Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád ruského airbusu zřejmě zařídila lidská ruka, míní letecký expert

Podle posledních informací aerolinií stojí za pádem Airbusu A321 společnosti Kogalymavia vnější vlivy. Černé skříňky zároveň odhalily, že stroj nebyl zasažen zvenčí a piloti dispečinku nehlásili žádné technické problémy. Podle dosud známých faktů se letecký publicista Martin Velek domnívá, že zřícení letadla řídila lidská ruka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a67r12o84s24l11a92v 14V90o87l14n68ý 4604707805532

Také bych řekl,že ten,kdo ji tam dal,už je na útěku.Tak všichni agenti na velbloudy a

za ním! Má sice velký náskok,ale vidina 50ti milionů je inspirující.

0/0
17.11.2015 12:29

J81a20r90o37s17l48a98v 57V30o94l98n27ý 4734377875232

Tohle mne udivuje.Během tragického večera v Paříži,jsem na CNN zachytil zmínku o

tomto letadle.Nějaký ter.expert tam řekl,že tam byla bomba v nádrži.Nebo na ní,nez-

nám detaily.Nádrže jsou tam 3,vzájemně propojené,aby bylo možné,je přečerpávat.

Ty nádrže byly plné a výbuch to letadlo roztrhal na kusy.Hned 2.den ráno jsem to tu

napsal.To objasnila FBI,těm nikdy nevzalo déle než den,aby tu bombu našli,nebo vy-

loučili.

Tak když to byla nádrž,tak se tam ta bomba musela dostat při tankování a k tomu

mělo přístup jen pár lidí.Musela být někde,kde ji zvenčí nebylo vidět.Kapitán si má

letadlo před odletem  prohlédnout.

0/0
17.11.2015 12:25

J44a93r88m50i98l95a 40M29a29r53e64š75o93v19á 5624967520633

Pane Štěpánku, podle oficiálních čísel, žije v Rusku 16 milionů muslimů, v řadách IS jich údajně bojuje 5 tisíc, zapojením Ruska do bojů v Sýrii mohlo někomu z nich rupnout v hlavě  a pomstít se - pro muslimy život nemá moc velkou cenu.

0/0
3.11.2015 12:16

P30a72v44e76l 21Š97t51ě24p42á57n44e31k 6790964757618

Základní věc o který jsem ještě nečetl vůbec nic je, jestli byl na palubě někdo s podivným ne-ruským jménem, či neruského vzezření - nějaký Džochar, Usáma, Abudláh apod. Kdykoliv se ale něco takové stane, nejsem úplně neochotný připouštět pro mainstream naprosto absurdní vysvětlení, které je označováno jako konspirační teorie. Bohužel právě neochota v tomto ohledu tupého demokratického davu si pouze představit jakýsi "absurdní" scénář je ten největší problém a také důvod proč se toto opravdu ve skutečnosti na světě děje ...

0/0
3.11.2015 11:03

I22v70a 33V32a62l82č91í27k10o28v34á 1649628411531

Pana Velka konečně změnili z experta na publicistu. ;-)

0/0
3.11.2015 8:33

J98i30ř42í 17V67o68n79d27r94á41č46e98k 5876654980794

Velice úsměvná mi přišla argumentace ve včerejších večerních zprávách v TV, kdy prohlášení ruských expertů zpochybnil "nejmenovaný zdroj"  ;-D

+1/0
3.11.2015 8:26
Foto

M30i98r81o21s20l81a19v 15S85t51e63i79n45e45r 6398534193345

Na letadlo, které se zřítilo u Lockerbee stačila docela malá semtexová nálož v kufříkovém rádiu. Stačilo, některému cestujícímu předat hezký dáreček, třeba medvídka vycpaného semtexem.

Takže otázka zní- může celní a odletová kontrola v Sharm Al Scheichu opravdu zaručit, že se na palubu nedostane ani malá dávka výbušniny? Dá se zjistit, kdo z cestujících měl v Sharm Al Scheichu bližší kontakt s místním personálem? Kdo obsluhoval zavazadla? Na takovém letišti v poušti je sotva možné vyloučit, že kdosi preparoval to letadlo, třeba přesně na kanálech hydruliky. Příležitost měli třeba i uklízeči, některý z nich mohl mít příslušné vzdělání. Inženýrů, jak známo, jsou tam houfy.

+1/0
3.11.2015 8:07

J80a48k86u79b 75S43e86m16e69r89á18d 2827706831921

a na ty otazky jako ma nekdo odpovedet vam? :-)

0/0
3.11.2015 9:43

M59i65c83h45a46l 22T62i31c54h50ý 4681874599283

Tohle je daleko zajímavější - vypadá to na "budíček, co se natahuje jenom jednou".

http://www.huffingtonpost.com/entry/metrojet-crash-infrared-satellite_56380b8de4b00a4d2e0ba8d7?ncid=tweetlnkushpmg00000067

0/0
3.11.2015 7:41

P22a30v35e26l 77J59i23n38d65ř28i46š75e80k 3380985806140

Ovšem tohle je poměrně zajímavé.

http://www.express.co.uk/news/world/616132/ISIS-Russian-plane-crash-shoot-down-terror-explosion-video

0/0
3.11.2015 6:51

J12a75r10a 69R11a51n46k 1491436719651

Tezko rici, ted se budou objevovat dalsi dohady:

www.mirror.co.uk/news/world-news/russian-plane-crash-conspiracy-theories-6751751

0/0
3.11.2015 1:38

M26i94c81h82a31l 32T34i53c95h29ý 4491384519903

Nač dohadz? Viník je přece jasný! CIA, NATO a banderofašisti!

+1/−1
3.11.2015 7:41

S76e33i26d33l 90P37e14t75r 1891541585934

K pochopení současného stavu ruské, potažmo postsovětské,  civilní letecké dopravy nelze než doporučit seriál na planes .cz.

I kdyby jen polovina byla pravdou je s naprostým  podivem, že jim něco nepadá každý den ... :-/

Viz od 36. dílu dále:

http://www.planes.cz/cs/article/200469/pameti-stareho-praskare-36-dil

+5/0
2.11.2015 23:21

J98i75ř54í 53Č87e78r78m18á36k 5880285758737

Co se to dozvídám? Sestřelit, odpálit bombu, zničit už ve vzduchu. To jsou ale ošklivá slovíčka. Nedivím se, že se to Rusům nelíbí a šťourají se v tom. Oni přeci mají již od roku 1983 zažitou mnohem něžnější terminologii.

Ať vyšetřovací komise zkrátka prohlásí, že ruskému letadlu byl prostě zastaven let, a je to. Tomu Moskva bude rozumět.

+2/−3
2.11.2015 23:04

L39u91b59o47š 41C46h59l14u86m28s30k24ý 2240895758465

Odborníci spekulují, diskutéři spekulují a bloger Ziegler znal příčinu už včera.

+2/−1
2.11.2015 21:39

I75v65a 39V90a54l97č17í29k14o90v44á 1619608451271

Z milionu názorů se alespoň jeden trefit musí. ;-)

+1/0
3.11.2015 8:34

P39a26v57e46l 82S26t96a21v46j32a14n80í98k 6798245947281

"Lická" nebo biblická?

0/0
2.11.2015 20:03

M78i54c36h67a89l 71M66a18l28á64t 6496982930340

Už se na něco nového přišlo ? Nebo je to pořád otevřené?

0/0
2.11.2015 20:02

J44a57r65o68s30l78a79v69a 43N75o67v20á34k15o28v83á 6824201887547

Na nic se nepřišlo, fantazie pracuje na plné obrátky, což je výsledek této diskuse ;-D

+2/0
2.11.2015 21:15

J74a42r28a 42R60a37n86k 1931556529431

Tohle, ale take uz 18 hodin stare:

http://www.express.co.uk/news/world/616032/ISIS-Russian-jet-Egypt-Terror-Monitor-jihadis-claim-responsibility

0/0
3.11.2015 1:41

J77i80ř48í 57R26y96s 3134467226484

Počkám si na zprávu odborníků,názory zdejší squadry nejsou směroplatné.

+9/0
2.11.2015 19:40

J38a55n 42N43o54v24á10k 9485968844685

Máně nevěř ;-D

+4/0
2.11.2015 19:42

J39a60n 58V76á47c41l63a11v93í95k 3592536301929

Už se k útoku přihlásil někdo, kdo jej mohl reálně spáchat? Jestli ne, tak se jeví jako nejpravděpodobnější závada. Konečně nebylo by to poprvé v historii letecké dopravy, kdy letadlu doslova upadl ocas za letu. Ale samozřejmě chápu, že to by se letecké společnosti a pár kulatým razítkům moc nelíbilo.

+2/0
2.11.2015 19:38

I77v15a71n 67L55e95l25á43k 9117401632471

Jistě, přihlásil se IS, ale odborníci tvrdí, že nedisponuje zbraněmi, které by mohly zasáhnout letoun v této výšce. Ale "odborníci" poslední dobou prokazují tak fatální neznalost IS, že bych tomu nepřikládal váhu, čímž netvrdím, že IS letoun sundal. Navíc jsem v tvrzení odborníků nenašel variantu, že IS použil bombu v letadle, asi vycházejí z videa, které údajně IS zveřejnil (proběhlo i na ČT) a je na něm vidět zásah velkého, pravděpodobně dopravního letounu pozemní střelou. Pokud by se vyloučil zásah zvenčí, pak by to video bylo falešné, ale po několika dnech nemůžeme očekávat věrohodné výsledky, všechno jsou to spekulace, možná vycházející z úniku informací z okolí vyšetřovací komice, přičemž to mohlo být zmíněno jako směry, kterými se pátrá, protože pro každou z variant se najdou indicie pro i proti a teprve podrobné vyšetřování odhalí pravdu.

0/0
3.11.2015 8:57

K93a12r21e88l 89P18e40c93k48a 7356160245704

Jako já si z fyziky nepamatuji tolik, ale přeci jenom si pamatuji, že světlo patří mezi eletromagnetické záření, čili nechápu ty uštěpačné příspěvky tady.

0/0
2.11.2015 19:26

M82i12c96h24a62l 69J25a80r84o77š 7754680842945

Už to tam přeformulovali. Bylo to napsané asi stejně, jako když moje retardovaná prababička vysvětlovala elektrický proud.

+1/0
2.11.2015 20:50

P90e71t79r16a 37L83o69u35k90o43v47á 3106435200283

Už na začátku vyšetřování je prakticky jasné, že výsledky francouzské a ruské vyšetřovací komise se na konci vyšetřování nebudou shodovat. Zatímco závěrům ruských vyšetřovatelů budou věřit Rusové, závěrům Francouzů bude věřit zbytek světa.

+9/−5
2.11.2015 19:21

M23i67r77e65k 44B16l34a34ž70e45k 6253228862

Francouzům nebude věřit grupa Kresta a spol.

+1/−1
2.11.2015 20:14

T87o49m15á87š 21Z25e40m77a19n 8344390914161

Asi nás a zejména naše děti čekají nepěkné vyhlídky. Dnes, když chci omezit rizika, vyhnu se destinacím, kde kulturně a nábožensky smýšlející jsou schopni strčit do letadla bombu nebo se odpálit v datu. Jelikož však Evropa umírá a musí být spasena, někdo zařizuje, aby takoví byli všude a již nikdo a nikde nebude v relativním bezpečí

+17/−1
2.11.2015 18:55

T22o28m71á96š 45Z74e56m93á16n43e92k 5610528706456

Takže na tu dovolenou v klidu můžete.

0/−1
2.11.2015 19:08

T94o18m31á55š 66Z23e77m12a93n 8194850564261

?

0/0
2.11.2015 19:10

S96l55a89v76o94m10í46r 23B55e14n46e12š 6612587560974

Váš skorojmenovec tím asi míní, že je to při stejném riziku: Máte být vystaqven islamistům někde v Egyptě, nebo islamistům ve své rodné zemi?

+3/−2
2.11.2015 19:12

T53o97m95á68š 80Z73e59m81a97n 8104980294661

Ano, to dává smysl, ale z pohledu rodiče mě to příliš v klidu nenechává...

+4/−1
2.11.2015 19:21

T29o35m98á78š 48Z71e60m75á78n83e49k 5760368196606

Děkuji.

0/0
2.11.2015 19:21

P15e57t20r 32M10u17n92z71a72r 1115211609536

Na Lipně je taky hezky...

+2/0
2.11.2015 20:02

M38i28l47a11n 91P24r58i45k65r38y11l 1755587971540

taky nechapu

0/0
3.11.2015 0:20

J77a39k48u54b 73K80o43s 3356492320494

Nedělám si velké iluze o tom, ze by někdo z egyptského personálu nebyl schopen do letadla propašovat bombu.

+11/0
2.11.2015 18:47

M81i79c58h72a68l 86S66e12m65r55á82d 3412826637469

Koukám na graf s výškou a rychlostí podle údajů přijatých od opakovače...

Letadlo nabralo za minutu výšku 800 metrů a potom šlo dolů 1,5 km za minutu... nedovedu si představit, jak by muselo vypadat poškození bombou, aby letadlo nejprve vystoupalo 800 metrů...

Dovedu si představit problém s řízením, ale na výbuch prostě nevěřím...

+1/0
2.11.2015 18:44

T59o92m96á66š 93Z80e69m91á79n57e51k 5750938246366

To je docela logické. Letadlo ztratilo ovladatelnost a začalo stoupat. Při ztrátě vztlaku došlo k rapidní změně rozložení sil v konstrukci a rozlomení stroje.

+2/−1
2.11.2015 19:11

I52g88n12á47c 45M28r96k21v63i30č42k32a 2588312379565

8-o

0/0
2.11.2015 19:19

T67o94m11á22š 55Z68e46m66á93n98e48k 5740188316376

Co je na tom k nepochopení?

0/0
2.11.2015 19:24

J72i15r97i 61J11a71v90u83r88e17k 7276122512676

Vemte data odtud: http://repo.feed.flightradar24.com/EIETJ.csv

To letadlo bylo zjevně neovladatelné ještě než začlo padat. Výbuch by tohle chování vysvětloval docela dobře.

+1/0
2.11.2015 19:22

M38i79c88h41a21l 33S77e82m60r16á20d 3662536267179

Nevím, nedovedu si představit typ poškození, který by mohl mít za následek prudké stoupání... ale uvidíme na závěr vyšetřování...

0/0
2.11.2015 19:31

T70o38m25á61š 18Z85e62m22á63n43e57k 5290308926896

Poškození ovládání výškovky.

+2/0
2.11.2015 19:34

J28i95r41i 68J41a96v75u82r34e42k 7306542122556

Tak třeba ztráta horizontální stabilizační plochy (lidově utržený ocas) by byl ukázkovou závadou tohoto druhu. Jinak v tom grafu jsou body vynášené po minutě a proložené spojitou křivkou. Podle té tabulky se věc stala mnohem rychleji a divočeji. Otázkou zůstává, nakolik jsou data z odpovídače pravdivá, ale nic lepšího nemáme.

+1/0
2.11.2015 19:58

R92o72m90a12n 51V76í82c49e28n90e61c 2289232458252

Byl to dron!

0/0
2.11.2015 18:33

M13i61r49a 67B97a96l33e13j 6403615734237

Urcite. Celni srazka...

+1/0
2.11.2015 18:36

J19a93n 68F27o67j65t79í93k 8116593521476

Jasně v 9Km ;-D

+1/0
2.11.2015 18:40

M68i56r96a 51B38a23l48e34j 6843805814657

Nekazte mu vecer... ;-)

+6/0
2.11.2015 18:41

M46i15c82h64a41l 53M76a65l36á72t 6316982600910

UAV většinou operuje ve výšce 22km. Klidně mohl dron klesnout na 9km. Dron to ale pravděpodobně není

0/0
2.11.2015 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.