Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlost vlaku před tragickou srážkou byla v pořádku, zjistila inspekce

Nákladní vlak před tragickou srážkou se stojící soupravou u Velvět na Teplicku nejel rychleji než povolených 60 kilometrů v hodině. Při vyšetřování to zjistila drážní inspekce. Prohlídka trosek lokomotivy však stále nezodpověděla otázku, proč selhal takzvaný generální stop. Při nehodě zahynul strojvedoucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e57t38r 53N46o62v86o74t23n62y 1491590191

No tak hlavně že rychlost byla v pořádku, když pár km před tím projel stůj.

+2/0
9.11.2015 12:24

P47e96t16r 39K48l86a95b62í13k 3626826778459

Tak to právě je dost nepravděpodobné, že by fíra projel na červenou. Co když měl postaveno na volno. Jasně, jednodušší je to hodit na fíru, který se již nemůže bránit.

+2/−1
9.11.2015 12:39

P50e34t40r 32N87o37v55o67t83n27y 1501210651

Tak proč se ho snažili zastavit generálním stopem?

0/−1
9.11.2015 13:19

L38u19b24o20m96í23r 46S69a67z78e29č52e52k 1581843240334

Protože tomu nerozumíš!

+1/0
9.11.2015 14:07

M51i37r84o76s14l68a80v 40Z33i64k70m74u78n22d 6878882377308

Na volno mít postaveno nemohl. V traťovém úseku před ním byl vlak a pokud nedostal výpravčí "odhlášku" traťovým zabezpečovacím zařízením, tak prostě nemohl postavit na návěst dovolující jízdu ...

Nikde se bohužel nepsalo o tom, jaké bylo počasí.

Dnes v noci je smutné 26. výročí nehodové události Ex 372 (noc z 9. na 10.11.1989) najetí vlaku na konec osobního vlaku stojícího na zastávce Nové Kopisty. Strojvedoucí v mlze neviděl návěst výstraha na odjezdovém návěstidle v Bohušovicích nad Ohří, následně návěst stůj na oddílovém návěstidle autobloku ... nespal, mačkal bezpečnostní tlačítko VZ .... v důsledku najetí na konec vlaku na místě zemřel, lokomotiva na zrušení a další mrtví a zranění ...

Totéž mohlo nastat v této noci, strojvedoucí pro mlhu neviděl návěst výstraha, resp. návěst stůj na odjezdovém návěstidle ...

+2/0
9.11.2015 15:29

L66u52b87o51m84í64r 98S79a66z61e12č45e84k 1961823690934

Míro, máš to trochu nepřehledné!

0/0
9.11.2015 15:41

P97e83t80r 61N14o55v38o65t89n80y 1981910981

Pochybuju, že by přes mlhu nepoznal, že projíždí stanicí Řehlovice - osvětlení, jízda přes výhybky.  A na konci stanice by jeden očekával návěstidlo, když už teda  projel bez povšimnutí předvěst a vjezdové návěstidlo. Strojvedoucí snad není pilot letadla, aby se mu stalo, že vůbec neví, kde je. Ujet tolik kilometrů a nevidět návěstidlo. Poznání tratě se už dnes nedělá?

0/0
9.11.2015 15:53

P17a63v62e31l 63C56h79l63u84b98n21a 7157876248787

Je tam jedna věc, která by mohla být vysvětlující. Cit.: "Pětašedesátiletý strojvedoucí..." Zdravotní indispozice?

Možná je právě toto jeden z příkladů na nichž se ukazuje, že pokud z ekonomických důvodů zůstávají zaměstnanci v pracovním procesu déle, než je zdrávo - zejména u profesí, kde je kladen nárok na dlouhodobé udržení pozornosti, nemusí to skončit šťastně.

Je to ale jen můj dohad, samozřejmě.

+1/0
9.11.2015 16:52

P30e28t84r 77N95o51v93o89t53n49y 1151470411

A nebo ta rutina. Tady někde je návěstidlo, sice nevidim, co mi přesně ukazuje, ale jizdu mi urcite povoluje, tak to tam rvu. Stejne mi to vždycky stavěli.

0/0
9.11.2015 17:30

P22e29t74r 27N80o74v61o93t80n31y 1741280231

Navíc ten Balt-Orient tenkrát - mlha, že by sa dala krájet, znak na odjezdovém návěstidle vůbec neviděl i když asi věděl, že tam návěstidlo je, na trati mu kód nenaskočil, ale rval to tam naplno. Možná byl tenkrát takový úzus, že se těmhle mezinárodním vlakům stavělo za každou cenu, i kdyby se mělo něco jiného zdržet. Ale jednou to prostě nevyšlo.

+1/0
9.11.2015 16:51

J23i44ř97í 80E49r98b66e24n 1863684616237

Kopisty si pamatuju, to tenkrát byla síla :-/

0/0
11.11.2015 22:09

B23o13h64u69s71l77a24v 50K42r31á71l79í46k 2871170489266

Tak to je dobře, že bylo všechno v pořádku a všechno fungovalo.

0/0
9.11.2015 12:04

F36r47a62n12t76i38š79e55k 54V67a65n48ě74k 1977414167647

Očividně selhává kontrola od státu v oblasti na železnici soukromých dopravců. I kdyby mu generální stop nefungoval nebo měl naladěné jiné frekvence. Jak to, že se výpravčí dovolal na mobil jehož dopravce uvedl úplně na jiný vlak?

+3/−1
9.11.2015 12:03

M36i35r88o25s32l55a84v 92Z56i73k48m40u33n50d 6878682967358

To je právě předmětem šetření ... kontrole státu by mělo předcházet modernizování tratí ... z hlediska zabezpečovacího zařízení ...

0/0
9.11.2015 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.