Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

HLÁSKAŘKA: Závory mi řidiči prorazili i podjeli. Jejich značky zapisuji

Hlásky, v nichž drážní pracovníci dosud ručně zvedají závory, postupně mizí. Jedna z posledních hláskařek Eva Havelková má na starosti přejezd v Pavlově na Kladensku. Občas ji však řidiči rozzlobí. „Už se mi i stalo, že přerazili závoru. Jindy ji zase nadzdvihli, popojeli na koleje, zvedli druhou závoru a jeli,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o27m43á40š 98B24e88n59d92í25k 6718304565850

Jó hold technický pokrok jde dopředu, paní bych jenom přál aby to tam v klidu doklepala do důchodu než ji nahradí počítač a nadávajícím řidičům říci, že je pouze jejich chyba když před přejezdem nepřibrzdí, i počítač totiž může selhat.

+7/0
7.12.2015 16:13

J63o23s52e64f 92V27l79t38a37v68s93k57y 3775685391163

Vidime na jake technicke urovni drazni cesty jsou. Rikam naschval drazni cesty, abych mel velky zaber  a   nikdo mi nemohl nadavat, ze neznam struktury drah.  

Od  sedesatych  let (20. stoleti)   jsme slyseli neustale na jake urovni soudruzi drahy maji a ted musime zjistit, ze je to  na urovni sedesatych let 19. stoleti.   Jeste ze si nepodavaji stafetovy kolik, jako u  kyvadlove dopravy.

Kdyz si clovek podiva na jake urovni byla trat z Prahy do CB a na jake urovni je stale jeste trat z CB do Plzne, pak dostane  tu typickou ajziponackou depresi.

+1/−6
7.12.2015 13:24

P50e27t98r 82N26o16v80o61t74n53y 1401940611

Soudruzi na žádné dobré úrovni nikdy dráhy neměli.

+4/−2
7.12.2015 13:27

V81i14k47t90o21r 95N10á74r39o85ž82n33ý 3299882748

Takových pracovišť už je v republice jako šafránu...

+2/0
7.12.2015 13:52

P46a51v46e29l 30S86t74a54v31j73a68n56í41k 6908885497851

Není to náhodou tím, že jediná trať, která byla za komoušů postavená (a to už byla vyprojektovaná a rozestavěná), byla z Brna do Havlíčkova Brodu? Copak jiného nám soustruzi dali? Za těch pár let se nedá zvládnout všechno, když na to 41 let někdo kašlal.

+5/0
7.12.2015 16:03

B84o76h55u64s55l65a65v 72K38r41á20l41í25k 2581960279156

A co Holešovická přeložka?

0/0
7.12.2015 23:03

R24a32d17k20o 73K74ř16i58v26á27n51e48k 7670823495460

K těm ekonomickým úvahám:

Paní je hláskařka, čili vykonává dopravní činnost (dává odhlášky a obsluhuje návěstidla) kvůli absenci modernějšího traťového zabezpečovacího zařízení. Závory obsluhuje jako vedlejší efekt "zadarmo" Čistokrevné závorářky už asi ani nejsou.

Až se investuje do nového traťového zabezpečovacího zařízení, jeho kolejové obvody poslouží opět jako "vedlejší efekt" pro přejezdové zabezpečovací zařízení a idyla na hlásce skončí.

+6/−1
7.12.2015 13:19

P95e48t51r 42N20o89v84o79t55n90y 1541630231

Asi tak. Kromě vybudování PZZ by pro "zrušení" paní bylo potřeba udělat automatické hradlo včetně úprav(nebo možná úplného předělání) dvou sousedních stanic.

0/0
7.12.2015 13:23

P15e24t70r 38N35e76c66h41a74n20i12c48k15ý 7393486248340

Na druhou stranu na takto frekventované trati spojující dvě města s hlavním městem a řadu větších sídel to potřeba je a bude.

+1/0
7.12.2015 13:51

P69e57t70r 93N28o20v55o83t94n33y 1461370641

To určitě ano. Ale to je jen reakce na to, proč tam už není dávno přejezdové zabezpečovací zařízení za pár(údajně) milionů. Když ta paní je tam vlastně kvůli něčemu úplně jinému. :-)

0/0
7.12.2015 14:20

Z81d29e51n45e20k 13S79e19i42d16l 6824145300387

Mám opačnou zkušenost. Projel jsem otevřenými závorami a za zadkem mi projel rozfofrovanej motorák a teprve potom paní závorářka točila klikou jak šílená. Pro kritiky přejezd je v zatáčce a v úvozu, takže z něj není vidět vlak do té doby než vjede na přejezd. A já měl kliku, tu už neměl řidič naložené tatry, do kterého se na tom samém přejezdu ten motorák trefil. Teprve až na ten přejezd dali světla, tak jsme se přestali bát. Takže páni železničáři taky máte máslo na hlavě.

+1/0
7.12.2015 13:04

B49ř92e15t59i46s64l31a31v 95Š92í28m85a 9144251532

Takže páni řidiči taky máte máslo na hlavě...... nekterí dokonce nadzvedáváte závory, abyste mohli projet....

+4/0
7.12.2015 13:13

J40a52n 29M14a20l38ý 1815959684298

Se mi líbí zase to přepočítávání na prachy tady v diskuzi. Takže výhodnější samozřejmě je nahradit bábu automatikou, tu pak poslat na dávky, protože ji s kvalifikací zvedačky závory nikde nevezmou. Opravdu to ušetří ranec peněz....

+1/0
7.12.2015 12:58

P45e44t24r 37U51l86l89m97a80n15n 2907898727102

Diskusi jsem celou nepročítal, tak nevím, jaké přepočítávání myslíte. Nicméně automatikou se ti lidé nahrazují kvůli kratšímu čekání u závor. U nás byly takové závory vždy staženy cca 10 minut před průjezdem vlaku, to by bylo na některých komunikacích nepřípustné s dnešním provozem. Jinak tedy na tom našem konkrétním místě mi to vůbec nevadilo, ovládané ty závory byly z nádraží o kousek dál.

0/0
7.12.2015 13:07

B71ř42e60t32i57s27l33a97v 63Š64í12m62a 9634101202

Automatikou se lidé nahrazují predevsím proto, aby se snízilo lidské selhání.

S kratsím cekáním u závor to není úplne pravda, to je ruzné, pokud na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, tak muze být naopak u rucne obsluhovaných závor cekání kratsí.

+2/0
7.12.2015 13:19

P10e66t95r 45N40o10v30o17t92n53y 1161370871

Což tato trať nebude.

0/0
7.12.2015 13:28

B32ř20e62t50i78s28l41a77v 76Š59í47m51a 9944461792

Nevím, treba tam mohou jezdit tezké nákladní vlaky na vlecku....

0/0
7.12.2015 13:31

V58i35k88t33o89r 87N80á47r93o53ž42n10ý 3509342668

Kratší čekání u ručně obsluhovaných závor nebude nikdy. Je to o tom , teoreticky ten vlak může jet úsek 5 minut , ale také 10 minut. A nikdy nevíte, jak dlouho ten vlak ten daný úsek skutečně pojede.. Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun... a dokáže tudíž jet mnohem rychleji. 

Třeba v žst. Slatiňany (u Chrudimi) musely být závory dole , ještě než byl do Slatiňan vypraven vlak z Chrudimi...

+2/0
7.12.2015 14:13

P77e51t88r 45N75o53v11o60t83n44y 1671410321

" Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun"  to je taková situace skoro na kriminál. :-)  Nejbezpečnější je to jak píšete s tou Chrudimí, ale nejotravnější pro řidiče. Pokud se někde u stahování závor spoléhají na teoretické jízdní doby, pak určitě s patřičnou rezervou. Takže to určitě nemůže být rychlejší než moderní PZZ.

0/0
7.12.2015 14:52

V17i57k93t45o62r 50N58á66r64o81ž47n10ý 3519712688

Co je na tom na kriminál ? Běžná praxe. Někdy holt těch vagónků je více, někdy méně. Ne každý příjemce funguje jako elektrárna , kde nejnižší jednotka je jeden ucelený na normu vytížený vlak ...

+1/0
7.12.2015 15:21

P95e46t28r 90N52o19v80o95t61n58y 1701350561

Kriminál pro závorářku, která bude stahovat šraňky podle jízdní doby 1500t vlaku a pojede mnohem lehčí.

0/0
7.12.2015 15:23

B73ř15e88t32i55s57l39a45v 58Š95í47m10a 9754101232

Pointa je jinde - a to, ze automatizace má predevsím odstranit chyby lidského faktoru.

Jinak si to cekání teoreticky predstavit umím, napr. na lokálkách, kde jezdí malé motorácky a pak uz jen tezké nákladní vlaky napr. na vlecky....

a také na zastávkách, kde nastupují a vystupují turisté, a teprve pri tom obsluha zavírá závory a staví návestidlo na volno.

0/0
7.12.2015 15:37

F69r51a45n34t81i41š64e46k 26N76o88v22á36k 6611425856901

Nemluvě o tom, že to rozhodně není tak, že by se tam jednorázově udělal automatika za 5+ milionů a tím to haslo. Musí se udržovat, opravovat, hrozí zloději kovů.. A když se porouchá, tak je to o náhodě, jestli si toho někdo všimne dřív, než se může stát neštěstí.

+2/0
7.12.2015 13:09

M24i11r92o59s92l24a53v 92P41a33v47l49í80č89e75k 7193670365194

To zkuste vysvětlit Správě Železniční Dopravní Cesty. ;)

0/0
15.1.2016 1:34

P23e46t53r 24U19r67b72á55n66e44k 3131829267208

Jsem si jistý, že až paní Hláskařce zautomatizují závoru a najde si jinou práci, tak konečně pochopí, kam všichni spěachají.

+1/−12
7.12.2015 12:52

M55a84r74t16i62n 75N36e90r40m49u18t 9267967448859

Lidi spěchají jenom na silnicích, tam jde o každou sekundu. V obchodě, v práci, v hospodě, doma u televize už ne. Proto musejí rychlou jízdou nahnat těch několik minut.

+3/0
7.12.2015 18:46

M22i13r67o35s32l71a54v 70P85a82v90l30í68č86e57k 7383500305384

Do pekla.

0/0
15.1.2016 1:58

M34a14r11e12k 14V59y81m32a15z13a16l 5918696372680

Takže Vy také patříte k těm, co neustále porušují pravidlo, že vlak má výhradní přednost? Rv

0/0
20.2.2016 16:23

L53u41c44i56e 93S47m10o24l87í33k70o54v67á 9131814213663

neexistují nějaké čipy, které by daly vědět že vlak přejel? jako je to třeba u semaforů v silnici?

+1/−3
7.12.2015 12:43

T95o67m20á81š 21C10h63r74a49s49t49n67ý 2781904301923

Existují, ale nejsou kompatibilní pak s modernizací na automatiku

+1/0
7.12.2015 12:45

B98ř42e26t92i92s36l90a34v 89Š22í78m42a 9154241292

K cemu potrebujete cipy u závor, které jsou zavírány rucne?:-)

Predstavte si, ze práve u takových závor se ceká kratsí dobu....

0/0
7.12.2015 13:03

P32e90t49r 95N12o27v86o42t40n80y 1811530971

Na co se čeká kratší dobu?

0/0
7.12.2015 13:06

B59ř55e18t42i50s61l67a69v 65Š28í72m68a 9764841902

Co se vrátit do autoskoly, kdyz nevíte, proc se ceká u závor....?

0/0
7.12.2015 13:11

P97e31t30r 69N35o29v27o75t39n93y 1281750221

Vy se tedy domníváte, že u ručně stahovaných závor se čeká kratší dobu než u moderního PZZ? ;-D

0/0
7.12.2015 13:21

B10ř85e22t21i82s91l73a43v 13Š46í91m52a 9554581662

Smejete se naprosto zbytecne!

To je ruzné, zálezí na okolnostech, zda na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, není-li napr. pred závorami zastávka, kde stojí návestidlo, atd., atd. Závorárka ví, jaký vlak pojede, automatika to neví.

Nehlede k tomu, ze jsem reagoval na dotaz o cipech....

+1/0
7.12.2015 13:29

P72e75t36r 34N41o94v43o19t59n21y 1281770421

Ano, s tou rychlostí je to pravda, ale nemyslím, že je to případ této trati, kde budou jezdit nákladní i osobní vlaky stejně rychle, akorát bude rozdíl v rozjezdech. A se zastávkou je to ošemetné, stejně to musí mít stažené ještě před příjezdem vlaku do zastávky, takže si nemyslím, že by byl takový rozdíl proti automatickému PZZ

0/0
7.12.2015 13:37

D78a78n47i31e84l 55K69r78a15u61s 4851843202574

Modernizace je asi opravdu potřeba, ale nostalgie někdy vítězí a tohle je hodně nostalgické povolání. Jak já jim kdysi záviděl, že mohou tou velkou klikou stahovat a vytahovat závory.

Nicméně trochu pragmaticky - určitě nejde o zaměstnání, které by vyžadovalo extra vzdělání či fyzickou kondici. Jde samozřejmě o nutnost chovat se zodpovědně a zvládat několik málo dovedností - točit klikou, telefonovat, umět číst a psát - nebylo by pro celou společnost prospěšnější, kdyby taková pracovní místa zůstávala zachována, namísto toho, aby lidé s nízkou kvalifikací byli ohroženi každým výkyvem na pracovním trhu a potom se stávali přítěží sociálnímu systému? Nemluvě o devastačním vlivu na jejich už tak většinou nízké sebevědomí, které je ještě dále sráženo, když jdou první na pracák.

+7/0
7.12.2015 12:34

F94r84a37n26t78i70š59e13k 63N67o92v43á26k 6661765616981

A bylo to dobré i pro ty vesnice. Obvykle tam rodiny nádražáků bydlely. Následek, ve vsi je nádraží a silo, tudíž se tam udrží i prodejna, hospoda a pošta a je tam civilizace. Dnes tam chcípl pes.

+3/0
7.12.2015 13:26

M63i23r40o63s34l97a70v 67P10a88v86l66í23č50e49k 7303470485344

Přesně.

0/0
15.1.2016 2:04

P32e94t49r 17N82e75c24h79a38n50i38c13k12ý 7523616318700

Ono to platí i pro pokladní a výpravčí ve stanicích. Dříve skoro každá stanice obsazená, mnohde i s nádražkou nebo bufetem. Někdo se staral o čekárnu, o budovu, každý mohl přijít a poptat se na vlaky nebo turista na věci z okolí. Když napadl sníh, tak vzal lopatu a uklidili koleje, výhybky i perony. Teď se stanice rozpadají, když napadne sníh, tak všechno stojí a čeká na svolané zametače, výhybky jdou dálkově, ale taky zamrznou nebo někdo ukradne kabel a zas se hodiny čeká. Nádražky z menších nádraží zmizely, čekárny jsou zamčené a životu nebezpečné. I svým způsobem je pak ta dráha blíže lidem, což prospívá i její pověsti a lidé s ní pak raději jedou.

+6/0
7.12.2015 13:47

V79i92k69t85o66r 58N77á81r72o45ž50n26ý 3529232788

Dobrý postřeh R^

0/0
7.12.2015 14:40

J27a51n 39N14o24v16á57k 4879199286420

32 let.. tomu říkám VĚRNOST. Milá paní, milé osazenstvo hlásky, děkuji vám za vzorný výkon služby. Moc vám fandím!

+22/0
7.12.2015 12:26

O26n71d85ř83e24j 60M28a78r50e53k 9772470647459

Jo, holky tam mají pěknou zahrádku. A cyklisti to neprojdou. to se dá leda obejít a ne úplně jednoduše. Na druhou stranu, je tam vidět široko daleko ovšem je pravda, že se tam dlouho nečeká.

+1/0
7.12.2015 12:24

V71á34c19l39a73v 62J84o37n58á84š 8592233572173

Hlaskarka? Nové označení pro bonzacku? Hlásit se to musí.....;-)

0/−16
7.12.2015 12:08

M64i31r15o59s66l34a42v 15P94a87v31l88í97č72e71k 7353490135734

Jste ubožák.

0/0
15.1.2016 2:07

M68i52c80h47a58l 45K65r56č87á22l 6118338106132

Chápu to správně že paní spouští závory podle plánovaného odjezdu vlaku ze stanice a jeho případné zpoždění neřeší? Prostě až přijede tak přijede.

0/−6
7.12.2015 12:03

V21i24k28t47o27r 80N40á13r65o38ž31n17ý 3849632218

Chápete to špatně. Paní obdrží od výpravčího hlášení ...tzv předvídaný odjezd ze sousední stanice. Paní zná jízdní doby vlaků a dle tohoto stáhne závory..Někde to mají zařízené i jinak.

+10/0
7.12.2015 12:05

M64i32c44h55a48l 88K64r82č82á56l 6248118766532

V článku píší, že je zpouští podle předpokládaného odjezdu. Co to znamená předpokládaný odjezd už se tam ale nepíše. Jestli vlak skutečně odjel, nebo má oproti předpokladu zpoždění už se asi neřeší. Nebo se snad předpokládá zpoždění?

0/−6
7.12.2015 12:19

J91a93n 63F31r84o86l58í53k 6876320325424

Škoda, že redaktor nepoložil otázku jak dlouho jsou závory spuštěny. Pak bychom možná pochopili netrpělivost některých řidičů. ;-)

0/−4
7.12.2015 12:24

O64n85d51ř26e50j 60M11a44r33e89k 9652760617249

Nijak zvlášť - jezdím tam na kole a ona je ta silnice většinou prázdná - Pavlovem vedla Karlovarská a ta je po otevření dálnice slepá, těch lidí co tam jede od Dobrovízu na Kladno je pár. Nikdy jsem tam dlouho nečekal.

+3/0
7.12.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.