-li navadeni k tomu, ze "pokud jste inteligentnejsi, meli byste byt pro zakaz", tak by urcite bylo zajimave tu skupinu lidi s diplomem jeste rozdelit minimalne na skoly humanitniho zamereni a ostatni. Mel bych svuj tip, ze se to pak rozpadne na dve skupiny s dost ruznymi vysledky.

0/0
16.12.2015 7:17

A78l49e24n43a 45R66i98s59o11v81á 4596350629175

Proč to nenechat na lidech samotných? Ať chodí do hospody, která jim vyhovuje. Majitel by si měl o své provozovně rozhodovat sám. Už teď má přece většina restaurací oddělený kuřácký prostor. Kvalita klimatizací je sice sporná, ale dá se napravit.

V anketě by mělo být i za jakým účelem do té hospody jdu. Pokud chodím denně na oběd, tak tam nechodím vysedávat a pochlastávat po večerech, ale v tomto průzkumu to vyjde nastejno:-P

+4/0
16.12.2015 7:04

M40i13r39o68s32l67a79v 91T21ý52m16a 5584588819913

Výsledky jsou zkresleny a zdají se mi lživé. Majitel restaurace by se měl sám rozhodnout zda bude jeho podnik kuřácký nebo ne. Daný prostor by měl být viditelně označen a hotovo. Jak jsem levičák v tomto podporuji pravici. Podle mne je připravovaný zákon v rozporu s právem rozhodnout se jak bude podnikat.

+2/0
15.12.2015 23:23

P92a23v46e22l 70P55a40s85e35v 4194368724722

Jsem prilezitostny kurak, ctyricatnik. Kdyz se zakazalo koureni na sportovistich, souhlasil jsem. Kdyz se zakazalo kourit na zastavkach, souhlasil jsem. Nemam nic proti, aby se nekourilo v restauracich, kde se vari. Ale proc se ma zakazat koureni v barech, kde se nepodava jidlo a kam nemaji pristup mladistvi nechapu!!

+3/0
15.12.2015 22:21

M10a51r65e15k 29V30o66k32á12l 1956314435179

buďte v klidu, tady vám to pár fanatiků bez problémů vysvětlí ... chrání ostatní hosty, chrání obsluhu, chrání kytky v místnosti .. chrání kde koho, jsou to profesionální dobroserové, kteří vás ochrání, kdyby vás přitom měli zabít. Rv A to jsem nekuřák

+5/0
15.12.2015 22:41

Z30d66e31n49ě31k 29K85l87á55s50e72k 5107533808662

Nedávno sem se rozhlédl kolem sebe v takové malé začouzené hospůdce a přemýšlel jsem, jestli se tam nalézá někdo, komu by vadil ten přítomný kouř. Nějak sem nepřišel na nikoho takového, který by se zdržoval dobrovolně na místě, kde by mu to bylo nepříjemné. A proč by to vlastně dělal? Pokud budu mít problém s prostředím, cenou piva, hlukem, pomalou obsluhou,.... tak koupím lahváča v marketu a vyslopu si ho doma, né?

+2/0
15.12.2015 19:17

D39u38š27a66n 61M60a70s53á29r 3141621372485

Slušní lidé se většinou domluví, ani k tomu nepotřebují zákony. Nařízení, vyhlášky, normy, zákony, jsou nutné pro jiné.

+3/0
15.12.2015 18:16

M84i72l55o24š 72M49o35r54a97v78e67c 7626724290293

Máte pravdu, nicméně jak se chcete domluvit s někým kdo zasmrazuje vzduch veřejně a tvrdí, že je to legální (což je bohužel pravda zatím) ? Tito lidé (těm slušným se omlouvám) nejen, že škodí zdraví sobě, ale i těm co o to nestojí ? Je úplně jedno jestli jde o hospodu nebo veřejná prostranství. Kuřáci si musí uvědomit, že o jejich smrady nikdo další nestojí.

+1/−3
15.12.2015 18:29

A83d35a76m 12K63ř15i71v40s51k11ý 1383534920283

To ale vypadá, že podle vás domluva znamená "típni to!"...

+3/0
15.12.2015 19:21

T46o76m75á15š 23P48o30k95o74r30n84ý 4272938209188

A podle vás by to vypadalo asi "nekecej mi do toho!"? To je pak dobrá domluva :-)

0/0
16.12.2015 8:07

M42i40c84h57a17l 47P56r72o20k35š 6191404792372

O verejnem prostranstvi by se jiste dalo diskutovat, ale co presne vas nuti chodit do kuracke hospody?

+2/0
16.12.2015 7:19

S77t95a73n30i41s58l58a71v 86S51r43b12a 4895254678684

jak úsměvné je, že většina z těch stovek lidí, co se tu ohání soukromým vlastnictvím hospod a restaurací sama nic nevlastní. a navíc mnohdy chodí čudit do cizího jen aby si nazačudili vlastní bejvák.

+2/−6
15.12.2015 17:24

V32í30t 23B33r14z53o64b43o66h18a15t96ý 7470362263741

Spousta lidí si jezdí umývat auto do myčky, aby se s tím neotravovali doma a nezšpinili si vlastní dvorek. Kde je poptávka najde se i nabídka........Kde v tom jako vidíte problém? Myslíte, že někdo drží hospodské pod krkem, aby jim na stůl donesl popelník?

+8/0
15.12.2015 18:09

M98i64l26o70š 22M40o51r75a16v52e25c 7276884830273

Vy jste tak trochu demagog - dialog s Vámi je zbytečný.

0/−4
15.12.2015 18:10

V43í49t 16B80r54z96o22b28o72h98a35t92ý 7240822593161

Za to Vy jste chytrák, který popírá fakta a nedokáže odpovědět na banální otázku ;)

+7/0
15.12.2015 18:11

S70t80a30n70i47s48l60a25v 17S12r34b48a 4855204258364

jste strašně nevzdělaný. protože jestli vám nesepíná, že do myčky se jezdí proto, abyste při umývání auta na svém pozemku neporušil zákon o ochraně přírody, který jakékoli pouštění saponátů do půdy byť i na vlastním pozemku zakazuje, je s váma těžká diskuze. používáte argument, který se přesně hodí jako podpora zákazu kouření. a jen negramotný člověk si ze zákazu znečišťování přírody vezme to "aby si nezašpinili dvorek".

0/0
16.12.2015 8:02

V85í63t 17B83r29z63o27b49o16h50a42t21ý 7160682703541

Docela vtipné, že mě o vzdělanosti poučuje někdo, kdo má dojem že semafory vznikly kvůli mrtvým na křižovatkách ;) Do myčky drtivá většina lidí jezdí protože za a) nemá kde umýt auto b) z nějakého důvodu je to pro ně pohodlnější či rychlejší ..... to že porušují v hodně případech vodní zákon mnoho lidí neví, případně nezajímá navíc i to porušování zákona je v mnoha případech minimálně sporné.

0/0
16.12.2015 8:20

S44t15a76n65i72s75l24a19v 10S30r69b39a 4705354648644

no vidíte, gratuluji že nasloucháte. ještě včera jste hlásal bludy o tom, že do myčky jezdí lidé proto, aby si nezaneřádili pozemek, přirovnával jste kouření k nabídce a poptávce, asi vám majitel hospod nabízí kouření. a dnes, obohacen o nové informace, otáčíte. třeba až procitnete, též podpoříte zákaz kouření v restauracích. a čtěte pozorně. nikoli zákaz kouření, nikoli zákaz nakládání s vlastním majetkem, nikoli zákaz kouření v kuřárně a nikoli zákaz sebeničení si vlastního zdraví....;-D

0/0
16.12.2015 10:54

V24í16t 39B95r43z52o65b38o68h24a12t76ý 7930252203401

Už jsem v pár kuřáckých hospodách za svůj život byl a běžně se tam prodávají cigarety a na stůl dostanete popelník, já sám nekouřím, takže jsem toho nevyužil, ale nabídnutí cigaret k nákupu a popelníku ke kouření je jasnou nabídkou majitele ke kouření pokud o tuto službu mám zájem. Já ji neměl a upřímě mě tento zákaz jako nekuřáka nijak neomezí, nicméně stejně jsem proti. A k Vašemu příspěvku ... nikde jsem nepopřel, že by auta do myčky nejezdila mimojiné kvůli tomu, aby si jejich majitelé nezašpinili svůj dvůr při umývání, což stále platí .... pouze jsem upřesnil, že hlavní důvody nejsou v tom, že by majitelé hleděli na vodní zákon. Nepřevracejte má slova.

+1/0
16.12.2015 11:21

M46i60c72h70a11e24l 16H25l34a46d58k63ý 6971136432758

Je hézké jak se od cigaret můžeme dostat k semaforům. Chci říct jen to, že žijeme v demokratickém státě (aspoň myslím), kde si jako majitel hospody mohu zvolit zda budu provozovat kuřácký či nekuřácký podnik. A je na zákazníkovi aby se svobodně rozhodl do kterého podniku chce jít. Nebo nekuřáci jsou nezpůsobilí k tomu aby si našli nekuřácké restaurace? (kterých je poměrně dost). Ne radši tomu zatneme tipec jen z potěšení toho, že onen kuřák bude nasraný. Takže jsem pro aby se pracovní týden rozšířil na 6 dní, neboť pokud národ lenoší škodí to ekonomice

+7/−1
15.12.2015 16:03

T54o97m67á50š 40S11k39á42l38a 6818507

"radši tomu zatneme tipec jen z potěšení toho, že onen kuřák bude nasraný"

tohle je opravdu vase vnimani sveta, jo? Vy opravdu jiny duvod nejenze nejste schopen videt v lidech kolem vas, ale ani samotneho vas nenapadlo nic lepsiho nez tohle? To je tedy bida, to vam reknu.

+1/−4
15.12.2015 17:59

V62í45t 77B57r37z58o68b24o63h20a40t28ý 7640512413911

Ve Vašem případě bych se vnímáním světa neoháněl, zvlášť pokud si myslíte, že bez semaforů se nedá projet bezpečně křižovatka.

+5/−1
15.12.2015 18:10

M98i76c20h39a10e73l 71H74l63a82d81k57ý 6951976362918

hmm!? Tak mi prosím dejte alespoň jediný rozumný důvod, proč plošně zakazovat zákonem kouření v hospodách. Na zastávkách veřejné dopravy, nemocnice, úřady, obchody atd. to všechno beru, ale proč hospody, když všichni mají svobodu volby. Jsou nekuřácké podniky? Jsou. Tak proč si vy nekuřáci stěžujete, že kouříme v těch kde je to povoleno.

0/0
27.12.2015 14:41

S52t85a57n55i19s81l47a32v 78S47r90b44a 4625974908394

proč vznikly semafory? protože už bylo neúnosné počítat mrtvé, když se muselo spoléhat na to, že se řidiči domluví. máš zelenou, jedeš. máš červenou, stojíš. a je jedno, jestli na soukromé cestě nebo na veřejné. a nikdo si nedovolí argumentovat tím, že semafor je k ničemu, protože přece ty, kterým vadila silnější a větší auta, kterým vadila bezohlednost ostatních přece též nikdo nenutil jezdit vlastním autem.

+1/−5
15.12.2015 15:40

T11o10m65á70š 63R28ó66t79h 2874816592109

jenže tady se nemaj zákazníci co domlouvat, restauraci někdo provozuje a ten někdo určuje pravidla a pokud se ta pravidla zákazníkům nelíbí mají možnost jeho nabídky služeb nevyužít

+5/0
15.12.2015 15:44

M65i25l37o16š 63M31o46r27a29v61e53c 7186424570403

Pochopte, ze NEKDO pravidla urcovat musi.

+1/0
15.12.2015 15:45

T19o44m70á73š 96R22ó28t38h 2384276482209

ano, vy myslíte že zákazník já myslím že majitel

+5/0
15.12.2015 15:46

J91a84r90o39s80l74a82v 11H42o30r71á81k 5183892586800

On nemysli ze zakaznik, protoze podle zakazniku je vetsina hospod kurackych. On mysli, ze to ma delat urednik. Pokud je teda rozhodnuti urednika v souladu s jeho nazorem.

+5/0
15.12.2015 15:47

M69i90l30o10š 88M30o54r61a58v53e42c 7616554320513

Zase spatne;) Nektera rozhodnuti zakoodarcu mi taktez radost nedelaji.:)

0/0
15.12.2015 16:02

M24i33l49o70š 43M27o29r33a45v59e49c 7496604620103

Ja myslim zakonodarce.

+1/−1
15.12.2015 15:47

T81o76m21á38š 17R82ó64t89h 2664596332459

ok zákazní prostřednictvím zákonodárce

0/0
15.12.2015 15:51

J17a38r60o58s60l70a85v 53H61o84r53á97k 5413292406660

A vy pochopte, ze nekdy je mene vice.

0/0
15.12.2015 15:46

M98i17l53o42š 33M50o69r77a71v87e72c 7286784260213

Viz. prispevek nize. Vycuranost Cechu...atd.

0/0
15.12.2015 15:58

J20a84r66o57s46l91a97v 63H94o61r31á79k 5513192226310

Kecy. To ze potrebujete narizeni na kazdy svuj krok a vedeni za rucicky nesvadejte na Cechy.

+1/0
15.12.2015 16:00

M62i50l41o48š 96M81o61r57a43v20e80c 7416494600113

Pokud nepotrebujete zakony a obtezuje Vas to zit v pravnim state, tak Papua bude mistem kde se Vam bude libit.

0/0
15.12.2015 16:09

J86a13r48o61s10l76a33v 77H45o28r65á44k 5303122866280

Ani vy nepotrebujete zakon na kazdy krok, ktery kdy v zivote udelate. Zkuste se nad tim zamyslet.

+1/0
15.12.2015 16:11

M45i33l90o90š 66M31o82r10a38v52e26c 7956444140933

To jsem ani nenapsal;)

0/0
15.12.2015 16:13

V25í43t 61B53r56z72o72b92o64h28a29t38ý 7600772453371

a proč majitel nesmí určit pravidla ve SVÉM zařízení?

0/0
15.12.2015 15:58

M65i52l52o59š 58M48o32r58a69v16e13c 7576164610893

Proc si ja nemuzu" delat" co se mi zlibi ?

+1/0
15.12.2015 16:05

V26í90t 71B91r70z36o46b68o97h17a71t22ý 7540382643391

proč byste nemohl, když to bude v mezích zákona?

0/0
15.12.2015 16:36

M57i77l92o77š 73M85o43r86a21v84e54c 7906654550813

Ano, presne tak. My se nyni bavime o zmene zakona ktery doufam bude ci nejrychleji uveden v ucinnost.

+1/−2
15.12.2015 16:45

M30i72l56o91š 91M91o78r38a65v53e96c 7246944280903

co

0/0
15.12.2015 16:45

V54í64t 91B42r26z23o28b49o14h70a98t15ý 7450882153721

ne, my se tu bavíme uplně o jiné věci, která je nejspíš dle diskuze nad rámec Vašeho uvažování

+2/0
15.12.2015 16:59

M21i15l24o79š 43M26o72r21a42v43e81c 7736854290313

A nebo spis vaseho ;)

0/0
15.12.2015 17:35

V51í53t 94B71r36z51o61b84o81h25a37t67ý 7850282793721

Sice s Vámi není rozumná diskuze a argumentuje uplně mimo mísu, nejspíš budete trollem, ale i tak Vám odpovím. Kouření jako takové je naprosto legální činnost. Jiné legální činnosti si mohu dělat jak se mi zlíbí. Proč když je kouření tak špatné se nezakáže plošně? -A když není zakázáno plošně, tak proč jedni majitelé ve svých nemovistostech a jejich hosté mohou kouřit až do rozervání plic a proč zrovna majitelům restaurací pravomoc určit zda se v jejich prostorách bude tato legální činnost provozovat určit nesmějí?

+2/0
15.12.2015 17:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.