Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád ruského airbusu zřejmě zařídila lidská ruka, míní letecký expert

Podle posledních informací aerolinií stojí za pádem Airbusu A321 společnosti Kogalymavia vnější vlivy. Černé skříňky zároveň odhalily, že stroj nebyl zasažen zvenčí a piloti dispečinku nehlásili žádné technické problémy. Podle dosud známých faktů se letecký publicista Martin Velek domnívá, že zřícení letadla řídila lidská ruka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a32r28o19s54l58a87v 50V21o61l57n49ý 4934857805652

Také bych řekl,že ten,kdo ji tam dal,už je na útěku.Tak všichni agenti na velbloudy a

za ním! Má sice velký náskok,ale vidina 50ti milionů je inspirující.

0/0
17.11.2015 12:29

J83a75r26o17s48l56a38v 23V43o14l92n74ý 4464517525202

Tohle mne udivuje.Během tragického večera v Paříži,jsem na CNN zachytil zmínku o

tomto letadle.Nějaký ter.expert tam řekl,že tam byla bomba v nádrži.Nebo na ní,nez-

nám detaily.Nádrže jsou tam 3,vzájemně propojené,aby bylo možné,je přečerpávat.

Ty nádrže byly plné a výbuch to letadlo roztrhal na kusy.Hned 2.den ráno jsem to tu

napsal.To objasnila FBI,těm nikdy nevzalo déle než den,aby tu bombu našli,nebo vy-

loučili.

Tak když to byla nádrž,tak se tam ta bomba musela dostat při tankování a k tomu

mělo přístup jen pár lidí.Musela být někde,kde ji zvenčí nebylo vidět.Kapitán si má

letadlo před odletem  prohlédnout.

0/0
17.11.2015 12:25

J96a56r83m93i10l30a 89M36a33r86e69š92o19v82á 5154627570753

Pane Štěpánku, podle oficiálních čísel, žije v Rusku 16 milionů muslimů, v řadách IS jich údajně bojuje 5 tisíc, zapojením Ruska do bojů v Sýrii mohlo někomu z nich rupnout v hlavě  a pomstít se - pro muslimy život nemá moc velkou cenu.

0/0
3.11.2015 12:16

P94a22v80e60l 52Š16t92ě15p75á49n65e23k 6140694197478

Základní věc o který jsem ještě nečetl vůbec nic je, jestli byl na palubě někdo s podivným ne-ruským jménem, či neruského vzezření - nějaký Džochar, Usáma, Abudláh apod. Kdykoliv se ale něco takové stane, nejsem úplně neochotný připouštět pro mainstream naprosto absurdní vysvětlení, které je označováno jako konspirační teorie. Bohužel právě neochota v tomto ohledu tupého demokratického davu si pouze představit jakýsi "absurdní" scénář je ten největší problém a také důvod proč se toto opravdu ve skutečnosti na světě děje ...

0/0
3.11.2015 11:03

I51v47a 12V85a65l62č85í88k82o61v86á 1449138601981

Pana Velka konečně změnili z experta na publicistu. ;-)

0/0
3.11.2015 8:33

J39i26ř69í 55V40o39n46d14r76á10č93e54k 5496704200824

Velice úsměvná mi přišla argumentace ve včerejších večerních zprávách v TV, kdy prohlášení ruských expertů zpochybnil "nejmenovaný zdroj"  ;-D

+1/0
3.11.2015 8:26
Foto

M10i83r71o40s66l60a71v 20S41t35e90i76n89e29r 6588124253495

Na letadlo, které se zřítilo u Lockerbee stačila docela malá semtexová nálož v kufříkovém rádiu. Stačilo, některému cestujícímu předat hezký dáreček, třeba medvídka vycpaného semtexem.

Takže otázka zní- může celní a odletová kontrola v Sharm Al Scheichu opravdu zaručit, že se na palubu nedostane ani malá dávka výbušniny? Dá se zjistit, kdo z cestujících měl v Sharm Al Scheichu bližší kontakt s místním personálem? Kdo obsluhoval zavazadla? Na takovém letišti v poušti je sotva možné vyloučit, že kdosi preparoval to letadlo, třeba přesně na kanálech hydruliky. Příležitost měli třeba i uklízeči, některý z nich mohl mít příslušné vzdělání. Inženýrů, jak známo, jsou tam houfy.

+1/0
3.11.2015 8:07

J35a95k43u23b 77S17e14m43e34r84á70d 2187466281711

a na ty otazky jako ma nekdo odpovedet vam? :-)

0/0
3.11.2015 9:43

M78i86c59h40a29l 42T77i54c59h23ý 4141474699233

Tohle je daleko zajímavější - vypadá to na "budíček, co se natahuje jenom jednou".

http://www.huffingtonpost.com/entry/metrojet-crash-infrared-satellite_56380b8de4b00a4d2e0ba8d7?ncid=tweetlnkushpmg00000067

0/0
3.11.2015 7:41

P57a51v90e39l 98J44i23n48d85ř16i64š36e32k 3360855486330

Ovšem tohle je poměrně zajímavé.

http://www.express.co.uk/news/world/616132/ISIS-Russian-plane-crash-shoot-down-terror-explosion-video

0/0
3.11.2015 6:51

J88a72r14a 21R42a97n71k 1941176579511

Tezko rici, ted se budou objevovat dalsi dohady:

www.mirror.co.uk/news/world-news/russian-plane-crash-conspiracy-theories-6751751

0/0
3.11.2015 1:38

M83i10c73h68a44l 30T76i42c79h78ý 4461824589393

Nač dohadz? Viník je přece jasný! CIA, NATO a banderofašisti!

+1/−1
3.11.2015 7:41

S10e53i75d91l 19P51e67t20r 1891241735644

K pochopení současného stavu ruské, potažmo postsovětské,  civilní letecké dopravy nelze než doporučit seriál na planes .cz.

I kdyby jen polovina byla pravdou je s naprostým  podivem, že jim něco nepadá každý den ... :-/

Viz od 36. dílu dále:

http://www.planes.cz/cs/article/200469/pameti-stareho-praskare-36-dil

+5/0
2.11.2015 23:21

J24i52ř29í 43Č90e86r71m64á84k 5410945908127

Co se to dozvídám? Sestřelit, odpálit bombu, zničit už ve vzduchu. To jsou ale ošklivá slovíčka. Nedivím se, že se to Rusům nelíbí a šťourají se v tom. Oni přeci mají již od roku 1983 zažitou mnohem něžnější terminologii.

Ať vyšetřovací komise zkrátka prohlásí, že ruskému letadlu byl prostě zastaven let, a je to. Tomu Moskva bude rozumět.

+2/−3
2.11.2015 23:04

L52u68b53o52š 89C55h81l41u54m94s13k97ý 2150835728205

Odborníci spekulují, diskutéři spekulují a bloger Ziegler znal příčinu už včera.

+2/−1
2.11.2015 21:39

I58v94a 78V29a61l89č59í45k54o95v86á 1749248211801

Z milionu názorů se alespoň jeden trefit musí. ;-)

+1/0
3.11.2015 8:34

P10a16v91e24l 51S45t71a83v19j29a82n97í34k 6398915807861

"Lická" nebo biblická?

0/0
2.11.2015 20:03

M90i74c82h10a22l 82M96a62l19á18t 6966932680160

Už se na něco nového přišlo ? Nebo je to pořád otevřené?

0/0
2.11.2015 20:02

J27a42r24o12s90l23a69v31a 73N85o20v69á10k77o90v35á 6154611247987

Na nic se nepřišlo, fantazie pracuje na plné obrátky, což je výsledek této diskuse ;-D

+2/0
2.11.2015 21:15

J83a48r37a 80R87a33n93k 1601426379741

Tohle, ale take uz 18 hodin stare:

http://www.express.co.uk/news/world/616032/ISIS-Russian-jet-Egypt-Terror-Monitor-jihadis-claim-responsibility

0/0
3.11.2015 1:41

J89i50ř22í 65R65y19s 3374117666274

Počkám si na zprávu odborníků,názory zdejší squadry nejsou směroplatné.

+9/0
2.11.2015 19:40

J69a11n 96N88o52v82á29k 9715838124445

Máně nevěř ;-D

+4/0
2.11.2015 19:42

J78a68n 32V77á14c43l23a67v29í19k 3872466201309

Už se k útoku přihlásil někdo, kdo jej mohl reálně spáchat? Jestli ne, tak se jeví jako nejpravděpodobnější závada. Konečně nebylo by to poprvé v historii letecké dopravy, kdy letadlu doslova upadl ocas za letu. Ale samozřejmě chápu, že to by se letecké společnosti a pár kulatým razítkům moc nelíbilo.

+2/0
2.11.2015 19:38

I28v86a22n 35L25e76l60á57k 9817231472401

Jistě, přihlásil se IS, ale odborníci tvrdí, že nedisponuje zbraněmi, které by mohly zasáhnout letoun v této výšce. Ale "odborníci" poslední dobou prokazují tak fatální neznalost IS, že bych tomu nepřikládal váhu, čímž netvrdím, že IS letoun sundal. Navíc jsem v tvrzení odborníků nenašel variantu, že IS použil bombu v letadle, asi vycházejí z videa, které údajně IS zveřejnil (proběhlo i na ČT) a je na něm vidět zásah velkého, pravděpodobně dopravního letounu pozemní střelou. Pokud by se vyloučil zásah zvenčí, pak by to video bylo falešné, ale po několika dnech nemůžeme očekávat věrohodné výsledky, všechno jsou to spekulace, možná vycházející z úniku informací z okolí vyšetřovací komice, přičemž to mohlo být zmíněno jako směry, kterými se pátrá, protože pro každou z variant se najdou indicie pro i proti a teprve podrobné vyšetřování odhalí pravdu.

0/0
3.11.2015 8:57

K90a44r50e74l 88P58e35c40k20a 7806890875604

Jako já si z fyziky nepamatuji tolik, ale přeci jenom si pamatuji, že světlo patří mezi eletromagnetické záření, čili nechápu ty uštěpačné příspěvky tady.

0/0
2.11.2015 19:26

M75i23c42h47a18l 80J63a85r68o33š 7944160452675

Už to tam přeformulovali. Bylo to napsané asi stejně, jako když moje retardovaná prababička vysvětlovala elektrický proud.

+1/0
2.11.2015 20:50

P34e82t31r85a 18L39o72u51k77o26v54á 3296395210793

Už na začátku vyšetřování je prakticky jasné, že výsledky francouzské a ruské vyšetřovací komise se na konci vyšetřování nebudou shodovat. Zatímco závěrům ruských vyšetřovatelů budou věřit Rusové, závěrům Francouzů bude věřit zbytek světa.

+9/−5
2.11.2015 19:21

M19i46r96e34k 73B48l63a27ž19e73k 6413838532

Francouzům nebude věřit grupa Kresta a spol.

+1/−1
2.11.2015 20:14

T31o21m54á67š 52Z89e10m56a88n 8944800584861

Asi nás a zejména naše děti čekají nepěkné vyhlídky. Dnes, když chci omezit rizika, vyhnu se destinacím, kde kulturně a nábožensky smýšlející jsou schopni strčit do letadla bombu nebo se odpálit v datu. Jelikož však Evropa umírá a musí být spasena, někdo zařizuje, aby takoví byli všude a již nikdo a nikde nebude v relativním bezpečí

+17/−1
2.11.2015 18:55

T33o44m26á92š 87Z51e52m16á59n86e97k 5800708296706

Takže na tu dovolenou v klidu můžete.

0/−1
2.11.2015 19:08

T65o21m22á76š 54Z29e29m66a70n 8854760484201

?

0/0
2.11.2015 19:10

S33l29a51v26o75m86í24r 28B11e26n85e89š 6402477710344

Váš skorojmenovec tím asi míní, že je to při stejném riziku: Máte být vystaqven islamistům někde v Egyptě, nebo islamistům ve své rodné zemi?

+3/−2
2.11.2015 19:12

T56o85m80á70š 38Z90e76m82a14n 8134670134771

Ano, to dává smysl, ale z pohledu rodiče mě to příliš v klidu nenechává...

+4/−1
2.11.2015 19:21

T54o16m20á12š 41Z81e39m44á81n15e83k 5140528636936

Děkuji.

0/0
2.11.2015 19:21

P35e85t24r 80M57u42n24z98a95r 1775801419526

Na Lipně je taky hezky...

+2/0
2.11.2015 20:02

M68i22l72a28n 20P50r55i19k75r87y97l 1655417881740

taky nechapu

0/0
3.11.2015 0:20

J80a95k66u85b 36K81o56s 3276872860554

Nedělám si velké iluze o tom, ze by někdo z egyptského personálu nebyl schopen do letadla propašovat bombu.

+11/0
2.11.2015 18:47

M44i40c17h23a34l 60S50e86m75r68á42d 3642926117189

Koukám na graf s výškou a rychlostí podle údajů přijatých od opakovače...

Letadlo nabralo za minutu výšku 800 metrů a potom šlo dolů 1,5 km za minutu... nedovedu si představit, jak by muselo vypadat poškození bombou, aby letadlo nejprve vystoupalo 800 metrů...

Dovedu si představit problém s řízením, ale na výbuch prostě nevěřím...

+1/0
2.11.2015 18:44

T84o59m97á26š 25Z25e52m49á28n10e20k 5930148696216

To je docela logické. Letadlo ztratilo ovladatelnost a začalo stoupat. Při ztrátě vztlaku došlo k rapidní změně rozložení sil v konstrukci a rozlomení stroje.

+2/−1
2.11.2015 19:11

I93g83n41á64c 15M25r12k61v62i47č24k54a 2238152479405

8-o

0/0
2.11.2015 19:19

T73o84m28á96š 96Z29e71m71á39n90e90k 5880238236656

Co je na tom k nepochopení?

0/0
2.11.2015 19:24

J45i26r63i 74J58a33v37u94r91e82k 7966442772106

Vemte data odtud: http://repo.feed.flightradar24.com/EIETJ.csv

To letadlo bylo zjevně neovladatelné ještě než začlo padat. Výbuch by tohle chování vysvětloval docela dobře.

+1/0
2.11.2015 19:22

M70i39c43h79a68l 46S19e85m71r24á73d 3212686357249

Nevím, nedovedu si představit typ poškození, který by mohl mít za následek prudké stoupání... ale uvidíme na závěr vyšetřování...

0/0
2.11.2015 19:31

T33o22m47á49š 80Z78e37m58á39n88e17k 5450888356246

Poškození ovládání výškovky.

+2/0
2.11.2015 19:34

J98i84r92i 71J68a61v56u18r54e76k 7556582532496

Tak třeba ztráta horizontální stabilizační plochy (lidově utržený ocas) by byl ukázkovou závadou tohoto druhu. Jinak v tom grafu jsou body vynášené po minutě a proložené spojitou křivkou. Podle té tabulky se věc stala mnohem rychleji a divočeji. Otázkou zůstává, nakolik jsou data z odpovídače pravdivá, ale nic lepšího nemáme.

+1/0
2.11.2015 19:58

R10o46m63a12n 80V68í69c59e93n96e30c 2429802138902

Byl to dron!

0/0
2.11.2015 18:33

M61i10r29a 59B57a24l88e28j 6963655624767

Urcite. Celni srazka...

+1/0
2.11.2015 18:36

J75a35n 98F95o34j21t27í65k 8456283911656

Jasně v 9Km ;-D

+1/0
2.11.2015 18:40

M65i31r70a 10B59a71l74e48j 6183665214927

Nekazte mu vecer... ;-)

+6/0
2.11.2015 18:41

M13i74c97h31a55l 40M81a33l85á98t 6966982300860

UAV většinou operuje ve výšce 22km. Klidně mohl dron klesnout na 9km. Dron to ale pravděpodobně není

0/0
2.11.2015 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.