Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadlo ČSA mělo problémy s motorem, nouzově přistálo v Amsterdamu

Airbus A319 české letecké společnosti ČSA musel v neděli před půlnocí nouzově přistát v Amsterdamu. Letadlo směřovalo z nizozemské metropole do Prahy. Po startu však mělo problémy s pravým motorem a muselo se vrátit na letiště. Cestující museli odletět náhradním spojem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a25n 78C27e60p77e12k 1144156270

Kořan - odborník na Airbus 319. Dle toho co píší, by s tím možná lépe přistál on. Naprosto bezpečná věc, že se jeden motor při poruše odstaví a doletí zpět jen na jeden.

0/−2
2.11.2015 12:17

B49o49h77u66s74l19a80v 96K25r27á33l20í95k 2881260949926

Doufám, že nejste bezpečnostní technik. To by vás zaměstnali leda někde v Rusku, s tímhle arogantním alibismem.

0/0
2.11.2015 13:53
Foto

P19e93t58r 61Š81m48e45j22k25a33l 9535180778747

Rusové by se nevrátili a naopak by hrdinně pokračovali v letu...:-/

+1/0
2.11.2015 10:59

J62a21n 49L97u36k89á33š 7947243233602

Toto bohuzel pred par lety udelaly i British Airways.

+1/0
2.11.2015 11:02
Foto

M81a48r42t29i88n 10V64á84c92l20a55v 3644668113410

a jak to dopadlo?

+1/0
2.11.2015 11:33

S53t58a85n36i88s47l51a70v 98M55o89k88r14ý 8687242786442

Myslim ze dobre. Myslim ze slo o 747 a leteli bez jednoho motoru z USA do Londyna nebo tak nejak, pokud pan Lukas mysli tuto prihodu.

0/0
2.11.2015 13:15

M43i52c52h91a81l 52M64i83l41l34e58r 9786452389862

az na to, ze B747 ma celkem 4 motory

0/0
2.11.2015 13:53

J70a92n 40L77u43k72á98š 7207603253782

To sice ma, ale jen se 2 letet nedokaze. Certifikacni pozadavek je, aby letadlo bylo schopne letet pri vypadku jednoho motoru.

0/0
2.11.2015 15:23

S40t20a63n25i45s43l73a62v 51M83o46k54r68ý 8287432706582

Dost mozna to udelali i Rusove pred par dny.

+1/0
2.11.2015 12:58

K64a55r88e77l 49F57u39k57s35a 3294460320443

Zase se potvrzuje pravidlo, že ta poruchovost letadel je vždy nárazově v konkrétním období... :-P

Když spadli Malajci, tak tu o problémech jiných letadel informovali obden.

Pak se zas nic nedělo. Teda alespoň v novinách nic neepsali...

Čím to je? ;-D

0/0
2.11.2015 10:57

J41a91n 75N13o21v54á30k 9257882247157

Médii. O poruchách (které v podstatě často znamenají zanedbatelnou komplikaci) se píše tehdy, když se krátce předtím stalo nějaké neštěstí. Vzniká tím iluze nějaké souvislosti a vzhledem k četnosti zpráv pak možná i pocit, že se toho najednou děje víc. Nejspíš neděje, jen se víc informuje, protože pozornost je upřena tímto směrem.

+6/0
2.11.2015 11:05

B81o85h13u33s47l70a58v 98K11r49á55l15í36k 2101900619336

Tak jak se to vezme. Z určitého hlediska je "zanedbatelnou komplikací" i pád letadla s cestujícími. Ale já bych nepovažoval za zanedbatelnou žádnou poruchu, kvůli které musí letadlo přerušit let.

0/0
2.11.2015 13:56

J66a20n 24N36o40v17á51k 9547772657177

Sedět v tom letadle, tak mi to taky nepřijde zanedbatelné. Z hlediska celkového dopadu je to ovšem epizodka, která se dá odbýt slovy "letadlo mělo poruchu, přerušilo let, nikomu se nic nestalo". To prostě není drama, které bude samo o sobě plnit média - teprve když se to dá dát do kontextu s něčím větším, tak stojí za to o tom psát.

0/0
2.11.2015 14:14

P88e50t42r74a 40L82o95u63k54o16v20á 3646695460313

Nejlépe se člověk bude vždy cítit v autě, které sám řídí. Ten pocit, byť třeba falešný, že má svůj život ve svých rukou, je k nezaplacení.

+4/−4
2.11.2015 10:28

R93o84m86a49n 13S30t91o96n57e78k 1989783519781

jízda autem je nebezpečnější než let letadlem

+4/0
2.11.2015 10:38

O60l78d68ř14i51c20h 60J17a80n73e52č13e37k 8179276563541

to jo ale to spoustě lidí nevysvětlíte - resp. možná to mohou stokrát vědět, ale jejich subjektivní pocit to stejně nepřebije. pravdu máte Vy i paní Louková

+2/0
2.11.2015 11:24

V65á67c38l61a85v 95S53v84o94b40o14d54a 3831929360500

jj to je super pocit, když se na tebe hrne náklaďák v protisměru :-)

+4/0
2.11.2015 10:49

P59a27v36e70l 86O14d22r96a10z92i83l 6794109337540

Jo, ale to kolikrát nestihnete říct ani popel, v letadle máte na přemejšlení času dost.

0/0
2.11.2015 11:41

M88i42c66h94a21l 40M51i65l23l17e31r 9846432489572

v MH 17 nemeli

0/0
2.11.2015 13:54

P52a23v89e16l 94O37d62r47a34z61i54l 6404619927220

Samozřejmě, pokud letadlo rozfláká protiletadlová střela, tak toho už moc nenapřemejšlíte, když vás zasáhnou střepiny, což naprostou většinu pasažérů nezasáhli. Lidé bůhvíproč touží po utěšování, že to měli rychle za sebou, ale tak rychlý to holt nebylo, jak byste si asi přáli, bohužel.

0/0
2.11.2015 13:59

O73l83d71ř85i24c22h 26J97a25n20e17č61e22k 8639646283781

no každopádně netrpěli 10 minut nebo ještě déle, jak by mohli, kdyby letadlo z té výšky prostě plachtilo až na zem. protože přinejmenším došlo k dekompresi a tak cestující stejně v řádu desítek sekund upadli do bezvědomí a pak se udusili nebo zmrzli.

nemůžete si vybírat jednotlivosti - při cestě autobusem z dlouhého kopce se taky může stát, že selžou brzdy a Vy můžete pouze strašně dlouho čekat jak skončíte.

při většině leteckých nehod to máte nejpozději za pár sekund za sebou.

0/0
2.11.2015 14:06

O57l51d49ř70i88c93h 37J26a35n93e41č42e65k 8989896713111

málokdy - drtivá většina nehod se totiž nestává ve výšce 11 kilometrů, ale seběhne se během pár sekund při startu nebo přistání. takže toho času na přemýšlení nemáte víc, než když se na Vaše auto řítí náklaďák.

0/0
2.11.2015 14:01

K43a47r23e57l 33Ř45e35h24á74č95e87k 9752500831692

Akorát že letadlo, vlak jsou mnohem bezpečnější už jen díky tomu, že je neřídí kdejaký trouba. A ještě jsou jištěny zabezpečovacími systémy. Zatím co u auta je to pouze na člověku a řidičák dostane každý. Smrt v autě je mnohem blíž než v letadle nebo ve vlaku.

+3/0
2.11.2015 10:54

A42l75e82š 20M53á50c83h89a43l 1689878278841

u ČD v to věříte ?

0/0
2.11.2015 11:05

O65l59d20ř27i88c20h 29J27a15n31e34č15e23k 8559246973491

ano

0/0
2.11.2015 11:24

B50o84h20u71s98l88a26v 78K27r59á58l56í79k 2871450289506

Na železnici se na některé předpisy pořád ještě trochu dbá. Není to jako na silnici, kde 90 % řidičů porušuje předpisy téměř nepřetržitě a ještě považují za buzeraci, když je za to sem tam výjimečně někdo zpokutuje.

+3/0
2.11.2015 13:59

O58l25d84ř70i85c39h 63J51a37n54e58č15e39k 8949696913931

ano, je to naprosto falešný pocit plynoucí nejspíš z toho, že sobě případně svým blízkým bezmezně důvěřuji, zatímco neznámému odborníkovi v kabině stroje, jenž je na tom technicky a údržbou asi stokrát lépe než moje auto, z principu nedůvěřuji.

k tomu obava, že se něco stane vysoko ve vzduchu a letadlo bude dlouhé minuty padat a já nebudu moci dělat nic jiného než se připravovat na smrt - opět falešná, protože drtivá většina leteckých nehod se stává nečekaně při startu či přistání.

jo, jsem jeden z mála, kdo se v letadle cítí bezpečněji než za volantem vlastního auta a je ochoten to přiznat.

+1/0
2.11.2015 11:23

J27a13r16o23s65l69a93v 47C71i60k70á70n 5358420878865

Dobrá vizitka pro ČSA to rozhodně není a určitě hodně klientu po této nehodě dá přednost spolehlivějším leteckým společnostem.

Je zajímavé , že mluvčí ČSA nepřiznal zahoření motoru i když pasažéři na palubě viděli sršet jiskry z pravého motoru. Pasažéři mohou děkovat kapitánovi letadla za duchapřítomnost návratu na letiště v Amsterdamu.;-€

+1/−14
2.11.2015 10:14

P72ř96e98m22e78k 64H54o55m30o70l43a 5678735875646

to je supr, že už je to vyšetřeno, bravo :-P

+2/0
2.11.2015 10:17

M88a64t84ú70š 41B21e37n91a54k 9908324242783

Ľudia toho "vidia"....

0/0
2.11.2015 10:21

J92a80n 12N22o69v27ý 3668973709787

Věříte článku kde je mnoho pravopisných chyb, citaci která hovoří chvilku o pravé potom o levé straně a myslíte si, že jiskra znamená požár ? Použijte google, najděte si lopatku motoru letadla a možná Vám dojde, že jste mimo.Mimochodem, která letecká společnost je spolehlivější?

+3/−2
2.11.2015 10:27

J25a61n 57L60u92k93á36š 7357733823942

Porucha motoru neni nic, co by se obcas nestavalo.

British Airways dokonce jednou letely se 747 bez motoru z LA do Londyna, pak nouzove pristavaly v Manchasteru pro nedostatek paliva.

Tohle ovsem uz bylo velice riskantni chovani, protoze 747 na 2 motory nepoleti.

+1/0
2.11.2015 11:00

A81l15e49š 70M56á74c45h14a54l 1309558508751

ale poleti...

+1/0
2.11.2015 11:04

P62e48t68r 30T97y55č30k66a 6275842699182

Myslím, že 747 dokáže letět i s jedním motorem. Ale pouze omezenou dobu.

0/0
2.11.2015 11:31

P83a60v44e96l 27O64d57r40a82z20i74l 6624509227520

Přesně tak, jen než dopadne na zem.

+1/0
2.11.2015 11:42

L31u92d26ě57k 68C21h80r96á53s35t15e37k 5284624382636

Letět ano, ale neudrží výšku a bude stále klesat. Výšku udrží možná horko těžko se dvěma motory.

0/0
2.11.2015 15:21

M29i78c62h71a24l 10M16i36l64l96e20r 9916522739152

B747 je schone na omezenou dobu letet dokonce i jen s jednim motorem.

Je to 4 motorove letadlo a vypadek jednohno motoru je schopne zvladnout.

0/0
2.11.2015 13:56

L78u84d13ě98k 72C11h36r11á96s12t63e89k 5714224362396

Při výpadku jednoho motoru dokonce ani nemusí nouzově přistávat a může normálně dokončit let, jen třeba v trochu nižší hladině. Problém je až výpadek dvou motorů.

0/0
2.11.2015 15:23

J77a54n 55L55u82k87á49š 7377303863882

1 ci dva zapnute motory pouze zvysuji dolet klouzavym letem, ale skutecne s nimi letet nedokaze.

Klouzat bez motoru umi kazde letadlo, takze budeme-li slovickarit, kazde letadlo dokaze po omezenou dobu lete uplne bez motoru.

0/0
2.11.2015 15:26

O91l70d11ř88i54c79h 29J35a52n24e62č64e62k 8919766653691

kolik cestujících uteklo od Lufthansy resp. Germanwings ke konkurenci po té nešťastné epizodě s tím šíleným pilotem?

existuje spousta mnohem důležitějších kritérií pro výběr letecké společnosti než jedna porucha motoru a bezpečné nouzové přistání.

+2/0
2.11.2015 11:28

K60a19r44e24l 38W66a41t46z95k27o 9316907447746

Jiskry neznamenají požár, ani k žádnému zahoření nedošlo.

+1/0
2.11.2015 11:35

J94o22s18e20f 51K85r83o25u24p89a 7921628165327

Pokud přiznali poruchu na lopatce, tak tammohla jiskřit volná lopatka. Jiskry, ještě eznamenají požár.

0/0
2.11.2015 12:17

S79t76a20n51i74s63l14a68v 51M58o61k96r44ý 8187482846772

LIdem to bude jedno, protoze se to stava napric svetem. Plus to ze vidite jiskry neznamena ze hori. Zkuste se zamyslet jak ten motor funguje a z ceho asi ty jiskry mohly byt.

0/0
2.11.2015 13:10

L57u47d69ě56k 51C98h92r38á54s51t27e56k 5124634252686

Poruchy motorů se stávají bez výjimky všem společnostem. A některým, které by člověk považoval za důvěryhodné, se to třeba stalo jasným šlendriánem, když technik po noční prohlídce zapomněl řádně zaklapnout vnější kryty motorů. To u ČSA byla nahodilá závada, která se nedá 100% vyloučit. Ostatně proto má letadlo motory dva, aby když se výjimečně závada na některém objeví, aby mohlo letadlo bezpečně přistát. Jinak nevím, co ČSA přiznalo a co ne, ale sprška jisker z motoru neznamená automaticky požár. Pravděpodobně došlo spíš k poruše nějakého mechanického dílu a ty jiskry byly z kontaktu kov/kov

0/0
2.11.2015 15:15

M63a97r66t43i45n 79H35o36k70r 1598586537511

Jaké máte Lucie vzdělání?

+1/0
2.11.2015 10:04

T15o67m61á32š 34H21o58u46š19k61a 2505943554967

Dobře jitro. O čem ten článek vlastně je.

0/−1
2.11.2015 10:01

M80a74r53t50i27n 43V14á77v21r42a 2850903499

Zase se to ututlá, přitom je jasné, že šlo o teroristy.

Jako první se k útoku na Twitteru přihlásil jejich velitel pod pseudonymem Michal Koran.

Korán! A nikomu to není podezřelé?

+8/−1
2.11.2015 9:57

P48e85t78r 75M87i44c59h58a57l 2160414731552

:-D

0/0
2.11.2015 10:17

M74i14l60a71n 75T30ů35m21a 4767469373567

Já myslím, že určitě je. Ten pan Korán si otevřel okýnko, přeplazil se po křídle, pak hodil do motoru bombu a pak zase hupsnul do sedačky jako by se nic nestalo.

Pak už jen čekal, až letadlo spadne.;-)

0/0
2.11.2015 11:04

A19r59n40o85š61t 59D94o48s33k67o22č75i71l 6580159178478

Dobrej vtip...:D V tom pripade ja jsem spoluterorista... Michal je clenem nadeho souboru, ktery letel tim letadlem

0/0
2.11.2015 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.