Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlost vlaku před tragickou srážkou byla v pořádku, zjistila inspekce

Nákladní vlak před tragickou srážkou se stojící soupravou u Velvět na Teplicku nejel rychleji než povolených 60 kilometrů v hodině. Při vyšetřování to zjistila drážní inspekce. Prohlídka trosek lokomotivy však stále nezodpověděla otázku, proč selhal takzvaný generální stop. Při nehodě zahynul strojvedoucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e68t87r 38N57o38v94o85t19n93y 1741290131

No tak hlavně že rychlost byla v pořádku, když pár km před tím projel stůj.

+2/0
9.11.2015 12:24

P27e48t82r 16K61l14a10b96í88k 3276316358969

Tak to právě je dost nepravděpodobné, že by fíra projel na červenou. Co když měl postaveno na volno. Jasně, jednodušší je to hodit na fíru, který se již nemůže bránit.

+2/−1
9.11.2015 12:39

P76e88t62r 20N20o18v54o88t33n14y 1921760401

Tak proč se ho snažili zastavit generálním stopem?

0/−1
9.11.2015 13:19

L84u32b12o38m89í51r 98S40a90z78e69č42e84k 7249288535863

Protože tomu nerozumíš!

+1/0
9.11.2015 14:07

M64i60r10o30s98l64a21v 25Z87i80k27m16u60n46d 6338462867698

Na volno mít postaveno nemohl. V traťovém úseku před ním byl vlak a pokud nedostal výpravčí "odhlášku" traťovým zabezpečovacím zařízením, tak prostě nemohl postavit na návěst dovolující jízdu ...

Nikde se bohužel nepsalo o tom, jaké bylo počasí.

Dnes v noci je smutné 26. výročí nehodové události Ex 372 (noc z 9. na 10.11.1989) najetí vlaku na konec osobního vlaku stojícího na zastávce Nové Kopisty. Strojvedoucí v mlze neviděl návěst výstraha na odjezdovém návěstidle v Bohušovicích nad Ohří, následně návěst stůj na oddílovém návěstidle autobloku ... nespal, mačkal bezpečnostní tlačítko VZ .... v důsledku najetí na konec vlaku na místě zemřel, lokomotiva na zrušení a další mrtví a zranění ...

Totéž mohlo nastat v této noci, strojvedoucí pro mlhu neviděl návěst výstraha, resp. návěst stůj na odjezdovém návěstidle ...

+2/0
9.11.2015 15:29

L10u89b48o75m96í22r 17S96a29z30e34č94e89k 7109118685533

Míro, máš to trochu nepřehledné!

0/0
9.11.2015 15:41

P91e56t40r 30N20o85v49o18t34n92y 1791530551

Pochybuju, že by přes mlhu nepoznal, že projíždí stanicí Řehlovice - osvětlení, jízda přes výhybky.  A na konci stanice by jeden očekával návěstidlo, když už teda  projel bez povšimnutí předvěst a vjezdové návěstidlo. Strojvedoucí snad není pilot letadla, aby se mu stalo, že vůbec neví, kde je. Ujet tolik kilometrů a nevidět návěstidlo. Poznání tratě se už dnes nedělá?

0/0
9.11.2015 15:53

P32a55v25e24l 38C15h20l66u47b91n32a 7787436868307

Je tam jedna věc, která by mohla být vysvětlující. Cit.: "Pětašedesátiletý strojvedoucí..." Zdravotní indispozice?

Možná je právě toto jeden z příkladů na nichž se ukazuje, že pokud z ekonomických důvodů zůstávají zaměstnanci v pracovním procesu déle, než je zdrávo - zejména u profesí, kde je kladen nárok na dlouhodobé udržení pozornosti, nemusí to skončit šťastně.

Je to ale jen můj dohad, samozřejmě.

+1/0
9.11.2015 16:52

P97e79t25r 46N16o54v75o15t65n58y 1231490391

A nebo ta rutina. Tady někde je návěstidlo, sice nevidim, co mi přesně ukazuje, ale jizdu mi urcite povoluje, tak to tam rvu. Stejne mi to vždycky stavěli.

0/0
9.11.2015 17:30

P51e14t41r 63N51o96v74o18t79n60y 1941890111

Navíc ten Balt-Orient tenkrát - mlha, že by sa dala krájet, znak na odjezdovém návěstidle vůbec neviděl i když asi věděl, že tam návěstidlo je, na trati mu kód nenaskočil, ale rval to tam naplno. Možná byl tenkrát takový úzus, že se těmhle mezinárodním vlakům stavělo za každou cenu, i kdyby se mělo něco jiného zdržet. Ale jednou to prostě nevyšlo.

+1/0
9.11.2015 16:51

J15i98ř34í 61E85r32b65e51n 1373184556727

Kopisty si pamatuju, to tenkrát byla síla :-/

0/0
11.11.2015 22:09

B98o78h27u88s65l11a87v 75K68r62á15l38í79k 2811680789506

Tak to je dobře, že bylo všechno v pořádku a všechno fungovalo.

0/0
9.11.2015 12:04

F47r84a34n45t11i54š51e53k 78V36a57n97ě11k 1427574687647

Očividně selhává kontrola od státu v oblasti na železnici soukromých dopravců. I kdyby mu generální stop nefungoval nebo měl naladěné jiné frekvence. Jak to, že se výpravčí dovolal na mobil jehož dopravce uvedl úplně na jiný vlak?

+3/−1
9.11.2015 12:03

M72i78r84o51s78l72a29v 31Z48i98k70m53u79n27d 6538242147528

To je právě předmětem šetření ... kontrole státu by mělo předcházet modernizování tratí ... z hlediska zabezpečovacího zařízení ...

0/0
9.11.2015 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.