Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generální stop selhal, vlaky se srazily. To nepamatujeme, zní z inspekce

Páteční srážce vlaků, při níž zemřel jeden strojvedoucí, nezabránil ani takzvaný generální stop, který dokáže na dálku soupravu zastavit. Výpravčí z Řehlovic se přitom touto funkcí snažil tragédii zabránit. Nákladní vlak, který projel návěstím stůj, nakonec naboural zezadu do jiného vlaku. Železničáři zatím neumí selhání funkce vysvětlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e67t24r36a 36M84a45l50a24k28o72v15a 1828650480764

Mno jo, na dráze stále panuje socialismus a podle toho to pak vypadá....

0/−1
1.11.2015 21:59

J82i96r76k45a 65D61v61o35ř69á65k 4845250643358

To je dost hloupý canc mimo téma. Kromě toho, že se tam srazily vlaky dvou soukromníků, se "socialistickým" přístupem k věci to nebude mít mnoho společného.

+1/0
4.11.2015 16:19

J34i93r92k59a 53D82v55o83ř39á74k 4275660743408

Navíc, na Generální stop se železničáři nikdy nedívali jako na něco moderního nebo dokonce spásného, i když svůj význam má. Dokonalost GS je spíš taková novinářská a ministerská fikce.

Mimochodem, lidi mohou při méně obvyklých situacích umírat právě naopak i kvůli použití GS. To máte podobně jako s bezpečnostními systémy v autě. Leckdy vás ochrání, ale někdy vás třeba i zabijou.

0/0
4.11.2015 16:39
Foto

L90a72d77i69s52l46a45v 71N76á36d20v12o15r87n65í70k 6984305847876

...checht....:-/...tady je zase chytrákov....Rv

0/−2
31.10.2015 9:05

K92a78r22e32l 21L64a30n97a 66I12n28g98. 9866301432

Jak to bylo v tom filmu ? Selhání techniky - Takové případy se stávají MAXIMÁLNĚ  jednou za deset let ...  České dráhy a spolehlivá technika, větší protiklad nebyl ani socialismus a kapitalismus !

+1/−6
31.10.2015 8:17
Foto

M96i86c25h71a28l 89S62m26í65t48k51a 8774664283676

Co s tou nehodou maji spolecneho Ceske drahy? Inteligente

+8/−1
31.10.2015 8:53

K74a95r81e85l 47L22a60n55a 57I86n25g46. 9146741182

Podle článku se srazily vlaky nikoliv letadla, neinteligente...

+1/−7
31.10.2015 8:56

O21n25d83ř53e68j 83S83e57m66e97c40k61ý 8551836698865

A jeden patřil firmě Unipetrol, druhý SD.

+6/−1
31.10.2015 8:58
Foto

M62i79c98h36a31l 26S11m82í31t46k41a 8664844133526

A ani jeden vlak nebyl CD.

+4/0
31.10.2015 9:11

J57i50ř57í 36C36v93r22č58e83k 8900476250873

Pán je inženýr no ... to se hned pozná :D

+3/−1
31.10.2015 18:08

L16e59o14š 70S87ý10k61o65r15a 3471852943240

Na českých drahách nefunguje vůbec nic. Závory nahoře a vlaky jezděj přes přejezd. Tuhle takhle jeden doveda nacouval s vlakem do paní se třema dětma protože jinej doveda zapomněl na tom přejezdu zapnout výstražný světla. Tak proč by měl fungovat nějakej generální stop že...

+1/−7
31.10.2015 8:08

O10n32d32ř52e27j 72S62e54m82e20c97k57ý 8421916508315

Co sem motáte České dráhy?

+4/−1
31.10.2015 8:54

L24e45o83š 11S22ý76k71o41r69a 3771842503850

A jaký dráhy to byly? Maďarský nebo rumunský?

+1/0
31.10.2015 18:59

J51i13r70k41a 22D92v89o36ř40á73k 4745610423338

Srazili se dva soukromníci. ČD ani ČSAD, dokonce ani ČSA s tím nic společného neměly.

0/0
4.11.2015 16:21

F48r16a23n55t17i21š44e89k 12S12c92h11l32i59c89h81t48s 9875222681405

Mnohem pravděpodobnější se to jeví jako sebevražda.

Viz Francie a německý pilot.

+1/−1
31.10.2015 3:11

J17i36r26k30a 97D59v93o82ř71á19k 4495790533338

V článku uvedené 40leté zkušenosti by spíš naznačovaly podezření na náhlé zdravotní selhání než toto. Nicméně pravidelnou povinnou prohlídkou ten člověk projít musel.

0/0
4.11.2015 16:23

L35a56d32i76s38l51a60v 11L68a47k20e70r 2403459585346

Pracovníci inspekce něco takového nepamatují??? To tedy mají velmi krátkou paměť. Opravdu krátkou.

V březnu 2012 proti sobě jely v Praze v tunelu dva rychlíky na stejné koleji. GENERÁLNÍ STOP SELHAL. Tragédii tehdy zabránil strojvedoucí, který použil rychlobrzdu a lokomotivy se zastavily 23 metrů proti sobě.

A co se po roce vyšetřování zjistilo???

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Takže je zjevné, že problémy se systémem byly, ale podařilo se je ututlat. Proboha, co je to za systém, který po opakovaném stisknutí tlačítka STOP odmítne zastavit vlaky??  Kdo takový systém navrhl, kdo jej schválil do provozu? Jak to, že se po situaci z roku 2012 opět něco obdobného opakuje?

+3/−2
31.10.2015 0:37

T85o48m73á91š 40M78á95l34e18k 9611493170392

Generalni stop neni soucasti zabezpecovacky, neni navrzen tak jak je casto prezentovan. Jakakoliv cast zabezpecovacky je zalohovana a overitelna ze funguje, to u G.S. neni. Je to pouze nadstavba nad radiove spojeni, ktere je zavisle na strojvedoucim (jestli ma spravny kanal). Tento system puvodne ani nemel byt nainstalovan.

+1/0
31.10.2015 8:01

P91a52v30e78l 36O64d35r26a20z82i26l 6784169667770

Však je to pravda, neselhal gs, ale operátor.

0/0
31.10.2015 11:41

J19a37r29o58s34l47a32v 10D16e60r91m56í59š97e67k 9768118539701

Už poněkolikáté zde navrhuji.

Dejte ČD, za symbolickou korunu, Jančurovi.

Jinak je to nekonečný řetěz ostudy .

Davy dosazených straníků z vládních stran, změnily  dopravní společnost v centrum státem dobře placených pašalíků. 

Ti straničtí migranti dnes vlaky nejezdí, neboť vědí, že jde nejen o zdraví, ale i o život.

:-P

+5/−16
30.10.2015 23:39

D75a94v89i90d 14S80z33ü18l75l64ö 2568236342219

Co to má společného s ČD? Vlaky jsou Unipetrol a Severočeské doly, výpravčí pak SŽDC. Četl jste ten článek? Protože takhle to vypadá, že jste si přečetl jen titulek a hned musíte na někoho plivat.

+18/0
30.10.2015 23:44

M28i24c79h42a90l 81B91a69š51t24a 6284430175744

Chce tím říct, že jako klient SŽDC by jim asi uměl lépe zatopit, kdyby jeho vlakům poskytovali takový služby. Nemyslím si, že by to stačilo. Jen by se jeden monopol nahradil jiným.

+1/−1
31.10.2015 6:36

J27i51ř16í 25H34o44r90á82k 6294464253766

1. ty vlaky v tunelu nepatřily Unipetrolu, ale ČD.

2. ten systém generálního stopu není organizovaný (výběr konstrukce, výrobce, schvalování ...) nějakými závodními vlečkami, ale je takový jaká kritéria nastavily (kdysi) ČD.

3. SŽDC se vyčlenila z ČD celkem nedávno a předtím "koleje" patřily pod ČD.

4. on by se pan Jančura opravdu staral a daleko důrazněji. Mj. protože ČD mají systém "samopojištění" čili škodu prostě odepíší a hotovo. A tak se do toho nenavážejí ani pojišťovny ...

Takže to není plivání, ale realita.

0/−3
31.10.2015 7:45

M11a38r56t44i59n 46V67o44t40a82v86a 6448198711785

Systém GS se již nově nerozvíjí, jedná se o starší systém, nově se nasazuje ETCS. Navíc je to doplňkový systém, nikoliv primární zabezpečení.

Jančura není bůh, např. v autobusové dopravě nepřímo tlačí na řidiče, aby porušovali dopravní předpisy, takže je otázka, nakolik by byl lepší ...

+3/−1
31.10.2015 7:59

J16a52r75o71s70l72a57v 89D33e58r40m87í88š30e45k 9948438279231

Mimo jsi ty, soudruhu Szulo, takže si znovu přečti, co jsem napsal a domysli to, abys pochopil o čem to je . O plivání píšeš pouze ty. Taky jseš členem ČSSD ? Nebo už snad ANO ? Asi jsi to vyhodnotil, že to tak je potřeba. A co tobě je po zbytečně mrtvých a zraněných lidech na našich drahách. Že.

 Všem mrtvým, zabitým na ČD přeji klid a mír.

0/0
1.11.2015 0:43

J79i62ř23í 16H63u80d74e72c 4432441639712

Pardon..,ale Jančura na koleje moc nepatří...

+4/−1
31.10.2015 0:18

J15i62r64k83a 39D53v73o53ř14á53k 4485320853288

Myslíte toho Jančuru, kterému krachují vlaky i taxíky, a bylo by dávno po nich, kdyby je křížově nefinancoval z letenek?

0/0
4.11.2015 16:30

J57a78n 24K94a87d53l26e94c 7907265914455

já vůbec nepamatuju, že by vlaky takhle bouraly za komančů to řídily babky od plotny na telefon s klikou a všechno bylo OK a navíc vlaků jezdilo 3 x víc dneska je to samá technická vymoženost samá reforma zaměstnanců a všechno je vedený od pěti k nule

+8/−15
30.10.2015 21:54

J21o90s94e10f 23Č55t68v86r34t35n33í45č15e51k 8680722199369

Vzpomínkový optimismus...;-D;-D;-D

+10/0
30.10.2015 22:59

M23a90r30t45i32n 95Š58ť48a55s20t54n20ý 6702485914930

A ještě do toho ty internety Rv

+8/0
30.10.2015 23:11

A41l82e58š 13M39e92t63l98i92c31k54ý 4772884464849

A co například nehoda Haj ve Slezsku? Bylo to za komančů a porušeno bylo vše,co se porušit dalo. :-/

+2/0
31.10.2015 0:08

J53a85n 63K12a11d24l75e67c 7987505744985

nemyslím, že nebouraly nikdy, ale pamatuji za komančů max 4 havárie, teď jsou 4 4x do roka

0/−2
31.10.2015 8:38

P58a42v24e64l 84O53d21r19a84z24i15l 6964309367310

Problém čiště vaší paměti.

+4/0
31.10.2015 11:42

R51o11m50a79n 59S19t34o10n33e16k 1469903789651

cenzura je mocná zbraň

+3/0
31.10.2015 8:07
Foto

S25t58á62ň63a 93K14o65m78o66r69o34u76s37o98v39á 3795653807739

Nemohu si pomoci, ale podle mne to byl zdravotní kolaps - stává se to i mladším.

+4/−2
30.10.2015 21:24

J92o33s66e58f 70K25o89m33á41r89e57k 5474612424539

Taky mám ten dojem - že strojvůdce zemřel dřív, než se stal obětí nehody...

+3/0
30.10.2015 22:22

P69a64v52e42l 36M32o64r72a43v80e55c 3812819352698

Což nijak nevysvětluje, proč generální stop nefungoval.

+4/−1
30.10.2015 22:53

J53i49r64i 26J85a41v58u10r90e48k 7146802342876

To by to naopak vysvětlovalo docela dobře - pokud byl mimo, tak nepřeladil vysílačku na správný kanál. Ta následně těžko mohla přijmout stop, když se vysílal na jiné frekvenci. Ale nevysvětluje to, proč vlak nezastavil na neobsluhované tlačítko bdělosti.

+5/0
30.10.2015 23:34

J18i31r71k44a 82D38v74o37ř33á54k 4515370603328

To bude lepší nechat na vyšetřování DI, která má přístup k relevantním informacím.

0/0
4.11.2015 16:41

M76a24r42t18i97n 70H46o17u82b44a 6553211219648

Kdyz čtu diskusi, nestacim se divit. Tolik odborníků, tolik moudrých lidi.... Kde jste a co děláte? Jak je možné, ze stále se deji dopravní nehody, padají letadla, drazeko se vlaky, umírají lidé.

Taková elita zde, tolik napadu a žádný "odborník" vam nenasloucha?

+5/0
30.10.2015 20:53

J60a93n 32K51a40d83l34e59c 7827475974955

nemusim bejt odborník na to, abych mohl konstatovat, že havárie vlaku každých 14 dní je přes čáru

+2/0
31.10.2015 8:40

P94a25v26e19l 74K57e80l35n32a76r 7169940820

GENERÁLNÍ STOP se nijak nepřelazuje, na žádné frekvenci nezávislý, zastaví všechny vlaky v určité oblasti, když to použije dispečer může to být i vzdálenost 80 km (vlastní zkušenost) a na různých frekvencích

+2/−1
30.10.2015 20:08

L62i50b10o47r 36V87e71s27e20l75ý 2399326982962

Jenže na vozidlovce musíte mít nastavenu příslušnou stuhu.

+3/0
30.10.2015 20:12

P75a96v27e40l 94K19e11l75n30a90r 7729690960

stuha je na adresný stop, generální volba je stop se všemi v dosahu

stuha jeden       - konkrétní vlak

generální volba  - všichni v dosahu

+2/−1
30.10.2015 20:19

L39i85b41o83r 86V36e68s76e43l33ý 2219566582352

Obávám se že ne ;-) Generální volba je pořád na dané stuze, ze které je vydávána.

+2/0
30.10.2015 20:21

P78e84t49r 86N86o74v60o15t37n15y 1451210851

Pak je to dost nanic.

0/0
30.10.2015 20:34

P80a86v29e19l 73K66e90l42n41a78r 7909510950

generální stop funguje na frekvenci 450MHz a stuha 460MHz viz níže

. Analogový traťový rádiový systém Tesla TRS (duplex, pásmo 450/460 MHz)

Systém TRS byl vyvinut v pardubické Tesle počátkem devadesátých let a umožnuje obousměrné (duplex) spojení dvou účastníků. Kromě této výhody přináší možnost dálkového zastavení vybraného vlaku (funkce STOP) nebo všech vlaků v dosahu základnové radiostanice (funkce GENERAL STOP). Technologicky je tento systém zaveden tak, že jsou podél tratě ve stanicích umístěny základnové radiostanice (ZR). ZR vysílají buď tzv. "trvalou nosnou" se signálem o vysokém kmitočtu (pískot) nebo zde probíhá hlasová komunikace, či přenos kódovaných příkazů. ZR vysílá na jednom ze tří různých kmitočtů A,B,C v pásmu 460 MHz. Ve sledu základnových radiostanic podél dané tratě se postupně střídají vysílací kmitočty A,B,C. Například na trati Praha - Kolín může být rozdělení následující (pouze příklad, kmitočet nemusí odpovídat): Praha-Libeň kmitočet A, Běchovice B, Uvaly C, Český Brod A, Poříčany B, Pečky C, Velim A atd. Toto střídání se opakuje po celou dobu platnosti kanálu stuhy, který je dán rádiovníkem. Kmitočet D, který se ozývá v pásmu 450 MHz (o 10 MHz níže), patří vozidlové radiostanici a je určen pro strojvedoucího.

+2/0
30.10.2015 20:43

M40i29c41h72a15l 83B46a83š32t89a 6804130855934

Tesla Pardubice. To zní jako Nikola Tesla, Rakousko-Uhersko. Nebylo by něco modernějšího ?

0/−9
30.10.2015 20:57

F46r33a57n35t48i75š50e86k 89N23o24v46á88k 6671915476161

XHxete to krátce nebo dlouze? V podstatě ne. Rozhodně není nic, co by se dalo zavést hned, natož levně. Třeba GSM je dajn, ale u spousty tratí jsou místa, kde není signál, dokrytí by stálo děsné miliony. A i vybavení jednotlivých lokomotiv by trvalo a nebylo zadarmo. A musel by to schválit úřad, což je kapitola sama pro sebe. netuším kolik razíteck chce toto, ale taková "maličkost" jako na již existující trati vybudovat zastávku je úřední jednání o asi 45 dějstvích. Takže něco šíleného. Počítám, že schválení nového zabezpečovače a stavby desítek potřebných vysílačů by bylo o minimálně stovkách povoleních.

0/0
30.10.2015 21:26

M57i45c90h43a41l 72B63a10š60t74a 6114580955484

Je mi smutno z beznaděje s jakou vršíte předpokládané překážky, které by se musely překonat. Pokud máte pravdu, je to fakt zlý. Každej malej harant nosí denně do školy zařízení, které má potenciál pomoci řešit fatální situace jako tu ze dneška. Hloupý je, že kdyby byl strojvůdce býval věděl, co ho čeká, tak by tam byl (asi) nechodil (pokud to nebyl sebevrah, což je taky možnost). A jeho děti / vnuci / pravnuci (podle některých názorů zde) by mu rádi svůj strojek na převážně naprosto zbytečnou komunikaci rádi věnovali, aby mu zachránili život. Jen ho správně použít. Povolit ho použít. Naučit ty číňany ho upravit tak, aby splňoval přísné bezpečnostní normy včetně těch, které ještě ani neexistují a dokud nebudou, tak nic nebude (bulím jak velkej Jarda, vzdálenej švára, strojvůdce). Ach jo.

0/0
30.10.2015 21:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.