- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Snad jsem to radši neměla číst - 1 učitelka na 20 dětí? Uff. Očekávala jsem tak 8-10 děti pro 1 učitelku. Jinak holčičky chápu,me taky nebavilo hrát na domácnost. Zato o 30 let později mě party pořádat baví :-)
Kdybyste očekávala 8-10 dětí na 1 učitelku, musela byste též očekávat platby za školku ve dvojnásobné výši, neboť každá školka by musela zaměstnat dvojnásobný počet učitelek. A upřímně, znám učitelky, které tu dvacítku zvládnou levou zadní a děcka jí mají za pánaboha. Pak jsou takové, které nezvládnou podstatně menší počet.
Pravidla slušného chování těsně souvisí s pojmem člověk, jsou jen jeho přívlastkem,
jsou nadřazena ostatním, získávají se srovnáním vnitřního názoru jedince a poznání vnějších vlivů. Ta se nepřijímají. A jak jste pane Odrazil přišel k tomu, že praví trempové nepijí? To je naprostý nesmysl. Ovšem je rozdíl mezi pitím a "chlastáním", že? Ale to jsme trochu odbočili. Chyba při výchově dětí nebude v tom, že do nich musí chodit, ale v jejich náplni. Chyba je v tom, že rodiče nevedou své děti k práci a povinnostem, aby poznaly , že práce je to, co dělat musí a zábava to, co dělat nemusí. Rodiče by měli být v zaměstnání jen 8 hodin denně a zbývající čas kontrolovat činost svých dětí a navádět je na správnou cestu, ne je řídit nebo omezovat. A pak. Co to je za školství, které zakazuje dětem cvičit nebo pracovat, aby si náhodou něco neudělaly, a hned vinit učitele za zanedbání, trestat ho, vyhazovat ze zaměstnání, posílat na něj právníky jen proto, že dítě je s odpuštěním "nemehlo" a neumí ani běhat nebo zatlouct hřebík. Odkud jsme přitahli takovou destruktivní výchovu? Mnozí rodiče raději budou 12 hodin v práci, než aby spěchali domů, tak jako jsem spěchával já každý den ze školy. Avšak školu jsem měl rád, měl jsem rád své učitele a učitelky, ale to už jsem napsal.
? Hlavně to ne - neucte děti,ze práce je to,co se musí. To už je pryč. Naopak učne děti,ze práci je to,co si sami vyberou,protože je to baví a chtějí to dělat. A pak je to i zábava a nenusi počítat hodiny.
Byli byste raději skauty nebo "trempy"? No rozdíl je to veliký. Jakékoliv organizované seskupení je, řeknu-li to přehnaně, určitý druh násilí, omezování a nucení do něčeho, co se mi nelíbí. Až do té doby, než přijmu vnucovaná pravidla za svá. Ale to už jsem ovlivněn a dosud nevím, zda-li dobře nebo špatně. Proč to říkám. Do školky jsem nechodil příliš rád, taky jsem tam pobyl jen jeden rok. Ne že bych si nevydržel hrát s dětmi nebo neměl rád společnost, naopak. Ale chtěl jsem být větší, starší, dospělejší, abych mohl na louce běhat za míčem, na ledě hrát hokej, v lese stavět bunkry, hrát si na vojáky, vyrábět luky, šípy, střílet z praku, ale i zlobit holky, sbírat jim kytky, jahody či maliny, hrát s nimi vybíjenou, povídat si o věcech "zakázaných", tajně se scházet i v nočních hodinách. Chtěl jsem rozhodovat, ale i naslouchat těm větším. A to se mi v dětství splnilo, protože nebylo svázané ani školkou ani družinou, seskupovali jsme se sami, nikdo nás nenutil. Měli jsme hlavy plné nápadů z přečtených knih a z vyprávění našich rodičů a prarodičů. Proto jsem spěchal jak ze školky, tak i ze školy, i když na své učitele a učitelky nedám dopustit, protože tehdejší škola byla opravdu hrou, třebaže jsme občas dostali výprask. A později jsem právě v "trempingu" poznal chvíle volnosti vázané jen pravidly slušného chování, jež jsem získal a osvojil si. Kde je tedy chyba dnešní společnosti?
No vidíte, tak jste nakonec ta vnucovaná pravidla přijal. Víte, že praví trempové nepijí?
Tak to ještě můžeme být rádi, že to není zakázané, aby se holčičky hrály na mámy a na vaření. To by bylo genderově nevyvážené.
Moje maminka byla kuchařka ve školce. Jeden chlapeček odmítal dlouhodobě cokoliv jíst. Kuchařky se zeptaly: "A co vaří tvoje maminka?" "Pytlíkovky!"
Teta zase dlouhodobě byla ředitelkou MŠ na vesnici. Děti jí pověděly vše z domova. Jak přišel tatínek z hospody, co mu řekla maminka.....
Jinak - toto je pěkný článek.
Souhlasím☺. Chvilku jsem ve školce dělala a děti poví všechno😃
nj, holčičky už si nehrají na maminky... Je to škoda a je to i ona inflace a rozpad rodiny a lidských vztahů vůbec... Dnes je vše instantní a jakýsi polotovar... Dnes mnoho dětí ani nezná svého tatínka, zato zná spoustu strejdů, kteří se mění spoluá s ročním obdobím, kteří zahřívají jejich matkám postel...
Na druhou stranu, je lepší chtít být atomovým fyzikem než mudžahedínem...
Paní zní sympaticky a profesionálně. Mám rád takové ty lidi, co berou svoji práci vážně a snaží se ji dělat s láskou
Paní je na učitelku z MŠ docela rozumná. Většina učitelek (od MŠ po SŠ) jsou po čase dost...jak to slušně napsat...prostě jsou z nich úči.
Jediné, v čem s paní nesouhlasím, je tvrzení o kroužcích. Je část dětí, které potřebují i odpoledne pořádně vyšťavit a jiné děti, které mají talenty nebo zájmy, které nedovedou rozvíjet ani rodiče ani učitelky ve školce.
Děti byly různé vždy a přežily to i bez dvou tří kroužků denně. Je to nesmyslná móda, děti se mohou šťavit i samy venku s míčem.
Brrrrr....Předpotopní názory a celý život stejný styl péče o děti. Zaměstnanci se musí učit nové věci a vstřebávat nové výzkumy a ne se jednou vyučit a shnít u toho do konce života!
Ale paní řekla NE a ani si nevšimla, že není velitel armády, ale má být průvodcem malých dětí.
Ještě že dnes je možné dát dítě třeba do lesní školky, aby se s podobnými babiznami setkalo až v dospělosti, kdy mu už nemůžou způsobit žádnou újmu.
Co vam na jejim pristupu vadi? Mne pripada velmi profesionalni a spravny.