Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evoluce v přímém přenosu. Vlci se kříží s kojoty a psy, vzniká nový druh

Vzácnou příležitost sledovat vznik nového druhu v přírodě mají vědci na východě Spojených států a Kanady. Kvůli změně životního prostředí se tenčící vlčí populace už sto let kříží s kojoty a psy. A novému druhu se navzdory všem očekáváním daří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i38r76a 63J55a32n16í86k 5173324885315

Mami, ty si bila, tata je bilej, jak to ze ja jsem cernej. To vis synku, tenkrat na dovoleny byla takova party, ze muzes byt rady ze nejsi lachtan:-D

0/0
16.11.2015 23:02

P71a16v71e19l 40S34t67ř11í74b62r50n93ý 1463559829439

Před 40-ti lety v českém výzkumáku....

Máte zpoždění....

0/0
2.11.2015 23:41

A50n34t41o82n19í93n 61M77a53c60k 1198401781644

Toto je jen zbytečné plkání, kdy se různí rádobyznalci snaži  upoutat pozornost. Jedná se jen o zbytečně promarněný (prokecaný) čas. Namísto toho by se různí aktéři měli věnovat smysuplné činnosti.

0/0
2.11.2015 14:07

V94ě15r40a 65V66l76č84k55o97v22á 3911706273474

Evoluce?8-o

0/0
2.11.2015 10:28

V76á33c52l66a96v 57Š47o61b21r 5193402857720

jop, ti co mají vhodnou kombinaci znaků pro přežití v daném prostředí se mají větší šanci rozmnožit než ti ostatní.

A jak se prostředí mění tak "vhodné znaky" je taky v čase se měnící pojem.

(hlavní omyl který prakticky všichni "kreacionisti" dělají je tvrzení že evoluce má cokoliv společného se vznikem života... to je nesmysl. Evoluce se věnuje pouze tomu jak se životní formy v čase mění v závislosti na prostředí.)

pojmy jako "rod" "třída" "druh" "poddruh" "plemeno" či "rasa" jsou jenom lidský výtvor... taxonomie kterou prostě pojmenováváme skupiny živočichů s tu více, tu méně společnými znaky.

Ruku na srdce... u valné většiny živočichů dokonce pojem poddruh použijeme na rozdíli kterou jsou podstatně menší než rozdíli mezi lidskými "rasami". Ale holt politika "korektnosti" by asi vedla k "morální" likvidaci kohokoliv kdo by rozeskal lidstvo ne na rasy ale dokonce na poddruhy.

+1/0
2.11.2015 12:05

T57o70m94á97š 55Z87e16m88á26n66e64k 5770438706276

Já bych řekl, že evoluce má na svědomí i vznik života. Hnací silou zde byla chemická stabilita. Dokonce i počítačové programy jsou schopny evoluce (samostatné), pokud jsou zatíženy náhodnou chybou.

0/−1
2.11.2015 12:39

T32o44m40á77š 34Z49e31m12á40n51e48k 5420188286246

Můžete nesouhlasit, ale to je tak všechno. Proti experimentálně ověřeným skutečnostem je minus opravdu jediný argument.

+3/0
2.11.2015 12:48

E73v46a 66R36o28c23c55o 6528770799809

To je zase paskvil. "Co se psů týká, na křížení se zřejmě podíleli především plemena dobrmanů a vlčáků."....Dobrman možná - respektive spíše nějaký pinč a vlčáci asi těžko - těch je v Americe opravdu málo ;-D. Spíše kříženci německého ovčáka. Ale novináři si rádi zjednodušují a píší kraviny.

+1/0
2.11.2015 9:32

Z13i87k17m85u12n29d 23K76a44s87i74k 4103186486179

Vševědoucí a všemohoucí Bůh je dokonalý systém vymykající se našim přízemním představám. Díky němu a jeho stvoření existuje vesmír, člověk, protože takové složité systémy přece nemohou existovat jen tak samy od sebe ... Počkat, a kdo vytvořil toho dokonalého Boha? Nebo ten může existovat sám od sebe, ač je jistě minimálně tak složitý, jako jeho hračka - vesmír? Nějak se to zacykluje.

+3/0
2.11.2015 8:56

V49á92c66l13a49v 72Š79o96b51r 5903412757430

oním "všemohoucím" bohem snadno může být nějaká bytost sedící v jiných rozměrech u urychlovače které se náhodou povedlo vytvořit malý vesmír který vznikne a zase zanikne... v rozměrech které ani sám nevidí.

I v našich urychlovačích můžou snadno vzniknat miliony vesmírů které z našeho pohledu fungují zlomek času, ale cokoliv v nich může být ekvivalentem miliard let.

kolik "bohů" tvořících vesmíru může jen tak být mezi lidmi?;-D

+2/0
2.11.2015 9:15

A97n19t87o86n10í53n 67M27a24c33k 1648461231944

Já vím o jedné osobě, která si to o sobě stále myslí. Je to tvůrce "blahobytu" v České republice, náš bývalý prezident Václav Klaus.8-o

0/0
2.11.2015 13:18

T66o28m79á15š 16Z58e21m76á41n39e17k 5190448216866

Zacyklovaní jsou hlavně stoupenci různých forem Boha. Odborně se tomu říká blud.

+2/−2
2.11.2015 9:29

M46i42l45a78n 85K22l17o94u48č31e78k 9424487139596

Ano, tuto otázku mi ještě žádný kreacionista uspokojivě nezodpověděl, pouze vždy nějak vágně, například že bůh je nad celým vesmírem a nad všechno naše chápání apod., to ovšem mohu tvrdit i tomto vesmíru a v řetězci stvoření se tak zbavím zbytečného článku v podobě boha.

+2/−1
2.11.2015 10:15

P84e55t71r 15P69e19t25ř28í14k 3801380871768

tohle taky stojí za shlédnutí:;-)

https://www.youtube.com/watch?v=ysa5OBhXz-Q

+1/0
2.11.2015 8:48

T36o87m16á23š 30Z35e35m57á18n43e16k 5840538206836

Evoluce v přímém přenosu. Dokonce i lidstvo se už rozděluje na dva druhy. Homo sapiens sapiens létá do vesmíru a homo sapiens vozembouch se rve o velbloudí trus na zátop.

+1/0
2.11.2015 6:34

M65a84r79k 77P37o38k78o32r63n72y 8154268377273

Tak si pockame az se ten novy druh vyvine v opici. Zatim to porad bude jen selma psovita pokrizena s jinimy selmami a zadny novy druh a evoluce. Evoluce je nesmysl.

+2/−11
2.11.2015 0:35

J26i74ř15í 83R29a28k 5221424728284

nesmysl je hlavně tento váš komentář.;-D

+7/−1
2.11.2015 0:52

B28o76h33u36s47l37a98v 84K64r15á43l47í94k 2571200489976

To už máte na farmě internet?

+1/−1
2.11.2015 0:57

J18a82n59a 56B29a18b29i89n27c41o79v69á 7902659537520

Jediné logické řešení je stvoření inteligentní bytostí. I mnozí vědci k tomu dospěli... Pascal, Newton, Grygar, Martin Král, ...;-)

0/0
2.11.2015 7:41

V17á58c19l60a55v 95Š25o44b16r 5413722227810

Mohla by jste popsat předpoklady na kterých je daná logika založena? Zkrátka ten "list of axioms" na kterých se logika buduje...

v matematice máme též Peánovi axiomy - což jsou předpoklady o kterých se předpokládá pravdivost ale nedokazují se.

Můžu ovšem konstruovat jinou matematiku s jinými axiomy. (jde jen o to jak moc mi k něčemu bude užitečná)

Proto prosím - předložte axiomy na kterých stojí tato logika - rád bych otestoval zda jsou v tomto vesmíru splněny.;-D

Logické může být cokoliv pokud si vhodně zvolíte předpoklady... např pokud si za axiom zvolím "nadřazenost nordické rasy" pak se koncetráky nacistů stanou zcela logickými, či že smyslem společnosti je "majetková rovnost", pak dávají smysl gulagy na likvidaci třídních nepřátel.

nutno podotknout že aplikace výše zmíněného axiomu je defacto aktem víry že "něco nějak je a vesmír nějak funguje". Náboženství jsou v podstatě jenom podmnožina ideologií. (prostě si svou "ideu" definují jako "Boha", "Alláha")

ale v principu se ta víra v "nadpřirozené všemocné strašidlo" nijak neliší od víry v "dialektiku dějin"... nebo již zmíněou "nadřazenost arijců".

0/−1
2.11.2015 9:13

L36i19d36a 18N79e23t33o88l67i70c57k24á 7162564201666

I vy, pane Šobr, musíte mít velkou porci víry, když věříte, že hmota sama od sebe ožila a začala se sama náhodně skládat do tak složitých celků jako je  muž, žena, jejich mozky, oči atd. To ta hmota opravdu byla naprogramovaná tím správným směrem, že? Ale kdo ji naprogramoval, aby se takto vyvíjela? A na dokreslení nám ještě ta úžasně chytrá hmota nakreslila nad každým okem obočí, aby nám to slušelo. Mít víru ateistů bych mít nedokázala. A přitom Bůh se nechává poznat, leckterý řeholník, kněz i obyčejný člověk by mohl vyprávět. A kolik zázraků se událo křesťanům, kolik Mariánských zjevení viděly tisíce lidí. Všechno nevěřícím je málo.Oni prý věří vědcům, kteří ale nic zatím nevědí, ani jak vznikl život.

+3/−2
2.11.2015 9:26

V14á94c23l77a93v 52Š49o60b38r 5473622867440

Já tomu ovšem paní Netolická nevěřím.

Je to pouze můj předpoklad na základě toho co ve vesmíru vidím.

Kdokoliv je vítán mi experimentálně (což znamená že to bude za splnění stejných vnějších podmínek opakovatelné!) dokázat že o tak není.

Realita je že můj mozek je neschopný jakékoliv víry v cokoli. (V existenci stolu který je přede mnou nepotřebuji věřit, chci li dokázat že přede mnou něco jako stůl existuje pak stačí do toho udeřit pěstí)

A ruku na srdce - máme víc bláznů v blázincích v současném čase než máme písemných informací o zázracích z celé historie.

Podobní schizofrénní blázni mající vidiny byli v historii též... spoustu jich zabili jako posedlé ďáblem a ty u kterých se to hodilo použili do své konstrukce moc.

+2/0
2.11.2015 9:32

L22i23d75a 56N77e44t14o69l43i81c85k39á 7282274891486

My všichni věříme mnoha věcem, i když si je nemůžeme ohmatat, změřit atd. Ano, věda nemůže z principu věřit zázrakům, protože ty nejdou zopakovat. I kdyby R. Dawkings byl svědkem zázraku a uvěřil v Boha, tak mu věda neuvěří. Jenomže to není tak, že vědci nevěří v Boha. Oni mnozí věří a čím více bádají, tím více otázek mají, tím více se kloní ke Stvořiteli. A tak neplatí, že vědecký názor je, že Bůh není. Někde jsem četla, že vědci stoupají na horu vědění  a až ji vylezou, tak zjistí, že tam už tisíciletí sedí theologové.A to je pravda. I já jsem byla svědkyní několika zázraků a také to nemohu doložit, ale vím najisto, že Bůh existuje.

+1/−1
2.11.2015 9:51

V12á40c88l68a34v 48Š37o76b97r 5143422657850

Dejte příklad něčeho v co věříte co si "nemůžete" ohmatat.

0/0
2.11.2015 10:10

L57i51d75a 69N12e33t58o43l47i59c77k74á 7622434611416

To, co jsem na vlastní oči neviděla a nezažila,např. město v Americe, přírodní zákony atd., přesto věřím, že existují. Kde se vzaly přírodní zákony, vesmírné zákony? Samy od sebe?

0/0
2.11.2015 10:43

V91á63c33l31a69v 88Š44o32b96r 5753862737480

takže slovy "nemůžete" ohmatat ve skutečnosti myslíte "můžu ale neudělala jsem to"

do města v Americe se můžete proletět a jeho existenci potvrdit a nebo vyvrátit.

Co se těch přírodních zákonů týká ohmatáváme je už pár staletí... (povětšinou proti argumentům typu "nechte andělům místo na nebi, když nosí planety") že to vy neděláte není můj problém.

"sami od sebe" - to opět není nutný předpoklad. To že něco vznikne vůbec neznamená že to mělo nějakou vůli vzniknout.

+2/0
2.11.2015 10:54

L78i79d40a 71N14e56t34o44l63i57c25k66á 7892684911396

Ano, ale i tak by se to dalo nazvat, že jsem to neudělala, ale i vy věříte mnoha věcem, aniž si je zjistíte, např., že řidič tramvaje má oprávnění řídit.  Věříte tomu, jinak byste do tramvaje nenastoupil. Tak jsem to myslela.A přírodní zákony - následek bez příčiny?

0/−1
2.11.2015 11:13

M89i58l85a92n 25K65l22o78u42č63e86k 9614407479146

Ne tomu nevěříme ve smyslu víry, to předpokládáme na základě toho, že dopravní podnik má nastaveny nějaké podmínky pro řidiče tramvají, lze to pak kdykoli ověřit, a klidně jsme kdykoli se ochotni opravit, jste kdykoli ochotna uznat svého boha za omyl?

+1/0
2.11.2015 11:17

L57i70d69a 97N79e97t44o89l39i14c17k56á 7982744161136

Nejsem nikdy za žádných okolností ochotna uznat, že Bůh neexistuje. Vím to na sto procent, že existuje, dal se mi několikrát jasně poznat. Ale, i kdybych Ho neslyšela ke mně promlouvat, necítila dotyk Jeho ruky na mém rameni atd., tak vždy jsem měla pevnou víru, i jako dítě, když se nás ve škole učitel tázal, kdo chodí na náboženství a zda věří v Boha, tak jsem Boha nezradila a řekla, že věřím. A dodnes mě to hřeje u srdce.

+1/−1
2.11.2015 11:24

V97á75c40l67a85v 37Š87o55b63r 5233272927700

V blázincích máme po Evropě statisíce lidí s podobnými vidinami a tím že slyší nějaká slova ve vlastní hlavě.

V minulosti to bylo 99:1 že to jsou hlasy ďábla a daný člověk (ženy zejména) skončili na hranici a nebo v rybníce se závažím jako čarodějnice.

+2/0
2.11.2015 11:44

L91i46d81a 32N20e20t18o29l97i92c58k90á 7242944621206

Nejsem schizofrenička, nikdy jsem žádné jiné hlasy neslyšela. Nedělám si naděje, že mi to uvěříte, zkuste si něco přečíst a poznáte, že se to děje více lidem a rozhodně to nejsou nemocní lidé. Jsou to především řeholníci, kněží .....Možná by stálo za to, dát se dohromady a sepsat naše zkušenosti s Boží láskou a vydat knihu.

0/−1
2.11.2015 12:41

V58á64c78l66a57v 82Š63o64b17r 5453712427800

A podle čeho klasifikujete zda jsou nemocní?

tisíce let jsme taky nepovažovali za nemocné "hyperaktivní" děti... prostě je stačilo zmlátit aby zapadli do řady. Dneska je to "nemoc".

+1/0
2.11.2015 12:46

A52n26t84o27n96í67n 22M69a74c76k 1648941931784

Je neuvěřitelné, že se ještě dokážete pohybovat ve společnosti lidí, kteří na rozdíl od vás přemýšlí hlavou.

0/0
2.11.2015 13:39

A76n46t19o93n23í91n 92M52a63c62k 1248141431624

U vás pane Pokorny zřejmě již to vyvíjení započalo. Pokuste se o spojení s paní, příp. slečnou Netolickou, velice by vás to v oblasti duchovna obohatilo.Vždyť se nadarmo neříká, že vrána k vráně sedá.!!Rv

0/0
2.11.2015 13:47

V28á66c13l73a46v 85Š26o50b42r 5153952977930

já tomu ale nevěřím. Předpokládám to ale stejně tak počítám i s lidskou stupiditou  neschopností a že to oprávnění (třeba propadlo) již mít nemusí.

ale kdybych měl ověřovat naprosto všechno strávím celou existenci tím že nebudu dělat nic jiného což by bylo dost nudné a otravné.

Předpokládám že ten řidič tramvaje nechce ve valné většině případů zabít sám sebe, tudíž se bude rozumně snažit dovézt mne do cíle. což může být a nemusí být v dané chvíli správně.

+1/0
2.11.2015 11:35

M97i88l89a11n 12K61l88o83u87č69e36k 9764297889586

Pokud by někdo ty zákony vyrobil, vzniká nám otázka kde se vzal tvůrce přírodních zákonů, sám od sebe? Pokud ano, tak tohoto tvůrce nepotřebujeme a můžeme s klidem tvrdit, že přírodní zákony vznikly samy od sebe.

0/0
2.11.2015 11:03

L73i30d63a 82N63e77t16o55l19i60c30k57á 7912594951756

Bůh je mimo prostor a čas, čili Ho nemůžeme dokázat, ale mnozí z nás věří, že existuje. Blahoslavení, kdo neviděli a uvěřili, tak stojí v Bibli.

+1/−1
2.11.2015 11:08

M87i26l93a97n 53K74l71o22u12č81e73k 9434787439476

Já ho ovšem nechci dokazovat, jen tvrdím, že pokud může existovat bůh jen tak sám od sebe, tak mohou samy od sebe existovat i přírodní zákony.

+1/0
2.11.2015 11:10

M68i66l37a90n 68K83l41o24u40č30e82k 9434907509416

Mimochodem, v bibli stojí, že bůh sedmý den po stvoření světa odpočíval, tedy dle bible odměřuje svůj čas stejným časem jako my.

+1/0
2.11.2015 11:12

L40i91d37a 72N59e87t12o93l60i29c55k91á 7702614951416

To nemusí platit doslovně. Dny mohou být mnoho  let, ale v zjednodušení je to tak.

0/0
2.11.2015 11:28

T21o39m27á82š 87Z35e32m15á17n14e83k 5790668326916

Nemusí to platit doslovně, souhlasím, ale i tak to znamená, že čas pro něj platí. Nemohl tedy stvořit vesmír, jehož počátek je logicky počátkem času, což lze experimentálně ověřit.

0/0
2.11.2015 12:30

V37á30c60l50a42v 51Š51o69b86r 5793642427390

tak dle einsteina záleží jen na rychlosti pohybu...

mé oblíbené trolení ve sčítání lidu uváděním náhodných délek a časů...

nespecifikovali mi inerciální vztažnou soustavu vůči které mám uvést cestu do zaměsnání a nebo velikost pokojů... takže šlo napsat prakticky cokoliv.

+1/0
2.11.2015 11:37

A48n38t49o53n78í34n 50M31a60c33k 1578521651154

Těch je mi, jako vás, nesmírně líto.;-O

0/0
2.11.2015 13:49

M67i52l83a27n 24K92l95o63u63č49e11k 9554977699876

Pouze pro upřesnění, který z těch několika tisíců bohů, o kterých lidé najisto věděli, že existují, existuje podle vás?

+1/0
2.11.2015 10:11

L57i95d17a 70N88e74t68o75l44i35c87k97á 7502154681366

Jsem katolička. A při modlitbě sv. Růžence ke mně promluvil Ježíš. Ostatní si dovodíte sám.

0/−1
2.11.2015 10:46

M91i89l84a45n 11K44l95o46u28č46e51k 9734847139776

Aha dobře, tedy v židovskou verzi boha, ano, ta je velmi oblíbená, ovšem také velmi krutá.

0/0
2.11.2015 10:59

L78i51d61a 72N75e60t44o94l26i92c83k18á 7822874141976

Bůh je láska a Ježíš je velmi milosrdný. Ježíš nám svým životem ukázal, jak i my máme žít, abychom došli spásy. Přečtěte si něco o Něm.

0/0
2.11.2015 11:18

M23i57l80a73n 62K18l83o51u55č61e21k 9334697379266

Já si četl raději starý zákon, ten se více věnuje bohu a stvoření, váš bůh dle legend povraždil velké množství lidí, například v legendě o potopě světa.

+1/0
2.11.2015 11:22

L11i58d32a 20N29e98t53o95l60i40c54k89á 7292174601876

Tak si také přečtěte Nový zákon. Bůh může všechno, může zničit i tento svět, lidé Ho dnes a denně urážejí, vysmívají se Mu, z žen udělali sexuální otrokyně, všudypřítomné porno, vraždy, války,znásilňování atd. atd. A bojím se, že všemi těmi událostmi, které se na nás valí, to ani nemusí být daleko. I vy byste klečeli a modlili se, nevěříte?

+1/−1
2.11.2015 11:35

M62i39l41a53n 60K36l32o13u25č42e77k 9304297989336

To je možné že může všechno, my takové konání ovšem i tak budeme považovat za nemorální a ohavné, jako například tento úryvek z bible:

Deut 2:31-37

Hospodin mi řekl: „Pohleď, už to začíná! Vydávám ti Sichona i jeho zem. Začni si ji podmaňovat a obsaď ji.“ … Tenkrát jsme dobyli všechna jeho města. Každé z nich jsme vyhladili jako proklaté včetně mužů, žen i dětí. Nikoho jsme nenechali naživu. Z dobytých měst jsme si rozebrali dobytek a kořist. … Hospodin, náš Bůh, nám je všechny dal.

0/0
2.11.2015 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.