Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ČSA mělo problémy s motorem, nouzově přistálo v Amsterdamu

Airbus A319 české letecké společnosti ČSA musel v neděli před půlnocí nouzově přistát v Amsterdamu. Letadlo směřovalo z nizozemské metropole do Prahy. Po startu však mělo problémy s pravým motorem a muselo se vrátit na letiště. Cestující museli odletět náhradním spojem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a75n 55C51e75p92e58k 1964116800

Kořan - odborník na Airbus 319. Dle toho co píší, by s tím možná lépe přistál on. Naprosto bezpečná věc, že se jeden motor při poruše odstaví a doletí zpět jen na jeden.

0/−2
2.11.2015 12:17

B63o61h56u13s71l19a47v 11K11r33á51l94í80k 2781320189136

Doufám, že nejste bezpečnostní technik. To by vás zaměstnali leda někde v Rusku, s tímhle arogantním alibismem.

0/0
2.11.2015 13:53
Foto

P15e43t65r 25Š50m52e86j16k30a45l 9565610828147

Rusové by se nevrátili a naopak by hrdinně pokračovali v letu...:-/

+1/0
2.11.2015 10:59

J79a51n 88L81u70k31á24š 7717423413122

Toto bohuzel pred par lety udelaly i British Airways.

+1/0
2.11.2015 11:02
Foto

M97a10r90t83i93n 75V28á67c88l53a62v 3444658223190

a jak to dopadlo?

+1/0
2.11.2015 11:33

S69t95a50n73i90s49l27a29v 70M53o91k95r60ý 8857872426102

Myslim ze dobre. Myslim ze slo o 747 a leteli bez jednoho motoru z USA do Londyna nebo tak nejak, pokud pan Lukas mysli tuto prihodu.

0/0
2.11.2015 13:15

M34i23c52h52a95l 31M36i68l37l92e92r 9596272179332

az na to, ze B747 ma celkem 4 motory

0/0
2.11.2015 13:53

J69a60n 60L28u30k68á50š 7627793793292

To sice ma, ale jen se 2 letet nedokaze. Certifikacni pozadavek je, aby letadlo bylo schopne letet pri vypadku jednoho motoru.

0/0
2.11.2015 15:23

S40t12a79n66i81s10l20a62v 19M51o69k66r73ý 8737242156622

Dost mozna to udelali i Rusove pred par dny.

+1/0
2.11.2015 12:58

K55a34r68e53l 45F68u36k10s35a 3684210410833

Zase se potvrzuje pravidlo, že ta poruchovost letadel je vždy nárazově v konkrétním období... :-P

Když spadli Malajci, tak tu o problémech jiných letadel informovali obden.

Pak se zas nic nedělo. Teda alespoň v novinách nic neepsali...

Čím to je? ;-D

0/0
2.11.2015 10:57

J59a71n 71N75o90v33á87k 9697212927497

Médii. O poruchách (které v podstatě často znamenají zanedbatelnou komplikaci) se píše tehdy, když se krátce předtím stalo nějaké neštěstí. Vzniká tím iluze nějaké souvislosti a vzhledem k četnosti zpráv pak možná i pocit, že se toho najednou děje víc. Nejspíš neděje, jen se víc informuje, protože pozornost je upřena tímto směrem.

+6/0
2.11.2015 11:05

B63o96h80u98s93l86a54v 16K63r86á17l55í21k 2751930429536

Tak jak se to vezme. Z určitého hlediska je "zanedbatelnou komplikací" i pád letadla s cestujícími. Ale já bych nepovažoval za zanedbatelnou žádnou poruchu, kvůli které musí letadlo přerušit let.

0/0
2.11.2015 13:56

J66a55n 40N97o31v35á91k 9967942977817

Sedět v tom letadle, tak mi to taky nepřijde zanedbatelné. Z hlediska celkového dopadu je to ovšem epizodka, která se dá odbýt slovy "letadlo mělo poruchu, přerušilo let, nikomu se nic nestalo". To prostě není drama, které bude samo o sobě plnit média - teprve když se to dá dát do kontextu s něčím větším, tak stojí za to o tom psát.

0/0
2.11.2015 14:14

P89e26t92r43a 41L29o88u48k87o36v15á 3486245150763

Nejlépe se člověk bude vždy cítit v autě, které sám řídí. Ten pocit, byť třeba falešný, že má svůj život ve svých rukou, je k nezaplacení.

+4/−4
2.11.2015 10:28

R95o52m26a59n 98S95t89o44n12e64k 1619503429701

jízda autem je nebezpečnější než let letadlem

+4/0
2.11.2015 10:38

O87l12d98ř87i71c26h 47J92a72n24e91č85e55k 8549266613171

to jo ale to spoustě lidí nevysvětlíte - resp. možná to mohou stokrát vědět, ale jejich subjektivní pocit to stejně nepřebije. pravdu máte Vy i paní Louková

+2/0
2.11.2015 11:24

V26á92c53l39a49v 80S44v97o85b98o80d89a 3781789770560

jj to je super pocit, když se na tebe hrne náklaďák v protisměru :-)

+4/0
2.11.2015 10:49

P77a98v34e16l 59O51d88r39a12z78i11l 6664239507450

Jo, ale to kolikrát nestihnete říct ani popel, v letadle máte na přemejšlení času dost.

0/0
2.11.2015 11:41

M27i50c56h44a57l 87M41i48l30l63e89r 9846262659132

v MH 17 nemeli

0/0
2.11.2015 13:54

P93a44v24e39l 76O55d91r55a57z73i14l 6244369697790

Samozřejmě, pokud letadlo rozfláká protiletadlová střela, tak toho už moc nenapřemejšlíte, když vás zasáhnou střepiny, což naprostou většinu pasažérů nezasáhli. Lidé bůhvíproč touží po utěšování, že to měli rychle za sebou, ale tak rychlý to holt nebylo, jak byste si asi přáli, bohužel.

0/0
2.11.2015 13:59

O77l83d45ř63i62c49h 31J43a30n67e46č60e14k 8519686653711

no každopádně netrpěli 10 minut nebo ještě déle, jak by mohli, kdyby letadlo z té výšky prostě plachtilo až na zem. protože přinejmenším došlo k dekompresi a tak cestující stejně v řádu desítek sekund upadli do bezvědomí a pak se udusili nebo zmrzli.

nemůžete si vybírat jednotlivosti - při cestě autobusem z dlouhého kopce se taky může stát, že selžou brzdy a Vy můžete pouze strašně dlouho čekat jak skončíte.

při většině leteckých nehod to máte nejpozději za pár sekund za sebou.

0/0
2.11.2015 14:06

O73l98d83ř65i52c82h 72J88a35n94e97č70e52k 8739146773501

málokdy - drtivá většina nehod se totiž nestává ve výšce 11 kilometrů, ale seběhne se během pár sekund při startu nebo přistání. takže toho času na přemýšlení nemáte víc, než když se na Vaše auto řítí náklaďák.

0/0
2.11.2015 14:01

K85a15r49e62l 12Ř62e72h10á92č70e40k 9932870131882

Akorát že letadlo, vlak jsou mnohem bezpečnější už jen díky tomu, že je neřídí kdejaký trouba. A ještě jsou jištěny zabezpečovacími systémy. Zatím co u auta je to pouze na člověku a řidičák dostane každý. Smrt v autě je mnohem blíž než v letadle nebo ve vlaku.

+3/0
2.11.2015 10:54

A17l42e49š 36M85á23c34h11a71l 1739378538321

u ČD v to věříte ?

0/0
2.11.2015 11:05

O72l76d92ř41i82c63h 65J62a25n18e70č45e21k 8659596213421

ano

0/0
2.11.2015 11:24

B94o47h91u19s62l20a33v 77K91r36á61l14í77k 2881740189496

Na železnici se na některé předpisy pořád ještě trochu dbá. Není to jako na silnici, kde 90 % řidičů porušuje předpisy téměř nepřetržitě a ještě považují za buzeraci, když je za to sem tam výjimečně někdo zpokutuje.

+3/0
2.11.2015 13:59

O36l25d77ř97i21c34h 46J35a90n33e78č89e73k 8579746883381

ano, je to naprosto falešný pocit plynoucí nejspíš z toho, že sobě případně svým blízkým bezmezně důvěřuji, zatímco neznámému odborníkovi v kabině stroje, jenž je na tom technicky a údržbou asi stokrát lépe než moje auto, z principu nedůvěřuji.

k tomu obava, že se něco stane vysoko ve vzduchu a letadlo bude dlouhé minuty padat a já nebudu moci dělat nic jiného než se připravovat na smrt - opět falešná, protože drtivá většina leteckých nehod se stává nečekaně při startu či přistání.

jo, jsem jeden z mála, kdo se v letadle cítí bezpečněji než za volantem vlastního auta a je ochoten to přiznat.

+1/0
2.11.2015 11:23

J78a88r61o22s20l65a68v 63C89i36k14á58n 5478290958375

Dobrá vizitka pro ČSA to rozhodně není a určitě hodně klientu po této nehodě dá přednost spolehlivějším leteckým společnostem.

Je zajímavé , že mluvčí ČSA nepřiznal zahoření motoru i když pasažéři na palubě viděli sršet jiskry z pravého motoru. Pasažéři mohou děkovat kapitánovi letadla za duchapřítomnost návratu na letiště v Amsterdamu.;-€

+1/−14
2.11.2015 10:14
Foto

P71ř38e43m43e44k 82H23o54m83o70l86a 5548865285786

to je supr, že už je to vyšetřeno, bravo :-P

+2/0
2.11.2015 10:17

M85a24t48ú20š 84B55e36n26a58k 9188444312963

Ľudia toho "vidia"....

0/0
2.11.2015 10:21

J42a76n 53N14o81v62ý 3118283409547

Věříte článku kde je mnoho pravopisných chyb, citaci která hovoří chvilku o pravé potom o levé straně a myslíte si, že jiskra znamená požár ? Použijte google, najděte si lopatku motoru letadla a možná Vám dojde, že jste mimo.Mimochodem, která letecká společnost je spolehlivější?

+3/−2
2.11.2015 10:27

J93a94n 75L17u38k48á78š 7247753713562

Porucha motoru neni nic, co by se obcas nestavalo.

British Airways dokonce jednou letely se 747 bez motoru z LA do Londyna, pak nouzove pristavaly v Manchasteru pro nedostatek paliva.

Tohle ovsem uz bylo velice riskantni chovani, protoze 747 na 2 motory nepoleti.

+1/0
2.11.2015 11:00

A27l43e97š 19M20á80c44h21a83l 1359988618251

ale poleti...

+1/0
2.11.2015 11:04

P22e16t27r 82T72y34č26k59a 6545692549242

Myslím, že 747 dokáže letět i s jedním motorem. Ale pouze omezenou dobu.

0/0
2.11.2015 11:31

P19a48v96e76l 79O92d67r58a50z24i43l 6544949717810

Přesně tak, jen než dopadne na zem.

+1/0
2.11.2015 11:42

L66u17d56ě29k 93C43h59r94á32s31t95e51k 5514554952716

Letět ano, ale neudrží výšku a bude stále klesat. Výšku udrží možná horko těžko se dvěma motory.

0/0
2.11.2015 15:21

M73i53c93h10a41l 46M44i13l41l41e12r 9746962729712

B747 je schone na omezenou dobu letet dokonce i jen s jednim motorem.

Je to 4 motorove letadlo a vypadek jednohno motoru je schopne zvladnout.

0/0
2.11.2015 13:56

L87u10d52ě59k 52C97h49r59á79s59t53e74k 5544834512266

Při výpadku jednoho motoru dokonce ani nemusí nouzově přistávat a může normálně dokončit let, jen třeba v trochu nižší hladině. Problém je až výpadek dvou motorů.

0/0
2.11.2015 15:23

J13a53n 52L69u10k10á71š 7497293723522

1 ci dva zapnute motory pouze zvysuji dolet klouzavym letem, ale skutecne s nimi letet nedokaze.

Klouzat bez motoru umi kazde letadlo, takze budeme-li slovickarit, kazde letadlo dokaze po omezenou dobu lete uplne bez motoru.

0/0
2.11.2015 15:26

O86l62d41ř84i96c58h 59J18a50n98e95č52e73k 8339936243501

kolik cestujících uteklo od Lufthansy resp. Germanwings ke konkurenci po té nešťastné epizodě s tím šíleným pilotem?

existuje spousta mnohem důležitějších kritérií pro výběr letecké společnosti než jedna porucha motoru a bezpečné nouzové přistání.

+2/0
2.11.2015 11:28

K86a70r88e29l 88W25a98t30z54k13o 9706867387126

Jiskry neznamenají požár, ani k žádnému zahoření nedošlo.

+1/0
2.11.2015 11:35

J39o79s54e62f 95K47r74o55u25p94a 7751118265177

Pokud přiznali poruchu na lopatce, tak tammohla jiskřit volná lopatka. Jiskry, ještě eznamenají požár.

0/0
2.11.2015 12:17

S10t77a45n16i84s30l61a57v 82M33o96k47r42ý 8637522556872

LIdem to bude jedno, protoze se to stava napric svetem. Plus to ze vidite jiskry neznamena ze hori. Zkuste se zamyslet jak ten motor funguje a z ceho asi ty jiskry mohly byt.

0/0
2.11.2015 13:10

L30u22d96ě65k 72C29h70r96á75s75t41e54k 5924534872976

Poruchy motorů se stávají bez výjimky všem společnostem. A některým, které by člověk považoval za důvěryhodné, se to třeba stalo jasným šlendriánem, když technik po noční prohlídce zapomněl řádně zaklapnout vnější kryty motorů. To u ČSA byla nahodilá závada, která se nedá 100% vyloučit. Ostatně proto má letadlo motory dva, aby když se výjimečně závada na některém objeví, aby mohlo letadlo bezpečně přistát. Jinak nevím, co ČSA přiznalo a co ne, ale sprška jisker z motoru neznamená automaticky požár. Pravděpodobně došlo spíš k poruše nějakého mechanického dílu a ty jiskry byly z kontaktu kov/kov

0/0
2.11.2015 15:15

M91a29r75t66i63n 12H17o49k81r 1958306647581

Jaké máte Lucie vzdělání?

+1/0
2.11.2015 10:04

R15a20d12a69n 17K55u87b29a50n37t 1583740199190

Dobře jitro. O čem ten článek vlastně je.

0/−1
2.11.2015 10:01

M54a30r12t89i79n 19V49á50v43r76a 2880333279

Zase se to ututlá, přitom je jasné, že šlo o teroristy.

Jako první se k útoku na Twitteru přihlásil jejich velitel pod pseudonymem Michal Koran.

Korán! A nikomu to není podezřelé?

+8/−1
2.11.2015 9:57

P15e56t83r 75M97i15c48h69a64l 2380844851972

:-D

0/0
2.11.2015 10:17

M98i77l50a91n 26T90ů54m92a 4617299783167

Já myslím, že určitě je. Ten pan Korán si otevřel okýnko, přeplazil se po křídle, pak hodil do motoru bombu a pak zase hupsnul do sedačky jako by se nic nestalo.

Pak už jen čekal, až letadlo spadne.;-)

0/0
2.11.2015 11:04

A50r54n18o64š76t 35D80o82s37k82o72č66i61l 6600699698488

Dobrej vtip...:D V tom pripade ja jsem spoluterorista... Michal je clenem nadeho souboru, ktery letel tim letadlem

0/0
2.11.2015 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.