Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád ruského airbusu zřejmě zařídila lidská ruka, míní letecký expert

Podle posledních informací aerolinií stojí za pádem Airbusu A321 společnosti Kogalymavia vnější vlivy. Černé skříňky zároveň odhalily, že stroj nebyl zasažen zvenčí a piloti dispečinku nehlásili žádné technické problémy. Podle dosud známých faktů se letecký publicista Martin Velek domnívá, že zřícení letadla řídila lidská ruka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a30r60o66s23l93a36v 79V11o28l62n18ý 4764357175222

Také bych řekl,že ten,kdo ji tam dal,už je na útěku.Tak všichni agenti na velbloudy a

za ním! Má sice velký náskok,ale vidina 50ti milionů je inspirující.

0/0
17.11.2015 12:29

J70a90r16o53s83l81a36v 17V75o88l93n68ý 4374707975792

Tohle mne udivuje.Během tragického večera v Paříži,jsem na CNN zachytil zmínku o

tomto letadle.Nějaký ter.expert tam řekl,že tam byla bomba v nádrži.Nebo na ní,nez-

nám detaily.Nádrže jsou tam 3,vzájemně propojené,aby bylo možné,je přečerpávat.

Ty nádrže byly plné a výbuch to letadlo roztrhal na kusy.Hned 2.den ráno jsem to tu

napsal.To objasnila FBI,těm nikdy nevzalo déle než den,aby tu bombu našli,nebo vy-

loučili.

Tak když to byla nádrž,tak se tam ta bomba musela dostat při tankování a k tomu

mělo přístup jen pár lidí.Musela být někde,kde ji zvenčí nebylo vidět.Kapitán si má

letadlo před odletem  prohlédnout.

0/0
17.11.2015 12:25

J94a84r14m44i85l24a 40M49a49r96e41š94o97v50á 5414937290933

Pane Štěpánku, podle oficiálních čísel, žije v Rusku 16 milionů muslimů, v řadách IS jich údajně bojuje 5 tisíc, zapojením Ruska do bojů v Sýrii mohlo někomu z nich rupnout v hlavě  a pomstít se - pro muslimy život nemá moc velkou cenu.

0/0
3.11.2015 12:16

P67a20v73e51l 91Š47t33ě58p47á15n42e21k 6730574647378

Základní věc o který jsem ještě nečetl vůbec nic je, jestli byl na palubě někdo s podivným ne-ruským jménem, či neruského vzezření - nějaký Džochar, Usáma, Abudláh apod. Kdykoliv se ale něco takové stane, nejsem úplně neochotný připouštět pro mainstream naprosto absurdní vysvětlení, které je označováno jako konspirační teorie. Bohužel právě neochota v tomto ohledu tupého demokratického davu si pouze představit jakýsi "absurdní" scénář je ten největší problém a také důvod proč se toto opravdu ve skutečnosti na světě děje ...

0/0
3.11.2015 11:03

I80v49a 13V76a84l56č60í66k13o86v49á 1409188351571

Pana Velka konečně změnili z experta na publicistu. ;-)

0/0
3.11.2015 8:33

J98i48ř42í 12V86o16n53d92r65á20č36e75k 5356174380334

Velice úsměvná mi přišla argumentace ve včerejších večerních zprávách v TV, kdy prohlášení ruských expertů zpochybnil "nejmenovaný zdroj"  ;-D

+1/0
3.11.2015 8:26
Foto

M83i40r69o68s90l89a52v 19S21t59e17i48n14e96r 6928494223565

Na letadlo, které se zřítilo u Lockerbee stačila docela malá semtexová nálož v kufříkovém rádiu. Stačilo, některému cestujícímu předat hezký dáreček, třeba medvídka vycpaného semtexem.

Takže otázka zní- může celní a odletová kontrola v Sharm Al Scheichu opravdu zaručit, že se na palubu nedostane ani malá dávka výbušniny? Dá se zjistit, kdo z cestujících měl v Sharm Al Scheichu bližší kontakt s místním personálem? Kdo obsluhoval zavazadla? Na takovém letišti v poušti je sotva možné vyloučit, že kdosi preparoval to letadlo, třeba přesně na kanálech hydruliky. Příležitost měli třeba i uklízeči, některý z nich mohl mít příslušné vzdělání. Inženýrů, jak známo, jsou tam houfy.

+1/0
3.11.2015 8:07

J42a72k40u54b 76S31e37m56e47r65á58d 2797356581731

a na ty otazky jako ma nekdo odpovedet vam? :-)

0/0
3.11.2015 9:43

M63i65c10h48a65l 65T18i94c33h90ý 4371974159873

Tohle je daleko zajímavější - vypadá to na "budíček, co se natahuje jenom jednou".

http://www.huffingtonpost.com/entry/metrojet-crash-infrared-satellite_56380b8de4b00a4d2e0ba8d7?ncid=tweetlnkushpmg00000067

0/0
3.11.2015 7:41

P67a27v85e62l 77J73i65n91d38ř63i47š41e44k 3520865606400

Ovšem tohle je poměrně zajímavé.

http://www.express.co.uk/news/world/616132/ISIS-Russian-plane-crash-shoot-down-terror-explosion-video

0/0
3.11.2015 6:51

J33a57r73a 50R41a91n11k 1561906339761

Tezko rici, ted se budou objevovat dalsi dohady:

www.mirror.co.uk/news/world-news/russian-plane-crash-conspiracy-theories-6751751

0/0
3.11.2015 1:38

M16i63c48h33a31l 67T78i47c72h27ý 4571844179703

Nač dohadz? Viník je přece jasný! CIA, NATO a banderofašisti!

+1/−1
3.11.2015 7:41

S36e46i10d33l 30P65e18t72r 1591141505404

K pochopení současného stavu ruské, potažmo postsovětské,  civilní letecké dopravy nelze než doporučit seriál na planes .cz.

I kdyby jen polovina byla pravdou je s naprostým  podivem, že jim něco nepadá každý den ... :-/

Viz od 36. dílu dále:

http://www.planes.cz/cs/article/200469/pameti-stareho-praskare-36-dil

+5/0
2.11.2015 23:21

J47i36ř35í 83Č16e85r49m88á84k 5730245248197

Co se to dozvídám? Sestřelit, odpálit bombu, zničit už ve vzduchu. To jsou ale ošklivá slovíčka. Nedivím se, že se to Rusům nelíbí a šťourají se v tom. Oni přeci mají již od roku 1983 zažitou mnohem něžnější terminologii.

Ať vyšetřovací komise zkrátka prohlásí, že ruskému letadlu byl prostě zastaven let, a je to. Tomu Moskva bude rozumět.

+2/−3
2.11.2015 23:04

L75u73b48o86š 23C74h71l65u78m14s55k10ý 2320705678675

Odborníci spekulují, diskutéři spekulují a bloger Ziegler znal příčinu už včera.

+2/−1
2.11.2015 21:39

I43v13a 44V81a90l29č51í22k87o20v71á 1449288841621

Z milionu názorů se alespoň jeden trefit musí. ;-)

+1/0
3.11.2015 8:34

P31a84v24e53l 90S68t84a46v38j77a73n67í32k 6788825827251

"Lická" nebo biblická?

0/0
2.11.2015 20:03

M81i30c51h70a79l 41M28a55l31á36t 6986122130370

Už se na něco nového přišlo ? Nebo je to pořád otevřené?

0/0
2.11.2015 20:02

J47a93r51o33s24l18a26v75a 98N58o65v15á14k26o60v29á 6424141377567

Na nic se nepřišlo, fantazie pracuje na plné obrátky, což je výsledek této diskuse ;-D

+2/0
2.11.2015 21:15

J62a97r43a 91R51a53n94k 1961686429841

Tohle, ale take uz 18 hodin stare:

http://www.express.co.uk/news/world/616032/ISIS-Russian-jet-Egypt-Terror-Monitor-jihadis-claim-responsibility

0/0
3.11.2015 1:41

J44i35ř50í 36R73y80s 3554677746984

Počkám si na zprávu odborníků,názory zdejší squadry nejsou směroplatné.

+9/0
2.11.2015 19:40

J92a14n 73N37o12v93á12k 9935938744565

Máně nevěř ;-D

+4/0
2.11.2015 19:42

J73a49n 60V58á80c70l23a28v17í65k 3722316791639

Už se k útoku přihlásil někdo, kdo jej mohl reálně spáchat? Jestli ne, tak se jeví jako nejpravděpodobnější závada. Konečně nebylo by to poprvé v historii letecké dopravy, kdy letadlu doslova upadl ocas za letu. Ale samozřejmě chápu, že to by se letecké společnosti a pár kulatým razítkům moc nelíbilo.

+2/0
2.11.2015 19:38

I88v86a47n 85L45e62l57á57k 9767501872771

Jistě, přihlásil se IS, ale odborníci tvrdí, že nedisponuje zbraněmi, které by mohly zasáhnout letoun v této výšce. Ale "odborníci" poslední dobou prokazují tak fatální neznalost IS, že bych tomu nepřikládal váhu, čímž netvrdím, že IS letoun sundal. Navíc jsem v tvrzení odborníků nenašel variantu, že IS použil bombu v letadle, asi vycházejí z videa, které údajně IS zveřejnil (proběhlo i na ČT) a je na něm vidět zásah velkého, pravděpodobně dopravního letounu pozemní střelou. Pokud by se vyloučil zásah zvenčí, pak by to video bylo falešné, ale po několika dnech nemůžeme očekávat věrohodné výsledky, všechno jsou to spekulace, možná vycházející z úniku informací z okolí vyšetřovací komice, přičemž to mohlo být zmíněno jako směry, kterými se pátrá, protože pro každou z variant se najdou indicie pro i proti a teprve podrobné vyšetřování odhalí pravdu.

0/0
3.11.2015 8:57

K72a22r17e64l 17P58e22c98k26a 7716190705124

Jako já si z fyziky nepamatuji tolik, ale přeci jenom si pamatuji, že světlo patří mezi eletromagnetické záření, čili nechápu ty uštěpačné příspěvky tady.

0/0
2.11.2015 19:26

M54i29c25h50a27l 81J60a11r87o12š 7724260212485

Už to tam přeformulovali. Bylo to napsané asi stejně, jako když moje retardovaná prababička vysvětlovala elektrický proud.

+1/0
2.11.2015 20:50

P11e76t59r21a 30L15o84u52k80o94v11á 3416415570783

Už na začátku vyšetřování je prakticky jasné, že výsledky francouzské a ruské vyšetřovací komise se na konci vyšetřování nebudou shodovat. Zatímco závěrům ruských vyšetřovatelů budou věřit Rusové, závěrům Francouzů bude věřit zbytek světa.

+9/−5
2.11.2015 19:21

M59i24r13e59k 70B51l41a64ž56e47k 6463308902

Francouzům nebude věřit grupa Kresta a spol.

+1/−1
2.11.2015 20:14

T84o19m43á47š 94Z19e20m31a65n 8604880654271

Asi nás a zejména naše děti čekají nepěkné vyhlídky. Dnes, když chci omezit rizika, vyhnu se destinacím, kde kulturně a nábožensky smýšlející jsou schopni strčit do letadla bombu nebo se odpálit v datu. Jelikož však Evropa umírá a musí být spasena, někdo zařizuje, aby takoví byli všude a již nikdo a nikde nebude v relativním bezpečí

+17/−1
2.11.2015 18:55

T12o48m29á48š 84Z49e13m31á37n86e68k 5650508966686

Takže na tu dovolenou v klidu můžete.

0/−1
2.11.2015 19:08

T21o12m73á82š 83Z92e67m70a60n 8634460314461

?

0/0
2.11.2015 19:10

S56l92a63v24o92m53í48r 92B44e18n61e95š 6272687560324

Váš skorojmenovec tím asi míní, že je to při stejném riziku: Máte být vystaqven islamistům někde v Egyptě, nebo islamistům ve své rodné zemi?

+3/−2
2.11.2015 19:12

T74o80m54á22š 51Z20e63m85a15n 8804340444761

Ano, to dává smysl, ale z pohledu rodiče mě to příliš v klidu nenechává...

+4/−1
2.11.2015 19:21

T68o84m48á27š 65Z74e44m33á54n72e96k 5570758756936

Děkuji.

0/0
2.11.2015 19:21

P22e85t66r 33M20u48n85z81a91r 1195941469396

Na Lipně je taky hezky...

+2/0
2.11.2015 20:02

M76i19l21a28n 14P25r75i32k22r77y60l 1935227971290

taky nechapu

0/0
3.11.2015 0:20

J18a57k63u74b 44K68o73s 3286242110344

Nedělám si velké iluze o tom, ze by někdo z egyptského personálu nebyl schopen do letadla propašovat bombu.

+11/0
2.11.2015 18:47

M38i82c12h56a18l 70S37e14m55r44á60d 3772536607989

Koukám na graf s výškou a rychlostí podle údajů přijatých od opakovače...

Letadlo nabralo za minutu výšku 800 metrů a potom šlo dolů 1,5 km za minutu... nedovedu si představit, jak by muselo vypadat poškození bombou, aby letadlo nejprve vystoupalo 800 metrů...

Dovedu si představit problém s řízením, ale na výbuch prostě nevěřím...

+1/0
2.11.2015 18:44

T70o98m17á15š 38Z97e49m65á72n43e54k 5290118696126

To je docela logické. Letadlo ztratilo ovladatelnost a začalo stoupat. Při ztrátě vztlaku došlo k rapidní změně rozložení sil v konstrukci a rozlomení stroje.

+2/−1
2.11.2015 19:11

I89g96n27á78c 85M92r30k64v69i88č65k17a 2518842579785

8-o

0/0
2.11.2015 19:19

T19o24m44á97š 74Z20e18m71á35n88e26k 5390228626516

Co je na tom k nepochopení?

0/0
2.11.2015 19:24

J36i44r53i 53J62a60v73u73r16e50k 7436472262716

Vemte data odtud: http://repo.feed.flightradar24.com/EIETJ.csv

To letadlo bylo zjevně neovladatelné ještě než začlo padat. Výbuch by tohle chování vysvětloval docela dobře.

+1/0
2.11.2015 19:22

M89i96c80h25a64l 45S15e66m71r37á79d 3872546537969

Nevím, nedovedu si představit typ poškození, který by mohl mít za následek prudké stoupání... ale uvidíme na závěr vyšetřování...

0/0
2.11.2015 19:31

T75o89m51á17š 47Z39e72m97á40n93e27k 5450498376576

Poškození ovládání výškovky.

+2/0
2.11.2015 19:34

J40i72r91i 98J45a90v45u23r57e27k 7456682722256

Tak třeba ztráta horizontální stabilizační plochy (lidově utržený ocas) by byl ukázkovou závadou tohoto druhu. Jinak v tom grafu jsou body vynášené po minutě a proložené spojitou křivkou. Podle té tabulky se věc stala mnohem rychleji a divočeji. Otázkou zůstává, nakolik jsou data z odpovídače pravdivá, ale nic lepšího nemáme.

+1/0
2.11.2015 19:58

R73o74m15a30n 76V39í59c90e39n77e42c 2279972508302

Byl to dron!

0/0
2.11.2015 18:33

M46i98r64a 39B24a95l17e95j 6553175154407

Urcite. Celni srazka...

+1/0
2.11.2015 18:36

J75a93n 88F11o70j98t82í65k 8296223241716

Jasně v 9Km ;-D

+1/0
2.11.2015 18:40

M96i96r49a 42B24a66l27e92j 6933925204277

Nekazte mu vecer... ;-)

+6/0
2.11.2015 18:41

M80i39c57h29a66l 78M59a22l71á98t 6826952500750

UAV většinou operuje ve výšce 22km. Klidně mohl dron klesnout na 9km. Dron to ale pravděpodobně není

0/0
2.11.2015 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.