Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, strojvůdce jednoho z nich zemřel

Provoz na trati z Ústí nad Labem do Bíliny stojí kvůli tragické strážce dvou nákladních vlaků. Nehoda se stala krátce před pátou hodinou ráno. Střet nepřežil 65letý strojvedoucí. České dráhy zajistily pro cestující náhradní autobusovou dopravu v úseku Řehlovice - Úpořiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91o18m91a76n 81J50e29s58c89h40k31e 9708365507715

Je smutné, že jezdí strojvůdce v důchodě. Za první republiky chodili strojvůdci do důchodu okolo 50 let. V 65 letech tam neměl být.

0/0
31.10.2015 8:26

V55l92a89s44t51i17m76i44l 81H59a76l66b48i74c19h 8913785316368

Strážní domky a závoráře jsme v rámci úspor zrušili.

0/0
31.10.2015 7:53

J52i55ř69í 54E58r45b39e86n 1343184646707

Bo technika je řádově spolehlivější než člověk.

Zkuste zapátrat, kolik nehod bylo v minulosti způsobeno právě (ne)činností hradlařů, závorářů a výpravčích... A tady zahynul jen jeden člověk, v takových Šakvicích jich na Štědrý den 1953 bylo přes stovku - ze stejné příčiny, strojvedoucí ignoroval drážní signalizaci...

0/0
1.11.2015 2:07

V35á70c90l25a62v 72J35o71n16á24š 8732203262153

Všichni výpravčí mají mobily na všechny strojvůdce? A vědí, který strojvůdce řídí kterou lokomotivu?

+1/−5
30.10.2015 16:31

L83i79b83o80r 48V52e49s10e96l25ý 2859486412972

Od toho jsou informační systémy, aby se ke kýžené informaci dostali.

+10/0
30.10.2015 16:36

A22l31e35š 72M75e39t24l40i36c59k85ý 4722484924379

Ano, mám dojem,že se to nazývá ISOŘ -Centrální dispečerský systém :-) Tam maj mnoho informací o veškerých vlacích.

+3/0
30.10.2015 17:51

M63i87r32e34k 35Š29i97p89u79l69a 7432366201876

Je smutné co se stalo = rodinám mrtvého strojvůdce chci vyjádřit úpřimnou soustrast.

Ovšem takové věci se občas stanou = S M U T N É = ale -  počkám do skončení oficiálního vyšetřování, až poté vyjádřím vlastní názor.

+1/−1
30.10.2015 15:38

M46a62r26t97i65n 14Š67p25á32d 4802299401876

ČD se sice na nehodě nijak nepodílely, ale faktem je, že ve 4:44-45 jsou rozjezdy z Úpořin všemi směry. Kdyby se bylo jelo bez zpoždění, tak byl první náklad už pryč a ten druhý by zastavil na vjezdu do Úpořin; pak by se to projetí "stůj" sice řešilo, ale bez zdravotních a materiálních následků. Zjevně tedy současný způsob řízení dopravy (bez autobloku) nevyhovuje frekvenci, která na trati 131 je.

0/−11
30.10.2015 14:13

F26r98a43n63t42i65š10e88k 73V36a78n27ě50k 1237404557137

A kdyby nevyhynuli dinosauři, tak by se to taky nestalo.

+9/0
30.10.2015 15:25

M42a12r14t51i88n 95Š69p74á82d 4882689481646

Proč? ;-)

0/0
4.11.2015 10:29

D51a14v93i40d 80G89a45j15d10a 5700199982721

Vy jste opravdu....chytrý !

+1/−1
30.10.2015 15:39

M36i47r79o25s90l36a68v 28Z47i26k36m46u37n13d 7739883594753

Další dopravní "odporník" ... když jste tak chytrý, tak byste měl doplnit, zda oba nákladní vlaky jely skutečně, ale opravdu skutečně podle jízdního řádu ...

V Úpořinách je skutečně rozjezd ve 4,44, ale podle jízdního řádu má jet další (nákladní) vlak ve směru Bílina ve 4,53, vlak 16500 odjel z Úpořin ve 4,53, nicméně následující nákladní vlak má jet až v 5,12, čili i když byl "první" nákladní vlak zastaven u vjezdového návěstidla kvůli zpoždění osobního vlaku 16500, tak v té době podle jízdního řádu žádný "druhý" nákladní vlak na trati být neměl ... Navíc ten nákladní vlak mající projet ve 4,53 stanicí Úpořiny nebyl podle čísla vlaku tím vlakem, který byl zastaven u vjezdového návěstidla ... v té době byl teprve před stanici Kralupy nad Vltavou ...

+6/−1
30.10.2015 17:00

V40l49a18d84i73m33í19r 41Š49t19ě97r41b41a 2932511262687

Jen malá připomínka pro odporníka: "Každý vlak jede podle jízdního řádu. Otázka měla být položena jestli jely vlaky včas." "A včil mudruj!";-)

0/0
30.10.2015 23:42

R31o93m66a97n 42J79e46s13c87h66k93e 9538865717255

Důchodce tam neměl co dělat. Zlatí komunisté, chodilo se v 60 letech.

Za 1.republiky se chodilo po 25 odježděných letech okolo 50 let.

Dnes je důchod 62 let, Někdo byl hladný na peníze.

+2/−1
31.10.2015 8:29

J50i93ř78í 59E63r51b72e56n 1153584856597

Zlatí komunisti?

S průměrnou dobou dožití 68 let u mužů a 75 let u žen?

Víte, že dnes je průměrný věk dožití 74 a 80 let, takže ten důchod se vyplácí třikrát delší dobu?

0/0
1.11.2015 2:18

R30o16m83a42n 93J20e43s51c94h91k77e 9978695717805

Já mám jít do důchodu v 64 a 10 měsíců. A´t počítám jak počítám. Tak 9 roků a 2 měsíce. Za předpokladu, že se vůbec dožiji. Dědové umřeli v 47 a 49 letech, otec v 55 letech. Proč ženy chodí dříve do důchodu a dožijí se více ?

   A´t si každý jde do důchodu kdy chce. Za každý rok ať má nějaké %. Máme vysokou nezaměstnanost, plno invalidních důchodců. Ale měnit pravidla hry je špatné. Já pracuji od 18 let. Správně bych měl pracovat jenom do 60 let. V kanceláři možná ale já pracuji manuálně . Kolena, klouby špatné, výkon klesá a sil ubývá.

+1/0
1.11.2015 6:23

M85a65r25t86i62n 46Š81p90á47d 4252919611276

Ty osobní poznámky svědčí o Vaší nevyzrálosti a aroganci. Nesouhlas je naopak v pořádku. Za svým názorem si nicméně stojím - v Úpořinách se sjíždějí vlaky ze čtyř směrů, čekají na sebe (s výjimkou protijedoucích po dvojkolejce) a zpoždění (která jsou velmi často do 5 minut) se přenášejí dál. V kombinaci se současnou frekvencí nákladních vlaků mně prostě přijde vhodné investovat do modernizace zabezpečení.

0/0
4.11.2015 10:27
Foto

M57i47l61a48n 55K29o25m95e13r33s 3987421539300

Práce vyšetřovatelů této tragédie je zbytečná. Vše už vyřešili i na dálku, zdejší experti na vše.;-O

+6/−2
30.10.2015 13:52

L30e57o25š 79L89i91t69e86r89á89k 5709336221482

Asi byl mrtvý už před nárazem :-( Infarkt? RIP.

+6/−4
30.10.2015 13:10
Foto

M24i46l27a12n 58K25o92m56e40r39s 3517491559840

Co je to za nemoc RIP?X

+2/−2
30.10.2015 14:28
Foto

J82i42n25d54ř19i26š60k42a 32Z44a11c69h57o70v57á 6718760320160

RIP není nemoc, ale zkratka anglického výrazu Rest in peace, do češtiny překládající se "Odpočívej v pokoji"

+2/−3
30.10.2015 14:57

J76i80ř66í 16K96l83e37j37n72a 2277848376497

v 65 letech má být v důchodu a ne že bud opočívat v pokoji, toto omlazení národa asi nebude k ničemu-do důchodu by se mělo chodit v 55 letech

+2/0
30.10.2015 20:07

R46o84m14a57n 73J26e23s95c86h81k23e 9828105877675

Hladný na peníze, neměl tam co dělat.

0/0
31.10.2015 8:29

J31o98s68e61f 29T42r77ö13g26l 8359272696806

Není to spíš z latiny - requiescat in pace(m?) - stejný význam.

+2/0
30.10.2015 20:30

J88i87ř25í 46N16o60v33á71k 3663989968606

Brzy tě čeká Rv

0/−4
30.10.2015 15:08

V18á20c89l98a52v 32J96o94n68á15š 8722583322183

Sebevražda....

+2/−2
30.10.2015 12:37

K17a67r81e87l 31K55r55p42a17t98a 5664766758485

Co asi tak bylo v těch cisternách  ???

+1/0
30.10.2015 12:29

P64e95t64r 98V70e11s20e32l87ý 8135735122306

Mám pro vás tajemství - je to v článku, zkuste si ho přeslabikovat ještě jednou

+13/0
30.10.2015 12:50
Foto

A73n22t82o24n65í23n 96S53t64r89e77j77c 8505144755124

Směs látek. 76 % bylo N2, 23 % O2, a zbytek různé plyny jako např. CO2. 

:-)

+2/0
30.10.2015 16:21

J89i42ř74í 55E57r40b72e49n 1723874316977

R^Taky hélium, vodní páry... ;-D

0/0
30.10.2015 17:36

J83o78s77e24f 28T35r81ö30g33l 8849102636786

Před 10 lety a 1 měsícem se stala podobná nehoda u Želenic nad Bílinou (paralelní hlavní trať). Vlak stejného dopravce (Unipetrol doprava) narazil také v noci zezadu do stojícího uhelného vlaku dopravce ČD. I tehdy zahynul strojvedoucí, který měl vypnuté zařízení na kontrolu bdělosti a bohužel usnul a projel návěstidlo v poloze Stůj! ("na červenou"). Doufám, že se neukáže, že dnešní nehoda má stejné příčiny...

http://www.zelpage.cz/clanky/u-mostu-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-jeden-strojvedouci-zahynul?lang=cs

Upřímnou soustrast příbuzným strojvedoucího a buďme rádi, že nenarazil do ranního motoráku, který tam v cca stejnou dobu projíždí...

+17/−1
30.10.2015 12:09

J94a10n 15U85l31r29i96c44h 7290963708978

To je pravda a ty motoráčky jsou docela plné.

+4/−1
30.10.2015 12:11

P56a71v43e48l 43N50e77v91e98č68e84ř21a63l 6582256314550

Přesně na to jsem si také vzpomněl, jeli jsme se tam podívat na nějakou místní oslavu s vnoučaty z Chomutova a viděli jme tam to šrotiště. Z lokomotivy zbyl podvozek a plošina. Hrůza. Jinak v jiném článku je uveden věk strojvedoucího 65 let. Mohl být min. 2 roky v důchodu a spát doma v bezpečí.

+4/0
30.10.2015 14:36

A78l15e41š 21M76e62t40l67i62c51k67ý 4332624644809

To je pravda,al bohužel v dnešní době maj dopravci málo strojvůdců a tak se snaží přesvědčovat,aby jezdili dál. Někteří kývnou, protože k důchodu každá koruna dobrá

+4/0
30.10.2015 17:54

J16i25ř71í 62K48l80e88j44n32a 2707788356247

R^

0/0
30.10.2015 20:11

J92a32n 71U13l74r87i49c91h 7390863788198

Řekl bych, že to vypadá na zdravotní problémy toho mrtvého strojvůdce. Všechny ostatní vlaky tzv. generální stop zastavil a nešlo se mu dovolat ani na mobilní telefon.

+2/−1
30.10.2015 12:07

J12i80r79k97a 19K67o45c13h 7134144483865

pochybuju, ze by zastaveni - nezastaveni na generalni stop na spolupraci nebo zdravotnim stavu strojvudce

+2/−1
30.10.2015 12:10

J62a82n 73U88l69r18i49c97h 7370253738408

To nevím, ale ještě se mu nešlo dovolat na telefon, no uvidíme.

0/0
30.10.2015 12:12

O78l64d57ř74i24c88h 76J37a92n53e45č10e18k 8459226133421

kdosi tu dopoledne napsal, že to vypadá tak, že strojvůdce měl 'generální stop' nastavený na špatnou frekvenci a v databázi bylo chybné telefonní číslo...

+3/0
30.10.2015 12:41

M31a20r88t82i84n 50Š90p23á59d 4312309471796

Klasika, bohužel.

+1/0
30.10.2015 14:16

M80a86r17t49i28n 54Š19p70á88d 4242379201936

Jestli usnul v tom hluku (což bych se nedivil, v pět ráno bych usnul taky), tak mobil nemusel slyšet, i kdyby číslo měl správné.

+1/0
30.10.2015 14:18

J18o47s73e80f 34T94r46ö64g15l 8159832566936

Má tam tlačítko bdělosti - kdyby usnul a neprobudil ho za 10 sekund bzučák, tak vlak zastaví automaticky. On projel červenou a jel cca 4 km do nárazu. Samozřejmě i to tlačítko se může porouchat, k takové hromadě obvykle nevede jedna chyba, ale jejich série.

+2/0
30.10.2015 20:34

L23i66b60o64r 66V55e89s22e71l58ý 2929686262672

Strojvedoucí musí čas od času přeladit stuhu podle toho, kde se nachází. Pokud to neudělá, GS jej nezastaví.

+3/−1
30.10.2015 12:12

J92o70s42e95f 60T72r89ö41g52l 8499782966356

Generální stop funguje i bez strojvedoucího. Spíš to měl špatně nastavené (systém se musí neustále přelaďovat na správnou frekvenci) popř. mezi stopem a srážkou nebylo dost času (podobně jako při nehodě u Stráže nad Ohří, to už je také dost let).

+3/0
30.10.2015 12:14

M11a24r75e80k 32N92o33v40o52t20n33ý 5571801306818

Já tomu nerozumím, GS je pro mě novinka. Ale to přelaďování mi přijde jako zásadní nedostatek. Pokud se strojvedoucimu něco stane, tak je to zařízení k ničemu, je to tak? Omlouvám se, jestli se ptám blbě, jsem vážně laik.

0/0
30.10.2015 18:03

J46o88s79e21f 17T37r52ö92g71l 8189332836146

O GS se toho dočtete dost - stačí googlit. Je to celkem starý analogový systém a měl by být propojen přímo na brzdy (v podstatě na dálku ovládaná záchranná brzda). Vysílačka slouží i ke komunikaci mezi výpravčím a fírou. Klíčové je, aby fíra naladil vysílačku na správný kanál, to se podél tratě mění.

Když se fírovi něco stane, měl by vlak zastavit tzv. "živák" (tlačítko bdělosti), které je třeba mačkat cca každých 10 sekund. Když nezmáčkne, chvíli zařízení řve a pak samo zastaví. GS má sloužit pro odvrácení neštěstí, když fíra udělá chybu.

Nehoda ovšem nebývá důsledkem jedné chyby, ale více nešťastných náhod. Tady to může být např. chyba fíry (projetí stůj) v kombinaci se špatně naladěnou nebo porouchanou TRS.

+2/0
30.10.2015 20:25

M81a23r20t84i68n 30H87o96c95h76m70a75n 7913367494603

Je to tady samej odborník. Bez znalosti prostředí okolností a možností, tady akorát mlátíte prázdnou slámu. Vidím, že je tady dost lidí, kteří jsou ochotní udělat ze sebe pitomce,jen proto, aby se mohli projevit. Stačí se totiž podívat, kolik nehod a s jakými následky se na české železnici ročně stane. Že jsou ta čísla plně srovnatelná s okolními sítěmi jasně ukazuje, že co se zabezpečení týká, nejsme na tom vůbec špatně. Jistě, je toho hodně co zlepšovat, ale to bychom se museli začít bavit o penězích a to už je hodně ohraná píseň. Je velmi pravděpodobné, že ten strojvedoucí draze zaplatil za svoje chyby. Každopádně, všichni okolo pravděpodobně dělali co měli a mohli. Bohužel se nehodě nepodařilo zabránit. To se občas stane i u jiných způsobů dopravy (a u některých PODSTATNĚ častěji). :@

+16/−3
30.10.2015 11:37
Foto

P18e47t78r 52P18r94o63c69h66á89z96k57a 3302136722974

Ne každý vlak patří SŽDC a ne každý je vybavený jak má.Lidská chyba se bohužel dá jen velmi těžko eliminovat. Škoda života fíry a to bez ohledu na to, zda zrovna on byl za nehodu odpovědný. Upřímnou soustrast rodině a přátelům.

+4/0
30.10.2015 11:31

J18i29ř58í 39E98r48b88e60n 1413834506227

Dovolil bych si dokonce tvrdit, že až na výjimky žádný vlak nepatří SŽDC ;-)

+16/0
30.10.2015 12:02
Foto

P19e45t24r 10P13r42o63c69h53á41z94k86a 3582506272774

Máte naprostou pravdu, tak to dopadá, když člověk myslí na něco a píše něco jiného.Ano vlaků které patří SŽDC je opravdu hodně málo.

+1/0
30.10.2015 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.