Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové identifikují oběti z airbusu, Egypťané zastavili další letadlo

V Petrohradě brzy ráno přistál letoun s těly 144 obětí sobotní nehody ruského civilního letadla, které se zřítilo na egyptském Sinajském poloostrově. Krátce poté začala identifikace těl. Nejhorší katastrofu v dějinách ruského civilního letectví nepřežil nikdo z 224 lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O72s36k48a31r 75Š38t32e19j63f29a 2373367357129

Proti terorismu by se mělo více bojovat!

+1/0
2.11.2015 15:15

A77n86d16r65e58j 50O55l53e10k59s89a 3685901167831

Terorem. To je nejefektivnější.

0/0
2.11.2015 17:07

R70o15m34a64n 18M21e12i19d74l 2559119647956

Nevěřím, že by existoval tak špatný technický stav, že by se letadlo mohlo za letu rozlomit.. Ať je to tak nebo tak, rozhodně se něco stalo tam nahoře.. Najít tělo 8 kilometrů od dopadu, je jasné, že musel někdo vypadnout už ze shora, při nárazu do země, by takhle daleko nikdo prostě nedopadl.. Škoda, že není alespoň jeden přeživší.. třeba jako Vesna Vulovičová v roce '72. Pak by to bylo o poznání lehčí..

+4/0
2.11.2015 14:28

M80i78c33h96a31l 33C24h11a61l20u63p27a 6708880699443

Tak stát se to může, těch případů bylo taky několik. Třeba křídla jsou namáhána tím, že při letu drží letadlo a na zemi se odlehčí, pak pokud dochází k vibracím křídel (což by se normálně asi stávat nemělo). Pokud se k tomu přidá špatná údržba, tak to křídlo může jednoho dne povolit a upadnout.

0/0
2.11.2015 23:43

Z69d72e72n68ě18k 75M36á75č45a42l55a 1703125459600

Net problema, nas mnogo

+1/−3
2.11.2015 13:17

P34a84v46e41l 96N50o24v23á89k 8514871895359

Máš pravdu.

Svět je plnej blbců,- Máčalovi podobných.

+1/0
2.11.2015 16:58

L10u66d86o87v87i17t 22B45a47l46a34z91e18c 3888375585599

Ruski blogeri sa pozastavuju nad tym, ze Putin nevystupil v televizii.

Podobne to bolo po potopeni Kursku, po tragedii v Beslane ...

Len ked zostrelil cudzie MH-17 s cudzimi ludmi na cudzom uzemi, tak vystupil "so sustrastou" hned, uprostred noci. 

Inak sa Rusi priklanaju k nazoru, ze na palube bola bomba. Bolo by to znacne mrzute tak pre Egypt ( turistika do haja ), ako pre Rusko ( su to obete vojny v Syrii ? ), takze podla blogerov sa mozno bude zatlkat.

+6/−4
2.11.2015 11:44

M54a92r85t82i86n 81K37r42a97l 7413340213487

To se vážně ani v den smutku neobrátil v TV k národu?

0/0
2.11.2015 17:03

M82i71r43o38s35l30a29v 65V29e24r54n34e33r 3286596537190

Zabezpeceni letist v egyptskych letoviscich by teror. utoku docela odpovidalo...

+5/0
2.11.2015 11:43

M43a11r77t52i14n 62F97r27a20n38t37i37š42e23k 7365610593645

já bych ty kremloboty nemínusoval, nejspíš za to mají prémie

+1/−3
2.11.2015 11:37

P96a58v19e56l 13N47o21v71á31k 8514531615609

S oblibou mínusuji  emerikejšn Schapíroboty, Platí je cirkusák Schapitó :-).

0/0
2.11.2015 17:02

M17i75c77h27a78l 85S24e64m21r89á29d 3912286517239

Nedovedu si představit situaci, kdy by mohla bomba na palubě způsobit nabrání výšky téměř 800 metrů... a teprve potom pád...

+3/−2
2.11.2015 11:34
Foto

O25s61k56a17r 22Š88t31e25j75f29a 2743257917499

To je na tom to podivné. Cokoliv mě napadá by toto nemohlo způsobit. Možná je to ale jen špatně naměřené poškozenými přístroji

+1/0
2.11.2015 15:20

V64á48c17l62a35v 89S26v70o91b83o17d97a 3131899820410

pro ty co si myslí, že je letecká doprava nebezpečná: našel jsem si že v roce 2012 v Rusku na silnici zemřelo 27991 lidí to je 76 za den! Ale za ty státní smutek není, umírat v autech je asi normální...

+1/−4
2.11.2015 11:05

P39e33t60r95a 17L19o61u34k68o42v64á 3616625650313

Od chvíle letecké nehody už zemřelo na ruských silnicích více lidí než právě při ní. Rozdíl je v tom, že o ty na silnicích by si Putin ani kolo neopřel.

0/−8
2.11.2015 11:10

P78a11v74e89l 73O52d71r52a36z31i75l 6954189107580

Hmm, a jak to víte? Máte s tím opíráním kol zkušenosti?

+1/0
2.11.2015 11:13

M62i41c98h15a37l 90M18a93c45h74e65k 1754332114399

To nic, to je Louková, známá firma.

+2/0
2.11.2015 11:26

P29a63v81e32l 82O38d69r34a30z78i73l 6124819937410

Nejspíš nemá zkušenosti ani s tím opíráním kol a podvědomě to zamontovala do zcela nesouvisející diskuse.

0/0
2.11.2015 11:40

I29v86a80n 95G88o38u40b85e68j 5226777515215

Pane Svobodo, nezlobte se na mě, ale je to hnus argumentovat faktem, že na silnicích ročně umře víc lidí a tady jsou všichni na větvi z JENOM 224 mrtvých. Těch 224 lidí zemřelo při jedné jediné události, nemáte ani šajnu o tom co prožili před smrtí. Chtěl bych Vás vidět, kdyby takováto katastrofa postihla Vás a jak by se Vám četl takový komentář, který jste zplodil výše. Za vaše rodiče, děti a jiné příbuzné nemá cenu truchlit, protože zemřeli jen spolu s dalšími 220 lidmi, což je zanedbatelné číslo v porovnání s roční statistikou úmrtí na silnicích. Měl byste se stydět.

+5/0
2.11.2015 12:03

R58a74d47a44n 61K28u36b39a31n52t 1343350609110

Podle videa z místa se nachází ocasní část tak daleko, že muselo dojít k rozpadu ve vzduchu. Také se ztratil jeden motor. Ocas byl opravovan.  Také se tam nacházejí zavazadla.

Takže destrukce.

+6/0
2.11.2015 10:41

J79a51n 54H68á34l65a 8755495440967

Přijde mi zvláštní, že k ní nedošlo při časnější fázi startu, ale prakticky až v letové hladině. Destrukce zjevně ano, teď už jen budeme čekat na vyhodnocení černých skříněk a průzkum ocasní části, zda šlo o bombu, nebo o nějakou únavovou trhlinu/špatnou opravu.

+3/0
2.11.2015 10:49

P59a98v57e34l 31O61d44r11a41z80i95l 6884919147880

Čistě teoreticky můžou úkony posádk po vysazení motoru znamenat vyšší namáhání ocasu letadla.

0/0
2.11.2015 11:11

J13a51n 29H70á22l43a 8615375200147

Jestli to byla technická závada takového druhu, že se letadlo rozlomilo, tak muselo být v dost mizerném technickém stavu - v Rusku a u menších aerolinek mne to nijak nepřekvapuje. Druhá varianta je bomba na palubě, co si vzpomínám, tak bezpečnostní procedury na letištích v Egyptě jsou hodně zoufalé. Chudáci ti lidé, snad alespoň nevnímali, co se děje:-(

+6/0
2.11.2015 10:39

I56v47a 69V53a26l59č56í94k94o88v91á 1929698631801

Jsou zoufalé a proto nenechali odletět další ruské éro?

0/0
2.11.2015 11:13

V17á37c75l61a53v 54S29v91o34b33o34d93a 3531549140540

asi myslel kontrolu pasažérů

0/0
2.11.2015 11:18

J20i53r81i 11D90o32b66r79ý 9528849843

Ze Sharmu jsem odletal o 2 dni drive (a mnoho obeti skoro urcite potkal v hotelu) a zabezpeceni tohoto letiste je v naprostem poradku. Detektorem kovu s a poslanim bagaze pres RTG se tam musi dokonce 2x (jednou pred odbavenim zavazadel, podruhe jen s prirucnim).

Takze bez spoluprace nekoho z letiste na palubu bombu nedostanete. Pokud se rozhodne nekdo z personalu letiste zamenit kufr za bombu ve tvaru kufru vcetne prendani vysacky az za kontrolou tezko tomu zabranit.

Spis bych se priklanel k poskozeni ocasu pred lety a unavou materialu pouziteho pri oprave.

+1/0
2.11.2015 12:07

M45i66c28h58a35l 68M24i27l47l71e44r 9276432919652

proc by krkolome menili " kufr za bombu ve tvaru kufru vcetne prendani vysacky az za kontrolou" a co ma co s tim delat ta "vysacka"?

 Sikovny clovek potrebuje jen par vterin na pootevreni kufru, kdyz tvrdsi kartou prejede zip, vlozi do nej cokoliv potrebuje a zase zavre.

 Ani s tou "vysackou" nemusi hybat. ;-)

Zvlast jestli mel spolupracovnika, ktery ho v kritickem momentu "zastinil", aby ho nebylo videt na bezpecnostni kamere.

0/0
2.11.2015 14:04

J62i26r49i 97D12o49b74r96ý 9678689453

Tady jde o to, aby bomba mela vysacku s carovym kodem a prosla tak pres celou radu lidi, ktere kufr nakladaji. Ale mate pravdu, zpusobu jak to udelat aby prosla s bagazi, pokud uz ji clovek dostane do zakulisi letiste je vic.

+1/0
2.11.2015 15:21
Foto

O68s37k61a32r 31Š50t10e71j27f11a 2113667537509

Na mezinárodních letech by měla být bezpečnost těchto letadel dodržovat nějaké standarty. U vnitrostátních letů v Rusku tomu tak ale není protože by to stejně nikdo nekontroloval. Takže technický stav letadla by měl být v pořádku.

0/0
2.11.2015 15:25

M67a69r68t87i90n 93K56r41a76l 7153280183187

Viset... Visačka ;-)

0/0
2.11.2015 17:08

M67a51r52t11i65n 42C84e70r21v76e71n73y 2763578966328

Letadla se obejdou bez rudych trenek...

+1/0
2.11.2015 17:14

A37l10e93š 28M56á12c77h57a95l 1659128918271

Dva dny smutek, neb se jednalo o verchušku a stalo se to ve svete, takze se to neututla... na vnitrostatnich jim to pada, ale to jsou vetsinou plebejci, tak to se nic nedeje

+1/−11
2.11.2015 10:18

J69i91r63k43a 59N15o24v84á33k 6952475455429

ono se to u civilních letů netutlá ani na vnitrostátních.

+1/0
2.11.2015 10:30

P98a27v25e86l 35O61d71r70a64z38i55l 6434409197530

DFTT

+1/0
2.11.2015 10:34

J29a72n 65H48á65l23a 8195975240777

Dneska pád letadla neututlají ani na vnitrostátních letech, spíš jsou schopni si "upravit" následné vyšetřování příčin nehod.

+5/0
2.11.2015 10:40

M20a55r15t15i67n 17H39u84d96e96c63e71k 3713699639553

Teda nejsem zadny expert, ale rad bych vedel co je to za technickou zavadu ktera rozlomi letadlo.

+1/0
2.11.2015 10:18

M84a69r73e48k 56R33y52t52z24k68o 1677908110

Výbuch??

+1/−2
2.11.2015 10:18

M11a88r73t94i23n 68N23e15č56a55s 8393403643309

Před lety to letadlo bouchlo ocasem o dráhu. Ale aby piloti viděli prasklinu v trupu (když si údajně stěžovali na technický stav letadla) a stejně s tim odstartovali, to je divoká spekulace...

0/0
2.11.2015 10:21

M63a48r24e15k 57R18y79t26z21k44o 1527168490

Tak, snad  pozná z černých skříněk, co to mohlo být..

0/0
2.11.2015 10:22

J90o58z30e96f 42D90u38h72a54c20e56k 7121120713530

najvacsia letecka katastrofa bola sposobena zlou opravou zadnej casti po potobnom incidence, ale tam to prebiehalo uplne inak, lietadlo  padlo az po dvoch hodinach boja pilotov s lietadlom

+1/0
2.11.2015 10:25

P82a79v10e52l 42O63d38r47a67z22i37l 6604469807350

Taky to bylo úplně jiné letadlo, žejo.

0/0
2.11.2015 10:37

J34o79z18e21f 15D34u40h43a94c87e58k 7791710883930

jj :D 747-ka boeing nad japonskom

+1/0
2.11.2015 10:43

J17a24n 26N51o52v66á33k 9955138474285

Pokud by té 747 odpadla celá ocasní část, tak by šla dolů také hned.

0/0
2.11.2015 17:51

V14á46c27l42a48v 95S18v25o72b88o89d74a 3211179120540

největší byla snad ta srážka dvou letadel někde na letišti, ne?

0/0
2.11.2015 11:11

P74a71v33e52l 33O22d36r77a42z72i87l 6104629447850

Ano, ale JAL 123 je největší nehoda samostatného stroje.

+1/0
2.11.2015 11:12

V11á95c87l82a86v 76S70v91o54b42o53d84a 3571889810770

jo takhle. no doufejme, že ho nějaké A380 nepřekoná

0/0
2.11.2015 11:17

L55a43d50i60s16l23a72v 17E95n44d72e 6679752718655

no kapitán se řídil známým ruským heslem eto ničevo nás mnogo

+1/−6
2.11.2015 10:34

M91a59r61e21k 42R48y29t11z90k39o 1857328560

to je ale blbost, že?

+1/−1
2.11.2015 10:44

P44a39v49e11l 70C80h42l66a19p59e37c 5218236190377

Pokud letadlo této velikosti začne neřízeně padat může se celkem v pohodě rozpadnout jen díky překročení max. konstrukční rychlosti, vnější síly působící na drak ho pak roztrhají

+8/0
2.11.2015 10:25

J52a35n 19S84e40m69i46k 4874227262249

staci trochu vaznejsi poruseni plaste letadla, a vzhledem k tomu ze uvnitr letadla je mnohem vetsi tlak nez v 9000m letadlo exploduje prave diky tomu. A nasledne se vzhledem k fyzikalnim silam na letadlo pusobicim rozpadne.

Nekolik takovych nehod se v poslednich 40 letech stalo- napriklad diky uvolneni dveri nakladoveho prostoru, nebo diky nenapadne trhline v trupu ktera se behem let rozsirovala az fatalne narusila pevnost plaste letadla

+3/0
2.11.2015 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.