Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bál jsem se a modlil, popisoval pasažér nouzové přistání airbusu ČSA

Rána, otřesy a strach z toho, co bude následovat. Tak iDNES.cz popsal své pocity jeden z cestujících letadla A319, které se kvůli problémům s motorem krátce po startu v Amsterdamu muselo vrátit na letiště. Radost z úspěšného přistání cestující nakonec oslavili v příletové hale českými lidovkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a61n 53S52e70v55e25r80i20n 1276951856345

Tak hlavne, ze se modlil. Krestansky (?) fundamentalista. ;-D

0/0
7.11.2015 11:02

D87á66v28i68d 75C35h14a35v64k67o 6774222937287

let IBK2514 Londyn - Kodan cca pol hodinu dozadu 7700. Dym v zadnej casti lietadla a pristanie na to iste letisko (Schiphol).

https://twitter.com/112Schiphol?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
2.11.2015 21:40

L25a92d80a 89N33o69v81a48k 4432193127

ta dechovka by mě asi dorazila...

+3/−2
2.11.2015 17:53

M23a49r33e90k 64V88y66m31a13z15a77l 5668856262830

Takové zprávy se čtou s pocitem, že není vše jen špatné. Piloti super a zdravím všechny, co si tak krásně zazpívali. V[>-]V

+4/0
2.11.2015 17:18

F91r94a11n35t88i84š92e43k 30Z62l94a34t24o95h11l28á84v79e34k 3661324907854

Dopadlo to díkybohu dobře, ale stejně se mi vybavil voustatý vtip - Hoří nám letadlo... hlavně aby nespadlo...

0/0
2.11.2015 17:32

P41a75v22e33l 37K96r22a86l 4128339469522

Statistika hovori jasne, letadlo patri mezi nejbezpecnejsi dopravni prostredky, nebyl tedy duvod se bat ani modlit.....

Ja bych ale asi nastupoval do letadla s nejistotou :D Protoze to neznam

+1/−1
2.11.2015 16:58

P96a56v48e17l 76O33d64r39a57z43i36l 6704969877190

No tak rachotící a chrchlající motor by tím důvodem být mohl, teoretiku.

+5/−1
2.11.2015 17:00

P76a48v11e46l 58K35r72a20l 4498579189792

Pravdepodobnost, ze se jeden motor poroucha je vyssi nez pravdepodobnost, ze dojde ke smrtelne letecke havarii. Z toho plyne, ze jeden motor je celkem sranda, navic kdyz pilot i posadka se zachovali profesionalne. Ja na miste posadky bych cestujici uklidnoval i tou statistikou a pravdepodobnosti, protoze pozitivni fakta cloveka uklidni. ;-)

+1/−1
2.11.2015 17:09

M20i92c64h82a46l 21C71h63a74l86u32p85a 6588540679313

Samotný nefunkční motor je celkem v klidu, ale pokud se třeba rozletí a poškodí křídlo, tak můžou být dole dost rychle.

+2/0
2.11.2015 23:29
Foto

P11a28v77e95l 65M98a33r77e35š 8845450167475

křídlo je ještě lepší varianta. už se stala i nehoda, kde letadlo dokázalo přistát s urvanou půlkou křídla.

Ruský Boeing nad Sinají zřejmě sestřelil vlastní motor...

0/0
4.11.2015 17:40

T31o74m96á36š 74K55n58a47i50f70l 6873600757460

blá blá blá ... promin .. ale .. nech to ho . to neni ani vtipny.

0/−1
2.11.2015 23:38

J22a73n 23S23e72v75e27r51i28n 1566891116235

Ma pravdu. A pravda nemusi byt nutne vtipna.

0/0
7.11.2015 11:04

J36a64k58u68b 85N86e28p67e48ř11e20n61ý 4285924746518

Pája by měl jít do světa.

0/0
3.11.2015 17:02
Foto

P79a37v35e77l 48M56a40r23e20š 8315920747545

S tím, že odejde jeden motor konstrukce letadla počítá. Veškerá technika na níž závisí lidské životy bývá několikanásobně jistěna a záměrně předimenzována.

Velké dopravní stroje dokážou bezpečně letět na jeden motor ( pokud tedy ten nevybuchne a neudělá do letadla pár děr navíc ) a dokonce i zcela bez motoru Jumbojet obstojně plachtí a dokáže doletět z cestovní výšky desítky kilometrů a při dobrém počasí relativně hladce přistát, ale musí se to povést napoprvé, protože jaksi nelze udělat okruh nad letištěm. Při startu a pár chvil po něm při stoupání do letové hladiny může být porouchaný motor problém, ale pro zkušenou posákdu ne zase tak velký. Zajímavější je když motor hoří a selže automatické hašení, krátce po startu jsou v křídlech tuny kerosinu

0/0
4.11.2015 17:37
Foto

T56o55m18á28š 65K57i33r23o15v 1385918895597

Dle uvedených zpráv se posádka zachovala profesionálně a za mě majíR^

+16/0
2.11.2015 15:33

F92r15a74n21t61i24s98e58k 52B14a19r73t86e58k 9250128376710

Ja bych se pozvracel, po*ral a umrel na infarkt...s moji fobii z letani bych to nedal. Nechapu ty piloty, ze ubec dokazou u tech situaci racionalne uvazovat...neuveritelne...sice chapu, ze letadlo je konstruovane na pristani jednim motorem, nebo ze bezne praskaji celni skla, ale tohle bych tedy fakt nedal...me je spatne uz kdyz se to otaci, ne jeste aby tam bouchl motor:D

+1/0
2.11.2015 15:22

J75o96s73e73f 56R63i16c19h73t19e93r 9566235307493

je to naopak - to vy máte fobii, což je z definice porucha spočívající v iracionálním a disproporčním strachu z nějaké situace nebo věci ;-)

0/0
2.11.2015 15:58
Foto

P56a66v80e29l 14M55a80r22e40š 8575950657235

Ony piloti většinou ví, že letadlo vydrží opravdu hodně a jsou na podobné akce cvičeni. Vědí, že s jedním motorem jinak nepoškozené letadlo nespadne.

0/0
4.11.2015 17:42

F56r82a46n64t88i36š63e27k 82L95u40f11t 5647979174896

Takže modlení funguje

+6/0
2.11.2015 14:40

F83r43a20n62t60i66š19e68k 44Z56l52a70t50o92h60l25á15v19e52k 3601614207194

Na druhou stranu, svědectví od těch, co to štěstí neměli, neexistuje.

0/0
2.11.2015 17:34

M57i40c22h92a48l 96N32o72v54á26k 1244327662214

Copak na jeden, dopravní letouny dokáží bezpečně přistát i bez motorů. Pokud vysadí motory v letové hladině (10 km), letoun doplachtí až 200 km.

A nejen letadla - pokud vysadí motor vrtulníku, i ten dokáže, díky tzv. autorotaci, bezpečně přistát.

Mimo to, prý jsou motory ke křídlům přidělány tak, aby v případě extrémních vibrací raději odpadly, než aby porušily křídlo. Protože bez motoru přistát lze, ale bez křídla ne :-)

+3/0
2.11.2015 14:33

P31e13t92r 32K79o55l30á90ř 2168747214551

To co píšeš je teorie. V praxi to vypadá tak, že vrtulník bez motoru je po přistání s pomocí autorotace obvykle na kaši ...

0/−1
2.11.2015 14:53

P47e50t49r 91N97ě46m33e80c 4980523120357

asi jak který, na YT jsou videa s podobným přístáním.

0/0
2.11.2015 15:23

P95a74v95e59l 29V97o94r75l46í91č48e96k 6310577688

vzlétne vrtulník, přistane kaše... ;-D

0/0
2.11.2015 16:17
Foto

T87o39m12á20š 31K85i72r85o76v 1355148765317

S vrtulníkem bych si "nouzák" asi nerisknul, ale letadlo, to je jiná. Doporučil bych se kouknout na toto: https://www.youtube.com/watch?v=EcgD5C5Qtrw - a na toto: https://www.youtube.com/watch?v=vTWZcBGWljA - V prvním případě došlo palivo a v druhém letadlo vlétlo do hejna kachen (nebo hus) ihned po vzletu.

0/0
2.11.2015 15:31

P34a30v87e50l 13O50d30r54a58z54i93l 6564549237590

No ono s tím vrtulníkem jaksi nemíváte na vybranou. Buď něco zkusíte, a možná se rozplesknete, nebo se rozplesknete určitě.

+1/0
2.11.2015 17:01

J70a14n 56H53á10l25a 8755225200237

No sice máte pravdu, ale dopravní letadlo je hodně špatný kluzák a z přistávání bez motorů nemá u dopravního letadla s pevným křídlem radost žádná pojišťovna (natož ti lidé uvnitř).

0/0
2.11.2015 16:03

J98a24r74o88m32í72r 52L71i90t98e24r67á27k 8196801533277

Jako poválečné kluzáky (větroně). Takže tak špatné to zase není.

0/0
2.11.2015 18:35

M67i84c52h65a36l 38C28h71a26l63u10p29a 6768340159223

Jde hůř ovládat kvůli nefunkční hydraulice, ale pro piloty by to neměl být problém. Třeba raketoplán taky přistával bez motorů.

0/0
2.11.2015 23:32
Foto

P37a91v37e30l 39M83a65r71e82š 8125500687715

na to jak těžká a velká k.r.áva je dopravní Boeing plachtí celkem slušně. Blaníka asi netrumfne, ale z 30.000 stop doletí dost daleko nato aby nad pevninou narazil na vhodné letiště

+1/0
4.11.2015 17:47

M88i88c35h89a44l 31C93h52a37l55u57p47a 6598140119353

U toho vrtulníku pochybuji, sice ho vrtule trochu zbrzdí, ale měkké přistání to nebude.

0/0
2.11.2015 23:30
Foto

P18a90v79e46l 43M22a96r52e60š 8895460547685

Zadní šroub závěsu motoru je záměrně slabší, aby se v případě problémů utrhnul dříve než přední a horké plyny z turbíny neožehli křídlo s palivem

0/0
4.11.2015 17:44

V10a64c54l25a30v 56B91e20d39n51a43r 5695897435491

Pred nekolika dny ve Fort Lauderdale na Floride, kratce pred vzletem zaclo letadlo americke spolecnosti Dynamic Airways od motoru horet. Stat se to o neco pozdeji, kdovi jak by to skoncilo.

0/0
2.11.2015 14:28

M98i73c80h45a15l 66P81a75d41ě77r90a 7510552230927

To musel bejt strašněj zážitek, let v noci, motor pryč, nouzové přistání, pak ještě dechovka, určitě si říkali, kdy ta hrůza skončí

+13/−2
2.11.2015 14:27

D91a69v13i15d 81U86r57b82a14n 1885797789

Jaka hruza? Nase tradice a kultura prece :-DD

+1/0
2.11.2015 16:09

P26a79v49e94l 98V51o16r18l21í90č71e73k 6320937968

Šlágr TV :D ale zažít bych to nechtěl... ne ne ne ....

+1/0
2.11.2015 16:17

J72a48n 88C78e10p67e83k 1374496770

Je naprosto bezpečné letět jen na jeden motor, vrátit se zpět a přistát nebo na nejbližší letiště. Letadlo to v pohodě zvládne a piloti jsou na to cvičeni.

+1/0
2.11.2015 14:22

J29a39n 44C26e86p33e62k 1114776110

Je zajímavé, že letadel se lidé bojí jak čert kříže, ale že v autě mají tak 1000x větší šanci, že se zabijí, to jim nevadí a do aut sedají denně.

+2/−1
2.11.2015 14:25

M96a25r96k51é56t55a 70Ž85e82m58l22i42č18k63o62v85á 1404490903983

To je asi o tom pocitu "mám to pevně v rukou", kdežto v letadle tuto zodpovědnost necháváte na pilotech, které neznáte.

+1/0
2.11.2015 15:39

D26a21v65i66d 58U72r85b77a76n 1735847499

Spis o naivnim pocitu "mam to pevne v rukou" :))

+1/0
2.11.2015 16:17

L69i92b28o70r 50B72e80n58e21š 1372654622946

Mate pravdu, pane Cepku!

(Stydim se, ale i ja patrim k tem, jenz by letadlem neleteli ani za milion €.)

0/0
2.11.2015 16:29

J70a27n 11M17u32c69h75a 8699376202976

psycho :-)

0/0
2.11.2015 14:07

D97a85v85i88d 95P97r98a14ž81á47k 6574682932696

Holt cinska kvalita

0/0
2.11.2015 13:58

V66l69a98d27i28m66í98r 37N11o95v76o25t59n74ý 1659610782930

že by měl Myloš v posádce rozumné kandidáty na vyznamenání za rok?

+1/−1
2.11.2015 13:52

A33r89n60o52š73t 94D72o32s41k67o62č90i87l 6790529488388

Byl jsem na palube letadla... Byl to desivej zazitek, ale vsechno jsme zvladli diky profesionalite posadky. A my jsme potom s Pisecanem lidem zvedli naladu minikoncertem v prostorach letistni haly. Nechci nejak pospinit CSA ale uz prvni vteriny vzletu jsem si rikal, ze podle zvuku motoru neni neco v cajku...

+11/0
2.11.2015 13:46

J10a18n 10S38y91s78e41l 4851579865105

My aviofobici máme pocit, že není něco v pořádku, při každém vzletu a nezáleží na letecké společnosti...

+6/0
2.11.2015 13:49

L30i83b53o17r 80B94e88n10e46š 1752184552526

;-D

+1/0
2.11.2015 16:30

M33a93r76t95i42n 42V85á37v79r31a 2270323789

Příště až začne panika, začněte to točit na mobil. Zajistíte si slávu, ať už kartu vytáhnou z trosek, anebo ji do novin donesete sám R^

+3/0
2.11.2015 14:39

J72a42n 18K24u44d40l46á78č46e80k 7985575

A proto chci jet do Ameriky lodíR^

0/0
2.11.2015 13:38

J59i38ř63í 41L90i82e49t55a46v18e61c 8543679433559

Už opravili Titanic?

+11/0
2.11.2015 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.