Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Generální stop selhal, vlaky se srazily. To nepamatujeme, zní z inspekce

Páteční srážce vlaků, při níž zemřel jeden strojvedoucí, nezabránil ani takzvaný generální stop, který dokáže na dálku soupravu zastavit. Výpravčí z Řehlovic se přitom touto funkcí snažil tragédii zabránit. Nákladní vlak, který projel návěstím stůj, nakonec naboural zezadu do jiného vlaku. Železničáři zatím neumí selhání funkce vysvětlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e58t97r41a 54M26a18l85a26k29o10v32a 1508620500974

Mno jo, na dráze stále panuje socialismus a podle toho to pak vypadá....

0/−1
1.11.2015 21:59

J30i25r79k91a 15D94v66o61ř92á13k 4135740603158

To je dost hloupý canc mimo téma. Kromě toho, že se tam srazily vlaky dvou soukromníků, se "socialistickým" přístupem k věci to nebude mít mnoho společného.

+1/0
4.11.2015 16:19

J15i81r63k34a 11D78v57o61ř10á97k 4535850643398

Navíc, na Generální stop se železničáři nikdy nedívali jako na něco moderního nebo dokonce spásného, i když svůj význam má. Dokonalost GS je spíš taková novinářská a ministerská fikce.

Mimochodem, lidi mohou při méně obvyklých situacích umírat právě naopak i kvůli použití GS. To máte podobně jako s bezpečnostními systémy v autě. Leckdy vás ochrání, ale někdy vás třeba i zabijou.

0/0
4.11.2015 16:39
Foto

L74a33d61i28s23l12a95v 76N67á26d74v33o53r12n73í92k 6324155817516

...checht....:-/...tady je zase chytrákov....Rv

0/−2
31.10.2015 9:05

K68a94r26e67l 97L26a96n51a 66I27n91g17. 9506801962

Jak to bylo v tom filmu ? Selhání techniky - Takové případy se stávají MAXIMÁLNĚ  jednou za deset let ...  České dráhy a spolehlivá technika, větší protiklad nebyl ani socialismus a kapitalismus !

+1/−6
31.10.2015 8:17
Foto

M63i37c78h22a41l 90S13m85í86t65k83a 8134334183966

Co s tou nehodou maji spolecneho Ceske drahy? Inteligente

+8/−1
31.10.2015 8:53

K33a60r62e59l 57L33a64n66a 12I55n13g78. 9796261582

Podle článku se srazily vlaky nikoliv letadla, neinteligente...

+1/−7
31.10.2015 8:56

O57n40d45ř60e91j 94S68e76m12e38c36k13ý 8221816218595

A jeden patřil firmě Unipetrol, druhý SD.

+6/−1
31.10.2015 8:58
Foto

M22i48c42h18a94l 82S89m27í47t16k14a 8244544393456

A ani jeden vlak nebyl CD.

+4/0
31.10.2015 9:11

J10i16ř17í 49C35v54r92č72e45k 8400646930813

Pán je inženýr no ... to se hned pozná :D

+3/−1
31.10.2015 18:08

L54e93o37š 63S88ý72k91o29r66a 3771252493450

Na českých drahách nefunguje vůbec nic. Závory nahoře a vlaky jezděj přes přejezd. Tuhle takhle jeden doveda nacouval s vlakem do paní se třema dětma protože jinej doveda zapomněl na tom přejezdu zapnout výstražný světla. Tak proč by měl fungovat nějakej generální stop že...

+1/−7
31.10.2015 8:08

O62n70d73ř57e62j 71S87e83m96e67c22k74ý 8131196858925

Co sem motáte České dráhy?

+4/−1
31.10.2015 8:54

L49e45o58š 51S34ý33k64o60r20a 3851902493710

A jaký dráhy to byly? Maďarský nebo rumunský?

+1/0
31.10.2015 18:59

J17i86r49k71a 20D15v56o19ř74á66k 4175410203668

Srazili se dva soukromníci. ČD ani ČSAD, dokonce ani ČSA s tím nic společného neměly.

0/0
4.11.2015 16:21

F20r40a94n76t96i87š19e80k 83S74c13h86l20i46c50h92t11s 9615112911565

Mnohem pravděpodobnější se to jeví jako sebevražda.

Viz Francie a německý pilot.

+1/−1
31.10.2015 3:11

J94i14r86k63a 47D75v86o92ř35á83k 4845260913548

V článku uvedené 40leté zkušenosti by spíš naznačovaly podezření na náhlé zdravotní selhání než toto. Nicméně pravidelnou povinnou prohlídkou ten člověk projít musel.

0/0
4.11.2015 16:23

L93a10d55i94s72l74a29v 77L68a86k44e12r 2693989375256

Pracovníci inspekce něco takového nepamatují??? To tedy mají velmi krátkou paměť. Opravdu krátkou.

V březnu 2012 proti sobě jely v Praze v tunelu dva rychlíky na stejné koleji. GENERÁLNÍ STOP SELHAL. Tragédii tehdy zabránil strojvedoucí, který použil rychlobrzdu a lokomotivy se zastavily 23 metrů proti sobě.

A co se po roce vyšetřování zjistilo???

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Takže je zjevné, že problémy se systémem byly, ale podařilo se je ututlat. Proboha, co je to za systém, který po opakovaném stisknutí tlačítka STOP odmítne zastavit vlaky??  Kdo takový systém navrhl, kdo jej schválil do provozu? Jak to, že se po situaci z roku 2012 opět něco obdobného opakuje?

+3/−2
31.10.2015 0:37

T24o39m58á65š 27M83á10l71e19k 9341713150962

Generalni stop neni soucasti zabezpecovacky, neni navrzen tak jak je casto prezentovan. Jakakoliv cast zabezpecovacky je zalohovana a overitelna ze funguje, to u G.S. neni. Je to pouze nadstavba nad radiove spojeni, ktere je zavisle na strojvedoucim (jestli ma spravny kanal). Tento system puvodne ani nemel byt nainstalovan.

+1/0
31.10.2015 8:01

P81a77v13e35l 29O58d47r17a60z54i96l 6824309847190

Však je to pravda, neselhal gs, ale operátor.

0/0
31.10.2015 11:41

J94a59r40o84s33l36a55v 68D12e61r95m38í81š70e94k 9118648939161

Už poněkolikáté zde navrhuji.

Dejte ČD, za symbolickou korunu, Jančurovi.

Jinak je to nekonečný řetěz ostudy .

Davy dosazených straníků z vládních stran, změnily  dopravní společnost v centrum státem dobře placených pašalíků. 

Ti straničtí migranti dnes vlaky nejezdí, neboť vědí, že jde nejen o zdraví, ale i o život.

:-P

+5/−16
30.10.2015 23:39

D63a89v62i33d 65S73z17ü66l75l32ö 2968206302109

Co to má společného s ČD? Vlaky jsou Unipetrol a Severočeské doly, výpravčí pak SŽDC. Četl jste ten článek? Protože takhle to vypadá, že jste si přečetl jen titulek a hned musíte na někoho plivat.

+18/0
30.10.2015 23:44

M78i85c10h39a21l 73B21a58š51t56a 6654270955514

Chce tím říct, že jako klient SŽDC by jim asi uměl lépe zatopit, kdyby jeho vlakům poskytovali takový služby. Nemyslím si, že by to stačilo. Jen by se jeden monopol nahradil jiným.

+1/−1
31.10.2015 6:36

J77i78ř82í 11H81o65r89á12k 6404684773606

1. ty vlaky v tunelu nepatřily Unipetrolu, ale ČD.

2. ten systém generálního stopu není organizovaný (výběr konstrukce, výrobce, schvalování ...) nějakými závodními vlečkami, ale je takový jaká kritéria nastavily (kdysi) ČD.

3. SŽDC se vyčlenila z ČD celkem nedávno a předtím "koleje" patřily pod ČD.

4. on by se pan Jančura opravdu staral a daleko důrazněji. Mj. protože ČD mají systém "samopojištění" čili škodu prostě odepíší a hotovo. A tak se do toho nenavážejí ani pojišťovny ...

Takže to není plivání, ale realita.

0/−3
31.10.2015 7:45

M66a61r47t12i36n 38V97o27t61a70v25a 6248638641935

Systém GS se již nově nerozvíjí, jedná se o starší systém, nově se nasazuje ETCS. Navíc je to doplňkový systém, nikoliv primární zabezpečení.

Jančura není bůh, např. v autobusové dopravě nepřímo tlačí na řidiče, aby porušovali dopravní předpisy, takže je otázka, nakolik by byl lepší ...

+3/−1
31.10.2015 7:59

J77a14r81o19s17l89a69v 33D53e28r36m28í28š23e95k 9968978529941

Mimo jsi ty, soudruhu Szulo, takže si znovu přečti, co jsem napsal a domysli to, abys pochopil o čem to je . O plivání píšeš pouze ty. Taky jseš členem ČSSD ? Nebo už snad ANO ? Asi jsi to vyhodnotil, že to tak je potřeba. A co tobě je po zbytečně mrtvých a zraněných lidech na našich drahách. Že.

 Všem mrtvým, zabitým na ČD přeji klid a mír.

0/0
1.11.2015 0:43

J60i90ř88í 18H62u89d66e53c 4602261229852

Pardon..,ale Jančura na koleje moc nepatří...

+4/−1
31.10.2015 0:18

J66i11r35k18a 50D90v73o77ř56á54k 4575410133838

Myslíte toho Jančuru, kterému krachují vlaky i taxíky, a bylo by dávno po nich, kdyby je křížově nefinancoval z letenek?

0/0
4.11.2015 16:30

J79a89n 42K51a12d28l66e65c 7517935274225

já vůbec nepamatuju, že by vlaky takhle bouraly za komančů to řídily babky od plotny na telefon s klikou a všechno bylo OK a navíc vlaků jezdilo 3 x víc dneska je to samá technická vymoženost samá reforma zaměstnanců a všechno je vedený od pěti k nule

+8/−15
30.10.2015 21:54

J92o11s53e10f 12Č78t92v11r24t42n61í21č69e88k 8560602309819

Vzpomínkový optimismus...;-D;-D;-D

+10/0
30.10.2015 22:59

M43a44r60t31i86n 81Š73ť69a83s70t82n48ý 6442685654560

A ještě do toho ty internety Rv

+8/0
30.10.2015 23:11

A73l61e84š 55M10e56t38l33i90c77k75ý 4982894894579

A co například nehoda Haj ve Slezsku? Bylo to za komančů a porušeno bylo vše,co se porušit dalo. :-/

+2/0
31.10.2015 0:08

J76a19n 89K72a44d77l58e49c 7327225294155

nemyslím, že nebouraly nikdy, ale pamatuji za komančů max 4 havárie, teď jsou 4 4x do roka

0/−2
31.10.2015 8:38

P33a27v52e58l 22O76d11r32a10z86i68l 6954879447130

Problém čiště vaší paměti.

+4/0
31.10.2015 11:42

R91o62m90a94n 92S83t80o92n90e66k 1589743829381

cenzura je mocná zbraň

+3/0
31.10.2015 8:07
Foto

S82t36á15ň76a 44K18o27m67o60r33o49u76s22o55v54á 3195123147479

Nemohu si pomoci, ale podle mne to byl zdravotní kolaps - stává se to i mladším.

+4/−2
30.10.2015 21:24

J89o24s46e40f 59K38o19m39á42r70e65k 5314202514579

Taky mám ten dojem - že strojvůdce zemřel dřív, než se stal obětí nehody...

+3/0
30.10.2015 22:22

P81a66v68e82l 45M33o44r69a43v14e79c 3442229492728

Což nijak nevysvětluje, proč generální stop nefungoval.

+4/−1
30.10.2015 22:53

J77i89r92i 22J67a45v83u79r17e38k 7276612832556

To by to naopak vysvětlovalo docela dobře - pokud byl mimo, tak nepřeladil vysílačku na správný kanál. Ta následně těžko mohla přijmout stop, když se vysílal na jiné frekvenci. Ale nevysvětluje to, proč vlak nezastavil na neobsluhované tlačítko bdělosti.

+5/0
30.10.2015 23:34

J12i13r96k91a 53D28v77o18ř56á77k 4575230153748

To bude lepší nechat na vyšetřování DI, která má přístup k relevantním informacím.

0/0
4.11.2015 16:41

M68a97r66t85i85n 97H12o83u48b68a 6913561239308

Kdyz čtu diskusi, nestacim se divit. Tolik odborníků, tolik moudrých lidi.... Kde jste a co děláte? Jak je možné, ze stále se deji dopravní nehody, padají letadla, drazeko se vlaky, umírají lidé.

Taková elita zde, tolik napadu a žádný "odborník" vam nenasloucha?

+5/0
30.10.2015 20:53

J83a12n 37K94a26d18l59e57c 7767405254575

nemusim bejt odborník na to, abych mohl konstatovat, že havárie vlaku každých 14 dní je přes čáru

+2/0
31.10.2015 8:40

P29a59v21e84l 64K89e87l70n74a42r 7689290930

GENERÁLNÍ STOP se nijak nepřelazuje, na žádné frekvenci nezávislý, zastaví všechny vlaky v určité oblasti, když to použije dispečer může to být i vzdálenost 80 km (vlastní zkušenost) a na různých frekvencích

+2/−1
30.10.2015 20:08

L96i69b14o11r 22V53e83s36e30l93ý 2359936542852

Jenže na vozidlovce musíte mít nastavenu příslušnou stuhu.

+3/0
30.10.2015 20:12

P19a57v60e47l 19K18e54l82n54a64r 7879560170

stuha je na adresný stop, generální volba je stop se všemi v dosahu

stuha jeden       - konkrétní vlak

generální volba  - všichni v dosahu

+2/−1
30.10.2015 20:19

L90i33b41o23r 37V93e35s96e23l62ý 2879726382122

Obávám se že ne ;-) Generální volba je pořád na dané stuze, ze které je vydávána.

+2/0
30.10.2015 20:21

P13e44t33r 90N89o39v94o43t83n64y 1831180801

Pak je to dost nanic.

0/0
30.10.2015 20:34

P84a87v24e30l 56K56e64l37n28a38r 7709920800

generální stop funguje na frekvenci 450MHz a stuha 460MHz viz níže

. Analogový traťový rádiový systém Tesla TRS (duplex, pásmo 450/460 MHz)

Systém TRS byl vyvinut v pardubické Tesle počátkem devadesátých let a umožnuje obousměrné (duplex) spojení dvou účastníků. Kromě této výhody přináší možnost dálkového zastavení vybraného vlaku (funkce STOP) nebo všech vlaků v dosahu základnové radiostanice (funkce GENERAL STOP). Technologicky je tento systém zaveden tak, že jsou podél tratě ve stanicích umístěny základnové radiostanice (ZR). ZR vysílají buď tzv. "trvalou nosnou" se signálem o vysokém kmitočtu (pískot) nebo zde probíhá hlasová komunikace, či přenos kódovaných příkazů. ZR vysílá na jednom ze tří různých kmitočtů A,B,C v pásmu 460 MHz. Ve sledu základnových radiostanic podél dané tratě se postupně střídají vysílací kmitočty A,B,C. Například na trati Praha - Kolín může být rozdělení následující (pouze příklad, kmitočet nemusí odpovídat): Praha-Libeň kmitočet A, Běchovice B, Uvaly C, Český Brod A, Poříčany B, Pečky C, Velim A atd. Toto střídání se opakuje po celou dobu platnosti kanálu stuhy, který je dán rádiovníkem. Kmitočet D, který se ozývá v pásmu 450 MHz (o 10 MHz níže), patří vozidlové radiostanici a je určen pro strojvedoucího.

+2/0
30.10.2015 20:43

M27i90c83h60a46l 84B30a45š25t79a 6504300645654

Tesla Pardubice. To zní jako Nikola Tesla, Rakousko-Uhersko. Nebylo by něco modernějšího ?

0/−9
30.10.2015 20:57

F26r61a37n97t38i71š20e27k 25N38o73v72á51k 6811555486161

XHxete to krátce nebo dlouze? V podstatě ne. Rozhodně není nic, co by se dalo zavést hned, natož levně. Třeba GSM je dajn, ale u spousty tratí jsou místa, kde není signál, dokrytí by stálo děsné miliony. A i vybavení jednotlivých lokomotiv by trvalo a nebylo zadarmo. A musel by to schválit úřad, což je kapitola sama pro sebe. netuším kolik razíteck chce toto, ale taková "maličkost" jako na již existující trati vybudovat zastávku je úřední jednání o asi 45 dějstvích. Takže něco šíleného. Počítám, že schválení nového zabezpečovače a stavby desítek potřebných vysílačů by bylo o minimálně stovkách povoleních.

0/0
30.10.2015 21:26

M14i61c28h45a24l 26B91a80š33t70a 6954630525984

Je mi smutno z beznaděje s jakou vršíte předpokládané překážky, které by se musely překonat. Pokud máte pravdu, je to fakt zlý. Každej malej harant nosí denně do školy zařízení, které má potenciál pomoci řešit fatální situace jako tu ze dneška. Hloupý je, že kdyby byl strojvůdce býval věděl, co ho čeká, tak by tam byl (asi) nechodil (pokud to nebyl sebevrah, což je taky možnost). A jeho děti / vnuci / pravnuci (podle některých názorů zde) by mu rádi svůj strojek na převážně naprosto zbytečnou komunikaci rádi věnovali, aby mu zachránili život. Jen ho správně použít. Povolit ho použít. Naučit ty číňany ho upravit tak, aby splňoval přísné bezpečnostní normy včetně těch, které ještě ani neexistují a dokud nebudou, tak nic nebude (bulím jak velkej Jarda, vzdálenej švára, strojvůdce). Ach jo.

0/0
30.10.2015 21:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.