Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš a StB. Ústav spor nevzdává, podal dovolání nejvyššímu soudu

Slovenský Ústav paměti národa chce po prohraném sporu zvrátit pravomocný verdikt slovenských soudů, že český ministr financí Andrej Babiš je evidován ve svazcích StB neoprávněně. Ústav podal dovolání k slovenskému nejvyššímu soudu. Lídr ANO trvá na tom, že s tajnou policií nikdy vědomě nespolupracoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a49n 44Š36v85a83d32l73e98n51k85a 9474779400

No, je pozoruhodné, když si operační důstojník po 30 letech vzpomene, že zfalšoval jeden konkrétní spis. Skoro to zavání špínou, ale Andrej Babiš přece nekorumpuje, s tím šel do politiky, že všechno už bude v pořádku, protože on nekecá, jenom žvaní.

0/0
13.11.2015 18:49

O53l68g42a 92P22a49v90l71í84k66o33v50á 6604578187592

Ústav pameti národa nechť spor nevzdává za žádnou cenu, i na Babiše musí dojít. Svoji minulost mimo jiné dokládá on sám úzkou spoluprací s bývalými estébáky

+1/−1
13.11.2015 18:01

M14i80l77o54s 56H93o39n14z48i87k 9709130956662

Činnost ústavu je již za ty roky překonána a pouze saje státní peníze.Měla by být zrušena je to pouze parta darmožroutů.

+1/−1
13.11.2015 13:47

M32i36l54a65n 68V91á77c94h91a 4705804481647

"Ve prospěch Babiše tehdy svědčili někdejší příslušníci StB Július Šuman a Andrej Kuľha."  "Vrána vráně oči nevyklove a Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá.":-/

+1/0
13.11.2015 12:46

J77a12n 44Š33v73a64d49l46e15n68k33a 9824589380

Případ je celkem jasný. Byl to totalitní režim a ti dva důstojníci byli příslušníky represivního aparátu. Ten aparát na nikoho nic nefalšoval, neměl to zapotřebí. Ten aparát naopak verboval spolupracovníky a pak je využíval. Třeba k potlačování nežádoucích názorů, ale klidně taky k boji s hospodářskou kriminalitou. Andrej Babiš agentem StB zcela jistě byl. Mohl to zahrát do autu, že jako "manažer" v podniku, který později okradl, pouze pomáhal v boji proti hospodářské kriminalitě. Jenže on trvá na tom, že vůbec nespolupracoval, kteréžto zatvrzelé zapírání může znamenat i to, že práskal na své kolegy. Třeba jako Zemanův kamarád Vojtěch Filip, ten také udal kolegyni, že neproclila nějaké zboží při výletě do Německa.

+1/0
13.11.2015 18:54

F37r53a34n78t87i74š28e43k 96C95h94m88e26l81a18ř 6878170

Ústav paměti národa - to je ten ústav, jehož zaměstnanci v čele s ředitelem by měli být umístěni v úplně jiném ústavu, než ve kterém pracují.

Je to jenom instituce pro instituci a jako každá naprosto zbytečná organizace by měla být bez náhrady okamžitě zrušena. Jenom "žere" peníze, její výstupy mají hodnotu "NULA" Rv

+1/−5
13.11.2015 11:53

R73o18m39a61n 12K13e64n95i47s 1564298274666

Babiš se kvůli tomuto nařčení obrátil na soud s žalobou a bratislavský okresní soud poté 26. června 2014 skutečně uvedl, že byl ve svazcích evidován neoprávněně.

-----------

Je docela zarážející, že si STB za komunistů dovolila do svých svazků uvést syna vysoce postaveného komunisty, který požíval diplomatickou imunitu a byl na západě jako spolehlivá a prověřená osoba. Proč by to dělala? Vždyť i později byl Bureš docela vlivným komunistou a o takové STB neměla zájem, protože právě tito byli ti spolehlivý a prověření. Navíc o nich bylo obecně známo, že pochází z rodiny s dlouholetou komunistickou minulostí a každý by si před ním dal pozor na hubu. Co by tak donášel? Jedině něco zase na ostatní méně významné komunisty? STB apriori hledala spolupracovníky a agenty mezi úplně jinou kastou lidí. To by musel být agentem STB i Bilak, Štrougal, Husák i Jakeš !! Blbost !! Takové vysoko postavené komunisty by si STB bez jejich vědomí nedovolila do svazků sni zavést, protože stačil jeden telefon a měli problém. Jedině že by Bureše do těch svazků STB jako spolupracovníka a agenta zapsal někdo ještě mnohem mocnější a významnější, než samotná klan komunistů Babišů. Ale tak vysoce postavení měli jinou práci než hledat a najímat konfidenty a agenty.

Jó, kdyby byl Bureš obyčejným občanem, to bych mu i uvěřil, že ho tam nějaký STBák uvedl pro vlastní prospěch. Ale že by si obyčejný STBák dovolil manipulovat s komunistou v diplomatických službách státu je docela přitažené za vlasy. Inu, kde jsou prachy, tak je pravda .

Kdo jste zažili komunisty, zkuste zavzpomínat, jak to tenkrát bylo. Nějaký STBák by si tehdy nedovolil oslovit obyčejného okresního tajemníka strany, natož nějakého komunistu v diplomacii. To byli právě ti nejvíce prověření. A také oddáni !

+2/0
13.11.2015 11:44

J31a81n 20Š63v50a50d67l90e92n72k46a 9434159470

Andrej Babiš je především lhář. Třeba když se vymlouval, že u nich doma se nemluvilo o tom, že byl komunistický totalitní režim špatný. Přitom rok studoval na gymnáziu ve Švýcarsku, takže měl konkrétní srovnání, jak se liší švýcarská demokracie od československé totality. On přesto lže, že to netušil. Takovému lháři bych nevěřil ani nos mezi ušima, natož pak, abych volil jeho odštěpný závod, který nazývá "hnutím".

+1/0
13.11.2015 18:57

B38e84d48r67i37c26h 61Z58i74t28k75o 1356490698825

Nechavam zahrat pro Andreje v jeho materstine oblibenou, slovenskou Tublatanku..... Pravda vitazi.....

0/0
13.11.2015 11:14

J49a28r97o26s39l74a22v 77K61a40d67l30e25c 5791449922271

Stbák křičí chyťte Stbáka;-D;-D;-D Byla tam pomalu všechna současná elita. Už se na to i s NATO vyčistěte.

+2/−2
13.11.2015 11:10

J95a65r35o20s97l87a91v 10K14a71d16l91e86c 5251109972181

Někomu pěkně stojí na kuřím oku;-D;-D;-D

0/−5
13.11.2015 11:08

J53i53ř47í 27P74e72š25a17n 4850360692953

I vám, ale vy to ještě nechápete.

+2/0
13.11.2015 11:15

J46a78r40o34s58l38a83v 43K71a50d39l16e25c 5341129152851

To válka srovná.

0/0
13.11.2015 11:36

R74o25m66a31n 17K36e89n54i10s 1304918194136

Pokud se jedná o Bureše co by velice vlivného komunisty v diplomatických službách, klidně to "kuří oko" může být i moje. Zřejmě nechápete, o čem je tady řeč a diskutujete o době, kdy jste maximálně za sebou tahal gumového kačera Donalda. Pardón, Donalda nikoliv, to by byla propagace západní kultury.

0/0
13.11.2015 11:47
Foto

J22a61n 31M14a67c91k 5757662372855

Už jen z toho, že tak vysoký vládní úředník nemá (resp. nemusí mít) bezpečnostní prověrku, se mi zvedá kufr. :-(

+5/−1
13.11.2015 10:59

J26a64r46o12s24l41a11v 49K69a20d30l21e20c 5131739382521

Na co? Budete určovat kdo co smí a nesmí? Pak jste stejný jako oni. Ať každý ukáže co umí. Zatím jen se nadává a donáší jak bylo a bude zvykem.

+2/−2
13.11.2015 11:11

H49u78b58e17r91t 33Ž67í38t77k83o 4219668203385

Jak mohl ÚPN zjistit, že se soud opřel o nezákonné důkazy (svědecké výpovědi bývalých příslušníků StB), když Ve prospěch Babiše tehdy svědčili NĚKDEJŠÍ PŘÍSLUŠNÍCI STB Július Šuman a Andrej Kuľha? Ti dva nejsou stále vázáni mlčenlivostí ohledně své činnosti u StB a jejich závazek mlčenlivosti netrvá i po skončení služebního poměru? 

Podle mě tedy docela selektivní.

+1/−1
13.11.2015 10:51

H29e46l39e49n66a 69K33a75v23k97o79v31á 4983826109503

Tak nevím, ty věčné dohady kolem Babišezačínají mnohé unavovat.Stejně jsme stát prošpikovanými bývalými komunisty, co sedí vesele ve vysokých funkcích a těch, co spolupracovali s StB je možná víc.

Dnes by nám mělo záležet hlavně na ekonomické prosperitě,protože morálka už dávno není dominantní hodnotou.!!:-(

+2/−6
13.11.2015 10:38
Foto

J28i39ř38í 48K36l86u78š77á34k 6408785733455

Hlavně ekonomická prosperita ....

To Babiš splňuje mírou vrchovatou. Jen těch dotací co získává. A k tomu jako bonus možnost nahlédnout do jakéhokoliv účetnictví, případně kamkoliv poslat kontrolu a takto se zvýhodňovat nad konkurencí ...

Ale on jistě bude tvrdit, že mu vůbec nejde o ekonomickou prosperitu. Zároveň ale bude i tvrdit, že mu jde pouze a jen o ekonomickou prosperitu.

A včil babo raď.

+7/−2
13.11.2015 10:46

J57a89n82a 59S81t11u73d80e62n17á 5688298720650

no tfuj za vaše slova o  morálce, která není hodnotou!

možná u vás.viz váš příspěvek.

pokud není  morálka dominantní hodnotou, pak kvůli lidem - jako jste vy.

0/0
13.11.2015 11:25

H59e36l69e34n83a 37K36a64v80k37o70v11á 4413666609253

p.Studená

chcete-li tvrdit, že i dnes je morálka  dominantní hodnotou, pak mezi ty, kdo ji mají rozhodně zařadit nejde Vás.;-(

0/0
13.11.2015 11:33

J35a90n59a 39S65t18u96d71e26n81á 5368698650320

pro mne je dominatní hodnotou. u sebe se už pak uděláte pořádek a pořadí vy sama. o tom je svoboda.

0/0
13.11.2015 12:55

J69a29n63a 31S29t50u64d16e93n45á 5198928190550

tfuj, co to melete? pokud není morálka hodnotu, pak kvůli lidem jako vy.

0/0
13.11.2015 11:26

P88e79t68r 16Z29w46i80k76i69r42s10c51h 7395965177129

Hlavně,že "očištěné" herce a jiné nechávají v klidu.

+1/0
13.11.2015 10:25
Foto

J11i66ř97í 57K66l50u47š20á47k 6198605293965

"Očištění" herci neřídí náš stát.

+4/−2
13.11.2015 10:47

J23a30r71o97s50l81a46v 23K29a49d29l51e92c 5591309302761

Ale řídí.

+1/−1
13.11.2015 11:13

J21i66ř97í 90P43e51š93a60n 4870470422573

Stropnický ale patří do Burešovy party.

0/0
13.11.2015 11:19

J68a20r84o60s78l55a21v 37K52a87d24l70e88c 5801279782161

To je jen kapka v moři.

0/0
13.11.2015 11:38
Foto

T73o89m26á88š 69D97v93o30ř15á78k 3785773476626

Bejvalej estébák je to samý co bejvalej černoch.

Chápu že šlápnul do extrementu, mě osobně by

u něho uspokojila nějaká rituální sebevražda (Seppuku).

Ulevilo by se koblihám, autům...

+3/−1
13.11.2015 10:12

P44r14o64u60z38a 43Z89d23e14n18ě92k 4346322516373

Tyto ústavy  tkzv. tot. režimů jsou podobné ,jako pro choromyslné. Ty svazky nelze brát zcela,jako důvěryhodné . Proč byly asi ponechány ,aby se případně mohlo na někoho,kdo se znelíbí na někoho něco vytáhnout. Kdyby opravdu něco znamenali ,tak je komunisté všechny skartovali a některé zkartovány určitě byly,nebo jeho části.

Pro současnou politickou scénu si na tom ohřívá polivčíčku zas jen jím podobní ne-li horší,aby zakryli své podvody a jak říkal Klaus není-li  žalobce není soudce a nemášli důkazy máš smolíka. Nejsem obdivovatel Bábišky ani jeho volič a jako ministr financí jde hlavně jen po těch malých podnikatelých.

+2/−1
13.11.2015 9:53

J12a62n 33B25u53r24i56a25n 2673979214900

Víte, ona ta skartace svazků StB probíhala jen zhruba 3 týdny. Někdy v prosinci r. 1989 se ji podařilo zastavit.

StB těch materiálu měla tolik, že je prostě všechny během této lhůty zlikvidovat nestihla.

+3/−1
13.11.2015 10:03

P39a73v75e42l 59P14o35l79á65č33e30k 8877449268

Pane, to byla jen zcela vybraná skartace u některých prominentních osob...!!

+4/0
13.11.2015 10:23

P59a85v18e95l 45Z74a51j92í12č26e54k 8614930476860

bures zas rozda koblihu, bude vykladat ze je nejpracovitejsi v galaxii a ze ke vsemu prisel poctivou praci ;-) na to mu vyda potvrzeni agentka kleslova za mocneho potlesku ostatni soudruhu

+6/−1
13.11.2015 9:33

M88a96r61t27i51n 59M49a37t74o43u29š96e71k 9706787416458

Bojujte kluci, držím palce. STBák STBáka nepotopí, ale listinné důkazy jsou v tomto případě, i s ohledem na vyjádření samotného Babiše v minulosti (sám svou spolupráci označil jako chybu), jasné. Držím palce, abyste vám dal soud konečně za pravdu.

+9/−1
13.11.2015 9:14

T79o36m64a70s 16H70a62t45l49e 4463701589873

Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.

Jak dělané na Babiše, Kalousky, Klause a pod.

On měl Karel Čapek pravdu .

+5/0
13.11.2015 8:23

J96a20n87a 92S76t35u67d70e92n66á 5208578420620

ano, Karel Čapek.Rodáci.

0/0
13.11.2015 11:28

P26a77v79e32l 32Š83e19f81l 7667818253817

Má on Bureš bezpečnostní prověrku? Tajtrdlík na Hradě (Mlynář) jí mít musel a soudruh B. ? Navíc pokud to byl významný agent a já věřím, že byl a je pak jeho řízení přejímala KGB tzn. dodnes je přímou bezpečnostní hrozbou státu. Ptám se co dělá BIS a ostatní ochránci zájmů státu? !!!!!!???

+10/−1
13.11.2015 7:55

M35a98r80t12i22n 77M78a86t46o18u19š77e92k 9526737736868

Zájmů státu? Kde to žijete? Nechali jsme "zájmy státu" hájit klausovské oportunisty, kterým je nějaký stát, natož jeho zájem úplně ukradený. Doteď při volbách nejvíce lidí podléhá těm jakokolausům, kteří slíbí, že se o všechno ONI (ANO oni) postarají. Zájem státu ;-D. Pobavil jste mě.

+1/0
13.11.2015 9:17

L69e54o22p73o18l46d 67P69r24o48k73e78š 8249534157

V diskuzi na Novinky CZ je Andrejovi vše odpuštěno. Něco jako čo bolo to bolo , terazky jsom majorom. Prostě národ ztrácí pamět´. Ve včerejší volbě presidenta na nečisto jsem mezi kandidáty našel 5 bývalých komunistů. Je to všechno v pr....

+4/−1
13.11.2015 7:26

M76a94r10t68i89n 89L53a42c78i54n26a 9171687119

hlavně je tam Dienstbier! Toho by měli shodit do Sýrie jako zbraň hromadného ničení

+3/0
13.11.2015 9:07

J38i78ř20í 44P93e95š37a12n 4170260622223

Novinky.cz je Rudé Právo, co byste tam čekal?

+1/0
13.11.2015 10:05

O41n97d39ř14e18j 31M64a13r10e97k 9522140837959

A v čem je problém? Je to grázl? Je. A jeho obdivovatelé ho taky kvůli tomu volili. Tak to je a není se nad čím podivovat. Kromě toho, co za lidi v téhle zemi žije.

+7/−2
13.11.2015 7:16
Foto

L25u21k43á28š 91M38e98i67s84t68n62e43r 5295562769745

Dovolím si reagovat. Hnutí ANO jsem volil také a doufám, snad, že nejsem žádný grázl, zloděj a darebák. Komunista jsem být nemohl, při převratu mi bylo 10 let.

Věřím v demokracii (bohužel lehce zneužitelná, stejně jako socialismus), proto jsem volil vždy ODS, při posledních volbách jsem jim svůj hlas dát už nemohl. Proto jsem volil ANO! Zda to byla nebo nebyla chyba, zatím nevím. To ukáže čas.

Je zde hodně nenávisti a slušný člověk nemá šanci se z diskuze nic dozvědět. Jen to, jak je náš národ prolezlý neslušností, netolerancí a lidmi co mají radost z neštěstí druhých!!!:-(

0/0
13.11.2015 11:19

J86i82ř16í 76P57e55š12a73n 4460930522643

Předpokládám, že ODS jste nemohl volit kvůli klientelizmu a korupci. Co to je klientelizmus a korupce? Velkopodnikatel potřebuje, aby se v jeho zájmu upravil nějaký zákon, nebo rozhodnutí vlády, nebo jiný předpis, aby mohl, zpravidla stát, víc podojit. Za tím účelem si najal lobistu, který jeho jménem ovlivnil jistou množinu poslanců, případně sám loboval u vrcholných představitelů stran. Toto se událö vždy za nějkou úplatu. Proto korupce a klientelizmus. Vám se to (oprávněně) nelíbilo, tak jste volil už přímo toho velkopodnikatele, který logicky nemusí nikoho uplácet, když si vše, pro sebe potřebné, dokáže v parlamentu a vládě zařídit sám. A jste spokojen, jak jste zatočil s korupcí a klientelizmem. Až se vám rozsvítí, budete ze sebe zhnusen.

+1/0
13.11.2015 11:29

R11o40m36a16n 59K97e80n25i68s 1874348334236

Volil jste je právě proto, že vám v roce 1989 bylo těch 10 let !!!!!! Proto nemůžete pochopit souvislosti, i když je již historie napsaná. Je to stejné jako ti, kteří dnes propagují fašismus. Zkuste uhodnout, kolik jim bylo v době pádu fašistů v roce 1945 ???

Proto volíte tak, jak vás dokáží oblbnout, a ne normálním zdravým selským rozumem. Ne že by jste byl "hlupák", pouze ten váš "selský rozum" je zdravý až od doby, kdy tyto historické souvislosti nedokáže posoudit nezávisle, jen zprostředkovaně.

0/0
13.11.2015 11:52

J73a22n 69Š50v73a11d17l36e35n20k69a 9974179470

Pokud věříte v demokracii, tak jak jste mohl volit stranu, kterou si jako odštěpný závod založil člověk, který na demokracii vůbec nevěří a nejradši by nás vrátil do nějaké formy diktatury? On sám si možná představuje, že to tady "čistí", ale pokud zároveň dál nahrává své vlastní firmě, tak se situace u nás nezlepšila, spíše zhoršila. Dříve si miliardáři politiky upláceli, dneska si je Babiš dává na kandidátky, pak jim poroučí a vše je zcela legální. Bradáčová mlčí, se svým kamarádem Šlachtou vytváří podivně vypadající případy (jako ten v Olomouci), přičemž už zapomněla, že to byla ona, kdo započal vyšetřování Andreje Babiše za privatizaci Lovochemie. Dneska už ji nezajímá ani pravděpodobný dotační podvod u Čapího hnízda.

0/0
13.11.2015 19:19

J69a19n 68B81u97r85i43a66n 2543429564830

Tak bohužel to dovolání k nejvyššímu soudu nic nezmění. Ústav totiž napadl jenom to, že svědčící soudruzi z StB nebyli zbaveni mlčenlivosti a tudíž ani teoreticky nemohli mluvit pravdu.

Nejvyšší soud dá ústavu za pravdu. Ministerstvo vnitra je této mlčenlivosti zbaví a proběhne soudní fraška č. 2, kdy soudruzi dosvědčí soudruhovi, že si vše vymysleli, že ho vlastně nikdy neviděli a že je anděl na zemi.

+9/0
13.11.2015 7:16

P31e75t60r 15H98a57h82n 1623839426428

Ono se totiž dá dneska všechno koupit a kdo má miliardy, může svou minulost měnit!

+6/0
13.11.2015 7:11

Z33d71e91n44ě37k 74J30a65n17s52a 9598204169980

.... vždyť on PRÁSKAL .... ale jenom málo;-D. Je to zkrátka takový NÁŠ NEBUREŠ;-). Myslím, že na tom žádný pozemský soud nic nezmění. .... jedině - až někdy - TEN NEJVYŠŠÍ!!

+6/−1
13.11.2015 7:10

J15i36ř46í 78G17a66b37r92i89e79l 8402750294207

Myslím, že se soudní rozhodnutí nezmění. A já se Slovákům nedivím. Ti jsou rádi, že je Babiš u nás a budou Status Quo hájit.;-D

+1/0
13.11.2015 7:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.