Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád ruského airbusu zřejmě zařídila lidská ruka, míní letecký expert

Podle posledních informací aerolinií stojí za pádem Airbusu A321 společnosti Kogalymavia vnější vlivy. Černé skříňky zároveň odhalily, že stroj nebyl zasažen zvenčí a piloti dispečinku nehlásili žádné technické problémy. Podle dosud známých faktů se letecký publicista Martin Velek domnívá, že zřícení letadla řídila lidská ruka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a57r77o40s74l85a26v 84V23o13l77n79ý 4964107115182

Také bych řekl,že ten,kdo ji tam dal,už je na útěku.Tak všichni agenti na velbloudy a

za ním! Má sice velký náskok,ale vidina 50ti milionů je inspirující.

0/0
17.11.2015 12:29

J39a97r43o89s52l33a76v 46V31o20l41n95ý 4754827935372

Tohle mne udivuje.Během tragického večera v Paříži,jsem na CNN zachytil zmínku o

tomto letadle.Nějaký ter.expert tam řekl,že tam byla bomba v nádrži.Nebo na ní,nez-

nám detaily.Nádrže jsou tam 3,vzájemně propojené,aby bylo možné,je přečerpávat.

Ty nádrže byly plné a výbuch to letadlo roztrhal na kusy.Hned 2.den ráno jsem to tu

napsal.To objasnila FBI,těm nikdy nevzalo déle než den,aby tu bombu našli,nebo vy-

loučili.

Tak když to byla nádrž,tak se tam ta bomba musela dostat při tankování a k tomu

mělo přístup jen pár lidí.Musela být někde,kde ji zvenčí nebylo vidět.Kapitán si má

letadlo před odletem  prohlédnout.

0/0
17.11.2015 12:25

J91a16r21m88i60l88a 83M15a44r89e54š75o34v71á 5964927280683

Pane Štěpánku, podle oficiálních čísel, žije v Rusku 16 milionů muslimů, v řadách IS jich údajně bojuje 5 tisíc, zapojením Ruska do bojů v Sýrii mohlo někomu z nich rupnout v hlavě  a pomstít se - pro muslimy život nemá moc velkou cenu.

0/0
3.11.2015 12:16

P53a24v97e51l 44Š85t97ě87p92á98n94e52k 6540754447878

Základní věc o který jsem ještě nečetl vůbec nic je, jestli byl na palubě někdo s podivným ne-ruským jménem, či neruského vzezření - nějaký Džochar, Usáma, Abudláh apod. Kdykoliv se ale něco takové stane, nejsem úplně neochotný připouštět pro mainstream naprosto absurdní vysvětlení, které je označováno jako konspirační teorie. Bohužel právě neochota v tomto ohledu tupého demokratického davu si pouze představit jakýsi "absurdní" scénář je ten největší problém a také důvod proč se toto opravdu ve skutečnosti na světě děje ...

0/0
3.11.2015 11:03

I92v78a 94V59a90l88č79í34k82o87v43á 1599358621601

Pana Velka konečně změnili z experta na publicistu. ;-)

0/0
3.11.2015 8:33

J17i35ř49í 31V98o43n43d87r39á41č32e38k 5286254500364

Velice úsměvná mi přišla argumentace ve včerejších večerních zprávách v TV, kdy prohlášení ruských expertů zpochybnil "nejmenovaný zdroj"  ;-D

+1/0
3.11.2015 8:26
Foto

M78i19r79o94s36l77a20v 33S77t28e93i58n98e80r 1745455118563

Na letadlo, které se zřítilo u Lockerbee stačila docela malá semtexová nálož v kufříkovém rádiu. Stačilo, některému cestujícímu předat hezký dáreček, třeba medvídka vycpaného semtexem.

Takže otázka zní- může celní a odletová kontrola v Sharm Al Scheichu opravdu zaručit, že se na palubu nedostane ani malá dávka výbušniny? Dá se zjistit, kdo z cestujících měl v Sharm Al Scheichu bližší kontakt s místním personálem? Kdo obsluhoval zavazadla? Na takovém letišti v poušti je sotva možné vyloučit, že kdosi preparoval to letadlo, třeba přesně na kanálech hydruliky. Příležitost měli třeba i uklízeči, některý z nich mohl mít příslušné vzdělání. Inženýrů, jak známo, jsou tam houfy.

+1/0
3.11.2015 8:07

J88a55k85u31b 70S23e26m46e14r18á84d 2947656801791

a na ty otazky jako ma nekdo odpovedet vam? :-)

0/0
3.11.2015 9:43

M13i93c56h60a82l 25T69i22c53h24ý 4841904409183

Tohle je daleko zajímavější - vypadá to na "budíček, co se natahuje jenom jednou".

http://www.huffingtonpost.com/entry/metrojet-crash-infrared-satellite_56380b8de4b00a4d2e0ba8d7?ncid=tweetlnkushpmg00000067

0/0
3.11.2015 7:41

P93a21v61e16l 37J39i48n72d76ř19i60š29e63k 3510455596170

Ovšem tohle je poměrně zajímavé.

http://www.express.co.uk/news/world/616132/ISIS-Russian-plane-crash-shoot-down-terror-explosion-video

0/0
3.11.2015 6:51

J37a47r68a 83R47a19n95k 1431346289431

Tezko rici, ted se budou objevovat dalsi dohady:

www.mirror.co.uk/news/world-news/russian-plane-crash-conspiracy-theories-6751751

0/0
3.11.2015 1:38

M41i16c85h32a85l 38T19i95c33h88ý 4381504419403

Nač dohadz? Viník je přece jasný! CIA, NATO a banderofašisti!

+1/−1
3.11.2015 7:41

S26e46i98d62l 61P28e75t93r 1171561525704

K pochopení současného stavu ruské, potažmo postsovětské,  civilní letecké dopravy nelze než doporučit seriál na planes .cz.

I kdyby jen polovina byla pravdou je s naprostým  podivem, že jim něco nepadá každý den ... :-/

Viz od 36. dílu dále:

http://www.planes.cz/cs/article/200469/pameti-stareho-praskare-36-dil

+5/0
2.11.2015 23:21

J33i56ř12í 64Č71e12r21m14á40k 5700335388437

Co se to dozvídám? Sestřelit, odpálit bombu, zničit už ve vzduchu. To jsou ale ošklivá slovíčka. Nedivím se, že se to Rusům nelíbí a šťourají se v tom. Oni přeci mají již od roku 1983 zažitou mnohem něžnější terminologii.

Ať vyšetřovací komise zkrátka prohlásí, že ruskému letadlu byl prostě zastaven let, a je to. Tomu Moskva bude rozumět.

+2/−3
2.11.2015 23:04

L34u41b48o35š 28C98h95l37u52m30s71k95ý 2800725108665

Odborníci spekulují, diskutéři spekulují a bloger Ziegler znal příčinu už včera.

+2/−1
2.11.2015 21:39

I39v78a 24V14a62l93č67í26k36o39v37á 1989558231701

Z milionu názorů se alespoň jeden trefit musí. ;-)

+1/0
3.11.2015 8:34

P36a85v37e67l 87S56t56a43v80j36a40n67í90k 6388215467921

"Lická" nebo biblická?

0/0
2.11.2015 20:03

M71i92c58h28a30l 78M54a67l12á72t 6656982530730

Už se na něco nového přišlo ? Nebo je to pořád otevřené?

0/0
2.11.2015 20:02

J57a35r61o46s23l39a78v20a 81N32o80v33á35k63o98v34á 6964281897167

Na nic se nepřišlo, fantazie pracuje na plné obrátky, což je výsledek této diskuse ;-D

+2/0
2.11.2015 21:15

J17a81r10a 85R83a89n43k 1361616819421

Tohle, ale take uz 18 hodin stare:

http://www.express.co.uk/news/world/616032/ISIS-Russian-jet-Egypt-Terror-Monitor-jihadis-claim-responsibility

0/0
3.11.2015 1:41

J39i91ř97í 17R23y60s 3214367466954

Počkám si na zprávu odborníků,názory zdejší squadry nejsou směroplatné.

+9/0
2.11.2015 19:40

J52a90n 67N77o75v47á19k 9465898374235

Máně nevěř ;-D

+4/0
2.11.2015 19:42

J60a40n 15V57á78c33l97a41v47í95k 3732806661939

Už se k útoku přihlásil někdo, kdo jej mohl reálně spáchat? Jestli ne, tak se jeví jako nejpravděpodobnější závada. Konečně nebylo by to poprvé v historii letecké dopravy, kdy letadlu doslova upadl ocas za letu. Ale samozřejmě chápu, že to by se letecké společnosti a pár kulatým razítkům moc nelíbilo.

+2/0
2.11.2015 19:38

I14v29a82n 92L32e19l84á62k 9187641892421

Jistě, přihlásil se IS, ale odborníci tvrdí, že nedisponuje zbraněmi, které by mohly zasáhnout letoun v této výšce. Ale "odborníci" poslední dobou prokazují tak fatální neznalost IS, že bych tomu nepřikládal váhu, čímž netvrdím, že IS letoun sundal. Navíc jsem v tvrzení odborníků nenašel variantu, že IS použil bombu v letadle, asi vycházejí z videa, které údajně IS zveřejnil (proběhlo i na ČT) a je na něm vidět zásah velkého, pravděpodobně dopravního letounu pozemní střelou. Pokud by se vyloučil zásah zvenčí, pak by to video bylo falešné, ale po několika dnech nemůžeme očekávat věrohodné výsledky, všechno jsou to spekulace, možná vycházející z úniku informací z okolí vyšetřovací komice, přičemž to mohlo být zmíněno jako směry, kterými se pátrá, protože pro každou z variant se najdou indicie pro i proti a teprve podrobné vyšetřování odhalí pravdu.

0/0
3.11.2015 8:57

K18a18r51e33l 89P71e54c29k77a 7606910595434

Jako já si z fyziky nepamatuji tolik, ale přeci jenom si pamatuji, že světlo patří mezi eletromagnetické záření, čili nechápu ty uštěpačné příspěvky tady.

0/0
2.11.2015 19:26

M36i22c94h98a10l 78J20a11r82o70š 7274360522665

Už to tam přeformulovali. Bylo to napsané asi stejně, jako když moje retardovaná prababička vysvětlovala elektrický proud.

+1/0
2.11.2015 20:50

P28e38t97r31a 49L66o46u25k89o88v24á 3166115360463

Už na začátku vyšetřování je prakticky jasné, že výsledky francouzské a ruské vyšetřovací komise se na konci vyšetřování nebudou shodovat. Zatímco závěrům ruských vyšetřovatelů budou věřit Rusové, závěrům Francouzů bude věřit zbytek světa.

+9/−5
2.11.2015 19:21

M26i52r37e33k 59B94l95a88ž63e18k 6853798412

Francouzům nebude věřit grupa Kresta a spol.

+1/−1
2.11.2015 20:14

T34o47m34á95š 46Z14e36m90a79n 8394510914961

Asi nás a zejména naše děti čekají nepěkné vyhlídky. Dnes, když chci omezit rizika, vyhnu se destinacím, kde kulturně a nábožensky smýšlející jsou schopni strčit do letadla bombu nebo se odpálit v datu. Jelikož však Evropa umírá a musí být spasena, někdo zařizuje, aby takoví byli všude a již nikdo a nikde nebude v relativním bezpečí

+17/−1
2.11.2015 18:55

T21o32m16á84š 92Z76e82m63á66n27e89k 5130928716316

Takže na tu dovolenou v klidu můžete.

0/−1
2.11.2015 19:08

T48o43m22á63š 85Z15e89m51a64n 8274690954101

?

0/0
2.11.2015 19:10

S55l45a23v84o40m61í83r 72B82e78n24e18š 6952767670294

Váš skorojmenovec tím asi míní, že je to při stejném riziku: Máte být vystaqven islamistům někde v Egyptě, nebo islamistům ve své rodné zemi?

+3/−2
2.11.2015 19:12

T43o92m52á42š 14Z52e45m26a87n 8164900304791

Ano, to dává smysl, ale z pohledu rodiče mě to příliš v klidu nenechává...

+4/−1
2.11.2015 19:21

T50o66m33á79š 82Z17e30m13á14n72e40k 5870588646646

Děkuji.

0/0
2.11.2015 19:21

P96e54t88r 37M31u32n30z34a26r 1635941139986

Na Lipně je taky hezky...

+2/0
2.11.2015 20:02

M95i96l34a70n 62P92r41i21k90r38y23l 1695477251380

taky nechapu

0/0
3.11.2015 0:20

J30a21k53u54b 86K80o28s 3436262630974

Nedělám si velké iluze o tom, ze by někdo z egyptského personálu nebyl schopen do letadla propašovat bombu.

+11/0
2.11.2015 18:47

M57i30c42h17a26l 86S13e30m17r17á47d 3692356657329

Koukám na graf s výškou a rychlostí podle údajů přijatých od opakovače...

Letadlo nabralo za minutu výšku 800 metrů a potom šlo dolů 1,5 km za minutu... nedovedu si představit, jak by muselo vypadat poškození bombou, aby letadlo nejprve vystoupalo 800 metrů...

Dovedu si představit problém s řízením, ale na výbuch prostě nevěřím...

+1/0
2.11.2015 18:44

T53o16m26á75š 66Z83e16m90á14n15e19k 5490258286766

To je docela logické. Letadlo ztratilo ovladatelnost a začalo stoupat. Při ztrátě vztlaku došlo k rapidní změně rozložení sil v konstrukci a rozlomení stroje.

+2/−1
2.11.2015 19:11

I62g17n16á63c 44M21r77k82v21i35č65k26a 2188312819505

8-o

0/0
2.11.2015 19:19

T28o88m64á37š 22Z26e50m95á24n51e39k 5380118166466

Co je na tom k nepochopení?

0/0
2.11.2015 19:24

J87i12r39i 53J40a62v70u30r21e74k 7326142492116

Vemte data odtud: http://repo.feed.flightradar24.com/EIETJ.csv

To letadlo bylo zjevně neovladatelné ještě než začlo padat. Výbuch by tohle chování vysvětloval docela dobře.

+1/0
2.11.2015 19:22

M67i96c69h31a63l 89S60e59m90r64á45d 3662206497929

Nevím, nedovedu si představit typ poškození, který by mohl mít za následek prudké stoupání... ale uvidíme na závěr vyšetřování...

0/0
2.11.2015 19:31

T80o49m81á15š 87Z77e24m77á76n51e86k 5570688536616

Poškození ovládání výškovky.

+2/0
2.11.2015 19:34

J88i22r10i 94J55a53v69u16r47e25k 7856372202746

Tak třeba ztráta horizontální stabilizační plochy (lidově utržený ocas) by byl ukázkovou závadou tohoto druhu. Jinak v tom grafu jsou body vynášené po minutě a proložené spojitou křivkou. Podle té tabulky se věc stala mnohem rychleji a divočeji. Otázkou zůstává, nakolik jsou data z odpovídače pravdivá, ale nic lepšího nemáme.

+1/0
2.11.2015 19:58

R72o52m31a37n 39V35í50c98e61n33e53c 2299922798752

Byl to dron!

0/0
2.11.2015 18:33

M42i90r16a 38B75a33l66e25j 6923495214427

Urcite. Celni srazka...

+1/0
2.11.2015 18:36

J43a88n 11F49o13j13t68í77k 8446353401236

Jasně v 9Km ;-D

+1/0
2.11.2015 18:40

M36i47r23a 48B71a12l33e76j 6363715824937

Nekazte mu vecer... ;-)

+6/0
2.11.2015 18:41

M30i81c98h83a15l 37M37a87l28á91t 6176192590820

UAV většinou operuje ve výšce 22km. Klidně mohl dron klesnout na 9km. Dron to ale pravděpodobně není

0/0
2.11.2015 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.