Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘÍBĚH UPRCHLÍKA: Čekali jsme, že bude ta válka s Rusy

Po komunistickém puči uteklo z Československa asi dvě stě tisíc lidí. Každý z uprchlíků vnímal odchod ze země odlišně. Server iDNES.cz přináší k výročí 17. listopadu 1989 několik příběhů z jednotlivých dekád komunistického režimu. První z nich vypráví František Beneš, který z Břeclavska odešel do Kanady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i38ř24í 88K32r17á10l25í34k 3661511756417

Kdo říká že musel emigrovat po 68 roce tak lže. Nikdo nikam nemusel emigrovat pokud sám nechtěl. Před i po 68 roce jsem pracoval jako obyčejný mladý dělník ve fabrice s platem nic moc, k emigraci mě ale nikdo a nic nenutilo. Přesto jsem si po 68 roce bez problémů a bez jakéhokoliv zadlužení pořídil nový byt 3+1, nové auto a garáž, založil rodinu a vystudoval při zaměstnání. Rok od roku se nám - stejně jako všem ostatním které znám vedlo krůček po krůčku stále lépe. Účelově lže také ten kdo tvrdí, že po r. 70 došlo k hospodářské stagnaci. Bezmála všechna nová sídliště vyrostla po r. 70. Stěhovali se do nich lidé ze zchátralých pavlačáků postavených za Rakouska Uherska a z venkovských stavení se suchým záchodem na dvoře. Národní a státní podniky rozšiřovaly výrobu takovým tempem, že dělaly nábory zaměstnanců a přímo se jim podbízely různými výhodami. Porovnejte si to s dnešní situací v kapitalismu a nenechte se oblbovat různými lháři a pravicovými propagandisty.

+5/−6
19.11.2015 12:25

P60a20v15e24l 66O29d10r97a60z40i52l 6374639887320

Vaše logické uvažování je kuriozita. Ano, nová sídliště byla postavená po roce 70, do roku 70 asi byla postavena sídliště stará, ne? Proč asi byly pavlačáky zchátralé? Protože se OPBH o ukradený majetek nestaral?

O tom, kdo koho nutil nebo nenutil k emigraci, nevíte vůbec nic. Buďte rád.

+5/−2
20.11.2015 12:15

P98e10t63e71r 26S37e21m85e21c 2428520113825

Já jsem s rodinou emigroval do Kanady, spolu s rodinou v 1968, když mi bylo 12 let. Nebylo to vždycky lehké, ale mohlo být i mnohem horší.

Dnes bych o sobě řekl že jsem Kanaďan z českým původem. A když tady čtu většinu příspěvků, tak se za ten původ stydím!

Včera, v Torontě, dva muži napadly muslimskou ženu na cestě vyzvednout své děti ze školy; nabyli jí a ukradli cellphone, a opakovaly aby se vrátila odkud přišla. Ona se narodila v Torontě! Obecná reakce byla plná podpory pro zraněnou a šoku že se něco takového vůbec stalo.

Také, v menším městě nedaleko odtud, někdo se pokusil spálit zdejší jedinou masku. Naštěstí se jim to nepovedlo, ale bylo dost škody. Za dva dny, lidé tohoto městečka dokázaly dobrovolně sehnat přes sto tisíc dolarů na opravy.

Také, před měsícem, byli to národní volby, a jedna z příčin proč conservstivové prohrály byl pomalý průběh "importování" běženců, právě proto že většina lidí chce pomoc, protože si jsou vědomi že pomoc je nutná, a lidi umírají.

Já chápu že situace je tu rozhodňe jiná. Ale mně se zdá, že tady si lidé váží své svobody, a rozumí že ta svoboda má svou cenu v podobě spolupráce a sociální odpovědnosti.

Ale hlavně mně překvapívá jak se u vás lidi hned hrnou trestat spousty nevinných lidí za zločiny za které nemají žádnou vinu. Viděl jsem jeden příspěvek, kde někdo navrhoval zabíjet tisíc běhnců a každý život ztracený příčinou terorismu; komu by padl ten úkol zahubit (po Paříži) sto dvacet tisíc mužů, žen a dětí?! Jak je možné v moderní, civilizované společnosti si vůbec dovolit mít takové myšlenky?! Jestli že to se nepodobá nacismu minulého století, pak nevím co může byla bližší.

Nemůže také pochopit, proč si tolik lidí myslí že by se terorismu nějak zabránilo kdyby se hranice zavřela lidé byly nechat zahýnat zimou, hladem a nemocmi. Naopak, jedině by vyvolaly ještě větší krizi neš už je nyní; "You reap what you sow"!

Také, je jasné, většina teroristů v Paříži bylo typu tak zvaného "doma-vyrostlého". Že islámští extremisté nac

+1/−1
18.11.2015 18:12

M60a84r31t12i21n 69Ž90e18l34i61n96s70k60ý 9678289779942

Prepadeni muslimky, predpokladam zapaleni mesity, vyzva k zabijeni na diskusi - Jak u muslimu, tak i u jejich odpurcu dochazi k nasili, u muslimu ale dochazi k mnohem brutalnejsimu a mnohem vetsimu nasili po celem svete i ve vasich spratelenych zemich jako Pakistanu, Saudske Arabii, Arabskych Emiratech a pod. ale vy se zlobite jen na nemuslima, ze ukradl mobil, zapalil barak, neco napsal do diskuse a umucena, zohavena tela obeti muslimu prechazite bez povsimnuti. Co s vama.

https://www.youtube.com/watch?v=ERou_Q5l9Gw

+1/0
19.11.2015 15:31

P12a70v62e10l 41O59d55r43a96z38i17l 6234859277870

To máte tak, pane Semci, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.

Kanada, pokud vím, přistěhovalce dost důkladně prověřuje a kdo neprojde, je vyhoštěn, bez pardonu. Kanada, pokud vím, má přirozené hranice, které na gumovém člunu nezdoláte a pak ty s USA, kde žádné davy běženců nehrozí.

Buďte rád, že žijete v jiném světě, a nekomentujte ten náš.

+1/0
20.11.2015 12:18

K50a54r13e13l 10J27a20n36í96k 9678742485664

Už se moc těším, až idnes "vyváženě" bude popisovat příběhy uprchlíků, kteří skončili v německém nebo rakouském lágru. Jak se nemohli volně pohybovat a museli si nejdříve vyřídit imigrační povolení do nějaké země. A že komu se to nepovedlo, z lágru se nedostal ven roky, až do pádu režimu.

+3/0
18.11.2015 2:31

J10a65n 69Z92e18m25a40n 1816475824286

Takže z 10 milionů obyvatel uteklo několik desítek tisíc lidí. Žádný režim se nezavděčí všem. No tak si holt budeme číst o hrdinných utečencích a jak to na Západě neměli lehké.

+3/−2
17.11.2015 23:12
Foto

M35i75r67o23s40l82a93v 47S43t19e30i16n64e24r 1775765908433

Ten článek má zcela reálné poznatky. Vojenská služba za krejčího Čepičky byla stejně nebezpečná pro život vojáků v prezenční službě, jako emigrace. V obou případech je jistá ztráta navyklého prostředí, v cizině na to má vliv vaše vlastní aktivita, na vojně z vás udělali na dva roky otroka.

Nepomysleli jste si, že takové houfy mladíků mohou mít podobné důvody? Utéct před vojenskou službou? U žen je to už složitější, tam je opravdu otázka, proč se musí s dítětem trmácet až na polární kruh.

V padesátých letech jsem ztratil kamaráda, Eda spadl při vojenském cvičení z tanku a i když měl přilbu, byla z toho padoucnice. Utopil se v následujícím létě, zanechal ženu a dítě. Můj bratránek si raději prostřelil chodidlo, aby nemusel být na vojně. Kulhá dodnes.

V únoru 1948 se utíkalo docela snadno, jenom chyběly mapy českého pohraničí, byly tam rabovací tlupy a různí dobrodruzi, to bylo hlavní nebezpečí. Po únoru se ale hranice začala utěsňovat a střílelo se po uprchlících.

+2/−1
17.11.2015 19:21

J65i41ř66í 20K88a43č41í67r24e15k 5700866156

Jojo, zlatá Kanada, prostě PRACUJETE a ŽIJETE - není divu že tam islámské uprchlíky nechtějí. Navíc naprosto minimální osídlení. Ne jako u nás, kde se bojíme, jak se nám tu budou množit kdejaké pochybné etnika až se tu nebude dát ani hnout.

+2/0
17.11.2015 18:44

V12á71c83l76a34v 59V96a94n24ě72k 2363153568781

Všechny tyhle protimuslimské příspěvky mají jeden společný jmenovatel.

Mě nic nezajímá.

Typicky český přístup - do té doby než chceme něco my.

+4/−5
17.11.2015 17:17

D58u15š77a40n 47M48a47s81á50r 3611251852345

Amerika v roce 1968 obhajovala ve Vietnamu své zájmy, čili válka s Rusy (tehdejším Sovětským svazem) nehrozila. Měla toho plné brýle. President Nixon vyjádřil k přítomnosti vojsk varšavské smlouvy na uzemí Československa neutrální postoj.

+4/−1
17.11.2015 16:29

L81u72b67o87m76í56r 13S27a44z79e46č52e27k 1931473510674

On měl na mysli dobu před 20 lety!

+1/0
17.11.2015 16:32

D39u15š41a63n 81M62a46s74á32r 3481661302305

To já také.

+1/0
17.11.2015 16:37

K32a61r47e34l 24F32r55i84t59z 4571527618242

Víte houno pane Masáre. Nixon byl slaboch a bratříčkoval se s komunisty. Odvolal armádu s Vietnamu, když měli severní Vietnam na lopatkách a východnímu bloku docházel i hajzlpapír...nepamatujete? Já jo...:-/

+2/−1
17.11.2015 16:54

F34r40a86n29t53i10š40e82k 31N19o53v70á98k 6191315236531

Neměl jinou možnost, protože se mu začínali bouřit lidé doma.

+1/0
17.11.2015 18:44

K18a45r95e23l 57F84r15i92t78z 4251947828782

Bouřili se jen komunisté a pomýlení studenti a na ty mohl klidně hodit kakanec...;-)

+2/−1
17.11.2015 19:59

F56r88a11n67t38i15š87e13k 93N66o89v47á10k 6511925636251

V tom případě měl těch pomýlených lidí docela dosst. Na údajně dobře fungující stát. Šlo o miliony jedinců.

+2/0
17.11.2015 20:42

J23a33k70u16b 49P16r64o10k76e55š 6803368732843

Ve stamilionovém národě jsou to jen procenta. Nicméně to je "nevýhoda" svobody, americké noviny byly plné fotografií mrtvých a zmrzačených vojáků i civilistů, to se na druhé straně stát nemohlo a když tak za to vždy mohli oškliví Američané. Možná, kdyby věděl, že se mu přijde na Wattergate, tak by ty 2 týdny, které pravděpodobně zbývali do konce války ještě vydržel.

+2/−1
17.11.2015 22:53

V44l98a52d62a 64M68u41s80i26l 9340506238783

No ony ty  matky co mely poslat   syny do Vietnamu moc naDSENE NEBYLY

+1/0
19.11.2015 12:03

P16e75t56r 42B21í38l63e12k 7713217729165

Příběh uprchlíka... milí novináři,,, i na Vaších rukách je krev nevinných z Francie.. tímto demagogickým přístupem, tímto sepisováním nesmyslných článků... podívejte se nyní na nezávislé média co se děje na náměstích... toto se děje po celé Evropě... celá Evropa je v ohrožení.. a vy píšete o uprchlíkovi z doby komunizmu.. hanba těmto pisálkům..  http://www.mikrotv.cz/live/   nyní

+6/−4
17.11.2015 14:47

V81á45c66l60a59v 16V75a29n81ě54k 2473573888371

Asi jste nepochopil pointu.

Uprchlík je jako uprchlík a je jedno odkud a my jsme v pozici toho Západu co od něj lidi chtějí pomocnou ruku.

My máme pochopitelně právo říci ne těm co uprchlíci nejsoiu a vydávají se za ně, ale říci plošně, že si žádný z nich nezaslouží azyl je arogance a za aroganci se platí.

Vždycky.

+1/−1
17.11.2015 17:20

F94r83a41n17t45i65š36e37k 58N33o29v22á68k 6961205816711

Pointa je v tom, že ani tento člověk nebyl uprchlík. Natož ti, kteří se sem dnes cpou po statisících.

+3/0
17.11.2015 20:02

K86a78r55e82l 32J73a29n65í28k 9738922955604

Pokud je uprchlík jako uprchlík, proč se s těmi dnešními zachází odlišně od těch československých? Vždyť ti největší "xenofobové" vlastně jen chtějí návrat toho, za co naši byli v Rakousku a Německu vděční!

0/0
18.11.2015 2:32

A38l98e52n82a 43F79i69r63s74t17o79v53á 7865427412461

Dokonce si vzpomínám na 80. léta minulého století, kdy jeden český emigrant v Německu povraždil několik školou povinných dětí poté a učitele, když vtrhnul do školy a střílel zde hlava nehlava.

+1/0
17.11.2015 14:11

J46a78n 19S98e82m59i77k 4424547712199

urcite ho pred tim zradikalizovali v chudinske ceske ctvrti a kricel pri tom "Ve jmenu praotce Cecha";-D

+13/−2
17.11.2015 14:16

A21l50e27n90a 42F40i96r94s30t69o84v62á 7405227172221

něco podobného: Karel Charva byl nezaměstnaný, který si vydělával občasným taxikařením. Cítil se svým okolím zneuznán a odstrčen.

Aby člověk střílel do dětí ve škole, musí být pochopitelně i radikální a co přitom křičel se bohužel nedochovalo. Bylo to v roce 1983. Třeba křičel ˇať žije KSČ".

+1/0
17.11.2015 14:20

K71a74r38e44l 41F86r29i80t94z 4831957778772

Přesně! Byl to komunistický agent, kterému prdlo v kuli...;-D

0/−1
17.11.2015 14:28

J30a19n 38S71e70m57i23k 4574257462229

No pokud myslite ze muslimska mensina treba ve Francii je pozadu za vetsinovou populaci v "normalnich" vrazdach, a tim se ten terorismus a ghetta vyrovnavaji....

+1/0
17.11.2015 14:29

A89l47e21n76a 60F25i78r86s74t47o15v67á 7255367772331

ne, to si skutečně nemyslím a nikdy ani slovem nenaznačila.

0/0
17.11.2015 14:33

J30a46n 94S58e44m28i27k 4984597562909

potom nerozumim proc chcete do CR importovat zlocinnost, terorismus, ghetta navic.

Proste to jsou fakta ktera velke muslimske komunity prinesly do Francie nebo Britanie.

Nic proti tomu, s muslimy jako jednotlivnic nemam problem- dokonce jsem v nekolika muslimskych zemich pracoval na projektech.

Ale je volba kazdeho spolecenstvi jestli chce mit takove komunity na svem uzemi.

Neni to zadne lidske pravo se nekam pristehovat podle libovule.

...koneckoncu jak vam rekne kazdy Cech co sedel v tabore a cekal treba dva roky jestli ho jeho vysnena cilova zeme prijme

+5/0
17.11.2015 14:36

A69l63e93n64a 56F38i25r54s93t75o52v29á 7795147192131

V Německu žijí skoro 4 milionu muslimů. Města jako Mnichov, Stuttgart, Frankfurt, resp. aglomerát Mannheim-Ludwigshafen nebo Hamburg, která mají více jak 15-ti procentní podíl muslimů jsou příkladem toho že se naprosto mýlíte a vyvrací vaše, z neznalosti napsané omyly, o importu zlocinnosti a terorismu.

+1/−3
17.11.2015 14:51

J39a24n 51S22e44m92i33k 4914207292879

ale ja prece nerikam ze kazdy muslim je terorista.

Ja zil 8 let v Londyne, ja znam jak vypadaji muslimske ctvrti.

Ja prece vim ze vas tam nepodrezi na potkani a naprosta vetsina muslimu je OK.

Je jen rikam ze ten terorismus je jaksi soucast importu takoveto komunity....   10000 jich je OK, 1 byva magor. 

A ten ten teror zaridi. 

Hamburk....Co si vzpominam, tak 3000mrtvych z 9.11.2001 zaridilo POUHA ctverice lidi z muslimske komunity prave tohoto mesta, ne?

Problem je ze nevidim duvod proc importovat toho jednoho z tech 10tis.

Predevsim proto ze ten "import" neni zadnou nasi povinnosti.

A dalsim duvodem je ze jsem to videl v tom Londyne- i tam kde s nimi nebyli problemy, "puvodni obyvatele" se proste casem odstehovali predevsim proto ze se proste necitili uz tolik "doma".

Nic proti muslimum, jen nevidim duvod je importovat, tot vse

+5/0
17.11.2015 15:00

J77a70k29u22b 27P14r33o19k32e79š 6823588382103

Jeden z 10000 je hajzl a proto necháme všech 10000 umřít?

Mimochodem v oblasti terorismu, si v celku vystačíme sami, jeden "slušný Čech" vystřílel hospodu, jiný "slušný Čech" vyhodil do povětří bytovku. Lidé jsou dobří a špatní všude na světě, jistý Američan před několika lety vyvraždil rodinu, přesto sem jezdí stále další Američané.

Ten jak vy říkáte "import" je povinností slušných lidí. Protože slušným lidem zkrátka není lhostejno, když někdo jiný trpí. Vůbec když v jejich utrpení máme tak trochu také prsty.

+3/−8
17.11.2015 15:14

A81l82e57n77a 26F25i53r34s25t86o83v17á 7435567752401

R^V

0/−3
17.11.2015 15:23

J11a53n 36S49e47m82i73k 4634347252559

kdo chce nechat 1000 umrit? pokud se nemylim prichazeji ti lide z Turecka, a tam nikdo neumira, neni tam valka.

Jsou tam uprchlicke tabory, zeme ktere jim chteji materialne pomoci tam, mohou dat na to penize.

Zeme ktere si tyto lidi chteji privezt do sve zeme (jak treba Nemecko) to muze udelat (za podminky ze napred overi co jsou zac a s maximalnim usilim se pokusi odhalit lidi co jsou napojeni na teroristy nez je pusti do schengenskeho prostoru ktery s nimi CR sdili.

Nechapu proc to timhle zpusobem demagogicky stavite na principu "nechat je umrit" versus "usidlit si je v CR".

Samozrejme dobre vite ze to vubec neodrazi realitu.

Co se tyde Cecha co vystrilel hospodu- problem je ze ten Cech mel ceske obcanstvim a narodil se v CR- bohuzel s tim nic neudelame, nad tim TED nemame kontrolu.

Muzeme jen omezit rizika nad kterymi kontrolu mame.

A ne, "import" potrebnych neni zadnou moralni povinnosti. 

Na svete je zhruba 1.5 miliardy "potrebnych", s tim nic neudelame i kdyz prijmeme 100milionu muslimu ze vsech zemi kde je chudoba a valka.

Urcite oba vime ze nevyresime tyto problemy kdyz si zbytek sveta nastehujeme do Evropy.

+5/−1
17.11.2015 15:33

J94a86k32u56b 65P22r22o61k19e75š 6233938142443

Jenže ti lidé nejsou v Turecku, aktuálně jsou někde v Srbsku, Chorvatsku, Slovinsku, ti šťastnější už v Německu a reálně jim hrozí smrt v důsledku chladu například. Nebo si snad myslíte, že ti dobrovolníci, kteří tam jezdili a jezdí se dloubali v nose?

Prozatím stačí přijmout třeba, ty kteří jsou ohrožení na životě, mimochodem i ti v uprchlických táborech nemají nic jisté, protože například v Jordánsku trpí akutním nedostatkem vody a ten žádná materiální ani jiná pomoc nevyřeší, leda že bychom postavili vodovod až do Jordánska.

To nemluvím o tom, že někteří v těch táborech už přečkali 4 roky a výhled na to, že by se mohli někdy vrátit se stále zhoršuje. Co pak, necháme je tam a prostě zapoemeneme, nebo jak?

+1/−1
17.11.2015 15:52

J53a55n 42S37e19m69i76k 4424917772399

tedy priznavate ze pouzivate dost nadsazku - proste nejsou ohrozeni na zivote, jen maji tezke zivotni podminky v uprchlickych taborech

Co se tyce tech lidi co jim hrozi "umrznuti" na ceste- to jde predevsim za Nemeckem ktere je politikou otevrenych dveri vyzvalo k ceste pres cely kontinent misto aby pro ne poslalo treba lode nebo letadla do Turecka a nechalo je misto toho trekovat zivotunebezpecnou cestu!!

Temto situacim se "zimou na ceste" zabranite nejlepe zpusobem ktery jsem popsal- zeme ktere chteji stehovat uprchliky k sobe by meli delat formality primo v taborech a pak je vozit primo na sve uzemi!!

Co se tyce lidi co jsou 4 roky v taborech- nejde jim tedy o zivot, Kazda zeme ma pravo si je importovat jak je libo.

Mimochodem, slysel jste nekdy o uprchlickych taborech v Sudanu, uprchlickych taborech v Iranu(z Afghanske valky od 80. let), Pakistanu(z teze valky od 80 let), uprchlickych taborech v Kongu etc. etc. ....   

...nebo se toto citeni "privezte vsechny" u vas objevilo diky Vasim omezenym informacicm teprve letos?

...kolik tech "potrebnych" lidi chcete do te Evropy privezt pokud se mohu zeptat. 

Jsou jich v pripade ochoty prijmout k dispozici desitky milionu, pokud pocitate ze staci chudoba, pak stovky milionu.

A to cislo se nijak nezmenilo za psolednich 25 let mimochodem.

Jake je tedy to Vase cislo ktere by jste chtel "zachranit".. pro EU a pro CR. Vezmeme 500 milionu nebo jen sto?

+4/0
17.11.2015 16:02

J32a88k61u98b 19P93r52o10k68e57š 6473918402283

Slyšel, ano vím o táborech například v Keni. Úplně mi stačí chovat se k těm co už jsou tady, jako k lidem, nebo v případě ČR jako ke psům, jež jsou tu povyšováni nad člověka. Místo toho, abychom je nechali povalovat na poli, případně se posmívali Německu, že už nemají dostatek volného prostoru kde je ubytovat.

Nemyslím si, že bychom sem měli nastěhovat všechny chudé ze zbytku světa, ale pokud někdo přijde a požádá o azyl, nebo povolení k pobytu, měli bychom postupovat normálně podle našich platných zákonů a nechovat se jak hysterické puberťačky. Svoboda pohybu je jedno ze základních lidských práv, proč bychom tedy měli upírat jiným, to co dopřáváme sobě.

Stačilo, jak jsme se cítili ublížení, když po vstupu do EU původní si původní státy vymiňovali výjimky na pobyt a pracovní povolení lidí z nových členských zemí, jak se zrovna zde na iDnes tvářili lidé ukřivděně, když GB chce omezit imigranty z východu. Co se nám samotným nelíbí chceme dělat někomu jinému.

+1/−3
17.11.2015 16:17

J93a31n 93S66e64m87i58k 4314157922369

Svoboda pohybu je jedno ze základních lidskýchpráv, proč bychom tedy měli upírat jiným, to co dopřáváme sobě."

A to jste cetl kde ze'svoboda pohybu' dovnir jakekoli zeme je jednim ze zakladnich lidskych prav. ;-D

Asi ctete nejake podiven pravnicke ucebnice

Kazdopadne, kdyznecham stranou ty emocionalni teze....

....kolik tedy tech"potrebnych" by jste byl v te Evrope nebo v CR ochotny usidlit z techcca 500milionu?  

Kazdeho? Nebo kazdeho z nich kdo je dost silny a ma dostprostredku dojit az do CR/Nemecka? Nebo kolik?

+4/−1
17.11.2015 16:34

J41a35k24u55b 77P62r93o54k26e42š 6333598622983

Opakování je matka moudrosti, tedy opakuji, že jsem pro to pomoci těm, kteří už nás o to požádali jsou tady a nikam se nevypaří.

+1/0
17.11.2015 22:31

J80a69n 93S44e85m15i63k 4114197252489

P.S. a CR nema zadne prsty z utrpeni lidi treba v Syrii. To uz je lobotomie..... kam na tyhle teze chodite, do nejake tovarny na pocit viny?8-o

+7/−1
17.11.2015 15:49

J82a74k37u89b 80P10r82o67k72e77š 6683378542893

Kde myslíte že se brali zbraně, které východní blok dodával Asadovi a jeho otci? To je ten slavný československý zbrojařský průmysl na který mnoho lidí vzpomíná.

0/−3
17.11.2015 15:54

J93a52n 47S23e84m69i70k 4414677822279

Co ma spolecneho export zbrani z CSSR do Syrie pred 30 lety s tim ze je v Syrii nyni obcanska valka a arabove si podrezavaji krky?

Nemuze treba CR za to ze Rusko okupuje kus Ukrajiny kdyz do SSSR prodavali taky ve stejne dobe zbrane??R^

Nemel by jste zalovat Boeing za to ze jeho dopravaky pouzili teroristi z 9/11 k tomu aby shodili TWA?

Opravdu ulet8-o

+3/−1
17.11.2015 16:14

J63a86k29u87b 71P39r25o98k16e94š 6873668632453

Pokud jsme pomáhali instalovat diktátora, kvůli kterému válka vznikla, tak jistou zodpovědnost máme. Dá se říci, že podstatně prokazatelnější něž báchorky o CIA.

+1/−2
17.11.2015 16:23

J42a49n 90S88e30m22i41k 4494537902629

Nepomahali jsme instalovat ani jednoho z Asadu. 

Ani tatku, a uz vubec ne jeho synka.

Kam chodite na tyhle veci?

A mimochodem, Hafeze neinstalovala ani CIA, ani CSSR, dokonce ani SSSR;-D

+4/−1
17.11.2015 16:31
Foto

M26i87r34o54s77l50a16v 53S72t26e23i63n79e10r 1485525388473

Někdy krátce po zvolení Havla byl zastaven transport českých tanků zrovna do Syrie. Kde ty tanky jsou dnes, nevím, pár se jich objevilo v Gruzii, kde je ukořistili Rusové. Prý se jim česká zdokonalení velmi zalíbila, jistě si to udělali i u svých modelů.

+2/0
17.11.2015 19:28

J93a16n 84S82e77m51i30k 4784517462709

v podstate jsou tedy Cesi vinni skoro kazdou vrazdou strelnou zbrani ktera se na svete stane- pistoli(pistalu) vymysleli husite

uz si jdu sypat popel na hlavu, jedine co me uklidnuje je ze vedomi ze za obeti kazde potopene lodi ma odpovednost Recko, protoze  ten jimi vynalezeny archimeduv zakon nezafungoval

+2/−1
17.11.2015 19:43

J84a24k42u37b 34P55r51o90k53e38š 6543808222903

Chováte se jako demagog, dodávali jsme zbraně diktátorovi, který má lví podíl na situaci v Sýrii, to mi přijde jako dostatečný důvod se zamyslet, jestli bychom těm lidem nemohli nyní pomoci, když námi dodané zbraně je zabíjejí. Asad nejspíše není jediný důvod občanské války v Sýrii, s velkou pravděpodobností na to má vliv i obecný nedostatek vody, který se na středním východě stává problémem, ale je to právě Asad a jeho milice, kdo má na svědomí nejvíce obětí, podle různých odhadů mezi 75% a 85%, lidí v Sýrii je zabito i zbraněmi, které dodala ČSSR.

+1/−1
17.11.2015 22:40

J28a29n 84S20e88m81i68k 4134127582839

"podle různých odhadů mezi 75% a 85%, lidí v Sýrii je zabito i zbraněmi, které dodala ČSSR" 

Samozrejme nesmysl ktery jste si vymyslel.

jak muzete videt v TV, v Syrii se lide vrazdi kalasnikovy, a ty CSSR logicky nikomu dodavat nemohla, protoze se jednoduse kalasnikovy se v CSSR nikdy nevyrabely ani nepouzivaly.

A nas samopal Sa58 se da od kalasnikova lehce poznat, a do Syrie se nedodaval ani ho nikdy nidko na zaberech ze Syrie nevidel

0/0
19.11.2015 12:55

J76a42k19u81b 34P97r98o69k82e86š 6123798362553

Nepsal jsem "jen", psal jsem "i". 7 z 8 lidí v Sýrii zabijí Asadovi milice, nejvíce lidí umírá na následky zásahu chemickými zbraněmi, případně vrtulníky nebo nízko letící letadla střílející do hustě obydlených částí, nikoliv komedie s ručními zbraněmi, která je prezentována v televizi.

Sa58 a AK47 od sebe poznám.

0/0
19.11.2015 17:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.