Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bál jsem se a modlil, popisoval pasažér nouzové přistání airbusu ČSA

Rána, otřesy a strach z toho, co bude následovat. Tak iDNES.cz popsal své pocity jeden z cestujících letadla A319, které se kvůli problémům s motorem krátce po startu v Amsterdamu muselo vrátit na letiště. Radost z úspěšného přistání cestující nakonec oslavili v příletové hale českými lidovkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a81n 74S21e55v61e77r53i95n 1206861106325

Tak hlavne, ze se modlil. Krestansky (?) fundamentalista. ;-D

0/0
7.11.2015 11:02

D71á18v98i49d 88C79h10a70v11k47o 6264882207127

let IBK2514 Londyn - Kodan cca pol hodinu dozadu 7700. Dym v zadnej casti lietadla a pristanie na to iste letisko (Schiphol).

https://twitter.com/112Schiphol?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
2.11.2015 21:40

L85a19d49a 48N60o45v50a27k 4162863247

ta dechovka by mě asi dorazila...

+3/−2
2.11.2015 17:53

M61a54r12e35k 74V44y43m16a64z62a20l 5228906252250

Takové zprávy se čtou s pocitem, že není vše jen špatné. Piloti super a zdravím všechny, co si tak krásně zazpívali. V[>-]V

+4/0
2.11.2015 17:18

F75r24a74n43t58i31š45e59k 91Z44l55a70t35o63h80l53á12v21e35k 3371344977444

Dopadlo to díkybohu dobře, ale stejně se mi vybavil voustatý vtip - Hoří nám letadlo... hlavně aby nespadlo...

0/0
2.11.2015 17:32

P36a13v81e82l 55K48r74a96l 4588339459692

Statistika hovori jasne, letadlo patri mezi nejbezpecnejsi dopravni prostredky, nebyl tedy duvod se bat ani modlit.....

Ja bych ale asi nastupoval do letadla s nejistotou :D Protoze to neznam

+1/−1
2.11.2015 16:58

P36a52v72e37l 91O25d94r19a90z28i72l 6184519827190

No tak rachotící a chrchlající motor by tím důvodem být mohl, teoretiku.

+5/−1
2.11.2015 17:00

P17a10v65e86l 89K77r78a47l 4398769489892

Pravdepodobnost, ze se jeden motor poroucha je vyssi nez pravdepodobnost, ze dojde ke smrtelne letecke havarii. Z toho plyne, ze jeden motor je celkem sranda, navic kdyz pilot i posadka se zachovali profesionalne. Ja na miste posadky bych cestujici uklidnoval i tou statistikou a pravdepodobnosti, protoze pozitivni fakta cloveka uklidni. ;-)

+1/−1
2.11.2015 17:09

M20i26c46h96a46l 89C93h54a11l39u83p42a 6218390879533

Samotný nefunkční motor je celkem v klidu, ale pokud se třeba rozletí a poškodí křídlo, tak můžou být dole dost rychle.

+2/0
2.11.2015 23:29

P18a39v73e40l 71M39a67r95e92š 8455540917565

křídlo je ještě lepší varianta. už se stala i nehoda, kde letadlo dokázalo přistát s urvanou půlkou křídla.

Ruský Boeing nad Sinají zřejmě sestřelil vlastní motor...

0/0
4.11.2015 17:40

T14o42m60á53š 35K83n91a53i30f36l 6283570387170

blá blá blá ... promin .. ale .. nech to ho . to neni ani vtipny.

0/−1
2.11.2015 23:38

J77a26n 32S74e60v88e35r39i98n 1136181276805

Ma pravdu. A pravda nemusi byt nutne vtipna.

0/0
7.11.2015 11:04

J58a50k14u11b 44N12e97p96e96ř32e88n85ý 4555944986868

Pája by měl jít do světa.

0/0
3.11.2015 17:02

P13a54v81e43l 31M88a79r69e69š 8925120307735

S tím, že odejde jeden motor konstrukce letadla počítá. Veškerá technika na níž závisí lidské životy bývá několikanásobně jistěna a záměrně předimenzována.

Velké dopravní stroje dokážou bezpečně letět na jeden motor ( pokud tedy ten nevybuchne a neudělá do letadla pár děr navíc ) a dokonce i zcela bez motoru Jumbojet obstojně plachtí a dokáže doletět z cestovní výšky desítky kilometrů a při dobrém počasí relativně hladce přistát, ale musí se to povést napoprvé, protože jaksi nelze udělat okruh nad letištěm. Při startu a pár chvil po něm při stoupání do letové hladiny může být porouchaný motor problém, ale pro zkušenou posákdu ne zase tak velký. Zajímavější je když motor hoří a selže automatické hašení, krátce po startu jsou v křídlech tuny kerosinu

0/0
4.11.2015 17:37
Foto

T42o56m44á17š 12K43i13r26o35v 1825558395207

Dle uvedených zpráv se posádka zachovala profesionálně a za mě majíR^

+16/0
2.11.2015 15:33

F79r92a43n88t15i92s36e52k 95B57a35r83t58e68k 9690438406500

Ja bych se pozvracel, po*ral a umrel na infarkt...s moji fobii z letani bych to nedal. Nechapu ty piloty, ze ubec dokazou u tech situaci racionalne uvazovat...neuveritelne...sice chapu, ze letadlo je konstruovane na pristani jednim motorem, nebo ze bezne praskaji celni skla, ale tohle bych tedy fakt nedal...me je spatne uz kdyz se to otaci, ne jeste aby tam bouchl motor:D

+1/0
2.11.2015 15:22

J76o32s63e74f 53R77i61c94h69t77e71r 9366135217183

je to naopak - to vy máte fobii, což je z definice porucha spočívající v iracionálním a disproporčním strachu z nějaké situace nebo věci ;-)

0/0
2.11.2015 15:58

P86a36v80e87l 18M92a31r45e98š 8185330537735

Ony piloti většinou ví, že letadlo vydrží opravdu hodně a jsou na podobné akce cvičeni. Vědí, že s jedním motorem jinak nepoškozené letadlo nespadne.

0/0
4.11.2015 17:42

F43r82a93n41t55i62š86e26k 27L88u20f62t 5407419814276

Takže modlení funguje

+6/0
2.11.2015 14:40

F84r98a79n47t60i82š16e58k 62Z89l82a11t27o75h44l53á98v87e61k 3861824407794

Na druhou stranu, svědectví od těch, co to štěstí neměli, neexistuje.

0/0
2.11.2015 17:34

M50i33c91h68a47l 69N35o77v61á48k 1284237192534

Copak na jeden, dopravní letouny dokáží bezpečně přistát i bez motorů. Pokud vysadí motory v letové hladině (10 km), letoun doplachtí až 200 km.

A nejen letadla - pokud vysadí motor vrtulníku, i ten dokáže, díky tzv. autorotaci, bezpečně přistát.

Mimo to, prý jsou motory ke křídlům přidělány tak, aby v případě extrémních vibrací raději odpadly, než aby porušily křídlo. Protože bez motoru přistát lze, ale bez křídla ne :-)

+3/0
2.11.2015 14:33

P16e23t59r 75K45o78l64á78ř 2858977514531

To co píšeš je teorie. V praxi to vypadá tak, že vrtulník bez motoru je po přistání s pomocí autorotace obvykle na kaši ...

0/−1
2.11.2015 14:53

P66e63t51r 79N94ě44m54e29c 4390233670237

asi jak který, na YT jsou videa s podobným přístáním.

0/0
2.11.2015 15:23

P68a87v36e22l 30V62o98r61l35í10č91e74k 6110207478

vzlétne vrtulník, přistane kaše... ;-D

0/0
2.11.2015 16:17
Foto

T61o24m70á47š 93K27i92r13o71v 1355818525837

S vrtulníkem bych si "nouzák" asi nerisknul, ale letadlo, to je jiná. Doporučil bych se kouknout na toto: https://www.youtube.com/watch?v=EcgD5C5Qtrw - a na toto: https://www.youtube.com/watch?v=vTWZcBGWljA - V prvním případě došlo palivo a v druhém letadlo vlétlo do hejna kachen (nebo hus) ihned po vzletu.

0/0
2.11.2015 15:31

P68a88v23e91l 54O46d17r56a51z52i57l 6334979887270

No ono s tím vrtulníkem jaksi nemíváte na vybranou. Buď něco zkusíte, a možná se rozplesknete, nebo se rozplesknete určitě.

+1/0
2.11.2015 17:01

J65a70n 76H77á84l95a 8925145670747

No sice máte pravdu, ale dopravní letadlo je hodně špatný kluzák a z přistávání bez motorů nemá u dopravního letadla s pevným křídlem radost žádná pojišťovna (natož ti lidé uvnitř).

0/0
2.11.2015 16:03

J72a95r75o84m64í86r 48L19i25t91e45r85á10k 8296631133907

Jako poválečné kluzáky (větroně). Takže tak špatné to zase není.

0/0
2.11.2015 18:35

M19i71c23h24a95l 37C74h47a11l58u13p66a 6868750849553

Jde hůř ovládat kvůli nefunkční hydraulice, ale pro piloty by to neměl být problém. Třeba raketoplán taky přistával bez motorů.

0/0
2.11.2015 23:32

P26a81v50e41l 70M86a65r19e23š 8815960807785

na to jak těžká a velká k.r.áva je dopravní Boeing plachtí celkem slušně. Blaníka asi netrumfne, ale z 30.000 stop doletí dost daleko nato aby nad pevninou narazil na vhodné letiště

+1/0
4.11.2015 17:47

M69i56c24h81a14l 82C41h53a60l75u67p10a 6468620389443

U toho vrtulníku pochybuji, sice ho vrtule trochu zbrzdí, ale měkké přistání to nebude.

0/0
2.11.2015 23:30

P51a38v26e60l 40M82a47r23e71š 8295320167135

Zadní šroub závěsu motoru je záměrně slabší, aby se v případě problémů utrhnul dříve než přední a horké plyny z turbíny neožehli křídlo s palivem

0/0
4.11.2015 17:44

V10a24c40l92a68v 40B11e88d84n81a91r 5525117655151

Pred nekolika dny ve Fort Lauderdale na Floride, kratce pred vzletem zaclo letadlo americke spolecnosti Dynamic Airways od motoru horet. Stat se to o neco pozdeji, kdovi jak by to skoncilo.

0/0
2.11.2015 14:28

M81i40c33h33a37l 74P70a53d79ě30r48a 7860192100207

To musel bejt strašněj zážitek, let v noci, motor pryč, nouzové přistání, pak ještě dechovka, určitě si říkali, kdy ta hrůza skončí

+13/−2
2.11.2015 14:27

D83a59v35i50d 60U61r37b16a77n 1325367549

Jaka hruza? Nase tradice a kultura prece :-DD

+1/0
2.11.2015 16:09

P66a55v33e18l 38V27o41r40l40í94č98e78k 6380387698

Šlágr TV :D ale zažít bych to nechtěl... ne ne ne ....

+1/0
2.11.2015 16:17

J59a72n 29C53e91p88e74k 1964426260

Je naprosto bezpečné letět jen na jeden motor, vrátit se zpět a přistát nebo na nejbližší letiště. Letadlo to v pohodě zvládne a piloti jsou na to cvičeni.

+1/0
2.11.2015 14:22

J60a14n 52C54e34p55e11k 1104306140

Je zajímavé, že letadel se lidé bojí jak čert kříže, ale že v autě mají tak 1000x větší šanci, že se zabijí, to jim nevadí a do aut sedají denně.

+2/−1
2.11.2015 14:25

M97a56r22k19é69t76a 68Ž79e88m60l56i21č32k90o76v42á 1584770433653

To je asi o tom pocitu "mám to pevně v rukou", kdežto v letadle tuto zodpovědnost necháváte na pilotech, které neznáte.

+1/0
2.11.2015 15:39

D91a57v90i90d 76U22r87b85a15n 1495977779

Spis o naivnim pocitu "mam to pevne v rukou" :))

+1/0
2.11.2015 16:17

L18i33b71o13r 60J19i83ř25í 29B94e18n80e69š 1492814612766

Mate pravdu, pane Cepku!

(Stydim se, ale i ja patrim k tem, jenz by letadlem neleteli ani za milion €.)

0/0
2.11.2015 16:29

J91a95n 32M65u63c22h50a 8649306422566

psycho :-)

0/0
2.11.2015 14:07

D87a82v73i48d 62P77r13a97ž29á73k 6804482932286

Holt cinska kvalita

0/0
2.11.2015 13:58

V46l96a48d20i30m37í40r 36N18o23v52o74t21n53ý 1219310482400

že by měl Myloš v posádce rozumné kandidáty na vyznamenání za rok?

+1/−1
2.11.2015 13:52

A76r36n36o45š30t 69D27o90s45k83o42č13i20l 6570379478278

Byl jsem na palube letadla... Byl to desivej zazitek, ale vsechno jsme zvladli diky profesionalite posadky. A my jsme potom s Pisecanem lidem zvedli naladu minikoncertem v prostorach letistni haly. Nechci nejak pospinit CSA ale uz prvni vteriny vzletu jsem si rikal, ze podle zvuku motoru neni neco v cajku...

+11/0
2.11.2015 13:46

J25a11n 54S98y14s25e60l 4741599945865

My aviofobici máme pocit, že není něco v pořádku, při každém vzletu a nezáleží na letecké společnosti...

+6/0
2.11.2015 13:49

L65i58b85o96r 34J50i70ř66í 90B10e75n77e91š 1392904552936

;-D

+1/0
2.11.2015 16:30

M14a13r94t47i73n 35V95á29v93r40a 2710203749

Příště až začne panika, začněte to točit na mobil. Zajistíte si slávu, ať už kartu vytáhnou z trosek, anebo ji do novin donesete sám R^

+3/0
2.11.2015 14:39

J70a70n 73K40u35d86l96á44č77e68k 7865695

A proto chci jet do Ameriky lodíR^

0/0
2.11.2015 13:38

J56i26ř48í 33L61i69e23t69a66v69e55c 8103499913329

Už opravili Titanic?

+11/0
2.11.2015 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.