Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ČSA mělo problémy s motorem, nouzově přistálo v Amsterdamu

Airbus A319 české letecké společnosti ČSA musel v neděli před půlnocí nouzově přistát v Amsterdamu. Letadlo směřovalo z nizozemské metropole do Prahy. Po startu však mělo problémy s pravým motorem a muselo se vrátit na letiště. Cestující museli odletět náhradním spojem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a87n 49C85e77p71e30k 1234816720

Kořan - odborník na Airbus 319. Dle toho co píší, by s tím možná lépe přistál on. Naprosto bezpečná věc, že se jeden motor při poruše odstaví a doletí zpět jen na jeden.

0/−2
2.11.2015 12:17

B11o25h70u38s13l32a89v 95K36r68á43l88í62k 2531710639526

Doufám, že nejste bezpečnostní technik. To by vás zaměstnali leda někde v Rusku, s tímhle arogantním alibismem.

0/0
2.11.2015 13:53
Foto

P16e33t98r 65Š95m93e77j61k36a79l 9985790788957

Rusové by se nevrátili a naopak by hrdinně pokračovali v letu...:-/

+1/0
2.11.2015 10:59

J13a65n 44L91u42k81á42š 7207183293852

Toto bohuzel pred par lety udelaly i British Airways.

+1/0
2.11.2015 11:02

M88a75r67t34i94n 24V23á29c23l89a81v 3174158303920

a jak to dopadlo?

+1/0
2.11.2015 11:33

S76t75a51n90i25s56l71a86v 85M95o19k79r31ý 8697732226892

Myslim ze dobre. Myslim ze slo o 747 a leteli bez jednoho motoru z USA do Londyna nebo tak nejak, pokud pan Lukas mysli tuto prihodu.

0/0
2.11.2015 13:15

M46i20c15h12a93l 11M84i84l66l59e81r 9656302579392

az na to, ze B747 ma celkem 4 motory

0/0
2.11.2015 13:53

J70a49n 15L65u68k27á13š 7387263883802

To sice ma, ale jen se 2 letet nedokaze. Certifikacni pozadavek je, aby letadlo bylo schopne letet pri vypadku jednoho motoru.

0/0
2.11.2015 15:23

S38t84a44n91i58s48l77a91v 70M93o25k89r81ý 8747662156582

Dost mozna to udelali i Rusove pred par dny.

+1/0
2.11.2015 12:58

K95a88r30e65l 48F79u18k80s64a 3184520720423

Zase se potvrzuje pravidlo, že ta poruchovost letadel je vždy nárazově v konkrétním období... :-P

Když spadli Malajci, tak tu o problémech jiných letadel informovali obden.

Pak se zas nic nedělo. Teda alespoň v novinách nic neepsali...

Čím to je? ;-D

0/0
2.11.2015 10:57

J80a87n 23N22o72v98á50k 9747112437877

Médii. O poruchách (které v podstatě často znamenají zanedbatelnou komplikaci) se píše tehdy, když se krátce předtím stalo nějaké neštěstí. Vzniká tím iluze nějaké souvislosti a vzhledem k četnosti zpráv pak možná i pocit, že se toho najednou děje víc. Nejspíš neděje, jen se víc informuje, protože pozornost je upřena tímto směrem.

+6/0
2.11.2015 11:05

B38o86h44u54s58l32a90v 12K21r53á42l36í68k 2251890159356

Tak jak se to vezme. Z určitého hlediska je "zanedbatelnou komplikací" i pád letadla s cestujícími. Ale já bych nepovažoval za zanedbatelnou žádnou poruchu, kvůli které musí letadlo přerušit let.

0/0
2.11.2015 13:56

J20a92n 40N34o28v37á22k 9377762697117

Sedět v tom letadle, tak mi to taky nepřijde zanedbatelné. Z hlediska celkového dopadu je to ovšem epizodka, která se dá odbýt slovy "letadlo mělo poruchu, přerušilo let, nikomu se nic nestalo". To prostě není drama, které bude samo o sobě plnit média - teprve když se to dá dát do kontextu s něčím větším, tak stojí za to o tom psát.

0/0
2.11.2015 14:14

P66e64t83r94a 55L41o37u60k45o63v32á 3416275490603

Nejlépe se člověk bude vždy cítit v autě, které sám řídí. Ten pocit, byť třeba falešný, že má svůj život ve svých rukou, je k nezaplacení.

+4/−4
2.11.2015 10:28

R88o48m60a54n 96S82t93o25n63e17k 1139623199591

jízda autem je nebezpečnější než let letadlem

+4/0
2.11.2015 10:38

O31l27d80ř62i88c44h 56J69a46n80e36č86e38k 8689706873611

to jo ale to spoustě lidí nevysvětlíte - resp. možná to mohou stokrát vědět, ale jejich subjektivní pocit to stejně nepřebije. pravdu máte Vy i paní Louková

+2/0
2.11.2015 11:24

V23á83c67l48a72v 75S32v71o27b72o48d29a 3861519770270

jj to je super pocit, když se na tebe hrne náklaďák v protisměru :-)

+4/0
2.11.2015 10:49

P11a23v45e50l 77O37d15r13a28z11i79l 6274199547340

Jo, ale to kolikrát nestihnete říct ani popel, v letadle máte na přemejšlení času dost.

0/0
2.11.2015 11:41

M53i75c55h89a77l 50M20i57l51l58e90r 9716702179492

v MH 17 nemeli

0/0
2.11.2015 13:54

P59a38v57e68l 37O55d35r47a82z84i78l 6644299717950

Samozřejmě, pokud letadlo rozfláká protiletadlová střela, tak toho už moc nenapřemejšlíte, když vás zasáhnou střepiny, což naprostou většinu pasažérů nezasáhli. Lidé bůhvíproč touží po utěšování, že to měli rychle za sebou, ale tak rychlý to holt nebylo, jak byste si asi přáli, bohužel.

0/0
2.11.2015 13:59

O14l61d72ř48i94c53h 41J61a10n75e89č64e93k 8909866643431

no každopádně netrpěli 10 minut nebo ještě déle, jak by mohli, kdyby letadlo z té výšky prostě plachtilo až na zem. protože přinejmenším došlo k dekompresi a tak cestující stejně v řádu desítek sekund upadli do bezvědomí a pak se udusili nebo zmrzli.

nemůžete si vybírat jednotlivosti - při cestě autobusem z dlouhého kopce se taky může stát, že selžou brzdy a Vy můžete pouze strašně dlouho čekat jak skončíte.

při většině leteckých nehod to máte nejpozději za pár sekund za sebou.

0/0
2.11.2015 14:06

O94l77d51ř50i69c49h 26J77a28n37e71č14e98k 8859896853541

málokdy - drtivá většina nehod se totiž nestává ve výšce 11 kilometrů, ale seběhne se během pár sekund při startu nebo přistání. takže toho času na přemýšlení nemáte víc, než když se na Vaše auto řítí náklaďák.

0/0
2.11.2015 14:01

K53a38r97e32l 22Ř95e27h76á57č92e46k 9892400551952

Akorát že letadlo, vlak jsou mnohem bezpečnější už jen díky tomu, že je neřídí kdejaký trouba. A ještě jsou jištěny zabezpečovacími systémy. Zatím co u auta je to pouze na člověku a řidičák dostane každý. Smrt v autě je mnohem blíž než v letadle nebo ve vlaku.

+3/0
2.11.2015 10:54

A30l44e68š 50M29á54c44h21a56l 1699768258691

u ČD v to věříte ?

0/0
2.11.2015 11:05

O56l10d89ř98i77c48h 47J57a66n21e82č81e34k 8739216563781

ano

0/0
2.11.2015 11:24

B87o86h81u74s83l63a27v 49K66r10á18l27í51k 2611440809576

Na železnici se na některé předpisy pořád ještě trochu dbá. Není to jako na silnici, kde 90 % řidičů porušuje předpisy téměř nepřetržitě a ještě považují za buzeraci, když je za to sem tam výjimečně někdo zpokutuje.

+3/0
2.11.2015 13:59

O29l56d12ř47i21c90h 18J48a63n33e84č68e94k 8799326633761

ano, je to naprosto falešný pocit plynoucí nejspíš z toho, že sobě případně svým blízkým bezmezně důvěřuji, zatímco neznámému odborníkovi v kabině stroje, jenž je na tom technicky a údržbou asi stokrát lépe než moje auto, z principu nedůvěřuji.

k tomu obava, že se něco stane vysoko ve vzduchu a letadlo bude dlouhé minuty padat a já nebudu moci dělat nic jiného než se připravovat na smrt - opět falešná, protože drtivá většina leteckých nehod se stává nečekaně při startu či přistání.

jo, jsem jeden z mála, kdo se v letadle cítí bezpečněji než za volantem vlastního auta a je ochoten to přiznat.

+1/0
2.11.2015 11:23

J81a89r43o94s72l46a71v 59C21i48k38á40n 5248580488105

Dobrá vizitka pro ČSA to rozhodně není a určitě hodně klientu po této nehodě dá přednost spolehlivějším leteckým společnostem.

Je zajímavé , že mluvčí ČSA nepřiznal zahoření motoru i když pasažéři na palubě viděli sršet jiskry z pravého motoru. Pasažéři mohou děkovat kapitánovi letadla za duchapřítomnost návratu na letiště v Amsterdamu.;-€

+1/−14
2.11.2015 10:14
Foto

P75ř53e64m53e41k 75H95o72m36o30l39a 5418795705296

to je supr, že už je to vyšetřeno, bravo :-P

+2/0
2.11.2015 10:17

M62a74t79ú54š 47B61e56n19a40k 9868104522793

Ľudia toho "vidia"....

0/0
2.11.2015 10:21

J17a48n 73N46o67v28ý 3368673199447

Věříte článku kde je mnoho pravopisných chyb, citaci která hovoří chvilku o pravé potom o levé straně a myslíte si, že jiskra znamená požár ? Použijte google, najděte si lopatku motoru letadla a možná Vám dojde, že jste mimo.Mimochodem, která letecká společnost je spolehlivější?

+3/−2
2.11.2015 10:27

J15a93n 69L68u52k16á39š 7797493283522

Porucha motoru neni nic, co by se obcas nestavalo.

British Airways dokonce jednou letely se 747 bez motoru z LA do Londyna, pak nouzove pristavaly v Manchasteru pro nedostatek paliva.

Tohle ovsem uz bylo velice riskantni chovani, protoze 747 na 2 motory nepoleti.

+1/0
2.11.2015 11:00

A77l49e78š 93M62á24c96h54a23l 1539758528911

ale poleti...

+1/0
2.11.2015 11:04

P28e80t64r 94T21y52č92k27a 6525392739602

Myslím, že 747 dokáže letět i s jedním motorem. Ale pouze omezenou dobu.

0/0
2.11.2015 11:31

P76a92v14e13l 10O17d59r34a37z39i98l 6944529147140

Přesně tak, jen než dopadne na zem.

+1/0
2.11.2015 11:42

L38u23d95ě90k 39C50h76r49á70s51t44e67k 5964344352346

Letět ano, ale neudrží výšku a bude stále klesat. Výšku udrží možná horko těžko se dvěma motory.

0/0
2.11.2015 15:21

M19i15c43h84a30l 92M51i22l45l25e28r 9646872809692

B747 je schone na omezenou dobu letet dokonce i jen s jednim motorem.

Je to 4 motorove letadlo a vypadek jednohno motoru je schopne zvladnout.

0/0
2.11.2015 13:56

L52u16d48ě64k 13C55h48r43á19s10t52e42k 5614654492626

Při výpadku jednoho motoru dokonce ani nemusí nouzově přistávat a může normálně dokončit let, jen třeba v trochu nižší hladině. Problém je až výpadek dvou motorů.

0/0
2.11.2015 15:23

J10a11n 15L89u89k18á29š 7827453713822

1 ci dva zapnute motory pouze zvysuji dolet klouzavym letem, ale skutecne s nimi letet nedokaze.

Klouzat bez motoru umi kazde letadlo, takze budeme-li slovickarit, kazde letadlo dokaze po omezenou dobu lete uplne bez motoru.

0/0
2.11.2015 15:26

O54l24d32ř21i61c88h 80J90a60n58e68č31e77k 8709706333841

kolik cestujících uteklo od Lufthansy resp. Germanwings ke konkurenci po té nešťastné epizodě s tím šíleným pilotem?

existuje spousta mnohem důležitějších kritérií pro výběr letecké společnosti než jedna porucha motoru a bezpečné nouzové přistání.

+2/0
2.11.2015 11:28

K77a59r89e56l 95W62a27t62z82k90o 9796437867646

Jiskry neznamenají požár, ani k žádnému zahoření nedošlo.

+1/0
2.11.2015 11:35

J28o41s71e92f 29K85r87o90u53p79a 7731878145407

Pokud přiznali poruchu na lopatce, tak tammohla jiskřit volná lopatka. Jiskry, ještě eznamenají požár.

0/0
2.11.2015 12:17

S79t36a28n29i84s43l15a85v 81M36o57k60r14ý 8587782966112

LIdem to bude jedno, protoze se to stava napric svetem. Plus to ze vidite jiskry neznamena ze hori. Zkuste se zamyslet jak ten motor funguje a z ceho asi ty jiskry mohly byt.

0/0
2.11.2015 13:10

L56u73d92ě50k 89C15h76r50á46s96t86e15k 5194814182586

Poruchy motorů se stávají bez výjimky všem společnostem. A některým, které by člověk považoval za důvěryhodné, se to třeba stalo jasným šlendriánem, když technik po noční prohlídce zapomněl řádně zaklapnout vnější kryty motorů. To u ČSA byla nahodilá závada, která se nedá 100% vyloučit. Ostatně proto má letadlo motory dva, aby když se výjimečně závada na některém objeví, aby mohlo letadlo bezpečně přistát. Jinak nevím, co ČSA přiznalo a co ne, ale sprška jisker z motoru neznamená automaticky požár. Pravděpodobně došlo spíš k poruše nějakého mechanického dílu a ty jiskry byly z kontaktu kov/kov

0/0
2.11.2015 15:15

M86a82r55t71i60n 58H53o58k42r 1598456457671

Jaké máte Lucie vzdělání?

+1/0
2.11.2015 10:04

R81a39d21a55n 78K26u24b20a89n89t 1303510779470

Dobře jitro. O čem ten článek vlastně je.

0/−1
2.11.2015 10:01

M46a28r79t71i54n 49V12á27v74r32a 2350503979

Zase se to ututlá, přitom je jasné, že šlo o teroristy.

Jako první se k útoku na Twitteru přihlásil jejich velitel pod pseudonymem Michal Koran.

Korán! A nikomu to není podezřelé?

+8/−1
2.11.2015 9:57

P29e44t17r 40M69i41c82h64a66l 2740594401642

:-D

0/0
2.11.2015 10:17

M92i47l96a92n 35T30ů81m20a 4167409613867

Já myslím, že určitě je. Ten pan Korán si otevřel okýnko, přeplazil se po křídle, pak hodil do motoru bombu a pak zase hupsnul do sedačky jako by se nic nestalo.

Pak už jen čekal, až letadlo spadne.;-)

0/0
2.11.2015 11:04

A89r94n64o63š63t 88D30o38s28k93o75č81i58l 6590209948828

Dobrej vtip...:D V tom pripade ja jsem spoluterorista... Michal je clenem nadeho souboru, ktery letel tim letadlem

0/0
2.11.2015 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.