Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V extrémní situaci není na co čekat, říká k sestřelu Su-24 elitní pilot

Sestřelení letounu jako v případě ruského bojového stroje na syrsko-turecké hranici bývá ve většině případů až tou nejkrajnější variantou. Každému použití zbraně předchází složitá procedura, říká jeden z nejzkušenějších českých stíhacích pilotů Michael Borůvka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e43t73r 35N40o88v54á97k 8277441861382

Průniky ruských bojových letounů do vzdušného prostoru Turecka jsou podle NATO nepřijatelné a extrémně nebezpečné. V reakci na už druhý podobný incident během pár dnů to uvedl šéf Aliance Jens Stoltenberg. Zároveň zpochybnil vysvětlení Moskvy, že šlo "jen o omyl" v navigaci.

  tohle upozornění a varování  bylo rusku sděleno dávno před tímto incidentem,rusové na to reagovali s drzostí sobě vlastní a s přelety na d územím Turecka nepřestali až přišel ten sestřel,je třeba dál diskutovat??

Osobnš si myslím,že rusové by v podobném případě použili toto krajní řešení mnohem dříve.

0/0
29.11.2015 22:48

V78l58a70s69t36i61m20i38l 42Z12a14s58t86e77r11a 9557690945

Turecky F 16 v oblasti na pilezitost cekal.Odstartovat a doletnout k "narusiteli" za tak kratkou dobu nedokaze ani nejvetsi Superturek.

Vse ostatni jsou lzi a zamer.Pritomnost Turecka v NATO je proste chyba.

+1/−1
29.11.2015 9:36

D10a33n 49V48l35k 8921548186564

Nemohu si pomoci, ale opatrné vyjádření našeho pilota v závěru článku na mne působí jako snaha omluvit nebo alespoň trošičku odlehčit něco, co by při výměně stran, (tedy bombardér kteréhokoli státu NATO sestřelen dvojicí stíhaček potencálního nepřítele, jako je Rusko, Irán, KLDR, Pákistán, Čína...) bylo bráno jako zcela NEZPOCHYBNITELNÝ akt agrese. Rv!!

0/−1
27.11.2015 13:16

J25i51ř96í 82N37e55u20w54i52r18t42h 3772519168652

Podle toho, jak pan Borůvka popisuje, je to na dlouhé lokte. Pokud porušil prostor proletěl za 17 vteřin a to by Turci nestihli a museli ho dohonit a sestřelit 1km na tureckém území, jak už uvádí i zdroj z NORADU. Čili šli po něm s úmyslem sestřelit a výmluvy, že by se chovali jinak, kdyby věděli, že jsou to Rusové jsou mírně řečeno směšné. Bohužel Turci jsou to, co jsou a pro NATO rizikem, že se budeme muset postavit za někoho, kdo chrání sice svoje hranice, byť neadekvátně, ale jiné porušuje na běžícím páse, viz za měsíc více než 1000 porušení hranice řecké.

+2/−1
27.11.2015 12:25

M16a37r38t25i48n 61O86l97e38š31n43ý 5625876406324

Pane Borůvka, myslím, že kdyby šlo o omyl, tak se Turci omluví. Mně osobně to připadá jako záměrná provokace ...

+1/0
27.11.2015 11:40

A77l24f28r15e94d 85D44e29l76o13n75g 4324582476360

Je třeba si pamatovat že "globální velmoc" si často dovoluje co ostatní nemohou. Je třeba připomenout sestřelení Korejského civilního letadla které letělo plně osvětlené a Švédského průzkumného letadla nad mezinárodními vodami!!! ;-€;-O!!

+3/0
27.11.2015 9:47

P27a57v27e82l 41O96d63r39a69z93i37l 6534689607920

Sestřelit korejského narušitele, který nekomunikoval, bylo legitimní. Na rozdíl od sestřelu íránského letadla zběsilým agresorem.

0/−3
27.11.2015 10:08

A91l31f24r29e40d 27D59e46l21o79n71g 4184612226710

"Zběsilý agresor" se omluvil, škody uhradil a zodpovědný byl potrestán. Je třeba se někdy také informovat! O Švédském incidentu zřejmě nic nevíte - teprve Jelcin přiznal a Gorbačov se omluvil! ;-(:-(8-o?!!

+1/−2
27.11.2015 10:35

P39a38v60e11l 14O84d45r15a97z35i23l 6844579217660

Zběsilý agresor se neomluvil, škody neuhradil a zodpovědný byl vyznamenán

https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655#Post-tour_of_duty_medals

Protože lžete, nehodlám s vámi nadále diskutovat, děkuji za pochopení.

0/−1
27.11.2015 11:30

A41l74f67r82e20d 54D17e38l16o18n66g 4214152136690

To je právě spíš "východní" způsob diskuze! Děkuji!

+1/0
27.11.2015 13:52

K87a12r26e97l 63M98o92r66a55v18e56c 3261266928271

Na druhou stranu vás ale usvědčil z nepravdy. Nebudeme si nalhávat, že takové incidenty se stávají. Smůla. Naprosto nezáleží k jakému státu AC přísluší, ale jedno se, bohužel, US upřít nedá. V případě průšvihu, mohu následovat i omluvy, ale o potrestání nemůže být ani řeč. Viz. incident s přeťatým lanem lanovky v Itálii. Pilot stažen a osvobozen, tak kde by jiný seděl až by zčernal...

+2/0
28.11.2015 18:41

A42l12f34r54e47d 95D49e77l11o26n31g 4984532926470

Případ lanovky v Italii znám a také jsem se divil! Ale potom jsem zjistil že jednali přesně podle mezinárodní smlouvy a poškozené odškodnili! Na rozdíl od malérů RA která nikdy nikoho neodškodnila. To je právě ten nebetyčný rozdíl mezi kulturními úrovněmi! US mohou dělat "globálního policaita" protože na to mají co do financí, vojenské techniky i morálky! Zamyslete se prosím proč žijeme v Evropě již 70 let v míru i když mezi tím bylo srovnáno se zemí Čečensko, obsazena část Gruzie, obsazen Krym, část Ukrajiny, přepadeno ČSSR a MLR?!?

+1/−1
28.11.2015 19:20

F72r39a11n37t46i20š67e59k 56S66c48h18l22i73c63h38t90s 9455882741645

To platí v civilizovaných zemí. Ale nikoliv v NATO!

1. Turci, člen NATO, ho sundali nad územím Sýrie bez jakéhokoliv upozornění. Bohužel, navigátor palbu Šedých vlků přežil, svědek žije a žádná komunikace předem nebyla! Ostatně, ruské letadlo zcela jistě neútočilo na Turecko!

2. Dnes to Erdogan ještě vylepšil, když prohlásil že, " sestřelíme každé ruské letadlo, které se přiblíží! k naší hranici..."! Jde prý o tureckou čest!

3. Za tyto článečky, jejichž cílem je udělat z Turků křišťálově čisté Turky, by mohlo být i hodně barellů nafty od vděčných Turků a Islámského státu... jéjej

+7/−3
26.11.2015 20:13

B86e60d64ř73i48c33h 25T80ě42š10í48n73s18k44ý 6262243881557

někdo tady v článku dělá obhájce Turkovi? kde?

0/0
26.11.2015 20:23

F16r74a51n76t86i98š86e37k 14S47c87h40l63i64c27h82t85s 9785462631975

"Turecko přímo sousedí se zemí, ve které zuří válka. A druhá strana je navíc nevypočitatelná,“ konstatoval Borůvka."! Lež a nesmysl!

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/pilot-o-sestreleni-letounu-df2-/zpr_nato.aspx?c=A151126_095032_zpr_nato_inc

0/−1
26.11.2015 20:33

B86e51d77ř24i66c98h 44T14ě39š47í24n11s88k82ý 6102223191737

v Sýrii není válka? no možná mám špatné informace ale co pak tedy ten ruský bitevník bombardoval?

+2/0
26.11.2015 20:58

A64n85t21o29n76í92n 11S45á83d55l34í58k 7468769343573

Turecko by mělo být po tomto incidentu z uskupení NATO vyloučeno! Boj proti islámskému "státu" má být prioritou a Turci to evidentně nechápou!

Až dosud neměli Turci důvod,podezřívat Rusko z nepřátelských akcí,nyní,se mají na co těšit a patří jim to! Jen se opravdu divím té zvláštní politice USA a VB,kteří se ihned po incidentu za Turky "postavili" ! Bez důkazů!

0/−1
27.11.2015 7:48

J29o32s72e62f 29P98o52l32í73v10k72a 1382747806279

No co, pošleme tam oddíl českých diskutujících z internetu. Během několika hodin vyřeší celou zapeklitou situaci ;-D

+4/0
26.11.2015 19:17

P69e76t15r 80K76o86l66á74ř 2848227314251

Turci cíleně brání islamisty, tenhle útok na Rusy a opakované bombardování Kurdů to jasně dokazují ...

+5/−2
26.11.2015 18:43

B87e78d80ř10i46c75h 41T63ě76š48í55n53s65k42ý 6872543761297

říkáte jasně? ;-D

+3/0
26.11.2015 18:54

P72e70t12r 38K64o81l41á95ř 2568697614571

Pan Borůvka je silně naivní. Sám Turecký prezident prohlásil, že to udělali proto, aby chránili své spojence, tedy Turkmeny, které Rusové bombardovali. Tedy žádný omyl, ale záměrný útok ... Bohužel, pokud se Rusové Pustí do Turků, tak tady máme dalších pár milionů "umírněných" muslimů ...

+4/−1
26.11.2015 18:40

V87o50j97t83ě63c53h 92O98k36t61á42b27e50c 8306305600258

.. se nepředpokládá, že jde o nějaké napadení nebo válečný akt, Turecko přímo sousedí se zemí, ve které zuří válka. A druhá strana je navíc nevypočitatelná,“ konstatoval Borůvka.

Že by snad chtěli napadnout Rusové Turecko ??  Že by Turci neuměli počítat ??

+4/−1
26.11.2015 18:09

J43o98s21e96f 64K48l59a22t 3599237983671

Rusové rádi a často provokujou a hledají, kam až můžou zajít

+3/−3
26.11.2015 18:26

P50e29t70r 11K28o60l14á55ř 2818787434611

Ale nevěříš tomu, že by si Turci mysleli, že je letí jediné ruské letadlo bombardovat, že ...

+3/−1
26.11.2015 18:41

J76o92s20e37f 84P87o43l60í80v80k22a 1702497596329

Anoj, extrémisté ještě nikdy nezaútočili civilním letadlem, takže by je ani ve snu nenapadlo použít pro útok letadlo s ruskými výsostnými znaky.

Ach ouvej, my máme tak chytré lidi Rv Z bezpečí daleko od války se tak skvěle uvažuje, jak je co správné a kdo co jak musel či nemohl vidět a vědět ...

0/0
26.11.2015 19:16

J11i47ř70í 14M39r93á41z 6848424707259

chápu, že ve válce není na co čekat, ale zde? koalice proti IS se bude střílet mezi sebou?

+3/−1
26.11.2015 17:40

L31a69d26a 14N42o64v64a59k 4302703387

když budou rusáci i přes důrazné varování provokovat, tak asi ano... Koalice neznamená, že se musí zůčastnění milovat...

+1/−5
26.11.2015 18:08

V32o37j71t79ě47c86h 69O16k10t60á68b37e12c 8186205740148

Kurdové už vědí své

+2/0
26.11.2015 18:10

M66a45r18t76i65n 68T65r73i44s75k47a 3572151897

Pokud Asad ziska zpet kontrolu nad svym uzemim a vytlaci ISIS pryc, coz se zrejme zacina dit, nekdo prijde o ropu a jine levne komodity.A to se tomu nekomu nelibi. Horsi je, ze ten nekdo je asi v takzvane koalici zapadnich statu. Je to takovy schizofrenni stav zapadu.

+7/−1
26.11.2015 17:20

L39a60d72a 25N42o41v59a55k 4542243367

jen ti rusáci tam jsou naprosto nezištně, žejo...;-D

Oni byli rusové vždy takoví přímočaří poctivci...:-P

+3/−4
26.11.2015 18:10

P69e64t62r 41K23o95l32á89ř 2608917844621

Jak to s tím souvisí?

0/0
26.11.2015 18:43

J60a65n 68Š15v15á13b 3206327578944

Nebuďte naivní.To sou Achmedí to je jiná sorta.Podívejte Afganistán.

0/0
26.11.2015 19:28

M70i39l75a39n 91V77a42l53á21š89e92k 5503942141130

Z analýzy vojenského analitika:

 Rusové prohlásili, že okamžitě končí jakoukoli koordinaci a jakékoli vojenské styky s Tureckem. Čili žádné hlášení těchto operací, jak se to dělalo doteď, kdy Rusové informovali o operacích, že tam probíhají, ale nově už informovat nebudou. Protože ta koordinace běžela právě z důvodu, aby se vyhnuli tomu, co nakonec stejně nastalo. Turci byli informovaní, ale přesto letadlo sestřelili. To je zajímavá souvislost, a proto si myslím, že to bylo připravené.

+14/−2
26.11.2015 17:15

J42a30n 79Š24v67á54b 3976537978224

Ten Rus si pro facane šel dobrovolně.

0/0
26.11.2015 19:27

J58o72s35e54f 51N44á91d77b74ě92l32a 3645835136532

o čem to ten expert vykládá? to určitě nebudou turecké procedury!

+2/0
26.11.2015 17:09

M56a16r79t93i69n 19T69r64i11s72k81a 3402171897

Hledaji slova obhajoby pro sveho spojence v NATO. Musi hledat experty na vymyvani mozku.

+6/−1
26.11.2015 17:16

J50a72r84o77s26l42a14v 16V98a68c55e10k 1712302202796

Ale myslím, že to ten expert řekl jasně. Jenom nechtěl vyslovit finální soud. Je jasné, že to Turci nachystali, protože nemohli stihnout jedinou věc z uvedených procedur. A nikdo přeci neuvěří, že v Turecku je mimořádný pokyn střílet po všem, co se dotkne hranice.

+5/0
26.11.2015 17:52

I76v46o 75N70o20v47á27k 3591378126886

1. Střelba na pilota na padáku a navíc v době kdy není válečný stav - Mezinárodní soudní tribunál [>-]!

2. Velitel turkmenské bojůvky je prý Turek (jako že turecký mužík?), pak trestní odpovědnost. A protože turkmenské bojůvky mají blízko k Al Kaidě - no Guantanoma stále funguje a "soudní" mechanizmy jsou pro takovéto Turky ideálně nastaveny, když protiprávní jednání kompenzují něčím podobným :) Nebo, že by jejich spolupráce s An Nusra znamenala až takový odpustek, že vše je zapomenuto? Rv

3. Nárazníková zóna Turecka do hlouby 8 km sousedního státu? Pak jedině na bázi reciprocity s využitím prostředků PVO.

4. Člen NATO zaútočil na nečlenské letadlo? Pak tedy, buď plná podpora Turecku a mobilizace (asi ještě nepravděpodobné), nebo zvážit možnost rozmělnění možnosti pro uplatnění článků o napadení člena NATO a následné odmítnutí alianční podpory. A pak u takto zmedializovaného případu (sestřelu) rovněž mediálně vyjádřit závazné stanovisko velitelství NATO - nikoliv jen politickou proklamaci. Vždyť přece tohle Turecko byl náš spojenec[>-], ale asi už není! !!

+6/−2
26.11.2015 16:26
Foto

V18í34t81ě69z13s83l87a34v 30N47e86d66b69a49l49ý 7162210488685

Mně se líbí, jak to dovedete vše zdůvodnit. Střelba na pilota na padáku a navíc v době,kdy není válečný stav. A co tam prosím vás má koho bombardovat, když není válka?

Velitel je prý??? TUREK.

A co takhle přepadení suverénního státu (Ukrajina)neoznačenými ruskými vojáky (SPECNAZ ).

Mezinárodní soudní tribunál,ne?

Člen Nato na nikoho neútočíl! Ten jen bránil svoje svrchované území!!!

+5/−6
26.11.2015 17:11

R47o49m54a31n 94Š45i64m46ů78n12e54k 4359498241

Precti si:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Severn%C3%AD_Kypr

prvni cast  "Historie"

Todle bylo, je a bude a medializuje se jen to, co se komu hodi....... Sr.

+1/−1
26.11.2015 18:17

P53a94v81e27l 98O51d25r83a94z88i42l 6884799157300

Rusa si do Sýrie pozval tamní vládce, to je jejich problém a vám do toho nic není.

Turecko zasáhlo ruský stroj mimo svůj VP, což je rozhodně nelegitimní a je to problém.

0/0
26.11.2015 23:53
Foto

V70í40t16ě20z68s63l49a63v 13N85e33d48b47a18l32ý 7742220468525

Chudák pilot co vraždí civilní obyvatele jiných států a oni ho ochránci těch civilů zabijou. Tam co rusáci bombardují, žádní bojovníci ISIL nejsou. Tam jsou vesnice odpůrců masového vraha a přítele Ruska, diktátora Asada. Když rusáci sestřelili civilní letadlo na dálném východě, argumentovali tím, že byl narušen jejich vzdušný prostor. A to zavraždili stovky lidí. Když sestřelili letadlo nad Donbasem, tak se z toho snažili vylhat. Ostatně, jako vždycky. To byly taky tři stovky. Oni si myslí, že si na ně nikdo nedovolí a proto porušují mezinárodní zákony jak se jim zachce. Vraždili a vraždí na Kavkaze , na Ukrajině, nyní v Sýrii. Rozpoutali s Hitlerem největší válku v dějinách lidstva. Jejich uctívaný guru Stalin má na svědomí 40 000 000 zavražděných lidí. Konečně dostali po hubě, a doufám , že to není naposledy. Dobře to řekl prezident Reegan. Rusko je říše zla.

+11/−14
26.11.2015 16:19

P26a53v66e88l 21O95d52r63a53z64i87l 6154649587250

Škoda, že se mýlíte.

+1/−2
26.11.2015 16:39

M18a70r48t24i80n 59T13r41i78s41k74a 3122771747

Reagan mluvil o SSSR, ne o Rusku.

+2/−2
26.11.2015 17:13

P72a24v29e51l 37O88d75r13a51z93i24l 6254109957980

Ten člověk lže prakticky ve všem, tohle je jen drobnost.

+1/0
26.11.2015 23:53

J24a79n 68K89o31t10a61s 9359970652916

Rusko a SSSR podle Vás jedno jsou, že ano, je to mimo Vaše rozlišovací schopnosti. Jinak hluboce s Vámi nesouhlasím, že je Rusko říše zla - mě zase neustále překvapuje svou zdrženlivostí a poměrně racionálním přístupem třeba k terorismu. Rusko je pravda silný hráč, ale jeho kroky jsou snadno čitelné a předvídatelné.

+3/0
26.11.2015 17:46
Foto

V22í21t87ě57z45s92l74a87v 79N49e68d62b37a69l48ý 7152280538985

Já zase obdivuji Vaše rozlišovací schopnosti. Jakpak jste trolle asi přišel na to, že Rusko a SSSR podle mně jedno jsou.

+2/−5
26.11.2015 17:58

P65a58v17e42l 64O60d16r22a55z74i21l 6874319857440

Protože ve svém příspěvku matláte činy Ruska, činy SSSR a své lži jedno přes druhé.

+1/0
26.11.2015 23:54

M75a63r25t93i58n31a 49S21e25d58l54i27c40k29á 5812935421812

Na zaklade trasy letu nelze namitat, ze se jednalo o extremni situaci. Bylo evidentni, ze za 3 km bude letadlo opet nad Syrii. Kdyby si to mirilo do vnitrozemi, dalo by se to jeste okecat, ale takhle ne.

+12/−1
26.11.2015 16:19

J97i10ř42í 14Č78e32r95m39á79k 5280235688617

Kdyby Rusák takhle narušil turecký vzdušný prostor poprvé, dalo by se to ještě okecat, ale popadesátéšesté už ne.

+2/0
26.11.2015 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.