Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doživotí za plánovanou vraždu, chce Tejc. Proti jsou soudci i Pelikán

Za plánovanou vraždu má být v budoucnu automaticky udělen nejvyšší možný trest. Alespoň podle návrhu zákona, jehož autorem je Jeroným Tejc z ČSSD. Proti jsou soudci i ministr spravedlnosti Robert Pelikán. Ten se obává, že by zákon nejenže nikoho neodradil, ale měl by i neblahý vliv na přeplněnost věznic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T40o94m43á74š 25Ř22e84p78a 2231279307644

Souhlasím s Jeronýmem Tejcem!

0/0
14.11.2015 19:40

B34o52h14u84s57l43a32v 90J80i72r35o96u60š39e16k 9295940972898

Tento stát dělá všechno pro to, aby kdejaký grázl byl co nejdříve propuštěn,protože by mohl způsobit přeplnění věznic,této ůvaze ministra nemohu uvěřit,kde to jsme?

+2/−1
13.11.2015 20:41

A37n37t44o17n56í16n 72S46á60d16l94í86k 7148299343863

Je vidět,jak naši představitelé pohrdají lidskými životy obětí a neustále se snaží o dodržování "lidských práv" zločinců!! Za plánovanou vraždu,dokonce i surově provedenou,maření důkazů a podobně,by měl být nevyším tredtem trest smrti a věznice by nebyly přeplňovány!  Pokud ale ti falešní humanisté nechtějí připustit provádění toho opravdu nejvyššího trestu,měli by alespoň uznat ten zákonem stanovený,bez možnosti předčasného propuštění. To považuji za výsměch občanům,kteří dodržují zákony a platí si tuto "spravedlnost"!!!

+1/0
13.11.2015 23:50

A41n23t79o34n42í13n 19S20á48d24l70í48k 7288609553723

Oprava: trestem

0/0
13.11.2015 23:50

V93á31c32l73a95v 24Š69o76b11r 5373582537290

Hlavním benefitem tohohle trestu je permanentní segregace daného jedince od společnosti do které by se NIKDY neměl vrátit.

Jakékoliv propuštění takového člověka jen ohrožuje všechny ostatní.

Poprava by byla levnější provedla li by se včas a ne na ní čekat X let.

+4/−1
13.11.2015 13:50

R65o39s19t56i19s81l41a63v 83C19a12h94a 8405971450662

1) k trestu smrti - shodneme-li se na tom, ze riziko justicniho omylu neni male, pak je takovy trest nehumani.

2) myslite, ze clovek, ktery zabil nekoho, protoze byl sam dlouhodobe tyran obeti vrazdy, je pro vsechny ostatni lidi nebezpecny?

+1/0
13.11.2015 16:02

A58l75f22r87e43d 40D41e35l12o64n66g 4264652646640

Každý má samozřejmě právo i povinnost se bánit! Ale zákon neustálé opakuje že nikdo nesmí vykonávat funkci soudu!

            Zapomínáte že jsou rození vrahové kteří to potřebují ke svému životu.Takového člověka nemůžete nikdy pustit mezi normální lidi!! A než doživotí je i trest smrti humánnější nehledě na obrovské náklady ubytování, stravu a hlídání! Z trestu smrti lze vyloučit případy omylu téměř 100%.

            Tak co tedy s problémem přeplněných věznic?!

+2/0
13.11.2015 16:46

K94a93m15i19l18a 14K45a90l61e67n47s64k92á 9286387777648

Předsedkyně unie má pravdu, nelze paušalizovat. Pokud je někdo týrán a na svého trýznitele si naplánuje vraždu, mělo by se posuzovat jinak než když někdo naplánuje vraždu jen z vlastního prospěchu.

+2/0
13.11.2015 12:43

K70a10r76e17l 76K94o78v24a83ř78í76k 3965672535472

v případě týrání by asi šlo o vraždu v afektu nebo sebeobranu. týraný obvykle nemá sílu ani prostor pro pořádné plánování....

Neplést plánování vraždy (sledování oběti, vytipováním kdy, kde, jak a co potom se zbraní a tělem,....) a rozhodnutím "už ho musím zabít... (a pak se uvidí)."

+1/0
13.11.2015 13:13

I39r37e26n84a 70G63a69o 12L79o39j93k50á72s44k26o12v32á 1465354867476

Pamatuju si na knihu "Misery nesmí zemřít" - pokud by daný spisovatel z knihy, vězněný fanynkou literární postavy, chtěl a měl zabít svou paranoidní věznitelku, musel by to pěkně dlouho do nejmenších detailů plánovat. A - jako bonus by dostal doživotí.

Určitě je v podobné bezvýchodné situaci i spousta jiných lidí, možná méně bezvýchodné, ale pokud manipulátor zmanipuluje svou oběť natolik, že opravdu nevidí jiné řešení než manipulátorovu smrt (jestli odejdeš, zabiju tvou rodinu, tvé děti, mám na to kontakty a je mi jedno, co se mnou pak bude, a stejně mě nechytí) - nezbývá než naplánovat jeho smrt. Protože hlásit něco podobného na policii = sebevražda.

0/0
13.11.2015 14:26

M20a59r27t86i37n 23P39r89o60c21h84á69z79k21a 6559880117619

Hloupý populismus,nic víc...Lépe by pan Tejc udělal,kdyby si zjistil strukturu osob ve věznicích v ČR,zjistil by,že naprostá většina českých vězňů jsou pachatelé drobných krádeží,neplatiči alimentů a ježdění bez řidičáku.Potom se nelze divit,že nejsou kapacity pro odsouzené za dkutečně závažnou trestnou činnost.

+2/0
13.11.2015 11:46

K79a98r46e17l 14K96o65v83a73ř21í44k 3595932445162

nedostatek věznic je jen výmluva politiků. Počet míst ve věznicích nesmí být důvodem pro snížení délky odpovídajícího trestu..

+3/0
13.11.2015 13:00

J21i52n88d16ř34i52c75h 42Š87k50o49p42e39k 4875731460905

nesmysl

Za jízdu bez řidičáků se vrší zákazy řízení

0/0
13.11.2015 13:05

K67a21r23e20l 81K40o57v54a25ř49í75k 3345742445142

a za jejich porušení pak tresty za maření rozhodnutí úředního výkonu: 0,5-2 roky

0/0
13.11.2015 13:10

J45i21n55d54ř55i69c73h 26Š55k26o50p44e32k 4695231130675

no teoreticky dle zákona.

Kdyby to bylo i prakticky, tak by nemohlo být v médiích, že chytli tuhle někoho se 4 zákazy řízení (opět za volantem), nebo že fetka s 10 zákazy přejela policajtku, protože fetka byla tak sjetá, že reakce = nula

0/0
13.11.2015 18:18

K58a85r27e31l 93K21o42v93a11ř40í94k 3335922625622

Tresty jsou obecně spíš směšné. Ať už délkou, tak komfortem věznic. Vždyť se někdy (zvláště nižší nápravné skupiny) mají líp než slušný pracující člověk!!!

Ale největší zvěrstvo a justiční zločin je dle mého názoru trestání jen dle nejhoršího činu. Pokud tedy zabiju, tak už mohu loupit a přepadávat  a o nic víc mi trest nenavýší.... Zločinec by si rozmyslel, kam až zajde, pokud by místo 5 let dostal 40!

A na závěr bych doporučil s recidivou násobně zvedat tresty. poprvé 5, podruhé 15...

A doporučil bych i zavést trest smrti (byť by se neuplatňoval). Už ta možnost postraší.....

+4/0
13.11.2015 11:21

M97a11r85t41i21n 22P79r22o64c52h45á65z83k41a 6149790277169

To je samozřejmě nesmysl,co píšete.

0/−1
13.11.2015 11:47

K21a71r76e55l 57K28o88v60a43ř23í75k 3725842605912

mohu vědět v čem konkrétně, nebo je to jen obecné zvolání?

Obyčejný dělník nemá doma počítač ani video/DVD či jiný přehrávač, spíše má problém co do úst než aby měl extra výběr. Sumace veškerých prohřešků vázaných na jeden trestný čin by nutil k zamyšlení, co všechno je skutečně nutné a jestli není lepší to teď vzdát, než to bude mnohem horší...

Recidiva je zatím jen přitěžující okolnost, ale automatické zvedání sazby by bylo odolnější proti odvoláním...

Samozřejmě se musí počet a kapacita věznic určovat dle počtu vězňů a nikoliv naopak (což je smutnou praxí, viz. prohlášení ministra Pelikána...)

+2/−1
13.11.2015 12:58

L57a81d68i70s21l27a35v 46H72a47š19k38a 4683956371260

stačilo by zavést nezničující tělesné tresty např. pro zlodějičky v obchodech, drobné podvodníky atd a věznice by se hned slušně vyprázdnily a zbylo by dost místa pro opravdové zločince

+3/0
13.11.2015 11:20

A97n89t52o75n55í51n 36S34á40d83l92í33k 7288779513753

To je právě ono,co jsem psal výše.Zločinci mají v tomto státě lidská práva,zatímco jejich oběti už nemají ani ten život - je to naprosté darebáctví!

Někteří "vybrzďovači" a podobní,pokud by dostali pořádnou nakládačku,tak by si příště něco podobného jistě rozmysleli. Ale zřejmně musíme na tu pseudohumanitu zajít(zde.nout)!

0/0
14.11.2015 0:03

V72l79a33d48i56m97í57r 44C98i54h51l18a 8831798787313

Doživotí nebo trest smrti by měl být za každý třetí trestný čin. Kdo třikrát poruší, bude porušovat už vždycky.

+1/−2
13.11.2015 11:20

R74o27s47t55i85s69l48a80v 35C27a44h86a 8855501530492

Jiste, takze kdyz zlodejickovi bude hrozit, ze ho potreti chytnou kvuli kradezi, tak udela cokoliv, aby se to nestalo, treba se prostrili z obchodu, vzdyt uz o nic nejde. Bud to prezije a utece, nebo bude sedet na dozivoti.

0/−1
13.11.2015 12:46

R28o41s86t91i32s57l92a59v 42C54a28h21a 8525811820322

nejaky protiargument? Myslite, ze to neudela?

0/0
13.11.2015 16:03

J98a22n 53S96t12e34h37l26í92k 1629989746714

Flexibilní Pelikán. Tresty se budou udělovat podle aktuálního naplnění věznic.

Př.1) Plánovaná vražda v době přeplněných věznic:  1-5let podmíněně

Př.2) Krádež v obchodě(škoda cca 10000,-) v době po amnestii(věznice naplněné na 15%): 25let

+3/0
13.11.2015 11:03

J40i10n22d67ř10i63c43h 61Š47k44o81p93e89k 4625361370935

ad 1 souhlas

ad 2 ne: bylo by to 1 h veřejně prospěšných prací - do vězení nepůjde, aby zůstávala stále rezerva kapacit pro náhlý vzrůst kriminality

0/0
13.11.2015 11:19

J62i24ř73í 62K14r62u50t41i95l 8319385621648

Bylo by kruté jít za katr na doživotí jen proto že řeknu: ''Zabiji tchyni'':

0/0
13.11.2015 11:01

L16i63b39o59r 67H82o86l21e40č23e82k 5682645601

Tohle se dá v některejh případech klasifikovat jako nutná sebeobrana.??

+1/0
13.11.2015 11:19

A15n62t30o39n47í62n 65S35á15d21l56í65k 7468179143583

Člověk jako člověk,u vraždy nelze diferencovat!

Snad polehčující okolnosti..?

0/0
14.11.2015 0:08

L31i47b39o19r 80H27o87l35e32č76e68k 5212745131

Za plánovanou vraždu trest smrti.

0/0
13.11.2015 10:59

M95i80c12h51a21l 39S88l65a93v45í53k 2311978854206

pro to doživotí bych hlasoval klidně taky, ale odsouzený by musel nastoupit do uranových dolů a alespoň 10 hodin denně pracovat - pak si odpočinout na cele a zase do práce - ten vytěžený uran by se dal prodat a trestanci by nemuseli tak dlouho (doživotně) úpět ve vězeňském hotelu

0/0
13.11.2015 10:58

L72e50n57k69a 11M58e10y 1446372289328

Pokud to nekdo chce vytahovat, tak prosim. Ale misto cistehe pausalizovani vyse trestu se mi zda smysluplnejsi v zakone rozlisovat podle objektivnich a subjektivnich pohnutek k cinu, a vrazdu tak jasne ohranicit k "obycejnemu" zabiti. Stanovit horni sazbu na dozivoti s moznosti zmirneni trestu podle uvazeni soudu.

+1/0
13.11.2015 10:21

J23i85n53d39ř21i39c96h 57Š67k59o93p87e15k 4795151220185

zmírnění trestu by mělo být od činů určité závažnosti tabu. Stejně jako možnost udělení milosti či zahrnout do amnestie

0/−2
13.11.2015 10:40

F48r59a19n80t10i74š45e97k 60N94o68v59á93k 6311125176831

Jenže by to mělo bý tak, že je trest automticky doživotí s možností zmírnění na základě závažných okolností. Ne jako dnes, kdy je automaticky tak 12 let a i sadistický vrah obvykle nepřekročí 18. A doživotí je nesmírně vyjímečné.

+1/0
13.11.2015 10:46

R21o66s51t18i91s24l19a67v 88C62a14h90a 8625811950772

kecate, jen namatkou - sadista 22 let, znasilneni a vrazda 20 let, zabiti pri nehode, klasifikovane jako vrazda 16.5 roku. A na to mi stacily 2 stranky googlu. Takze nevydavejte neco za obecnou hranici, kdyz to neni pravda.

http://m.domaci.eurozpravy.cz/zivot/127121-sadista-z-rumburku-dostal-22-let-zavrazdil-mladou-zenu-pak-ji-znasilnil/

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1520482-za-znasilneni-a-vrazdu-divky-z-klasterce-dostal-pribuzny-20-let-vezeni

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zdrogovany-mladik-pri-honicce-zabil-policistku-dostal-16-5-roku_345667.html

0/0
13.11.2015 10:55

F94r31a28n79t72i14š14e52k 63N75o41v45á61k 6971985986651

Jenže to jsou vyjímky. Mediálně nezajímavé případy (jakých je většina) mají běžně 10-12.

0/0
13.11.2015 11:04

R13o72s30t11i51s95l50a26v 66C90a17h56a 8455561140162

jasne. Vrazdy jsou vzdy medialne zajimave pripady. Nebo jich snad mame tolik?

+1/0
13.11.2015 11:05

R77o97s53t16i84s64l40a92v 47C14a49h60a 8435351520102

v zakone nelze vyjmenovat vsechny moznosti. Proto neurcuje vysi trestu automat, ale soudce.

+2/0
13.11.2015 10:50

J15i90n63d26ř91i14c74h 30Š76k83o31p87e46k 4605551280955

ale v některých případech by zákon mohl být trochu konkrétnější, aby se předešlo excesům, kdy pachatel prakticky není potrestán

0/0
13.11.2015 10:52

R88o56s91t31i10s21l95a87v 64C69a57h58a 8465751160572

zakon je konkretni pomerne dost. Definuje jasne dolni a horni hranici trestu.

0/0
13.11.2015 10:56

J80i13n44d51ř22i51c60h 15Š48k41o63p87e56k 4715581660875

v některých případech není. Když umožní takově věci, jako udělit znovu podmíněný trest, znovu zákaz řízení (teď nemám na mysli vraždy, ale protiprávní jednání obecně)

0/0
13.11.2015 11:12

A14l24f39r63e53d 22D69e62l14o95n26g 4194602286340

Pane Caha, je vidět na první pohled že jste zaměstnanec justice! Co budeme dělat až budou věznice znovu přeplněné?! To znovu vyhlásíme amnestii pro největší mafiány?! Uvažujte trochu racionálně jako obyčejný občan který to všechno platí!

+1/−1
13.11.2015 15:48

R83o21s40t13i73s25l60a46v 43C50a69h94a 8725641340762

Nejsem, proc bych mel byt. Jen k tomu pristupuji selskym rozumem. Jen tak mimochodem - ja jsem sand v nekterem z mych prispevku schvaloval ten ministruv argument o preplnenosti veznic? A te Vasi posledni vete uz vubec nerozumim - ano, vsechno platime, proto mi prijde zcestne, aby byli lidi ve vezeni po delsi dobu, nez si zaslouzi a je nutne. Principielne verim, ze kazdy si zaslouzi druhou sanci.

i na zaklade techto pripadu:

http://olomoucky.denik.cz/zlociny-a-soudy/tyran-si-z-zeny-udelal-otroka-zabila-jej-21-ranami-do-vezeni-nepujde-20131024.html

i kdyz pochopitelne nesouhlasim s takovym zpusobem reseni tyrani. Ale uvedomme si, ze clovek, ktery snasi dlouhodobe tyrani se uz z principu chova odlisne, nez bezny clovek. Protoze bezny clovek by takove zachazeni se sebou sama mozna nepripustil a vcas by odesel.

0/0
13.11.2015 15:59

R22o85s98t79i87s11l43a51v 49C90a38h52a 8885551190322

Tejcuv navrh je jasny populismus. Nezapomente, ze se stejne jako Hasek oddelal na puci a ted musi nejak zapracovat na tom, aby mohl vubec kandidovat. Uz se zase cpe do televize. Ja ten jeho vyzranej oblicej nemuzu ani videt, podrazak jeden.

+1/0
13.11.2015 10:02

J31i13n68d32ř86i47c35h 83Š39k97o78p26e19k 4715981670415

Pelikánova reakce je naopak důkazem jeho amatérismu spočívajícím v tom, že netuší, co má hájit ministr spravedlnosti a jaký je smysl celého ministerstva

+1/0
13.11.2015 10:23

A40l90e42š 47K42r35a14l32o39v69e32c 4745691178903

Zajímavé, že nikde není zmínka o ochraně oběti a pozůstalých; všechno pouze o tom, že soudci chtějí rozhodovat nezávisle, což je samozřejmě správné, a o financích utracených za pobyt ve věznici. A ochrana ostatních občanů po propuštění vraha?

+3/0
13.11.2015 9:59

R60o24s84t49i42s30l17a89v 97C60a54h13a 8705441710322

Zkuste si najit statistiku, kolik vrahu po propusteni svuj cin zopakuje.

A ted se zkuste zamyslet nad odskodnenim pro pozustale. Pokud se vrah napravi, je propusten a najde praci, muze zacit platit. Bez toho asi tezko. I kdyby ve vezeni pracoval, tak si vydela maximalne na naklady pobytu ve vezeni.

0/0
13.11.2015 10:06

A81l66e53š 31K24r77a40l88o64v36e95c 4825241958243

Statistiku si najděte sám a zjistíte, že takoví vrazi jsou. Jen v těch relativně dlouhých obdobích, kdy vrah za každou sedí třeba 10 - 30 let, to není velký počet, protože to zpravidla stihne zopakovat max. 2x.

Vy byste byl jakožto pozůstalý spokojenější s tím, že vrah sedí za trest doživotně nebo s tím, že byl propuštěn, ale určitě si najde práci a bude odvádět?

+1/0
13.11.2015 10:41

R33o18s18t28i20s84l81a90v 97C70a34h57a 8445731590292

Takze Vam jde o co, trest, nebo pomstu? Pak Vam jako pozustalemu doporucuji vendetu.

Mimochodem - tahle pani ma dostat tez dozivoti?

http://zpravy.idnes.cz/zena-ktera-zastrelila-manzela-tyrana-je-na-svobode-po-pulce-trestu-10h-/krimi.aspx?c=A110820_1637891_zlin-zpravy_zep

0/0
13.11.2015 10:48

L67e34n59k52a 87M49e47y 1396982169188

Myslim, ze to neni dobre reseni. Trest ma byt vzdy odmeren podle miry provineni a to je pripad od pripadu rozdilne a ryze individualni. Ne vzdy lze merit stejnym metrem, napr. nelze srovnavat vinu nekolikanasobneho vraha a vinu zeny, ktera zabije sveho muze kvuli dlouhodobemu tyrani. Navic ucinost trestu klesa s delkou pobytu ve vezeni. Jaky smysl ma trest nad patnact let a vice? Zazitky a pohnutky cinu jsou pro odsouzeneho uz natolik vzdalene, ze trest prestava mit smysl.  A pokud je odsouzeny i po takove dobe nebezpecny, tak patri spise na psychiatrii.

0/0
13.11.2015 9:56

P52a65v80e92l 24K46a57r87e63s 8210633236623

to jsou plky. Trest je přece následek tr.činu. Jestli po 10ti letech je účinnek menší by mělo být irrelevantní

+1/0
13.11.2015 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.