Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bál jsem se a modlil, popisoval pasažér nouzové přistání airbusu ČSA

Rána, otřesy a strach z toho, co bude následovat. Tak iDNES.cz popsal své pocity jeden z cestujících letadla A319, které se kvůli problémům s motorem krátce po startu v Amsterdamu muselo vrátit na letiště. Radost z úspěšného přistání cestující nakonec oslavili v příletové hale českými lidovkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a15n 51S77e45v80e94r82i23n 1446861496845

Tak hlavne, ze se modlil. Krestansky (?) fundamentalista. ;-D

0/0
7.11.2015 11:02

D31á38v83i28d 86C11h16a80v49k86o 6674612277207

let IBK2514 Londyn - Kodan cca pol hodinu dozadu 7700. Dym v zadnej casti lietadla a pristanie na to iste letisko (Schiphol).

https://twitter.com/112Schiphol?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
2.11.2015 21:40

L37a55d95a 11N41o37v74a86k 4632603737

ta dechovka by mě asi dorazila...

+3/−2
2.11.2015 17:53

M97a72r57e41k 20V75y35m76a24z32a63l 5668366832130

Takové zprávy se čtou s pocitem, že není vše jen špatné. Piloti super a zdravím všechny, co si tak krásně zazpívali. V[>-]V

+4/0
2.11.2015 17:18

F85r42a74n53t34i66š17e34k 97Z80l80a17t22o61h30l70á64v84e55k 3391694957154

Dopadlo to díkybohu dobře, ale stejně se mi vybavil voustatý vtip - Hoří nám letadlo... hlavně aby nespadlo...

0/0
2.11.2015 17:32

P23a20v52e38l 62K52r10a70l 4918249989612

Statistika hovori jasne, letadlo patri mezi nejbezpecnejsi dopravni prostredky, nebyl tedy duvod se bat ani modlit.....

Ja bych ale asi nastupoval do letadla s nejistotou :D Protoze to neznam

+1/−1
2.11.2015 16:58

P30a62v95e52l 48O98d90r75a33z97i23l 6144159597460

No tak rachotící a chrchlající motor by tím důvodem být mohl, teoretiku.

+5/−1
2.11.2015 17:00

P17a37v66e87l 96K71r32a32l 4248709239172

Pravdepodobnost, ze se jeden motor poroucha je vyssi nez pravdepodobnost, ze dojde ke smrtelne letecke havarii. Z toho plyne, ze jeden motor je celkem sranda, navic kdyz pilot i posadka se zachovali profesionalne. Ja na miste posadky bych cestujici uklidnoval i tou statistikou a pravdepodobnosti, protoze pozitivni fakta cloveka uklidni. ;-)

+1/−1
2.11.2015 17:09

M63i16c66h81a54l 90C98h34a28l25u85p64a 6628450979913

Samotný nefunkční motor je celkem v klidu, ale pokud se třeba rozletí a poškodí křídlo, tak můžou být dole dost rychle.

+2/0
2.11.2015 23:29
Foto

P19a14v91e91l 54M25a43r82e93š 8515760397165

křídlo je ještě lepší varianta. už se stala i nehoda, kde letadlo dokázalo přistát s urvanou půlkou křídla.

Ruský Boeing nad Sinají zřejmě sestřelil vlastní motor...

0/0
4.11.2015 17:40

T91o81m44á84š 92K34n93a78i16f23l 6793860437600

blá blá blá ... promin .. ale .. nech to ho . to neni ani vtipny.

0/−1
2.11.2015 23:38

J52a73n 31S89e15v62e27r39i32n 1256971736795

Ma pravdu. A pravda nemusi byt nutne vtipna.

0/0
7.11.2015 11:04

J21a24k14u25b 84N16e51p82e40ř91e40n68ý 4665904776388

Pája by měl jít do světa.

0/0
3.11.2015 17:02
Foto

P26a58v40e12l 50M22a91r88e87š 8585100827755

S tím, že odejde jeden motor konstrukce letadla počítá. Veškerá technika na níž závisí lidské životy bývá několikanásobně jistěna a záměrně předimenzována.

Velké dopravní stroje dokážou bezpečně letět na jeden motor ( pokud tedy ten nevybuchne a neudělá do letadla pár děr navíc ) a dokonce i zcela bez motoru Jumbojet obstojně plachtí a dokáže doletět z cestovní výšky desítky kilometrů a při dobrém počasí relativně hladce přistát, ale musí se to povést napoprvé, protože jaksi nelze udělat okruh nad letištěm. Při startu a pár chvil po něm při stoupání do letové hladiny může být porouchaný motor problém, ale pro zkušenou posákdu ne zase tak velký. Zajímavější je když motor hoří a selže automatické hašení, krátce po startu jsou v křídlech tuny kerosinu

0/0
4.11.2015 17:37
Foto

T83o70m14á81š 19K88i63r31o17v 1385138125677

Dle uvedených zpráv se posádka zachovala profesionálně a za mě majíR^

+16/0
2.11.2015 15:33

F22r14a63n97t37i33s10e80k 90B23a56r60t86e31k 9350558256110

Ja bych se pozvracel, po*ral a umrel na infarkt...s moji fobii z letani bych to nedal. Nechapu ty piloty, ze ubec dokazou u tech situaci racionalne uvazovat...neuveritelne...sice chapu, ze letadlo je konstruovane na pristani jednim motorem, nebo ze bezne praskaji celni skla, ale tohle bych tedy fakt nedal...me je spatne uz kdyz se to otaci, ne jeste aby tam bouchl motor:D

+1/0
2.11.2015 15:22

J40o66s21e36f 20R30i79c13h69t70e10r 9226555717883

je to naopak - to vy máte fobii, což je z definice porucha spočívající v iracionálním a disproporčním strachu z nějaké situace nebo věci ;-)

0/0
2.11.2015 15:58
Foto

P46a57v93e61l 63M57a28r90e62š 8375190267595

Ony piloti většinou ví, že letadlo vydrží opravdu hodně a jsou na podobné akce cvičeni. Vědí, že s jedním motorem jinak nepoškozené letadlo nespadne.

0/0
4.11.2015 17:42

F82r42a48n29t75i70š91e74k 57L91u34f60t 5387659334876

Takže modlení funguje

+6/0
2.11.2015 14:40

F35r29a33n20t13i92š69e70k 96Z95l20a76t38o11h20l59á46v47e63k 3491934397304

Na druhou stranu, svědectví od těch, co to štěstí neměli, neexistuje.

0/0
2.11.2015 17:34

M79i24c96h21a95l 65N94o40v69á92k 1714387272164

Copak na jeden, dopravní letouny dokáží bezpečně přistát i bez motorů. Pokud vysadí motory v letové hladině (10 km), letoun doplachtí až 200 km.

A nejen letadla - pokud vysadí motor vrtulníku, i ten dokáže, díky tzv. autorotaci, bezpečně přistát.

Mimo to, prý jsou motory ke křídlům přidělány tak, aby v případě extrémních vibrací raději odpadly, než aby porušily křídlo. Protože bez motoru přistát lze, ale bez křídla ne :-)

+3/0
2.11.2015 14:33

P32e89t22r 44K51o19l98á41ř 2898647974541

To co píšeš je teorie. V praxi to vypadá tak, že vrtulník bez motoru je po přistání s pomocí autorotace obvykle na kaši ...

0/−1
2.11.2015 14:53

P85e95t87r 71N92ě66m54e15c 4360973170377

asi jak který, na YT jsou videa s podobným přístáním.

0/0
2.11.2015 15:23

P73a39v37e12l 47V48o21r94l87í69č34e12k 6210407948

vzlétne vrtulník, přistane kaše... ;-D

0/0
2.11.2015 16:17
Foto

T96o39m24á25š 51K35i98r76o33v 1465138485667

S vrtulníkem bych si "nouzák" asi nerisknul, ale letadlo, to je jiná. Doporučil bych se kouknout na toto: https://www.youtube.com/watch?v=EcgD5C5Qtrw - a na toto: https://www.youtube.com/watch?v=vTWZcBGWljA - V prvním případě došlo palivo a v druhém letadlo vlétlo do hejna kachen (nebo hus) ihned po vzletu.

0/0
2.11.2015 15:31

P12a29v98e93l 25O81d17r49a70z59i29l 6944769377300

No ono s tím vrtulníkem jaksi nemíváte na vybranou. Buď něco zkusíte, a možná se rozplesknete, nebo se rozplesknete určitě.

+1/0
2.11.2015 17:01

J83a83n 56H75á95l36a 8395885830727

No sice máte pravdu, ale dopravní letadlo je hodně špatný kluzák a z přistávání bez motorů nemá u dopravního letadla s pevným křídlem radost žádná pojišťovna (natož ti lidé uvnitř).

0/0
2.11.2015 16:03

J17a59r50o92m34í63r 80L46i91t94e92r53á52k 8936711683447

Jako poválečné kluzáky (větroně). Takže tak špatné to zase není.

0/0
2.11.2015 18:35

M76i44c47h86a31l 50C24h29a56l50u75p18a 6768270559903

Jde hůř ovládat kvůli nefunkční hydraulice, ale pro piloty by to neměl být problém. Třeba raketoplán taky přistával bez motorů.

0/0
2.11.2015 23:32
Foto

P44a73v88e82l 84M89a23r37e98š 8835830777885

na to jak těžká a velká k.r.áva je dopravní Boeing plachtí celkem slušně. Blaníka asi netrumfne, ale z 30.000 stop doletí dost daleko nato aby nad pevninou narazil na vhodné letiště

+1/0
4.11.2015 17:47

M22i87c41h28a91l 90C11h62a31l91u39p93a 6518570559133

U toho vrtulníku pochybuji, sice ho vrtule trochu zbrzdí, ale měkké přistání to nebude.

0/0
2.11.2015 23:30
Foto

P28a45v13e57l 78M62a21r86e78š 8305490447635

Zadní šroub závěsu motoru je záměrně slabší, aby se v případě problémů utrhnul dříve než přední a horké plyny z turbíny neožehli křídlo s palivem

0/0
4.11.2015 17:44

V13a53c60l12a41v 25B32e82d26n75a64r 5335977145791

Pred nekolika dny ve Fort Lauderdale na Floride, kratce pred vzletem zaclo letadlo americke spolecnosti Dynamic Airways od motoru horet. Stat se to o neco pozdeji, kdovi jak by to skoncilo.

0/0
2.11.2015 14:28

M46i34c39h85a94l 90P94a35d14ě24r77a 7350182200777

To musel bejt strašněj zážitek, let v noci, motor pryč, nouzové přistání, pak ještě dechovka, určitě si říkali, kdy ta hrůza skončí

+13/−2
2.11.2015 14:27

D57a37v96i18d 70U89r97b77a28n 1745387379

Jaka hruza? Nase tradice a kultura prece :-DD

+1/0
2.11.2015 16:09

P63a22v15e53l 98V25o85r56l91í35č58e48k 6380987398

Šlágr TV :D ale zažít bych to nechtěl... ne ne ne ....

+1/0
2.11.2015 16:17

J81a76n 32C14e53p35e87k 1774556620

Je naprosto bezpečné letět jen na jeden motor, vrátit se zpět a přistát nebo na nejbližší letiště. Letadlo to v pohodě zvládne a piloti jsou na to cvičeni.

+1/0
2.11.2015 14:22

J15a11n 27C59e10p57e40k 1784896800

Je zajímavé, že letadel se lidé bojí jak čert kříže, ale že v autě mají tak 1000x větší šanci, že se zabijí, to jim nevadí a do aut sedají denně.

+2/−1
2.11.2015 14:25

M14a97r90k77é26t84a 29Ž18e97m97l78i87č23k74o73v74á 1484500593173

To je asi o tom pocitu "mám to pevně v rukou", kdežto v letadle tuto zodpovědnost necháváte na pilotech, které neznáte.

+1/0
2.11.2015 15:39

D58a95v47i96d 96U36r56b43a94n 1795577569

Spis o naivnim pocitu "mam to pevne v rukou" :))

+1/0
2.11.2015 16:17

L41i89b98o16r 29B34e27n88e79š 1762734942406

Mate pravdu, pane Cepku!

(Stydim se, ale i ja patrim k tem, jenz by letadlem neleteli ani za milion €.)

0/0
2.11.2015 16:29

J37a52n 21M59u97c32h29a 8929426172106

psycho :-)

0/0
2.11.2015 14:07

D64a30v81i89d 49P59r51a13ž46á96k 6244682542496

Holt cinska kvalita

0/0
2.11.2015 13:58

V31l60a78d39i83m11í17r 69N54o25v96o45t71n59ý 1639240862400

že by měl Myloš v posádce rozumné kandidáty na vyznamenání za rok?

+1/−1
2.11.2015 13:52

A35r77n34o39š83t 66D47o75s40k75o80č71i82l 6120889988288

Byl jsem na palube letadla... Byl to desivej zazitek, ale vsechno jsme zvladli diky profesionalite posadky. A my jsme potom s Pisecanem lidem zvedli naladu minikoncertem v prostorach letistni haly. Nechci nejak pospinit CSA ale uz prvni vteriny vzletu jsem si rikal, ze podle zvuku motoru neni neco v cajku...

+11/0
2.11.2015 13:46

J91a45n 91S34y47s55e49l 4331469275895

My aviofobici máme pocit, že není něco v pořádku, při každém vzletu a nezáleží na letecké společnosti...

+6/0
2.11.2015 13:49

L94i36b26o15r 71B45e43n24e64š 1632224132986

;-D

+1/0
2.11.2015 16:30

M17a30r45t85i51n 35V97á26v78r24a 2710883489

Příště až začne panika, začněte to točit na mobil. Zajistíte si slávu, ať už kartu vytáhnou z trosek, anebo ji do novin donesete sám R^

+3/0
2.11.2015 14:39

J84a84n 54K87u21d93l70á21č58e34k 7145445

A proto chci jet do Ameriky lodíR^

0/0
2.11.2015 13:38

J37i67ř46í 34L85i25e92t37a70v88e60c 8133239343299

Už opravili Titanic?

+11/0
2.11.2015 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.