Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Psycholožka: Klasická škola tvoří nesvobodné lidi závislé na autoritách

Systém odměn a trestů, na kterém jsou založeny tradiční školy, způsobuje podle psycholožky Jany Nováčkové závislost dětí na autoritách. „Dítě nebude dělat to, co by samo chtělo, ale jen to, čím se zavděčí dospělému, aby získalo pochvalu,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz. Děti podle ní při učení nepotřebují zásahy dospělých, jen jejich pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42o40s49t66i23s12l39a69v 94M39a61t39l 2614575270855

Článek se mi velice líbí, rád bych, aby se ze škol-kriminálů našeho dětství staly místa, kde se budou děti rozvíjet v lidi na které můžeme být hrdí, protože jsou aktivní, vzdělaní, upřímní se zdravým sebevědomím a žebříčkem hodnot.

Tedy především lepší než jejich rodiče.

Množství odpovědí pod tímto článkem mě jen utvrdilo v tom, že už jen v kritickém myšlení máme obrovský deficit - vidět je to právě na reakcích vášnivě oponujících názorům, které v textu vůbec nejsou.

0/0
14.1.2016 17:34

A71l94e25n40a 20Š35a51u88e89r42o20v53á 7773166731982

Jsi stará kráva.

0/−1
10.12.2015 2:45
Foto

M65a63r63c29e65l 45B51u19r71k89e88r68t 5534583565890

Ďakujem pani Nováčkovej! Mnohí zatvárajú oči pred zvrátenosťami v školstve a realitou akú školy produkujú, podobneako pred tým zatvárajú oči všetci ministri školstva a aj preto sa českéa slovenské školstvo nachádza tam kde sa nachádza. A nielen školstvo.Aj spoločnosť. Na jej neblahom stave sa podstatnou mierou podpisuje aj to čodáva a nedáva do vienka deťom a mládeži nie len rodina, ale ajškolstvo. Som takisto učiteľom a to čo hovorí vo svojich kniháchpani Nováčková sa mi opakovane v mnohých veciach potvrdzuje. A takistosa mi potvrdzujú jej mnohé rady, ako dobré a užitočné, ak ich uplatňujem.A to som ešte obmedzovaný v mnohých veciach nezmysleným školskýmsystémom a mýtami povýšenými v školskom systéme na normy, ktoré samusia dodržiavať.

+5/−3
5.12.2015 22:11

J54o80s19e92f 53V55l40t15a68v71s26k85y 3985115141903

S nazory pani psycholozky bude mit tuze moc lidi problem.   Stoji stroze v rozporu se vsim co bolsevicka a postbolsevicka skola hlasala.

+6/−4
2.12.2015 21:19

P84a58v95e88l 12O35d48r82a13z89i71l 6164259457930

Jistě, zatímco u vás free a cool děti střílejí učitele a spolužáky, my se tu po bolševicku maximálně fackujem.

+6/−4
4.12.2015 13:27

P72e29t45r 42R83ů52ž79i53č47k66a 1258669814884

Musím říci, že po přečtení rozhovoru s paní doktorkou jsem nucen jí dát v některých aspektech za pravdu, ovšem, na rozdíl od ní je nevnímám jako negativní. Naopak. Paní doktorce bych doporučil, aby zapomněla na psychologická vyšetření, kdy proti sobě měla jedince v "laboratorních podmínkách ve své ordinaci" a skusila vychovávat děti v kolektivu 30 žáků. Myslím, že by ji stačil půl rok, přímé pedagogické praxe s kolektivem dětí, a tento rozhovor bychom četli s jiným nádechem a jinými závěry. Pracuji jako pedagog, mám zkušenost jak ze školství základního, speciálního, tak i z etopedie - kde jsem pracoval právě s dětmi, které byly vedeny k nerespektování autorit a k úplné svobodě, bez vnímání povinnosti jako nezbytné součásti lidského života. Ne všichni se rodí s přirozenou touhou po vzdělání, vědění. A často proto, že jim jejich genetická podmíněnost, či prostředí neumožňovala onu přirozenou dětskou zvídavost a touhu po znalostech. Nemyslím, že by škola měla vychovávat. Nemyslím, že by kantor měl, např. v hodině českého jazyka prostor pro výchovu. Lze to, ale v tom případě by vyjmenovaná slova musela naučit rodina. A to bych vztáhl i na všechny předměty ostatní. Nelze, z mého pohledu naštěstí, klást na školu větší morální požadavky na výchovu, než na rodinu samotnou. Díte ovlivňuje výchova, ale i dědičnost a prostředí. A i já, a jsem si vědom, že tím dítěti nedávám prostor pro diskuzi, uvažování a možnost volby, na otázku dítěte " Proč ? " Odpovídám: "protože jsem to řekl."  Protože až dítě bude vyrůstat a stane se dospělým, mnohdy některé věci prostě udělat muset bude a možnost volby mít nebude. Až dostane příkaz od svého šéfa, nebude mít prostor vždy k tomu, aby s ním diskutoval, zda to má, či nemá udělat hned, či vůbec a zda se mu chce, či nechce. Pokud by tak neučinil, dostal by výpověď, a pak jsem jako vychovatel selhal. Pokud bude chtít řídit vozidlo tak, aby jezdil bezpečně a neohrozil sebe, či ostatní, musí ta pravidla respektovat apriory, bez diskuzí. Je však možná ote

+6/−2
2.12.2015 19:48
Foto

T81o30m44á76š 53H56a36v32e77l 3527281411354

Ten přístup popisovaný v článku netvrdí,  že se děti nemají učit vyjmenovaná slova nebo, že by se neměla respektovat pravidla silničního provozu. Jen je dětem potřeba vysvětlit, k čemu je to dobré a vzbudit v nich tím touhu je to naučit.

Samozřejmě, že takovýto přístup nebude fungovat u dětí hned. Je potřeba mít trpělivost než se děti na nový styl přístupu adaptují.

Rovněž to neznamená, že by se nestanovovaly pravidla a nehlídalo jejich dodržování. Naopak pravidla je nutné vytvářet, ale je důležité, aby se na nich dítě podílelo a pochopilo proč vznikla.

Podobně je to i u pravidel silničního provozu, pokud řidič chápe, proč nějaké pravidlo existuje a jaký má smysl má pak větší tendenci ho dodržovat než ten, kdo neví proč to pravidlo vzniklo.

Pokud se dohodne pravidlo, že při nedodržení nějakého pravidla se zaplatí poplatek, který se využije smysluplnym způsobem, tak to taky dává smysl.

Samozřejmě to klade nároky na autory pravidel, aby vytvářeli pravidla smysluplná.

+4/−2
2.12.2015 21:02

V88l63a83d33o 88J32e76ž53o66v62i67č 6308476148150

súhlasím, až na tie pravidlá, ktoré nás čím ďalej viac spútavajú; stačí jedno základné pravidlo, dať pozor, aby som neublížil druhému a tým neohrozil aj seba. V Inak vkladáme zodpovednosť za svoje konanie (a svoju slobodu) do rúk iných ľudí - autorít. Ale to už nie je sloboda.:-)

0/0
4.12.2015 13:22
Foto

V58á31c85l68a66v 93C31h68u37c38h71m88a 6675491518926

Pokud by mé dítě dostalo od svého šéfa nesmyslný příkaz a ono by jej beze slova splnilo, pak bych si já teprve říkal, že jsem jako rodič a vychovatel selhal. Naopak když nebude jen slepě poslouchat a bude umět si stát za svým i tehdy, kdy to pro něj bude znamenat třeba vyhazov, pak budu mít dobrý pocit, že jsem jako rodič s výchovou obstál.

+5/0
3.12.2015 14:49

V24l51a27d89o 89J63e42ž35o43v14i44č 6258676758560

Vaše slová o Vás veľa vypovedajú, čo si možno ani neuvedomujete; ak ste pedagóg, tak chúďatá deti. Práve že deti sa rodia s prirodzenou zvedavosťou, ale často už v rodine o ňu tlakom zo strany rodičov-rodiny prichádzajú a dnešná škola mnohé celkom položí. Preto na úplné slobodné vzdelávanie dôjde až po niekoľkých generáciách, ktoré ho absolvujú. Tu je to trochu vysvetlené (bohov by som však vynechal) ako zodpovedná osobná sloboda vychádzajúca z vedomého poznania podstatného, teda fungovania prírody (dnes človek s prírodou, aj so sebou, najmä bojuje, no mal by hlavne spolupracovať, je to zotrvačnosťou z minulosti, kedy vedomosti boli chabé alebo to podstatné sme v pohodlnosti "civilizácie" zabudli), súvisí to aj s dnešným nie najlepším fyzickým zdravím ľudí:  http://www.priznakytransformace.cz/index.php/blog/251-vera-oveckova-bila-rasa-vymira-proc-tomu-tak-je V

+2/−1
4.12.2015 13:15

J15i51ř31í 73L55a65c59i73n41a 2676938563944

Nějak mi uniká, odkud autorka vzala premisu, že se samy děti chtějí učit, že "Dítě má vrozenou potřebu učit se, porozumět světu, potřebu zvídavosti". Stačí se v reálném životě porozhlédnout se kolem sebe a uvidíte dost dětí, které tuto premisu rozhodně nesplňují, po vzdělání vůbec  netouží.

+6/−2
2.12.2015 11:44
Foto

T27o43m19á14š 25H69a52v77e30l 3247241941874

To, že se některé děti nechtějí učit může být způsobeno právě autoritativním způsob výchovy, který v nich vzbudí představu, že učit se je potřeba jen proto, aby je neprudili rodiče a popřípadě za to dostali i nějakou odměnu a ne proto, že to má pro ně nějaký smysl.

+1/−6
2.12.2015 17:04

S59i34l61v58i16e 11N60e81d66v46ě46d75o94v36á 5631774845322

Když budete uvažovat o hodně malých dětech, všimnete si, že se naprostá většina dětí naučí během prvních dvou let neuvěřitelné množství věcí a většinou to není proto, že by je někdo nutil, promyšleně odměňoval a trestal a podobně. Chodit a mluvit například.

+2/0
2.12.2015 22:20

L95u17c47i18e 98Š94t40ě98r97b32o77v83á 5379168780678

Chodit a mluvit je něco jiného, než počítat zlomky :-)

0/0
7.12.2015 16:39

P16e35t21r 81H61á92l94a 6224606965726

Ale o tom je právě ten článek, že by to nemělo být jiné.

+1/0
7.12.2015 22:21

S37i29l42v88i10e 44N90e28d86v49ě51d34o66v28á 5161124375132

To máte samozřejmě pravdu, ale reagovala jsem na dotaz pana Laciny, který nechápal, kde autorka vzala premisu, že se děti chtějí samy učit. Chtějí, ale někdy to nabývá forem, které řada rodičů nevnímá jako žádoucí. V předškolním věku tu potřebu učit se a vyrovnat se blízkým dospělým nebo starším sourozencům, prozkoumávat věci... někteří rodiče spíš potlačují.

Po zvládnutí chození a mluvení přichází období "proč", kolik rodičů má trpělivost odpovídat na věčné otázky? 

A kupodivu, jsou i děti, které později ve škole i ty zlomky prostě baví :-)

0/0
8.12.2015 7:20
Foto

V81á19c39l96a37v 30C38h65u13c70h12m21a 6345561128316

Myslíte ty děti, které již jsou svými rodiči a učiteli vytvarované do podoby poslušných mloků? Drtivá většina dětí je zvídavá do té doby než v nich onu zvídavost nezačneme potlačovat.

+5/0
3.12.2015 14:52

V13l78a64d43o 77J48e45ž87o90v27i63č 6108536638540

asi ste už zabudol, že tiež ste bol to celkom malé dieťa; do školy už často prichádza dieťa poznačené z rodiny - demotivované tlakom trestov, príkazov a najmä zákazov. Ak ho z toho slobodné učenia sa nedostane, ostane zahrčkané na cely život a často nepomôžu ani dnes tak obľúbené motivačné knihy, či kurzy. V

+1/0
4.12.2015 13:28

P89e67t19r 77H87á42l39a 6914226605446

Klasická záměna příčiny a následku. Napřed na děti aplikujete autoritativní školství, naučíte je držet hubu a krok, a pak to zpětně odůvodňujete tím, že na konci toho procesu nejsou zvídavé? No bodejť by byly když jste je učil držet hubu a krok!

+2/0
7.12.2015 22:20

T41o30b25i75á25š 93P32e45x24i36d47r 8925357435726

Myslím si, že mnoho lidí zapomněla od čeho je tady škola. Škola (Zš,Střední) má člověka připravit na život. Žáka má do určité části motivovat, ale bohužel v dnešní době známky žáky nemotivují naopak odrazují. Chodil jsem na skvělou základní školu, která zastávala slovní hodnocení, ale zároveň převáděla vše na známky. Učitelé měli autoritu a zároveň byli vstřícní a nad nikoho se nepovyšovali. Snažili se žákům vyjít vstříc a hlavně je naučit to podstatné. Jsem nyní na střední škole a můžu říct, že mám s čím srovnávat. Myslím si, že důležité je žáka zaujmout... vidím to den co den ve škole. Od rána do večera sedět poslouchat a psát - není to nic tak hrozného, ale vše jde udělat interaktivní a pro žáka zajímavé. Na Zš jsme hodně diskutovali a učitelé se snažili. Každá škola má své mouchy, ale myslím si, že je důležité neupadat do stereotypu a snažit se nadále posouvat dále. Záleží určitě i na žácích, kdo to ocení a komu je to jedno. Hlavně nemít pocit, že škola je ztráta času :-)

+2/0
1.12.2015 20:36

P51a16v20e65l 37O21d48r25a22z52i25l 6774249877720

A jsme zase u toho. Kvalitní výuku budou dělat jen kvalitní pedagogové, kteří nebudou muset ze školy valit na vedlejšák, aby nenosili domů méně, než mají někteří jejich studenti jako kapesné ;-)

Naštěstí jsou tu srdcaři, kteří to dělají už dnes.

+4/0
1.12.2015 21:11

V86l51a82s42t16i24m72i24l 12S68v77o18b48o27d52a 7733838445244

No, takže ti přijdou názory paní z článku sympatické?

0/0
2.12.2015 5:46
Foto

T90o33m81á55š 32H32a91v15e12l 3327981261174

Mě ty názory uvedené v článku přijdou hlavně logické neb vycházejí z principů fungování lidského mozku.

+3/−6
2.12.2015 10:18

P56a51v49e94l 20O91d36r57a78z91i18l 6964589137100

Ono je to jinak, vycházejí z principů, které vy považujete za fungování lidského mozku. Jestli máte dojem, že je správná výchova lidí k vykonávání pouze toho, o čem si myslí, že jim přinese prospěch, tak to je bohužel nesprávný směr, protože tak společnost prostě nefunguje.

+4/−1
2.12.2015 10:29
Foto

T96o69m78á41š 43H98a95v48e14l 3957591201234

Ono je to myšleno trochu jinak, né že se děti nebudou vychovávat, ale že se jim budou důvody proč je vhodné něco dělat vysvětlovat, aby v tom viděli smysl a samo je to pak motivovalo se chovat smysluplně.

To že se děti nechají dělat sami, co chtějí bez jakýchkoliv zásahu je jiný styl výchovy, než o kterém pojednává tento článek.

+2/0
2.12.2015 16:42

P19a69v90e12l 52O69d60r95a77z56i63l 6904189657220

Ale to je to stejné, co píši se zdůrazněním, že napřed se pokusíte dítěti vysvětlil, že mu například memorování básně přinese užitek. Jistě, přinese, v podobě paměťové gymnastiky, otázka je, jestli to tak bude chtít chápat i to dítě.

Na druhou stranu rozumím snaze, aby lidé nedělali automaticky to, co se po nich vyžaduje, ale aby u toho taky přemýšleli. Krásným příkladem je drastický rozdíl mezi kontinentálním a novosvětským přístupem úřadů k lidem.

0/0
4.12.2015 13:30

P41e73t58r 73H29á91l17a 6424536675816

Pokud vám jde o cvičení paměti, jistě se s dítětem můžete shodnout na nějakém smysluplnějším obsahu, než je báseň, kterou jste zrovna vy vybral.

+1/0
7.12.2015 22:25

V18l60a12d44o 98J59e81ž22o48v19i10č 6158546878510

nie hmotný prospech, tak sa bohužiaľ uvažuje dnes, preto dnes spoločnosť nefunguje, ako ste správne dodal, ale osobné šťastie zo zladenosti so svetom, svojím okolím a najmä so sebou. V

+1/0
4.12.2015 13:32

V13l29a22d24i49m34í43r 83L17o40u46l85a 2898317122361

Nevím, škola by měla vychovat člověka, který umí nejen číst a psat, ale hlavně porozumí čtenému textu, umí cizí jazyk a umí matematiku a z ní odvozené logické myšlení. To vše na urovni dané školy.

Obávám se, že  popsaný způsob výuky výše uvedené požadavky není schopen zajistit, protože toto nejsou zrovna lukrativní předměty.

Před časem jsem viděl jakousi vědomostní zkoušku několika  VIP modelek a zhrozil jsem se. Na závěr jedna u těch modelek řekla, že  otázky se měly týkat základních znalostí, tak čekala otázky typu  jaký podklad se dává pod oční stíny, nebo jaká rtěnka se zrovna nosí.

+5/−2
1.12.2015 14:18

P46a44v69e61l 10T93e42s57a13ř19í94k 6270133400675

Tohle co paní psycholožka vymyslela to spíš vypadá jako učení nějaké náboženství sekty:

Nechvalme děti ani nekárejme, budou se nám chtít jen hnusně zavděčit, a zvyknou si na to že ho řídí autority;-D, dítě má správně dělat jen to co samo chce, nikoliv to v čem samo nevidí smysl, jednotná vyúka je průšvih, tohle prý řadu dětí vyřazuje z úspěchu, z čehož vyplývá zrušme tedy jakékoliv požadavky na to co by dítě mělo umět po absolvování základní školy.  ;-D

Takže poselství humanistické "vědkyně" je jasné, občane děláš všechno špatně, věř "vzdělaným vědcům" a  ode dneška své potomky ani nechval ani nekárej, když náhodou nevychovaný spratek hodí oběd na strop, tak s ním pohovoř o tom,  jaký tam rajská omáčka udělala hezký obrázek;-D, vychováš zcela úžasné svobodné občany. ;-D;-D;-D

+11/−5
1.12.2015 9:54

V14l84a76s88t86i30m39i27l 57S73v75o94b13o61d72a 7903908465814

Bohužel jsi pochopil její slova úplně špatně a z toho jsi vyvodil zcela nesmyslné závěry.

+4/−7
1.12.2015 11:19

V63l70a 83Z35i51r19k85l63o20v40á 6390268795759

Ráda bych věděla, kolika dětem je pí odbornice matkou, kolik jich porodila a zdárně vychovala. Dozvíme se to?

+6/−1
1.12.2015 15:06

V72l42a11s22t41i24m15i17l 26S22v87o33b97o39d94a 7403288145794

Žertujete? Co to s tím má co dělat?

+1/−5
1.12.2015 17:48

L30u76c95i29e 58Š35t79ě11r65b28o86v27á 5579958280408

Má a hodně.

0/0
7.12.2015 16:41
Foto

T29o71m77á58š 31H76a56v54e71l 3477271201564

Pokud dítě hodí na strop oběd, tak to může být i důsledek mocenského stylu výchovy založené na trestech a odměnách ať už v rodině nebo ve škole spojené nejspíš i s né moc lákavou stravou.:-)

Rozhodně to není myšleno tak, že by se dětí neměli informovat o tom, co dělají špatně či dobře, ale jde o formu jakou je jim to vysvětlováno. Rozkazy a zákazy člověka akorát zatvrdí a nebude vnímat proč něco nemá dělat. Pokud se mu vysvětlí proč není dobré něco dělat a jaké důsledky to pro něj nebo ostatní může mít, funguje to lépe než systém trestu a odměn.

Nejlepší je si takovýto styl výchovy vyzkoušet dostatečně dlouhou dobu a až pak hodnotit, jak to nefunguje. některým dětem to může trvat až rok než pochopí, že to není další strategie, jak je k něčemu donutit, ale respektující přístup.

Vše vychází z principu fungování lidského mozku, který v ohrožení není schopen vstřebávat informace. Proto rozkazy a zákazy, které mozek vnímá jako ohrožení, dítě nenaučí, co je správné. Pouze ho s jistou účinností donutí, aby dělal, co my považujeme za správné, pokud ho máme pod dohledem. Jakmile však dohled ztratíme, tak to přestane dělat, protože v tom nevidí smysl.

Pokud se dítěti naopak vysvětlí, proč něco není vhodné dělat a jaké to může mít důsledky, dítě to pochopí a vyhne se ve většině případů takové činnosti i když není pod dohledem, protože chápe negativní dopad takové činnosti.

Někteří lidé si myslí, že to nemůže fungovat protože sami jiný způsob výchovy nezažili.

Zcela mimo mi přijde srovnávání se sektou. Vždyť v sektách jsou právě lidé drženi násilím a je jim pod výhružkami zakazováno je opustit. Musí přesně doržovat, co jim nejvyšší představitel sekty nařizuje a kolikrát ani nevědí důvod proč. To je přece uplný opak než to čem se v tomto článku píše.

+1/0
2.12.2015 0:34

P68a79v22e34l 45O58d98r75a23z51i86l 6614239497870

Pardon, ale jestli někdo ve škole zažívá pocit ohrožení, tak u něj zřejmě došlo během vývoje od prenatálního období do tří let k vážným poruchám.

+2/0
2.12.2015 10:26
Foto

T38o93m39á37š 79H97a75v67e49l 3547581531304

Pocitem ohrožení je zde myšleno, jak reguje podvědomě lidský mozek na příkazy a zkazy. Jak vyhodnotí takovou informaci ve srovnání s tím, pokud přijde infomace formou oznamovací věty.

Neznamená to, že se takový člověk rozklepe strachy, ale pouze si takovou informaci daleko hůře zapamatuje.

0/0
2.12.2015 16:51

P51a56v20e17l 68O53d96r47a74z91i22l 6464299637150

Nevím, já dělám v takovém oboru, kde se třeba zákaz "stůj, vysoké napětí" vyplatí respektovat.

+2/0
4.12.2015 13:33

V29l90a96d18o 37J67e25ž77o18v89i40č 6578916218710

to nie je zákaz, ale príkaz. Ak človek nevie čítať, je mu na nič, ale ak vie o aké zariadenie ide, dá si pozor. :-)

0/0
4.12.2015 13:41

V79l85a15d78o 34J65e40ž78o91v69i51č 6498636118270

veľmi dobre vysvetlené! V

0/0
4.12.2015 13:38

P89a59v43e69l 48T57e57s50a26ř61í35k 6780123270385

To je strašlivé,  takže tisíce let se zcela špatně vychovávají a vzdělávají děti a teď nějaká humanistická šamanka přišla na to jak by se to mělo správně dělat. 8-o

No řekl bych,  že zrovna tak  sem mohli dát nápady nějaké Svědkyně Jehovi. 8-o

+10/−6
30.11.2015 21:32

J94a15n 36S12o22u35k40u49p 1394494876225

Tisíce let u nás funguje školní docházka. Ok. ;-D A co konkrétně jste v té škole dělal VY?

+6/−7
30.11.2015 22:32

M15a48g84d27a 61K75a90t98z79o24v31á 9726231329458

On nemluví o školní docházce ale výchově a vzdělávání- a to se snad dělá i v rodinách, ne? Nebo děti před řekněme dvěma tisíci let byly ponechány samy sobě, nikdo je nevychovával?

+6/0
1.12.2015 4:27

J88a26n 97S86o38u60k62u73p 1464234606885

A ten rozhovor a téma je o školní docházce, račte si všimnout, nikoliv o výchově jako takové.

0/−1
1.12.2015 8:14

P90a59v20e14l 30T59e45s52a11ř40í44k 6730123210285

A to myslíte jak že ve škole to budou dělat tak a doma že se to bude dělat naopak.

+3/0
1.12.2015 8:33

J57a80n 82S63o87u89k88u51p 1334404616595

O čem mluvíte? Četl jste ten rozhovor vůbec, nebo jen tak přeskákal očima? Ono to takhle vypadá, že jste vůbec nepobral, o čem to vůbec je.

0/−2
1.12.2015 8:35

P60a51v73e48l 14O10d86r98a49z69i19l 6104229777790

Ono to spíš vypadá, že tu nějaký nedouk potřebuje prudit.

+3/−1
1.12.2015 8:53

J43a58n 81S34o83u26k42u15p 1924624596725

Jo, klidně můžete.

0/−2
1.12.2015 8:55

P98a11v17e86l 73O68d10r83a11z37i91l 6394739257220

Mě do svých komplexů z dětství tahat nemusíte.

+2/−1
1.12.2015 9:04

J77a87n 70S81o50u20k19u54p 1924504156775

Já Vás nenutím tady psát a číst.

0/0
1.12.2015 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.