Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, strojvůdce jednoho z nich zemřel

Provoz na trati z Ústí nad Labem do Bíliny stojí kvůli tragické strážce dvou nákladních vlaků. Nehoda se stala krátce před pátou hodinou ráno. Střet nepřežil 65letý strojvedoucí. České dráhy zajistily pro cestující náhradní autobusovou dopravu v úseku Řehlovice - Úpořiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42o66m63a57n 17J96e94s54c65h42k69e 9528455367915

Je smutné, že jezdí strojvůdce v důchodě. Za první republiky chodili strojvůdci do důchodu okolo 50 let. V 65 letech tam neměl být.

0/0
31.10.2015 8:26

V58l76a92s98t21i32m45i47l 62H98a85l84b13i87c29h 8653155696968

Strážní domky a závoráře jsme v rámci úspor zrušili.

0/0
31.10.2015 7:53

J58i25ř24í 22E54r30b86e30n 1553774216387

Bo technika je řádově spolehlivější než člověk.

Zkuste zapátrat, kolik nehod bylo v minulosti způsobeno právě (ne)činností hradlařů, závorářů a výpravčích... A tady zahynul jen jeden člověk, v takových Šakvicích jich na Štědrý den 1953 bylo přes stovku - ze stejné příčiny, strojvedoucí ignoroval drážní signalizaci...

0/0
1.11.2015 2:07

V73á40c39l35a34v 38J11o48n30á96š 8282113572313

Všichni výpravčí mají mobily na všechny strojvůdce? A vědí, který strojvůdce řídí kterou lokomotivu?

+1/−5
30.10.2015 16:31

L22i90b65o45r 75V63e82s47e77l76ý 2449636482772

Od toho jsou informační systémy, aby se ke kýžené informaci dostali.

+10/0
30.10.2015 16:36

A34l11e89š 69M51e69t22l53i73c62k94ý 4372144304769

Ano, mám dojem,že se to nazývá ISOŘ -Centrální dispečerský systém :-) Tam maj mnoho informací o veškerých vlacích.

+3/0
30.10.2015 17:51
Foto

M60i95r23e64k 32Š18i94p63u19l11a 7562546351626

Je smutné co se stalo = rodinám mrtvého strojvůdce chci vyjádřit úpřimnou soustrast.

Ovšem takové věci se občas stanou = S M U T N É = ale -  počkám do skončení oficiálního vyšetřování, až poté vyjádřím vlastní názor.

+1/−1
30.10.2015 15:38

M62a89r69t89i33n 24Š29p17á58d 4582869191676

ČD se sice na nehodě nijak nepodílely, ale faktem je, že ve 4:44-45 jsou rozjezdy z Úpořin všemi směry. Kdyby se bylo jelo bez zpoždění, tak byl první náklad už pryč a ten druhý by zastavil na vjezdu do Úpořin; pak by se to projetí "stůj" sice řešilo, ale bez zdravotních a materiálních následků. Zjevně tedy současný způsob řízení dopravy (bez autobloku) nevyhovuje frekvenci, která na trati 131 je.

0/−11
30.10.2015 14:13

F26r13a50n48t59i62š70e26k 79V30a98n25ě69k 1387464797687

A kdyby nevyhynuli dinosauři, tak by se to taky nestalo.

+9/0
30.10.2015 15:25

M93a24r85t90i21n 71Š34p46á80d 4152579531476

Proč? ;-)

0/0
4.11.2015 10:29

D63a76v22i49d 78G60a68j62d96a 5910649452811

Vy jste opravdu....chytrý !

+1/−1
30.10.2015 15:39

M69i69r73o62s85l81a37v 89Z64i72k33m76u15n41d 7259113784573

Další dopravní "odporník" ... když jste tak chytrý, tak byste měl doplnit, zda oba nákladní vlaky jely skutečně, ale opravdu skutečně podle jízdního řádu ...

V Úpořinách je skutečně rozjezd ve 4,44, ale podle jízdního řádu má jet další (nákladní) vlak ve směru Bílina ve 4,53, vlak 16500 odjel z Úpořin ve 4,53, nicméně následující nákladní vlak má jet až v 5,12, čili i když byl "první" nákladní vlak zastaven u vjezdového návěstidla kvůli zpoždění osobního vlaku 16500, tak v té době podle jízdního řádu žádný "druhý" nákladní vlak na trati být neměl ... Navíc ten nákladní vlak mající projet ve 4,53 stanicí Úpořiny nebyl podle čísla vlaku tím vlakem, který byl zastaven u vjezdového návěstidla ... v té době byl teprve před stanici Kralupy nad Vltavou ...

+6/−1
30.10.2015 17:00

V23l72a41d65i32m12í29r 58Š84t20ě15r95b32a 2312541382117

Jen malá připomínka pro odporníka: "Každý vlak jede podle jízdního řádu. Otázka měla být položena jestli jely vlaky včas." "A včil mudruj!";-)

0/0
30.10.2015 23:42

R63o72m27a28n 74J25e57s98c14h88k72e 9728295537605

Důchodce tam neměl co dělat. Zlatí komunisté, chodilo se v 60 letech.

Za 1.republiky se chodilo po 25 odježděných letech okolo 50 let.

Dnes je důchod 62 let, Někdo byl hladný na peníze.

+2/−1
31.10.2015 8:29

J28i44ř51í 72E50r13b47e70n 1433364966277

Zlatí komunisti?

S průměrnou dobou dožití 68 let u mužů a 75 let u žen?

Víte, že dnes je průměrný věk dožití 74 a 80 let, takže ten důchod se vyplácí třikrát delší dobu?

0/0
1.11.2015 2:18

R83o67m49a11n 31J76e39s60c38h61k38e 9478565837665

Já mám jít do důchodu v 64 a 10 měsíců. A´t počítám jak počítám. Tak 9 roků a 2 měsíce. Za předpokladu, že se vůbec dožiji. Dědové umřeli v 47 a 49 letech, otec v 55 letech. Proč ženy chodí dříve do důchodu a dožijí se více ?

   A´t si každý jde do důchodu kdy chce. Za každý rok ať má nějaké %. Máme vysokou nezaměstnanost, plno invalidních důchodců. Ale měnit pravidla hry je špatné. Já pracuji od 18 let. Správně bych měl pracovat jenom do 60 let. V kanceláři možná ale já pracuji manuálně . Kolena, klouby špatné, výkon klesá a sil ubývá.

+1/0
1.11.2015 6:23

M28a22r56t85i65n 65Š54p77á87d 4792819871976

Ty osobní poznámky svědčí o Vaší nevyzrálosti a aroganci. Nesouhlas je naopak v pořádku. Za svým názorem si nicméně stojím - v Úpořinách se sjíždějí vlaky ze čtyř směrů, čekají na sebe (s výjimkou protijedoucích po dvojkolejce) a zpoždění (která jsou velmi často do 5 minut) se přenášejí dál. V kombinaci se současnou frekvencí nákladních vlaků mně prostě přijde vhodné investovat do modernizace zabezpečení.

0/0
4.11.2015 10:27
Foto

M26i11l83a90n 77K96o72m40e63r87s 3507951899920

Práce vyšetřovatelů této tragédie je zbytečná. Vše už vyřešili i na dálku, zdejší experti na vše.;-O

+6/−2
30.10.2015 13:52

L31e65o15š 13L25i65t46e29r57á85k 5509406611382

Asi byl mrtvý už před nárazem :-( Infarkt? RIP.

+6/−4
30.10.2015 13:10
Foto

M88i61l30a48n 87K40o44m37e76r46s 3697581209360

Co je to za nemoc RIP?X

+2/−2
30.10.2015 14:28
Foto

J63i34n15d88ř75i72š32k21a 81Z76a66c31h61o96v52á 6968500460450

RIP není nemoc, ale zkratka anglického výrazu Rest in peace, do češtiny překládající se "Odpočívej v pokoji"

+2/−3
30.10.2015 14:57

J44i50ř11í 66K12l17e58j58n93a 2877688436657

v 65 letech má být v důchodu a ne že bud opočívat v pokoji, toto omlazení národa asi nebude k ničemu-do důchodu by se mělo chodit v 55 letech

+2/0
30.10.2015 20:07

R54o19m64a33n 80J61e64s87c16h76k79e 9538815667785

Hladný na peníze, neměl tam co dělat.

0/0
31.10.2015 8:29

J46o83s79e95f 32T23r75ö84g62l 8669132806266

Není to spíš z latiny - requiescat in pace(m?) - stejný význam.

+2/0
30.10.2015 20:30

J24i37ř33í 22N43o11v75á51k 3413289258886

Brzy tě čeká Rv

0/−4
30.10.2015 15:08

V81á57c37l72a31v 23J29o50n78á21š 8192183722203

Sebevražda....

+2/−2
30.10.2015 12:37

K52a78r34e12l 66K77r79p47a73t77a 5534666208805

Co asi tak bylo v těch cisternách  ???

+1/0
30.10.2015 12:29

P89e37t15r 64V63e17s50e64l47ý 8215405522826

Mám pro vás tajemství - je to v článku, zkuste si ho přeslabikovat ještě jednou

+13/0
30.10.2015 12:50
Foto

A40n46t13o27n24í49n 32S58t96r26e39j61c 8475184435824

Směs látek. 76 % bylo N2, 23 % O2, a zbytek různé plyny jako např. CO2. 

:-)

+2/0
30.10.2015 16:21

J59i29ř64í 13E48r60b51e16n 1543534646697

R^Taky hélium, vodní páry... ;-D

0/0
30.10.2015 17:36

J86o40s22e70f 23T93r48ö11g70l 8599382266866

Před 10 lety a 1 měsícem se stala podobná nehoda u Želenic nad Bílinou (paralelní hlavní trať). Vlak stejného dopravce (Unipetrol doprava) narazil také v noci zezadu do stojícího uhelného vlaku dopravce ČD. I tehdy zahynul strojvedoucí, který měl vypnuté zařízení na kontrolu bdělosti a bohužel usnul a projel návěstidlo v poloze Stůj! ("na červenou"). Doufám, že se neukáže, že dnešní nehoda má stejné příčiny...

http://www.zelpage.cz/clanky/u-mostu-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-jeden-strojvedouci-zahynul?lang=cs

Upřímnou soustrast příbuzným strojvedoucího a buďme rádi, že nenarazil do ranního motoráku, který tam v cca stejnou dobu projíždí...

+17/−1
30.10.2015 12:09

J32a91n 20U74l12r26i97c16h 7810873918758

To je pravda a ty motoráčky jsou docela plné.

+4/−1
30.10.2015 12:11

P49a43v79e94l 96N72e70v83e61č70e65ř13a68l 6482526694410

Přesně na to jsem si také vzpomněl, jeli jsme se tam podívat na nějakou místní oslavu s vnoučaty z Chomutova a viděli jme tam to šrotiště. Z lokomotivy zbyl podvozek a plošina. Hrůza. Jinak v jiném článku je uveden věk strojvedoucího 65 let. Mohl být min. 2 roky v důchodu a spát doma v bezpečí.

+4/0
30.10.2015 14:36

A22l10e89š 47M25e26t67l40i40c51k37ý 4662624154529

To je pravda,al bohužel v dnešní době maj dopravci málo strojvůdců a tak se snaží přesvědčovat,aby jezdili dál. Někteří kývnou, protože k důchodu každá koruna dobrá

+4/0
30.10.2015 17:54

J30i94ř72í 60K68l16e73j85n67a 2427358606357

R^

0/0
30.10.2015 20:11

J16a16n 63U72l38r73i68c86h 7120383338268

Řekl bych, že to vypadá na zdravotní problémy toho mrtvého strojvůdce. Všechny ostatní vlaky tzv. generální stop zastavil a nešlo se mu dovolat ani na mobilní telefon.

+2/−1
30.10.2015 12:07

J21i63r65k31a 43K27o97c65h 7234824723755

pochybuju, ze by zastaveni - nezastaveni na generalni stop na spolupraci nebo zdravotnim stavu strojvudce

+2/−1
30.10.2015 12:10

J91a10n 35U48l23r31i15c89h 7650413348348

To nevím, ale ještě se mu nešlo dovolat na telefon, no uvidíme.

0/0
30.10.2015 12:12

O87l64d38ř88i45c64h 28J66a48n43e56č52e17k 8639346243361

kdosi tu dopoledne napsal, že to vypadá tak, že strojvůdce měl 'generální stop' nastavený na špatnou frekvenci a v databázi bylo chybné telefonní číslo...

+3/0
30.10.2015 12:41

M93a22r33t42i86n 79Š37p48á30d 4732799321436

Klasika, bohužel.

+1/0
30.10.2015 14:16

M60a79r38t41i43n 77Š87p19á29d 4572649161366

Jestli usnul v tom hluku (což bych se nedivil, v pět ráno bych usnul taky), tak mobil nemusel slyšet, i kdyby číslo měl správné.

+1/0
30.10.2015 14:18

J58o53s82e40f 58T96r89ö62g70l 8289102906106

Má tam tlačítko bdělosti - kdyby usnul a neprobudil ho za 10 sekund bzučák, tak vlak zastaví automaticky. On projel červenou a jel cca 4 km do nárazu. Samozřejmě i to tlačítko se může porouchat, k takové hromadě obvykle nevede jedna chyba, ale jejich série.

+2/0
30.10.2015 20:34

L84i11b50o25r 90V47e43s15e82l75ý 2239756302552

Strojvedoucí musí čas od času přeladit stuhu podle toho, kde se nachází. Pokud to neudělá, GS jej nezastaví.

+3/−1
30.10.2015 12:12

J36o26s74e64f 68T35r60ö30g82l 8649882246826

Generální stop funguje i bez strojvedoucího. Spíš to měl špatně nastavené (systém se musí neustále přelaďovat na správnou frekvenci) popř. mezi stopem a srážkou nebylo dost času (podobně jako při nehodě u Stráže nad Ohří, to už je také dost let).

+3/0
30.10.2015 12:14

M42a79r88e60k 37N49o42v92o86t68n14ý 5651261726318

Já tomu nerozumím, GS je pro mě novinka. Ale to přelaďování mi přijde jako zásadní nedostatek. Pokud se strojvedoucimu něco stane, tak je to zařízení k ničemu, je to tak? Omlouvám se, jestli se ptám blbě, jsem vážně laik.

0/0
30.10.2015 18:03

J75o76s68e63f 38T50r63ö45g95l 8639412656486

O GS se toho dočtete dost - stačí googlit. Je to celkem starý analogový systém a měl by být propojen přímo na brzdy (v podstatě na dálku ovládaná záchranná brzda). Vysílačka slouží i ke komunikaci mezi výpravčím a fírou. Klíčové je, aby fíra naladil vysílačku na správný kanál, to se podél tratě mění.

Když se fírovi něco stane, měl by vlak zastavit tzv. "živák" (tlačítko bdělosti), které je třeba mačkat cca každých 10 sekund. Když nezmáčkne, chvíli zařízení řve a pak samo zastaví. GS má sloužit pro odvrácení neštěstí, když fíra udělá chybu.

Nehoda ovšem nebývá důsledkem jedné chyby, ale více nešťastných náhod. Tady to může být např. chyba fíry (projetí stůj) v kombinaci se špatně naladěnou nebo porouchanou TRS.

+2/0
30.10.2015 20:25

M27a84r35t76i64n 10H34o92c25h84m36a86n 7623487574693

Je to tady samej odborník. Bez znalosti prostředí okolností a možností, tady akorát mlátíte prázdnou slámu. Vidím, že je tady dost lidí, kteří jsou ochotní udělat ze sebe pitomce,jen proto, aby se mohli projevit. Stačí se totiž podívat, kolik nehod a s jakými následky se na české železnici ročně stane. Že jsou ta čísla plně srovnatelná s okolními sítěmi jasně ukazuje, že co se zabezpečení týká, nejsme na tom vůbec špatně. Jistě, je toho hodně co zlepšovat, ale to bychom se museli začít bavit o penězích a to už je hodně ohraná píseň. Je velmi pravděpodobné, že ten strojvedoucí draze zaplatil za svoje chyby. Každopádně, všichni okolo pravděpodobně dělali co měli a mohli. Bohužel se nehodě nepodařilo zabránit. To se občas stane i u jiných způsobů dopravy (a u některých PODSTATNĚ častěji). :@

+16/−3
30.10.2015 11:37
Foto

P98e51t61r 39P54r15o94c35h85á41z78k44a 3922966952834

Ne každý vlak patří SŽDC a ne každý je vybavený jak má.Lidská chyba se bohužel dá jen velmi těžko eliminovat. Škoda života fíry a to bez ohledu na to, zda zrovna on byl za nehodu odpovědný. Upřímnou soustrast rodině a přátelům.

+4/0
30.10.2015 11:31

J93i39ř69í 83E77r87b61e72n 1953814616837

Dovolil bych si dokonce tvrdit, že až na výjimky žádný vlak nepatří SŽDC ;-)

+16/0
30.10.2015 12:02
Foto

P36e50t87r 24P87r35o63c89h13á18z18k21a 3882986902324

Máte naprostou pravdu, tak to dopadá, když člověk myslí na něco a píše něco jiného.Ano vlaků které patří SŽDC je opravdu hodně málo.

+1/0
30.10.2015 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.