Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové identifikují oběti z airbusu, Egypťané zastavili další letadlo

V Petrohradě brzy ráno přistál letoun s těly 144 obětí sobotní nehody ruského civilního letadla, které se zřítilo na egyptském Sinajském poloostrově. Krátce poté začala identifikace těl. Nejhorší katastrofu v dějinách ruského civilního letectví nepřežil nikdo z 224 lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O94s74k11a87r 22Š70t17e20j11f86a 2573527227349

Proti terorismu by se mělo více bojovat!

+1/0
2.11.2015 15:15

A94n38d97r87e54j 58O65l72e82k68s53a 3575901267511

Terorem. To je nejefektivnější.

0/0
2.11.2015 17:07

R76o86m74a84n 22M42e31i75d33l 2799539747666

Nevěřím, že by existoval tak špatný technický stav, že by se letadlo mohlo za letu rozlomit.. Ať je to tak nebo tak, rozhodně se něco stalo tam nahoře.. Najít tělo 8 kilometrů od dopadu, je jasné, že musel někdo vypadnout už ze shora, při nárazu do země, by takhle daleko nikdo prostě nedopadl.. Škoda, že není alespoň jeden přeživší.. třeba jako Vesna Vulovičová v roce '72. Pak by to bylo o poznání lehčí..

+4/0
2.11.2015 14:28

M29i30c79h31a40l 12C63h90a87l27u75p37a 6468180389143

Tak stát se to může, těch případů bylo taky několik. Třeba křídla jsou namáhána tím, že při letu drží letadlo a na zemi se odlehčí, pak pokud dochází k vibracím křídel (což by se normálně asi stávat nemělo). Pokud se k tomu přidá špatná údržba, tak to křídlo může jednoho dne povolit a upadnout.

0/0
2.11.2015 23:43

Z53d27e58n28ě84k 45M79á65č47a49l81a 1953765229310

Net problema, nas mnogo

+1/−3
2.11.2015 13:17

P77a22v97e26l 85N33o37v21á94k 8204741325829

Máš pravdu.

Svět je plnej blbců,- Máčalovi podobných.

+1/0
2.11.2015 16:58

L96u93d65o92v38i24t 51B49a30l49a33z10e45c 3438505745639

Ruski blogeri sa pozastavuju nad tym, ze Putin nevystupil v televizii.

Podobne to bolo po potopeni Kursku, po tragedii v Beslane ...

Len ked zostrelil cudzie MH-17 s cudzimi ludmi na cudzom uzemi, tak vystupil "so sustrastou" hned, uprostred noci. 

Inak sa Rusi priklanaju k nazoru, ze na palube bola bomba. Bolo by to znacne mrzute tak pre Egypt ( turistika do haja ), ako pre Rusko ( su to obete vojny v Syrii ? ), takze podla blogerov sa mozno bude zatlkat.

+6/−4
2.11.2015 11:44

M24a19r90t50i62n 16K67r95a40l 7863660923317

To se vážně ani v den smutku neobrátil v TV k národu?

0/0
2.11.2015 17:03

M17i89r34o15s43l64a52v 86V39e82r82n17e36r 3726766767620

Zabezpeceni letist v egyptskych letoviscich by teror. utoku docela odpovidalo...

+5/0
2.11.2015 11:43

M33a90r76t53i44n 21F17r73a15n53t13i86š69e27k 7215610623555

já bych ty kremloboty nemínusoval, nejspíš za to mají prémie

+1/−3
2.11.2015 11:37

P12a91v54e18l 45N41o98v71á31k 8604661795989

S oblibou mínusuji  emerikejšn Schapíroboty, Platí je cirkusák Schapitó :-).

0/0
2.11.2015 17:02

M41i33c62h20a14l 68S39e39m45r89á92d 3352896467439

Nedovedu si představit situaci, kdy by mohla bomba na palubě způsobit nabrání výšky téměř 800 metrů... a teprve potom pád...

+3/−2
2.11.2015 11:34
Foto

O36s95k23a88r 24Š20t23e30j59f40a 2463677187139

To je na tom to podivné. Cokoliv mě napadá by toto nemohlo způsobit. Možná je to ale jen špatně naměřené poškozenými přístroji

+1/0
2.11.2015 15:20

V21á45c51l53a85v 32S86v37o92b57o50d58a 3851729620180

pro ty co si myslí, že je letecká doprava nebezpečná: našel jsem si že v roce 2012 v Rusku na silnici zemřelo 27991 lidí to je 76 za den! Ale za ty státní smutek není, umírat v autech je asi normální...

+1/−4
2.11.2015 11:05

P28e51t15r18a 34L87o33u69k66o19v27á 3226495890533

Od chvíle letecké nehody už zemřelo na ruských silnicích více lidí než právě při ní. Rozdíl je v tom, že o ty na silnicích by si Putin ani kolo neopřel.

0/−8
2.11.2015 11:10

P92a71v37e85l 81O89d48r91a56z13i19l 6844949667690

Hmm, a jak to víte? Máte s tím opíráním kol zkušenosti?

+1/0
2.11.2015 11:13

M64i43c86h77a37l 48M65a96c13h20e63k 1304252654769

To nic, to je Louková, známá firma.

+2/0
2.11.2015 11:26

P20a80v17e60l 14O57d78r90a80z42i69l 6254699417400

Nejspíš nemá zkušenosti ani s tím opíráním kol a podvědomě to zamontovala do zcela nesouvisející diskuse.

0/0
2.11.2015 11:40

I30v60a80n 24G59o52u83b55e65j 5596647325715

Pane Svobodo, nezlobte se na mě, ale je to hnus argumentovat faktem, že na silnicích ročně umře víc lidí a tady jsou všichni na větvi z JENOM 224 mrtvých. Těch 224 lidí zemřelo při jedné jediné události, nemáte ani šajnu o tom co prožili před smrtí. Chtěl bych Vás vidět, kdyby takováto katastrofa postihla Vás a jak by se Vám četl takový komentář, který jste zplodil výše. Za vaše rodiče, děti a jiné příbuzné nemá cenu truchlit, protože zemřeli jen spolu s dalšími 220 lidmi, což je zanedbatelné číslo v porovnání s roční statistikou úmrtí na silnicích. Měl byste se stydět.

+5/0
2.11.2015 12:03

R88a77d79a83n 71K41u46b41a73n24t 1583190599840

Podle videa z místa se nachází ocasní část tak daleko, že muselo dojít k rozpadu ve vzduchu. Také se ztratil jeden motor. Ocas byl opravovan.  Také se tam nacházejí zavazadla.

Takže destrukce.

+6/0
2.11.2015 10:41

J17a86n 55H16á95l81a 8425775330987

Přijde mi zvláštní, že k ní nedošlo při časnější fázi startu, ale prakticky až v letové hladině. Destrukce zjevně ano, teď už jen budeme čekat na vyhodnocení černých skříněk a průzkum ocasní části, zda šlo o bombu, nebo o nějakou únavovou trhlinu/špatnou opravu.

+3/0
2.11.2015 10:49

P64a84v62e60l 38O33d14r47a97z23i67l 6194529907450

Čistě teoreticky můžou úkony posádk po vysazení motoru znamenat vyšší namáhání ocasu letadla.

0/0
2.11.2015 11:11

J85a69n 97H82á29l17a 8105105420337

Jestli to byla technická závada takového druhu, že se letadlo rozlomilo, tak muselo být v dost mizerném technickém stavu - v Rusku a u menších aerolinek mne to nijak nepřekvapuje. Druhá varianta je bomba na palubě, co si vzpomínám, tak bezpečnostní procedury na letištích v Egyptě jsou hodně zoufalé. Chudáci ti lidé, snad alespoň nevnímali, co se děje:-(

+6/0
2.11.2015 10:39

I69v57a 71V19a25l75č17í44k11o59v71á 1769618781221

Jsou zoufalé a proto nenechali odletět další ruské éro?

0/0
2.11.2015 11:13

V85á35c14l22a86v 92S28v46o63b14o46d56a 3181349260440

asi myslel kontrolu pasažérů

0/0
2.11.2015 11:18

J76i62r59i 94D98o43b88r35ý 9148529433

Ze Sharmu jsem odletal o 2 dni drive (a mnoho obeti skoro urcite potkal v hotelu) a zabezpeceni tohoto letiste je v naprostem poradku. Detektorem kovu s a poslanim bagaze pres RTG se tam musi dokonce 2x (jednou pred odbavenim zavazadel, podruhe jen s prirucnim).

Takze bez spoluprace nekoho z letiste na palubu bombu nedostanete. Pokud se rozhodne nekdo z personalu letiste zamenit kufr za bombu ve tvaru kufru vcetne prendani vysacky az za kontrolou tezko tomu zabranit.

Spis bych se priklanel k poskozeni ocasu pred lety a unavou materialu pouziteho pri oprave.

+1/0
2.11.2015 12:07

M45i55c43h35a96l 31M30i49l93l23e74r 9386212829642

proc by krkolome menili " kufr za bombu ve tvaru kufru vcetne prendani vysacky az za kontrolou" a co ma co s tim delat ta "vysacka"?

 Sikovny clovek potrebuje jen par vterin na pootevreni kufru, kdyz tvrdsi kartou prejede zip, vlozi do nej cokoliv potrebuje a zase zavre.

 Ani s tou "vysackou" nemusi hybat. ;-)

Zvlast jestli mel spolupracovnika, ktery ho v kritickem momentu "zastinil", aby ho nebylo videt na bezpecnostni kamere.

0/0
2.11.2015 14:04

J53i71r61i 70D70o87b92r34ý 9558419843

Tady jde o to, aby bomba mela vysacku s carovym kodem a prosla tak pres celou radu lidi, ktere kufr nakladaji. Ale mate pravdu, zpusobu jak to udelat aby prosla s bagazi, pokud uz ji clovek dostane do zakulisi letiste je vic.

+1/0
2.11.2015 15:21
Foto

O26s62k90a35r 69Š32t60e87j75f13a 2273577127319

Na mezinárodních letech by měla být bezpečnost těchto letadel dodržovat nějaké standarty. U vnitrostátních letů v Rusku tomu tak ale není protože by to stejně nikdo nekontroloval. Takže technický stav letadla by měl být v pořádku.

0/0
2.11.2015 15:25

M20a12r95t94i82n 48K84r66a87l 7603340813427

Viset... Visačka ;-)

0/0
2.11.2015 17:08

M90a71r74t67i50n 10C51e89r45v33e41n32y 2483678886318

Letadla se obejdou bez rudych trenek...

+1/0
2.11.2015 17:14

A75l77e67š 43M23á67c66h81a31l 1589458118771

Dva dny smutek, neb se jednalo o verchušku a stalo se to ve svete, takze se to neututla... na vnitrostatnich jim to pada, ale to jsou vetsinou plebejci, tak to se nic nedeje

+1/−11
2.11.2015 10:18

J76i34r47k19a 96N78o55v83á41k 6522885615309

ono se to u civilních letů netutlá ani na vnitrostátních.

+1/0
2.11.2015 10:30

P68a22v59e70l 50O25d46r97a97z39i58l 6144749567580

DFTT

+1/0
2.11.2015 10:34

J16a11n 67H77á91l53a 8435555640977

Dneska pád letadla neututlají ani na vnitrostátních letech, spíš jsou schopni si "upravit" následné vyšetřování příčin nehod.

+5/0
2.11.2015 10:40

M10a57r90t51i29n 92H36u90d33e16c45e22k 3193989749593

Teda nejsem zadny expert, ale rad bych vedel co je to za technickou zavadu ktera rozlomi letadlo.

+1/0
2.11.2015 10:18

M61a39r35e48k 78R48y74t80z37k82o 1457878920

Výbuch??

+1/−2
2.11.2015 10:18

M51a76r67t26i24n 85N26e45č50a17s 8863383213479

Před lety to letadlo bouchlo ocasem o dráhu. Ale aby piloti viděli prasklinu v trupu (když si údajně stěžovali na technický stav letadla) a stejně s tim odstartovali, to je divoká spekulace...

0/0
2.11.2015 10:21

M64a34r10e64k 55R67y92t78z82k92o 1347728600

Tak, snad  pozná z černých skříněk, co to mohlo být..

0/0
2.11.2015 10:22

J78o52z76e48f 65D53u55h44a22c92e45k 7511810593720

najvacsia letecka katastrofa bola sposobena zlou opravou zadnej casti po potobnom incidence, ale tam to prebiehalo uplne inak, lietadlo  padlo az po dvoch hodinach boja pilotov s lietadlom

+1/0
2.11.2015 10:25

P45a93v84e41l 91O19d62r42a71z57i44l 6334479827830

Taky to bylo úplně jiné letadlo, žejo.

0/0
2.11.2015 10:37

J88o42z30e61f 52D84u71h64a20c89e55k 7931190883860

jj :D 747-ka boeing nad japonskom

+1/0
2.11.2015 10:43

J70a19n 26N20o28v19á57k 9405878294855

Pokud by té 747 odpadla celá ocasní část, tak by šla dolů také hned.

0/0
2.11.2015 17:51

V42á23c15l92a94v 20S21v74o20b60o62d49a 3391209910180

největší byla snad ta srážka dvou letadel někde na letišti, ne?

0/0
2.11.2015 11:11

P23a76v81e29l 17O48d62r67a56z61i37l 6664739697320

Ano, ale JAL 123 je největší nehoda samostatného stroje.

+1/0
2.11.2015 11:12

V72á31c64l65a84v 31S95v83o61b97o97d77a 3221609580620

jo takhle. no doufejme, že ho nějaké A380 nepřekoná

0/0
2.11.2015 11:17

L70a88d98i65s31l74a52v 14E23n16d66e 6409362628595

no kapitán se řídil známým ruským heslem eto ničevo nás mnogo

+1/−6
2.11.2015 10:34

M47a52r86e91k 26R66y87t37z52k37o 1547848440

to je ale blbost, že?

+1/−1
2.11.2015 10:44

P55a49v64e89l 44C11h78l13a12p80e33c 5168106880227

Pokud letadlo této velikosti začne neřízeně padat může se celkem v pohodě rozpadnout jen díky překročení max. konstrukční rychlosti, vnější síly působící na drak ho pak roztrhají

+8/0
2.11.2015 10:25

J79a17n 89S26e31m71i44k 4284747172709

staci trochu vaznejsi poruseni plaste letadla, a vzhledem k tomu ze uvnitr letadla je mnohem vetsi tlak nez v 9000m letadlo exploduje prave diky tomu. A nasledne se vzhledem k fyzikalnim silam na letadlo pusobicim rozpadne.

Nekolik takovych nehod se v poslednich 40 letech stalo- napriklad diky uvolneni dveri nakladoveho prostoru, nebo diky nenapadne trhline v trupu ktera se behem let rozsirovala az fatalne narusila pevnost plaste letadla

+3/0
2.11.2015 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.