Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HLÁSKAŘKA: Závory mi řidiči prorazili i podjeli. Jejich značky zapisuji

Hlásky, v nichž drážní pracovníci dosud ručně zvedají závory, postupně mizí. Jedna z posledních hláskařek Eva Havelková má na starosti přejezd v Pavlově na Kladensku. Občas ji však řidiči rozzlobí. „Už se mi i stalo, že přerazili závoru. Jindy ji zase nadzdvihli, popojeli na koleje, zvedli druhou závoru a jeli,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T72o64m53á30š 61B22e82n23d23í15k 6908354285180

Jó hold technický pokrok jde dopředu, paní bych jenom přál aby to tam v klidu doklepala do důchodu než ji nahradí počítač a nadávajícím řidičům říci, že je pouze jejich chyba když před přejezdem nepřibrzdí, i počítač totiž může selhat.

+7/0
7.12.2015 16:13

J80o46s74e32f 57V83l42t40a84v12s43k50y 3615445411343

Vidime na jake technicke urovni drazni cesty jsou. Rikam naschval drazni cesty, abych mel velky zaber  a   nikdo mi nemohl nadavat, ze neznam struktury drah.  

Od  sedesatych  let (20. stoleti)   jsme slyseli neustale na jake urovni soudruzi drahy maji a ted musime zjistit, ze je to  na urovni sedesatych let 19. stoleti.   Jeste ze si nepodavaji stafetovy kolik, jako u  kyvadlove dopravy.

Kdyz si clovek podiva na jake urovni byla trat z Prahy do CB a na jake urovni je stale jeste trat z CB do Plzne, pak dostane  tu typickou ajziponackou depresi.

+1/−6
7.12.2015 13:24

P79e89t39r 41N69o21v37o96t66n50y 1351280361

Soudruzi na žádné dobré úrovni nikdy dráhy neměli.

+4/−2
7.12.2015 13:27

V15i52k78t60o86r 59N88á76r83o62ž83n17ý 3559382648

Takových pracovišť už je v republice jako šafránu...

+2/0
7.12.2015 13:52

P98a80v82e30l 87S90t77a56v56j54a85n10í55k 6458905877721

Není to náhodou tím, že jediná trať, která byla za komoušů postavená (a to už byla vyprojektovaná a rozestavěná), byla z Brna do Havlíčkova Brodu? Copak jiného nám soustruzi dali? Za těch pár let se nedá zvládnout všechno, když na to 41 let někdo kašlal.

+5/0
7.12.2015 16:03

B14o42h27u60s18l32a34v 38K88r54á28l12í78k 2511920369746

A co Holešovická přeložka?

0/0
7.12.2015 23:03

R23a59d94k96o 63K36ř34i68v57á71n95e81k 7420293395750

K těm ekonomickým úvahám:

Paní je hláskařka, čili vykonává dopravní činnost (dává odhlášky a obsluhuje návěstidla) kvůli absenci modernějšího traťového zabezpečovacího zařízení. Závory obsluhuje jako vedlejší efekt "zadarmo" Čistokrevné závorářky už asi ani nejsou.

Až se investuje do nového traťového zabezpečovacího zařízení, jeho kolejové obvody poslouží opět jako "vedlejší efekt" pro přejezdové zabezpečovací zařízení a idyla na hlásce skončí.

+6/−1
7.12.2015 13:19

P82e60t19r 46N75o35v75o49t13n37y 1821550311

Asi tak. Kromě vybudování PZZ by pro "zrušení" paní bylo potřeba udělat automatické hradlo včetně úprav(nebo možná úplného předělání) dvou sousedních stanic.

0/0
7.12.2015 13:23

P28e65t40r 80N53e65c48h94a46n39i29c66k64ý 7203676978130

Na druhou stranu na takto frekventované trati spojující dvě města s hlavním městem a řadu větších sídel to potřeba je a bude.

+1/0
7.12.2015 13:51

P29e96t56r 15N95o18v72o95t97n40y 1981850591

To určitě ano. Ale to je jen reakce na to, proč tam už není dávno přejezdové zabezpečovací zařízení za pár(údajně) milionů. Když ta paní je tam vlastně kvůli něčemu úplně jinému. :-)

0/0
7.12.2015 14:20

Z86d11e58n28e53k 43S22e36i21d11l 6724445110167

Mám opačnou zkušenost. Projel jsem otevřenými závorami a za zadkem mi projel rozfofrovanej motorák a teprve potom paní závorářka točila klikou jak šílená. Pro kritiky přejezd je v zatáčce a v úvozu, takže z něj není vidět vlak do té doby než vjede na přejezd. A já měl kliku, tu už neměl řidič naložené tatry, do kterého se na tom samém přejezdu ten motorák trefil. Teprve až na ten přejezd dali světla, tak jsme se přestali bát. Takže páni železničáři taky máte máslo na hlavě.

+1/0
7.12.2015 13:04

B52ř97e80t88i45s30l46a72v 71Š86í33m24a 9454431342

Takže páni řidiči taky máte máslo na hlavě...... nekterí dokonce nadzvedáváte závory, abyste mohli projet....

+4/0
7.12.2015 13:13

J47a69n 39M32a49l41ý 1885679784608

Se mi líbí zase to přepočítávání na prachy tady v diskuzi. Takže výhodnější samozřejmě je nahradit bábu automatikou, tu pak poslat na dávky, protože ji s kvalifikací zvedačky závory nikde nevezmou. Opravdu to ušetří ranec peněz....

+1/0
7.12.2015 12:58

P79e95t53r 10U52l23l92m69a96n71n 2327628387912

Diskusi jsem celou nepročítal, tak nevím, jaké přepočítávání myslíte. Nicméně automatikou se ti lidé nahrazují kvůli kratšímu čekání u závor. U nás byly takové závory vždy staženy cca 10 minut před průjezdem vlaku, to by bylo na některých komunikacích nepřípustné s dnešním provozem. Jinak tedy na tom našem konkrétním místě mi to vůbec nevadilo, ovládané ty závory byly z nádraží o kousek dál.

0/0
7.12.2015 13:07

B42ř61e16t21i23s97l17a69v 49Š48í87m86a 9374111762

Automatikou se lidé nahrazují predevsím proto, aby se snízilo lidské selhání.

S kratsím cekáním u závor to není úplne pravda, to je ruzné, pokud na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, tak muze být naopak u rucne obsluhovaných závor cekání kratsí.

+2/0
7.12.2015 13:19

P67e82t67r 57N49o14v41o77t93n21y 1161360691

Což tato trať nebude.

0/0
7.12.2015 13:28

B45ř90e21t54i98s42l59a26v 77Š59í74m46a 9974721842

Nevím, treba tam mohou jezdit tezké nákladní vlaky na vlecku....

0/0
7.12.2015 13:31

V40i12k44t52o52r 30N18á83r94o61ž61n33ý 3589922578

Kratší čekání u ručně obsluhovaných závor nebude nikdy. Je to o tom , teoreticky ten vlak může jet úsek 5 minut , ale také 10 minut. A nikdy nevíte, jak dlouho ten vlak ten daný úsek skutečně pojede.. Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun... a dokáže tudíž jet mnohem rychleji. 

Třeba v žst. Slatiňany (u Chrudimi) musely být závory dole , ještě než byl do Slatiňan vypraven vlak z Chrudimi...

+2/0
7.12.2015 14:13

P71e19t66r 39N75o38v42o61t26n90y 1191650231

" Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun"  to je taková situace skoro na kriminál. :-)  Nejbezpečnější je to jak píšete s tou Chrudimí, ale nejotravnější pro řidiče. Pokud se někde u stahování závor spoléhají na teoretické jízdní doby, pak určitě s patřičnou rezervou. Takže to určitě nemůže být rychlejší než moderní PZZ.

0/0
7.12.2015 14:52

V30i26k96t50o87r 14N24á23r31o44ž15n75ý 3249872568

Co je na tom na kriminál ? Běžná praxe. Někdy holt těch vagónků je více, někdy méně. Ne každý příjemce funguje jako elektrárna , kde nejnižší jednotka je jeden ucelený na normu vytížený vlak ...

+1/0
7.12.2015 15:21

P66e14t51r 95N20o73v68o59t48n82y 1841360281

Kriminál pro závorářku, která bude stahovat šraňky podle jízdní doby 1500t vlaku a pojede mnohem lehčí.

0/0
7.12.2015 15:23

B24ř97e20t87i57s62l96a20v 15Š10í31m11a 9194831602

Pointa je jinde - a to, ze automatizace má predevsím odstranit chyby lidského faktoru.

Jinak si to cekání teoreticky predstavit umím, napr. na lokálkách, kde jezdí malé motorácky a pak uz jen tezké nákladní vlaky napr. na vlecky....

a také na zastávkách, kde nastupují a vystupují turisté, a teprve pri tom obsluha zavírá závory a staví návestidlo na volno.

0/0
7.12.2015 15:37

F69r18a28n37t17i97š51e91k 86N89o76v18á26k 6731115396231

Nemluvě o tom, že to rozhodně není tak, že by se tam jednorázově udělal automatika za 5+ milionů a tím to haslo. Musí se udržovat, opravovat, hrozí zloději kovů.. A když se porouchá, tak je to o náhodě, jestli si toho někdo všimne dřív, než se může stát neštěstí.

+2/0
7.12.2015 13:09

M45i63r73o47s59l77a57v 98P88a45v78l55í88č98e10k 7683670385474

To zkuste vysvětlit Správě Železniční Dopravní Cesty. ;)

0/0
15.1.2016 1:34

P87e11t41r 38U70r83b12á39n53e77k 3351369747588

Jsem si jistý, že až paní Hláskařce zautomatizují závoru a najde si jinou práci, tak konečně pochopí, kam všichni spěachají.

+1/−12
7.12.2015 12:52

M92a19r61t98i95n 77N92e76r54m44u24t 9627367288539

Lidi spěchají jenom na silnicích, tam jde o každou sekundu. V obchodě, v práci, v hospodě, doma u televize už ne. Proto musejí rychlou jízdou nahnat těch několik minut.

+3/0
7.12.2015 18:46

M12i43r25o29s20l21a47v 70P44a23v90l83í24č61e79k 7903120935374

Do pekla.

0/0
15.1.2016 1:58

M36a93r88e68k 45V93y90m79a39z73a15l 5188626982430

Takže Vy také patříte k těm, co neustále porušují pravidlo, že vlak má výhradní přednost? Rv

0/0
20.2.2016 16:23

L21u73c48i39e 59S95m58o92l41í88k83o39v32á 9411404523393

neexistují nějaké čipy, které by daly vědět že vlak přejel? jako je to třeba u semaforů v silnici?

+1/−3
7.12.2015 12:43

T48o73m48á62š 10C49h86r92a26s32t78n35ý 2491314211543

Existují, ale nejsou kompatibilní pak s modernizací na automatiku

+1/0
7.12.2015 12:45

B49ř55e70t37i12s59l26a62v 54Š58í19m48a 9454971472

K cemu potrebujete cipy u závor, které jsou zavírány rucne?:-)

Predstavte si, ze práve u takových závor se ceká kratsí dobu....

0/0
7.12.2015 13:03

P50e89t74r 85N31o68v89o80t35n73y 1901960941

Na co se čeká kratší dobu?

0/0
7.12.2015 13:06

B19ř16e48t71i60s60l95a90v 19Š41í83m97a 9274761342

Co se vrátit do autoskoly, kdyz nevíte, proc se ceká u závor....?

0/0
7.12.2015 13:11

P97e88t69r 40N70o73v69o85t14n33y 1721140581

Vy se tedy domníváte, že u ručně stahovaných závor se čeká kratší dobu než u moderního PZZ? ;-D

0/0
7.12.2015 13:21

B80ř83e16t43i69s45l36a80v 66Š22í53m35a 9914981772

Smejete se naprosto zbytecne!

To je ruzné, zálezí na okolnostech, zda na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, není-li napr. pred závorami zastávka, kde stojí návestidlo, atd., atd. Závorárka ví, jaký vlak pojede, automatika to neví.

Nehlede k tomu, ze jsem reagoval na dotaz o cipech....

+1/0
7.12.2015 13:29

P38e24t89r 39N59o58v95o36t55n23y 1711960301

Ano, s tou rychlostí je to pravda, ale nemyslím, že je to případ této trati, kde budou jezdit nákladní i osobní vlaky stejně rychle, akorát bude rozdíl v rozjezdech. A se zastávkou je to ošemetné, stejně to musí mít stažené ještě před příjezdem vlaku do zastávky, takže si nemyslím, že by byl takový rozdíl proti automatickému PZZ

0/0
7.12.2015 13:37

D45a17n11i86e90l 19K86r84a68u79s 4481463922284

Modernizace je asi opravdu potřeba, ale nostalgie někdy vítězí a tohle je hodně nostalgické povolání. Jak já jim kdysi záviděl, že mohou tou velkou klikou stahovat a vytahovat závory.

Nicméně trochu pragmaticky - určitě nejde o zaměstnání, které by vyžadovalo extra vzdělání či fyzickou kondici. Jde samozřejmě o nutnost chovat se zodpovědně a zvládat několik málo dovedností - točit klikou, telefonovat, umět číst a psát - nebylo by pro celou společnost prospěšnější, kdyby taková pracovní místa zůstávala zachována, namísto toho, aby lidé s nízkou kvalifikací byli ohroženi každým výkyvem na pracovním trhu a potom se stávali přítěží sociálnímu systému? Nemluvě o devastačním vlivu na jejich už tak většinou nízké sebevědomí, které je ještě dále sráženo, když jdou první na pracák.

+7/0
7.12.2015 12:34

F63r28a34n13t89i16š57e42k 78N41o73v36á30k 6661935766831

A bylo to dobré i pro ty vesnice. Obvykle tam rodiny nádražáků bydlely. Následek, ve vsi je nádraží a silo, tudíž se tam udrží i prodejna, hospoda a pošta a je tam civilizace. Dnes tam chcípl pes.

+3/0
7.12.2015 13:26

M21i48r10o35s53l49a55v 14P55a90v76l51í32č79e51k 7733880265864

Přesně.

0/0
15.1.2016 2:04

P18e30t53r 42N11e20c14h21a79n43i76c17k53ý 7943526288790

Ono to platí i pro pokladní a výpravčí ve stanicích. Dříve skoro každá stanice obsazená, mnohde i s nádražkou nebo bufetem. Někdo se staral o čekárnu, o budovu, každý mohl přijít a poptat se na vlaky nebo turista na věci z okolí. Když napadl sníh, tak vzal lopatu a uklidili koleje, výhybky i perony. Teď se stanice rozpadají, když napadne sníh, tak všechno stojí a čeká na svolané zametače, výhybky jdou dálkově, ale taky zamrznou nebo někdo ukradne kabel a zas se hodiny čeká. Nádražky z menších nádraží zmizely, čekárny jsou zamčené a životu nebezpečné. I svým způsobem je pak ta dráha blíže lidem, což prospívá i její pověsti a lidé s ní pak raději jedou.

+6/0
7.12.2015 13:47

V97i50k79t17o85r 13N63á62r17o85ž73n84ý 3819582788

Dobrý postřeh R^

0/0
7.12.2015 14:40

J43a24n 34N19o31v31á23k 4269329946230

32 let.. tomu říkám VĚRNOST. Milá paní, milé osazenstvo hlásky, děkuji vám za vzorný výkon služby. Moc vám fandím!

+22/0
7.12.2015 12:26

O12n45d86ř65e70j 88M12a43r30e93k 9722680377319

Jo, holky tam mají pěknou zahrádku. A cyklisti to neprojdou. to se dá leda obejít a ne úplně jednoduše. Na druhou stranu, je tam vidět široko daleko ovšem je pravda, že se tam dlouho nečeká.

+1/0
7.12.2015 12:24

V12á62c92l34a10v 56J26o35n90á43š 8672223932493

Hlaskarka? Nové označení pro bonzacku? Hlásit se to musí.....;-)

0/−16
7.12.2015 12:08

M46i83r25o69s85l63a89v 47P39a21v72l71í49č93e92k 7173540215894

Jste ubožák.

0/0
15.1.2016 2:07

M88i36c58h54a87l 11K91r60č18á21l 6858198536622

Chápu to správně že paní spouští závory podle plánovaného odjezdu vlaku ze stanice a jeho případné zpoždění neřeší? Prostě až přijede tak přijede.

0/−6
7.12.2015 12:03

V80i78k28t90o46r 85N91á17r69o20ž18n85ý 3239272708

Chápete to špatně. Paní obdrží od výpravčího hlášení ...tzv předvídaný odjezd ze sousední stanice. Paní zná jízdní doby vlaků a dle tohoto stáhne závory..Někde to mají zařízené i jinak.

+10/0
7.12.2015 12:05

M28i28c10h41a90l 72K35r80č59á15l 6458588386292

V článku píší, že je zpouští podle předpokládaného odjezdu. Co to znamená předpokládaný odjezd už se tam ale nepíše. Jestli vlak skutečně odjel, nebo má oproti předpokladu zpoždění už se asi neřeší. Nebo se snad předpokládá zpoždění?

0/−6
7.12.2015 12:19

J21a62n 37F17r83o62l90í98k 6896360545784

Škoda, že redaktor nepoložil otázku jak dlouho jsou závory spuštěny. Pak bychom možná pochopili netrpělivost některých řidičů. ;-)

0/−4
7.12.2015 12:24

O35n96d64ř15e67j 11M50a75r10e67k 9482920387439

Nijak zvlášť - jezdím tam na kole a ona je ta silnice většinou prázdná - Pavlovem vedla Karlovarská a ta je po otevření dálnice slepá, těch lidí co tam jede od Dobrovízu na Kladno je pár. Nikdy jsem tam dlouho nečekal.

+3/0
7.12.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.