Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generální stop selhal, vlaky se srazily. To nepamatujeme, zní z inspekce

Páteční srážce vlaků, při níž zemřel jeden strojvedoucí, nezabránil ani takzvaný generální stop, který dokáže na dálku soupravu zastavit. Výpravčí z Řehlovic se přitom touto funkcí snažil tragédii zabránit. Nákladní vlak, který projel návěstím stůj, nakonec naboural zezadu do jiného vlaku. Železničáři zatím neumí selhání funkce vysvětlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e77t53r72a 15M74a60l30a79k45o43v51a 1698830110644

Mno jo, na dráze stále panuje socialismus a podle toho to pak vypadá....

0/−1
1.11.2015 21:59

J94i90r37k15a 87D82v52o35ř58á67k 4235550503858

To je dost hloupý canc mimo téma. Kromě toho, že se tam srazily vlaky dvou soukromníků, se "socialistickým" přístupem k věci to nebude mít mnoho společného.

+1/0
4.11.2015 16:19

J16i52r93k70a 78D32v39o45ř73á44k 4575280653678

Navíc, na Generální stop se železničáři nikdy nedívali jako na něco moderního nebo dokonce spásného, i když svůj význam má. Dokonalost GS je spíš taková novinářská a ministerská fikce.

Mimochodem, lidi mohou při méně obvyklých situacích umírat právě naopak i kvůli použití GS. To máte podobně jako s bezpečnostními systémy v autě. Leckdy vás ochrání, ale někdy vás třeba i zabijou.

0/0
4.11.2015 16:39

L33a74d97i47s15l68a15v 40N68á13d13v44o50r48n84í32k 6314345717216

...checht....:-/...tady je zase chytrákov....Rv

0/−2
31.10.2015 9:05

K31a86r11e82l 77L57a69n33a 22I14n74g51. 9186181762

Jak to bylo v tom filmu ? Selhání techniky - Takové případy se stávají MAXIMÁLNĚ  jednou za deset let ...  České dráhy a spolehlivá technika, větší protiklad nebyl ani socialismus a kapitalismus !

+1/−6
31.10.2015 8:17
Foto

M39i11c54h32a75l 87S67m47í34t64k47a 8634354423396

Co s tou nehodou maji spolecneho Ceske drahy? Inteligente

+8/−1
31.10.2015 8:53

K93a19r42e43l 45L97a13n86a 25I27n67g32. 9626211422

Podle článku se srazily vlaky nikoliv letadla, neinteligente...

+1/−7
31.10.2015 8:56

O78n31d45ř73e42j 23S23e56m41e19c75k64ý 8341946198195

A jeden patřil firmě Unipetrol, druhý SD.

+6/−1
31.10.2015 8:58
Foto

M45i67c74h49a48l 19S78m24í67t95k67a 8194334713116

A ani jeden vlak nebyl CD.

+4/0
31.10.2015 9:11

J52i30ř65í 42C84v52r91č62e17k 8570446100303

Pán je inženýr no ... to se hned pozná :D

+3/−1
31.10.2015 18:08

L32e51o70š 76S48ý61k42o36r52a 3111962213560

Na českých drahách nefunguje vůbec nic. Závory nahoře a vlaky jezděj přes přejezd. Tuhle takhle jeden doveda nacouval s vlakem do paní se třema dětma protože jinej doveda zapomněl na tom přejezdu zapnout výstražný světla. Tak proč by měl fungovat nějakej generální stop že...

+1/−7
31.10.2015 8:08

O95n34d32ř44e98j 87S45e51m66e41c61k93ý 8661886788345

Co sem motáte České dráhy?

+4/−1
31.10.2015 8:54

L89e96o56š 56S70ý65k33o95r46a 3851812103330

A jaký dráhy to byly? Maďarský nebo rumunský?

+1/0
31.10.2015 18:59

J13i67r33k16a 42D50v94o51ř60á61k 4205760853328

Srazili se dva soukromníci. ČD ani ČSAD, dokonce ani ČSA s tím nic společného neměly.

0/0
4.11.2015 16:21

F62r35a34n81t30i79š42e84k 21S27c85h66l97i77c75h72t42s 9645482141795

Mnohem pravděpodobnější se to jeví jako sebevražda.

Viz Francie a německý pilot.

+1/−1
31.10.2015 3:11

J59i60r69k63a 31D55v28o56ř55á60k 4155200143228

V článku uvedené 40leté zkušenosti by spíš naznačovaly podezření na náhlé zdravotní selhání než toto. Nicméně pravidelnou povinnou prohlídkou ten člověk projít musel.

0/0
4.11.2015 16:23

L28a60d63i28s74l98a30v 47L52a72k56e39r 2763649925626

Pracovníci inspekce něco takového nepamatují??? To tedy mají velmi krátkou paměť. Opravdu krátkou.

V březnu 2012 proti sobě jely v Praze v tunelu dva rychlíky na stejné koleji. GENERÁLNÍ STOP SELHAL. Tragédii tehdy zabránil strojvedoucí, který použil rychlobrzdu a lokomotivy se zastavily 23 metrů proti sobě.

A co se po roce vyšetřování zjistilo???

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Takže je zjevné, že problémy se systémem byly, ale podařilo se je ututlat. Proboha, co je to za systém, který po opakovaném stisknutí tlačítka STOP odmítne zastavit vlaky??  Kdo takový systém navrhl, kdo jej schválil do provozu? Jak to, že se po situaci z roku 2012 opět něco obdobného opakuje?

+3/−2
31.10.2015 0:37

T42o11m22á89š 96M86á30l11e69k 9281723300892

Generalni stop neni soucasti zabezpecovacky, neni navrzen tak jak je casto prezentovan. Jakakoliv cast zabezpecovacky je zalohovana a overitelna ze funguje, to u G.S. neni. Je to pouze nadstavba nad radiove spojeni, ktere je zavisle na strojvedoucim (jestli ma spravny kanal). Tento system puvodne ani nemel byt nainstalovan.

+1/0
31.10.2015 8:01

P71a67v19e52l 26O69d61r38a52z30i53l 6264409857700

Však je to pravda, neselhal gs, ale operátor.

0/0
31.10.2015 11:41

J43a82r12o54s10l26a82v 49D26e51r78m27í47š73e31k 9878788299761

Už poněkolikáté zde navrhuji.

Dejte ČD, za symbolickou korunu, Jančurovi.

Jinak je to nekonečný řetěz ostudy .

Davy dosazených straníků z vládních stran, změnily  dopravní společnost v centrum státem dobře placených pašalíků. 

Ti straničtí migranti dnes vlaky nejezdí, neboť vědí, že jde nejen o zdraví, ale i o život.

:-P

+5/−16
30.10.2015 23:39

D33a10v36i48d 15S96z83ü20l26l40ö 2598606542659

Co to má společného s ČD? Vlaky jsou Unipetrol a Severočeské doly, výpravčí pak SŽDC. Četl jste ten článek? Protože takhle to vypadá, že jste si přečetl jen titulek a hned musíte na někoho plivat.

+18/0
30.10.2015 23:44

M75i84c39h41a12l 86B16a68š22t19a 6364420305454

Chce tím říct, že jako klient SŽDC by jim asi uměl lépe zatopit, kdyby jeho vlakům poskytovali takový služby. Nemyslím si, že by to stačilo. Jen by se jeden monopol nahradil jiným.

+1/−1
31.10.2015 6:36

J85i72ř12í 15H52o19r97á91k 6244164783546

1. ty vlaky v tunelu nepatřily Unipetrolu, ale ČD.

2. ten systém generálního stopu není organizovaný (výběr konstrukce, výrobce, schvalování ...) nějakými závodními vlečkami, ale je takový jaká kritéria nastavily (kdysi) ČD.

3. SŽDC se vyčlenila z ČD celkem nedávno a předtím "koleje" patřily pod ČD.

4. on by se pan Jančura opravdu staral a daleko důrazněji. Mj. protože ČD mají systém "samopojištění" čili škodu prostě odepíší a hotovo. A tak se do toho nenavážejí ani pojišťovny ...

Takže to není plivání, ale realita.

0/−3
31.10.2015 7:45

M72a76r77t51i42n 41V62o85t86a22v75a 6318128431465

Systém GS se již nově nerozvíjí, jedná se o starší systém, nově se nasazuje ETCS. Navíc je to doplňkový systém, nikoliv primární zabezpečení.

Jančura není bůh, např. v autobusové dopravě nepřímo tlačí na řidiče, aby porušovali dopravní předpisy, takže je otázka, nakolik by byl lepší ...

+3/−1
31.10.2015 7:59

J90a96r49o41s45l84a74v 83D82e20r24m74í80š62e70k 9418308429201

Mimo jsi ty, soudruhu Szulo, takže si znovu přečti, co jsem napsal a domysli to, abys pochopil o čem to je . O plivání píšeš pouze ty. Taky jseš členem ČSSD ? Nebo už snad ANO ? Asi jsi to vyhodnotil, že to tak je potřeba. A co tobě je po zbytečně mrtvých a zraněných lidech na našich drahách. Že.

 Všem mrtvým, zabitým na ČD přeji klid a mír.

0/0
1.11.2015 0:43

J72i98ř89í 67H45u58d64e77c 4132541199262

Pardon..,ale Jančura na koleje moc nepatří...

+4/−1
31.10.2015 0:18

J27i40r42k76a 88D79v69o86ř56á33k 4445420663668

Myslíte toho Jančuru, kterému krachují vlaky i taxíky, a bylo by dávno po nich, kdyby je křížově nefinancoval z letenek?

0/0
4.11.2015 16:30

J57a79n 75K72a46d94l67e41c 7127265574865

já vůbec nepamatuju, že by vlaky takhle bouraly za komančů to řídily babky od plotny na telefon s klikou a všechno bylo OK a navíc vlaků jezdilo 3 x víc dneska je to samá technická vymoženost samá reforma zaměstnanců a všechno je vedený od pěti k nule

+8/−15
30.10.2015 21:54

J75o42s54e26f 38Č34t28v41r21t29n70í46č52e11k 8860652309929

Vzpomínkový optimismus...;-D;-D;-D

+10/0
30.10.2015 22:59

M39a13r20t21i23n 32Š21ť45a96s39t49n54ý 6922475194570

A ještě do toho ty internety Rv

+8/0
30.10.2015 23:11

A76l52e38š 68M56e12t86l49i38c32k61ý 4442614264339

A co například nehoda Haj ve Slezsku? Bylo to za komančů a porušeno bylo vše,co se porušit dalo. :-/

+2/0
31.10.2015 0:08

J30a87n 10K39a91d66l82e12c 7517165264215

nemyslím, že nebouraly nikdy, ale pamatuji za komančů max 4 havárie, teď jsou 4 4x do roka

0/−2
31.10.2015 8:38

P94a30v74e32l 41O95d97r18a49z55i71l 6254869747500

Problém čiště vaší paměti.

+4/0
31.10.2015 11:42

R64o20m44a70n 17S73t77o15n91e75k 1249883689761

cenzura je mocná zbraň

+3/0
31.10.2015 8:07

S23t45á12ň73a 10K44o43m21o21r65o23u85s93o91v33á 3895913897469

Nemohu si pomoci, ale podle mne to byl zdravotní kolaps - stává se to i mladším.

+4/−2
30.10.2015 21:24

J93o67s25e76f 64K61o10m59á58r67e58k 5624902154419

Taky mám ten dojem - že strojvůdce zemřel dřív, než se stal obětí nehody...

+3/0
30.10.2015 22:22

P35a66v13e47l 72M38o48r90a20v10e36c 3952629212908

Což nijak nevysvětluje, proč generální stop nefungoval.

+4/−1
30.10.2015 22:53

J15i81r31i 64J78a83v33u98r18e15k 7846672782586

To by to naopak vysvětlovalo docela dobře - pokud byl mimo, tak nepřeladil vysílačku na správný kanál. Ta následně těžko mohla přijmout stop, když se vysílal na jiné frekvenci. Ale nevysvětluje to, proč vlak nezastavil na neobsluhované tlačítko bdělosti.

+5/0
30.10.2015 23:34

J20i15r63k28a 44D38v42o84ř59á64k 4795900293518

To bude lepší nechat na vyšetřování DI, která má přístup k relevantním informacím.

0/0
4.11.2015 16:41

M47a26r70t89i59n 31H71o95u51b98a 6983591139118

Kdyz čtu diskusi, nestacim se divit. Tolik odborníků, tolik moudrých lidi.... Kde jste a co děláte? Jak je možné, ze stále se deji dopravní nehody, padají letadla, drazeko se vlaky, umírají lidé.

Taková elita zde, tolik napadu a žádný "odborník" vam nenasloucha?

+5/0
30.10.2015 20:53

J33a63n 49K39a39d84l34e41c 7577465514165

nemusim bejt odborník na to, abych mohl konstatovat, že havárie vlaku každých 14 dní je přes čáru

+2/0
31.10.2015 8:40

P37a86v46e92l 32K93e33l68n28a27r 7849420290

GENERÁLNÍ STOP se nijak nepřelazuje, na žádné frekvenci nezávislý, zastaví všechny vlaky v určité oblasti, když to použije dispečer může to být i vzdálenost 80 km (vlastní zkušenost) a na různých frekvencích

+2/−1
30.10.2015 20:08

L62i86b29o54r 41V56e48s86e43l84ý 2109606772662

Jenže na vozidlovce musíte mít nastavenu příslušnou stuhu.

+3/0
30.10.2015 20:12

P65a11v17e85l 85K64e27l73n34a53r 7459710220

stuha je na adresný stop, generální volba je stop se všemi v dosahu

stuha jeden       - konkrétní vlak

generální volba  - všichni v dosahu

+2/−1
30.10.2015 20:19

L22i20b78o39r 39V80e20s22e98l90ý 2219946582322

Obávám se že ne ;-) Generální volba je pořád na dané stuze, ze které je vydávána.

+2/0
30.10.2015 20:21

P60e94t39r 97N16o88v18o32t17n50y 1591290411

Pak je to dost nanic.

0/0
30.10.2015 20:34

P22a75v11e63l 37K67e31l94n50a71r 7719870500

generální stop funguje na frekvenci 450MHz a stuha 460MHz viz níže

. Analogový traťový rádiový systém Tesla TRS (duplex, pásmo 450/460 MHz)

Systém TRS byl vyvinut v pardubické Tesle počátkem devadesátých let a umožnuje obousměrné (duplex) spojení dvou účastníků. Kromě této výhody přináší možnost dálkového zastavení vybraného vlaku (funkce STOP) nebo všech vlaků v dosahu základnové radiostanice (funkce GENERAL STOP). Technologicky je tento systém zaveden tak, že jsou podél tratě ve stanicích umístěny základnové radiostanice (ZR). ZR vysílají buď tzv. "trvalou nosnou" se signálem o vysokém kmitočtu (pískot) nebo zde probíhá hlasová komunikace, či přenos kódovaných příkazů. ZR vysílá na jednom ze tří různých kmitočtů A,B,C v pásmu 460 MHz. Ve sledu základnových radiostanic podél dané tratě se postupně střídají vysílací kmitočty A,B,C. Například na trati Praha - Kolín může být rozdělení následující (pouze příklad, kmitočet nemusí odpovídat): Praha-Libeň kmitočet A, Běchovice B, Uvaly C, Český Brod A, Poříčany B, Pečky C, Velim A atd. Toto střídání se opakuje po celou dobu platnosti kanálu stuhy, který je dán rádiovníkem. Kmitočet D, který se ozývá v pásmu 450 MHz (o 10 MHz níže), patří vozidlové radiostanici a je určen pro strojvedoucího.

+2/0
30.10.2015 20:43

M98i37c35h30a95l 72B85a72š15t77a 6754300845754

Tesla Pardubice. To zní jako Nikola Tesla, Rakousko-Uhersko. Nebylo by něco modernějšího ?

0/−9
30.10.2015 20:57

F82r24a13n89t30i16š73e69k 61N79o59v98á28k 6561675326361

XHxete to krátce nebo dlouze? V podstatě ne. Rozhodně není nic, co by se dalo zavést hned, natož levně. Třeba GSM je dajn, ale u spousty tratí jsou místa, kde není signál, dokrytí by stálo děsné miliony. A i vybavení jednotlivých lokomotiv by trvalo a nebylo zadarmo. A musel by to schválit úřad, což je kapitola sama pro sebe. netuším kolik razíteck chce toto, ale taková "maličkost" jako na již existující trati vybudovat zastávku je úřední jednání o asi 45 dějstvích. Takže něco šíleného. Počítám, že schválení nového zabezpečovače a stavby desítek potřebných vysílačů by bylo o minimálně stovkách povoleních.

0/0
30.10.2015 21:26

M17i12c64h26a45l 44B65a50š32t92a 6214250135254

Je mi smutno z beznaděje s jakou vršíte předpokládané překážky, které by se musely překonat. Pokud máte pravdu, je to fakt zlý. Každej malej harant nosí denně do školy zařízení, které má potenciál pomoci řešit fatální situace jako tu ze dneška. Hloupý je, že kdyby byl strojvůdce býval věděl, co ho čeká, tak by tam byl (asi) nechodil (pokud to nebyl sebevrah, což je taky možnost). A jeho děti / vnuci / pravnuci (podle některých názorů zde) by mu rádi svůj strojek na převážně naprosto zbytečnou komunikaci rádi věnovali, aby mu zachránili život. Jen ho správně použít. Povolit ho použít. Naučit ty číňany ho upravit tak, aby splňoval přísné bezpečnostní normy včetně těch, které ještě ani neexistují a dokud nebudou, tak nic nebude (bulím jak velkej Jarda, vzdálenej švára, strojvůdce). Ach jo.

0/0
30.10.2015 21:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.