Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Facka není výchova, ale selhání. Odráží klima ve škole, shodli se experti

Je pohlavek legitimní výchovný prostředek? O tom ve čtvrtek debatovali odborníci v rámci kulatého stolu organizace EDUin. Shodli se, že používání fyzických trestů většinou odráží hlubší problémy školy. Podle psychologa Davida Čápa jsou navíc neefektivní. Ředitel ZŠ Velvary Petr Došek ale upozornil, že je nutné vždy zohlednit i konkrétní situaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o74m67á33š 98T32r64o62j52a82n 9917196245546

To jsou teda pindy, ani jsem to nedočetl ... jen ať je řežou ;-D ;-D at se lidskoprávní organizace se všema svejma právama postavěj třeba na hlavu

+2/0
13.11.2015 23:11

J85a95r80o64s22l60a11v37a 87K51a86n17i59o51k27o34v71á 7842819672667

Nejvíc mě na tom všem irituje, že se každý problém řeší  jakoby - pro všechny stejně !  Prostě jeden zákon či nařízení - a mají pocit, že to je jedinečné skvělé řešení..

Bohapustý nesmysl !  Každičký jedinec i dítě jsou jiní... neexistuje možnost, jak jedním předpisem dosáhnout vyřešení něčeho u VŠECH STEJNĚ !

Na každého platí něco jiného !!!

+1/0
13.11.2015 18:11

J86a25r57o38s22l42a43v55a 14K96a92n84i45o42k75o90v32á 7282149452457

""shodli se experti""

ách bože.. Tak hurá do toho, ať vzkvétá země naše, jejíž budoucností jsou MAMÁNKOVÉ...

Takto to vedou na Západě od osmdesátých let... a... asi 80 % sebevražd páchají muži.... proč asi..... neumí se srovnat se životními těžkostmi...

Koho společnost diskriminuje – muže, nebo ženy - http://andrejruscak.blog.idnes.cz/c/483417/koho-spolecnost-diskriminuje-muze-nebo-zeny.html

0/0
13.11.2015 17:58

M32a79r25i48e 79Z47e38l80e96n20á 2504571679691

Ale houby, milí experti. Ono totiž to "klima ve škole" je totiž dnes takové, že pokud pan/paní učitel/ka tomu z domova nevychovanému, drzému a arogantnímu spratkovi facku nedá, tak ji spolehlivě od něj dostane. A tomu já říkám opravdové a fatální selhání, ovšem nespočívá na straně školy...:-(

+4/0
13.11.2015 15:14

R48a52d51i79s27l55a32v 89H57a12l71o27u75z35k12a 9522805451318

A myslíte si, že je v pořádku, že škola nemůže trestat děti za jejich prohřešky - může jim pouze napsat poznámku nebo důtku do žákovské knížky - tak mi bylo podáno na třídních schůzkách, myslím, že toto není výchovné - ono vždy dítě rodičům podá svůj pohled na věc, ale rodič tu druhou stranu k tomu nemá a musí se nějak zachovat.

+2/0
13.11.2015 13:23

P43a16v10e18l 57O74d14r62a57z92i55l 6444279747930

No to asi nezbejvá nic jinýho, než napsat učiteli mail, nebo tam holt musíte zajít.

+1/−1
13.11.2015 14:06

J33a48r52o11s57l23a55v73a 77K52a31n14i21o35k37o26v74á 7282249602697

Souhlas.... jen jde o to, že to nepomůže.. Školám králují ženské a pro ně jsou osnovy posvátné (a ty, které si  to nemyslí, raději ze škoství prchají, nebo učí se zatnutými zuby) 

A všichni se ohámějí předpisama... 

Tato civilizace už nepotřebuje Chlapy, jen "pravdu a lásku"...... a islamisti se chechtají, až se za břicha popadají..

+1/0
13.11.2015 18:02

R39o93m76a74n 63K96o39p43e23č83n96ý 4339523857595

"Experti" budou koukat, jak fungují tělesné tresty, až jim to muslimové ukáží.

0/0
6.12.2015 23:32

J51a32n 32C75h68o37c56h86o53l62o77u34š 3411284374304

Začínám mít pocit, že zmiňovaní "eperti", ač to určitě nepřiznají, jsou povětšinou lidé postižení vlastními mindráky a šrámy z dětství a dali si za cíl oplatit to všem rodičům a učitelům, nebo v lepším případě psychopatičtí "sluníčkáři".  Zkuste si udělat pár pohovorů se zkušenými rodiči z plnohodnotných rodin a jejich dětmi!

Doporučuji níže článek, ze kterého je tento úryvek:

Ano, chovat se jako kamarád, když si hrajeme. Ale být jako rodič autorita, když přijde řeč na školu, plnění domácích úkolů, dodržování léčby. Je až překvapující, jak často od starších školáků slýchávám, že by jim samotným v dětství více prospěl pohlavek než otravné poučování.

Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/rozhovor-se-skolnim-psychologem-zdenkem-krpounem-z-trebice-plt-/jihlava-zpravy.aspx?c=A151112_2205070_jihlava-zpravy_mv

a potom

http://andrejruscak.blog.idnes.cz/c/480356/kult-ditete-musi-skoncit.html

+6/0
13.11.2015 12:15

M65i14c63h38a71e76l 46K60o82n21e60č92n55ý 6972603349759

Vždycky si najdu experty kteří se hodí do krámu abych mohl psát nepravdivý blábol. Že IdnesRv

+4/0
13.11.2015 10:23

P85e92t52r 52K54m32e23n51t 9492240956382

Táta mě dal pár facen nekolikrat. Kdyz jsem provedl lautr hovadinu. Nikdy jsem nepocitil ten pocit ,ze kdyz jsem silnejsi mam pravo nekoho slabsiho bit. A vite proc ? Protoze kdyby se to tata dozvedel ,ze jsem bil slabsiho dostal bych ne facku , ale remenem !!! Vychoval me a ja mu za kazdou facku dekuji ,protoze mi pomohla dozrat.

+6/0
13.11.2015 9:57

R65o21s16t91i27s91l68a23v 24C81a14h71a 6483637177441

a jste si jist, ze byste nedozral i bez tech facek?

+1/−6
13.11.2015 10:03

B10o88h91u37m11i48l 47P74e84t74r43a90s 1223884571792

Pochybuji, ze k tomu u neho vubec doslo.

0/−3
13.11.2015 15:12

J17i93ř71í 15P67a74j63k 8383475200937

Za předpokladu, že jeden učitel učí jedno dítě, pak ano. Facka je selhání ve výchově. Ale pokud má učitel na starosti třídu, kterou se snaží něco naučit, pak stačí jediný 'frajer' mezi žáky, který dokonale zmaří výuku celé třídy. Navíc se státní školy těchto 'frajerů' ani nemají jak zbavit. Také nelze žáka vykázat za dveře, neb je za něj učitel zodpovědný. A se zrušením zvláštních škol, bude ještě hůře. Soukromé výběrové školy tedy vyrostou jako houby po dešti.

+5/0
13.11.2015 8:33

J80i31ř14í 87V47o87n22d62r56á85č94e89k 5286454310274

O nic jiného taky nejde ;-)

+2/0
13.11.2015 8:36

J83a10r56o34s66l12a95v76a 75K57a49n68i46o59k54o27v17á 7672269702957

Ano, a bude růst potřeba dalších psychologů a expertů...

Ježišmarjáááá......... kde jsi, Zdravý Rozume ???

0/0
13.11.2015 18:05

F37r54a78n58t41i70š84e27k 75E36l83i50á90š 6627813225536

Nenaslouchejme psychologům. Jsou to duchaprázdní rozumbradové.

+3/0
13.11.2015 8:08

J90i84ř53í 37V39o97n28d74r12á11č68e86k 5326114730344

Jednou mi jedna Horákyně vykládala, že na své děti nikdy ani nezvýšila hlas (tento problém bude brzy taky humanisty probírán, počítám) . Té paní jsem nevěřil, protože ve chvíli, kdy se dítě rozhodne přeběhnout přes silnici asi těžko přívětivě klidným hlasem říkala : Janičko, stůj.  A facka? V některých situacích jedinečná i v zájmu dítěte. Můžete říkat stokrát, že nesmí strkat prsty do zásuvky. Přestane ho to zajímat ve chvíli, kdy tu ránu od elektriky dostane. A už to nikdy neudělá.

+6/0
13.11.2015 8:07

M89a38r31t96i91n 94R26ů77ž11i48č73k97a 9774831778419

R^

el.zásuvka - mohu potvrdit z vlastní zkušenosti a jak jsem pak od nich honil mladšího bráchu :)

+1/0
13.11.2015 8:19

R72o25s81t71i43s66l39a36v 14C56a39h12a 6973947737621

rana od zasuvky zdravemu cloveku neublizi. A kdyz jsem mel male deti, stacily zaslepky.

+1/−2
13.11.2015 9:10

P59e59t61r 41K84m30e57n74t 9162510876652

Pane Caha jak dlouho budete sve deti pred vsim chranit ? I 25ti az na nej bude rvat sef ???

+3/0
13.11.2015 9:47

R98o50s90t34i69s94l70a49v 39C40a67h60a 6123277497621

a to si myslite, ze je fackovanim poucite o kazde veci, ktera se nedela, ze se nedela? To budete mit dost omlacenou ruku. Ja myslim, ze je od jisteho veku efektivnejsi jim vysvetlit dusledky nekterych cinu. A bez facek.

+2/−5
13.11.2015 9:53

P92a28v82e36l 85O24d47r25a51z92i21l 6244509757300

No a jak se to naučí těmi záslepkami? Jak zaslepujete zásuvky, ve kterých máte něco strčený? Malé dítě třeba nabíječku na mobil hravě vytáhne.

+3/0
13.11.2015 14:08

R54o11s39t84i22s32l69a16v 37C55a44h31a 6903987597241

Male dite nabijecku na telefon ze zasuvky nad kuchynskou linkou nevytahne.

Ujistuji Vas, ze ackoliv piju kavu, tak se nase deti kavou nikdy neoparily. A to jsem je ani kvuli tomu nemusel fackovat. Do jisteho veku stacilo dodrzovat jakesi zasady bezpecnosti a nedavat si hrnek na nebezpecna mista. V pozdejsim veku uz vedely, ze by se mohly spalit, prestoze se nikdy nespalily a nemusel jsem je varovat fackovanim.

+2/−2
13.11.2015 14:21

B44o67h64u55m33i24l 12P50e60t35r48a41s 1573794291732

Pane Odrazil, nejste si schopen uvedomit, ze fackovanim maleho ditete, u ktereho je mozkova kura teprve ve vyvoji a vsechno chape jinak nez si  predstavujete, muzete udelat z ditete treba epileptika?

+1/−3
13.11.2015 15:31

A18n85n66a 30T27v14a27r91ů85ž90k36o91v64á 4321486655378

Pane Caho. Děti jsou různé. Já jsem dceru uhodila 1 X a to už byla starší. Pro facky též nejsem, děti se nikdy nemají uhodit do hlavy. Schvaluji však, když se jím dá na zadek nebo je pleskneme po ruce.

Navíc si myslím, že právě od toho jistého věku si z toho vysvětlování dělají vrtuli a toho, kdo vysvětluje pokládají nejspíše se mentálně zaostalého.

Fyzické tresty byly i za nás zakázané, ale nikdo z toho nedělal vědu. Kdyby si někdo doma stěžoval, že ho učitel uhodil, tak mu rodiče ještě přidali. Bylo to správné.

+1/0
13.11.2015 14:33

R53o58s94t51i15s51l59a78v 58C73a90h21a 6363177817351

No a za nas nebylo neobvykle, ze kdyz ucitel nedal doporuceni, tak dite nestudovalo. At jiz pro spatne znamky, chovani, nebo z politickych duvodu. A i proto drzeli rodice hubu a krok.

0/−3
13.11.2015 15:10

A45n34n78a 41T20v26a74r78ů64ž95k32o47v28á 4221696205828

To, že se nedostal někdo pro špatné známky, to bylo správné. A z politických důvodu se nedostal na vybranou školu, pokud však prospěch byl výborný, na školu se vždycky dostal. A i kdyby ne, šel na výuční obor s maturitou a dálkově si udělal vysokou při zaměstnání. V té době to nebyl problém. Dálkaři měli studijní volna placena a na pracovištich jim, ti kteří něco znali, pomáhali. Film Marečku, podejte mi pero, to podal veselou formou, ale ve skutečnosti to odpovídalo.

+1/0
13.11.2015 17:53

R14o30s34t31i13s43l16a51v 67C39a36h80a 6593827547651

Vy delate, jako kdyby se nic spatneho nedelo.

0/−1
13.11.2015 18:02

A28n97n68a 33T27v41a77r79ů39ž55k81o14v41á 4651886635188

Většinou se vždycky děje něco špatného, nic není dokonalé. A ty nedokonalosti se postupně odstraňovaly. Proti současnosti to však byla procházka růžovou zahradou.

0/0
14.11.2015 11:40

R17o15m82a59n 31K12o27p37e73č79n88ý 4939293807505

Už Hnízdo věděl, že rákoska ten Váš problém vyřeší.

0/0
6.12.2015 23:35

P65a28v29e52l 45O91d50r35a50z93i75l 6304389747840

Z facek bych nedělal vědu, ale není to nic obdivuhodného. V případě učitele by za facku žákovi měl následovat kázeňský trest, protože učitelé fakticky nesmějí děti bít, a měl by navštívit psychologa k procvičení asertivity a zvládání nevycválanců.

---

Jestliže měl žák prohlásit něco ve smyslu výzvy k orálnímu sexu, měl učitel odvětit, že by mu doporučil sex s ženou, ten že je lepší.

---

Zvládat sígry není jednoduché, ale co je? Zkuste pracovat na call centru v aktivním telemarketingu, já bych na to asi neměl.;-)

+3/0
13.11.2015 7:52

J78i75ř28í 73V54o10n94d44r26á79č41e59k 5476514830594

Nevím, kolik jste toho odučil, já bychmusel mít dovolenou každý týden.. ;-) Nedomnívám se, narozdíl od vás, že by měl učitel diskutovat při hodině matematiky s žákem o kvalitě orálního sexu

+5/0
13.11.2015 8:01

P58a14v26e85l 21O23d52r70a66z80i63l 6874839117720

No něco jsem už odučil, ale na VŠ. Učitel má zjednat v hodině pořádek, měl tři možnosti:

1. Narušitele uzemnit fyzicky

2. Narušitele uzemnit rétoricky

3. Nechat narušitele narušovat

Posuďte sám, co je vhodné a co ne.

+1/−3
13.11.2015 8:41

J51i52ř94í 13V70o30n74d80r55á31č11e49k 5216854540974

Diskuze s vysokoškolákem bude asi o něčem jiném než s drzým puberťákem. Rétoricky je to nejsprávnější, nicméně to, co jste napsal,  by bylo "možné"  s tím studentem a ne s žákem. Hlavně - ten student má už rozum a pochybuji, že by vás tímto způsobem napadl.

+5/0
13.11.2015 8:54

P51a89v45e70l 14O52d63r70a35z15i60l 6914899217200

Studenti skutečně nemají k takovým útokům sklony, ledaže by předtím byli od rána v Yachtu.

Nevím, proč by nemohlo být možné deváťákovi říct, ať si se sexem pomůže sám.

0/0
13.11.2015 14:09

J42a53k37u88b 64P43r80o63k84e76š 6583948832713

To sice muzete, ale ten ucitel by take mel jeste ucit. Nemyslim si ze facka je argument nebo reseni, nicmene takovy sedmak, nebo osmak, uz je dostatecne otrkany a vi moc dobre, ze ucitel na nej nema zadnou paku.

Protoze vyhodit z vyucovani ho nemuze, fyzicky trestat nemuze a poznamky do ZK jsou mu k smichu, protoze rodice doma to nezajima. Takova situace v soucasnosti nema reseni a je tu 28 nebo 29 deti, ktere doplaci na 1 - 2 sigry (klidne i zenskeho pohlavi), kdyz skola posle na takovou rodinu socialku, tak se nic moc nevysetri, protoze, zakovska je podepsana, ale o to co dela dite se stejne nikdo nezajima, maximalne jeste ucitele odchytne nekdo z rodiny nekde pred obchodem, nebo o vikendu na zahradce a v lepsim pripade mu jen vynada v horsim jeste jednu vrazi, protoze urednice ze socialky vyhrozovala, ze odejmou pridavky na deti.

0/0
13.11.2015 20:05

A11n66n25a 67T38v72a52r23ů96ž30k87o80v68á 4971196375838

Předpokládám, že nejde srovnávat studenty VŠ se žáky základní školy.

+1/0
13.11.2015 14:36

M68a44r87t57i21n 32R31ů21ž27i87č15k68a 9224191678919

i v případě učitele bych to nejdřív prošetřil - cílenou provokaci nebo urážku si žák nemůže dovolit!

ať si to nechá na biologii, na rande nebo domů  - do hodiny to nepatří

ano není, ale call centrum je pro dospělé = rozdíl

+2/0
13.11.2015 8:25

B69o68h88u91m62i27l 68P96e45t32r48a18s 1943444701352

Uz se uvazuje o tom, hlavickovani ve fotbale detem do patnacti let zakazat. protoze to muze mit  v tom veku pro rozvijejici se mozek trvale negativni nasledky. A vetsina zde, jak jsem si vsimnul, vidi na mlaceni detem do hlavy neco pozitivniho. Lidi jste normalni? Kam to spejeme?

+1/−5
13.11.2015 2:50

J10i17ř23í 16H36o59r78á44k 5144495505660

pohlavek a mlácení, to je trošku rozdíl Bohumile

+9/0
13.11.2015 5:40

M83a11r86t62i95n 21R10ů19ž26i73č66k10a 9474511348719

jj je to vidět na těch dospělých fotbalistech

proč jen do 15?

mlácení tu snad nikdo nevidí jako pozitvní

rozlišuj ;)

+2/0
13.11.2015 7:22

P23a36v75e56l 61O15d60r97a12z41i41l 6894339837520

Mezi úderem z výšky padajícího třebas mokrého míče a fackou spatřuji zásadní rozdíl.

+3/0
13.11.2015 7:26

M22a59r84t94i57n 69R52ů95ž93i35č53k60a 9424171748639

navíc výchovná facka není ta z hospodské rvačky

+1/0
13.11.2015 8:23

R11o86s64t18i38s92l87a61v 32C12a84h30a 6643307757351

facka muze i zabit

0/−1
13.11.2015 9:16

P73a61v17e24l 51O93d64r29a27z41i50l 6134119717520

No to mokrej míč při hlavičkování taky.

+1/0
13.11.2015 14:10

J33a48k40u53b 34K25o54s 3586332960614

Jako vždy. Čtu v nadpisu expert a vim, že to bude snůška blbostí. No a nezklamali jste :-)

+11/−1
12.11.2015 23:43

Ř92e72h48o87ř 74V28l10a78s97á35k 2914324691456

Jsem ochoten uznat, že tělesný trest není nejefektivnějším způsobem výchovy. To dává smysl.

Ale když mi psycholog tvrdí jako neoddiskutovatelný fakt, že tělesný trest vede ke strachu a proto nemá vliv na chování, tak si ťukám na čelo.

A já celkem nemám problém s tím, pokud moje děti budou prosazovat věci silou, za předpokladu, že to budou správné věci. Třeba že budou ochotní bránit napadeného nebo bránit hranice.

+12/0
12.11.2015 21:12

P67e47t75r 87M88i86c89h79a78l 2460894201952

Škoda rany, která mimo padne, říkávala moje babička. Vychovala 7 dětí a ze všech vyrostli slušní lidé.

+19/−1
12.11.2015 21:05

A59l79e25n38a 19B62o58r30o25v41á 2514233501346

Nechtěla bych, aby moje dítě bylo učitelem řezáno... Ale jestliže jednou za rok udělá něco opravdu mimo, je jedna facka lepší než tisíc vysvětlování a psaní poznámek...

S čím ale nesouhlasím, zvláště pak u malých dětí, je toto:

Když rodiče přistoupí k fyzickému trestu, dítě vyhodnotí situaci na základě toho, kdo je silnější a kdo slabší. Zapamatuje si, že až ono bude silnější, může používat tyto prostředky k prosazení svých zájmů.

Jestliže malý prcek dělá něco, co nemá, rodič ho na to upozorní a on to udělá za 5 vteřin znovu, je plácnutí přes ruku nebo přes zadek naprosto v pořádku a mám vyzkoušené, že dítě už to z devadesáti procent podruhé neudělá... a nemám pocit, že by z něj kvůli tomu vyrostl vrah nebo násilník...

+22/0
12.11.2015 20:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.