Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generální stop selhal, vlaky se srazily. To nepamatujeme, zní z inspekce

Páteční srážce vlaků, při níž zemřel jeden strojvedoucí, nezabránil ani takzvaný generální stop, který dokáže na dálku soupravu zastavit. Výpravčí z Řehlovic se přitom touto funkcí snažil tragédii zabránit. Nákladní vlak, který projel návěstím stůj, nakonec naboural zezadu do jiného vlaku. Železničáři zatím neumí selhání funkce vysvětlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e89t80r89a 17M27a24l58a35k12o37v23a 1988810620234

Mno jo, na dráze stále panuje socialismus a podle toho to pak vypadá....

0/−1
1.11.2015 21:59

J60i57r15k69a 71D82v76o94ř49á43k 4205120443158

To je dost hloupý canc mimo téma. Kromě toho, že se tam srazily vlaky dvou soukromníků, se "socialistickým" přístupem k věci to nebude mít mnoho společného.

+1/0
4.11.2015 16:19

J79i55r39k95a 73D39v93o11ř10á16k 4765960783788

Navíc, na Generální stop se železničáři nikdy nedívali jako na něco moderního nebo dokonce spásného, i když svůj význam má. Dokonalost GS je spíš taková novinářská a ministerská fikce.

Mimochodem, lidi mohou při méně obvyklých situacích umírat právě naopak i kvůli použití GS. To máte podobně jako s bezpečnostními systémy v autě. Leckdy vás ochrání, ale někdy vás třeba i zabijou.

0/0
4.11.2015 16:39

L20a51d69i29s62l19a77v 92N43á27d20v23o85r50n72í16k 6224245307326

...checht....:-/...tady je zase chytrákov....Rv

0/−2
31.10.2015 9:05

K80a82r13e17l 33L29a59n56a 98I91n74g14. 9966461382

Jak to bylo v tom filmu ? Selhání techniky - Takové případy se stávají MAXIMÁLNĚ  jednou za deset let ...  České dráhy a spolehlivá technika, větší protiklad nebyl ani socialismus a kapitalismus !

+1/−6
31.10.2015 8:17
Foto

M90i50c81h80a95l 11S61m95í77t63k25a 8184594363986

Co s tou nehodou maji spolecneho Ceske drahy? Inteligente

+8/−1
31.10.2015 8:53

K64a81r57e56l 76L37a48n61a 95I43n58g31. 9936501512

Podle článku se srazily vlaky nikoliv letadla, neinteligente...

+1/−7
31.10.2015 8:56

O15n26d48ř22e81j 65S39e42m34e31c28k86ý 8341536178205

A jeden patřil firmě Unipetrol, druhý SD.

+6/−1
31.10.2015 8:58
Foto

M98i29c98h37a91l 55S50m69í11t51k88a 8844474463786

A ani jeden vlak nebyl CD.

+4/0
31.10.2015 9:11

J67i54ř35í 57C97v68r47č54e43k 8340486330343

Pán je inženýr no ... to se hned pozná :D

+3/−1
31.10.2015 18:08

L57e49o24š 17S87ý32k58o11r93a 3231592593750

Na českých drahách nefunguje vůbec nic. Závory nahoře a vlaky jezděj přes přejezd. Tuhle takhle jeden doveda nacouval s vlakem do paní se třema dětma protože jinej doveda zapomněl na tom přejezdu zapnout výstražný světla. Tak proč by měl fungovat nějakej generální stop že...

+1/−7
31.10.2015 8:08

O78n21d39ř76e53j 94S87e51m60e41c97k95ý 8191506618745

Co sem motáte České dráhy?

+4/−1
31.10.2015 8:54

L65e12o52š 32S25ý21k60o37r80a 3961242863760

A jaký dráhy to byly? Maďarský nebo rumunský?

+1/0
31.10.2015 18:59

J72i41r75k97a 32D89v35o24ř65á79k 4535440813958

Srazili se dva soukromníci. ČD ani ČSAD, dokonce ani ČSA s tím nic společného neměly.

0/0
4.11.2015 16:21

F18r25a21n78t81i96š36e38k 20S16c36h59l66i60c11h94t56s 9805102731865

Mnohem pravděpodobnější se to jeví jako sebevražda.

Viz Francie a německý pilot.

+1/−1
31.10.2015 3:11

J98i31r97k85a 60D36v59o98ř31á98k 4865420253518

V článku uvedené 40leté zkušenosti by spíš naznačovaly podezření na náhlé zdravotní selhání než toto. Nicméně pravidelnou povinnou prohlídkou ten člověk projít musel.

0/0
4.11.2015 16:23

L22a69d27i42s89l50a43v 31L69a70k72e32r 2733239695336

Pracovníci inspekce něco takového nepamatují??? To tedy mají velmi krátkou paměť. Opravdu krátkou.

V březnu 2012 proti sobě jely v Praze v tunelu dva rychlíky na stejné koleji. GENERÁLNÍ STOP SELHAL. Tragédii tehdy zabránil strojvedoucí, který použil rychlobrzdu a lokomotivy se zastavily 23 metrů proti sobě.

A co se po roce vyšetřování zjistilo???

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Takže je zjevné, že problémy se systémem byly, ale podařilo se je ututlat. Proboha, co je to za systém, který po opakovaném stisknutí tlačítka STOP odmítne zastavit vlaky??  Kdo takový systém navrhl, kdo jej schválil do provozu? Jak to, že se po situaci z roku 2012 opět něco obdobného opakuje?

+3/−2
31.10.2015 0:37

T72o44m18á18š 19M92á23l92e30k 9701753390872

Generalni stop neni soucasti zabezpecovacky, neni navrzen tak jak je casto prezentovan. Jakakoliv cast zabezpecovacky je zalohovana a overitelna ze funguje, to u G.S. neni. Je to pouze nadstavba nad radiove spojeni, ktere je zavisle na strojvedoucim (jestli ma spravny kanal). Tento system puvodne ani nemel byt nainstalovan.

+1/0
31.10.2015 8:01

P16a49v27e51l 19O88d35r38a47z20i33l 6534779617370

Však je to pravda, neselhal gs, ale operátor.

0/0
31.10.2015 11:41

J23a37r61o46s38l97a35v 52D34e16r42m28í56š34e21k 9288738149421

Už poněkolikáté zde navrhuji.

Dejte ČD, za symbolickou korunu, Jančurovi.

Jinak je to nekonečný řetěz ostudy .

Davy dosazených straníků z vládních stran, změnily  dopravní společnost v centrum státem dobře placených pašalíků. 

Ti straničtí migranti dnes vlaky nejezdí, neboť vědí, že jde nejen o zdraví, ale i o život.

:-P

+5/−16
30.10.2015 23:39

D62a30v54i80d 64S33z44ü93l34l33ö 2848646402419

Co to má společného s ČD? Vlaky jsou Unipetrol a Severočeské doly, výpravčí pak SŽDC. Četl jste ten článek? Protože takhle to vypadá, že jste si přečetl jen titulek a hned musíte na někoho plivat.

+18/0
30.10.2015 23:44

M84i78c92h18a39l 10B89a80š96t91a 6454760705784

Chce tím říct, že jako klient SŽDC by jim asi uměl lépe zatopit, kdyby jeho vlakům poskytovali takový služby. Nemyslím si, že by to stačilo. Jen by se jeden monopol nahradil jiným.

+1/−1
31.10.2015 6:36

J14i36ř90í 58H48o44r97á16k 6674564963236

1. ty vlaky v tunelu nepatřily Unipetrolu, ale ČD.

2. ten systém generálního stopu není organizovaný (výběr konstrukce, výrobce, schvalování ...) nějakými závodními vlečkami, ale je takový jaká kritéria nastavily (kdysi) ČD.

3. SŽDC se vyčlenila z ČD celkem nedávno a předtím "koleje" patřily pod ČD.

4. on by se pan Jančura opravdu staral a daleko důrazněji. Mj. protože ČD mají systém "samopojištění" čili škodu prostě odepíší a hotovo. A tak se do toho nenavážejí ani pojišťovny ...

Takže to není plivání, ale realita.

0/−3
31.10.2015 7:45

M93a13r11t28i49n 50V11o86t70a54v27a 6208448131525

Systém GS se již nově nerozvíjí, jedná se o starší systém, nově se nasazuje ETCS. Navíc je to doplňkový systém, nikoliv primární zabezpečení.

Jančura není bůh, např. v autobusové dopravě nepřímo tlačí na řidiče, aby porušovali dopravní předpisy, takže je otázka, nakolik by byl lepší ...

+3/−1
31.10.2015 7:59

J81a33r62o44s87l62a64v 89D96e41r35m26í94š42e78k 9218468219261

Mimo jsi ty, soudruhu Szulo, takže si znovu přečti, co jsem napsal a domysli to, abys pochopil o čem to je . O plivání píšeš pouze ty. Taky jseš členem ČSSD ? Nebo už snad ANO ? Asi jsi to vyhodnotil, že to tak je potřeba. A co tobě je po zbytečně mrtvých a zraněných lidech na našich drahách. Že.

 Všem mrtvým, zabitým na ČD přeji klid a mír.

0/0
1.11.2015 0:43

J16i85ř78í 77H52u94d74e83c 4182581199802

Pardon..,ale Jančura na koleje moc nepatří...

+4/−1
31.10.2015 0:18

J24i44r91k26a 82D15v21o18ř59á38k 4235130863238

Myslíte toho Jančuru, kterému krachují vlaky i taxíky, a bylo by dávno po nich, kdyby je křížově nefinancoval z letenek?

0/0
4.11.2015 16:30

J33a15n 53K90a43d80l97e27c 7967655124555

já vůbec nepamatuju, že by vlaky takhle bouraly za komančů to řídily babky od plotny na telefon s klikou a všechno bylo OK a navíc vlaků jezdilo 3 x víc dneska je to samá technická vymoženost samá reforma zaměstnanců a všechno je vedený od pěti k nule

+8/−15
30.10.2015 21:54

J20o49s22e78f 56Č40t87v60r21t80n13í26č94e16k 8340122659779

Vzpomínkový optimismus...;-D;-D;-D

+10/0
30.10.2015 22:59

M72a75r89t38i70n 69Š39ť26a24s37t81n95ý 6472365234370

A ještě do toho ty internety Rv

+8/0
30.10.2015 23:11

A94l71e95š 80M80e81t24l36i12c52k11ý 4372944374569

A co například nehoda Haj ve Slezsku? Bylo to za komančů a porušeno bylo vše,co se porušit dalo. :-/

+2/0
31.10.2015 0:08

J94a61n 28K92a36d64l80e77c 7517485404255

nemyslím, že nebouraly nikdy, ale pamatuji za komančů max 4 havárie, teď jsou 4 4x do roka

0/−2
31.10.2015 8:38

P60a77v24e42l 76O12d67r20a61z16i83l 6954899607630

Problém čiště vaší paměti.

+4/0
31.10.2015 11:42

R36o27m67a11n 30S86t79o85n43e29k 1429853729231

cenzura je mocná zbraň

+3/0
31.10.2015 8:07

S92t53á42ň50a 65K63o57m86o20r34o34u37s26o94v88á 3765323137759

Nemohu si pomoci, ale podle mne to byl zdravotní kolaps - stává se to i mladším.

+4/−2
30.10.2015 21:24

J10o54s60e83f 46K19o38m79á91r79e23k 5434252944969

Taky mám ten dojem - že strojvůdce zemřel dřív, než se stal obětí nehody...

+3/0
30.10.2015 22:22

P67a62v51e54l 33M95o15r48a17v42e75c 3922699842968

Což nijak nevysvětluje, proč generální stop nefungoval.

+4/−1
30.10.2015 22:53

J66i95r38i 20J71a68v42u68r94e40k 7376822652166

To by to naopak vysvětlovalo docela dobře - pokud byl mimo, tak nepřeladil vysílačku na správný kanál. Ta následně těžko mohla přijmout stop, když se vysílal na jiné frekvenci. Ale nevysvětluje to, proč vlak nezastavil na neobsluhované tlačítko bdělosti.

+5/0
30.10.2015 23:34

J95i89r19k41a 29D36v35o35ř76á79k 4785930163528

To bude lepší nechat na vyšetřování DI, která má přístup k relevantním informacím.

0/0
4.11.2015 16:41

M50a70r26t68i93n 93H23o26u14b15a 6333381359928

Kdyz čtu diskusi, nestacim se divit. Tolik odborníků, tolik moudrých lidi.... Kde jste a co děláte? Jak je možné, ze stále se deji dopravní nehody, padají letadla, drazeko se vlaky, umírají lidé.

Taková elita zde, tolik napadu a žádný "odborník" vam nenasloucha?

+5/0
30.10.2015 20:53

J55a23n 95K23a49d41l20e52c 7667605494585

nemusim bejt odborník na to, abych mohl konstatovat, že havárie vlaku každých 14 dní je přes čáru

+2/0
31.10.2015 8:40

P70a40v29e58l 40K76e62l88n28a34r 7249670870

GENERÁLNÍ STOP se nijak nepřelazuje, na žádné frekvenci nezávislý, zastaví všechny vlaky v určité oblasti, když to použije dispečer může to být i vzdálenost 80 km (vlastní zkušenost) a na různých frekvencích

+2/−1
30.10.2015 20:08

L71i91b79o84r 13V18e90s10e41l78ý 2629826652542

Jenže na vozidlovce musíte mít nastavenu příslušnou stuhu.

+3/0
30.10.2015 20:12

P73a42v97e13l 65K28e45l32n82a96r 7559740550

stuha je na adresný stop, generální volba je stop se všemi v dosahu

stuha jeden       - konkrétní vlak

generální volba  - všichni v dosahu

+2/−1
30.10.2015 20:19

L74i45b74o31r 98V37e34s76e48l39ý 2669636512582

Obávám se že ne ;-) Generální volba je pořád na dané stuze, ze které je vydávána.

+2/0
30.10.2015 20:21

P57e39t60r 65N75o74v31o87t56n30y 1301570491

Pak je to dost nanic.

0/0
30.10.2015 20:34

P52a48v19e82l 39K38e61l25n63a66r 7579630550

generální stop funguje na frekvenci 450MHz a stuha 460MHz viz níže

. Analogový traťový rádiový systém Tesla TRS (duplex, pásmo 450/460 MHz)

Systém TRS byl vyvinut v pardubické Tesle počátkem devadesátých let a umožnuje obousměrné (duplex) spojení dvou účastníků. Kromě této výhody přináší možnost dálkového zastavení vybraného vlaku (funkce STOP) nebo všech vlaků v dosahu základnové radiostanice (funkce GENERAL STOP). Technologicky je tento systém zaveden tak, že jsou podél tratě ve stanicích umístěny základnové radiostanice (ZR). ZR vysílají buď tzv. "trvalou nosnou" se signálem o vysokém kmitočtu (pískot) nebo zde probíhá hlasová komunikace, či přenos kódovaných příkazů. ZR vysílá na jednom ze tří různých kmitočtů A,B,C v pásmu 460 MHz. Ve sledu základnových radiostanic podél dané tratě se postupně střídají vysílací kmitočty A,B,C. Například na trati Praha - Kolín může být rozdělení následující (pouze příklad, kmitočet nemusí odpovídat): Praha-Libeň kmitočet A, Běchovice B, Uvaly C, Český Brod A, Poříčany B, Pečky C, Velim A atd. Toto střídání se opakuje po celou dobu platnosti kanálu stuhy, který je dán rádiovníkem. Kmitočet D, který se ozývá v pásmu 450 MHz (o 10 MHz níže), patří vozidlové radiostanici a je určen pro strojvedoucího.

+2/0
30.10.2015 20:43

M41i77c34h12a41l 49B23a69š86t92a 6324400795984

Tesla Pardubice. To zní jako Nikola Tesla, Rakousko-Uhersko. Nebylo by něco modernějšího ?

0/−9
30.10.2015 20:57

F34r86a88n54t10i50š87e80k 38N39o56v36á34k 6891425926721

XHxete to krátce nebo dlouze? V podstatě ne. Rozhodně není nic, co by se dalo zavést hned, natož levně. Třeba GSM je dajn, ale u spousty tratí jsou místa, kde není signál, dokrytí by stálo děsné miliony. A i vybavení jednotlivých lokomotiv by trvalo a nebylo zadarmo. A musel by to schválit úřad, což je kapitola sama pro sebe. netuším kolik razíteck chce toto, ale taková "maličkost" jako na již existující trati vybudovat zastávku je úřední jednání o asi 45 dějstvích. Takže něco šíleného. Počítám, že schválení nového zabezpečovače a stavby desítek potřebných vysílačů by bylo o minimálně stovkách povoleních.

0/0
30.10.2015 21:26

M13i12c29h43a53l 63B53a87š80t44a 6794650545854

Je mi smutno z beznaděje s jakou vršíte předpokládané překážky, které by se musely překonat. Pokud máte pravdu, je to fakt zlý. Každej malej harant nosí denně do školy zařízení, které má potenciál pomoci řešit fatální situace jako tu ze dneška. Hloupý je, že kdyby byl strojvůdce býval věděl, co ho čeká, tak by tam byl (asi) nechodil (pokud to nebyl sebevrah, což je taky možnost). A jeho děti / vnuci / pravnuci (podle některých názorů zde) by mu rádi svůj strojek na převážně naprosto zbytečnou komunikaci rádi věnovali, aby mu zachránili život. Jen ho správně použít. Povolit ho použít. Naučit ty číňany ho upravit tak, aby splňoval přísné bezpečnostní normy včetně těch, které ještě ani neexistují a dokud nebudou, tak nic nebude (bulím jak velkej Jarda, vzdálenej švára, strojvůdce). Ach jo.

0/0
30.10.2015 21:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.