Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Psycholožka: Klasická škola tvoří nesvobodné lidi závislé na autoritách

Systém odměn a trestů, na kterém jsou založeny tradiční školy, způsobuje podle psycholožky Jany Nováčkové závislost dětí na autoritách. „Dítě nebude dělat to, co by samo chtělo, ale jen to, čím se zavděčí dospělému, aby získalo pochvalu,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz. Děti podle ní při učení nepotřebují zásahy dospělých, jen jejich pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o86s76t61i41s12l15a64v 74M45a51t17l 2714815820955

Článek se mi velice líbí, rád bych, aby se ze škol-kriminálů našeho dětství staly místa, kde se budou děti rozvíjet v lidi na které můžeme být hrdí, protože jsou aktivní, vzdělaní, upřímní se zdravým sebevědomím a žebříčkem hodnot.

Tedy především lepší než jejich rodiče.

Množství odpovědí pod tímto článkem mě jen utvrdilo v tom, že už jen v kritickém myšlení máme obrovský deficit - vidět je to právě na reakcích vášnivě oponujících názorům, které v textu vůbec nejsou.

0/0
14.1.2016 17:34

A58l96e70n61a 59Š37a76u47e56r33o14v59á 7903206191922

Jsi stará kráva.

0/−1
10.12.2015 2:45
Foto

M75a55r27c82e67l 94B37u41r49k61e81r15t 5174853365820

Ďakujem pani Nováčkovej! Mnohí zatvárajú oči pred zvrátenosťami v školstve a realitou akú školy produkujú, podobneako pred tým zatvárajú oči všetci ministri školstva a aj preto sa českéa slovenské školstvo nachádza tam kde sa nachádza. A nielen školstvo.Aj spoločnosť. Na jej neblahom stave sa podstatnou mierou podpisuje aj to čodáva a nedáva do vienka deťom a mládeži nie len rodina, ale ajškolstvo. Som takisto učiteľom a to čo hovorí vo svojich kniháchpani Nováčková sa mi opakovane v mnohých veciach potvrdzuje. A takistosa mi potvrdzujú jej mnohé rady, ako dobré a užitočné, ak ich uplatňujem.A to som ešte obmedzovaný v mnohých veciach nezmysleným školskýmsystémom a mýtami povýšenými v školskom systéme na normy, ktoré samusia dodržiavať.

+5/−3
5.12.2015 22:11

J76o68s94e69f 84V11l76t58a39v74s65k86y 3655515431893

S nazory pani psycholozky bude mit tuze moc lidi problem.   Stoji stroze v rozporu se vsim co bolsevicka a postbolsevicka skola hlasala.

+6/−4
2.12.2015 21:19

P61a92v62e32l 58O41d59r75a31z81i11l 6844239307180

Jistě, zatímco u vás free a cool děti střílejí učitele a spolužáky, my se tu po bolševicku maximálně fackujem.

+6/−4
4.12.2015 13:27

P36e45t74r 46R56ů16ž70i26č16k19a 1658629754614

Musím říci, že po přečtení rozhovoru s paní doktorkou jsem nucen jí dát v některých aspektech za pravdu, ovšem, na rozdíl od ní je nevnímám jako negativní. Naopak. Paní doktorce bych doporučil, aby zapomněla na psychologická vyšetření, kdy proti sobě měla jedince v "laboratorních podmínkách ve své ordinaci" a skusila vychovávat děti v kolektivu 30 žáků. Myslím, že by ji stačil půl rok, přímé pedagogické praxe s kolektivem dětí, a tento rozhovor bychom četli s jiným nádechem a jinými závěry. Pracuji jako pedagog, mám zkušenost jak ze školství základního, speciálního, tak i z etopedie - kde jsem pracoval právě s dětmi, které byly vedeny k nerespektování autorit a k úplné svobodě, bez vnímání povinnosti jako nezbytné součásti lidského života. Ne všichni se rodí s přirozenou touhou po vzdělání, vědění. A často proto, že jim jejich genetická podmíněnost, či prostředí neumožňovala onu přirozenou dětskou zvídavost a touhu po znalostech. Nemyslím, že by škola měla vychovávat. Nemyslím, že by kantor měl, např. v hodině českého jazyka prostor pro výchovu. Lze to, ale v tom případě by vyjmenovaná slova musela naučit rodina. A to bych vztáhl i na všechny předměty ostatní. Nelze, z mého pohledu naštěstí, klást na školu větší morální požadavky na výchovu, než na rodinu samotnou. Díte ovlivňuje výchova, ale i dědičnost a prostředí. A i já, a jsem si vědom, že tím dítěti nedávám prostor pro diskuzi, uvažování a možnost volby, na otázku dítěte " Proč ? " Odpovídám: "protože jsem to řekl."  Protože až dítě bude vyrůstat a stane se dospělým, mnohdy některé věci prostě udělat muset bude a možnost volby mít nebude. Až dostane příkaz od svého šéfa, nebude mít prostor vždy k tomu, aby s ním diskutoval, zda to má, či nemá udělat hned, či vůbec a zda se mu chce, či nechce. Pokud by tak neučinil, dostal by výpověď, a pak jsem jako vychovatel selhal. Pokud bude chtít řídit vozidlo tak, aby jezdil bezpečně a neohrozil sebe, či ostatní, musí ta pravidla respektovat apriory, bez diskuzí. Je však možná ote

+6/−2
2.12.2015 19:48
Foto

T39o71m27á34š 43H30a54v20e62l 3197181791934

Ten přístup popisovaný v článku netvrdí,  že se děti nemají učit vyjmenovaná slova nebo, že by se neměla respektovat pravidla silničního provozu. Jen je dětem potřeba vysvětlit, k čemu je to dobré a vzbudit v nich tím touhu je to naučit.

Samozřejmě, že takovýto přístup nebude fungovat u dětí hned. Je potřeba mít trpělivost než se děti na nový styl přístupu adaptují.

Rovněž to neznamená, že by se nestanovovaly pravidla a nehlídalo jejich dodržování. Naopak pravidla je nutné vytvářet, ale je důležité, aby se na nich dítě podílelo a pochopilo proč vznikla.

Podobně je to i u pravidel silničního provozu, pokud řidič chápe, proč nějaké pravidlo existuje a jaký má smysl má pak větší tendenci ho dodržovat než ten, kdo neví proč to pravidlo vzniklo.

Pokud se dohodne pravidlo, že při nedodržení nějakého pravidla se zaplatí poplatek, který se využije smysluplnym způsobem, tak to taky dává smysl.

Samozřejmě to klade nároky na autory pravidel, aby vytvářeli pravidla smysluplná.

+4/−2
2.12.2015 21:02

V57l53a60d45o 77J16e54ž56o62v25i28č 6268756518690

súhlasím, až na tie pravidlá, ktoré nás čím ďalej viac spútavajú; stačí jedno základné pravidlo, dať pozor, aby som neublížil druhému a tým neohrozil aj seba. V Inak vkladáme zodpovednosť za svoje konanie (a svoju slobodu) do rúk iných ľudí - autorít. Ale to už nie je sloboda.:-)

0/0
4.12.2015 13:22
Foto

V43á68c21l25a47v 18C60h34u78c87h79m60a 6915251298356

Pokud by mé dítě dostalo od svého šéfa nesmyslný příkaz a ono by jej beze slova splnilo, pak bych si já teprve říkal, že jsem jako rodič a vychovatel selhal. Naopak když nebude jen slepě poslouchat a bude umět si stát za svým i tehdy, kdy to pro něj bude znamenat třeba vyhazov, pak budu mít dobrý pocit, že jsem jako rodič s výchovou obstál.

+5/0
3.12.2015 14:49

V92l96a61d45o 21J61e22ž11o40v83i88č 6848246638190

Vaše slová o Vás veľa vypovedajú, čo si možno ani neuvedomujete; ak ste pedagóg, tak chúďatá deti. Práve že deti sa rodia s prirodzenou zvedavosťou, ale často už v rodine o ňu tlakom zo strany rodičov-rodiny prichádzajú a dnešná škola mnohé celkom položí. Preto na úplné slobodné vzdelávanie dôjde až po niekoľkých generáciách, ktoré ho absolvujú. Tu je to trochu vysvetlené (bohov by som však vynechal) ako zodpovedná osobná sloboda vychádzajúca z vedomého poznania podstatného, teda fungovania prírody (dnes človek s prírodou, aj so sebou, najmä bojuje, no mal by hlavne spolupracovať, je to zotrvačnosťou z minulosti, kedy vedomosti boli chabé alebo to podstatné sme v pohodlnosti "civilizácie" zabudli), súvisí to aj s dnešným nie najlepším fyzickým zdravím ľudí:  http://www.priznakytransformace.cz/index.php/blog/251-vera-oveckova-bila-rasa-vymira-proc-tomu-tak-je V

+2/−1
4.12.2015 13:15

J25i14ř78í 67L92a74c49i67n77a 2196448103204

Nějak mi uniká, odkud autorka vzala premisu, že se samy děti chtějí učit, že "Dítě má vrozenou potřebu učit se, porozumět světu, potřebu zvídavosti". Stačí se v reálném životě porozhlédnout se kolem sebe a uvidíte dost dětí, které tuto premisu rozhodně nesplňují, po vzdělání vůbec  netouží.

+6/−2
2.12.2015 11:44
Foto

T98o27m74á95š 70H10a97v89e81l 3547171961574

To, že se některé děti nechtějí učit může být způsobeno právě autoritativním způsob výchovy, který v nich vzbudí představu, že učit se je potřeba jen proto, aby je neprudili rodiče a popřípadě za to dostali i nějakou odměnu a ne proto, že to má pro ně nějaký smysl.

+1/−6
2.12.2015 17:04

S75i44l93v73i25e 51N75e20d50v67ě10d31o22v77á 5431524765112

Když budete uvažovat o hodně malých dětech, všimnete si, že se naprostá většina dětí naučí během prvních dvou let neuvěřitelné množství věcí a většinou to není proto, že by je někdo nutil, promyšleně odměňoval a trestal a podobně. Chodit a mluvit například.

+2/0
2.12.2015 22:20

L70u19c27i92e 18Š27t24ě95r23b84o77v91á 5189738720668

Chodit a mluvit je něco jiného, než počítat zlomky :-)

0/0
7.12.2015 16:39

P33e75t15r 53H59á54l93a 6884566315816

Ale o tom je právě ten článek, že by to nemělo být jiné.

+1/0
7.12.2015 22:21

S32i93l29v23i17e 36N44e57d90v72ě83d55o31v42á 5581954535532

To máte samozřejmě pravdu, ale reagovala jsem na dotaz pana Laciny, který nechápal, kde autorka vzala premisu, že se děti chtějí samy učit. Chtějí, ale někdy to nabývá forem, které řada rodičů nevnímá jako žádoucí. V předškolním věku tu potřebu učit se a vyrovnat se blízkým dospělým nebo starším sourozencům, prozkoumávat věci... někteří rodiče spíš potlačují.

Po zvládnutí chození a mluvení přichází období "proč", kolik rodičů má trpělivost odpovídat na věčné otázky? 

A kupodivu, jsou i děti, které později ve škole i ty zlomky prostě baví :-)

0/0
8.12.2015 7:20
Foto

V24á53c30l68a68v 78C19h77u53c78h27m59a 6725981288696

Myslíte ty děti, které již jsou svými rodiči a učiteli vytvarované do podoby poslušných mloků? Drtivá většina dětí je zvídavá do té doby než v nich onu zvídavost nezačneme potlačovat.

+5/0
3.12.2015 14:52

V91l24a89d89o 57J77e11ž47o38v19i41č 6128316968370

asi ste už zabudol, že tiež ste bol to celkom malé dieťa; do školy už často prichádza dieťa poznačené z rodiny - demotivované tlakom trestov, príkazov a najmä zákazov. Ak ho z toho slobodné učenia sa nedostane, ostane zahrčkané na cely život a často nepomôžu ani dnes tak obľúbené motivačné knihy, či kurzy. V

+1/0
4.12.2015 13:28

P22e45t92r 12H77á66l77a 6734596545376

Klasická záměna příčiny a následku. Napřed na děti aplikujete autoritativní školství, naučíte je držet hubu a krok, a pak to zpětně odůvodňujete tím, že na konci toho procesu nejsou zvídavé? No bodejť by byly když jste je učil držet hubu a krok!

+2/0
7.12.2015 22:20

T27o66b13i21á55š 33P82e32x23i87d14r 8395627345946

Myslím si, že mnoho lidí zapomněla od čeho je tady škola. Škola (Zš,Střední) má člověka připravit na život. Žáka má do určité části motivovat, ale bohužel v dnešní době známky žáky nemotivují naopak odrazují. Chodil jsem na skvělou základní školu, která zastávala slovní hodnocení, ale zároveň převáděla vše na známky. Učitelé měli autoritu a zároveň byli vstřícní a nad nikoho se nepovyšovali. Snažili se žákům vyjít vstříc a hlavně je naučit to podstatné. Jsem nyní na střední škole a můžu říct, že mám s čím srovnávat. Myslím si, že důležité je žáka zaujmout... vidím to den co den ve škole. Od rána do večera sedět poslouchat a psát - není to nic tak hrozného, ale vše jde udělat interaktivní a pro žáka zajímavé. Na Zš jsme hodně diskutovali a učitelé se snažili. Každá škola má své mouchy, ale myslím si, že je důležité neupadat do stereotypu a snažit se nadále posouvat dále. Záleží určitě i na žácích, kdo to ocení a komu je to jedno. Hlavně nemít pocit, že škola je ztráta času :-)

+2/0
1.12.2015 20:36

P49a98v45e51l 57O29d32r60a63z35i66l 6244569227260

A jsme zase u toho. Kvalitní výuku budou dělat jen kvalitní pedagogové, kteří nebudou muset ze školy valit na vedlejšák, aby nenosili domů méně, než mají někteří jejich studenti jako kapesné ;-)

Naštěstí jsou tu srdcaři, kteří to dělají už dnes.

+4/0
1.12.2015 21:11

V35l11a32s67t86i30m88i81l 50S17v96o30b94o11d77a 7923258945594

No, takže ti přijdou názory paní z článku sympatické?

0/0
2.12.2015 5:46
Foto

T15o26m61á16š 45H93a98v24e39l 3957171971844

Mě ty názory uvedené v článku přijdou hlavně logické neb vycházejí z principů fungování lidského mozku.

+3/−6
2.12.2015 10:18

P12a50v54e65l 30O95d91r46a20z35i98l 6894729357840

Ono je to jinak, vycházejí z principů, které vy považujete za fungování lidského mozku. Jestli máte dojem, že je správná výchova lidí k vykonávání pouze toho, o čem si myslí, že jim přinese prospěch, tak to je bohužel nesprávný směr, protože tak společnost prostě nefunguje.

+4/−1
2.12.2015 10:29
Foto

T10o94m32á19š 33H15a65v13e30l 3837701611514

Ono je to myšleno trochu jinak, né že se děti nebudou vychovávat, ale že se jim budou důvody proč je vhodné něco dělat vysvětlovat, aby v tom viděli smysl a samo je to pak motivovalo se chovat smysluplně.

To že se děti nechají dělat sami, co chtějí bez jakýchkoliv zásahu je jiný styl výchovy, než o kterém pojednává tento článek.

+2/0
2.12.2015 16:42

P35a88v67e21l 21O89d31r20a98z37i48l 6584749637220

Ale to je to stejné, co píši se zdůrazněním, že napřed se pokusíte dítěti vysvětlil, že mu například memorování básně přinese užitek. Jistě, přinese, v podobě paměťové gymnastiky, otázka je, jestli to tak bude chtít chápat i to dítě.

Na druhou stranu rozumím snaze, aby lidé nedělali automaticky to, co se po nich vyžaduje, ale aby u toho taky přemýšleli. Krásným příkladem je drastický rozdíl mezi kontinentálním a novosvětským přístupem úřadů k lidem.

0/0
4.12.2015 13:30

P50e79t45r 14H36á88l54a 6954216755746

Pokud vám jde o cvičení paměti, jistě se s dítětem můžete shodnout na nějakém smysluplnějším obsahu, než je báseň, kterou jste zrovna vy vybral.

+1/0
7.12.2015 22:25

V77l44a88d62o 98J22e31ž84o68v10i19č 6318616238940

nie hmotný prospech, tak sa bohužiaľ uvažuje dnes, preto dnes spoločnosť nefunguje, ako ste správne dodal, ale osobné šťastie zo zladenosti so svetom, svojím okolím a najmä so sebou. V

+1/0
4.12.2015 13:32

V77l84a33d80i84m55í89r 49L17o14u30l80a 2158317622781

Nevím, škola by měla vychovat člověka, který umí nejen číst a psat, ale hlavně porozumí čtenému textu, umí cizí jazyk a umí matematiku a z ní odvozené logické myšlení. To vše na urovni dané školy.

Obávám se, že  popsaný způsob výuky výše uvedené požadavky není schopen zajistit, protože toto nejsou zrovna lukrativní předměty.

Před časem jsem viděl jakousi vědomostní zkoušku několika  VIP modelek a zhrozil jsem se. Na závěr jedna u těch modelek řekla, že  otázky se měly týkat základních znalostí, tak čekala otázky typu  jaký podklad se dává pod oční stíny, nebo jaká rtěnka se zrovna nosí.

+5/−2
1.12.2015 14:18

P65a25v77e54l 44T30e91s59a95ř74í50k 6900933800795

Tohle co paní psycholožka vymyslela to spíš vypadá jako učení nějaké náboženství sekty:

Nechvalme děti ani nekárejme, budou se nám chtít jen hnusně zavděčit, a zvyknou si na to že ho řídí autority;-D, dítě má správně dělat jen to co samo chce, nikoliv to v čem samo nevidí smysl, jednotná vyúka je průšvih, tohle prý řadu dětí vyřazuje z úspěchu, z čehož vyplývá zrušme tedy jakékoliv požadavky na to co by dítě mělo umět po absolvování základní školy.  ;-D

Takže poselství humanistické "vědkyně" je jasné, občane děláš všechno špatně, věř "vzdělaným vědcům" a  ode dneška své potomky ani nechval ani nekárej, když náhodou nevychovaný spratek hodí oběd na strop, tak s ním pohovoř o tom,  jaký tam rajská omáčka udělala hezký obrázek;-D, vychováš zcela úžasné svobodné občany. ;-D;-D;-D

+11/−5
1.12.2015 9:54

V36l82a73s74t58i27m36i52l 92S92v87o97b23o91d18a 7113148635784

Bohužel jsi pochopil její slova úplně špatně a z toho jsi vyvodil zcela nesmyslné závěry.

+4/−7
1.12.2015 11:19

V56l52a 94Z97i26r33k49l12o88v34á 6590258975259

Ráda bych věděla, kolika dětem je pí odbornice matkou, kolik jich porodila a zdárně vychovala. Dozvíme se to?

+6/−1
1.12.2015 15:06

V19l48a10s78t48i87m13i16l 97S51v11o51b37o13d61a 7823818425894

Žertujete? Co to s tím má co dělat?

+1/−5
1.12.2015 17:48

L89u27c11i78e 39Š78t75ě42r92b86o50v14á 5679388810248

Má a hodně.

0/0
7.12.2015 16:41
Foto

T75o98m61á13š 83H40a67v48e87l 3107731311964

Pokud dítě hodí na strop oběd, tak to může být i důsledek mocenského stylu výchovy založené na trestech a odměnách ať už v rodině nebo ve škole spojené nejspíš i s né moc lákavou stravou.:-)

Rozhodně to není myšleno tak, že by se dětí neměli informovat o tom, co dělají špatně či dobře, ale jde o formu jakou je jim to vysvětlováno. Rozkazy a zákazy člověka akorát zatvrdí a nebude vnímat proč něco nemá dělat. Pokud se mu vysvětlí proč není dobré něco dělat a jaké důsledky to pro něj nebo ostatní může mít, funguje to lépe než systém trestu a odměn.

Nejlepší je si takovýto styl výchovy vyzkoušet dostatečně dlouhou dobu a až pak hodnotit, jak to nefunguje. některým dětem to může trvat až rok než pochopí, že to není další strategie, jak je k něčemu donutit, ale respektující přístup.

Vše vychází z principu fungování lidského mozku, který v ohrožení není schopen vstřebávat informace. Proto rozkazy a zákazy, které mozek vnímá jako ohrožení, dítě nenaučí, co je správné. Pouze ho s jistou účinností donutí, aby dělal, co my považujeme za správné, pokud ho máme pod dohledem. Jakmile však dohled ztratíme, tak to přestane dělat, protože v tom nevidí smysl.

Pokud se dítěti naopak vysvětlí, proč něco není vhodné dělat a jaké to může mít důsledky, dítě to pochopí a vyhne se ve většině případů takové činnosti i když není pod dohledem, protože chápe negativní dopad takové činnosti.

Někteří lidé si myslí, že to nemůže fungovat protože sami jiný způsob výchovy nezažili.

Zcela mimo mi přijde srovnávání se sektou. Vždyť v sektách jsou právě lidé drženi násilím a je jim pod výhružkami zakazováno je opustit. Musí přesně doržovat, co jim nejvyšší představitel sekty nařizuje a kolikrát ani nevědí důvod proč. To je přece uplný opak než to čem se v tomto článku píše.

+1/0
2.12.2015 0:34

P74a84v72e76l 42O65d35r28a31z98i98l 6184199367730

Pardon, ale jestli někdo ve škole zažívá pocit ohrožení, tak u něj zřejmě došlo během vývoje od prenatálního období do tří let k vážným poruchám.

+2/0
2.12.2015 10:26
Foto

T14o64m60á46š 68H74a78v67e16l 3427381861424

Pocitem ohrožení je zde myšleno, jak reguje podvědomě lidský mozek na příkazy a zkazy. Jak vyhodnotí takovou informaci ve srovnání s tím, pokud přijde infomace formou oznamovací věty.

Neznamená to, že se takový člověk rozklepe strachy, ale pouze si takovou informaci daleko hůře zapamatuje.

0/0
2.12.2015 16:51

P70a21v89e89l 75O68d71r88a74z29i94l 6614499577500

Nevím, já dělám v takovém oboru, kde se třeba zákaz "stůj, vysoké napětí" vyplatí respektovat.

+2/0
4.12.2015 13:33

V79l40a14d83o 31J57e21ž24o95v19i69č 6608166198920

to nie je zákaz, ale príkaz. Ak človek nevie čítať, je mu na nič, ale ak vie o aké zariadenie ide, dá si pozor. :-)

0/0
4.12.2015 13:41

V18l36a32d95o 41J87e37ž87o27v29i60č 6158426758850

veľmi dobre vysvetlené! V

0/0
4.12.2015 13:38

P27a72v23e39l 19T65e62s97a81ř57í48k 6620773750785

To je strašlivé,  takže tisíce let se zcela špatně vychovávají a vzdělávají děti a teď nějaká humanistická šamanka přišla na to jak by se to mělo správně dělat. 8-o

No řekl bych,  že zrovna tak  sem mohli dát nápady nějaké Svědkyně Jehovi. 8-o

+10/−6
30.11.2015 21:32

J58a11n 37S68o19u11k53u22p 1354534476515

Tisíce let u nás funguje školní docházka. Ok. ;-D A co konkrétně jste v té škole dělal VY?

+6/−7
30.11.2015 22:32

M75a95g13d38a 60K19a63t42z83o43v42á 9956621979698

On nemluví o školní docházce ale výchově a vzdělávání- a to se snad dělá i v rodinách, ne? Nebo děti před řekněme dvěma tisíci let byly ponechány samy sobě, nikdo je nevychovával?

+6/0
1.12.2015 4:27

J69a97n 59S39o87u35k48u52p 1804554406475

A ten rozhovor a téma je o školní docházce, račte si všimnout, nikoliv o výchově jako takové.

0/−1
1.12.2015 8:14

P26a17v70e68l 26T83e22s24a55ř15í61k 6440333270665

A to myslíte jak že ve škole to budou dělat tak a doma že se to bude dělat naopak.

+3/0
1.12.2015 8:33

J25a26n 26S93o35u22k47u54p 1524644546875

O čem mluvíte? Četl jste ten rozhovor vůbec, nebo jen tak přeskákal očima? Ono to takhle vypadá, že jste vůbec nepobral, o čem to vůbec je.

0/−2
1.12.2015 8:35

P22a86v70e64l 85O78d62r32a93z66i35l 6704369467230

Ono to spíš vypadá, že tu nějaký nedouk potřebuje prudit.

+3/−1
1.12.2015 8:53

J57a54n 52S53o77u53k11u31p 1854654386235

Jo, klidně můžete.

0/−2
1.12.2015 8:55

P53a89v93e32l 24O73d29r66a35z43i28l 6904799477480

Mě do svých komplexů z dětství tahat nemusíte.

+2/−1
1.12.2015 9:04

J13a92n 31S58o67u63k85u11p 1414934196115

Já Vás nenutím tady psát a číst.

0/0
1.12.2015 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.