Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Psycholožka: Klasická škola tvoří nesvobodné lidi závislé na autoritách

Systém odměn a trestů, na kterém jsou založeny tradiční školy, způsobuje podle psycholožky Jany Nováčkové závislost dětí na autoritách. „Dítě nebude dělat to, co by samo chtělo, ale jen to, čím se zavděčí dospělému, aby získalo pochvalu,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz. Děti podle ní při učení nepotřebují zásahy dospělých, jen jejich pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R35o38s47t57i66s90l54a50v 62M52a26t51l 2494785590565

Článek se mi velice líbí, rád bych, aby se ze škol-kriminálů našeho dětství staly místa, kde se budou děti rozvíjet v lidi na které můžeme být hrdí, protože jsou aktivní, vzdělaní, upřímní se zdravým sebevědomím a žebříčkem hodnot.

Tedy především lepší než jejich rodiče.

Množství odpovědí pod tímto článkem mě jen utvrdilo v tom, že už jen v kritickém myšlení máme obrovský deficit - vidět je to právě na reakcích vášnivě oponujících názorům, které v textu vůbec nejsou.

0/0
14.1.2016 17:34

A57l63e93n63a 15Š11a71u57e50r40o96v58á 7333936891912

Jsi stará kráva.

0/−1
10.12.2015 2:45
Foto

M95a57r27c46e58l 17B72u26r49k31e37r38t 5604983795440

Ďakujem pani Nováčkovej! Mnohí zatvárajú oči pred zvrátenosťami v školstve a realitou akú školy produkujú, podobneako pred tým zatvárajú oči všetci ministri školstva a aj preto sa českéa slovenské školstvo nachádza tam kde sa nachádza. A nielen školstvo.Aj spoločnosť. Na jej neblahom stave sa podstatnou mierou podpisuje aj to čodáva a nedáva do vienka deťom a mládeži nie len rodina, ale ajškolstvo. Som takisto učiteľom a to čo hovorí vo svojich kniháchpani Nováčková sa mi opakovane v mnohých veciach potvrdzuje. A takistosa mi potvrdzujú jej mnohé rady, ako dobré a užitočné, ak ich uplatňujem.A to som ešte obmedzovaný v mnohých veciach nezmysleným školskýmsystémom a mýtami povýšenými v školskom systéme na normy, ktoré samusia dodržiavať.

+5/−3
5.12.2015 22:11

J83o81s88e45f 81V65l63t30a36v74s98k25y 3595575901393

S nazory pani psycholozky bude mit tuze moc lidi problem.   Stoji stroze v rozporu se vsim co bolsevicka a postbolsevicka skola hlasala.

+6/−4
2.12.2015 21:19

P58a36v59e52l 31O42d19r97a55z31i47l 6644789437290

Jistě, zatímco u vás free a cool děti střílejí učitele a spolužáky, my se tu po bolševicku maximálně fackujem.

+6/−4
4.12.2015 13:27

P89e40t26r 23R48ů21ž10i55č24k91a 1638269314414

Musím říci, že po přečtení rozhovoru s paní doktorkou jsem nucen jí dát v některých aspektech za pravdu, ovšem, na rozdíl od ní je nevnímám jako negativní. Naopak. Paní doktorce bych doporučil, aby zapomněla na psychologická vyšetření, kdy proti sobě měla jedince v "laboratorních podmínkách ve své ordinaci" a skusila vychovávat děti v kolektivu 30 žáků. Myslím, že by ji stačil půl rok, přímé pedagogické praxe s kolektivem dětí, a tento rozhovor bychom četli s jiným nádechem a jinými závěry. Pracuji jako pedagog, mám zkušenost jak ze školství základního, speciálního, tak i z etopedie - kde jsem pracoval právě s dětmi, které byly vedeny k nerespektování autorit a k úplné svobodě, bez vnímání povinnosti jako nezbytné součásti lidského života. Ne všichni se rodí s přirozenou touhou po vzdělání, vědění. A často proto, že jim jejich genetická podmíněnost, či prostředí neumožňovala onu přirozenou dětskou zvídavost a touhu po znalostech. Nemyslím, že by škola měla vychovávat. Nemyslím, že by kantor měl, např. v hodině českého jazyka prostor pro výchovu. Lze to, ale v tom případě by vyjmenovaná slova musela naučit rodina. A to bych vztáhl i na všechny předměty ostatní. Nelze, z mého pohledu naštěstí, klást na školu větší morální požadavky na výchovu, než na rodinu samotnou. Díte ovlivňuje výchova, ale i dědičnost a prostředí. A i já, a jsem si vědom, že tím dítěti nedávám prostor pro diskuzi, uvažování a možnost volby, na otázku dítěte " Proč ? " Odpovídám: "protože jsem to řekl."  Protože až dítě bude vyrůstat a stane se dospělým, mnohdy některé věci prostě udělat muset bude a možnost volby mít nebude. Až dostane příkaz od svého šéfa, nebude mít prostor vždy k tomu, aby s ním diskutoval, zda to má, či nemá udělat hned, či vůbec a zda se mu chce, či nechce. Pokud by tak neučinil, dostal by výpověď, a pak jsem jako vychovatel selhal. Pokud bude chtít řídit vozidlo tak, aby jezdil bezpečně a neohrozil sebe, či ostatní, musí ta pravidla respektovat apriory, bez diskuzí. Je však možná ote

+6/−2
2.12.2015 19:48
Foto

T72o10m89á72š 46H98a12v72e30l 3917621491794

Ten přístup popisovaný v článku netvrdí,  že se děti nemají učit vyjmenovaná slova nebo, že by se neměla respektovat pravidla silničního provozu. Jen je dětem potřeba vysvětlit, k čemu je to dobré a vzbudit v nich tím touhu je to naučit.

Samozřejmě, že takovýto přístup nebude fungovat u dětí hned. Je potřeba mít trpělivost než se děti na nový styl přístupu adaptují.

Rovněž to neznamená, že by se nestanovovaly pravidla a nehlídalo jejich dodržování. Naopak pravidla je nutné vytvářet, ale je důležité, aby se na nich dítě podílelo a pochopilo proč vznikla.

Podobně je to i u pravidel silničního provozu, pokud řidič chápe, proč nějaké pravidlo existuje a jaký má smysl má pak větší tendenci ho dodržovat než ten, kdo neví proč to pravidlo vzniklo.

Pokud se dohodne pravidlo, že při nedodržení nějakého pravidla se zaplatí poplatek, který se využije smysluplnym způsobem, tak to taky dává smysl.

Samozřejmě to klade nároky na autory pravidel, aby vytvářeli pravidla smysluplná.

+4/−2
2.12.2015 21:02

V46l35a44d26o 64J57e41ž79o35v28i41č 6768896478360

súhlasím, až na tie pravidlá, ktoré nás čím ďalej viac spútavajú; stačí jedno základné pravidlo, dať pozor, aby som neublížil druhému a tým neohrozil aj seba. V Inak vkladáme zodpovednosť za svoje konanie (a svoju slobodu) do rúk iných ľudí - autorít. Ale to už nie je sloboda.:-)

0/0
4.12.2015 13:22
Foto

V13á38c39l78a91v 75C24h57u46c74h15m96a 6295861678946

Pokud by mé dítě dostalo od svého šéfa nesmyslný příkaz a ono by jej beze slova splnilo, pak bych si já teprve říkal, že jsem jako rodič a vychovatel selhal. Naopak když nebude jen slepě poslouchat a bude umět si stát za svým i tehdy, kdy to pro něj bude znamenat třeba vyhazov, pak budu mít dobrý pocit, že jsem jako rodič s výchovou obstál.

+5/0
3.12.2015 14:49

V31l85a70d30o 18J88e56ž47o61v73i10č 6928746708410

Vaše slová o Vás veľa vypovedajú, čo si možno ani neuvedomujete; ak ste pedagóg, tak chúďatá deti. Práve že deti sa rodia s prirodzenou zvedavosťou, ale často už v rodine o ňu tlakom zo strany rodičov-rodiny prichádzajú a dnešná škola mnohé celkom položí. Preto na úplné slobodné vzdelávanie dôjde až po niekoľkých generáciách, ktoré ho absolvujú. Tu je to trochu vysvetlené (bohov by som však vynechal) ako zodpovedná osobná sloboda vychádzajúca z vedomého poznania podstatného, teda fungovania prírody (dnes človek s prírodou, aj so sebou, najmä bojuje, no mal by hlavne spolupracovať, je to zotrvačnosťou z minulosti, kedy vedomosti boli chabé alebo to podstatné sme v pohodlnosti "civilizácie" zabudli), súvisí to aj s dnešným nie najlepším fyzickým zdravím ľudí:  http://www.priznakytransformace.cz/index.php/blog/251-vera-oveckova-bila-rasa-vymira-proc-tomu-tak-je V

+2/−1
4.12.2015 13:15

J69i19ř64í 46L27a63c33i70n86a 2706218863784

Nějak mi uniká, odkud autorka vzala premisu, že se samy děti chtějí učit, že "Dítě má vrozenou potřebu učit se, porozumět světu, potřebu zvídavosti". Stačí se v reálném životě porozhlédnout se kolem sebe a uvidíte dost dětí, které tuto premisu rozhodně nesplňují, po vzdělání vůbec  netouží.

+6/−2
2.12.2015 11:44
Foto

T89o51m44á60š 47H59a46v54e14l 3757161941494

To, že se některé děti nechtějí učit může být způsobeno právě autoritativním způsob výchovy, který v nich vzbudí představu, že učit se je potřeba jen proto, aby je neprudili rodiče a popřípadě za to dostali i nějakou odměnu a ne proto, že to má pro ně nějaký smysl.

+1/−6
2.12.2015 17:04

S81i41l40v11i23e 63N71e13d73v36ě20d32o31v77á 5671614105422

Když budete uvažovat o hodně malých dětech, všimnete si, že se naprostá většina dětí naučí během prvních dvou let neuvěřitelné množství věcí a většinou to není proto, že by je někdo nutil, promyšleně odměňoval a trestal a podobně. Chodit a mluvit například.

+2/0
2.12.2015 22:20

L47u76c69i67e 70Š32t65ě42r36b20o94v24á 5149888390328

Chodit a mluvit je něco jiného, než počítat zlomky :-)

0/0
7.12.2015 16:39

P23e50t38r 56H68á96l32a 6174866765176

Ale o tom je právě ten článek, že by to nemělo být jiné.

+1/0
7.12.2015 22:21

S49i25l38v67i85e 51N74e73d56v71ě21d72o68v78á 5571314455912

To máte samozřejmě pravdu, ale reagovala jsem na dotaz pana Laciny, který nechápal, kde autorka vzala premisu, že se děti chtějí samy učit. Chtějí, ale někdy to nabývá forem, které řada rodičů nevnímá jako žádoucí. V předškolním věku tu potřebu učit se a vyrovnat se blízkým dospělým nebo starším sourozencům, prozkoumávat věci... někteří rodiče spíš potlačují.

Po zvládnutí chození a mluvení přichází období "proč", kolik rodičů má trpělivost odpovídat na věčné otázky? 

A kupodivu, jsou i děti, které později ve škole i ty zlomky prostě baví :-)

0/0
8.12.2015 7:20
Foto

V78á21c15l43a90v 55C53h20u70c84h77m79a 6475601838546

Myslíte ty děti, které již jsou svými rodiči a učiteli vytvarované do podoby poslušných mloků? Drtivá většina dětí je zvídavá do té doby než v nich onu zvídavost nezačneme potlačovat.

+5/0
3.12.2015 14:52

V57l91a20d81o 36J38e61ž23o65v74i51č 6398656868890

asi ste už zabudol, že tiež ste bol to celkom malé dieťa; do školy už často prichádza dieťa poznačené z rodiny - demotivované tlakom trestov, príkazov a najmä zákazov. Ak ho z toho slobodné učenia sa nedostane, ostane zahrčkané na cely život a často nepomôžu ani dnes tak obľúbené motivačné knihy, či kurzy. V

+1/0
4.12.2015 13:28

P48e10t70r 94H97á94l44a 6814466225416

Klasická záměna příčiny a následku. Napřed na děti aplikujete autoritativní školství, naučíte je držet hubu a krok, a pak to zpětně odůvodňujete tím, že na konci toho procesu nejsou zvídavé? No bodejť by byly když jste je učil držet hubu a krok!

+2/0
7.12.2015 22:20

T41o13b87i78á90š 73P22e84x33i98d38r 8345197525826

Myslím si, že mnoho lidí zapomněla od čeho je tady škola. Škola (Zš,Střední) má člověka připravit na život. Žáka má do určité části motivovat, ale bohužel v dnešní době známky žáky nemotivují naopak odrazují. Chodil jsem na skvělou základní školu, která zastávala slovní hodnocení, ale zároveň převáděla vše na známky. Učitelé měli autoritu a zároveň byli vstřícní a nad nikoho se nepovyšovali. Snažili se žákům vyjít vstříc a hlavně je naučit to podstatné. Jsem nyní na střední škole a můžu říct, že mám s čím srovnávat. Myslím si, že důležité je žáka zaujmout... vidím to den co den ve škole. Od rána do večera sedět poslouchat a psát - není to nic tak hrozného, ale vše jde udělat interaktivní a pro žáka zajímavé. Na Zš jsme hodně diskutovali a učitelé se snažili. Každá škola má své mouchy, ale myslím si, že je důležité neupadat do stereotypu a snažit se nadále posouvat dále. Záleží určitě i na žácích, kdo to ocení a komu je to jedno. Hlavně nemít pocit, že škola je ztráta času :-)

+2/0
1.12.2015 20:36

P52a29v35e79l 12O80d15r97a87z41i46l 6884889567620

A jsme zase u toho. Kvalitní výuku budou dělat jen kvalitní pedagogové, kteří nebudou muset ze školy valit na vedlejšák, aby nenosili domů méně, než mají někteří jejich studenti jako kapesné ;-)

Naštěstí jsou tu srdcaři, kteří to dělají už dnes.

+4/0
1.12.2015 21:11

V57l38a45s23t95i30m20i77l 94S60v64o53b12o66d48a 7713458845554

No, takže ti přijdou názory paní z článku sympatické?

0/0
2.12.2015 5:46
Foto

T21o90m61á21š 41H39a59v97e88l 3907591371324

Mě ty názory uvedené v článku přijdou hlavně logické neb vycházejí z principů fungování lidského mozku.

+3/−6
2.12.2015 10:18

P95a75v46e80l 95O73d38r86a31z19i56l 6844509267610

Ono je to jinak, vycházejí z principů, které vy považujete za fungování lidského mozku. Jestli máte dojem, že je správná výchova lidí k vykonávání pouze toho, o čem si myslí, že jim přinese prospěch, tak to je bohužel nesprávný směr, protože tak společnost prostě nefunguje.

+4/−1
2.12.2015 10:29
Foto

T95o30m91á74š 52H13a11v50e66l 3757341801654

Ono je to myšleno trochu jinak, né že se děti nebudou vychovávat, ale že se jim budou důvody proč je vhodné něco dělat vysvětlovat, aby v tom viděli smysl a samo je to pak motivovalo se chovat smysluplně.

To že se děti nechají dělat sami, co chtějí bez jakýchkoliv zásahu je jiný styl výchovy, než o kterém pojednává tento článek.

+2/0
2.12.2015 16:42

P70a22v88e14l 11O37d31r15a89z12i90l 6494219267340

Ale to je to stejné, co píši se zdůrazněním, že napřed se pokusíte dítěti vysvětlil, že mu například memorování básně přinese užitek. Jistě, přinese, v podobě paměťové gymnastiky, otázka je, jestli to tak bude chtít chápat i to dítě.

Na druhou stranu rozumím snaze, aby lidé nedělali automaticky to, co se po nich vyžaduje, ale aby u toho taky přemýšleli. Krásným příkladem je drastický rozdíl mezi kontinentálním a novosvětským přístupem úřadů k lidem.

0/0
4.12.2015 13:30

P68e52t63r 56H87á43l45a 6924696665616

Pokud vám jde o cvičení paměti, jistě se s dítětem můžete shodnout na nějakém smysluplnějším obsahu, než je báseň, kterou jste zrovna vy vybral.

+1/0
7.12.2015 22:25

V78l91a74d94o 23J29e48ž57o30v60i95č 6678806498870

nie hmotný prospech, tak sa bohužiaľ uvažuje dnes, preto dnes spoločnosť nefunguje, ako ste správne dodal, ale osobné šťastie zo zladenosti so svetom, svojím okolím a najmä so sebou. V

+1/0
4.12.2015 13:32

V39l89a40d89i83m13í91r 83L26o96u33l69a 2338767372751

Nevím, škola by měla vychovat člověka, který umí nejen číst a psat, ale hlavně porozumí čtenému textu, umí cizí jazyk a umí matematiku a z ní odvozené logické myšlení. To vše na urovni dané školy.

Obávám se, že  popsaný způsob výuky výše uvedené požadavky není schopen zajistit, protože toto nejsou zrovna lukrativní předměty.

Před časem jsem viděl jakousi vědomostní zkoušku několika  VIP modelek a zhrozil jsem se. Na závěr jedna u těch modelek řekla, že  otázky se měly týkat základních znalostí, tak čekala otázky typu  jaký podklad se dává pod oční stíny, nebo jaká rtěnka se zrovna nosí.

+5/−2
1.12.2015 14:18

P94a43v43e74l 51T23e25s17a76ř29í71k 6680133180555

Tohle co paní psycholožka vymyslela to spíš vypadá jako učení nějaké náboženství sekty:

Nechvalme děti ani nekárejme, budou se nám chtít jen hnusně zavděčit, a zvyknou si na to že ho řídí autority;-D, dítě má správně dělat jen to co samo chce, nikoliv to v čem samo nevidí smysl, jednotná vyúka je průšvih, tohle prý řadu dětí vyřazuje z úspěchu, z čehož vyplývá zrušme tedy jakékoliv požadavky na to co by dítě mělo umět po absolvování základní školy.  ;-D

Takže poselství humanistické "vědkyně" je jasné, občane děláš všechno špatně, věř "vzdělaným vědcům" a  ode dneška své potomky ani nechval ani nekárej, když náhodou nevychovaný spratek hodí oběd na strop, tak s ním pohovoř o tom,  jaký tam rajská omáčka udělala hezký obrázek;-D, vychováš zcela úžasné svobodné občany. ;-D;-D;-D

+11/−5
1.12.2015 9:54

V95l75a48s54t16i12m39i76l 77S75v98o89b77o26d95a 7783338535334

Bohužel jsi pochopil její slova úplně špatně a z toho jsi vyvodil zcela nesmyslné závěry.

+4/−7
1.12.2015 11:19

V30l71a 46Z15i23r87k75l24o82v17á 6820308255239

Ráda bych věděla, kolika dětem je pí odbornice matkou, kolik jich porodila a zdárně vychovala. Dozvíme se to?

+6/−1
1.12.2015 15:06

V88l77a73s57t38i81m69i92l 13S66v95o75b24o34d38a 7603338915454

Žertujete? Co to s tím má co dělat?

+1/−5
1.12.2015 17:48

L58u84c34i33e 38Š42t41ě27r36b25o93v70á 5919778740638

Má a hodně.

0/0
7.12.2015 16:41
Foto

T36o27m14á74š 25H50a60v78e42l 3477261211614

Pokud dítě hodí na strop oběd, tak to může být i důsledek mocenského stylu výchovy založené na trestech a odměnách ať už v rodině nebo ve škole spojené nejspíš i s né moc lákavou stravou.:-)

Rozhodně to není myšleno tak, že by se dětí neměli informovat o tom, co dělají špatně či dobře, ale jde o formu jakou je jim to vysvětlováno. Rozkazy a zákazy člověka akorát zatvrdí a nebude vnímat proč něco nemá dělat. Pokud se mu vysvětlí proč není dobré něco dělat a jaké důsledky to pro něj nebo ostatní může mít, funguje to lépe než systém trestu a odměn.

Nejlepší je si takovýto styl výchovy vyzkoušet dostatečně dlouhou dobu a až pak hodnotit, jak to nefunguje. některým dětem to může trvat až rok než pochopí, že to není další strategie, jak je k něčemu donutit, ale respektující přístup.

Vše vychází z principu fungování lidského mozku, který v ohrožení není schopen vstřebávat informace. Proto rozkazy a zákazy, které mozek vnímá jako ohrožení, dítě nenaučí, co je správné. Pouze ho s jistou účinností donutí, aby dělal, co my považujeme za správné, pokud ho máme pod dohledem. Jakmile však dohled ztratíme, tak to přestane dělat, protože v tom nevidí smysl.

Pokud se dítěti naopak vysvětlí, proč něco není vhodné dělat a jaké to může mít důsledky, dítě to pochopí a vyhne se ve většině případů takové činnosti i když není pod dohledem, protože chápe negativní dopad takové činnosti.

Někteří lidé si myslí, že to nemůže fungovat protože sami jiný způsob výchovy nezažili.

Zcela mimo mi přijde srovnávání se sektou. Vždyť v sektách jsou právě lidé drženi násilím a je jim pod výhružkami zakazováno je opustit. Musí přesně doržovat, co jim nejvyšší představitel sekty nařizuje a kolikrát ani nevědí důvod proč. To je přece uplný opak než to čem se v tomto článku píše.

+1/0
2.12.2015 0:34

P88a53v56e58l 37O79d63r14a52z49i28l 6944509517650

Pardon, ale jestli někdo ve škole zažívá pocit ohrožení, tak u něj zřejmě došlo během vývoje od prenatálního období do tří let k vážným poruchám.

+2/0
2.12.2015 10:26
Foto

T87o72m35á83š 45H59a74v33e16l 3877691431434

Pocitem ohrožení je zde myšleno, jak reguje podvědomě lidský mozek na příkazy a zkazy. Jak vyhodnotí takovou informaci ve srovnání s tím, pokud přijde infomace formou oznamovací věty.

Neznamená to, že se takový člověk rozklepe strachy, ale pouze si takovou informaci daleko hůře zapamatuje.

0/0
2.12.2015 16:51

P73a54v94e93l 24O16d74r35a49z24i42l 6494939987320

Nevím, já dělám v takovém oboru, kde se třeba zákaz "stůj, vysoké napětí" vyplatí respektovat.

+2/0
4.12.2015 13:33

V74l63a55d29o 98J18e22ž54o74v90i37č 6258386778320

to nie je zákaz, ale príkaz. Ak človek nevie čítať, je mu na nič, ale ak vie o aké zariadenie ide, dá si pozor. :-)

0/0
4.12.2015 13:41

V52l49a19d30o 69J78e94ž33o10v35i45č 6908626328200

veľmi dobre vysvetlené! V

0/0
4.12.2015 13:38

P50a94v64e74l 11T40e33s23a23ř43í64k 6410503290335

To je strašlivé,  takže tisíce let se zcela špatně vychovávají a vzdělávají děti a teď nějaká humanistická šamanka přišla na to jak by se to mělo správně dělat. 8-o

No řekl bych,  že zrovna tak  sem mohli dát nápady nějaké Svědkyně Jehovi. 8-o

+10/−6
30.11.2015 21:32

J77a58n 95S71o90u89k10u84p 1784614946685

Tisíce let u nás funguje školní docházka. Ok. ;-D A co konkrétně jste v té škole dělal VY?

+6/−7
30.11.2015 22:32

M32a29g72d72a 30K91a51t79z86o29v73á 9136311219268

On nemluví o školní docházce ale výchově a vzdělávání- a to se snad dělá i v rodinách, ne? Nebo děti před řekněme dvěma tisíci let byly ponechány samy sobě, nikdo je nevychovával?

+6/0
1.12.2015 4:27

J94a16n 36S24o62u81k79u12p 1664424656605

A ten rozhovor a téma je o školní docházce, račte si všimnout, nikoliv o výchově jako takové.

0/−1
1.12.2015 8:14

P82a88v72e35l 80T15e49s48a70ř15í87k 6350893600365

A to myslíte jak že ve škole to budou dělat tak a doma že se to bude dělat naopak.

+3/0
1.12.2015 8:33

J92a16n 81S75o61u14k21u65p 1324514336125

O čem mluvíte? Četl jste ten rozhovor vůbec, nebo jen tak přeskákal očima? Ono to takhle vypadá, že jste vůbec nepobral, o čem to vůbec je.

0/−2
1.12.2015 8:35

P58a75v12e43l 91O58d81r21a90z33i23l 6634589507540

Ono to spíš vypadá, že tu nějaký nedouk potřebuje prudit.

+3/−1
1.12.2015 8:53

J98a85n 32S32o86u92k64u14p 1384614866115

Jo, klidně můžete.

0/−2
1.12.2015 8:55

P31a83v60e68l 58O62d26r46a22z38i84l 6914979117530

Mě do svých komplexů z dětství tahat nemusíte.

+2/−1
1.12.2015 9:04

J22a12n 82S67o22u12k63u65p 1664464296105

Já Vás nenutím tady psát a číst.

0/0
1.12.2015 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.