Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ČSA mělo problémy s motorem, nouzově přistálo v Amsterdamu

Airbus A319 české letecké společnosti ČSA musel v neděli před půlnocí nouzově přistát v Amsterdamu. Letadlo směřovalo z nizozemské metropole do Prahy. Po startu však mělo problémy s pravým motorem a muselo se vrátit na letiště. Cestující museli odletět náhradním spojem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a69n 49C53e83p92e66k 1264956740

Kořan - odborník na Airbus 319. Dle toho co píší, by s tím možná lépe přistál on. Naprosto bezpečná věc, že se jeden motor při poruše odstaví a doletí zpět jen na jeden.

0/−2
2.11.2015 12:17

B56o13h33u97s73l25a87v 94K36r26á35l68í63k 2251150259616

Doufám, že nejste bezpečnostní technik. To by vás zaměstnali leda někde v Rusku, s tímhle arogantním alibismem.

0/0
2.11.2015 13:53
Foto

P14e68t26r 10Š47m34e47j11k25a74l 9755830598767

Rusové by se nevrátili a naopak by hrdinně pokračovali v letu...:-/

+1/0
2.11.2015 10:59

J13a23n 69L51u83k41á26š 7277703273742

Toto bohuzel pred par lety udelaly i British Airways.

+1/0
2.11.2015 11:02

M39a89r39t26i63n 33V90á79c34l49a25v 3574498193110

a jak to dopadlo?

+1/0
2.11.2015 11:33

S18t32a96n41i37s27l32a13v 64M27o79k83r87ý 8977892866922

Myslim ze dobre. Myslim ze slo o 747 a leteli bez jednoho motoru z USA do Londyna nebo tak nejak, pokud pan Lukas mysli tuto prihodu.

0/0
2.11.2015 13:15

M85i20c17h18a82l 77M33i94l51l43e43r 9296632149682

az na to, ze B747 ma celkem 4 motory

0/0
2.11.2015 13:53

J43a60n 43L84u88k53á93š 7717743723592

To sice ma, ale jen se 2 letet nedokaze. Certifikacni pozadavek je, aby letadlo bylo schopne letet pri vypadku jednoho motoru.

0/0
2.11.2015 15:23

S42t74a34n11i92s40l63a15v 49M41o35k32r83ý 8377542966932

Dost mozna to udelali i Rusove pred par dny.

+1/0
2.11.2015 12:58

K97a68r97e94l 82F28u49k13s19a 3464910310203

Zase se potvrzuje pravidlo, že ta poruchovost letadel je vždy nárazově v konkrétním období... :-P

Když spadli Malajci, tak tu o problémech jiných letadel informovali obden.

Pak se zas nic nedělo. Teda alespoň v novinách nic neepsali...

Čím to je? ;-D

0/0
2.11.2015 10:57

J47a57n 74N17o53v32á11k 9217792387787

Médii. O poruchách (které v podstatě často znamenají zanedbatelnou komplikaci) se píše tehdy, když se krátce předtím stalo nějaké neštěstí. Vzniká tím iluze nějaké souvislosti a vzhledem k četnosti zpráv pak možná i pocit, že se toho najednou děje víc. Nejspíš neděje, jen se víc informuje, protože pozornost je upřena tímto směrem.

+6/0
2.11.2015 11:05

B31o78h46u58s32l87a87v 94K55r34á72l79í88k 2411910719256

Tak jak se to vezme. Z určitého hlediska je "zanedbatelnou komplikací" i pád letadla s cestujícími. Ale já bych nepovažoval za zanedbatelnou žádnou poruchu, kvůli které musí letadlo přerušit let.

0/0
2.11.2015 13:56

J63a10n 19N52o66v91á65k 9277782617357

Sedět v tom letadle, tak mi to taky nepřijde zanedbatelné. Z hlediska celkového dopadu je to ovšem epizodka, která se dá odbýt slovy "letadlo mělo poruchu, přerušilo let, nikomu se nic nestalo". To prostě není drama, které bude samo o sobě plnit média - teprve když se to dá dát do kontextu s něčím větším, tak stojí za to o tom psát.

0/0
2.11.2015 14:14

P43e26t64r28a 47L29o57u34k94o61v24á 3236905670573

Nejlépe se člověk bude vždy cítit v autě, které sám řídí. Ten pocit, byť třeba falešný, že má svůj život ve svých rukou, je k nezaplacení.

+4/−4
2.11.2015 10:28

R40o57m26a82n 45S38t67o11n12e37k 1709863649601

jízda autem je nebezpečnější než let letadlem

+4/0
2.11.2015 10:38

O67l95d95ř53i70c39h 36J86a53n31e64č45e40k 8569116723421

to jo ale to spoustě lidí nevysvětlíte - resp. možná to mohou stokrát vědět, ale jejich subjektivní pocit to stejně nepřebije. pravdu máte Vy i paní Louková

+2/0
2.11.2015 11:24

V60á21c18l74a82v 81S50v93o34b41o88d92a 3411819670890

jj to je super pocit, když se na tebe hrne náklaďák v protisměru :-)

+4/0
2.11.2015 10:49

P37a97v17e53l 82O64d79r14a18z92i79l 6524879367940

Jo, ale to kolikrát nestihnete říct ani popel, v letadle máte na přemejšlení času dost.

0/0
2.11.2015 11:41

M67i50c25h62a21l 81M78i27l12l71e22r 9806462939142

v MH 17 nemeli

0/0
2.11.2015 13:54

P84a41v37e47l 32O13d27r18a61z56i13l 6254949407920

Samozřejmě, pokud letadlo rozfláká protiletadlová střela, tak toho už moc nenapřemejšlíte, když vás zasáhnou střepiny, což naprostou většinu pasažérů nezasáhli. Lidé bůhvíproč touží po utěšování, že to měli rychle za sebou, ale tak rychlý to holt nebylo, jak byste si asi přáli, bohužel.

0/0
2.11.2015 13:59

O23l97d65ř89i73c40h 30J10a88n71e34č36e94k 8719466693751

no každopádně netrpěli 10 minut nebo ještě déle, jak by mohli, kdyby letadlo z té výšky prostě plachtilo až na zem. protože přinejmenším došlo k dekompresi a tak cestující stejně v řádu desítek sekund upadli do bezvědomí a pak se udusili nebo zmrzli.

nemůžete si vybírat jednotlivosti - při cestě autobusem z dlouhého kopce se taky může stát, že selžou brzdy a Vy můžete pouze strašně dlouho čekat jak skončíte.

při většině leteckých nehod to máte nejpozději za pár sekund za sebou.

0/0
2.11.2015 14:06

O29l75d65ř42i29c84h 19J86a16n93e21č46e25k 8509856143141

málokdy - drtivá většina nehod se totiž nestává ve výšce 11 kilometrů, ale seběhne se během pár sekund při startu nebo přistání. takže toho času na přemýšlení nemáte víc, než když se na Vaše auto řítí náklaďák.

0/0
2.11.2015 14:01

K15a31r17e15l 72Ř14e95h69á12č20e36k 9402790471852

Akorát že letadlo, vlak jsou mnohem bezpečnější už jen díky tomu, že je neřídí kdejaký trouba. A ještě jsou jištěny zabezpečovacími systémy. Zatím co u auta je to pouze na člověku a řidičák dostane každý. Smrt v autě je mnohem blíž než v letadle nebo ve vlaku.

+3/0
2.11.2015 10:54

A37l36e58š 61M20á17c13h21a59l 1959618928151

u ČD v to věříte ?

0/0
2.11.2015 11:05

O59l12d67ř30i30c72h 64J40a96n70e33č16e62k 8319916543381

ano

0/0
2.11.2015 11:24

B48o29h66u84s87l62a39v 77K10r91á55l35í54k 2221670539926

Na železnici se na některé předpisy pořád ještě trochu dbá. Není to jako na silnici, kde 90 % řidičů porušuje předpisy téměř nepřetržitě a ještě považují za buzeraci, když je za to sem tam výjimečně někdo zpokutuje.

+3/0
2.11.2015 13:59

O11l81d88ř63i74c48h 49J24a14n30e95č40e28k 8629746713391

ano, je to naprosto falešný pocit plynoucí nejspíš z toho, že sobě případně svým blízkým bezmezně důvěřuji, zatímco neznámému odborníkovi v kabině stroje, jenž je na tom technicky a údržbou asi stokrát lépe než moje auto, z principu nedůvěřuji.

k tomu obava, že se něco stane vysoko ve vzduchu a letadlo bude dlouhé minuty padat a já nebudu moci dělat nic jiného než se připravovat na smrt - opět falešná, protože drtivá většina leteckých nehod se stává nečekaně při startu či přistání.

jo, jsem jeden z mála, kdo se v letadle cítí bezpečněji než za volantem vlastního auta a je ochoten to přiznat.

+1/0
2.11.2015 11:23

J39a76r15o51s29l33a67v 37C74i47k19á28n 5398260398145

Dobrá vizitka pro ČSA to rozhodně není a určitě hodně klientu po této nehodě dá přednost spolehlivějším leteckým společnostem.

Je zajímavé , že mluvčí ČSA nepřiznal zahoření motoru i když pasažéři na palubě viděli sršet jiskry z pravého motoru. Pasažéři mohou děkovat kapitánovi letadla za duchapřítomnost návratu na letiště v Amsterdamu.;-€

+1/−14
2.11.2015 10:14
Foto

P79ř41e38m78e88k 98H15o62m63o91l32a 5218255355296

to je supr, že už je to vyšetřeno, bravo :-P

+2/0
2.11.2015 10:17

M25a94t77ú16š 26B34e68n43a53k 9238254652303

Ľudia toho "vidia"....

0/0
2.11.2015 10:21

J20a96n 73N25o25v97ý 3888833849727

Věříte článku kde je mnoho pravopisných chyb, citaci která hovoří chvilku o pravé potom o levé straně a myslíte si, že jiskra znamená požár ? Použijte google, najděte si lopatku motoru letadla a možná Vám dojde, že jste mimo.Mimochodem, která letecká společnost je spolehlivější?

+3/−2
2.11.2015 10:27

J34a76n 22L23u28k18á18š 7427183593522

Porucha motoru neni nic, co by se obcas nestavalo.

British Airways dokonce jednou letely se 747 bez motoru z LA do Londyna, pak nouzove pristavaly v Manchasteru pro nedostatek paliva.

Tohle ovsem uz bylo velice riskantni chovani, protoze 747 na 2 motory nepoleti.

+1/0
2.11.2015 11:00

A41l22e22š 91M70á69c36h27a23l 1229688878171

ale poleti...

+1/0
2.11.2015 11:04

P87e47t75r 34T31y41č49k55a 6905282649922

Myslím, že 747 dokáže letět i s jedním motorem. Ale pouze omezenou dobu.

0/0
2.11.2015 11:31

P96a25v59e11l 45O63d72r34a17z96i15l 6124549887790

Přesně tak, jen než dopadne na zem.

+1/0
2.11.2015 11:42

L75u70d25ě84k 27C87h73r46á93s86t76e91k 5614684332756

Letět ano, ale neudrží výšku a bude stále klesat. Výšku udrží možná horko těžko se dvěma motory.

0/0
2.11.2015 15:21

M28i25c75h20a68l 89M63i50l87l60e89r 9126852919862

B747 je schone na omezenou dobu letet dokonce i jen s jednim motorem.

Je to 4 motorove letadlo a vypadek jednohno motoru je schopne zvladnout.

0/0
2.11.2015 13:56

L53u54d69ě33k 70C72h40r90á56s12t38e81k 5194824942486

Při výpadku jednoho motoru dokonce ani nemusí nouzově přistávat a může normálně dokončit let, jen třeba v trochu nižší hladině. Problém je až výpadek dvou motorů.

0/0
2.11.2015 15:23

J57a88n 80L38u90k85á97š 7267353813642

1 ci dva zapnute motory pouze zvysuji dolet klouzavym letem, ale skutecne s nimi letet nedokaze.

Klouzat bez motoru umi kazde letadlo, takze budeme-li slovickarit, kazde letadlo dokaze po omezenou dobu lete uplne bez motoru.

0/0
2.11.2015 15:26

O93l24d11ř80i58c49h 41J17a67n90e94č92e84k 8719236473381

kolik cestujících uteklo od Lufthansy resp. Germanwings ke konkurenci po té nešťastné epizodě s tím šíleným pilotem?

existuje spousta mnohem důležitějších kritérií pro výběr letecké společnosti než jedna porucha motoru a bezpečné nouzové přistání.

+2/0
2.11.2015 11:28

K59a17r67e11l 39W71a18t73z93k16o 9886377297866

Jiskry neznamenají požár, ani k žádnému zahoření nedošlo.

+1/0
2.11.2015 11:35

J68o76s58e38f 19K96r61o96u74p50a 7911108555727

Pokud přiznali poruchu na lopatce, tak tammohla jiskřit volná lopatka. Jiskry, ještě eznamenají požár.

0/0
2.11.2015 12:17

S27t67a89n62i36s89l57a33v 52M91o84k50r16ý 8747692226212

LIdem to bude jedno, protoze se to stava napric svetem. Plus to ze vidite jiskry neznamena ze hori. Zkuste se zamyslet jak ten motor funguje a z ceho asi ty jiskry mohly byt.

0/0
2.11.2015 13:10

L29u98d23ě46k 63C74h73r60á50s62t18e25k 5674554652536

Poruchy motorů se stávají bez výjimky všem společnostem. A některým, které by člověk považoval za důvěryhodné, se to třeba stalo jasným šlendriánem, když technik po noční prohlídce zapomněl řádně zaklapnout vnější kryty motorů. To u ČSA byla nahodilá závada, která se nedá 100% vyloučit. Ostatně proto má letadlo motory dva, aby když se výjimečně závada na některém objeví, aby mohlo letadlo bezpečně přistát. Jinak nevím, co ČSA přiznalo a co ne, ale sprška jisker z motoru neznamená automaticky požár. Pravděpodobně došlo spíš k poruše nějakého mechanického dílu a ty jiskry byly z kontaktu kov/kov

0/0
2.11.2015 15:15

M50a82r41t78i97n 79H95o44k75r 1918176317431

Jaké máte Lucie vzdělání?

+1/0
2.11.2015 10:04

R37a49d84a55n 50K77u63b90a97n53t 1173490109270

Dobře jitro. O čem ten článek vlastně je.

0/−1
2.11.2015 10:01

M74a89r77t85i48n 44V67á74v95r70a 2410253849

Zase se to ututlá, přitom je jasné, že šlo o teroristy.

Jako první se k útoku na Twitteru přihlásil jejich velitel pod pseudonymem Michal Koran.

Korán! A nikomu to není podezřelé?

+8/−1
2.11.2015 9:57

P32e31t38r 42M40i45c21h64a17l 2660464141642

:-D

0/0
2.11.2015 10:17

M67i10l43a43n 41T60ů32m89a 4287579373567

Já myslím, že určitě je. Ten pan Korán si otevřel okýnko, přeplazil se po křídle, pak hodil do motoru bombu a pak zase hupsnul do sedačky jako by se nic nestalo.

Pak už jen čekal, až letadlo spadne.;-)

0/0
2.11.2015 11:04

A49r55n47o66š17t 69D70o28s55k34o58č66i17l 6940839928608

Dobrej vtip...:D V tom pripade ja jsem spoluterorista... Michal je clenem nadeho souboru, ktery letel tim letadlem

0/0
2.11.2015 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.