Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Armáda osvobodila zajatce z hotelu v Mali, vojáci našli 27 mrtvých

Maliská armáda zachránila většinu rukojmích z hotelu Radisson Blu v centru metropole Bamaku. Ráno jej obsadili islamisté a zajali 170 lidí. Vojáci odpoledne s podporou francouzských speciálních jednotek do hotelu vtrhli, našli v něm 27 mrtvých těl. Maliské bezpečnostní složky tvrdí, že teroristé stále odolávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B86o38h15u90m91i41l 15P70a15v59e78k 7843578724373

Čeští vojáci v Mali jsou v pořádku,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,co tam mají co dělat?měli by hlídat naši hranici hrdinové,je to smutný příběh země ,bez armády,bez zbraní a techniky,bez kasáren a vojáků,gramatiku a pseudoekonome odvedli jste dobře svoji práci pro ušáky,vše rozkradené,ploty jste zrušili podle mně agenti cizí země

+3/−1
21.11.2015 16:10

J21a64r38o88m57í24r 25A35n97d97r68l74a 5166623169181

Muslimové vraždí a Češi řeší Konvičku, který jenom žvaní (i když divně).

+2/0
21.11.2015 7:37

J14a19n 88S47e68v11e55r87i37n 1506691756925

Souhlas. Hlavne ze jsme vsichni fasisti, rasisti, nacisti, sovinisti, xenofobove a mozna i zabijime stenatka ... :-/

PS: Tohle mi nedalo :-)

http://zlatkovsky.cz/konvalook.gif

+1/0
21.11.2015 11:17
Foto

P51a66v49e61l 39M30a48r68t47i15n18e71k 9135175921333

Prosim piste srozumitelne. Dzihadiste jsou magori toho nejtvrdsihi zrna, rukojmi jsou neverici a dzihadiste vyznavaci pravehio vyznani. Dekuji, to jen pro multikulturni porozumneni, Mohlo by dojit k nedorozumneni. Dekuji opetovne. Jsem trochu zmateny v tech terminech pouzivanych mistni vybranou spolecnosti.

+2/0
21.11.2015 0:14

T66o97m18á98š 51N74o75v68á35k 5674207199499

Nejste sám, pane Martínku, já už si připadám jako úplný vyvrhel společnosti.

+1/0
21.11.2015 0:34
Foto

I60l16j54a 49H41y56n40e29k 6226757415664

ANo, zase pár lidí, co si nepřečetli Korán....a nebádali, zda informace v něm  obsažené mohou být založené na nějakých faktech..

+3/0
20.11.2015 22:35

A49n65t13o79n75í65n 93S61á64d69l51í60k 7768519763893

Tak pane Hynek,ten původní Korán,byl Mohamedem sepsán v Mekce a byl mírumilovný. "Netáhl" však a tak musel být pozměněn. Mohamed do něj přidal džihád a tak se stal  - kromě muslimů,nepřijatelný pro všechny ostatní! To je ten pravý důvod,proč do naší civilizace nepatří! 

Ono je třeba studovat historii a umět rozlišovat! Historii totiž obvykle píší "vítězové" a tak ne každá je pravdivá!

+1/0
21.11.2015 11:28

Z79d35e71n20e39k 28Š85i97t62i31n70a 2603618130545

To je válka in natura. A politici jsou v klidu.

+3/0
20.11.2015 22:34
Foto

P32a75v41e12l 18R71a87c59e12k 7267562841907

S kterými jsi mluvil? Co říkali.

+1/−4
20.11.2015 22:35
Foto

P63a93v71e88l 78M50a48r86t14i31n36e30k 9795155271533

To je fuk s kterymi, vsichni zvatlali - Zvol me!

+2/0
21.11.2015 0:17

M93i42l10o60š 25K29r83u44m49p 2674277914

dneska každý Čech v diskusích ví naprosto přesně, co v Koránu je, takže by taky přežil

+3/−4
20.11.2015 22:18

T75o68m92á82š 43N94o43v68á59k 5804807219639

Běžný občan ČR nepotřebuje vědět co je v Koránu. Zajímá se hlavně o to, jaké z toho plyne nebezpečí a chce aspoň trochu pochopit jednání lidí, kteří za Islám bojují. Přijde mi to jako normální věc.

+8/0
20.11.2015 22:29
Foto

P66a27v54e14l 80R37a66c70e16k 7177822551337

Dovolte mi se zeptat. Sem nechodí běžní občané? Já si tu všiml stovky diskutujích odborníků na korán.

0/−1
20.11.2015 22:37

T74o43m19á36š 49N21o32v56á20k 5454377539859

Omlouvám se, špatně jsem se vyjádřil. A vidíte, nachytal jste mě na švestkách. Sám nemám rád oslovení "běžný občan" a "slušný člověk" atp.. a sám to používám. Děkuji za sebereflexi.

0/0
20.11.2015 22:42

J84a70n 57S93e23v61e87r95i57n 1126391406675

Povedzte, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "odborník na korán"?

0/0
21.11.2015 11:20

T40o60m30á69š 60N20o36v20á29k 5984597329419

Pro Martina Bittnera:

https://www.youtube.com/watch?v=FY41-NlVFMI

https://www.youtube.com/watch?v=p0V9GlNkBHU

Názor si člověk utvoří sám.

+2/0
20.11.2015 22:09

T69o87m17á56š 81N27o60v94á52k 5944227229939

A promiňte, myslel jsem si, že jste takový ten apriori hater, ale nejste. Jdu na pivo, tak pěkný večer.

+3/0
20.11.2015 22:16

M30a66r36t26i41n 78B95i80t80t71n35e50r 4832266266745

Děkuji za zdroje Tomáši. Podle mne v pohodě, i když jste mne zdá se měl za hatera, který nepřemýšlí, tak jste se ke mně choval korektně a v rámci slušné diskuze. Pro mne diskuze s vámi je přínosem. 

Tak na okraj. O křesťanství jako takovém toho skutečně moc nevím. Z historie mne vždycky zajímal mnohem víc starověk než pozdější doby a z historie křesťanství mne vždy nejvíc zajímaly různé takové okrajové záležitosti jako gnostici a různé mystické křesťanské směry a tak a tam už to často bývá dost propojené zase s jinými, než jen křesťanskými vlivy. Takže na křesťanství jsem pak v mém zájmu o historii často narážel právě když jsem si četl třeba o kulturách střední nebo klidně i Severní Ameriky a o jejich střetu s evropskou civilizací. A tam to nebylo jen o křesťanství, ale i o obyčejné lidské aroganci a neochotě uznat jinou kulturu za také něčím přínosnou. 

Pěkný večer přeji.

+1/−1
20.11.2015 22:27

M64a71r96t70i80n 91B10i88t11t30n22e79r 4722866646175

Jak jsem nad tím přemýšlel teď, tak jsem si uvědomil, že jsem schopný lépe popsat rituály Mithraismu nebo Pársismu a zabýval jsem se tím, že křesťanství z nich do jisté míry vychází, ale o současných křesťanských rituálech nevím skoro nic. No aspoň vím, kde mám nedostatky ve vzdělání k napravení. ;-)

+1/0
20.11.2015 22:34

T57o65m89á69š 83N13o67v80á35k 5594887269809

Já znám křesťanství i z osobního pohledu, v dospělosti jsem se nechal pokřtít, studoval bibli (tedy hlavně Nový zákon) a potom od víry sám odešel. Důvody tady tak veřejně šířit nebudu, ale určitě to nebylo kvůli lidem, kteří jsou křesťané.

0/0
20.11.2015 22:40

T15o96m10á44š 29N86o33v25á50k 5224377669469

Děkuji též, mrkněte na to, a byl bych radši, kdybychom případné polemiky řešili trošku soukroměji. Pokud budete chtít tak napište na (tn.tomasnovak@outlook.com) 

Tedy pokud mi nenapíše 100 jiných lidí ;-D

0/0
20.11.2015 22:37

M24i21c66h26a18l 92M16a27c92h28e36k 1564902614149

Postříleli všechny strážce...   přitom dopoledne jeden postřelený strážce o útoku podával informace. Uvítal bych alespoň přibližný počet těch strážců a k čemu tam byli, že se nechali postřílet jak ovce?

+1/0
20.11.2015 21:56

M26a44r31t13i82n 18B95i33t22t44n52e10r 4412916176535

Výhoda připraveného útočníka je zkrátka obrovská. Zejména když ti obránci tam jsou hlavně na to, aby se hosté cítili bezpečněji, ale jinak nemohou hosty až tak moc obtěžovat.

0/0
20.11.2015 22:29

Z61d12e46n87ě55k 24M19a50l94ý 4206628222780

Jsem prostým občanem Evropy, prostým občanem ČR. Jsem věřící, i když v rozumné výši a nepřikládám tomu obecně význam. Jsem informován o zvěrstvech, které muslimové páchají, jako každý, zároveň se však snažím pilně sbírat informace o koaličních, či Amerických invazích. Jsem znalý své víry a snažím se pochopit i jiné věřící, bez rozdílu vyznání. Předpokládám, že jsem člověk v podstatě reálně nahlížející na situaci, která je kolem nás. Můžu se snažit, jak chci, ale chování, vystupování a činy Muslimů nejsem schopen pochopit a ačkoli bych se snažil, nemohu je mít rád. Co hůř, nechci s nimi sdílet mé životní hodnoty a darovat jim byť m2. I kdyby koaliční vojska páchala zlo, zabíjela nevinné, což netvrdím, ani nevyvracím, páchala to armáda a nikoliv prostí lidé. I kdyby vznikla křivda vůči Muslimskému lidu, není řešení to, co dělají. Můžu se snažit, jak chci, to pochopit, ale nelze to. Ačkoli bych mohl, tak je rád mít nemůžu a co hůř, i ve mně, v člověku mírumilovném, se navaluje zloba, možná to graduje k nenávisti. Je mi to líto…

+28/0
20.11.2015 21:15

T72o87m38á35š 29N97o15v90á34k 5834387289879

Tak Vas, pane Maly, beru jako velmi rozumneho cloveka a dekuji Vam, ze jste to napsal. Pro vas palec nahoru. Takovych lidi, kteri se dokazi tak dobre vyjadrit vidim, bohuzel, poskrovnu.

+7/0
20.11.2015 21:31

Z53d80e65n91ě74k 35M85a73l74ý 4536538722570

Děkuji za milé ohodnocení...

0/0
20.11.2015 21:36

T12o35m79á17š 71N54o82v53á48k 5564237749219

Nemusite dekovat, jsem rad, ze se mezi nami najde clovek, ktery dokaze myslet v souvislostech.

+1/0
20.11.2015 21:40

M93a11r61t37i27n 18B68i67t69t38n84e13r 4442376366145

Myslím, že já je pochopit a mít rád dokážu. Věřím, že jednotlivě si mezi nimi dokáži najít i přátelé. Když tam bude mír, ohromně rád tam budu cestovat, rád se nechám jejich kulturou obohatit. A budu rád, když oni jako turisté budou cestovat k nám.

Přesto si myslím, že většinově by oni měli žít tam u nich po svém a my zase tady. Ve vzájemném respektu, který je daný mimo jiné i tím, že budeme respektovat životní prostor toho druhého. Na společné soužití na jednom území to prostě i podle sluníčka jako jsem já není. Jednotlivci klidně, mám rád kebab, rád pokecám. Ale ne celé komunity, celé muslimské oblasti. A ne takovýmto nezvladatelným tempem, v podstatě v rozporu se zákony a v atmosféře vzrůstajícího násilí a radikalismu na obou stranách. To je prostě o velký, velký průšvih.

+4/0
20.11.2015 21:43

M97a43r83t61i71n 94B79i20t26t21n82e44r 4432156336515

Zkrátka mám rád každého člověka a věřím, že téměř s každým člověkem na světě dokáži nějak vyjít při oboustranné dobré vůli. 

S někým na té úrovni, že se jednou za měsíc potkáme na ulici.

S dalším se na té ulici mohu vidět každý den a pozdravit se.

Další může být můj příležitostný klient nebo obchodní partner.

Další kolega v práci nebo dlouhodobý obchodní partner.

Další kamarád nebo třeba celkem oblíbený příbuzný.

Další skutečný přítel.

Další životní partnerka, družka, manželka, milenka...

Muslimy budu rád vídat, klidně budu mít konkrétního rozumného muslima i za souseda, ale na společné soužití kultur a náboženství obecně to myslím většinově není. Zkrátka není tam dost velká afinita na to. To neznamená, že by oni nebo my byli nějak špatní. Jen prostě nejsme pro sebe v současné době vhodní, abychom žili takto úzce provázáni.

+4/0
20.11.2015 21:48

J27a62r40o83s22l47a36v 45H13o88l42e96č94e14k 7362279566491

Muslimové jsou stejní jako všichni lidé. Jednají podle okolností tak, aby se měli dobře, pokud možno ještě lépe. A Prorok Mohamed jim ukázal jak toho dosáhnout. Ukázal jim, že pokud jsou v nové zemi roztříštěni, v menšině a slabí oproti dobře strukturované a silné většině, musí s ní vycházet v dobrém, být přátelští usilovat o to, aby byli přijati, pokud možno získávat dobrou reputaci, vztahy, vliv. Pokud ale posílí je jejich povinnost začít šířit islám všemi prostředky, musí šířit jejich právo mezi ostatní a donutit je žít podle božích zákonů. Ne všichni muslimové toto učení vyslyší a aktivně ho prosazují. Ovšem vždy se najde část horlivých, která postupně zaseje strach mezi ostatní muslimy i bezvěrce a tak nakonec většinou skutečně dojde k rozšíření islámu i mezi dříve většinovou společnost.

+3/0
20.11.2015 21:59

M49a23r38t22i49n 97B31i51t20t15n34e34r 4342636146425

To zní velmi propracovaně a organizovaně. 

Místo polemiky dám příklad ze života. 

Na diskotéku jsme pouštěli vždy určité množství Romů - asi tak jednoho Roma na 10 až 20 bílých. Pokud jsme dodrželi správný poměr, Romové se vmísili mezi ostatní, možná byly sem tam skupinky. Bavili se oni i většina jiných hostů. Jakmile jsme správný poměr přesáhli, obsadili Romové několik sousedících stolů a vytvořili tam oblast, kam ostatní nechodili a začalo se vytvářet napětí. To často a snadno vedlo k hromadným rvačkám, které vedly k rvačkám ze msty na dalších diskotékách a nebavil se nakonec nikdo. Takže pro mně osobně byli Romové dobří hosté, dokud jich bylo málo. A klidně se může někdo bavit o tom, zda za to může cikánská povaha nebo česká xenofobie (podle mně oboje), ale tak nějak to v praxi fungovalo a Romové na to své chování nepotřebovali žádný staletí starý návod, je to součást přirozeného chování lidí. Podobně to beru i u muslimů.

+3/0
20.11.2015 22:14

M84a81r95t51i91n 60B16i48t57t81n62e81r 4252226836655

Ten poměr spíš 1 ku 20 ti s tím, že pokud jsou i jiné skupiny (Vietnamci, Turci a tak), tak se to pak míchá a určuje odhadem a podle pocitu.

+1/0
20.11.2015 22:16

J87a92r64o20s23l15a23v 42H61o69l36e30č20e78k 7642789916621

Ano, tak to funguje i v přírodě. Např. když přivezete nový turnus slepic ke starému, záleží, kterých bude výrazně víc a podle toho budou jedny utlačovat druhé. Čím blíž je která kultura blízká přírodě, tím přirozeněji se v tomto chová. Třeba děti mají tendenci k šikanování vrozenou, jsou prostě přirozenější. Cikáni jsou v tomhle podle mě taky hodně blízcí přírodě. To jen společnost a kultura nás lidi do určité míry a v určitých, konkrétních situacích vede k tomu, že jednáme proti své přirozenosti. Některé kultury své členy vedou k mírnosti, jiné dávají legitimitu povýšenosti, útlaku.

+1/0
20.11.2015 22:39

J28a54r30o15s57l88a16v 88H63o66l45e48č36e97k 7302679456401

A v islámu to skutečně propracované je. Prorok Mohamad to přikazuje/radí - podle svého vzoru. Muslimové mají být poslušní, získávat vážnost a postavení, mají být trpěliví a čekat, až zesílí. On tuto přirozenou vlastnost vyzdvihuje a učí ji ty, kteří by na ni náhodou zapomněli, nebo byli příliš horliví.

+2/0
20.11.2015 22:49

J97a93r29o79s68l63a88v 31H33o85l37e78č27e83k 7892629926391

Navíc je podle něj správné, aby muslim v zájmu šíření víry klamal nevěřící v otázkách víry, pokud je to potřeba.

+1/0
20.11.2015 22:54

T45o81m45á75š 13N33o50v55á96k 5234437389989

Martine (pokud muzu byt tak osobni) psal jsem to nize, ale omlouvam se, protoze jsem zjistil, ze nad vecmi dokazete premyslet. Coz z Vaseho puvodniho prispevku nebylo dostatecne zrejme.

+2/0
20.11.2015 21:55

P52e42t33r 79B97r42o48d85s66k25ý 5356643305619

.... bych to v tem Mali neviděl tak černě,- daleko víc je mi na zvracení z teho Zemana, ktrerej za 5 minutovej projev na Albertově dokázal fašizovat celou společnost ! ,- a to je takovej malej zázrak, enem nevím kerej z Bohů za tem stojí,- ešivá Bůh Konvička, kerej vyystřílel Paříž, nebo snad Bůh Lidinský, kerej vystřílel Charlie, nebo možná Bůh Černoch, kerej se dneska podepsal na tem hotelu v Mali ?! Zkrátka za islámskej terorismus može vždycky nějakej náš politik, přicmrdávač, nebo dokonce prezident !

..... v každým případě sem byl před tejdnem Paříž a nyčko budu Mali,- enem už v tem mám trochaj hokej, protože nevím co budu za tejden VEU ?!?

0/−3
20.11.2015 21:08

T84o49m61á58š 73N14o90v32á63k 5944317899949

Promin Brnaku, ale jaky je smysl tveho sdeleni?

0/0
20.11.2015 21:36

P38e22t65r 75B87r94o86d84s45k93ý 5136913295549

..... polopatě,- nějvětším teroristou je prezident a ekipa, která mu asistovala na Albertově protože islámskej terorista přece neexistuje (aspoň to všade píšou),- a před tejdnem sem byl Paříž, nyčko su Mali a za tejden možu byt Mnichov, Berlin nebo Prágl,- na beton vím, že nikdy nebudu Brno, to sa teda nestane ;-)!

0/0
20.11.2015 22:33

T53o77m66á19š 21N82o71v65á16k 5454637699339

V Brně jsem 3 roky žil a máš pravdu, tam by asi nikdo žádný atentát nespáchal :-) jinak čest Brnu, mám to město strašně rád. Byť jsem původem Cajzl.

0/0
20.11.2015 22:45

K17u29b78a 37A58u17e47r 3194729108491

Ten terorismus do Mali zatáhli uprchlíci!

+1/0
20.11.2015 20:52

K47u69b42a 75A48u54e57r 3664539598471

A ještě je to verbež!

0/0
20.11.2015 20:55

V53l95a85ď20k17a 33Č72e16r30n21a28j70o78v64á 2668669543831

Někteří z útočníků v Paříži přišli v říjnu jako uprchlíci na falešný syrský pas. To snad už dneska nepopírá ani ten nejulhanější EU politik. Takže co tím chtěl básník říct? Že protože do Mali nepřišel nikdo přes Řecko,tak máme dál nechat proudit nekontrolovaně desetitisíce lidí do Evropy?

+3/0
20.11.2015 21:05

J81a44n 79N77o26v70á51k 6494944

Kontrolovaně.

0/0
20.11.2015 21:14

V27l60a86ď96k25a 72Č69e75r81n50a47j98o23v46á 2658789373291

Měli "pasy", zkontrolovní byli... a co to bylo platné?

+1/0
20.11.2015 21:19

T97o63m20á80š 86N13o81v71á25k 5664747789249

Pan Jan, se bohuzel uz orientuje na jednoslovne odpovedi, tak netreba reagovat.

+1/0
20.11.2015 21:38

I68r66e37n54a 54P43l23a13c97h19e88t83k25o16v83á 3674974240977

Mochtár Belmochtár to vede? odkud, ze zahrobi?

+1/0
20.11.2015 20:46

J87i51ř52í 84R84y45s 3724837256524

Zase byli ti chudáci donuceni střílet,protože je ti hosté vyprovokovali. Islám je v noci mírumilovný.

+3/0
20.11.2015 20:32
Foto

V57á12c10l13a36v 78Ř42e84h90á20k 8457240262988

Hotel neobsadili "Džihásisté", jak píšete, ale Muslimští teroristé!!!! ;-€;-€;-€;-€;-€

+8/0
20.11.2015 20:30

J54i31ř96í 71R95y96s 3134277526754

vrazi

0/0
20.11.2015 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.