Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průzkum: Češi téměř trojnásobně nadhodnocují inklinaci muslimů k násilí

Češi podle agentury Median v průměru odhadují, že 43 procent muslimů pokládá za „občas obhajitelné“ útoky proti civilistům. Podíl tohoto postoje v zemích islámského světa je výrazně nižší. Lidé, kteří domnělý postoj muslimů nadhodnocují nejvíce, jsou také častěji pro zákaz islámu jako takového.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P75e21t57r 89H82a95h57n 2868309639583

Zase taková rádoby exaktní stupidita.

0/0
18.1.2016 19:24

A74l45e12x91a66n29d66r 46P40e98t68r 5913641574548

To jako že na 300% ? To myslím odpovídá realitě.

0/0
2.1.2016 23:22

M26i78l52a95n 81K23e97s43l 2576516163888

Moc z toho moudrý nejsem.Připomíná mi to nejnovější způsob předpovědi počasí.Naši počasologové zjistili,že se málokdy trefí jak bude.Proto budou předpovídat : příští týden bude hodně pršet (pravděpodobnost 70%),jen

pršet (pravděpodobnost 30%).Občane vyber si,budeš dávat pytle s pískem před dveře nebo nebudeš dávat.Můžu věřit takovéto statistice o inklinaci muslimů k násilí.Asi ne.Jsem průměrný občan,který nemá možnosti zkoumat jak to s těmi muslimy je.Ovlivňují mne názory těch ,u kterých jsem se přesvědčil,že nejsou palice vyramované,že mnohokrát měli správné názory.Věřím proto,co se týče muslimů, více Klausovi,Zemanovi či Babišovi než nějaké z luftu sestavené statistice.

0/−1
2.1.2016 18:21

A91n35t61o67n49í97n 98S24c97h37i21n80d63l93e70r 8822409179287

násobit domnělé postoje domnělými postoji - tomu teda říkám velká statistika.

0/0
2.1.2016 11:11

K91a41r37e78l 78V44o34h80n45o76u12t 4538499600407

http://echo24.cz/a/w53V5/vyzkum-vetsina-lidi-v-muslimskych-zemich-zada-pravo-saria

+1/0
16.12.2015 17:31

L73u21k77á41š 28L93a65u43f 4565884668

Echo24 (y) myslím že není objektivnějšího portálu! :D

0/0
17.12.2015 11:11

M70a41r87t51i25n 12S50u33k23u56p 8646552829324

jak k tak přesnému číslu dospěli ?

+3/0
15.12.2015 16:12

P25a27v62e47l 95D82r70o30t33á30r 7593144989874

Položíš otázku, sleduješ odpovědi "pro" a "proti", vydělíš počet "pro" celkovým počtem respondentů, a dostaneš velmi přesné číslo. Divný, že?

Je to zhruba na úrovni toho, když ti tvoje auto řekne, že jsi měl průměrnou spotřebu 6.8 litru / 100 km. Taky se ho neptáš, jak k tak přesnému číslu dospělo, že ne?

0/−2
16.12.2015 11:41

J34o36s97e80f 89S21v72á91r92o92v60s98k13ý 3261476833185

Proboha, co to je za výzkum, jeho přihlouplost začíná již samotným zadáním. Jaká hmatatelná kriteria uchopili. Hoďme sítě na všechny sociology a politology, které naše školy chrlí místo inženýrů, lékařů či dalších potřebných profesí. Takže, aby se uživili, budou provádět takovéto nesmysli a to ještě zcela jistě placené z naších daní. Když né přímo, tak potažmo přes nějakou neziskovku živenou státem.

+8/−1
15.12.2015 13:29

D64a94n18i13e76l 12N95o59v15á95k 1501180666919

islám ve vztahu k jinověrcům či ateistům hovoří jasně a určitě se nedá uvažovat o inklinaci, ale povinnosti.

+3/0
15.12.2015 13:17

P20a12v62e98l 85D58r82o65t70á59r 7323334699854

Hůl dům slunce ráno voda chléb město hora chůze.

Takhle nějak vypadá ten tvůj JASNÝ islám - takovýmto způsobem zapisoval prorok a jeho souputníci údajná zjevení.

Někdo v tom vidí "Přijde-li k tvému domu poutník za úsvitu, dej mu vodu a chléb a vyveď ho za město", někdo v tom vidí "Tluč holí každého, kdo by zkusil založit město pod horami", někdo v tom vidí "Modli se každé ráno před domem a s odloženou holí za to, aby ti Alláh z hory seslal chléb a vodu na tvou pouť"...

Takže NE, Islám nehovoří jasně o vztahu k jinověrcům - existují minimálně 4 diametrálně odlišné výklady koránu, a každý z nich se považuje za správný. Ano, jsou tam extrémní varianty, ale to koneckonců pro Bibli existuje také - zejména, když budeš brát za podstatný Starý zákon a pasáže o kamenování nevěrných atd.

+1/0
16.12.2015 11:33

T95o79m54á81š 48B21á93r19t90e83k 8561343115

Kolik muslimu OPRAVDU podporuje nasili, to vam zadny pruzkum nezjisti.

+10/0
15.12.2015 11:14

L30u83b25o31m83í35r 11S49i95g49m27u60n35d 6355985334

Přesně tak p. Bártku. To samé platí po celém světě.

+2/0
15.12.2015 12:23

P57a79v52e42l 19D63r35o51t67á68r 7543974119214

No, je jich 1.600.000.000 po celém světě.

Sparta Praha má pár desítek tisíc fanoušků a několik tisíc z nich se už porvalo. Z tohoto pohledu je Sparta Praha řádově nebezpečnější než Korán...

0/−1
16.12.2015 11:34

T77o51m61á56š 62B80á55r37t48e97k 8671453985

Jste borec srovnavat bitky fanousku ktere casto byvaji domluvene s vrazednym radenim teroristu. Nebo vite o fanouscich Sparty kteri se odpalili na cizim stadionu ci strileli do cizich fanousku?

+2/0
16.12.2015 17:16

J40a36n 31S23e85v93e85r43i13n 1146901906665

Nekdo sem daval uz drive dva britske odkazy z let 2006 a 2010 a cisla odpovidala 30-40 procentum. To srovnani me "pobavilo" ...

>>> 2006 - Podle pruzkumu chce 40 procent muslimu pravo saria v Britanii

(Poll reveals 40pc of Muslims want sharia law in UK, http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html)

>>> 2010 - Wikileaks: 1 ze 3 britskych muslimskych studentu podporuje zabijeni ve jmenu islamu a 40 procent chce pravo saria

(Wikileaks: 1 in 3 British Muslim students back killing for Islam and 40% want Sharia law, http://www.dailymail.co.uk/news/article-1340599/WikiLeaks-1-3-British-Muslim-students-killing-Islam-40-want-Sharia-law.html)

>>> 2015 - Češi nadhodnocují inklinaci muslimů k násilí. Téměř trojnásobně. Češi podle agentury Median v průměru odhadují, že 43 procent muslimů pokládá za „občas obhajitelné“ útoky proti civilistům.

(http://zpravy.idnes.cz/pruzkum-o-tom-co-si-cesi-mysli-o-nasilnosti-muslimu-fhk-/zahranicni.aspx?c=A151204_134834_zahranicni_jw)

+5/0
15.12.2015 10:52

P58a72v62e25l 79D13r48o84t70á75r 7973774729274

Otázka: Jak by to dopadlo, kdybych se zeptal křesťanů například na zákaz potratů, zákaz rozvodů, zákaz hormonální antikoncepce či "pilulky den poté"? A kdyby tyto otázky dopadly, realisticky odhadnu, 60% pro zákaz, co by to znamenalo - že křesťané v ČR chtějí destruovat demokratický řád? Nebo je to prostě v rovině "Bylo by krásné, kdyby to tak bylo, ale střílet kvůli tomu nikoho nebudu"?

Při jaké příležitosti probíhal onen vámi citovaný výzkum mezi vysokoškoláky? Nebylo to v souvislosti s karikaturami Proroka nebo něčím podobným? Toto jsou lidé, kteří jsou (bohužel) odmalička vychováváni v tom, že z některých věcí se sranda dělat nesmí. Že vysmívat se prorokovi nebo islámu jako takovému je hrozný hřích a rouhání. Je docela klidně možné, že když bych zveřejnil nějaké vulgární nebo obscénní karikatury křesťanských symbolů, a vzápětí se někdo zeptal křesťanů, co navrhují, tak by rušení svobody slova bylo velmi častým návrhem, a zavírání autora těch kreseb taky.

Postavte se před hospodu, ve které se sešli příznivci Baníku Ostrava, a zakřičte "Baník Ostrava jsou hrozný nemehla". Až vás pustí z nemocnice, dejte vědět, kolik procent fanoušků se na vás vrhlo - nejspíše to také bude 40%...

0/−1
16.12.2015 11:40

J76a29n 41S54e73v72e63r93i24n 1466541686135

Takze svym prispevkem chcete treba rict, ze jestli muslimsti studenti schvalovali vrazdy ve jmenu islamu, ale bylo to v dobe, kdy byli nastvani z karikatur, tak je to v poradku? 8-o

+2/0
16.12.2015 11:55

J24a77n 74B46u69r64d94a 8328812746

Vždyť je to ale celé založené na vodě!

Oni se zeptají Čechů, co si mysli, že si myslí muslimové.... a tohle srovnají s tím, co o sobě vypovídají sami ti muslimové?

Kdyby se Čechů zeptali otázku: myslíte si, že Rómové zneužívají soc. dávky?

A pak se Rómů zeptali otázku: Zneužíváte soc. dávky?

Výsledky tohoto dotazu by pak prezentovali jako ukázku toho, jak jsme my Češi xenofobní, protože si u nás 90% lidí myslí, že ty dávky jsou zneužívány a jen 10% cikánů to o sobě přizná. (čísla jsem ještě hodně přikrášlil, třeba je to taky 99% ku 1%)

No ale na úplně stejném principu porovnávají tu obhajitelnost násilí. Z tohoto pohledu jsou ty výsledky ještě hodně mírné, že je ten rozdíl jenom "téměř třikrát méně". To je vlastně alarmující!!!;-O;-€

+13/0
15.12.2015 10:49

E33d27u64a96r24d 68B60l32a44z23e75k 1183230715585

neda se zeptat Cechu cili vsech!!!... obcanu CR..., ale jen nekterych!!! obcanu CR (obcany CR navic nejsou jen "Cesi"!...)

0/−1
15.12.2015 11:08

J27a27r12o63m58í26r 69K21r98á33l 4170959384379

No a ? Víte, co je to reprezentativní vzorek ? A ano, občané ČR nejsou jen Češi. Ale řekl bych, že se v tomhle moc lišit nebudou.

0/0
15.12.2015 13:23

P23a76v94e94l 54D18r37o19t75á49r 7353634239204

To přirovnání kulhá.

Samotné sloví spojení "zneužívání dávek" má tak negativní nádech, že jen naprostý blbec by ho vnímal jako něco, čím se má chlubit.

Naproti tomu použití násilí pro obranu své víry je něco, co je zmiňováno ve Starém zákoně i v Koránu. V článku navíc píšou, že podle toho, zda výzkumník vypadal jako muslim nebo jako ne-muslim, tak respondenti mírně korigovali své odpovědi (vůči muslimovi ochotněji přiznávali, že použití násilí považují za pochopitelné). Ale v žádném případě to nebylo tak, že "co muslim, to mudžahedín".

0/0
16.12.2015 11:45

R55a36d16e63k 13K86u52ť46á92k 4677334575621

Tak to mi spadl kamen ze srdce. Jen kazdy sedmy je pro nasili a ne dva z peti. Tomu rikam rozdil.

+3/0
15.12.2015 10:48

T16o64m72á16š 72B32l93a31ž45e80k 4238672621

O jaká data opíráte své tvrzení že to Češi nadhodnocují ? By mne fakt zajímalo.

+3/−1
15.12.2015 10:05

P31e17t51r 62P38á94l12k58a 6643726270522

protimuslimská hysterie mi u nás přijde přehnaná, ale co je proboha tohle za výzkum?

Sociolog, který se v rámci výzkumu seriózně ptá "o kolika muslimech si myslíte, že si oni myslí, že násilí je přijatelné..." by měl skočit do zdi. Naprosto vyhozený peníze a patrně záměrně zmršený výzkum. Vážně trapárna.

+8/0
15.12.2015 10:04

L92u50k84a75s 83S36u71c95h54a31n54e12k 5426627413280

Ono to má svou logiku ... pokud si lidé totiž myslí, že většina muslimů násilí schvaluje, je to něco jiného, než když si bude většina lidí myslet, že muslimové násilí neschvalují. Je to nějaká forma porovnání představ našinců o muslimech s tím, co o sobě tvrdí muslimové jako takoví.

Pokud si bude někdo myslet, že jsou "všichni" násilníci (viz muslimové), bude se k nim chovat jinak, než k jiným náboženstvím (hinduismus) o nichž si bude například myslet, že oni násilí neschvalují.

0/0
15.12.2015 10:20

L87u20m55í92r 95V49i65t44h94a 2397397376552

Ono je také podstatné definovat, co to je násilí. Pokud muslimové nepovažují za násilí například rovdání dívky za toho, koho jí rodiče vyberou,a to ve věku třeba 8 - 9 let, pokud nepovažují za náslí to, že když se v 18 zamiluje do někoho jiného, oni jí za to ukamenují, potom se těžko dají takové průzkumy porovnávat...

+5/0
15.12.2015 11:00

P14a50v91e55l 63D78r80o19t54á61r 7533504709184

Ale proč zůstávat u tohoto? Pokračuj dár, Lumíre!

... pokud si Češi nemyslí, že je týráním dítěte, pokud ho za ruku vede rodič, který kouří cigaretu, pokud si Češi nemyslí, že je týráním dítěte, když rodiče doma kouří, tak se nikdy k pořádním číslům o tom, kolik dětí je týráno, nedostaneme...

Vidíš? Tohle se dá totiž aplikovat na kohokoliv.

Já bych za týrání označil i to, že v USA je televizní vysílání přerušeno každých 9 minut reklamou, Američan by se na mě asi díval jako na blázna.

A Saúd nechápe, co máš proti tomu, že svou dceru provdal v 9 letech.

0/−1
16.12.2015 11:53

P10a62v48e30l 74T63e82s70a54ř26í34k 6560523840495

No přehnaná je spíš jak nám média předvádějí denně hysterie promuslimská.

Vůbec jsem si u té protimuslimské "hysterie" nevšimnul, že by se takto nestoudně lhalo a falšovalo jako i skutečné hysterie promuslimské.

+6/0
15.12.2015 10:34

J80a53r96o43s50l50a79v 62H56á78j82e59k 8190438574122

Ne každy muslim je terorista, ale každý terorista je muslim.

+8/−2
15.12.2015 9:43

P51a34v41e64l 80T55e19s63a73ř71í43k 6950743310165

Jak praxe ukázala tak každý muslim včetně potomků muslimů narozených v Evropě je potenciální terorista. A tohle je ošklivé zjištění.

+5/−1
15.12.2015 10:36

P36a95v68e73l 18D56r17o30t66á30r 7103914509914

Praxe nic takového neukázala.

Respektive o nic víc, než kdybych ze statistiky, že denně na Evropských cestách zemře 70 lidí a dalších 280 ochrne, vyvozoval, že každý Evropan je potenciální road-killer.

0/−2
16.12.2015 11:55

E13d73u36a95r24d 82B32l21a29z68e35k 1433420685775

ucelove lzete! A jiz opakovane zde ;-€ Teroriste jsou i z jinych koutu sveta i jine viry, narodnosti!;-O

Tedy objektivnejsi je: ne kazdy terorista je utne muslim!

O vrazich co tejdne v CR nekoho zabiji a znasilni nebo bezohlednych ridicu, co zabiji primerne 5! lodi dene!!! ani nemluve. Tech se bojte mnohem vic! Pred temi varujte. Muslimove v CR zatim zardousili za roky! 0!!! mistnich ;-)

dy kdo je pro vas vetsi hrozbou a bezprostredni!?

0/−3
15.12.2015 11:16

D17a82n86i34e71l 55N62o50v69á49k 1541430136739

Přečti si ještě spíše několikrát reakci Pavla Tesaříka a pokus se pochopit, jsi li toho mentálně schopen,smysl napsaného.

0/0
15.12.2015 13:13

C44a80r62m67e70n 69K97e16l98l59i48e 8831241751108

To je pravda.

Schizofrenicke tendence u jinak normalnich lidi.

0/−8
15.12.2015 9:33

O47t73t23o 47H51a59l46í22ř 9663787458506

Myslíte islamofily?

+6/0
15.12.2015 9:44

L33u66k56a68s 48S28u46c84h86a71n74e70k 5976797113830

Ne každý, kdo protestuje proti zdejším agresivním postojům musí být islamofil. Mě osobně jsou muslimové ukradení a islám jakbysmet. To co mi vadí je agresivita s jakou se tu vystupuje proti skupině obyvatel s nějakým "poznávacím znamením". Kromě toho, že nenávist jako taková je špatný postoj, tak odsouzení všech příslušníků nějaké skupiny jsme si tu v minulém století zažili už 2x ... jednou koncem 30.let a pak v průběhu první poloviny 40.let .. .a pak následně po roce 1948. Ani jedno to období nepřineslo tomuto národu nic pozitivního a nemám pocit, že je vhodné si to zopakovat do třetice během necelých 100 let.

0/−3
15.12.2015 9:59

O36t85t87o 41H85a49l31í74ř 9403947608246

Podobné názory souvisí vždy s nedostatkem znalostí a podceňováním určitého agresivního směru, kterým se ubírá část společnosti. Přesně tak jako vy podceňujete dnešní islamismus, Evropa v minulosti podcenila nebezpečí fašismu i komunismu. Ty tři směry jsou si velmi podobné. Připadá mi zábavné, když něčím takovým z nedostatku znalostí argumentujete. Pro začátek si přečtěte aspoň Korán, ať máte nějaký základ.

+4/0
15.12.2015 10:04

L96u67k94a88s 35S29u73c49h51a89n98e64k 5766907223750

Proč myslíte, pane Otto, ale já tu přeci "vystupuji proti určitému agresivnímu směru, kterým se ubírá část společnosti". Protože agresivitu nepodceňuji. Jen vy ji vidíte výhradně v islámu a označujete jej za islamismus ... já souhlasím s vámi, že islámismus je špatný postoj a nebezpečný, ale nezaměňuji to s islámem jako takovým. Islámismus chápu jako extrémní, neřku-li radikální, výklad některých pasáží z koránu.

0/0
15.12.2015 10:15

O98t52t48o 71H58a62l85í80ř 9903147638826

Mám opravdu obavu, že vaše názory vycházejí z nedostaku relevantních informací o současném islámu - islamismus - je jen špičkou ledovce, který vykukuje nad hladinu. Zkuste se zajímat, kolik muslimů v současnosti je pod vlivem radikálnějších směrů /teď nemyslím opravdové radikály, ale třeba wahábismus, který sám sebe považuje za umírněný) a jaké procento muslimů se zříká džihádu mečem? Bohužel - agresivnější formy islámu jsou na vzestupu. Muslimů, kteří vnímají islám jako hluboce osobní záležitost bez následných požadavků na změny ve prospěch islámu je mizivá menšina. Ale když se zeptáte muslima, zda se považuje za umírněného, tak buďte jist, že se tak vnímají skoro všichni.

+2/0
15.12.2015 10:35

L44u81b37o52m67í32r 87S29i75g84m45u78n15d 6605415464

Fajn. teď je třeba ještě určit co je islámské a co je islamistické.;-)

0/0
15.12.2015 12:30

J86a32n 63S94e37v54e75r87i55n 1886641446815

Vetsina Cecha neciti nenavist, jen obavy. A proste je tu nechteji. Par idiotu, kteri je chteji strilet nebo topit, nevypovida o cele republice.

+2/0
15.12.2015 10:49

P24a97v30e65l 90D14r69o61t55á96r 7533134919984

Já tady nechci agresivní fanoušky Sparty a Baníku. Protože ti mi, narozdíl od muslimů, už před domem popelnici zdemolovali a spící miminko probudili.

0/0
16.12.2015 11:58

J23a17n 69S66e96v30e48r92i67n 1496671556885

Nic ti nebrani zalozit na zaklade toho nejakou iniciativu. Treba FvČRN. Kazdopadne te zklamu - narozdil od muslimu tu ti fanousci uz jsou. A narozdil od vetsiny muslimu maji ceske obcanstvi, takze se jich nezbavis. :-)

Muj zamer nemit tu muslimy a tvuj zamer nemit tu fabousky SaB se ovsem nevylucuji, takze muzeme zalozit spolecnou platfotmu. ;-D

0/0
16.12.2015 17:32

J15i49ř95í 78R66o52d 7474618860240

My Češi jsme prostě magoři. Snadno podlehneme zkresleným a nepřátelským názorům. Věřím tomu, že počet magorů a extrémistů, kteří by nesouhlas s jiným názorem řešili likvidací protivníka, byl v muslimské populaci stejně vysoký, jako v populaci Čechů. Tyto diskuse to jen dokazují.

+5/−14
15.12.2015 9:15

H22o24n56z70a 83P40o35s19t 4919449559615

My češi nejsme zrovna vyhlášení bojovníci. Jsme spíš podvolní a smířliví, ale co je moc to je příliš. Přítomnost Islámu by snížila kvalitu našeho života tady a my to nechceme. Média u nás masivně podporují islám, což vyvolává silnou reakci. Dřív to nedělaly a tyhle diskuze nebyly. Navíc se nám nelíbí, jak k tomu přistupují politici v celé evropě. Když se najde vyjímka, je ten politik nazýván fašistou, což nám přijde skandální.Obecně ale nepíšeme o zabíjení muslimů, prostě je tu jen nechceme. Oni nás tam také nechtějí, maximálně krátkodobě, abysme jim dovezli peníze jako turisti.

+25/−1
15.12.2015 9:26

J80a84n 31S67e23v42e30r40i79n 1976451246635

R^R^

+5/0
15.12.2015 9:28

L22u58k28a86s 59S54u47c36h91a57n52e50k 5596647623410

Já si nemyslím, že tu média podporují islám. Zvyšují povědomí o islámu a ne vždy způsobem, který je islámu ku prospěchu. Ale podle mě hlavně bojují proti nenávisti, což považuji za správné. Jakákoliv nenávist plodí jen průšvih. Nezaregistroval jsem jediné tvrzení typu "islám je cool, pojďme do něj".

+1/−5
15.12.2015 9:36

O40t75t21o 43H53a67l20í56ř 9983387158406

Kdyby Evropa projevila včas více "nenávisti" či rozhodnosti vůči fašismu, nedošlo by k II. světové válce. V současnosti jsme na podobném rozcestí. Ovšem statisíce sluníčkových lidiček, jako jste například vy, snižují obranyschopnost naší společnosti proti vnějšímu ideologickému nebezpečí.

+2/−1
15.12.2015 10:07

L55u43b24o77m41í16r 70S80i17g32m41u88n17d 6355885374

;-D;-D;-DRv

0/0
15.12.2015 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.