Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Běžkování na Šumavě už nebude zdarma, obce potřebují peníze na rolby

Šumavské obce plánují od příští zimy vybírat peníze od běžkařů. Pokud by totiž přišly o hlavního sponzora, neměly by peníze na udržování tratí. Podnikatelé se prý na nákladech podílet nechtějí a v dobrovolných sbírkách se nevybralo téměř nic. Situaci by mohla vyřešit dvacetikoruna od každého běžkaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51o69s31e53f 67S85o91k76o45l 2520199982649

Podnikatelé se nechtějí podílet?

Nebudou trasy, nebudou běžkaři, nebude tržba. Jak jednoduché.

A klidně si to mohli dát do nákladů.

0/0
26.11.2015 5:06

M41a37r85e59k 62U78h93l47í32ř 2862176828106

A víte co proč se na to nevykašlou úplně podle těch komentářů co tady čtu mi přijde uhozené vůbec se pokoušet tvořit něco pro lidi aby měli pohyb a ne aby seděli u zpráv na Idnesu a psali stupidní komentáře o ničem mám rád Šumavu běžky a klidně si zaplatím za vzduch který tam budu dýchat než potkat tupce z diskuzí... Můj první a poslední komentář na idnesu sportu zdar a všem starostům ze Šumavských obcí přeji hodně zdaru při získávání peněz pro nevděčný lid...

+1/0
26.11.2015 4:47

Š32á72r50k41a 69Č50e71c47h63o25v83á 8218786555595

Copak, nefunguje klávesa s tečkou ?

0/0
27.11.2015 6:51
Foto

I62m75r82i21c58h 65S44u80c94h68a73r89s65k68ý 8696973805271

Zprávné rozhodnutí, nechápu jak takový komunistický přežitek mohl někdo podporovat;-)[>-]R^

0/0
25.11.2015 19:18
Foto

J54a32r35o72m14í54r 83P80r29a58u39s 9987637250276

Dnes zpoplatní běžky a zítra i dejchání. To je úroveň.

0/−3
25.11.2015 18:44
Foto

I63m20r38i51c47h 28S37u13c76h50a13r81s12k48ý 8826973385881

kde je můj příspěvek

0/0
25.11.2015 19:18
Foto

M52i82l54a53n 78V94a63n62h28a65r79a 1657768157622

Ta dvacetikoruna?;-D

0/0
25.11.2015 19:29

M61a24r30t50i70n76a 50L14e28v53á 6696648709

Myslím, že hodně lidí jede jen na běžky a tudíž se ubytují v penzionu a chodí večer do hospody, takže by mi přišlo logické, že podnikatelé přispějí.

+1/0
25.11.2015 16:13

J85o52s39e15f 56V53l19t46a32v10s57k19y 3845665621603

Jeste ze tohle mysleni a ta hadavost konci na hranicni care s Bavorskem a Rakouskem.  ;-D

+1/0
25.11.2015 16:13

P97a23v87e87l 60K61h77a16i57l 2348709972228

Rád bych upozornil, že se jedná o sumu 2,5 miliónu ročně. Kolik vyberou dotyčné obce na ubytovacích poplatcích? K čemu by měly tyto poplatky sloužit? Není to náhodou i údržba běžeckých stop? Jedná se jen o první vlaštovku, dál zpoplatníme cyklostezky, turistické stezky a u dvacetikoruny to samozřejmě neskončí. Kdo si dnes vzpomene, že kdysi se za dálnice neplatilo? ;-(

+1/−2
25.11.2015 16:08

D89u81š91a52n 33M56o71u22r70e28k 7532157157521

Rád bych povzbudil starosty obcí:

1) Nebojte se poplatek zavést, třeba i dvojnásobný, když za něj bude odpovídající kvalita stop.

2) Kdo dnes jede na hory, běžně zaplatí za parkování, např. v Jizerkách, kolem 100 Kč/den. K tomu při jednodenním či víkendovém výletu dá až několik set Kč za benzín.

3) Značná část běžkařů dnes vyhledává hlavně bruslení, mezi mladou generací na severočeských horách je to většina. Pokud nechce být Šumava skanzenem a mladší generaci ztrácet, měla by skončit častá šikana bruslařů na Šumavě a trasy by měly být upravovány pro oba styly, jako je to v severních horách a cizině běžné.

+3/0
25.11.2015 15:46

J39o63s86e19f 78N36o25v39á92k 2182852645384

A pak je spousta lidí, co na tom místě žije či má chaty a Ty kupodivu neplatí nic.

Ano, dost lidí bruslí. Ale je i slušná část, co jezdí normální klasiku. Proč by měli doplácet na ty, co chtějí bruslit??

0/0
25.11.2015 15:50

D27u68š17a44n 63M37o53u79r75e11k 7462717957441

..ti, co jezdí klasiku, jezdí taky stopou, pokud vím :-) Doplácet nemusí nikdo na nikoho.

+2/0
25.11.2015 16:02

J16o92s18e45f 57N96o74v67á37k 2302182405154

Ano, ovšem Ti si to projedou úplně v pohodě. Kolik lidí musí tou stopou denně projet, aby ten poplatek měl vůbec smysl? Dejmetomu 200? To znamená, že když se to dělat nebude, tak jednou ze dvou set výletů na běžkách musí člověk prošlapávat stopu. Anebo zaplatit 4000 Kč. Co z toho si vyberete?

0/0
25.11.2015 16:29

M13i13c27h63a34l 63K49r37č57á42l 6738738386132

Jsem zvědav na jakém právním podkladu chtějí vybírat vstupné na veřejné komunikace po kterých běžecké stopy vedou. Pokud se jedná o uzavřený sportovní areál ve stylu fotbalového stadionu, tak tam je to něco jiného. Ale na veřejné komunikaci po které je možnost pohybu dle zákona zdarma si to neumím představit. Možná to bude ve stylu dobrovolnosti bez možnosti vymáhání.

+1/−1
25.11.2015 15:24

K15a66t66e52ř13i84n28a 79S80l95a43v28í37k18o19v38á 6113405600203

Myslím, že by měli zpoplatnit i chůzi ve městech. Přeci jen město musí udržovat chodníky. Třeba větší město 50 Kč/na den, menší město 30Kč/den a za demonstraci 500 Kč/hod.

0/−3
25.11.2015 15:16

O89l54d22ř61i19c24h 63J69a42n63e14č40e90k 8399326643511

na tohle máme daně, resp. 'rekreační taxu' či jak se to jmenuje ;-)

0/−1
25.11.2015 15:18

M11i38c58h19a69l 84K88r55č25á35l 6478958966322

Na to slouží daň z nemovitosti která jde do rozpočtu města. A to je snad jediná spravedlivá daň. Její výši určují obecní zastupitelé které si občané města sami zvolili a platí ji pouze ti co nějakou nemovitost vlastní.

0/0
25.11.2015 15:28

D83a28v26i50d 94M52r13a81z69e31k 5243497894657

Naopak se jedna o jednu z nejvice nespravedlivych dani. Zdaneni jiz danene veci. Z rohliku ktery mate doma 3 roky take neplatite 3x dan:-)

Btw pak vubec neodpovida, kdo ma jakou nemovitost (vyse dane) a chozeni po ulici (uklid). Priklad v jednom starem dome bydli 50 lidi a ve druhem 5. Dum je stejne velky jen v tom jednom je vice neprizpusobivych obcanu (nic proti nim - jen priklad). Chodnik tedy vyuziva 55 lidi. Pochybuji, ze lide z prvniho domu plati vice na udrzbu ackoliv zcela jiste pouzivaji komunikace casteji.

0/0
25.11.2015 16:21

J21a62r84o17s79l78a91v 70D75u30n43d39a 1853242236270

Ona by se vlastně ani daň jmenovat neměla. Měla by se jmenovat příspěvek na infrastrukturu. A pak by to už bylo bez pochybností a řečí.

0/0
25.11.2015 16:25

T40o84m24á47š 63K44u47č36e49r93a 8304865885676

Před pár lety jsem si nedokázal představit, že by šlo zpoplatnit každý kilometr silnic. A dnes s GPS a PC to není nic nereálné. Takže se možná dočkáte :-)

0/0
25.11.2015 15:52

K53a58t31e13ř48i44n55a 55S35l30a12v50í87k39o36v81á 6353715960553

Dočkáme, ale až poté, co každý od narození bude očipován.

0/0
25.11.2015 18:27

D83a59n 14H51o38l70i68c64k30ý 5904200486211

vy snad ještě žijete v bludu, že Vás nikdo nečipoval;-)

0/0
25.11.2015 22:25
Foto

P53a26v94e94l 40K67o86b95ě38r44s35k17ý 9372616220638

Kdo nemá běžky nemá šanci na Šumavě skoro nikam zajít pěšky, všude jsou stopy a na nich samozvaní ochránci neporušenosti stopy s ostrými hůlkami. Takže za mě by bylo rozhodně plus, kdyby byly stop méně, třeba i placených.

+3/0
25.11.2015 15:16
Foto

R51o47m46a36n 83K26r24a86t62o47c28h52v44i17l 1237768848549

Například centrum v Rakousku Hochficht. 3,5 éček denně nebo 12 týdně. Automat na karty a ani nevrací drobné

+1/0
25.11.2015 14:21

D91a98v67i94d 38M43r62a30z75e32k 5513397744287

Pokud tohle projde, tak jsem proto, aby motoriste platili upravu sjezdovek, aby to sjezdari meli take "zadara". Jen je skoda, ze bezkar ci sjezdar co prijede busem platit nic nebude.

Holt zase nekdo nechce platit za sluzbu resp. chce, aby mu sluzbu platil i ten co ji nevyuziva;-€

0/−1
25.11.2015 13:54

D30a28v92i16d 93M33r33a90z77e76k 5513957604727

Jen dovetek: prispevek byl urcen tem co nize obhajuji placeni "udrzby stopy" z placeneho parkovani (zdrazeni parkovneho).

0/0
25.11.2015 13:56

G29i53t88a 42H18o68r66á82k30o88v27á 4694137427856

Sice si nedovedu představit, jak to chtějí vybírat, ale myslím, že za kvalitní stopu 20 Kč nikoho nezabije. Navíc na sjezdovkách vás to stojí v řádu stokorun.

+2/0
25.11.2015 13:40

P49ř68e41m29y34s45l 49H82r89o84m16a77d50a 2134166318191

Tak ono dne se dělají často stovky kilometrů tratí zdarma a výsledek je ten, že běžkař chce mít zdarma všechno. Navíc jim všechno vadí. Lidé pěšky a na sněžnicích chápu. Jim však vadí na strojově upravené stopě i lyžař s crosscountry lyžema, který už pro tu hustotu tratí, musí občas přejet i upravovaný úsek. Někde jim vadí dokonce i mistryně evropy v dog skijoringu, která po svých psech stopu utáhne jak nikdo. Jen je trošku rychlejší ;-) 

Prostě běžkaři a cyklisté si nemohou uzurpovat hory jen pro sebe a ještě zdarma:-/

+7/0
25.11.2015 13:30

J89o73s86e67f 62V83l55t53a39v12s58k89y 3735175831643

V Cechach je vsechno problem, i to miti na zachode hobrtlik.  Natoz existence slusnych  bezeckych  loip.

0/0
25.11.2015 13:00

M59i58l52o15š 55B76o82u43k46a21l 8913157613454

Zaplatit za nějakou službu mi přijde normální... někdo ale radši hledá kličky, výmluvy a plány, jak neplatit... to je opravdu k poblití...:-/

+5/−1
25.11.2015 12:34

J72o40s25e40f 12N49o57v40á94k 2392382705434

A co když tu službu nechci, jen mi vadí, že někdo chce "zpoplatnit přírodu".

0/−6
25.11.2015 14:03

O70l41d97ř34i34c57h 35J44a56n38e47č74e52k 8629936623111

tak jeďte jinam, kde nic strojově upravené není a kde Vám nikdo nic nezpoplatňuje, dokonce ani to parkoviště.

vztekat se můžete, ale těžko můžete požadovat, aby se nikde žádné služby neposkytovaly a vše bylo zdarma, když někteří je chtějí.

+1/0
25.11.2015 14:09

J48o81s23e23f 71N55o49v26á76k 2882352305874

A proč bych měl jet jinam, když mám třeba chatu tam?

Služby ať poskytuje kdo chce a jaké chce, ale na svém, a ne na veřejném majetku.

+2/−2
25.11.2015 14:13
Foto

R18o43m23a78n 58K19r88a85t57o57c33h96v97i86l 1627468498489

Ze by veřejný zájem?

+1/0
25.11.2015 14:17

J18o57s80e25f 65N24o93v54á64k 2192972135694

Veřejný? Jak moc "veřejný"? Veřejným zájmem omluvíte stavbu silnice, vedení: to slouží opravdu všem - ale sportovního areálu, který zabere defakto celé hory??

+1/−1
25.11.2015 14:22

J26o10s42e59f 88N65o63v76á45k 2142762515834

A kromě toho "slouží všem" je navíc taková stavba nezbytná a prakticky nezrealizovatelná jiným způsobem.

Běžecký areál lze udělat (viz např. nedávný u Liberce) a k nezbytnosti má hoooodně daleko.

0/−2
25.11.2015 14:24
Foto

R36o60m35a16n 10K18r28a17t20o64c72h24v88i58l 1697598158299

Srovnáváte Liberec s Kvildou? Znáte to tam ?

0/0
25.11.2015 14:24

J68o57s25e72f 18N41o32v85á10k 2452702665734

Chcete říct, že na šumavě nejsou lokality, kde by šlo vybudovat běžecký areál?

0/0
25.11.2015 14:27
Foto

R54o64m40a18n 92K46r45a11t87o48c95h12v20i82l 1897388608449

Ale boha tam je areál na Zadově!!!! Když nejsou závody můžete si zajezdit, pochopitelně i ten zpoplatnit, ale rozhodně je hezčí vyjet si z Kvildy na Horskou a dále v přírodě a když upraví stopu tak zaplatím, tak jako všude jinde v Evropě...

+4/0
25.11.2015 14:31

J17o87s88e14f 43N52o13v73á35k 2702392505544

Vy chcete zaplatit, ale jiný ne. Protože je to veřejný les a ne Váš les, tak prostě nemáte co ostatní k placení nutit.

0/−4
25.11.2015 14:33
Foto

R62o54m33a64n 30K52r23a67t71o65c32h65v46i41l 1817788798879

Však také neplatíte za les, ale náklady na úpravu stopy. Pokud nechcete, vyšlápněte si vlastní jinde... Většina to ale upravit chce, zadarmo to nejde...

+5/0
25.11.2015 14:35

J77o21s55e66f 33N30o51v89á15k 2472632945904

Ne, platím za les. Protože se do něj už bez placení nedostanu.

A většina to upravit chce - to víte jak?

Další věc je, že dvacka nikoho nevytrhne a naopak to výhledově povede k masivnímu zdražení. Pamatujete si ještě, jak začínaly dálniční známky....

0/−5
25.11.2015 14:42
Foto

R47o42m25a41n 81K67r69a31t66o93c22h50v50i56l 1317638718259

Jak to znám ze zahraničí, vždy máte možnost jet i některé stopy bez placení, méně atraktivní. I na Kvildě tato možnost zcela jistě bude, ale opravdu jede o dvacet korun, to není ani čaj

+2/0
25.11.2015 14:53

J94o23s24e71f 26N33o21v64á28k 2272662565314

A proč si neuděláte sportovní trasu z těch méně atraktivních cest, kde to nebude ostatním vadit?

0/−2
25.11.2015 14:58

O29l38d50ř90i83c78h 70J60a22n85e75č36e70k 8989446683581

protože jste v demokracii a většina si přeje, aby ty méně atraktivní cesty byly upravené.

+1/0
25.11.2015 15:03

J35o93s91e32f 90N77o66v36á77k 2962232245204

Zaprve tu většinu jste nijak nedokázal a nemyslím, že by to většina návštěvníků hor vítala. I v zahraničí, kde je přístup k přírodě daleko "umělejší", není převaha placených stop - což ukazuje, že nemalá část lidí má radši ty zadarmo.

Zadruhé, i kdyby, tak si zjistěte, co znamená práva menšin.

0/−1
25.11.2015 15:54

J47o12s37e53f 30Š66á70t85a70v51a 2854491686519

I když uděláte kdekoliv na méně atraktivním místě stopu,přesto se tam přesunou všichni běžkaři i z těch atraktivních ale neprojetých míst.Ono z Kvildy směrem na Stachy a okolí,je v zimě dálnice.Dá se říct že tudy projedou stovky lyžařů.A stopa vede po cestě jen z části, ale je udělaná na louce,kam se v létě nesmí.Ty stopy vyžadujou všichni,je to v pořádku že se konečně rozhoupali.Přinese to jenom,doufám,kvalitu.

0/0
27.11.2015 8:52

O24l37d57ř74i84c69h 35J93a74n78e64č92e60k 8539766683681

liberecký běžkařský areál má k nezbytnosti opravdu hodně daleko, právě proto, že vznikl z popudu politiků, podnikatelů a lobbystů pro vrcholový sport, kdežto amatérský sportovec se vydá z města radši na druhou stranu - do hor.

+2/0
25.11.2015 14:30

J32o58s84e41f 54N69o98v23á73k 2272712855354

Což jen ukazuje, že úprava běžeckých stop není věc "nezbytná" a tedy nejde o případ "veřejného zájmu", který opravňuje zkrátit někoho na jeho právech.

0/−4
25.11.2015 14:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.