Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

HLÁSKAŘKA: Závory mi řidiči prorazili i podjeli. Jejich značky zapisuji

Hlásky, v nichž drážní pracovníci dosud ručně zvedají závory, postupně mizí. Jedna z posledních hláskařek Eva Havelková má na starosti přejezd v Pavlově na Kladensku. Občas ji však řidiči rozzlobí. „Už se mi i stalo, že přerazili závoru. Jindy ji zase nadzdvihli, popojeli na koleje, zvedli druhou závoru a jeli,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o19m89á25š 69B78e86n58d32í14k 6938734345350

Jó hold technický pokrok jde dopředu, paní bych jenom přál aby to tam v klidu doklepala do důchodu než ji nahradí počítač a nadávajícím řidičům říci, že je pouze jejich chyba když před přejezdem nepřibrzdí, i počítač totiž může selhat.

+7/0
7.12.2015 16:13

J73o81s28e18f 17V31l15t22a51v75s22k11y 3725385131893

Vidime na jake technicke urovni drazni cesty jsou. Rikam naschval drazni cesty, abych mel velky zaber  a   nikdo mi nemohl nadavat, ze neznam struktury drah.  

Od  sedesatych  let (20. stoleti)   jsme slyseli neustale na jake urovni soudruzi drahy maji a ted musime zjistit, ze je to  na urovni sedesatych let 19. stoleti.   Jeste ze si nepodavaji stafetovy kolik, jako u  kyvadlove dopravy.

Kdyz si clovek podiva na jake urovni byla trat z Prahy do CB a na jake urovni je stale jeste trat z CB do Plzne, pak dostane  tu typickou ajziponackou depresi.

+1/−6
7.12.2015 13:24

P75e78t79r 11N43o71v10o14t29n24y 1771140831

Soudruzi na žádné dobré úrovni nikdy dráhy neměli.

+4/−2
7.12.2015 13:27

V44i28k72t33o56r 55N51á42r87o12ž65n17ý 3199332498

Takových pracovišť už je v republice jako šafránu...

+2/0
7.12.2015 13:52

P28a36v29e56l 33S74t69a80v35j56a58n46í68k 6548715767181

Není to náhodou tím, že jediná trať, která byla za komoušů postavená (a to už byla vyprojektovaná a rozestavěná), byla z Brna do Havlíčkova Brodu? Copak jiného nám soustruzi dali? Za těch pár let se nedá zvládnout všechno, když na to 41 let někdo kašlal.

+5/0
7.12.2015 16:03

B54o78h84u65s84l64a47v 17K67r21á75l52í66k 2891790309136

A co Holešovická přeložka?

0/0
7.12.2015 23:03

R80a43d58k83o 46K92ř52i52v37á14n86e80k 7640663545430

K těm ekonomickým úvahám:

Paní je hláskařka, čili vykonává dopravní činnost (dává odhlášky a obsluhuje návěstidla) kvůli absenci modernějšího traťového zabezpečovacího zařízení. Závory obsluhuje jako vedlejší efekt "zadarmo" Čistokrevné závorářky už asi ani nejsou.

Až se investuje do nového traťového zabezpečovacího zařízení, jeho kolejové obvody poslouží opět jako "vedlejší efekt" pro přejezdové zabezpečovací zařízení a idyla na hlásce skončí.

+6/−1
7.12.2015 13:19

P63e43t22r 71N69o42v70o80t49n64y 1621920371

Asi tak. Kromě vybudování PZZ by pro "zrušení" paní bylo potřeba udělat automatické hradlo včetně úprav(nebo možná úplného předělání) dvou sousedních stanic.

0/0
7.12.2015 13:23

P67e65t77r 25N65e73c37h28a34n17i84c42k22ý 7573606608360

Na druhou stranu na takto frekventované trati spojující dvě města s hlavním městem a řadu větších sídel to potřeba je a bude.

+1/0
7.12.2015 13:51

P12e53t31r 18N12o56v67o58t43n47y 1711760441

To určitě ano. Ale to je jen reakce na to, proč tam už není dávno přejezdové zabezpečovací zařízení za pár(údajně) milionů. Když ta paní je tam vlastně kvůli něčemu úplně jinému. :-)

0/0
7.12.2015 14:20

Z58d24e68n47e18k 64S98e92i26d24l 6394355360387

Mám opačnou zkušenost. Projel jsem otevřenými závorami a za zadkem mi projel rozfofrovanej motorák a teprve potom paní závorářka točila klikou jak šílená. Pro kritiky přejezd je v zatáčce a v úvozu, takže z něj není vidět vlak do té doby než vjede na přejezd. A já měl kliku, tu už neměl řidič naložené tatry, do kterého se na tom samém přejezdu ten motorák trefil. Teprve až na ten přejezd dali světla, tak jsme se přestali bát. Takže páni železničáři taky máte máslo na hlavě.

+1/0
7.12.2015 13:04

B56ř83e20t30i23s61l19a71v 29Š65í19m20a 9664321352

Takže páni řidiči taky máte máslo na hlavě...... nekterí dokonce nadzvedáváte závory, abyste mohli projet....

+4/0
7.12.2015 13:13

J64a51n 88M35a54l82ý 1975889234528

Se mi líbí zase to přepočítávání na prachy tady v diskuzi. Takže výhodnější samozřejmě je nahradit bábu automatikou, tu pak poslat na dávky, protože ji s kvalifikací zvedačky závory nikde nevezmou. Opravdu to ušetří ranec peněz....

+1/0
7.12.2015 12:58

P70e13t60r 14U93l72l30m40a29n85n 2627618567312

Diskusi jsem celou nepročítal, tak nevím, jaké přepočítávání myslíte. Nicméně automatikou se ti lidé nahrazují kvůli kratšímu čekání u závor. U nás byly takové závory vždy staženy cca 10 minut před průjezdem vlaku, to by bylo na některých komunikacích nepřípustné s dnešním provozem. Jinak tedy na tom našem konkrétním místě mi to vůbec nevadilo, ovládané ty závory byly z nádraží o kousek dál.

0/0
7.12.2015 13:07

B12ř37e97t97i75s66l61a72v 49Š10í81m55a 9574941962

Automatikou se lidé nahrazují predevsím proto, aby se snízilo lidské selhání.

S kratsím cekáním u závor to není úplne pravda, to je ruzné, pokud na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, tak muze být naopak u rucne obsluhovaných závor cekání kratsí.

+2/0
7.12.2015 13:19

P66e34t92r 88N78o46v45o72t12n94y 1671160341

Což tato trať nebude.

0/0
7.12.2015 13:28

B95ř13e86t84i53s71l37a92v 52Š30í32m30a 9584731382

Nevím, treba tam mohou jezdit tezké nákladní vlaky na vlecku....

0/0
7.12.2015 13:31

V67i64k78t78o70r 71N29á69r19o48ž28n61ý 3409922588

Kratší čekání u ručně obsluhovaných závor nebude nikdy. Je to o tom , teoreticky ten vlak může jet úsek 5 minut , ale také 10 minut. A nikdy nevíte, jak dlouho ten vlak ten daný úsek skutečně pojede.. Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun... a dokáže tudíž jet mnohem rychleji. 

Třeba v žst. Slatiňany (u Chrudimi) musely být závory dole , ještě než byl do Slatiňan vypraven vlak z Chrudimi...

+2/0
7.12.2015 14:13

P77e80t92r 56N58o54v18o21t33n79y 1301640241

" Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun"  to je taková situace skoro na kriminál. :-)  Nejbezpečnější je to jak píšete s tou Chrudimí, ale nejotravnější pro řidiče. Pokud se někde u stahování závor spoléhají na teoretické jízdní doby, pak určitě s patřičnou rezervou. Takže to určitě nemůže být rychlejší než moderní PZZ.

0/0
7.12.2015 14:52

V14i69k68t30o71r 17N15á47r25o88ž45n61ý 3769432768

Co je na tom na kriminál ? Běžná praxe. Někdy holt těch vagónků je více, někdy méně. Ne každý příjemce funguje jako elektrárna , kde nejnižší jednotka je jeden ucelený na normu vytížený vlak ...

+1/0
7.12.2015 15:21

P46e35t20r 96N10o93v52o50t36n11y 1251830591

Kriminál pro závorářku, která bude stahovat šraňky podle jízdní doby 1500t vlaku a pojede mnohem lehčí.

0/0
7.12.2015 15:23

B52ř54e98t49i17s14l65a48v 78Š96í88m33a 9874201612

Pointa je jinde - a to, ze automatizace má predevsím odstranit chyby lidského faktoru.

Jinak si to cekání teoreticky predstavit umím, napr. na lokálkách, kde jezdí malé motorácky a pak uz jen tezké nákladní vlaky napr. na vlecky....

a také na zastávkách, kde nastupují a vystupují turisté, a teprve pri tom obsluha zavírá závory a staví návestidlo na volno.

0/0
7.12.2015 15:37

F91r57a93n80t20i40š74e96k 68N33o63v30á60k 6291425296561

Nemluvě o tom, že to rozhodně není tak, že by se tam jednorázově udělal automatika za 5+ milionů a tím to haslo. Musí se udržovat, opravovat, hrozí zloději kovů.. A když se porouchá, tak je to o náhodě, jestli si toho někdo všimne dřív, než se může stát neštěstí.

+2/0
7.12.2015 13:09

M32i55r94o69s89l94a54v 71P77a37v66l38í30č72e21k 7823890585774

To zkuste vysvětlit Správě Železniční Dopravní Cesty. ;)

0/0
15.1.2016 1:34

P16e43t72r 28U76r57b39á25n52e83k 3141299467778

Jsem si jistý, že až paní Hláskařce zautomatizují závoru a najde si jinou práci, tak konečně pochopí, kam všichni spěachají.

+1/−12
7.12.2015 12:52

M42a10r42t24i90n 11N62e49r19m42u12t 9187677488599

Lidi spěchají jenom na silnicích, tam jde o každou sekundu. V obchodě, v práci, v hospodě, doma u televize už ne. Proto musejí rychlou jízdou nahnat těch několik minut.

+3/0
7.12.2015 18:46

M52i46r70o69s63l22a23v 58P36a28v22l60í78č12e87k 7733180295604

Do pekla.

0/0
15.1.2016 1:58

M87a72r77e68k 98V56y25m66a34z39a25l 5688886902650

Takže Vy také patříte k těm, co neustále porušují pravidlo, že vlak má výhradní přednost? Rv

0/0
20.2.2016 16:23

L98u47c42i58e 82S64m28o50l15í95k78o50v82á 9471304683933

neexistují nějaké čipy, které by daly vědět že vlak přejel? jako je to třeba u semaforů v silnici?

+1/−3
7.12.2015 12:43

T87o17m59á86š 73C76h70r23a48s55t88n29ý 2211594321693

Existují, ale nejsou kompatibilní pak s modernizací na automatiku

+1/0
7.12.2015 12:45

B23ř12e50t40i58s46l94a68v 32Š71í72m29a 9154411282

K cemu potrebujete cipy u závor, které jsou zavírány rucne?:-)

Predstavte si, ze práve u takových závor se ceká kratsí dobu....

0/0
7.12.2015 13:03

P13e70t30r 79N80o40v77o34t69n70y 1451430191

Na co se čeká kratší dobu?

0/0
7.12.2015 13:06

B39ř31e93t46i55s80l68a44v 79Š38í45m51a 9224901642

Co se vrátit do autoskoly, kdyz nevíte, proc se ceká u závor....?

0/0
7.12.2015 13:11

P12e14t51r 17N16o36v84o57t89n79y 1501380441

Vy se tedy domníváte, že u ručně stahovaných závor se čeká kratší dobu než u moderního PZZ? ;-D

0/0
7.12.2015 13:21

B76ř79e68t22i13s85l38a10v 76Š36í73m33a 9714831322

Smejete se naprosto zbytecne!

To je ruzné, zálezí na okolnostech, zda na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, není-li napr. pred závorami zastávka, kde stojí návestidlo, atd., atd. Závorárka ví, jaký vlak pojede, automatika to neví.

Nehlede k tomu, ze jsem reagoval na dotaz o cipech....

+1/0
7.12.2015 13:29

P42e83t37r 68N48o23v32o64t29n38y 1361810531

Ano, s tou rychlostí je to pravda, ale nemyslím, že je to případ této trati, kde budou jezdit nákladní i osobní vlaky stejně rychle, akorát bude rozdíl v rozjezdech. A se zastávkou je to ošemetné, stejně to musí mít stažené ještě před příjezdem vlaku do zastávky, takže si nemyslím, že by byl takový rozdíl proti automatickému PZZ

0/0
7.12.2015 13:37

D72a14n65i15e51l 33K67r10a68u33s 4481363612634

Modernizace je asi opravdu potřeba, ale nostalgie někdy vítězí a tohle je hodně nostalgické povolání. Jak já jim kdysi záviděl, že mohou tou velkou klikou stahovat a vytahovat závory.

Nicméně trochu pragmaticky - určitě nejde o zaměstnání, které by vyžadovalo extra vzdělání či fyzickou kondici. Jde samozřejmě o nutnost chovat se zodpovědně a zvládat několik málo dovedností - točit klikou, telefonovat, umět číst a psát - nebylo by pro celou společnost prospěšnější, kdyby taková pracovní místa zůstávala zachována, namísto toho, aby lidé s nízkou kvalifikací byli ohroženi každým výkyvem na pracovním trhu a potom se stávali přítěží sociálnímu systému? Nemluvě o devastačním vlivu na jejich už tak většinou nízké sebevědomí, které je ještě dále sráženo, když jdou první na pracák.

+7/0
7.12.2015 12:34

F44r52a62n25t15i51š81e88k 31N53o25v48á83k 6751135836371

A bylo to dobré i pro ty vesnice. Obvykle tam rodiny nádražáků bydlely. Následek, ve vsi je nádraží a silo, tudíž se tam udrží i prodejna, hospoda a pošta a je tam civilizace. Dnes tam chcípl pes.

+3/0
7.12.2015 13:26

M97i24r33o62s12l23a84v 30P48a71v32l76í36č60e18k 7193110955364

Přesně.

0/0
15.1.2016 2:04

P40e52t54r 61N48e12c70h55a38n95i38c83k73ý 7923796738540

Ono to platí i pro pokladní a výpravčí ve stanicích. Dříve skoro každá stanice obsazená, mnohde i s nádražkou nebo bufetem. Někdo se staral o čekárnu, o budovu, každý mohl přijít a poptat se na vlaky nebo turista na věci z okolí. Když napadl sníh, tak vzal lopatu a uklidili koleje, výhybky i perony. Teď se stanice rozpadají, když napadne sníh, tak všechno stojí a čeká na svolané zametače, výhybky jdou dálkově, ale taky zamrznou nebo někdo ukradne kabel a zas se hodiny čeká. Nádražky z menších nádraží zmizely, čekárny jsou zamčené a životu nebezpečné. I svým způsobem je pak ta dráha blíže lidem, což prospívá i její pověsti a lidé s ní pak raději jedou.

+6/0
7.12.2015 13:47

V44i29k44t11o47r 51N21á26r19o19ž32n46ý 3779422528

Dobrý postřeh R^

0/0
7.12.2015 14:40

J95a12n 60N14o53v61á83k 4599419676550

32 let.. tomu říkám VĚRNOST. Milá paní, milé osazenstvo hlásky, děkuji vám za vzorný výkon služby. Moc vám fandím!

+22/0
7.12.2015 12:26

O33n20d87ř58e83j 56M85a62r73e81k 9602350917119

Jo, holky tam mají pěknou zahrádku. A cyklisti to neprojdou. to se dá leda obejít a ne úplně jednoduše. Na druhou stranu, je tam vidět široko daleko ovšem je pravda, že se tam dlouho nečeká.

+1/0
7.12.2015 12:24

V42á45c38l91a47v 18J59o62n84á87š 8702413742303

Hlaskarka? Nové označení pro bonzacku? Hlásit se to musí.....;-)

0/−16
7.12.2015 12:08

M91i60r68o13s43l90a27v 11P38a60v35l75í60č24e68k 7703440765674

Jste ubožák.

0/0
15.1.2016 2:07

M13i21c26h54a66l 92K59r95č69á34l 6108868516802

Chápu to správně že paní spouští závory podle plánovaného odjezdu vlaku ze stanice a jeho případné zpoždění neřeší? Prostě až přijede tak přijede.

0/−6
7.12.2015 12:03

V65i70k22t23o56r 90N11á82r40o16ž77n66ý 3719562458

Chápete to špatně. Paní obdrží od výpravčího hlášení ...tzv předvídaný odjezd ze sousední stanice. Paní zná jízdní doby vlaků a dle tohoto stáhne závory..Někde to mají zařízené i jinak.

+10/0
7.12.2015 12:05

M93i24c52h93a73l 71K19r75č15á11l 6208828946572

V článku píší, že je zpouští podle předpokládaného odjezdu. Co to znamená předpokládaný odjezd už se tam ale nepíše. Jestli vlak skutečně odjel, nebo má oproti předpokladu zpoždění už se asi neřeší. Nebo se snad předpokládá zpoždění?

0/−6
7.12.2015 12:19

J76a37n 72F82r94o93l53í55k 6576870845654

Škoda, že redaktor nepoložil otázku jak dlouho jsou závory spuštěny. Pak bychom možná pochopili netrpělivost některých řidičů. ;-)

0/−4
7.12.2015 12:24

O30n79d19ř76e10j 31M12a59r75e19k 9572920777189

Nijak zvlášť - jezdím tam na kole a ona je ta silnice většinou prázdná - Pavlovem vedla Karlovarská a ta je po otevření dálnice slepá, těch lidí co tam jede od Dobrovízu na Kladno je pár. Nikdy jsem tam dlouho nečekal.

+3/0
7.12.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.