- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bych byl velmi opatrný s penězi do "vědy" ona zřejmě není věda jako "věda", já jak pozoruji tak humanističtí vědci na školách se spíše věnují levicovému, popravdě řečeno někdy spíš i bolševicko-politickému aktivismu než vědě.
Vzpomeňme např. na petici vědecké rady UK ministru školství, aby už vyhodil toho ošklivého Bátoru, co má špatný názor na průvod homosexuálů z práce, nebo vzpomeňme na "vědeckou" petici proti xenofobii, kde se vědci vědecky sami pasovali na jakési vyvolené, co prý mají na tuto občanskou záležitost ten správný názor. Vzpomeňme na věčné nenávistné tanečky kolem presidenta Zemana.
Já myslím že u "vědců" kteří mají takovéto politicko-aktivistické ambice nápadně připomínající Husákovu normalizaci, bude návratnost peněz vložených do výzkumu absolutní nula, maximálně si "vědci" za toto pořídí další titul za jménem nebo přede jménem .
Financování výzkumu, zejména toho základního, je velmi problematické. Práce vědce nelze nijak normovat nebo měřit. Tam je to jednoznačné buďto to výjde a nebo ne. Ale pozor, i pokud to nevýjde, tak je to úspěch, protože tudy cesta nevede, nebo se později k tomu můžeme vrátit. Další problém je ve vědci jako osobě. Vědec musí mít patřičné vzdělání, ale i delší dobu praxe, potom musí být workholik se silnou vnitřní disciplínou, nikoliv flink, no a nakonec si vědci úspěch mezi sebou závidí, poznatky si kradou, "podrážej si nohy" a jsou mezi nimi silné lobbistické skupiny. Není však vyloučeno, že i flinka, lempla a vyhozeného ze školy, ho osvítí Bůh (dle Merkleové Aláh) a na něco přijde. Zkrátka věda je sázka do loterie, ale šance by se neměla dávat všem (to abychom "neprosázeli" grunt), ale jen těm erudovaným. Těm ostatním pomůže Bůh nebo Aláh
Není náhodou tématem výzkum aplikovaný?
Aplikovaný výzkum přinese zpět asi procento toho, co se do něj vloží, měl by být zrušen pro svou neefektivnost. Školy by měly učit a nikoli si hrát na vědecká pracoviště.
Klasika. Dotace, dotace, dotace. Když bude váš aplikovaný výzkum aplikovatelný, budete se v penězích topit.
Naprosto správně. Školy mají učit a nikoli žebrat o dotace na věci, které nikdy nepřinesou užitek.
Dnes psali, že Dienstbieové prý mají dostat 10 mld Kč na "začleňování" poloviny nezačleněných Romů. nebylo by vhodnější tyto prostředky přesunout na výzkum?
Na výzkum raději ne, ale na věc, která bude rentabilní.
Aplikovaný vyzkum je schopný se zcela zafinancovat sám z komerčních zdrojů dle mých zkušeností. Nějaký příspěvek sice pomůže, ale pokud to jede z poloviny a vic na dotace, nejspíš nební moc aplikovaný.
Takový případ v naší zemi není znám. Že by si škola půjčila peníze v bance a z výnosu své "vědecké" činnosti půjčku splatila?
Bohužel jsem měl tu čest vidět jeden Tačr projekt zblízka. Je to čistá korupce, kde se po rouškem "podpory aplikovaného výzkumu" dotují vybrané soukromné firmy z veřejných peněz, a to navíc neefektivním způsobem, většina peněz se rozkrade úplně bez výsledku. V Německu něco takového možná funguje, ale u nás ne. Raději by měli více podporovat to co ještě funguje dobře, UK a Akademii věd..
Jo tož máte smůlu, ČR se bude podílet na financování dopadů uprchlické krize dle představ EU.
Nu jedno řešení by se našlo... Peníze na "imigranty" poslat našim "vzdělancům"... Ale neberte mně vážně přátelé, jsem jenom laik a nerozumím tomu...
to je dobre ze se nevyhodila dalsi miliarda. Vyzkum by si mel na sebe vydelat sam, jinak se asi zkoumaji kraviny, ktere nikdo nechce.
Potrebne veci se daji finncovat pomoci kickstarteru.
jj, vědcům je úplně jedno, jestli jejich výzkum má nějaký ekonomický smysl, jim jde jen systém grant -> kapsa, případný nepoužitelný patent je jen bonus a navýšení kladných podů pro další grant...
Mame taky jeden takovej výzkum ve firmě za sebou, účast na dalších jsme s radostí odmítli.