Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mzdy v soukromém sektoru by měly růst, shodl se prezident s odboráři

Prezident Miloš Zeman se v úterý setkal s předáky Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS). Shodli se na nutnosti růstu reálných mezd, naopak rozdílný názor měli na zvýšení životního minima.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o44s79e60f 90L98e12b71d30u40š92k30a 4582213663645

Stačí snížit daně a hnedka budou mít lidi víc peněz. Třeba DPH.

0/0
12.11.2015 7:46

J54i68ř28í 82P91l21a70v74s97k55ý 9410936371399

mili odborari, mam pro avs jednu radu: domluvte se, dejte penizky pekne na hromadku, za ziskany obnos poridte nejakou ty fabriku, nebo dve, a pak muzete vsem vydriduchum, burzoustum a zaprodancum vrahu z volstrytu ukazat, jak se to ma delat spravne. klidne muzete zvysovat platy o desitky procent kazdy mesic, nic vam v tom branit nebude ... a az takovy podnik prezije alespon tri mesice odborarskeho radeni, pak se muzeme pobavit dale.

+5/−1
11.11.2015 16:23

V88á17c25l44a35v 22Š95u42b87r12t 9217733278897

Jsem rád, že jsem se znovu mohl poučit zde v diskuzi od ekonomických odborníků. Úplně mi to otevřelo oči. Již mi je jasné, že ekonomice se nejlépe bude dařit, když se mzdy zvyšovat nebudou, ba vůbec nejlépe, když se budou naopak snižovat. Že mě to nenapadlo dřív! Navrhuji, abychom přijali svazácký závazek pracovat dvakrát tolik za polovinu peněz. To by v tom byl čert, aby ta ekonomika jen nekvetla!

+1/−2
11.11.2015 15:49

P66e14t18r 75K79r76e81j82z45e36k 7459846

jaký závazek,ekonomice se daří a většina národa dělá za suché z nosa[>-]:-/

+1/0
11.11.2015 16:09

V72á14c61l44a66v 17Š43u90b50r85t 9157243848547

Samozřejmě to myslím ironicky. Je to reakce na příspěvky v diskuzi. Některým lidem nestačí, že jsme se v kupní síle propadli za posledních 5 let z druhého místa mezi postkomunistickými zeměmi na šesté místo (akčoli v HDP na hlavu jsme stále druzí!) a budou donekonečna omílat své rádoby chytré názory. Růst HDP sám o sobě nám je k ničemu, pokud z něj nedokážeme víc těžit (právě prostřednictvím mezd), protože vyšší zisky odplynou k držitelům kapitálu do zahraničí. A to se také děje a bude se to dít dál, dokud Češi jako národ nevyndají hlavu z pr...e a nezačnou konečně přemýšlet.

+2/0
11.11.2015 16:32

M67a21r79t26i70n 27P92e80c18i92n47a 4651243

Stěžujte si v ČNB;-)

+1/0
11.11.2015 17:56

E60v56ž16e70n 87P98o50l48á90k 3808538451143

A vaše řešení je jaké???

0/0
11.11.2015 20:49

V39á36c48l79a98v 93Š89u34b18r70t 9127293648277

Uvědomit si, že růst mezd je důležitý a podporovat ho i systémově (např. nižším zdaněním práce) hlavně v průmyslových podnicích, kde je pro něj velký prostor. Jednotlivci ve firmách by měli být mnohem důraznější při vyjednávání o mzdě a lidé v podnicích by se měli navzájem podpořit a držet při sobě (i mimo odbory), ne naopak, jak tomu u nás bývá. V Česku je bohužel taková kultura, že když už se někdo ozve, tak to schytá nejvíc od svých spolupracovníků!, kteří si asi chtějí patolízalstvím přilepšit. Tahleta česká lokajská povaha je možná tou hlavní příčinou celého problému.  

Je potřeba, aby lidé přijali za svou jinou referenční hladinu a aby pro ně pobírat za kvalifikovanou práci mnohdy s VŠ vzděláním a jazykovou vybaveností poloviční plat německé uklízečky bylo nadále nedůstojné a nepřijatelné. Protože na středoevropské poměry to rozhodně nedůstojné je.

0/0
11.11.2015 22:15

E90v91ž95e67n 95P10o92l82á44k 3448248261243

"jednotlivci by měli být důraznější"... proboha, a co poptávka a nabídka na trhu práce? Myslíte, že nějaká vyjednávání ji dovedou změnit? Buď se dohodnou na mzdě a je podepsána pracovní smlouva, nebo se nedohodnou a není.

0/0
12.11.2015 8:41

E44v15ž76e40n 36P80o66l87á66k 3418378921523

Nejlépe ekonomice bude, když nezávislým soukromým subjektům nebude do mezd laskavě kecat nějaký samozvaný soudruh.

+2/0
11.11.2015 20:49

J74a88n 51D85l14o50u32h81ý 8586560933220

zase tu někdo rozhoduje nás bez nás. :-/

+1/0
11.11.2015 13:02
Foto

S56t44a20n56i91s14l65a82v 78T55e28s41a39ř 9757484962384

To se takhle jednou potkal kozel a zajíc a shodli se, že by se zahradník měl líp starat o trávník na své louce a nedávat kolem ní plot. ;-D

+6/−2
11.11.2015 12:27

T34o59m68á73š 52B35a13l40v57í40n 1720925422842

růst reálné mzdy je ekonomický nesmysl a socialistický experiment pokud není podepřen reálný růstem produktivity práce.

Jenže není podstatné co je a není možné, reálné či pravdivé. Podstatné je jen to, co zajistí hlasy voličů a tedy vliv. Pak se celá ČR diví koho jsme si to zvolili, že? přitom nevadí, když nám lžou v okamžiku, když nám říkají to co chceme slyšet.

+4/−3
11.11.2015 12:25

V57á81c28l78a45v 56Š40u74b37r70t 9207733288707

A růst HDP skoro o 5% je co? Mimochodem na 1€ vyplacených mezd v průmyslu je v ČR trojnásobná produktivita oproti západní Evropě. Jak je potom možné, že v západní Evropě jsou mzdy takové, jaké jsou a že tam všechny průmyslové podniky už dávno nezkrachovaly? Nebo, že by ta vaše teorie v praxi vůbec neplatila?

+1/0
11.11.2015 15:38

M20a55r37t12i35n 52P34e96c35i47n13a 4181173

Ano, to je díky nesmyslně slabé koruně a nesmyslně vysokým daním. Pokud by měla koruna reálnou tržní hodnotu, a daně byly přiměřené, máme zde platy stejné jako v té západní Evropě.

+1/−2
11.11.2015 17:58

V25á43c73l91a88v 46Š69u69b59r21t 9957123508967

Nemyslím. Ani silná koruna by nás nezachránila, když si o vyšší mzdy neřekneme. Prostě by se mzdy přiměřeně snížily. A popravdě řečeno jen hlupák by rozdával, když si tu lidi evidentně ve těch nízkých mzdách tak libují...

0/0
11.11.2015 22:20

J59o32s96e63f 78L16e42b30d12u12š70k67a 4882603603555

Jenomže HDP neroste kvůli produktivitě práce. Ale kvůli vládnímu utrácení a zvyšujícím se zásobám, což věští budoucí propad.

+1/0
12.11.2015 7:49

M79a74r36i48e 25Z40e62l77e30n37á 2584101599441

Být na místě M. Zemana, svěřila bych bez obav celou režii jeho příštího setkání s odborářskými bossy příteli Zavadilovi, který je už mnoho desetiletí všeobecně uznávaným vzorem vysoké "produktivity práce" hubou, ať je to stylové, ne?;-)

+3/−1
11.11.2015 11:53

V41l98a83d54i73m74í37r 82P34r12o74k93e40š 8717316310561

Jsem zvědav, jak to chtějí odboráři spolu s prezidentem zajistit, když v soukromých firmách je dohoda o výši mzdy součástí pracovní smlouvy, se kterou zaměstnanec podepsáním souhlasí a zaměstnavatel se podpisem zavazuje, že ji bude vyplácet v dohodnuté výši vyplácet. Případné navýšení mzdy je rovněž dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem a v mnoha soukromých firmách a u živnostníků to funguje.

               Pokud někde zaměstnavatel odmítá na dohodu přistoupit, je nejlepší, když se zaměstnanec ohlédne po jiném zaměstnavateli.  Doba, kdy rudé odbory ROH rozhodovaly o všech "pracujících" je už více než pětadvacet let minulostí, takže si mohou levicové odbory s levicovým prezidentem notovat jak chtějí, ale pouze mohou veřejnosti sdělovat, že by mzdy měly růst, aby získávaly body levicového proletariátu.

+7/−1
11.11.2015 11:09

V18á19c13l40a30v 75Š11u81b28r68t 9287433518577

Ve velkých průmyslových podnicích jsou právě odbory tou vyjednávací stranou. A je zajímavé, že tam, kde jsou odbory silné, je také vyšší nárůst mezd. Že by v tom byla nějaká tajemná sovislost?:-P

+1/−2
11.11.2015 15:51

M73a11r58t47i22n 31P33e83c43i79n50a 4361603

Ano, tam kde je halda líných npropustitelných vyděračů musí holt provozovatel platit výpalné - ale jen do chvíle než ho to přestane bavit a půjde o dům dál. S tržním růstem mezd to ale nemá co dělat.

+2/−1
11.11.2015 18:01

V28á76c71l44a70v 18Š51u23b62r60t 9487113708407

To sice teoreticky hrozí (například k tomu došlo v 70.letech v Británii), ale nynější situace v Česku je tomu na míle daleko. Zde je opačný problém, odbory jsou tu příliš slabé (a je to hlavně důsledek silně nepřátelského veřejného mínění - viz váš příspěvek o vyděračích).

0/−2
11.11.2015 22:25

E79v19ž56e68n 80P41o96l35á89k 3968598671273

Možná jsou vyjednávací stranou, ovšem jen proto, že jim stát dává práva, kterými je nadřazuje jakékoli jiné politické organizaci. Mimochodem, v kolika podnicích přesně že jsou ty vaše silné odbory, můžete citovat nějakou statistiku?

+1/0
11.11.2015 20:51

Z65d72e69n40ě81k 54S21a36m38e46k 5151206443

To chtějí přikazovat podnikatelům, kolik mají lidem platit ? No, to už jsme tu měli, a víme jak to dopadlo. Doufám, že voliči ČSSD a podobných škůdců naší ekonomiky to do voleb pochopí. Alespoň ti mladí, kteří budou za socany platit dluhy, které nadělali a svého důchodu se nedočkají.

+5/−2
11.11.2015 9:44

V89á20c20l50a20v 46Š50u89b53r74t 9857203698947

Možná se budete divit, ale stav ekonomiky je naprosto zásadně odvislý od výše mezd.

+1/0
11.11.2015 15:40

E63v91ž86e73n 83P13o90l84á50k 3918298651553

Nepřijde vám, že spíše výše mezd bude závislá na stavu ekonomiky?

+1/0
11.11.2015 20:52

V59á14c50l71a51v 57Š45u51b86r24t 9497863238267

Záleží, jak kdy. V našem případě je to tak, jak píši, protože ekonomika je v dobrém stavu, ale mzdy tomu neodpovídají. V HDP na hlavu patříme mezi 15 nejrozvinutějších zemí v Evropě, ale v kupní síle (podle včera zveřejněného průzkumu) jsme až 26. Před námi jsou země, jejichž ekonomika není tak rozvinutá: Slovensko například.

0/0
11.11.2015 22:32

J36o22s96e83f 29L22e59b57d43u50š72k31a 4172533143695

Ovšem na kupní sílu má vliv, to co vám zůstane v peněžence po odpočtu daní. A pokud stát sežere 75% vašich mzdových nákladů, pak se nedivte. A když je ještě utratí za zbytečné IT zakázky různých ministerstev a dotace ministrovi, ta je zázrak, ze na tom nejsme ještě hůř. Jen příklad, DPH v Německu na potraviny 7%, u nás 15%.

0/0
12.11.2015 7:56

E28v30ž53e90n 89P85o12l12á44k 3628338521763

Tak na tom asi ekonomika zas tak dobře nebude. Pěkně to ukazuje, že HDP je velmi problematický ukazatel. Mimochodem, místo těch vašich "mezd" obvykle je hodnocena spíše kupní síla. Nebo si opravdu myslíte, že nějaké odbory dokážou mzdy plošně (nebo vůbec) zvýšit?

0/0
12.11.2015 8:44

Z76d46e85n70ě85k 64S72a52m18e10k 5531946123

Zeman by měl hodnotit to, čemu rozumí, a nepoučovat bankovní radu ČNB.

+2/−1
11.11.2015 9:33

M69i10l98o29š 49B90o46u26k95a29l 8423317363494

Shodli se ti, kteří nikdy nic kloudného nedělali...

To já se shodl s kamarádem, že neschopnost státních orgánů a organizací je zoufalá a "B-tým" ČSSD by se neměl hrabat do věcí, kterým nerozumí... dopad to má stejný...;-D

0/0
11.11.2015 7:44

R19o94s48t65i87s16l80a65v 13S86i59k31s88t40a 4278199296101

To je absurdní ad absurdum! Vláda přidala státním zaměstnancům jen díky tomu, že to je na dluh - každý rok dělá sekeru kolem 100miliard! Dluh ČR je téměř 2000miliard! A oni to samé radí soukromníkům! To nejsou ekonomičtí diletanti, to jsou I.D.I.O.T.I.!!

+14/−2
11.11.2015 2:57

W94a87l26t12e13r 24D22i42v15i59š 6807272522482

Jen taková poznámka - v mnoha případech vláda přidala jen slibem (tím nezarmoutíš, že jo), ale neuvolnili na to prostředky. To se týká škol, zdravotníků, ale i mnoha úřadů - rozpočet stejný, jen všem zvedněte platy, to je jedno, kde na to vezmete. Dobrá u úřadů si ještě člověk může zlomyslně zanadávat, že je ouřadů moc (jsem OSVČ a zbytečná byrokracie mne těžce drásá), ale u těch škol to je solidní lumpárna, o zdravotních sestrách ani nemluvě - tam znám dost lidí a je to fakt šílený, jak na tom ty lidi po desítkách hodin přesčasů jsou.

0/0
11.11.2015 11:57

V59á24c63l56a68v 43Š65u87b31r13t 9957223698287

Ve skutečnosti dělají podstatně nižší dluhy než Kalousek, který státním zaměstnancům naopak peníze ubíral.

0/−1
11.11.2015 15:54

J12a16k98u85b 98Č42i36š47e33c16k91ý 3337522553111

No tak ať nejdříve osekaj státní aparát od všelijakých černých děr na peníze od A přes EU do Z a pak se třeba dočkáme toho, že se budou moci snížit přímé a sociální daně a tím tak nechat lidem více peňez v ruce, aniž by museli nutně razantně růst mzdy :) A třeba si toho pak i víc koupí, více budou investovat, méně si půjčovat, když budou mít více peněz a tak zaplatí více na daních nepřímých, které jsou prostě spravedlivější ;-) Vemte si, že dneska skoro polovinu toho co vám platí zaměstnavatel odvedete státu. On by vám ten zaměstnavatel rád dal třeba více peněz, ale prostě na to nemá. Když by nebyly takové přímé daně, mohl by vám dát to samé co teď s tím, že v ruce vám zůstane více peněz a oba se budou míti lépe :)

+3/−1
11.11.2015 0:49

D30a84v85i43d 21P71e74t76r 7690496840445

Máme velmi slabý státní aparát (málo policistů, málo vojáků, začíná přibývat dětí ve školách a tedy budou za chvíli chybět učitelé, lidé stárnou,-budou chybět lékaři a ošetřovatelé pro vyšší věk,  Bude nutno vybírat více na důchody. a tedy určitě bude  nutno (ať bude jakákoliv vláda) zvýšit sociální pojištění. Taky bych byl rád, kdyby se rychleji stavěly silnice, měli bychom rychlovlaky atd.to vše chce peníze a téměř v žádné zemi to nedělá soukromý sektor, ale veřejný-takže jsem pro zvýšení u nás velmi nízkých přímých daní, extrémně nízkých daní z nemovitostí, daní pro velké podniky, daní bank, zprogresivnění daní fyzických osob atd.

Čili velké daně, ale hodně za ně.

0/−7
11.11.2015 4:53

T20o77m57a56s 37K38o39v46a24n97d29a 4790201108114

To je ale nesmysl.

+3/0
11.11.2015 5:59

F78r58a25n11t69i90š67e33k 10E59l83i29á14š 6147933345286

Vždy jsem slýchal, že máme nejvíce policistů na počet obyvatel

+1/0
11.11.2015 9:26

J66a94n 95D21l96o47u11h69ý 8306570133210

pokud to myslíte jako vtip, tak dobrý. Poprskal jsem monitor... R^

+4/0
11.11.2015 13:06

J90i40ř79í 56P62l65a41v93s85k39ý 9360516541579

tak schvalne, budu hadat: ze vy zadnou nemovitost nevlastnite ? ;-)

0/0
11.11.2015 16:25

M95a53r19t34i41n 29P73e11c23i25n14a 4881803

A tito lidé mají bohužel volební právo:-P

+1/0
11.11.2015 18:03

J20a23k40u49b 43K63o21s 3186282140714

Tak určitě :-)

0/0
11.11.2015 0:40

P50e48t61r 40M42i36c68h53a66l 2480504571602

Že by měly platy růst je pravda, ovšem nejde to nařídit direktivně.

+1/0
11.11.2015 0:06

J94i25ř82í 47H89l27a63v52á73č83e31k 6794546896916

Maminko, nechce se mi pracovat?

Tak to budeš muset být Pepíčku odborář :-/Rv

+9/0
10.11.2015 22:54

J87i43ř49í 77K49l47i82m92e67š 9431671864569

Doufám, že se prezident s odboráři domluvil na tom kolik soukromému sektoru poskytnou peněz na zvýšení mezd :-/Rv

+8/−1
10.11.2015 22:30

J59a32n 42H69e64l79l53e27r 9798735276

Domluvili se záoveň, že soukromé firmy mohou platit vyšší daně, protože si to mohou dovolit. ;-)

+5/0
10.11.2015 22:45

D11a49v28i76d 63P40e59t87r 7460756650325

Rozumné zvýšení daní, alespoň na úroveň Německa by nylo velmi vhodné.

0/0
11.11.2015 4:54

P98e71t18r 22M21a32c25h13á32l39e17k 7915506516616

Rozumné zvýšení platů, alespoň na úroveň Německa by bylo velmi vhodné.

0/−1
11.11.2015 5:47

J24a73n 45D74l17o69u31h76ý 8986290163390

a k tomu snížení cen, co? ;-D

0/0
11.11.2015 13:07

T36o82m79a50s 80K93o10v42a96n56d67a 4410931638694

Dane a odvody jsou u nas vysoke az moc. To ze s tim stat neumi hospodarit je vec druha.

+3/0
11.11.2015 6:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.