Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Psycholožka: Klasická škola tvoří nesvobodné lidi závislé na autoritách

Systém odměn a trestů, na kterém jsou založeny tradiční školy, způsobuje podle psycholožky Jany Nováčkové závislost dětí na autoritách. „Dítě nebude dělat to, co by samo chtělo, ale jen to, čím se zavděčí dospělému, aby získalo pochvalu,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz. Děti podle ní při učení nepotřebují zásahy dospělých, jen jejich pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36o21s45t13i74s37l98a52v 31M68a10t74l 2364155460575

Článek se mi velice líbí, rád bych, aby se ze škol-kriminálů našeho dětství staly místa, kde se budou děti rozvíjet v lidi na které můžeme být hrdí, protože jsou aktivní, vzdělaní, upřímní se zdravým sebevědomím a žebříčkem hodnot.

Tedy především lepší než jejich rodiče.

Množství odpovědí pod tímto článkem mě jen utvrdilo v tom, že už jen v kritickém myšlení máme obrovský deficit - vidět je to právě na reakcích vášnivě oponujících názorům, které v textu vůbec nejsou.

0/0
14.1.2016 17:34

A25l49e54n40a 49Š56a62u97e17r52o34v20á 7693396251152

Jsi stará kráva.

0/−1
10.12.2015 2:45
Foto

M20a82r11c37e28l 38B56u11r30k43e35r28t 5514783295790

Ďakujem pani Nováčkovej! Mnohí zatvárajú oči pred zvrátenosťami v školstve a realitou akú školy produkujú, podobneako pred tým zatvárajú oči všetci ministri školstva a aj preto sa českéa slovenské školstvo nachádza tam kde sa nachádza. A nielen školstvo.Aj spoločnosť. Na jej neblahom stave sa podstatnou mierou podpisuje aj to čodáva a nedáva do vienka deťom a mládeži nie len rodina, ale ajškolstvo. Som takisto učiteľom a to čo hovorí vo svojich kniháchpani Nováčková sa mi opakovane v mnohých veciach potvrdzuje. A takistosa mi potvrdzujú jej mnohé rady, ako dobré a užitočné, ak ich uplatňujem.A to som ešte obmedzovaný v mnohých veciach nezmysleným školskýmsystémom a mýtami povýšenými v školskom systéme na normy, ktoré samusia dodržiavať.

+5/−3
5.12.2015 22:11

J87o68s78e43f 57V83l66t79a57v47s95k31y 3135875821903

S nazory pani psycholozky bude mit tuze moc lidi problem.   Stoji stroze v rozporu se vsim co bolsevicka a postbolsevicka skola hlasala.

+6/−4
2.12.2015 21:19

P52a93v63e52l 14O18d38r85a92z53i20l 6154319447560

Jistě, zatímco u vás free a cool děti střílejí učitele a spolužáky, my se tu po bolševicku maximálně fackujem.

+6/−4
4.12.2015 13:27

P37e32t54r 32R10ů60ž81i56č36k25a 1318799804424

Musím říci, že po přečtení rozhovoru s paní doktorkou jsem nucen jí dát v některých aspektech za pravdu, ovšem, na rozdíl od ní je nevnímám jako negativní. Naopak. Paní doktorce bych doporučil, aby zapomněla na psychologická vyšetření, kdy proti sobě měla jedince v "laboratorních podmínkách ve své ordinaci" a skusila vychovávat děti v kolektivu 30 žáků. Myslím, že by ji stačil půl rok, přímé pedagogické praxe s kolektivem dětí, a tento rozhovor bychom četli s jiným nádechem a jinými závěry. Pracuji jako pedagog, mám zkušenost jak ze školství základního, speciálního, tak i z etopedie - kde jsem pracoval právě s dětmi, které byly vedeny k nerespektování autorit a k úplné svobodě, bez vnímání povinnosti jako nezbytné součásti lidského života. Ne všichni se rodí s přirozenou touhou po vzdělání, vědění. A často proto, že jim jejich genetická podmíněnost, či prostředí neumožňovala onu přirozenou dětskou zvídavost a touhu po znalostech. Nemyslím, že by škola měla vychovávat. Nemyslím, že by kantor měl, např. v hodině českého jazyka prostor pro výchovu. Lze to, ale v tom případě by vyjmenovaná slova musela naučit rodina. A to bych vztáhl i na všechny předměty ostatní. Nelze, z mého pohledu naštěstí, klást na školu větší morální požadavky na výchovu, než na rodinu samotnou. Díte ovlivňuje výchova, ale i dědičnost a prostředí. A i já, a jsem si vědom, že tím dítěti nedávám prostor pro diskuzi, uvažování a možnost volby, na otázku dítěte " Proč ? " Odpovídám: "protože jsem to řekl."  Protože až dítě bude vyrůstat a stane se dospělým, mnohdy některé věci prostě udělat muset bude a možnost volby mít nebude. Až dostane příkaz od svého šéfa, nebude mít prostor vždy k tomu, aby s ním diskutoval, zda to má, či nemá udělat hned, či vůbec a zda se mu chce, či nechce. Pokud by tak neučinil, dostal by výpověď, a pak jsem jako vychovatel selhal. Pokud bude chtít řídit vozidlo tak, aby jezdil bezpečně a neohrozil sebe, či ostatní, musí ta pravidla respektovat apriory, bez diskuzí. Je však možná ote

+6/−2
2.12.2015 19:48
Foto

T34o97m41á60š 43H75a56v24e76l 3747781401924

Ten přístup popisovaný v článku netvrdí,  že se děti nemají učit vyjmenovaná slova nebo, že by se neměla respektovat pravidla silničního provozu. Jen je dětem potřeba vysvětlit, k čemu je to dobré a vzbudit v nich tím touhu je to naučit.

Samozřejmě, že takovýto přístup nebude fungovat u dětí hned. Je potřeba mít trpělivost než se děti na nový styl přístupu adaptují.

Rovněž to neznamená, že by se nestanovovaly pravidla a nehlídalo jejich dodržování. Naopak pravidla je nutné vytvářet, ale je důležité, aby se na nich dítě podílelo a pochopilo proč vznikla.

Podobně je to i u pravidel silničního provozu, pokud řidič chápe, proč nějaké pravidlo existuje a jaký má smysl má pak větší tendenci ho dodržovat než ten, kdo neví proč to pravidlo vzniklo.

Pokud se dohodne pravidlo, že při nedodržení nějakého pravidla se zaplatí poplatek, který se využije smysluplnym způsobem, tak to taky dává smysl.

Samozřejmě to klade nároky na autory pravidel, aby vytvářeli pravidla smysluplná.

+4/−2
2.12.2015 21:02

V49l14a72d61o 58J23e90ž67o98v57i65č 6818406698470

súhlasím, až na tie pravidlá, ktoré nás čím ďalej viac spútavajú; stačí jedno základné pravidlo, dať pozor, aby som neublížil druhému a tým neohrozil aj seba. V Inak vkladáme zodpovednosť za svoje konanie (a svoju slobodu) do rúk iných ľudí - autorít. Ale to už nie je sloboda.:-)

0/0
4.12.2015 13:22
Foto

V36á36c82l38a57v 53C67h54u78c54h86m67a 6985231558786

Pokud by mé dítě dostalo od svého šéfa nesmyslný příkaz a ono by jej beze slova splnilo, pak bych si já teprve říkal, že jsem jako rodič a vychovatel selhal. Naopak když nebude jen slepě poslouchat a bude umět si stát za svým i tehdy, kdy to pro něj bude znamenat třeba vyhazov, pak budu mít dobrý pocit, že jsem jako rodič s výchovou obstál.

+5/0
3.12.2015 14:49

V52l69a66d41o 51J63e63ž71o66v89i73č 6358496758770

Vaše slová o Vás veľa vypovedajú, čo si možno ani neuvedomujete; ak ste pedagóg, tak chúďatá deti. Práve že deti sa rodia s prirodzenou zvedavosťou, ale často už v rodine o ňu tlakom zo strany rodičov-rodiny prichádzajú a dnešná škola mnohé celkom položí. Preto na úplné slobodné vzdelávanie dôjde až po niekoľkých generáciách, ktoré ho absolvujú. Tu je to trochu vysvetlené (bohov by som však vynechal) ako zodpovedná osobná sloboda vychádzajúca z vedomého poznania podstatného, teda fungovania prírody (dnes človek s prírodou, aj so sebou, najmä bojuje, no mal by hlavne spolupracovať, je to zotrvačnosťou z minulosti, kedy vedomosti boli chabé alebo to podstatné sme v pohodlnosti "civilizácie" zabudli), súvisí to aj s dnešným nie najlepším fyzickým zdravím ľudí:  http://www.priznakytransformace.cz/index.php/blog/251-vera-oveckova-bila-rasa-vymira-proc-tomu-tak-je V

+2/−1
4.12.2015 13:15

J12i15ř19í 87L49a91c49i81n49a 2816588933164

Nějak mi uniká, odkud autorka vzala premisu, že se samy děti chtějí učit, že "Dítě má vrozenou potřebu učit se, porozumět světu, potřebu zvídavosti". Stačí se v reálném životě porozhlédnout se kolem sebe a uvidíte dost dětí, které tuto premisu rozhodně nesplňují, po vzdělání vůbec  netouží.

+6/−2
2.12.2015 11:44
Foto

T70o54m90á54š 53H78a22v22e73l 3387941721714

To, že se některé děti nechtějí učit může být způsobeno právě autoritativním způsob výchovy, který v nich vzbudí představu, že učit se je potřeba jen proto, aby je neprudili rodiče a popřípadě za to dostali i nějakou odměnu a ne proto, že to má pro ně nějaký smysl.

+1/−6
2.12.2015 17:04

S20i71l67v78i42e 15N12e76d84v62ě88d34o15v85á 5121864275592

Když budete uvažovat o hodně malých dětech, všimnete si, že se naprostá většina dětí naučí během prvních dvou let neuvěřitelné množství věcí a většinou to není proto, že by je někdo nutil, promyšleně odměňoval a trestal a podobně. Chodit a mluvit například.

+2/0
2.12.2015 22:20

L92u69c57i11e 21Š97t28ě80r69b63o65v38á 5769248240768

Chodit a mluvit je něco jiného, než počítat zlomky :-)

0/0
7.12.2015 16:39

P81e77t24r 69H48á53l90a 6394846905126

Ale o tom je právě ten článek, že by to nemělo být jiné.

+1/0
7.12.2015 22:21

S29i47l91v19i34e 55N78e12d13v24ě18d59o69v60á 5601444485202

To máte samozřejmě pravdu, ale reagovala jsem na dotaz pana Laciny, který nechápal, kde autorka vzala premisu, že se děti chtějí samy učit. Chtějí, ale někdy to nabývá forem, které řada rodičů nevnímá jako žádoucí. V předškolním věku tu potřebu učit se a vyrovnat se blízkým dospělým nebo starším sourozencům, prozkoumávat věci... někteří rodiče spíš potlačují.

Po zvládnutí chození a mluvení přichází období "proč", kolik rodičů má trpělivost odpovídat na věčné otázky? 

A kupodivu, jsou i děti, které později ve škole i ty zlomky prostě baví :-)

0/0
8.12.2015 7:20
Foto

V56á85c74l20a37v 13C34h72u57c20h48m77a 6275251308956

Myslíte ty děti, které již jsou svými rodiči a učiteli vytvarované do podoby poslušných mloků? Drtivá většina dětí je zvídavá do té doby než v nich onu zvídavost nezačneme potlačovat.

+5/0
3.12.2015 14:52

V98l43a76d53o 40J81e96ž21o21v61i73č 6288546198860

asi ste už zabudol, že tiež ste bol to celkom malé dieťa; do školy už často prichádza dieťa poznačené z rodiny - demotivované tlakom trestov, príkazov a najmä zákazov. Ak ho z toho slobodné učenia sa nedostane, ostane zahrčkané na cely život a často nepomôžu ani dnes tak obľúbené motivačné knihy, či kurzy. V

+1/0
4.12.2015 13:28

P18e52t28r 38H15á36l19a 6194886845616

Klasická záměna příčiny a následku. Napřed na děti aplikujete autoritativní školství, naučíte je držet hubu a krok, a pak to zpětně odůvodňujete tím, že na konci toho procesu nejsou zvídavé? No bodejť by byly když jste je učil držet hubu a krok!

+2/0
7.12.2015 22:20

T97o67b62i34á96š 91P39e73x60i27d67r 8935797735876

Myslím si, že mnoho lidí zapomněla od čeho je tady škola. Škola (Zš,Střední) má člověka připravit na život. Žáka má do určité části motivovat, ale bohužel v dnešní době známky žáky nemotivují naopak odrazují. Chodil jsem na skvělou základní školu, která zastávala slovní hodnocení, ale zároveň převáděla vše na známky. Učitelé měli autoritu a zároveň byli vstřícní a nad nikoho se nepovyšovali. Snažili se žákům vyjít vstříc a hlavně je naučit to podstatné. Jsem nyní na střední škole a můžu říct, že mám s čím srovnávat. Myslím si, že důležité je žáka zaujmout... vidím to den co den ve škole. Od rána do večera sedět poslouchat a psát - není to nic tak hrozného, ale vše jde udělat interaktivní a pro žáka zajímavé. Na Zš jsme hodně diskutovali a učitelé se snažili. Každá škola má své mouchy, ale myslím si, že je důležité neupadat do stereotypu a snažit se nadále posouvat dále. Záleží určitě i na žácích, kdo to ocení a komu je to jedno. Hlavně nemít pocit, že škola je ztráta času :-)

+2/0
1.12.2015 20:36

P62a97v75e39l 16O28d48r32a40z35i97l 6864259687880

A jsme zase u toho. Kvalitní výuku budou dělat jen kvalitní pedagogové, kteří nebudou muset ze školy valit na vedlejšák, aby nenosili domů méně, než mají někteří jejich studenti jako kapesné ;-)

Naštěstí jsou tu srdcaři, kteří to dělají už dnes.

+4/0
1.12.2015 21:11

V33l87a68s77t83i39m58i85l 64S80v87o80b57o69d50a 7573478645264

No, takže ti přijdou názory paní z článku sympatické?

0/0
2.12.2015 5:46
Foto

T72o20m43á58š 78H43a58v45e31l 3987971151244

Mě ty názory uvedené v článku přijdou hlavně logické neb vycházejí z principů fungování lidského mozku.

+3/−6
2.12.2015 10:18

P14a71v92e78l 35O11d88r58a14z21i21l 6574279477890

Ono je to jinak, vycházejí z principů, které vy považujete za fungování lidského mozku. Jestli máte dojem, že je správná výchova lidí k vykonávání pouze toho, o čem si myslí, že jim přinese prospěch, tak to je bohužel nesprávný směr, protože tak společnost prostě nefunguje.

+4/−1
2.12.2015 10:29
Foto

T62o89m76á59š 31H97a94v78e89l 3397891441354

Ono je to myšleno trochu jinak, né že se děti nebudou vychovávat, ale že se jim budou důvody proč je vhodné něco dělat vysvětlovat, aby v tom viděli smysl a samo je to pak motivovalo se chovat smysluplně.

To že se děti nechají dělat sami, co chtějí bez jakýchkoliv zásahu je jiný styl výchovy, než o kterém pojednává tento článek.

+2/0
2.12.2015 16:42

P93a36v86e65l 75O73d75r85a75z70i32l 6464759667670

Ale to je to stejné, co píši se zdůrazněním, že napřed se pokusíte dítěti vysvětlil, že mu například memorování básně přinese užitek. Jistě, přinese, v podobě paměťové gymnastiky, otázka je, jestli to tak bude chtít chápat i to dítě.

Na druhou stranu rozumím snaze, aby lidé nedělali automaticky to, co se po nich vyžaduje, ale aby u toho taky přemýšleli. Krásným příkladem je drastický rozdíl mezi kontinentálním a novosvětským přístupem úřadů k lidem.

0/0
4.12.2015 13:30

P97e32t10r 60H94á68l81a 6404316485826

Pokud vám jde o cvičení paměti, jistě se s dítětem můžete shodnout na nějakém smysluplnějším obsahu, než je báseň, kterou jste zrovna vy vybral.

+1/0
7.12.2015 22:25

V25l18a91d13o 49J45e65ž63o64v76i34č 6548806538700

nie hmotný prospech, tak sa bohužiaľ uvažuje dnes, preto dnes spoločnosť nefunguje, ako ste správne dodal, ale osobné šťastie zo zladenosti so svetom, svojím okolím a najmä so sebou. V

+1/0
4.12.2015 13:32

V14l85a28d54i23m55í41r 37L79o66u38l38a 2498667212941

Nevím, škola by měla vychovat člověka, který umí nejen číst a psat, ale hlavně porozumí čtenému textu, umí cizí jazyk a umí matematiku a z ní odvozené logické myšlení. To vše na urovni dané školy.

Obávám se, že  popsaný způsob výuky výše uvedené požadavky není schopen zajistit, protože toto nejsou zrovna lukrativní předměty.

Před časem jsem viděl jakousi vědomostní zkoušku několika  VIP modelek a zhrozil jsem se. Na závěr jedna u těch modelek řekla, že  otázky se měly týkat základních znalostí, tak čekala otázky typu  jaký podklad se dává pod oční stíny, nebo jaká rtěnka se zrovna nosí.

+5/−2
1.12.2015 14:18

P65a26v92e57l 66T92e71s31a85ř79í22k 6120893730765

Tohle co paní psycholožka vymyslela to spíš vypadá jako učení nějaké náboženství sekty:

Nechvalme děti ani nekárejme, budou se nám chtít jen hnusně zavděčit, a zvyknou si na to že ho řídí autority;-D, dítě má správně dělat jen to co samo chce, nikoliv to v čem samo nevidí smysl, jednotná vyúka je průšvih, tohle prý řadu dětí vyřazuje z úspěchu, z čehož vyplývá zrušme tedy jakékoliv požadavky na to co by dítě mělo umět po absolvování základní školy.  ;-D

Takže poselství humanistické "vědkyně" je jasné, občane děláš všechno špatně, věř "vzdělaným vědcům" a  ode dneška své potomky ani nechval ani nekárej, když náhodou nevychovaný spratek hodí oběd na strop, tak s ním pohovoř o tom,  jaký tam rajská omáčka udělala hezký obrázek;-D, vychováš zcela úžasné svobodné občany. ;-D;-D;-D

+11/−5
1.12.2015 9:54

V29l17a34s63t95i21m76i35l 36S83v80o22b46o20d16a 7263968535814

Bohužel jsi pochopil její slova úplně špatně a z toho jsi vyvodil zcela nesmyslné závěry.

+4/−7
1.12.2015 11:19

V67l38a 87Z94i13r21k23l96o67v42á 6430388465159

Ráda bych věděla, kolika dětem je pí odbornice matkou, kolik jich porodila a zdárně vychovala. Dozvíme se to?

+6/−1
1.12.2015 15:06

V88l19a30s24t12i24m83i88l 90S66v73o85b79o35d20a 7783628245584

Žertujete? Co to s tím má co dělat?

+1/−5
1.12.2015 17:48

L18u15c48i40e 21Š30t52ě82r24b18o91v91á 5549448170568

Má a hodně.

0/0
7.12.2015 16:41
Foto

T11o84m11á93š 38H96a78v46e31l 3317271401874

Pokud dítě hodí na strop oběd, tak to může být i důsledek mocenského stylu výchovy založené na trestech a odměnách ať už v rodině nebo ve škole spojené nejspíš i s né moc lákavou stravou.:-)

Rozhodně to není myšleno tak, že by se dětí neměli informovat o tom, co dělají špatně či dobře, ale jde o formu jakou je jim to vysvětlováno. Rozkazy a zákazy člověka akorát zatvrdí a nebude vnímat proč něco nemá dělat. Pokud se mu vysvětlí proč není dobré něco dělat a jaké důsledky to pro něj nebo ostatní může mít, funguje to lépe než systém trestu a odměn.

Nejlepší je si takovýto styl výchovy vyzkoušet dostatečně dlouhou dobu a až pak hodnotit, jak to nefunguje. některým dětem to může trvat až rok než pochopí, že to není další strategie, jak je k něčemu donutit, ale respektující přístup.

Vše vychází z principu fungování lidského mozku, který v ohrožení není schopen vstřebávat informace. Proto rozkazy a zákazy, které mozek vnímá jako ohrožení, dítě nenaučí, co je správné. Pouze ho s jistou účinností donutí, aby dělal, co my považujeme za správné, pokud ho máme pod dohledem. Jakmile však dohled ztratíme, tak to přestane dělat, protože v tom nevidí smysl.

Pokud se dítěti naopak vysvětlí, proč něco není vhodné dělat a jaké to může mít důsledky, dítě to pochopí a vyhne se ve většině případů takové činnosti i když není pod dohledem, protože chápe negativní dopad takové činnosti.

Někteří lidé si myslí, že to nemůže fungovat protože sami jiný způsob výchovy nezažili.

Zcela mimo mi přijde srovnávání se sektou. Vždyť v sektách jsou právě lidé drženi násilím a je jim pod výhružkami zakazováno je opustit. Musí přesně doržovat, co jim nejvyšší představitel sekty nařizuje a kolikrát ani nevědí důvod proč. To je přece uplný opak než to čem se v tomto článku píše.

+1/0
2.12.2015 0:34

P85a87v79e28l 79O37d98r50a77z19i93l 6594419687790

Pardon, ale jestli někdo ve škole zažívá pocit ohrožení, tak u něj zřejmě došlo během vývoje od prenatálního období do tří let k vážným poruchám.

+2/0
2.12.2015 10:26
Foto

T98o73m28á50š 72H77a19v92e60l 3307291201354

Pocitem ohrožení je zde myšleno, jak reguje podvědomě lidský mozek na příkazy a zkazy. Jak vyhodnotí takovou informaci ve srovnání s tím, pokud přijde infomace formou oznamovací věty.

Neznamená to, že se takový člověk rozklepe strachy, ale pouze si takovou informaci daleko hůře zapamatuje.

0/0
2.12.2015 16:51

P12a19v89e12l 21O94d38r29a22z73i74l 6174179167330

Nevím, já dělám v takovém oboru, kde se třeba zákaz "stůj, vysoké napětí" vyplatí respektovat.

+2/0
4.12.2015 13:33

V75l17a44d95o 38J98e46ž56o12v76i67č 6198756938280

to nie je zákaz, ale príkaz. Ak človek nevie čítať, je mu na nič, ale ak vie o aké zariadenie ide, dá si pozor. :-)

0/0
4.12.2015 13:41

V97l59a26d72o 47J67e28ž91o48v46i40č 6608866108520

veľmi dobre vysvetlené! V

0/0
4.12.2015 13:38

P43a64v71e85l 26T53e85s32a81ř36í64k 6620863350525

To je strašlivé,  takže tisíce let se zcela špatně vychovávají a vzdělávají děti a teď nějaká humanistická šamanka přišla na to jak by se to mělo správně dělat. 8-o

No řekl bych,  že zrovna tak  sem mohli dát nápady nějaké Svědkyně Jehovi. 8-o

+10/−6
30.11.2015 21:32

J84a61n 34S93o74u25k90u44p 1674644576245

Tisíce let u nás funguje školní docházka. Ok. ;-D A co konkrétně jste v té škole dělal VY?

+6/−7
30.11.2015 22:32

M94a59g97d48a 59K56a58t43z13o46v89á 9776731229368

On nemluví o školní docházce ale výchově a vzdělávání- a to se snad dělá i v rodinách, ne? Nebo děti před řekněme dvěma tisíci let byly ponechány samy sobě, nikdo je nevychovával?

+6/0
1.12.2015 4:27

J43a45n 82S15o40u66k95u60p 1774354926345

A ten rozhovor a téma je o školní docházce, račte si všimnout, nikoliv o výchově jako takové.

0/−1
1.12.2015 8:14

P37a51v30e13l 30T68e38s89a72ř83í87k 6150153370905

A to myslíte jak že ve škole to budou dělat tak a doma že se to bude dělat naopak.

+3/0
1.12.2015 8:33

J49a48n 70S56o29u62k87u56p 1974844596275

O čem mluvíte? Četl jste ten rozhovor vůbec, nebo jen tak přeskákal očima? Ono to takhle vypadá, že jste vůbec nepobral, o čem to vůbec je.

0/−2
1.12.2015 8:35

P57a98v97e29l 22O65d31r31a90z81i43l 6684189447310

Ono to spíš vypadá, že tu nějaký nedouk potřebuje prudit.

+3/−1
1.12.2015 8:53

J62a59n 57S76o98u12k74u55p 1224174786725

Jo, klidně můžete.

0/−2
1.12.2015 8:55

P71a49v94e32l 28O70d51r80a90z73i63l 6754489827160

Mě do svých komplexů z dětství tahat nemusíte.

+2/−1
1.12.2015 9:04

J10a66n 14S12o47u84k41u34p 1964494186605

Já Vás nenutím tady psát a číst.

0/0
1.12.2015 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.