Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za zločin proti bezpečí chce Úsvit brát přistěhovalcům občanství ČR

Návrhem odebírat občanství ČR přistěhovalcům do země, kteří už občanství získali a dopustí se zločinu proti národní bezpečnosti, se budou zabývat poslanci a už tento týden vláda. Není to reakce na teror v Paříži. Poslanci Úsvitu novelu předložili už v říjnu, ale současná atmosféra může ovlivnit i šance návrhu ve Sněmovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a41r76o51s50l61a50v 29J20e60s19e32n67s44k92ý 3480208212932

Nemusím být věštec,aby mi bylo jasné,že tento zákon určitě projde.

0/0
2.12.2015 5:44

B43ě18l15a 61H39o88r77á42k29o41v28á 1268632889150

Jako první krok v boji se zločinem proti bezpečí je potřeba odebrat občanství pomahačům zločinců a neprodleně je internovat do blázince k posouzení duševního stavu pak předat případně soudu!

+1/0
23.11.2015 17:44

A10d15o18l84f 67R55o95z67b68o83ř50i97l 5218640787

A já bych začal u našich neziskovek, u "kchárla" a dalších škůdců !!!!   Jsou horší jak mandelinka bramborová !!

0/0
1.12.2015 16:03

J62i96ř83í 97Š56e20j41n79o46h61a 4722283314873

To bude  asi právně  problematické.

Rzumější je  dávat občanství až po deseti letech poctivé práe  a bezproblémového  soužití.

A stejně  odložit i možnost slučování rodin. Přičemž nově příchozí by museli také "sekat dobrotu" těch deset let.

A socdávky samozřejmě jen ro držitel občanství.

Muslimové se ale  mohou "abarvit" třeba až ve třetí generaci.

Viz. Francie. Takže občansví jen zcela vyjmečně !

+3/0
17.11.2015 9:34

I91v44a 55V43a62l44č86í39k34o52v47á 1479508451771

Schwarzenberg: "Mrzí mě, že nejsem prezident. Přijetí uprchlíků? Nesmíme se ohlížet na hlasy z Dolních Prčic."

+3/−3
16.11.2015 21:57

J87a89n 65S76e49v77e30r41i64n 1416931686355

Zlatej Zeman! R^

+8/−1
17.11.2015 0:28

J70i33ř93í 36Š74e78j75n49o93h64a 4582293904333

U "Bildenberga" je typické že  považuje  názory drtivé  většiny občanů za zcela  nepodstatné. S demokracií si už vůbec neláme hlavu.;-€

+4/−1
17.11.2015 9:36

I72v41a 59V19a69l94č11í57k71o17v50á 1809198711121

jj;-O

+1/0
17.11.2015 11:07

P89a11v67e75l 61R67o11d57r 6201726708691

Hlavně že si ji láme Zeman !!

+1/−2
18.11.2015 16:15

Š38t93ě35p17á57n 58F54r57a10n15c31l 8334739344230

No, on to sice řekl jinak (a v jistém kontextu), ale to nevadí - troška lhaní dobré věci jistě neuškodí, že?

+1/0
18.11.2015 11:17

I60v86a 84V92a69l13č46í13k62o89v53á 1399648701821

Dobré věci? Aha...Rv

0/0
18.11.2015 22:34

Š48t46ě98p34á72n 63F46r98a92n31c63l 8244119844790

To byla ironie ;-)

0/0
19.11.2015 12:22

M43a11r36e54k 49T70ů35m78a 4102658906892

Tihle jsou stejně "nejlepší", sami ani nevědí, kolik let musí většinou čekat člověk, který k nám odněkud příjde, na občanství a přesto si melou svou! Co se dá čekat od hnutí, které nemá ani 10 členů, že?! :-/

+2/−5
16.11.2015 20:06

J71i26ř13í 28Š88e85j27n65o84h34a 4482603584243

Nemáme  žádnou povinnost dávat cizincům občanství ani pracovní viza  či azyl.

(ten jedině  pokud bude váka u sousedů)

Ve Francii nyní vidíme k čemu vede nezodpvědné mísení neslučitelných kultur.

A bude hůř.

+4/−1
17.11.2015 9:39

R87u91d71o16l88f 45S28t82a55r51y 6128207318

To co k nam prichazi z Arabskeho Poloostrova, podvedomi mi rika, ze jsou to vlasrne privandrovalci z Afriky. Mentalita je identicka. Jsme konfrontovani pasmem od Alziru az po Afganistan, ktere je zamoreno radikalnim islamem. Nositel nobelovy ceny miru a atomovy expert Mohammed al-Baradei varuje. Je jen otazka casu, kdy tato spolecnost ziska atomove zbrane. Bylo by dobre pouzit vsechny legalni prostredky se islamu zbavit, dokud je cas. Dnes je u nas islam "umirneny", ale kazdou chvili se muze radikalizovat. A kam islamisty poslat? Do Afriky. Dam je dostatek skorumpovanych vlad. Jen chtit.

+8/−1
16.11.2015 20:02

J21i23ř67í 97N68o81s72e73k 1818897121736

Hollande dnes navrhl odebírání občanství teroristům a zločincům - tak proč by to nešlo i u nás?

+11/−1
16.11.2015 18:57

Š37t82ě29p93á19n 62F75r94a35n82c43l 8174939754550

Navrhl to v případě osob, které mají dvojí občanství - tam by to mohlo být jednodušší, protože mu ještě nějaké občanství "zbyde". Ale (podle současného mezinárodního práva) nejde jen tak někomu občanství zrušit a zařídit tak, že žádné mít nebude - takový člověk by z pohledu mezinárodního práva přestal existovat, neměl by žádné zastání, nikdo by mu nevydal doklady, nikdo by ho nemohl zaměstnat, ...

Možná je to lákavá představa u teroristů, ale okamžitě by to použily i státy jako Rusko nebo Čína, které by svým vnitrostátním oponentům odebraly občanství, nařídily by jim opustit území státu (ale kam, když ten člověk nemá žádné doklady?) a pak by je opakovaně zavíraly "do smrti smrťoucí" za porušení povinnosti vycestovat.

+1/−1
16.11.2015 19:07

K71a88r70e60l 26J78a64n15í52k 9278352785784

Také s odebíráním občanství nesouhlasím, osobně upřednostňuji občanství prostě jen tak někomu nedávat. Ale dnešní krok Hollandeho postavil všechny kritiky návrhu od Úsvitu do špatného světla, protože to zjevně nějak jde i podle evropského práva, ačkoliv předtím tvrdili něco jiného.

Ostatně i "velká koalice" je víceméně totéž, co říkal další český otloukánek (často právem) Zeman. Trochu se to podobá maďarskému plotu, u kterého nakonec všichni také skončili.

+5/0
16.11.2015 19:16

Š11t68ě41p60á61n 98F87r46a87n36c25l 8954389794600

Jenže mezi Hollandeho výrokem a návrhem Úsvitu je občovský rozdíl - Hollande navrhuje odebírat občanství těm teroristům, kteří mají kromě francouzského ještě nějaké jiné. Úsvit navrhuje odebírat bez dalších podmínek, což je z pohledu mezinárodního práva nepřijatelné.

0/0
16.11.2015 19:20

Š14t91ě36p10á84n 21F38r85a94n72c77l 8754769824830

oprava : občovský = obrovský (aneb velké prsty a notebooková klávesnice jsou mor :-/ )

0/0
16.11.2015 19:26

K95a19r84e76l 41J48a61n24í92k 9728102335714

naprosto a zcela se mýlíte:

http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=630&CT1=0

cituji:

Ministerstvo odejme státní občanství člověku, který byl uznán vinným ze zločinu proti 

národní bezpečnosti nebo lidskosti, a zároveň 

a) má ještě jinou státní příslušnost, nebo 

b) byl před nabytím české státní příslušnosti občanem státu, u kterého to mezinárodní 

smlouva umožňuje.“

+3/0
16.11.2015 19:27

Š89t62ě68p75á71n 66F31r85a52n84c64l 8924729814450

Á, tak to se omlouvám - v tom případě máte pravdu a jejich návrh je podobný tomu Hollandovu.

+4/0
16.11.2015 19:41

P86a83v32e21l 63O14d39r15a20z60i48l 6214519767420

To není problém, stačí změnit mezinárodní právo.

0/0
16.11.2015 19:27

K37a83r87e65l 95J41a14n11í14k 9208602965524

mezinárodní právo neplatí pro Francii a pro nás ano? Právě fakt, že Hollande tuto možnost má, dokazuje, že v tom omezení není.

(to neznamená, že s tímto návrhem souhlasím, ale jeho kritika z vašich pozic je chybná)

+1/0
16.11.2015 19:32

F34r29a83n67t65i26š37e19k 50N88o68v67á59k 6571575246331

Ale notak. Za komančů to šlo. Prostě se mu sebral pas a padej kam tě srdce táhne.

+2/0
16.11.2015 19:55

Š54t79ě18p20á57n 79F14r16a85n14c82l 8824279104120

Ne, nešlo. Pokud by mu sebrali občanství a pas, pak nemohl překročit státní hranice - komunističtí celníci by ho ještě asi na příkaz "vyšších míst" pustili, ale přes rakouskou nebo západoněmeckou hranici už by nemohl. Takové případy byly jen dva, kdy člověka dovezli na hranice a "vykopli" ho do země nikoho. Od západních zemí se ozval takový řev, že už si to takhle přímo dělat netroufli.

Něco jiného samozřejmě bylo, když byl ten dotyčný v cizině - v takovém případě prostě oznámili, že přestal být občanem, protože mají informace, že požádal o azyl v cizině (ačkoli to často nebyla pravda).

0/0
16.11.2015 19:58

J16i85ř80í 89Š76e79j55n35o49h33a 4852943284973

Sebrali jim občanství, když byli v zahraničí.

+2/0
17.11.2015 9:42

Š45t83ě56p85á80n 65F80r87a42n76c49l 8794619794210

Ale až poté, co ti lidé požádali o azyl. A i tak bylo zdůvodnění pěkně vachrlaté - po azylu určitě přijde žádost o občanství, takže mu to československé můžeme vzít.

0/−1
18.11.2015 11:18

J53i35ř32í 87Š65e60j72n76o66h47a 4532973534683

USA, vzor  sobody a demokracie, zrušili Snowdenovi občanství (zneplatnilli jeho pas) zrovna když byl na letišti v Moskvě ;-D

+2/0
17.11.2015 9:45

V85á70c84l84a18v 49V29a35n96ě46k 2443313278531

Vidím stejné problemy s ústavním právem jako ty co byly vzneseny.

Kromě toho si dovedu představit, že než se vyhostí do své země odkud přišel, tak se té země musí ČR zeptat jestli toho lumpa chce nazpět.

Pokud ho chtít nebude tak jste namydlení, protože ho jen tak nezle vystrčit někam za hranice a zavřít oči.

0/0
16.11.2015 18:49

V13á50c95l27a75v 23Š94o96b62r 5163622467720

Ústavu lze změnit 2/3 hlasů v parlamentu. 

a víte co je nejlepší- pokud změníme ústavu tak do toho nemá ústavní soud co kecat. JEdiné co musí udělat je od data změnit soudit podlé nové verze ústavy.

V tom problém není.

A proč bychom se dané země museli ptát? OSN udělá bububu?

Z toho si valná většina planety nic nedělá a my bychom též neměli.

+4/0
16.11.2015 18:54

V17á88c47l37a66v 36V29a55n15ě63k 2933523408911

To je jednoduché - pokud vám ho v danné zemi neodbaví tak zůstane v letadle a putuje nazpět - na náš účet.

Pokud ho tam dopravíte postrkem tak opět to musíte oznámit zemím přes které pojedete a ti nebudou chtít mít s lumpem co dělat.

Stává se to kadždodenně a OSN s tím naprosto nic nemá co dělat.

Kromě toho - měnit ústavu je ošemetná věc a může to na vás dolehnout když si to budete nejméně prat a křičet že jste to tak nemyslel nepomůže.

Jak asi budete definovat Češství a chování proti státu atd?

Každý právník co ho bude obhajovat se vám vysměje a řekne, že pokud je někdo zločinec, tak na něj platí stejné zákony jako na čecha a dvakrát za stejnou věc nemůže být odsouzen.

Babo raď.

0/0
16.11.2015 19:03

K28a38r85e53l 44J42a29n72í25k 9508352325404

Nejde o češství a zjevně byste mohl vyhostit jen někoho, kdo má občanství i jiného státu. Toho se snad nebudete ptát, jestli jeho občan může zpět.

0/0
16.11.2015 19:18

Š72t88ě18p77á32n 70F75r22a46n58c19l 8764939974960

Ústavní soud by mohl posuzovat shodu změny Ústavy se zbytkem ústavního systému (třeba LZPS). Pokud by ta změna porušovala mezinárodní právo, Ústavní soud by určitě rozhodoval o opatřeních nezbytných k provedení rozhodnutí mezinárodního soudu (pokud by ho ČR prohrála).

0/0
16.11.2015 19:15

K97a86r12e74l 45J31a76n68í75k 9618272135524

Listina lze rovněž změnit, pravomoce ÚS jakbysmet.

Pokud zavládne dostatečná shoda na potřebě změny, tak prostě proběhne. Dnes mají ústavní soudci dnes takové pravomoce, tak jen  proto, že jim to politická reprezentace dovolí (vždy s nimi část souhlasí).

0/0
16.11.2015 19:20

Š43t72ě95p11á44n 95F56r66a96n84c70l 8804639784800

Listinu jen tak změnit nejde, protože implementuje mezinárodní právo. Změnou LZSP byste musel donutit ke změně i zbytek světa.

0/0
16.11.2015 19:25

K78a76r75e50l 44J32a74n38í48k 9598862195944

Pozor, Listina není ve stejném znění napříč všemi signatáři, pouze je na těch smlouvách založena. Takže v rámci dané volnosti je možné ji měnit, aniž byste od těch smluv odstupoval.

0/0
16.11.2015 19:28

Š29t41ě26p15á67n 33F78r72a62n17c42l 8974509394100

To máte pravdu, ale základní principy měnit nelze (a nemožnost odebrat občanství je mezi nimi).

0/0
16.11.2015 19:42

J11i40ř92í 81L51u94b88a98s 6858760680300

zločin proti bezpečí ČR je vlastizrada ne ?

+1/0
16.11.2015 18:46

V68á44c56l50a56v 86V61a47n65ě68k 2653233398101

To bychom museli vyhosti Zemana.

Předpokládám, že Rusko by si ho vzalo.

+2/−2
16.11.2015 18:52

V18á26c68l43a51v 93Š92o73b37r 5183662157660

A dokážete u soudu prokázat že Zeman nedělá to co sám považuje za nejlepší pro ČR...

Víte slib kteří naši volení zástupci skládají je že budou hájit zájmy ČR podle SVÉHO nejlepšího vědomí a svědomí. 

V podstatě by jste musel dokázat že Zeman ví že to zemi škodí, ale dělá to tak jako tak.

0/0
16.11.2015 18:57

V98á40c41l39a37v 97V13a19n38ě15k 2653843218881

Pochopitelně že mate pravdu, ale snit o tom mohu.

+1/0
16.11.2015 19:08

Š91t43ě41p73á78n 51F51r86a72n40c51l 8344749364930

Podle téže logiky ale nemůžete vyhostit ani toho islamistu - podle jeho přesvědčení je totální islamizace to nejlepší pro ČR.

0/0
16.11.2015 19:16

R16a48d83e51k 29U61r16b34a38n 4379240364897

Vyhoštění s tím nemá nic společného, vyhostit můžete jen neobčana ČR, a neobčan ČR logicky nemůže ČR zradit.

0/0
16.11.2015 22:06

Š79t20ě13p57á40n 14F11r39a94n43c87l 8624259224670

Jenže ten návrh je o vyhoštění občanů ČR, že?

0/0
18.11.2015 11:14

K11a86r13e33l 75K24r31p66a81t43a 5904366848195

Ústava ČR tedy podle článku poškozuje práva občanů ČR.

Nebo ji snad diletanti sepisovali pro občany jiných zemí? .....

+2/0
16.11.2015 18:43

Š12t45ě63p24á60n 16F61r36a93n92c69l 8354649204140

Nikoli. Ústava ČR zaručuje každému z jejích obyvatel, že budou hájena jeho základní práva. A mezi ně patří i to, že nemůže být bez svého souhlasu zbaven občanství. To je princip, který vychází z práva mezinárodního - a platí už spoustu let, platil dokonce i za komunistů (jinak by byli lidi z opozice zbavováni občanství a vypovídáni ze země jak na běžícím páse).

0/0
16.11.2015 19:19

K95a87r14e49l 48J33a50n34í89k 9608742585534

tak to prr, komunisté občanství odebírali!

Což je jedním z důvodů, proč se mi dnes tento návrh nelíbí. Souhlasím pouze s tím, že je to realizovatelné.

0/0
16.11.2015 19:35

Š31t24ě48p76á25n 29F92r96a33n47c63l 8154159734920

Odebírali ho ale (až na dvě výjimky) až poté, co dotyční emigrovali a požádali o azyl. Přesto tím porušovali mezinárodní právo, protože argumentovali zcestnou úvaho že po azylu stejně bude následovat žádost o občanství, tak co...

0/0
16.11.2015 19:44

M19a63r49e59k 20H61r85u54b86y 6867452851608

Evropske pravo porad tak nejak pocita s evropskou mentalitou. Napriklad smrt je povazovana za trest, dokonce nejvyssi -  u techhle lidi je naopak povazovana za odmenu.

Je tedy treba nase pravo uzpusobit tak, aby dokazalo fungovat i ve zmenenych podminkach a trest nebyl pro nektere typy zlocincu spis rekreaci :-/

+2/0
16.11.2015 18:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.