Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Váš pozemek nemusí být váš, ukázal šumavský případ Kreuzigerova otce

Majitelé pozemků v národních parcích, národních přírodních rezervacích nebo národních přírodních památkách mohou mít velké potíže. A to v případě, že pozemek koupili od majitele, který jej zapomněl nejprve nabídnout státu a teprve potom prodávat přes realitní kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J81a16r91o29s74l31a94v 81N38o86v92o24t15n69ý 1208559527654

Na svém blogu jsem publikoval článek ohledně ocěňování nemovitostí v ČR. Názory a komentáře jsou vítány. http://jaroslavnovotny1.blog.idnes.cz/c/488081/vladne-ocenovani-nemovitosti-chaos.html

0/0
22.12.2015 11:49

P43e56t55r 26F51i17a13l13a 9693536193553

Lžete, pane Vltavský!

Nejde o žádný skrytý problém, nic jsme Němcům neukradli, byli odsunuti na základě poválečného uspořádání, dohodnutého spojenci, kdy byl domluven i způsob odškodnění a všichni odsunutí dostali v Německu za své majetky zaplaceno. Naopak Německo naší republice neuhradilo válečné reparace!

V této diskuzi jste napsal nejméně pět nenávistných, prolhaných příspěvků proti Čechům! Nepátrám po tom, zda jste jen primitiv, který se ve škole tak špatně učil, že neovládá ani historii 20. století ..... anebo zda zde hlásáte neonacistickou propagandu, v každém případě jste - použiju-li vaše slova, ´velelhář až na věky věků  - a souvisi to s vaší intelektualní a mravní urovní´. Rv

+3/0
4.12.2015 22:38
Foto

I69m19r27i70c93h 26S66u15c31h93a76r37s38k48ý 8826443375691

Děkuji lépe bych to nenapsal R^

+1/0
5.12.2015 15:49

F68r60a38n70t63i86š27e64k 64S84m25o71l60n50ý 1729825273839

Pane Fialo, jde o klasického emigranta, co mu venku nelítali pečení holubi do pusy, tak dští síru na rodnou zem. Takové litujme, ale neodporujme jim.

0/0
22.12.2015 12:16

P96e43t74r 92F88i46a44l49a 9793276873123

Tak ono jde o to, z jakého pohledu se na to díváme.

Uznávám, že pravdu máte pravdu spíš vy, ale já chlápka, který lže, aby mohl urážet celý náš národ, nějak litovat nemohu.:-) A napsal jsem mu proto, aby neměl takovou radost, jak mu lidé skáčou na to jeho prskání.

0/0
22.12.2015 13:33
Foto

F34r68a74n10t83i57š26e98k 54K39š52í39r 2619816895

Nechápu, proč by měl vlastník  pozemku tento pozemek nabídnout nejprve státu? Vlastnické právo musí být ze zákona nedotknutelné.

+1/0
4.12.2015 16:14

M58i43c36h64a55l 31K97r47č92á94l 6758718916352

Protože státu patří všechno, včetně vás. To že jsou evidováni někde na katastru nějací jakovlastníci na tom nic nemění. Koneckonců i ten katastr je státní úřad.

0/0
4.12.2015 19:28

P24a17v10e76l 61Š60e56s95t60á65k 3249650288

jaktoze se na to neprislo na stavebnim urade?

0/0
4.12.2015 14:50

P39a67v90e45l 41O17d55r84a16z52i61l 6424809357300

Stavební úřad nemá s převody nemovitostí nic společného.

+1/0
4.12.2015 15:22

J81i14ř18í 85M34a72z39o31c52h 5621989302430

Mně tedy nedochází jedna věc. To se bavíme o pozemcích, co jsou určeny opravdu jako stavební? Na území národního parku? Já se tedy ve stavebnictví nevyznám, ale přijde mi poněkud zvláštní, pokud ty počty pozemků, o kterých se v článku píše, že se nacházejí na území některých NP, jsou všechny opravdu primárně určeny pro výstavbu nějakých domů. - Jinak to vymlouvání se na koupi v dobré víře mi přijde hodně úsměvné a vypovídá o vztahu našeho obyvatelstva, nebo aspoň jeho části, ke krajině, životnímu prostředí atd., atp...

+2/0
4.12.2015 11:53

P62a81v69e49l 88O12d68r79a12z58i44l 6644459497180

No tak jestli to jsou pozemky po bývalé vesnici, které jsou vedeny jako "zastavěná plocha a nádvoří", tak na nich teoreticky stavě lze, respektive lze vydat ÚS a SP.

0/0
4.12.2015 15:22

M63i47c43h80a34l 35Z24e55l57e38n41k54a 3985454479821

Vypadá to vykutálený zde naletěl ještě vykutálenějšímu. Ten vykutálenější byla realitka.

+2/0
4.12.2015 11:43

J41i85ř22í 32M33a82z21o52c77h 5661509792540

Mně teda přijde dost úchylné, že si spousty lidí kupují nebo chtějí kupovat pozemky na území, o kterém vědí, že tam je národní park...a mají s tím nějaké stavební úmysly. Chtějí tam třeba stavět nějaké "megahotely" a "luxusní rezidence". Ale je fakt, že v Česku je to asi celkem normální, že nějaká příroda leží hromadě lidí u... :-/

+3/−1
4.12.2015 11:34

P73a30v87e32l 31F66a15r28a 9287947174481

Ale ono i v jiných státech s tou přírodou to není jiné, akorát že u nás jim to častěji prochází.

+2/0
4.12.2015 11:51

J36o22s21e57f 57V68l43t63a75v13s77k32y 3275845801353

To souvisi s intelektualni a mravni urovni obyvatelstva.

+1/−1
4.12.2015 13:37

J90i12ř67í 83M43a10z82o17c52h 5311779782420

Popis u snímků: "Developer a bývalý cyklokrosový závodník Roman Kreuziger, ukazuje pozemky na Zhůří u Horské Kvildy, kde postavit několik domů." - Ano, já vám naprosto rozumět! ;-D

+3/0
4.12.2015 11:32

P63e22t90r 14Č83i95h70a10ř 2942308960173

Já zpočátku nerozumět, ale po přečtení článek pochopit.

+3/0
4.12.2015 12:28

M25i78c70h52a64l 15T45o85m78i37n26s36k32ý 9141365387134

Ale tady prodávající, pokud to prodá státu, nic netratí.:-/

Toto je předkupní právo, nikoliv nucený výkup pozemků za odhadní cenu.

Tady si prodávající může říci cenu jakou chce. Ale musí to nejprve za tu cenu kterou si řekne nabídnout státu. A pouze pokud stát odmítne, tak to smí prodat za tuto cenu developerovi:-/

0/0
4.12.2015 11:27

M14i35c90h63a31l 22T89o86m28i42n87s19k34ý 9951815707764

...tady stát neokrádá. Jen se snaží pozemky férově odkoupit za cenu jakou si řekne prodávající a přírodu zachovat.

+1/−1
4.12.2015 11:30

M27i31l22o63š 87B25r41a91d62í36k 3956639807798

Jo, takže odhad bude 5 mega a já budu chtít 100 a stát řekne v pohodě. Tomu sám nevěříte.

0/0
4.12.2015 11:34

V69í42t 95B89r93z15o52b92o65h79a65t46ý 7720562753541

Stát nemá ma vybranou, buď řekne Vašimi slovy "v pohodě" a koupí nebo nekoupí. Vy to ale můžete prodat jen za těch 100, které jste chtěl po státu a nikoli za míň, protože pokud byste šel s cenou dolů, tak opět musíte nabídnout první státu.

+1/0
4.12.2015 11:42
Foto

F41r43a65n55t85i14š25e48k 26K19š58í71r 2689846935

Co když to státu nechci prodat?

0/0
4.12.2015 16:16

V33í46t 61B28r76z38o15b86o65h33a33t64ý 7420972503521

tak to máte docela smůlu, zákon to nařizuje docela přesně

+1/0
4.12.2015 16:17

J83o25s17e94f 61H96o35n92e64š 7271562720833

Pokud platí zásada veř.publicity(co je registrováno,to je dáno),tak nevidím problém.Myslím,že pro stát by mělo platit to samé,co pro občany(rovnost).Jinak snad platí promlčecí lhůta.Nebo pro stát neplatí vůbec nic?Nevracíme se zpět do komunismu?Nebo si právníci "ohýbají"zákony

0/0
4.12.2015 11:14

J55o80s34e80f 84V42l10t20a38v98s25k35y 3555105321613

Tady jde o skryty problem, o kterem nechce nikdo moc hovorit. Velka cast Sumavy je ukradena  odsunutym Nemcum. A stat ma strach, ze roztristenim majetku   by mohlo dojit v budoucnosti k problemum  s navracenim pozemku.  Stat chce majetkove pomery na Sumave totalne kontrolovat.

+1/−3
4.12.2015 11:13

J49i81ř50í 74T66u73m55a 9603897419358

To chcete říct , že  chce stát  nebo tvůrci dnes platných zákonů Šumavu  jako celek uchovat pro německé restituenty až se patřičně za pár let  doupraví zákony  bránící hladkým restitucím  ?

+2/0
4.12.2015 11:23

J21o68s62e58f 80V41l13t19a52v98s83k56y 3655505411553

Cesko ma 2 moznosti:

1. Vratit ukradene

2. Vstoupit do dejin jako velezlodej az na veky veku ( + vsechny problemy k tomu)

+2/−4
4.12.2015 11:29

M25i90c68h15a96l 13Z40e25l44e16n96k27a 3815344729891

Německo má možnost odsunuté Němce odškodnit z částky, kterou nám dluží za reparace. Je to v jejich rukou.

0/−1
4.12.2015 11:49

P53e16t88r 51F74i49a44l92a 9523896783623

Německo odškodnilo odsunuté Němce brzy po odsunu, dostalo na to peníze od Američanů, takže ti odsunutí již dávno vlastníky nejsou.

Bylo rozhodnuto, že se tato částka nebude odečítat z reparací, které nám mělo Německo zaplatit, ale i kdyby to bylo odečteno, tak nám stále Němci zůstali hodně dlužni.

Navíc nám SSSR neplatil správně za výrobky spotřebního průmyslu a za uran a místo toho podporoval východní Němce.

Byli jsme ošizeni o miliardy!

+2/0
4.12.2015 12:06

M64i35c83h34a35l 28Z39e68l30e36n37k18a 3375464249741

Řekl bych v řádech miliard.

+3/0
4.12.2015 12:18

J43a85n 37L27u35k92á13š 7587613893792

Jo, ty problemy vidime napr. u Svedska, kdepak vzali Dablovu bibli a podobne veci?

+2/0
4.12.2015 11:51

P74e56t74r 62F17i33a77l60a 9183316723913

Ano, Švédové nám spoustu věcí ukradli, Václav Havel je požádal, aby vrátili alespoň něco, ale Švédové nevrátili nic.

Myjsme Němcům nic neukradli, byli odsunuti na základě rozhodnutí spojencůjako poválečné vypořádání, ti lidé byli v Německu odškodněni za majetky, které zde zanechali. Němci nám naopak zůstali dlužni za válečné reparace!

0/0
4.12.2015 22:10

P62e93t14r 68F26i78a80l24a 9373356693593

Napsal jsem vám příspěvek ve 22.38, zařadil se jinam, pro jistotu píšu znovu to podstatné:

Nepátrám po tom, zda jste jen primitiv, který se ve škole tak špatně učil, že neovládá ani historii 20. století ..... anebo zda zde hlásáte neonacistickou propagandu, v každém případě jste - použiju-li vaše slova, ´velelhář až na věky věků  - a souvisi to s vaší intelektualní a mravní urovní´. Rv

+1/0
4.12.2015 22:47

P66e62t61r 36F70i32a35l72a 9443476633223

Zdá se, že to p.Vltavsky tak myslí.... a přitom vyloženě lže, nejde o žádný skrytý problém, nic jsme Němcům neukradli! To Německo nám nezaplatilo za válečné reparace!

Odsunutých Němců se nemohou restituce týkat, všichni dostali za svůj majetek odškodnění, i za to, co nebylo jejich a sebrali to Čechům po Mnichovu.

+1/0
4.12.2015 22:29

P55a72v30e83l 58O85b16d52r70ž93á73l32e31k 6336854798802

Je třeba především říct, že Šumava není vůbec žádná nedotčená staletá příroda.

Ještě před 80 lety tam (kde dnes ochranáři peskují za každý krok mimo turistickou cestu) fungoval průmysl, jezdily náklaďáky a podobně.

Druhá věc je - zápisy v KN mají být pro občana důvěryhodné - pokud si orgán ochrany přírody byl líný nechat zapsat předkupní právo, pak je to jeho problém.

Pokud chtějí ochranáři někomu určvat co má na jakém území dělat - má pozemky od něj koupit (pokud bude druhá strana ochotná prodat a právě jim), jinak smolík.

+6/0
4.12.2015 11:04

Z75d51e49n85ě25k 95H53r71u51b88ý 5855948101566

Absolutně nechápu, k čemu tedy Katastrální úřady jsou. Jen pro pouhou evidenci toho, kdo tam co donese? To pak nemá žádný význam a můžeme je zrušit.

A to tu ještě máme ÚZSVM - Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových. Smysl jeho existence mi uniká už mnoho let.

+3/0
4.12.2015 11:03

P24a40v91e23l 52O58d95r64a51z29i26l 6874729877380

Katastr nemovitostí je státní úřad. Nejpozději ve chvíli zápisu převodu vlastnictví do KN se tedy stát dozví, že s danou nemovitostí bylo manipulováno a při existenci předkupního práva může stát snadno ověřit, došlo-li ke splnění na to navázané povinnosti.

Při postupu s péčí řádného hospodáře tedy stát musí prostřednictvím KN odmítnout zápis a tím se celá věc dá vyřešit bez větších škod.

Čekat několik let a pak zpochybnit převod je vyloučeno. V ochraně duševního vlatnictví, bude-li někdo roky zneužívat například vaši ochrannou známku, bude vám to dokonce hlásit a vy nebudete reagovat, nemůžete se pak zpětně ochrany dožadovat.

+3/0
4.12.2015 10:57

J15a46n 45T55r90a68c95h24t35a 9391764751

STÁT BOHUŽEL PATŘÍ MEZI NEJVĚTŠÍ ZLODĚJE V  ČESKU.  STAČÍ SE PODÍVAT NA  ŠUMAVSKÝ NÁRODNÍ PARK  KOMU MÁ SLOUŽIT,KDO BERE ZA  TO PENÍZE OD STÁTU TUNEL JAKO PRASE A PRO KOHO. CÍRKEVNÍ  RESTITUCE A RESTITUCE OSTATNÍCH RESTITUENTŮ JE NÁZORNÝM PŘÍKLADEM   JAK SI STÁT  VÁŽÍ VLASTNÍCH  OBČANŮ  A  OKRADL JE. TAK JE TO.CO  K TOMU  DODAT PŘÍSLOVÍ  HOVOŘÍ   CO JE DÁNO  PÁNOVI A CO JE

DÁNO  VOLOVI  A   DOSAZENÍ  SI  KAŽDÝ  UDĚLÁ SÁM.:-P PROTO    AŤ    ŽIJE

NOVODOBÁ    ŠLECHTA..MŮŽETE  SI ZA TO SAMI  VOLILI JSTE SI JE.;-);-)

+2/−1
4.12.2015 10:57

J22o17s96e29f 56V70l46t59a91v39s19k42y 3305845201103

Trochu smyslu a trochu nesmyslu, dobre mixovano dohromady.

0/0
4.12.2015 11:15

I30v69a 37V32a64l42č45í51k49o49v18á 1869288261651

Dokážu pochopit, že jste špatně naladěn, ale ten zaseklý caps lock nepochopím.:-P

0/0
4.12.2015 17:40

R83e75n81é 82K57r53e98l69l 8277359388455

Výprodej a zastavění krajiny Šumavy mě už štve několik let. Stát by měl zástavbu výrazně brzdit a omezit na území existujících obcí, kterých je tam dost, místo aby tiše přihlížel znetvoření jedinečných míst této země. Znovuzbohatlíci na Šumavě evidentně neznají meze, zdravý rozum se už dávno ztratil. Je to spíš k pláči.

+2/0
4.12.2015 10:34

J75i36ř13í 34T16u58m94a 9923657129548

Ano ,i z mého pohledu turisty který  má Šumavu velmi  rád a žádný pozemek tam nevlastní na to nahlížím stejně jako vy , ale pokud tam někdo zdědil nebo dostal náhradou na restituci nějaký pozemek tak ho bude chtít jistě zhodnotit .

+2/0
4.12.2015 10:45

R20e78n70é 54K79r17e61l59l 8407759728355

Když zdědím parcelu v lese nebo na poli kdekoli taky ji nemůžu rozbagrovat, a je to tak dobře. Kreuziger a spol. tu krajinu vyčerpají co to jde. Zhodnocení nesmí být na úkor ostatních, protože zástavbou třeba zaniklé obce znehodnotíte i krajinu okolo, třeba příjezdovou cestou (ideálně asfaltkou), elektrickým vedením nebo čistým pohledem.

+2/0
4.12.2015 10:51

P66a48v11e62l 55O31d98r19a96z36i96l 6694259467250

Vy jste majitel pozemků v oblasti? Že tu vypočítáváte škody, které vám údajně vznikají tím, že někdo užívá svůj majetek?

+2/0
4.12.2015 10:53

R12e37n33é 32K10r81e31l70l 8137859988295

Nejsem a počítání peněz náleží druhé straně. Spíš hodnotím přínos parku pro rekreaci a veřejnost. Nikde nemůžete užívat svůj majetek bez ohledu na okolí, což je dobře, akorat to lidé nebo úřady dost často ignorují.

+1/0
4.12.2015 10:59

P62a65v74e97l 68O12d11r45a84z14i95l 6484719657910

Hodnotíte přínos cizího majetku pro vás, to vidím.

+1/0
4.12.2015 15:24

R56e83n81é 11K39r42e91l59l 8317179528715

Hm. Kdybyste bydlel v RD a soused by Vám stavěl k Vaši hranici pozemku, kde se opalujete, 2-metrovou zeď se žiletkovým drátem, nebo ze západu strom abyste na podzimu měl potěšení lupení na louce, to by Vám nevadilo? Taky by jen dělal se svým majetkem co chce...

Jiná věc - co jen já, jsou v hře statisíce návštěvníků Šumavy ročně. Není to místo jako každé jiné. Pokud jste realitní makléř Vás trochu chápu.

+1/0
4.12.2015 16:11
Foto

F53r45a77n97t76i56š12e46k 53K31š37í37r 2679236105

Stát není soused.

0/0
4.12.2015 16:18

R39e96n41é 83K60r44e88l73l 8857309848695

Právě proto, stát má jednat ve veřejným zájmu s předejít škodám, které někdo napáchá ze svého soukromého zájmu. I když se to vždy nepovede, ale odpovídá před všemi. Pokud škody nehrozí, dává soukromému majiteli zeleno. Nevidím na tom principu nic špatného. Nemá to s vyvlastnění nic společného.

0/0
4.12.2015 16:28

R85e70n16é 52K90r25e39l56l 8987179168285

PS: Správně by měly stavební zvěrstva odchytnout stavební úřady a možná ještě úřad životního prostředí, ale skutečnost o úspěšnosti moc nesvědčí, stačí se podívat na Kocourkov všude okolo. Jakmile je no stavebním, už je ta hranice jinde.

Nesouhlasím ale se zpětným posuzováním prodejů, toto by býval měl odchytnout katastrální úřad a nedělal to.

0/0
4.12.2015 16:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.