Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Univerzity žalují Zemana. Chtějí, aby mu soud nařídil jmenování profesorů

Univerzita Karlova a Vysoká škola ekonomická společně s Jiřím Fajtem, Ivanem Ošťádalem a Janem Eichlerem, které Miloš Zeman odmítl jmenovat profesory, podali na prezidenta žalobu. Informoval o tom mluvčí Univerzity Karlovy Václav Hájek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F68r97a72n30t79i50š25e19k 80K34l35á48s36e90k 4911553217749

Někoho někam jmenovat a nesmět o tom rozhodnout? Tak pod to bych se nikdy nepodepsal.

0/0
22.11.2015 15:41

P55a14v15e52l 61T71e95s75a11ř55í86k 6370823820305

No což,  tak zase uvidíme soudní komedii alá VK a soudní čekatelé.

Městský soud uloží presidentovi,  že má vyhotovit rozhodnutí o tom,  proč profesora nejmenoval, protože bez tohoto rozhodnutí soudní fraška nemůže pokračovat, protože soud nemá bez tohoto o čem jednat.

No a president,  protože mu ústava nic takového neukládá bude dělat mrtvého brouka. :-)Takže zhrzení adepti na profesora budou čekat a čekat nebo snad dostali i možnost že se stanou profesorem ale president jim u toho kašpárkovat nebude. :-)

+1/0
21.11.2015 19:20

V36a60š96e85k 28Ř46í32h79a 2123333258422

To snad nemyslí vážně. Samaozřemně že žalovat mohou kohokoli. Je to ale dokonalou ukázkou jejich ješitnosti a ubohosti. Dost možná to je dokonce důkazem toho, že ČR potřebuje opravdu hodně tvrdou reformu VŠ. A kdo ví třeba právě odmítnutím oficialit a talárů začala.

+1/0
21.11.2015 16:14

P77a81v88e33l 32R67a57c36e28k 7467172361767

jak dlouho se mluví o reformě školství ? 10 - 15 let ?

0/0
21.11.2015 18:31

P54a78v94e38l 80O97d50r14a21z74i93l 6164379747520

Školství a zdravotnictví jsou dva největší otloukánci mezi resorty. Díky největší fluktuaci ministrů každý něco začne a nedodělá se nikdy nic. Bohužel, školství je základ národa, ale pro dělníky v montovnách základka s úrovní, kterou budou stíhat i děti z pomocných škol bude muset stačit.

0/0
22.11.2015 0:33

P74a12v80e37l 28R92a23c85e76k 7327282781557

Univerzity žalují. Já se ptám, proč by v demokratické zemi nemohly? Rozhodne soud.

To že jsou tam komunističtí bastardi, převlékači kabátů, kariéristé typu Zima , je na jiné téma.

0/−1
21.11.2015 14:06

A64l83f29r34e29d 41D48e51l92o97n14g 4824202306130

Již při historii vzniku titulu profesora byla vyslovena zásadní podmínka že to má být člověk nejlepších lidských vlastností! To by si měli páni rektoři uvědomit když schvalují i jedince kteří nejsou schopni vytvořit rodinu! Nevím co prezident proti těm třem má ale nepochybuji že sami by byli neradi kdyby to bylo zveřejněno v plném rozsahu!

+5/−2
21.11.2015 8:25

J87a82n 95T57e24s82a34r46č18í87k 3422635679115

Myslím si, že všechno špatné (kolem těch daných docentů) již bylo napsáno, páni rektoři (tedy spíš vědecka a akademická rada) si dle mého názoru plně uvědomují koho schvalují a na nich je tíha rozhodnutí, nikoliv na zemanovi. Mimochodem, pokud nějaký akademik není schopen vytvořit rodinu, tak to může mít velice prostý důvod a to, že většinu svého času obětoval výzkumu a výuce. Tedy upřednostil zájmy společnosti, nad svými vlastními, je to opravdu špatná vizitka?

+4/0
21.11.2015 11:12

P72a19v12e51l 84M29a91r50e74k 3749875339586

Zajímalo by mne, zdali někteří udatní bojovníci v diskuzi za práva jmenování profesorů bojují jen proto, že jde o Zemana, nebo jim skutečně nevadí jmenování bývalých bolševiků a stbáků do funkcí, které tak obhajuje předseda České konference rektorů Zima, sám kariérní bolševik až do roku 1990.

+7/−2
21.11.2015 0:25

P75a97v97e26l 96O89d35r13a80z73i14l 6944319277750

Mno, ve světle určitých ocenění, Zemanem letos propůjčených, jeho postoj není tak docela konzistentní.

Já celkem chápu karierní komunisty. Prostě chtěli dělat kariéru a členství v tom pomáhalo. Znám jich pár osobně a lidsky nejsou invalidní, ačkoliv drželi socmolocha svým dílem při životě. Kdyby však prohlašovali to, co rektor Zíma, asi bych na ně vylil pívo.

+2/0
21.11.2015 1:22

P40a90v64e72l 47M77a83r95e61k 3969905389616

Já souhlasím, ani nehájím Zemana, to jen někteří myšlenkově pomalejší diskutující dělí svět na černobílou pro Zemana, nebo proti němu.

Rektor Zima skončil až v roce 1990, když už najisto věděl, že musí převléknout kabát kvůli kariéře. Mne celkem nevadí, že za minulého režimu museli lidé v některých profesích prostě k bolševikovi vstoupit, aby mohli dělat svou práci. Moje babička tam byla, a zůstala, protože tomu prostě věřila. Mne vadí, že mnoho z nich jsou teď ti nejukřičenější pravicoví bijci, zřejmě kvůli špatnému svědomí.

0/0
21.11.2015 13:29

V22a18š17e34k 64Ř17í36h47a 2903903528382

poturčenec horší Turka. To není nic nového viz Pospíšil.

0/0
21.11.2015 16:17

P64a29v97e15l 16R29a67c53e60k 7597192111497

V této zemi může jakýkoliv subjekt - člověk kohokoliv jiného zažalovat.

Pak už je jen na soudu, jestli to bylo správné a soud rozhodne.

A je jedno co udatní bojovníci v diskuzi říkají.

0/0
21.11.2015 11:28

P54a74v79e45l 11M35a68r37e22k 3949725499486

Je celkem jedno, co ročník 1951 myslí.

0/0
21.11.2015 13:30

P87a94v78e83l 49R47a36c18e27k 7787782881417

Napsal jsem něco špatně pane Marek? A to s Vámi souhlasím co se týká Zimy. Od čeho jsou soudy, od čeho lidé žijí ve svobodné zemi? Když si někdo myslí, že je něco špatně má neoddiskutovatelné právo obrátit se na soud.

Myslím tedy že celkem jedno co si myslí Pavel Marek.

0/0
21.11.2015 13:50

P39a46v76e12l 12M16a67r78e89k 3379905469656

Psal jsem o ročníku 1951, narozeném v Norsku s pobytem ve Švédsku, který tapetuje české diskuze. Tudíž nevím, proč to na sebe vztahuje nějaký diskutující, který o sobě po pravdě napsal, že v žádné jiné diskuzi nikdy nekomentoval

0/−1
21.11.2015 16:23

P31a25v25e68l 56R58a66c28e34k 7877692211217

Jak to souvisí s tím, že jsem ročník 1951. 

Pane Marek vy jste zářným příkladem opapírovaného vzdělance, který je naprostý trouba, bez logického uvažování, sebestředný buran.

To je když dovolíte můj názor.

Prošel jsem hodně vašich příspěvků

1 SA

2Neziskovky

3 ZIma

nic jiného se nezmůžete ?

0/0
21.11.2015 18:01

P82a91v31e74l 95M89a13r71e87k 3909345209886

Racku, jenom kvůli tomu, že jsi švédský občan, za což se tady občas stydíš, a dokonce se zapíráš, i když tě registrační číslo spolehlivě prozradí, ještě neznamená, že máš právo poučovat české občany. 

O čem já diskutuju, může být nějakému švédskému důchodci ukradené, mne taky nezajímají integrační problémy ve Švédsku, kde už téměř nezůstává původní populace.

Pokud mi vadí neziskovky, tak třeba kvůli tomu, že je na rozdíl od tebe musím sponzorovat z mých daní, aby se k vám na sever mohli tito inženýři a doktoři přes naši zemi co nejrychleji dostat.

+1/0
21.11.2015 18:28

P15a69v57e60l 14R42a27c27e32k 7207492701307

Na vás pane Marek je vidět, že vzdělání nezaručuji inteligenci.

Vy jste schizofrenik? Co to tu melete a švédovi? Žádný takový příspěvek jsem nenašel? Jaké registrační číslo? To tu snad má každý

0/0
21.11.2015 19:17

P22a70v17e50l 76M64a90r28e23k 3459135939466

Ale no tak Racku, s tvým číslem a tvým jménem tady bylo mega diskuzních příspěvků o Středním východě, plus o původu v Norsku a životu ve Švédsku. Nikoliv s jiným jménem a nikoliv s jiným číslem.

Je vidět, že schopnost přečíst zprávu nezaručuje schopnost pochopit obsah.

0/0
21.11.2015 23:34

P86a73v76e40l 89R15a79c51e87k 7187662301547

důkaz by byl ? děkuji  - pořád mi není jasné co sledujete pane Marek vážně jste trouba

0/0
21.11.2015 23:39

P51a93v87e71l 52M60a54r83e28k 3949305209356

Racku, nevím, jestli jsi jenom trapný, nebo hloupý. Všechny příspěvky s tvým číslem 77217 jsou ve stovkách na desítkách jiných diskuzí, takže tady jen trapně mlžíš. Že ti něco není jasné, to je dost zřejmé ;-D;-D

0/0
22.11.2015 12:58

P43a90v74e68l 65R63a23c26e67k 7507862421157

To jen myšlenkově pomalejší nechápou, že KDOKOLIV se může obrátit na soud

komunista - nekomunista, věřící - nevěřící, atd

0/0
21.11.2015 13:52

J68i29ř41í 14N13o85s95e35k 1708127561696

Zažil jsem rektora Zimu ještě v době, kdy řádil na Karlově náměstí ve Fakultní nemocnici - všeobecně neoblíbený bezohledný kariérista, který měl v každém oddělení "svého člověka" (ne lidi, tolik by jich nenašel. Měl jsem s ním jisté spory, no, vem to čert, ale do morální autority má tento pán tak daleko, že dohlédnout se nedá Rv

+11/0
20.11.2015 19:36

M84i58r20o27s90l53a65v 14K55a23š15p81a32r 3532527131851

Na Zemanovi mi vadí mnohé, toto ale nejvíc.                                                                           Tolik usiloval o to stát se hlavou státu a teď odmítá plnit své povinnosti.

+2/−7
20.11.2015 19:22

R11u16d55o66l83f 40Č23e79r25n19ý 7338841642410

Několik let jsem na akademické půdě působil a o udělování titulů doc./prof. už příliš iluze nemám. Určitě není od věci, aby zde na byla instance, která to může ze závažných důvodů stopnout. U MC Putny měl Zeman každopádně vytrvat.

+9/0
20.11.2015 18:50

R44o15s83t17i53s95l34a24v 83C82a85h90a 8635471190592

byl u MCP nejaky odborny duvod? Pokud vim, tak se odkazoval pouze na moralni. A moralka se, jak znamo, s dobou meni. Koneckoncu miti dnes prvorepublikovou moralku, tak MZ prezidentem pravdepodobne neni.

+2/0
20.11.2015 19:00

P60a82v19e34l 63T55e88s84a54ř44í39k 6120813290805

Soudce který rozhoduje o osudech lidí nebo profesor,  který vychovává naši mládež, tady by se rozhodně mělo i  hodnotit jestli dotyčný splňuje alespoň nějaké základní morální a mravní předpoklady. Už jen z toho důvodu aby funkci nějak nezneužil.

Řekl bych,  že z tohoto důvodu je tady dle ústavy potřebný ke jmenování president jako pojistka.

Že by se morálka s časem nějak zásadně měnila to je nesmysl.

+3/−1
20.11.2015 19:42

J49a24r78o98s96l24a98v 56H78o70r26á33k 5683742306910

A tou moralni a mravni pojistkou ma byt Zeman. :-)))))))))))

A budou mu radit jeho kamaradi Slouf, Mlynar, Ovcace, Lukoil a ruska ambasada. Treba pozvou i Kata, Palase, Svobodu. Uz jen Standa Gross nedorazi.

+1/0
20.11.2015 19:47

P14a29v63e35l 24T60e10s84a54ř29í39k 6720233920525

No tak třeba ve srovnání se sluníčkovým rektorem UK  Zimou,  který vlezl coby student gymnázia do KSČ znormalizované Husákem,  aby získal protekci při přijetí a studiu na vysoké škole je Zeman neskutečný mravní velikán. :-)

+7/0
20.11.2015 19:52

J94a12r42o70s21l63a49v 93H60o13r13á48k 5173402866240

Je fajn ze aspon ze srovnani se Zimou nevyjde Zeman jako uplny loser. Sice jste dal hodne nizkou latku, ale chapu, na vic nema.

+3/0
20.11.2015 19:59

R64u61d39o20l47f 55Č15e30r48n39ý 7348791672500

Zeman má hroší kůži, je tvrdohlavý a často neomalený. Teď se ale ukazuje, že právě tyto vlastnosti mu umožňují účinně prosazovat svoje názory a hlavně je udržovat konzistentní.

+1/0
20.11.2015 21:00

R84o62s36t75i24s89l97a62v 65C52a19h67a 8605311740522

Clovece, kde to zijete? Kdyz uz, tak profesor vzdelava a to dospele lidi. Na vychovu uz je davno pozde. Pokud jste studoval na VS, tak jiste vite, co za individua se pohybuje mezi studenty, takovy clovek jako MCP je tezko muze zkazit.

Ostatne, i to byla oblibene zduvodneni komunistu, proc nekdo nemuze byt ucitel, trener, reprezentant v nejakem sportu - kazi mladez. I autora Rudy Pivrnce takhle vyradili z repre, prestoze byl daleko nejrychlejsi a vyhraval bez treningu MCR - pil moc pivo, netrenoval - kazil mladez.

0/−1
20.11.2015 19:51

P68a97v40e63l 76T42e13s54a95ř89í81k 6930413860825

Já bych řekl že v mládežnickém věku studenta mu lze ještě nasypat do hlavy ledacos, třeba aby vyrazil s cedulkou WELCOME,  to nejsou hotoví lidé. Když člověk čte někde názory nějakého "vědce" např. z FF UK tak to je opravdu jeden levicový extremista vedle druhého. Takže oni si tam tohle snad cíleně berou aby to mohli po svojom "vzdělávat"

0/−1
20.11.2015 19:57
Foto

J80a52n 74H49a76ž71m92u49k87a 6603976195

Rektor UK Zima, bývalý horlivý letitý člen KSČ, bojuje za své komunistické přátele Eichlera a Ošťádala.

+9/0
20.11.2015 17:58

R30o52s86t33i39s76l78a41v 93C26a90h18a 8815181390852

Stejne bojoval i za Putnu, nemyslite. A proti komu bojuje? Proti cloveku, ktery byl clenem KSC tez. Sice v jine dobe a za jinych podminek, ale Zeman se take nepta za jakych podminek se uvedeni dva panove zapletli s StB.

0/−3
20.11.2015 18:03
Foto

J41a95n 65H75a82ž70m65u91k20a 6543136595

Zeman byl za své postoje proti okupaci v roce 1970 z KSČ vyhozen.

+3/0
20.11.2015 18:32

R29o19s79t64i67s22l59a67v 71C59a14h24a 8985921660892

znate tu o byvalem cernochovi?

Mimochodem, proc si stejne neprokadroval pani Pelikanovou. Ta v cibulkovych seznamech je na rozdil od Ostadala (pokud se u nej nepletu).

+1/0
20.11.2015 18:35

P44a92v41e47l 84T60e52s32a83ř25í47k 6630593760785

Chápu, ono  je vyzkoumáno,  že  pro pocitové uvažování pravé poloviny mozku je facka a vražda totéž,  tedy násilí, ale vězte že tohle není dobré hodnocení, podle rozumu a logiky který sídlí v levé polovině mozku , je mezi fackou a vraždou rozdíl naprosto zásadní.

0/0
20.11.2015 18:53

R35o26s59t32i24s60l32a95v 31C50a67h35a 8365811650822

a to mluvite o tom clenstvi ve strane, nebo o spolupraci s StB?

0/0
20.11.2015 19:14

P25a79v31e98l 77T16e27s98a75ř86í94k 6490293570105

To je o srovnávání Zemana,  který vstoupil a krátce pobyl z důvodů idealistických v r. 1968 v KSČ,  která se právě reformovala na normální sociální demokracii s tím,  když někdo (jako třeba rektor UK Zima) vstoupil coby student gymnásia do Husákovi normalizované KSČ z důvodu toho aby měl výhodu před svými spolužáky při přijetí a při studiu na vysoké škole.

+2/0
20.11.2015 19:33

R89o91s33t87i63s76l77a16v 67C47a70h90a 8785581330702

Nechci Zimu omlouvat, ale skutecne si myslite, ze student gymnazia ma vlastni hlavu, nebo je zasadnim zpusobem ovlivnen svym okolim, napriklad rodici? Rozum uz sice bere, ale "dobre" rady typu "vstup, je to pro tebe dobre" jeste nedokaze uplne docenit. A nedokaze ani rozpoznat, ze ten system se hrouti a neni to naveky, na to ma malou zkusenost.

KSC v roce 1968 spise smerovala ke komunistickym stranam typu KS Italie, nebo Francie, nikoliv k socialni demokracii. Ta se ostatne mela v te dobe obnovit, takze stacilo pockat.

0/0
20.11.2015 19:56

P65a10v10e67l 41T59e97s71a17ř27í82k 6450283210135

Mě tohle nevykládejte, můj tatík byl přesvědčený komunista, na vojně v době normalizace oni potřebovali nahradit ty vyhozené, takže coby bažanta mě lákali a  lákali, výhody by byly obrovské.

Ale tady jsem vůbec neváhal a odmítnul, postavení  bolševika v myšlení svých spolubojovníků - nebolševiků,  to bylo ostudné postavení i když by se mě ostatní spíše  báli. Na tohle byla zkrátka po ruském záboru potřeba hroší kůže a pokleslé mravy. A stejně tak to bylo na  gymnásiu, kde soudruh Zima holt tu hroší kůži a pokleslé mravy měl.

A dneska má nestoudnost o nějakém extremismu nebo xenofobii druhých hlásat.

0/0
20.11.2015 20:09

V47á30c59l74a11v 48C28a88p14o18u22š82e37k 2858371679749

Soud se může vyjádřit (rozhodnout), ale prezident nemusí poslechnout. Ačkoli bych se divil, kdyby Rychetský s prezidentem nesouhlasil.

+2/0
20.11.2015 17:51

J15a30r93o48s61l26a50v 90H29o26r69á79k 5413592946640

Prezident pohrdajici rozhodnutim soudu? Tomu rikam moralni autorita. Zeman uz predstihuje i Klause. A to jsem neveril ze by to nekdo dokazal.

+1/−4
20.11.2015 18:04

P10a49v41e14l 56T83e52s75a95ř90í54k 6580313210445

President kterého úkoluje městský soud jako úředníka stavebního úřadu?8-o To by bylo opravdu ostudné zneuctění presidentského úřadu. 

Tady president aby zachoval důstojnost úřadu  jinou možnost nemá než  ignorovat a nekonat, proto v ústavě ta ochrana presidenta před  takovouto zvůlí a šikanou je.

Žádný soudce od městského soudu nemá právo presidentovi vykládat jeho ústavní pravomoci, tohle by mohl udělat jen parlament změnou ústavy ústavní většinou.

+3/0
20.11.2015 18:26

R48o51s77t24i34s71l50a31v 79C67a54h84a 8785471570542

tady jde o to, ze rektori nemohou k US, proto si musi projit to kolecko soudu a odvolani a teprve na konci je US.

0/0
20.11.2015 18:28

P23a57v82e87l 54T32e21s90a62ř54í97k 6570163670285

Tady jde o to že president je tady nepostižitelný, městský soud vyhoví žalobě tedy uloží presidentovi aby jmenoval a president nekoná.

Nechápu,  jak tady by to někdo mohl posunou k nejvyššímu soudu nebo dokonce k ústavnímu soudu, když městský soud žalobě vyhověl ?8-o

0/0
20.11.2015 18:32

R78o84s76t27i12s26l35a33v 23C78a69h72a 8585701150142

no vidite, to mi nedoslo. :) No asi na nej posleme exekutora, aby provedl vykon rozhodnuti, kdyz se to tak da delat s matkami, ktere nepredavaji deti otcum, i kdyz soud rozhodl, ze maji. ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.11.2015 18:36

J28a50r77o96s74l43a66v 21H37o60r25á69k 5353242446630

Zneucteni prezidentskeho uradu predvadi Zeman. Holt potrebuje stejne zakony s lhutama a sankcema jako ten urednik na stavebnim urade. Je to tragedie kdo se prolhal az na post prezidenta.

0/−1
20.11.2015 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.