Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemřel předák sudetských Němců Neubauer. Vysídlení měl za genocidu

Někdejší dlouholetý předseda Sudetoněmeckého krajanského sdružení Franz Neubauer zemřel ve středu ve věku 85 let. Oznámil to jeho nástupce Bernd Posselt. Neubauer, narozený ve Velké Hleďsebi u Mariánských Lázní, usiloval o to, aby německá vláda vysídlení prohlásila za genocidu. a Jeho rodina byla po druhé světové válce nucena domovinu opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o89m37á26š 34V42a49l35d85e47r 7593200769

Vysídlení Němce zachránilo. Věřím, že by byli terčem nenávisti. Schvalovali nacisty a velkou říši, milovali Hitlera a dost dlouho, než pochopili, že je konec. Na začátku v roce 1938 většina schvalovala připojení k říši a vyhnání českých občanů ze Sudet. Tak co se pořád řeší? Oni vyhnali nás, my je a byl dost dlouho pokoj. Spíše mne zaráží jejich ztráta soudnosti, že se něčeho dopustili a nechtějí si to přiznat a mít odpovědnost za své činy. Jejich nenávist je varující a zároveň ukazující, že byla správná volba je vyhnat.R^R^

0/−3
6.12.2015 0:28

K21a11r16e92l 36N75e62č36a90s 5283719920690

Někdy je dobré si pročíst něco o soužití Němců a Čechů před Mnichovem,třeba od výtečné novinářky Mileny Jesenské.Zajímavé je,že mezi německým obyvatelstvem po jaru 1945 bylo minimum esesáků,gestapáků,soudců apod.Zůstávali ženy,děti,staří lidé,které masakrovali většinou lidé,kteří okupaci prožívali bez hlesu,kolaboranti SD,zločinci,rabující lůza a náhle se zrodivší  odbojáři.:-/

+2/0
5.12.2015 20:54
Foto

I76m15r31i22c86h 77S35u72c66h87a84r16s22k34ý 8746803135351

A že se ten sudeták neobrátil za celý svůj život na strůjce vystěhování, Velká Británie a pan Čembrlein ;-)

0/−1
5.12.2015 15:31

R28i37c59h21a75r58d 82N49o35v66a63k 8188716641322

rip pane neubauer

0/0
5.12.2015 12:14

P64e64t44r 14K72ř60í80ž 5836138545

škoda, že některé jeho návrhy nebyly realizovány. Mohli jsme být k Německu blíže a nepotácet se na úplném pomezí....

+2/−2
4.12.2015 19:40

P22a31v85e24l 50S86t55ř87í91b52r65n19ý 1653389719399

Podle tehdejších zákonů, byla za kolaboraci smrt! Takže být vámi, vysídlení bylo velice humánní!

+5/−5
4.12.2015 16:29

H46a52n67s 18J57ü26r29g83e57n 69L40e75g39l74e47r 9521559666635

Navštivte lidové kurzy mezinárodního práva. Vyjasněte si tematiku kolaborace, a hlavně humanizmu. Víte, co je to deficit?

+2/0
4.12.2015 23:05

A92n48t83o62n78i54n 44K34a18d31l27c40e15k 9532499821146

Holt vse zacalo v roce 1918. Od te doby veci nedavaji moc smysl.

+7/−2
4.12.2015 16:27

K98a32r52e69l 49N32e25č21a57s 5113349650420

V rámci Protektorátu se život v českých  a moravských zemích nedal srovnávat s údělem Poláků,Srbů,Rusů.Na rozdíl od Tisova Štátu se v Protektorátu kromě sporadického odboje žádná větší akce proti okupantům nekonala.Slovenské povstání bylo skutečným organizovaným bojem.To,že jsme na konci války byli chápáni jako oběť zachránila mnichovská dohoda a represe za atentát na Heydricha.Jinak bychom byli chápáni jako kolaborující stát/Rumunsko,Chorvatsko,Maďarsko aj/.

Protektorát měl z počátku i spoustu příznivců,neboť první,co nacisté udělali bylo zrušení všech hypoték,půjček a dluhů. To vše na válečném utrpení jistě nic nemění.:-/

+4/0
4.12.2015 16:14

F37r81a33n92t84i20š17e35k 39S75o61b43o50t23k76a 1147323884600

Vysídlení měl za genocidu? A sakra. To jako jejich tzv. "polní tažení na Východ" či "odplata za první svět. válku obsazením Západu", rozpoutání války, zabití desítek milionů lidí, ožebračení stovek milionů lidí - no to byl jen zákonný nárok jednoho vybraného elitního národa či nadlidské rasy???? Kde byli v té době ty desítky milionů mírumilovných Němců? A kdo jsou ti lidé na dobových fotografiích, kteří řvou nadšením při obsazovaní třeba Karlových Varů či Brna německou armádou???

+6/−4
4.12.2015 12:37

J59i40ř12í 39F96o11g52e26l 2670511306522

Odešel klasický revanšista. Vzhledem k ročníku narození ho vidím jak si pochoduje v bílých podkolenkách a tluče na bubínek.

+6/−4
4.12.2015 12:28

H19a67n74s 93J44ü17r21g67e38n 75L78e68g55l90e35r 9971199486175

Jestli pochodoval v bílých podkolenkách to nevím, ale byl jeden z těch nepoučitelných. Bohužel je máme na obouch stranách, mám i tady ten dojem, že jich tu máme trošinku více.

+1/0
4.12.2015 22:58

R35a21i73n15e11r 34E51l35l91e41d93e48r 2833193329516

Za to pochodovali v CSR/CSSR pionyri, svazaci, CSA,  lidova milice a samozrejme prislusnici KSC.

+1/0
5.12.2015 11:29

H75a75n28s 41J96ü20r31g31e83n 61L42e82g15l74e54r 9171289436935

Souhlasím, ale nerad bych to vzhledem k historickému dopadu srovnával.

0/0
5.12.2015 18:12

A41r45n62o72š68t 92K80o29b35y44k36a 9939599328480

Stačí si přečíst výpověď pro Národní Bezpečnost, která vyslýchala ještě před únorem 1948 českého humanistu a pacifistu Přemysla Pittra. Šlo o zakladatele práce s chudými dětmi za první republiky na Žižkově, ochránce židovských rodin za války a po válce měl chvíli na starosti inspekci našich koncentračních táborů pro v rámci sociální komise ÚNV pro Čechy. Zároveň organizoval akci Zámky, kde pečovali o židovské, české a německé válečné sirotky. Dostal nejvyšší vyznamenání ČR, Německa a Izraele - je nositelem titulu "spravedlivý mezi národy".

Byl příliš pravdivý, takže nedržel papulu a to ani v cizině, kde měl kontakty s britskými levicovými labouristy. Takže ho začali vyslýchat pro pomluvu republiky už v roce 1947. Podle výpovědi bylo jeho cílem pohnout s Brity, aby umožnili další zablokovaný odsun.

V Českých táborech umírala polovina starších dětí a všechna batolata na extrémní podvýživu a nedostatek léků během 1-2 let internace. Tomu se obvykle říká genocidium.

A tím nikterak nezpochybňuji německé genocidium na Židech a plánované genocidium na Češích.

http://www.praguecoldwar.cz/reakce_premysla_pittra.htm

+5/−1
4.12.2015 12:02

L59u32c89i17a19n 24P89a51p31a48z91i67a30n 5264867861295

Genocida by to byla, kdyby byli všichni zabiti.To se nestalo.

+3/−5
4.12.2015 11:54

J49i24ř90í 16L22a12n59g48w26e89i94l 3860564678829

Jediná spravedlnost na tomto světě je SMRT  ta bere chudé i miliardáře  fašisty i revolucionáře.... tam prachy ani známosti či korupce nejsou nic platné......

+3/−2
4.12.2015 11:24

J60a66r25d31a 26H21o33f78m50a93n40n 4340765344

a na tuto blbost jsi přišel sám nebo zase někde opisuješ ?

jak je smrt spravedlivá v případě úmrtí dítěte ??

+3/0
4.12.2015 11:26

D60a13n47i57e16l 53T45s41c42h46e29r40n68a92y 2345932639732

Pokud by pan Neubauer byl schopen vratit zivoty lidem povrazdenym nemci, vratit nakradeny majetek behem IIWW, pak by mozna jeho pozadavky mohly byti opravnene

+6/−2
4.12.2015 11:16

V80á19c17l62a10v 65P69o18l26á44š49e21k 9806770811237

Ještě by museli zaplatit všechen majetek, který nám zničili, dále všechen majetek, který zničili spojenci, když od nás vyháněli Němce a konečně všechny škody, které nám vznikly 41-letou okupací od Rusů, kteří by se k nám bez 2.světové války nedostali. Bylo by toho asi tisíckrát tolik, než my dlužíme jim.

+6/−4
4.12.2015 11:38

H65a86n56s 39J50ü23r47g28e34n 77L11e85g52l39e54r 9551399666525

Zajímavý názor!? Anebo to mám chápat jako švejkovinu?

+1/0
4.12.2015 22:53

B66o26h96u12s81l86a97v 37K10r90á30l64í51k 2571540379466

Mít vaše příjmení, strunu českého nacionalismu bych tolik nerozehrával.

+3/0
4.12.2015 21:42

V47l34a33d66i71m87í37r 31J63i83r64k85a 7884926814248

Češi vlastně podporovali migraci už tenkrát a Němci to "zvládli" stejně jako dnes.

+2/−2
4.12.2015 11:14

H35a24n96s 67J83ü73r51g51e85n 46L37e14g23l59e37r 9971129186185

Pokud to mám brát vážně, musím Vám dát minus.

+1/0
5.12.2015 0:00

Z14d43e84n94ě37k 69H79a28l13a43m50a 7202976474500

konečně

0/−2
4.12.2015 11:08

L69u61d72o82v81i80t 34B60a32l18a13z55e66c 3828805845769

Este keby sa tak poucili aj ine narody.

Chodit po uliciach Benesa je dost trapne.

+3/−8
4.12.2015 11:05

Z79d49e29n69ě97k 14J55a48n17o44u35t 1392665714431

Nechápu proč.

+2/−2
4.12.2015 11:21

L93u50d42o55v44i31t 61B14a70l75a46z71e24c 3568755675399

Je zodpovedny za etnicke cistky a jeho dva najvyznamnejsie statnicke ciny boli dve kapitulacie, najprv Hitlerovi potom Stalinovi. 

Co este mal vyviest, aby po nom nepomenovali ulice vo vsetkych mestach ?

+5/−4
4.12.2015 11:24

J22a69r69d75a 23H86o70f57m27a43n73n 4450985314

co je nám po ulicích jak se jmenují na slovensku ?? 8-o nic- totéž vám není nic potom jak se jmenují ulice zde, tento pán neudělal jen špatné pro čechy a slováky

+3/−2
4.12.2015 11:28

L65u45d69o60v26i50t 35B49a55l28a45z58e92c 3608415415909

Kaslite na Slovakov a ich ulice, tak ako na nich kaslem ja. 

Zijem v Zline a pracujem v Otrokovicich, tak ma stve, ze v oboch je ulica pomenovana po Benesovi.

+3/−2
4.12.2015 11:30

J41a76r95d26a 95H12o66f80m62a70n96n 4270865874

ok, jenže Beneš (ač s tebou souhlasím v případě stalina i Hitlera) neudělal jen pro naše národy vše špatně ale i spousta práce dobré

+1/−2
4.12.2015 11:34

S67l71a54v79o35m53í94r 59B26e14n72e24š 6512407640934

Když se Vám nelíbí, jak se v České republice jmenují ulice, tak Vám nikdo nebrání se odstěhovat do kterékoli jiné země.

My si tady budeme ulicím dávat názvy takové, jaké chceme my.

Nebudete tady diktovat, jako se mohamedáni snaží diktovat západoevropským státům, co a jak si tady máme zařídit.

O tom nebudou rozhodovat Slováci.

Nikdo je odtud nevyhání, ale o názvech ulic rozhodovat nebudou.

+4/−2
4.12.2015 12:57

L19u25b84o52š 41U68l12r15i69c43h 5131790628784

"Krásny" postoj k národnostnej menšine.

+2/0
4.12.2015 21:30

V37á31c67l40a77v 86P48o80l16á86š94e80k 9596900521807

Beneš byl zodpovědný za vysídlení sudetských Němců, ale ne už za krutosti, jichž se při nich někteří Češi dopuštěli. Když ho obviňujete z "etnických čistek", tak zřejmě takto nazýváte už samotné vysídlení Němců. Dle Vás jsme zřejmě byli povinni Němce na území ČR ponechat, že?

Kapitulace vůči Hitlerovi byla nezbytná. Odmítnutí Mnichova by způsobilo okamžitý útok Němců, kteří byli mnohem silnější než my, takže by nás převálcovali stejně jako později Poláky. Teď se Vám to snadno odsuzuje, ale málokdo na jeho místě by měl odvahu odsoudit statisíce Čechů ke zbytečné smrti. Obzvláště když před celým světem bychom viníky války byli jednoznačně my (a takto by to stálo i v dnešních dějepisech).

Ohledně kapitulace vůči Stalinovi s Vámi souhlasím. Ovšem i kdyby se Beneš choval jakkoliv jinak, výsledek by byl stejný. Stalin byl rozhodnut si nás podrobit jakýmkoliv způsobem a Západ by kvůli nám do války nešel.

+6/−2
4.12.2015 11:57

M60i35c26h68a60l 80N41o44v55o97t68n48ý 7204913498255

Tohle je aspoň pořádný názor. Pan Balazec jen trapně vykřikuje

+2/−2
4.12.2015 12:20

B96o46h75u51s56l21a62v 77K54r38á19l97í56k 2601190209616

Beneš svými dekrety ta zvěrstva pardónoval. Neměl sebemenší snahu ta opatření oprostit od zločinů.

+1/0
4.12.2015 21:45

H87a82n77s 62J92ü28r55g88e32n 83L78e27g98l69e24r 9471789836225

Dovolte mi k Vašemu příspěvku můj, již před delší dobou postavený náhled na jedno z nejsvízelnějších témat středoevropské historie:

3 milióny obyvatel německé kultury s mohutnýmzázemím v samotném Německu a částečně v Rakousku, navíc od Bílé hory v stálesilnějším antagonistickém vztahu k většinové české společnosti, by během času rozpoltilynárodnostní smír v republice až k samotnému ohrožení českého státu.

Dokonce i snahy o kantonizacirepubliky podle demokratického vzoru Švýcarské konfederace byly z mého hlediskačeskou stranou právem odmítány.

Jednak mají „etnicky vyčištěné (nekorektní,ale pravdivé)“ národy ve svých státních hranicích poklidnější život, a navíc bybyla Česká republika zmítána národnostně-kulturními střety nekalkulovatelného dopadua intenzity na úkor míru a kulturní soudržnosti v celé Evropě.

Závěrem můžeme říci, že masová eliminacesudetoněmeckého obyvatelstva z poválečného Československa byla nezbytným krokempro zajištění Česko-(slovenského) státu a mírového vývoje ve střední Evropě.

Byla proveditelná pouze v důsledkubezpodmínečné kapitulace nacistického Německa (s Rakouskem), v bezprávnísituaci tehdejší Evropy. Nebyla proveditelná bez zabavení stěžejního majetkusudetských Němců, ale byla proveditelná bez ještě donedávna popíranýchhromadných vražd sudetoněmeckého civilního obyvatelstva podle vzorupředcházejících okupantů.

Desítky let se pod vlajkou „Pravda vítězí!“mlčelo, popíralo a lhalo – já sám jsem byl přímým a i postiženým svědkem. Věřímvšak pevně, že každý národ má v nynější Evropě možnosti vyrovnat se s vlastníminulostí!

+1/0
4.12.2015 23:25

R25a11i34n49e71r 48E23l31l71e43d86e94r 2883573869326

Vazeny pane Lenglere, jste vzdelanym clovekem. Proto asi vite jak vzniklo zalozeni Ceskolslovenska - smlouva Pittsburg/USA. TGM, jehoz matka byla moravska Nemka, otec slovensky Madar, udal tehdy, ze na uzemi ziji Cesi a Slovaci a mizive mensiny Madaru, Polaku a Nemcu. Nemcu bylo ne celkovem uzemi vice nez Slovaku. Tento podraz byl od sameho zacatku kamen urazu.

Maly priklad - v Karlovych Varech zilo pred 2 SV max. 4% Cechu a to byli prevazne statni zamestnanci, po zalozeni republiky 1918, bylo v KV jeste v r.1923 max.1% Cechu. Muj otec byl proti Reichu a pronasledovan Henleinem a K.H.Frankem, takze jsem o historii a deni v tomto regionu informovan.

+1/0
5.12.2015 11:46

H18a70n61s 13J28ü30r61g33e36n 83L59e55g67l93e59r 9771769956945

Vážený Rainere, česko-sudetoněmecká problematika je jedna s nejsvízelnějších v celé historii Evropy. Vyvoláním samostatného česko-(slovenského) státu 28.10.1918 byla úspěšně dovršena dlouholetá snaha slovanských obyvatel, Čechů a Slováků, dosáhnout své státnosti. Snahy čs. politiků, prosadit někdy svéráznými metodami (dnes by to nebylo možné) státní struktury vůči národnostním menšinám nebylo v tehdejší době nic neobvyklého. 

Psal jsem v diskuzním fóru ve CH k této problematice:

 

Vážený pane Ha...ko,

ironií osudu vevropských dějinách je, že oprávněné snahy české politiky (hlavně v osobách TGMa Beneše) o dosažení česko-slovenské (samo-) státnosti mohly být korunoványúspěchem až po ukončení 2. světové války. Teprve Hitler, největší masový vrahnovobých dějin a jím rozpoutané řádění německých nacistů umožnil ponevyhnutelné porážce nacistického Německa ony ethnické čistky na historickémčeském území, které byly nezbytné pro další úspěšný vývoj česko-(slovenského)státu.

Odstranění německéhoživlu (ca. 3 milióny obyvatel s historicky zakotveným domovským právem) zčeského území umožnilo nainstalovat česko-slovenskou státnost s výhledem na dalšíkladný vývoj.

Veškeré snahy sudetoněmeckýchpředstavitelů před válkou i během ní v Londýně (W.Jaksch) o zajistění existencesudetoněmeckého obyvatelstva jako minoritní společnosti bylo z pochopitelnýchdůvodů českými politiky bojkotováno a odmítáno.

Pokračování je v mém odpovědi na příspěvek pana Králíka.

0/0
5.12.2015 18:10

M60i62c43h15a24l 78N95o83v54o45t88n89ý 7694223478155

ty jsi mi ale nějaký chytrý hlupák, takový všeználek

0/−1
4.12.2015 12:18

H75a26n79s 92J93ü48r11g22e87n 87L67e63g76l82e19r 9281919616355

U historicky vzdělaných a humanizmen zanícených bych to toleroval.

0/0
5.12.2015 0:04

J68a74r65d47a 33H32o46f16m86a47n92n 4880425294

z celé doby fašistického německa je dnes nejdůležitější pro naše generace fakt, že se tento národ tvrdě poučil a je již každému partnerem a ne nebezpečím

vždy bude generace co tu dobu pamatuje vzpomínat na určité věci s nostalgií a jen na to dobré pro ně, to je lidská vlastnost

+2/0
4.12.2015 11:00

D88a83n60i95e12l 10T21s61c30h27e35r21n42a16y 2715362699972

Vzhledem k tomu ze prechazi na novou ideologii, tak bych to s tim bezpecim az tak nevidel

0/−2
4.12.2015 11:17

H18a85n78s 39J20ü78r55g70e57n 41L23e73g94l98e34r 9431869986575

Vážený pane Tschernay, prozradil byste mi, kde v Evropě žijete. Já žiji ve SRN.

Děkuji předem.

+1/0
5.12.2015 0:08

V31á88c60l23a17v 53P48o21l22á88š39e44k 9606770941807

Současné Německo se nám (i ostatním evropským státům) snaží tvrdě diktovat a jedná s námi jako se svou kolónií. Z určitého hlediska je EU pouze další pokus Německa o ovládnutí Evropy.

+1/−4
4.12.2015 11:34

J55a50r58d73a 80H49o41f52m78a48n56n 4310365864

není to tak - jen je mít nutno ve vedení země =premiéra osobnost a ne kývače a slabocha, tedy to není chyba německa ale jen naše koho volíme, nikdo nám pak nebude moci něco diktovat

+4/0
4.12.2015 11:35

V98á28c71l77a47v 18P56o72l71á84š70e67k 9436810281967

To, že se nám Německo snaží diktovat a jedná s námi jako se svou kolónií, je nezávislé na tom, koho máme premiérem. Stejně se chová ke všem malým zemím, třeba i k Maďarsku, které má silnějšího premiéra. Na síle premiéra záleží, jak moc a jak chytře těmto německým tlakům vzdoruje. Ale Sobotka zdaleka není tak slabý, jak vypadá. On toho slabocha jen hraje, ale ve skutečnosti dosáhne všeho, čeho chce, jen přitom nedělá povyk.

0/−3
4.12.2015 11:44

J61a95r98d28a 77H91o38f35m76a81n57n 4180435674

v tom případě toho bohužel moc nechce, vůdce - ve smyslu tem který táhne a určuje směr kudy kam to ale fakt není

pakliže budeme dostatečně silní a sebevědomí tak se německo může jen pokoušet nikdy však uskutečnit diktát

+1/0
4.12.2015 11:47

V96á26c83l34a89v 21P72o82l39á85š33e82k 9786730121227

Doposud na našem území prakticky žádní migranti nejsou a ČR má mezi migranty pověst zcela nepřátelské země, do níž nemá smysl chodit. To je mimo jiné i zásluha premiéra Sobotky. Má stejné výsledky jako premiér Orbán, jen jich na rozdíl od něj dosahuje klidnějším způsobem.

+2/−2
4.12.2015 12:01

H15a59n33s 81J85ü59r32g18e18n 16L89e46g10l65e60r 9481389136875

Jsem zvědav na Vaše další příspěvky, rád bych se pokusil o psychogram Vaší osoby.

0/0
5.12.2015 0:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.