Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

HLÁSKAŘKA: Závory mi řidiči prorazili i podjeli. Jejich značky zapisuji

Hlásky, v nichž drážní pracovníci dosud ručně zvedají závory, postupně mizí. Jedna z posledních hláskařek Eva Havelková má na starosti přejezd v Pavlově na Kladensku. Občas ji však řidiči rozzlobí. „Už se mi i stalo, že přerazili závoru. Jindy ji zase nadzdvihli, popojeli na koleje, zvedli druhou závoru a jeli,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o69m25á40š 84B53e10n36d29í43k 6718244275550

Jó hold technický pokrok jde dopředu, paní bych jenom přál aby to tam v klidu doklepala do důchodu než ji nahradí počítač a nadávajícím řidičům říci, že je pouze jejich chyba když před přejezdem nepřibrzdí, i počítač totiž může selhat.

+7/0
7.12.2015 16:13

J62o88s14e51f 83V96l48t56a24v16s24k20y 3685565371403

Vidime na jake technicke urovni drazni cesty jsou. Rikam naschval drazni cesty, abych mel velky zaber  a   nikdo mi nemohl nadavat, ze neznam struktury drah.  

Od  sedesatych  let (20. stoleti)   jsme slyseli neustale na jake urovni soudruzi drahy maji a ted musime zjistit, ze je to  na urovni sedesatych let 19. stoleti.   Jeste ze si nepodavaji stafetovy kolik, jako u  kyvadlove dopravy.

Kdyz si clovek podiva na jake urovni byla trat z Prahy do CB a na jake urovni je stale jeste trat z CB do Plzne, pak dostane  tu typickou ajziponackou depresi.

+1/−6
7.12.2015 13:24

P56e91t95r 65N75o70v20o16t75n51y 1601370771

Soudruzi na žádné dobré úrovni nikdy dráhy neměli.

+4/−2
7.12.2015 13:27

V87i60k63t54o38r 68N57á41r89o48ž19n83ý 3689232118

Takových pracovišť už je v republice jako šafránu...

+2/0
7.12.2015 13:52

P34a70v43e41l 79S90t13a25v31j31a88n85í27k 6938445187551

Není to náhodou tím, že jediná trať, která byla za komoušů postavená (a to už byla vyprojektovaná a rozestavěná), byla z Brna do Havlíčkova Brodu? Copak jiného nám soustruzi dali? Za těch pár let se nedá zvládnout všechno, když na to 41 let někdo kašlal.

+5/0
7.12.2015 16:03

B87o29h45u27s62l56a23v 28K67r81á24l12í56k 2561910129966

A co Holešovická přeložka?

0/0
7.12.2015 23:03

R15a50d80k27o 95K97ř95i57v47á33n16e78k 7710243945130

K těm ekonomickým úvahám:

Paní je hláskařka, čili vykonává dopravní činnost (dává odhlášky a obsluhuje návěstidla) kvůli absenci modernějšího traťového zabezpečovacího zařízení. Závory obsluhuje jako vedlejší efekt "zadarmo" Čistokrevné závorářky už asi ani nejsou.

Až se investuje do nového traťového zabezpečovacího zařízení, jeho kolejové obvody poslouží opět jako "vedlejší efekt" pro přejezdové zabezpečovací zařízení a idyla na hlásce skončí.

+6/−1
7.12.2015 13:19

P11e38t79r 92N64o16v17o85t28n61y 1331300101

Asi tak. Kromě vybudování PZZ by pro "zrušení" paní bylo potřeba udělat automatické hradlo včetně úprav(nebo možná úplného předělání) dvou sousedních stanic.

0/0
7.12.2015 13:23

P28e73t42r 93N25e96c39h66a73n69i33c47k31ý 7143186888210

Na druhou stranu na takto frekventované trati spojující dvě města s hlavním městem a řadu větších sídel to potřeba je a bude.

+1/0
7.12.2015 13:51

P88e19t10r 16N53o55v63o31t13n50y 1441720401

To určitě ano. Ale to je jen reakce na to, proč tam už není dávno přejezdové zabezpečovací zařízení za pár(údajně) milionů. Když ta paní je tam vlastně kvůli něčemu úplně jinému. :-)

0/0
7.12.2015 14:20

Z76d46e72n36e47k 14S41e46i77d97l 6974735430637

Mám opačnou zkušenost. Projel jsem otevřenými závorami a za zadkem mi projel rozfofrovanej motorák a teprve potom paní závorářka točila klikou jak šílená. Pro kritiky přejezd je v zatáčce a v úvozu, takže z něj není vidět vlak do té doby než vjede na přejezd. A já měl kliku, tu už neměl řidič naložené tatry, do kterého se na tom samém přejezdu ten motorák trefil. Teprve až na ten přejezd dali světla, tak jsme se přestali bát. Takže páni železničáři taky máte máslo na hlavě.

+1/0
7.12.2015 13:04

B19ř69e27t83i13s77l38a49v 43Š20í10m22a 9304851392

Takže páni řidiči taky máte máslo na hlavě...... nekterí dokonce nadzvedáváte závory, abyste mohli projet....

+4/0
7.12.2015 13:13

J92a92n 88M31a10l39ý 1555109574768

Se mi líbí zase to přepočítávání na prachy tady v diskuzi. Takže výhodnější samozřejmě je nahradit bábu automatikou, tu pak poslat na dávky, protože ji s kvalifikací zvedačky závory nikde nevezmou. Opravdu to ušetří ranec peněz....

+1/0
7.12.2015 12:58

P70e83t79r 51U41l11l17m79a21n98n 2227428327592

Diskusi jsem celou nepročítal, tak nevím, jaké přepočítávání myslíte. Nicméně automatikou se ti lidé nahrazují kvůli kratšímu čekání u závor. U nás byly takové závory vždy staženy cca 10 minut před průjezdem vlaku, to by bylo na některých komunikacích nepřípustné s dnešním provozem. Jinak tedy na tom našem konkrétním místě mi to vůbec nevadilo, ovládané ty závory byly z nádraží o kousek dál.

0/0
7.12.2015 13:07

B69ř61e48t96i38s26l46a91v 21Š59í47m15a 9144841212

Automatikou se lidé nahrazují predevsím proto, aby se snízilo lidské selhání.

S kratsím cekáním u závor to není úplne pravda, to je ruzné, pokud na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, tak muze být naopak u rucne obsluhovaných závor cekání kratsí.

+2/0
7.12.2015 13:19

P63e79t24r 26N35o35v17o53t69n90y 1781970141

Což tato trať nebude.

0/0
7.12.2015 13:28

B49ř74e40t79i60s65l70a40v 76Š17í13m29a 9604331912

Nevím, treba tam mohou jezdit tezké nákladní vlaky na vlecku....

0/0
7.12.2015 13:31

V67i91k93t94o13r 94N98á45r42o28ž16n34ý 3449542938

Kratší čekání u ručně obsluhovaných závor nebude nikdy. Je to o tom , teoreticky ten vlak může jet úsek 5 minut , ale také 10 minut. A nikdy nevíte, jak dlouho ten vlak ten daný úsek skutečně pojede.. Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun... a dokáže tudíž jet mnohem rychleji. 

Třeba v žst. Slatiňany (u Chrudimi) musely být závory dole , ještě než byl do Slatiňan vypraven vlak z Chrudimi...

+2/0
7.12.2015 14:13

P36e46t46r 48N86o70v84o17t34n53y 1281490331

" Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun"  to je taková situace skoro na kriminál. :-)  Nejbezpečnější je to jak píšete s tou Chrudimí, ale nejotravnější pro řidiče. Pokud se někde u stahování závor spoléhají na teoretické jízdní doby, pak určitě s patřičnou rezervou. Takže to určitě nemůže být rychlejší než moderní PZZ.

0/0
7.12.2015 14:52

V12i17k23t16o74r 83N61á11r98o84ž12n11ý 3549742938

Co je na tom na kriminál ? Běžná praxe. Někdy holt těch vagónků je více, někdy méně. Ne každý příjemce funguje jako elektrárna , kde nejnižší jednotka je jeden ucelený na normu vytížený vlak ...

+1/0
7.12.2015 15:21

P47e42t58r 46N95o32v22o75t81n23y 1841140961

Kriminál pro závorářku, která bude stahovat šraňky podle jízdní doby 1500t vlaku a pojede mnohem lehčí.

0/0
7.12.2015 15:23

B17ř85e70t58i75s58l22a39v 21Š91í27m68a 9694421352

Pointa je jinde - a to, ze automatizace má predevsím odstranit chyby lidského faktoru.

Jinak si to cekání teoreticky predstavit umím, napr. na lokálkách, kde jezdí malé motorácky a pak uz jen tezké nákladní vlaky napr. na vlecky....

a také na zastávkách, kde nastupují a vystupují turisté, a teprve pri tom obsluha zavírá závory a staví návestidlo na volno.

0/0
7.12.2015 15:37

F47r61a45n85t25i19š22e85k 20N69o13v37á78k 6931475346601

Nemluvě o tom, že to rozhodně není tak, že by se tam jednorázově udělal automatika za 5+ milionů a tím to haslo. Musí se udržovat, opravovat, hrozí zloději kovů.. A když se porouchá, tak je to o náhodě, jestli si toho někdo všimne dřív, než se může stát neštěstí.

+2/0
7.12.2015 13:09

M97i56r14o90s97l41a51v 78P25a81v18l31í66č29e36k 7623790505434

To zkuste vysvětlit Správě Železniční Dopravní Cesty. ;)

0/0
15.1.2016 1:34

P60e48t28r 80U96r73b83á47n16e55k 3841609277548

Jsem si jistý, že až paní Hláskařce zautomatizují závoru a najde si jinou práci, tak konečně pochopí, kam všichni spěachají.

+1/−12
7.12.2015 12:52

M92a18r71t84i30n 56N63e13r43m45u93t 9397777888139

Lidi spěchají jenom na silnicích, tam jde o každou sekundu. V obchodě, v práci, v hospodě, doma u televize už ne. Proto musejí rychlou jízdou nahnat těch několik minut.

+3/0
7.12.2015 18:46

M82i10r26o23s96l89a98v 58P38a32v92l33í57č13e72k 7683960565144

Do pekla.

0/0
15.1.2016 1:58

M21a36r27e89k 94V29y86m96a45z83a44l 5138436152570

Takže Vy také patříte k těm, co neustále porušují pravidlo, že vlak má výhradní přednost? Rv

0/0
20.2.2016 16:23

L12u71c83i43e 13S57m12o18l22í55k97o62v39á 9551404723353

neexistují nějaké čipy, které by daly vědět že vlak přejel? jako je to třeba u semaforů v silnici?

+1/−3
7.12.2015 12:43

T42o30m84á90š 56C81h35r27a76s12t11n23ý 2541864891893

Existují, ale nejsou kompatibilní pak s modernizací na automatiku

+1/0
7.12.2015 12:45

B52ř54e69t95i22s22l10a62v 33Š19í77m48a 9314341662

K cemu potrebujete cipy u závor, které jsou zavírány rucne?:-)

Predstavte si, ze práve u takových závor se ceká kratsí dobu....

0/0
7.12.2015 13:03

P88e52t71r 76N10o83v72o21t25n11y 1181850791

Na co se čeká kratší dobu?

0/0
7.12.2015 13:06

B10ř16e97t11i20s71l49a13v 84Š12í38m30a 9184841372

Co se vrátit do autoskoly, kdyz nevíte, proc se ceká u závor....?

0/0
7.12.2015 13:11

P33e72t56r 78N55o77v44o33t11n25y 1221880671

Vy se tedy domníváte, že u ručně stahovaných závor se čeká kratší dobu než u moderního PZZ? ;-D

0/0
7.12.2015 13:21

B81ř58e80t21i14s24l82a32v 12Š79í47m20a 9614261852

Smejete se naprosto zbytecne!

To je ruzné, zálezí na okolnostech, zda na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, není-li napr. pred závorami zastávka, kde stojí návestidlo, atd., atd. Závorárka ví, jaký vlak pojede, automatika to neví.

Nehlede k tomu, ze jsem reagoval na dotaz o cipech....

+1/0
7.12.2015 13:29

P67e68t48r 79N75o86v82o90t37n60y 1161330321

Ano, s tou rychlostí je to pravda, ale nemyslím, že je to případ této trati, kde budou jezdit nákladní i osobní vlaky stejně rychle, akorát bude rozdíl v rozjezdech. A se zastávkou je to ošemetné, stejně to musí mít stažené ještě před příjezdem vlaku do zastávky, takže si nemyslím, že by byl takový rozdíl proti automatickému PZZ

0/0
7.12.2015 13:37

D71a73n98i94e59l 60K44r12a53u57s 4191143702544

Modernizace je asi opravdu potřeba, ale nostalgie někdy vítězí a tohle je hodně nostalgické povolání. Jak já jim kdysi záviděl, že mohou tou velkou klikou stahovat a vytahovat závory.

Nicméně trochu pragmaticky - určitě nejde o zaměstnání, které by vyžadovalo extra vzdělání či fyzickou kondici. Jde samozřejmě o nutnost chovat se zodpovědně a zvládat několik málo dovedností - točit klikou, telefonovat, umět číst a psát - nebylo by pro celou společnost prospěšnější, kdyby taková pracovní místa zůstávala zachována, namísto toho, aby lidé s nízkou kvalifikací byli ohroženi každým výkyvem na pracovním trhu a potom se stávali přítěží sociálnímu systému? Nemluvě o devastačním vlivu na jejich už tak většinou nízké sebevědomí, které je ještě dále sráženo, když jdou první na pracák.

+7/0
7.12.2015 12:34

F10r70a76n40t45i25š27e46k 43N55o73v18á91k 6941745886821

A bylo to dobré i pro ty vesnice. Obvykle tam rodiny nádražáků bydlely. Následek, ve vsi je nádraží a silo, tudíž se tam udrží i prodejna, hospoda a pošta a je tam civilizace. Dnes tam chcípl pes.

+3/0
7.12.2015 13:26

M52i17r58o10s39l15a47v 25P12a65v51l64í25č89e70k 7713250375904

Přesně.

0/0
15.1.2016 2:04

P65e83t75r 87N16e54c37h65a48n84i52c52k17ý 7773686358600

Ono to platí i pro pokladní a výpravčí ve stanicích. Dříve skoro každá stanice obsazená, mnohde i s nádražkou nebo bufetem. Někdo se staral o čekárnu, o budovu, každý mohl přijít a poptat se na vlaky nebo turista na věci z okolí. Když napadl sníh, tak vzal lopatu a uklidili koleje, výhybky i perony. Teď se stanice rozpadají, když napadne sníh, tak všechno stojí a čeká na svolané zametače, výhybky jdou dálkově, ale taky zamrznou nebo někdo ukradne kabel a zas se hodiny čeká. Nádražky z menších nádraží zmizely, čekárny jsou zamčené a životu nebezpečné. I svým způsobem je pak ta dráha blíže lidem, což prospívá i její pověsti a lidé s ní pak raději jedou.

+6/0
7.12.2015 13:47

V63i95k10t41o71r 92N29á23r61o94ž78n39ý 3839462308

Dobrý postřeh R^

0/0
7.12.2015 14:40

J78a47n 96N26o67v40á69k 4939849776810

32 let.. tomu říkám VĚRNOST. Milá paní, milé osazenstvo hlásky, děkuji vám za vzorný výkon služby. Moc vám fandím!

+22/0
7.12.2015 12:26

O75n27d23ř97e56j 47M30a45r20e60k 9412900347229

Jo, holky tam mají pěknou zahrádku. A cyklisti to neprojdou. to se dá leda obejít a ne úplně jednoduše. Na druhou stranu, je tam vidět široko daleko ovšem je pravda, že se tam dlouho nečeká.

+1/0
7.12.2015 12:24

V82á68c92l92a41v 85J18o11n15á31š 8372403702193

Hlaskarka? Nové označení pro bonzacku? Hlásit se to musí.....;-)

0/−16
7.12.2015 12:08

M92i32r35o15s55l92a20v 52P95a48v95l31í91č62e11k 7203270155164

Jste ubožák.

0/0
15.1.2016 2:07

M90i55c57h11a10l 91K45r94č67á25l 6178758296162

Chápu to správně že paní spouští závory podle plánovaného odjezdu vlaku ze stanice a jeho případné zpoždění neřeší? Prostě až přijede tak přijede.

0/−6
7.12.2015 12:03

V59i36k26t38o15r 84N78á28r71o25ž95n54ý 3449642258

Chápete to špatně. Paní obdrží od výpravčího hlášení ...tzv předvídaný odjezd ze sousední stanice. Paní zná jízdní doby vlaků a dle tohoto stáhne závory..Někde to mají zařízené i jinak.

+10/0
7.12.2015 12:05

M47i14c21h19a34l 64K27r47č73á33l 6148638576252

V článku píší, že je zpouští podle předpokládaného odjezdu. Co to znamená předpokládaný odjezd už se tam ale nepíše. Jestli vlak skutečně odjel, nebo má oproti předpokladu zpoždění už se asi neřeší. Nebo se snad předpokládá zpoždění?

0/−6
7.12.2015 12:19

J84a79n 40F29r12o84l13í74k 6926880985314

Škoda, že redaktor nepoložil otázku jak dlouho jsou závory spuštěny. Pak bychom možná pochopili netrpělivost některých řidičů. ;-)

0/−4
7.12.2015 12:24

O22n36d85ř85e13j 47M11a39r51e77k 9122640197819

Nijak zvlášť - jezdím tam na kole a ona je ta silnice většinou prázdná - Pavlovem vedla Karlovarská a ta je po otevření dálnice slepá, těch lidí co tam jede od Dobrovízu na Kladno je pár. Nikdy jsem tam dlouho nečekal.

+3/0
7.12.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.