Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bál jsem se a modlil, popisoval pasažér nouzové přistání airbusu ČSA

Rána, otřesy a strach z toho, co bude následovat. Tak iDNES.cz popsal své pocity jeden z cestujících letadla A319, které se kvůli problémům s motorem krátce po startu v Amsterdamu muselo vrátit na letiště. Radost z úspěšného přistání cestující nakonec oslavili v příletové hale českými lidovkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a57n 23S60e86v55e10r62i66n 1336771236865

Tak hlavne, ze se modlil. Krestansky (?) fundamentalista. ;-D

0/0
7.11.2015 11:02

D43á73v14i11d 71C13h74a84v69k36o 6754522477397

let IBK2514 Londyn - Kodan cca pol hodinu dozadu 7700. Dym v zadnej casti lietadla a pristanie na to iste letisko (Schiphol).

https://twitter.com/112Schiphol?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
2.11.2015 21:40

L75a46d53a 44N42o20v61a94k 4622973367

ta dechovka by mě asi dorazila...

+3/−2
2.11.2015 17:53

M89a91r76e20k 59V24y27m59a51z37a40l 5758536742800

Takové zprávy se čtou s pocitem, že není vše jen špatné. Piloti super a zdravím všechny, co si tak krásně zazpívali. V[>-]V

+4/0
2.11.2015 17:18

F84r69a42n82t37i89š60e78k 56Z25l37a57t41o69h51l10á63v52e15k 3181154487934

Dopadlo to díkybohu dobře, ale stejně se mi vybavil voustatý vtip - Hoří nám letadlo... hlavně aby nespadlo...

0/0
2.11.2015 17:32

P77a59v65e92l 33K21r25a93l 4268149669652

Statistika hovori jasne, letadlo patri mezi nejbezpecnejsi dopravni prostredky, nebyl tedy duvod se bat ani modlit.....

Ja bych ale asi nastupoval do letadla s nejistotou :D Protoze to neznam

+1/−1
2.11.2015 16:58

P86a24v76e37l 93O16d63r85a58z79i66l 6124329937940

No tak rachotící a chrchlající motor by tím důvodem být mohl, teoretiku.

+5/−1
2.11.2015 17:00

P70a34v52e20l 38K79r60a36l 4448429229102

Pravdepodobnost, ze se jeden motor poroucha je vyssi nez pravdepodobnost, ze dojde ke smrtelne letecke havarii. Z toho plyne, ze jeden motor je celkem sranda, navic kdyz pilot i posadka se zachovali profesionalne. Ja na miste posadky bych cestujici uklidnoval i tou statistikou a pravdepodobnosti, protoze pozitivni fakta cloveka uklidni. ;-)

+1/−1
2.11.2015 17:09

M23i63c90h25a41l 46C52h46a43l96u64p89a 6418760539873

Samotný nefunkční motor je celkem v klidu, ale pokud se třeba rozletí a poškodí křídlo, tak můžou být dole dost rychle.

+2/0
2.11.2015 23:29

P23a73v16e22l 65M18a92r10e30š 8435410227755

křídlo je ještě lepší varianta. už se stala i nehoda, kde letadlo dokázalo přistát s urvanou půlkou křídla.

Ruský Boeing nad Sinají zřejmě sestřelil vlastní motor...

0/0
4.11.2015 17:40

T85o96m76á66š 71K30n72a58i66f13l 6203160617570

blá blá blá ... promin .. ale .. nech to ho . to neni ani vtipny.

0/−1
2.11.2015 23:38

J27a87n 19S23e72v88e28r58i89n 1546971366175

Ma pravdu. A pravda nemusi byt nutne vtipna.

0/0
7.11.2015 11:04

J50a35k16u47b 46N32e12p12e83ř88e14n44ý 4105864256918

Pája by měl jít do světa.

0/0
3.11.2015 17:02

P10a57v55e62l 97M85a47r71e26š 8535130617225

S tím, že odejde jeden motor konstrukce letadla počítá. Veškerá technika na níž závisí lidské životy bývá několikanásobně jistěna a záměrně předimenzována.

Velké dopravní stroje dokážou bezpečně letět na jeden motor ( pokud tedy ten nevybuchne a neudělá do letadla pár děr navíc ) a dokonce i zcela bez motoru Jumbojet obstojně plachtí a dokáže doletět z cestovní výšky desítky kilometrů a při dobrém počasí relativně hladce přistát, ale musí se to povést napoprvé, protože jaksi nelze udělat okruh nad letištěm. Při startu a pár chvil po něm při stoupání do letové hladiny může být porouchaný motor problém, ale pro zkušenou posákdu ne zase tak velký. Zajímavější je když motor hoří a selže automatické hašení, krátce po startu jsou v křídlech tuny kerosinu

0/0
4.11.2015 17:37
Foto

T17o57m18á80š 75K74i31r59o62v 1845988245217

Dle uvedených zpráv se posádka zachovala profesionálně a za mě majíR^

+16/0
2.11.2015 15:33

F93r84a17n39t82i83s83e58k 13B39a16r36t58e93k 9720188606980

Ja bych se pozvracel, po*ral a umrel na infarkt...s moji fobii z letani bych to nedal. Nechapu ty piloty, ze ubec dokazou u tech situaci racionalne uvazovat...neuveritelne...sice chapu, ze letadlo je konstruovane na pristani jednim motorem, nebo ze bezne praskaji celni skla, ale tohle bych tedy fakt nedal...me je spatne uz kdyz se to otaci, ne jeste aby tam bouchl motor:D

+1/0
2.11.2015 15:22

J60o84s57e79f 37R91i36c51h78t43e26r 9356355957103

je to naopak - to vy máte fobii, což je z definice porucha spočívající v iracionálním a disproporčním strachu z nějaké situace nebo věci ;-)

0/0
2.11.2015 15:58

P22a86v33e60l 32M68a95r32e38š 8325730587775

Ony piloti většinou ví, že letadlo vydrží opravdu hodně a jsou na podobné akce cvičeni. Vědí, že s jedním motorem jinak nepoškozené letadlo nespadne.

0/0
4.11.2015 17:42

F93r10a67n22t90i62š21e42k 98L58u58f55t 5917569164336

Takže modlení funguje

+6/0
2.11.2015 14:40

F41r94a41n10t94i69š48e88k 68Z46l73a82t39o26h51l54á50v78e92k 3761694497954

Na druhou stranu, svědectví od těch, co to štěstí neměli, neexistuje.

0/0
2.11.2015 17:34

M87i44c42h45a69l 73N51o39v52á38k 1144397192444

Copak na jeden, dopravní letouny dokáží bezpečně přistát i bez motorů. Pokud vysadí motory v letové hladině (10 km), letoun doplachtí až 200 km.

A nejen letadla - pokud vysadí motor vrtulníku, i ten dokáže, díky tzv. autorotaci, bezpečně přistát.

Mimo to, prý jsou motory ke křídlům přidělány tak, aby v případě extrémních vibrací raději odpadly, než aby porušily křídlo. Protože bez motoru přistát lze, ale bez křídla ne :-)

+3/0
2.11.2015 14:33

P12e39t93r 78K15o60l72á29ř 2478407794731

To co píšeš je teorie. V praxi to vypadá tak, že vrtulník bez motoru je po přistání s pomocí autorotace obvykle na kaši ...

0/−1
2.11.2015 14:53

P60e76t20r 38N87ě47m28e71c 4590983810147

asi jak který, na YT jsou videa s podobným přístáním.

0/0
2.11.2015 15:23

P56a32v76e98l 41V10o72r23l50í21č68e58k 6850667198

vzlétne vrtulník, přistane kaše... ;-D

0/0
2.11.2015 16:17
Foto

T11o19m38á80š 72K49i36r20o59v 1785778365287

S vrtulníkem bych si "nouzák" asi nerisknul, ale letadlo, to je jiná. Doporučil bych se kouknout na toto: https://www.youtube.com/watch?v=EcgD5C5Qtrw - a na toto: https://www.youtube.com/watch?v=vTWZcBGWljA - V prvním případě došlo palivo a v druhém letadlo vlétlo do hejna kachen (nebo hus) ihned po vzletu.

0/0
2.11.2015 15:31

P79a55v52e83l 67O43d78r33a56z26i96l 6704419487720

No ono s tím vrtulníkem jaksi nemíváte na vybranou. Buď něco zkusíte, a možná se rozplesknete, nebo se rozplesknete určitě.

+1/0
2.11.2015 17:01

J86a63n 69H27á28l88a 8415145500977

No sice máte pravdu, ale dopravní letadlo je hodně špatný kluzák a z přistávání bez motorů nemá u dopravního letadla s pevným křídlem radost žádná pojišťovna (natož ti lidé uvnitř).

0/0
2.11.2015 16:03

J72a74r74o59m36í72r 30L50i93t44e23r92á88k 8126421823517

Jako poválečné kluzáky (větroně). Takže tak špatné to zase není.

0/0
2.11.2015 18:35

M66i39c15h34a55l 52C65h78a21l15u89p71a 6578620379633

Jde hůř ovládat kvůli nefunkční hydraulice, ale pro piloty by to neměl být problém. Třeba raketoplán taky přistával bez motorů.

0/0
2.11.2015 23:32

P51a62v92e80l 59M81a51r46e43š 8675270327925

na to jak těžká a velká k.r.áva je dopravní Boeing plachtí celkem slušně. Blaníka asi netrumfne, ale z 30.000 stop doletí dost daleko nato aby nad pevninou narazil na vhodné letiště

+1/0
4.11.2015 17:47

M28i56c34h39a86l 98C31h97a40l43u68p50a 6148830169503

U toho vrtulníku pochybuji, sice ho vrtule trochu zbrzdí, ale měkké přistání to nebude.

0/0
2.11.2015 23:30

P39a87v54e50l 44M36a73r77e41š 8885720577555

Zadní šroub závěsu motoru je záměrně slabší, aby se v případě problémů utrhnul dříve než přední a horké plyny z turbíny neožehli křídlo s palivem

0/0
4.11.2015 17:44

V51a14c15l31a20v 92B82e96d53n11a38r 5975757515401

Pred nekolika dny ve Fort Lauderdale na Floride, kratce pred vzletem zaclo letadlo americke spolecnosti Dynamic Airways od motoru horet. Stat se to o neco pozdeji, kdovi jak by to skoncilo.

0/0
2.11.2015 14:28

M94i49c26h23a10l 42P58a61d75ě91r14a 7720152880127

To musel bejt strašněj zážitek, let v noci, motor pryč, nouzové přistání, pak ještě dechovka, určitě si říkali, kdy ta hrůza skončí

+13/−2
2.11.2015 14:27

D22a30v88i18d 67U84r23b97a98n 1775837399

Jaka hruza? Nase tradice a kultura prece :-DD

+1/0
2.11.2015 16:09

P45a15v57e96l 42V96o75r12l88í57č76e18k 6380387138

Šlágr TV :D ale zažít bych to nechtěl... ne ne ne ....

+1/0
2.11.2015 16:17

J72a72n 58C26e90p91e79k 1954486940

Je naprosto bezpečné letět jen na jeden motor, vrátit se zpět a přistát nebo na nejbližší letiště. Letadlo to v pohodě zvládne a piloti jsou na to cvičeni.

+1/0
2.11.2015 14:22

J63a31n 51C86e80p41e98k 1124426790

Je zajímavé, že letadel se lidé bojí jak čert kříže, ale že v autě mají tak 1000x větší šanci, že se zabijí, to jim nevadí a do aut sedají denně.

+2/−1
2.11.2015 14:25

M76a45r55k98é25t17a 56Ž15e46m28l10i59č90k75o83v68á 1954150213803

To je asi o tom pocitu "mám to pevně v rukou", kdežto v letadle tuto zodpovědnost necháváte na pilotech, které neznáte.

+1/0
2.11.2015 15:39

D29a24v64i27d 45U58r79b48a67n 1165897369

Spis o naivnim pocitu "mam to pevne v rukou" :))

+1/0
2.11.2015 16:17

L95i38b11o39r 91B81e79n44e92š 1632884902896

Mate pravdu, pane Cepku!

(Stydim se, ale i ja patrim k tem, jenz by letadlem neleteli ani za milion €.)

0/0
2.11.2015 16:29

J26a12n 50M36u89c64h24a 8429466742646

psycho :-)

0/0
2.11.2015 14:07

D64a36v84i59d 88P20r55a66ž79á41k 6524102492876

Holt cinska kvalita

0/0
2.11.2015 13:58

V39l94a74d29i97m48í78r 71N63o56v66o88t31n64ý 1649620452410

že by měl Myloš v posádce rozumné kandidáty na vyznamenání za rok?

+1/−1
2.11.2015 13:52

A23r67n92o27š27t 25D17o18s14k10o80č44i58l 6320199838898

Byl jsem na palube letadla... Byl to desivej zazitek, ale vsechno jsme zvladli diky profesionalite posadky. A my jsme potom s Pisecanem lidem zvedli naladu minikoncertem v prostorach letistni haly. Nechci nejak pospinit CSA ale uz prvni vteriny vzletu jsem si rikal, ze podle zvuku motoru neni neco v cajku...

+11/0
2.11.2015 13:46

J25a36n 12S50y98s44e65l 4871159875355

My aviofobici máme pocit, že není něco v pořádku, při každém vzletu a nezáleží na letecké společnosti...

+6/0
2.11.2015 13:49

L63i87b76o57r 75B87e47n13e56š 1262364802126

;-D

+1/0
2.11.2015 16:30

M80a33r71t62i58n 55V85á54v71r42a 2550783559

Příště až začne panika, začněte to točit na mobil. Zajistíte si slávu, ať už kartu vytáhnou z trosek, anebo ji do novin donesete sám R^

+3/0
2.11.2015 14:39

J25a85n 64K51u27d81l58á29č12e25k 7745265

A proto chci jet do Ameriky lodíR^

0/0
2.11.2015 13:38

J55i81ř73í 42L95i51e21t79a85v24e27c 8423849633439

Už opravili Titanic?

+11/0
2.11.2015 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.