Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlost vlaku před tragickou srážkou byla v pořádku, zjistila inspekce

Nákladní vlak před tragickou srážkou se stojící soupravou u Velvět na Teplicku nejel rychleji než povolených 60 kilometrů v hodině. Při vyšetřování to zjistila drážní inspekce. Prohlídka trosek lokomotivy však stále nezodpověděla otázku, proč selhal takzvaný generální stop. Při nehodě zahynul strojvedoucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e62t59r 14N36o60v25o60t38n34y 1941960241

No tak hlavně že rychlost byla v pořádku, když pár km před tím projel stůj.

+2/0
9.11.2015 12:24

P98e53t23r 27K33l30a15b21í41k 3446266208329

Tak to právě je dost nepravděpodobné, že by fíra projel na červenou. Co když měl postaveno na volno. Jasně, jednodušší je to hodit na fíru, který se již nemůže bránit.

+2/−1
9.11.2015 12:39

P29e92t51r 21N94o21v49o84t70n61y 1751550111

Tak proč se ho snažili zastavit generálním stopem?

0/−1
9.11.2015 13:19

L22u47b80o94m39í61r 63S82a73z84e58č97e50k 7639738745263

Protože tomu nerozumíš!

+1/0
9.11.2015 14:07

M40i40r21o83s48l30a49v 87Z49i34k44m47u53n52d 6108792527358

Na volno mít postaveno nemohl. V traťovém úseku před ním byl vlak a pokud nedostal výpravčí "odhlášku" traťovým zabezpečovacím zařízením, tak prostě nemohl postavit na návěst dovolující jízdu ...

Nikde se bohužel nepsalo o tom, jaké bylo počasí.

Dnes v noci je smutné 26. výročí nehodové události Ex 372 (noc z 9. na 10.11.1989) najetí vlaku na konec osobního vlaku stojícího na zastávce Nové Kopisty. Strojvedoucí v mlze neviděl návěst výstraha na odjezdovém návěstidle v Bohušovicích nad Ohří, následně návěst stůj na oddílovém návěstidle autobloku ... nespal, mačkal bezpečnostní tlačítko VZ .... v důsledku najetí na konec vlaku na místě zemřel, lokomotiva na zrušení a další mrtví a zranění ...

Totéž mohlo nastat v této noci, strojvedoucí pro mlhu neviděl návěst výstraha, resp. návěst stůj na odjezdovém návěstidle ...

+2/0
9.11.2015 15:29

L75u59b77o61m52í35r 72S31a52z86e47č29e94k 7199538595763

Míro, máš to trochu nepřehledné!

0/0
9.11.2015 15:41

P37e34t61r 34N96o56v59o90t18n20y 1821930411

Pochybuju, že by přes mlhu nepoznal, že projíždí stanicí Řehlovice - osvětlení, jízda přes výhybky.  A na konci stanice by jeden očekával návěstidlo, když už teda  projel bez povšimnutí předvěst a vjezdové návěstidlo. Strojvedoucí snad není pilot letadla, aby se mu stalo, že vůbec neví, kde je. Ujet tolik kilometrů a nevidět návěstidlo. Poznání tratě se už dnes nedělá?

0/0
9.11.2015 15:53

P33a32v89e85l 21C32h89l66u19b67n96a 7107106538787

Je tam jedna věc, která by mohla být vysvětlující. Cit.: "Pětašedesátiletý strojvedoucí..." Zdravotní indispozice?

Možná je právě toto jeden z příkladů na nichž se ukazuje, že pokud z ekonomických důvodů zůstávají zaměstnanci v pracovním procesu déle, než je zdrávo - zejména u profesí, kde je kladen nárok na dlouhodobé udržení pozornosti, nemusí to skončit šťastně.

Je to ale jen můj dohad, samozřejmě.

+1/0
9.11.2015 16:52

P94e73t66r 19N28o89v75o81t95n74y 1831500661

A nebo ta rutina. Tady někde je návěstidlo, sice nevidim, co mi přesně ukazuje, ale jizdu mi urcite povoluje, tak to tam rvu. Stejne mi to vždycky stavěli.

0/0
9.11.2015 17:30

P78e58t92r 49N97o61v10o36t96n14y 1511440901

Navíc ten Balt-Orient tenkrát - mlha, že by sa dala krájet, znak na odjezdovém návěstidle vůbec neviděl i když asi věděl, že tam návěstidlo je, na trati mu kód nenaskočil, ale rval to tam naplno. Možná byl tenkrát takový úzus, že se těmhle mezinárodním vlakům stavělo za každou cenu, i kdyby se mělo něco jiného zdržet. Ale jednou to prostě nevyšlo.

+1/0
9.11.2015 16:51

J79i37ř33í 17E54r12b81e92n 1813884296177

Kopisty si pamatuju, to tenkrát byla síla :-/

0/0
11.11.2015 22:09

B21o45h58u48s49l29a41v 72K96r27á20l16í95k 2731120489366

Tak to je dobře, že bylo všechno v pořádku a všechno fungovalo.

0/0
9.11.2015 12:04

F59r82a85n81t93i82š30e79k 24V80a12n60ě46k 1717464577907

Očividně selhává kontrola od státu v oblasti na železnici soukromých dopravců. I kdyby mu generální stop nefungoval nebo měl naladěné jiné frekvence. Jak to, že se výpravčí dovolal na mobil jehož dopravce uvedl úplně na jiný vlak?

+3/−1
9.11.2015 12:03

M59i21r80o93s34l17a34v 34Z83i83k63m30u68n27d 6518972177988

To je právě předmětem šetření ... kontrole státu by mělo předcházet modernizování tratí ... z hlediska zabezpečovacího zařízení ...

0/0
9.11.2015 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.