Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, strojvůdce jednoho z nich zemřel

Provoz na trati z Ústí nad Labem do Bíliny stojí kvůli tragické strážce dvou nákladních vlaků. Nehoda se stala krátce před pátou hodinou ráno. Střet nepřežil 65letý strojvedoucí. České dráhy zajistily pro cestující náhradní autobusovou dopravu v úseku Řehlovice - Úpořiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25o68m12a78n 79J36e98s72c16h63k62e 9748245487225

Je smutné, že jezdí strojvůdce v důchodě. Za první republiky chodili strojvůdci do důchodu okolo 50 let. V 65 letech tam neměl být.

0/0
31.10.2015 8:26

V26l55a68s60t93i59m29i33l 11H43a97l26b97i64c57h 8463615286858

Strážní domky a závoráře jsme v rámci úspor zrušili.

0/0
31.10.2015 7:53

J27i12ř32í 64E56r36b81e75n 1133314606837

Bo technika je řádově spolehlivější než člověk.

Zkuste zapátrat, kolik nehod bylo v minulosti způsobeno právě (ne)činností hradlařů, závorářů a výpravčích... A tady zahynul jen jeden člověk, v takových Šakvicích jich na Štědrý den 1953 bylo přes stovku - ze stejné příčiny, strojvedoucí ignoroval drážní signalizaci...

0/0
1.11.2015 2:07

V73á98c64l91a48v 60J33o40n84á24š 8342143622803

Všichni výpravčí mají mobily na všechny strojvůdce? A vědí, který strojvůdce řídí kterou lokomotivu?

+1/−5
30.10.2015 16:31

L71i51b36o53r 45V75e57s22e26l57ý 2689286862832

Od toho jsou informační systémy, aby se ke kýžené informaci dostali.

+10/0
30.10.2015 16:36

A90l38e67š 48M36e44t42l34i59c13k33ý 4162764134609

Ano, mám dojem,že se to nazývá ISOŘ -Centrální dispečerský systém :-) Tam maj mnoho informací o veškerých vlacích.

+3/0
30.10.2015 17:51

M22i49r50e92k 15Š10i38p40u36l73a 7472666261406

Je smutné co se stalo = rodinám mrtvého strojvůdce chci vyjádřit úpřimnou soustrast.

Ovšem takové věci se občas stanou = S M U T N É = ale -  počkám do skončení oficiálního vyšetřování, až poté vyjádřím vlastní názor.

+1/−1
30.10.2015 15:38

M45a15r63t69i94n 71Š45p86á89d 4712389311686

ČD se sice na nehodě nijak nepodílely, ale faktem je, že ve 4:44-45 jsou rozjezdy z Úpořin všemi směry. Kdyby se bylo jelo bez zpoždění, tak byl první náklad už pryč a ten druhý by zastavil na vjezdu do Úpořin; pak by se to projetí "stůj" sice řešilo, ale bez zdravotních a materiálních následků. Zjevně tedy současný způsob řízení dopravy (bez autobloku) nevyhovuje frekvenci, která na trati 131 je.

0/−11
30.10.2015 14:13

F27r30a75n41t25i44š72e75k 63V62a28n58ě53k 1637634297807

A kdyby nevyhynuli dinosauři, tak by se to taky nestalo.

+9/0
30.10.2015 15:25

M20a14r95t28i94n 43Š38p43á40d 4262709501216

Proč? ;-)

0/0
4.11.2015 10:29

D28a34v86i78d 61G97a21j39d74a 5900619762271

Vy jste opravdu....chytrý !

+1/−1
30.10.2015 15:39

M56i20r15o41s51l63a75v 85Z75i19k36m34u88n85d 7459253544923

Další dopravní "odporník" ... když jste tak chytrý, tak byste měl doplnit, zda oba nákladní vlaky jely skutečně, ale opravdu skutečně podle jízdního řádu ...

V Úpořinách je skutečně rozjezd ve 4,44, ale podle jízdního řádu má jet další (nákladní) vlak ve směru Bílina ve 4,53, vlak 16500 odjel z Úpořin ve 4,53, nicméně následující nákladní vlak má jet až v 5,12, čili i když byl "první" nákladní vlak zastaven u vjezdového návěstidla kvůli zpoždění osobního vlaku 16500, tak v té době podle jízdního řádu žádný "druhý" nákladní vlak na trati být neměl ... Navíc ten nákladní vlak mající projet ve 4,53 stanicí Úpořiny nebyl podle čísla vlaku tím vlakem, který byl zastaven u vjezdového návěstidla ... v té době byl teprve před stanici Kralupy nad Vltavou ...

+6/−1
30.10.2015 17:00

V61l57a39d74i49m95í55r 52Š33t54ě89r58b36a 2782711842387

Jen malá připomínka pro odporníka: "Každý vlak jede podle jízdního řádu. Otázka měla být položena jestli jely vlaky včas." "A včil mudruj!";-)

0/0
30.10.2015 23:42

R96o90m75a49n 84J74e11s91c98h97k91e 9258815667455

Důchodce tam neměl co dělat. Zlatí komunisté, chodilo se v 60 letech.

Za 1.republiky se chodilo po 25 odježděných letech okolo 50 let.

Dnes je důchod 62 let, Někdo byl hladný na peníze.

+2/−1
31.10.2015 8:29

J23i43ř31í 11E76r59b64e61n 1173964736277

Zlatí komunisti?

S průměrnou dobou dožití 68 let u mužů a 75 let u žen?

Víte, že dnes je průměrný věk dožití 74 a 80 let, takže ten důchod se vyplácí třikrát delší dobu?

0/0
1.11.2015 2:18

R58o95m46a51n 95J91e94s69c75h69k28e 9598645407765

Já mám jít do důchodu v 64 a 10 měsíců. A´t počítám jak počítám. Tak 9 roků a 2 měsíce. Za předpokladu, že se vůbec dožiji. Dědové umřeli v 47 a 49 letech, otec v 55 letech. Proč ženy chodí dříve do důchodu a dožijí se více ?

   A´t si každý jde do důchodu kdy chce. Za každý rok ať má nějaké %. Máme vysokou nezaměstnanost, plno invalidních důchodců. Ale měnit pravidla hry je špatné. Já pracuji od 18 let. Správně bych měl pracovat jenom do 60 let. V kanceláři možná ale já pracuji manuálně . Kolena, klouby špatné, výkon klesá a sil ubývá.

+1/0
1.11.2015 6:23

M56a80r72t84i87n 40Š56p37á34d 4112229291756

Ty osobní poznámky svědčí o Vaší nevyzrálosti a aroganci. Nesouhlas je naopak v pořádku. Za svým názorem si nicméně stojím - v Úpořinách se sjíždějí vlaky ze čtyř směrů, čekají na sebe (s výjimkou protijedoucích po dvojkolejce) a zpoždění (která jsou velmi často do 5 minut) se přenášejí dál. V kombinaci se současnou frekvencí nákladních vlaků mně prostě přijde vhodné investovat do modernizace zabezpečení.

0/0
4.11.2015 10:27
Foto

M89i93l11a32n 35K77o64m49e12r16s 3967551169960

Práce vyšetřovatelů této tragédie je zbytečná. Vše už vyřešili i na dálku, zdejší experti na vše.;-O

+6/−2
30.10.2015 13:52

L27e63o77š 89L34i30t78e91r76á28k 5669266881332

Asi byl mrtvý už před nárazem :-( Infarkt? RIP.

+6/−4
30.10.2015 13:10
Foto

M94i34l31a29n 12K11o67m53e43r49s 3937251379690

Co je to za nemoc RIP?X

+2/−2
30.10.2015 14:28
Foto

J58i35n66d87ř69i76š78k46a 10Z79a43c37h98o70v36á 6838420120810

RIP není nemoc, ale zkratka anglického výrazu Rest in peace, do češtiny překládající se "Odpočívej v pokoji"

+2/−3
30.10.2015 14:57

J39i28ř82í 14K95l86e62j63n76a 2687628626637

v 65 letech má být v důchodu a ne že bud opočívat v pokoji, toto omlazení národa asi nebude k ničemu-do důchodu by se mělo chodit v 55 letech

+2/0
30.10.2015 20:07

R71o52m35a87n 57J88e47s52c33h25k90e 9928305407735

Hladný na peníze, neměl tam co dělat.

0/0
31.10.2015 8:29

J82o20s41e66f 64T95r54ö65g61l 8479132346926

Není to spíš z latiny - requiescat in pace(m?) - stejný význam.

+2/0
30.10.2015 20:30

J17i26ř82í 45N17o89v12á20k 3223479468886

Brzy tě čeká Rv

0/−4
30.10.2015 15:08

V77á66c48l34a61v 72J32o14n51á31š 8192143652183

Sebevražda....

+2/−2
30.10.2015 12:37

K97a20r15e31l 63K64r80p31a68t87a 5174116908205

Co asi tak bylo v těch cisternách  ???

+1/0
30.10.2015 12:29

P28e35t46r 30V62e10s25e71l91ý 8925385432616

Mám pro vás tajemství - je to v článku, zkuste si ho přeslabikovat ještě jednou

+13/0
30.10.2015 12:50
Foto

A12n82t13o59n74í46n 96S83t80r55e56j65c 8245294895584

Směs látek. 76 % bylo N2, 23 % O2, a zbytek různé plyny jako např. CO2. 

:-)

+2/0
30.10.2015 16:21

J47i43ř51í 53E95r67b30e68n 1193874936257

R^Taky hélium, vodní páry... ;-D

0/0
30.10.2015 17:36

J15o80s71e68f 61T81r77ö70g93l 8509192266196

Před 10 lety a 1 měsícem se stala podobná nehoda u Želenic nad Bílinou (paralelní hlavní trať). Vlak stejného dopravce (Unipetrol doprava) narazil také v noci zezadu do stojícího uhelného vlaku dopravce ČD. I tehdy zahynul strojvedoucí, který měl vypnuté zařízení na kontrolu bdělosti a bohužel usnul a projel návěstidlo v poloze Stůj! ("na červenou"). Doufám, že se neukáže, že dnešní nehoda má stejné příčiny...

http://www.zelpage.cz/clanky/u-mostu-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-jeden-strojvedouci-zahynul?lang=cs

Upřímnou soustrast příbuzným strojvedoucího a buďme rádi, že nenarazil do ranního motoráku, který tam v cca stejnou dobu projíždí...

+17/−1
30.10.2015 12:09

J63a71n 69U31l10r72i50c77h 7370503488418

To je pravda a ty motoráčky jsou docela plné.

+4/−1
30.10.2015 12:11

P74a40v42e72l 24N65e59v41e26č22e21ř93a73l 6862536354480

Přesně na to jsem si také vzpomněl, jeli jsme se tam podívat na nějakou místní oslavu s vnoučaty z Chomutova a viděli jme tam to šrotiště. Z lokomotivy zbyl podvozek a plošina. Hrůza. Jinak v jiném článku je uveden věk strojvedoucího 65 let. Mohl být min. 2 roky v důchodu a spát doma v bezpečí.

+4/0
30.10.2015 14:36

A49l31e33š 87M81e36t46l29i94c68k20ý 4652734654489

To je pravda,al bohužel v dnešní době maj dopravci málo strojvůdců a tak se snaží přesvědčovat,aby jezdili dál. Někteří kývnou, protože k důchodu každá koruna dobrá

+4/0
30.10.2015 17:54

J95i37ř28í 18K62l15e43j18n91a 2137968696967

R^

0/0
30.10.2015 20:11

J81a77n 74U33l10r55i13c62h 7650153388218

Řekl bych, že to vypadá na zdravotní problémy toho mrtvého strojvůdce. Všechny ostatní vlaky tzv. generální stop zastavil a nešlo se mu dovolat ani na mobilní telefon.

+2/−1
30.10.2015 12:07

J46i14r14k98a 84K74o76c26h 7824744653345

pochybuju, ze by zastaveni - nezastaveni na generalni stop na spolupraci nebo zdravotnim stavu strojvudce

+2/−1
30.10.2015 12:10

J47a91n 39U56l28r35i27c84h 7530673548718

To nevím, ale ještě se mu nešlo dovolat na telefon, no uvidíme.

0/0
30.10.2015 12:12

O67l64d61ř21i98c43h 66J26a80n14e58č16e57k 8429256853241

kdosi tu dopoledne napsal, že to vypadá tak, že strojvůdce měl 'generální stop' nastavený na špatnou frekvenci a v databázi bylo chybné telefonní číslo...

+3/0
30.10.2015 12:41

M94a41r57t39i81n 92Š53p37á77d 4442809601696

Klasika, bohužel.

+1/0
30.10.2015 14:16

M65a74r46t48i46n 73Š75p43á59d 4662929611746

Jestli usnul v tom hluku (což bych se nedivil, v pět ráno bych usnul taky), tak mobil nemusel slyšet, i kdyby číslo měl správné.

+1/0
30.10.2015 14:18

J41o43s95e41f 41T21r32ö53g95l 8389712776236

Má tam tlačítko bdělosti - kdyby usnul a neprobudil ho za 10 sekund bzučák, tak vlak zastaví automaticky. On projel červenou a jel cca 4 km do nárazu. Samozřejmě i to tlačítko se může porouchat, k takové hromadě obvykle nevede jedna chyba, ale jejich série.

+2/0
30.10.2015 20:34

L36i83b76o28r 81V95e59s16e66l19ý 2689836662802

Strojvedoucí musí čas od času přeladit stuhu podle toho, kde se nachází. Pokud to neudělá, GS jej nezastaví.

+3/−1
30.10.2015 12:12

J36o56s11e78f 81T97r48ö96g22l 8949652216366

Generální stop funguje i bez strojvedoucího. Spíš to měl špatně nastavené (systém se musí neustále přelaďovat na správnou frekvenci) popř. mezi stopem a srážkou nebylo dost času (podobně jako při nehodě u Stráže nad Ohří, to už je také dost let).

+3/0
30.10.2015 12:14

M64a41r93e96k 33N21o61v96o56t61n63ý 5161861936658

Já tomu nerozumím, GS je pro mě novinka. Ale to přelaďování mi přijde jako zásadní nedostatek. Pokud se strojvedoucimu něco stane, tak je to zařízení k ničemu, je to tak? Omlouvám se, jestli se ptám blbě, jsem vážně laik.

0/0
30.10.2015 18:03

J71o58s39e59f 15T63r30ö73g23l 8399322806116

O GS se toho dočtete dost - stačí googlit. Je to celkem starý analogový systém a měl by být propojen přímo na brzdy (v podstatě na dálku ovládaná záchranná brzda). Vysílačka slouží i ke komunikaci mezi výpravčím a fírou. Klíčové je, aby fíra naladil vysílačku na správný kanál, to se podél tratě mění.

Když se fírovi něco stane, měl by vlak zastavit tzv. "živák" (tlačítko bdělosti), které je třeba mačkat cca každých 10 sekund. Když nezmáčkne, chvíli zařízení řve a pak samo zastaví. GS má sloužit pro odvrácení neštěstí, když fíra udělá chybu.

Nehoda ovšem nebývá důsledkem jedné chyby, ale více nešťastných náhod. Tady to může být např. chyba fíry (projetí stůj) v kombinaci se špatně naladěnou nebo porouchanou TRS.

+2/0
30.10.2015 20:25

M41a28r64t90i26n 63H65o18c43h96m17a86n 7203297714503

Je to tady samej odborník. Bez znalosti prostředí okolností a možností, tady akorát mlátíte prázdnou slámu. Vidím, že je tady dost lidí, kteří jsou ochotní udělat ze sebe pitomce,jen proto, aby se mohli projevit. Stačí se totiž podívat, kolik nehod a s jakými následky se na české železnici ročně stane. Že jsou ta čísla plně srovnatelná s okolními sítěmi jasně ukazuje, že co se zabezpečení týká, nejsme na tom vůbec špatně. Jistě, je toho hodně co zlepšovat, ale to bychom se museli začít bavit o penězích a to už je hodně ohraná píseň. Je velmi pravděpodobné, že ten strojvedoucí draze zaplatil za svoje chyby. Každopádně, všichni okolo pravděpodobně dělali co měli a mohli. Bohužel se nehodě nepodařilo zabránit. To se občas stane i u jiných způsobů dopravy (a u některých PODSTATNĚ častěji). :@

+16/−3
30.10.2015 11:37
Foto

P24e84t26r 36P89r66o61c89h11á89z62k51a 3112706252314

Ne každý vlak patří SŽDC a ne každý je vybavený jak má.Lidská chyba se bohužel dá jen velmi těžko eliminovat. Škoda života fíry a to bez ohledu na to, zda zrovna on byl za nehodu odpovědný. Upřímnou soustrast rodině a přátelům.

+4/0
30.10.2015 11:31

J79i43ř41í 65E44r98b49e77n 1603674636717

Dovolil bych si dokonce tvrdit, že až na výjimky žádný vlak nepatří SŽDC ;-)

+16/0
30.10.2015 12:02
Foto

P29e40t42r 23P16r88o95c13h42á23z49k51a 3262736372744

Máte naprostou pravdu, tak to dopadá, když člověk myslí na něco a píše něco jiného.Ano vlaků které patří SŽDC je opravdu hodně málo.

+1/0
30.10.2015 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.