Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, strojvůdce jednoho z nich zemřel

Provoz na trati z Ústí nad Labem do Bíliny stojí kvůli tragické strážce dvou nákladních vlaků. Nehoda se stala krátce před pátou hodinou ráno. Střet nepřežil 65letý strojvedoucí. České dráhy zajistily pro cestující náhradní autobusovou dopravu v úseku Řehlovice - Úpořiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R48o63m64a28n 67J13e64s56c27h74k61e 9158905857615

Je smutné, že jezdí strojvůdce v důchodě. Za první republiky chodili strojvůdci do důchodu okolo 50 let. V 65 letech tam neměl být.

0/0
31.10.2015 8:26

V13l16a16s24t97i46m24i91l 49H89a89l14b27i27c77h 8523165676778

Strážní domky a závoráře jsme v rámci úspor zrušili.

0/0
31.10.2015 7:53

J73i68ř14í 78E96r11b38e16n 1483144466617

Bo technika je řádově spolehlivější než člověk.

Zkuste zapátrat, kolik nehod bylo v minulosti způsobeno právě (ne)činností hradlařů, závorářů a výpravčích... A tady zahynul jen jeden člověk, v takových Šakvicích jich na Štědrý den 1953 bylo přes stovku - ze stejné příčiny, strojvedoucí ignoroval drážní signalizaci...

0/0
1.11.2015 2:07

V30á88c23l95a23v 38J35o68n65á34š 8702243372763

Všichni výpravčí mají mobily na všechny strojvůdce? A vědí, který strojvůdce řídí kterou lokomotivu?

+1/−5
30.10.2015 16:31

L97i46b39o48r 32V55e47s23e21l91ý 2979376182222

Od toho jsou informační systémy, aby se ke kýžené informaci dostali.

+10/0
30.10.2015 16:36

A69l39e74š 87M13e37t68l24i13c31k64ý 4232794974219

Ano, mám dojem,že se to nazývá ISOŘ -Centrální dispečerský systém :-) Tam maj mnoho informací o veškerých vlacích.

+3/0
30.10.2015 17:51
Foto

M48i97r88e50k 30Š12i90p76u98l81a 7902246171766

Je smutné co se stalo = rodinám mrtvého strojvůdce chci vyjádřit úpřimnou soustrast.

Ovšem takové věci se občas stanou = S M U T N É = ale -  počkám do skončení oficiálního vyšetřování, až poté vyjádřím vlastní názor.

+1/−1
30.10.2015 15:38

M31a96r84t29i22n 98Š36p58á82d 4212109181836

ČD se sice na nehodě nijak nepodílely, ale faktem je, že ve 4:44-45 jsou rozjezdy z Úpořin všemi směry. Kdyby se bylo jelo bez zpoždění, tak byl první náklad už pryč a ten druhý by zastavil na vjezdu do Úpořin; pak by se to projetí "stůj" sice řešilo, ale bez zdravotních a materiálních následků. Zjevně tedy současný způsob řízení dopravy (bez autobloku) nevyhovuje frekvenci, která na trati 131 je.

0/−11
30.10.2015 14:13

F42r17a83n18t74i48š11e72k 93V19a86n87ě20k 1777624757167

A kdyby nevyhynuli dinosauři, tak by se to taky nestalo.

+9/0
30.10.2015 15:25

M21a23r60t46i81n 33Š78p93á67d 4972849891246

Proč? ;-)

0/0
4.11.2015 10:29

D76a49v22i28d 57G68a25j72d25a 5740169142371

Vy jste opravdu....chytrý !

+1/−1
30.10.2015 15:39

M87i97r41o12s30l72a82v 75Z10i86k56m46u60n83d 7149243174493

Další dopravní "odporník" ... když jste tak chytrý, tak byste měl doplnit, zda oba nákladní vlaky jely skutečně, ale opravdu skutečně podle jízdního řádu ...

V Úpořinách je skutečně rozjezd ve 4,44, ale podle jízdního řádu má jet další (nákladní) vlak ve směru Bílina ve 4,53, vlak 16500 odjel z Úpořin ve 4,53, nicméně následující nákladní vlak má jet až v 5,12, čili i když byl "první" nákladní vlak zastaven u vjezdového návěstidla kvůli zpoždění osobního vlaku 16500, tak v té době podle jízdního řádu žádný "druhý" nákladní vlak na trati být neměl ... Navíc ten nákladní vlak mající projet ve 4,53 stanicí Úpořiny nebyl podle čísla vlaku tím vlakem, který byl zastaven u vjezdového návěstidla ... v té době byl teprve před stanici Kralupy nad Vltavou ...

+6/−1
30.10.2015 17:00

V25l81a78d41i46m75í91r 30Š92t60ě42r95b47a 2542411542457

Jen malá připomínka pro odporníka: "Každý vlak jede podle jízdního řádu. Otázka měla být položena jestli jely vlaky včas." "A včil mudruj!";-)

0/0
30.10.2015 23:42

R80o61m64a77n 21J17e47s76c62h64k80e 9968845207585

Důchodce tam neměl co dělat. Zlatí komunisté, chodilo se v 60 letech.

Za 1.republiky se chodilo po 25 odježděných letech okolo 50 let.

Dnes je důchod 62 let, Někdo byl hladný na peníze.

+2/−1
31.10.2015 8:29

J18i34ř89í 32E57r56b60e64n 1193104796327

Zlatí komunisti?

S průměrnou dobou dožití 68 let u mužů a 75 let u žen?

Víte, že dnes je průměrný věk dožití 74 a 80 let, takže ten důchod se vyplácí třikrát delší dobu?

0/0
1.11.2015 2:18

R43o13m48a12n 14J15e48s33c61h51k71e 9138745407635

Já mám jít do důchodu v 64 a 10 měsíců. A´t počítám jak počítám. Tak 9 roků a 2 měsíce. Za předpokladu, že se vůbec dožiji. Dědové umřeli v 47 a 49 letech, otec v 55 letech. Proč ženy chodí dříve do důchodu a dožijí se více ?

   A´t si každý jde do důchodu kdy chce. Za každý rok ať má nějaké %. Máme vysokou nezaměstnanost, plno invalidních důchodců. Ale měnit pravidla hry je špatné. Já pracuji od 18 let. Správně bych měl pracovat jenom do 60 let. V kanceláři možná ale já pracuji manuálně . Kolena, klouby špatné, výkon klesá a sil ubývá.

+1/0
1.11.2015 6:23

M82a21r20t32i18n 49Š82p86á23d 4632199951876

Ty osobní poznámky svědčí o Vaší nevyzrálosti a aroganci. Nesouhlas je naopak v pořádku. Za svým názorem si nicméně stojím - v Úpořinách se sjíždějí vlaky ze čtyř směrů, čekají na sebe (s výjimkou protijedoucích po dvojkolejce) a zpoždění (která jsou velmi často do 5 minut) se přenášejí dál. V kombinaci se současnou frekvencí nákladních vlaků mně prostě přijde vhodné investovat do modernizace zabezpečení.

0/0
4.11.2015 10:27
Foto

M29i95l55a76n 41K84o14m72e23r61s 3757901469860

Práce vyšetřovatelů této tragédie je zbytečná. Vše už vyřešili i na dálku, zdejší experti na vše.;-O

+6/−2
30.10.2015 13:52

L96e66o61š 85L56i27t91e76r53á98k 5769706811592

Asi byl mrtvý už před nárazem :-( Infarkt? RIP.

+6/−4
30.10.2015 13:10
Foto

M26i35l47a94n 19K59o13m64e95r94s 3717891359900

Co je to za nemoc RIP?X

+2/−2
30.10.2015 14:28
Foto

Jindřiška 9693586430410

RIP není nemoc, ale zkratka anglického výrazu Rest in peace, do češtiny překládající se "Odpočívej v pokoji"

+2/−3
30.10.2015 14:57

J71i62ř85í 30K60l76e61j78n95a 2517528556987

v 65 letech má být v důchodu a ne že bud opočívat v pokoji, toto omlazení národa asi nebude k ničemu-do důchodu by se mělo chodit v 55 letech

+2/0
30.10.2015 20:07

R70o12m53a56n 86J24e80s81c86h83k42e 9698665247665

Hladný na peníze, neměl tam co dělat.

0/0
31.10.2015 8:29

J90o11s17e94f 64T45r98ö29g73l 8949742696426

Není to spíš z latiny - requiescat in pace(m?) - stejný význam.

+2/0
30.10.2015 20:30

J39i62ř60í 22N49o94v10á86k 3813439818446

Brzy tě čeká Rv

0/−4
30.10.2015 15:08

V62á58c84l78a52v 59J92o62n94á87š 8932443562903

Sebevražda....

+2/−2
30.10.2015 12:37

K62a70r82e78l 60K22r53p47a51t33a 5324306308715

Co asi tak bylo v těch cisternách  ???

+1/0
30.10.2015 12:29

P23e78t18r 66V35e60s12e86l24ý 8495305452816

Mám pro vás tajemství - je to v článku, zkuste si ho přeslabikovat ještě jednou

+13/0
30.10.2015 12:50
Foto

A17n47t51o67n26í64n 57S41t39r14e12j82c 8695894245164

Směs látek. 76 % bylo N2, 23 % O2, a zbytek různé plyny jako např. CO2. 

:-)

+2/0
30.10.2015 16:21

J60i55ř32í 38E30r48b25e78n 1373194946877

R^Taky hélium, vodní páry... ;-D

0/0
30.10.2015 17:36

J75o56s42e58f 24T40r45ö10g10l 8649162646716

Před 10 lety a 1 měsícem se stala podobná nehoda u Želenic nad Bílinou (paralelní hlavní trať). Vlak stejného dopravce (Unipetrol doprava) narazil také v noci zezadu do stojícího uhelného vlaku dopravce ČD. I tehdy zahynul strojvedoucí, který měl vypnuté zařízení na kontrolu bdělosti a bohužel usnul a projel návěstidlo v poloze Stůj! ("na červenou"). Doufám, že se neukáže, že dnešní nehoda má stejné příčiny...

http://www.zelpage.cz/clanky/u-mostu-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-jeden-strojvedouci-zahynul?lang=cs

Upřímnou soustrast příbuzným strojvedoucího a buďme rádi, že nenarazil do ranního motoráku, který tam v cca stejnou dobu projíždí...

+17/−1
30.10.2015 12:09

J40a83n 74U16l83r65i69c87h 7790623938978

To je pravda a ty motoráčky jsou docela plné.

+4/−1
30.10.2015 12:11

P16a60v68e31l 72N40e17v69e69č64e82ř70a53l 6672386544240

Přesně na to jsem si také vzpomněl, jeli jsme se tam podívat na nějakou místní oslavu s vnoučaty z Chomutova a viděli jme tam to šrotiště. Z lokomotivy zbyl podvozek a plošina. Hrůza. Jinak v jiném článku je uveden věk strojvedoucího 65 let. Mohl být min. 2 roky v důchodu a spát doma v bezpečí.

+4/0
30.10.2015 14:36

A16l95e49š 66M66e89t64l50i71c53k53ý 4342104944929

To je pravda,al bohužel v dnešní době maj dopravci málo strojvůdců a tak se snaží přesvědčovat,aby jezdili dál. Někteří kývnou, protože k důchodu každá koruna dobrá

+4/0
30.10.2015 17:54

J48i59ř18í 78K76l77e37j33n97a 2947128746107

R^

0/0
30.10.2015 20:11

J13a62n 25U36l25r72i73c66h 7530403498698

Řekl bych, že to vypadá na zdravotní problémy toho mrtvého strojvůdce. Všechny ostatní vlaky tzv. generální stop zastavil a nešlo se mu dovolat ani na mobilní telefon.

+2/−1
30.10.2015 12:07

J13i79r10k86a 63K44o68c69h 7884324923595

pochybuju, ze by zastaveni - nezastaveni na generalni stop na spolupraci nebo zdravotnim stavu strojvudce

+2/−1
30.10.2015 12:10

J59a77n 45U77l72r50i71c63h 7250633478198

To nevím, ale ještě se mu nešlo dovolat na telefon, no uvidíme.

0/0
30.10.2015 12:12

O37l27d19ř36i31c36h 93J29a67n19e72č97e36k 8459446593421

kdosi tu dopoledne napsal, že to vypadá tak, že strojvůdce měl 'generální stop' nastavený na špatnou frekvenci a v databázi bylo chybné telefonní číslo...

+3/0
30.10.2015 12:41

M15a20r79t68i65n 76Š47p37á94d 4922129671846

Klasika, bohužel.

+1/0
30.10.2015 14:16

M53a49r42t90i59n 45Š34p41á47d 4622379731906

Jestli usnul v tom hluku (což bych se nedivil, v pět ráno bych usnul taky), tak mobil nemusel slyšet, i kdyby číslo měl správné.

+1/0
30.10.2015 14:18

J49o14s47e51f 36T15r21ö31g20l 8529662496716

Má tam tlačítko bdělosti - kdyby usnul a neprobudil ho za 10 sekund bzučák, tak vlak zastaví automaticky. On projel červenou a jel cca 4 km do nárazu. Samozřejmě i to tlačítko se může porouchat, k takové hromadě obvykle nevede jedna chyba, ale jejich série.

+2/0
30.10.2015 20:34

L50i71b98o35r 42V90e60s82e65l33ý 2659456852982

Strojvedoucí musí čas od času přeladit stuhu podle toho, kde se nachází. Pokud to neudělá, GS jej nezastaví.

+3/−1
30.10.2015 12:12

J35o10s66e57f 52T94r73ö36g42l 8889532666966

Generální stop funguje i bez strojvedoucího. Spíš to měl špatně nastavené (systém se musí neustále přelaďovat na správnou frekvenci) popř. mezi stopem a srážkou nebylo dost času (podobně jako při nehodě u Stráže nad Ohří, to už je také dost let).

+3/0
30.10.2015 12:14

M56a63r42e95k 74N50o86v94o62t42n21ý 5301451226178

Já tomu nerozumím, GS je pro mě novinka. Ale to přelaďování mi přijde jako zásadní nedostatek. Pokud se strojvedoucimu něco stane, tak je to zařízení k ničemu, je to tak? Omlouvám se, jestli se ptám blbě, jsem vážně laik.

0/0
30.10.2015 18:03

J83o79s81e15f 49T16r85ö30g53l 8949242536966

O GS se toho dočtete dost - stačí googlit. Je to celkem starý analogový systém a měl by být propojen přímo na brzdy (v podstatě na dálku ovládaná záchranná brzda). Vysílačka slouží i ke komunikaci mezi výpravčím a fírou. Klíčové je, aby fíra naladil vysílačku na správný kanál, to se podél tratě mění.

Když se fírovi něco stane, měl by vlak zastavit tzv. "živák" (tlačítko bdělosti), které je třeba mačkat cca každých 10 sekund. Když nezmáčkne, chvíli zařízení řve a pak samo zastaví. GS má sloužit pro odvrácení neštěstí, když fíra udělá chybu.

Nehoda ovšem nebývá důsledkem jedné chyby, ale více nešťastných náhod. Tady to může být např. chyba fíry (projetí stůj) v kombinaci se špatně naladěnou nebo porouchanou TRS.

+2/0
30.10.2015 20:25

M23a38r19t81i74n 93H14o29c32h37m89a93n 7983137714673

Je to tady samej odborník. Bez znalosti prostředí okolností a možností, tady akorát mlátíte prázdnou slámu. Vidím, že je tady dost lidí, kteří jsou ochotní udělat ze sebe pitomce,jen proto, aby se mohli projevit. Stačí se totiž podívat, kolik nehod a s jakými následky se na české železnici ročně stane. Že jsou ta čísla plně srovnatelná s okolními sítěmi jasně ukazuje, že co se zabezpečení týká, nejsme na tom vůbec špatně. Jistě, je toho hodně co zlepšovat, ale to bychom se museli začít bavit o penězích a to už je hodně ohraná píseň. Je velmi pravděpodobné, že ten strojvedoucí draze zaplatil za svoje chyby. Každopádně, všichni okolo pravděpodobně dělali co měli a mohli. Bohužel se nehodě nepodařilo zabránit. To se občas stane i u jiných způsobů dopravy (a u některých PODSTATNĚ častěji). :@

+16/−3
30.10.2015 11:37
Foto

P55e37t16r 81P65r52o62c17h47á27z89k69a 3432886102594

Ne každý vlak patří SŽDC a ne každý je vybavený jak má.Lidská chyba se bohužel dá jen velmi těžko eliminovat. Škoda života fíry a to bez ohledu na to, zda zrovna on byl za nehodu odpovědný. Upřímnou soustrast rodině a přátelům.

+4/0
30.10.2015 11:31

J96i88ř81í 33E32r38b54e51n 1183874616527

Dovolil bych si dokonce tvrdit, že až na výjimky žádný vlak nepatří SŽDC ;-)

+16/0
30.10.2015 12:02
Foto

P90e21t49r 13P23r61o97c67h18á70z41k70a 3752126442564

Máte naprostou pravdu, tak to dopadá, když člověk myslí na něco a píše něco jiného.Ano vlaků které patří SŽDC je opravdu hodně málo.

+1/0
30.10.2015 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.